Bijzonder om te lezen hoe sommige mensen reageren op iOS 7. In de reacties is ook duidelijk te onderscheiden wie het als developer geïnstalleerd heeft en wie als gebruiker omdat hij het gewoon wil hebben / ook even mening wil geven.
Zoals hierboven al meerdere malen is aangegeven het gaat om een eerste beta van een iOS versie die pas in de herfst (oktober) volledig beoordeeld kan worden.
Ik heb iOS 7 nu sinds maandagavond draaien op mijn iPhone 5 en heb tot nu toe geen klagen over de eerste beta. Uiteraard zijn er af en toe wat kleine bugs zoals hierboven al eerder benoemd zijn, het ineens even tonen van Apple logo en terug springen naar lockscreen, maar niet noemenswaardig vergeleken met eerdere eerste beta's van andere versies.
Het enige probleem waar ik tegenaanloop is de autolayout van iOS7, hierdoor zijn bestaande app's soms niet volledig werkbaar. Oa whatsapp / Google hangouts hebben hier last van, vooral tijdens de registratie/activatie van de applicatie, maar ook in het gebruik dat het toetsenbord over de verstuur knop gaat en je eerst bovenin de chat op bewerken moet klikken en weer terug om op versturen te kunnen klikken. Maar dat maakt het ook interessant, ben gisteravond begonnen met xcode dp 5 om hier zelf mee aan de slag te gaan, al merk ik in mijn app gebruik dat gebruik met iPhone 4/4S sterk afneemt, waardoor rekening houden met steeds minder belangrijk wordt.
Het zuurstok gehalte valt ook mee als je de standaard achtergrond veranderd, je achtergrond(kleur) komt namelijk steeds terug in de verschillende applicaties.
Dat veel mensen moeten wennen aan de nieuwe look and feel is logisch, na jaren hetzelfde ontwerp met weinig grafische veranderingen is dit een verschil van dag en nacht, al zie je wel de eenvoud van Apple overal in terugkomen. (Misschien nog niet volledig werkend, maar het idee en de richting is duidelijk, nogmaals niet vergeten dat het een beta is van een iOS versie die achter loopt op schema)
[
Voor 19% gewijzigd door
lubbertkramer op 13-06-2013 12:32
]