• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:32
RnB schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:29:
Er zit geen verschrikkelijke lag of hick-up meer in OS 10.9 op een rMBP. Wat een openbaring. :P

Er is me trouwens weer wat opgevallen, ik kan het inactieve geheugen niet meer flushen dmv de terminal command ''purge''. Ik heb een leuke workflow van Alfred ervan, maar toen kreeg ik een -1MB flush, dat leek me niet goed. Terminal geopend en kreeg toen de volgende melding:

[afbeelding]

Zou Apple dat met een reden gedaan hebben?
Apple heeft memory compression voor inactieve processen ingevoegd, mogelijk dat het daar wat mee te maken heeft.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 21:36
Heb Maverick ook eens op mijn iMac begin 2009 geïnstalleerd en zelfs daar scrolt safari soepel op Facebook. Wellicht is Maverick dus ook goed te draaien op oudere hardware.
Destianto schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:32:
Zijn er features e.d. waar jullie nu al echt laaiend enthousiast over zijn ?
Powersaving en efficienter omgaan met de resources zijn erg interessante zaken. Ik ben benieuwd wat de echte winst is qua performance and qua accuduur maar ook welke problemen het oplevert (wat als een app geen app nap support, wat zijn dan de precieze gevolgen?). Wat ik tot dusver zo her en der lees levert dit leuke verbeteringen op in de praktijk.

Voor de rest vind ik het multimonitor verhaal ook interessant. Ik begin het nu interessanter te vinden om dual screen te gaan draaien met 2 kleinere schermen ipv 1 groot scherm. Er zijn wel wat nadelen met de nieuwe manier van werken trouwens. Op YouTube iets gevonden van iemand die Mountain Lion en Mavericks op dit vlak met elkaar vergelijkt: Using Six Multiple Screens in Mac OSX Mavericks - Pros & Cons. Ik kan me voorstellen dat slepen naar meerdere schermen in een volgende preview nog wel gefikst wordt.

En dan nog wat kleine wijzigingen zoals het gebruik van SMB2, meer mogelijkheden met notifcaties en de wijzigingen in Safari. Het hele Finder gebeuren vind ik nou eigenlijk helemaal niet interessant. Die tabs gebruik ik niet, dat vind ik een verschrikking bij een filebrowser, daar heb ik liever schermen naast elkaar.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 22:30
ppl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:56:
[...]

Powersaving en efficienter omgaan met de resources zijn erg interessante zaken. Ik ben benieuwd wat de echte winst is qua performance and qua accuduur maar ook welke problemen het oplevert (wat als een app geen app nap support, wat zijn dan de precieze gevolgen?). Wat ik tot dusver zo her en der lees levert dit leuke verbeteringen op in de praktijk.
Zover ik (hier) heb gelezen zijn de verbetering qua energiebesparing niet echt denderend :/

• ZpAz
filenox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:36:
[...]

Zover ik (hier) heb gelezen zijn de verbetering qua energiebesparing niet echt denderend :/
Het is nog een beta hè.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-03 22:33
Safari in Mavericks _/-\o_ . Misschien switch ik wel weer van Chrome naar Safari als hij uit is :9

• ZpAz
Die lijkt me hetzelfde als Safari onder ML? (Heb hier 6.1 geinstalleerd, niet veel verschil met 6). Mogelijk iets sneller, maar was hier altijd al vlot.

[Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 14-06-2013 19:15]

• PBP
Ik gebruik Safari niet meer onder ML dus geen idee hoe het nu is. In Mavericks is het 7.0, gaat allemaal erg vloeiend. Onder ML had ik constant crashes en problemen.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 19:00
Paar kleine bugs tot dusver:
- Wifi icoon knippert sporadisch in transparante modus
- Agenda legt in jaar-weergave de nadruk op de volgende dag, soms ook in maandfunctie
- Na ontwaken uit slaap ververst de tijd zich niet altijd, blijft dan steken in het verleden
- Sommige stukken test (energiestand) zijn in het Engels.

Over het algemeen heel tevreden voor een preview!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-03 16:01
Bij mij is vooral Wifi een probleem op Mavericks. Vaak onstabiel.

• ThomasG
  • Laatst online: 23-03 14:29
Interfico schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:45:
Bij mij is vooral Wifi een probleem op Mavericks. Vaak onstabiel.
Ligt dat niet toevallig aan jouw router? Hier op meerdere Wi-Fi netwerken gezeten, en nergens last gehad van onstabiliteit. Waarschijnlijk instabiliteit bij bepaalde routers en/of instellingen, zoals al eens eerder het probleem was.

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sleepte net een 2GB dmg naar mijn nas share en het bestand was magisch verdwenen, niet meer op disk en niet op de de nas. met cmd+z kwam hij terug, sleepte het nog een keer en werkte het wel:)

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-03 16:01
ThomasG schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Ligt dat niet toevallig aan jouw router? Hier op meerdere Wi-Fi netwerken gezeten, en nergens last gehad van onstabiliteit. Waarschijnlijk instabiliteit bij bepaalde routers en/of instellingen, zoals al eens eerder het probleem was.
Meerdere routers in verschillende netwerken, waaronder een Airport. Overal helaas dezelfde problemen met de stabiliteit van de verbinding.

Safari is overigens wel écht lekker snel zeg. Vernieuwde console is ook weer een stukje minder slecht dan in Safari 6.

[Voor 10% gewijzigd door Interfico op 15-06-2013 22:11]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 19:05
Voordat ik mavericks ga uit proberen.. Werkt office for mac zonder enige problemen hierop? Dat is 1 van de enige dingen die ik juist niet kan missen :P

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

R0y. schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:10:
Voordat ik mavericks ga uit proberen.. Werkt office for mac zonder enige problemen hierop? Dat is 1 van de enige dingen die ik juist niet kan missen :P
Jij hebt vast de eerste pagina van het topic gelezen :-( /3
Antwoord: bij de meeste wel, bij een enkeling niet.

39

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 19:05
Fietsbel schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:12:
[...]

Jij hebt vast de eerste pagina van het topic gelezen :-( /3
Antwoord: bij de meeste wel, bij een enkeling niet.
Was al een aantal dagen terug, dus ik dacht.. misschien is er een update oid nu mensen het wat langer draaien.

Volgende week eens installeren dan maar, ben erg benieuwd. Vooral de calender functie. Tabs in finder kunnen me gestolen worden, gebuik totalfinder en dat werkt heerlijk :Y
filenox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:36:
Dat verbaasd me nu nog niet veel. Er zit nog heel wat aan bugs in, niet alles is helemaal af, er zit veel debug spul in en voor bepaalde zaken zullen apps support in moeten bouwen. Tot dusver zijn de verhalen nog wel positief, ook al zijn de winsten nog vrij klein. Als er echter nu al het nodige aan energiebesparing in zit is dat wel een lichtpuntje aan de horizon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
het is allemaal beta he mensen, voorals nog horen de developers het te installeren:)
doe je dit wel dan hoef je ook niet hier te miepen dat iets niet werkt:)

• e_balk
  • Laatst online: 19-12-2022
Mavericks nu ook geinstalleerd op mijn Mac Pro 3.1. En het eerste issue waar ik tegenaan gelopen ben is dat ik de optische uitgang niet meer helemaal als standaard output gedefinieerd krijg. VLC speelt hierover prima af, maar bijvoorbeeld iTunes heeft er absoluut geen zin in en geeft geen enkel geluid op de optische uitvoer. Vreemd dit heeft namelijk onder ML tot gisteren probleemloos gewerkt.

In het begin lijkt het OS aanzienlijk trager, maar ik vermoed dat dit primair te maken heeft met indexatie voor Spotlight. Ik zal dit in de gaten houden, maar ik vermoed dat dit snel wegtrekt.

Ook werken bepaalde programma's niet meer naar behoren in 10.9, maar dit was te verwachten. Al met al vind ik het meevallen en is praktisch alle software naar behoren meegekomen.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FZ6 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:51:
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Keychain?

Hoop dat dit een goede vervanger voor 1password....scheelt weer 'n app en € :*)
Ik vraag me af of dit een alternatief voor 1Password gaat worden. En wel om de volgende redenen:

1. Kan er op iOS voor apps (ik noem een chrome, feedly, ebay) gebruik worden gemaakt van KeyChain?
2. Kun je bij de KeyChain om een gebruikersnaam/wachtwoord uit te lezen? Ik zoek nu vaak in 1Password en voer de gegevens in op mijn werk pc.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-03 13:22
iAmRenzo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Ik vraag me af of dit een alternatief voor 1Password gaat worden. En wel om de volgende redenen:

1. Kan er op iOS voor apps (ik noem een chrome, feedly, ebay) gebruik worden gemaakt van KeyChain?
2. Kun je bij de KeyChain om een gebruikersnaam/wachtwoord uit te lezen? Ik zoek nu vaak in 1Password en voer de gegevens in op mijn werk pc.
Keychain "in de cloud" vind ik geen alternatief ;-)

• Niet online
superbig91 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Keychain "in de cloud" vind ik geen alternatief ;-)
als of je gegevens al niet door prism zijn geindexeerd:)
Maar moet je alleen wel gelijk geven.
ik heb op mijn nas een keepass app welke ik weer sync met cloud app.
alles blijft intern in mijn beheer.

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:08
Weer zeker geen week nummers in je agenda dat vindt ik gewoon jammer dat ze dat er niet in hebben of is dat wel mogelijk...

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Havelock schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:41:
Weer zeker geen week nummers in je agenda dat vindt ik gewoon jammer dat ze dat er niet in hebben of is dat wel mogelijk...
Huhh? dat zat al in OS X 10.8's agenda: [voorkeuren] > [geavanceerd] > toon weeknummers

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:08
Je hebt gelijk Ik zie het dan ben ik de war met ios.
Overigens niet echt heel duidelijk maar zit op eerste dag van week maar hij is er wel.

[Voor 59% gewijzigd door Havelock op 21-06-2013 11:04]

• sweebee
Grappig om te zien dat volgens Geekbench Maverick een stuk beter is met memory gebruik:

Links is met Mountain Lion (score: 8712) en rechts Mavericks (score: 9186)

• PBP
Dat is toch ook een beetje het dingetje bij Mavericks :P

• sweebee
Ja dat wist ik, maar toch interessant hoeveel invloed het heeft. Vanmiddag is even proberen op een iMac 2009 met 2GB ram.

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 20:53
Mijn bevindingen zijn over het algemeen goed, zeker voor een eerste beta. Toch een aantal punten.

- Intuos 4 werk af en toe raar in Photoshop. Vooral de selectie tool, waarschijnlijk vanwege de Wacom drivers.

- Muis verdwijnt af en toe met extern scherm (met afspelen van fullscreen video).

- Rare fouten in Safari, zwarte delen in het venster af en toe.

- Air Video server wordt af en toe niet herkent (kan ook aan iOS 7 liggen)

Iemand een idee waneer Beta 2 komt?

Verder erg te spreken - zoals velen - over het scrollen in safari, en de gehele interface voelt iets sneller aan. Daarnaast zijn de verbeteringen op het gebied van een extern scherm in combinatie met fullscreen ook bijzonder fijn. Wanneer komt Adobe met een fullscreen functie? Programma's op meerdere bureaubladen is uiteraard een optie om snel te switchen, maar fullscreen zou erg fijn zijn.

• Niet online
Beta 2 is er, via updater. 1.4GB

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoe bevalt die?

• PBP
Goed, hij lijkt iets sneller. Verder nog geen grote veranderingen gespot.

• alwaysleft
PBP schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:38:
Goed, hij lijkt iets sneller. Verder nog geen grote veranderingen gespot.
nog steeds flash problemen in safari?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Qua stabiliteit?

I am the great Cornholio!

• Niet online
hij bevalt maar wel bugs erbij in mail app dat hij blijft mekkeren om wachtwoorden.
ook is applescript van slag, heb een script om drives te mouten op basis van ssid maar die gaat nu af en to loco dat hij failt op growl notificaties.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 09:09
Ik kan geen mail meer ontvangen en versturen. Blijft maar zeuren over een verkeerd wachtwoord/instellingen. Nu tijdelijk via webmail..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de gok genomen, vooralsnog bevalt het prima... Paar kleine opstart probleempjes, bettertouchtool die ff met een omweg geactiveerd moet worden en Mail die niet op space 2 wilde... Die verdween elke keer als ik de taakbalk aanklikte :)

Maar wat SNEL!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2018
Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:12:
[...]

Ik draai 2011 met de meest recente updates en die geeft geen foutmeldingen.

Wat bij mij niet werkt is Airdrop, de iphone (iOS 7) en mac willen elkaar niet zien :? de mac en m;n airbook vinden elkaar wel.
Dat klopt ook want airdrop voor iOS is alleen voor iOS en airdrop voor OS X is alleen voor OS X. Dat is dus gescheiden.

• Niet online
UnitedJunk schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:54:
Ik kan geen mail meer ontvangen en versturen. Blijft maar zeuren over een verkeerd wachtwoord/instellingen. Nu tijdelijk via webmail..
ik heb het opgelost door de wachtwoorden in keychain te verwijderen en nu gaat mail app wel weer goed.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Nét Mavericks op een oud usb 2.0 LaCie geïnstalleerd. Na de installatie ging ik naar de App Store.
En "OS X Mavericks Developer Review 2" is beschikbaar als update.

• RnB
  • Laatst online: 10:32
De nieuwe bèta draait prima hier.
Het probleem van de eerste bèta was de vele random crashes die ik had. Die heb ik met de nieuwste versie nog niet gehad. *afkloppen*
Voor de rest is alles hetzelfde, nog veel bugs met applicaties, maar daar moeten de developers van de applicaties zelf wat aan doen. Ik zag dat Bjango al een update heeft uitgebracht van iStat menus 4 die Mavericks ondersteund. Nu de andere applicaties nog. :)

Zolang ik geen crashes krijg, zal ik deze blijven draaien.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik was dus vergeten te updaten, ben benieuwd hoe DP2 gaat draaien zo!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-03 18:14
Als ik ik een fullscreen app zit en wil mijn dock te voorschijn halen dan komt deze niet bijna nooit tevoorschijn. Hebben hier meer mensen hier last van? Heel irritant, moet nu de hele tijd naar mijn desktop als ik mijn dock tevoorschijn wil halen.

• RnB
Jep, dat is mij ook opgevallen. Ik activeer Mission Control om dan bij mijn dock te komen.

• PBP
Viresh87 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:37:
Als ik ik een fullscreen app zit en wil mijn dock te voorschijn halen dan komt deze niet bijna nooit tevoorschijn. Hebben hier meer mensen hier last van? Heel irritant, moet nu de hele tijd naar mijn desktop als ik mijn dock tevoorschijn wil halen.
Dat is in Mountain Lion ook al, je moet nog een keer je muis naar beneden 'trekken'

• Anoniem: 244731
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb hem geinstalleerd na 100x refreshen van de developer pagina van Apple totdat deze pagina weer beschikbaar was(gekkenhuis bij release). En ik ben erg tevreden tot nu toe! Het klopt dat er wat bugs in zitten, maar sinds Preview 2 lijkt alles bij mij goed te gaan (afkloppen).

De volgende App kan ook aan het lijstje niet werkende:

- Adobe After Effects CS6

Krijg een leuke crashlog.

• RnB
PBP schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:53:
[...]

Dat is in Mountain Lion ook al, je moet nog een keer je muis naar beneden 'trekken'
Ik kreeg in ML meteen mijn dock te zien wanneer ik mijn muis naar beneden haalde. Met Mavericks komt ie met geen mogelijkheid tevoorschijn.

• Viresh87
RnB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Ik kreeg in ML meteen mijn dock te zien wanneer ik mijn muis naar beneden haalde. Met Mavericks komt ie met geen mogelijkheid tevoorschijn.
Ja, inderdaad! Echt irritant dit. Is er een optie die je moet aan vinken ofzo?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 15:19

Hoite

Goed verhaal

Ik heb hem sinds vandaag geinstalleerd en het enige waar ik nu tegenaan loop is dat mijn trackpad-gestures het af en toe niet doen. Ik heb er alleen last van bij de 3 en de 4 vingergestures, iemand anders dit ook?

Lekker kort.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:45
Het beëindigen van een fullscreen app (of gewoon een youtube-video) zorgt bij mij telkens voor een kleine freeze van 10sec met daarbij het geluidje van het harder zetten van 't volume op repeat. Muis en keyboard werken dan niet langer. Ook als ik bijvoorbeeld eerst in finder werk en vervolgens in mijn safari venster klik is dit soms aan de orde (sommige combinaties werken wel, andere niet).

Just my 2 cents!
Het betreft een mbp 6,1

• UnitedJunk
Google Chrome slaat ook soms vast.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Voor de iTunes 11-haters: ook onder Mavericks kun je downgraden naar iTunes 10.
Volg bijvoorbeeld de guide van ars technica.

Toon de skills in je profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 11:26
Hier mijn lijstje met problemen waar ik tegenaan loop (DP2).

- Safari, erg onstabiel en hangt vaak /loopt vast bij het maken/sluiten van tabbladen
- Chrome hangt soms
- Citrix receiver werkt niet meer via safari, Web interface via chrome openen start de receiver wel op.
- Spotify muziek afspelen, dan prullenbak leeggooien zorgt ervoor dat de muziek stopt, en spotify moet opnieuw worden opgestart.
- Soms is mijn dock ineens ingesteld op automatisch verbergen.

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bestanden kopiëren naar een netwerk share (smb) gaat ook niet altijd goed, met forklift dan weer wel. Met name grote en veel mediabestanden. Ik krijg dan de melding dat de file al in use is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 22:17
Werkt er bij iemand iCloud keychain? Hoe krijg je überhaupt dat invulscherm tevoorschijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij zou het aan staan... maar of het ook werkt... Hoe kan ik dat het beste testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
Door een andere Mac van Mavericks te voorzien of een iPhone / iPad met iOS 7 te gebruiken. Alleen weet ik niet of dat laatste al werkt, ik heb geen iCloud keychain gezien toen ik de eerste bèta op mijn iPhone had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 22:17
Ik heb Mavericks, iOS 7 op iphone en ipad en overal staat iCloud keychain nou ingeschakeld. Maar als ik ergens een wachtwoord in moet voeren wordt dit niet automatisch ingevuld zoals het volgens mij wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb nu ook regelmatig dat mn WiFi niet meer werkt... Ff uit en weer inschakelen verhelpt dit. Geen groot probleem en het doet zich ook niet elke dag voor. Ach ja, t is een beta en testen blijft leuk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

ik vind DP2 een stuk minder stabiel dan DP1. Volgens mij was dat bij Lion of Mountain Lion ook het geval.

quick look werkt niet, bij geselecteerde bestanden kan ik niet lezen hoe bestand heet. Extra tab in finder werkt niet... Safari crashes...

Dit had ik bij DP1 niet.Bij de DP1 dacht ik nog om te switch als main os. Daar wacht ik maar even mee :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
heb in DP2 veel sleep issues. komt hij eruit en wil hij nog wel eens random vast lopen.
voor de rest werkt wifi prima en heb ik mijn applescripts wat moeten tweaken maar tot op heden zeer happy met de DP. vooral multimonitor is een genot nu!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik draai nu sinds de beta release Mavericks. Nu moet ik voor school wat opdrachten in After Effects doen.
Helaas werkt dit programma niet op Mavericks. Hoe kan ik downgraden naar Mountain Lion zonder dat ik mijn bestanden verlies. Mijn Time Capsule maakt elke dag een backup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:01

spartacusNLD

This is Sparta!!

UnitedJunk schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:11:
Ik draai nu sinds de beta release Mavericks. Nu moet ik voor school wat opdrachten in After Effects doen.
Helaas werkt dit programma niet op Mavericks. Hoe kan ik downgraden naar Mountain Lion zonder dat ik mijn bestanden verlies. Mijn Time Capsule maakt elke dag een backup.
alstu
LMGTFY-links zijn flauw.

[Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 01-07-2013 21:03]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Draai nu al een tijdje met de DP2 variant op een rMBP 15. Lag issues zijn zo goed als verdwenen, Safari
supersmooth, en ik heb geen last van crashes met Safari. Ik heb wel het Wifi issue, dit is alleen als je b.v. uit sleep modus komt. Wifi uit en aan zetten verhelpt dit issue.
Een andere bug is dat ik geen wachtwoord popup krijg nadat de laptop in sleep modus is gegaan (wel ingesteld).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:13:
[...]

alstu
[mbr]LMGTFY-links zijn flauw.[/]
links flauw? als je hier de developer versie draait heb je officieel een dev account en weet je wat je doet;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 15:42
Ik kan middels info van een bestand geen details meer zien. Dan slaat ie vast in de zin van hij opent het bestand niet meer en laat het info window niet zien. Herstarten is dan nodig.
Daarnaast heb ik voorvertoning die niet meer af wil sluiten. Enkel met geforceerd sluiten. Bij het heropenen krijg dan een plaatje van enkele dagen geleden toen die onzin begon.

En last but not least, als ik via Chrome en Safari eenmaal een bestandje heb geupload dan kan ik nooit een 2e bestand kiezen. Als ik dan op de kiezen knop druk op een willekeurige webpagina komt de finder niet tevoorschijn. Geforceerd sluiten en nogmaals proberen werkt weer voor 1 bestand. Daarna weer het zelfde riedeltje.

U+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 06:00

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik gebruik Maverick DP2 sinds 2 dagen. Ik gebruik hem regelmatig icm Apple TV 3gen.
Ik merk dat als ik me scherm extend, ik regelmatig mijn dock niet tevoorschijn kan halen.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

UnitedJunk schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:11:
Je kan toch met Timemachine een volledige restore doen van een eerdere backup? ik zou dat dan kiezen.
Dus revovery mode -> Time Capsule restore -> kies datum van voor de Maverick installatie

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 23-03 13:42
excuz moi!
Bij mij ook niet :N
ik zat met mn neus in de wolken toen ik je berichtje beantwoorde :@

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hebben jullie ook last van CPU slurpende CalderdarAgent en Mail? Beiden draaien bij mij continu op 100% in mijn activity monitor. Ik merk niet echt veel vertraging, dat is dan wel weer netjes, maar het knaagt een beetje dat mijn laptop zinloos warm staat te worden. Ik heb mail en calendar beiden aan een exchange account gekoppeld, en aan een google account.

Ergens heb ik gelezen dat het disabelen van spotlight in je mailberichten het probleem oplost, maar dat lijkt niet te werken hier.

[Voor 15% gewijzigd door Kurkentrekker op 08-07-2013 09:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
DP3 is uit, lijkt op dat wat meer sleep issues zijn opgelost voor de rest eigenlijk stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PBP
Merk nog geen verschil met DP3. Ik zie wel af en toe een strandballetje langskomen terwijl niks vasthangt. Echt voor maar een halve sec,voornamelijk met Chrome.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:01

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 151407 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:39:
[...]

links flauw? als je hier de developer versie draait heb je officieel een dev account en weet je wat je doet;)
dat is wat ik dus ook dacht :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
PBP schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:06:
Merk nog geen verschil met DP3. Ik zie wel af en toe een strandballetje langskomen terwijl niks vasthangt. Echt voor maar een halve sec,voornamelijk met Chrome.
Ik zie de strandballen ook nog, maar veel minder dan met de vorige versies.
Daar had ik met iedere app wel een strandbal, nu alleen wanneer er ook daadwerkelijk gewacht moet worden.

Verder is een grote ergernis die ik had, opgelost. Finder werkt eindelijk naar behoren, er zit geen nare vertraging meer in. :) Het was no big deal, maar ik vind dat een basis applicatie als Finder gewoon feilloos moet werken, zelfs in een bèta.
Helaas kan ik nog geen gebruik maken van Bartender en daardoor ook niet van andere apps (anders irriteer ik me enorm aan mijn menubar), maar daar is nog wel overheen te komen.
Ik hoop geen spontane crashes meer tegen te komen, want dan ga ik weer terug naar ML. Die had ik met de vorige versies iets te vaak naar mijn mening, totaal random ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Appart, ik heb nog geen enkele crash mee gemaakt.
Anyhow, DP3 net geïnstalleerd en daar waar ik in DP2 geen sleep issues had lijkt mijn macbook pro ret nu moeilijker lijkt te vinden om wakker te worden.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 17:06

4POX

Everybody is wired

Draai nu enkele dagen 10.9.

Op mijn core2duo macbook air 2010 model merk ik dat het grafisch een flinke stap vooruit heeft gemaakt. Waar ML nog wel eens schokte gaat M lekker door. Het voelt erg snappie aan.

De enige kanttekening die ik heb is dat de mail.app totaal onwerkbaar is. Vaak laden e-mails niet. Ze verdwijnen. Deze app laat me weer herinneren dat ik test-software draai.

Aanvulling

Ik start net de mail app weer op. Hij is alle accounts vergeten :p

[Voor 9% gewijzigd door 4POX op 17-07-2013 13:48]

AKA Rinkel weblog

• filenox
  • Laatst online: 21-03 22:30
Zijn er ondertussen al merkbare verschillen opgemerkt ivm batterijduur?

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heb het gevoel dat ik ietsje langer met m'n accu kan, maar heb verder eigenlijk niks gemeten oid. Macbook pro 2012 15"

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

Anoniem: 526900

iemand die het draait op een iMac early 2008? Ik ben vorige week overgestapt van Leopard naar snow leopard en vanuit daar naar mountain lion. Echter ben ik wel benieuwd hoe het zal gaan onder Mavericks. iemand al enige ervaring mee?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 17:06

4POX

Everybody is wired

Ik draai weer mountain lion omdat ik helemaal gek werd door de mail app.

Maar als je kijkt bij activity monitor staan er maar twee apps op app sleep. Ik heb het idee dat de ontwikkelaars de app geschikt moeten maken voor Maverick om optimaal gebruik te maken van de energie besparing.

AKA Rinkel weblog

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm ik word helemaal gestoord van de disconnects die ik op het moment krijg met mn WiFi... op 2ghz geen problemen. Maar op 5ghz als ik meer dan een gig wil kopiëren knalt ie er standaard uit! heel irritant aangezien ik regelmatig grote hoeveelheden data moet kopiëren. 2Ghz is daarnaast een stuk trager! Wanneer komt de volgende DP?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag dus, zojuist is DP4 gereleased!
Ben hem nu aan downloaden en ik hoop dat de wifi issues die ik ervaar zijn opgelost!

offtopic:
en ik ben niet de enige die hem aan het downloaden is via software update, erg langzaam!

[Voor 31% gewijzigd door HaterFrame op 22-07-2013 22:20]

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 19:10
MetaFrame schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:16:
Vandaag dus, zojuist is DP4 gereleased!
Ben hem nu aan downloaden en ik hoop dat de wifi issues die ik ervaar zijn opgelost!

offtopic:
en ik ben niet de enige die hem aan het downloaden is via software update, erg langzaam!
heb em nu ook gedownload. Binnen 4 min. had ik em binnen. Zijn er nog noemenswaardige dingen veranderd die jou opvallen?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Net klaar met installatie, maar nee op 1 ding na... de 100% noise problemen op mijn 5ghz netwerk lijken verholpen! Ik ga nu een paar GB over het netwerk pompen om te kijken of het stabiel blijft of weer wegvalt..

• alwaysleft
Hij lijkt wel weer een stuk sneller die OSX Mavericks Beta 4.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met 10.9 als VM merk ik wel op dat het beeld in bijvoorbeeld de App Store nog al eens knippert als ik met de muis beweeg. Kan natuurlijk ook komen omdat het dubbelop gaat op mijn MacBookje.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het is net weer iets soepeler allemaal, prettig!
Daarnaast is het WiFi probleem bij mij opgelost! geen 100% noise meer op de 5ghz en het blijft stabiel als ik een aantal (onder tussen een GB of 10) verplaats over het netwerk!

Ze zijn op de goede weg.
Linkedin is nu ook geïntegreerd, maar dat gebruik ik niet :)

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 20:53
DP4 werkt ook prima hier (Macbook pro 15" 2011), lekker snel en de programma's die ik gebruik lijken allemaal goed te functioneren. Alleen ik zie af en toe nog steeds een strandbal zonder enige reden..

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:34
De LinkedIn integratie vind ik wel leuk, het Exchange plaatje is ook gewijzigd. DP4 heeft er bij mij voor gezorgd dat bij Safari de tekst in de systeembalk Engelstalig is geworden. Tevens werkt het pinch to zoom bij Safari soms niet meer helemaal vloeiend. (Macbook Retina 15'') Bij DP1,2 en 3 was dit probleem niet.

[Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 23-07-2013 15:29]

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Greveldinges

Thank you, thank you very much

RVE_NL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:28:
De LinkedIn integratie vind ik wel leuk, het Exchange plaatje is ook gewijzigd. DP4 heeft er bij mij voor gezorgd dat bij Safari de tekst in de systeembalk Engelstalig is geworden. Tevens werkt het pinch to zoom bij Safari soms niet meer helemaal vloeiend. (Macbook Retina 15'') Bij DP1,2 en 3 was dit probleem niet.
Inderdaad, de tekst in de menubalk is af en toe Engels. In Safari is 't Engels, en gewoon op m'n desktop Nederlands. Wel vreemd, maar vind 't niet erg.

Edit

Oke, als ik m'n scherm dichtklap en weer open doe, staat m'n macbook niet meteen aan. Ik ben nog niet heel goed bekend met Mac OS, maar het lijkt alsof ie op een soort hibernate gaat. Had er geen last van met de vorige developer preview.

[Voor 17% gewijzigd door Greveldinges op 23-07-2013 20:33]

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Wifi probleem is bij mij wat groter op een Air 2013.
Hij krijgt met niks contact dus kan ook niet updaten naar dp2 of nieuwer.

• Viresh87
Viresh87 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:37:
Is dit inmiddels al opgelost dat iemand weet? Heb geen Mavericks meer draaien, dus kan het zelf helaas niet testen. Zou iemand dit voor mij kunnen testen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:45
Greveldinges schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:42:
[...]

Inderdaad, de tekst in de menubalk is af en toe Engels. In Safari is 't Engels, en gewoon op m'n desktop Nederlands. Wel vreemd, maar vind 't niet erg.

Edit

Oke, als ik m'n scherm dichtklap en weer open doe, staat m'n macbook niet meteen aan. Ik ben nog niet heel goed bekend met Mac OS, maar het lijkt alsof ie op een soort hibernate gaat. Had er geen last van met de vorige developer preview.
Eerder een fout in de vorige. Als je hem dichtklapt gaat de Mac idd in de hibernation. Op het moment dat je hem dicht klapt gaat hij eerst het werk geheugen wegschrijven en nadat dat klaar is kan hij pas weer laden.

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 14:19
Kurkentrekker schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:27:
Hebben jullie ook last van CPU slurpende CalderdarAgent en Mail? Beiden draaien bij mij continu op 100% in mijn activity monitor. Ik merk niet echt veel vertraging, dat is dan wel weer netjes, maar het knaagt een beetje dat mijn laptop zinloos warm staat te worden. Ik heb mail en calendar beiden aan een exchange account gekoppeld, en aan een google account.

Ergens heb ik gelezen dat het disabelen van spotlight in je mailberichten het probleem oplost, maar dat lijkt niet te werken hier.
Ik heb dit probleem al sinds Lion. En met mij ben ik niet de enige op de wereld.
Nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Ik moet wel zeggen dat sinds DP4 CPU usage van de CalenderAgent sterk verminderd is. Wel zie ik dat deze is verschoven naar mdworker32 process, wanneer ik een timemachine back-up aan het maken ben. Bijna de volledig looptijd van de backup draait process op 98% cpu.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2022

Tha BasZ

- niks -

Iemand trouwens al ervaring met Mavericks en de nieuwe Air?
Werkt dan een beetje en is de accuduur door 10.9 nog extremer??

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 14:57

afterburn

No more...

debom schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:20:
[...]

Ik heb dit probleem al sinds Lion. En met mij ben ik niet de enige op de wereld.
Nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Ik moet wel zeggen dat sinds DP4 CPU usage van de CalenderAgent sterk verminderd is. Wel zie ik dat deze is verschoven naar mdworker32 process, wanneer ik een timemachine back-up aan het maken ben. Bijna de volledig looptijd van de backup draait process op 98% cpu.
Dat is spotlight die bezig is.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-12-2022
Anoniem: 526900 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:28:
iemand die het draait op een iMac early 2008? Ik ben vorige week overgestapt van Leopard naar snow leopard en vanuit daar naar mountain lion. Echter ben ik wel benieuwd hoe het zal gaan onder Mavericks. iemand al enige ervaring mee?
Ben zelf in bezit van een mid-2010 MBP die nog draait op 10.6.8. Vanwege de verhalen over slechte ervaringen bij de overstap naar Lion en Mountain Lion, deze maar achterwege gelaten.
Technisch gezien zou mijn MBP het zeker moeten trekken (8gb ram, OCZ Vertex 4 256Gb, 2.4ghz c2d), maar ben benieuwd wat de overstap oplevert en wat ik hiervoor ga inleveren (gok op accuduur, maar hoeveel??).

Aangezien ik nog geen antwoorden heb zien terugkomen op vraag van Vlaggenroof, vroeg ik mij af of er wel al iemand is die vanuit een soortgelijke positie wel al de sprong heeft genomen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren geïnstalleerd en alles loopt vlekkeloos en soepel. Nog wat fouten in een aantal applicaties.

Waar ik me enorm aan stoor is dat de bookmarksbar in Safari blijft staan als je naar een website klikt uit de favorieten. Daar kan ik niet aan gaan wennen. Er moet toch een optie zijn om dat weg te klikken automatisch?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 19:10
THE_BASE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:19:
Gisteren geïnstalleerd en alles loopt vlekkeloos en soepel. Nog wat fouten in een aantal applicaties.

Waar ik me enorm aan stoor is dat de bookmarksbar in Safari blijft staan als je naar een website klikt uit de favorieten. Daar kan ik niet aan gaan wennen. Er moet toch een optie zijn om dat weg te klikken automatisch?
Geen last van hier. Ik open een nieuwe tab, daar zie ik de sidebar en klik ik op een bookmark. Vervolgens opent de website gewoon en is de sidebar weg. Of bedoel je de favoritesbar? Die bovenin is?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DP 5 is zojuist uitgekomen

39

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee