Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:13:
[...]

zoals hierboven aangegeven, waarom zo'n smiley?
Dit is de eerste beta. Als deze foutloos zou werken was het geen beta geweest, ofwel?
Wat heeft dat er nou mee te maken? Het feit dat het een beta is maakt het niet minder naar dat sommige dingen niet werken, het is volstrekt logisch dat dingen niet werken, dat klopt wel ja ...

[ Voor 21% gewijzigd door Blubber op 12-06-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:19
Heeft iemand trouwens al een panorama foto gebruikt als beginscherm? Probeer het net en het Parallax effect is dan wel erg extreem :) Zeeziek extreem zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
Blubber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Het feit dat het een beta is maakt het niet minder naar dat sommige dingen niet werken, het is volstrekt logisch dat dingen niet werken, dat klopt wel ja ...
Het heeft ermee te maken dat ik aan wilde tonen dat het bij mij wel werkte tot voor kort. Dit ondanks dat er eerder gezegd werd dat het niet zou kunnen werken.

Snap heus wel dat het een beta is en niet alles vlekkeloos werkt, constateer alleen dat het icoon na verloop van tijd weg was..

edit ik reageer op iets wat niet voor mij bestemd was, excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door JesseSebastian op 12-06-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
JesseSebastian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:29:
[...]

Het heeft ermee te maken dat ik aan wilde tonen dat het bij mij wel werkte tot voor kort. Dit ondanks dat er eerder gezegd werd dat het niet zou kunnen werken.

Snap heus wel dat het een beta is en niet alles vlekkeloos werkt, constateer alleen dat het icoon na verloop van tijd weg was..

edit ik reageer op iets wat niet voor mij bestemd was, excuses.
Ik had jouw per ongeluk gequote, heb mijn post nu aangepast. Wat ik wilde zeggen is dat het logisch dat er bugs zijn, dat weten we allemaal, maar dat het niet minder naar is als apps niet werken, dus dat ik jouw sentiment begrijp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
RnB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:21:
[...]

Omdat ik niet altijd wil facetimen of bellen. Plus het feit dat de favorieten doorgelaten worden wanneer de Do not disturb draait.

Er viel me trouwens iets op in de Location services menu wat ik niet thuis kan brengen:

[afbeelding]

Die onderste "Wifi networking". Weet iemand waarvoor dat is?
Ik vermoed dat dit met Hotspots 2.0 te maken heeft. Dit zorgt ervoor dat er automatisch verbinding gemaakt wordt met wifi hotspots en door locatiebepaling kan hij die waarschijnlijk sneller vinden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Als je wifi in iOS 6 uitzet staat er ook bij dat als het aanstaat de locatiebepaling beter werkt, heeft vast daarmee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwtje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Werkt niet meer. Ook getest zonder UDID ingevuld te hebben werte niet, daarna op de site UDID toegevoegd en werkte wel.
Heb hem vanmiddag om 15.30uur met een workaround er zonder UDID opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
RobbieB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:40:
[...]

Ik vermoed dat dit met Hotspots 2.0 te maken heeft. Dit zorgt ervoor dat er automatisch verbinding gemaakt wordt met wifi hotspots en door locatiebepaling kan hij die waarschijnlijk sneller vinden.
Ah oké, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Meerdere mensen die last hebben van telkens opnieuw in moeten loggen op MessageMe?

Ohh awesome, https://vines.s3.amazonaw...X9NHXWzWeMhkVVJB7m9yeTlsY panorama als wallpaper

[ Voor 53% gewijzigd door Msi92 op 12-06-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
funk-e schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:13:
[...]

zoals hierboven aangegeven, waarom zo'n smiley?
Dit is de eerste beta. Als deze foutloos zou werken was het geen beta geweest, ofwel?
Daar hebben jullie ook groot gelijk in. Ben erg tevreden over 7, alleen jammer dat ik dacht de oplossing te hebben gevonden voor mn enige muziekbron, maar dat het achteraf toch niet zo mocht zijn. Als iemand wel een oplossing heeft, dan hou ik me van harte aanbevolen!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
In iOS6 kon ik via Siri een podcast starten zonder podcasts app. Misschien werkt dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait lekker hier op iPhone 5. Misschien ietje trager. De animatie is mooi maar is wel ietsje trager lijkt het. Nu kijken of de accu goed meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt Zoek iPhone niet. Hij lokaliseert wel, maar zodra je een apparaat selecteert klapt de app eruit.
Vanaf mijn Mac werkt het wel en ziet ie de iPhone wel gewoon.

Zoals eerder al gemeld doet ook Mijn KPN het niet. Die maakt geen verbinding met het internet.

Verder is mijn eerste indruk goed. Weinig tot geen problemen tot nu toe. Ik vind het er eigenlijk toch wel gelikt uitzien. Batterij loopt vooralsnog niet harder leeg. Morgen op het werk nog even kijken hoe die het doet als ik de hele ochtend muziek vanaf iTunes Match heb gedraaid.

Edit:
Wat ik trouwens wel waanzinnig vind is dat de AppStore nu waanzinnig snel laadt ten opzichte van mijn iPad en hiervoor op de telefoon op iOS 6.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:31:
@virofi, als je het zo bekijkt valt het nog reuze mee. Waar ik tevreden mee zou zijn?

iOS 7 as is (lockscreen, menubalk, dock, apps, keyboard, spotlight, notification center, control center) met iOS 6 iconen.

er is vast wel iemand die dat kan photoshoppen :P
Vind het dock anders ook echt wel lelijk hoor....
Ik trek dat matte effect gewoon totaal niet.

Het is ook nog een supper onpraktisch, bv als je een game speelt en je doet de muziek harder of zachter dan heeft dat sound icoontje ook een mat effect waardoor je totaal niet meer ziet wat er in die game gaande is voor 3 seconde ofzo. In een race game bv totaal niet wenselijk...

Echt het enige wat ik mooi/beter vind aan ios7 is het lockscreen, weatherapp en de animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Volgens mij ben ik de enige die problemen heeft met het terugzetten van iCloud of iTunes backup op mijn iPhone 5. Het vage is dat volgens iCloud de backup wordt teruggezet vervolgens reboot het toestel, en het Apple logo verschijnt, maar de balk begint langzaam te lopen, maar stop vervolgens rond 1/4 en blijft daar hangen.

Ik ben te einde raad en wil zo graag iOS 7 draaien met mijn backup :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Jammer dat de wekkerfunctie niet in control center zit. Enige wat ik mis...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:17
Zijn er meer mensen die niet via safari naar Facebook kunnen surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTBS schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:00:
Het zou idd mooi zijn als je zelf zou kunnen bepalen welke functies je wilt hebben in control center. Dit is toch per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTBS schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:00:
Idd, zou een goede optie zijn daar. Maar de mooiste oplossing zou zijn dat je zelf kan kiezen welke opties
je wilt hebben in het control center, wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De snelkoppeling naar de klok app /wekker zit toch op het control menu :?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:16:
De snelkoppeling naar de klok app /wekker zit toch op het control menu :?
Inderdaad, da's het tweede knopje. Het gekantelde LG-logo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Inderdaad, da's het tweede knopje. Het gekantelde LG-logo. :9
En gelijk heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor het eerst een beta versie erop staan. Kan je nou straks over the air updaten naar beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Dat weet niemand of het OTA of via iTunes gaat.
Ik las net trouwens dat er bij de WWDC tijdens een designer show over iOS 7 een plaatje werd getoond waarin te zien was dat de Voice Memo app terug was en dat de Dock een stuk transparanter was.
Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=417031&thumb=1&d=1371065766

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kuhr89 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:27:
Dat weet niemand of het OTA of via iTunes gaat.
Ik las net trouwens dat er bij de WWDC tijdens een designer show over iOS 7 een plaatje werd getoond waarin te zien was dat de Voice Memo app terug was en dat de Dock een stuk transparanter was.
[afbeelding]
Zou het kunnen dat het een nieuwere versie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Zou het kunnen dat het een nieuwere versie was?
Bij WWDC hebben ze hele andere versies laten zien dan de beta. Of functionaliteiten die pas bij seed 2 komen of nog later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Ja de versie van de WWDC is natuurlijk een stuk nieuwer. Grote kans dat die al een tijdje Beta 2 intern aan het testen zijn.

Beta 1 is vaak al paar weken oud. Ik hoop dat de dock idd wat transparanter gaat worden. Dat is toch één van de mindere UI veranderingen moet ik eerlijk zeggen, samen met een paar icoontjes die falen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Interessant en hoopgevend, vooral:
The site goes on to note that the design is a "firmly a 'work in progress'", and that the look and feel of the icons and other new UI bits are likely to change significantly as the iOS 7 beta proceeds.
http://thenextweb.com/app...-ios-7-look-so-different/ via Macrumors

[ Voor 13% gewijzigd door virofi op 12-06-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:29:
Wat we wel opvalt is dat ondanks de UI veranderingen er structureel erg weinig is aangepast aan de essentie van iOS. Ik mis nog steeds innovatie op het homescherm zelf want het zijn nog steeds icoontjes die je vrijwel niet kan aanpassen. Hier moeten toch heel veel mogelijkheden liggen lijkt me.
Want de essentie van iOS is de homescreen en icoontjes?
Dacht altijd dat de essentie van iOS een combinatie van performance, stabiliteit en consistentie was....

Ik wil toch echt graag weten: hoe lang blijven jullie wel niet hangen in de homescreen? Dat kan toch nooit meer dan 0,1% van de tijd zijn dat je met een iDevice aan de gang bent? Waar komt die obsessie dan vandaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Je mist 'design'...

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Draai inmiddels nu een dag met iOS7 op een iPhone 4. Moet zeggen bevalt prima, is allemaal nog niet zo snel en kom wel wat gekke bugs tegen maar het is ook pas de eerste beta.
Batterij duur valt me enorm mee, vanmorgen om 10.30 van de lader gehaald, en inmiddels zit ik op 9% met erg veel spellen tussendoor zowel via Wifi en 3G.

Ben benieuwd wanneer de update komt, en hopelijk word het allemaal wat vlotter in gebruik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPaul
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2020
Eerste indruk is erg goed, draai nu een paar uur iOS 7 op mijn iPhone 5 en vind het er erg goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Was het bij iOS6 ook al zo dat je kunt zien waar het licht en donker is Maps (als je helemaal uitzoomt)?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/maps.png

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Heb hier ook iOS 7 draaien wil even wat bug(s) delen:

- Whatsapp toetsenbord schiet over tekstkader zo af en toe
- Soms blijft mijn device hangen en start deze opnieuw op niet helemaal maar even het Apple/boot logo
- Zoek je iPhone werk nog niet (zag al meer mensen hierover)
- Beetje laggy zo af en toe
- Hikt soms als batterij 10/20% is (Melding komt af en toe ook laat) Had net de 20% melding op 16%.

[ Voor 14% gewijzigd door pclinde op 12-06-2013 23:43 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
funk-e schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:40:
Was het bij iOS6 ook al zo dat je kunt zien waar het licht en donker is Maps (als je helemaal uitzoomt)?

[afbeelding]
Net ff gekeken, maar op iOS 6 zie je dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:25:
Heb voor het eerst een beta versie erop staan. Kan je nou straks over the air updaten naar beta 2?
Soms wel maar meestal niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2vkhu10.jpg

Hier zie je hem wel,

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2qw0oqu.jpg

En hier niet, komt doordat het een cover met lichte kleuren is, oftewel contuur eromheen graag Apple.

Trouwens als de iPhone 4 echt veel te traag is voor iOS7 dan mag Apple de gimmick animaties wel weglaten wat mij betreft, het hele OS werkt prima op mijn iPhone 4 en alleen de animaties zijn wat trager, het allerergste en meest irritantie is het bij Safari, als je tabbladen wilt switchen dan is dat retetraag met zware lag.

Voor de rest 95% in orde, en geen problemen tot nu toe met Whatsapp, trouwens voor diegenen die de weer widget missen, onder de datum staat de temperatuur, kwam er net stomverbaast achter.

En ja ik heb hem eindelijk werkend gekregen op mijn iPhone 4, moest de Rev A iOS7 hebben, qua batterij gaat het vrij normaal, na 30 minuten gekl**t ben ik maar 5% armer, let wel op dat en de wifi aan staat en de muziek via mijn hoofdtelefoon.

P.S> ik heb bij iOS7 op iPhone 4 het tegenovergestelde gevoel als bij iPhone 3GS met iOS 6.1.3, bij de 3GS voelden de apps traag aan en het systeem snappy, nu is het precies tegenovergestelde de apps werken net zo snel maar de animaties van het OS gooien roet in het eten, maar goed het is en BETA en het is een iPhone 4 hé ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 13-06-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Zojuist had ik wat raars, m'n wekker stond op 07:00u en deze ging af, maar hij begon alleen te trillen (geluid staat uit dus dat klopt), maar ik had geen beeld meer, welke knop ik ook in drukte hij bleef trillen en ik kreeg geen beeld. De home knop ingedrukt houden hielp niet, de powerknop ingedrukt houden ook niet. Uiteindelijk de home en powerknop tegelijk ingedrukt en toen starte hij opnieuw op, de wekker bleef gaan, maar die kon ik eindelijk uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mensen, als jullie bugs willen delen, doe dat niet hier, waar Apple je kreten niet hoort, maar hier: https://developer.apple.com/bug-reporting/

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 13-06-2013 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gait schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:13:
Zojuist had ik wat raars, m'n wekker stond op 07:00u en deze ging af, maar hij begon alleen te trillen (geluid staat uit dus dat klopt),
Dat klopt niet hoor. Ik heb (op iOS 6) nooit mijn geluid aan, schuifje staat altijd naar achteren, en bij de wekker heb je altijd geluid. Dat is juist een veiligheid, als je per ongeluk je geluid uit zou zetten, zou je misschien niet wakker worden. :P
maar ik had geen beeld meer, welke knop ik ook in drukte hij bleef trillen en ik kreeg geen beeld. De home knop ingedrukt houden hielp niet, de powerknop ingedrukt houden ook niet. Uiteindelijk de home en powerknop tegelijk ingedrukt en toen starte hij opnieuw op, de wekker bleef gaan, maar die kon ik eindelijk uit zetten.
Ik heb de wekker op iOS 7 nog niet gebruikt, maar dit is wel een vervelende bug.

Aantal applicaties opgesomd (iPhone 4S):
WhatsApp: werkt, met oude toetsenbord, invoerbalk is bij mij nog niet weggeschoven
1Password: werkt vlekkeloos
Gmail: werkt vlekkeloos
Google+: laat interface vastlopen, het is mogelijk om terug te keren naar homescreen en multitasking te activeren, maar verder niks (Google+ killen ook niet, normale power down werkt wel)
Twitter: werkt vlekkeloos
Feedly: werkt vlekkeloos
Phuncz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:28:
Mensen, als jullie bugs willen delen, doe dat niet hier, waar Apple je kreten niet hoort, maar hier: https://developer.apple.com/bug-reporting/
Dat doe ik ook sowieso, maar dit topic heet iOS 7 ervaringen & discussie. Wij delen onze ervaringen over wat wel en niet werkt en wat we in het algemeen van iOS 7 vinden ten opzichte van 6. Volgens jouw redenatie moet dit topic dus gesloten worden totdat de bèta's achter de rug zijn en de final beschikbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-06-2013 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik persoonlijk ook mis ( ik weet niet of dit voor meer mensen een issue is) is dat als je muziek afspeelt niet direct meer op het homescreen kan zien welke artiest en welk nummer hij afspeelt. Ik heb mijn 5 nu ruim een maand en me rot gezocht naar een hoesje met venster en toegang tot de headphonejack zodat ik met 1 druk op de aan-/uitknop kon zien wat er speelde als het het even niet wist zonder de iPhone uit het hoesje te halen. De enige die ik kon vinden was een flipcase wat ik eigenlijk niet wilde, maar toch maar gedaan.

Nu zie je op het lockscreen alleen een albumhoes zonder enige informatie. Ik moet dan eerst naar control center om te zien wat er nu eigenlijk speelt.

Het nut van mijn case met venster is wat dat betreft verdwenen. Ik probeer nu net terwijl mijn muziek speelt mezelf te bellen om te kijken of caller id wel goed via het venstertje te zien is. Hij ging direct naar voicemail en een melding op mijn lockscreen van een gemiste oproep.
Toen ik de muziek uitzette ging hij wel gewoon over. Ik kan dus niet gebeld worden terwijl ik naar mijn muziek luister.

Edit: ik kom er nu achter dat het te maken heeft met de niet storen functie. Het maantje stond niet in de balk bovenin maar hij stond wel aan. Als de muziek aanstaat laat hij het gesprek niet door. Als de muziek uitstaat laat hij het gesprek wel door. Als ik niet storen uitzet komen de gesprekken ook binnen als ik naar muziek luister. Daar zit dus nog een bugje in of zie ik iets over het hoofd?.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:40:
Wat ik persoonlijk ook mis ( ik weet niet of dit voor meer mensen een issue is) is dat als je muziek afspeelt niet direct meer op het homescreen kan zien welke artiest en welk nummer hij afspeelt. Ik heb mijn 5 nu ruim een maand en me rot gezocht naar een hoesje met venster en toegang tot de headphonejack zodat ik met 1 druk op de aan-/uitknop kon zien wat er speelde als het het even niet wist zonder de iPhone uit het hoesje te halen. De enige die ik kon vinden was een flipcase wat ik eigenlijk niet wilde, maar toch maar gedaan.

Nu zie je op het lockscreen alleen een albumhoes zonder enige informatie. Ik moet dan eerst naar control center om te zien wat er nu eigenlijk speelt.

Het nut van mijn case met venster is wat dat betreft verdwenen. Ik probeer nu net terwijl mijn muziek speelt mezelf te bellen om te kijken of caller id wel goed via het venstertje te zien is. Hij ging direct naar voicemail en een melding op mijn lockscreen van een gemiste oproep.
Toen ik de muziek uitzette ging hij wel gewoon over. Ik kan dus niet gebeld worden terwijl ik naar mijn muziek luister.

Edit: ik kom er nu achter dat het te maken heeft met de niet storen functie. Het maantje stond niet in de balk bovenin maar hij stond wel aan. Als de muziek aanstaat laat hij het gesprek niet door. Als de muziek uitstaat laat hij het gesprek wel door. Als ik niet storen uitzet komen de gesprekken ook binnen als ik naar muziek luister. Daar zit dus nog een bugje in of zie ik iets over het hoofd?.
klik eens dubbel op de homeknop :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen geregistreerde developer dus bugs kan ik niet persoonlijk melden. Ook is dit mijn eerste ervaring met een beta dus ik zie misschien nog mogelijkheden over het hoofd om iets op te lossen.
Door 'bugs' hier met elkaar te delen wordt wel duidelijk of we hier echt met een bug te maken hebben of bijv. toch iets wat met de instellingen te regelen is. Net als met de klok die 2 uur achter liep. Door dit soort dingen hier op te lossen gaan er al minder bugreports richting Apple en worden ze ietsiepietsie minder overspoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Hoe ervaren mensen ios 7 op de 4s? Ik heb het er nu 2 dagen op staan en het is wel heel stabiel! Maar ze mogen nog wel wat aan de performance doen (nog te traag). Verder mag het van mij ook allemaal wel wat donkerder, op een zwarte iphone is het heel vermoeiend al dat witte. Verder vis ik de nieuwe functionaliteiten wel heel mooi. Die bewegende achtergrond kan me ook gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
sweebee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:22:
Hoe ervaren mensen ios 7 op de 4s? Ik heb het er nu 2 dagen op staan en het is wel heel stabiel! Maar ze mogen nog wel wat aan de performance doen (nog te traag). Verder mag het van mij ook allemaal wel wat donkerder, op een zwarte iphone is het heel vermoeiend al dat witte. Verder vis ik de nieuwe functionaliteiten wel heel mooi. Die bewegende achtergrond kan me ook gestolen worden.
Stabiel vind ik het ook, absoluut. Qua performance vind ik het enerzijds juist erg snappy, maar soms stottert het een klein beetje. Met name de nieuwe overgangen na een druk op je homeknop vanuit een app of het openen van de multitasker.

Deze interface vind ik ook vele malen beter passen bij een witte iPhone dan een zwarte (ik heb zelf ook een zwarte 4S). Maar ik heb de achtergrond aangepast naar de 'sterren' op het lock screen (combineert mooi met de tekst) en de donkerdere dynamische wallpaper voor het homescreen. Die vind ik net donker genoeg als achtergrond bij apps. Normaal irriteer ik me heel snel aan te drukke achtergronden, maar deze kan (naar mijn mening).

Wel merk ik dat ik het inderdaad prettiger vind om de helderheid op ongeveer 35~40% te hebben, waar ik voorheen rond 50% zat. Dat is uiteindelijk alleen maar beter voor de batterijtijd natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opsommingen van bugs in dit topic, blijkbaar hoort dat bij de ervaringen. Maar wat heb je daar nou aan? Je weet met een beta dat er wat bugs in zitten. Wat mij betreft zijn de bugs het minst belangrijke van een beta. Je kan beter kijken naar de dingen die wél gaan zoals bedoeld, dat zijn de daadwerkelijke wijzigingen...

Maandagavond heb ik iOS 7 op mijn iPhone 5 gezet. Eerste indrukken qua vormgeving waren al niet spectaculair, dat gaat dan voornamelijk om de icons. Deze mogen ze nog wel eens grondig onder handen nemen, en dan voornamelijk bijv. die van Safari.

Voor de rest heb ik inmiddels wel een heel goed gevoel bij. Er wordt meer gericht op typografie, hierdoor ligt de nadruk meer op de content, de afleidingen zijn zoveel mogelijk weggehaald. Zo is de statusbalk ook geen gereserveerde ruimte meer, apps zijn standaard full-screen. De content loopt dus door onder de statusbalk, dit geeft veel nieuwe mogelijkheden. Bijvoorbeeld de Weer-app vind ik hier een mooi voorbeeld van.

Waar ik het meest enthousiast over ben zijn de wijzigingen in de API's, hier zitten echt hele mooie nieuwe functionaliteiten in. :) Geen voorbeelden, NDA... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Bevalt prima op de 4s wat performance betreft, ik heb tot nu toe 4 crashes gehad (net nog eentje waarbij ik niet onder het invullen van mijn password uit kwam, 5x geprobeerd, ding accepteerrde niet, toen maar gereboot, technisch gezien geen crash ...). Ik vind die interface wel foeilelijk, en ik denk dat meneer Ive een keer een cursus usability zou moeten doen, want die man snapt duidelijk niet wat de bedoeling van een interface is.

Enige echte probleem wat ik heb is accuduur, mijn accu gaat met 1% per 5 minuten achteruit als ik gebruik maak van mijn telefoon, standby gaat wel goed, afgelopen nacht 3% in ~6 uur verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blubber: Kan je eens een voorbeeld noemen m.b.t. de usability, wat vind je nou echt niet kunnen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
MooDyBLueS schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:33:
[...]
Dat klopt niet hoor. Ik heb (op iOS 6) nooit mijn geluid aan, schuifje staat altijd naar achteren, en bij de wekker heb je altijd geluid. Dat is juist een veiligheid, als je per ongeluk je geluid uit zou zetten, zou je misschien niet wakker worden. :P

[...]

Ik heb de wekker op iOS 7 nog niet gebruikt, maar dit is wel een vervelende bug.

**KNIP**
Ik twijfelde al sterk of ik normaal wel of geen geluid heb (terwijl ik de wekker dagelijks gebruik :F ), maar toch wel dus. Maargoed dat had ik vanmorgen dus niet. Het vreemde is dat ik de wekker di en wo ook gebruikt heb zonder problemen. Alle drie de keren had ik de telefoon aan de lader ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Gait op 13-06-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:44:
@Blubber: Kan je eens een voorbeeld noemen m.b.t. de usability, wat vind je nou echt niet kunnen? :9
Eerste wat mij te binnen schiet is dat het contrast te laag is. Daarnaast vind ik ook dat er teveel kleur gebruikt wordt, waardoor je constant afegeleidt wordt. Dat rode muziek icoontje bijvoorbeeld, mensen verwachten rood te zien als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere mensen met iOS7 op i5 dat de telefoon warmer word tijdens gebruik dan met iOs6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Of zet op z'n minst "send diagnostics & statistics back to apple" aan.
http://support.apple.com/kb/PH1598

Dan wordt bij elke sync tenminste crashes doorgestuurd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:03:
Meerdere mensen met iOS7 op i5 dat de telefoon warmer word tijdens gebruik dan met iOs6?
Nop, alleen tijdens het opladen maarjah dat is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Yep.
Pas werd ie hier bloedheet...
Las dat het zou kunnen komen door die automatische update downloads uit de AppStore.
Uitgezet en wordt niet meer warm, maar tegelijk ook andere dingen geprobeerd, dus weet niet wat de oorzaak nou was.
Accu nog wel rap leeg. 22% in 9 uur standby. Maar goed; overal stroom, dus da's geen probleem :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Kom er net achter dat wikipanion niet goed werkt, start wel, ik kan ook zoeken, maar zodra ik een artikel open crasht hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
kmf schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:55:
[...]

Want de essentie van iOS is de homescreen en icoontjes?
Dacht altijd dat de essentie van iOS een combinatie van performance, stabiliteit en consistentie was....

Ik wil toch echt graag weten: hoe lang blijven jullie wel niet hangen in de homescreen? Dat kan toch nooit meer dan 0,1% van de tijd zijn dat je met een iDevice aan de gang bent? Waar komt die obsessie dan vandaan?
De essentie binnen de UI is inderdaad het feit dat je rijen icoontjes hebt waarmee je in apps komt. Zelfde als de Windows desktop welke in mijn optiek ook al sinds Windows 3.11 in essentie niet veranderd is wat de desktop betreft. Ik vind dat erg jammer en geloof oprecht dat je hier veel meer uit kunt halen.

Daarnaast denk ik dat iOS gewoon iets meer openheid nodig heeft om tot zijn volledige recht te komen. Het kiezen van je eigen apps als default, het opengooien van de SIRI api en meer vrijheid tot andere private api's waardoor mooie apps als XBMC mogelijk zijn zonder jailbreak.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Blubber schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:48:
[...]

Eerste wat mij te binnen schiet is dat het contrast te laag is. Daarnaast vind ik ook dat er teveel kleur gebruikt wordt, waardoor je constant afegeleidt wordt. Dat rode muziek icoontje bijvoorbeeld, mensen verwachten rood te zien als er problemen zijn.
Ja, want Google+, Pocket, de notification bolletjes en Tweakers.net zijn ook allemaal probleemgevallen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:24:
[...]
Yep.
Las dat het zou kunnen komen door die automatische update downloads uit de AppStore.
Uitgezet en wordt niet meer warm, maar tegelijk ook andere dingen geprobeerd, dus weet niet wat de oorzaak nou was.
Accu nog wel rap leeg. 22% in 9 uur standby. Maar goed; overal stroom, dus da's geen probleem :)
Kan ook komen door een grote library aan foto's, aangezien al je foto's voorzien worden van kleinere thumbnails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Dannydekr schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:30:
[...]

De essentie binnen de UI is inderdaad het feit dat je rijen icoontjes hebt waarmee je in apps komt. Zelfde als de Windows desktop welke in mijn optiek ook al sinds Windows 3.11 in essentie niet veranderd is wat de desktop betreft. Ik vind dat erg jammer en geloof oprecht dat je hier veel meer uit kunt halen.

Daarnaast denk ik dat iOS gewoon iets meer openheid nodig heeft om tot zijn volledige recht te komen. Het kiezen van je eigen apps als default, het opengooien van de SIRI api en meer vrijheid tot andere private api's waardoor mooie apps als XBMC mogelijk zijn zonder jailbreak.
als het grafische schil inderdaad de essentie zal zijn, dan hoef je dus enkel een iOS-theme op een android ding zetten en de gebruiker krijgt de iOS ervaring. 8)7

Als je de carosserie van een Lambo op een fiat zet, dan heb je een Lambo?
http://www.carscoops.com/...borghini-countach-in.html

Ik denk dat je kan inzien dat de "essentie" van iets, meer is dan alleen de oppervlakkige omhulsel.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 13-06-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ja maar niet elke keer. Soms schiet een app eens naar 100% cpu. Dat verklaart de warmte.
Met een app zoals System Status kan je het cpu gebruik zien. Spijtig genoeg kan je de verantwoordelijke app niet zien. Het is beta software voor iets... Voor een beta 1 werkt deze trouwens heel goed. Dat was in het verleden wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Is er eigenlijk een nieuwe iTunes beschikbaar om met iOS7 te kunnen werken? Voor Maverick misschien?

Met de huidige iTunes ben je namelijk nog wel beperkt in de hoeveelheid apps die je in een folder kan gooien.
(het is trouwens vreemd dat de app-folder ontworpen lijkt te zijn voor een iPhone4 of zo. De helft van het scherm van een iPhone 5 wordt niet gebruikt, een hele row aan apps is doorgeschoven naar de volgende pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het valt me op dat hier iedereen vrij enthousiast is. Ik heb het eergisteren geïnstalleerd. Direct terug naar iOS 6. Niet omdat het een beta is, maar omdat het spuuglelijk en onwerkbaar is in mijn ogen.

Apps zijn totaal onduidelijk, had ik netjes alles op orde in Foto's, nu is het een bende. Zo ook met muziek. En dat bedoel ik met de eenheid kwijt zijn met OS X.

Als iemand nu een iPhone koopt, dan heeft Mac er niks mee te maken. Voorheen snapte je ook dat. Ik kan mij voorstellen dat mensen iOS 7 niet zo snel snappen als iOS 6.

Daar komen alle lelijke kleuren en kermis nog bij. Ik weet dat het bijgeschaafd kan worden. Maar dit hele OS is niet wat ik van Jony had verwacht.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
THE_BASE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:15:
Het valt me op dat hier iedereen vrij enthousiast is. Ik heb het eergisteren geïnstalleerd. Direct terug naar iOS 6. Niet omdat het een beta is, maar omdat het spuuglelijk en onwerkbaar is in mijn ogen.

Apps zijn totaal onduidelijk, had ik netjes alles op orde in Foto's, nu is het een bende. Zo ook met muziek. En dat bedoel ik met de eenheid kwijt zijn met OS X.

Als iemand nu een iPhone koopt, dan heeft Mac er niks mee te maken. Voorheen snapte je ook dat. Ik kan mij voorstellen dat mensen iOS 7 niet zo snel snappen als iOS 6.

Daar komen alle lelijke kleuren en kermis nog bij. Ik weet dat het bijgeschaafd kan worden. Maar dit hele OS is niet wat ik van Jony had verwacht.
Haha, je valt een beetje in herhaling ;) Heb je mijn link naar The Next Web gelezen? Ik denk dat het te vroeg is om conclusies te trekken. http://thenextweb.com/app...-ios-7-look-so-different/

Ik snap trouwens niet wat je hiermee bedoelt:
THE_BASE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:15:Als iemand nu een iPhone koopt, dan heeft Mac er niks mee te maken. Voorheen snapte je ook dat. Ik kan mij voorstellen dat mensen iOS 7 niet zo snel snappen als iOS 6.
Overigens dacht ik redelijk hetzelfde als jij, maar heb ik het wat langer de tijd gegeven ipv direct te downgraden. Het went toch echt wel snel hoor. De richting is duidelijk, de focus en consistentie alleen nog niet. En juist dat is iets wat behoorlijk efficient glad getrokken kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door virofi op 13-06-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik probeer (zeker met beta 1's) door het grafische heen te kijken en vooral op de functionaliteit te letten.

Er moeten nog veel dingen bijgeschaafd worden, maar overall kan ik er tevreden over zijn. Er zit veel potentie in. De app (EN accesoire) makers zullen van sommige nieuwe functionaliteit gretig gebruik kunnen maken.

Het is wel zaak om de dingen die niet helemaal lekker zijn even boven water te krijgen en feedback te leveren zodat er ook wat bij te schaven valt.

Bij sommige beslissingen heb ik ook iets van "what were they drinking?".
Net bv ontdekt: in de toetsenbord bij safari ben je de . (punt) kwijt. Dus moet je nu voor .nl/.net lang op de .com drukken. Of shift gebruiken.. heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Bij sommige beslissingen heb ik ook iets van "what were they drinking?".
Net bv ontdekt: in de toetsenbord bij safari ben je de . (punt) kwijt. Dus moet je nu voor .nl/.net lang op de .com drukken. Of shift gebruiken.. heel irritant.

Nee hoor, moet je ff op 123 drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Is er ook iemand die geen batterijproblemen heeft?
En zo ja: heb je dan een update gedaan, restore uitgevoerd, of helemaal opnieuw geconfigureerd?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:42:
En zo ja: heb je dan een update gedaan, restore uitgevoerd, of helemaal opnieuw geconfigureerd?
Ik heb wel batterijproblemen, na een versie installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Ik heb geen last van een batterij probleem. Ik heb een command/shift restore gedaan in iTunes. Later een backup teruggezet zodat m'n instellingen en apps weer geïnstalleerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik merk niet echt verschil met accuduur. Ik heb update gedaan en background app refresh uitgezet. (volgens mij is er geen enkele app naast stocks en weather die dat ondersteund op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
kmf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:58:
[...]

als het grafische schil inderdaad de essentie zal zijn, dan hoef je dus enkel een iOS-theme op een android ding zetten en de gebruiker krijgt de iOS ervaring. 8)7

Als je de carosserie van een Lambo op een fiat zet, dan heb je een Lambo?
http://www.carscoops.com/...borghini-countach-in.html

Ik denk dat je kan inzien dat de "essentie" van iets, meer is dan alleen de oppervlakkige omhulsel.
Ik zeg niet voor niets "De essentie binnen de UI" ;)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

THE_BASE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:03:
[...]
Eens. Daarom nijg ik ook echt over te stappen naar HTC One. Heb het al een aangegeven in het forum. Apple lijkt de weg kwijt te zijn (zonder Steve). Ik had van Apple veel rustiger en strakker verwacht dan dit Symbian OS/Fisher Price-achtige OS.
Wacht nou eerst eens af totdat de GM uit is, ik verwacht dat er nog een en ander word bij geschaafd. Zeker ook omdat men al achter liep!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:24:
[...]
Yep.
Heb het uitgezet. Kijken of het helpt. Batterij lijkt op zich niet sneller leeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Net nog een bugje gevonden, het instellen van het nieuwe email geluidje gaat niet helemaal lekker. Als ik bij notifications voor een specifiek account een ander geluidje instel, dan update hij niet (oude geluidje staat nog in het overzicht), maar als ik dan terug ga naar de notification settings is het geluid voor alle accounts verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffeh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2023
Ook mijn batterij valt echt reuzen mee. Batterij gaat ietsjes minder lang mee dan op iOs 6.1.4 maar niet zo overdreven erg als sommige hier melden.

Ik heb via iTunes (mac) Option+Restore gedaan en de backup via iCloud teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
kmf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:05:
[...]

Of zet op z'n minst "send diagnostics & statistics back to apple" aan.
http://support.apple.com/kb/PH1598

Dan wordt bij elke sync tenminste crashes doorgestuurd.
Hoe meer reports hoe beter inderdaad, maar neem aan dat iedereen dat wel doet toch?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

RobbieB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:40:
[...]
Yep op die manier kan ik kaart worden gebracht waar je welke wifi-hotspot gebruikt én nog belangrijker: tot waar het bereik van dat netwerk gaat. Het doel is namelijk om een dekkend en naadloos wifi netwerk te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
eerste bugs ontdekt in 3 dagen gebruik en eerste app die niet werkt

ebay app werkt niet, loopt vast op splashscreen

wanneer ik in mijn lock screen will vooruit springen in een nummer blijft ios vooruit springen en enkel een reboot hielp in mijn geval.

wanneer ik unlock naar een app is de lijn waar ontvangst en batterij staat bovenaan het scherm gelijk er 2 lijnen tekst elkaar overschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr

Ik lees nu al 2 dagen negatieve berichten van jouw kant maar je hebt het hier over een eerste betaversie! Pas bij de GM heb je recht van spreken, bovendien kloppen de dingen niet die je zegt:

"had ik netjes alles op orde in Foto's, nu is het een bende"

Je hebt gewoon de standaard overview en de nieuwe geordende lijst als je dit wil. Er is dus in principe niks veranderd, tenzij je dit wil.

"Als iemand nu een iPhone koopt, dan heeft Mac er niks mee te maken. Voorheen snapte je ook dat. Ik kan mij voorstellen dat mensen iOS 7 niet zo snel snappen als iOS 6. "

Aangezien hetzelfde team het design van OSX op zich neemt, zal OSX vanzelfsprekend ook veranderd worden in de nieuwe stijl (wellicht OSX 11). Bovendien als iemand 'nu' een iPhone koopt, heeft die gewoon iOS6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik ben erg tevreden. De look is even wennen, maar dat lukt best aardig. Het is natuurlijk een hele omschakeling na jaren hetzelfde uiterlijk, maar ik vind het wel wat hebben. Het zit strak in elkaar en de kleine glitches die je af en toe nog ziet, worden er vast in de aanloop naar de GM nog wel uitgehaald.

Wat me opvalt is dat hij nu al super stabiel is. Ik heb nog geen crash gehad, alles werkt tot nu toe prima, batterij gaat net zo lang mee als onder IOS6, telefoon wordt niet warm, wifi lijkt stabieler. Kortom ik ben wel tevreden.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Mizgala28 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:27:
En hier niet, komt doordat het een cover met lichte kleuren is, oftewel contuur eromheen graag Apple.
Dat is inderdaad irritant. Zouden ze moeten updaten.

offtopic:
CD 2, goede muziek smaak heb je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:52
sweebee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:22:
Niet echt stabiel hier, meerdere spontane springboard reboots per dag. Ook een battery drainer. Daarnaast soms wat haperig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Bijzonder om te lezen hoe sommige mensen reageren op iOS 7. In de reacties is ook duidelijk te onderscheiden wie het als developer geïnstalleerd heeft en wie als gebruiker omdat hij het gewoon wil hebben / ook even mening wil geven.

Zoals hierboven al meerdere malen is aangegeven het gaat om een eerste beta van een iOS versie die pas in de herfst (oktober) volledig beoordeeld kan worden.

Ik heb iOS 7 nu sinds maandagavond draaien op mijn iPhone 5 en heb tot nu toe geen klagen over de eerste beta. Uiteraard zijn er af en toe wat kleine bugs zoals hierboven al eerder benoemd zijn, het ineens even tonen van Apple logo en terug springen naar lockscreen, maar niet noemenswaardig vergeleken met eerdere eerste beta's van andere versies.

Het enige probleem waar ik tegenaanloop is de autolayout van iOS7, hierdoor zijn bestaande app's soms niet volledig werkbaar. Oa whatsapp / Google hangouts hebben hier last van, vooral tijdens de registratie/activatie van de applicatie, maar ook in het gebruik dat het toetsenbord over de verstuur knop gaat en je eerst bovenin de chat op bewerken moet klikken en weer terug om op versturen te kunnen klikken. Maar dat maakt het ook interessant, ben gisteravond begonnen met xcode dp 5 om hier zelf mee aan de slag te gaan, al merk ik in mijn app gebruik dat gebruik met iPhone 4/4S sterk afneemt, waardoor rekening houden met steeds minder belangrijk wordt.

Het zuurstok gehalte valt ook mee als je de standaard achtergrond veranderd, je achtergrond(kleur) komt namelijk steeds terug in de verschillende applicaties.

Dat veel mensen moeten wennen aan de nieuwe look and feel is logisch, na jaren hetzelfde ontwerp met weinig grafische veranderingen is dit een verschil van dag en nacht, al zie je wel de eenvoud van Apple overal in terugkomen. (Misschien nog niet volledig werkend, maar het idee en de richting is duidelijk, nogmaals niet vergeten dat het een beta is van een iOS versie die achter loopt op schema)

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 13-06-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Helaas wel wat apps die niet werken hier zoals:

- Navigon Europe (Toch vervelend gezien de aanschafprijs)
- KIK Messenger
- Find my iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hiet met een iPhone 5, geen batterij problemen. Ja het gaat wat sneller, maar kan rustig een hele dag op één lading. Het ligt een beetje aan mijn klooi-gedrag of het rap gaat of niet. Maar bij normaal gebruik gaat het vooralsnog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek joh, dat sommige apps nog niet werken. Heb ook geen idee waarom er beta's gemaakt worden speciaal voor developers, heeft er vast niks mee te maken dat apps door diezelfde developers aangepast moeten worden zodat ze goed werken op iOS 7... Gewoon installeren op je normale toestel en wat gek allemaal dat het nog niet goed werkt, schande Apple! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:23:
Gek joh, dat sommige apps nog niet werken. Heb ook geen idee waarom er beta's gemaakt worden speciaal voor developers, heeft er vast niks mee te maken dat apps door diezelfde developers aangepast moeten worden zodat ze goed werken op iOS 7... Gewoon installeren op je normale toestel en wat gek allemaal dat het nog niet goed werkt, schande Apple! 8)7
Och, kick je er zo op om interessant te doen ofzo? Alsof ik niet snap dat dit een Beta is waaraan nog van alles mankeert. Wellicht is dit gewoon handige informatie voor mensen die €100 voor een navigatiepakket betalen en deze vervolgens niet meer kunnen gebruiken!

Ga ergens anders interessant doen...

[ Voor 40% gewijzigd door EValentino op 13-06-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:23:
Maar dat is toch niet het punt? Het feit dat er apps zijn die niet werken is te verwachten, want het is een beta. Maar dat maakt het niet minder naar. Tevens is het handig om die info te delen met elkaar, dat maakt het stuk makkelijker om te bepalen of het exemplarisch is of voor iedereen geldt.

Er is niemand die vind dat het schandalig is, dat maken jullie er de hele tijd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Blubber schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:27:
[...]

Maar dat is toch niet het punt? Het feit dat er apps zijn die niet werken is te verwachten, want het is een beta. Maar dat maakt het niet minder naar. Tevens is het handig om die info te delen met elkaar, dat maakt het stuk makkelijker om te bepalen of het exemplarisch is of voor iedereen geldt.

Er is niemand die vind dat het schandalig is, dat maken jullie er de hele tijd van.
Precies! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Apple geeft duidelijk aan dat beta's niet voor productieomgevingen zijn, hierdoor maakt het dus voor niemand uit of een dure navigatie app wel of niet werkt. Developers hebben nu juist de tijd tot de release om app's aan te passen zodat ze wel werken. Niet developers moeten dan maar op de harde manier leren dat beta's niet om zomaar even te installeren zijn, een developer gaat namelijk niet klagen of een app wel / niet werkt.
EValentino schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Och, kick je er zo op om interessant te doen ofzo? Alsof ik niet snap dat dit een Beta is waaraan nog van alles mankeert. Wellicht is dit gewoon handige informatie voor mensen die €100 voor een navigatiepakket betalen en deze vervolgens niet meer kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:31:
Apple geeft duidelijk aan dat beta's niet voor productieomgevingen zijn, hierdoor maakt het dus voor niemand uit of een dure navigatie app wel of niet werkt. Wij als developers hebben nu juist de tijd tot de release om onze app's aan te passen zodat ze wel werken. Niet developers moeten dan maar op de harde manier leren dat beta's niet om zomaar even te installeren zijn, een developer gaat namelijk niet klagen of een app wel / niet werkt.
Wat een bullshit. Ik heb maar 1 telefoon (en met mij vele anderen), als ik mijn apps dus voor de release klaar gemaakt wil hebben heb ik weinig keuze. Derhalve draai ik iOS 7 op mijn productietelefoon.

Nogmaals, het feit dat mensen posten welke apps wel en niet werken is niet een kwestie van klagen, maar een kwestie van informatie delen.

Als developer zou jij toch in staat moeten zijn om te begrijpen dat het van cruciaal belang is om goede (volledige) informatie te delen over eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:31:
Apple geeft duidelijk aan dat beta's niet voor productieomgevingen zijn, hierdoor maakt het dus voor niemand uit of een dure navigatie app wel of niet werkt. Wij als developers hebben nu juist de tijd tot de release om onze app's aan te passen zodat ze wel werken. Niet developers moeten dan maar op de harde manier leren dat beta's niet om zomaar even te installeren zijn, een developer gaat namelijk niet klagen of een app wel / niet werkt.

[...]
Genoeg Tweakers die geen developer zijn maar wel de Beta draaien. Wellicht is het voor hun dus wel interessante informatie. Dat het voor jou niet interessant is wil niet zeggen dat zoiets voor iedereen geld. Tuurlijk is het een versie voor ontwikkelaars maar genoeg Tweakers (waaronder ik zelf) die het niet konden laten. Dat is wel te zien aan de berichten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
iOS 7 wordt anders niet herkend door xcode 4.6 en alleen door xcode dp 5 waarmee je niet mag publiceren naar de app store toe. Dus snap niet wat jouw onderbouwing dan voor nut heeft gezien je iOS 7 app pas mag releasen bij release iOS7, EDIT Toevoeging: lijkt mij dan belangrijker om je huidige app's ook te kunnen blijven updaten

Informatie delen is inderdaad cruciaal, maar naar Apple toe, anders heeft Apple niets aan de informatie / feedback. Dat app's niet werken zijn de desbetreffende developers vast zelf ook van op de hoogte ;)
Blubber schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Wat een bullshit. Ik heb maar 1 telefoon (en met mij vele anderen), als ik mijn apps dus voor de release klaar gemaakt wil hebben heb ik weinig keuze. Derhalve draai ik iOS 7 op mijn productietelefoon.

Nogmaals, het feit dat mensen posten welke apps wel en niet werken is niet een kwestie van klagen, maar een kwestie van informatie delen.

Als developer zou jij toch in staat moeten zijn om te begrijpen dat het van cruciaal belang is om goede (volledige) informatie te delen over eventuele problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 13-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Dat is mijn punt niet, mijn punt is, ik gebruik nu iOS 7 dagelijks op mijn telefoon, en vind het handig om als gebruiker te lezen wat de ervaringen van andere zijn. Voor een groot deel zodat ik dat kan relativeren aan mijn eigen ervaringen. Welke apps wel en neit werken vind ik wel degelijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Skywalker schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:24:
Ik ben erg tevreden. De look is even wennen, maar dat lukt best aardig. Het is natuurlijk een hele omschakeling na jaren hetzelfde uiterlijk, maar ik vind het wel wat hebben. Het zit strak in elkaar en de kleine glitches die je af en toe nog ziet, worden er vast in de aanloop naar de GM nog wel uitgehaald.

Wat me opvalt is dat hij nu al super stabiel is. Ik heb nog geen crash gehad, alles werkt tot nu toe prima, batterij gaat net zo lang mee als onder IOS6, telefoon wordt niet warm, wifi lijkt stabieler. Kortom ik ben wel tevreden.
Bij mij dus juist niet.
Bij de eerste startup was al een probleem dat het touchscreen niet reageerde. Kon m'n passcode niet invoeren op mijn iphone5. Moest een hard reset doen.

En ik heb toch 3-4 crashes gehad.

Maar.... deze 1e beta is wel veel stabieler dan latere beta's van voorgaande iOSsen.

[ Voor 52% gewijzigd door kmf op 13-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:52
kmf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:42:
Bij mij dus juist niet.
Bij de eerste startup was al een probleem dat het touchscreen niet reageerde. Kon m'n passcode niet invoeren op mijn iphone5. Moest een hard reset doen.

En ik heb toch 3-4 crashes gehad.

Maar.... deze 1e beta is wel veel stabieler dan latere beta's van voorgaande iOSsen.
Dat verschilt dan per persoon. Bij mij is hij niet echt stabiel, vorige beta's waren stabieler bij mij. Maar ik kan niet klagen. In het begin vond ik de interface maar niets, maar na wat gewenning zitten er best dingen in die goed gedaan zijn.

Het 'swipe to delete / move' bij bijvoorbeeld de mail is nu verbeterd. Ik hoop zeker dat er nog een hoop veranderd over de loop van deze beta's maar het uiteindelijke resultaat mag er vast wezen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EValentino schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Nou nou, moet je het echt op de man gaan spelen? Stoer hoor! :')

Verder gaat dit topic om ervaringen van iOS 7. De beta is voor developers, zodat ze hun apps aan kunnen passen, omdat hun apps niet compatible zijn met iOS 7. Dat geblaat over apps die het wel/niet doen is dus feitelijk gewoon off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar kleine dingetje tegen gekomen.

Ik heb mijn codeslot op 1 uur staan. Echter hoef ik na een nacht mijn code niet in te voeren. Bij direct werkt het wel.

Na een betaling met Rabobank app kan ik na het scherm betaling is verwerkt nergens heen. Kan alleen weg met de home knop.

Vind deze release echt mega goed voor een beta 1. Werkt lekker soepel. App Store opent nu in 1 keer. Bij iOS 6.1.4 moest ik soms de App Store wegdrukken omdat hij niet lade en dan weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Is het mogelijk om bv een default browser in te stellen? Dat is 1 van de dingen die ik aan android wel makkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Nou nou, moet je het echt op de man gaan spelen? Stoer hoor! :')

Verder gaat dit topic om ervaringen van iOS 7. De beta is voor developers, zodat ze hun apps aan kunnen passen, omdat hun apps niet compatible zijn met iOS 7. Dat geblaat over apps die het wel/niet doen is dus feitelijk gewoon off-topic.
Dit. +1. Stuur je constatering dat een App niet werkt onder iOS7 naar de betreffende developer, dan heeft het pas zin.
lowfi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:51:
Is het mogelijk om bv een default browser in te stellen? Dat is 1 van de dingen die ik aan android wel makkelijk vind.
Nope

[ Voor 17% gewijzigd door virofi op 13-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virofi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Dit. +1. Stuur je constatering dat een App niet werkt onder iOS7 naar de betreffende developer, dan heeft het pas zin.
Dat is ook nog niet eens nodig lijkt me, want iOS 7 is nog niet publiekelijk verkrijgbaar. Ik zou er zelf als developer niet op zitten te wachten dat ik mailtjes krijg dat apps niet werken op een beta iOS, ik kijk er tenslotte zelf vanzelf naar.

Mochten er problemen zijn bij een final release, dan ligt het weer heel anders natuurlijk. Dan ben ik blij als ze de moeite doen om contact op te nemen. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 44 Laatste