Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• smooth0416
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
Heeft er iemand van jullie nog een relaxt download programma voor usenet dat nog werkt binnen Mavericks (muv SabNzb)?
Zowel NNTPGrab als NZBVortex werken bij mij binnen Mavericks niet meer...

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Montana schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:06:
Ik had geen schone installatie gedaan, dus er overheen. Werkt allemaal perfect dus geen probleem. Echter mijn SSD was aan vrije ruimte behoorlijk geslonken.

Even goed gekeken met DaisyDisk. Wat bleek mijn account stond er 2 x in. Onder gebruikers stond een mapje met " Verwijderde gebruikers" en wel net geen 40GB groot. Deze verwijderd zonder problemen en m'n ruimte weer terug. Bij mijn Macbook stond die er niet!

Heb je zelf een twijfel kijk daar dan even,
Dit komt omdat een gewone nieuwe installatie automatisch een backup maakt van je oude bestanden. Om echt een clean install te doen moet je de schijf ff formatteren of de partitie verwijderen. :)

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

smooth0416 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:06:
Heeft er iemand van jullie nog een relaxt download programma voor usenet dat nog werkt binnen Mavericks (muv SabNzb)?
Zowel NNTPGrab als NZBVortex werken bij mij binnen Mavericks niet meer...
NZBVortex ook reeds opnieuw geïnstalleerd? Werkt hier op MBP als iMac perfect met Mavericks.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik hoop echt dat Apple hard werkt om de bugs op te lossen en niet al volop met 10.10 bezig is.

Er zijn echt een hoop bugs te fixen, inclusief bugs die in latere releases van OSX ML juist waren opgelost (en men dus blijkbaar is vergeten ook mee te nemen bij het ontwikkelen van OSX Mav). Een voorbeeld daarvan zijn de problemen met agenda synchronisatie.

Voor een overzicht van de bugs: zie eerdere posts van mijzelf en anderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 25-10-2013 18:16 ]

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:15:
[...]

NZBVortex ook reeds opnieuw geïnstalleerd? Werkt hier op MBP als iMac perfect met Mavericks.
Unison!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De status van mijn accu. Goed of minder goed?

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/422/85t7.png

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:52:
[afbeelding]
Niet slecht voor een accu van meer dan 2 jaar oud...

offtopic:
Lijkt me trouwens meer iets voor het MacBook Air topic?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
NZBVortex werkt hier nog perfect (AppStore Versie)

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 21:32

Saninl

THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:52:

[afbeelding]
Goed/fout idk.

Hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/329Screen_Shot_2013_10_25.png

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik heb wel het idee dat mijn batterij in Mavericks wel langer mee gaat.
Het is geen uren meer, maar hij lijkt wel beter ermee om te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/1958/ivay.png

[ Voor 25% gewijzigd door WRT54G op 25-10-2013 20:42 ]

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 11:57
Ik heb dus vandaag mijn ssd binnen gekregen, en nu wou ik dus mavericks downloaden. Echter start mijn hele download niet het lijkt net of die vast zit, ik heb mijn laptop al afgesloten en opnieuw opgestart ik heb de download weer verwijdert en weer opnieuw begonnen maar hij lijkt gewoon vast te zitten, er staat wel downloading bij het Mavericks icoontje maar verder doet hij niks. Apple support al gebeld die wisten het ook niet en toen om 8 uur waren ze opeens gesloten "weg verbinden".

Nu heeft mijn broer al wel 2 dagen Mavericks en wou ik dus een bootable usb maken alleen kan ik nergens zijn installatie bestand vinden. zijn app store mapje is gewoon leeg en bij applications staat hij niet.

Wat nu ! ??

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het installatiebestand wordt verwijderd na installatie.

Gewoon opnieuw downloaden en dan navigeren naar de map applications.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 11:57
Destianto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:38:
Het installatiebestand wordt verwijderd na installatie.

Gewoon opnieuw downloaden en dan navigeren naar de map applications.
Dat dacht ik dus al, waarschijnlijk heb ik het probleem ook al gevonden ( hoop ik )

Omdat er bij mijn app store nog meldingen stonden van apps die geupdate konden worden start mavericks niet met downloaden. Dus nu ben ik die apps even aan het updaten en hopelijk begint Mavericks dan wel met downloaden.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marcel_EA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:

[afbeelding]
Zelfde cyclus, veel beter accu. Hoe dan?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Verwijderd

Marcel_EA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:

[afbeelding]
Ik kan ook langer half uur - uur langer :)

31 maanden : 449 cycles : 87 procent > vind nog meevallen!

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/383/bm3x.png

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

Zelfde cyclus, veel beter accu. Hoe dan?
1. toeval
2. temperatuur m.n. tijdens opladen

Zoef

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik had na de installatie van Mavericks opeens veel problemen met Remote Buddy (die ik gebruik om mijn Harmony remote te kunnen gebruiken onder Plex).
Na wat zoeken kwam ik tegen dat het wel eens zou kunnen liggen aan 'App Nap'.

En inderdaad, dit lijkt het probleem te zijn geweest, want na het uitzetten van App Nap voor deze applicatie werkt het weer probleemloos.

Afbeeldingslocatie: http://www.tips-and-tricks-in-mavericks.com/wp-content/uploads/2013/09/Disable-App-Nap-on-a-per-app-basis-in-OS-X-Mavericks.png
voorbeeldplaatje van internet

(Misschien heeft iemand er iets aan :))

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
Beetje niets zeggend maar ik heb het idee dat de accu duur van mijn mba '13 i7 steeds beter wordt.

na een half uur browsen in safari stond ie nog steeds op 100% en 20 uur :+

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/ScreenShot2013-10-25at22_zps78bb1df7.png

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Mijn ABN-AMRO e-dentifer2 doet het niet meer in Mavericks. Nog meer mensen last van?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier hetzelfde inderdaad, voorlopig maar even los gebruiken en weer toesen indrukken tot ze met een update komen. Daar zullen ze wel al mee bezig zijn, de update voor hun iOS app kwam ook heel vlot toen die niet meer werkte voor iOS 7.0.3.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:39
Bij mijn macbook air 2013 13' (8gig, 256ssd) geeft Coconut Battery het volgende aan:

Maximum charge: 72%
Battery capacity 99%
Age of Mac: 18 weeks
Loadcycles: 41

Ondertussen geeft de batterij rechtsboven 77% aan, en een capaciteit van 5 uur met alleen safari open... Onder Mavericks uiteraard.

Ik heb al een PRAM en SMC reset gedaan. Wat denken jullie als jullie deze gegevens zien?

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:31
UltraSub schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:41:
Suf gegoogled, maar hoe disable ik horizontal scrolling in Safari? Erg irritant, als je verticaal scrolled, beweegt de pagina altijd wel een beetje mee naar links of rechts. Jaja, strakker scrollen. Is me niet opgevallen in Mountain Lion, maar goed, daar gebruikte ik niet zoveel Safari.
Hier word ik ook redelijk moe van, maar kan niet vinden waar dit uit te schakelen is. Iemand? :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• WRT54G
Marcel_EA schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:51:
Ik heb een clean/fresh install gedaan van Mavericks. USB installer gemaakt met de nieuwe Lion Diskmaker X.
Installatie ging prima en alles werkt volgens mij naar behoren.

Enige wat mij opviel was dat zodra je voor het eerst (na een reboot) de finder opent en je gaat naar je hardeschijf (bv: shift+command+c en dan je hdd kiezen) dan doet ie er een dikke 30 seconden over om de folders: Applications, Library, System en Users te laten zien. Zodra dit 1x is gebeurd dan is het probleem weg en laden de folders wel direct. Echter na een reboot is het probleem weer terug en doet ie er weer +/- 30 seconden over.

Hebben meer mensen hier last van?

MBP late 2011, Samsung 840 Pro SSD. (Trim Enabler aan of uit maakt niet uit)
Nog mensen die hier ook last van hebben?

Verwijderd

Aangezien ik toch denk een nieuwe accu nodig te hebben, zal dit goed zijn voor 80 euro en het zelf doen via iFixit of toch liever voor 130 euro naar Apple?

http://www.subtel.nl/a137...atterij-subtel-914574.htm

• WRT54G
Overigens heb ik het idee dat de pop-blocker in Safari (onder Mavericks) niet zo grondig meer werkt als voorheen.
Ik krijg toch vaak een pop-up voor mijn kiezen.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 19:57
Marcel_EA schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:23:
Overigens heb ik het idee dat de pop-blocker in Safari (onder Mavericks) niet zo grondig meer werkt als voorheen.
Ik krijg toch vaak een pop-up voor mijn kiezen.
Dat idee heb ik ook.. Heb safari nu 3 dagen gebruikt maar kan er gewoon niet aan wennen, ik heb het idee dat chrome toch nog steeds sneller/makkelijker voor mij is..

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bushalte schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:02:
[...]

Hier word ik ook redelijk moe van, maar kan niet vinden waar dit uit te schakelen is. Iemand? :)
Hier hetzelfde probleem. Scrollen in Safari voelt soms erg stroperig aan. Heb al met de snelheid van de trackpad in Instellingen zitten knoeien, niets hielp.
Lees op internet dat meerdere gebruikers van Mavericks hier last van hebben. Ik heb een Air 2013, hiervoor met Mountain Lion geen enkel probleem met scrollen

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spike_wolf schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:09:
...
Het enige 'probleem' dat ik ondervind is dat de iconen op het bureaublad heel wazig reageren. Als ik bestanden vanuit een finder venster naar mijn desktop sleep komen ze nooit op de plek terecht waar ik ze los laat, maar op een random plek (9 van de 10 keer onder een venster waardoor ik moet gaan zoeken).
...
Is er niemand anders die hetzelfde ervaart met iconen die op het bureaublad niet 'landen' waar je ze los laat?

Humankind… be both.

• WRT54G
Spike_wolf schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Is er niemand anders die hetzelfde ervaart met iconen die op het bureaublad niet 'landen' waar je ze los laat?
Net getest voor je.
Dat probleem heb ik niet.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Er is wel wat veranderd aan de plaatsing van iconen.

Ik heb een datum icoontje dat zich zelf hernoemd. Bij de vorige versies van OSX versprong deze altijd naar beneden, nu blijft het netjes op zijn plaats staan.

Als je de sorteer op raster functie aanzet zie ik wat je bedoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 26-10-2013 11:17 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Marcel_EA schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Net getest voor je.
Dat probleem heb ik niet.
bouwfraude schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:16:
Als je de sorteer op raster functie aanzet zie ik wat je bedoeld.
Bedoel je daarmee dat ze bij jou ook op hele andere plekken terecht komen? En dan bedoel ik niet op het dichtstbijzijnde 'rasterpunt' want dat is normaal. Bij mij komen ze geregeld aan de andere kant van mijn scherm terecht.

Humankind… be both.

Verwijderd

Jinn schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:45:
Bij mijn macbook air 2013 13' (8gig, 256ssd) geeft Coconut Battery het volgende aan:

Maximum charge: 72%
Battery capacity 99%
Age of Mac: 18 weeks
Loadcycles: 41

Ondertussen geeft de batterij rechtsboven 77% aan, en een capaciteit van 5 uur met alleen safari open... Onder Mavericks uiteraard.

Ik heb al een PRAM en SMC reset gedaan. Wat denken jullie als jullie deze gegevens zien?
Volgens mij is er niet zo veel mis? kijk je 5 uur lang video's? dan slurpt je batterij wel snel. je kan proberen je helderheid te verlagen.

edit:

je kan ook even op het batterijtje klikken om te kijken wel programma veel stroom verbruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4681/smlz.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 11:41 ]

• Ronwiel
  • Niet online
N14 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:51:
[...]

Ook deze problemen! Zojuist kreeg ik een notificatie van een mail van gisteren die ik een paar seconden daarvoor als ongelezen had gemarkeerd |:( .

Eerder door mij beschreven gesture problemen komen vermoedelijk door Wacom Bamboo, vlak nadat ik die aansluit begint de gesture ellende :/ (dan merk je trouwens pas hoe gewend je aan die gestures bent geraakt!).

Verder lijkt alles inderdaad vlotter (en smooth) te werken. Een feature die ik erg leuk vind (en nog niet zo vaak besproken is volgens mij?) is het energie inzicht/overzicht in de Activity Monitor :) .
Hier ook irritant gedrag van Gmail met Mail. De instellingen m.b.t. spam, concept en verzonden mails zijn niet meer aan te passen naar de aanbevolen instellingen van Google. Daardoor allemaal lelijke mapjes draft en send mapjes in je account.

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 15:08
Voor degene die onder Mavericks ook van een Time Capsule gebruik maken vergeet niet om bij de options een vinkje te zetten bij : Maak reservekopie bij gebruik van batterij

Dit stond bij mij altijd op : Maak reservekopie bij gebruik van batterij, maar staat bij de update naar Mavericks nu dus op : Maak reservekopie met netstroom

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11 14:07
ronwiel schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Hier ook irritant gedrag van Gmail met Mail. De instellingen m.b.t. spam, concept en verzonden mails zijn niet meer aan te passen naar de aanbevolen instellingen van Google. Daardoor allemaal lelijke mapjes draaft en send mapjes in je account.
Ik gebruik Airmail op mijn Mac's. Werkt fantastisch met Gmail samen, wordt ontzettend vaak met toffe nieuwe functies ge-update. (Nu al een update met Mavericks notifications en inline reply).

• Ronwiel
  • Niet online
Thanks voor de tip. Voor €1,80 ga ik me niet zitten irriteren aan de Mail app ;-).

Edit: echt een aanrader, vindt het font voor de mapnamen wat klein, maar verder werkt het prima. Ook de notificaties werken snel en de ondersteuning voor sublabels, iets wat Sparrow nooit meer heeft toegevoegd. Link: https://itunes.apple.com/nl/app/airmail/id573171375?mt=12

Edit 2: laatste issue is ook opgelost, bij weergave kan een groter lettertype worden ingesteld :).

[ Voor 74% gewijzigd door Ronwiel op 26-10-2013 12:13 ]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:31:
[Bedoel je daarmee dat ze bij jou ook op hele andere plekken terecht komen? En dan bedoel ik niet op het dichtstbijzijnde 'rasterpunt' want dat is normaal. Bij mij komen ze geregeld aan de andere kant van mijn scherm terecht.
Nee, dat gedrag heb ik nog niet waargenomen, ik heb ook maar twee icoontjes op de Desktop.

Verwijderd

Klopt het dat de animatie van de Time machine weg is van het menu boven?

Ik las bij mijn zoektocht hiernaar dat in sommige beta's hij weg was maar later weer terug gezet.
Nu moet je met je muis op het icoontje gaan staan om te zien of hij wat doet.

Of is er ergens een setting voor, kan niets vinden bij de instellingen van TM

• Bushalte
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:16:

Ik las bij mijn zoektocht hiernaar dat in sommige beta's hij weg was maar later weer terug gezet.

In de bovenste balk bedoel je? Nee bij mij niet. Hij is wel aangepast, al hij nu een kopie voorbereidt dan zie je dat staan. Wel is bij mij mijn Time Machine schijf nu oranje. Dat was hij altijd heel even bij opstarten en dat werd hij groen. Iemand een idee hoe dat zit?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:16:

Zoek de verschillen
Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/stuff/shuttle/screenshot_2013-10-26_15.30.48_c2df.pngAfbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/stuff/shuttle/screenshot_2013-10-26_15.31.28_40f4.png
Geen lopende backup, lopende backup

[ Voor 4% gewijzigd door afterburn op 26-10-2013 15:34 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• _Mitchie_
  • Laatst online: 30-11 15:08
Yep , het was mij ook al opgevallen dat je geen animatie meer hebt en dat je met de muis op het icoontje moet gaan staan om te zien of hij wat doet.

Ja. zoek de veschillen

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:55
Ik heb zo juist mijn nieuwe Mbpr opgehaald, ook mijn eerste keer dat ik echt met een apple werk:)
Nu heb ik ook af en toe beetje lag, met browsen in safari, komt dus door os x mavericks denk ik.
Nu wil ik gaan updaten, in de app store, maar moet ik mijn apple id, opgeven heb ik gedaan alleen nu moet ik een credit card opgeven, ook als ik een gratis app download, dan zou ik de opties "geen" moeten krijgen, maar dat is niet zo. Weet iemand misschien een oplossing?

• ZpAz
  • Laatst online: 00:51
[...]

Vaker dan eens gehad, probeer ik het nu opnieuw "fout" te doen gaat het steeds goed. :D

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Heeft Dashboard trouwens nog een beetje een functie? Of zijn er widgets die wel echt handig zijn? :')

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 15:16
Na drie dagen uptime op mijn Air 2012 begint OS X Mavericks raar te doen. Mijn Trackpad werkt half (niet meer dan twee vingers) en dan vliegt opeens alles langs wat je daarvoor hebt geprobeerd. In de tussentijd was de rest van het systeem wel responsief. Al met al ben ik wel tevreden over de update. Het lijkt alsof alles weer vliegt (Exposé vooral). Enige wat ik echt ontzettend lelijk vindt is de Dock als die aan de zijkant staat. Het is te knallend wit in mijn ogen met dat smoked glass effect.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:24
De gratis Automatic 1.1.4 prefpane werkt niet meer in Maverick :(

Heeft iemand een alternatief? TVShows.prefpane heb ik al geprobeerd, dat is niet wat.

[ Voor 42% gewijzigd door glnk op 26-10-2013 19:45 ]

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om MKV, AVI of WMV met Quicklook te bekijken? In ML was dit voor mij geen probleem.

Ik ben niet de enige zo te lezen:
https://discussions.apple...se&q=quick+look+mavericks

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 19:52 . Reden: added url ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

ZpAz schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:32:
[...]

Vaker dan eens gehad, probeer ik het nu opnieuw "fout" te doen gaat het steeds goed. :D
Hmm, het lijkt ook een redelijk uniek probleem te zijn, kan er verder weinig over vinden.
Het Finder instellingen plist bestand verwijderen had geen effect, in safe mode en voor een nieuwe gebruikersprofiel heb ik hetzelfde probleem, dus het is wel een system wide geval :/

Humankind… be both.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Misschien is het handig en leuk om in de TS een algemeen upgrade advies banner te geven? Dat in verband met dat ik wel erg veel problemen lees in dit topic en vooralsnog prima tevreden ben met ML. :)

• jakob558
  • Laatst online: 07:21
Ik lees ook aardig wat problemen, maar volgens mij heb je dat altijd met iets nieuws, iedereen die een probleem heeft post die. Ik draai nu zelf sinds release Mavericks op mijn MPB (2010 13"), en het werkt perfect. Geen last van bovenstaande problemen, en gebruik de mac toch wel actief. Mensen zonder problemen hoor je alleen niet ;)

Verwijderd

Vanmiddag ge-upgrade op van SL 10.6.8 op mijn MBP 2010. Ging probleemloos. Software update gedraaid en ging ook ok. Echter het OS mag dan wel gratis zijn, er zijn applicaties die ge-upgrade moeten worden. (Snapz Pro, Little Snitch, Parallels).

• afterburn

afterburn

No more...

Dat had je vantevoren kunnen zien en nagaan...

Computer specs

Verwijderd

Ik wist vantevoren van Parallels. Maar jij gaat wat kort door de bocht; waar staat de lijst?
Verder pakte bij die upgrade wel goed uit. No probs.

Blijkbaar weet jij alles; Help anderen even mee met hun problemen.

• VanWilder
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

blackspeedy schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:03:
... Nu wil ik gaan updaten, in de app store, maar moet ik mijn apple id, opgeven heb ik gedaan alleen nu moet ik een credit card opgeven, ook als ik een gratis app download, dan zou ik de opties "geen" moeten krijgen, maar dat is niet zo. Weet iemand misschien een oplossing?
Je moet om een account aan te maken altijd een credit card of een itunes gift card code invoeren. Da's om te controleren dat je effectief in de juiste store zit. Zo voorkomen ze dat iemand uit Nederland in de Amerikaanse store kan kopen. Dat mag niet ivm licenties etc.

Ik ga even terug naar Mountain Lion. De Adobe apps (vooral Encore) draaien absoluut niet zo stabiel in Mavericks. En zo midden in een opdrachtje is dat niet zo handig :+

[ Voor 24% gewijzigd door VanWilder op 26-10-2013 23:04 ]

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 12:23
Heb zelf dat mplayerx langzamer opstart onder Mavericks, de nieuwe Activity monitor is wel een enorme vooruitgang.

Als iemand last heeft van ghost-icons met multi-monitor gebruik: bij mij hielp het updaten van istats menus

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:58:
Ik wist vantevoren van Parallels. Maar jij gaat wat kort door de bocht; waar staat de lijst?
Verder pakte bij die upgrade wel goed uit. No probs.

Blijkbaar weet jij alles; Help anderen even mee met hun problemen.
Alles weten, nee, niet bepaald. Maar met roaringapps.com, Google en de websites van de verschillende ontwikkelaars kom je een heel eind. En als je niks kunt vinden, kun je altijd nog een mailtje sturen naar de ontwikkelaar. En het meeste zal goed werken, maar juist die programma's die low-level access tot het systeem nodig hebben zoals Parallels en Little Snitch zijn degenen die altijd tricky zijn en ik eerst even uit zou zoeken. In principe is alles wat een driver moet installeren om te werken verdacht en heeft een verhoogde kans dat het zonder update niet of niet goed werkt. Dit geld ook voor plugins of extensies, die vaak geschreven zijn voor specifieke versies van software, dus zaken als Glims, mail plugins en Finder plugins als Xtrafinder/TotalFinder zijn ook per definitie verdacht.

Van de software die ik op mijn mbp gebruik was alles of compatibel, of had al updates voor Mavericks dus ik had weinig last. Maar mijn Mac mini server die ook als htpc dient krijgt voorlopig nog even geen update, omdat XBMC stuk gaat met Mavericks. (is trouwens een patch voor, maar ik wacht wel even op een officiële 12.3) En omdat XBMC nogal belangrijk is op die machine, heb ik dus eerst even gechecked op xbmc.org of er problemen waren met Mavericks, ipv te upgraden en dan achter komen dat ik geen werkende htpc meer heb.

Er wordt hier op tweakers vaak geroepen dat mensen eerst zelf moeten zoeken voor ze hier anderen hun problemen laten oplossen. Dat ze een stukje eigen initiatief en zelfredzaamheid laten zien. Ik vind persoonlijk dat een tweaker ook eerst even naar zijn software installbase hoort te kijken voordat hij blind een OS upgrade over zijn werkende systeem heen gooit. En dat kun je al doen in de dagen voor de release, zodat je toch gelijk op die knop kunt rammen op het moment dat het nieuwe os in de App Store staat. ;)

Computer specs

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog een punt wat niet helemaal naar behoren lijkt te werken. De nieuwe spellingscontrole. Die zou volgens mij nu per tekst blok moeten kijken welke taal er gebruikt wordt en die gebruiken voor de controle.
Opzich leuk als dat werkt. Maar hier lijkt hij gewoon per woord te kijken.

Als ik een willekeurige zin type met Nederlandse, Engelse, Duitse en Spaanse woorden erin rekent hij de complete zin goed, pas als ik er echt iets wazigs in zeg wat in geen enkele taal een woord is krijgt het een rood lijntje.

Dit is bloed irritant omdat er ontelbaar woorden zijn die in bijvoorbeeld het Nederlands bijna hetzelfde zijn als in het Engels, waarbij er alleen een k omgeruild wordt voor een c ofzo. Als je nu zo een typefout maakt is dat nu dus niet meer herkenbaar in je tekst omdat het in een ander woordenboek wel goed is :/

In Pages 5.0 heb je ook niet meer de mogelijkheid om gewoon te zeggen dat een geselecteerd stuk tekst een bepaalde taal is, alles wordt automatisch geselecteerd.

Zie ik een optie over het hoofd, is het een bug of is daar gewoon niet over nagedacht?

[Edit]
Daarbij komt ook dat wanneer je een woord inderdaad verkeerd schrijft en hij het als geen enkele taal herkent en het dus een rood lijntje geeft, dat rechtsklikken geen nut heeft want hij komt niet met suggesties omdat hij blijkbaar niet weet in welke taal hij suggesties moet geven. Als staat er een enkele letter verkeerd, hij heeft geen idee wat hij er mee moet.

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 27-10-2013 10:34 ]

Humankind… be both.

Verwijderd

Sinds de update naar Mavericks heb ik op mijn iMac een probleem dat deze niet meer uit de sluimer komt, beeld is bevroren en reageert niet op keyboard of mouse. De sluimer zet ik zelf in via Apple-Sluimer
Processor 2.7 GHz Intel Core i5
Geheugen 4 GB 1333 MHz DDR3

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 11:52
Wat mij opvalt is dat de standaard Mac driver voor niet-apple muizen zijn veranderd. Een logitech muis werkt bijvoorbeeld een stuk soepeler.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

S913

Abusus non tollit usum

N14 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:58:
Zojuist wat probleempjes met het trackpad van m'n MBP 13", pinch to zoom werkte niet meer in Preview, Safari en Photoshop, en swipe between pages werkte niet meer in Safari (liet tab vastlopen). Computer herstarten (en PRAM reset, maar weet niet of dat nodig was) heeft het opgelost :).
Na een aantal dagen, had ik vandaag ook last van die hangende tab in Safari als ik terug wilde swipen. Reboot (zonder PRAM reset) was voor mij voldoende. Even afwachten hoe lang het goed gaat.

Andere "irritatie" is mijn Logitech Bluetooth Speaker adapter ... Onder ML was hij netjes gepaird met mijn iMac en als ik hem wilde connecten kon ik via het BT icoontje voor de adapter zeggen "Use as audio device" en uitzetten als ik stopte met muziek luisteren, maar nu is die optie gewoon veranderd in "Connect" en "Disconnect". Naast dat dit connecten langer duurt dan "Use as audio device", gaat hij nu ook automatisch connecten na een reboot of als hij uit sleep komt, terwijl ik hem alleen wil gebruiken als ik muziek luister ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 08:36

xAnarchyBaS

Urist

Ik ben ook de optie in Pages kwijt om een zin automatisch met een hoofdletter te beginnen, werkt toch een stuk sneller als je een lang verslag moet typen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Meer mensen die WiFi problemen hebben na een upgrade naar Mavericks?
Ik heb een iMac (2011) model en na de upgrade wil mijn 5Ghz netwerk niet naar behoren werken. Ik kan er mee verbinden, maar na een 10 minuten werkt de verbinding niet meer. (icon geeft dan nog steeds een goed signaal aan) Om het weer werkend te krijgen moet ik de airport adapter uit en weer in schakelen.

Op 2.4Ghz werkt hij wel prima en blijft de verbinding stabiel.
Heb hem volledig opnieuw geïnstalleerd PRAM rest gedaan etc. maar probleem blijft bestaan.
Ik heb het laatste model Timecapsule.
Met ML had ik geen problemen en mijn Macbook met Mavericks vertoont ook geen kuren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12
OkselFris schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:57:
Ik heb een iMac (2011) model en na de upgrade wil mijn 5Ghz netwerk niet naar behoren werken. Ik kan er mee verbinden, maar na een 10 minuten werkt de verbinding niet meer. (icon geeft dan nog steeds een goed signaal aan) Om het weer werkend te krijgen moet ik de airport adapter uit en weer in schakelen.

Heb hem volledig opnieuw geïnstalleerd PRAM rest gedaan etc. maar probleem blijft bestaan.
Met ML had ik geen problemen en mijn Macbook met Mavericks vertoont ook geen kuren.
Hmmz divers, gezien ik een idem probleem heb met een MacBook en de laatste Airport Extreme hier in huis, maar dat deed zich voor op zowel ML als Mavericks. Op 2.4 Ghz zoals je zegt werkt het feilloos.

Heb nu op mijn Air een ander probleem, dat Time machine niet wil uit zichzelf.

En jawel de koffie kicks in.....found the flaw, en natuurlijk zit hij tussen keyboard en stoel :P

Vinkje stond uit maak reservekopie op batterij......schijnbaar standaard nu in Mavericks

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 27-10-2013 13:06 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Pompi
  • Laatst online: 28-11 22:08
Ik kom er niet achter hoe je met iBooks die study cards te voorschijn kan krijgen, want lijkt mij wel een handige optie. Heb het geprobeerd met een pdf die ik importeerde maar dan wordt die gewoon geopend in voorvertoning.
Dus weet iemand of 1. hoe die study cards werken en 2 of die alleen beschikbaar zijn als je in gekochte boeken stukken tekst highlight

Verwijderd

Same here... Dacht eerst dat de Ziggo modem weer kuren had, maar zo te zien hebben meer mensen er last van.

Verwijderd

danslo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:35:
Ben ik de enige waarbij het een stuk lastiger is geworden om de Dock zichtbaar te krijgen? Dus mijn muis is wel onderaan het scherm, maar Dock komt niet omhoog.

Dan moet ik een beetje awkward heen en weer met het trackpad (en cursor beneden houden) voordat ie weer omhoog komt.
Ja. Vooral als je snel naar beneden veegt. Ik heb het zowel op m'n iMac als m'n MBA. Er is geen oplossing, maar zorg er voor dat je vinger bij de veegbeweging naar beneden niet van het trackpad loskomt, dan gaat het goed. Het probleem doet zich voor in de full screen mode.

(Ik vermoed dat het een bug is op het Apple Support Communities melden meerdere gebruikers dit probleem)
Bij mijn weten is dat al sinds de fullscreen optie zijn intrede deed zo. Je moet met je muis naar beneden en daarna nog een stukje extra. Dit zorgt er voor dat je dock niet meteen verschijnt als je onderaan een applicatie iets moet aanwijzen/klikken (het voorkomt dat je dan een gevecht met je computer aan moet gaan). Ik geloof dat dit ook het geval is bij de nieuwe multimonitor setup.

• ZpAz
  • Laatst online: 00:51
Hmm, weet niet of dit nu aan mijn update lag of niet. Maar mijn "spotlight" was stuk. Hij bleef maar op "indexing, estimating time remaining" staan. Had het al uitgezet en aangezet en de spotlight bestanden verwijderd, maar zelfs na een nacht aanstaan bleef hij hetzelfde zeggen.

Net dus maar de Mac opnieuw geïnstalleerd. Nu gaat het wel goed.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• jakob558
  • Laatst online: 07:21
Ik had de eerste 4 dagen ook "indeling, estimating time remaining". Was na de 5e dag ineens weer weg, kon overigens wel gewoon spotlight gebruiken.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren de nieuwe macbook pro retina late october. Als ik naar de appstore ga zie ik op de eerste pagina OS X Mavericks staan met een downloadknop:

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/8420/txco.png

Echter als ik er op klik krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/2033/igzx.png

Nu draai ik al op 10.9 maar vond dit toch een beetje raar.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 16:58

Saven

Administrator

Bobo221 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:
Ik heb sinds gisteren de nieuwe macbook pro retina late october. Als ik naar de appstore ga zie ik op de eerste pagina OS X Mavericks staan met een downloadknop:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zal wel gewoon een soort default foutmelding zijn

Verwijderd

ppl schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:20:
Bij mijn weten is dat al sinds de fullscreen optie zijn intrede deed zo. Je moet met je muis naar beneden en daarna nog een stukje extra. Dit zorgt er voor dat je dock niet meteen verschijnt als je onderaan een applicatie iets moet aanwijzen/klikken (het voorkomt dat je dan een gevecht met je computer aan moet gaan). Ik geloof dat dit ook het geval is bij de nieuwe multimonitor setup.
Hm, ik begrijp wat je bedoelt maar ik had er onder 10.8 geen "last" van. Naar mijn weten doet het probleem zich niet voor met een muis maar wel met een trackpad. Als je snel met je vinger de veeg beweging naar beneden maakt (alleen bij full screen apps) om iets te selecteren uit het dock verschijnt het dock niet meteen uit de hidden mode zoals voorheen.Het is vreemd dat je je vinger op de trackpad moet houden tot het dock verschijnt als je naar beneden veegt. Dat het "probleem" te maken heeft met de multimonitor setup lijkt mij voor de hand liggen.

• ericplan
  • Laatst online: 07:30

ericplan

5180 Wp PV

Zit even met een vraagje. Ik heb bij Maverick net de FTP-server geactiveerd, maar krijg het niet voor elkaar om een logfile te krijgen. Standaard staat die uit, en ook niet in console. Iemand? Gaat me om fout zoeken in een verbinding. Als de fout gevonden is gaat FTP weer uit.

A'dam PVOutput

• arid720
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 19:59
De netwerkhulpprogramma's zijn verstopt onder Systeeminformatie, Venster, Netwerkhulprogramma. Voorheen (Lion) onder Launchpad rechtsreeks op te starten

• ericplan
  • Laatst online: 07:30

ericplan

5180 Wp PV

arid720 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:13:
De netwerkhulpprogramma's zijn verstopt onder Systeeminformatie, Venster, Netwerkhulprogramma. Voorheen (Lion) onder Launchpad rechtsreeks op te starten
Dank, niet wat ik zocht helaas. Ik wil gedurende een dag of wat het gedrag van de ftp-server zien, wie logt er in, wat wordt er geschreven, hoelang is de connectie enz. Dat alles vanwege een apparaat waar elke 13e connectie mist.

A'dam PVOutput

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 09:09
ronwiel schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Hier ook irritant gedrag van Gmail met Mail. De instellingen m.b.t. spam, concept en verzonden mails zijn niet meer aan te passen naar de aanbevolen instellingen van Google. Daardoor allemaal lelijke mapjes draft en send mapjes in je account.
Bij mij gaat Gmail wel snel, maar na het verwijderen van e-mails sinds de update komen deze gewoon vrolijk weer terug, ook al verwijder ik ze bijv. op de iPhone...

Komoot

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 21-11 12:26
Ik kan melden dat ik een hoop problemen heb door dat Mavericks, zo werkt mijn XBMC niet meer en kan ik ook niet meer mijn bestaande programma's en games uitvoeren.
Hopelijk komt er binnenkort een update die alle problemen oplost.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik ben tot nu toe erg tevreden met het batterijverbruik. Bij 10.8 had ik soms dat de batterij wel erg snel leeg ging. Nu haal ik consistent lange batterijduur. Dat is toch zeker 1 tot 1,5 uur langer. Fijne update :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RnB
  • Nu online
Nvm, de PRAM/NVRAM reset doet wonderen. :)

[ Voor 117% gewijzigd door RnB op 27-10-2013 21:54 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Same here... Dacht eerst dat de Ziggo modem weer kuren had, maar zo te zien hebben meer mensen er last van.
Hier idem. Al diverse oplossingen geprobeerd, zoals:
- nieuwe locatie aanmaken
- deleten voorkeursbestanden WiFi
Nog geen oplossing echter. Het enige dat werkt is WiFi aan en uit zodra de verbinding weer weg is, dat is echter geen oplossing.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het nogal verschilt, de tijd tussen 'sessies'. Soms is het een uur, soms een kwartier.
Hopelijk komt er snel een oplossing.

• Bobo221
  • Nu online
Ik mis de volgende functie:

Ik heb mijn macbook aangesloten op mijn tv icm een toetsenbord en magic mouse. Nu kon ik op 10.6.8 door de ctrl toets en scroll beweging op me muis inzoomen. Helaas kan ik deze functie nergens terugvinden bij Mavericks.

Iemand enige suggesties?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 08:35

4POX

Everybody is wired

Bobo221 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:52:
Ik mis de volgende functie:

Ik heb mijn macbook aangesloten op mijn tv icm een toetsenbord en magic mouse. Nu kon ik op 10.6.8 door de ctrl toets en scroll beweging op me muis inzoomen. Helaas kan ik deze functie nergens terugvinden bij Mavericks.

Iemand enige suggesties?
system preferences -> accessibility -> zoom

AKA Rinkel weblog

Bobo221 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is normaal. Zodra een nieuwe Mac uitkomt bevat deze een ietwat aangepaste OS X versie ivm drivers e.d. De eerst volgende grote update van het systeem (10.9.1 dus) zal deze aanpassingen bevatten. Als je dan in de store kijkt zal hij de foutmelding niet meer weergeven.
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:34:
Hm, ik begrijp wat je bedoelt maar ik had er onder 10.8 geen "last" van. Naar mijn weten doet het probleem zich niet voor met een muis maar wel met een trackpad.
Wat ik heb begrepen en ook zelf opmerk is dat 10.9 hier wat strikter mee omgaat. Ik vind de werking nu wat consistenter dan met 10.8. Het lijkt er dan ook op dat het in 10.8 niet goed werkte en ze dit in 10.9 hebben opgelost. Of het er allemaal makkelijker op is geworden, tja, dat blijft vrij persoonlijk.

• Bobo221
  • Nu online
4POX schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:27:
[...]

system preferences -> accessibility -> zoom
Thanks hij werkt weer. Ik zat steeds bij de preferences van de muis te kijken.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sinds Mavericks install heeft mijn Firefox een extra plug-in, genaamd

"Default Browser Helper 537". Ik heb hem maar gedeactiveerd. Iemand dezelfde plug-in gezien? Enig idee wat het doet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FP99PcaPF2GDW2cn6AmdFF6g/thumb.png

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Keypunchie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:53:
Sinds Mavericks install heeft mijn Firefox een extra plug-in, genaamd

"Default Browser Helper 537". Ik heb hem maar gedeactiveerd. Iemand dezelfde plug-in gezien? Enig idee wat het doet?

[afbeelding]
Als je de tekst bij de plugin leest kun je zien dat het van Apple zelf is en dat de plugin kijkt of Firefox momenteel de standaard browser is.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20

Raar, dit zijn precies de problemen die ik had op mijn MB Retina met Mountain Lion. Nu op Mavericks is mijn WIFI zover rocksolid en haal ik snelheden over WIFI die ik nog nooit heb gehaald met ML.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik krijg nu sinds ik Maverics geïnstalleerd heb iedere dag een melding dat iMovie een update heeft, maar als ik dan kijk is het nog steeds versie 10.0 en zijn er geen zichtbare verbeteringen/veranderingen. Gaat er bij mij iets mis of zijn er gewoon echt steeds nieuwe versies.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

10110001 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:37:
Ik krijg nu sinds ik Maverics geïnstalleerd heb iedere dag een melding dat iMovie een update heeft, maar als ik dan kijk is het nog steeds versie 10.0 en zijn er geen zichtbare verbeteringen/veranderingen. Gaat er bij mij iets mis of zijn er gewoon echt steeds nieuwe versies.
Zoek even op iMovie in de programma's, je komt hem dan waarschijnlijk 2 maal tegen.(nieuwe en oude) Ik had dit ook omdat de oude in een subfolder stond.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• tweakje-2018
  • Laatst online: 07:29
Sinds een paar dagen ben ik op 1 van de 2 computers over op mavericks. Werkt inderdaad een stuk vlotter en lichter dan Lion.

Wel een aantal problemen tegen gekomen bij een clean install:
1. Mijn twee beeldschermen willen niet goed samenwerken dmv mirroring.
Mijn syncmaster vertoont onder en boven in het scherm een zwarte balk van 1.5 cm (bij optimized for syncmaster op 1920X1200) op de hdmi met een lg tv (720P) wel goed beeld.

Bij optimized for lg geeft de synmaster een 1080i resolutie en dus vervorming.

2.Mail werkt alleen met mijn gmail account lekker. De zonnet mail wordt wel binnen gehaald maar ze komen leeg binnen ( ook oude mails zijn leeg) de mailbox kolom blijft leeg.
Moven van emails naar de zonnet mail box geeft een error

De envelop-index in de application support folder verwijderen levert nog meer problemen op de rebuild van mail levert ook voor mijn emails via gmail een lege entry in de mailbox kolom op en dus lege mails.

Ook een repairen van permissies levert niets op.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na enkele dagen OS X Mavericks te hebben gebruikt, is m'n conclusie dat ik erg enthousiast ben over iCloud KeyChain! Super handig als je op één apparaat een Wi-Fi wachtwoord invoert, het overal werkt - en ook andere wachtwoorden. Heel erg prettig als je alleen Apple producten gebruikt!

Voor de rest zal het vast een goede update verder zijn, maar merk ik er weinig van :p.

🌞🍃

• page404
  • Laatst online: 30-11 16:40

page404

Website says no

Datafeest schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:00:
Na enkele dagen OS X Mavericks te hebben gebruikt, is m'n conclusie dat ik erg enthousiast ben over iCloud KeyChain! Super handig als je op één apparaat een Wi-Fi wachtwoord invoert, het overal werkt - en ook andere wachtwoorden. Heel erg prettig als je alleen Apple producten gebruikt!

Voor de rest zal het vast een goede update verder zijn, maar merk ik er weinig van :p.
iCloud keychain is geweldig. Ook synchronisatie van openstaande pagina's etc, ideaal.
Volgens mij is Mavericks zo'n upgrade die je pas merkt als je teruggaat naar Mountain Lion. Dat je dan denkt, wat the hell?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
page404 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

iCloud keychain is geweldig. Ook synchronisatie van openstaande pagina's etc, ideaal.
Volgens mij is Mavericks zo'n upgrade die je pas merkt als je teruggaat naar Mountain Lion. Dat je dan denkt, wat the hell?
Openstaande pagina's syncen was toch al zo dmv iCloud Tabs? Nou vind ik dat nooit zo heel geweldig werken omdat er een 10 minuten vertraging achter zit. Is dat nu ook verbeterd dan?

🌞🍃

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:23
Merkte dat mijn Mac net vrij traag en heet werd. Ik zie in de activiteitenweergave dat 'securityd' 1,6GB aan geheugen gebruikt. Wat is hier aan de hand?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
page404 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Er is niks nieuws aan iCloud Keychain, sterker nog, het is een functie die ze er altijd al was en Apple een tijdje geleden weg heeft gehaald, en nu gewoon weer terugbrengt.

MobileMe en de voorloper daarvan, .Mac hebben altijd al synchronisatie gehad van wachtwoorden en data in de keychain. Het was dan ook bloedirritant dat ze dat verwijderd hebben, dus gelukkig maar dat het terug is, maar het is natuurlijk idioot dat ze het ooit weg hebben gehaald.

• page404
  • Laatst online: 30-11 16:40

page404

Website says no

Conscience NL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:07:
Merkte dat mijn Mac net vrij traag en heet werd. Ik zie in de activiteitenweergave dat 'securityd' 1,6GB aan geheugen gebruikt. Wat is hier aan de hand?
Klinkt als de parental controls. Die is bij mij ook een keer op hol geslagen. Moest herstarten om het op te lossen. Maar dat was nog in ML.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

thaan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Er is niks nieuws aan iCloud Keychain, sterker nog, het is een functie die ze er altijd al was en Apple een tijdje geleden weg heeft gehaald, en nu gewoon weer terugbrengt.

MobileMe en de voorloper daarvan, .Mac hebben altijd al synchronisatie gehad van wachtwoorden en data in de keychain. Het was dan ook bloedirritant dat ze dat verwijderd hebben, dus gelukkig maar dat het terug is, maar het is natuurlijk idioot dat ze het ooit weg hebben gehaald.
Dat gezegd hebbende is de functionaliteit wel anders geimplementeerd tegenwoordig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
CyBeR schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Dat gezegd hebbende is de functionaliteit wel anders geimplementeerd tegenwoordig.
Het suggereert tegenwoordig wachtwoorden en werkt op de iPhone, is er nog meer anders?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Vroeger syncte het je complete keychain op file-basis, tegenwoordig alleen een deel van je keychain per stuk.

Zie http://arstechnica.com/ap...x-10-9/5/#icloud-keychain

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2013 13:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste