Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27
Ik heb inmiddels ook mijn iPod touch 4 (iOS 6.1.6) via iTunes een recover gegeven, en ook hier merk ik een duidelijke verbetering in snelheid en souplesse. Ik heb zelfs het idee dat de geluidskwaliteit nu beter is.
Ik gebruik een Sennheiser HD239 koptelefoon, btw. Oortelefoontjes vind ik persoonlijk niks...

Mijn iPad werkt nu echt probleemloos. Waar ik eerst nog wel eens een hapering had bij de animaties gaat nu alles gewoon erg soepel.
Het snelheidsverschil is niet schokkend, maar wel duidelijk merkbaar bij het gebruik van beide apparaten.

Ik kan het updaten of recoveren via iTunes echt aanraden, zeker als je net als ik al verschillende OTA updates achter elkaar gedaan had op je iOS apparaat.

Maak van tevoren een iCloud backup, laat je iOS apparaat na de update/recover configureren als een nieuw apparaat, en zet daarna die iCloud backup terug. Zo krijg je alle apps en mappen weer terug die je had, en hoef je alleen je foto's, video's en muziek nog terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14
Dennischo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:25:
Heb wederom last van dat Standby en Usage tijden gelijk oplopen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Daar hebben mijn vrouw en ik ook last van sinds we de upgrade hebben gedaan van 7.0.4 > 7.0.6 en helaas heeft de upgrade naar 7.1 (OTA) dit niet verholpen. Wij hebben beiden een iPhone 4S.
De accuduur is dramatisch geworden. De iPhone haalt het eind van de dag nu veelal niet waar ik voorheen nog makkelijk 40/50% over had voor het slapen gaan (22/23uur). Nu moet ik vaak om 18/19.00uur opladen i.v.m. 5/10% nog resterende accu. We hebben wel beide op de zaak standaard WIFI aanstaan op het toestel. 3G gebruiken we niet.

Daarnaast ook al veel opties geprobeerd zoals ik eerder in de topic heb beschreven.
Eerder genoemde zaken als onderstaand helpen helaas niet:
- netwerk: handmatig op KPN NL gezet
- tijdzone handmatig gezet
- tijdelijk 3G aan / WIFI uit
- e-mail accounts verwijderen en herstart en opnieuw toevoegen
- terug naar fabrieksinstelling zonder gebruik van backup via iTunes heeft het probleem ook niet opgelost
- volledig accu leeg laten lopen en vervolgens 10min wachten en dan volledig tot 100% opladen
- veel besparende zaken aangezet sinds 7.0.6 (e-mail handmatig ophalen, geen apps verversen op achtergrond, beperkt aantal apps met gps functie aan Apple Maps bijv, brightness 50% of lager), maar zelfs dat helpt niet

Ik heb ook het idee dat hij veel langer over het opladen doet of het nu via computer of direct via netstroom is. Tips zijn welkom. Helaas buiten garantie tijd dus ook geen optie om naar Apple te stappen. Ook al diverse topics op het officiële Apple forum doorgespit, maar niks bruikbaars gevonden wat in ons geval help.
Dennischo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:09:
Ook wel opmerkelijk: https://discussions.apple.com/message/24938434#24938434
Nja, wordt zo gebeld door de hardware afdeling van Apple, dan maar een reparatieverzoek.
Hoe is het afgelopen? Is soms je oplaad poort vervangen en heeft dit wat opgeleverd? Welk type iPhone heb je overigens?

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 17-03-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
funrider schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Daar hebben mijn vrouw en ik ook last van sinds we de upgrade hebben gedaan van 7.0.4 > 7.0.6 en helaas heeft de upgrade naar 7.1 (OTA) dit niet verholpen. Wij hebben beiden een iPhone 4S.
De accuduur is dramatisch geworden. De iPhone haalt het eind van de dag nu veelal niet waar ik voorheen nog makkelijk 40/50% over had voor het slapen gaan (22/23uur). Nu moet ik vaak om 18/19.00uur opladen i.v.m. 5/10% nog resterende accu. We hebben wel beide op de zaak standaard WIFI aanstaan op het toestel. 3G gebruiken we niet.

Daarnaast ook al veel opties geprobeerd zoals ik eerder in de topic heb beschreven.
- terug naar fabrieksinstelling zonder gebruik van backup via iTunes heeft het probleem ook niet opgelost
- volledig accu leeg laten lopen en vervolgens 10min wachten en dan volledig tot 100% opladen
- veel besparende zaken aangezet sinds 7.0.6 (e-mail handmatig ophalen, geen apps verversen op achtergrond, beperkt aantal apps met gps functie aan Apple Maps bijv, brightness 50% of lager), maar zelfs dat helpt niet

Ik heb ook het idee dat hij veel langer over het opladen doet of het nu via computer of direct via netstroom is. Tips zijn welkom. Helaas buiten garantie tijd dus ook geen optie om naar Apple te stappen. Ook al diverse topics op het officiële Apple forum doorgespit, maar niks bruikbaars gevonden wat in ons geval help.

[...]

Hoe is het afgelopen? Is soms je oplaad poort vervangen en heeft dit wat opgeleverd? Welk type iPhone heb je overigens?
Ik heb van Apple een nieuw toestel gekregen, deze liep meteen goed. Echter toen ik mijn vaste apps ging installeren en iCloud ging instellen liepen ze weer gelijk. Hierna heb ik een nieuwe nano simkaart gehaald bij Hi, dit maakte ook niks uit.
Toen een nieuw iCloud account gemaakt, daar zat het helaas ook niet in. Dan blijft er maar 1 oplossing, alle apps stuk voor stuk opnieuw installeren en vervolgens 2 minuten wachten.
Na 2,5 uur kwam ik bij de laatste 2 apps, Scoupy en RDClient. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de Scoupy app op de achtergrond blijft doorlopen ook al staat de app en locatiegegevens uit. Een dikke bug in de app dus. Geen idee of jij ook Scoupy hebt, maar dat was bij mij en 2 vrienden de oplossing..

Koste mij wel 29 euro voor het vervangen van de iPhone 5S, maar nu is het wel opgelost en gaat de batterij weer lang mee! Zit nu op 90%, vanaf 07u van de lader gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Dennischo schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:27:
[...]

Ik heb van Apple een nieuw toestel gekregen, deze liep meteen goed. Echter toen ik mijn vaste apps ging installeren en iCloud ging instellen liepen ze weer gelijk. Hierna heb ik een nieuwe nano simkaart gehaald bij Hi, dit maakte ook niks uit.
Toen een nieuw iCloud account gemaakt, daar zat het helaas ook niet in. Dan blijft er maar 1 oplossing, alle apps stuk voor stuk opnieuw installeren en vervolgens 2 minuten wachten.
Na 2,5 uur kwam ik bij de laatste 2 apps, Scoupy en RDClient. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de Scoupy app op de achtergrond blijft doorlopen ook al staat de app en locatiegegevens uit. Een dikke bug in de app dus. Geen idee of jij ook Scoupy hebt, maar dat was bij mij en 2 vrienden de oplossing..

Koste mij wel 29 euro voor het vervangen van de iPhone 5S, maar nu is het wel opgelost en gaat de batterij weer lang mee! Zit nu op 90%, vanaf 07u van de lader gehaald :)
Bedankt voor je snelle reactie!
Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben ook de Scoupy app geinstalleerd. Ik heb zojuist de app verwijderd en mijn iPhone aan de oplader gehangen om te zien of dit het verhelpt. Dat zou geweldig zijn. Misschien goed om dit ook aan Scoupy te melden.

Ik vraag me wel oa of hiermee ook de weergave bij jou qua gebruiktijd = gelijk aan stand-by tijd weer normaal is geworden na een volledige keer opladen naar 100%? Of heb je nog iets anders moeten doen zoals hard reset of dergelijke om dat goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
funrider schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie!
Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben ook de Scoupy app geinstalleerd. Ik heb zojuist de app verwijderd en mijn iPhone aan de oplader gehangen om te zien of dit het verhelpt. Dat zou geweldig zijn. Misschien goed om dit ook aan Scoupy te melden.

Ik vraag me wel oa of hiermee ook de weergave bij jou qua gebruiktijd = gelijk aan stand-by tijd weer normaal is geworden na een volledige keer opladen naar 100%? Of heb je nog iets anders moeten doen zoals hard reset of dergelijke om dat goed te krijgen?
Na het verwijderen van de app liep de tijd al meteen weer goed. Ook na het laden naar 100%. Ik heb dit al bij Scoupy gemeld, maar hoe meer mensen dit melden, hoe sneller dit wordt opgelost! https://scoupy.nl/nl/contact
Had vanochtend al een reactie terug dat ze er mee bezig gaan, maar goed, zoals hierboven al vermeld.. Beetje druk erachter kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Zoals jullie al gemerkt hebben gebruikt de Scoupy app aardig wat stroom voor sommige gebruikers. Dit heeft ondermeer met een verandering in iOS 7.1 te maken.

Om het probleem op te lossen hebben we een functie in de app aan onze kant (server side) uitgeschakeld, echter om deze instelling in jou app te krijgen moet je eerst de app openen en deze laten synchroniseren met ons systeem.

Daarnaast hebben we vandaag een update bij Apple ingediend welke het probleem ook oplost. Helaas moeten we zoals altijd eerst een paar dagen wachten tot Apple deze doorlaat naar de App Store.

Mochten jullie meer vragen hebben kunnen jullie zoals Dennis aangeeft ons contact formulier op de website invullen (scoupy.nl/contact). Ook zal ik deze thread in de gaten houden om jullie van dienst te zijn.

Excuses voor het ongemak!!

Jasper Bel
Lead developer SCOUPY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:17:
Hi all,

Zoals jullie al gemerkt hebben gebruikt de Scoupy app aardig wat stroom voor sommige gebruikers. Dit heeft ondermeer met een verandering in iOS 7.1 te maken.

Om het probleem op te lossen hebben we een functie in de app aan onze kant (server side) uitgeschakeld, echter om deze instelling in jou app te krijgen moet je eerst de app openen en deze laten synchroniseren met ons systeem.

Daarnaast hebben we vandaag een update bij Apple ingediend welke het probleem ook oplost. Helaas moeten we zoals altijd eerst een paar dagen wachten tot Apple deze doorlaat naar de App Store.

Mochten jullie meer vragen hebben kunnen jullie zoals Dennis aangeeft ons contact formulier op de website invullen (scoupy.nl/contact). Ook zal ik deze thread in de gaten houden om jullie van dienst te zijn.

Excuses voor het ongemak!!

Jasper Bel
Lead developer SCOUPY
Fijn dat jullie er zo snel iets mee doen! :)
Kostte mij een paar dagen en een vervangend toestel voordat ik dit ontdekte, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
We hebben gisteren beiden de app verwijderd et voila de gebruikstijd/stand-by tijd is weer verschillend en als vanouds! Nog veel belangrijker de accu gaat al veel langer mee (wat ik gistermiddag/avond heb gemerkt).

Achteraf gezien was terug naar fabrieksinstelling dus niet nodig geweest voor mijn iPhone aangezien de telefoon van mij vriendin nu ook weer normaal werkt (en die was niet terug naar fabrieksinstellingen gezet).
De accuduur is nu weer 'normaal' niet langer 1% kwijt per paar minuten. In ons geval was de telefoon na gemiddeld gebruik (zonder bluetooth/3G gebruik, maar wel 90% van dag WIFI) na zo'n 14 uur leeg. Nu gaan we vandaag weer meemaken hoelang de accu nu weer meegaat, maar ik denk zeker 24uur als het niet meer is (zoals het was).

Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Heeft dit met iBeacon/GPS wijzigingen te maken? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!

Goed om te zien Jasper dat jullie dit snel oppakken. Echter lijkt er sinds iOS7.0.6 dit zich al voor te doen. Helaas zaten we daardoor al weken te tobben en zoeken naar een oplossing. Wij gaan de app voorlopig niet (meer) gebruiken in ieder geval. De site voldoet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Merk sinds gisteren en vandaag dat mijn iPhone 5s traag reageert met iOS 7.1 na het unlocken (verminder beweging staat uit). Eerst opende een icoontje na unlocken vrijwel meteen, nu duurt het een sec of iets langer voordat de app komt (dus de aanraking wordt wel opgemerkt). Wanneer ik vervolgens apps open, reageren ze wel allemaal vlot en komen meteen op. Meer mensen die dit herkennen? Ging vanaf de update goed maar sinds gisteren lijkt er wel een vertraging opgetreden.

edit:
Het lijkt wel te liggen aan de fingeprint scanner. Als ik unlock met code dan gaat het wel sneller

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 18-03-2014 12:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, mag het ook gezegd worden! Na de update naar iOS 7.1 op mijn iPhone 4S gaat alles merkbaar sneller. Vond hem de laaste maanden wat trager worden, maar nu kan die weer een tijdje mee! Ook het scherm tijdens het bellen is duidelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JB schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:41:
Merk sinds gisteren en vandaag dat mijn iPhone 5s traag reageert met iOS 7.1 na het unlocken (verminder beweging staat uit). Eerst opende een icoontje na unlocken vrijwel meteen, nu duurt het een sec of iets langer voordat de app komt (dus de aanraking wordt wel opgemerkt). Wanneer ik vervolgens apps open, reageren ze wel allemaal vlot en komen meteen op. Meer mensen die dit herkennen? Ging vanaf de update goed maar sinds gisteren lijkt er wel een vertraging opgetreden.

edit:
Het lijkt wel te liggen aan de fingeprint scanner. Als ik unlock met code dan gaat het wel sneller
Ik merk dat niet. Voor mijn gevoel komt die gelijk op als ik na het unlocken meteen een app aan tik

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
De afgelopen twee weken voelde ik dat mijn iPhone warm was en liep mijn batterij enorm snel leeg: ik zag de percentages gewoon aflopen en om 15u was mijn telefoon leeg. Gisteren een volledige 7.1 restore gedaan ipv. de OTA update: geen verbetering. Location Services, Background Refresh, Mail e.d. uitgezet: geen verbetering. Na veel speurwerk kwam ik in deze thread terecht, en las ik de opmerkingen over de Scoupy app. Scoupy verwijderd en: probleem opgelost!! Thanks! _/-\o_

@Jasper: Zou jij misschien nog kunnen vertellen waardoor dit nu veroorzaakt werd? Hoe kan het dan een iOS app zonder GPS (stond uit) en zonder Background Refresh toch zoveel batterij kan/mag gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Pewima op 18-03-2014 17:23 ]

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[b][message=41951011,noline]

@Jasper: Zou jij misschien nog kunnen vertellen waardoor dit nu veroorzaakt werd? Hoe kan het dan een iOS app zonder GPS (stond uit) en zonder Background Refresh toch zoveel batterij kan/mag gebruiken?
Dit verbaast mij ook wel een beetje. Ik was altijd in de veronderstelling dat iOS zelf best wel slim om ging met achtergrond processen, en dus vanzelf een app afsluit nadat je hem een tijdje niet gebruikt (in tegenstelling tot Android, waar ik dit probleem wel eens vaker heb gehad met willekeurige apps. een zogenoemde 'wakelock').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Sinds IOS 7.1 heb ik op de 5S dat bepaalde herinneringen in het overzichtscherm blijven terugkomen. Voorheen drukte ik op 'wis' en dan waren ze permanent weg, maar nu komen ze na verloop van tijd weer terug. Zowel in de normale- als in nachtmodus.

Ik heb dit onder andere met Jawbone Up24 app, NOS app en Whatsapp.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
funrider schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:27:
[...]

[...]

Ik heb sinds maandag ook grote accu problemen met m'n iphone 5s. Binnen 8 uur is hij helemaal leeg terwijl ik de iphone nagenoeg niet gebruik. Af en toe een whatsapp berichtje welke via de WiFi op het werk binnenkomt. Voorheen ging de accu minimaal 2 dagen mee. Hij wordt ook erg warm als ik hem niet eens gebruik.

Ik heb bovenstaande punten ook geprobeerd maar geen effect. Daarnaast gisteren in iTunes de iphone hersteld en vervolgens een reservekopie teruggezet. Ik ben eigenlijk ten einde raad. De iphone heb ik pas sinds eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 23:28
Probeer eens te herstellen en dan niet jouw reservekopie terug te zetten. Dus als nieuwe iPhone configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Untouchablezz20 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:56:
Probeer eens te herstellen en dan niet jouw reservekopie terug te zetten. Dus als nieuwe iPhone configureren.
Kan ik dan nog wel mijn contacten, foto's en berichten (sms en whatsapp) overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 09:34
Niet toevallig een app op de achtergrond die de hele tijd GPS gebruikt? Bij mij was Moves echt enorm batterijgeil, ik haalde het einde van de werkdag vaak niet als ik hem om 8uur van de lader af haalde.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds 7.1 heb ik problemen met apps zoals Dropbox en Foursquare die de hele tijd de GPS gebruiken.. zelfs al doe ik ze dicht. Enige manier om het GPS symbool weg te krijgen is om deze 2 apps toegang tot de GPS te ontzeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
SgtElPotato schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:58:
Niet toevallig een app op de achtergrond die de hele tijd GPS gebruikt? Bij mij was Moves echt enorm batterijgeil, ik haalde het einde van de werkdag vaak niet als ik hem om 8uur van de lader af haalde.
In ons geval was het de Scoupy app. Het blijkt wel dat je sinds 7.0.6/7.1 veel voorzichter moet omgaan in het wel/niet toegang geven tot GPS voor sommige apps.

Wij haalden sinds 7.0.6./7.1 zo'n 14 uur maximaal op een dag met de GPS Scoupy bug.

Nu halen we zo'n 1,5 dag (dag 1 07.00 uur van lader en 90% van dag op WIFI en telefonisch bereikbaar tot de volgende dag 13.00 uur - 6% accu) zelfs als ik 's nachts mijn toestel niet op vluchtmodus/slaap modus zet zoals ik normaal gesproken doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm als ik dit bovenstaande allemaal lees wacht ik toch maar even met updaten naar 7.1.. zit nu op 7.06(iphone 5s) en tot nu toe geen problemen..
Is er al wat meer duidelijk hoe en wanneer Apple hier iets mee gaat doen? en of ze het überhaupt onderkennen dat er issue's zijn met 7.1 mbt accuduur?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pino85 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:21:
Hmm als ik dit bovenstaande allemaal lees wacht ik toch maar even met updaten naar 7.1.. zit nu op 7.06(iphone 5s) en tot nu toe geen problemen..
Is er al wat meer duidelijk hoe en wanneer Apple hier iets mee gaat doen? en of ze het überhaupt onderkennen dat er issue's zijn met 7.1 mbt accuduur?
Zelf totaal geen problemen met de batterij op de 5S met 7.1. Ik ben vooral heel blij dat mijn spontane reboots zijn opgelost. Dat alleen was al reden om te updaten.

Verder ben ik vrij kritisch over de instellingen van de iPhone. "Ververs apps op de achtergrond" staat uit en bij de privacy en lokatievoorzieningen staat alleen het noodzakelijke aan. Bij iedere update verschijnen klachten over de batterij. Ik zeg niet dat die meldingen onzin zijn, de scoupy app bewijst in ieder geval het tegendeel, maar er zijn ook gebruikers die er geen last van hebben.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
lochtejans schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:12:
[...]

Kan ik dan nog wel mijn contacten, foto's en berichten (sms en whatsapp) overzetten?
Merendeels kun je via iCloud weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:43:
.

Verder ben ik vrij kritisch over de instellingen van de iPhone. "Ververs apps op de achtergrond" staat uit en bij de privacy en lokatievoorzieningen staat alleen het noodzakelijke aan. Bij iedere update verschijnen klachten over de batterij. Ik zeg niet dat die meldingen onzin zijn, de scoupy app bewijst in ieder geval het tegendeel, maar er zijn ook gebruikers die er geen last van hebben.
Het ergste is dat al die apps (net als Apple met bluetooth doet) allerlei zaken weer aanzetten bij updates :r Dropbox geupdate en jawel hoor de optie Camera Upload staat ineens aan. Opzouten! Bepaal zelf welke dingen ik upload

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Sinds ik Dropbox heb blijft de Camera Upload optie gewoon op "off" staan, terwijl ik al veeel updates heb gehad.
Ik heb nog geen enkele app gehad die na updaten ineens opties weer aan had, wel ben ik al eens opnieuw gevraagd of ik push-berichten wilde ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:55
Sinds vandaag reageert mijn iphone 5 schokkerig. Bij het openen van nieuwe tabbladen van safari bijvoorbeeld. Of als ik een email wil beantwoorden. De animatie verloopt schokkerig. Ook als ik een tekst wil selecteren en kopieren. . Ik heb ios 7.06 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
emreorhan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:
Sinds vandaag reageert mijn iphone 5 schokkerig. Bij het openen van nieuwe tabbladen van safari bijvoorbeeld. Of als ik een email wil beantwoorden. De animatie verloopt schokkerig. Ook als ik een tekst wil selecteren en kopieren. . Ik heb ios 7.06 op dit moment.
Inmiddels is 7.1 al uit. Zorgt ervoor dat animaties soepeler verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
JB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Het ergste is dat al die apps (net als Apple met bluetooth doet) allerlei zaken weer aanzetten bij updates :r Dropbox geupdate en jawel hoor de optie Camera Upload staat ineens aan. Opzouten! Bepaal zelf welke dingen ik upload
Ook ik heb hier absoluut geen last van?!? :?
Hij stond op 'off' en staat nog steeds op 'off' :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

lochtejans schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:54:
[...]

Ik heb sinds maandag ook grote accu problemen met m'n iphone 5s. Binnen 8 uur is hij helemaal leeg terwijl ik de iphone nagenoeg niet gebruik. Af en toe een whatsapp berichtje welke via de WiFi op het werk binnenkomt. Voorheen ging de accu minimaal 2 dagen mee. Hij wordt ook erg warm als ik hem niet eens gebruik.

Ik heb bovenstaande punten ook geprobeerd maar geen effect. Daarnaast gisteren in iTunes de iphone hersteld en vervolgens een reservekopie teruggezet. Ik ben eigenlijk ten einde raad. De iphone heb ik pas sinds eind december.
Dit al geprobeerd ?
http://www.appletips.nl/d...-een-betere-batterijduur/

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:07
Ik heb sinds een week of 3 de Iphone 5S, bevalt prima alleen de accu baart me zorgen. Ik haal er soms nog geen 12 uur op een dag mee (half 9 vd lader en haalt vaak half 11 niet eens). Een vriend van me zei dat dit normaal was, mn vorige iphone had hetzelfde. Ook de gebruikstijd staat veel uren terwijl ik hem zolang niet gebruikt heb. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik denk dat je onnodige lokatievoorzieningen aan hebt staan en ververs apps op de achtergrond.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Nope staat allemaal uit en batterij is gekalibreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
dennis_rsb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:45:
Nope staat allemaal uit en batterij is gekalibreerd
Op dat soort momenten mis je toch wel de functie die in Android zit, en laat zien welke app veel batterij gebruikt!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja, dat is inderdaad een echte gemiste functie zo.
Merk zelf ook dat ik graag die functie had gebruikt, omdat ik een slecht gekalibreerde batterij had na iOS7.1 via DFU geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
SgtElPotato schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:50:
[...]

Op dat soort momenten mis je toch wel de functie die in Android zit, en laat zien welke app veel batterij gebruikt!
Ik heb qua apps: VI, Voetbalzone, Nu.nl, Reisplanner, Facebook, Twitter, Omroep Brabant, Shazam, Teletekst, Buienradar en whatsapp. Zijn er volgens jullie app's die veel wreten? Is het aan te raden als je ze wat langer niet gebruikt af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Officieel is het verhaal dat je apps niet continu moet force quitten, want dat kost meer batterij om ze steeds op te starten.
Hoeveel uur speel je ermee in de tussentijd? Als je er veel mee speelt, dan werkt je batterij gewoon normaal. Een iPhone heeft een relatief kleine batterij voor zo'n krachtige telefoon, maar verbruikt ook vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik houd het niet echt bij maar ik denk toch wel een uurtje of 3 per dag (Browsen, Facebook en Whatsapp vooral) Ik zie dat mail ophalen op 1 x per uur staat maar in de praktijk zie ik dat hij veel vaker pusht vanaf de server ik heb hem nu op handmatig staan, zou dit veel schelen?

[ Voor 42% gewijzigd door dennis_rsb op 21-03-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
3u is niet bijster veel, ik heb m volgens de batterijteller nu 2uur en 30 minuten gebruikt en zit op 76%
Mail op handmatig scheelt sowieso wel iets. Ik heb hem ook op 1x per uur.

[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-03-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
SidewalkSuper schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:08:
3u is niet bijster veel, ik heb m volgens de batterijteller nu 2uur en 30 minuten gebruikt en zit op 76%
Mail op handmatig scheelt sowieso wel iets. Ik heb hem ook op 1x per uur.
Het rare is dat de gebruiksduur gister ruim 6 uur was volgens > algemeen>gebruik>gebruik terwijl ik hem echt niet zoveel gebruikt heb. Nu staat hij ook al op 2,5 uur terwijl ik hem misschien een half uurtje-3 kwartier heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Iedere wake up, is ff gebruiken. Iedere mail ophalen in de achtergrond ook. Whatsappje wat binnenkomt. etc
Als je 1 Whatsappgroep hebt die uren losgaat achter elkaar, dan loopt je batt vanzelf leeg. :)

[ Voor 31% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-03-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Dus dan zouden die 6 uur gebruik per dag wel normaal kunnen zijn? Opzich is het niet echt een punt ik kan tussendoor vaak ook opladen (op het werk, thuis of in de auto) maar ik vroeg me af of dit normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
dennis_rsb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:10:
[...]

Het rare is dat de gebruiksduur gister ruim 6 uur was volgens > algemeen>gebruik>gebruik terwijl ik hem echt niet zoveel gebruikt heb. Nu staat hij ook al op 2,5 uur terwijl ik hem misschien een half uurtje-3 kwartier heb gebruikt.
Is je gebruikstijd niet gelijk aan de stand-by tijd? Als dat zo is dan loopt er waarschijnlijk nog een app op de achtergrond (bijv. door constant GPS gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
funrider schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Is je gebruikstijd niet gelijk aan de stand-by tijd? Als dat zo is dan loopt er waarschijnlijk nog een app op de achtergrond (bijv. door constant GPS gebruik).
Nee dat niet. Ik heb t bijgehouden nu is er 25 minuten geen gebruik van de telefoon gemaakt en is er volgens de tel 4 minuten gebruikt, kan dit kloppen?

Daarnaast vroeg ik me af kan zo'n mobiele accu van een onbekend merk (xsenos powerbank) je iphone toch niet kapot maken of de accu slopen of is dit gewoon net zo goed als een dure powerbank? (Afgezien van de grotere en snellere accu)

http://m.xenos.nl/assorti...ssoires/mobiele-oplader-2

[ Voor 26% gewijzigd door dennis_rsb op 21-03-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Omdat ik maar niet tevreden was met de standbytijd van mijn nieuwe iPhone 5S bleef ik maar proberen dit op te lossen met van alles. Gisteren voor de test maar even ' Ververs apps op achtergrond' uitgezet.

Mijn accu gaat gewoon al een dikke dag mee en is nu op 40%. Wat een verschil maakt die functie. En ik geloof niet dat ik er iets aan mis!

Mijn grootste minpunt blijft nu alleen nog dat Vodafone geen mobiele-data toggle meer toestaat en dat je verplicht bent om 3G te gebruiken: meer stroomverbruik als je alleen wilt WhatsAppen.

Ik heb vaak dat ik buiten loop en niets met internet doe maar met WhatsApp wel bereikbaar wil zijn. Dat is nu alleen mogelijk via 3G en niet via GPRS. Beetje jammer.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
THE_BASE schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:08:
Omdat ik maar niet tevreden was met de standbytijd van mijn nieuwe iPhone 5S bleef ik maar proberen dit op te lossen met van alles. Gisteren voor de test maar even ' Ververs apps op achtergrond' uitgezet.

Mijn accu gaat gewoon al een dikke dag mee en is nu op 40%. Wat een verschil maakt die functie. En ik geloof niet dat ik er iets aan mis!

Mijn grootste minpunt blijft nu alleen nog dat Vodafone geen mobiele-data toggle meer toestaat en dat je verplicht bent om 3G te gebruiken: meer stroomverbruik als je alleen wilt WhatsAppen.

Ik heb vaak dat ik buiten loop en niets met internet doe maar met WhatsApp wel bereikbaar wil zijn. Dat is nu alleen mogelijk via 3G en niet via GPRS. Beetje jammer.
Blijft heel raar en stom ja, op Android heb je dat probleem niet dus waarom wel in iOS?!

Nou bedankt Vodafone dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb ik "ververs app op achtergrond" niet sowieso nodig als ik Tomtom én Flitsmeister wil draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn iPhone 5 verliest sinds 2 dagen continu zijn signaal met het netwerk (Hollands Nieuwe). Daardoor blijft hij zoeken naar het signaal en is de accu in no-time leeg. Reset van de netwerkinstellingen werkt helaas niet. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat probleem hebben ik en mijn vriendin ook gehad(gisteren hele dag) maar dan bij telfort. Of dit echt aan de iphone ligt dat denk ik niet. Klinkt meer als een probleem bij Hollands nieuwe/Vodaphone.
Heb je al geprobeerd je sim kaart eruit te halen en weer erin te doen? als dat ook niet werkt zou ik even je provider contacten.

Zelf heb ik ook een wellicht dummy vraag maar ik kom er via internet echt niet uit. Ik heb dan ios 7.06 en heb ingesteld dat mijn iphone 5s zijn scherm na 1min op standby gaat om accuduur te besparen(automaisch slot). Echter kwam ik er achter dat ik dan niet meer gebeld kan worden. Mijn vriendin heeft dan een windows phone en die kan wel gewoon gebeld worden en smsjes ontvangen in standby.
Als ik 3g aan zet en hij gaat dan op standby gaat hij wel over als ik gebeld word. Het kan echt iets doms zijn wat ik over het hoofd zie maar ik ben dit gewoon niet gewend(iphone). Als jullie wat tips hebben waar ik eens kan kijken hoor ik het graag.
PS: Het ligt niet aan de niet storen functie, die staat op handmatig.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 23-03-2014 17:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik pakte gister even de 5S van mijn zusje en tot mijn grote verbazing had deze Siri in het Nederlands. Automatisch begon ik in het Engels een herinnering te zetten en dit werkte totaal niet. Toen in het Nederlands geprobeerd om mijn moeder te laten bellen en dit werkte perfect. Helaas kon ik niet meer uitproberen, maar het zit er dus aan te komen. Ik heb geen idee hoe ze er aan komt, misschien stiekum een beta die Apple op de achtergrond heeft geimplmenteerd, want ze had zelf nog nooit Siri gebruikt en zit ook niet in beta programma's of iets dergelijks.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Is dat niet de simpele spraakherkenning die voorafging aan Siri? Geen idee of dat eruit is gesloopt of niet sinds die komst, maar ik weet nog wel dat je voor Siri commando's in het Nederlands kon geven. Daarmee kon je iig al bellen, nummers afspelen etc.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:27
pino85 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:10:
Dat probleem hebben ik en mijn vriendin ook gehad(gisteren hele dag) maar dan bij telfort. Of dit echt aan de iphone ligt dat denk ik niet. Klinkt meer als een probleem bij Hollands nieuwe/Vodaphone.
Heb je al geprobeerd je sim kaart eruit te halen en weer erin te doen? als dat ook niet werkt zou ik even je provider contacten.

Zelf heb ik ook een wellicht dummy vraag maar ik kom er via internet echt niet uit. Ik heb dan ios 7.06 en heb ingesteld dat mijn iphone 5s zijn scherm na 1min op standby gaat om accuduur te besparen(automaisch slot). Echter kwam ik er achter dat ik dan niet meer gebeld kan worden. Mijn vriendin heeft dan een windows phone en die kan wel gewoon gebeld worden en smsjes ontvangen in standby.
Als ik bv wifi of 3g aan zet en hij gaat dan op standby gaat hij wel over als ik gebeld word. Het kan echt iets doms zijn wat ik over het hoofd zie maar ik ben dit gewoon niet gewend(iphone). Als jullie wat tips hebben waar ik eens kan kijken hoor ik het graag.
PS: Het ligt niet aan de niet storen functie, die staat op handmatig.
Euh, wacht even: zeg je nou dat je niet gebeld kan worden als je iPhone scherm gelocked is? Dat lijkt me niet normaal.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Ram0n schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:48:
Is dat niet de simpele spraakherkenning die voorafging aan Siri? Geen idee of dat eruit is gesloopt of niet sinds die komst, maar ik weet nog wel dat je voor Siri commando's in het Nederlands kon geven. Daarmee kon je iig al bellen, nummers afspelen etc.
Spraakherkenning staat standard aan als Siri uit staat en tegenwoordig ziet het bijna hetzelfde uit als Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Mizgala28 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Spraakherkenning staat standard aan als Siri uit staat en tegenwoordig ziet het bijna hetzelfde uit als Siri.
Dan zal vermoedelijk zijn wat Mr Ton gezien heeft :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

posttoast schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:17:
[...]

Euh, wacht even: zeg je nou dat je niet gebeld kan worden als je iPhone scherm gelocked is? Dat lijkt me niet normaal.
De beller krijgt te horen wanneer hij op standby staat( zonder wifi/3g aan), dit nummer is niet bereikbaar.. ik ben dus op zoek naar wat dit zou kunnen veroorzaken.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15
Wat ik niet terug heb kunnen lezen is of je wel gebeld kan worden wanneer je telefoon unlocked is zonder wifi of 3g. Als dit ook niet het geval is, dan is er iets niet goed met je 2g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
pino85 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:15:
[...]

De beller krijgt te horen wanneer hij op standby staat( zonder wifi/3g aan), dit nummer is niet bereikbaar.. ik ben dus op zoek naar wat dit zou kunnen veroorzaken.
Je hebt "Niet storen" aan staan gok ik. Dan worden telefoontjes geblokkeerd. Je kan deze functionaliteit uitzetten, of instellen dat telefoontjes niet geblokkeerd worden als "Niet storen" aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

RnB schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:20:
Wat ik niet terug heb kunnen lezen is of je wel gebeld kan worden wanneer je telefoon unlocked is zonder wifi of 3g. Als dit ook niet het geval is, dan is er iets niet goed met je 2g verbinding.
Ik zal dit spoedig laten weten.
MarcoC schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Je hebt "Niet storen" aan staan gok ik. Dan worden telefoontjes geblokkeerd. Je kan deze functionaliteit uitzetten, of instellen dat telefoontjes niet geblokkeerd worden als "Niet storen" aanstaat.
Niet storen staat niet aan, staat op handmatig. Er staat geen maan symbool.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 23-03-2014 15:55 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
pino85 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Niet storen staat niet aan, staat op handmatig. Er staat geen maan symbool.
Je zegt dat "Niet storen" op handmatig staat, dat betekent dat "Niet storen" aanstaat. Maar als het echt uitstaat, dan weet ik het ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 23-03-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah ik las het verkeerd, handmatig stond uit.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pino85 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:15:
[...]

Los van of je 2G goed werkt is dit niet goed en moet je even een restore doen op je telefoon. Als 't dan nog niet werkt is 't een geval garantie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Maar wie zegt dat het aan de telefoon ligt?
Het kan best aan de provider kant liggen, dat daar iets verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kans is onbenoemelijk klein. Wel simpel te testen: stop de sim-kaart in een andere telefoon.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 23-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Heb even getest of ik als hij gewoon aanstaat wel bereikbaar ben als 3g uit staat, ik ben dan gewoon bereikbaar.
Zit er aan te denken dat inderdaad een restore te doen of morgen eerst nog even telfort te bellen of hun kunnen kijken of mijn 2g wel werkt.
Helaas heeft niemand in mijn nabije omgeving een smartphone waar de nano sim in kan om even te testen.
Bedankt in ieder geval alvast voor alle tips!

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 23-03-2014 17:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
dennis_rsb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Nee dat niet. Ik heb t bijgehouden nu is er 25 minuten geen gebruik van de telefoon gemaakt en is er volgens de tel 4 minuten gebruikt, kan dit kloppen?

Daarnaast vroeg ik me af kan zo'n mobiele accu van een onbekend merk (xsenos powerbank) je iphone toch niet kapot maken of de accu slopen of is dit gewoon net zo goed als een dure powerbank? (Afgezien van de grotere en snellere accu)

http://m.xenos.nl/assorti...ssoires/mobiele-oplader-2
Misschien heb jij veel apps aanstaan bij 'ververs apps op achtergrond' danwel GPS en dat die geregeld updaten (ook als jij niet je telefoon gebruikt) en dat zodoende je gebruik zo hoog is. elf heb ik geheel ververs apps op achtergrond uitstaan vanwege accu besparing en mis het voor geen meter. Bij GPS heb ik ook slechts apps aanstaan waarvan ik werkelijk wil dat ze GPS gebruiken (Maps, OV9292, NS).

Ook is het slim op je e-mail accounts op fetch (of eventueel handmatig te zetten) en dan bijv. 1x per uur op te halen en push dus uit te zetten. Kijk goed dat onder 1x per uur je kunt specificeren voor welke e-mail accounts je dit wilt toepassen. Ik fetch nog wel steeds 1x per uur mijn e-mail.

Ik zou daar eens kritisch naar kijken.
Ik heb zelf geen ervaring met gebruik van andere accu's dan bestaande accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nou het probleem is gelukkig zoals het lijkt opgelost, ik had Mobiele data uit staan.
Beetje dom misschien maar ik wist niet als dit uitstond dat hij ook geen 2g zou pakken, afijn nu dat aanstaat en 3g uitstaat kan ik gewoon weer gebeld worden.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik ga updaten naar 7.1 of niet, lees goede maar ook minder positieve berichten er over.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
pino85 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:36:
Nou het probleem is gelukkig zoals het lijkt opgelost, ik had Mobiele data uit staan.
Beetje dom misschien maar ik wist niet als dit uitstond dat hij ook geen 2g zou pakken, afijn nu dat aanstaat en 3g uitstaat kan ik gewoon weer gebeld worden.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik ga updaten naar 7.1 of niet, lees goede maar ook minder positieve berichten er over.
Ik zou altijd updaten, aangezien er in 99% van de updates ook security issues gefixed zijn.
Batterijproblemen zijn er, maar dat ligt zoals in dit topic te lezen is vaak aan verkeerde instellingen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Slechte berichten over 7.1? Raar. 7.1 is op alle fronten beter. Er zit geen enkel nadeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Check oa het apple forum maar eens:
https://discussions.apple...ange=all&rankBy=relevance

En zo zijn er veel fora's te vinden met mensen die ook oa het warm worden/accu probleem ervaren.
Ik zeg niet dat dit bij het gros van de mensen zo is, dat denk ik juist niet maar ik kijk het toch nog even uit de boom.Het is hoop ik niet zo dat omdat ik 7.06 heb dat er grote security issue's zijn.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 20:45
MarcoC schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:46:
Slechte berichten over 7.1? Raar. 7.1 is op alle fronten beter. Er zit geen enkel nadeel aan.
Jawel, geen jailbreak mogelijkheid.
pino85 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:16:

En zo zijn er veel fora's te vinden met mensen die ook oa het warm worden/accu probleem ervaren.
Ik zeg niet dat dit bij het gros van de mensen zo is, dat denk ik juist niet maar ik kijk het toch nog even uit de boom.Het is hoop ik niet zo dat omdat ik 7.06 heb dat er grote security issue's zijn.
Bij 7.0.6 heb ik hier ook wel eens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pino85 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:36:
Dat is geen normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
pino85 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:16:

iOS 7.0.6 battery
iOS 7.0.4 battery
iOS 6.1 battery
iOS 6.0 battery
iOS 4.1 battery
1.1.4 battery

Duidelijk zo :P ?

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CyBeR schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Dat is geen normaal gedrag.
Oftewel met 3g.wifi uit en mobiele data uit zou ik gewoon bereikbaar moeten zijn?
En ik dacht net dat het opgelost was.. heb in ieder geval vragen uit staan op het Apple forum en ook bij telfort in verband met dat 2G netwerk.
Dat ik dit weer net moet meemaken met mijn eerste iphone.. :/
Komt dus vaker voor ;)

[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 24-03-2014 12:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wat geeft ie in je beeld aan als je mobiele data uit hebt staan? Linksboven in je menubar bedoel ik dan.
Zoals Cyber al aangeeft, moet je gewoon bereikbaar zijn zonder mobiele data. Mits je wel bereik heb op het gsm netwerk.

Overigens wel vreemd dat je wel bereikbaar bent als je telefoon unlocked is. Misschien zit je net in een blinde spot met je netwerk (geen idee hoeveel coverage Telfort heeft).

[ Voor 37% gewijzigd door RnB op 24-03-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb wat random softwareversies ingetoetst. Er zijn altijd wel mensen die klagen over een slechte accuduur. Bijna altijd worden deze klachten veroorzaakt door de gedachte dat de accuduur misschien wel eens veranderd zou kunnen zijn en mensen elke 5 minuten hun accupercentage gaan checken, waardoor hij sneller leeg lijkt te gaan. Als er al verschil is in accuduur tussen verschillende softwareversies, dan is dit doorgaans in de orde van enkele procenten. Lang niet significant genoeg om in het dagelijks gebruik te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

RnB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:35:
Wat geeft ie in je beeld aan als je mobiele data uit hebt staan? Linksboven in je menubar bedoel ik dan.
Zoals Cyber al aangeeft, moet je gewoon bereikbaar zijn zonder mobiele data. Mits je wel bereik heb op het gsm netwerk.

Overigens wel vreemd dat je wel bereikbaar bent als je telefoon unlocked is. Misschien zit je net in een blinde spot met je netwerk (geen idee hoeveel coverage Telfort heeft).
Als ik mobiele data uit heb staan evenals 3g dan staat er linksboven 5 volle bolletjes bereik met er achter NL telfort.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
pino85 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Als ik mobiele data uit heb staan evenals 3g dan staat er linksboven 5 volle bolletjes bereik met er achter NL telfort.
Dan klopt er inderdaad iets niet.
Geen idee of het dan lokaal op je telefoon mis gaat of bij Telfort. Ik zou even met de klantenservice van Telfort bellen, misschien kunnen ze je even ''resetten''.

[ Voor 38% gewijzigd door RnB op 24-03-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik heb het al uitstaan bij telfort, ze gaan het onderzoeken want ergens gaat wat mis, heb ook even contact met apple gehad en ze raden me aan via i-tunes een compleet herstel te doen.
Ach uiteindelijk zal het wel opgelost worden, nu kwestie van alles uitsluiten.

Herstel en de update baar 7.1 is gelukt, ben benieuwd.

[ Voor 66% gewijzigd door pino85 op 24-03-2014 22:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ligt het aan mij of zit er een bug cq blokkade in Safari wanneer je op pagina's van Google zit? Zodra ik dan naar boven scroll komt de adresbalk en knoppen voor tabbladen en favorieten niet. Kortom ik moet eerst naar een link waarop ik gezocht heb wil ik een andere pagina uit mijn favorieten selecteren of een adres ingeven waar ik naar wil browsen. iOS 7.1 op iPhone 5s

edit:
net getest op mijn 4s van het werk en die heeft het niet... WTF waar komt dat dan door?

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 25-03-2014 08:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:55
Hoe ervaren jullie iOS 7.1. Is het de upgrade waard. Heb nu 7.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Geen reden om niet te updaten. Prestaties en stabiliteit zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
JB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:56:
Ligt het aan mij of zit er een bug cq blokkade in Safari wanneer je op pagina's van Google zit? Zodra ik dan naar boven scroll komt de adresbalk en knoppen voor tabbladen en favorieten niet. Kortom ik moet eerst naar een link waarop ik gezocht heb wil ik een andere pagina uit mijn favorieten selecteren of een adres ingeven waar ik naar wil browsen. iOS 7.1 op iPhone 5s

edit:
net getest op mijn 4s van het werk en die heeft het niet... WTF waar komt dat dan door?
Hier ook geen problemen op iPhone 4S met iOS7.1 op bijv. Google.nl
emreorhan schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 01:25:
Hoe ervaren jullie iOS 7.1. Is het de upgrade waard. Heb nu 7.06
Draait prima op iPhone 4S. Ervaar geen problemen met iOS7.1. Er zijn veel kleine verbeteringen en schoonheidsfoutjes uitgehaald.

Ik vind alleen wel dat de volgende zaken aangepast mogen in de volgende iOS versie (bugs/wensenlijst):

- scrollen en response op preview track in iTunes app is erg traag in iOS7.1. Sowieso is de iTunes app behoorlijk instabiel (vond ik ook zo met 7.0.4. en 7.0.6). Deze wil nog weleens crashen.

- mogelijkheid om in App store app de recensies van de laatste versie én vorige versies te sorteren op datum. Nu staan de reviews van vorige versies door elkaar. Die zou ik graag op datum gesorteerd zien (van laatst nieuw naar oud).

- eerder gekochte ringtones uit iTunes App store kon ik na een recente terug naar fabrieksinstellingen niet via iCloud/iTunes app weer gratis downloaden. Dit werd opnieuw gefactureerd. Dit in tegenstelling tot eerder gekochte muziek en video's (en Apps) die wel weer gratis gedownload konden worden.

- mogelijkheid om te zien welk proces(sen) je accu constant gebruiken en hoe de exacte tijdsduur (na het recente Scoupy constante GPS debable) en de mogelijkheid die processen te killen.

- vrijheid om via bijv. Foto's app te kiezen voor versturen via andere app dan Apple's ingebouwde apps. bijv. WhatsApp

- Berichten centrum (Notification center) op de schop qua verschillende tabs en terugbrengen snel tweet/facebook bericht plaatsen en weer en vrije keuze in andere snel kies functies.

- Mogelijkheid andere functies toe te voegen aan Control Center (Bedieningspaneel).

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 25-03-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
zijn er nog 5S bezitters die last hebben van stille bellers?
Ik hoor de andere kant nogal stil. Ofwel moet ik die op luidspreker zetten of ik moet in super stille ruimte gaan dan is het wat verstaanbaar.
Al enkele keren op gemerkt, maar ik bel weinig, dus had ik er weinig last van, maar de laatste tijd bel ik meer dus is het onaangenamer...

google leerde me dat er met de 5 ook veel problemen waren, maar weinig oplossingen (buiten het terug dragen toestel?)

iemand ideeën, links,... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik hoor alle bellers luid & duidelijk. In een rumoerige omgeving moet ik het geluid wel op maximaal zetten, maar dan is alles prima. Binnen heb ik het geluid 9 vd 10 keer op 1/4 van de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ook dit helpt niet. Ik heb inmiddels locatievoorziening en ververs apps op de achtergrond volledig uit staan. Daarnaast de iphone via iTunes maar ook via iCloud de iphone als nieuw geïnstalleerd. Afgelopen weekend was ik in het buitenland waarbij dataroaming en WiFi uit stonden, ook toen elk uur ruim 15% batterijverbruik zonder dat er apps actief waren. Ook in het vliegtuig onder vliegtuigmodus liep de batterij gewoon leeg zonder dat ik de iphone gebruikte.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Toch maar eens contact opnemen met Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Het scherm van mijn 5s zat ineens los. Vandaag onder garantie nieuwe iphone gehad. Omdat de winkel dicht ging redde we het niet de pasgemaakte icloud backup terug te zetten. Krijg nu alleen de hele avond al de error dat de backup terug zetten mislukt is, omdat er iets mis is met de bestanden. Iemand een idee hoe ik dit weer vlot krijg? Zou beetje jammer zijn als ik nu al mijn foto's kwijt ben. Of is er een andere manier om de fotos weer uit icloud te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak even een apart topic aan met je specifiek probleem ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Heeft iemand al enig idee wat de volgende versie iOS wordt?
Gaan we naar 7.1.x of zijn de 7.2 versies al in beta?
Ik kan er zelf weinig over vinden eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
lochtejans schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:36:
[...]

Ook dit helpt niet. Ik heb inmiddels locatievoorziening en ververs apps op de achtergrond volledig uit staan. Daarnaast de iphone via iTunes maar ook via iCloud de iphone als nieuw geïnstalleerd. Afgelopen weekend was ik in het buitenland waarbij dataroaming en WiFi uit stonden, ook toen elk uur ruim 15% batterijverbruik zonder dat er apps actief waren. Ook in het vliegtuig onder vliegtuigmodus liep de batterij gewoon leeg zonder dat ik de iphone gebruikte.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Toch maar eens contact opnemen met Apple....
Het kan zijn dat er nog steeds een app proces in de achtergrond blijft draaien zoals in ons geval bij (de vorige versie) van Scoupy. Het verwijderen van de app loste het probleem op. Mogelijker wijs draait er ook een app bij jou al constant door ondanks dat je de app niet open hebt en ververs apps op achtergrond en GPS uit staan (had ik ook uitstaan). Ook zijn er op het officiële forum van Apple andere gebruikers geweest die benoemden dat het Viber, Pango+ of Isracard waren die sinds iOS7.0.6/7.1 voor problemen zorgen. Het valt niet te zeggen of het de apps valt te verwijten of dat Apple toch in het iOS snel een wijziging moet doorvoeren om dit soort batterij etende processen automatisch moet afsluiten.

Je zou dan kunnen gaan spitten in Settings > General > Info > Diagnostics and Use > Diagnostics and Use >logs per app om te gaan zoeken welke app (proces) al dagen draait op de achtergrond.
Helaas is er geen makkelijke manier om dit te zien. Ik heb diverse (commerciële) apps geprobeerd uit de app store maar geen van die apps gaf Scoupy aan als het proces die constant accu gebruikte. Het wordt tijd dat Apple dit in gaat bouwen of een app voor ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 23:51
Banshee schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:13:
Heeft iemand al enig idee wat de volgende versie iOS wordt?
Gaan we naar 7.1.x of zijn de 7.2 versies al in beta?
Ik kan er zelf weinig over vinden eigenlijk :)
Er is nog geen 7.2 beta. Er zal vast nog wel een 7.1.x komen, maar met de iOS8 beta's die over een aantal maanden komen denk ik niet dat er nog een 7.2 komt. 7.1 duurde al behoorlijk lang voordat die werd uitgebracht.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
7.2 komt er waaeschijnlijk niet, reken maar op 7.1.x voor bugfixes etc. En de iOS 8 beta's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
funrider schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:38:
[...]

Het kan zijn dat er nog steeds een app proces in de achtergrond blijft draaien zoals in ons geval bij (de vorige versie) van Scoupy. Het verwijderen van de app loste het probleem op. Mogelijker wijs draait er ook een app bij jou al constant door ondanks dat je de app niet open hebt en ververs apps op achtergrond en GPS uit staan (had ik ook uitstaan). Ook zijn er op het officiële forum van Apple andere gebruikers geweest die benoemden dat het Viber, Pango+ of Isracard waren die sinds iOS7.0.6/7.1 voor problemen zorgen. Het valt niet te zeggen of het de apps valt te verwijten of dat Apple toch in het iOS snel een wijziging moet doorvoeren om dit soort batterij etende processen automatisch moet afsluiten.

Je zou dan kunnen gaan spitten in Settings > General > Info > Diagnostics and Use > Diagnostics and Use >logs per app om te gaan zoeken welke app (proces) al dagen draait op de achtergrond.
Helaas is er geen makkelijke manier om dit te zien. Ik heb diverse (commerciële) apps geprobeerd uit de app store maar geen van die apps gaf Scoupy aan als het proces die constant accu gebruikte. Het wordt tijd dat Apple dit in gaat bouwen of een app voor ontwikkeld.
Je apps die jij beschrijft heb ik er niet op staan. Mogelijk moet ik de apps maar 1 voor 1 gaan testen. Er zit denk ik niks anders op. Als ik bij algemeen / gebruik kijk, is de gebruik tijd nagenoeg gelijk aan de stand-by tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had ook last van battery drain (dwz ik haalde het eind vd dag niet meer, ook niet bij zeer licht gebruik) op mijn 4s met ios7.1. Dit is hoe het ongeveer ging:
  1. Eerste keer 7.1 erop via herstellen met iTunes en backup terug gezet -> Battery drain. GPS, Ververs apps op achtergrond aan/uit maakte geen verschil. (Heb geen Scoupy.) :(
  2. Herstellen via iTunes en alle apps er handmatig weer opgezet -> Battery drain (Gegoogled op verdachte apps zonder resultaat.) :(
  3. Herstellen via iTunes zonder backup terugzetten-> Leek eerst beter (maar ben daar achteraf niet zeker van). Vervolgens twee apps geinstallleerd -> Battery drain :(
  4. Herstellen via iTunes en meeste apps (incl voorgaande twee) er handmatig weer opgezet -> draait weer ouderwets goed, geen battery drain :) :) :)
Klinkt misschien vaag, maar na een paar keer opnieuw herstellen ben ik mijn battery drain probleem dus kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dat apps verversen op de achtergrond utischakelen scheelt ook, en is eigenlijk overbodig.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik had bij 7.0.x eigenlijk nooit problemen met het random rebooten zodra de accu onder de 30% komt, maar ik heb hier juist sinds de update naar 7.1 last van. Terwijl het nu juist opgelost zou moeten zijn.

Heb hier deze week al drie keer last van gehad. Dat valt de telefoon uit en als ik 'm dan aanzet dat staat er de lege batterij met een kleine rode balk (1% oid). Ik kan de telefoon dan verder niet in.

Als ik dat de oplader aansluit en een paar minuten wacht kan ik wel booten en staat de accu ook weer gewoon op 28% oid. Als ik de oplader dan weer eruit haal kan die maar zo weer terugschieten naar 1/2/3% en valt de telefoon weer uit.

Wat ik begrijp is dit dus precies de bug die verholpen zou moeten zijn? Vind dit echt héél slecht van Apple dat ze na maanden ontwikkeltijd voor 7.1 juist problemen veroorzaken die juist opgelost hadden moeten zijn.

Ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben sinds 7.1?

Daarnaast werkt het opladen niet altijd meer even goed. Krijg vaak de melding dat 'dit accessoire niet wordt ondersteund' en soms niet ik de stekker er andersom j doen om überhaupt te connecten. Als ik dan ook maar iets beweeg kan het opladen al weer stoppen.

Ik verwacht dat dit eigenlijk puur aan de lightning connector ligt, maar vind het wel frappant dat dit sinds de update zich voordoet. Toevallig ook meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat van de lege accu terwijl ie niet leeg is heb ik ook gehad inderdaad, na herkalibreren tot nu toe niet meer voorgekomen. Wel gehad dat ie van 20% naar 14% sprong van de week, dus ik verwacht ook dat er ergens in iOS iets in zit wat dat veroorzaakt.

Dat van de connector heb ik nog nooit gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-03-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vorige week dankzij een bugje (voicedial die dwars door 't lockscreen z'n gang ging) gezellig voor het eerst sinds 199x een "jaszak"-gesprekje gestart. Erg irritant dat je eerst Siri moet aanzetten om de voicedial weer uit te zetten, dat is imho enorm krom. Heb daarna ook Siri geen toegang meer gegeven als m'n foon gelocked is. Dat Bluetooth aanspringt na een update is tot daar aan toe, maar ook het tril-alarm stond ineens uit...lieve Apple: blijf svp van m'n persoonlijke fijn getweakte instellingen af :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:04
klopt het dat in de 7.1 versie voor de ipad een bugje zit als je de kiosk wil sluiten dmv de 5 vingers beweging?
Bij mij werkt dat niet kan de app alleen afsluiten met de home knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 21:31
Ja dat heb ik ook. Maar volgens mij had ik dit met ios 7.0.4 ook al

[ Voor 9% gewijzigd door Maite op 31-03-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben hier nog meer mensen de Rabobank app geinstalleerd?
Ik kreeg zojuist de melding dat er een update was, met als omschrijving "testje".
Aangezien dit een internetbankieren app is, krijg ik een beetje een man-in-the-middle gevoel hierbij. Iemand enig idee? Heb hem maar even genegeerd..
http://i.imgur.com/8phZqt5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Magnetic_Man op 31-03-2014 14:20 . Reden: link ipv inline image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Is niet echt iOS 7 gerelateerd, dus hoort ook niet in dit topic.

Daarnaast, als je je er niet fijn bij voelt, waarom bel je de Rabobank niet even op? Die zullen (hopelijk) meer weten en je daarmee gerust kunnen stellen.
zeve schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:36:
klopt het dat in de 7.1 versie voor de ipad een bugje zit als je de kiosk wil sluiten dmv de 5 vingers beweging?
Bij mij werkt dat niet kan de app alleen afsluiten met de home knop
Dat werkt bij mij idd ook niet. Misschien komt het omdat je geen app opent, maar gewoon in je homescreen blijft (aangezien ie ook niet in de multitask bar komt).

[ Voor 50% gewijzigd door RnB op 31-03-2014 14:15 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste