Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:45
de beeld haperd heletijd sinds ik 10.9 op me macbook pro heb.
hij vloeit bij pagina scrollen niet maar doet in stukken!!!
heb nu heel erg veel spijt va upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/Screen_Shot_2013_10_28_at_16.58.50.png

Hoe kan een geApp-napte App eigenlijk CPU gebruiken? Zie screenshot, VMWare.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Heeft iemand al een manier gevonden om Alfred met 1 key te activeren (caps lock)?
Ik activeer 'm nu via KeyRemap4Macbook (door eerst de key te veranderen met PCKeyboardHack) maar in Snow Leopard was het niet nodig dat er een app op de achtergrond bleef draaien. Bovendien werkt het ook niet altijd evengoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:16
Soppyscroll schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:41:
de beeld haperd heletijd sinds ik 10.9 op me macbook pro heb.
hij vloeit bij pagina scrollen niet maar doet in stukken!!!
heb nu heel erg veel spijt va upgraden!
Als het Nederlands correct was, was het misschien nog een klein beetje van toegevoegde waarde, maar nu slaat het nergens op.

Ik ben erg tevreden met 10.9 op mijn rMBP, alleen al door de vloeiende UI. Mijn accutijd is ook wat verbeterd, ik haal met een rustige workflow (denk aan een boel apps op de achtergrond met wat surfen en pdf files doorlezen) ruim 8u, waar ik met ML krap 7u haalde.
Zo kom ik een collegedag door zonder mijn MacBook aan het stroomnet te hoeven hangen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 28-10-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hoe krijg je dat Airdrop nou precies aan de praat als je vanaf iOS7 een bestand over airdrop wilt sturen? Airdrop staan aan, beide devices. Sync tussen MB naar MB lukt wel.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Airdrop in iOS 7 werkt alleen met iOS7 devices. Airdrop in OS X alleen met OS X devices (Macs dus). Op dit moment is Airdrop tussen iOS en OS X nog niet mogelijk. Wie weet in de toekomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Tot dusverre erg tevreden met Mavericks. Ik had wel een paar kleine issues:

1. Mijn Vagrant omgevingen gingen stuk. Dit bleek specifiek stuk te gaan op Virtualbox machines met host-only networking, wat weer veroorzaakt werd door een bug in Virtualbox 4.2.18. Die versie maakt namelijk nog gebruik van StartupItems om e.e.a. te starten bij het booten, maar Mavericks heeft StartupItems eindelijk niet meer. Het is immers ook al 8 jaar deprecated :P Wat dan wel vervelend is, is dat Virtualbox niet via een update-notify meldt dat 4.3.x allang uit is. Die moet je dus even zelf downloaden. Daarna werkt alles weer goed :)

2. Dankzij iCloud Keychain had ik ineens al mijn zakelijke mailaccounts ook op mijn privé machine. Dat was niet helemaal de bedoeling Apple ;)

3. Ik had voorheen een simpel script waarmee ik de wallpaper voor alle monitoren en spaces tegelijk kon instellen. Dat werkt niet meer helaas.

Vraag heeft iemand een idee hoe je in Mavericks álle wallpapers tegelijk kunt veranderen? Dat hele 'aparte wallpapers per space/monitor' vind ik nl niet nodig ;)

4. Voorheen kon je het dock naar '2d modus' zetten met een simpel defaults command. Ook dat werkt niet meer. Nu heb ik mijn dock standaard verborgen staan, maar ik vind dat 3d dock nog steeds helemaal niets ;) Een iOS7-achtig dock zou me beter bevallen.

Vraag heeft iemand een idee hoe je in Mavericks het dock naar 'no-glass' mode gooit? :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ppl schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:02:
Airdrop in iOS 7 werkt alleen met iOS7 devices. Airdrop in OS X alleen met OS X devices (Macs dus). Op dit moment is Airdrop tussen iOS en OS X nog niet mogelijk. Wie weet in de toekomst wel.
Jaspur schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:09:
Hoe krijg je dat Airdrop nou precies aan de praat als je vanaf iOS7 een bestand over airdrop wilt sturen? Airdrop staan aan, beide devices. Sync tussen MB naar MB lukt wel.
Inderdaad en daarmee een van de vreemdste oplossingen die afgelopen jaar van Apple heb gezien! D'r zit verdorie toch ook Bluetooth op m'n MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:02:
Vraag heeft iemand een idee hoe je in Mavericks het dock naar 'no-glass' mode gooit? :)
De side dock is in 2D en dat is heel erg lelijk, icoontjes zijn heel slecht zichtbaar, actieve programma's ook.
Bij de 3D dock onderaan kan je wel de mirroring uitzetten, openstaande vensters spiegelen dan niet meer in het dock geeft een wat rustiger beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

bouwfraude schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:33:
[...]

De side dock is in 2D en dat is heel erg lelijk, icoontjes zijn heel slecht zichtbaar, actieve programma's ook.
Bij de 3D dock onderaan kan je wel de mirroring uitzetten, openstaande vensters spiegelen dan niet meer in het dock geeft een wat rustiger beeld.
Ik weet niet hoe klein jouw icoontjes zijn maar met mijn dock aan de zijkant zie ik alle icons nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:46

Gast1981

room with a moose!

Qualixo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:30:
Vmware Fusion 6 werkt perfect overigs.
5 was al goed maar nu native mavericks support
Vraagje hierover; ik wil ook over op Mavericks, maar draai nog Fusion 3.1.x op mijn OSX 10.6.8 momenteel :o
Wordt dus voor beiden een flinke update. Het "updaten" van de losse VM's, is dat enkel door ze af te sluiten (Power Off) en weer op te starten in de nieuwe Fusion? Het probleem van mijn config is namelijk, dat ik in 10.6.8 geen Fusion 6 kan proefdraaien. Helaas... Dus moet eerst over naar Mavericks en dan direct door op Fusion 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
Ik heb een probleempje sinds mavericks, sinds ik mavericks heb geïnstalleerd heb ik op random momenten het probleem dat wanneer ik mijn headphone jack uit mijn mba haal hij soms als geluidskaart alleen mijn headphone ziet terwijl hij er uit is, doe ik mijn headphone er in dan hoor ik daar niks op. Ik hoor pas weer geluid tot ik herstart. En de ene keer als ik de jack er uithaal gaat het goed maar de andere keer weer niet. Heel erg random. Iemand die deze problemen ook heeft? of is mijn Jack kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Gast1981 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Vraagje hierover; ik wil ook over op Mavericks, maar draai nog Fusion 3.1.x op mijn OSX 10.6.8 momenteel :o
Wordt dus voor beiden een flinke update. Het "updaten" van de losse VM's, is dat enkel door ze af te sluiten (Power Off) en weer op te starten in de nieuwe Fusion? Het probleem van mijn config is namelijk, dat ik in 10.6.8 geen Fusion 6 kan proefdraaien. Helaas... Dus moet eerst over naar Mavericks en dan direct door op Fusion 6.
In principe wel, hij gaat hem dan converteren naar nieuwe versie. Heb dit bij VMWare 5-->6 en Parallels 7-->9 zo gehad. Geen problemen gezien. Maar vanaf versie 3 naar 6 durf ik het niet met zekerheid te zeggen. In theorie wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Whieee schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:02:
4. Voorheen kon je het dock naar '2d modus' zetten met een simpel defaults command. Ook dat werkt niet meer. Nu heb ik mijn dock standaard verborgen staan, maar ik vind dat 3d dock nog steeds helemaal niets ;) Een iOS7-achtig dock zou me beter bevallen.

Had het zelf ook al opgemerkt, ben vandeweek eens gaan googlen, maar het hele 2D-gebeuren is eruit gesloopt blijkbaar. Zijn meer mensen die het maar niks vinden: https://discussions.apple.../5469133?start=0&tstart=0

Het gaat dus niet alleen om 2D/3D, ook de gebruikte kleur (grijs) maakt de iconen niet lekker leesbaar en het is lastig te zien of apps nu wel of niet draaien (indicator). Kortom: qua leesbaarheid een foute keuze.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Had het zelf ook al opgemerkt, ben vandeweek eens gaan googlen, maar het hele 2D-gebeuren is eruit gesloopt blijkbaar. Zijn meer mensen die het maar niks vinden: https://discussions.apple.../5469133?start=0&tstart=0

Het gaat dus niet alleen om 2D/3D, ook de gebruikte kleur (grijs) maakt de iconen niet lekker leesbaar en het is lastig te zien of apps nu wel of niet draaien (indicator). Kortom: qua leesbaarheid een foute keuze.
Het grootste probleem vind ik dat het gewoon erg lastig is om te zien welke programma's open staan. Ik heb de dock indicator lichtjes aangepast in photoshop om het iets duidelijker te maken. Ik heb een puntje toegevoegd onder de applicaties (zoals voorheen), en dat helpt een beetje. Standaard zie je alleen een balkje op de rand en die is echt onzichtbaar, met name op m'n MBA. Ik ben er nog steeds niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de keynote zag ik dat het mogelijk is om eBay notifications te ontvangen. Iemand een idee hoe ik dit kan instellen? Ik krijg poppup wanneer ik met Safari naar ebay.com ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat was een voorbeeld. eBay moet dat zelf implementeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:18:
Dat was een voorbeeld. eBay moet dat zelf implementeren.
Hmm raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 00:38
Ik gebruikte op ML altijd Textexpander, maar ik zie dat in Mavericks de keyboard shortcuts ook werken zoals op je iOS device.

Erg handig!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn MBP had ik een nieuwe SSD geplaatst met een kloon van de oude HD nog met OS X 8. Bij het installeren van de upgrade Maverick blijf ik steken bij de melding dat geen herstelpartitie kan worden aangemaakt. wellicht bij het klonen iets niet meegekomen? Heb inmiddels wel een USB installatie waarmee ik kan opstarten, maar ik weet nog niet hoe ik nu op de interne SSD Mavericks geïnstalleerd krijg. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:59:
[afbeelding]

Hoe kan een geApp-napte App eigenlijk CPU gebruiken? Zie screenshot, VMWare.
Dat is geen geappnapte app, dat daar 'yes' staat betekent slechts dat app nap aan staat voor die app. Wat default is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik trouwens ook een serieus nadeel van de update naar Mavericks:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KMqlqwx.png

In Lightroom kun je niet meer zien wat de sliders precies doen. Vooral storend bij Color temperature en Tint.
Iemand een idee of dit terug te draaien valt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:25:
Dit vind ik trouwens ook een serieus nadeel van de update naar Mavericks:
[afbeelding]

In Lightroom kun je niet meer zien wat de sliders precies doen. Vooral storend bij Color temperature en Tint.
Iemand een idee of dit terug te draaien valt? :P
Ja zelfde probleem. Weet niet of het ook met LR5 is, maar 4.4 heeft er iig ook last van. :/

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:27:
[...]
Ja zelfde probleem. Weet niet of het ook met LR5 is, maar 4.4 heeft er iig ook last van. :/
Ah, ik zie dat het probleem in 5.2 opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Waus26 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:21:
[...]

Bij mij gaat Gmail wel snel, maar na het verwijderen van e-mails sinds de update komen deze gewoon vrolijk weer terug, ook al verwijder ik ze bijv. op de iPhone...
Sinds ik 10.9 gebruik merk ik dat de Mail app veel trager nieuwe Gmail binnen haalt. Als er nieuwe mail was, kwam er voorheen vrijwel direct rechtsboven een bericht dat er nieuwe mail is, maar nu duurt dit een hele lange tijd.
Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:17
Jeps Mail en Gmail zijn geen vrienden meer sinds 10.9 is via Google ook al e.a. over te vinden...ik zoek een goed alternatief, iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:47
Airmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Airmail is een leuk programmaatje. Zie nog niet veel extra waarde, maar €1.79 voor een fris icoontje is ook geen geld ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Klopt het dat je ook niet meer in kan stellen dat mail je gmail emails op de server laat?
Inmiddels is Gmail 14Gig, en bij mij 2Gig in gebruik. Beetje zonde om oude emails lokaal op te slaan. Dat ik seconde vertraging heb om mails in te lezen neem ik voor lief..

Ik heb al in de settings van Mail lopen zoeken maar helft kan ik niet meer uitvinken (grayed out). En setting is zover ik weet weg.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Bij Gmail als je IMAP gebruikt voor je mail, staat je mail standaard op de server en komt alleen lokaal als je handmatig berichten verplaatst naar een folder op je computer.

Mail cached wel alle berichten lokaal en dat kun je niet uitzetten (kon ook nooit).

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Weet je dat zeker?
Zover ik het al die tijd begrijp cached die de email die je open klikt. Ik zag hem toen ook echt laden... Zelfde met bijlagen.. nu staat alles inderdaad ook lokaal.
Je zag dus alleen de headers van email... dit was niet standaard. Je moest het aanpassen. Nou misschien zat het in een oude os x versie. Ik heb aardig wat versies over elkaar heen geïnstalleerd..

Op zich niet erg, maar dan moet ik vanaf nu wel gaan opruimen. Ik volgde Google's advies en gooi niet gauw een mail weg behalve nieuwsbrieven en reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

afterburn heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

oke thx Afterbun en cyber..

dan maar even 80/20 clean up doen in inbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mavericks strandbalt hier toch zeer regelmatig heel kort (en soms langer maar goed). Niets spannends, maar zag het eerder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Idem op mijn mac mini 2011. Vooral bij klikken in het contextmenu korte strandballetjes.

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-10-2013 14:53 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de installatie van OSX 19.9 heb ik problemen om verbinding te krijgen met de Exchange server. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Macbook Pro en Imac staan (beide MID 2010) Op beide staat nu 10.9 en 't loopt mooi.

Alleen kon ik in vorige versie altijd gebruik maken van een gezamenlijke printer die via de USB van de Synology NAS (DS209) met systeem 4.2 is aangesloten.

In OSX 10.9 zien de Mac's de printer nog wel en is die ook (opnieuw) te installeren maar er komen alleen nog maar onleesbare tekens uit... |:( :?

Iemand enig idee hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

stormfly schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:58:
Jeps Mail en Gmail zijn geen vrienden meer sinds 10.9 is via Google ook al e.a. over te vinden...ik zoek een goed alternatief, iemand ideeën?
Ik heb hoge verwachtingen van Mail Pilot, maar is momenteel in beta en daar kom ik nog net even te veel bugs tegen om "productie mee te gaan draaien", maar verder erg gecharmeerd van het concept.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik hoop dat ze m beter ontwikkelen op OS X dan op iOS, want de iOS versie draait al een tijdje mee en ik kom nog steeds dingen tegen die niet af voelen. Mail die niet in-sync is, acties die niet worden uitgevoerd (ondanks goede wifi/cellular verbinding), notificaties die niet altijd binnen komen en dat zijn er nog maar een paar..

Op de Mac gebruik ik al een tijdje Airmail, ik ben daar zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:17
Ik draai nu even een test met Sparrow....ben benieuwd het ververs probleem is in iedergeval verholpen.

Edit: Airmail getest en Sparrow direct weg gedaan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 30-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:23:
Ik heb hier een Macbook Pro en Imac staan (beide MID 2010) Op beide staat nu 10.9 en 't loopt mooi.

Alleen kon ik in vorige versie altijd gebruik maken van een gezamenlijke printer die via de USB van de Synology NAS (DS209) met systeem 4.2 is aangesloten.

In OSX 10.9 zien de Mac's de printer nog wel en is die ook (opnieuw) te installeren maar er komen alleen nog maar onleesbare tekens uit... |:( :?

Iemand enig idee hier?
toevallig pdfjes aan het printen? heb er om een of onverklaarbare reden last van als ik vanuit word een pdf maak en wil printen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 00:38
Even een vraag voor Gmail-gebruikers:
Waarom willen jullie een native app gebruiken voor gmail?

Ik gebruik Gmail sinds het begin, maar als ik op een desktop werk kan ik prima uit de voeten met de web-interface. Thuis gebruik ik Gmail offline.

Wat is de toegevoegde waarde van een native Gmail app?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
funk-e schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:35:

Ik gebruik Gmail sinds het begin, maar als ik op een desktop werk kan ik prima uit de voeten met de web-interface. Thuis gebruik ik Gmail offline.

Ik gebruik zelf de Mail app. Maar waarom? Daar heb ik niet echt een antwoord op. Toen ik overstapte naar Mac destijds ooit ingesteld (in versie 10.6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Als google safari's notifications gaat ondersteunen zou ik het wel willen proberen via de web interface..

Ik heb hetzelfde als Meesje, oude gebruiker, oude gewoontes.

Vraagje over de batterij indicator.

Via activiteiten weergave heb je een tabje energie.. Daaronder zie je hoeveel % over en hoeveel geschatte tijd nog over. Er onder staat het aantal uur op de batterij. Nu was het mijn eerste keer op de batterij dus kon het makkelijk terug rekenen. Dit is bij mij tijd dat ie van het stroom is afgehaald.. Dit is dus inclusief standby. Dit lijkt me niet correct? Nu weet je nog niet hoe lang je nu daadwerkelijk haalt op een batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ofwel houdt Mavericks mij voor de gek, ofwel scheelt het echt in het energieverbruik.

Gisteren bezig met Safari (3 tabs) , mail en Word plus daarnaast nog wat icons gewijzigd (500 MB downloaden, unzippen en plaatjes plakken).

Ik kijk bij 99% naar de accu: 9:18 minuten

Keyboard backlight stond uit en scherm op +/- 30%
halverwege ben ik op de bank gaan zitten, lichten uit, filmpje aan (TV), laptop op schoot en daarbij het keyboard backlight op +/-30% en scherm op 100%.

Na iets meer dan 1,5 uur stond de accu op 80% en gaf 7:43 minuten aan.

Ben nieuw in OSX maar voor de upgrade naar Mavericks had ik op mijn rMBP nooit >9 uur gezien aan resterende accutijd!

(2,3 i7, 16GB, 256SSD)

Vraag me af in hoeverrre dat percentage te vertrouwen is naarmate het lager wordt. Vaak zie je dat het sneller naar beneden gaat naarmate de accu leger geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

funk-e schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:35:

Omdat een dedicated mail client heel wat krachtiger is en makkelijker werkt dan die brakke gmail web pagina? Zo gebruik ik in Mail gPGP voor encyptie en MailHub om heel snel door mijn inbox mail te sorteren/verplaatsen naar bepaalde labels/folders.

En omdat ik de goede gewoonte heb mijn browser te sluiten als ik hem niet gebruik, aangezien iig zowel Safari als Chrome nogal eens last hebben van memory leaks.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 17-09 20:25
Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:27:
[...]
Ik heb LR 4.4 en heb er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
vroeger gebruikte ik nog wel een sparrow voor de mail... op een gegeven moment weer terug naar de standaard mail applicatie van apple. Mail werkt prima. En wanneer merk je die vertraging nu... Zit je toevallig met spoed op een mailtje te wachten?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
koentjuh1987 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:50:
vroeger gebruikte ik nog wel een sparrow voor de mail... op een gegeven moment weer terug naar de standaard mail applicatie van apple. Mail werkt prima. En wanneer merk je die vertraging nu... Zit je toevallig met spoed op een mailtje te wachten?
Ach, het is ook geen ramp... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Ik gebruik Airmail op mijn mac's. Geweldige app met ideale Gmail integratie en zeer actieve ontwikkelaars, veel updates en communicatie.
http://airmailapp.com/

Verder niets dan lof over Mavericks, multi-monitor support met meerdere spaces per monitor is geweldig.
En batterij tijd van mijn MacBook Pro ret. is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Sinds ik ben overgestapt naar Mavericks blijft 1 usb schijf maar indexen. Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202013-10-31%20at%2018.02.42%20.png

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

MenN kijk eens op deze site. Vermoed dat je hier ook last van hebt ??
http://reviews.cnet.com/8...ss&tag=feed&subj=MacFixIt

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Ok, vreemd verhaal. Nooit geweten dat je firmware upgrades had voor usb schijven. De exemplaren die ik heb werken al zo'n 6 jaar zonder problemen. Toen ik overstapte naar een mac heb ik ze in Windows geformatteerd naar exFat. Nog nooit een utility van LaCie aangeraakt.

Daarbij komt nog dat alle data nog prima te lezen is, en ook schrijven naar de schijf verloopt vlekkeloos. Tis alleen dat osx blijf indexeren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Iemand al via Boot Camp een OS X 10.9 / Windows 8.1 dualboot aan de praat? Na mijn eerste poging die flink mislukte (MBR verprutst), wacht ik even tot er een goede howto online verschijnt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
Bij mij werkt het gewoon. Had wel Windows 8 eerst geïnstalleerd en laatst de update naar 8.1 geïnstalleerd. Wel probleem met tweede scherm op Windows. Resolutie kan daar niet hoger dan 640x480. Erg storend.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik lees erg veel problemen met driverondersteuning zodra je updated van 8 naar 8.1, en ook boot camp schijnt onder 10.9 nog niet goed te werken.

Ik heb ook nog eens het probleem dat op mijn MBA 2010 officieel alleen windows 7 wordt ondersteund.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Kan niet zeggen dat ik persoonlijk tevreden ben met Mavericks tov ML

Op me Macbook pro early 2011 merk ik dat de trackpad tijdens het scrollen vaak niet registreert wat er gebeurt, vooral aan het begin van het scrollen een kleine lag. Heel storend en je zit heel kort echt een 1/10 van een seconde misschien een klein balletje verschijnen. Zo zijn er ook andere multitouch gestures die gewoon niet goed worden geregistreerd

Heb ook op forums gelezen dat men hier problemen mee heeft. Hoe krijg je dat toch voor elkaar om een stukje hardware te verprutsen na zo'n upgrade.

De transitie van het openen van launchpad is walgelijk, vooral als je het snel doet dan zie je het stotteren met je iconen en het scherm erachter en vervolgens laad hij.

Ik zal maar even geduldig wachten op een update 8)7

ps: dit alleen al

[ Voor 6% gewijzigd door mahsalti op 01-11-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
MenN schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:05:
Sinds ik ben overgestapt naar Mavericks blijft 1 usb schijf maar indexen. Heeft iemand een idee hoe dat kan?
[afbeelding]
offtopic: als je een screenshot wil maken van alleen een specifiek venster, kan je CMD + SHIFT + 4 indrukken, de muis bewegen naar het specifieke venster, je spatiebalk aantikken en je muisknop indrukken. Ik zeg dit omdat ik nog een randje van het beeld naar je Spotlight venster zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat airmail lijkt wel veel op het uit sparrow mailprogramma...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Iemand nog meer het probleem dat wanneer je een nieuwe mail krijgt, de geluidsmelding pas 10 seconden later komt dan de Notification (rechtsboven)?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:25
Hoe hebben jullie jullie Mac beveiligt?

Ik twijfel aan de kracht van Filevault aangezien ik er ook vrij weinig documentatie over kan vinden. Heb zelf hele goede ervaringen met bitlocker i.c.m. windows.

Verder ben ik erg blij met de komst van Mavericks, batterij gaat voor m'n gevoel stukken langer mee onder light-load en hij word niet meer zo schrikbarend heet links boven onder het scherm. Wel crashed de Rekordbox applicatie die ik gebruik om afspeel lijsten te maken en mijn muziek te ordenen voor optredens erg vaak. Het gaat op Rekord box 2.2.0

Ik werk op een Early 2013 15Inch retina met 2,7 I7 16gb Ram en 512gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:50:
Iemand nog meer het probleem dat wanneer je een nieuwe mail krijgt, de geluidsmelding pas 10 seconden later komt dan de Notification (rechtsboven)?
Ja, dat viel me ook al op. Ik gebruik wel gmail (zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic), en mij werd verteld dat gmail en apple mail niet zo goed meer met elkaar werken. Dus wellicht heeft deze vertraging ook te maken met gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

meesje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:56:
[...]

Ja, dat viel me ook al op. Ik gebruik wel gmail (zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic), en mij werd verteld dat gmail en apple mail niet zo goed meer met elkaar werken. Dus wellicht heeft deze vertraging ook te maken met gmail.
Ik heb het ook, maar gebruik geen Gmail, dus dat zal het probleem niet zijn.
Ik heb e3 mail adressen, allen bij andere providers, allen vertonen hetzelfde gedrag, al kan ik niet zeggen dat er een standaard wachttijd is. Het geluidje komt altijd laat, maar altijd met een andere interval.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gebruik iCloud en geen Gmail. Maar had het in OS X Mountain Lion ook al.. maar nu in OS X Mavericks is het alleen maar 'erger' geworden..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

Zelfde cyclus, veel beter accu. Hoe dan?
Sorry voor de late reactie.
Had er overheen gelezen...

Ik gebruik mijn Macbook veel aangesloten op externe hardware (monitor, muis, trackpad etc) en klap het scherm dan dicht. Hierdoor hangt ie vaak aan de lader. (anders valt ie in slaap: klep dicht en geen lader).
In het weekend en 's avonds haal ik de Macbook los en ga ik ermee aan de slag en laat de batterij vaak leeg lopen tot een 5% en dan hang ik hem weer aan de lader.

Verder doe ik er niks speciaals mee. Gebruik veel VMware Fusion waardoor de batterij wel redelijk snel leeg loopt. Merk wel verschil als ik VMware Fusion niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goed nieuws voor de mail app gebruikers (waaronder ik zelf):
http://www.macrumors.com/...avericks-mail-app-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 14:03
Is het überhaupt mogelijk om Mavericks te download in de App Store als men Mavericks al draaiende heeft i.c.m. met de nieuwe Macbook Pro's. Ik wil graag een bootable usb maken. De versie die ik had gedownload op mijn oude Macbook is blijkbaar corrupt (kan ook niet meer opnieuw downloaden).

[ Voor 7% gewijzigd door Safaci op 01-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Vanuit Mavericks (en elke OSX versie die de App Store ondersteund vanaf Snow Leopard) kan je gewoon de installatie van Mavericks downloaden.

Ikzelf heb een nieuwe recovery partitie gemaakt met daarop Mavericks.
Wanneer de boel ellendig gaat kan ik gewoon lokaal Mavericks opnieuw installeren op mijn MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 14:03
Het lukt mij niet om Mavericks, Mountain Lion, Lion te downloaden in de App Store. Ik krijg elke keer een foutmelding dat mijn Macbook (Late 2013) niet ondersteund wordt of dat de update niet mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Safaci op 01-11-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik ben overgestapt van ML naar Mavericks loopt mijn iMac (2011) regelmatig vast. Ik krijg ook heel vaak meldingen dat m'n opstartschijf bijna vol is. Raar, want deze schijf heeft nog ruim 25GB vrij. Bij de waarschuwing is dit (bijna) 0. Ik moet direct opnieuw opstarten om een crash te voorkomen. Kom dit probleem nergens tegen. Ben ik de enige?
En wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
Weet iemand toevallig hoe ik het voor elkaar krijg dat ik net als in 10.6.8 het beschikbare geheugen te zien krijg als ik "finder" open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Je bedoeld hoeveel ruimte je nog over hebt op je schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ja precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bobo221 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:17:
Weet iemand toevallig hoe ik het voor elkaar krijg dat ik net als in 10.6.8 het beschikbare geheugen te zien krijg als ik "finder" open?
Geheugen of schijf ruimte?
Als het om schijf ruimte gaat, staat dat niet standaard onderin een Finder venster in het pad-balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Open finder en dan View -> Show Statusbar
Of CMD + /

[ Voor 19% gewijzigd door WRT54G op 01-11-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Marcel_EA schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:19:
Open finder en dan VIEW -> Show Statusbar
?
Perfect thanks het werkt weer zoals vanouds. Ik las ook op internet dat je meerdere tabbladen in finder kunt openen. Weet je toevallig ook waar ze dit verborgen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
CMD + T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Thanks dat werkt ook weer zoals het moet :*)

Nog 1 laatste vraag. Weet jij of dit normaal is, ik heb sinds zaterdag de nieuwe rMBP 8GB 256GB, ik gebruik deze alleen om een beetje te internetten en downloaden, maar ik zie dat dat al mijn geheugen opvreet:

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/3405/8t3x.png

Ik heb ook vaak last van "strandballen" maar dit duurt nooit langer als 1 seconde.

[ Voor 8% gewijzigd door Bobo221 op 01-11-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Zoals ik het zie op jouw screenshot heb je 8GB ram waarvan nog een hele hoop vrij hoor.

Dit is mijn geheugen bereik:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img823/5749/47q4.png

[ Voor 21% gewijzigd door WRT54G op 01-11-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Bij mij staat er toch echt onder "Geheugengebruik" 7,69GB dat is toch best veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Keek idd verkeerd.
Jouw File Cache (bestands cache) is vrij hoog idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je met je muis over de verschillende onderdelen 'hoverd', krijg je uitleg van wat wat betekent. Maar kort samengevat: je zou kunnen zeggen dat ongeveer 746,8 MB daadwerkelijk wordt gebruikt (wired is geheugen dat niet gecomprimeerd of naar de schijf kan worden verplaatst), 2,39 GB is gereserveerd door programma's (en een deel daarvan kan worden vrijgegeven, mocht dat nodig zijn) en de rest (4,57 GB) wordt gebruikt als cache om zaken te versnellen. Dat geheugen kan op ieder moment vrij worden gegeven, mocht dat nodig zijn. Conclusie: al je geheugen wordt effectief gebruikt door het OS en je komt geen geheugen tekort (daar er ook geen swap in gebruik is).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
het geheugengebruik wat er staat aangegeven is inclusief je bestandcache...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
File Cache: Physical Memory used to speed up access to recently used file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Bobo221 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:40:
Bij mij staat er toch echt onder "Geheugengebruik" 7,69GB dat is toch best veel?
Niks mis mee hoor. Zo ziet het er mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/overig/normaal.png
Maar ik heb op mijn Macbook Pro mid 2011 nooit een strandballetje. Er zit wel een samsung ssd in.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Als jullie dat al erg vinden ..

MacBook Air - Late 2010 met 2GB ram.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

@CRXDelSol: Maar waar ik dan meer in geïnteresseerd ben, hoe draait dat?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Het draait eigelijk met Mavericks wel goed hoor.
Weinig vertragingen, ik merk soms met bepaalde zaken wel een enkele hapering, maar verder vind ik het wel netjes werken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Screenshot%202013-11-01%2015.59.45.png

[ Voor 25% gewijzigd door xoniq op 01-11-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Best wel indrukwekkend, met slechts 2GB geheugen. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30
Mwah, 10.9 mag het beschikbare geheugen best wat beter gebruiken, er is nog zoveel vrij ;-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11795995/Activity_monitor.png

[ Voor 13% gewijzigd door thaan op 02-11-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
MenN schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:05:
[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem en ik heb geen externe software gebruikt. Gewoon plug-and-play dus.

Bij mij hielp OnyX 2.8.0 (die is gisteren uitgekomen) om het probleem te verhelpen. Een van de mogelijkheden is namelijk de Spotlight index te herbouwen.

Een keer OnyX draaien en alle clean opties en herstelopties die het heeft uitvoeren, opnieuw opstarten, en je zult zien dat je behoorlijk wat problemen minder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 23:57

WTM

Safaci schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:38:
Het lukt mij niet om Mavericks, Mountain Lion, Lion te downloaden in de App Store. Ik krijg elke keer een foutmelding dat mijn Macbook (Late 2013) niet ondersteund wordt of dat de update niet mogelijk is.
Je hebt 'm toch met Mavericks gekregen ? :-) Dus wat valt eraan te updaten of ben ik nu abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:26:
Sinds ik ben overgestapt van ML naar Mavericks loopt mijn iMac (2011) regelmatig vast. Ik krijg ook heel vaak meldingen dat m'n opstartschijf bijna vol is. Raar, want deze schijf heeft nog ruim 25GB vrij. Bij de waarschuwing is dit (bijna) 0. Ik moet direct opnieuw opstarten om een crash te voorkomen. Kom dit probleem nergens tegen. Ben ik de enige?
En wie heeft een oplossing?
Heb een verse install gedaan alles lijkt nu vloeiender en minder strandballetjes

melding dat me opstart schijf vol zat kreeg ik ook blijkt die Timecapsule back up te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

Voor het eerst een beetje teleurgesteld in Apple.

Ik heb een beetje pech, na installatie van Mavericks op mijn mbp2010, want zowel last van de Spotlight indexing bug, de gmail-mail bug en de exchange mail bug.

Met name die laatste is vrij serieus en vervelend, omdat het mijn zakelijke mail betreft.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Sinds ik 10.9 heb geïnstalleerd op mijn Mac Mini 2013 (met een beeldscherm aangesloten via HDMI) blijft, na het aanzetten, het beeld regelmatig helemaal wit en start OS X niet op.

Er verschijnt ook geen Apple logo...de enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden en daarna opnieuw opstarten waarna het gewoon goed gaat.

Is iemand hier bekend mee? Het gaat om een Mac Mini OS X Server van een paar maanden oud met 16GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 puntjes :

1 Er staat een uitroepteken in mijn wifilogo en de melding "Let op : geen internetverbinding" terwijl ik gewoon verbinding heb......
2 Regelmatig is de "muisaanwijzer" weg in delen van het scherm. Deze komt pas terug na de mac in sluimerstand te doen en er weer uit te halen

Heb een rMBP en alles overgezet van mijn oude MBP via migratie assistent.

Verder draait Mavericks goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Rickstah schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:19:
Sinds ik 10.9 heb geïnstalleerd op mijn Mac Mini 2013 (met een beeldscherm aangesloten via HDMI) blijft, na het aanzetten, het beeld regelmatig helemaal wit en start OS X niet op.

Er verschijnt ook geen Apple logo...de enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden en daarna opnieuw opstarten waarna het gewoon goed gaat.

Is iemand hier bekend mee? Het gaat om een Mac Mini OS X Server van een paar maanden oud met 16GB RAM.
Was het een verse install of een upgrade? In het geval van een upgrade kan je nog een reïnstall proberen. Maar ik zou eerst even PRAM en SMC resetten. Voor het logo vastlopen is namelijk EFI niveau.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste