• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

nee, heb 16 pagina's op macumors gelezen van 10.9.2 launch en kan me niet herinneren dat dit voorkwam..

meestal kwam icloud naar voren.. dat mensen opnieuw hun wachtwoord moesten invullen.

Ik teken nergens meer voor

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05

Grin

Ride si sapis.

SAICRJMPM schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:58:
Meer mensen na de update naar 10.9.2 dat bij elke boot je je Facetime password moet invullen?
Nope, op de MBA werkt hij perfect.
Dit weekend gaat de iMac over op 10.9, ben benieuwd hoe hij daar zal draaien...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Ben toch niet de enige: https://discussions.apple.com/message/25001209#25001209

Ik quote:
Since updating my system to 10.9.2, every time my Macbook Pro finishes booting up, there is a prompt that asks me to type in my password to log in to facetime. Not sure how I can turn this off, anyone else having this issue?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThinkPadd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:44:
Weet iemand hoe je een Mavericks install stick kan maken vanuit Windows? Heb een Mac Mini gekocht zonder hardeschijf, en ga er een SSD instoppen, en wil Mavericks dan installeren met USB stick (DVD kan niet, aangezien daar een tweede hardeschijf komt).
Volgens mij kan dat maar op één manier, en dat is als iemand dat al voor je gedaan heeft en een image voor je opgeslagen heeft.

Als je 't zelf doet moet je 't toch met een mac doen ben ik bang.

Heb je geen software cd erbij gekregen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
SAICRJMPM schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:12:
Ben toch niet de enige: https://discussions.apple.com/message/25001209#25001209

Ik quote:
Since updating my system to 10.9.2, every time my Macbook Pro finishes booting up, there is a prompt that asks me to type in my password to log in to facetime. Not sure how I can turn this off, anyone else having this issue?
Facetime uitschakelen via de opties van het programma zelf?

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Hebben er meer mensen sinds de update naar 10.9.2 een irritant icoontje rechtsboven gekregen van Google Chrome, en weet iemand hoe ik deze ook kan wegkrijgen.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:03
Bobo221 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:33:
Hebben er meer mensen sinds de update naar 10.9.2 een irritant icoontje rechtsboven gekregen van Google Chrome, en weet iemand hoe ik deze ook kan wegkrijgen.
Ik heb die voor de update ineens gekregen zonder iets te doen of in te stellen. Nu is die ineens weer ook weer zonder wat te doen... :?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat doet Chrome gewoon zelf. Die auto-update namelijk zonder dat je 't door hebt.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Bobo221 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:33:
In de adresbalk chrome://flags invoeren en dan zoeken naar Uitgebreide meldingen inschakelen (#enable-rich-notifications). Die moet je uitschakelen en Chrome opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Ari Gold schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:23:
[...]

In de adresbalk chrome://flags invoeren en dan zoeken naar Uitgebreide meldingen inschakelen (#enable-rich-notifications). Die moet je uitschakelen en Chrome opnieuw opstarten.
Dankjewel, dat heeft die irritante bel inderdaad weggehaald. Was er zelf nooit opgekomen om het daar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
CyBeR schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Volgens mij kan dat maar op één manier, en dat is als iemand dat al voor je gedaan heeft en een image voor je opgeslagen heeft.

Als je 't zelf doet moet je 't toch met een mac doen ben ik bang.

Heb je geen software cd erbij gekregen?
Hmm daar had ik nog niet eens aan gedacht. Volgens mij zit er media van 10.5 Leopard bij. Maar vanuit daar kan ik niet upgraden naar Mavericks, voor Mavericks moet je minimaal Snow Leopard hebben :/

Maar vanuit Leopard kan ik volgens mij wel een USB stick met Mavericks maken, en daarna vanaf USB installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:23:
[...]
Hmm daar had ik nog niet eens aan gedacht. Volgens mij zit er media van 10.5 Leopard bij. Maar vanuit daar kan ik niet upgraden naar Mavericks, voor Mavericks moet je minimaal Snow Leopard hebben :/

Maar vanuit Leopard kan ik volgens mij wel een USB stick met Mavericks maken, en daarna vanaf USB installeren.
Op een Mac Mini Early 2009 zou ik geen Mavericks zetten, loopt niet echt soepel. Als Mavericks geen vereiste is zou ik gewoon van Leopard naar Snow Leopard gaan, superstabiel op die machine.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ook niet met 4GB RAM en een SSD?

Ik zie trouwens dat de nieuwste Mavericks 10.9.2. is (13C64). Heeft iemand daar een MD5 van? Heb geen andere Mac, dus wou hem als torrent downloaden, maar dan wil ik hem wel graag tegen een officiële MD5 kunnen vergelijken..

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Het is een Core 2 Duo processor, ik zou zeggen bespaar je de moeite. Met Snow Leopard zal die zeker lekker draaien. (Tenzij je natuurlijk de laatste software wilt gebruiken die een hogere OS vereist, want Mavericks kán er wel op natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hmmm ik kan het sowieso proberen. Lees op internet dat iedereen er erg tevreden mee is, ook op nog oudere (2008 / 2007) systemen.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:21:
Hmmm ik kan het sowieso proberen. Lees op internet dat iedereen er erg tevreden mee is, ook op nog oudere (2008 / 2007) systemen.
Ik begrijp dat Mavericks beter op die machine zal draaien dan Lion of Mountain Lion. (Dit verraste mij.)
Ik neem mijn woorden terug!!
Dus ik zou zeggen: Ga ervoor. Doen!

Alleen hier op tweakers vragen naar hulp bij torrentdownloads lijkt me niet zo gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Tio Nordin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:09:
[...]

Op een Mac Mini Early 2009 zou ik geen Mavericks zetten, loopt niet echt soepel.
Afhankelijk van de configuratie echt wel. Draai hier zelf op een early 2009 met SSD en dan draait het gewoon soepel. Geen performanceverschil te merken met lion of mountain lion.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Tio Nordin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Ik begrijp dat Mavericks beter op die machine zal draaien dan Lion of Mountain Lion. (Dit verraste mij.)
Ik neem mijn woorden terug!!
Dus ik zou zeggen: Ga ervoor. Doen!

Alleen hier op tweakers vragen naar hulp bij torrentdownloads lijkt me niet zo gepast.
:)

En why not, ik vraag toch niet om links? Mavericks is gratis, waar ik het weghaal mag ik zelf weten toch ;) ? Ik vraag alleen om de MD5 hash van eentje uit de Apple Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
breinonline schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:38:
[...]
Afhankelijk van de configuratie echt wel. Draai hier zelf op een early 2009 met SSD en dan draait het gewoon soepel. Geen performanceverschil te merken met lion of mountain lion.
Je hebt gelijk. Ik hoop niet dat ik jou (en wellicht vele anderen) heb beledigd door mijn onwetendheid.
Maarreh... ik heb nog hier nog een witte macbook (mid 2009 met 2GB). Zou Mavericks daar soepeler op draaien dan nu met Snow Leopard? Want ik vind hem best wel traag eigenlijk en zet hem nooit meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bij die MacBook zal het vooral het geheugen en de trage HDD zijn die hem nekken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:00:
Bij die MacBook zal het vooral het geheugen en de trage HDD zijn die hem nekken waarschijnlijk.
Dan laat ik hem lekker zo. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:
[...]

:)

En why not, ik vraag toch niet om links? Mavericks is gratis, waar ik het weghaal mag ik zelf weten toch ;) ? Ik vraag alleen om de MD5 hash van eentje uit de Apple Store...
Mavericks is alleen gratis als je al minimaal Snow Leopard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:10:
Ook niet met 4GB RAM en een SSD?

Ik zie trouwens dat de nieuwste Mavericks 10.9.2. is (13C64). Heeft iemand daar een MD5 van? Heb geen andere Mac, dus wou hem als torrent downloaden, maar dan wil ik hem wel graag tegen een officiële MD5 kunnen vergelijken..
Je hoeft niet moeilijk te doen met torrents, 10.9.2 kun je gewoon direct downloaden bij Apple zelf, inclusief SHA1 om te verifiëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 28-02-2014 22:48 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn alleen de updates voor als je Mavericks al hebt. Mavericks zelf komt alleen via de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
CyBeR schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:41:
[...]

Mavericks is alleen gratis als je al minimaal Snow Leopard hebt.
Mavericks is gratis voor iedereen, het enigste punt is of je computer er geschikt voor is en of je direct kunt upgraden of het via een omweg moet doen (bijv. clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Tio Nordin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:09:
[...]

Op een Mac Mini Early 2009 zou ik geen Mavericks zetten, loopt niet echt soepel. Als Mavericks geen vereiste is zou ik gewoon van Leopard naar Snow Leopard gaan, superstabiel op die machine.
Heb toevallig voor mijn vader een Mac Mini early 2009 (core 2 duo 2.26 GHz) gekocht en Mavericks draait daar goed/prima op. Wel 4 GB memory en er draait niets bijzonders op. Uitzending Gemist en VLC die .mkv bestanden afspeelt gaat heel goed (full screen).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Pyrone89 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:19:
[...]

Mavericks is gratis voor iedereen, het enigste punt is of je computer er geschikt voor is en of je direct kunt upgraden of het via een omweg moet doen (bijv. clean install)
Heb inmiddels een torrent gevonden van de .dmg van 10.9.1 (13B42). De MD5 matcht na downloaden ook met de MD5 die ik op internet tegenkom, dus daar ga ik vanmiddag maar eens mee aan de gang. Eerst maar 10.5 erop met de media die bij de Mini zit, en daarna vanuit Leopard een stickje maken met de .dmg van Maverick.

En dan kan ik als Mavericks geinstalleerd is vanuit daar wel weer updaten naar 10.9.2 waarin die SSL-bug gefixed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:19:
[...]

Nee, Mavericks is alleen gratis indien je al minimaal Snow Leopard hebt:
B. Mac App Store License. If you obtained a license for the Apple Software from the Mac App Store, then subject to the terms and conditions of this License and as permitted by the Mac App Store Usage Rules set forth in the App Store Terms and Conditions (http://www.apple.com/legal/ itunes/ww/) (“Usage Rules”), you are granted a limited, non-transferable, non-exclusive license:

(i) to download, install, use and run for personal, non-commercial use, one (1) copy of the Apple Software directly on each Apple-branded computer running OS X Mountain Lion, OS X Lion or OS X Snow Leopard (“Mac Computer”) that you own or control;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:20:
[...]

Nee, Mavericks is alleen gratis indien je al minimaal Snow Leopard hebt:

[...]
Het zegt dus niet dat Mavericks niet gratis is voor iedereen, het zegt alleen dat je een van de genoemde OS'en nodig hebt om de upgrade te kunnen doen. Als je die niet hebt moet je via een omweg werken. Bijvoorbeeld een vriend een OSX Mavericks stick laten maken of langs de Apple Store.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 01-03-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat zegt dat een vereiste voor het installeren met een mac-app-store licentie is dat je snow leopard+ hebt. De enige andere manieren in het document om een licentie te krijgen zijn als 'ie al op je computer geinstalleerd stond bij aanschaf, of als je een maintenance programma hebt of een volumelicentie aanschaft.

Op elke andere manier verkregen is ook 10.9 dus gewoon illegale software als je er niet voor betaalt. (En de manier om ervoor te betalen is dus 10.8 kopen en dán gratis upgraden.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 01-03-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik heb nu een tijdje 10.9.2 draaiende en ik ben nog niet helemaal tevreden, er zijn zeker nog wat bugs blijven hangen (Finder bugs).
Daarentegen zijn de animaties duidelijk smoother geworden. Ook Safari lijkt (nog) smoother te scrollen. Maar het mooiste: mijn grootste ergernis is gerepareerd! Het proces kernel_task bleef na het waken van mijn MacBook in een soort loop hangen, waardoor ie 100% cpu vroeg. Dit was alleen op te lossen door mijn systeem te rebooten. Niet leuk als je ff snel wat wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Hier nu 10.9.2 op een MB 7,1 en Imac 13.2 draaiende zonder problemen.
Grafisch komt alles wat vlotter en soepeler over allemaal.

Had alleen last van een bug bij meerdere gebruikers, waarbij na het aanmelden
enkele programma's in de hoek gingen hangen, die heb ik niet meer terug gezien
na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:32:
Het zegt dus niet dat Mavericks niet gratis is voor iedereen, het zegt alleen dat je een van de genoemde OS'en nodig hebt om de upgrade te kunnen doen.
Er staat niet dat je dit technisch nodig hebt, er staat dat je dit nodig hebt om te voldoen aan de licentie. De zin voor het vetgedrukte stuk is hier van belang want die zegt dat je het namelijk alleen mag downloaden, installeren en gebruiken op een Mac die 10.8, 10.7 of 10.6 draait. Gebruik je 10.5 dan mag je dat dus niet en zul je eerst naar 10.6 moeten. Om die reden heeft Apple Snow Leopard nog in hun winkel te koop (10.7 en 10.8 niet meer, die zijn alleen beschikbaar voor wie het al had gekocht of die het bij hun Mac hebben gekregen). Aangezien Snow Leopard 18 euro kost is dat dus geen gratis upgrade voor wie 10.5 draait (scheelt je overigens wat geld want destijds kostte het 29 euro).

Als we kijken naar de systeemeisen van Mavericks dan zien we een aantal Macs die voor het verschijnen van Snow Leopard al lang en breed op de markt waren (denk aan een iMac 2007). Deze draaien 10.5 en hebben die upgrade naar 10.6 nodig. Voor deze groep mensen is Mavericks dus niet gratis, voor de rest wel (omdat die al minimaal 10.6 draaien en dus voldoen aan de licentie van Mavericks). Er staan overigens een behoorlijk aantal pre-Snow Leopard Macs op de lijst maar daar staat tegenover dat velen keurig netjes mee gaan met upgrades. In de praktijk zal vrijwel iedereen aan de licentie voldoen. Dit laat trouwens ook mooi zien dat DRM en activatie zaken ook zeker geen bittere noodzaak zijn. Een goede klantenbinding is een veel effectievere manier om piracy tegen te gaan.

@hieronder: ik had ook alleen over de standaard mogelijkheid om 10.7 en 10.8 te verkrijgen: via de Mac App Store. Het is een aardige aanvulling om te weten dat je door een belletje alsnog naar 10.7 of 10.8 kunt. Je schiet er alleen qua prijs niet veel mee op (het verschil is iets van 2 euro, bedenk dat bellen net als een installatie medium ook geld kost). De ervaringen met 10.9 zijn echter over het algemeen een heel stuk positiever dan met 10.7 en 10.8 voor wat betreft zaken als performance, stabiliteit en multimonitor setups. Dit is meer interessant voor wie, om wat voor reden dan ook, geen 10.9 kan draaien. Eigenlijk wil je liever op 10.6 of op 10.9 zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 02-03-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:44:
[...]
Gebruik je 10.5 dan mag je dat dus niet en zul je eerst naar 10.6 moeten. Om die reden heeft Apple Snow Leopard nog in hun winkel te koop (10.7 en 10.8 niet meer, die zijn alleen beschikbaar voor wie het al had gekocht of die het bij hun Mac hebben gekregen). Aangezien Snow Leopard 18 euro kost is dat dus geen gratis upgrade voor wie 10.5 draait (scheelt je overigens wat geld want destijds kostte het 29 euro).
Met alle respect, maar dit klopt niet helemaal:
Mijn zoon heeft onlangs voor zijn MacBook Pro (die geleverd was met 10.5) bij apple gevraagd of hij 10.8 kon kopen. (Want bepaalde software die hij professioneel gebruikt heeft nog geen 10.9 ondersteuning). Na betaling van de bekende €18 kreeg hij een downloadlink voor 10.8.
10.6 en 10.7 kun je dus wel degelijk overslaan (misschien 10.8 ook wel) én
10.8 is nog steeds te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Door te bellen naar de Apple Store kun je 10.7 en 10.8 nog steeds krijgen. Of je op die manier ook 10.9 kunt kopen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Mijn MBA liep paar keer vast zowel met 10.8 & 10.9, enig idee wat ik kan doen?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Xu schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:11:
Ja, een nieuw topic openen en exact beschrijven welke MBA je hebt, wat de symptomen zijn en wat je geprobeerd hebt om het op te lossen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Xu schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:11:
Mijn ervaring leert me dat dit komt door vervuilde caches, of fouten in het filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Sinds ik 10.9.2 heb geinstalleerd kan ik niks meer horen op Soundcloud. Op bijvoorbeeld YouTube of een webradio heb ik wel gewoon geluid.

Heb het probleem op de rMBP 13 inch en op mijn 21.5 inch iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de update vreemd probleem. De dag ervoor zat ik nog een film te kijken op tv die draaide via Apple TV vanaf mijn iMac.
Na de update alleen nog geluid en geen beeld.
Wel vanaf mijn iPhone of iPad, en ook via iTunes op mijn iMac, maar niet meer via beeldscherm delen.
Heeft dat met die update te maken?

Ik heb wel geprobeerd om Apple TV te updaten (geen resultaat)
HDMI kabel nieuwe gebruikt (geen resultaat)
Ander HDMI kanaal op TV (geen resultaat)
Apple TV op ander Wifi netwerk (geen resultaat)

Wie heeft hier een oplossing voor, en zijn er nog meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:44:
[...]
De ervaringen met 10.9 zijn echter over het algemeen een heel stuk positiever dan met 10.7 en 10.8 voor wat betreft zaken als performance, stabiliteit en multimonitor setups. Dit is meer interessant voor wie, om wat voor reden dan ook, geen 10.9 kan draaien. Eigenlijk wil je liever op 10.6 of op 10.9 zitten.
Hier ben ik het toch wel erg mee oneens, de consensus is toch wel dat OSX Mountain Lion op dit moment veel stabieler is dan OSX Mavericks. Geen extreem schokkende zaken waardoor mensen massaal de moeite nemen om weer naar OSX Mountain Lion te gaan, maar zeker wel een flink aantal vervelende zaken, waarbij ook met OSX 10.9.2 pas een deel is opgelost.

Mijn advies voor mensen die nog op OSX Mountain Lion zitten: wacht op de volgende OSX (10.10) in de hoop dat die soepeler loopt (volgens het patroon zou dat wel zo moeten zijn: Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion, waarbij Snow Leopard en Mountain Lion beduidend beter werken dan Leopard en Lion respectievelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Dan heb ik dat blijkbaar gemist. Ik heb niet echt ergens kunnen vinden dat Mountain Lion op dit moment veel stabieler is dan Mavericks. Met name niet na de 10.9.2 update. Sterker nog er zijn meer berichten dat het beter en soepeler loopt. Wel waren er in het begin van 10.9 klachten over performance verlies, dit zou met 10.9.2 echter tot het verleden moeten behoren.

Als er sprake is van een consensus, dan moet ik toch meer berichtgevingen terugvinden lijkt me zo. Daarnaast welke vervelende zaken zijn van toepassing, waardoor het in theorie als advies gegeven zou moeten worden om op 10.10 te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Slaiter schreef op zondag 02 maart 2014 @ 06:55:
Dan heb ik dat blijkbaar gemist. Ik heb niet echt ergens kunnen vinden dat Mountain Lion op dit moment veel stabieler is dan Mavericks. Met name niet na de 10.9.2 update. Sterker nog er zijn meer berichten dat het beter en soepeler loopt. Wel waren er in het begin van 10.9 klachten over performance verlies, dit zou met 10.9.2 echter tot het verleden moeten behoren.

Als er sprake is van een consensus, dan moet ik toch meer berichtgevingen terugvinden lijkt me zo. Daarnaast welke vervelende zaken zijn van toepassing, waardoor het in theorie als advies gegeven zou moeten worden om op 10.10 te wachten?
Ik zou eens goed dit topic doornemen en ook het Apple Support forum. Daar wordt het toch wel heel duidelijk uit. Ook de berichtgeving van de grote Apple sites.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 02-03-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Slaiter schreef op zondag 02 maart 2014 @ 06:55:

Mee eens. Wat ik op de fora terug vind wat betreft klachten is qua omvang te vergelijken met elke andere release. Er zitten nog zat bugs in, maar over het algemeen is het een mooi, stabiel en vlot werkend OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind de bugs idd niet noemenswaardig genoeg om een ander os te installeren dan mavericks. Maar kan eraan liggen dat het op mijn laptop gewoon goed werkt. (was voorgeïnstalleerd)

Heb het ook geüpdate op een oude MacBook air en een iMac, en heb daar dezelfde ervaring.

Okee, snow leopard was perfecter. Maar vind mavericks niet onderdoen qua bruikbaarheid.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
_Christiaan_ schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:49:
Okee, snow leopard was perfecter. Maar vind mavericks niet onderdoen qua bruikbaarheid.
Elke nieuwe release heeft zo zijn kinderziekten. Slordig of niet, shit happens. Ik ken hele volkstammen die zweren bij xp omdat het zo stabiel zou zijn. Niet zo gek als het al zo lang gepatched wordt, dan hebbie alle bugs wel een keer kunnen fixen. Zelfde nu met W7 en 8.1.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Vreemd voorval en aangezien ik geen aanknopingspunten heb en ik het graag wil voorkomen in de toekomst ben ik benieuwd of iemand dit herkend.

Gisteravond mijn macbook air '13 (10.9.2) weggelegd met 90%. Pak ik hem vanochtend is de accu ineens leeg en moet hij aan de oplader voor hij wil starten. Schijnbaar is er dus een proces geweest dat hem helemaal leeg heeft getrokken, wat opzicht al een prestatie is gezien de accuduur die ik normaal haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nog even terugkoppeling: Mavericks draait prima op de Mini Early 2009 hoor :) Lekker vlot, maar dat komt waarschijnlijk grotendeels door de SSD en de 4GB RAM. Als je Mavericks op een Mini Early 2009 in originele configuratie hebt dan is het waarschijnlijk vele malen trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Crazyanz schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:15:

Gisteravond mijn macbook air '13 (10.9.2) weggelegd met 90%. Pak ik hem vanochtend is de accu ineens leeg en moet hij aan de oplader voor hij wil starten. Schijnbaar is er dus een proces geweest dat hem helemaal leeg heeft getrokken, wat opzicht al een prestatie is gezien de accuduur die ik normaal haal.
Kijk eens bij Energie in Activiteiten weergave, wie weet vind je daar wat terug, of kijk bij CPU of er een proces is wat extreem veel tijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

ThinkPadd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:37:
Nog even terugkoppeling: Mavericks draait prima op de Mini Early 2009 hoor :) Lekker vlot, maar dat komt waarschijnlijk grotendeels door de SSD en de 4GB RAM. Als je Mavericks op een Mini Early 2009 in originele configuratie hebt dan is het waarschijnlijk vele malen trager.
Ik draai Mavericks op een Mini (early 2009) maar dan nog met gewone HDD (wel 4gb ram). Draait ook daar op prima, heb niet de indruk dat Mountain Lion soepeler liep op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Enige waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is dat het systeem het nogal zwaar kreeg toen ik een dikke zipfile van 700MB ging uitpakken en ik ondertussen een achttal tabbladen in Chrome open had en muziek aan het luisteren was in Spotify.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 02-03-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Chrome is echt een draak van een browser geworden, vraagt redelijk wat van je systeem. Ik gebruik Chrome alleen voor mijn werk omdat ik dan makkelijk kan switchen tussen google profielen maar als ik die zaken niet nodig heb dan gebruik ik safari, met paar plugins werkt dat echt heerlijk en je accu gaat een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dennisweb schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:26:
Sinds ik 10.9.2 heb geinstalleerd kan ik niks meer horen op Soundcloud. Op bijvoorbeeld YouTube of een webradio heb ik wel gewoon geluid.

Heb het probleem op de rMBP 13 inch en op mijn 21.5 inch iMac.
Update je flash player; verouderde worden automatisch uitgeschakeld als beveiliging. Ook kun je wellicht chrome gebruiken.

YouTube blijft werken omdat die dan HTML5 gebruikt.

Ik denk althans dat dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Tjoekie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:32:
Sommige hebben de recovery partititie wel en sommigen ook niet. Als je hem niet hebt kun je gebruik maken van internet recovery om opnieuw te installeren. Zie ook hier.
Nu ben ik officieel in de war... Als ik bijv. lees op http://support.apple.com/kb/ht4718
dan krijg ik het idee dat die time machine of zo die elk uur een 'backup'? bijwerkt, GEEN image maker is?

Oftewel, het is (vergeleken met ms windows) een system restore punt?
Bij echte ellende moet je ook gewoon opnieuw beginnen op de mac en kan die time machine backujp niet ook dienen als reeds gedane settings/gemaakte data re-integratie ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

DouweGNL schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:54:
Ik draai Mavericks op een Mini (early 2009) maar dan nog met gewone HDD (wel 4gb ram). Draait ook daar op prima, heb niet de indruk dat Mountain Lion soepeler liep op dit systeem.
Wat mij tegen viel (mac mini eind 2012, i5 dual core, 500 GB / 4 GB / mavericks met laatste updates) is dat ondanks 74 Mbit wifi verbinding, tijdens het prive gebruik, surfen, mail, facebook, forge of empire map open, dat om de haverklap (heel irritant dus) sky.fm ff wegvalt, zo heb je lekkere muziek en zo stilte. Toen andere online radio geprobeerd, tunein, van die hollandse verzamel website kanalen.... maar die hadden het ook.

Dus heb ik hetzelfde gedaan op mijn oude laptop, acer aspire 7xxx , ook c2d (1,8~2,2 gHz meen ik) 500 GB / 3 GB / w7 ultimate x64, 68 Mbit wifi... en geeeeennnn happeringen op audio streams...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
notsonewbie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:14:
Bij echte ellende moet je ook gewoon opnieuw beginnen op de mac en kan die time machine backujp niet ook dienen als reeds gedane settings/gemaakte data re-integratie ?
Bij "echte ellende" zoals een defecte HDD/SSD of overstap naar een nieuwe Mac kan je zonder problemen je Time Machine backup terugplaatsen en verder werken alsof er niets gebeurd is. Hij maakt idd elk uur een backup, maar hierbij past TM op je backup schijf enkel aan wat er in het voorbije uur veranderd is, zodat je reservekopie up to date blijft.

Iets totaal anders dan een Windows herstelpunt dus. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bibi2205 op 03-03-2014 13:45 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:11:
Zie nu alles online staan, beetje jammer dat ik die iWorks dus niet gratis krijg op mijn week oude mac...

[afbeelding]
Dat is vreemd, ik heb namelijk wel (gratis) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

bibi2205 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Bij "echte ellende" zoals een defecte HDD/SSD of overstap naar een nieuwe Mac kan je zonder problemen je Time Machine backup terugplaatsen en verder werken alsof er niets gebeurd is. Hij maakt idd elk uur een backup, maar hierbij past TM op je backup schijf enkel aan wat er in het voorbije uur veranderd is, zodat je reservekopie up to date blijft.

Iets totaal anders dan een Windows herstelpunt dus. ;)
Sinds Maverick (of eerder) maakt OSX de time machine backup disk ook bootable. Je kunt dus via jouw time machine disk opstarten en daar vanaf je backup terug zetten op een nieuwe schijf.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:51:
[...]

Dat is vreemd, ik heb namelijk wel (gratis) :?
Het is gratis als:

- Je een Mac hebt gekocht na een bepaalde datum in 2013;
- Je ooit iLife had gekocht op DVD of als Trail had gedownload en had geïnstalleerd. De App Store herkent dit en maakt daarmee de App Store versie gemarkeerd als "gekocht" en is daarmee gratis toegankelijk (inclusief updates).

En je kunt het gratis maken via de ze tweak van Lifehacker.com
http://lifehacker.com/get...ericks-machine-1469700860

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:20
Ik draai nu nog op 10.9.1 met mijn rMBP. Is het aan te raden naar 10.9.2 of moet ik nog even wachten?
Ik gebruik namelijk mail voor mijn gmail account, en ik las dat daar nog wat problemen mee waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Je hebt geluk dat je op 10.9.1 geen problemen met je mail hebt. :P
10.9.2 schijnt namelijk nog wat zaken met mail gefixt te hebben. Voor mij draait het in ieder geval prima, ik heb geen gekke synchronisatie issues meer wat ik met 10.9.1 wel had.
Daarnaast werkt alles in zijn algemeen wat beter op 10.9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
En jij draait ook gmail op mail? Las dat bv mail niet meer binnenkomt ??

Maar gewoon updaten naar 10.9.2 dus?

[ Voor 21% gewijzigd door mister9 op 03-03-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ja, ik heb mijn Gmail en mijn iCloud mail geconfigureerd in Mail. Bij beide heb ik nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds 10.9.2 werkt Gmail eindelijk "normaal" in de Mail.app. Sinds 10.9.0 was dat geen vast gegeven meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ok top. Verder ook geen nadelige effecten van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Update je systeem nou maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
4POX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Sinds Maverick (of eerder) maakt OSX de time machine backup disk ook bootable. Je kunt dus via jouw time machine disk opstarten en daar vanaf je backup terug zetten op een nieuwe schijf.
Ah, dat wist ik niet.. Maar ik vermoed dat dat op mijn Time Capsule niet echt van toepassing is. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mister9 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:17:
Ik draai nu nog op 10.9.1 met mijn rMBP. Is het aan te raden naar 10.9.2 of moet ik nog even wachten?
dat is zelfs absoluut noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:51:
[afbeelding]
De voortgangsbalk gaat dus niet meer weg. Ik moet de Downloads map uit mijn dock halen en opnieuw invoegen, maar dit is natuurlijk niet te doen.
Ik had hier af en toe ook "last" van, maar sinds 10.9.2 ben ik dit niet meer tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

10.9.2 loopt zeker soepeler. Vooral het inloggen en switchen van gebruikers gaat veel sneller. Dat was zó irritant in 10.9.1 dat ik bijna van plan was terug te gaan naar 10.8 :|
Volgens mij heb ik ook het probleem niet meer dat mijn WD externe harddisk om de haverklap disconnect. Laten we hopen dat dat zo blijft.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Tio Nordin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:27:
[...]

Ik had hier af en toe ook "last" van, maar sinds 10.9.2 ben ik dit niet meer tegengekomen. :)
Ik helaas nog wel, 2x nu. Ik kan alleen nog steeds niet mijn vinger leggen op de oorzaak. Bugje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:06:
[...]
Ik helaas nog wel, 2x nu. Ik kan alleen nog steeds niet mijn vinger leggen op de oorzaak. Bugje dus.
Balen zeg, ik zie op de apple-forums dat deze bug al in november bij Apple gemeld is. Grrr.
Ik kan er moeilijk over oordelen, maar zulk soort slordigheidjes lijken mij toch simpel door Apple op te lossen. Alhoewel, als het moeilijk te reproduceren is ...
Ik weet dat er veel grotere fouten zitten in 10.9, maar deze kleine bugs mogen wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen, want ze doen toch wel af aan de typische apple-gebruikerservaring (waar ik best wel trots op ben/was).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet ontevree over mijn besturingssysteem en 10.9.2 is een flinke vooruitgang, maar mede door dit soort kleinigheidjes is de laatste update nog steeds niet echt apple-waardig te noemen. In mijn ogen dan.
Van mij hoeft Apple niet elk jaar een grote update van het OS uit te brengen. Als ze 10.9 een jaartje (of 2) hadden uitgesteld, beter getest en iets meer uitontwikkeld had ík er niet mee gezeten, maar ja, wie ben ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:42:
Ik zou eens goed dit topic doornemen en ook het Apple Support forum. Daar wordt het toch wel heel duidelijk uit. Ook de berichtgeving van de grote Apple sites.
Ik lees juist op die fora alleen maar positieve opmerkingen, ook bij de hackintoshes is men erg blij met 10.9 en gebruikers om me heen hoor ik zelfs helemaal niet over problemen met OS X (welke versie dan ook). As usual zal de praktijk heel anders zijn dan hetgeen er op een paar fora staat. Het is daar vooral maar net wat je er in wil lezen. Zoals de rest ook al aangeeft: bij een andere versie of een geheel ander OS is de situatie echt niet anders. Er zijn altijd wel een aantal mensen met problemen. Gmail is ook een garantie voor problemen wanneer je dat in een mailclient wil gaan gebruiken (labels...het is een vloek en een zegen).
CyBeR schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:17:
dat is zelfs absoluut noodzakelijk.
Ter verduidelijking: als je iets van Safari, Messages, Mail, enz. gebruikt icm iets van SSL dan is 10.9.2 een must omdat het een beveiligingsgat op SSL gebied dicht. Aangezien steeds meer zaken gebruik maken van SSL is die update eigenlijk wel als noodzakelijk aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heef hier iemand Mavericks draaien op een nieuwere 27" inch iMac i.c.m. een Wacom Intuos 5? Ik heb nog steeds geen Mavericks geïnstalleerd omdat er problemen schijnen te zijn met input lag, metname bij zware CPU taken (Cinema4d) en in Photoshop.

Zie hier een topic daarover: http://forum.wacom.eu/vie...php?f=2&t=16152&start=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Bah, heb sinds ruim een week last van het proces systemstats wat richting de 100% CPU load gaat op mijn MacBook Air 2010. Ik had het onder zowel 10.9.1 als 10.9.2. Ik had het gevoel dat ik er last van kreeg sinds ik een 64GB microSD-kaart in een DoSeen-adapter gebruikte. Echter, zowel zonder die kaart (ik gebruik het als opslag voor grote bestanden) als met komt het voor. Ik kan het triggeren door de accuduur te bekijken, maar het komt ook sporadisch voor. Als ie het uit zichzelf doet, merk ik dat de fan voor 20 seconden begint te blazen, maar dan is het ook over. Kijk ik zelf naar de accuduur, dan blijft systemstats in 80% van de gevallen hangen. Ik kan in de log's niets vinden. Ik heb de SMC en PRAM gereset, maar dat verhelpt het niet. Ik las dat systemstats ook uit te zetten is, maar dat accuduur niet (goed) wordt weergegeven. Iemand dezelfde ervaringen of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Sinds de laatste patch (10.9.2) had ik wat probleempjes met mijn gmail binnen Apple Mail. Ik kreeg constant de volgende error:
Unable to receive mail. There may be a problem with the mail server or network. Verify the settings for account “gmail” or try again.

The server returned the error: The server “imap.gmail.com” cannot be contacted on port 995.
Tijd om het op te lossen, want dat hoort natuurlijk niet. Via via kwam ik op de suggestie om de 'Incoming Mail Server' van 'imap.gmail.com' te veranderen in 'imap.googlemail.com'. Zie onderstaand plaatje waar je dit kunt wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VLTO286.png

Sindsdien zijn al mijn warnings verdwenen. Misschien doet iemand anders er zijn voordeel mee.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Ik had soortgelijke problemen met gmail, echter struikelde die al een tijdje over de 2-step authenticatie. Na het uitzetten hiervan werkt gmail in mail naar behoren (afijn, al is het wat minder veilig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Koenbr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:47:
Ik had soortgelijke problemen met gmail, echter struikelde die al een tijdje over de 2-step authenticatie. Na het uitzetten hiervan werkt gmail in mail naar behoren (afijn, al is het wat minder veilig).
Moet je dan niet gewoon een app-specific password aanmaken:
https://accounts.google.c...hSubTokens?hide_authsub=1

2-step uitzetten lijkt me inderdaad een stuk onveiliger.
App passwords allow 2-Step Verification users to access their Google Accounts through apps such as

Mail on iPhone or iPad
Microsoft Outlook
Mail on Mac

Unfortunately, such apps can only be configured with a username and a password, rather than a username, password, and verification code.
Instead of codes, you'll use app passwords to access your account through those apps.

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 05-03-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Vreemd, daarmee heb ik geen problemen.
Gebruik ook 2-step authentication, en je moet inderdaad voor elke plek waar je je Gmail gebruikt (los van de website) even een applicatiespecifiek wachtwoord aanmaken.

Wat niet helemaal goed gaat met de Mail app en Gmail, is dat hij als je een bericht aan het typen bent, hij dit opslaat als concept. Maar dat concept verwijdert hij vervolgens niet, waardoor je als je via Gmail.com kijkt ineens 100 concepten in je mailbox hebt staan. Maar dat kun je gelukkig uitzetten door het vinkje "Bewaar conceptberichten op de server" uit te vinken.

En ik merk dat de Mail app m'n labels/filters ook niet goed hanteert. Ik heb via de webinterface van Gmail diverse filters aangemaakt, zodat mail in mapjes wordt gegooid en gelabeld wordt. Maar door de Mail app komen sommige dingen in postvak in, ipv in de map waar ze horen...

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 08-03-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Sinds vandaag draai ik de 10.9.3 bèta en die draait tot nu toe nóg smoother dan 10.9.2, dus ik heb goede hoop op een (eindelijk) goede experience met Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RnB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:44:
Sinds vandaag draai ik de 10.9.3 bèta en die draait tot nu toe nóg smoother dan 10.9.2, dus ik heb goede hoop op een (eindelijk) goede experience met Mavericks.
Specifieke zaken waar je de verbetering ziet. Zijn bepaalde apps smoother, of bepaalde animaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
De algehele ervaring met het OS is gewoon smoother.
Waar ik mijn rMBP met custom 2,6GHz i5 en 16GB werkgeheugen bij de voorgaande versies traag vond (10.9.2 ietsjes verbeterd), werkt ie nu gewoon naar verwachting.

Helaas zitten de Finder bugs die ik eerder heb aangehaald, er nog in.. Toch jammer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik loop al enige tijd tegen een bug aan (of misschien een feature), waarbij OSX (10.9) volkomen at random bij het opstarten of het uit sleep komen mijn 2e monitor ineens primary maakt (lees: de dock en het panel verschijnen dus op de verkeerde monitor), ik kan via google wel uitvinden dat meer mensen dit probleem hebben maar een oplossing lijkt niet te vinden.
Misschien dat iemand hier een idee heeft hoe mavericks te forceren om de dock & panel altijd op 1 scherm te tonen i.p.v random een scherm te kiezen?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, aangezien sinds Mavericks zowel je primary als je secondary screen een dock en menubar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

blouweKip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:14:
Ik loop al enige tijd tegen een bug aan (of misschien een feature), waarbij OSX (10.9) volkomen at random bij het opstarten of het uit sleep komen mijn 2e monitor ineens primary maakt (lees: de dock en het panel verschijnen dus op de verkeerde monitor), ik kan via google wel uitvinden dat meer mensen dit probleem hebben maar een oplossing lijkt niet te vinden.
Misschien dat iemand hier een idee heeft hoe mavericks te forceren om de dock & panel altijd op 1 scherm te tonen i.p.v random een scherm te kiezen?
Sysprefs -> Mission Control -> Displays have separate spaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
RnB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:19:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, aangezien sinds Mavericks zowel je primary als je secondary screen een dock en menubar heeft.
Een dock op mijn externe scherm met rMPB heeft zich nog nooit getoond. Moet ik dat nog ergens aanzetten in preferences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
CyBeR schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:24:
[...]

Sysprefs -> Mission Control -> Displays have separate spaces.
Nee, daarmee kun je alleen terug naar de oude situatie (dus zonder de spaces), die optie heb ik vanzelfsprekend al ingeschakeld, het probleem is dat osx dus random mn menubalk en dock op een van mn 2 monitoren neerzet terwijl ik wil dat deze altijd op dezelfde monitor getoond wordt (mn 2e scherm is een tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

blouweKip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:44:
[...]

Nee, daarmee kun je alleen terug naar de oude situatie (dus zonder de spaces), die optie heb ik vanzelfsprekend al ingeschakeld, het probleem is dat osx dus random mn menubalk en dock op een van mn 2 monitoren neerzet terwijl ik wil dat deze altijd op dezelfde monitor getoond wordt (mn 2e scherm is een tv)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Dat is volgens mij een feature. Ik ben er niet geheel gelukkig mee en zou het willen uitzetten.
Als je in het actieve venster je muis even onderin het scherm plaatst dan verschijnt daar je dock en blijft op het scherm staan totdat je de dock op het andere scherm weer op dezelfde manier activeert.
Ik ben er sinds kort achter, maar stoorde mij er behoorlijk aan. Maar nog steeds zou ik het graag uit willen zetten

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

blouweKip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:44:
[...]

De oude situatie is de enige die doet wat je omschrijft. De nieuwe situatie is dat de menubalk op elk scherm staat en de dock op elk scherm oproepbaar is door met de muis naar onder te gaan. De dock staat echter maar op een scherm tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
De oude situatie is de enige die doet wat je omschrijft. De nieuwe situatie is dat de menubalk op elk scherm staat en de dock op elk scherm oproepbaar is door met de muis naar onder te gaan. De dock staat echter maar op een scherm tegelijk.
Probleem is dus dat deze bug zich in de oude situatie voordoet (en de nieuwe situatie met spaces al helemaal geen verbetering is) en niet in 10.8 aanwezig is, apple kennende zou dit een feature kunnen zijn maar dan wil het dit gedrag wel graag uit kunnen zetten en daar lijkt geen optie voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee dat is zeker geen feature. Ik heb daar zelf ook geen last van moet ik zeggen. Ik kom niet verder dan dat Mavericks m'n wallpapers nog wel 's door de war haalt -- m'n dock echter staat altijd op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
me_mrtn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:53:
Bah, heb sinds ruim een week last van het proces systemstats wat richting de 100% CPU load gaat op mijn MacBook Air 2010. Ik had het onder zowel 10.9.1 als 10.9.2. Ik had het gevoel dat ik er last van kreeg sinds ik een 64GB microSD-kaart in een DoSeen-adapter gebruikte. Echter, zowel zonder die kaart (ik gebruik het als opslag voor grote bestanden) als met komt het voor. Ik kan het triggeren door de accuduur te bekijken, maar het komt ook sporadisch voor. Als ie het uit zichzelf doet, merk ik dat de fan voor 20 seconden begint te blazen, maar dan is het ook over. Kijk ik zelf naar de accuduur, dan blijft systemstats in 80% van de gevallen hangen. Ik kan in de log's niets vinden. Ik heb de SMC en PRAM gereset, maar dat verhelpt het niet. Ik las dat systemstats ook uit te zetten is, maar dat accuduur niet (goed) wordt weergegeven. Iemand dezelfde ervaringen of oplossingen?
Om hier even op terug te komen, schijnbaar een snafu. Ik heb er al bijna een week geen last van, waar ik het voorheen meerdere malen per dag had. Opgelost.

* me_mrtn houdt zijn vingers gekruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

10.9.3 heeft er maar even kort opgestaan. Regelmatig hield mijn geluid er helemaal mee op. Na een herstart deed 'ie het weer. Tot een ander willekeurig moment (misschien na de sleep) ik helemaal geen geluid meer heb.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat als je een Bootable USB stick maakt, de Mac automatisch Mavericks opnieuw gaat downloaden?

Ik was juist in de veronderstelling dat als ik een Bootable USB maak, het OS vanaf daar wordt geinstalleerd. Wat er nu gebeurd is namelijk het volgende:

1. Boot van USB
2. Apple ID dient ingevoerd te worden voor controle of je het OS aangeschaft hebt
3. Mavericks wordt geheel opnieuw gedownload

Omdat stap 3 vaak lang kan duren is dit erg irritant. Heb al geprobeerd met clean installs / nieuwe installaties. Maar bij beide hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat is niet normaal nee, nu doe je gewoon een Internet Recovery (wat je dmv cmd+r tijdens het booten kan activeren).
Hoe boot je vanaf je USB? Houd je ALT ingedrukt tijdens het booten, zodat alle volumes te zien zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 13-03-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:31:
Dat is niet normaal nee, nu doe je gewoon een Internet Recovery (wat je dmv cmd+r tijdens het booten kan activeren).
Hoe boot je vanaf je USB? Houd je ALT ingedrukt tijdens het booten, zodat alle volumes te zien zijn?
Ja, want het gekke is dat hij dat dus ook doet als ik van te voren de schijf formatteer. Ik boot idd met ALT ingedrukt en selecteer dan de bootable drive.

Dan start het installatie menu en nadat ik ingelogd heb voor verificatie dan gaat hij OSX opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had vandaag iets raars met mijn Macbook Air Haswell. OS X 10.9.2.

Vannacht heeft hij aan de lader gehangen en deze heb ik vanmorgen verwijderd. Ik heb de MBA vanmorgen aangezet, mailtje verstuurd en gezien dat de lading 100% was. Daarna klep gesloten en gaan werken.

Ik was in de veronderstelling dat de machine dan in sluimerstand ging. Vanavond bij het opnieuw openen van de klep (14 uur later) was de batterij compleet leeg. Hoe kan dit? Ik heb de MBA vandaag verder niet gebruikt.

Ik heb inmiddels wel een NAS in mijn bezit, houdt de MBA misschien een netwerkverbinding actief waardoor hij niet sluimert? Bij sharing heb ik bestandsdeling aanstaan.

Hoe kan ik controleren of een Macbook onder Mavericks correct sluimert?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het aangeven van standaard applicaties om bestanden mee te openen lijkt nooit te werken. Bijvoorbeeld .java en .xml bestanden worden by default in Xcode geopend, maar ik wil ze met Sublime text openen. Wanneer ik gewoon rechtsklik op zo'n file doe en Open With -> Other -> Always Open With dan opent hij het bestand wel eenmalig in het programma dat ik aangeef maar de volgende keer wordt gewoon weer doodleuk Xcode gebruikt :|

Weet iemand wat hier fout gaat? (of is het een bug in OS X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat heb ik wel eens met mp3 en m4a files gehad.
Ik heb dat toen opgelost door op die file te staan en de standaard applicatie te veranderen in de Get info window (cmd+i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:54:
Is het normaal dat als je een Bootable USB stick maakt, de Mac automatisch Mavericks opnieuw gaat downloaden?
Dat ligt eraan hoe en van welke bron je die stick gemaakt hebt.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste