wat voor problemen..bjorn d. j schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:58:
ik heb mavericks gedownload en heb problemen met voorvertoning zijn er nog die deze problemen hebben?
[ Voor 84% gewijzigd door Saven op 10-11-2013 16:12 ]
wat voor problemen..bjorn d. j schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:58:
ik heb mavericks gedownload en heb problemen met voorvertoning zijn er nog die deze problemen hebben?
[ Voor 84% gewijzigd door Saven op 10-11-2013 16:12 ]
DUGG
Omdat je het zo duidelijk en uitgebreid hebt uitgelegd, snapt iedereen natuurlijk precies wat je bedoelt.bjorn d. j schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:58:
Verwijderd
Voor alsnog geen bericht op gehad en kan het nergens anders vinden.Trezzahn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:12:
Nog meer mensen last van een zo-nu-en-dan uitvallende trackpad(dus een externe)? Wordt gebruikt op een MBP 2010. Muis doet het dan niet..
Verwijderd
bedoel je notificaties van bepaalde websites of van de applicaties van IOS7.Tim.k schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:31:
Weet iemand hoe ik de notificaties vanuit iOS (7) doorsluis naar mijn Macbook (Mavericks)? In de WWDC keynote werd hierover gesproken maar ik kan het nergens terug vinden tussen instellingen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb dat ook wel eens, maar dan zijn mijn oplaadbare batterijen niet zo vol.Trezzahn schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:42:
[...]
Voor alsnog geen bericht op gehad en kan het nergens anders vinden.
De muisbesturing en het klikken werkt dan niet meer. Het lijkt dan alsof die niet is aangesloten. Mijn externe toetsenbord werkt daarentegen wel.
Als ik ga naar systeemvoorkeuren > trackpad doet deze het nog steeds niet. Maar zodra ik op configureer bluetooth-trackpad klik werkt die opeens weer. Lijkt mij dus aan de software/OS liggen, dit probleem had ik op Mountain Lion niet.
Het gaat om een echte Trackpad van Apple.
Have Fun Funske
[ Voor 39% gewijzigd door SAICRJMPM op 11-11-2013 19:07 ]
Geprobeerd. Maar zelfde resultaat bij nieuwe batterijen als bij batterijen die 25% vol zitten. Geen oplossing helaas.funske schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:45:
[...]
Ik heb dat ook wel eens, maar dan zijn mijn oplaadbare batterijen niet zo vol.
Opgeladen batterijen er in en hij werkt weer prima.
"That was left handed..." - JJH
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
[ Voor 27% gewijzigd door Peter_Aragorn op 13-11-2013 11:25 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Zojuist geprobeerd op mijn mini, Teamviewer FTWEddye schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:00:
Ik heb sinds gisteren ook problemen met versmurfde dock icons.
Vanavond dit even proberen:
- Open the Finder. From the Finder menu bar click Go > Go to Folder
- Type or copy paste the following:
- ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist
- Click Go then move the com.apple.finder.plist file to the Trash
- Restart your Mac.
Kijken of dat wil helpen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik heb het 2 keer moeten doen, maar alle icoontjes zijn weer terugSpoekGTi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:01:
[...]
Zojuist geprobeerd op mijn mini, Teamviewer FTWen dat werkt, maar brengt je dock terug naar de factory default instellingen.
Nu nog mijn niet werkende App Store en niet werkende terminal.app
Dat hangt er een beetje vanaf. Ik heb een clean-install in de laatste 8 jaren nooit gedaan. Als ik weer een nieuwe iMac kocht liet ik alles weer overnemen vanaf de oude iMac. Dat heb ik zo een keer of 2 gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:22:
Is een installatie over ML heen een goed idee? Of kan ik beter een clean install doen ?
Have Fun Funske
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 21:34 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Have Fun Funske
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2013 12:43 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Oeh dat is inderdaad duur.sweebee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:36:
[...]
Redelijk dure maar mooie oplossing is het thunderbolt dock van matrox (DS1).
[ Voor 13% gewijzigd door Hoite op 15-11-2013 13:41 ]
Lekker kort.
Je kan ook Command + Shift + 4 gebruiken om slechts een deel van het scherm te screenshotten.SublimnAll schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:08:
Okee, denk ik eindelijk een goede workaround te hebben geregeld voor m'n Gmail...
[afbeelding]
Ik had eerst altijd mooi een aparte map met 'alle berichten', met daaronder een reeks submappen waar mijn mail netjes gesorteerd werd a.d.h.v regels. Sinds Mavericks was die map ineens verdwenen, en leek die te zijn ondergebracht in de archiefmap (hier 'Google' genaamd). Gek genoeg stonden er ook nog wat mappen op de oude plek (dus niet in het archief), die heb ik allemaal in de archiefmap ondergebracht. Het label 'Alle berichten' stond altijd aan op mail.google.com, maar ik moest dit uitzetten omdat mails anders leken te verdwijnen, oneindig rond leken te worden gestuurd en noem maar op. Label gezet op 'niet weergeven in imap', en alles komt weer fijn binnen en komt in de juiste map terecht. Ik kan alleen niet in de map 'alle berichten' (hier 'google', zie de foutmelding), maar verder werkt alles weer prima. Dacht ik.
Komt er een nieuwe mail binnen, blijft die hangen in 'alle berichten' en kan ik er met geen mogelijkheid bij.
Ik begin hier onderhand goed ziek van te worden...
EDIT:
Ik heb dus zojuist nogmaals geprobeerd het label 'Alle berichten' te zetten op 'weergeven in imap'...EN HET WERKT! EINDELIJK! De map 'google' laat alle berichten zien, en alle mails staan ook netjes in de submappen waar ze horen. Gek dat dit nu werkt, want gisteren leek dit niet te werken.
Nu fingers crossed dat het ook BLIJFT werken...
En daarna de spatiebalk om een heel venster te screenshotten, scheelt nog meer tijd!filenox schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:06:
[...]
Je kan ook Command + Shift + 4 gebruiken om slechts een deel van het scherm te screenshotten.
Bespaart je heel wat tijd denk ik
Lekker kort.
tnx! die spatiebalk kende ik nog niet, ideaal! Nog meer handige toetsencombinatie na screenshot commands?Hoite schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:41:
[...]
En daarna de spatiebalk om een heel venster te screenshotten, scheelt nog meer tijd!
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja, en daarom krijg je alleen meldingen als 't faaltSAICRJMPM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:32:
Gelukkig. Maar is het niet gek dat het normaal is dat er zoveel lijkt te failen? Zou het niet normaal moeten zijn dat het goed gaat?
Verwijderd
Ja snap ik..maar je gaat toch denken dat iets corrupt geraakt is in je installatie? Als iedereen zoveel fail meldingen heeft in zijn Console zal het wel Ok zijn, maar anders wil ik een herinstallatie doen. (Maar als het Ok is vind ik het wel vreemd dat tijdens een normale run zoveel faalt; en dat dus bij zowat iedereen.).CyBeR schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:17:
[...]
Ja, en daarom krijg je alleen meldingen als 't faalt
39
x
Volgens mij legt Apple niet echt prioriteit op het dashboard, ik snap persoonlijk ook niet zozeer de meerwaarde ervan.Fietsbel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:28:
Wat ik apart vind is dat alle Widgets nog in iOS6 style zijn, had wel verwacht dat ze dat zouden rechttrekken.
[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 18-11-2013 10:50 ]
Yes, ik heb precies hetzelfde.Jaspur schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:37:
Ik heb het gevoel dat wanneer ik mijn Thunderbolt Ethernet kabel in de rMBP stop, en WiFi aanstond, hij daarna als hoofdverbinding toch WiFi houdt. Dat is niet wenselijk. Bij het inpluggen van de Ethernet kabel, wil ik gewoon over Ethernet bezig gaan.
Nu heb ik de volgorde bij "Netwerk" gewoon zo staan dat Ethernet boven WiFi staat. Dat werkte altijd wel, maar nu dus niet (meer) in 10.9.
Wat ik nu steeds doe ik WiFi handmatig uitzetten, maar dat is wel wat omslachtig natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door RnB op 18-11-2013 11:05 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
In Mavericks kan je 'm nu ook via je instellingen uitschakelen. Weet alleen niet meer waarSmultie schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:49:
Dashboard kost CPUtijd en voegt voor mij niks toe, dus die zet ik altijd meteen uit:
http://apple.stackexchang...ashboard-in-mountain-lion
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Systeemvoorkeuren -> Mission Control -> Toon Dashboard als Space.page404 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:31:
[...]
In Mavericks kan je 'm nu ook via je instellingen uitschakelen. Weet alleen niet meer waar
Dan slurpt ie nog steeds CPU-tijdpage404 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:31:
[...]
In Mavericks kan je 'm nu ook via je instellingen uitschakelen. Weet alleen niet meer waar
oh, dank voor de tip. Zal 'm vanavond eens echt uitzetten dan!
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Herinstallatie gaat niks uithalen hoor. Zoals ik al zei: is normaal.SAICRJMPM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:51:
[...]
Ja snap ik..maar je gaat toch denken dat iets corrupt geraakt is in je installatie? Als iedereen zoveel fail meldingen heeft in zijn Console zal het wel Ok zijn, maar anders wil ik een herinstallatie doen. (Maar als het Ok is vind ik het wel vreemd dat tijdens een normale run zoveel faalt; en dat dus bij zowat iedereen.).
Dashboard is ruim ouder dan iOS dus dat gaat 'm niet worden.Fietsbel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:28:
Wat ik apart vind is dat alle Widgets nog in iOS6 style zijn, had wel verwacht dat ze dat zouden rechttrekken.
Dat werkt dus niet. Die heb ik inderdaad zo ingesteld zoals ik al zei.afterburn schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:14:
Heel makkelijk te wijzigen: ga naar netwerk onder instellingen als beide interfaces actief zijn en zorg dat ethernet bovenaan staat door deze omhoog te slepen.
De bovenste interface die actief is heeft prioriteit.
x
Whole lot of stars ***
Hetzelfde probleem hier, ging een paar dagen goed maar het probleem is nu weer terug. Heeft er iemand al een definitieve oplossing voor gevonden?S913 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:08:
[...]
Na een aantal dagen, had ik vandaag ook last van die hangende tab in Safari als ik terug wilde swipen. Reboot (zonder PRAM reset) was voor mij voldoende. Even afwachten hoe lang het goed gaat.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
[ Voor 25% gewijzigd door SpoekGTi op 19-11-2013 20:16 ]
Ook al je "all processes" aanklikt onder View ?Studiocitroen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:07:
Jep, maar er is niks bijzonders, 95% inactief. Voorheen had ik er ook last van, maar toen kwam er een update van MLion. Toen was het verholpen, nu sinds Mavericks is het weer terug.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Die mappen die niet meer expanden zijn symlinks die je op de commandline hebt gemaakt (ln -s...), de andere mappen die ook doorlinken maar die je wel kunt expanden zijn aliassen (die maak je in Finder en werken dan ook alleen binnen Finder). Ik weet niet of dit nou een bug is (ik vind van wel) of dat ze de alias in Finder hebben lopen pushen. Daar zou ik niet blij mee zijn omdat op de commandline een alias als gewone file wordt gezien en niet als doorlink. Andersom werkt wel (waarom ze überhaupt een eigen variant moeten hebben in Finder is mij een raadsel).Executor16 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:42:
Omdat ik OS X geïnstalleerd heb op een SSD en daarnaast ook een HDD in mijn Mac heb zitten, heb ik mijn home folder verspreid over de SSD en HDD. De directories in de home folder die op de HDD staan heb ik vervangen door symlinks.
In Mountain Lion kon je deze symlinked directories gewoon "expanden" door er overheen te hoveren in de finder via het Dock zodat onderliggende mappen tevoorschijn komen. In OS X Mavericks werkt dat echter niet meer.
[afbeelding]
Bij Desktop, Dropbox, Library en Public kan ik gewoon verder navigeren omdat de submappen tevoorschijn komen. Bij alle overige moet ik er perse op klikken omdat de submappen dus niet meer verschijnen zoals in Mountain Lion.
Hoe zou dat komen en hoe kan ik dat fixen?
Als Spotlight 3x per uur gaat lopen indexeren is waarschijnlijk die Spotlight index stuk. Die kun je dan het beste weggooien en opnieuw aanmaken (dit moet in Terminal):Studiocitroen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:57:
Gebeurt 3 keer per uur, best irritant.
1
| mdutil -E / |
Kijk in je System Profiler eens of de country code & channel list die 149 vermelden?ernst schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:58:
Ik heb mijn router verteld dat ik in Amerika woon en probeer nu via (5GHz) kanaal 149 contact te maken maar waar mijn HP Pro book dat probleemloos doet weigert OSX om zelfs maar de SSID te noemen.
Boot ik mijn MBA in windows dan is ch. 149 ook onzichtbaar maar dus komt het misschien dan door de apple drivers? Er bestaan toch geen wifi kaarten die de amerikaanse frequenties niet ondersteunen?
This space intentionally left blank.
[ Voor 42% gewijzigd door Pyrone89 op 20-11-2013 20:59 ]
Voor je eerste probleem: Open de pdf met de ColorSync Utility, hier kun je zelf filters maken, bijv. voor het comprimeren van je afbeeldingen. Klink links onderin naast 'Filter' op 'Live Update from Filter Inspector'. Met het plusje links onderin kun je een nieuwe filter maken. Mijn Reduce File Size to Medium ziet er als volgt uit:Pyrone89 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:52:
Jullie er ook last van dat de optie 'Reduce File Size' voor PDF in Voorvertoning resulteert in onleesbaar slechte kwaliteit PDF's? Bijvoorbeeld PDF's met gescand materiaal (eigenlijk de enige situatie waarin een PDF te groot wordt en je deze functie uberhaupt nodig hebt).
Nu is de functie nutteloos, je hebt immers niks aan een onleesbaar document.
Bij andere apps (zoals Adobe) gaat het wel prima.
Ook blijft hij maar continue mijn externe (FireWire) HDD indexeren. Enorm vervelend, en al meer over gelezen op internet. Dit maakt alles behoorlijk traag. Weggooien indexfile werkt slechts heel kort, daarna gaat hij gewoon weer. Ik hoop dan ook dat Apple dit aanpakt in 10.9.1 (met daarnaast de aantekening hoe dit ooit door de testprocedure is gekomen...)
Ook zet hij sinds OSX Mavericks externe schijven niet meer in slaapstand als je de Mac afsluit, nog zoiets waar al meer mensen over hebben gesproken. Leuk voor de energierekening en als je Mac op de slaapkamer staat.
True. Overigens had ik dit probleem van de enorme overcompressie volgens mij ook al in 10.8.Pyrone89 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:45:
Thanks, ik zal dat eens proberen. Blijft desondanks raar dat Apple het standaard aflevert met een kapot filter.
Zag idd op internet dat mensen het ook in 10.8 al hadden. Des te erger. Ik heb een bug report naar Apple gestuurd.N14 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:17:
[...]
True. Overigens had ik dit probleem van de enorme overcompressie volgens mij ook al in 10.8.
[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 21-11-2013 12:31 ]
Dank voor de tip! Heb hem gelijk even binnen gehaald.Pyrone89 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:30:
[...]
Zag idd op internet dat mensen het ook in 10.8 al hadden. Des te erger. Ik heb een bug report naar Apple gestuurd.
Overigens is deze week de app PDF Toolbox Star ook gratis (normaal €20) waar je ook uitgebreid compressie op verschillende niveau's kunt doen naast allerlei andere zaken waar je normaal Adobe nodig voor hebt. Enigste wat nog mist is OCR.
https://itunes.apple.com/...ox-star/id635801950?mt=12
Bedankt voor de tip dit soort dingen doe ik regelmatig erg handig zo.Pyrone89 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:30:
[...]
Zag idd op internet dat mensen het ook in 10.8 al hadden. Des te erger. Ik heb een bug report naar Apple gestuurd.
Overigens is deze week de app PDF Toolbox Star ook gratis (normaal €20) waar je ook uitgebreid compressie op verschillende niveau's kunt doen naast allerlei andere zaken waar je normaal Adobe nodig voor hebt. Enigste wat nog mist is OCR.
https://itunes.apple.com/...ox-star/id635801950?mt=12
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Whole lot of stars ***
Je kunt flash gewoon installeren, juist met Mavericks zou dit nog minder stroom moeten gebruiken omdat plugins die buiten beeld (dus in de marges) staan in 'slaapstand' worden gezet. Het is wel zo dat de flash plugin die is ingebakken in Google Chrome efficiënter is en dus soepeler zal lopen.Rudios schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:53:
Aangezien ik nog niet veel ervaring heb met OSX vroeg ik me af of het raadzaam is om Adobe Flash te installeren, of is dit 'not done' op een Mac ivm evt vertragingen etc?
Eigenlijk komt dit probleem voor zo lang als Mac OS X bestaat. Ik neem aan dat dit een inherent probleem is aan de interrupt afhandeling van Mac OS X. Ik zou mij er geen zorgen om maken als de performance verder goed is.kevinkrs schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:08:
Wie heeft er problemen met zijn muis cursor. Ik heb heel vaak als ik over een hyperlink ga en vervolg naar de border van mijn window ga dat deze niet meer veranderd maar blijft als een hand. Dit is zeer hinderend, ook heb ik dat mijn cursor soms niet update als ik hem niet beweegt (dat blijft het strandbal staan)
Ik heb een mbp 2012 15"
Iemand een idee hoe dit komt? Dit is een schone installatie trouwens. Deze bug heb ik ook in mavericks 10.9.1.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 25-11-2013 21:20 ]
Whole lot of stars ***
Flash werkt tegenwoordig prima op zowel Windows als OS X. Op Linux is het weer een heel ander verhaal. In Safari heb je trouwens een energiebesparingsstand, dat kan wel wat problemen geven met Flash elementen (het inladen gaat lang niet altijd goed) maar dat is op te lossen door die functie uit te zetten (Preferences > Advanced). Veel zul je toch niet van die besparingsstand merken. Je kunt clicktoflash erbij gebruiken zodat vervelende Flash ads niet laden (kan waarschijnlijk ook wel met adblock).Rudios schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:53:
Aangezien ik nog niet veel ervaring heb met OSX vroeg ik me af of het raadzaam is om Adobe Flash te installeren, of is dit 'not done' op een Mac ivm evt vertragingen etc?
I am the great Cornholio!
Wait wut? Bron graag.ppl schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:55:
[...]
Overigens is Chrome zelf weer heel erg inefficient in OS X, je wil liever gewoon Safari gebruiken
Qua stroomverbruik is het inefficiënter dan Safari. Qua performance betwijfel ik dat
🌞🍃
Idd, verder maakt het niks uit en haal je waarschijnlijk meer efficientie uit je workflow (UI) dan uit de snelheid van de applicatie.Datafeest schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:55:
[...]
Qua stroomverbruik is het inefficiënter dan Safari. Qua performance betwijfel ik dat.
reviews: MacBook Pro Retina: zuiniger, sneller en goedkoper
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq