Nog een punt wat niet helemaal naar behoren lijkt te werken. De nieuwe spellingscontrole. Die zou volgens mij nu per tekst blok moeten kijken welke taal er gebruikt wordt en die gebruiken voor de controle.
Opzich leuk als dat werkt. Maar hier lijkt hij gewoon per woord te kijken.
Als ik een willekeurige zin type met Nederlandse, Engelse, Duitse en Spaanse woorden erin rekent hij de complete zin goed, pas als ik er echt iets wazigs in zeg wat in geen enkele taal een woord is krijgt het een rood lijntje.
Dit is bloed irritant omdat er ontelbaar woorden zijn die in bijvoorbeeld het Nederlands bijna hetzelfde zijn als in het Engels, waarbij er alleen een k omgeruild wordt voor een c ofzo. Als je nu zo een typefout maakt is dat nu dus niet meer herkenbaar in je tekst omdat het in een ander woordenboek wel goed is
In Pages 5.0 heb je ook niet meer de mogelijkheid om gewoon te zeggen dat een geselecteerd stuk tekst een bepaalde taal is, alles wordt automatisch geselecteerd.
Zie ik een optie over het hoofd, is het een bug of is daar gewoon niet over nagedacht?
[Edit]
Daarbij komt ook dat wanneer je een woord inderdaad verkeerd schrijft en hij het als geen enkele taal herkent en het dus een rood lijntje geeft, dat rechtsklikken geen nut heeft want hij komt niet met suggesties omdat hij blijkbaar niet weet in welke taal hij suggesties moet geven. Als staat er een enkele letter verkeerd, hij heeft geen idee wat hij er mee moet.
[
Voor 14% gewijzigd door
Spike_wolf op 27-10-2013 10:34
]