Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
RnB schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:01:
Klopt, dat heb ik zo ingesteld. En dit wil ik graag zo houden. Sorteren op naam doet overigens hetzelfde hoor, dus dit is niet de oorzaak. :)
Heb je het al geprobeerd dan? Want als ik hem zoals jou instel dan sorteert hij ook niet op naam?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Uiteraard, anders doe ik zo'n uitspraak niet. ;)
Als ie het bij jou niet sorteert op naam, doe je iets niet goed.

Dit is mijn instelling:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7aruiXj2NhJQs10x9DEvdkkm/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Je kunt proberen om alleen te laten sorteren, niet te laten rangschikken.

Als ik namelijk beide doe dan loop ik ook tegen zulke problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
me_mrtn schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:31:
Finder wil bij mij de standaard lijstweergave over SMB-shares niet onthouden. Gruwelijk irritant, want hij pakt telkens kolom- of symboolweergave. Als ik dan eerst naar een normale folder ga, waar de lijstweergave goed wordt gepakt en dan weer naar de share, dan geeft Finder het allemaal wel weer in lijstweergave.
Er is een tweak om .DS_Store files niet aan te maken op netwerkschijven (1 van de dingen die zo'n file doet is het onthouden van dingen als je lijstweergave). Heb jij die toevallig ooit toegepast?
NjitsSs schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:35:
Nog mensen die er last van hebben dat de Finder soms eeuwig vasthangt op een kopieeractie van een bestand?
Dat kom ik tegen sinds ik een Mac gebruik (en dat is dus sinds 10.4). Heb het ook al op diverse Windows en Linux versies mogen beleven. Lag vaak aan de file of het feit dat ik een map met heel erg veel kleine files aan het kopiëren was.
Als het vaak gebeurd is het handig om ook even in de logboeken (Console is daar handig voor) te duiken om eens te kijken wat die te melden heeft. Kan best zijn dat bepaalde software voor wat problemen zorgt (er is software die iets van FUSE installeert, als dat de verkeerde versie is kan dat problemen opleveren).
RnB schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:14:
Uiteraard, anders doe ik zo'n uitspraak niet. ;)
Als ie het bij jou niet sorteert op naam, doe je iets niet goed.

Dit is mijn instelling:

[afbeelding]
Hou goed rekening met de volgorde waarin hij de sortering toepast. Eerst doet hij de Arrange by, daarna de Sort by. Als ik jouw sortering toepas werkt het bij mij prima (sorteert eerst op soort en binnen de soort op alfabet; mijn mappen staan keurig in volgorde van 1 t/m 5). Al eens de preflist van Finder (~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist) weggegooid en opnieuw begonnen (of de .DS_Store file in de Dropbox map weggegooid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Lopen er hier nog mensen rond bij wie finder het gekozen formaat niet wilt onthouden? Hij onthoud het een tijdje en stelt deze daarna (zonder dat de macbook in slaapstand of heeft afgestaan) terug in op de standaard, wat toch te klein is om deftig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:34:
[...]

Dan moet je toch echt eens beter kijken. Blijkbaar is iedereen die niet meedoet aan de verering van Apple en wel met een logische en kritische blik kijkt naar de zaken die je voor veel geld hebt aangeschaft meteen de klos.

Daarnaast is het niet meer dan normaal dat de meeste posts bestaan uit minder zaken aangezien zoals je ziet er gewoon heel veel bugs zijn. Daar is dit topic ook voor bedoeld.

Als je hier niet tegen kunt moet je misschien je heil zoeken op een fanboy site zoals OneMoreThing waar je alleen maar de ene na de andere post ziet met verering of moet je wegblijven van dit soort topics aangezien er nu eenmaal over de fouten wordt gesproken.

Nu weer on-topic graag.
Ik kijk prima en zoals ik al zei: ik vind ook niet alles 100% goed van Apple. En nee, alleen omdat ik ook ervoor uit durf te komen dat ik ook zaken goed vind ben ik nog niet iemand die 'er niet tegen kan en daarom maar naar een "fanboy" site moet gaan'. Wat een typische opmerking weer.

Als je goed gelezen had wat ik aangaf was het niet dat ik Apple het 9e wereldwonder vind en dat ik niet denk dat alles goed doet, maar dat ik jouw eeuwige negatieve opmerkingen vervelend vind.

Ik vroeg je simpelweg : als je het niets vind waarom werk je er dan mee. Forums zijn er ook om wél positieve en soms jubelposts te typen, niet alleen voor klagen of vragen over dingen die niet goed gaan. Jij ziet dat kennelijk anders. Jammer. Hoop dat je er plezier aan hebt.

En het zou fijn als je het eeuwige scheldwoord 'fanboy' niet zomaar tevoorschijn trekt. Je kent me niet en ik geloof dat ik nu duidelijk aangegeven heb niet hersenloos achter de meute aan te rennen. Het was gewoon een vriendelijk verzoek in de hoop dat het er iets bij je door zou dringen.

Maar goed, om topic maar weer. Let the bugs prevail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
Een vriend en ik hebben beide bij Uitzending Gemist in Safari om de paar minuten last van hicks (beeld staat om de paar minuten zeer kort stil). Hebben meer mensen hier last van? Hoe zou dit komen en hoe kan ik het verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mensen bekend met problemen in de Mail App? Bij ons op het werk (met gebruik van exchange) zijn er gebruikers waarbij mails met attachment niet verstuurd worden. Iemand dit probleem ook?

Niet alle gebruikers schijnen er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

wouter.N schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:42:
Een vriend en ik hebben beide bij Uitzending Gemist in Safari om de paar minuten last van hicks (beeld staat om de paar minuten zeer kort stil). Hebben meer mensen hier last van? Hoe zou dit komen en hoe kan ik het verhelpen?
Dat is wel iets waar ik hier ook tegenaan loop, heb daar ook nog geen oplossing voor.
Oudere versie`s van flash en/of silverlight lost dit probleem ook niet op. Ik denk dat we het in de richting van safari zelf moeten zoeken, even wachten op een update dan maar. Het is vervelend, maar niet onoverkomelijk :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
ppl schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:39:
[...]
Hou goed rekening met de volgorde waarin hij de sortering toepast. Eerst doet hij de Arrange by, daarna de Sort by. Als ik jouw sortering toepas werkt het bij mij prima (sorteert eerst op soort en binnen de soort op alfabet; mijn mappen staan keurig in volgorde van 1 t/m 5). Al eens de preflist van Finder (~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist) weggegooid en opnieuw begonnen (of de .DS_Store file in de Dropbox map weggegooid)?
Probeer het eens voor langere tijd zou ik zeggen, want soms gaat het goed, soms niet.
Ik zal voor de zekerheid eens die .plist en .DS_Store files verwijderen, kijken of het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
Yzord schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:16:
Mensen bekend met problemen in de Mail App? Bij ons op het werk (met gebruik van exchange) zijn er gebruikers waarbij mails met attachment niet verstuurd worden. Iemand dit probleem ook?

Niet alle gebruikers schijnen er last van te hebben.
Bijlage te groot? :+

Nee, hier nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RnB schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:32:
[...]

Probeer het eens voor langere tijd zou ik zeggen, want soms gaat het goed, soms niet.
Ik zal voor de zekerheid eens die .plist en .DS_Store files verwijderen, kijken of het wat oplevert.
Inderdaad, wat R&B zegt.
Die DS files kun je bijvoorbeeld schonen met het gratis OnyX programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
ppl schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:39:
[...]

Er is een tweak om .DS_Store files niet aan te maken op netwerkschijven (1 van de dingen die zo'n file doet is het onthouden van dingen als je lijstweergave). Heb jij die toevallig ooit toegepast?
Nee, maakt niet uit of ik een nieuwe share pak of al één die jaren hetzelfde is. Ik zit verder niet met .DS_Stores te rommelen, kan ze wel een keer wegknikkeren eigenlijk om te kijken of dat het verhelpt. Lijkt mij eigenlijk niet, omdat ik het ook op nieuwe shares heb. Of weet jij toevallig of dat daar ook een centraal bestand/instelling voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetaFrame schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:13:
[...]

Dat is wel iets waar ik hier ook tegenaan loop, heb daar ook nog geen oplossing voor.
Oudere versie`s van flash en/of silverlight lost dit probleem ook niet op. Ik denk dat we het in de richting van safari zelf moeten zoeken, even wachten op een update dan maar. Het is vervelend, maar niet onoverkomelijk :)
Safari heeft sinds Mavericks de optie "stop plug-ins to save power". Ik heb gemerkt dat het soms wat gezeur oplevert met de Flash plugin. Als je deze optie uit zet (te vinden in Safari voorkeuren, tabblad Geavanceerd) werkt het beter.
me_mrtn schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:17:
Nee, maakt niet uit of ik een nieuwe share pak of al één die jaren hetzelfde is. Ik zit verder niet met .DS_Stores te rommelen, kan ze wel een keer wegknikkeren eigenlijk om te kijken of dat het verhelpt. Lijkt mij eigenlijk niet, omdat ik het ook op nieuwe shares heb. Of weet jij toevallig of dat daar ook een centraal bestand/instelling voor is?
Er is een tweak in OS X die er voor zorgt dat die .DS_Store file op netwerkschijven helemaal niet meer wordt aangemaakt. Dat levert een mooie schone share op maar zorgt er ook voor dat je steeds je Finder grootte e.d. moet aanpassen. Er zijn diverse tools waarmee je dat in kunt stellen maar het kan ook handmatig op de commandline middels Terminal. Apple heeft er zelfs een heus support article voor gemaakt: Archived - Mac OS X v10.4 and later: How to prevent .DS_Store file creation over network connections. Als je dit toepast zal hij het op ALLE netwerkschijven toepassen. Als je deze tweak wil verwijderen is het genoeg om het woordje "true" in "false" te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik krijg vreemd genoeg een melding dat ik OSX 10.9.0 nodig heb om de app Pneumatic Image Converter te updaten. Ik draai echter gewoon 10.9.0 die ik gewoon via de App Store heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
Ik werd vanochtend wakker, met een schermpje in beeld dat ik te weinig programmageheugen beschikbaar had. En dat ik een aantal programma's geforceerd moet afsluiten.

Het betreft hier een 15'' MBP mid 2009 met 8gb werkgeheugen.

Ga ik hier nog meer last van krijgen of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige manier waarop dat gebeurt is als je harde schijf vol zit. Het is geen bug, tenzij je hdd niet vol is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
CyBeR schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:00:
De enige manier waarop dat gebeurt is als je harde schijf vol zit. Het is geen bug, tenzij je hdd niet vol is.
Er zitten 2 schijven in een ssd van 120gb en een hdd van 750gb. nou is er op de ssd nog 47gb vrij en op de hdd 177gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het gaat om de bootpartitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
Sinds ik Mavericks heb geïnstalleerd wordt mijn Mac mini late 2012 vaak niet meer wakker. Dit is heel hinderlijk omdat ik dan de mac moet resetten. Ben ik de enige die dit heeft? PRAM heb ik al gereset. Ik merk ook dat de Mac relatief warm is op het moment dat ik hem wakker probeer te maken. Ook iets wat vreemd is voor een slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik begin trouwens te vermoeden dat men problemen heeft gevonden nadat ze OSX 10.9.1 hebben geseed naar de Apple Support medewerkers.

We zijn inmiddels een week verder en nog is OSX 10.9.1 niet vrijgegeven. Voor een x.x.1 update is dat wel bizar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Iemand een idee hoe je een netwerk receiver aan de praat krijgt in os/x? Op W7 zie ik 'm onder m'n netwerk devices staan, maar onder os/x vind ik ook helemaal niets. Granted, ik heb ook geen idee waar ik precies moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Wat bedoel je precies met ''aan de praat krijgen''?
Geef eens wat meer info.

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 11-12-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klik eens met de alt knop ingedrukt op het speakertje rechtsboven... Staat ie er dan niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Het gaat om een Marantz sr7005 versterker met laatste firmware, die bekabeld aangesloten is op de wireless router. Hij is benaderbaar via de web-interface. Bij m'n android devices wordt deze direct herkend en kan ik er via wi-fi muziek naar streamen, via windows kan ik 'm vinden onder 'media-devices', maar onder os/x vind ik niets terug, ook niet als ik via 't speakertje rechts boven klik. Zou het wel relaxed vinden als ik m'n muziek ook via m'n macbook naar m'n Marantz kon streamen. Maar misschien moet ik dit even in het Marantz topic vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is het ding wel AirPlay-compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ah, ik moest even zoeken maar er blijkt een upgrade voor airplay beschikbaar te zijn: https://airplay.marantz-upgrade.eu/ na het registreren was de update gelijk beschikbaar, dus als het goed is werkt alles over een kwartiertje :). Thx!

edit: update gedaan en 't werkt gelijk! *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Nedra op 11-12-2013 18:11 ]

Pyrone89 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:59:
Ik begin trouwens te vermoeden dat men problemen heeft gevonden nadat ze OSX 10.9.1 hebben geseed naar de Apple Support medewerkers.

We zijn inmiddels een week verder en nog is OSX 10.9.1 niet vrijgegeven. Voor een x.x.1 update is dat wel bizar lang.
Nee hoor. Apple hanteert geen vast release schema dus de ene update zal nooit de andere zijn. Dat betekent dat het best zo kan zijn dat we deze update morgen kunnen krijgen, ergens volgende week of pas begin 2014. Voor hetzelfde geld hebben ze hun interne release schema aangepast om juist tijdig veel meer bugs naar boven te krijgen en schakelen ze daarvoor nu ook niet-techneuten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:30:
[...]

Nee hoor. Apple hanteert geen vast release schema dus de ene update zal nooit de andere zijn. Dat betekent dat het best zo kan zijn dat we deze update morgen kunnen krijgen, ergens volgende week of pas begin 2014. Voor hetzelfde geld hebben ze hun interne release schema aangepast om juist tijdig veel meer bugs naar boven te krijgen en schakelen ze daarvoor nu ook niet-techneuten in.
Het is alleen jammer dat ze daar niet OSX 10.9.2 voor kunnen gebruiken. We zitten met smart te wachten op een fix voor op zijn minst de ergste bugs. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Problemen met Finder duiken hier ook op. Ik zag voorheen nooit mijn Asus RT66N Router in Finder, sinds een paar dagen duikt hij op en verdwijnt dan spontaan weer. Zeer vervelend, aangezien mijn Synology dan ook verdwijnt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Mac OS X Mavericks 10.9.0 Zuugt..!!! Strandbal Editie! Niet voor Niks Gratis he... word tijd voor een update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
rjm81 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:42:
Mac OS X Mavericks 10.9.0 Zuugt..!!! Strandbal Editie! Niet voor Niks Gratis he... word tijd voor een update!!
Waar draai je het op? En is er niet iets mis met je machine? Ik draai het op twee verschillende mac's, 2011 Mac Mini en 2013 Macbook Pro ret. en het loopt als een zonnetje. Veel vlotter en stabieler dan mountain lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Finder is alleen een probleem maker hier. Voor de rest, veel sneller als ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Join the club.

Als je de forums leest zie je een en al meldingen over beach balls en andere vreemde vertragingen en bugs.

Vind het dan ook schokkend dat ze zo lang wachten met een goede update. De enige reden dat er niet meer gezeur over is gekomen is omdat het een gratis update is geworden vanaf heden, dus dat verzacht de pijn aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ook hier strandballen: macbook air 2011 (laat). Batterij duur niet mega beter, finder problemen, dmesg vol met errors, mail die traag is en soms zelfs helemaal dingen niet meer goed van de server haalt, ntfs tools (tuxera Paragon gekocht) die crashen, safari strandballen browser, heel soms een random crash back to login, development tools die niet meer werken etc...

Het is net een Windows update ;)

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:56
Wellicht komt dit omdat ik een nieuwe Mac OS X gebruiker ben maar ik moet zeggen dat ik uitzonderlijk tevreden ben over mijn Retina Macbook Pro 13" 2,4Ghz met 256GB SSD en 8GB RAM met OS X Mavericks.

Heb wel wel eens zo'n strandbal voorbij zien komen maar het aantal keren dat dit gebeurd is blijft nog altijd op één hand te tellen. Wel heb ik wat problemen gehad met mijn Google account toevoegen aan m'n internet accounts. (kwam door Two-Step Verification) nadat ik een factory reset getest had maar dat dit is inmiddels opgelost door het uit te zetten. Al denk ik niet dat dit aan OS X ligt. (kan het mis hebben)

Heb zelf jaren lang Windows gebruikt en was bang dat OS X ontzettend tegen zou vallen met het tegenovergestelde is waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Voor 2-step authentication kan je " apparaat specifieke wachtwoorden" aanmaken. Mail in OS-X ondersteund niet de token authenticatie je kan wel gewoon een apparaat specifiek wachtwoord gebruiken. Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:56
stormfly schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 07:25:
Voor 2-step authentication kan je " apparaat specifieke wachtwoorden" aanmaken. Mail in OS-X ondersteund niet de token authenticatie je kan wel gewoon een apparaat specifiek wachtwoord gebruiken. Google er maar eens op.
Klopt, dit heb ik ook gedaan maar op de één of andere manier werkte dit niet helemaal lekker, zo moest ik voor m'n Google account in z'n geheel een application specific password ingeven en vervolgens ook voor de SMTP server en voor iMessage.. Toen ik m'n Macbook voor 't eerst open klapte had ik dat probleem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
Mavericks werkt prima hier, op een enkel aspect na. Af en toe loopt Safari bij mij vast, wanneer ik een pagina terug wil. Ook wel het scrollen tussen pagina's genoemd, een raar probleem, heb er ook nog niet veel over gelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cum Grano Salis op 14-12-2013 12:24 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Cum Grano Salis schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:23:
Mavericks werkt prima hier, op een enkel aspect na. Af en toe loopt Safari bij mij vast, wanneer ik een pagina terug wil. Ook wel het scrollen tussen pagina's genoemd, een raar probleem, heb er ook nog niet veel over gelezen.
Dan heb je niet in het Macbook Pro topic gekeken ;) [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
'Niet veel'.
Overigens, ik haal zojuist de batterijen uit mijn trackpad en stop ze weer terug en het probleem is verholpen...

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
Macbook Air 2013 I5 Haswell

Tis iets beter geworden met een verse Install.
Veel kleine bugs van Timecapsule tot externe harddisk,safari,slaapstand,Mail,wallpapers,Airplay, etc,etc

Lijkt wel of die App Nap de oorzaak is van alles....?

maar veel vage kleine bugs :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
rjm81 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:17:
[...]

Macbook Air 2013 I5 Haswell

Tis iets beter geworden met een verse Install.
Veel kleine bugs van Timecapsule tot externe harddisk,safari,slaapstand,Mail,wallpapers,Airplay, etc,etc

Lijkt wel of die App Nap de oorzaak is van alles....?

maar veel vage kleine bugs :-( :-(
Ik verdenk ook de onderliggende nieuwe technieken ervan.

Dat zijn namelijk de zaken die in OSX Mavericks echt wezenlijk veranderd zijn t.o.v. OSX Mountain Lion. Veel klachten hebben ook betrekking op vertragingen of het stoppen / niet goed synchroniseren (o.a. de agenda bug waar ik het over had). De nieuwe technieken zijn namelijk juist bedoeld om processen stil te zetten / te comprimeren als ze niet actief in beeld zijn. Mijn gok is dat dit proces te agressief werkt (zeg maar net zoals de Quartz filter voor Reduced Size PDF te agressief comprimeert en daardoor de PDF zo erg comprimeert dat afbeeldingen wazig worden).

Met nieuwe technieken heb je nu eenmaal kinderziektes. Echter de relatief lange tijd die ze nemen om ze te verhelpen is wat mij het meeste irriteert: we zijn inmiddels bijna 2 maanden sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aan de ene kant ondersteun ik je door te zeggen: ja ze nemen wel erg lang de tijd! Aan de andere kant, liever nu dadelijk 1 grote update die laten we zeggen 90% van de problemen oplost en evt. 1 of 2 nieuwe introduceert. Dan dat we 10 updates gaan installeren en en vervolgens door die wildgroei van updates veel meer problemen gaan krijgen. Iets wat je veel zag bij microsoft.

In het kort, liever in 1x goed dan in 10x slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

MetaFrame schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:36:

In het kort, liever in 1x goed dan in 10x slecht.
Nee echt? Geef mij maar 10x slecht :P

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zucht... * HaterFrame schopt rudios terug windows op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik weet niet of het iemand wel eens is opgevallen, maar de grootste problemen zijn bij Apple vrijwel altijd bij de machines die vlak voor de introductie van OS X zijn gelanceerd, helemaal als er nieuwe architectuur revisies worden gebruikt, zoals van Ivy Bridge naar Haswell. Het is bijna zo alsof de ontwikkeling gedaan is op de oude types (logisch) en ze softwarematig gewoon nog niet klaar zijn met de nieuwe types.

Ik heb een 2012 machine, en ik kan me helemaal niets voorstellen bij de problemen die hier genoemd worden met Mavericks.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
afterburn schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:24:
Ik weet niet of het iemand wel eens is opgevallen, maar de grootste problemen zijn bij Apple vrijwel altijd bij de machines die vlak voor de introductie van OS X zijn gelanceerd, helemaal als er nieuwe architectuur revisies worden gebruikt, zoals van Ivy Bridge naar Haswell. Het is bijna zo alsof de ontwikkeling gedaan is op de oude types (logisch) en ze softwarematig gewoon nog niet klaar zijn met de nieuwe types.

Ik heb een 2012 machine, en ik kan me helemaal niets voorstellen bij de problemen die hier genoemd worden met Mavericks.
Ik hoor toch echt mensen die de nieuwste machines hebben juist minder zeuren over het OS eerlijk gezegd. Ik heb zelf bijvoorbeeld een 2011 iMac (Sandy Bridge) en de laatste clean install was met OSX 10.8.2 (dus sindsdien zijn het updates en 1 upgrade geweest)

Wat je bij nieuwe machines wel vaak hoort is problemen met de hardware of firmware, niet met het OS zelf. Bijvoorbeeld beeldschermen die image retention hebben, SSD's die problemen vertonen van bepaalde fabrikanten, toetsenborden en trackpads die niet goed reageren, problemen met booten (dat is immers een staat voordat het OS zijn werkt doet en met de EFI te maken heeft) etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 15-12-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik kom van Windows en irriteer me er mateloos aan dat ik Finder geen mappen kan openen met "enter" en dat ik geen bestanden kan knippen met CMD+X. Wat is hier de beweegreden achter en kan ik dit op de één of andere manier fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01
monnick schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:18:
Ik kom van Windows en irriteer me er mateloos aan dat ik Finder geen mappen kan openen met "enter" en dat ik geen bestanden kan knippen met CMD+X. Wat is hier de beweegreden achter en kan ik dit op de één of andere manier fixen ?
Map openen: Command + Enter
Bestand knippen en plakken: Command + C, daarna in de map waarin je de boel wil plakken Command + Option + V.

Edit: Command + Enter is als je spotlight gebruikt. Anders Command + Pijltje naar beneden om een directory in te gaan (of een bestand te openen) en Command + Pijltje omhoog om een directory omhoog te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Tiuri op 15-12-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Tiuri schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:22:
[...]

Bestand knippen en plakken: Command + C, daarna in de map waarin je de boel wil plakken Command + Option + V.
Of XtraFinder installeren :) (http://www.trankynam.com/xtrafinder/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Of BetterTouchTool, die ik je sowieso kan aanraden, omdat je dan Window Snapping zoals Windows 7 hebt. Met BetterTouchTool kun je tevens functies toewijzen aan keyboard- of muistoetsen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monnick schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:18:
Niks meer en niks minder dan consistentie binnen het OS.

Cmd-o is de standaard shortcut voor het openen van bestanden/mappen dus ligt het ook voor de hand om dit in Finder te gebruiken. Enter hebben ze gekozen voor het renamen (iets wat men best vaak doet).

In Windows/Linux is een undo ctrl-z, de redo (de undo van je undo) ctrl-y. Bij OS X zit er een andere logica in. De hint zie je terug in de definitie van "redo": het is een undo van een undo. Dan is het niet logisch om er een compleet andere toetscombinatie als ctrl-y eraan toe te wijzen maar juist het aanpassen van de combinatie voor undo. Dat is wat OS X doet: undo is cmd-z, redo is shift-cmd-z. Desondanks kom je cmd-y ook vaak tegen, waarschijnlijk er ooit ingeslopen omdat ctrl-y vaak gebruikt wordt en OS X eerder cmd dan ctrl gebruikt voor dit soort dingen.

Cmd-x kent ook zoiets. Als je een file verplaatst met de muis dan hebben de cmd en option toetsen invloed op wat er gebeurd (een copy of een move). Dat hebben ze doorgetrokken naar de toetscombinaties. Een bestand/folder selecteren om te kopiëren/verplaatsen is cmd-c, hem daarna kopiëren is cmd-v en verplaatsen option-cmd-v. Cmd-x zou niet consistent en logisch zijn omdat het niet overeenkomt met wat je met de muis kunt doen. Het grote voordeel van deze manier van werken zit hem in het feit dat je tot op het allerlaatste moment kunt bepalen wat je gaat doen: knippen of toch kopiëren. Bij andere systemen moet je dat vooraf doen en dat is lang niet altijd handig.

Iets als cmd-o en de enter-toets kun je niet veranderen, zit er hardcoded in. De cmd-x kun je wel gebruiken maar dan zul je tools als xtrafinder, bettertouchtool, enz. moeten gaan gebruiken. Beter is leren omgaan met het OS wat je gebruikt in plaats van het iets laten doen wat een ander OS doet. Meestal is het hardcoded in het OS en dat verander je niet.
Tiuri schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:22:

8<

Edit: Command + Enter is als je spotlight gebruikt. Anders Command + Pijltje naar beneden om een directory in te gaan (of een bestand te openen) en Command + Pijltje omhoog om een directory omhoog te gaan.
Je bedoelt cmd-o. Dat is de OS X brede sneltoets om iets te openen, ook in Spotlight. Cmd-pijltje omhoog/omlaag is alleen om naar de bovenliggende of onderliggende map te gaan. Dat is een compleet andere functie dan een map openen; cmd-o werkt alleen als je iets selecteert omdat hij niet "niks" kan openen terwijl je wel de bovenliggende of onderliggende map kunt openen (als die er is, is ie er niet dan gebeurd er niets).

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 15-12-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, hartelijk dank voor de duidelijke uitleg!

BetterTouchTool is inderdaad een erg fijne applicatie trouwens :-) Zojuist geïnstalleerd en ben zeer te spreken over alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik moest idd ook wennen aan het knippen en plakken, maar zoals ppl uitlegt is het eigenlijk slim: je kunt tot het laatst idd nog besluiten of je wilt kopiëren of verplaatsen.

Net als de functie dat je speciale letter kunt doen door de normale letter langer ingedrukt te houden. Je moet vaak ë doen, terwijl eeeeee echt never nuttig is. Vind het stom dat de mensen van Microsoft dit nog niet hebben overgenomen in Windows. Alleen die feature al maakt OSX voor mij zoveel sneller werken bij het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet een geheel nutteloze feature maar erg nuttig is hij nou ook weer niet. Voor diakritische tekens hebben ze de option toets uitgevonden. Option-u en dan een e is sneller dan de e ingedrukt houden en de versie met trema kiezen. Dit is meer gedaan voor mensen die van iOS naar Mac switchen (op iOS doe je het wel zo omdat er geen option toets in zit). Je kunt wel aanpassen hoe lang hij moet wachten om het menuutje met de diakritische versie van de letter te tonen. Het is ook niet iets wat in iedere applicatie werkt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Je bent alleen 1 ding vergeten: de meeste letters hebben meerdere diakritische tekens.

Hoe weet het systeem welke je wilt als je alleen de option toets hebt?

Ik ben nog geen plek tegengekomen waar het niet werkt, wat ook logisch is aangezien het in het OS zelf zit ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
ppl schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:49:
Het is niet een geheel nutteloze feature maar erg nuttig is hij nou ook weer niet. Voor diakritische tekens hebben ze de option toets uitgevonden. Option-u en dan een e is sneller dan de e ingedrukt houden en de versie met trema kiezen.
Je kunt wel aanpassen hoe lang hij moet wachten om het menuutje met de diakritische versie van de letter te tonen
Als je dat menu dus op snel zet, dan is een letter ingedrukt houden toch echt sneller.

Ik vind dat echt een hele mooie oplossing tov windows

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:33:
Je bent alleen 1 ding vergeten: de meeste letters hebben meerdere diakritische tekens.

Hoe weet het systeem welke je wilt als je alleen de option toets hebt?
Waarom zou het systeem dat moeten weten? In Windows/DOS had je destijds de ASCII codetabel, dit is de equivalent voor OS X. Je kunt dus meerdere combinaties maken maar je doet dit niet met vervelende codes die je moet opzoeken maar met letters. Option-u is de umlaut, option-e geeft een streepje naar rechts terwijl option-` (backtick) eentje naar links geeft. Zo zijn er meer van dit soort combinaties. Door option-e te tikken maak je eerst een streepje naar rechts, daarna voer je alleen nog de letter in die je hebben wilt, bijv. de e en je hebt een e met een streepje naar rechts gemaakt.
Ik ben nog geen plek tegengekomen waar het niet werkt, wat ook logisch is aangezien het in het OS zelf zit ingebakken
Applicaties moeten het ondersteunen en dat is niet bij iedere app zo. LibreOffice is daar een goed voorbeeld van. De e indrukken levert een rij e's op en niet het menu met diakritische tekens.
funk-e schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:47:
Als je dat menu dus op snel zet, dan is een letter ingedrukt houden toch echt sneller.
Met alle problemen van dien. We weten al sinds jaar en dag dat de key repeat en delay to repeat beter niet gewijzigd moet worden omdat je dan heel raar gedrag kunt krijgen. Meestal kan het geen kwaad, vooral niet als je het afstemt op je eigen tiksnelheid. De meeste mensen tikken niet zo snel dus voor hun is het verschil tussen het oude en nieuwe systeem nihil. Dat gecombineerd met het bovenstaande (er is al een systeem waarmee het kan) maakt het een niet zo erg nuttige toevoeging. Het scheelt je 1 toets minder invoeren (het cijfer selecteert de juiste diakritische teken in het menu) voor veelvoorkomende tekens maar niet alle en juist dat kun je weer wel met de option toets. Het is niet meer dan dubbele functionaliteit waarbij de oude functionaliteit nog eens meer kan ook...

Houdt de k eens ingedrukt....geeft geen menu en toch kent die letter een additionele functionaliteit. Probeer de combinatie option-shift-k maar eens ;)
Ik vind dat echt een hele mooie oplossing tov windows
Het systeem met de option toets was dat al. Veel eenvoudiger te onthouden en te bedienen dan de ASCII codes die je bij Windows/DOS had. Zo goed, dat GNOME dit systeem heeft overgenomen (ipv 1 toegewijde toets had je een toetscombinatie van 3 toetsen).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 15-12-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

10.9.1 is er.

http://forums.macrumors.c...entid=451995&d=1387228792

[ Voor 77% gewijzigd door Quakie op 16-12-2013 22:26 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tot dusver extreem teleurgesteld in OSX 10.9.1

Alle problemen die ik had in OSX 10.9.0 blijken na een korte rondgang nog gewoon in OSX 10.9.1 te zitten (langzame Quick Look, langzamere starten apps dan onder ML ondanks SSD, FireWire schijf gaat niet in sleepmode, duurt lang voordat de Mac zelf in slaapstand gaat, Spotlight die externe schijven maar blijft indexeren en nooit klaar is etc.)

Ik heb er ook nog eens Schijfprogramma (herstellen schijf en bevoegdheden) overeen gehaald en OnyX 2.8.1 en daarna een PRAM reset bij een herstart, maar het maakt echt niks uit.

Wat hebben ze in vredesnaam al deze tijd gedaan? Alleen een fix voor Gmail die notabene een eigen (mislukte) patch heeft gehad een halve maand geleden?

Ik zet mijn hoop nu op OSX 10.9.2.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyrone89 op 16-12-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En welke van die problemen staan in de changelog die ze hebben meegestuurd? Owja, geen enkele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

als hij een retina late 2013 model heeft, staat het er wel.. alleen niet uitgeschreven...en ik ben het met Pyrone89 eens.. ik merk geen verschil, Quick is nog steeds Slow Look.. Diverse strandballen..

Safari lijkt iets rapper. ik hoop dat mijn trackpad blijft werken... ipv af en toe moeten killen van Safari zodat ik verder kan.. zucht... nee.. ook hier teleurstelling.. en ik heb ook een smc reset en PRAM reset gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zoals ik al zei staan geen van die problemen in de changelog (je screenshot is niet geheel correct aangezien de update voor alle Macs die Mavericks draaien geldt en exact dezelfde changelog hebben: kijkt u maar). Als je een pizza Hawaï koopt in de winkel dan komen ze ook niet ineens met een spaghetti schotel aanzetten. Dan moet je zoiets dus ook niet verwachten. Wat dat betreft mist men hier nog wel eens het nodige aan realisme. Als je dan nu "zwaar teleurgesteld" bent had je gewoon geen realistische verwachtingen. Dat ligt niet aan de update, dat ligt aan jezelf.

Daarnaast is het ook wel zo fijn dat Apple op de hoogte is van de problemen zodat ze die ook kunnen oplossen. Geef dus vooral feedback: https://www.apple.com/feedback/

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 16-12-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:45:
Tot dusver extreem teleurgesteld in OSX 10.9.1

Alle problemen die ik had in OSX 10.9.0 blijken na een korte rondgang nog gewoon in OSX 10.9.1 te zitten (langzame Quick Look, langzamere starten apps dan onder ML ondanks SSD, FireWire schijf gaat niet in sleepmode, duurt lang voordat de Mac zelf in slaapstand gaat, Spotlight die externe schijven maar blijft indexeren en nooit klaar is etc.)

Ik heb er ook nog eens Schijfprogramma (herstellen schijf en bevoegdheden) overeen gehaald en OnyX 2.8.1 en daarna een PRAM reset bij een herstart, maar het maakt echt niks uit.

Wat hebben ze in vredesnaam al deze tijd gedaan? Alleen een fix voor Gmail die notabene een eigen (mislukte) patch heeft gehad een halve maand geleden?

Ik zet mijn hoop nu op OSX 10.9.2.
Het langzaam starten van de apps en het lang afsluiten en in slaapstand heb ij ook gehad. Ik heb toen onder sleuteltoegangsbeheer / voorkeuren / algemeen "stel mijn sleutelhanger opnieuw in"

Vervolgens was mijn MBP eind 2011 weer als vanouds. Misschien heb je hier wat aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Haha, een update van 360MB, en wat wordt er gefixt? Vrij weinig !

Jammer, als nieuwkomer op OS X wel een beetje teleurgesteld. Strandballen, bug waardoor mijn rMBP niet om een wachtwoord vraagt bij openen, scrolling lag etc etc :( Mijn hoop wordt gevestigd op 10.9.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

ppl schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:00:
En zoals ik al zei staan geen van die problemen in de changelog (je screenshot is niet geheel correct aangezien de update voor alle Macs die Mavericks draaien geldt en exact dezelfde changelog hebben: kijkt u maar). Als je een pizza Hawaï koopt in de winkel dan komen ze ook niet ineens met een spaghetti schotel aanzetten. Dan moet je zoiets dus ook niet verwachten. Wat dat betreft mist men hier nog wel eens het nodige aan realisme. Als je dan nu "zwaar teleurgesteld" bent had je gewoon geen realistische verwachtingen. Dat ligt niet aan de update, dat ligt aan jezelf.

Daarnaast is het ook wel zo fijn dat Apple op de hoogte is van de problemen zodat ze die ook kunnen oplossen. Geef dus vooral feedback: https://www.apple.com/feedback/
Niks aan toe te voegen. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 16-12-2013 23:09 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Je maakt een grapje he?

Het gaat me niet om of die zaken in de changelog staan of niet, het gaat erom dat ze niet gefixed worden inmiddels maanden na de release.

Voor mijn part laten ze die hele changelog achterwege als ze maar de problemen oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyrone89 op 16-12-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
Pyrone89 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:12:
Je maakt een grapje he?

Het gaat me niet om of die zaken in de changelog staan of niet, het gaat erom dat ze niet gefixed worden inmiddels maanden na de release.

Voor mijn part laten ze die hele changelog achterwege als ze maar de problemen oplossen.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Kijk nou eens goed.. de changelog is anders bij een retina late 2013 model. Mijn update was meer dan 600MB. Als jij mijn linkt klikt zie je dat er nog tekst boven staat.. Het staat alleen niet uitgeschreven wat ze precies fixen voor een retina late 2013 model. Meeste problemen wat hier in de afgelopen weken neergezet is is gewoon bekend bij ze...
Inderdaad met je eens dat je niet moet verwachten dat alles gefixt zou worden, maar je mag wel aannemen dat de grootste problemen wel aangepakt zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81

Dan nog maar eens 2maanden wachten op zo een kleine update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:05:
[...]

Het langzaam starten van de apps en het lang afsluiten en in slaapstand heb ij ook gehad. Ik heb toen onder sleuteltoegangsbeheer / voorkeuren / algemeen "stel mijn sleutelhanger opnieuw in"

Vervolgens was mijn MBP eind 2011 weer als vanouds. Misschien heb je hier wat aan. ;)
Bedankt,

Ik heb mijn huidige sleutelhanger leeggegooid (dan heb je geen oude sleutelhangers rondzwerven) en het helpt voor mijn gevoel idd iets, maar niet om nou te zeggen 'als vanouds'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update gaan mijn externe harde schijven EINDELIJK weer automatisch in sluimer stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:19:
Kijk nou eens goed.. de changelog is anders bij een retina late 2013 model.
Dat doe ik en daar staat toch echt dat bij beiden de stabiliteit en compatibiliteit van je Mac door deze update verbetert wordt. De lijst die daarna volgt is niet anders eveneens als het KB artikel waar ze naar verwijzen. Dat KB artikel toont ook geen verschil met de screenshots: http://support.apple.com/kb/ht6065

Er zit daar maar 1 verschil in: het screenshot waar jij naar linkt heeft het over een specifiek model, de screenshot waar ik naar link en het KB-artikel hebben het over alle Macs in z'n algemeenheid. Het enige waar je uit kunt afleiden dat er verschil zou kunnen zijn is het feit dat er 2 losse downloads van 10.9.1 zijn: eentje voor dat retina model en eentje voor overige Macs. De changelog daarentegen is echter niet anders, daar kun je dan ook niets aan onttrekken. En juist dat is nou het probleem ;)
Inderdaad met je eens dat je niet moet verwachten dat alles gefixt zou worden, maar je mag wel aannemen dat de grootste problemen wel aangepakt zouden worden.
Iedereen heeft weer een andere invulling van wat nou een groot probleem is. De een vindt een tikfout al een major issue... Er zullen best wat onderhuidse fixes zijn die het niet gehaald hebben in die changelog maar dat valt dan eerder in de categorie "leuk meegenomen". Je moet er in ieder geval niet op gaan rekenen. Dat laatste gebeurd te vaak de laatste tijd bij updates. Men denkt dat zo'n update al hun problemen meteen oplost. Zo werkt het niet.

Om dan toch eens een kleinigheidje te delen: de option key lijkt in quicklook ietwat beter te werken. Als je het fullscreen draait hoef je nu alleen maar de option toets een keertje in te drukken om het plaatje op te blazen naar volledig scherm. Voorheen moest je de option toets ingedrukt houden. Scrollen met option toets ingedrukt zorgt ervoor dat ieder plaatje nu uitgerekt wordt trouwens.
Pyrone89 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:36:
Ik heb mijn huidige sleutelhanger leeggegooid (dan heb je geen oude sleutelhangers rondzwerven) en het helpt voor mijn gevoel idd iets, maar niet om nou te zeggen 'als vanouds'
Heb je de overige suggesties ook al gedaan of ga je net als de vorige keren gewoon weer lekker pertinent weigeren om iets aan je probleem te doen? Met andere woorden: ga nou eens een keer wat verder kijken en meldt dingen ook door aan Apple zodat het opgelost kan worden. Ik kan je daar helaas niet bij helpen omdat ik niet tegen de issues die jij hebt aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:07:
[...]

Dat doe ik en daar staat toch echt dat bij beiden de stabiliteit en compatibiliteit van je Mac door deze update verbetert wordt. De lijst die daarna volgt is niet anders eveneens als het KB artikel waar ze naar verwijzen. Dat KB artikel toont ook geen verschil met de screenshots: http://support.apple.com/kb/ht6065

Er zit daar maar 1 verschil in: het screenshot waar jij naar linkt heeft het over een specifiek model, de screenshot waar ik naar link en het KB-artikel hebben het over alle Macs in z'n algemeenheid. Het enige waar je uit kunt afleiden dat er verschil zou kunnen zijn is het feit dat er 2 losse downloads van 10.9.1 zijn: eentje voor dat retina model en eentje voor overige Macs. De changelog daarentegen is echter niet anders, daar kun je dan ook niets aan onttrekken. En juist dat is nou het probleem ;)

[...]

Iedereen heeft weer een andere invulling van wat nou een groot probleem is. De een vindt een tikfout al een major issue... Er zullen best wat onderhuidse fixes zijn die het niet gehaald hebben in die changelog maar dat valt dan eerder in de categorie "leuk meegenomen". Je moet er in ieder geval niet op gaan rekenen. Dat laatste gebeurd te vaak de laatste tijd bij updates. Men denkt dat zo'n update al hun problemen meteen oplost. Zo werkt het niet.

Om dan toch eens een kleinigheidje te delen: de option key lijkt in quicklook ietwat beter te werken. Als je het fullscreen draait hoef je nu alleen maar de option toets een keertje in te drukken om het plaatje op te blazen naar volledig scherm. Voorheen moest je de option toets ingedrukt houden. Scrollen met option toets ingedrukt zorgt ervoor dat ieder plaatje nu uitgerekt wordt trouwens.

[...]

Heb je de overige suggesties ook al gedaan of ga je net als de vorige keren gewoon weer lekker pertinent weigeren om iets aan je probleem te doen? Met andere woorden: ga nou eens een keer wat verder kijken en meldt dingen ook door aan Apple zodat het opgelost kan worden. Ik kan je daar helaas niet bij helpen omdat ik niet tegen de issues die jij hebt aanloopt.
1. Alle issues zijn gemeld
2. Alle suggesties zijn geprobeerd incl. een clean install
3. Zoals je zelf kunt lezen zijn er wisselende ervaringen, dat jij de problemen niet hebt is natuurlijk fijn maar helpt de overige groep die ze wel heeft geen meter
4. De meesten hier vallen toch echt over zaken die je als vrij vervelend kan betitelen. Ik meld bewust dus ook niet mijn agenda-probleem in mijn eerder post aangezien dat een relatief klein probleem is. Zaken als Quick Look (inmiddels terecht omgedoopt naar Slow Look door iemand hier) performance vermindering en een constant hangende Safari zijn echt toch ernstige zaken aangezien je die zaken continue gebruikt. Het bagatelliseren van de problemen en de lakse houding van Apple om dit tijdig op te lossen als een van de grootste en rijkste bedrijven ter wereld helpt niemand verder, ook jezelf niet aangezien het ertoe leidt dat in de toekomst bugs die jou wel raken met dezelfde laksheid worden behandeld.

Lees anders ook eens de reacties op http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1685181 en http://9to5mac.com/2013/1...ases-os-x-10-9-1-for-mac/

En nu we het over problemen hebben: het zou fijn zijn als de 'blokkeer pop-up vensters' functie ook eindelijk eens gaat werken. Sinds ik OSX heb heeft Safari nog nooit een pop-up tegengehouden bij me. Een mooie testcase is een zekere baai van piraten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 17-12-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:17:
[...]
En nu we het over problemen hebben: het zou fijn zijn als de 'blokkeer pop-up vensters' functie ook eindelijk eens gaat werken. Sinds ik OSX heb heeft Safari nog nooit een pop-up tegengehouden bij me. Een mooie testcase is een zekere baai van piraten.
Daar heb ik ook last van, maar ik zoek daar de schuldige meer in de website (Pirate Bay). Op alle andere pagina's met pop-ups die ik zo snel kon vinden deed de pop-up blokker namelijk netjes zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja dacht ligt eerder aan het vernuftige scriptje achter de baai, maar ook op opensubtitles.org doet dat scriptje gewoon nieuwe tabs openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://files.rienkjanschurer.nl/zooi/Jammer%20dat%20de%20USB%20stick%20niet%20werkt%20onder%2010.9.1.png

Veel USB 3.0 sticks werken niet onder OS 10.9 . Waaronder de Corsair Voyager 3.0 mini die ik voor mijn verjaardag heb gekregen. De stick is niet stuk, onder Windows werkt die goed.

Ik ging hierop googleen. Blijkt dat er best wat merken zijn die niet werken. Meer tweakers last van dat een USB stick niet werkt ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:02
Ik lees eigenlijk vooral veel problemen met corsair usb 3 sticks, ik neem aan dat je de stick ook niet ziet in disk utility?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52

4POX

Everybody is wired

blouweKip schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:23:
Ik lees eigenlijk vooral veel problemen met corsair usb 3 sticks, ik neem aan dat je de stick ook niet ziet in disk utility?
Correct. Geen stick te zien. Alleen bij het overzicht van de USB apparaten in System profiler.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:17:
3. Zoals je zelf kunt lezen zijn er wisselende ervaringen, dat jij de problemen niet hebt is natuurlijk fijn maar helpt de overige groep die ze wel heeft geen meter
Dat is het alleen melden van een probleem ook. Het is een heel stuk handiger als het probleem wordt gemeld en wat je al geprobeerd hebt. Iemand die het probleem wel heeft kan dan ook eens wat proberen of weet dat ie bepaalde zaken niet hoeft te doen omdat het geen nut heeft. Het topic begint nu met het melden van alleen de problemen te verzanden in een opsom-topic.
Het bagatelliseren van de problemen en de lakse houding van Apple om dit tijdig op te lossen als een van de grootste en rijkste bedrijven ter wereld helpt niemand verder, ook jezelf niet aangezien het ertoe leidt dat in de toekomst bugs die jou wel raken met dezelfde laksheid worden behandeld.
Maar gelukkig hebben we jou want jij weet exact wat er mis is en hoe Apple het allemaal moet fixen. Ik snap je frustratie maar wat je hier tikt is typisch een gevalletje van "de beste stuurlui staan aan wal". Wat heel simpel lijkt kan heel erg ingewikkeld zijn, ik denk dat we allemaal wel een aantal dingen op kunnen noemen waar we ons toch lelijk hebben vergist in de eenvoud. Ik denk dat een groot aantal ook wel kan vertellen hoeveel werk er blijft liggen vanwege de hoge werkdruk. Waarom zou dat bij Apple zomaar ineens anders kunnen zijn? Zolang je de code niet kent, niet weet waar de afhankelijkheden zitten en ga zo maar door is het beter om dit soort sterke bewoordingen achterwege te laten.

Ik gebruik geen Gmail en vind het ook flut dat ze daar zoveel tijd aan besteden (Gmail moet zo nodig met een compleet afwijkend ontwerp komen dat niet op bestaande "standaarden" als IMAP valt te passen). Maar ja, als je dan weer die reacties op de 10.9.1 update leest zijn er heel veel mensen die er ontzettend blij mee zijn. Wie heeft er dan gelijk? ;) Ik ben in ieder geval blij dat er dingen worden opgelost en dat ze ook goed worden opgelost (niet zoals Microsoft nog wel eens doet: updates terug trekken en updates voor updates uitbrengen).
Ik zou zeggen, blader die fora maar eens in totaliteit door. Zat problemen te vinden met zowel 10.9 als 10.9.1. Gek genoeg ook veel oplossingen. Dat krijg je niet in 1 update in deze korte tijd na de release opgelost. Sommige dingen zijn gewoon uiterst vreemd of komen niet vaak voor. Zie dan maar eens zo'n probleem te reproduceren en te achterhalen. Daar gaat behoorlijk veel tijd overheen. In het ziekenhuis weten ze ook niet binnen 5 minuten wat je mankeert en ben je ook niet in 5 minuten volledig behandeld.
4POX schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:19:
Ik ging hierop googleen. Blijkt dat er best wat merken zijn die niet werken. Meer tweakers last van dat een USB stick niet werkt ?
Op werk werken we veelvuldig met usb sticks en usb hdd's. Daar komen we helaas nog wel eens machines tegen die de stick of hdd niet wil herkennen terwijl hij het in diverse andere machines zonder problemen doet. Soms helpt opnieuw inpluggen, soms een reboot, soms helemaal niets. We zien geen verschil in merk usb stick/hdd of usb2 vs usb3 en ook niet tussen Windows, Linux en Mac. Een andere usb stick/hdd werkt weer wel en aangezien dit vrij eenvoudig opgelost is en het niet zo vaak voorkomt doen we het maar zo. Het kost veel meer (teveel) tijd om het uit te gaan zoeken. Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing (en ja, de stick/hdd wordt netjes geunmount, ook in Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:18
Ik heb sinds de update last van een vervelende bug.

Er heeft zich een probleem voorgedaan met Sleep Wake Failure.

De situatie is al volgt:

Ik heb mijn rMBP late 2013 via HDMI aangesloten aan mijn versterker zodat ik er films op kan kijken. Als ik bijvoorbeeld TV aan het kijken ben hoor ik na een klein half uur via de speakers van de macbook dat die opnieuw opgestart is. Als ik dan via de versterker switch naar de HDMI poort waarop de macbook is aangesloten krijg ik bovenstaande foutmelding dat er iets mis is gegaan met de "Sleep Wake Failure"
Wat er verder in de details staat is Chinees voor mij.

Dit heb ik nou al 3 keer achter elkaar gehad in nog geen 1,5 uur tijd.

Ik heb het rapport naar Apple verzonden maar heb geen flauw idee wat erin staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor jou is 't mischien Chinees maar 't is toch belangrijke informatie die je niet weg moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Laatst online: 15:18
Gelukkig was het geen probleem om het foutrapport op te zoeken aangezien het sinds ik mijn vorige bericht gepost heb hetzelfde probleem zich nog 3 keer heeft voorgedaan.

Date/Time: 2013-12-18 02:39:54 +0100
OS Version: 10.9.1 (Build 13B3116)
Architecture: x86_64
Report Version: 18

Event: Sleep Wake Failure
Steps: 33

Hardware model: MacBookPro11,1
Active cpus: 4

Powerstats for: kernel_task
Start time: 1970-01-01 01:00:00 +0100
End time: 1970-01-01 01:00:00 +0100
Microstackshots: 24 samples
Primary state: 24 samples Non-Frontmost App, Non-Background Priority, User mode
User Activity: 0 samples Idle, 0 samples Active, 24 samples Unknown
Power Source: 0 samples on Battery, 0 samples on AC, 24 samples Unknown
*24 call_continuation + 23 (mach_kernel) [0xffffff80002d6b37]
*4 ??? (mach_kernel + 2301597) [0xffffff8000431e9d]
*4 msleep + 114 (mach_kernel) [0xffffff80005e0c32]
*4 ??? (mach_kernel + 4065797) [0xffffff80005e0a05]
*4 lck_mtx_sleep + 78 (mach_kernel) [0xffffff800022d17e]
*4 thread_block_reason + 204 (mach_kernel) [0xffffff8000235d4c]
*4 ??? (mach_kernel + 223563) [0xffffff800023694b]
*4 machine_switch_context + 354 (mach_kernel) [0xffffff80002d7982]
*4 ??? (mach_kernel + 303450) [0xffffff800024a15a]
*3 IOService::pmDriverCallout(IOService*) + 75 (mach_kernel) [0xffffff80006984ab]
*3 IOService::driverSetPowerState() + 281 (mach_kernel) [0xffffff800069f759]
*3 IOPCIDevice::setPowerState(unsigned long, IOService*) + 60 (IOPCIFamily) [0xffffff7f808c5f3e]
*3 IOPCIBridge::setDevicePowerState(IOPCIDevice*, unsigned int, unsigned long, unsigned long) + 499 (IOPCIFamily) [0xffffff7f808be3b7]
*3 IOPCIBridge::tunnelsWait(IOPCIDevice*) + 152 (IOPCIFamily) [0xffffff7f808beb44]
*3 lck_mtx_sleep + 78 (mach_kernel) [0xffffff800022d17e]
*3 thread_block_reason + 204 (mach_kernel) [0xffffff8000235d4c]
*3 ??? (mach_kernel + 223563) [0xffffff800023694b]
*3 machine_switch_context + 354 (mach_kernel) [0xffffff80002d7982]
*1 IOService::watchdog_timer_expired(void*, void*) + 39 (mach_kernel) [0xffffff8000698337]
*1 IOPMrootDomain::sleepWakeDebugTrig(bool) + 503 (mach_kernel) [0xffffff80006e67c7]
*1 stack_snapshot_from_kernel + 123 (mach_kernel) [0xffffff80005af95b]
*3 idle_thread + 24 (mach_kernel) [0xffffff80002378c8]
*3 processor_idle + 170 (mach_kernel) [0xffffff800023757a]
*3 machine_idle + 478 (mach_kernel) [0xffffff80002dd28e]
*3 ??? (mach_kernel + 2285278) [0xffffff800042dede]
*3 msleep + 114 (mach_kernel) [0xffffff80005e0c32]
*3 ??? (mach_kernel + 4065797) [0xffffff80005e0a05]
*3 ??? (mach_kernel + 1003063) [0xffffff80002f4e37]
*1 ??? (mach_kernel + 328209) [0xffffff8000250211]
*1 thread_block_reason + 204 (mach_kernel) [0xffffff8000235d4c]
*1 ??? (mach_kernel + 223563) [0xffffff800023694b]
*1 machine_switch_context + 354 (mach_kernel) [0xffffff80002d7982]
*1 mapping_replenish + 402 (mach_kernel) [0xffffff80002c7f62]
*1 ??? (mach_kernel + 2298909) [0xffffff800043141d]
*1 msleep + 114 (mach_kernel) [0xffffff80005e0c32]
*1 ??? (mach_kernel + 4065797) [0xffffff80005e0a05]
*1 lck_mtx_sleep + 78 (mach_kernel) [0xffffff800022d17e]
*1 ??? (mach_kernel + 4433410) [0xffffff800063a602]
*1 mach_msg_receive + 162 (mach_kernel) [0xffffff800021dee2]
*1 ipc_mqueue_receive + 66 (mach_kernel) [0xffffff80002168a2]
*1 ??? (mach_kernel + 4398266) [0xffffff8000631cba]
*1 ??? (mach_kernel + 2285476) [0xffffff800042dfa4]
*1 ??? (mach_kernel + 1002143) [0xffffff80002f4a9f]

Binary Images:
*0xffffff7f808b9000 - 0xffffff7f808d4fff IOPCIFamily (214) <D7DDC654-8A3E-33FC-B5ED-E756535EBD4D> /System/Library/Extensions/IOPCIFamily.kext/IOPCIFamily
*0xffffff8000200000 - 0xffffff80007a377a mach_kernel (2422.75.4) <C51C3998-66EA-3C1B-A46E-90943DA76DF4> /mach_kernel

Powerstats for: revisiond
Microstackshots: 2 samples
Primary state: 2 samples Non-Frontmost App, Non-Background Priority, User mode
User Activity: 0 samples Idle, 0 samples Active, 2 samples Unknown
Power Source: 0 samples on Battery, 0 samples on AC, 2 samples Unknown
*2 hndl_unix_scall64 + 22 (mach_kernel) [0xffffff80002f35c6]
*2 unix_syscall64 + 499 (mach_kernel) [0xffffff800063d753]
*1 read_nocancel + 127 (mach_kernel) [0xffffff80005eecbf]
*1 ??? (mach_kernel + 4124334) [0xffffff80005eeeae]
*1 ??? (mach_kernel + 2042277) [0xffffff80003f29a5]
*1 VNOP_READ + 225 (mach_kernel) [0xffffff80003fcdf1]
*1 spec_read + 253 (mach_kernel) [0xffffff800040becd]
*1 cdev_read + 99 (AppleFSCompressionTypeDataless) [0xffffff7f8216f9ab]
*1 fsctl + 282 (mach_kernel) [0xffffff80003edc0a]
*1 ??? (mach_kernel + 2023341) [0xffffff80003edfad]
*1 ??? (mach_kernel + 2031259) [0xffffff80003efe9b]

Binary Images:
0x103e57000 - 0x103eaaff7 revisiond (160.2) <25AE719A-9713-3ABA-A0A2-15CCAFC519BB> /System/Library/PrivateFrameworks/GenerationalStorage.framework/Versions/A/Support/revisiond
*0xffffff7f8216e000 - 0xffffff7f8216fff7 com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeDataless 56 (1.0.0d1) <39250897-347B-3440-9AA4-DD9E2F057F42> /System/Library/Extensions/AppleFSCompressionTypeDataless.kext/Contents/MacOS/AppleFSCompressionTypeDataless
*0xffffff8000200000 - 0xffffff80007a377a mach_kernel (2422.75.4) <C51C3998-66EA-3C1B-A46E-90943DA76DF4> /mach_kernel

Powerstats for: securityd
Microstackshots: 1 samples
Primary state: 1 samples Non-Frontmost App, Non-Background Priority, User mode
User Activity: 0 samples Idle, 0 samples Active, 1 samples Unknown
Power Source: 0 samples on Battery, 0 samples on AC, 1 samples Unknown
*1 hndl_unix_scall64 + 22 (mach_kernel) [0xffffff80002f35c6]
*1 unix_syscall64 + 499 (mach_kernel) [0xffffff800063d753]
*1 ??? (mach_kernel + 3834185) [0xffffff80005a8149]

Binary Images:
0x10217e000 - 0x102238ff7 securityd (55199.0.1) <8AB5A8B4-3B56-3118-B4D3-AC6A44E12AB0> /usr/sbin/securityd

Powerstats for: authd
*1 ??? (mach_kernel + 3834185) [0xffffff80005a8149]

Binary Images:
0x108514000 - 0x10852bffb com.apple.authd 1.0 (55471) <ECB4D4B4-B7A0-3191-9249-A0A92F91ADB9> /System/Library/Frameworks/Security.framework/Versions/A/XPCServices/authd.xpc/Contents/MacOS/authd

Powerstats for: coreservicesd
*1 ??? (mach_kernel + 2134647) [0xffffff8000409277]
*1 tsleep + 92 (mach_kernel) [0xffffff80005e0ccc]
*1 ??? (mach_kernel + 4065706) [0xffffff80005e09aa]

Binary Images:
0x106a92000 - 0x106a92ffe coreservicesd (1077.14) <270D0559-BD3D-321B-BB3F-17FDF1FD4F93> /System/Library/CoreServices/coreservicesd

Powerstats for: fseventsd

Binary Images:
0x102035000 - 0x10204dff7 fseventsd (1077.14) <17FD2FBF-55A4-3893-B9F3-A43FC4947855> /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/CarbonCore.framework/Versions/A/Support/fseventsd

Powerstats for: stackshot
*1 __sigwait_nocancel + 480 (mach_kernel) [0xffffff80005dd1a0]

Binary Images:
0x104d16000 - 0x104d1bff7 stackshot (29) <A98539D3-2C52-3E5D-88A8-299A7930810C> /usr/libexec/stackshot

Powerstats for: mds

Binary Images:
0x102461000 - 0x1025bdff7 mds (800.12.2) <251515F3-6679-37C7-9161-79C03B5A10FB> /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds

Powerstats for: Google Chrome
Primary state: 1 samples Non-Frontmost App, Non-Background Priority, Suppressed, User mode
*1 hndl_unix_scall + 216 (mach_kernel) [0xffffff80002f32b8]
*1 unix_syscall + 471 (mach_kernel) [0xffffff800063d497]
*1 ??? (mach_kernel + 4142335) [0xffffff80005f34ff]

Binary Images:
0x1c000 - ??? ??? <0C942918-8EA6-3896-A6AB-14EBB75B3A3E>

================================================================
UUID: 69A393A0-1A0A-4633-9CDA-7BBE00E9181E
cps: 2
Code: 00000016 27006500
Stackshot reason: Watchdog
Model: MacBookPro11,1, BootROM MBP111.0138.B03, 2 processors, Intel Core i5, 2.4 GHz, 8 GB, SMC 2.16f58
Graphics: Intel Iris, Intel Iris, Built-In, 1024 MB
Memory Module: BANK 0/DIMM0, 4 GB, DDR3, 1600 MHz, 0x80AD, 0x484D54343531533641465238412D50422020
Memory Module: BANK 1/DIMM0, 4 GB, DDR3, 1600 MHz, 0x80AD, 0x484D54343531533641465238412D50422020
AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x14E4, 0x112), Broadcom BCM43xx 1.0 (6.30.223.154.49)
Bluetooth: Version 4.2.1f2 12982, 3 services, 23 devices, 1 incoming serial ports
Network Service: Wi-Fi, AirPort, en0
Serial ATA Device: APPLE SSD SM0256F, 251 GB
USB Device: Internal Memory Card Reader
USB Device: Apple Internal Keyboard / Trackpad
USB Device: BRCM20702 Hub
USB Device: Bluetooth USB Host Controller
Thunderbolt Bus: MacBook Pro, Apple Inc., 17.2

Sorry voor de lange post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, dat lijkt heel erg op een crash log maar 't is iets anders.

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 18-12-2013 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Gister een clean install van 10.9.1 gedaan (soort van, eerst 10.9 erop, daarna updaten), maar ik blijf last houden van de Finder bug en de 100% cpu vretende kernel_task proces na het waken. Ik heb er dus geen reet aan, ik ga straks ook maar even langs de Apple store, vragen wat zij ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het kan dat sommigen zoveel problemen hebben, terwijl anderen nergens last van hebben.

Sinds een week heb ik een Mac Mini 2012 i5 met 8 GB ram en mij is eigenlijk nog niets bijzonders opgevallen met Mavericks. Alles werkt gewoon en ik heb ook geen processen die CPU hogs zijn.

Het is niet eens een clean install, want de machine werd met een oudere versie van OS X geleverd en ik heb hem zelf bijgewerkt naar Mavericks.

Het enige waar ik issues mee had was HP, die had geen nieuwe software gemaakt voor Mavericks. Dat kon ik oplossen met een workaround (software van een nieuwere printer installeren).

[ Voor 18% gewijzigd door Lethalis op 18-12-2013 13:18 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:02
k ben benieuwd hoe het kan dat sommigen zoveel problemen hebben, terwijl anderen nergens last van hebben.
Idem hier, de enige problemen die ik tegenkom (geluid soms weg na sleep waardoor ik de driver moet unloaden/reloaden) komen omdat ik het op een normale pc draai, je zou toch verwachten dat met die paar modellen die apple maakt het geen probleem zou moeten zijn om alles goed te laten werken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
RnB schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:22:
Gister een clean install van 10.9.1 gedaan (soort van, eerst 10.9 erop, daarna updaten), maar ik blijf last houden van de Finder bug en de 100% cpu vretende kernel_task proces na het waken. Ik heb er dus geen reet aan, ik ga straks ook maar even langs de Apple store, vragen wat zij ervan vinden.
Nou, de Genius gaf aan dat het doodnormaal is dat kernel_task na het waken 100% gebruikt. Op mijn vraag waarom het soms een uur duurt, gaf ie doodleuk aan dat het komt door de vele achtergrondprocessen die ik heb draaien... Yeah right. Ik heb al sinds mijn eerste Mac (7 Macs geleden) zoveel achtergrondprocessen en alleen op mijn 13'' heb ik hier last van.
Dus ik kan niks meer doen dan afwachten op nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben bezig om mijn harde schijven wat op te schonen en te managenen. Nu blijf ik me ergeren aan bepaalde schijfruimte wat blijkbaar in beslag is, zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/seqedc.png

Bijvoorbeeld, op mijn SSD staat bij films, 48,1MB en bij foto's 1,54GB terwijl er niet eens films op mijn Mac heb staan en al mijn foto's op mijn gewone harde schijf staan. Waar ik nog meest aan irriteer is die 36,01GB aan films die er blijkbaar op zouden moeten staan maar toch echt niet aanwezig zijn..

Iemand hier een verklaring voor en een manier hoe je dit kan oplossen of die mysterieuze in beslag genomen ruimte kan traceren?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard! schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:46:
Ik ben bezig om mijn harde schijven wat op te schonen en te managenen. Nu blijf ik me ergeren aan bepaalde schijfruimte wat blijkbaar in beslag is, zie onderstaand screenshot:

[afbeelding]

Bijvoorbeeld, op mijn SSD staat bij films, 48,1MB en bij foto's 1,54GB terwijl er niet eens films op mijn Mac heb staan en al mijn foto's op mijn gewone harde schijf staan. Waar ik nog meest aan irriteer is die 36,01GB aan films die er blijkbaar op zouden moeten staan maar toch echt niet aanwezig zijn..

Iemand hier een verklaring voor en een manier hoe je dit kan oplossen of die mysterieuze in beslag genomen ruimte kan traceren?
http://www.daisydiskapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Richard! schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:46:

[afbeelding]

in itunes ook geen filmpjes staan of filmpjes van de foto camera? ik had het zelfde en bleek dus in itunes te zitten misschien het programmatje clean my mac?

merk je trouwens het verschil goed met je sata hdd en je ssd kwa snelheid?
ik zit namelijk nog te twijfelen of ik in me imac late 2012 een ssd in knal maar lever dan zoveel normale hdd in en de ssd van 500 + meer zijn nog prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Nee, enige filmpjes zouden de iPhone filmpjes in mijn iPhoto Library kunnen zijn maar die is in totaal nog geen 30GB dus dat kan ook niet.
Coldbullet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:08:
[...]
merk je trouwens het verschil goed met je sata hdd en je ssd kwa snelheid?
ik zit namelijk nog te twijfelen of ik in me imac late 2012 een ssd in knal maar lever dan zoveel normale hdd in en de ssd van 500 + meer zijn nog prijzig
Laat ik het zo zeggen: Ik zal niet meer zonder willen..onwijs groot verschil met laadtijden etc. Nooit spijt van gehad :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Coldbullet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:08:
....merk je trouwens het verschil goed met je sata hdd en je ssd kwa snelheid?
Ik heb in mijn iMac (i7, 2011) en mijn Macbook (15", i7, 2011) een samsung 830 van 512 Gb gezet en echt ik wil nooit meer anders. ;)
Het verschil is heel duidelijk merkbaar. Met de oude HD's had ik nog wel eens een strandballetje maar sinds de SSD's heb ik die niet meer gezien.
En in je iMac kan je ook er voor kiezen om naast je primaire SSD een HD te laten zitten. Ik heb dat niet gedaan aangezien we een snel netwerk en server hebben staan.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

JoepW schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:52:
[...]

Ik heb in mijn iMac (i7, 2011) en mijn Macbook (15", i7, 2011) een samsung 830 van 512 Gb gezet en echt ik wil nooit meer anders. ;)
Het verschil is heel duidelijk merkbaar. Met de oude HD's had ik nog wel eens een strandballetje maar sinds de SSD's heb ik die niet meer gezien.
En in je iMac kan je ook er voor kiezen om naast je primaire SSD een HD te laten zitten. Ik heb dat niet gedaan aangezien we een snel netwerk en server hebben staan.
ja klopt maar op internet heb ik niks kunnen vinden over iemand die in de 21 2012 een we hdd heeft geplaatst in de blade sata poort, en op omc kan ik geen ondersteunde hdd vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Hebben de mensen die een FireWire 800 schijf hebben ook nog steeds dat de harde schijf daarvan niet in slaapstand gaat als je de Mac in slaapstand zet?

Is blijkbaar nog niet gefixed, maar vroeg me af of een van de mede-lotgenoten al een workaround heeft.
Ik heb mijn iTunes library erop staan, dus ik kan ook niet simpelweg telkens zelf de disk handmatig uit zetten (bijv. stekker uit het stopcontact) aangezien je dan nooit mag vergeten deze er weer op tijd in te doen voordat je de Mac uit zijn slaap haalt (als je dat wel per ongeluk doet gaat hij ineens de iTunes Media folder lokaal zetten en krijg je gedoe, buiten het feit dat het enorm omslachtig werkt).

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
IMHO is de accuduur ook achteruit gegaan in 10.9.1.. Hmm.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Heeft iemand 10.9.2 al geprobeerd? Is het wat of is het de moeite en risico niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb osx maverick geïnstalleerd en als ik nu naar mijn beheerdersaccount wil vraagt hij een wachtwoord.
Iets wat ik nooit heb opgegeven. Ik kan dus niet in mijn account.
Ik heb nog twee account meer, van mijn vrouw en een van een vereniging, en hier kan ik wel zonder wachtwoord naar binnen.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik aan een wachtwoord kan komen. Waarschijnlijk heeft dit besturingsprogramma ergens een wachtwoord opgepikt en dit ingevuld.
Wie helpt me.
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

@ Pietvl

Opstarten met CMD+R voor recovery mode.
Dan in recovery mode uit mijn hoofd file --> start terminal kiezen

Als het terminal venster verschijnt 'resetpassword' (zonder '') intypen en dan kan je een nieuw wachtwoord invullen als het goed is.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste