Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Quakie

quakelen

ja gaat helaas niet snel qua updaten.. ik kan helaas niet gauw wijzigingen vinden.

Ik vond DP4 duidelijk een verbetering tov vorige DPs.. Hopelijk kunnen we dit van DP5 ook zeggen.

Helaas zijn de installaties nogal langdradig.. het downloaden van 1.7Gig valt nog mee, maar installatie duurt toch best lang (meer dan 30min) op een MBA2011

edit:

iBooks

geen verschil in snelheid tot nu toe..

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 07-08-2013 23:10 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-07 16:01
same hier, snelheid zelfde net zo stabiel als DP4 al had ik daar ook al geen problemen:)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 22:00
THE_BASE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:19:
Gisteren geïnstalleerd en alles loopt vlekkeloos en soepel. Nog wat fouten in een aantal applicaties.

Waar ik me enorm aan stoor is dat de bookmarksbar in Safari blijft staan als je naar een website klikt uit de favorieten. Daar kan ik niet aan gaan wennen. Er moet toch een optie zijn om dat weg te klikken automatisch?
Daar heb ik ook last van> Echt heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 12:03
Ik heb DP5 inmiddels naar tevredenheid draaien. De performance is uitstekend! Wel heb ik in alle browsers (Safari, Firefox, Chrome) dat ik op de meeste website niet kan scrollen met de magic mouse. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37

PBP

Roog1317 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:29:
Ik heb DP5 inmiddels naar tevredenheid draaien. De performance is uitstekend! Wel heb ik in alle browsers (Safari, Firefox, Chrome) dat ik op de meeste website niet kan scrollen met de magic mouse. Iemand een idee?
Had ik gister ook op mijn MacBook trackpad. Scrollbars waren verdwenen, alleen een volledige herstart verhielp het probleem. Bug in de eerdere DP's nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik zat op DP2, en door de vakantie niet eerder kunnen updaten. DP3 stond dus in mijn Updates-scherm in de App Store.
Heb geüpdatet, maar DP4 verschijnt nu niet. Heb de cachemap al verwijderd. Iemand enig idee hoe ik de DP4-update kan triggeren of moet ik gewoon nog langer afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 12:03
PBP schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Had ik gister ook op mijn MacBook trackpad. Scrollbars waren verdwenen, alleen een volledige herstart verhielp het probleem. Bug in de eerdere DP's nog niet tegengekomen.
Ondanks reboot was het probleem niet verholpen en nu ineens werkt het weer.

Overigens is Safari bij mij rete instabiel. En het OS loopt vast als in in de iCloud settings keychain probeer te activeren. Voor de rest helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Tja, he blijft een bèta he? Ik ben zelf niet zo van de alu hoedjes, maar soms denk ik dat ze d'r bewust bugs inzetten om te voorkomen dat de bèta voor productie gebruikt wordt. Niet voor niets vragen ze testers speciaal te letten op specifieke zaken. Het insturen van bug reports wordt overigens gewaardeerd, hoor ik.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook DP5 draaien en begin me nu toch echt mateloos te storen aan de scrollbug. Moet meerdere malen per dag herstarten omdat mijn trackpad (rMBP) niet meer wil scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07
Werkt Messages bij jullie in DP5?
In alle versies nog geen problemen gehad, maar nu gebeurd er niks wanneer ik de Messages app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Maxow

Hidden Sound System

Hier werk Messages gewoon normaal op DP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Apart, ik kreeg het echt niet aan de praat. Messages meermalen opgestart, maar hij komt niet tevoorschijn. Ook niet in de menubar. Hij staat echter wel als proces actief.
Ik ben maar weer terug op ML. :P Zo lang gaat het niet meer duren tot de GM denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Aargh, ik wordt he-le-maal gek van die scrollbug. Ik moet echt minstens 5x per dag rebooten om de scrollfunctie van mijn trackpad (ingebouwd en magic) terug te krijgen in DP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 15:46
Kurkentrekker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:25:
Aargh, ik wordt he-le-maal gek van die scrollbug. Ik moet echt minstens 5x per dag rebooten om de scrollfunctie van mijn trackpad (ingebouwd en magic) terug te krijgen in DP5.
Blijft een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 18:34
Heeft iemand een idee wat er met de developer versies gaat gebeuren wanneer 10.9 officieel gereleased wordt? Is het dan bijvoorbeeld mogelijk om via de developer versie de aankoop te doen in de App Store om zo de versie te activeren of moet er echt een schone installatie uitgevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529846

os X 10.9 dp1 was een ramp, skype werkte niet, beleeft continu vast hangen, ...
os X 10.9 dp2 was al een verbetering, maar men macbook accu was na 5u al leeg !
os X 10.9 dp3 accu was weer redelijk maar macbook ging af en toe uit zich zelf in slaapstand
os x 10.9 dp4 was er al veel opgelost van de bugs, enkel sommige apps werkte niet
os X 10.9 dp5 tot nu toe nog geen bugs ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 12:54

4POX

Everybody is wired

Mijn ervaring met DP5 is dat hij zomaar weer mijnn mail accounts vergat. En verschillende apps wilden niet meer opstarten na een paar uur gebruik.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik merk nu ook de scrollbug op in dp5, erg vervelend. Safari heeft hier ook nog wel eens rariteiten. Verder erg soepeltjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:12

3DDude

I void warranty's

Hoe is de Multiscreen ondersteuning? Want als ik nu een extern scherm aansluit kan ik een van de twee gebruiken (dus niet macbook scherm en extern scherm tegelijk)
En hoe is het met de Finder en tabbladen? Of zeggen jullie gebruik maar een 3rd Party app

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Met nu bedoel je op Mountain Lion?
Ik vind zelf dat multiscreen support op Mavericks stukken beter is. Vooral als je met Spaces en apps in full screen werkt. Op ML kan je dan niks met je tweede scherm, bij Mavericks laat ie die standaard met rust.
Ga jij dus naar een andere Space of full screen app, zal je tweede scherm blijven op het scherm waar ie al op stond.
En wat bedoel je met je laatste vraag? Finder werkt niet veel anders dan met ML, wat kleine toevoegingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 15:04
M'n time machine icoontje doet weer aangeven dat ie aan het backuppen is. Die mistte ik toch wel een beetje.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kurkentrekker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:25:
Hier ook, rebooten is niet nodig... Even afmelden en opnieuw aanmelden is voldoende.

Overigens is zojuist DP6 gereleased :)
Morgen maar even testen, heb hier niet de juiste verbinding om dat te doen.
offtopic:
op dit soort momenten haat ik nachtdiensten :(

[ Voor 20% gewijzigd door HaterFrame op 22-08-2013 03:23 ]

I am the great Cornholio!

• Kurkentrekker
  • Niet online
MetaFrame schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:09:
[...]

Hier ook, rebooten is niet nodig... Even afmelden en opnieuw aanmelden is voldoende.

Overigens is zojuist DP6 gereleased :)
Morgen maar even testen, heb hier niet de juiste verbinding om dat te doen.
offtopic:
op dit soort momenten haat ik nachtdiensten :(
Dat gaat praktisch even snel, het sluiten van alles wat bezig is dat duurt nog het langst, hij is hier binnen enkele seconden weer bij het inlogscherm. Lang leve SSD's.

Ik ga DP6 proberen, zou heel blij zijn als die scrollbug verleden tijd is.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:09:
[...]
Ik ga DP6 proberen, zou heel blij zijn als die scrollbug verleden tijd is.
...En helaas is dat niet het geval.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Nog meer mensen problemen met Airplay? Heb nu DP5 erop gezet en kan mn AppleTV's niet meer zien. iOS devices hebben hier geen problemen mee. Zojuist DP6 geprobeerd met geen resultaat.

-edit- na pram reset werkt het opeens weer

[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 23-08-2013 00:40 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 18:34
Nipje schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:39:
Heeft iemand een idee wat er met de developer versies gaat gebeuren wanneer 10.9 officieel gereleased wordt? Is het dan bijvoorbeeld mogelijk om via de developer versie de aankoop te doen in de App Store om zo de versie te activeren of moet er echt een schone installatie uitgevoerd worden?
Heeft iemand hier een idee van?

• Kurkentrekker
  • Niet online
Nipje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:52:
[...]

Heeft iemand hier een idee van?
Ik meen ergens gelezen te hebben gelezen dat je gewoon de upgrade uit kunt voeren en je geen schone install hoeft te doen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 12:54

4POX

Everybody is wired

Als het goed is hebben de developers uitvoeringen wel een verloopdatum. Ze stoppen vanzelf met werken.

Ik heb Maverick op een usb-stick draaien. Ik zag als eerste verandering in DP6 dat ik een notification kreeg dat het systeem geoptimaliseerd wordt. Daarna gingen allemaal processen lopen.

Ibooks laat nu alle aankopen zien die je in het verleden hebt gedaan.

Oef, wat is Safari snel .

AKA Rinkel weblog

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Merk weinig verschil, behalve dat alles net weer iets sneller is geworden.
Daarnaast lijkt voorlopig de scrollbug bij mij opgelost.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat is Mavericks toch een heerlijk OS geworden! DP6 brengt het beste tot nu toe, een heerlijk soepele en snelle Safari. Me likey! :P
Lion was top, Mountain lion was meer meh, maar mavericks? helemaal top. Nu ios7 nog :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoe is de Exchange functionaliteit van mail en iCal ?

Wordt ondertussen gek van outlook, maar mail en zeker iCal zijn te beperkt in ML voor mijn dagelijks gebruik.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Exchange in iCal gaat IMO vrij goed nu, ware het niet dat ze op mijn werk gelijktijdig met het uitkomen van DP6 naar Exchange 2013 gemigreerd zijn, dus ik weet niet of alle errors nu aan exchange of aan DP6 liggen. Ik gok het eerdere trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Stabiel als een trein daar niet van, maar ik mis gewoon redelijk wat functies tov de klassieke Outlook client.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532095

Als ik nu mijn MBA in Mavericks op probeer te starten, komt er onderaan zo'n balk te staan (soort van diegene die je krijgt als je iOS 7 beta update doet), die dan tot de helft vol loopt, en daarna gaat mijn MBA opeens uit. En als ik hem dan opnieuw op probeer te starten krijg ik hetzelfde...

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een paar keer van te voren de Mac partitie heb geprobeerd te resizen. Die bleef alleen hangen op 'Preparing disk rezising' oid.

Edit: Ik realiseer me nu dat ik gister op mijn Boot Camp partitie Paragon HFS+ heb geïnstalleerd, zodat ik vanuit windows erop kon schrijven. Nu heb ik gereboot in met cmd+r en dan met herstel schijf werkt het ook niet. En als ik dan vanuit OS X opnieuw wil installeren kan ik die schijf niet kiezen, wat moet ik nu doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 532095 op 23-08-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

RnB schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:06:
Met nu bedoel je op Mountain Lion?
Jup

Ik vind zelf dat multiscreen support op Mavericks stukken beter is. Vooral als je met Spaces en apps in full screen werkt. Op ML kan je dan niks met je tweede scherm, bij Mavericks laat ie die standaard met rust.
Ga jij dus naar een andere Space of full screen app, zal je tweede scherm blijven op het scherm waar ie al op stond.

Dat is een stuk beter.

En wat bedoel je met je laatste vraag? Finder werkt niet veel anders dan met ML, wat kleine toevoegingen daargelaten.
Ik had begrepen dat tabbladen geintroduceerd werden voor de finder? klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 01:46

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Is er toevallig nog iemand die problemen heeft met dp6 icm apple tv (airplay) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
3DDude schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Ik had begrepen dat tabbladen geintroduceerd werden voor de finder? klopt dat?
Ah oké, dat klopt idd.
Ik maak daar zelf echter geen gebruik van, dus ik kan je daar niets over vertellen. Forklift is mij altijd beter bevallen voor wat hardcore bestandswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de laatste tijd dat wanneer ik mn macbook pro 15" ret in sleep zet hij soms na een uur als een malle begint te blazen. Hij wil dan ook niet meer wakker worden, iemand meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524909

Hey mensen,

Hoe zit het met die nieuwe mogelijkheid van multitasking en CPU gebruik, wanneer iets wordt geminimaliseerd het CPU afneemt etc..? Batterij verbeterd? etc..

(Misschien ergens al door iemand gevraagd hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zygivt schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 04:31:
Is er toevallig nog iemand die problemen heeft met dp6 icm apple tv (airplay) ?
Op Macrumors wordt er ook al geklaagd over airplay met dp6 icm apple tv (ios7 beta).

Zelf heb ik geen problemen met dp6 icm 5.3 apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Anoniem: 524909 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:53:
Hey mensen,

Hoe zit het met die nieuwe mogelijkheid van multitasking en CPU gebruik, wanneer iets wordt geminimaliseerd het CPU afneemt etc..? Batterij verbeterd? etc..

(Misschien ergens al door iemand gevraagd hier)
Zelf ervaar ik de batterijduur als ongeveer gelijk als met 10.8. Ik heb echter geen metingen gedaan maar de batterijduur is zeker niet achteruit gegaan.

hier staat wat info (grotendeels van apple zelf) over hoe app nap werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524909

Oke. Zal ik naar eens gaan lezen; leer ik gelijk iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:58:
M'n time machine icoontje doet weer aangeven dat ie aan het backuppen is. Die mistte ik toch wel een beetje.
hier niet.. krijg wel dat het icoontje veranderd naar 2 pijltjes maar dan is het gedaan met de backup animatie:) DP6 op retina macbook pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
DP6 lijkt ook weer een sleep issue te hebben. Ik krijg hibernate sleep niet uitgeschakeld en de toetscombinatie Cmd-Option-Eject laat mijn Mac mini crashen. Op de Apple forums vond ik vergelijkbare meldingen, hopelijk wordt dit met de volgende DP opgelost.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 15:04
Qualixo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

hier niet.. krijg wel dat het icoontje veranderd naar 2 pijltjes maar dan is het gedaan met de backup animatie:) DP6 op retina macbook pro
Dat heb ik ook, hij draait niet maar geeft wel aan dat ie bezif is dmv het pijltje.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Developer Preview 7 is uit. En het lijkt erop dat de GM aanstaande is. Ook nieuwe wallpapers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep en draait weer als een tierelier, Origin lijkt ook weer fatsoenlijk te werken... Nu Simcity nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 13:22
Hier alvast een leuk overzichtje mbt de vernieuwingen..

http://9to5mac.com/2013/0...er-preview-7/#more-285549

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Nieuwe bug ontdekt. De klok verdwijnt soms, hij word hier soms onzichtbaar en komt ineens na een tijd weer terug.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels DP7 geïnstalleerd. Moet zeggen dat mijn Air weer iets soepeler loopt en toch wel zin heb in een release met een clean install, want:

- Zowel Safari als iTunes blijven Engelstalig
- Bookmarksbar openen in Safari en klikken op een favoriet sluit niet automatisch de bookmarksbar
- Accu lijkt geen juiste informatie aan te geven
- DP6 zorgde voor oververhitte fan

Meer mensen last van een van deze issues?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Oververhitte fan? Die ken ik niet, leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
De eerder genoemde scrollbug die in DP5 verscheen en er in DP6 nog inzat op een retina Macbook heb ik in ieder geval na een dag intensief gebruiken niet meer kunnen vinden. Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

ik draai nu DP7 op mijn (zie signature) met een extern scherm (24 inch HP - 1920*1200) via DVI aangesloten.

Ik moet zeggen dat het soepel werkt en hij is tenminste niet greyed out, je kan dus applicaties los op elk scherm openen hebben staan tegelijk, maar hij ziet ze wel echt als los schermen (workspaces zijn dus - per scherm - en niet voor alles..)

Op zich wil ik wel tussen alle workspaces kunnen wisselen in een keer, maarja dit werkt ook wel aardig :)

Ik zag overigens dat Vmware Fusion 7 uit is.. voor Maverick...iemand daar al ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 06-09-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
3DDude schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:54:

Op zich wil ik wel tussen alle workspaces kunnen wisselen in een keer, maarja dit werkt ook wel aardig :)
Bedoel je daarmee de Mountain Lion stijl van multi monitor support? Want ik meen me te herinneren dat je dat ergens kan instellen, waar precies weet ik niet meer. Maar Google het even. Een bekende techhead op Youtube heeft daar een video van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Heb gisteren upgraded naar vmware fusion 6, 7 is er nog niet:).
Ben nu mavericks aan installeren.
Mooie feature is installatie van de recovery partitie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zou graag OS X 10.9 willen gaan uitproberen. Kan ik gewoon DP7 downloaden en installeren over ML of moet ik vanaf DP1 beginnen, en dan updaten naar DP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Dennischo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:32:
Zou graag OS X 10.9 willen gaan uitproberen. Kan ik gewoon DP7 downloaden en installeren over ML of moet ik vanaf DP1 beginnen, en dan updaten naar DP7?
Met je dev account kan je een redeem code in je store stoppen voor DP4 en zo upgraden.
daarna kan je updaten naar DP7

[ Voor 6% gewijzigd door Qualixo op 06-09-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 12:20
Waar toveren jullie allemaal die zogenaamde releases van Mavericks vandaan, hij word eind dit jaar pas uitgegeven.
Dev-versie ook nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
TecHHeaD schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:05:
Waar toveren jullie allemaal die zogenaamde releases van Mavericks vandaan, hij word eind dit jaar pas uitgegeven.
Wow, just... Wow...

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Jij hebt geen toegang tot internet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Even je Internet verbinding thuis upgraden naar versie 2.0, als je daar op oude versie zit kun je het nieuwste nieuws niet lezen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt er niks van gehoord omdat je a) geen dev bent b) niet goed gezocht hebt c) niet de juiste nieuws-sites hebt gelezen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 06-09-2013 13:33 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Apple’s OS X Mavericks release planned for end of October
Apple plans to release its next Mac operating system, OS X 10.9 Mavericks, at the end of October, according to sources with knowledge of the launch plans.

This comes despite claims and speculation that Apple will release OS X Mavericks and iOS 7 in tandem this month. iOS 7 is set to ship alongside the iPhone 5S and iPhone 5C later in September. There has also been chatter about Apple holding the iPad iOS 7 release back until October.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Had ik wel verwacht gezien de beta status.:) of gaan we nog naar DP10:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Xanion schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:11:
[...]

Even je Internet verbinding thuis upgraden naar versie 2.0, als je daar op oude versie zit kun je het nieuwste nieuws niet lezen.
Origineel zeg :O
Fietsbel schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:13:
[...]

Je hebt er niks van gehoord omdat je a) geen dev bent b) niet goed gezocht hebt c) niet de juiste nieuws-sites hebt gelezen :P
DUDE :o

Ik ben juist een dev. daarom vind ik het ook raar dat ik geen bericht heb gekregen :S
Helemaal niks binnengekregen over DP's oid.

[ Voor 30% gewijzigd door w4v3g0d op 06-09-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Ik ben juist een dev. daarom vind ik het ook raar dat ik geen bericht heb gekregen :S
Zou eens je email adres checken bij apple:)
overigs, ben je dev op ios of mac? want voor beide moet je apart dev account hebben.
Beide kosten 99$ per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Misschien niet origineel, maar als jij aangeeft nog niets gehoord te hebben over beta's van Mavericks vraag ik me toch echt af onder welke steen je je schoonheidsslaapje hebt gehouden.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TecHHeaD schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:00:

DUDE :o

Dan gelden punt B en C nog steeds :P
Apple heeft echt veel Mavericks informatie verstuurd en ook wanneer je inlogt op de developer portal zie je er ook informatie over staan. In elk geval heb je nu iets leuks om mee te stoeien :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Qualixo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:16:
[...]

Zou eens je email adres checken bij apple:)
overigs, ben je dev op ios of mac? want voor beide moet je apart dev account hebben.
Beide kosten 99$ per jaar.
Ik zie dus nu weer dat mijn developer-account Maart dit jaar is afgelopen, dat was ik vergeten 8)7

Dan is dat niet erg want als Apple op deze voet doorgaat met Mac OS X en iOS dan gooien ze hun eigen ruiten in.
En ik ga geen programma's schrijven voor wwn bedrijf wat letterlijk zelfmoord pleegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
TecHHeaD schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:44:
[...]

Ik zie dus nu weer dat mijn developer-account Maart dit jaar is afgelopen, dat was ik vergeten 8)7

Dan is dat niet erg want als Apple op deze voet doorgaat met Mac OS X en iOS dan gooien ze hun eigen ruiten in.
En ik ga geen programma's schrijven voor wwn bedrijf wat letterlijk zelfmoord pleegt...
ooohhkeeeeeeey.Blijkbaar een slechte ervaring met Apple, maar toch graag met Mavericks verder? :confused:

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

TecHHeaD schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:44:
[...]

Dus je beschouwt jezelf wel Mac dev, maar komt er pas na een halfjaar achter dat je dev account verlopen is (overigens spamt Apple je voor renewals enzo). Verder heb je kennelijk al het nieuws over Mavericks gemist (zelfs nu.nl heeft er uitgebreid aandacht aan besteed).

Ok.. dat kan.

Maar Apple is volgens jou druk bezig met zijn eigen ruiten ingooien en zelfmoord plegen. Hoe dan precies? Want de logica ontgaat me daar nogal.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Vmware Fusion 6 werkt perfect overigs.
5 was al goed maar nu native mavericks support

[ Voor 53% gewijzigd door Qualixo op 06-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Qualixo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:30:
Parallels Desktop 9 is ook inmiddels uit, met native support voor Mavericks :*)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qualixo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:30:
Die support heb je in 5 ook al, 6 maakt het je alleen ietsjes makkelijker. Wellicht komt het ook alleen maar omdat Mavericks nog een ontwikkelversie is en niet de final release; kan best zijn dat de final release niet zo moeilijk doet.

Versie 6 is vooral een marketing update (al helemaal als je het met 5 gaat vergelijken). Linked clones is zo'n beetje de enige echte additionele feature. Die 16 vCPUs kun je op geen enkele Mac benutten omdat je daar 32 fysieke cores voor nodig hebt. De 64GB kan nog met een Mac Pro als enige optie (een hackintosh is geen Mac desondanks wel de enige andere mogelijkheid). De 8TB schijven kan nog aangezien je zo'n peperdure Thunderbolt RAID cabinet van bijv. Promise op een Mac aan kunt sluiten. En zo valt er voor werkelijk iedere "feature" wel wat op aan te merken. Het is vooral Fusion 5 met hoogstens wat lichte verbeteringen. Als je Fusion 4 hebt is het de moeite van het upgrade waard (het verschil 4-5 is namelijk groot), voor wie 5 heeft...bedenk heel goed of het je waard is, het verschil is heel erg klein.

Je zou ook Parallels 9 kunnen nemen maar ook dat is een vrij karige release. Het enige wat leuk is, is het meeleveren van start8 als startmenu en het kunnen draaien van Metro UI apps in een apart venster op je desktop (de classic omgeving). Kan vast ook wel met 3rd party spul of je doet wat de meeste Windows 8 gebruikers doen: Metro UI apps als de plaag vermijden (en dat lukt uitstekend!).

Workstation 10 heeft hetzelfde probleem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 22:00
THE_BASE schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:44:
Ik heb inmiddels DP7 geïnstalleerd. Moet zeggen dat mijn Air weer iets soepeler loopt en toch wel zin heb in een release met een clean install, want:

- Zowel Safari als iTunes blijven Engelstalig
- Bookmarksbar openen in Safari en klikken op een favoriet sluit niet automatisch de bookmarksbar
- Accu lijkt geen juiste informatie aan te geven
- DP6 zorgde voor oververhitte fan

Meer mensen last van een van deze issues?
van die bookmarksbar heb ik ook nog steeds last. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Kurkentrekker schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:41:
De eerder genoemde scrollbug die in DP5 verscheen en er in DP6 nog inzat op een retina Macbook heb ik in ieder geval na een dag intensief gebruiken niet meer kunnen vinden. Yay!
Hier is ie ook verdwenen, wat een opluchting. Heelijk OS zo!

• RnB
Zijn er mensen die ook gebruik maken van Steam en GTA SA spelen uit de MAS?
Steam krijg ik namelijk niet aan de praat en GTA SA wilt niet starten met een resolutie van 1920x1200, maar wel bij een resolutie van 800x600 (default) en 2880x1800. 1920x1200 is echter naar mijn inziens de beste resolutie om op te spelen.

Hoe is dit bij jullie?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er ook verbeteringen aan het berichtencentrum? op mijn mba 2010 werkt dat toch nog niet altijd even vlekkeloos onder 10.8. Soms krijg ik veel meldingen van facebook berichten, soms helemaal niks.

youtube.com/@hisrep

• Qualixo
RnB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:19:
Zijn er mensen die ook gebruik maken van Steam en GTA SA spelen uit de MAS?
Steam krijg ik namelijk niet aan de praat en GTA SA wilt niet starten met een resolutie van 1920x1200, maar wel bij een resolutie van 800x600 (default) en 2880x1800. 1920x1200 is echter naar mijn inziens de beste resolutie om op te spelen.

Hoe is dit bij jullie?
Ik gebruik de steam versie en die werk wel op 1920x1200 maar niet de optie 2880x1800, kan het helaas niet voor je testen.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:53
Heeft iemand met Mavericks al HDMI->HMDI in het algemeen of specifiek op retina pro 15 inch op 2560 x 1440 of hoger aantal beeldpunten kunnen krijgen?

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 13:32
hoe zit het met het probleem dat je met browsen op een MacBook Pro Retina 13inch dat vertragende had. Met OSX Lion heb ik dat maar ook met Mountain Lion. Stiekem hoop ik dat het met de Mavericks verholpen is? Kan iemand dat testen voor me?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Sinds achtse beta kan ik opeens mijn Desktop 1 niet meer sluiten en ook geen spaces meer links ervan plaatsen. Iemand enig idee?

• RnB
Eh, weet je zeker dat je het bij de vorige bèta's wel kon doen?
Ik kan me namelijk niet heugen dat ik dat ooit heb kunnen doen. :P

RnB schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:46:
Eh, weet je zeker dat je het bij de vorige bèta's wel kon doen?
Ik kan me namelijk niet heugen dat ik dat ooit heb kunnen doen. :P
Ja, en ben inmiddels ook bij de achtste beta op mijn iMac aangekomen (lukt niet op MBA 13" 2013) en daar lukt het nog steeds.

Ik heb trouwens wel dashboard weggedaan. Voegde niet veel toe en zat toch alleen maar in de weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 532095 op 19-09-2013 20:05 ]

• richard-96
  • Laatst online: 04-07 15:53
Anoniem: 532095 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:42:
Sinds achtse beta kan ik opeens mijn Desktop 1 niet meer sluiten en ook geen spaces meer links ervan plaatsen. Iemand enig idee?
Lukt mij gewoon nog ...

Heb het al, je moet bij mission control "Groepeer vensters per programma" aanhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb een schoonheidsfoutje gevonden in iTunes.
Ik heb een aantal ebooks (meeste .epub, 1 .pdf) die ik altijd in iTunes toevoegde. Nu komt mijn .pdf ebook tevoorschijn bij mijn muziek. Als ik informatie opvraag, kan ik niet aanvinken dat het een boek is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JgY7CTxUuNP2oS1dYKlq3laD/thumb.png

Kan ik er toch voor zorgen dat dit pdfje bij mijn andere boeken terecht komen? Dit is op ML altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als OS Mavericks officieel uit is, kan ik dit dan "gratis" updaten? Aangezien ik net een Macbook Air heb aangeschaft. Of moet ik er voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

ligt eraan of je de update is beloofd, dat die gratis is.

Anders kost het je 19 euro geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
3DDude schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:14:
ligt eraan of je de update is beloofd, dat die gratis is.

Anders kost het je 19 euro geloof ik?
Niet beloofd, maar omdat OS Mavericks eraan zit te komen dacht ik dat het misschien gratis zou zijn. €19,- valt overigens wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Quakie

quakelen

Meestal deelt Apple een uiterste aanschafdatum tijdens lancering van een nieuw OS. Als je hem tussen die datum en lancering gekocht hebt krijg je een gratis upgrade naar laatste OS.

Uit mijn hoofd is het best een groot tijdsbestek, dus je hebt inderdaad kans dat je hem gratis mag updaten naar maverick.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Quakie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:38:
Meestal deelt Apple een uiterste aanschafdatum tijdens lancering van een nieuw OS. Als je hem tussen die datum en lancering gekocht hebt krijg je een gratis upgrade naar laatste OS.

Uit mijn hoofd is het best een groot tijdsbestek, dus je hebt inderdaad kans dat je hem gratis mag updaten naar maverick.
Mooi zo, kan ik van die 19 euro toch weer iets anders kopen. :')

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan er iemand hier die de beta van Mavericks draait, inschatten hoeveel RAM er nodig is? Of best aanwezig is?
Ik twijfel met de silent update van de iMacs tussen ofwel 8 of 16GB RAM. Had ergens gelezen dat Mavericks iets meer geheugen zou vereisen..

Mijn gewenste config:
2de model- standaard 21,5" iMac
- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5
- 8GB geheugen
- NVIDIA GeForce GT 750M 1GB

met als upgrade: 256 GB flashopslag.

Prijs: €1625

Zal Mavericks hier (met 8GB RAM) zonder problemen op draaien met mijn gebruik in het achterhoofd houdende? Of is 16GB beter futureproof?
(Gebruik: regelmatig pc tekenen, Sketchup en Adobe pakketten (PS, Indesign, Illustrator)
Dagelijks veel internet tabs, e-mail, browsing, muziek en films zien).

Dank voor jullie reacties :)

• ankhie
  • Laatst online: 13-07 17:02

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Energon schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:32:
Kan er iemand hier die de beta van Mavericks draait, inschatten hoeveel RAM er nodig is? Of best aanwezig is?
Ik twijfel met de silent update van de iMacs tussen ofwel 8 of 16GB RAM. Had ergens gelezen dat Mavericks iets meer geheugen zou vereisen..

Mijn gewenste config:
2de model- standaard 21,5" iMac
- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5
- 8GB geheugen
- NVIDIA GeForce GT 750M 1GB

met als upgrade: 256 GB flashopslag.

Prijs: €1625

Zal Mavericks hier (met 8GB RAM) zonder problemen op draaien met mijn gebruik in het achterhoofd houdende? Of is 16GB beter futureproof?
(Gebruik: regelmatig pc tekenen, Sketchup en Adobe pakketten (PS, Indesign, Illustrator)
Dagelijks veel internet tabs, e-mail, browsing, muziek en films zien).

Dank voor jullie reacties :)
16 GB gaan, zeker als je met Adobe pakketten gaat werken, die hebben daar flink baat bij. Mavericks heeft wel een geheugencompressiemethode geimplemteerd zitten waardoor er in theorie minder geheugenverbruik is, maar dat is alleen voor inactieve programma's.
Als je het hebt, zeker voor de 16 GB gaan.

Mavericks draait overigens wat soepeler dan Mountain Lion is mijn persoonlijke bevinding op een iMac 2011 3,4 Ghz i7 met 20 GB RAM en een cMBP i7 2,3 Ghz met 16 GB RAM.

• Agent 47
ankhie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:31:
[...]

16 GB gaan, zeker als je met Adobe pakketten gaat werken, die hebben daar flink baat bij. Mavericks heeft wel een geheugencompressiemethode geimplemteerd zitten waardoor er in theorie minder geheugenverbruik is, maar dat is alleen voor inactieve programma's.
Als je het hebt, zeker voor de 16 GB gaan.

Mavericks draait overigens wat soepeler dan Mountain Lion is mijn persoonlijke bevinding op een iMac 2011 3,4 Ghz i7 met 20 GB RAM en een cMBP i7 2,3 Ghz met 16 GB RAM.
Oké! Had al iets gelezen over die geheugencompressie, maar als dat enkel voor inactieve progs is..
Ik ben ook van plan om lang met het toestel te werken, zeker 5 à 6 jaar (of langer.. zolang het maar meegaat :p), dus die geheugen upgrade prop ik er dan maar bij :).

Dan moet ik elders maar op besparen, heb ik tenminste een vlot systeempje voor de komende jaren :).

Bedankt!

Anoniem: 105569

JackL89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:57:
Als OS Mavericks officieel uit is, kan ik dit dan "gratis" updaten? Aangezien ik net een Macbook Air heb aangeschaft. Of moet ik er voor betalen?
Net is in de laatste week? Dan heb je wel een goede kans dat je hem gratis krijgt. Bij Mountain Lion liep de periode van 11 juni tot de release op 25 juli. Gezien men verwacht dat Mavericks eind volgende maand komt zou de gratis upgrade periode starten zo vanaf 9 of 16 September.

• Agent 47
Blijven de prijzen van de iMacs hetzelfde wanneer Mavericks uitkomt en standaard geshipped wordt ipv ML?

• ankhie
  • Laatst online: 13-07 17:02

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Energon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:10:
Blijven de prijzen van de iMacs hetzelfde wanneer Mavericks uitkomt en standaard geshipped wordt ipv ML?
Prijzen van Apple staan eigenlijk altijd vast tot een volgende refresh. Dus als je nu een iMac koopt is het niet zo dat hij over 2 weken toch goedkoper wordt als Mavericks uitkomt. Vermoedelijk zal de volgende prijsaanpassing volgend jaar zijn (tenzij ze in de tussentijd nog wat hardware gaan veranderen).

• Agent 47
ankhie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:18:
[...]

Prijzen van Apple staan eigenlijk altijd vast tot een volgende refresh. Dus als je nu een iMac koopt is het niet zo dat hij over 2 weken toch goedkoper wordt als Mavericks uitkomt. Vermoedelijk zal de volgende prijsaanpassing volgend jaar zijn (tenzij ze in de tussentijd nog wat hardware gaan veranderen).
Dank, meer hoef ik niet te weten! :)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:25
ankhie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:18:
[...]

Er zijn wel eens tussentijdse prijswijzingen.

Vandaag werd de prijs van de Mac Mini nog aangepast in bijvoorbeeld Australië:
http://9to5mac.com/2013/0...ini-pricing-in-australia/
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste