Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ben ik de enige bij wie Time Machine sinds Mavericks 30 keer zoveel back-upt?
Voor Mavericks had ik een jaar nodig om 1TB naar m'n TimeCapsule te backupen, de overige TB heeft hij inmiddels vol gegooid sinds de installatie van Mavericks, terwijl ik niets anders doe qua werk en bestanden dan voorheen.

Ik zie hem nu actief meerdere malen per dag back-ups draaien, die elke keer minimaal 40GB zijn. Twee uur geleden heeft hij nog 50GB weg geschreven, nu is hij weer met 45 bezig... in die tijd is er amper wat veranderd op mijn systeem :?

[Edit]
En hij is maar weer eens aan een back-up van 44GB begonnen :/

[Edit2]
Problem Solved geloof ik, even afwachten of dit het daadwerkelijk was.
Die 40 GB die hij iedere keer minimaal back upt is toevallig de grootte van de HDD van een VMWare machine waar ik de afgelopen week in bezig ben, ik ben daar in een enkel (windows) bestand van een paar MB aan het werken, maar TimeMachine ziet dat er wat veranderd en pakt iedere keer zo te zien die hele virtuele machine mee. Ik heb de map waar die machine in staat nu geexclude van TimeMachine, even kijken of het probleem nu weg is :)

[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 03-11-2013 17:22 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier geen last van. Ik gebruik wel TimeMachineScheduler om te voorkomen dat er elk uur een backup wordt gemaakt (en dus mijn NAS elk uur wakker wordt gemaakt).

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Afgelopen week een upgrade vanaf ML gedaan, maar Mail.app is compleet onwerkbaar. De app crasht de eerste 4 minuten als ik opstart. Daarna wordt hij weer actief, maar blijft traag. Notificaties worden pas een minuut later zichtbaar en hij gebruikt 100% CpU (account-services oid). Bij Lion was dit ook zo meen ik te herinneren. De oplossing was toen een clean install en opnieuw importeren van email. Het zal vast snel gefixt worden, zoals eigenlijk altijd.

Het goede nieuws is dat OSX het zelf in de gaten heeft. :p
system.log
Nov 3 16:38:30 WindowServer[102]: common_reenable_update: UI updates were finally reenabled by application "Mail" after 205.99 seconds (server forcibly re-enabled them after 1.00 seconds)
Nov 3 16:38:50 Mail[1774]: Performance: Please update this scripting addition to supply a value for ThreadSafe for each event handler: "/Library/ScriptingAdditions/SIMBL.osax"
Even verder kijken, het zal vast oplosbaar zijn. In ieder geval even SIMBL verwijderen.

[ Voor 44% gewijzigd door Oyster op 03-11-2013 16:50 ]

Verwijderd

Oyster schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:04:
Afgelopen week een upgrade vanaf ML gedaan, maar Mail.app is compleet onwerkbaar. De app crasht de eerste 4 minuten als ik opstart. Daarna wordt hij weer actief, maar blijft traag. Notificaties worden pas een minuut later zichtbaar en hij gebruikt 100% CpU (account-services oid). Bij Lion was dit ook zo meen ik te herinneren. De oplossing was toen een clean install en opnieuw importeren van email. Het zal vast snel gefixt worden, zoals eigenlijk altijd.
http://www.onemorething.n...s-in-os-x-10-9-mavericks/

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Bedankt! Ik ben benieuwd. Toch ga ik even verder graven. Misschien zie ik nog wat anders leuks. Zo heb ik net Console.app ontdekt terwijl ik altijd multitab Terminal tail -f gebruikte. Had console.app weleens eerder gezien maar nooit onthouden. Haha, fantastisch programmaatje! :p

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er meer mensen met problemen om iLife gratis te downloaden met behulp van de TEST account? Ik heb mijn iLife '11 gekregen bij mijn Macbook Air in 2010, en nu weer via de USB stick geinstalleerd maar kan niet updaten via de store. Voor iMovie is dat jammer, maar iPhoto draait niet eens op Mavericks, hij zegt dat ik hem moet updaten naar de nieuwste versie maar in de Store kan dat dan vervolgens niet (hij vindt geen updates.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:20:
Zijn er meer mensen met problemen om iLife gratis te downloaden met behulp van de TEST account? Ik heb mijn iLife '11 gekregen bij mijn Macbook Air in 2010, en nu weer via de USB stick geinstalleerd maar kan niet updaten via de store. Voor iMovie is dat jammer, maar iPhoto draait niet eens op Mavericks, hij zegt dat ik hem moet updaten naar de nieuwste versie maar in de Store kan dat dan vervolgens niet (hij vindt geen updates.
je mac in het engels zetten herstarten en kijken of je nu wel kan updaten. Werkte voor mij :)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:50:
je mac in het engels zetten herstarten en kijken of je nu wel kan updaten. Werkte voor mij :)
Het werkt! thx!

youtube.com/@hisrep

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Oyster schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:00:
[...]

Bedankt! Ik ben benieuwd. Toch ga ik even verder graven. Misschien zie ik nog wat anders leuks. Zo heb ik net Console.app ontdekt terwijl ik altijd multitab Terminal tail -f gebruikte. Had console.app weleens eerder gezien maar nooit onthouden. Haha, fantastisch programmaatje! :p
Het Mail.app probleem is bij mij opgelost. ~/Library/Mail/V2/MailData/Accounts.plist bevatte meer dan 1 miljoen regels (!!!) aan duplicaat (hotmail) instellingen (33mb). Als je het bestand even kopieert naar de desktop, hernoemd naar .xml dan kan je de niet duplicaat regels kopiëren in een nieuw bestand met Textmate. Gek genoeg kan Textmate er beter mee over weg als XML dan als plist. Terug kopiëren, hernoemen naar plist en Mail opstarten. Vrijwel direct opgestart, in één icoon stuiter. :)

Edit: Dit heeft ook meteen het gestreepte beeld probleem opgelost, als Mail.app onderuit gaat. Nadat Mail.app opnieuw opgestart is, wordt het beeld ook weer hersteld. Heerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 03-11-2013 18:44 ]

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Wat een verbetering !
Vandaag geinstalleerd op het bijna 4 jaar oude Macbookje (witte) van mijn vriendin. Daar zat nog Snow Leopard 10.6.8 op en maar 2GB geheugen. En wat blijkt ? Ze zegt steeds dat die sneller is en de batterij gaat ook langer mee.
En toen op de mijne (Macbook Pro 2011 met 8GB en Mountain Lion) was ook zo gepiept. Ook bij mij: iets sneller, ook programma's starten iets sneller dan in ML, en de meeste apps deden het nog. Alleen VMware Fusion moest ik updaten naar 6.0 (was 4.0).
En verder XtraFinder doet het niet meer (lees ik ook in forums) maar dat is heen ramp. Die heftruck (ForkLift) is ook een prima file browser.
Vooral Samba is sneller die vond ik onder ML nogal traag. Als ik nu via smb naar mijn Android Galaxy Note verbind (er staat Samba Sharing op) dan toont de Finder de inhoud van de folders veel sneller. Was voorheen nogal traag.
En met 2 schermen heb ik ook nu een aparte dock en menubalk voor ieder scherm. Dus SecondBar (de standaard Mav functionaliteit is beter) en de app voor twee docks verwijderd.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik merk dat als ik via Google Images zoek en een afbeelding in het geheugen wil laden om elders te gebruiken, deze optie ontbreekt in Mavericks / Safari 7. Is deze optie nog handmatig toe te voegen of was dit toch een optie binnen Safari 6 die vervallen is onder Safari 7?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:36

page404

Website says no

Lounge Deluxe schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:13:
Ik merk dat als ik via Google Images zoek en een afbeelding in het geheugen wil laden om elders te gebruiken, deze optie ontbreekt in Mavericks / Safari 7. Is deze optie nog handmatig toe te voegen of was dit toch een optie binnen Safari 6 die vervallen is onder Safari 7?
Je bedoelt "copy image" of "kopieer afbeelding"? Want die zit er bij mij gewoon nog in hoor. Vind ik altijd handig, want als je dan in Voorvertoning een Appeltje-N doet opent ie een nieuw document met de afbeelding erin.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• page404

page404

Website says no

thaan schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:42:
Mwah, 10.9 mag het beschikbare geheugen best wat beter gebruiken, er is nog zoveel vrij ;-)

[afbeelding]
Moet je ff een virtualbox image draaien met 10GB memory :+ Ik had bijna netzoveel pageouts als pageins, en een enorme swapfile. Ook met 16GB. Zat serieus te kijken wat het kostte om er 32GB in te prakken 8)7

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
page404 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:23:
[...]

Je bedoelt "copy image" of "kopieer afbeelding"? Want die zit er bij mij gewoon nog in hoor. Vind ik altijd handig, want als je dan in Voorvertoning een Appeltje-N doet opent ie een nieuw document met de afbeelding erin.
Yep dat bedoelde ik inderdaad. :) Ik heb het vanochtend nog gecheckt, geen enkel plaatje biedt de optie "right click, copy image" nog via Google images search. Wel de gebruikelijke andere opties als download of copy address. Heb jij een clean install gedaan van Mavericks of een upgrade van 10.8? Ik heb namelijkk clean install gedaan.

• page404

page404

Website says no

Lounge Deluxe schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:41:
[...]

Yep dat bedoelde ik inderdaad. :) Ik heb het vanochtend nog gecheckt, geen enkel plaatje biedt de optie "right click, copy image" nog via Google images search. Wel de gebruikelijke andere opties als download of copy address. Heb jij een clean install gedaan van Mavericks of een upgrade van 10.8? Ik heb namelijkk clean install gedaan.
Hhhmm, nu je het zegt. Mijn kinderen zoeken altijd kleurplaten via Google images. Ik link altijd door om de fullsize te downloaden. Heb het dus waarschijnlijk niet in Google images geprobeerd. Klinkt mij ook als een rechtenkwestie of zo. En ik heb een upgrade gedaan vanaf 10.8, FWIW.

Verwijderd

Beste mensen,

Sinds een week heb ik een Macbook Pro dus alles is nieuw voor mij, qua handelingen en OSX. De MBP wil ik gaan gebruiken voor het bewerken van foto's. Als ik standaard mijn DSLR aan de MBP hang en dan de foto's open, start automatisch iPhoto. Daarna wil ik ze van iPhoto overzetten naar een e-hdd als backup. Als ik de foto's kopieer van de MBP naar de e-hdd zijn alle foto's al in .jpeg formaat. Ik wil graag het originele bestandsformaat behouden en dat is .raw. Kun je dat ergens instellen in iPhoto of is dit niet mogelijk?

Dan nu de tweede vraag, gebruikt hier al iemand DPP (Digital Photo Professional) van Canon op Mavericks? Op internet kon ik zo niks vinden, en als ik op de Canon website keek stond er nog niks bij het kopje Mac. Ik weet ook niet of bijvoorbeeld een oudere versie werkt onder Mavericks? Op mijn windows PC heb ik laatst wel een update gehad omdat de .raw bestanden niet meer konden worden uitgelezen.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:22

afterburn

No more...

Ik zou sowieso iPhoto niet gebruiken voor RAW foto's, maar je kunt via file>export en dan uit de dropdown 'original' kiezen, en spuugt hij als het goed is de raw files er uit.

Ik zou je toch willen adviseren om Lightroom of Aperture te gaan gebruiken als je raw schiet en DPP te laten voor wat het is. Hoef je ook niet meer druk te maken over iPhoto.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Mijn workflow in Windows was altijd in deze volgorde, DPP voor de witbalans en het verscherpen vervolgens in Photoshop om de foto's te bewerken.

Ik zal eens naar Lightroom gaan kijken, en dan kan ik alsnog via Photoshop de foto's bewerken.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik gebruik altijd Lightroom om de foto's te sorteren, witbalans aanpassen, croppen en om de belichting aan te passen. Lightroom ondersteunt daarnaast heel goed Photoshop om uitgebreidere bewerkingen te doen. Klaar met bewerken in photoshop? alleen even opslaan en Lightroom voegt hem toe.

Verwijderd

Ik draai Mavericks sinds de release op een MacBook Pro 13 inch (2011) met core i5. Ik ben er niet tevreden over. Het systeem voelt erg stroperig aan. Ik heb een schone installatie gedaan.

Applicaties starten veel en veel trager dan onder Mountain Lion. Als ik mijn MacBook opstart, dan gebruikt deze meteen 2,85GB aan geheugen. Ik draai verder niks bijzonders. Geen toeters en bellen dus.

Ik denk erover om maar weer terug naar Mountain Lion te gaan.

Meer mensen met een trager systeem sinds installatie van Mavericks?

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
Ja, ik vond mijn macbook pro 13 inch uit eind 2010 ook behoorlijk sloom. Een herstart hielp sowieso, maar ik zag dat spotlight ook weer mijn bootcamp partitie met NTFS aan het indexeren was, die exclude list was dus niet bewaard bij de upgrade. Misschien dat jij dat ook hebt?

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een bug gevonden (of nog geen oplossing :) ) ik heb 5 schermen en na een reboot van mavericks onthoud de mac niet welk venster waar stond, maar plaatst hij de meeste gewoon in het midden. Het gekke is dat sommige schermen wel goed staan...

iemand een oplossing/workaround?

• Pavla
Ik geloof niet dat dat probleem prioriteit heeft voor Apple, ik had daar ook altijd al last van onder Mountain Lion etc. Ik heb uiteindelijk dit programma'tje gekocht: Display Maid, maar helaas wordt het al heel lang niet meer onderhouden en werkt het matig.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44

Rudios

Lost in space?

ff een newbie vraagje. Mijn Macbook met Mavericks heet nu Macbook Pro van ..... Waar kan ik dit veranderen dat de naam alleen 'Macbook' wordt?

Whole lot of stars ***

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:58
Systeem Voorkeuren --> Delen

Verwijderd

Pavla schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:48:
Ja, ik vond mijn macbook pro 13 inch uit eind 2010 ook behoorlijk sloom. Een herstart hielp sowieso, maar ik zag dat spotlight ook weer mijn bootcamp partitie met NTFS aan het indexeren was, die exclude list was dus niet bewaard bij de upgrade. Misschien dat jij dat ook hebt?
Ik heb spotlight via terminal uitgezet. Dat helpt helaas niet.

• Rudios
  • Laatst online: 08:44

Rudios

Lost in space?

Thx! 8)

Whole lot of stars ***

• Tennisbal
Pavla schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:56:
Ik geloof niet dat dat probleem prioriteit heeft voor Apple, ik had daar ook altijd al last van onder Mountain Lion etc. Ik heb uiteindelijk dit programma'tje gekocht: Display Maid, maar helaas wordt het al heel lang niet meer onderhouden en werkt het matig.
hm beter heeft het wat hogere prioriteit... zo werk die nieuwe multimon niet bepaald goed nog... Werkt het wel @mavericks? en waarom matig?

Verwijderd

Ik heb zojuist Mountain Lion teruggezet. Wat een verademing zeg. Alles draait nu weer heerlijk soepeltjes zoals voorheen. Ik blijf voorlopig maar even bij Mavericks uit de buurt, tot ik extra geheugen en een SSD in mijn MacBook geplaatst heb.

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Sinds Mavericks werkt mijn batterij indicator niet goed. Hij gaf vanmiddag aan dat ik nog 66% resterend had, echter was de batterij leeg waardoor de laptop uitviel. Meestal werkt het naar behoren, maar steeds vaker werkt niet. Erg vervelend. Het gaat om een early 2011 15 inch model. Batterij status is normal, capaciteit nog zon 6200mAH, en rond de 900 cycles. Iemand een idee?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik gebruik mijn iPad dagelijks om verschillende dingen op te lezen, voornamelijk een hele lading PDF files (op het moment staan er zo'n 100 op, die deel uitmaken van een verzameling op mijn iMac van 700+ files, welke wekelijks groeit.
Ik ordende alles netjes in een hoofdmap, met submappen per titel, daarin submappen voor subtitels met daarin de betreffende PDFs, als er een nieuwe file bij kwam ging hij in de juiste map en werd naar iTunes gesleept waar hij tijdens de volgende sync naar m'n iPad ging. Had ik hem daar gelezen, dan verwijderde ik hem op de iPad, en eens in de paar maanden liep ik eens door de iTunes library om die op te schonen (gelezen spul er uit halen).

Sinds de Mavericks update heb ik verschillende nieuwe files al naar de bibliotheek gesleept, niks van gemerkt verder, ging allemaal zoals voorheen (dacht ik).
Nu wil ik net die bibliotheek eens opschonen dus open ik mijn boekenlijst, krijg ik de melding dat iTunes dat niet meer doet, maar dat nu iBooks die taak overgenomen heeft... prima, kan ik mee leven.

iBooks wordt geopend en die gaat gelijk alle 700+ files 'verplaatsen'.

Terwijl hij daar mee bezig is kijk ik eens op mijn iPad naar de lijst opzoek naar het nieuwe spul dat ik sinds de update naar iTunes gesleept heb, en waar ik al bang voor was is waar, alles wat ik sindsdien naar iTunes gesleept heb staat niet op de iPad, fijn dat hij me iedere keer even netjes een melding gaf dat iTunes niks meer met die files deed en ze daarheen slepen dus 0,0 effect had.... not :/

iBooks is klaar met 'verplaatsen' en dat ziet er opzich aardig uit, iPad aangesloten en alles lijkt in orde. Tot ik opzoek ga naar de files die dus nog niet op mijn iPad staan, ik open mijn hoofdmap, de eerste de beste submap.... en die is leeg...... Oh noes, net als wat iTunes standaard doet heeft hij bij het 'verplaatsen' dus inderdaad alle 700+ documenten opgepakt en in een library folder gegooid... met een andere naam.... zonder enig overzicht of wat dan ook :X

Rondkijkend in iBooks en Google lijkt er ook geen optie te zijn zoals in iTunes om je spullen zelf te beheren, dus het lijkt er op dat we voorlopig aan deze bende vast zitten. Leuk, maar hier kan ik niet mee werken zo.
Nu eerst maar eens TimeMachine opstarten en die hoofdmap van vanmorgen terug gooien naar een andere locatie, en dan opzoek naar een andere manier/app om die PDFs te lezen.

TL:DR:
iBooks neemt nu je e-books over, vanuit iTunes (en de hdd locatie waar je al je bestanden hebt staan) worden ze naar iBooks (en een library locatie op je hdd) verplaatst wat je complete mappen structuur vernietigd.

Terugdraaien lijkt geen optie. iBooks gebruiken maar je bibliotheek zelf beheren zoals in iTunes lijkt ook geen optie.

Kijk ik ergens overheen of is iBooks onbruikbaar geworden als je een grote, constant evoluerende collectie e-books hebt waar je graag zelf controle over hebt?

Humankind… be both.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 14:54

Blonde Tux

<advertisement>

Afgelopen weekend mijn MBP een update gegeven. Meteen maar een SSD erin geduwd. Clean install Mavericks. Loopt soepeltjes, ideaal dat de batterij indicator ook aangeeft welke applications stroom vreten.

Nadeel tot zo ver: Eerst zoeken om zoveel mogelijk van Apple's restricties er af te gooien: Out-of-the-box geen 'ongesigneerde' code draaien en om een of andere vage reden willen de .mp4 niet standaard in VLC openen, maar alleen Quicktime. De rest van alle bestandsformaten wel, maar .mp4 heeft er een hard hoofd in.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• RoelJuun
  • Laatst online: 27-11 14:09
Je zult even een mp4 file moeten selecteren, vervolgens cmd + i drukken en bij 'Open with' VLC kiezen. Vervolgens op Change All… klikken zodat de files voortaan altijd via VLC worden geopend.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 08:35

4POX

Everybody is wired

Iuigi schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:23:
Sinds Mavericks werkt mijn batterij indicator niet goed. Hij gaf vanmiddag aan dat ik nog 66% resterend had, echter was de batterij leeg waardoor de laptop uitviel. Meestal werkt het naar behoren, maar steeds vaker werkt niet. Erg vervelend. Het gaat om een early 2011 15 inch model. Batterij status is normal, capaciteit nog zon 6200mAH, en rond de 900 cycles. Iemand een idee?
In mijn omgeving had iemand hetzelfde probleem. Na calibratie bleek dat de accu toch minder goed was als werd aangegeven.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

skatebiker schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:52:
Ze zegt steeds dat die sneller is en de batterij gaat ook langer mee.
Hij heeft GEEN batterij maar een accu! :(

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:17:
[...]

Hij heeft GEEN batterij maar een accu! :(
Sorry, ik begin me hier een beetje aan te ergeren. Dit is al de zoveelste keer dat je dit probeert duidelijk te maken.

Kijk eens aan: zelfs Apple noemt het een notebook-batterij op zijn support pagina. http://www.apple.com/nl/support/macbookpro/batteries_power/

En ja, ik ben mij bewust van de verschillende betekenissen van de woorden (accu is oplaadbaar, batterij niet), maar als zelfs Apple het al gewoon een batterij noemt, moet je hier dan echt zo moeilijk over doen.

[ Voor 19% gewijzigd door DwightKSchrute op 05-11-2013 08:27 ]

Verwijderd

Nog een vraagje over Mavericks, zoals in mijn vorige post aangegeven is dit mijn eerst OSX machine (rMBP). Maar nadat ik wat aan het kijken was bij de Systeeminstellingen stond de Bluetooth standaard aan, en de Firewall stond uit? Is dit altijd zo dat de firewall standaard uit staat bij een nieuwe Mac?

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 14:54

Blonde Tux

<advertisement>

RoelJuun schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:37:
Je zult even een mp4 file moeten selecteren, vervolgens cmd + i drukken en bij 'Open with' VLC kiezen. Vervolgens op Change All… klikken zodat de files voortaan altijd via VLC worden geopend.
Ja dat is hem juist, dat heb ik al een paar keer gedaan, maar helaas blijft quicktime de default. Zo maar eens de com. setting aanpassen via de CLI, kijken of dat helpt.

Iets wat mij ook opviel, de negatief view (ctrl, option, cmd 8 ) werkt niet meer.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 08:35

4POX

Everybody is wired

Blonde Tux schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:06:
[...]

Ja dat is hem juist, dat heb ik al een paar keer gedaan, maar helaas blijft quicktime de default. Zo maar eens de com. setting aanpassen via de CLI, kijken of dat helpt.

Iets wat mij ook opviel, de negatief view (ctrl, option, cmd 8 ) werkt niet meer.
Dat is wel jammer. Kon je snel overschakelen naar een ik-zit-in-de-zon-mode

AKA Rinkel weblog

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Hmm ... hier gaat ie daarmee zo in de inverse hoor ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Tennisbal
parallels bootcamp doet ook vreemd, soms moet ik mijn bootcamp harddisken opnieuw koppelen want anders doet hij niks na een reboot van de mac

• ajvs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 12:27
Ik weet ook niet hoe dat heet, volgens mij "swichen"
Met 3 vingers op mouspad, swich je naar andere programma's, als hij in volledige scherm is ingesteld.
Wat hij nu doet sinds kort, is dat hij zelfs swich uit niks. (zonder ik vinger op mouspad aanzit)

Iemand anders, beschreef zoiets: "Hij klapt er iedere keer uit en springt naar andere vensters."

Ik hoop zo voldoende mogelijk heb kunnen beschrijven.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En je vraag is?

• ajvs
of er oplossing is, het is erg irritant hij steeds uitklapt naar ander venster, swichen.

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CyX8FfSKg04]
http://www.knocktounlock.com

Net geïnstalleerd op mijn iPhone en Mac. Werkt prima. Heel vet.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm wel vet maar mijn mac is net een model te oud :(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:05
ajvs schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:07:
Ik weet ook niet hoe dat heet, volgens mij "swichen"
Met 3 vingers op mouspad, swich je naar andere programma's, als hij in volledige scherm is ingesteld.
Wat hij nu doet sinds kort, is dat hij zelfs swich uit niks. (zonder ik vinger op mouspad aanzit)

Iemand anders, beschreef zoiets: "Hij klapt er iedere keer uit en springt naar andere vensters."

Ik hoop zo voldoende mogelijk heb kunnen beschrijven.
Had dit probleem ook, lag aan Google Drive. Heb GD verwijderd en nu gebeurd het niet meer, er blijkt ook een update van GD uit te zijn die het probleem oplost echter heb ik die nog niet geinstalleerd.

• Pendora
  • Laatst online: 08:50
Spike_wolf schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:25:
Ik gebruik mijn iPad dagelijks om verschillende dingen op te lezen, voornamelijk een hele lading PDF files (op het moment staan er zo'n 100 op, die deel uitmaken van een verzameling op mijn iMac van 700+ files, welke wekelijks groeit.
Ik ordende alles netjes in een hoofdmap, met submappen per titel, daarin submappen voor subtitels met daarin de betreffende PDFs, als er een nieuwe file bij kwam ging hij in de juiste map en werd naar iTunes gesleept waar hij tijdens de volgende sync naar m'n iPad ging. Had ik hem daar gelezen, dan verwijderde ik hem op de iPad, en eens in de paar maanden liep ik eens door de iTunes library om die op te schonen (gelezen spul er uit halen).

Sinds de Mavericks update heb ik verschillende nieuwe files al naar de bibliotheek gesleept, niks van gemerkt verder, ging allemaal zoals voorheen (dacht ik).
Nu wil ik net die bibliotheek eens opschonen dus open ik mijn boekenlijst, krijg ik de melding dat iTunes dat niet meer doet, maar dat nu iBooks die taak overgenomen heeft... prima, kan ik mee leven.

iBooks wordt geopend en die gaat gelijk alle 700+ files 'verplaatsen'.

Terwijl hij daar mee bezig is kijk ik eens op mijn iPad naar de lijst opzoek naar het nieuwe spul dat ik sinds de update naar iTunes gesleept heb, en waar ik al bang voor was is waar, alles wat ik sindsdien naar iTunes gesleept heb staat niet op de iPad, fijn dat hij me iedere keer even netjes een melding gaf dat iTunes niks meer met die files deed en ze daarheen slepen dus 0,0 effect had.... not :/

iBooks is klaar met 'verplaatsen' en dat ziet er opzich aardig uit, iPad aangesloten en alles lijkt in orde. Tot ik opzoek ga naar de files die dus nog niet op mijn iPad staan, ik open mijn hoofdmap, de eerste de beste submap.... en die is leeg...... Oh noes, net als wat iTunes standaard doet heeft hij bij het 'verplaatsen' dus inderdaad alle 700+ documenten opgepakt en in een library folder gegooid... met een andere naam.... zonder enig overzicht of wat dan ook :X

Rondkijkend in iBooks en Google lijkt er ook geen optie te zijn zoals in iTunes om je spullen zelf te beheren, dus het lijkt er op dat we voorlopig aan deze bende vast zitten. Leuk, maar hier kan ik niet mee werken zo.
Nu eerst maar eens TimeMachine opstarten en die hoofdmap van vanmorgen terug gooien naar een andere locatie, en dan opzoek naar een andere manier/app om die PDFs te lezen.

TL:DR:
iBooks neemt nu je e-books over, vanuit iTunes (en de hdd locatie waar je al je bestanden hebt staan) worden ze naar iBooks (en een library locatie op je hdd) verplaatst wat je complete mappen structuur vernietigd.

Terugdraaien lijkt geen optie. iBooks gebruiken maar je bibliotheek zelf beheren zoals in iTunes lijkt ook geen optie.

Kijk ik ergens overheen of is iBooks onbruikbaar geworden als je een grote, constant evoluerende collectie e-books hebt waar je graag zelf controle over hebt?
Zelf gebruik ik bookman hiervoor. Een ideaal programmaatje voor grote PDF bibliotheken die je zelf wil beheren. Je upload de bestanden via FTP naar je ipad/iphone. Neemt je eigen mappen structuur over.

https://itunes.apple.com/...kman-pro/id436673025?mt=8

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Documents is ook een mooie app om bestanden op je iOS device te krijgen, en te beheren. En gratis :)

https://itunes.apple.com/nl/app/id364901807?mt=8

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks, ik ga die twee eens proberen :)

Humankind… be both.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Muthas schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:22:
[video]
http://www.knocktounlock.com

Net geïnstalleerd op mijn iPhone en Mac. Werkt prima. Heel vet.
De iPhone app vind ik wel duur voor zo'n gimmick, maar veel erger.... Dit wil de software allemaal benaderen tijdens de installatie onder OS X!!!!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/overig/knock.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Pavla
Tennisbal schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:13:
[...]

hm beter heeft het wat hogere prioriteit... zo werk die nieuwe multimon niet bepaald goed nog... Werkt het wel @mavericks? en waarom matig?
Ah, ik heb er nog wat beter gekeken, en blijkbaar is de manier van inschakelen van 'Acess for assistive devices' veranderd, zie hier. In dat geval werkt het eigenlijk wel, al zouden de beschikbare opties wat beter uitgelegd mogen worden. In het begin voelt het aan als black magic :P

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

JoepW schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:04:
[...]

De iPhone app vind ik wel duur voor zo'n gimmick, maar veel erger.... Dit wil de software allemaal benaderen tijdens de installatie onder OS X!!!!

[afbeelding]
Dat is duidelijk een gevalletje links laten liggen. Wat een onzin voor zo'n app zeg, ik durf het zelfs freaky te noemen ...

• Tennisbal
Pavla schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:22:
[...]

Ah, ik heb er nog wat beter gekeken, en blijkbaar is de manier van inschakelen van 'Acess for assistive devices' veranderd, zie hier. In dat geval werkt het eigenlijk wel, al zouden de beschikbare opties wat beter uitgelegd mogen worden. In het begin voelt het aan als black magic :P
hm is er echt geen andere oplossing dan dit appje te installeren? Wil liever een zo schoon mogelijk install houden en ben bang dat deze build niet geoptimaliseerd is voor mavericks. Wat zijn jouw ervaringen?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:28
ankhie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:09:
[...]

Dat is duidelijk een gevalletje links laten liggen. Wat een onzin voor zo'n app zeg, ik durf het zelfs freaky te noemen ...
Het is inderdaad van de gekke, maar ik heb die uitgaande connecties geblokkeerd met Little Snitch. Want het is toch wel erg gaaf om je MacBook te ontgrendelen d.m.v. deze app. :+

• Pavla
Tennisbal schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:52:
[...]

hm is er echt geen andere oplossing dan dit appje te installeren? Wil liever een zo schoon mogelijk install houden en ben bang dat deze build niet geoptimaliseerd is voor mavericks. Wat zijn jouw ervaringen?
Ik ben bang van niet.. als je het beter wilt dan standaard -> display maid kopen...

Verder wil ik voor de rest even noemen dat ik met mijn Macbook Pro 13" (2010, 4GB ram) sinds de upgrade naar Mavericks last had van een zeer trage mac met gedrag alsof het werkgeheugen continue overvol was. Nu heb ik een tijdje Display Maid, Dropbox en Caffeïne uitgeschakeld en hij loopt echt 10 x zo soepel. Dus mensen die ook performance problemen hebben sinds Mavericks, gooi deze processen eens uit en kijk of het helpt.

Ik heb wel een vermoeden wat er fout gaat. Ik heb gelezen over nieuwe technologie in Mavericks die detecteert of er een persoon achter de laptop zit om te voorkomen dat de laptop gaat slapen. Het zou kunnen dat de code die de laptop probeert wakker te houden (van Caffeïne) conflicteert met de nieuwe houd wakker/ga slapen code.

• Tennisbal
Pavla schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:34:
[...]

Ik ben bang van niet.. als je het beter wilt dan standaard -> display maid kopen...

Verder wil ik voor de rest even noemen dat ik met mijn Macbook Pro 13" (2010, 4GB ram) sinds de upgrade naar Mavericks last had van een zeer trage mac met gedrag alsof het werkgeheugen continue overvol was. Nu heb ik een tijdje Display Maid, Dropbox en Caffeïne uitgeschakeld en hij loopt echt 10 x zo soepel. Dus mensen die ook performance problemen hebben sinds Mavericks, gooi deze processen eens uit en kijk of het helpt.

Ik heb wel een vermoeden wat er fout gaat. Ik heb gelezen over nieuwe technologie in Mavericks die detecteert of er een persoon achter de laptop zit om te voorkomen dat de laptop gaat slapen. Het zou kunnen dat de code die de laptop probeert wakker te houden (van Caffeïne) conflicteert met de nieuwe houd wakker/ga slapen code.
even een update. ik ben er achter gekomen hoe Mavericks werkt. Startup gaat nu perfect op een app na (bluestacks) maar dat gebeurde in ml ook altijd.

Het gaat erom dat je per app aangeeft op welk scherm, maar OOK welke space hij moet openen. Koppelen rechtermuis op app en dan aangeven welk scherm hij komt. Nu lijkt het alsof je niet kan instellen op welke space hij komt maar dat is niet waar. Als je namelijk space wijzigt op scherm 3 oid. en dan naar de app kijkt die je gekoppeld hebt aan scherm 3 space 4 dan zie je dat dat netjes aangegeven is.

Na reboot heb ik 11 spaces gekoppeld over 5 schermen en dit blijft in memory staan. ideaal dus want ik heb 9 spaces gemapt met control 1 t/m 9 etc. Waardoor ik met 1 druk op de knop naar space 9 parallels kan gaan bv.

Ik ben tevreden!

• ajvs
Aha! Ik zal eens naar kijken!!
Opnieuw installeren helpt dat ook?

Gekker is, het is inmiddels al wat aan het verminderen ik google drive nog niet heb verwijderd...
Bassie90 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:48:
[...]

Had dit probleem ook, lag aan Google Drive. Heb GD verwijderd en nu gebeurd het niet meer, er blijkt ook een update van GD uit te zijn die het probleem oplost echter heb ik die nog niet geinstalleerd.

• ajvs
Bestaat dit?

Een thunderbolt ethernet kabel + vga in 1?

Beide bestaan wel los, maar ik kan ze niet tegelijk aansluiten.

• Tennisbal
ajvs schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:12:
Aha! Ik zal eens naar kijken!!
Opnieuw installeren helpt dat ook?

Gekker is, het is inmiddels al wat aan het verminderen ik google drive nog niet heb verwijderd...

[...]
ik had hetzelfde probleem en las dat google drive show file sync vinkje uit moest. nu heb ik nergens last van :)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik moet zeggen dat Mavericks mij nu na een week of 2 gebruiken prima bevalt. De batterijduur is er inderdaad een stuk op vooruit gegaan, vind ik behoorlijk knappe prestatie op hardware die alweer drie jaar oud is (MBA 13" 2010, 4gb). Verder is de cloud allemaal net even mooier geïntegreerd.

Ik mis langzamerhand trouwens wel wat echte vernieuwingen, dit OS is eerder een gefinetunede 10.8 dan iets nieuws. Wat dat betreft doet MS het met win8 toch wel innovatiever allemaal de laatste tijd. Mac begint weer wat achter te lopen vind ik, terwijl ze ooit met de App Store erg vernieuwend bezig waren (ja, gejat van Ubuntu, ik weet het).

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-11-2013 22:01 ]

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

@Denachtwacht: mooi dat het op jouw MacBook goed werkt. Ik snap echter niet dat het op die van mij dan zo traag is als...... Ik heb een MacBook uit 2011. Ik heb nu weer Mountain Lion draaien en dat is echt vele malen sneller. En dan praat ik niet over een klein verschil, nee een verschil van dag en nacht. Waar kan dat nou mee te maken hebben? Onze systemen zijn praktisch hetzelfde, dus dan zou het bij mij toch ook prima moeten draaien.
DeNachtwacht schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:00:
Ik mis langzamerhand trouwens wel wat echte vernieuwingen, dit OS is eerder een gefinetunede 10.8 dan iets nieuws. Wat dat betreft doet MS het met win8 toch wel innovatiever allemaal de laatste tijd. Mac begint weer wat achter te lopen vind ik, terwijl ze ooit met de App Store erg vernieuwend bezig waren (ja, gejat van Ubuntu, ik weet het).
Apple innoveert wel maar doet dit anders dan een Microsoft. Die innovativiteit die jij hier huldigt is nou juist het grote probleem van Windows 8 en de hoofdreden waarom velen er niet aan willen. Er zit van alles in en er is weinig samenhang in het systeem zelf. Feitelijk werk je met 2 verschillende omgevingen in 1. Als je dit weet en de metro apps vermijd is het echter een prima systeem en met 8.1 een zelfs beter systeem. Bij Apple doen ze het wat geleidelijker. Ze stoppen een paar features van iOS erin, ze tweaken diverse zaken onder de motorkap, etc. Met andere woorden, ze zijn druk bezig om het systeem in de basis anders op te zetten. Voor gebruikers is dit de betere aanpak omdat men kan wennen aan de nieuwe dingen.

TL;DR: Microsofts innovatie bij Windows 8 is nogal cold turkey, bij Apple is het gefaseerd en dat maakt voor gebruikers een groot verschil in acceptatie (dat laatste wordt eerder en makkelijker geaccepteerd dan dat eerste).

Btw, die store is niet van Ubuntu gejat. Voordat Ubuntu bestond was er al het click'nrun principe van Lindows (wat later op last van Microsoft haar naam moest wijzigen). Het principe van software uit een centrale plek plukken bestaat echter al veel langer dan dat (we kennen het bij Linux als zijnde repositories, FreeBSD kent het weer als The Ports collection en ga zo maar door). Vernieuwend was het dus helemaal niet, slim en enigszins noodzakelijk wel.

@hipocrates: de software zal behoorlijk verschillen tussen jullie machines net als de instellingen die jullie in OS X en diverse apps hebben gemaakt. Dit kan grote uitwerkingen hebben op een systeem wat performance en stabiliteit betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 06-11-2013 22:51 ]

• ajvs
Tennisbal schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:29:
[...]

ik had hetzelfde probleem en las dat google drive show file sync vinkje uit moest. nu heb ik nergens last van :)
Ik heb inmiddels gewoon afgesloten, zo actief gebruik ook niet. Dus zet ik wel eventueel aan wanneer moet. Kijk ik even na of dit ook helpt.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
ppl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:50:
[...]

Apple innoveert wel maar doet dit anders dan een Microsoft. Die innovativiteit die jij hier huldigt is nou juist het grote probleem van Windows 8 en de hoofdreden waarom velen er niet aan willen. Er zit van alles in en er is weinig samenhang in het systeem zelf. Feitelijk werk je met 2 verschillende omgevingen in 1. Als je dit weet en de metro apps vermijd is het echter een prima systeem en met 8.1 een zelfs beter systeem. Bij Apple doen ze het wat geleidelijker. Ze stoppen een paar features van iOS erin, ze tweaken diverse zaken onder de motorkap, etc. Met andere woorden, ze zijn druk bezig om het systeem in de basis anders op te zetten. Voor gebruikers is dit de betere aanpak omdat men kan wennen aan de nieuwe dingen.

TL;DR: Microsofts innovatie bij Windows 8 is nogal cold turkey, bij Apple is het gefaseerd en dat maakt voor gebruikers een groot verschil in acceptatie (dat laatste wordt eerder en makkelijker geaccepteerd dan dat eerste).

Btw, die store is niet van Ubuntu gejat. Voordat Ubuntu bestond was er al het click'nrun principe van Lindows (wat later op last van Microsoft haar naam moest wijzigen). Het principe van software uit een centrale plek plukken bestaat echter al veel langer dan dat (we kennen het bij Linux als zijnde repositories, FreeBSD kent het weer als The Ports collection en ga zo maar door). Vernieuwend was het dus helemaal niet, slim en enigszins noodzakelijk wel.

@hipocrates: de software zal behoorlijk verschillen tussen jullie machines net als de instellingen die jullie in OS X en diverse apps hebben gemaakt. Dit kan grote uitwerkingen hebben op een systeem wat performance en stabiliteit betreft.
Eens.

Het enigste waar Apple nu nog goed de aandacht op moet leggen is om beter te testen voordat ze iets uitbrengen. Het is toch wel storend dat er nog overduidelijke fouten zitten in OSX en iOS bij release waardoor men liever wacht tot 10.x.2 en iOS x.1

Ook zie je regelmatig dat bugs die in een oudere versie al zijn verholpen via een patch ineens terugkomen bij de volgende major release, alsof ze vergeten de oplossing ook te verwerken in de volgende major release, wat behoorlijk vervelend is.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:22
ajvs schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:20:
Bestaat dit?

Een thunderbolt ethernet kabel + vga in 1?

Beide bestaan wel los, maar ik kan ze niet tegelijk aansluiten.
Redelijk dure maar mooie oplossing is het thunderbolt dock van matrox (DS1).

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
DeNachtwacht schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:00:
Gaat er maar net om wat je precies verstaat onder 'innovatie'. Naar mijn idee is Mavericks innoverend omdat het hetzelfde proces (het draaien van OSX) efficiënter maakt. Win8 is naar mijn idee niet zozeer 'beter', maar vooral anders dan voorgaande Windows versies. Geen verbetering wil ik geen innovatie noemen.

Dit is uiteraard puur in het opzicht van (normale) gebruikerservaring.

[ Voor 4% gewijzigd door SublimnAll op 07-11-2013 09:39 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
OSX mavericks IMHO :

- Een autoupdate? Nog even en dan gaat hij ook automatisch herstarten... arghh Windows flashback.
- Macbook air 2012 (late) ik heb voor het eerst strandballen gezien. Soms hapert iets. Shutdown
duurt ook relatief lang.
- Safari geeft soms een zwart scherm en gaat dan terug naar de login.
+ Energie gebruik / beheer : geweldig.
+ Batterij ehh accu gebruik
+ Scherm lijkt veel scherper (?)
+ Finder tabs
+ Calendar view

Zoals bij elk os plus en minpuntjes :)

"That was left handed..." - JJH

• Tennisbal
Jouke74 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:42:
OSX mavericks IMHO :

- Een autoupdate? Nog even en dan gaat hij ook automatisch herstarten... arghh Windows flashback.
- Macbook air 2012 (late) ik heb voor het eerst strandballen gezien. Soms hapert iets. Shutdown
duurt ook relatief lang.
+ Finder tabs
+ Calendar view

Ik heb een hackintosh, maar ook bij mij lijkt het scherm scherper, geen idee hoe het komt?

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 21:59

N14

Jouke74 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:42:
OSX mavericks IMHO :

duurt ook relatief lang.
+ Finder tabs
+ Calendar view

You probably know this, maar auto update kan je uitzetten :) (http://www.tekrevue.com/t...dates-mac-os-x-mavericks/)

Hopelijk en waarschijnlijk zullen je strandbal problemen met een update verholpen worden (zelf nog niet echt gemerkt op MBP 13" mid 2012, aantal strandballen weet ik niet, in ieder geval niet achteruit gegaan qua 'snappiness'). Shut down tijd maakt toch niet zo veel uit? Ik ben al lang weg altijd ;p (ok voor restart is sneller fijner :))

Energie beheer vond ik ook een van de grootste verrassingen nadat ik het net geïnstalleerd had (en kijk er eigenlijk nog veel naar! Ook de verstreken tijd die je al op de accu zit geeft meer inzicht in hoe lang je er nu echt mee doet.)

Calendar was zeker aan een refresh toe en ziet er goed uit, moest alleen wel even wennen; het onderscheidt tussen werkuren en niet-werkuren is nu een stuk minder duidelijk (dunnere en dikkere uur lijntjes) en ik denk dat ik dat onbewust als belangrijkere referentie (in ieder geval voor een snelle eerste indruk) gebruikte dan de geschreven uren in de kantlijn. Anyway, nu alweer gewend :).

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een typisch "overstap naar mac" probleempje. Maar ik wordt er helemaal gek van.

In windows was het altijd simpel, je selecteert tekst(elke app) en dan kun je die geselecteerde tekst draggen en droppen. Heel simpel.

De mac maakt me echt gek. Soms werkt het wel en kan ik gewoon tekst selecteren en draggen&droppen. Maar meer dan eens blijf ik continue nieuwe selecties maken. Is er iets wat ik over het hoofd zie wat op de mac gewoon anders werkt?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• RnB
Dacht ik alles te weten, leer ik vandaag wat nieuws! Ik wist overigens ook niet dat het op Windows kan.

Maar ik heb het even voor je getest in Safari, Word, Pages en TextEdit en daar werkt het prima. Bij welke apps heb je problemen met het draggen & droppen van tekst?

• MenN
Ik heb er even een video van gemaakt.
[YouTube: http://youtu.be/ayTbhRIVOT8]

Zoals je ziet lukt het soms wel om de tekst te slepen, maar meestal zit ik te fucken met de selectie. Misschien snap ik het gewoon niet.

Edit: qua apps is het eigenlijk een universeel probleem, maar word 2011 werkt dan weer wel perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door MenN op 07-11-2013 14:16 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Spike_wolf

Spike_wolf

Je probleem is dat je de muis beweegt bij je mislukte pogingen.
Je selecteert, laat je muisknop los, beweegt hem en klikt dan in je tekst, met als resultaat dat je opnieuw selecteert.
Als je selecteert, je muisknop los laat, hem geen pixel verschuift, en je muisknop weer indrukt sleep je de tekst wel mee :)

Humankind… be both.

• RnB
MenN schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:09:
Ik heb er even een video van gemaakt.
[video]

Zoals je ziet lukt het soms wel om de tekst te slepen, maar meestal zit ik te fucken met de selectie. Misschien snap ik het gewoon niet.

Edit: qua apps is het eigenlijk een universeel probleem, maar word 2011 werkt dan weer wel perfect.
Ik denk dat je te snel wil, zo lijkt het uit het filmpje.

Wat Spike_wolf zegt.

[ Voor 62% gewijzigd door RnB op 07-11-2013 14:21 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat RnB zegt werkt ook inderdaad, in de tekst klikken en even vast houden voor je versleept :)

Humankind… be both.

• MenN
Ok nu snap ik het!! 8)7 De manier waarop ik het doe is gewenning van een jaar of 15 windows gebruik, waar dit prima werkt. Maar inderdaad, gewoon niet bewegen en weer klikken. Dat werkt :D

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Wanneer ik mijn late 2012 iMac met OS X Mavericks nu afsluit krijg ik geen zwart of grijs scherm te zien maar blijft het scherm als het ware 'hangen' op het normale bureaublad. Alleen het dock onderin blijft niet helemaal staan maar voor de helft (wel alle icoontjes maar horizontaal doormidden gesneden).
Iemand enig idee hoe dit kan? Want het lijkt me niet helemaal normaal..

Het afsluiten werkt verder gewoon normaal en het duurt niet extra lang ofzo.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13

PBP

Mail update is uit voor OSX Mavericks. Verhelpt de problemen met Gmail.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010

Hupske

AFCA

Oké, ik snap er even niks meer van!

Ik heb sinds vandaag een nieuwe MacBook Air ontvangen (2012). Aangezien mijn andere weer aan vervanging toe was(eind 2010).
Nu heb ik die uit 2010 dus verkocht. Morgen kom de desbetreffende persoon hem ophalen.

Nu dacht ik. Start de Air op met cmd + R en vervolgens kies ik voor installeer OS X opnieuw. Hiermee dacht ik dat al mijn programma's werden verwijderd en dat ik alles weer opnieuw kon instellen.
Echter blijkt dit niet te gebeuren. Al mijn programma's blijven behouden en daarbij ook mijn account.

Ik heb geen usb met OS X erop of iets. Moet ik hem vanaf schijfhulpprogramma eerst de schijf formatteren en daarna weer installeer OS X opnieuw? Of gaat dit niet werken?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 12:47
Gewoon opstarten en dan kiezen voor die recovery modus. Waar je de optie krijgt om opnieuw te installeren, heb je in de menubalk bovenin ook een aantal opties. Een daarvan is schijfbeheer oid, waarmee je inderdaad hem eerst helemaal leeg moet gooien. Daarna kun je gewoon een volledig nieuwe installatie doen.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010

Hupske

AFCA

Wat een faal haha. Soms ben je ook veel te bang. Bedankt voor de snelle hulp.

Ben voor de rest zeer tevreden over Mavericks. Enigste wat ik nog steeds mis is een simpele manier om meerdere bestanden op je scherm mooi verdeeld te krijgen. Ben daarom ook groot liefhebben van het programma Cinch. Dit maakt het voor mij veel makkelijker om bestanden mooi verdeeld te hebben over t scherm.

Daarnaast krijg ik mijn 2e scherm niet scherp. Heb hem aangesloten met een mini display - hdmi kabel(van Ebay), wellicht kan dit de oorzaak zijn.
Zijn er meer mensen die gewoon zo kabel gebruiken en waarbij het wel gewoon goed is?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Spike_wolf schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:19:
Als je selecteert, je muisknop los laat, hem geen pixel verschuift, en je muisknop weer indrukt sleep je de tekst wel mee :)
Je kunt de muis prima een pixel of meer verschuiven hoor. Wat je moet doen:
  1. de tekst selecteren,
  2. op de tekst gaan staan met je cursor; handiger is om gewoon te blijven staan maar soms is het fijner om de cursor naar het midden van de geselecteerde tekst te verplaatsen,
  3. linkermuisknop indrukken en ingedrukt houden (!),
  4. slepen.
Doe je het niet op deze manier dan werkt het niet of amper. De pauze die je automatisch inbouwt bij stap 2 is van cruciaal belang eveneens als het ingedrukt houden van de muisknop. Op het filmpje gaat het veel te snel en worden deze stappen overgeslagen. Dan werkt het vaker niet dan wel.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 08-11-2013 00:19 ]

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 09:06
En er is een update! voor mail en ibooks :O

[ Voor 37% gewijzigd door bakkie1985 op 08-11-2013 07:55 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

De update van iBooks spreekt in de release notes alleen over het verhelpen van problemen en het verbeteren van prestaties en stabiliteit. Maar een mogelijkheid om je bibliotheek zelf te beheren is er nog niet :/

Humankind… be both.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:42

lasharor

7 december 2004

Spike_wolf schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:38:
De update van iBooks spreekt in de release notes alleen over het verhelpen van problemen en het verbeteren van prestaties en stabiliteit. Maar een mogelijkheid om je bibliotheek zelf te beheren is er nog niet :/
Als ze dan ook nog eens cloud sync doen tussen mijn eigen boeken en iBooks op een iPad ga ik zo snel mogelijk zo'n nieuwe iPad halen.

• Ronvgs
  • Laatst online: 08:03
Spike_wolf schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:38:
Je kan toch boeken toevoegen en weer verwijderen?
Wat wil je nog meer?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ronvgs schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:55:
[...]

Je kan toch boeken toevoegen en weer verwijderen?
Wat wil je nog meer?
Er staat een stuk eerder in dit topic een flink lange post die in detail beschrijft dat ik mijn collectie van (op het moment 700+) pfd files in een specifieke mappenstructuur bewaar.
iBooks zegt gewoon 'nope' en gooit alles met andere namen in een enkele folder op de hoofdschijf van mijn iMac, niet waar ik mijn files wil hebben.

Humankind… be both.

• SublimnAll
Mijn Gmail in Mail is nog steeds een drama bij mij. Na de update naar Mavericks waren ineens bijna al mijn custom mappen naar het archief verplaatst. Laatste update voor Mail heeft niets veranderd.

Ik heb wat gegoogled naar het probleem en wat dingen geprobeerd, maar niets helpt. Ben bang dat ik maar helemaal opnieuw moet beginnen met m'n mappenstructuur...

• RnB
Hm, bij mij werkt het wel perfect. Misschien omdat ik geen custom instellingen gebruik?

Wat anders: ik ben erachter gekomen dat sinds Mavericks (en iOS 7?) netwerken die op een iPhone zijn toegevoegd, automatisch in Mavericks worden toegevoegd. Of het andersom ook werkt, heb ik niet getest, maar het zou kunnen dus.

Ik vond het raar dat mijn MacBook na een clean install vanaf de lokale Recovery HD automatisch verbond met mijn netwerk, maar ik zie net dat twee netwerken die ik alleen op mijn iPhone heb gebruikt, ook in de lijst op mijn MacBook staan.

Misschien niet heel nuttig, maar ik vind het wel fijn dat de kloof tussen mijn iPhone en mijn MacBook steeds kleiner word door dit soort synchronisaties. :)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Leuk die Gmail update, maar nog steed ge-emmer met two-way auth en app passwords. Bij iedere actie wordt er op een password gevraagd.

• Tennisbal
ronwiel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:01:
Leuk die Gmail update, maar nog steed ge-emmer met two-way auth en app passwords. Bij iedere actie wordt er op een password gevraagd.
nergens last van hier. mss alles opnieuw instellen?

• Pavla
ronwiel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:01:
Heb het toevallig gisteren voor het eerst ingesteld met two-way auth en dat ging prima.. Dubbelcheck of je het custom password ook bij je SMTP server hebt ingesteld.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 17:42

Mach

[END]Avengers

gmail lijkt nu beter te gaan in de mail app, maar mijn exchange box doet het nog steeds niet....teleurstellend

Correctie: het werkt nog steeds K...gmail komen netjes binnen op mijn iOS devices, maar in Mail onder Mavericks, niet of met grote vertraging. Erg teleurgesteld in Apple. Overweeg om terug te gaan naar ML.

[ Voor 48% gewijzigd door Mach op 09-11-2013 19:41 ]

DUGG

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mach schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:18:
gmail lijkt nu beter te gaan in de mail app, maar mijn exchange box doet het nog steeds niet....teleurstellend

Correctie: het werkt nog steeds K...gmail komen netjes binnen op mijn iOS devices, maar in Mail onder Mavericks, niet of met grote vertraging. Erg teleurgesteld in Apple. Overweeg om terug te gaan naar ML.
Of je gebruikt een ander mail-programma? Airmail (komt vaker voor in dit topic) heeft goede Gmail ondersteuning voor mappen/labels etc.

• SublimnAll
Okee, denk ik eindelijk een goede workaround te hebben geregeld voor m'n Gmail...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v2P9Jn0.jpg

Ik had eerst altijd mooi een aparte map met 'alle berichten', met daaronder een reeks submappen waar mijn mail netjes gesorteerd werd a.d.h.v regels. Sinds Mavericks was die map ineens verdwenen, en leek die te zijn ondergebracht in de archiefmap (hier 'Google' genaamd). Gek genoeg stonden er ook nog wat mappen op de oude plek (dus niet in het archief), die heb ik allemaal in de archiefmap ondergebracht. Het label 'Alle berichten' stond altijd aan op mail.google.com, maar ik moest dit uitzetten omdat mails anders leken te verdwijnen, oneindig rond leken te worden gestuurd en noem maar op. Label gezet op 'niet weergeven in imap', en alles komt weer fijn binnen en komt in de juiste map terecht. Ik kan alleen niet in de map 'alle berichten' (hier 'google', zie de foutmelding), maar verder werkt alles weer prima. Dacht ik.
Komt er een nieuwe mail binnen, blijft die hangen in 'alle berichten' en kan ik er met geen mogelijkheid bij.

Ik begin hier onderhand goed ziek van te worden...

EDIT:

Ik heb dus zojuist nogmaals geprobeerd het label 'Alle berichten' te zetten op 'weergeven in imap'...EN HET WERKT! EINDELIJK! De map 'google' laat alle berichten zien, en alle mails staan ook netjes in de submappen waar ze horen. Gek dat dit nu werkt, want gisteren leek dit niet te werken.

Nu fingers crossed dat het ook BLIJFT werken...

[ Voor 14% gewijzigd door SublimnAll op 10-11-2013 11:27 . Reden: plaatje werkte niet... ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
RnB schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:43:
Wat anders: ik ben erachter gekomen dat sinds Mavericks (en iOS 7?) netwerken die op een iPhone zijn toegevoegd, automatisch in Mavericks worden toegevoegd. Of het andersom ook werkt, heb ik niet getest, maar het zou kunnen dus.
Is twee weg sync ;)

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 17:42

Mach

[END]Avengers

kaassouffle schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:42:
[...]

Of je gebruikt een ander mail-programma? Airmail (komt vaker voor in dit topic) heeft goede Gmail ondersteuning voor mappen/labels etc.
Airmail ook ff geprobeerd, maar niet helemaal onder de indruk, ook al omdat ook Airmail mijn exchange box niet pakt.

Ik blijf nog ff klungelen met Mail voor de gmail-accounts en Outlook voor de exchange-account.

Hopelijk komt er snel een volgende update, want als ik het grote boze web zie, ben ik niet de enige met deze problemen.

DUGG

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
ik heb mavericks gedownload en heb problemen met voorvertoning zijn er nog die deze problemen hebben?
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste