gathering.tweakers.net, forums.macrumors.com, onemorething.nl en ga zo maar door. Zie ook een aantal browsertests die mensen hebben gedaan. Daar zie je dat bijv. het resource gebruik (cpu en geheugen) van Chrome hoger is dan dat van Safari. Grote valkuil in deze is dat mensen niet alle processen die Chrome uitzet meetellen. Het is juist dit hele model dat Chrome gebruikt wat er nu voor zorgt dat het een stuk minder efficient is dan Safari of Firefox. De nieuwe Opera heeft hier ook last van. Verder is het ook gewoon een kwestie van globaal weten hoe een OS/computer werkt (kortom, weet wat deze techniek nou eigenlijk is en doet).
Helaas, qua performance dus ook niet. Maar is dat erg? Niet echt want webbrowsers zitten tegenwoordig erg dichtbij elkaar wat performance betreft. Uiteindelijk zijn de marges op performance en stroomgebied veel te klein waardoor een gebruiker er niets van merkt. Kijk maar eens naar wat reviews van Mavericks waarbij men wat meer op het stroombesparingsaspect ingaat. De conclusie is dat het voor bepaalde zaken iets uitmaakt maar voor veel dingen ook niet. Flash is iets wat wel wat baat heeft bij deze functie maar een gewone webpagina die niet al die meuk heeft bezoeken zal geen winst opleveren.
Juist. Het gaat om het totaalplaatje en niet 1 specifiek element. Het is leuk dat dit soort functies erin zitten maar je hebt er alleen daadwerkelijk baat bij als alles er ook gebruik van kan maken. Dat is nu niet het geval. Je hebt het bij Flash maar dat is ook vrij beperkt. Als jij een YouTube filmpje bekijkt dan moet dat element actief zijn en niet slapen anders werkt het niet. Als het element actief is en niet slaapt werkt die stroombesparingsstand niet

Het heeft dus alleen effect als jij ondertussen een aantal andere filmpjes aan het afspelen bent. Die worden dan in een pauze stand gezet en dat bespaart stroom. Als jij actief Flash elementen blokkeert heb je dus hetzelfde. Datzelfde gaat natuurlijk ook op als je op de achtergrond met iets anders bezig bent zoals wat compileerwerk (zat mensen die iets aan zetten en dan ff gaan browsen in afwachting). De daadwerkelijke besparing is zeer betrekkelijk.
Pavla schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:
Het maakt toch echt wel uit. De Pepper API van Google Chrome laat Flash via een snellere en veiliger manier communiceren met de browser. Firefox zit met een wat oudere NPAPI en dat merk je helaas wel.
Hier is je
bron.
[...]
en
[...]
Onhandige bron, tis nu een WC Eend verhaal. Daarnaast kent Chrome ook een eigen Flash player in tegenstelling tot Opera, Safari en Firefox. Tel daarbij het verhaal hierboven op...het is dus allemaal zeer betrekkelijk.
Ik moet zeggen dat ik de reacties wel teleurstellend vindt. Niemand die daadwerkelijk nadenkt en eens naar het groter plaatje kijkt.
Voor een eindgebruiker werkt het tegenwoordig prima. Een paar jaar geleden was de situatie heel anders. Die dingen die je nu aanhaalt speelden toen vooral, tegenwoordig niet meer (wellicht omdat men Flash tegenwoordig bijna alleen nog maar voor filmpjes gebruikt).
funk-e schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:23:
Sterker nog, laatst zat ik nog een youtube-filmpje te kijken, ge-embed in een twitterbericht. Klik ik op het Youtube logo om het filmpje fullscreen via de Youtube website te kijken: Krijg ik de melding dat ik flash moet installeren! WTF!
Niet alle content hebben ze overgezet, daarom staat er op die
HTML5 subscription page ook "many YouTube videos". Echt geweldig is die HTML5 player nou ook weer niet. Soms een net-niet oplossing. Trouwens, zonder installeren van de Flash player gooit YouTube standaard HTML5 aan. Heel erg vervelend omdat gebruikers er dan vanuitgaan dat ze Flash geinstalleerd hebben. Maakt troubleshooten ook wat lastiger. In dit geval zuigt YouTube harder dan Flash. Die hebben zo van die periodes waarin het fatsoenlijk werkt, daarbuiten is het gewoon ruk.