Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Het maakt toch echt wel uit. De Pepper API van Google Chrome laat Flash via een snellere en veiliger manier communiceren met de browser. Firefox zit met een wat oudere NPAPI en dat merk je helaas wel.
Hier is je bron.
Pepper API is a cross-platform, open-source API for creating Native Client modules.[18] Pepper Plugin API, or PPAPI[19][20] is a cross-platform API for Native Client-secured web browser plugins, first based on Netscape's NPAPI, then rewritten from scratch. It is currently used in Chromium and Google Chrome to enable the PPAPI version of Flash[21]
en
Beyond the security benefits, PPAPI has allowed us to move plug-ins forward in numerous other ways. By eliminating the complexity and legacy code associated with NPAPI, we’ve reduced Flash crashes by about 20%. We can also composite Flash content on the GPU, allowing faster rendering and smooth scrolling (with more improvements to come).

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
ppl schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:55:
[...]

Flash werkt tegenwoordig prima op zowel Windows als OS X.
Puh-lease. Het is nog steeds een draak. Ik moet vanuit mijn werk en opleiding werken in een webbased Flash-omgeving, wat qua ontwikkeling strak wordt bijgehouden. Werkbaar is het echter totaal niet onder OS X, waarbij onder Windows ook zo de abnormale situaties voorkomen. Daarnaast heeft Flash op meerdere systemen (zowel OS X als Windows) bij gewoon de irritante gewoonte om geheugen te gebruiken als een heroïnegebruiker. Nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Ik baal ervan dat ik wederom flash heb moeten installeren na een schone installatie.

Ik liep gewoon té vaak tegen het probleem aan dat ik bepaalde youtubefilmpjes niet kon bekijken, terwijl ik de html5player geactiveerd had.

Sterker nog, laatst zat ik nog een youtube-filmpje te kijken, ge-embed in een twitterbericht. Klik ik op het Youtube logo om het filmpje fullscreen via de Youtube website te kijken: Krijg ik de melding dat ik flash moet installeren! WTF!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik merk vaak dat Safari 7 halverwege het laden blijft hangen. Bijvoorbeeld bij macupdate.com

Dacht na die opmerking van jullie net dat het misschien lag aan de nieuwe optie van stroombesparing, maar dat maakte niks uit.

Iemand anders al wel een oplossing voor deze Safari bug waar ik overigens meer over lees op de Support forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Ik heb het probleem met Safari dat bepaalde https sites niet meer geopend kunnen worden. Bv paypal. Gmail en Facebook wel. Nu lees ik dat dit probleem al door verschillende Safari versies heen speelt en het eigenlijk in keychain zit.

Als oplossing wordt aangeraden om Keychain EHBO uit te voeren.. maar deze crashed bij mij continue... Fijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gathering.tweakers.net, forums.macrumors.com, onemorething.nl en ga zo maar door. Zie ook een aantal browsertests die mensen hebben gedaan. Daar zie je dat bijv. het resource gebruik (cpu en geheugen) van Chrome hoger is dan dat van Safari. Grote valkuil in deze is dat mensen niet alle processen die Chrome uitzet meetellen. Het is juist dit hele model dat Chrome gebruikt wat er nu voor zorgt dat het een stuk minder efficient is dan Safari of Firefox. De nieuwe Opera heeft hier ook last van. Verder is het ook gewoon een kwestie van globaal weten hoe een OS/computer werkt (kortom, weet wat deze techniek nou eigenlijk is en doet).
Datafeest schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:55:
[...]

Qua stroomverbruik is het inefficiënter dan Safari. Qua performance betwijfel ik dat :P.

reviews: MacBook Pro Retina: zuiniger, sneller en goedkoper
Helaas, qua performance dus ook niet. Maar is dat erg? Niet echt want webbrowsers zitten tegenwoordig erg dichtbij elkaar wat performance betreft. Uiteindelijk zijn de marges op performance en stroomgebied veel te klein waardoor een gebruiker er niets van merkt. Kijk maar eens naar wat reviews van Mavericks waarbij men wat meer op het stroombesparingsaspect ingaat. De conclusie is dat het voor bepaalde zaken iets uitmaakt maar voor veel dingen ook niet. Flash is iets wat wel wat baat heeft bij deze functie maar een gewone webpagina die niet al die meuk heeft bezoeken zal geen winst opleveren.
Bosmonster schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:59:
Idd, verder maakt het niks uit en haal je waarschijnlijk meer efficientie uit je workflow (UI) dan uit de snelheid van de applicatie.
Juist. Het gaat om het totaalplaatje en niet 1 specifiek element. Het is leuk dat dit soort functies erin zitten maar je hebt er alleen daadwerkelijk baat bij als alles er ook gebruik van kan maken. Dat is nu niet het geval. Je hebt het bij Flash maar dat is ook vrij beperkt. Als jij een YouTube filmpje bekijkt dan moet dat element actief zijn en niet slapen anders werkt het niet. Als het element actief is en niet slaapt werkt die stroombesparingsstand niet :+ Het heeft dus alleen effect als jij ondertussen een aantal andere filmpjes aan het afspelen bent. Die worden dan in een pauze stand gezet en dat bespaart stroom. Als jij actief Flash elementen blokkeert heb je dus hetzelfde. Datzelfde gaat natuurlijk ook op als je op de achtergrond met iets anders bezig bent zoals wat compileerwerk (zat mensen die iets aan zetten en dan ff gaan browsen in afwachting). De daadwerkelijke besparing is zeer betrekkelijk.
Pavla schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:
Het maakt toch echt wel uit. De Pepper API van Google Chrome laat Flash via een snellere en veiliger manier communiceren met de browser. Firefox zit met een wat oudere NPAPI en dat merk je helaas wel.
Hier is je bron.

[...]

en

[...]
Onhandige bron, tis nu een WC Eend verhaal. Daarnaast kent Chrome ook een eigen Flash player in tegenstelling tot Opera, Safari en Firefox. Tel daarbij het verhaal hierboven op...het is dus allemaal zeer betrekkelijk.

Ik moet zeggen dat ik de reacties wel teleurstellend vindt. Niemand die daadwerkelijk nadenkt en eens naar het groter plaatje kijkt.
me_mrtn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:53:
Puh-lease. Het is nog steeds een draak.
Voor een eindgebruiker werkt het tegenwoordig prima. Een paar jaar geleden was de situatie heel anders. Die dingen die je nu aanhaalt speelden toen vooral, tegenwoordig niet meer (wellicht omdat men Flash tegenwoordig bijna alleen nog maar voor filmpjes gebruikt).
funk-e schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:23:
Sterker nog, laatst zat ik nog een youtube-filmpje te kijken, ge-embed in een twitterbericht. Klik ik op het Youtube logo om het filmpje fullscreen via de Youtube website te kijken: Krijg ik de melding dat ik flash moet installeren! WTF!
Niet alle content hebben ze overgezet, daarom staat er op die HTML5 subscription page ook "many YouTube videos". Echt geweldig is die HTML5 player nou ook weer niet. Soms een net-niet oplossing. Trouwens, zonder installeren van de Flash player gooit YouTube standaard HTML5 aan. Heel erg vervelend omdat gebruikers er dan vanuitgaan dat ze Flash geinstalleerd hebben. Maakt troubleshooten ook wat lastiger. In dit geval zuigt YouTube harder dan Flash. Die hebben zo van die periodes waarin het fatsoenlijk werkt, daarbuiten is het gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
ppl schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:09:
[...]
Niet alle content hebben ze overgezet, daarom staat er op die HTML5 subscription page ook "many YouTube videos". Echt geweldig is die HTML5 player nou ook weer niet. Soms een net-niet oplossing. Trouwens, zonder installeren van de Flash player gooit YouTube standaard HTML5 aan. Heel erg vervelend omdat gebruikers er dan vanuitgaan dat ze Flash geinstalleerd hebben. Maakt troubleshooten ook wat lastiger. In dit geval zuigt YouTube harder dan Flash. Die hebben zo van die periodes waarin het fatsoenlijk werkt, daarbuiten is het gewoon ruk.
Ik weet dat niet alle video's in HTML5 beschikbaar zijn, maar hoe verklaar je dan dat ik de video wel ge-embed op twitter.com kan bekijken? Ik had flash op dat moment namelijk niet geïnstalleerd.

...less is more

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb sinds september een nieuwe macbook pro, en heb hier ook mavericks opgezet toen deze beschikbaar was. Maar nu heb ik al twee keer gehad dat mijn complete systeem vastloopt en alleen de power knop inhouden nog helpt.
Ik heb sinds 2008 een mac en ik heb op mijn vorige systeem nog nooit(!!) een vastloper gehad en nu twee keer binnen een week.... Zijn er meer mensen die er onder mavericks meer last van hebben dan in oudere versies van Osx?

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Markofnikoff schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:38:
Ik heb sinds september een nieuwe macbook pro, en heb hier ook mavericks opgezet toen deze beschikbaar was. Maar nu heb ik al twee keer gehad dat mijn complete systeem vastloopt en alleen de power knop inhouden nog helpt.
Effe je system log bekijken, kijken of daar nieuwe panics bij staan.

D.w.z. via Spotlight de app Console opstarten, en in de linker navigatie kijken onder diagnostic and usage information.

[ Voor 13% gewijzigd door cerberusss op 28-11-2013 13:01 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet iemand waarom ik op de MBA in iBooks geen van mijn lopende abonnementen op tijdschriften te zien krijg?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

cerberusss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:57:
[...]

Effe je system log bekijken, kijken of daar nieuwe panics bij staan.

D.w.z. via Spotlight de app Console opstarten, en in de linker navigatie kijken onder diagnostic and usage information.
Ik heb geen idee of het een panic is maar, ik heb een WindowServerEtc.....crash en er staan in de System log queries dat er een 'GPU hang' was.. geen idee wat het betekend :P

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

zonoskar schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:59:
Weet iemand waarom ik op de MBA in iBooks geen van mijn lopende abonnementen op tijdschriften te zien krijg?
Is dat soms in Kiosk ipv iBooks ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LoneWolf schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:44:
[...]

Is dat soms in Kiosk ipv iBooks ?
De abo's lopen inderdaad op de kiosk (Newsstand) op de iPad. Ik haal weer dingen door elkaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Merkte vandeweek dat vaak als ik m'n MBP van de stroom af trek (als hij dicht zit), hij vaak gaat rebooten ipv in slaap blijven. Heb dat eerder niet gehad, dus moet even kijken of het een Mavericks-issue is, maar kan op dit moment even niks anders de schuld geven :+

Sowieso eens even een clean installetje doen binnenkort, kan geen kwaad om de boel eens even goed op te schonen, vooral je documenten en co wordt een zooitje als je niet oplet :P

[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 28-11-2013 14:37 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een beetje een serieus probleem op mijn MacBook Pro Retina (late 2013) met Mavericks. Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat er niet om een wachtwoord werd gevraagd wanneer ik de lid opende. Uiteraard heb ik dit wel ingesteld, op 5 minuten, zie onderstaande screenshot. Iemand enig idee of deze bug bekend is, ik kan er niet zo snel iets over vinden? Vind het een vrij kwalijke zaak...

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/ee44d210.png

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05
Staat bij gebruikers en groepen en dan inlogopties automatisch inloggen uit?

• monnick
  • Niet online
Daar staat niet zo'n optie? Bovendien wordt mij soms wel om een wachtwoord gevraagd en soms niet.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Pavla schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:03:
[...]

Je kunt flash gewoon installeren, juist met Mavericks zou dit nog minder stroom moeten gebruiken omdat plugins die buiten beeld (dus in de marges) staan in 'slaapstand' worden gezet. Het is wel zo dat de flash plugin die is ingebakken in Google Chrome efficiënter is en dus soepeler zal lopen.

@Cyber, reageer dan gewoon niet

[...]

Eigenlijk komt dit probleem voor zo lang als Mac OS X bestaat. Ik neem aan dat dit een inherent probleem is aan de interrupt afhandeling van Mac OS X. Ik zou mij er geen zorgen om maken als de performance verder goed is.
Echter moet ik toegeven dat ik dit probleem absoluut niet had in Mountain Lion. Dat met dat draaiende bal komt waarschijnlijk door de memory compression.

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05
monnick schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:58:
Daar staat niet zo'n optie? Bovendien wordt mij soms wel om een wachtwoord gevraagd en soms niet.
Oke dan kan dat niet het probleem zijn maar wat ik bedoelde staat in systeemvoorkeuren -> gebruikers en groepen -> Inlogopties en daar staat dan boven aan Automatisch inloggen en daar kan je kiezen wie je automatisch zou willen laten inloggen. Maar dat zal zo naar je probleem kijkende geen effect hebben.
funk-e schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:25:
[...]

Ik weet dat niet alle video's in HTML5 beschikbaar zijn, maar hoe verklaar je dan dat ik de video wel ge-embed op twitter.com kan bekijken? Ik had flash op dat moment namelijk niet geïnstalleerd.
Niet. YouTube doet (te) vaak hele vage dingen. Het OS maakt in deze echt niets uit. Er valt gewoon geen touw aan vast te knopen :( Het enige wat helpt is even rondzoeken bij YouTube; meestal vindt je dan wel lotgenoten waardoor je dan in ieder geval weet dat het niet aan jou ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik zoek een widget waarmee ik mijn GPU's in de gaten kan houden. Istats werkt niet lekker. Ik wil weten hoeveel load ze hebben etc. Ik heb een radeon 6850 en HD4000 IGPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:45
Ik ben benieuwd of er meerdere gebruikers last hebben van lag in Mavericks,
zeker als ik een pdf in Preview bekijk, door de pagina's schuiven gaat met extreme lag, en soms dot het helemaal niks,
het is begonnen na de upgrade van Mavericks, reuze irritant :(

[disclaimer: geprobeerd met dit filmpje het te verduidelijken]

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 29-11-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Heb dit ook, hoor er erg veel mensen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Het is inmiddels bekend dat dit komt door Mavericks inderdaad, het probleem is bekend bij Apple had iemand al eerder in dit topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het anders eens met de pgup/pgdn toetsen. Daar merk ik op diverse Macs geen vertragingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Rudios

Lost in space?

Ik vraag af hoe je makkelijk een netwerk map kan mounten aangezien ik vrij nieuw ben met OSX, in Windows ging dit heel makkelijk, in OSX is dit bijna niet te doen. Heb al gegoogled, maar het zijn vaak scriptjes die ik niet aan de gang krijg. Er is in de appstore ook een programma' tje die dit doet, echter zijn de recensies niet echt lovend. Iemand een tip hoe ik makkelijk mappen mount van mijn NAS in finder?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, netwerkshares komen gewoon in de finder tevoorschijn in de sidebar onder shared.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen (ben ook nog nieuw in OSX) moet je eerst eenmalig verbinding maken met je newerkfolder: Finder>cmd+K (of menu finder>Ga>Verbind met Server).

Daarna verschijnen je folders altijd meteen wanneer je opstart.
Ik vind dit juist veel sneller en makkelijker dan bij Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Het voelt bijna alsof ik weer een HDD heb ipv SSD, zo laggy voelt Mavericks aan. Apps die nu 2x bouncen voordat ze opstarten ipv direct zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pyrone89 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:52:
Het voelt bijna alsof ik weer een HDD heb ipv SSD, zo laggy voelt Mavericks aan. Apps die nu 2x bouncen voordat ze opstarten ipv direct zoals voorheen.
Welk model heb je? Misschien een schone installatie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb een iMac 2011. Daar is destijds schoon op de SSD OSX Mountain Lion gegaan, dus ik kom niet eens van ver. Daarnaast heb ik ook zelf geen aanpassingen in de Terminal of iets dergelijks gedaan en ook niet bizar veel lopen installeren en deinstalleren. Eigenlijk dus zo'n beetje de ideale Mac om veilig te kunnen upgraden. Desondanks vind ik het echt bedroevend vergeleken met voorheen.

Schone installatie gaat echt veel werk kosten voor mij (gezien hoe bijna autistisch ik alles heb ingedeeld en ingesteld naar mijn exacte wensen), dus ik hoop eigenlijk dat het met 10.9.1 is opgelost of iemand andere oplossingen heeft. OnyX heb ik al gedraaid en de bekende zaken mbt Disk Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Ik heb het ook. Een nieuwe retina late 2013 maar niet echt een super snel gevoel..... Zelfs het gevoel dat mijn air uit 2011 sneller was onder ML.

Hopen dat 10.9.1 een hoop fixt

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook vooral eens naar je apps en wat oude apps die misschien wat onderdelen hebben laten staan. Dit zijn vaak hoofdoorzaken van machines die na een upgrade wazige problemen vertonen waaronder traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

CyBeR schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:26:
Euh, netwerkshares komen gewoon in de finder tevoorschijn in de sidebar onder shared.
Ik zie daar alleen mijn 'diskstation' (NAS) staan.
readytoflow schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:32:
Als ik het goed heb begrepen (ben ook nog nieuw in OSX) moet je eerst eenmalig verbinding maken met je newerkfolder: Finder>cmd+K (of menu finder>Ga>Verbind met Server).

Daarna verschijnen je folders altijd meteen wanneer je opstart.
Ik vind dit juist veel sneller en makkelijker dan bij Windows.
Als ik dit doe komen wat mappen te staan in Finder onder 'apparaten', als ik de mac opnieuw opstart is alles gewoon weer weg. :? Enigste wat ik zie, is dat bij Gedeeld mijn NAS zichtbaar is, daar moet ik eerst op klikken om vervolgens pas in de mappen te komen, dit geeft ook nog eens vertraging.

[ Voor 9% gewijzigd door Rudios op 30-11-2013 19:05 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Oh ja, die mappen ook even in je opstart items zetten (verborgen) dan worden ze wel gewoon gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

readytoflow schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:02:
Oh ja, die mappen ook even in je opstart items zetten (verborgen) dan worden ze wel gewoon gemount.
Dat doe ik ook. Werkt ideaal als ik thuis ben. Maar als ik op een vreemd netwerk zit krijg ik allemaal foutmeldingen totdat OS X het maar vergeet. Erg vervelend.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
kevinkrs schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:59:
[...]

Echter moet ik toegeven dat ik dit probleem absoluut niet had in Mountain Lion. Dat met dat draaiende bal komt waarschijnlijk door de memory compression.
Dat lijkt mij ook. Ik zat dat ding onder Lion bijna nooit en nu toch met regelmaat. En dan heb ik nog 16Gb en een SSD. Na een tijdje lijkt Mavericks ook veel langzamer te worden, oa in de Finder. Dat nieuwe memory management werkt niet helemaal lekker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

readytoflow schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:02:
Klopt, alleen pop-uppen nu alle vensters van die mappen bij het opstarten, ookal stel ik ' verborgen' bij het opstarten in.

edit: ik geef het op. Heb werkelijk al vanalles geprobeerd. Vind het raar dat je niet eens mappen in de finder kunt mounten zodat je makkelijk bij netwerkmappen komt. Zo wil ik bv gelijk mijn foto map in finder zien zodat ik er snel iets in kan slepen of uit kan halen. Nu moet ik steeds eerst op mijn Netwerk schijf klikken om vervolgens op de map te klikken. Erg omslachtig. Als ik eenmaal op die foto map geklikt hebt staat hij wel bij Apparaten in de finder, echter bij een restart is deze gewoon weer weg. Bij Windows kon je gewoon makkelijk een E: G: Z: etc schijf aan maken, die vervolgens ook gewoon bleef staan of ik nu de pc opnieuw opstartte of uitzette, of resette, de mappen waren er gewoon altijd.

[ Voor 51% gewijzigd door Rudios op 01-12-2013 12:46 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Las hier boven dat anderen ook al last hadden van lag tijdens het schuiven tussen pagina's sinds Mavericks,
heeft iemand ook al een clean install geprobeerd, ben benieuwd of dat helpt?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:30:
Vind het raar dat je niet eens mappen in de finder kunt mounten zodat je makkelijk bij netwerkmappen komt. Zo wil ik bv gelijk mijn foto map in finder zien zodat ik er snel iets in kan slepen of uit kan halen.
Daar hebben ze favorieten voor uitgevonden. In Finder kun je middels cmd-k met een server verbinden en kun je veel gemaakte verbindingen ook opslaan als favoriet. In een Finder venster heb je ook nog eens favorieten, dat is de linker zijbalk. Daar moet je de betreffende map/netwerkschijf naartoe slepen, maakt ie een snelkoppeling. Die zijbalk is ook toegankelijk in de open/save schermen. Zo'n snelkoppeling (lees: alias) kun je in Finder ook maken zodat je het in je mappenoverzicht (het rechtergedeelte) kunt vinden. Dat is option-cmd ingedrukt houden en de bron verslepen naar het doel.

Houdt er wel rekening mee dat snelkoppelingen in die zijbalk een negatief effect kunnen hebben op de snelheid van het laden van zo'n open/save scherm wanneer je niet op hetzelfde netwerk zit als de server waar die netwerkmappen op zitten (hij zoekt dan tevergeefs naar die server). Er zijn wat tools als Marco Polo (dit is een oude versie, er is een fork van geweest maar de naam daarvan ben ik kwijt) die wat slimmer zijn. Daarmee kun je instellen dat hij bepaalde netwerkschijven moet mounten op je bureaublad als hij ook in dat netwerk zit. Je kunt daarmee ook andere zaken instellen zoals de standaard printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Hej dat werkt wel!!! Ik ben je dankbaar! Ik ben bijna nooit onderweg met de Macbook dus het is niet zo'n probleem mocht ik de netwerkshares niet vinden. Ik wist dus niet dat ik deze in favorieten kunnen slepen. Thx!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zelfde probleem ook op het begin gehad met Mountain Lion. M'n externe harde schijven gaan niet automatisch in slaapstand. (firewire). Volgens mij is het toen verholpen met een software update. Lijkt wel alsof Apple de gefixste bugs van vorige OSX versies niet in nieuwe versies stoppen. Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:11:
Het zelfde probleem ook op het begin gehad met Mountain Lion. M'n externe harde schijven gaan niet automatisch in slaapstand. (firewire). Volgens mij is het toen verholpen met een software update. Lijkt wel alsof Apple de gefixste bugs van vorige OSX versies niet in nieuwe versies stoppen. Iemand ook dit probleem?
Exact hetzelfde probleem. Ook blijft hij maar indexeren.

Overigens zijn er nog meer fixes uit ML die niet zijn meegekomen in Mavericks, zoals de Agenda agent die na verloop van tijd ermee ophoud waardoor er niet meer wordt gesynchroniseerd (je moet het dan handmatig doen of Agenda opnieuw starten om de Agenda agent weer wakker te maken). Dit werd in ML met 10.8.4 opgelost.

Hoop dat we niet weer bijna een jaar moeten wachten totdat ze komen met fixes die al uit waren voor vorige versies en dat we met de opvolger (OSX 10.10) niet weer met hetzelfde zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 01-12-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 01 december 2013 @ 06:43:
[...]

Dat doe ik ook. Werkt ideaal als ik thuis ben. Maar als ik op een vreemd netwerk zit krijg ik allemaal foutmeldingen totdat OS X het maar vergeet. Erg vervelend.
Tippie: Gebruik ControlPlane daarvoor. Ideaal en gratis ;)
Scripten is niet nodig en je kan er heel veel mee.
Ik gebruik het (onder andere) om in te stellen dat bepaalde shares alleen gemount worden als ik thuis ben.
Heel makkelijk.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tio Nordin schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:39:
[...]

Tippie: Gebruik ControlPlane daarvoor. Ideaal en gratis ;)
Scripten is niet nodig en je kan er heel veel mee.
Ik gebruik het (onder andere) om in te stellen dat bepaalde shares alleen gemount worden als ik thuis ben.
Heel makkelijk.
Dank je wel voor de tip. Ga het morgen eens even installeren en proberen....! _/-\o_

Nu nog een keer een tool of hack om mail af te leren om previewed mails direct op 'read' te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:04:
[...]
Dank je wel voor de tip. Ga het morgen eens even installeren en proberen....! _/-\o_
Graag gedaan, succes!
Nu nog een keer een tool of hack om mail af te leren om previewed mails direct op 'read' te zetten. ;)
Ja, ik wil ook heeeel graag weten hoe previewed mails niet direct op gelezen gezet worden!
Voorheen gebruikte ik TruePreview, maar sinds Mavericks en Mail 7.0 werkt die plugin niet meer. Ook niet na MailPluginFix gedraaid te hebben. Volgens mij maakte TruePreview gebruik van MarkAsReadDelay, want in de terminal 'defaults write com.apple.Mail MarkAsReadDelay 10' intikken werkt ook niet meer. Ik wacht al een tijdje op een update van TruePreview (of Apple Mail), maar als jij (of iemand anders natuurlijk) eerder een andere oplossing hebt gevonden: please share!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb ook alle 'oude' oplossingen geprobeerd, maar het werkt niet. ;(
En de maker van TruePreview reageert niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:28:
[...]

Exact hetzelfde probleem. Ook blijft hij maar indexeren.
Ook na het compleet uitzetten van de indexing en het weer opnieuw opbouwen van de index?
Overigens zijn er nog meer fixes uit ML die niet zijn meegekomen in Mavericks, zoals de Agenda agent die na verloop van tijd ermee ophoud waardoor er niet meer wordt gesynchroniseerd (je moet het dan handmatig doen of Agenda opnieuw starten om de Agenda agent weer wakker te maken). Dit werd in ML met 10.8.4 opgelost.
Wat heb je ingesteld staan in je calendars? Je kunt daar namelijk per account opgeven wat hij moet doen om nieuwe gegevens op te halen. Dat kan push zijn, dat kan handmatig refreshen zijn of iedere x minuten. En wat voor soort account gebruik je (caldav, exchange, icloud)?

@Tio Nording: ah dank: ik bedoelde dat ControlPlane. Fijne en waardige opvolger van Marco Polo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:37:
[...]

Ook na het compleet uitzetten van de indexing en het weer opnieuw opbouwen van de index?

[...]

Wat heb je ingesteld staan in je calendars? Je kunt daar namelijk per account opgeven wat hij moet doen om nieuwe gegevens op te halen. Dat kan push zijn, dat kan handmatig refreshen zijn of iedere x minuten. En wat voor soort account gebruik je (caldav, exchange, icloud)?

@Tio Nording: ah dank: ik bedoelde dat ControlPlane. Fijne en waardige opvolger van Marco Polo!
Ook na het compleet uitzetten en opnieuw opbouwen ja. Het gaat hierbij overigens om een externe FireWire schijf die hij maar blijft indexeren. De ingebouwde schijven zijn geen probleem (hoewel ook dat wel erg traag verliep in vergelijking met ML).

Ik heb slechts 1 agenda en dat is een iCloud agenda en ik heb de standaardinstellingen. Ik gebruik geen uitnodigingen etc. Kortom zo simpel als maar kan is de opstelling. Ook heb ik geprobeerd om 1x per minuut te laten verversen, maar dat maakt niet uit, na verloop van tijd stopt de agenda met updaten en moet je hem uit zijn coma halen door de app te quiten en opnieuw op te starten, waardoor ook het syncproces opnieuw wordt gestart. Het haalt ook niks uit om iCloud uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten.

Je zult het zelf zien: laat de Agenda app draaien en kijk regelmatig eens of je wijzigingen goed doorkomen, zonder dat je zelf iets hoeft te doen (zoals app quiten, op een event klikken of te wisselen van view, aangezien dat handmatige triggers zijn voor de Calendar agent). Je zult merken dat na verloop van tijd de weergave niet meer wordt bijgewerkt. Het is nu wel langer dan ML, daar had je het al na 15 minuten. Nu blijft hij het soms goed doen zelfs na 1 of 2 keer de Mac in slaapstand te hebben gehad en een uur verder te zijn. Het is echter een vervelend probleem omdat je er niet op kunt vertrouwen of je agenda de correcte info toont of niet (zolang dit probleem speelt moet je telkens zelf Agenda sluiten nadat je hebt gekeken om te voorkomen dat dit probleem optreed en je verouderde info als waar gaat aannemen en dus afspraken gaat missen of te laat gaat komen bij een verschoven afspraak).

[ Voor 36% gewijzigd door Pyrone89 op 02-12-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:25:
[...]

Je zult het zelf zien: laat de Agenda app draaien en kijk regelmatig eens of je wijzigingen goed doorkomen, zonder dat je zelf iets hoeft te doen (zoals app quiten, op een event klikken of te wisselen van view, aangezien dat handmatige triggers zijn voor de Calendar agent). Je zult merken dat na verloop van tijd de weergave niet meer wordt bijgewerkt. Het is nu wel langer dan ML, daar had je het al na 15 minuten. Nu blijft hij het soms goed doen zelfs na 1 of 2 keer de Mac in slaapstand te hebben gehad en een uur verder te zijn. Het is echter een vervelend probleem omdat je er niet op kunt vertrouwen of je agenda de correcte info toont of niet (zolang dit probleem speelt moet je telkens zelf Agenda sluiten nadat je hebt gekeken om te voorkomen dat dit probleem optreed en je verouderde info als waar gaat aannemen en dus afspraken gaat missen of te laat gaat komen bij een verschoven afspraak).
Ik heb het getest en inderdaad ook hetzelfde 'probleem', echter ervaar het niet echt als zodanig. Ik gebruik ook alleen de iCloud-agenda en verder niks speciaals. Wel gebruikt mijn vrouw ook deze agenda (via 3rd-party app op iPhone of iPad). Wel vreemd. Mijn 'oplossing': appeltje-r voordat ik agenda check ;)

@ppl: You are welcome! (ControlPlane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat "probleem" heb ik al sinds ik naar MobileMe ben overgestapt. Waarschijnlijk zit er gewoon een limiet op de lokale caching van de agenda. Aan de andere kant kan het ook serverside zijn. Ik zie het bij mailservers ook vrij regelmatig op diverse operating systems met diverse clients. Er zijn wel meer van dit soort diensten die toch een stukje beter gaan werken wanneer je apps niet al te lang open laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Het is alleen vervelend dat Agenda app een van de apps is die OSX niet sluit wanneer je op het rode kruisje klikt (sommige apps stoppen dan, andere blijven doordraaien by design). Als Apple simpelweg de Agenda app ook close by design maakt als je op het rode kruisje klikt is het probleem ook weg. Zoniet dan moeten ze toch echt de patch van OSX 10.8.4 weer toepassen, want toen werd het probleem juist opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je legt de fout op de juiste plek: bij jezelf. OS X heeft een ander window management waardoor je vensters sluit als je op het kruisje klikt. Een applicatie afsluiten doe je met cmd-q of via het menu. Als je je dat nou gewoon aanleert heb je nergens last van. Het enige wat je Apple in deze kunt aanrekenen is het feit dat deze werkwijze niet voor alle vensters geldt (sommigen sluiten inderdaad de applicatie af als je het venster afsluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:25
Dat is niet helemaal eerlijk, aangezien er applicaties zijn (ook van Apple zelf) die wel afsluiten wanneer je op het kruisje zit. Dat zouden ze dan wel consequent moeten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:59:
Dat is niet helemaal eerlijk, aangezien er applicaties zijn (ook van Apple zelf) die wel afsluiten wanneer je op het kruisje zit. Dat zouden ze dan wel consequent moeten houden. ;)
Zoals ppl al zei: Met cmd-q sluit je normaal gesproken een app. Dat moet je je gewoon aanleren. Met het kruisje sluit je alleen een venster.
Het lijkt niet consistent maar volgens mij zit het zo: Sommige apps kunnen maar één venster open hebben en in dat geval volstaat kruisje vaak om de app te sluiten.
In het voorbeeld hiervoor: de standaard agenda-app kán meerdere vensters openen (Agenda, Adrespaneel en Beschikbaarheidspaneel), vandaar dat hierbij een venster sluiten niet gelijk is als de app sluiten. Denk ik, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Oke, ik ga me maar aanleren CMD+Q te doen totdat het wordt opgelost.
Merk overigens hetzelfde probleem met iPhoto en de photostream. Die moet je ook niet te lang open laten. Maar gelukkig heeft Apple daar juist wel ingesteld dat kruisje betekent dat de app wordt gesloten waardoor je daar eigenlijk nauwelijks merkt dat dit probleem bestaat.

Zou ook handig zijn als je zelf kunt aangeven wat de app moet doen bij het rode bolletje icoon. Net zoals je kunt aangeven of App Nap moet worden gebruikt of niet per applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Tio Nordin schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:58:
[...]

Zoals ppl al zei: Met cmd-q sluit je normaal gesproken een app. Dat moet je je gewoon aanleren. Met het kruisje sluit je alleen een venster.
Het lijkt niet consistent maar volgens mij zit het zo: Sommige apps kunnen maar één venster open hebben en in dat geval volstaat kruisje vaak om de app te sluiten.
In het voorbeeld hiervoor: de standaard agenda-app kán meerdere vensters openen (Agenda, Adrespaneel en Beschikbaarheidspaneel), vandaar dat hierbij een venster sluiten niet gelijk is als de app sluiten. Denk ik, hoor ;)
Verrek, het ligt inderdaad aan de hoeveelheid vensters die de applicatie open kan hebben. Zo had ik het nog niet bekeken, ik dacht dat men gewoon maar wat deed met dat kruisje. ;)
Dat je d.m.v. cmd+q applicaties afsluit en d.m.v. cmd+w vensters sluit, was me bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zojuist is OSX 10.9.1 beschikbaar gesteld aan de Support medewerkers van Apple, dus we kunnen de update zeer snel verwachten voor onze Mac's in de Mac App Store.

Bron: http://9to5mac.com/2013/1...ublic-release-approaches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het begin gebruik ik Mavericks op zowel een MBA (ssd) als iMac 27" (fusion drive). Allebei de computers zijn van2013. Ik werk veel met tijdelijke bestanden op mijn desktop. Ik exporteer b.v. versies van foto's en verstuur die via wetransfer.

Voorheen deed ik bij "export" altijd cmd+d om te browsen naar mijn desktop, om vervolgens op opslaan te klikken.
Nu met Mavericks, heb ik op het moment dat ik met b.v. Aperture de locatie wil selecteren, duurt het heel lang voordat de bestanden staan ingeladen.

Hebben anderen dat ook?

Dus:
1. Commando om iets op te slaan of exporteren
2. Scherm opent om te browsen waar je de bestanden wilt opslaan.
....
het duurt soms wel 10 seconden voordat er bestanden op 'desktop' verschijnen in het opsla-venster.
...
3. ik kan vervolgens opslaan.

Het gebeurt niet iedere keer, maar wel regelmatig.

Hebben anderen hier ook last van? En zijn hier reports van bekend? En, is er toevallig iemand die het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Is ook zo bij opslaan van je Agenda als ics file, duurt ook ineens eeuwig sinds OSX Mavericks met een spinning beach ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, als ik mijn Agenda wil opslaan of exporteren.

Duurt zeker 15 seconden.

Nu exporteer ik niet iedere dag mijn agenda, maar wel iedere dag foto's. Beetje jammer. Ik heb het zowel op mijn Macbook Air met SSD als iMac met Fusiondrive 3TB.

Hopelijk wordt dit gerepareerd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ligt het aan mij of de hele PDF view experience zeer matig in Mavericks? Eigenlijk gaat scrollen alleen smooth als ik preview gebruik op mijn MacBook Pro Retina late 203. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar ik wil wel meerdere PDF's in één window kunnen openen (dus geen 10+ vensters open hebben staan). Gelukkig is dat mogelijk, maar het waardeloze is dat Preview niet onthoudt op welke pagina je gebleven was!!! Als ik switch naar een andere PDF en terug ga naar de vorige dan laat hij doodleuk de eerste pagina van het document zien in plaats van waar ik gebleven was. Ligt het aan mij of is dit echt waardeloos?

EDIT: Oke, dit is echt het debielste wat ik tijden heb gezien in een OS 8)7 https://discussions.apple.com/thread/3767674

[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 04-12-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pyrone89 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:09:
Zojuist is OSX 10.9.1 beschikbaar gesteld aan de Support medewerkers van Apple, dus we kunnen de update zeer snel verwachten voor onze Mac's in de Mac App Store.

Bron: http://9to5mac.com/2013/1...ublic-release-approaches/
Werd wel echt tijd, want ik heb inmiddels al tientallen bugs ontdekt. Hopelijk gaan ze ook wat doen aan de spinning beachball probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Die strandballen komen me idd echt de strot uit.

Moet volgende zomer in Scheveningen oppassen voor een Pavlov-woede reactie als ik een strandbal tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mavericks werkt prima bij mij. Het enige wat ik merk is iCloud KeyChain en dat vind ik een prettige verbetering. Voor de rest zal het allemaal wel :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan er een clean install gedaan worden zonder dat OSX weer opnieuw gedownload wordt?

Heb een recovery partitie, maar bij een nieuwe installatie gaat hij OSX toch weer opnieuw downloaden. Heb ook al een bootable stick gemaakt, maar na het booten van de stick gaat hij toch vrolijk OSX opnieuw downloaden. Heb ook al geprobeerd de schijf te formatteren en dan een installatie te doen of een nieuwe installatie zonder formatteren, maar toch wil die telkens opnieuw gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:57:
Hoe kan er een clean install gedaan worden zonder dat OSX weer opnieuw gedownload wordt?

Heb een recovery partitie, maar bij een nieuwe installatie gaat hij OSX toch weer opnieuw downloaden. Heb ook al een bootable stick gemaakt, maar na het booten van de stick gaat hij toch vrolijk OSX opnieuw downloaden. Heb ook al geprobeerd de schijf te formatteren en dan een installatie te doen of een nieuwe installatie zonder formatteren, maar toch wil die telkens opnieuw gaan downloaden.
Misschien lukt het wel als je niet verbind met een WIFI netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Pyrone89 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:31:
Oke, ik ga me maar aanleren CMD+Q te doen totdat het wordt opgelost.
Merk overigens hetzelfde probleem met iPhoto en de photostream. Die moet je ook niet te lang open laten. Maar gelukkig heeft Apple daar juist wel ingesteld dat kruisje betekent dat de app wordt gesloten waardoor je daar eigenlijk nauwelijks merkt dat dit probleem bestaat.

Zou ook handig zijn als je zelf kunt aangeven wat de app moet doen bij het rode bolletje icoon. Net zoals je kunt aangeven of App Nap moet worden gebruikt of niet per applicatie.
Ja precies, en als je al die cmd+ commando's aanleert die bijna identiek aan windows zijn dan gaat alles 10x sneller en heb je nog amper je muis nodig eigenlijk. Werkt zo heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:09
Ik heb nog steeds meerdere problemen met de Mail app en Gmail sinds mijn upgrade naar Mavericks.

Het meest vervelend van die problemen vind ik dat de Mail app niet alle nieuwe e-mails van mijn Gmail account weergeeft. Op een willekeurig moment zie ik bijvoorbeeld op mijn iPhone en iPad 10 nieuwe berichten en zie ik er in de Mail app op mijn iMac maar 5. Het gebeurt bijna dagelijks dat dit uit de pas loopt. Ik kan over dit probleem niks vinden op het internet. Iemand enig idee waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tio Nordin schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:58:
Dat klopt en zoals ik al zei is dat ook het enige wat je ze kunt verwijten. Daardoor is de werking niet helemaal consistent (voor wat betreft het sluiten middels het kruisje) en dat zorgt voor mensen die een desktopomgeving gewend zijn waarbij spullen middels het kruisje worden afgesloten voor heel wat verwarring. Ik had ook liever dat het gewoon net als de rest deed.

De reden waarom ik echter aanraad om het met cmd-q te doen is heel simpel. OS X heeft een heel ander idee over window management dan Windows dat heeft (en ook veel desktopomgevingen op o.a Linux). Het is vooral ingegeven dat ieder document (text file, Word document, vm, etc.) in zijn eigen venster wordt geopend en je dit venster van hot naar her kunt slepen. Daarom zijn het allemaal losse vensters; ideaal als je dingen wil vergelijken. Dat vergt dan wel een wat andere aanpak; vandaar ook iets als Exposé en het feit dat op het kruisje klikken alleen het venster sluit en dus niet de applicatie. Het is net als het kruisje op de tabs in de gemiddelde hedendaagse webbrowser. Leer daarom de unieke werkwijze van OS X aan, het voorkomt problemen. Voor mensen die van Windows e.d. afkomen is het even wennen.

@hierboven: hier geen enkel probleem met dingen opslaan of exporteren. Dat gaat gewoon net als voorheen op zowel een Mac die een clean install heeft gehad als een Mac die van 10.7 naar 10.8 naar 10.9 is geupgrade in de loop der tijd. Ik maak echter alleen gebruik van lokale opslag, niet van iCloud en ik heb ook niks aan network shares in de favorietenbalk staan. Wat hebben jullie?
monnick schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:31:
Ligt het aan mij of de hele PDF view experience zeer matig in Mavericks?
PDFjes en scrollen zijn zaken die niet altijd lekker gaan. Heb het gezien met verschillende operating systems en verschillende applicaties. Het ligt meestal aan het document zelf. Vaak zitten er immens grote plaatjes in of andere opmaak die het scrollen enorm traag weet te maken. Tegenwoordig heb ik op mijn grote scherm de view ingesteld staan op "hele pagina tonen". Nu hoef ik alleen met pgup/pgdn te werken. In Preview gaat dat ook niet altijd goed, dan werkt de pgdn niet (meerdere mensen die dat hebben gespot, lijkt bugje) maar dan gebruik ik de buttons wel (die doen hetzelfde). Met deze setup heb ik geen last van die rare scroll problemen met geen enkel document. En dat is fijn want die grote documenten en documenten met veel plaatjes leveren altijd problemen op met welke PDF software dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Had eerlijk gezegd wel verwacht dat Apple OSX 10.9.1 vandaag zou vrijgeven. Weet niet waarom de Retail medewerkers langer dan 1 dag nodig zouden moeten hebben om een x.x.1 release te bestuderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pyrone89 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:29:
Had eerlijk gezegd wel verwacht dat Apple OSX 10.9.1 vandaag zou vrijgeven. Weet niet waarom de Retail medewerkers langer dan 1 dag nodig zouden moeten hebben om een x.x.1 release te bestuderen
Ik had begrepen dat hij vanaf vandaag binnen 2 maanden vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
kevinkrs schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:59:
[...]

Ik had begrepen dat hij vanaf vandaag binnen 2 maanden vrijgegeven wordt.
Grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

quote: One More Thing
Het intern vrijgeven van software houdt bijna altijd in dat de release naar gebruikers binnen een week zal plaatsvinden.
http://www.onemorething.n...10-9-1-update-komt-eraan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:57:

Dat kan alleen door op de goede manier een lokale install te doen. Je kunt een USB stick maken op de manier zoals dat sinds Mavericks moet (daar is een tooltje voor), of je kunt een netinstall doen (osx server voor nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Naar mijn weten laat Apple nooit een update los voor een weekend.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat mail in iCloud prima werkt, behalve op mijn iMac. Als ik mail verwijder op mijn iphone dan verdwijnt hij ook van de ipad en andersom. Maar niet op de iMac dus.
In systeemvoorkeuren staat mail in iCloud wel aan. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Heb inderdaad hetzelfde probleem, was me eigenlijk niet opgevallen tot ik het hier las. Niet mega irritant, maar toch ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:42
monnick schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:31:
Ligt het aan mij of de hele PDF view experience zeer matig in Mavericks? Eigenlijk gaat scrollen alleen smooth als ik preview gebruik op mijn MacBook Pro Retina late 203. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar ik wil wel meerdere PDF's in één window kunnen openen (dus geen 10+ vensters open hebben staan). Gelukkig is dat mogelijk, maar het waardeloze is dat Preview niet onthoudt op welke pagina je gebleven was!!! Als ik switch naar een andere PDF en terug ga naar de vorige dan laat hij doodleuk de eerste pagina van het document zien in plaats van waar ik gebleven was. Ligt het aan mij of is dit echt waardeloos?
Dat ligt volgens mij niet aan jou. Ik heb ook last van een half vasthangende preview tijdens het bladeren in PDF bestanden. Zowel in grote PDF's als kleine.
Ook heeft iPhoto tegenwoordig veel last van vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nou, ook ik word steeds minder enthousiast over Mavericks.
De performance verbeteringen op de retina MacBooks zijn heerlijk, maar er zijn nog zoveel bugs en glitches...

Sinds een nieuwe clean install (heb er al verscheidene gedaan, wegens hoop op..) blijft de menubar staan wanneer ik Mission control open:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aSjHMnxmZmM60NswAoElLhAh/full.png

Ook het sorteren op naam in Finder windows gaat nog steeds fout.. Hoe flikken ze dat toch?

Hoe stabiel het ook draait, deze bugs/glitches doen echt af aan de ervaring van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RnB schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:03:
Nou, ook ik word steeds minder enthousiast over Mavericks.
De performance verbeteringen op de retina MacBooks zijn heerlijk, maar er zijn nog zoveel bugs en glitches...

Sinds een nieuwe clean install (heb er al verscheidene gedaan, wegens hoop op..) blijft de menubar staan wanneer ik Mission control open:

[afbeelding]

Ook het sorteren op naam in Finder windows gaat nog steeds fout.. Hoe flikken ze dat toch?

Hoe stabiel het ook draait, deze bugs/glitches doen echt af aan de ervaring van het systeem.
Zo wereldschokkend zijn die "bugs" toch niet? Ok finder kan wellicht irritant zijn maar zo'n balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb het mss wat summier beschreven, maar dit zijn maar twee van de zoveel bugs. :P
En alles bij elkaar maakt het wel behoorlijk vervelend om lekker te werken. Ook al zijn ze apart van elkaar niet wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm ik zal er wel overheen kijken dan, maar heb weinig last van bugs op het moment.
15" retina hier.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat de menubalk blijft staan heb ik iig geen last van hier. Wat bedopel je met sorteren op naam gaat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nou, dit soort ongein:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jv5d42sUreDceAAYvynXfZjI/full.png

Hij staat op soort en naam gesorteerd (a/z), maar zoals je ziet gooit ie het door elkaar.
MetaFrame schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:47:
Hmmm ik zal er wel overheen kijken dan, maar heb weinig last van bugs op het moment.
15" retina hier.
Hm, ik moet zeggen dat Mavericks op mijn 15'' minder bugs vertoonde (wel de Finder bug) dan met mijn nieuwe 13''. En mss kijk je er idd overheen, kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RnB schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:27:
Nou, dit soort ongein:

[afbeelding]

Hij staat op soort en naam gesorteerd (a/z), maar zoals je ziet gooit ie het door elkaar.

[...]

Hm, ik moet zeggen dat Mavericks op mijn 15'' minder bugs vertoonde (wel de Finder bug) dan met mijn nieuwe 13''. En mss kijk je er idd overheen, kan ook.
Dat soort dingen zorgen er idd voor dat ik me afvraag of de test-afdeling bij Apple bestaat uit coma-patienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:30:
[...]

Dat soort dingen zorgen er idd voor dat ik me afvraag of de test-afdeling bij Apple bestaat uit coma-patienten.
En jouw voortdurende negatieve opmerkingen over alles wat apple aangaat doet mij mezelf telkens weer tenenkrommend afvragen waarom jij überhaupt met apple producten werkt als je er zoveel slecht aan vindt....

Tuurlijk is het niet allemaal goud wat blinkt bij 'everything apple' maar bij vrijwel elke opmerking die jij in dit gedeelte van het forum maakt, proef/ruik/lees ik een negatieve ondertoon.

Als je het niets vindt, waarom blijf je er dan bij? Ik bedoel, ik vind sommige dingen aan apple ook niet super, maar het merendeel wel. je zal mij ook niet continu horen vertellen hoe goed apple wel niet is of wat ze wel of niet goed doen, maar zodra er iemand klaagt over appel ben jij erbij. Of als er geen aanleiding toe is, plaats je wel out of the blue een negatieve opmerking.

Erg irritant, is mijn persoonlijke mening. Ik verwacht niet dat je hier iets positiefs mee doet, maar wilde het wel kwijt. En maak er vooral geen moddergooi wedstrijd van, want daar is mijn post niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou, dit soort ongein:

[afbeelding]

Deze zou ik bij Dropbox als bug indienen. De finder zelf doet dat gewoon goed zonder Dropbox namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt mij ook, de finder bug komt bij helemaal niet voor. Nergens en in geen enkele view.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
CyBeR schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:56:
[...]

Deze zou ik bij Dropbox als bug indienen. De finder zelf doet dat gewoon goed zonder Dropbox namelijk.
Nee, dit is heel random, nu toevallig in de Dropbox map. Vanochtend had ik m nog in de user map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Finder wil bij mij de standaard lijstweergave over SMB-shares niet onthouden. Gruwelijk irritant, want hij pakt telkens kolom- of symboolweergave. Als ik dan eerst naar een normale folder ga, waar de lijstweergave goed wordt gepakt en dan weer naar de share, dan geeft Finder het allemaal wel weer in lijstweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik heb een vreemd bug. Ik heb 5 schermen en soms verdwijnt een applicatie naar een ander scherm maar ik kan hem dan nergens terugvinden. Alsof hij in een onbekende space oid zit? Gelukkig komt het niet heel vaak voor maar toch irritant als je bijvoorbeeld reply mail doet en het venster nergens te vinden is... iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zonnetje83 schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:39:
[...]

En jouw voortdurende negatieve opmerkingen over alles wat apple aangaat doet mij mezelf telkens weer tenenkrommend afvragen waarom jij überhaupt met apple producten werkt als je er zoveel slecht aan vindt....

Tuurlijk is het niet allemaal goud wat blinkt bij 'everything apple' maar bij vrijwel elke opmerking die jij in dit gedeelte van het forum maakt, proef/ruik/lees ik een negatieve ondertoon.

Als je het niets vindt, waarom blijf je er dan bij? Ik bedoel, ik vind sommige dingen aan apple ook niet super, maar het merendeel wel. je zal mij ook niet continu horen vertellen hoe goed apple wel niet is of wat ze wel of niet goed doen, maar zodra er iemand klaagt over appel ben jij erbij. Of als er geen aanleiding toe is, plaats je wel out of the blue een negatieve opmerking.

Erg irritant, is mijn persoonlijke mening. Ik verwacht niet dat je hier iets positiefs mee doet, maar wilde het wel kwijt. En maak er vooral geen moddergooi wedstrijd van, want daar is mijn post niet voor bedoeld.
Dan moet je toch echt eens beter kijken. Blijkbaar is iedereen die niet meedoet aan de verering van Apple en wel met een logische en kritische blik kijkt naar de zaken die je voor veel geld hebt aangeschaft meteen de klos.

Daarnaast is het niet meer dan normaal dat de meeste posts bestaan uit minder zaken aangezien zoals je ziet er gewoon heel veel bugs zijn. Daar is dit topic ook voor bedoeld.

Als je hier niet tegen kunt moet je misschien je heil zoeken op een fanboy site zoals OneMoreThing waar je alleen maar de ene na de andere post ziet met verering of moet je wegblijven van dit soort topics aangezien er nu eenmaal over de fouten wordt gesproken.

Nu weer on-topic graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 08-12-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:42
Nog mensen die er last van hebben dat de Finder soms eeuwig vasthangt op een kopieeractie van een bestand? Schijf gecontroleerd, permissies laten nakijken, herstart, en nog gebeurt het soms...
Binnenkort verschijnt er een MBP bij Vraag&Aanbod...

Overigens ook last van een printer die prima werkte onder 10.8, maar sinds 10.9 drukt ie nog maar 1 pagina per 2 minuten af, tussentijds blijft ie vast staan op "Spooling" :/

[ Voor 26% gewijzigd door NjitsSs op 08-12-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
NjitsSs schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:35:
Nog mensen die er last van hebben dat de Finder soms eeuwig vasthangt op een kopieeractie van een bestand? Schijf gecontroleerd, permissies laten nakijken, herstart, en nog gebeurt het soms...
Binnenkort verschijnt er een MBP bij Vraag&Aanbod...
Ja, met name bij .app bestanden heb ik hier last van. Zodra ik ze eerst comprimeer is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
RnB schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:16:
[...]

Nee, dit is heel random, nu toevallig in de Dropbox map. Vanochtend had ik m nog in de user map.
Mmm vreemd, ik ben dit nog niet tegengekomen. Het is ook de eerste keer dat ik dit hoor. Heb je Apple support-forums al geraadpleegd hierover of misschien zelfs al contact met Apple Support gehad? Lijkt me toch wel een heftige fout.

Er zijn overigens genoeg alternatieven voor Finder hoor ;) (Voor iedereen hier die toch wel veel problemen of bugs tegenkomen)
Ben zelf al meer dan 5 jaar een tevreden gebruiker van Forklift, omdat eerdere versies van de Finder kwalitatief niet echt geweldig waren, vond ik. Maar ik moet zeggen dat Apple in OS X 9 de Finder wel behoorlijk heeft verbeterd en ik het de laatste tijd weer wat vaker een kans geef. Maar ja, ben een gewoontemens en al gewend aan (en verwend met) Forklift (net zoals ik vroeger niet zonder Norton Commander kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Nou, dit soort ongein:

[afbeelding]

[...]

Wat me opvalt is dat de folder gesorteerd staat op 'folder', ik heb onlangs een schone installatie gedaan en bij mij staat hij geselecteerd op 'name'

Klik eens met de ctrl-klik op de dropboxfolder (in favorieten) en klik op het info.
Bij jou staat er waarschijnlijk 'Arrange by: Kind'
Kies daar eens voor 'Arrange by: None' en 'Sort by: Name'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vycDaa2tQ9l4zjntvteoErjB/full.png

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al benoemd is maar als je een secundair scherm gebruikt en je wilt dat als hoofdscherm gebruiken (Macbook Open) blijft het dock op je macbook scherm. Als je het dock verplaatst naar je secundaire scherm onthoud 'ie dat niet voor de volgende keer als ik mijn macbook opstart. Kleine irritatie maar is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Tio Nordin schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:47:
[...]

Mmm vreemd, ik ben dit nog niet tegengekomen. Het is ook de eerste keer dat ik dit hoor. Heb je Apple support-forums al geraadpleegd hierover of misschien zelfs al contact met Apple Support gehad? Lijkt me toch wel een heftige fout.
Nope, ik heb er sinds de bèta versies op mijn oude 15'' rMBP al ''last'' van, dus ik wacht het af. Het kan best zijn dat ik een bepaalde instelling gebruik, waar ie op flipt. Maar ik gebruik die instelling al sinds Lion en het heeft nog nooit voor sorterings problemen gezorgd.
Er zijn overigens genoeg alternatieven voor Finder hoor ;) (Voor iedereen hier die toch wel veel problemen of bugs tegenkomen)
Ben zelf al meer dan 5 jaar een tevreden gebruiker van Forklift, omdat eerdere versies van de Finder kwalitatief niet echt geweldig waren, vond ik. Maar ik moet zeggen dat Apple in OS X 9 de Finder wel behoorlijk heeft verbeterd en ik het de laatste tijd weer wat vaker een kans geef. Maar ja, ben een gewoontemens en al gewend aan (en verwend met) Forklift (net zoals ik vroeger niet zonder Norton Commander kon).
I know, ik gebruik ook al een hele tijd met veel plezier Forklift (staat bij mij altijd in een space), maar er zijn van die momenten dat ik toch even snel wat wil zoeken in de Finder en dan irriteer ik me aan de sortering. Want laten we eerlijk wezen, zoiets kan gewoon niet, ook al zijn er honderden alternatieven. ;)
funk-e schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:19:
[...]

Wat me opvalt is dat de folder gesorteerd staat op 'folder', ik heb onlangs een schone installatie gedaan en bij mij staat hij geselecteerd op 'name'

Klik eens met de ctrl-klik op de dropboxfolder (in favorieten) en klik op het info.
Bij jou staat er waarschijnlijk 'Arrange by: Kind'
Kies daar eens voor 'Arrange by: None' en 'Sort by: Name'

[afbeelding]
Klopt, dat heb ik zo ingesteld. En dit wil ik graag zo houden. Sorteren op naam doet overigens hetzelfde hoor, dus dit is niet de oorzaak. :)
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste