Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Toeval wil nu dat mijn pc een poos geleden ook vastgelopen was en ik geen backup meer heb van iOS 7.0.x en niet meer terug kan

Mijn Iphone 4 draait nog op IOS 6.0.1Hier een Iphone 4 test met 3D Mark met IOS versie 7.0.6 en daarna geupdate met 7.1:
http://features.en.softon...e-performs-on-an-iphone-4
Kort gezegd:
7.0.6: 3D Mark score: 487
http://screenshots.en.sft...2014/03/photo-378x568.png
7.1 3D Mark score: 483
http://screenshots.en.sft...zie-benchmark-378x568.png
De Conclusie die de tester er zelf uit haalt:
The iOS 7.1 update will make your iPhone 4 run noticeably smoother, but don’t expect it to function like a brand new model. In general, it seems as if native apps have seen the best overall performance, from launch to functioning, while third-party apps are still relatively slow to load, but seem to function a lot quicker on navigation.
While the benchmarking tests may not be accurate, it’s obvious that the iOS 7.1 update improves the functionality of Apple’s latest OS, making it a lot more tolerable for us iPhone 4 losers users.
Het volledige artikel: http://features.en.softon...e-performs-on-an-iphone-4
[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 11-03-2014 11:00 ]
Dan is hij tenminste nog lekker snel.MuVo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:58:
Zoals ik op de frontpage ook gepost heb:
[...]
Mijn Iphone 4 draait nog op IOS 6.0.1
Inderdaad, de zelfde 3D Mark test op mijn Iphone 4 uitgevoerd:

Iphone 4 - IOS 6.0.1 3D Mark (Ice Storm Test)
Die stond aan om de batterij te sparen en om de irritant bewegende achtergrond te vermijden. Langs de andere kant, ik kijk zelden op die achtergrond. Ga het eens proberen en kijken welke impact het heeft op de batterij, hiervoor haalde ik volgens de 'gebruik' teller vlotjes 12-13u op batterij.dutchgio schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:14:
Zet verminder beweging uit, dat vermindert het al iets..
Wel apart dat er zoveel verschillende ervaringen zijn weer.
Ik heb zelf de boel op aardig wat apparaten geïnstalleerd nu (iPhone 4s, 5, 5s / iPad 2, 3, mini retina) en op allen behalve de 3 draait alles nu behoorlijk soepel. De iPad2 draait nu gewoon soepeler dan de iPad3
Mijn boefje is liev!
Sinds de update is die instelling gewijzigd van een 3G-switch naar een 4G-switch. Als ik deze aanzet heb ik geen internet meer (heb immers geen 4G) en kan ik geen gebruik maken van Whatsapp/Telegram. Als ik 'm uitzet daarentegen, heb ik gewoon verbinding via 3G. De 2G optie is er dus niet meer.
Weet iemand hier meer over toevallig? Ik heb geen 4G maar zou graag gebruik kunnen maken van het 2G netwerk… het is wat langzaam, maar voor Telegram/Whatsapp berichtjes perfect. En de batterijduur is merkbaar een stuk langer.
Mijn boefje is liev!
Bekend probleem. Heb het ook bij Vodafone. Niet handig imo.joramoudenaarde schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:12:
Gister toevallig een carrier update gekregen van Telfort op m'n iPhone 5 met iOS 7.1, en sindsdien heb ik niet meer de keuze om 3G uit te zetten. Voorheen kon ik 3G uitzetten en op die manier (met langere batterijduur) op 2G bellen. Dat leverde ook een wat beter bereik bij mij thuis en op 't werk op.
Sinds de update is die instelling gewijzigd van een 3G-switch naar een 4G-switch. Als ik deze aanzet heb ik geen internet meer (heb immers geen 4G) en kan ik geen gebruik maken van Whatsapp/Telegram. Als ik 'm uitzet daarentegen, heb ik gewoon verbinding via 3G. De 2G optie is er dus niet meer.
Weet iemand hier meer over toevallig? Ik heb geen 4G maar zou graag gebruik kunnen maken van het 2G netwerk… het is wat langzaam, maar voor Telegram/Whatsapp berichtjes perfect. En de batterijduur is merkbaar een stuk langer.
Je kunt de bewegende achtergrond los instellen als je je achtergrond instelt (nieuw knopje sinds 7.1 of iets eerder (7.0.4 ofzo?))Rafael schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:45:
[...]
Die stond aan om de batterij te sparen en om de irritant bewegende achtergrond te vermijden. Langs de andere kant, ik kijk zelden op die achtergrond. Ga het eens proberen en kijken welke impact het heeft op de batterij, hiervoor haalde ik volgens de 'gebruik' teller vlotjes 12-13u op batterij.
Nu kan ik gelijk scrollen.
iPhone 4.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nogmaals... Speciaal voor joujoramoudenaarde schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:40:
@Brm-G; bedankt! Dat was even jammer om te horen. Ik kon er via Google namelijk bijzonder weinig duidelijks over vinden. Weet iemand of dit bewust zo is gedaan, of komt er nog een bug fix voor? Het is namelijk behoorlijk vervelend
[iOS 7] Geen 3G switch, alleen 4G switcher?
Mijn boefje is liev!
Sinds de upgrade naar iOS 7 merk ik op mijn iDevices (iPhone 5S en iPad 2) dat embedded YouTube videos (bijvoorbeeld op de site: www.motormeuk.nl) worden weergegeven in een lage kwaliteit met lage resolutie en hoge compressierate. Dezelfde filmpjes via de YouTube app worden wél in de juiste (lees: hoge) kwaliteit weergegeven, maar goed daar kun je de kwaliteit ook zelf kiezen.
Omdat embedded videos via de Quicktime-api worden afgespeeld, is daarbij de kwaliteit niet zelf aan te passen. Ook hebben deze videos géén YT-link om ze in de YT-app te openen.
Video's die embedded zijn van Vimeo bijvoorbeeld hebben het probleem niet vreemd genoeg.
Op de iPhone is het soms een beetje moeilijk te zien, maar zeker op de iPad is het kwaliteitsverschil zeer duidelijke te noemen.
Ik heb www.appletips.nl al eens gemaild met bovenstaand verhaal en ze konden dit in iOS 7.0.x inderdaad reproduceren, maar destijds leek het in de 7.1 beta-versies opgelost te zijn.
Sinds gisteren is iOS 7.1 definitief uitgebracht maar het probleem is hierin níet opgelost! Dit is vreemd en ik snap niet waarom Apple deze aanpassing heeft gedaan t.o.v. iOS 6.x. Apple zegt dat de kwaliteit zich aanpast naar aanleiding van de kwaliteit van je internetverbinding maar thuis via WiFi (5 GHz netwerk, 802.11n met een verbindingssnelheid van max. 450 Mb/s, 50 Mb/s glasvezel, daadwerkelijke max. transferrate van 5,2-5,6 MB/s) is de kwaliteit nog steeds niet zoals deze via de app wel is.
Inmiddels had ik dit draadje aangemaakt op de Apple Support Communities: KLIK
maar daar enkel bevestiging van andere users dat dit probleem zich ook bij hen voordoet en geen reactie vanuit Apple.
Mijn vragen aan jullie:
1. Doet dit probleem zich ook bij jullie voor?
2. Hoe kunnen we dit het beste aankaarten bij Apple zodat er iets mee gebeurt? Ik zie via www.apple.com geen mogelijkheden om een bugreport oid in te dienen behalve dan via de Apple Support Community?
Ah leuk, die had ik nog niet gevonden, staat blijkbaar rechtsonder als je je achtergrond kiest (plaatje). Maar die werkt ook niet 100% bij mij, zowel bij 'aan' en 'uit' beweegt de achtergrond nog steeds, wel een beetje minder, maar toch.Smobbo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Je kunt de bewegende achtergrond los instellen als je je achtergrond instelt (nieuw knopje sinds 7.1 of iets eerder (7.0.4 ofzo?))
Naar mijn idee zijn er nog nooit wachtwoorden opgeslagen in een iCloud backup.JB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:11:
Iemand hier die weet of dit door iOS 7 komt? Ik heb inmiddels mijn 3e iPhone 5s en sinds ik iCloud back-ups terug zet moet ik telkens overal de wachtwoorden invoeren van mijn opgeslagen wifi netwerken. Is dit om security redenen of doe ik iets niet goed? Meen dat ik dat bij iOS 6 nooit gehad heb maar heb daar niet zovaak een restore gedaan.
Alleen via iTunes bestaat er de mogelijkheid als je de backup zelf encrypt met een wachtwoord:

[ Voor 70% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-03-2014 13:20 ]
Ja ik werk ook met iTunes maar die optie heb ik even gemist.SidewalkSuper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:31:
Daarom doe ik upgrades naar nieuwe iOS versies ook altijd met de pc, is net wat handiger (ivm zulke kleine verschillen) en ook sneller
Mijn boefje is liev!
[ Voor 38% gewijzigd door Koenbr op 11-03-2014 14:27 ]
Volgens mij onthoudt iOS de wachtwoorden van Wi-Fi wel als je de iCloud sleutelhanger hebt aan staan.JB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:53:
[...]
Ja ik werk ook met iTunes maar die optie heb ik even gemist.
Ik hoefde ze nl. na een full restore zonder backup! niet opnieuw in te tikken.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Het makkelijkste is natuurlijk Zoek mijn iPhone, maar of je dat wachtwoord wil uitgeven?Koenbr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23:
Ik neem aan dat deze vraag hierin hoort; Welke app is volgens jullie het beste voor real-time gps-tracking? Het liefst een app zoals deze (https://track.gs), zodat andere mensen mij kunnen bijhouden tijdens hardloopwedstrijden. Het liefst een app waarbij je kunt tracken op andere type devices (Windows Phone, Android etc; dus een webinterface) en die geen maandelijks abonnement bevat, voor het bijhouden van alle data gebruik ik doorgaans mijn Polar gps-horloge, dus die functies zijn voor mij irrelevant.
Find my friends lijkt me een logische tweede, maar is alleen beschikbaar vanaf een ander iDevice.
Ik denk dat Koen iets meer denkt aan info als gemiddelde snelheid, huidige snelheid, afstand afgelegd, etc.SidewalkSuper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:56:
[...]
Het makkelijkste is natuurlijk Zoek mijn iPhone, maar of je dat wachtwoord wil uitgeven?
Find my friends lijkt me een logische tweede, maar is alleen beschikbaar vanaf een ander iDevice.
Ik denk dan gelijk aan apps als runkeeper enzo, is dat misschien wat? Is volgens mij een vrij volwassen app/platform, werkt met van alles en nog wat (incl Pebble Smartwatch
Edit: dat Track.gs lijkt inderdaad trouwens erg veel op gewoon Zoek mijn iPhone achtige info... Dat is denk ik in combinatie met hardlopen niet zo handig toch?
[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 11-03-2014 15:11 ]
In ieder geval voor puur tracking is Find my iPhone het makkelijkst, leek me.
Als je telefoon buiten handbereik ligt kun je niet meer direct zien wie er belt (en of naar je telefoon rennen nodig is of niet
Jammer, nu lijkt het grootste gedeelte van het scherm leeg. Zonde, daar had ik liever gewoon weer de foto/logo van de beller gezien.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dat is juist in combinatie met hardlopen handig;) Aangezien ik met enige regelmaat wedstrijden loop waar >1000 mensen aan mee doen kan het soms voor toeschouwers een zoekplaatje zijn. Aangezien ik liever geen wachtwoorden aan anderen geeft valt zoek mijn iPhone af (zoals ik het nu lees). Runkeeper werkt alleen met een abonnement en omdat ik al een horloge heb voor het hardlopen + een abonnement op analyse-software (Sportracks.mobi) heb vind ik dat dus niet wat.Smobbo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat Koen iets meer denkt aan info als gemiddelde snelheid, huidige snelheid, afstand afgelegd, etc.
Ik denk dan gelijk aan apps als runkeeper enzo, is dat misschien wat? Is volgens mij een vrij volwassen app/platform, werkt met van alles en nog wat (incl Pebble Smartwatch)!
Edit: dat Track.gs lijkt inderdaad trouwens erg veel op gewoon Zoek mijn iPhone achtige info... Dat is denk ik in combinatie met hardlopen niet zo handig toch?
Edit: volgens mij geldt hetzelfde voor Endomondo & Runtastic i.c.m. maandabonnementen.
[ Voor 4% gewijzigd door Koenbr op 11-03-2014 15:42 ]
iPhone 5S is 30 tot 35x zo snel, vind ik best opmerkelijk. Hoewel de 4 nu al een aantal jaar oud is natuurlijk.MuVo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:19:
[...]
Inderdaad, de zelfde 3D Mark test op mijn Iphone 4 uitgevoerd:
[afbeelding]
Iphone 4 - IOS 6.0.1 3D Mark (Ice Storm Test)
Zucht...
Wil zo 7.1 erop zetten maar nou vroeg ik me af hoe dit het beste te doen?
Maakt het uit of je het ota-wifi doet?
Of via iTunes?
Of eerst backup en herstellen - als nieuw toestel en dan backup terug zetten?
Of herstellen en geen backup terug zetten?
Hoop wat foutjes en probleempjes eruit te krijgen. Wil het liefste de backup - foto's e.d. behouden en terugzetten. Lees alleen regelmatig over restore, harde reset, reset in DFU, maar wat houdt het nou precies in en wat is het beste?
Groeten!
Ik heb de hele dag niet kunnen bellen e.d. met 't ding (iPhone5) doordat 'ie in recoverymodus viel ná het downloaden en poging tot installeren. Recovery gaat alleen met iTunes ....
Voordeel is dat 't nu dus écht weer een fresh install is
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb na de upgrade gisteravond van 7.1 nog steeds battery drain problemen bij de beide 4S toestellen. Ik zie nog steeds ook staan dat de stand-by tijd gelijk is aan de gebruik tijd wat bij 7.0.4 niet was, maar sinds 7.0.6 is.Muthas schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:23:
[...]
[...]
Ik heb het ook. Ik heb al een restore gedaan + backup terug gezet (is overigens geen moeite met iCloud want alles gaat vanzelf), maar dat lost het probleem niet op. Ik wacht 7.1 af.
Ik ga nu bij mijn eigen toestel een recovery / terug naar fabrieksinstelling doen en geen backup terugzetten (behalve contacten via icloud). Dit is de laatste optie naar mijn idee.
Een verse install (als nieuwe iPhone) verhielp dat probleem.
Dus dan maar via itunes, hier krijg ik de melding dat er een time-out in de netwerkverbinding is. Ik heb daarop mijn anti-virus uitgeschakeld en ook de firewall, maar nog krijg ik de melding. Via de diagnostische info van itunes krijg ik echter overal groen licht op.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
[ Voor 18% gewijzigd door navlim op 11-03-2014 20:41 ]
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Wat niet sneller is geworden is de Weer app. Ik heb een iPhone 5 en merk dat er wat lag zit bij het veranderen van schermen.
Ik heb nu namelijk 2 locaties met mist, als ik daarbij snel schuif tussen die twee, merk ik dat het nogal wat lag is, die er eerst niet was..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Zie het "laad" icoontje rechtsboven, naast het batterij icoontje.
Ik had hier geen last van toen ik de bèta draaide. Daarnaast merk ik er verder niks van, maar het is natuurijk wel vreemd. En mijn iPad mini heeft dit niet.
Iemand die dit ook is opgevallen?
Heb er zelf ook last van, al een aardig tijd bezig nuRnB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:57:
Het is me opgevallen dat mijn iPhone 5s sinds iOS 7.1 GM steeds iets aan t laden is via internet:
[afbeelding]
Ik had hier geen last van toen ik de bèta draaide. Daarnaast merk ik er verder niks van, maar het is natuurijk wel vreemd. En mijn iPad mini heeft dit niet.
Oplossing: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen
[ Voor 6% gewijzigd door Dennischo op 11-03-2014 22:29 ]
Heb je een schone installatie gedaan?rinkel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:50:
Het is ook een stukje gewenning. Ik wordt helemaal kriegel van die animaties. Staan dus uit.
Wel apart dat er zoveel verschillende ervaringen zijn weer.
Ik heb zelf de boel op aardig wat apparaten geïnstalleerd nu (iPhone 4s, 5, 5s / iPad 2, 3, mini retina) en op allen behalve de 3 draait alles nu behoorlijk soepel. De iPad2 draait nu gewoon soepeler dan de iPad3
Ik heb een schone installatie van 7.1 gedaan op een iPad3 via iTunes en hij draait perfect nu: soepele overgangen, alle apps openen veel sneller en die vervelende hapering bij het typen bijvoorbeeld is gewoon verdwenen (had ik bij 7.0.3 wel nog). Daarnaast lijkt Safari de pagina`s veel sneller te renderen..
Ben er echt heel blij mee.. voorlopig geen iPad Air
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Goed om te horenMichael Knight schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:29:
[...]
Heb je een schone installatie gedaan?
Ik heb een schone installatie van 7.1 gedaan op een iPad3 via iTunes en hij draait perfect nu: soepele overgangen, alle apps openen veel sneller en die vervelende hapering bij het typen bijvoorbeeld is gewoon verdwenen (had ik bij 7.0.3 wel nog). Daarnaast lijkt Safari de pagina`s veel sneller te renderen..

Bijna klaar met herstellen gelukkig
Oké, dit was heel erg makkelijk op te lossen... Ik heb mijn iPhone gereboot en nu werkt ie weer naar behoren.RnB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:57:
Het is me opgevallen dat mijn iPhone 5s sinds iOS 7.1 GM steeds iets aan t laden is via internet:
[afbeelding]
Nee, toevallig net bij die ipad niet.Michael Knight schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:29:
[...]
Heb je een schone installatie gedaan?
Normaal gesproken begin ik bij een update helemaal opnieuw.
Ga ik morgen eens doen.
Jep. Wel raar, toen deed ie "normaal" Daarna de "standaard" apps gedownload en iCloud weer gekoppeld en het loopt weer gelijk.SidewalkSuper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:28:
DFU mode -> herstellen -> als nieuwe iPhone instellen al geprobeerd?
Apps stuk voor stuk er op zetten en kijken welke dat doet. Als een verse install niet helpt.
Druk ik dan op volgende dan begint het vorige nummer te spelen. Shuffle staat uit. Het lijkt wel of de indexen niet goed staan of iets dergelijks. Iemand dit ook ervaren?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ooit eens gehad en dat had toen bij mij iets te maken met WiFi:Dennischo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:25:
Heb wederom last van dat Standby en Usage tijden gelijk oplopen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, nog meer mensen met hetzelfde probleem?
1st. Turn off WiFi.
2nd. Turn on everything on cellular data (3G, Cellular Data, Data Roaming)
3rd. Wait until iPhone gets 3G signal, after it wait ~5mins
4th. Turn off 3G (DO NOT connect to any Wi-Fi networks before this is done), DO NOT turn off cellular data and data roaming.
5th. Turn on Wi-Fi. Connect to home Wi-Fi if available.
(please don't blame me if this does not work..(it does for me). I get this info from another people...)
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 12-03-2014 13:22 ]
Geprobeerd, werkt nietDe_Klusjesman schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:22:
Ik heb een dergelijk probleem met de telefoon van mijn vriendin eens opgelost door alle mailaccounts te verwijderen, de telefoon opnieuw op te starten en vervolgens de mailaccounts weer te koppelen. Probleem was toen verholpen.
Echter als dat niet werkt kan ik een reparatieverzoek aanvragen.
Ook al geprobeerd.. Helaas!LaborGardens schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:55:
[...]
Ooit eens gehad en dat had toen bij mij iets te maken met WiFi:
1st. Turn off WiFi.
2nd. Turn on everything on cellular data (3G, Cellular Data, Data Roaming)
3rd. Wait until iPhone gets 3G signal, after it wait ~5mins
4th. Turn off 3G (DO NOT connect to any Wi-Fi networks before this is done), DO NOT turn off cellular data and data roaming.
5th. Turn on Wi-Fi. Connect to home Wi-Fi if available.
(please don't blame me if this does not work..(it does for me). I get this info from another people...)
[ Voor 32% gewijzigd door Dennischo op 12-03-2014 14:00 ]
Instellingen->algemeen->toegankelijkheid->verhoog contract->Maak minder doorzichtig uitzetten en je hebt weer fancy blursMarcoC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:21:
Ik ben echt enorm tevreden over 7.1 op mijn iPad 3. Hij werkt weer net zo lekker als op iOS 6. Enige nadeel is dat de fancy blurs ontbreken, maar verder is de snelheid en soepelheid heerlijk. Wat een verademing. Alsof ik een nieuwe iPad heb.
Dat staat uit. Ik heb een derde generatie iPad, die ondersteunt dat gewoonweg nietSmobbo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Instellingen->algemeen->toegankelijkheid->verhoog contract->Maak minder doorzichtig uitzetten en je hebt weer fancy blurs
Nja, wordt zo gebeld door de hardware afdeling van Apple, dan maar een reparatieverzoek.
Oh! Dat wist ik niet!MarcoC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Dat staat uit. Ik heb een derde generatie iPad, die ondersteunt dat gewoonweg niet.
Ik heb thuis ook een iPad 3, maar het is me nog niet opgevallen dat het er niet in zit op 7.0.6. Komend weekend zal ik eens kijken.
Toch jammer, vind het wel mooi op m'n telefoon.
Over welke blurs heb jij het dan? Mijn iPad 3 ziet er min of meer hetzelfde uit als m'n 5S. En wat Smobbo aangeeft met "Maak minder doorzichtig" uitzetten geeft wel degelijk verschilt (het blurry dock wordt dan egaal grijs).MarcoC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Dat staat uit. Ik heb een derde generatie iPad, die ondersteunt dat gewoonweg niet.
Humankind… be both.
Verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 20:11 ]
Het ligt deels aan de achtergrond, maar zo kleurrijk als op de iPhone krijg ik op de iPad (3) ook niet gereproduceerd. Met name dan de achtergrond van het action panel en de blur op de achtergrond als je een map hebt geopend.Spike_wolf schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:26:
[...]
Over welke blurs heb jij het dan? Mijn iPad 3 ziet er min of meer hetzelfde uit als m'n 5S. En wat Smobbo aangeeft met "Maak minder doorzichtig" uitzetten geeft wel degelijk verschilt (het blurry dock wordt dan egaal grijs).
Dat heb ik uitstaan uiteraard (waarom zou je het aanzetten?). Maar met name de achtergrond van het control center en notification center zijn geblurd op de iPad 4 en hoger, en niet enkel transparant.Spike_wolf schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:26:
[...]
Over welke blurs heb jij het dan? Mijn iPad 3 ziet er min of meer hetzelfde uit als m'n 5S. En wat Smobbo aangeeft met "Maak minder doorzichtig" uitzetten geeft wel degelijk verschilt (het blurry dock wordt dan egaal grijs).
Dat zal inderdaad ook met de achtergrond te maken hebben. Bij mij zie ik niet veel verschil daar.dutchgio schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:15:
[...]
Het ligt deels aan de achtergrond, maar zo kleurrijk als op de iPhone krijg ik op de iPad (3) ook niet gereproduceerd. Met name dan de achtergrond van het action panel en de blur op de achtergrond als je een map hebt geopend.
Het berichtencentrum is inderdaad wel anders, die is hier heel donker en een klein beetje transparant, maar daarachter is het niet wazig inderdaad. Op de 5S wel.MarcoC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:
[...]
Dat heb ik uitstaan uiteraard (waarom zou je het aanzetten?). Maar met name de achtergrond van het control center en notification center zijn geblurd op de iPad 4 en hoger, en niet enkel transparant.
Humankind… be both.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb een OTA update uitgevoerd en dus geen clean install.
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra
Ik heb sinds 5 dagen een iPhone 5S, toen ie uit de doos kwam reageerde ie inderdaad wat vlotter. De animaties zijn in 7.1 wat versnelt maar ik merk ook wel een degelijke vertraging in sommige apps, ik kan echter nog niet bepalen of het door 7.1 komt of door de 10 pagina's met apps welke ik geinstalleerd heb.ronzelver schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:44:
Sinds ik 7.1 op mijn iPhone 5S heb staan heb ik last van 'input lag', soms moet twee ik keer op een knop drukken om een actie te starten. Dit gebeurt zowel bij het starten van apps alsook binnen de apps zelf. Hebben hier meer mensen last van?
Ik heb een OTA update uitgevoerd en dus geen clean install.
Zucht...
Ik zou dan ook iedereen adviseren te updaten via iTunes. Het is niet zo dat er wekelijks een update uitkomt, dus het is een kleine moeite.
Verwijderd
Het is niet nieuw maar wel ios 7. een bluetooth scanner heb je al vanaf 50 dollar maar wil je meer positie en willen uitlezen zit je tot al snel op 300 dollar.
De politie waarschuwt hier ook voor http://www.politie.nl/nie...-waardevolle-spullen.html
Apple zet ongevraagd Bluetooth aan
Opmerkelijk genoeg zet Apple stiekem Bluetooth weer aan bij iPhones en iPads na de laatste paar updates van iOS. Waarschijnlijk doet het concern dit om zijn draadloze tracking- en betaaldienst iBeacon te pushen.

Het schijnt op dit moment populair te zijn en wellicht kunnen inbrekers op basis van een ipad/airpad bepalen of er dan ook meer te halen is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 12:23 ]
Een leerling bij mij op school is bezig met een afstudeer project en die is nu klaar, hij kan via wifi of bluetooth zien hoeveel telefoons in de omgeving zijn en WELKE het precies zijn.
Werkt met alle Android, iOS, BBOS en WP telefoons, en voor alle anderen zie je alleen de naam van de fabrikant.
Echt scary.
Standaard is een iPhone of iPad onzichtbaar voor andere apparaten, totdat je het bluetooth menu opent. Je zou zeggen dat deze dan niet op te sporen is.
Weet iemand hier meer van?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Hoe denk je anders dat jouw telefoon een ontzichbare telefoon ziet aan welke hij eerder gekoppeld is geweest?
Om maar over wifi te zwijgen.
Volgens mij is dat hetzelfde als dat je de SSID van je wifi verbergt, hij zend hem nog wel uit maar met een code erbij zodat hij niet word weergegeven op je computer. Uiteraard kun je met speciale software deze SSID's wel zien.Jeroen O schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:38:
Het komt er dus op neer dat je met een tracker ook verborgen bluetooth apparaten op kan sporen?
Standaard is een iPhone of iPad onzichtbaar voor andere apparaten, totdat je het bluetooth menu opent. Je zou zeggen dat deze dan niet op te sporen is.
Zucht...
Klopt, veel van die wifi analyzer software programma's zien die netwerken (vaak) alsnog.SgtElPotato schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:42:
[...]
Volgens mij is dat hetzelfde als dat je de SSID van je wifi verbergt, hij zend hem nog wel uit maar met een code erbij zodat hij niet word weergegeven op je computer. Uiteraard kun je met speciale software deze SSID's wel zien.
Het beste is dus om gewoon om bluetooth en Wi-Fi uit te schakelen wanneer je het niet nodig hebt en zeker wanneer je het in de auto laat liggen.
[ Voor 21% gewijzigd door Pyrone89 op 15-03-2014 14:10 ]
Verwijderd
Las ergens iets van level 1 voor push berichten zodat je reclame kan ontvangen in winkels. Schijnt Standaard ios 7 te zijn. Las ook dat men juist oo deze manier iphone/ipad gebruikers kunnen vinden waarbij de kans dan weer ideaal is om in te breken voor een ibook of imac. Dus dat loont meer.Jeroen O schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:38:
Het komt er dus op neer dat je met een tracker ook verborgen bluetooth apparaten op kan sporen?
Een andere opmerkelijke bevinding is in een kantoor waar als er Één iphone is er ook meer moet zijn. dus gasten die zo een kantoor complex inlopen hopend gewoon een paar te stelen. Ik had laatste een makelaars kantoor waar iemand 2 iphones en een ipad had gestolen. Er was iemand binnen maar was ook weer weg en dan ben je toestellen kwijt maar nog erger is dat iemand je achterklep openbreekt omdat ze weten dat er een ipad in ligt.
Bij alle andere smartphone's gewoon je bluetooth uitzetten maar dat gaat dus niet met ios 7 , beetje raar maar staat tegenover blijkbaar push reclame in winkels
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 17:57 ]
Bedoel je iBeacons?Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:22:
[...]
Las ergens iets van level 1 voor push berichten zodat je reclame kan ontvangen in winkels. Schijnt Standaard ios 7 te zijn. Las ook dat men juist oo deze manier iphone/ipad gebruikers kunnen vinden waarbij de kans dan weer ideaal is om in te breken voor een ibook of imac. Dus dat loont meer.
http://www.iphoneclub.nl/dossiers/ibeacons/
En het lijkt me sterk dat je Bluetooth niet uit kan zetten...
Ik heb naar aanleiding van deze post vanmiddag via iTunes 'n recover op mijn iPad 3 losgelaten (dan wordt ook het volledige OS er opnieuw opgezet), en het verschil in prestatie en soepelheid is idd goed merkbaar.Pyrone89 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:30:
Ik merk zelf dat de update via iTunes (waarbij hij dus volledige de firmware er opnieuw opzet) veel beter werkt dat OTA. Bij mensen die problemen hebben op internationale forums en ook dit forum merk ik stelselmatig dat het degene zijn die een OTA update doen. Ik ben zelf om die reden ook gestopt met OTA en naar iTunes update gegaan toen ik nog een 4S had, en zowaar: veel problemen waren weg, met name zaken als battery drain.
Ik zou dan ook iedereen adviseren te updaten via iTunes. Het is niet zo dat er wekelijks een update uitkomt, dus het is een kleine moeite.
Schakel wel even je antivirus uit, bij mij zorgde m'n antivirus (NOD32) ervoor dat de eerste recover mislukte.
Mooi om te horen dat het geholpen heeftRichub schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:09:
[...]
Ik heb naar aanleiding van deze post vanmiddag via iTunes 'n recover op mijn iPad 3 losgelaten (dan wordt ook het volledige OS er opnieuw opgezet), en het verschil in prestatie en soepelheid is idd goed merkbaar.
Schakel wel even je antivirus uit, bij mij zorgde m'n antivirus (NOD32) ervoor dat de eerste recover mislukte.
Op mijn iPad3 (die ik al eerder op iOS7 had draaien) merk ik dat 7.1 wel wat verbetering oplevert qua performance (het roteren van het homescreen gaat in ieder geval weer soepel!) maar zo'n wereld van verschil als sommigen het noemen vind ik het niet t.o.v. bijv 7.0.6. Ik merk dat de iPad toch nog af en toe laggy aanvoelt en indirect reageert, met name het toetsenbord blijft soms een paar seconden hangen om daarna ineens weer door te gaan. Echt langdurige 'hangers' zoals ik bij 7.0.6 wel eens heb meegemaakt heb ik bij 7.1 nog niet gehad, maar zo soepel als iOS 6 loopt het nog steeds niet, om nog maar te zwijgen over iOS 5 (want dat liep nóg beter op de iPad 3).
ja vervelend dat je alles even moet nalopen omdat er dingen aan staan terwijl ze uit stonden.
Bluetooh, 3g, had er nog een paar gezien, even met de hand nog een keer aan/uit en alles weer geregeld.
ik merk er niets van dat mijn batterij sneller leeg zou zijn, ja, in het begin voordat ik zag dat er instellingen aan stonden die ik niet aan gezet had.. (iphone 4s)
ehhh.. noppes
Stand-by ja..rinkel schreef op zondag 16 maart 2014 @ 18:14:
Geen batterijproblemen hier, haal zo'n 30 uur stand-by
Als dat een uur in gebruik tijd is is het alsnog niet best.
Ik heb er zelf ook geen last van, ik doe net zolang met mijn iPhone als voorheen.
Waarom zuilen er heus wel mensen zijn die een flinke daling in accuduur zullen zien? Het zijn allemaal dezelfde apparaten en dezelfde software. Het is geen natuurproduct waarbij elke iets anders is.RnB schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:17:
Om het onzin te noemen, gaat misschien ook wat te ver. Er zullen heus wel een aantal mensen zijn die echt een flinke daling in hun accutijd zullen zien, maar niet iedereen heeft er last van, zoals er gesuggereerd word.
Ik heb er zelf ook geen last van, ik doe net zolang met mijn iPhone als voorheen.
Dat eeuwige gezeur over accuduur bij elke(!) update is gewoon bizar. Vaak komen de eerste klachten al na een half uur, dat slaat nergens op...
Dat is ook de reden dat ik altijd een dfu restore & update doe.