Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
JanBM schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:11:
Maverick geïnstalleerd. Alles lijkt voorspoedig te werken behalve mijn epson stylus sx 200 scanner.
Melding:
EPSON Scan Installer is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend.

Gekeken of er drivers op de site van epson te vinden waren. Bij installatie hiervan dezelfde melding.
Rechtermuisknop en dan open klikken. Dan omzeil je de controle of ze wel of niet zijn ondertekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBM
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-01-2024
Dit werkt inderdaad alleen krijg nu de melding dat de versie niet past bij het besturingssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
Zojuist OSX Mavericks geïnstalleerd op m'n MBA. Omdat ik met een schone installatie wilde beginnen heb ik had ik tijdens de installatie de SSD gewist. Volgens mij heb ik daarmee ook de herstelpartitie verwijderd. Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen? Find my mac kan ik nu bijvoorbeeld niet inschakelen omdat er geen herstelpartitie kan worden gevonden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je die herstelpartitie hebt verwijderd is het redelijk einde oefening. Althans, ik neem aan dat je de boel dus geherpartitioneerd en geformatteerd hebt (de herstelpartitie is namelijk een losse... partitie). De meeste data recovery tooltjes kunnen bij een normale format nog wel redelijk wat data terughalen, maar als je ook de partitioneringstabel van de harde schijf hebt gewijzigd (door partities te verwijderen) wordt het een stuk moeilijker om dat zelf als consument voor elkaar te krijgen.

In principe zou find my mac trouwens prima zonder herstelpartitie moeten kunnen werken, ik heb zelf de herstelpartitie meteen verwijderd na aanschaf en find my mac werkt hier prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Destianto schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:52:
Zit er nu naast tabbladen in Finder ook dubbele kolommen zoals in TotalFinder ?

Dit is voor mij echt een must aangezien ik met regelmaat bestanden verplaats.

[afbeelding]
Kun je nu ook eindelijk knippen en plakken in Finder, zoals bij XtraFinder? Ik snap niet waarom Apple dat nooit heeft ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Dat kan al jaren:

Knippen en plakken = cmd+c en dan cmd+option+v

Kopieren en plakken = cmd+c en dan cmd+v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Het grootste probleem met Finder is dat een copy/paste eigenlijk een copy/replace is in plaats van een copy/merge. Dus als je een folder kopieert naar een andere locatie waar een folder met dezelfde naam al bestaat, wordt die folder eerst verwijdert voordat de nieuwe er wordt neergezet.

Als je het vanuit de terminal doet, dan gaat het wel goed en worden alleen bestanden met dezelfde naam overschreven, maar bestanden die niet bestaan in de nieuwe folder blijven gewoon bestaan. De inhoud van de twee folders worden dus samengevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door afterburn op 19-10-2013 23:45 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou niet overdrijven. Het kan pas sinds OS X Lion. Dat is maar een paar jaar geleden, zeker niet jaren. Wat wel al jaren kan is pasten op de commandline middels het mv commando.
afterburn schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:44:
Het grootste probleem met Finder is dat een copy/paste eigenlijk een copy/replace is in plaats van een copy/merge. Dus als je een folder kopieert naar een andere locatie waar een folder met dezelfde naam al bestaat, wordt die folder eerst verwijdert voordat de nieuwe er wordt neergezet.
Nog zo'n feature die er sinds Lion in zit ;)

De Finder in OS X Lion bracht 2 belangrijke features: het kunnen pasten (of beter gezegd: het moven) van files en folders en het kunnen mergen wanneer je paste. Overigens is het ook belangrijk om op te merken dat het gebruik van de option of de cmd toets het gedrag bij het pasten kan beïnvloeden. Dus ook wanneer hij een merge wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Sorteren van files op datum en alfabet werken niet goed. Dit is toch niet normaal? We werken hier toch niet met een Alpha demo versie van Osx?
Heeft sorteren in OSX ooit goed gewerkt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

ppl schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:49:
[...]

Nou niet overdrijven. Het kan pas sinds OS X Lion. Dat is maar een paar jaar geleden, zeker niet jaren. Wat wel al jaren kan is pasten op de commandline middels het mv commando.

[...]

Nog zo'n feature die er sinds Lion in zit ;)

De Finder in OS X Lion bracht 2 belangrijke features: het kunnen pasten (of beter gezegd: het moven) van files en folders en het kunnen mergen wanneer je paste. Overigens is het ook belangrijk om op te merken dat het gebruik van de option of de cmd toets het gedrag bij het pasten kan beïnvloeden. Dus ook wanneer hij een merge wil doen.
Dan graag even uitleggen hoe het werkt, want ik heb juist voor mijn post gecontroleerd of het idd nog steeds zo was in Mavericks. :+

Directories aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Test1
   |------1
       |-------file1.txt
       |-------file2.txt
Test2
   |------1
       |-------file3.txt
       |-------file4.txt

Daarna vanuit 2 de directory 1 naar Test1 gekopieerd en gekeken wat er aanwezig was na de copy actie. Resultaat: alleen file3.txt en file4.txt.

Een copy -R vanaf de commandline heeft als resultaat file1.txt, file2.txt, file3.txt en file4.txt in dezelfde directory.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:25

3DDude

I void warranty's

Hmm ik heb mac OS X ( tot DP8) geinstalleerd gehad op mijn SSD (ok minder legale manier maar boeiend :P)

Maar ik wil nu een clean install doen, want ik heb een andere en grotere SSD.
Dus ik ben nu in het menu dat ik mijn 250GB ssd selecteer en ik zie mijn nieuwe SSD, ik geef aan dat ik OS X wil installeren op de SSD.
Vervolgens krijg ik een Sign in windows to download from the app store.. maar dat hoeft helemaal niet alles wat er nodig is staat op mijn andere SSD welke ik via USB aangesloten heb!
(dat en ik ben niet officieel developer.. naja was ik wel ooit, maar niet meer betaald ofzo (A))

Iemand idee hoe ik dat kan omzijlen dus?
Ook na correcte inlog en dan klik ik install - komt die weer met dat inlogvenster.. Damn you appol :(
Hmm vanaf de gui (andere methode)

*hehe eindelijk gelukt, je moet dus een usb van 8GB hebben om een volledige recovery te fixen dan hoeft hij niet iets te downloaden (via je apple ID ) 8)7 |:(

[ Voor 45% gewijzigd door 3DDude op 20-10-2013 19:23 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afterburn schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Dan graag even uitleggen hoe het werkt, want ik heb juist voor mijn post gecontroleerd of het idd nog steeds zo was in Mavericks. :+
Kijkt u eens: http://apple.stackexchang...copying-pasting-in-finder

Er zit alleen wel een maar aan vast: de optie voor merge zul je alleen zien als beide mappen andere files bevat dan de ander. Is er ook maar 1 file hetzelfde qua naam dan krijg je alleen de optie voor replace te zien. Bij de manier waarop jij het hebt aangemaakt moet dat goed gaan. Doe ik hier op mijn Mountain Lion hetzelfde dan krijg ik keurig netjes een merge van beide mappen. Hetzelfde als bij een cp -R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:44

PBP

Apple silently updates OS X Mavericks Golden Master to new version
The new build is 13A603 while the original GM seed was 13A598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17

WTM

Dus als je nu diezelfde GM zou installeren krijg je een nieuwere build? mensen die de GM installed hadden kunnen 'm daar niet naartoe updaten?

Lijkt me bijzonder als ze nieuwe nieuwe mac's straks gaan releasen met Mountain Lion namelijk dus zal de GM erop zitten maar als dat niet te updaten is? Klinkt allemaal wat wazig. Dus de GM was niet de GM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Geen idee waarom het nu op deze manier gedaan word. GM is normaal gesproken de final release (of er moeten nog grote bugs gevonden worden). Misschien komt er morgen of dinsdag een update naar 13A603 en is dat ook de build die in de Appstore komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

ppl schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Kijkt u eens: http://apple.stackexchang...copying-pasting-in-finder

Er zit alleen wel een maar aan vast: de optie voor merge zul je alleen zien als beide mappen andere files bevat dan de ander. Is er ook maar 1 file hetzelfde qua naam dan krijg je alleen de optie voor replace te zien. Bij de manier waarop jij het hebt aangemaakt moet dat goed gaan. Doe ik hier op mijn Mountain Lion hetzelfde dan krijg ik keurig netjes een merge van beide mappen. Hetzelfde als bij een cp -R.
Snap dan niet helemaal waarom ik die keus niet kreeg.

Desalniettemin, als het werkt zoals jij beschrijft is het ook compleet nutteloos. Wat je wilt is een merge voor alle files en folders die verschillend zijn, en een prompt voor skip/overwrite voor de files die gelijk zijn.

Ik blijf wel lekker vanaf de terminal werken bij complexe file bewerkingen en verplaatsingen. Meer controle en flexibiliteit. En het is altijd consistent. :) Terminal == O+

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

PBP schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:26:
Geen idee waarom het nu op deze manier gedaan word. GM is normaal gesproken de final release (of er moeten nog grote bugs gevonden worden). Misschien komt er morgen of dinsdag een update naar 13A603 en is dat ook de build die in de Appstore komt.
Raar, De nornale gang van zaken is dat na een week de .1 release uitkomt die de beta's plet die zijn gevonden tijdens de GM fase.

Ik vind het niet erg. Ik loop nog tegen wat problemen aan met Maverick. Programma's die soms traag reageren. (Misschien is app nap te agressief?) . De mail.app synt niet goed met Google. Staat in gmail en de mail app op de iphone de goede inbox. De mail maverick laat een oude inbox zien. Erg frusty als je de mailbox als een todo lijst gebruikt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:24
Offtopic:
Toch jammer als ik de problemen hier zo lees. Ik ben een echte Apple fan, maar heb toch steeds meer het gevoel dat ze meer en meer steekjes laten vallen. IOS7 zit ook nog vol met bugs (app crashes, soms rare vertragingen/vastlopers). Jammer dat er geen serieus alternatief is, op smartphone gebied is Android een goede keus, maar ik zie mezelf echt geen windows of linux meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Quakie

quakelen

Ben het met je eens, gerucht dat mensen van OSX gehaald zijn om bij IOS7 bij te springen zal wel waar zijn... IOS7 is duidelijk nog niet af... er zijn genoeg mensen die eerste versie laten schieten en pas bijv 7.1 inspringen. Bij OSX was het vroeger 10.X.5 maar dat halen we maar net en zou je dus bijna jaar achter lopen.. misschien is 10.9.1 een goede stap?

Ik persoonlijk ben op de nieuwe macbook pro's aan het wachten. Ik vermoed dat er niet gelijk Mavericks op draait.. misschien dat ik wel even wachten op deze .1 update. Ik zit sowieso te twijfelen of ik niet een maand wacht (BlackFriday).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

Google maar eens op IOS7 + Vista.

De blogs zijn ook niet mals. Ik haal bij actief gebruik de avond niet eens met mijn Iphone. Met ios6 was dit wel mogelijk.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:26:
Vroeger was de GM de versie die men gebruikte om de discs te maken die de consument kon kopen. Dat is sinds de move van disc naar Mac App Store niet meer zo. Dat geeft ze ietwat meer controle over de final release. Zo kunnen ze 'm terugtrekken als er grote problemen mee blijken te zijn en een nieuwe versie die de patch bevat naar voren schuiven. Voorheen moest er dan een noodupdate uit worden gegeven, nu kunnen ze het direct aanpakken. Kennelijk was het nu toch nodig om voor de daadwerkelijke release nog snel een bepaalde bug te pletten.
Dit systeem is overigens niet uniek voor Apple. Er zijn meer fabrikanten die het zo doen (eigenlijk is dit gemeengoed bij open source waarbij er voordat de release mails worden uitgestuurd builds nog teruggetrokken kunnen worden; daarom moet je ook niet voor de tijd op ftp servers rond gaan snuffelen).
afterburn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:11:
Snap dan niet helemaal waarom ik die keus niet kreeg.
Waarschijnlijk omat je dan op beide locaties 1 of meerdere files hebt staan die dezelfde naam dragen. Als je het gedaan hebt zoals in je voorbeeld dan snap ik het ook niet. Misschien door een add-on voor Finder zoals XtraFinder.
Desalniettemin, als het werkt zoals jij beschrijft is het ook compleet nutteloos. Wat je wilt is een merge voor alle files en folders die verschillend zijn, en een prompt voor skip/overwrite voor de files die gelijk zijn.
Compleet nutteloos zou ik het niet noemen. Een gemiste kans wel want het is handig als je, net als in Windows, de gebruiker laat beslissen of er een merge of replace moet plaatsvinden.
Ik blijf wel lekker vanaf de terminal werken bij complexe file bewerkingen en verplaatsingen. Meer controle en flexibiliteit. En het is altijd consistent. :) Terminal == O+
Dat is sowieso een stuk fijner dan welke gui filemanager in OS X dan ook. Kun je tenminste nog wat leuks omheen scripten e.d. Voor het simpele werk (beetje dingen heen en weer slepen) zijn de gewone filemangers zoals Finder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik heb sinds vandaag ook Mavericks geïnstalleerd op mijn Macbook late '09.
Alles perfect verlopen, buiten mijn trackpad gestures.
Dingen als terug naar de vorige locatie gaan deed ik met 3 vingers van rechts naar links, maar dit werkt nu niet meer (terwijl dit in Firefox wel perfect werkt).
Op het internet vind ik nog wel mensen met het probleem via "Finder Back/Forward Gestures" maar geen concrete oplossingen die werken.
Iemand een idee?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Wanneer komt die voor NL officieel beschikbaar? Staat nu dat ik in de verkeerde winkel zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In de loop van de avond neem ik aan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zit er ook wel op te wachten dan :) Lekker laten downloaden, en morgen een heel verse installatie doen van alles ^^ Heerlijk.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:46

SambalBij

We're all MAD here

WTM schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Dus als je nu diezelfde GM zou installeren krijg je een nieuwere build? mensen die de GM installed hadden kunnen 'm daar niet naartoe updaten?

Lijkt me bijzonder als ze nieuwe nieuwe mac's straks gaan releasen met Mountain Lion namelijk dus zal de GM erop zitten maar als dat niet te updaten is? Klinkt allemaal wat wazig. Dus de GM was niet de GM?
Vraag me dat nu ook af idd... Toevallig afgelopen week de 'originele' GM build (13A598) geinstalleerd met het idee van als hij in de store staat koop ik hem wel alsnog... (Doe ik nog steeds wel maar kost nu wat minder :P)

Is wel te hopen dat die build met de volgende update (10.9.1?) meeloopt met de latere GM build 13A603, of dat die build straks gewoon vanuit de store alsnog kan worden geupgrade...

Edit:
Hij is nu te downloaden :)
Als ik kies voor de free upgrade optie zegt ie dat ik reeds 10.9 draai, en of ik dan niet liever naar de updates pagina kan gaan voor de (minor?) update ipv de hele installer downloaden... Update pagina blijft echter erg leeg....

Volledige installer it is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SambalBij op 22-10-2013 20:56 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

https://itunes.apple.com/...vericks/id675248567?mt=12

Hij is hier aan het downloaden inmiddels :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34
Hier nog niet. Wel te zien in store maar kan hem niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
bij mij loopt ie ook inmiddels, gaat nog best redelijk snel moet ik zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Donnie Darko op 22-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Gaat mij te langzaam hier :P, download hem morgen wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

GoEV6 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Hier nog niet. Wel te zien in store maar kan hem niet downloaden.
Ik zie hem juist niet in de store (onder Apps from Apple) maar kan via website link wel op de storepagina komen en dan downloaden.
https://itunes.apple.com/...vericks/id675248567?mt=12 en dan links blauwe knop 'View in Mac App Store'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hier ben ik ook aan het downloaden, ondertussen nog een backup aan het laten lopen met TM

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34
SambalBij schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:59:
[...]

Ik zie hem juist niet in de store (onder Apps from Apple) maar kan via website link wel op de storepagina komen en dan downloaden.
https://itunes.apple.com/...vericks/id675248567?mt=12 en dan links blauwe knop 'View in Mac App Store'
Via store -> aankopen nu aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36
Nu de vraag hoe je een clean install doet ipv een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Asprine schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:05:
Nu de vraag hoe je een clean install doet ipv een update.
Vanuit de gedownloade installer een USB installatie disk maken :)
(Even zoeken op internet, is zo te vinden)

Anders misschien internet recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Laatst online: 16-02-2024
"Uw Apple ID is slechts geldig voor aankopen in de iTunes Store van Nederland. U wordt naar die winkel gebracht."

Die melding krijg ik. Vervolgens lijdt dat dan naar niks. Zal wel rustig afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
Is een clean install een must? Of gewoon erover heen zetten ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:10:
Is een clean install een must? Of gewoon erover heen zetten ook prima?
nee is geen must! , ik zelf heb nog nooit problemen gehad met erover heen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:03
Ik heb zowel clean installs gedaan als direct het erover heen zetten. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een verschil ontdekt. Enkel het gevoel dat een clean install toch wat frisser is. Maarja, dat is dan puur voor je eigen emotionele toestand als je het gaat gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Welke buildcode heeft 10.9 in de Store? 13A603?
Want ik draai zelf nu OS X 10.9 (13A598) op mijn Hackintosh. Zou dat wat uitmaken?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat mavericks trager zijn dan SN op een macbook pro uit 2010 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waar staat het installatie bestand eigenlijk? De download is klaar, maar ik kan de file nergens vinden zodat ik hem ook op de andere Mac kan installeren zonder weer alles te moeten downloaden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
zonoskar schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:41:
Waar staat het installatie bestand eigenlijk? De download is klaar, maar ik kan de file nergens vinden zodat ik hem ook op de andere Mac kan installeren zonder weer alles te moeten downloaden.
Staat in applications onder 'Install OS X Mavericks'.

Heb hem ook al binnen trouwens, ga morgen maar eens een backup draaien en dan installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

50Mbit verbinding, duurt nog 2 uur. :-)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat hier een stuk sneller dan verwacht eigenlijk, niet mijn max 200mbit uiteraard maar iets van 100 gaat het zeker. Ik draai nu GM1 maar installeer deze er voor de zekerheid toch maar even overheen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je niet gewoon upgrade kiezen en vanuit de installeer naar hulpprogramma's gaan en daar formatteren?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier loopt de download, maar eerst even back up maken..we zijn benieuwd.. tijd gaat wel van 30 minuten naar 20 minuten dan weer naar 26 etc maar we hebben de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hopelijk vernaggeld Maverick m'n Parallels 8 VM's niet? eerst maar even wat research doen daarover.

wel lekker dat het een free upgrade is. Vaste klanten korting?

[ Voor 25% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-10-2013 21:51 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Saninl

Ik wil eigenlijk ook wel een clean install gaan doen op mijn Macbook Air 2011, buiten de bootable usb, wat moet ik nog meer allemaal noteren?

Geïnstalleerde apps? (staan die allemaal op 1 plek? Op mijn launchpad staat bv "ntfs for mac" en "growl" niet)
Muziek & foto's & films op een externe drive zetten?
....?

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:42
Apps als office en ntfs for mac, photoshop etc dat soort complexe/grote apps compleet opnieuw installeren doormiddel van installers. Wanneer je zulke apps vanuit de applicatie map backupt en terug zet gaat het fout. Er staan ook nog andere belangrijke bestanden in bijv. application support etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Mavericks aan het downloaden.
Nog 1 uur en 7 minuten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
OSX Mavericks has failed to download. Try again.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wel fijn dat hij gratis is geworden… Heeft iemand al iets gezien over de server versie/app? Ik heb alleen een liveblog gevolgd maar heb er niets over gezien :( Ik zie hem ook niet in de store maar misschien is dat omdat ik Mavericks nog niet geinstalleerd heb.

Hier trouwens aan het downloaden met 1MB/s (ong. de helft van mijn verbinding).

Edit: Ah gevonden: http://www.theverge.com/2...ericks-release-date-price

Hij blijft $20, ondanks dat het niet gratis is, is het een prima prijs wat mij betreft (ondanks dat het een slap aftreksel is van het serverprodukt wat het ooit was).

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 22-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Laatst online: 06-05 10:46
Bezig met installeren maar dat duurt wel even. Time remaining 49 minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe hij draait op een 2009 Macbook Pro. Sneller/soepeler hoeft het er echt niet op te worden van mij, maar minder soepel zou ik toch echt wel een minpuntje vinden.

Ik ga maar eens mijn huidige install clonen naar een andere HDD en dan er overheen installeren, dan kan ik altijd nog terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Laatst online: 06-05 10:46
lexvandoef schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:15:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe hij draait op een 2009 Macbook Pro. Sneller/soepeler hoeft het er echt niet op te worden van mij, maar minder soepel zou ik toch echt wel een minpuntje vinden.

Ik ga maar eens mijn huidige install clonen naar een andere HDD en dan er overheen installeren, dan kan ik altijd nog terug :).
Als je kijkt naar de technieken die ze erin hebben geknald zou het sneller moeten lopen. Daarbij weet je natuurlijk niet wat voor rotzooi er bij komt die je oude macbook slomer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
secretdk schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

Als je kijkt naar de technieken die ze erin hebben geknald zou het sneller moeten lopen. Daarbij weet je natuurlijk niet wat voor rotzooi er bij komt die je oude macbook slomer maakt.
Nee daarom :), afgaande op wat ze roepen zou ik er in ieder geval niet op achteruit moeten gaan qua snelheid en batterypower :). Maar ja, ik ben wel weer terug gekomen van ML vanwege de beroerde performance op mijn macbook.

We gaan het eens aan den levende lijve ondervinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Heb Mavericks nu net draaien en moet zeggen dat de hele ervaring op mijn rMBP er een stuk smoother op is geworden! Vooral launchpad en switchen van desktops is merkbaar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
De maps applicatie is wel prachtig met die aarde zo.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/S4sQ/vetjes.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

lexvandoef schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:27:
[...]

Nee daarom :), afgaande op wat ze roepen zou ik er in ieder geval niet op achteruit moeten gaan qua snelheid en batterypower :). Maar ja, ik ben wel weer terug gekomen van ML vanwege de beroerde performance op mijn macbook.

We gaan het eens aan den levende lijve ondervinden :).
Same here. 2009 mbpro, clone bij de hand. Ben benieuwd, zal nog wel even duren voor ik 'm hier aan de praat heb. Ik hoor in ieder geval graag wat je bevindingen zijn. Scheelt mij eventueel weer werk. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Nu online
Tektoon schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:46:
[...]

Same here. 2009 mbpro, clone bij de hand. Ben benieuwd, zal nog wel even duren voor ik 'm hier aan de praat heb. Ik hoor in ieder geval graag wat je bevindingen zijn. Scheelt mij eventueel weer werk. :)
Ja het zal bij mij ook nog wel ff duren voordat ik het werkend heb, deze week nog even tentamens en die gaa toch ff voor.... XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Beetje jammer dat iWork apps alleen gratis zijn bij aankoop van een nieuwe MacBook. Dan maar 4 jaar wachten totdat ik ze gratis kan gebruiken :|

Benieuwd trouwens of/ hoe Mavericks werkt op mijn oude MacBook Unibody (met SSD), ik weet niet zeker uit welk jaar deze is, ik vermoed 2008.

[ Voor 33% gewijzigd door joint_me op 22-10-2013 22:56 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Hmm.. de installer staat al een tijdje (10 min ofzo) op " Minder dan een minuut". :(

Jippy, nu weer 7 min :(

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 22-10-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Damn, Safari is snel geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/w35u7mtt3/Schermafbeelding_2013_10_22_om_23_02_24.png
Raak ik alles kwijt als ik hem op mijn macintosh HD installeer.
Heb niet echt ervaring met een nieuwe os installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Nabje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:05:
[afbeelding]
Raak ik alles kwijt als ik hem op mijn macintosh HD installeer.
Heb niet echt ervaring met een nieuwe os installeren
nee, je kunt hem gerust installeren.

Weet iemand wanneer de nieuwe ilife en iwork pakketten te downloaden zijn?

[ Voor 71% gewijzigd door sweebee op 22-10-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
@nabje altijd een backup maken, maar als alles goed gaat behoud je je files.
@sweebee "vandaag" maar dat is US time dus ergens in de komende uren

edit: nu :+

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 22-10-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
sweebee schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:06:

Weet iemand wanneer de nieuwe ilife en iwork pakketten te downloaden zijn?
Dat vraag ik me ook af :).

Heb Pages, Numbers en Keynote eens opgestart en dan kreeg ik de melding dat er een update was.
Werd doorverwezen naar App Store -> zoeken naar updates maar hij vindt niks terug.

Het gaat om de disk versie van iWork '09.

Moet ik die programma's nu nog eens apart aankopen via App Store om die update te krijgen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik zie nu wel de nieuwe iwork apps maar nog niet de ilife apps.

Edit: GVD de appstore loopt bij mij om de haverklap vast :S

[ Voor 33% gewijzigd door sweebee op 22-10-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Crazyanz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:08:
@nabje altijd een backup maken, maar als alles goed gaat behoud je je files.
@sweebee "vandaag" maar dat is US time dus ergens in de komende uren

edit: nu :+
backup via timemachine ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Zie nu alles online staan, beetje jammer dat ik die iWorks dus niet gratis krijg op mijn week oude mac...

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2eyex5i.png

[ Voor 172% gewijzigd door haakjesluiten op 22-10-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Dat iWorks voor de wat recenter aangeschafte mac's niet gratis is vind ik ook echt een domper. Maar goed, €17,99 is ook niet de hoofdprijs.

Wat nu na de update wel opvalt op m'n MBPr is hoe de launchpad soms wat blijft hangen bij het switchen tussen tabs... Beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik kan nog nergens de nieuwe iLife vinden.

Overigens merk ik al dat de Kaarten app behoorlijk glitched in de Standaard weergave. Ik krijg met geen mogelijkheid iets anders dan alleen geel te zien (dus zonder daadwerkelijke kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
bbblije schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:20:
Wat nu na de update wel opvalt op m'n MBPr is hoe de launchpad soms wat blijft hangen bij het switchen tussen tabs... Beetje irritant.
Launchpad doet heel raar bij swipen met touchpad. weet niet hoe ik het precies moet omschrijven :P gelukkig gebruik ik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik ben nu iPhoto aan het binnenhalen, gratis update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:31:
Ik ben nu iPhoto aan het binnenhalen, gratis update :D
Hier niet terwijl ik wel de legale op cd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hier ook gratis. Zal mij benieuwen. de oude iphoto was zo traag als ik weet niet wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb de update geforceerd door dit:

https://itunes.apple.com/...erID=2003&tduid=NL1380330

en

https://itunes.apple.com/...erID=2003&tduid=NL1380330
sweebee schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:37:
Hier ook gratis. Zal mij benieuwen. de oude iphoto was zo traag als ik weet niet wat :(
Hij is nu echt mega-snel vergeleken met de oude slome variant.

Alleen slordig dat ze het nog iLife '11 noemen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Pyrone89 op 22-10-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Aye iMovie and iPhoto aan het binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmm garageband lijkt een nieuwe naam te hebben gehad? De huidge versie die met mijn mac kwam krijg ik de melding dat die niet actief is in deze regio maar kan wel de nieuwe downloaden uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben nog even aan het uitpluizen welke apps en/of upgrades er allemaal gratis zijn. Garageband kon ik net gratis downloaden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Wat zijn we toch heerlijke Hollanders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
onderaan de nieuwe iWork's pagina: http://www.apple.com/creativity-apps/mac/

* Pages, Numbers, and Keynote are free on the Mac App Store for qualifying Mac computers purchased on or after October 1, 2013. OS X Mavericks required. Downloading apps requires an Apple ID.

Vraag me af hoe ik dit dan regel want als ik nu kijk vragen ze €17,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik vraag me eigenlijk af waarom Game Center niet is bijgewerkt om zo meer te passen bij het thema van iOS 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

lexvandoef schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:46:
[...]

Ja het zal bij mij ook nog wel ff duren voordat ik het werkend heb, deze week nog even tentamens en die gaa toch ff voor.... XD
Ging toch sneller dan verwacht. Uurtje verder, Mavericks loopt. Tot zover nog geen problemen. Alles loopt soepel. Niet per se sneller, maar ook niet trager.

Laat het je er in ieder geval niet van weerhouden om toch eerst een clone te regelen.

EDIT; al is Safari wel een stuk sneller...

[ Voor 4% gewijzigd door Tektoon op 23-10-2013 00:14 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met Silverlight?

Ik probeer iets te bekijken via Netflix, maar ik krijg een melding dat de plug-in plotseling niet meer werkt.

Ik heb daarnaast ook het vermoeden dat mijn trackpad minder soepel werkt. Ik moet meer moeite doen om te kunnen scrollen en gestures uit te voeren (macbook air late 2012).

[ Voor 33% gewijzigd door matz op 23-10-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Downloading... netjes hoor gratis update en bovendien gaat het ook nu, net na de release, redelijk vlot op mijn 20Mbit verbinding.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
  • Laatst online: 16-09 13:53
Meer mensen met problem met hot-pluging thunderbolt ethernet?
Zodra ik mijn thunderbolt ethernet in- of uitplug hangt mijn hele macbook retina (late 2012),
geen beweging meer in te krijgen.

uitzetten via powerknop (ingedrukt houden) thunderbolt inluggen en dan opstarten werkt perfect, maar
zodra ik hem er dan 'hot' uithaal, hangt het hele zaakje weer. erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

matz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:12:
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met Silverlight?

Ik probeer iets te bekijken via Netflix, maar ik krijg een melding dat de plug-in plotseling niet meer werkt.

Ik heb daarnaast ook het vermoeden dat mijn trackpad minder soepel werkt. Ik moet meer moeite doen om te kunnen scrollen en gestures uit te voeren (macbook air late 2012).
Er is een update voor Silverlight.

M'n trackpad werkt alleen iets minder soepel in/op launchpad, verder geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Borreltje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:21:
Meer mensen met problem met hot-pluging thunderbolt ethernet?
Zodra ik mijn thunderbolt ethernet in- of uitplug hangt mijn hele macbook retina (late 2012),
geen beweging meer in te krijgen.

uitzetten via powerknop (ingedrukt houden) thunderbolt inluggen en dan opstarten werkt perfect, maar
zodra ik hem er dan 'hot' uithaal, hangt het hele zaakje weer. erg irritant!
Dit herken ik, nog niet getest met Mavericks, maar met Mountain Lion had ik hier al regelmatig last van. OSX hangt dan volledig bij in of uitpluggen van thunderbolt ethernet adapter.
Ik was in de Apple store voor het vervangen van mn retina scherm en de Apple medewerker zei dat het een known issue was. Maar vooralsnog geen oplossing... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Zo, Mavericks erop (Mac Mini late 2012, quadcore, 16gig, etc.). Wat ik constateer is een enorme verbetering qua snelheid van de grafische interface/response in zijn algemeenheid. Mail was bijv. voor de update best traag geworden met het tonen van berichten ondanks dat ik een SSD erin heb, maar nu is het extreem rap. Opmerkelijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:30:
gaat mavericks trager zijn dan SN op een macbook pro uit 2010 ?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Had ook al eerder in dit topic een dergelijke vraag gesteld. Tijdje even niet meer gevolgd, maar heb nog geen bevindingen voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Om iLife the update terwijl je de disc versie hebt, is er een workaround gevonden. Ik heb dit getest en het werkt!
1.Go to system preferences. 2.Open up User and Groups. 3.Unlock the lock. 4. Press Plus sign. 5.Create a new account and put TEST in the Full Name area. Change new account to an Administrator. Don't put anything else in. Hit Create User. 6. Log out of your account and then log in to the new TEST account. 7. Go to software update where the Apple is on the top left. You will now see iPhoto and iMovie. 8.You have to install Garageband separately and it does install separately then older Garageband. You can keep both installed. 8. Log out of the TEST account and log into your account. Delete the TEST account, and you are all done. Now you will have all new installed.
Je moet met het test account dus wel even inloggen met je Apple ID.

Dit schijnt ook te werken voor iWorks!

[ Voor 4% gewijzigd door Baserunner op 23-10-2013 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Net even mn hackintosh geupgrade naar 10.9 vanaf 10.8 en ik moet zeggen dat het inderdaad een verbetering is, multimonitor/fullscreen werkt nu eindelijk weer zoals vroeger en zo'n extra taakbalk op je andere scherm(en) is ook wel handig.
Wel wat performanceverlies in opengl applicaties zo op het eerste gezicht maar misschien dat dat nog verbeterd in toekomstige driver updates.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een bootable USB met Mavericks maken, maar dat lukt me tot op heden niet. Heb een aantal sites bekeken, maar het stappenplan werkt telkens niet. Iemand een tip hoe ik een clean install kan doen van Mavericks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik wil een bootable USB met Mavericks maken, maar dat lukt me tot op heden niet. Heb een aantal sites bekeken, maar het stappenplan werkt telkens niet. Iemand een tip hoe ik een clean install kan doen van Mavericks?
Volgens mij kan dat nog steeds via disk utility, maar de 10.9 installer heeft ook een nieuwe tool genaamd "createinstallmedia"

code:
1
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeraction

Dit voorbeeld gaat ervanuit dat je de update in applications hebt staan en dat je een usb stick van minimaal 8gb met het label untiltled gemount hebt (die juist geformatteerd is, dus hfs+ journalled en ik gok GUID partition table voor intel macs).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Dag, Ook blije eigenaar van Mavericks, maar loop tegen een puntje aan.

Heb een Synology NAS en mijn Mini connect altijd op smb niveau daarnaartoe, dit deed ik omdat hij met AFP nog wel eens na een aantal dagen zomaar de shares miste.

Kom er nu achter dat ik niet meer op smb://IP kan connecten maar alleen maar op AFP, zowel op mijn Mini niet als op mijn MBA niet. Ik lees dat SMB2 nu definitief actief is, maar dat is enabled op mijn NAS.

Ik kan natuurlijk even aankijken wat hij nu doet met AFP, maar goed vond het wel raar. En ook Teamviewer lijkt niet helemaal compatible te zijn, zet wel een sessie op maar het beeld komt nooit

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Heeft iemand idee of de 'Power Saver' functie van Safari automatisch werkt of moet je het nog ergens activeren? De meeste video's worden nog steeds weergegeven, en die Power Saver functie lijkt mij best handig. Maar het werkt hier nog niet (of de meeste video's zijn in HTML5 formaat). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heerlijk om nu eindelijk vloeiend te kunnen scrollen in Safari en mail op mijn 15" rMBP. Helaas scrollt de programma lijst nog steeds ontzettend haperig.
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste