Gisteren heb ik mijn ene iPhone 4 weer teruggezet naar 6.1.3, wordt nog steeds gesigned door Apple. Mijn andere iPhone 4 blijkt de update nu ook te hebben binnengehaald en vraagt steeds of ik deze nu wil installeren, dacht het niet. Iemand enig idee hoe ik dit stop en de updatefile verwijder? Restore via iTunes?
Heeft iemand anders GTA Chinatown wars op iOS7 geprobeerd? Bij mij krijg ik steeds een zwart scherm na de intro en wil het spel niet verder. Iemand enig idee waar dat aan ligt? In iOS6 had ik hier geen last van.
Ik krijg standaard niet het weer in m'n berichtencentrum in iOS7, ook niet als ik op "vandaag" tik, meer mensen hier last van? Hoe zet ik dit aan? Uiteraard staat locatievoorziening wel aan.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Idem hier, ik zou dit ook wel eens willen weten. In de instellingen van het berichtencentrum is nergens iets ivm het weer te vinden.crazylegs schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:39:
Ik krijg standaard niet het weer in m'n berichtencentrum in iOS7, ook niet als ik op "vandaag" tik, meer mensen hier last van? Hoe zet ik dit aan? Uiteraard staat locatievoorziening wel aan.
In locatievoorzieningen staat "weer" overigens wel aan en zie ik dat er regelmatig een locatie wordt opgezocht.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Verwijderd
Na de overschakeling naar ios 7 kan ik niet meer in één van mijn 2 gmails. De andere werkt perfect. Er is ook een kleurverschil. De gmail waar ik niet in kan is lichtgrijs geworden.
Door het uitzetten van apps verversen presteert de iPhone 5 wat batterijgebruik bij mij al een stuk beter. Heb het control center ook op het beginscherm uitgeschakeld.
PSN: Finally_Chris
en op onverklaarbare wijze.. doet ie het nu wel..Darkstar schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:41:
[...]
Idem hier, ik zou dit ook wel eens willen weten. In de instellingen van het berichtencentrum is nergens iets ivm het weer te vinden.
In locatievoorzieningen staat "weer" overigens wel aan en zie ik dat er regelmatig een locatie wordt opgezocht.
Op Macrumours net een topic gelezen waar ze tot dezelfde conclusie komen: plots verschijnt het, maar het kan blijkbaar ook net zo snel terug weg zijn.crazylegs schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:07:
[...]
en op onverklaarbare wijze.. doet ie het nu wel..
*edit*
Na een reboot zie ik het ineens wel staan. Vreemd...
[ Voor 8% gewijzigd door Darkstar op 20-09-2013 10:09 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Het enige waar ik me nu aan erger is het veranderen van de buttons in de mail-app. Markeren staat nu links en prullenbak rechts, kan elke keer mn mail weer uit de trash vissen!
Ik denk dat het wel gaat wennen ios7. Alleen de on-screen toetsenbordjes vind ik nu nog af en toe lastig typen.
[lichtelijk-offtopic][b][message=40911973,noline]Contact met Whatsapp leerde mij dat ze dit ook in de toekomst niet gaan ondersteunen.
Wel jammer, maar helaas....
Sowieso ben ik dat Whatsapp spuugzat. De stabiliteit op iOS 7 is duidelijk achteruitgegaan (en ik vond het op 6 al instabiel, app moet vaak zoeken naar verbinding terwijl die er gewoon is), de layout aanpassen op iOS 7 is blijkbaar ook teveel gevraagd, ik zit ook al tijden te wachten op een pc/mac & tablet/ipad client die ze maar niet uitgevonden krijgen...de enige reden waarom ik het nog in gebruik heb, is omdat 99% van de smartphonegebruikers hier in Nederland niets anders gebruiken.
Ik zeg: lekker dumpen dat Whatsapp en allemaal over op LINE: stabieler, met wél pc, mac, tablet en ipad clients en barstensvol andere features die Whatsapp niet heeft.
[/lichtelijk-offtopic]
Ach ja, met ICQ kon je ook veeeeeeel meer doen dan met MSN messenger, toch ging iedereen uiteindelijk toch die laaatste gebruikenSublimnAll schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:26:
[...]
[lichtelijk-offtopic]
Sowieso ben ik dat Whatsapp spuugzat. De stabiliteit op iOS 7 is duidelijk achteruitgegaan (en ik vond het op 6 al instabiel, app moet vaak zoeken naar verbinding terwijl die er gewoon is), de layout aanpassen op iOS 7 is blijkbaar ook teveel gevraagd, ik zit ook al tijden te wachten op een pc/mac & tablet/ipad client die ze maar niet uitgevonden krijgen...de enige reden waarom ik het nog in gebruik heb, is omdat 99% van de smartphonegebruikers hier in Nederland niets anders gebruiken.
Ik zeg: lekker dumpen dat Whatsapp en allemaal over op LINE: stabieler, met wél pc, mac, tablet en ipad clients en barstensvol andere features die Whatsapp niet heeft.
[/lichtelijk-offtopic]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Heb sinds ik IOS 7 heb nu al een aantal keer het probleem gehad dat het scherm aan gaat terwijl je belt (waardoor je met je oor ineens Facetime \ mute\ luidspreker \ etc) indrukt.
Ik heb dit verder niet eerder gehad (bij IOS 6) en het is behoorlijk irritant.
De iPad 4 maar een update gegeven naar ios7 (van gejailbreakte ios6.1.2) moest gewoon kunnen met backup maken en updaten volgens meerdere sites.
Nu wil dat GVD iTunes de backup niet terugzetten omdat de iPad diconnect tijdens het restoren. Gebeurt dus terwijl hij er gewoon in blijft zitten.
Probleem wat je al vaker tegenkomt op de iPad messageboards bij een upgrade.
Nu kon ik dus enkel een icloud backup terugzetten van dat ik hem net had.
Iemand een oplossing voor me? is het mogelijk een iTunes backup te verplaatsen naar de Cloud ofzo zodat ik in ieder geval alle bestanden en apps weer binnen heb.
Nu wil dat GVD iTunes de backup niet terugzetten omdat de iPad diconnect tijdens het restoren. Gebeurt dus terwijl hij er gewoon in blijft zitten.
Iemand een oplossing voor me? is het mogelijk een iTunes backup te verplaatsen naar de Cloud ofzo zodat ik in ieder geval alle bestanden en apps weer binnen heb.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Heb je al geprobeerd om een stock 6.1.x terug te zetten en vandaaruit te updaten naar iOS? Apple signed die nog een aantal dagen na het verschijnen van een nieuwe iOS.Rubman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:35:
De iPad 4 maar een update gegeven naar ios7 (van gejailbreakte ios6.1.2) moest gewoon kunnen met backup maken en updaten volgens meerdere sites.
Probeer hem nog eens helemaal te herstellen en instellen als nieuwe iPad. Dan PC of Mac even rebooten, en opnieuw reservekopie erop proberen. Ook al eens een ander kabeltje geprobeerd?Rubman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:35:
ja inmiddels heeft dat kreng dus een nieuwe reservekopie gemaakt van ios 7 kaal.
De enige andere reservekopieën die er staan zijn degene die blijkbaar worden gemaakt tijdens het herstellen, maar die lijken me niet goed.
De enige andere reservekopieën die er staan zijn degene die blijkbaar worden gemaakt tijdens het herstellen, maar die lijken me niet goed.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Had ik ook bij iOS 6. Geen idee waardoor het kan komen idd..fredkroket schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:33:
Heb sinds ik IOS 7 heb nu al een aantal keer het probleem gehad dat het scherm aan gaat terwijl je belt (waardoor je met je oor ineens Facetime \ mute\ luidspreker \ etc) indrukt.
Sinds ik de carrierupdate heb, is het wel nog mogelijk om 4G uit te schakelen, maar niet meer om 3G apart uit te schakelen. Voorheen maakte ik vooral gebruik van 2G om zo de batterijduur te kunnen verbeteren. Is het nog mogelijk om 4G en 3G uit te zetten, maar nog wel gebruik te kunnen maken van 2G?
Ik heb precies hetzelfde aangezien ik zo goed als de hele dag op wifi zit zet ik 3G ook uit maar dat gaat nu dus niet meerG33st schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:52:
Sinds ik de carrierupdate heb, is het wel nog mogelijk om 4G uit te schakelen, maar niet meer om 3G apart uit te schakelen. Voorheen maakte ik vooral gebruik van 2G om zo de batterijduur te kunnen verbeteren. Is het nog mogelijk om 4G en 3G uit te zetten, maar nog wel gebruik te kunnen maken van 2G?
Is het niet zo dat wanneer je op wifi zit, je iPhone geen gebruik meer maakt van 3G?
Ik heb geen bronnen of bewijs dat het ook echt zo is, maar ik merk dat wanneer ik een hele dag op wifi zit (zonder 3G echt uit te schakelen), ik langer kan doen met mijn iPhone dan wanneer ik echt puur op 3G mijn dingen doe.
Ik heb geen bronnen of bewijs dat het ook echt zo is, maar ik merk dat wanneer ik een hele dag op wifi zit (zonder 3G echt uit te schakelen), ik langer kan doen met mijn iPhone dan wanneer ik echt puur op 3G mijn dingen doe.
Nee, 3G wordt namelijk ook gebruikt voor voice.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nu wel in het juiste topic:
Ik vind de nieuwe vormgeving gewoon butt-ugly. Beetje IOS goes Android-achtig. (Zeker de manier waarop je apps kunt afsluiten in het taakbeheer) Ik heb ook gelijk dat parallax uitgezet, voegt voor mij niets toe en kost extra stroom.
Wat me ook opviel is dat de eerste uren na de installatie IOS7 traag aanvoelde op mijn iPad 3, maar nu een dag later is dat gevoel weg. Net alsof IOS7 zich eerst nog moet 'settelen' op je apparaat.
Het batterijverbruik is zeker hoger dan met IOS6, maar ik denk dat er snel wat fixes hiervoor uitkomen, precies zoals het met IOS6 na de release gebeurde.
Conclusie zover: Technisch gezien een vooruitgang, qua uiterlijk (voor mij) niet.
Ik vind de nieuwe vormgeving gewoon butt-ugly. Beetje IOS goes Android-achtig. (Zeker de manier waarop je apps kunt afsluiten in het taakbeheer) Ik heb ook gelijk dat parallax uitgezet, voegt voor mij niets toe en kost extra stroom.
Wat me ook opviel is dat de eerste uren na de installatie IOS7 traag aanvoelde op mijn iPad 3, maar nu een dag later is dat gevoel weg. Net alsof IOS7 zich eerst nog moet 'settelen' op je apparaat.
Het batterijverbruik is zeker hoger dan met IOS6, maar ik denk dat er snel wat fixes hiervoor uitkomen, precies zoals het met IOS6 na de release gebeurde.
Conclusie zover: Technisch gezien een vooruitgang, qua uiterlijk (voor mij) niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 20-09-2013 11:23 ]
Dat gevoel heb ik ook, hoop dat het vandaag dan ook beter is zoals je omschrijftRichub schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:17:
Nu wel in het juiste topic:
Mijn boefje is liev!
Volgens mij klopt de klok applicatie niet, of denk ik nu heel krom?. Heb de volgende steden er in staan:
Amsterdam 11:30
Londen 10:30 (staat als tekst bij, 1 uur later)
Beijing 17:30 (staat als tekst bij, 6 uur later)
Dit klopt volgens mij niet;
- in Beijing is het 6 uur later in vergelijking met Amsterdam.
- in Londen is het 1 uur eerder in vergelijking met Amsterdam.
Conclusie: Het is niet in vergelijking met de 'bovenste' stad in je lijst, of in vergelijking met de ingestelde tijd op de telefoon.
Hoe moet ik dit dan lezen, want ik snap het echt niet... Het is ook niet in vergelijking met GMT, want dan zou Londen op 'nul' moeten staan en Amsterdam op +1.
Conclusie: Het is niet in vergelijking met de 'bovenste' stad in je lijst, of in vergelijking met de ingestelde tijd op de telefoon.
Hoe moet ik dit dan lezen, want ik snap het echt niet... Het is ook niet in vergelijking met GMT, want dan zou Londen op 'nul' moeten staan en Amsterdam op +1.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bij mij klopt Londen ook niet inderdaad, staat "1 uur later", moet "1 uur eerder" zijn. Het klokje zelf klopt overigens wel.XyritZz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:36:
Volgens mij klopt de klok applicatie niet, of denk ik nu heel krom?. Heb de volgende steden er in staan:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mijn telefoon staat ingesteld op Engels en daar staat wel 'behind'. Lijkt dus een vertalings-issue.
67890
Verwijderd
Het zal inderdaad een vertaalfout zijn, want de weergegeven (Londense) tijd is gewoon juist.Tourniquet schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:41:
[...]
Bij mij klopt Londen ook niet inderdaad, staat "1 uur later", moet "1 uur eerder" zijn. Het klokje zelf klopt overigens wel.
Wat ik dan weer vreemd vind in de klok-app is dat je niet direct een klok kunt verwijderen door hem te swipen, zoals dat in de muziek-app bij nummers in de weer-app bij steden weer wel kan. Nu moet je eerst op 'wijzig' drukken. Rare inconsistentie!
In IOS6 had je het maandoverzicht van de agenda, met daaronder de items voor de gekozen dag, in 1 scherm. IOS7 heeft dit scherm niet meer, klopt dit? Ik kan het althans nergens instellen.
Verder kun je op de dag zelf tikken en dan zie je die dag van uur tot uur. Maar niet de hele dag, je moet scrollen om afspraken te zien die buiten beeld staan en je kunt niet zien dat er daar ook werkelijk afspraken staan. Is het mogelijk de hele dag (24u) te schalen zodat het in 1x op je scherm past, zodat je gelijk de hele dag kunt zien?
Verder kun je op de dag zelf tikken en dan zie je die dag van uur tot uur. Maar niet de hele dag, je moet scrollen om afspraken te zien die buiten beeld staan en je kunt niet zien dat er daar ook werkelijk afspraken staan. Is het mogelijk de hele dag (24u) te schalen zodat het in 1x op je scherm past, zodat je gelijk de hele dag kunt zien?
Dat maandoverzicht, met daaronder de afspraken als je een dag aanklikt, heb je niet meer nee. Hier stoor ik mij ook enorm aan. Je moet nu door de hele dag heen scrollen om al je afspraken te kunnen zien.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:48:
In IOS6 had je het maandoverzicht van de agenda, met daaronder de items voor de gekozen dag, in 1 scherm. IOS7 heeft dit scherm niet meer, klopt dit? Ik kan het althans nergens instellen.
Echt een un-userfriendly feature.
Klik op de zoekknop.pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:49:
[...]
Dat maandoverzicht, met daaronder de afspraken als je een dag aanklikt, heb je niet meer nee. Hier stoor ik mij ook enorm aan. Je moet nu door de hele dag heen scrollen om al je afspraken te kunnen zien.
Same here, van een aantal features heb ik dan ook zoiets van, if it ain't broken, don't fix it...pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:49:
[...]
Dat maandoverzicht, met daaronder de afspraken als je een dag aanklikt, heb je niet meer nee. Hier stoor ik mij ook enorm aan. Je moet nu door de hele dag heen scrollen om al je afspraken te kunnen zien.
Agenda is heel jammer dat het er nu zo uit ziet. Nu moeten we opzoek gaan naar een andere agenda die dit nog wel heeft. Iemand suggesties?
Ik ben ook weer veelte snel, dit had iOS 6 inderdaad ook, maar toch is dat anders dan van elke dag snel je agenda items zien
[ Voor 18% gewijzigd door Underworld op 20-09-2013 11:53 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Even een vraag; ik had begrepen dat in iOs7 een mogelijkheid zou komen om per app het verbruik te zien (in kB/mB) en ik heb daar zelfs ooit ergens een plaatje van gezien. Op die manier kun je heel snel zien welke app de meeste data verbruikt.
Ik kan het alleen niet vinden nu. Kijk ik er overheen of zit het er niet in?
Verwijderd
Volslagen contraintuïtief...
Ik begrijp dat Fantastical de beste kalender-app is, voor de liefhebber.
Instellingen > Mobiel netwerkFerret schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:53:
Even een vraag; ik had begrepen dat in iOs7 een mogelijkheid zou komen om per app het verbruik te zien (in kB/mB) en ik heb daar zelfs ooit ergens een plaatje van gezien. Op die manier kun je heel snel zien welke app de meeste data verbruikt.
Dat eerste sowieso. Het is in vergelijking met de lokale tijd.XyritZz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:36:
In vergelijking met UTC (GMT bestaat niet echt meer) zou Londen nu +1 zijn. Wij zijn +2.Hoe moet ik dit dan lezen, want ik snap het echt niet... Het is ook niet in vergelijking met GMT, want dan zou Londen op 'nul' moeten staan en Amsterdam op +1.
(Zomertijd geldt niet voor UTC).
Verder: de tijden kloppen en het aangeven ook, alleen is de manier waarop dat gedaan wordt anders dan in het Engels.
Bijvoorbeeld: het is nu 11:58 in Amsterdam, 05:58 in Boston en 17:58 in Hong Kong. Dan is het nu dus:
• 6 uur vroeger in Boston
• 6 uur later in Hong Kong
Jij ziet 't als "het duurt zes uur langer voor 't in Boston 11:58 is", cq "ze lopen zes uur achter". Het is dus geen fout, alleen een andere manier om het aan te geven.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2013 12:01 ]
Dat zou Londen +1 verklaren, maar dan zou Beijing +8 moeten zijn ipv +6. Lijkt dus inderdaad zoals hierboven staat om een vertaalfout te gaan waarbij de tijd wordt vergeleken met de ingestelde tijd op je telefoon. Wel een lullige fout overigens, dit soort foutjes kan ik me veel meer aan storen dan aan een af en toe crashende app ofzoCyBeR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:56:
[...]
Dat eerste sowieso. Het is in vergelijking met de lokale tijd.
[...]
In vergelijking met UTC (GMT bestaat niet echt meer) zou Londen nu +1 zijn. Wij zijn +2.
(Zomertijd geldt niet voor UTC).
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Ook een nare schoonheidsfout: in het menu Gebruik onder de algemene instellingen, vallen de knop iCloud en Alle apps over elkaar heen. Hoe zijn dit soort slordigheden er in de beta niet uitgevist?XyritZz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:59:
[...]
Dat zou Londen +1 verklaren, maar dan zou Beijing +8 moeten zijn ipv +6. Lijkt dus inderdaad zoals hierboven staat om een vertaalfout te gaan waarbij de tijd wordt vergeleken met de ingestelde tijd op je telefoon. Wel een lullige fout overigens, dit soort foutjes kan ik me veel meer aan storen dan aan een af en toe crashende app ofzo.
Ik zie niet wat je bedoelt eerlijk gezegd.. ik zie geen over elkaar vallende knoppenVerwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]
Ook een nare schoonheidsfout: in het menu Gebruik onder de algemene instellingen, vallen de knop iCloud en Alle apps over elkaar heen. Hoe zijn dit soort slordigheden er in de beta niet uitgevist?
Hier niet hoor? iPhone 5.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]
Ook een nare schoonheidsfout: in het menu Gebruik onder de algemene instellingen, vallen de knop iCloud en Alle apps over elkaar heen. Hoe zijn dit soort slordigheden er in de beta niet uitgevist?
Mijn boefje is liev!
Hier ook niet, even instellingen terug zetten of wellicht alleen een softresetVerwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]
Verwijderd
Oh, wat vreemd? Op mijn iPhone 5 gaat het fout. Misschien omdat ik verder geen gebruik maak van iCloud, dat er wat dingen spaak lopen?krietjur schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:05:
[...]
Ik zie niet wat je bedoelt eerlijk gezegd.. ik zie geen over elkaar vallende knoppen
Ik heb hier geen wi-fi, wellicht kan ik vanavond een screenshot plaatsen.
EDIT: mobiel internet staat uitgeschakeld, waarschijnlijk ligt het daaraan. Specifiek valt de mededeling dat de iCloudgegevens niet kunnen worden geladen ten dele over de andere knoppen heen. Ik stel mij dus zo voor dat beschikking over internet de handel weer oplost.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 12:12 ]
Hier ook geen last, iPhone 5.
PSN: Finally_Chris
Dat is wat het nieuwsbericht zegt ja, maar wat vergeten wordt is dat er dan niks meer met de iPad / iPhone gedaan kan worden door de activation lock. Vanuit een diefstaloogpunt is het dus vrij nutteloos.deBennie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:56:
[...]
Als ik mn iPad via de control center op 'vliegtuigmodus' zet, dan kan wordt mn iPad op mijn icould.com niet gevonden. Daar gaat t volgens mij om...
Storm in een glas water weer.
Op het moment dat je activation lock in hebt geschakeld is er momenteel niemand meer die iets aan je device heeft, op het moment van restoren hebben ze namelijk altijd jouw wachtwoord nodig. Compleet veilig dus.
Ook al kan je device gejat worden, op een gegeven moment moet hij connectie zoeken met internet om te activeren en dan is het een brick voor de dief.
Zal dit (en de klok) niet gewoon een gevalletje vertaalissues zijn? Zet je phone eens op Engels en controleer het dan nog eens?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]
D'r komt binnenkort een 7.0.1 versie uit, wellicht dat dit soort dingen ook zijn meegenomen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Weet niet of het helemaal accuraat is. Gister heeft iets of wat in iOS7 m'n databundel er doorheengeblazen (automatisch updaten en co staat uit), maar de hoogste teller die het OS aangeeft is 161MB, dus het -lijkt- erop alsof ie niet alles even goed meetelt of optelt. Ik blijf er in ieder geval voorlopig even scherp opFerret schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:53:
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Misschien dat ik scheel ben maar waar en/of hoe kan ik zoeken in iOS7? Voorheen kon je vanaf het homescreen naar links en had je een search optie.
Mijn boefje is liev!
Gaat het automatisch updaten van apps ook over 3g? Ik had verwacht dat dit alleen over wifi zou gebeuren..
Gewoon je springboard naar beneden trekkenJB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:34:
Misschien dat ik scheel ben maar waar en/of hoe kan ik zoeken in iOS7? Voorheen kon je vanaf het homescreen naar links en had je een search optie.
Is een instelling, wel of niet, jouw keuzeElectromonkey schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:
Gaat het automatisch updaten van apps ook over 3g? Ik had verwacht dat dit alleen over wifi zou gebeuren..
[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 20-09-2013 12:37 ]
Gewoon op je homescreen met een vinger naar beneden swipen.JB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:34:
Kijk! Thnx, ik zat steeds bovenin naar beneden te swipenRBH schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:39:
[...]
Gewoon op je homescreen met een vinger naar beneden swipen.(Op elke pagina kan dit)
Mijn boefje is liev!
Ah ik zie het.Thx![...]
Is een instelling, wel of niet, jouw keuze
Op het lockscreen zie ik onder notificaties ook soms staan "schuif om te view".XyritZz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:59:
[...]
Dat zou Londen +1 verklaren, maar dan zou Beijing +8 moeten zijn ipv +6. Lijkt dus inderdaad zoals hierboven staat om een vertaalfout te gaan waarbij de tijd wordt vergeleken met de ingestelde tijd op je telefoon. Wel een lullige fout overigens, dit soort foutjes kan ik me veel meer aan storen dan aan een af en toe crashende app ofzo.
Nou je het zegt, het viel mij in eerste instantie niet eens op, ik heb dit ook al een aantal keer gehad!Tourniquet schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:54:
[...]
Op het lockscreen zie ik onder notificaties ook soms staan "schuif om te view".Maar niet altijd, want net kwam er een binnen en daar stond er wel "schuif om te bekijken".
De app refresh (contentverversing) gaat over wifi of cellular staat er in de settings.Electromonkey schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:
Automatisch downloaden van muziek/apps/updates (via Itunes&App store in de settings) heeft geen bijgevoegde uitleg over hoe dat gebeurt, maar de cellular data-knop staat volgens mij wel standaard aan daarzo...dus die heb ik zelf meteen voor de zekerheid maar uitgezet.
Sowieso ook wel handig omdat soms updates irritante bugs bevatten.
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 20-09-2013 12:58 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Kan iemand me helpen? Nu ik IOS 7 heb kan ik niet meer in mijn gmail. Hij heeft het lichtgrijs gemaakt. Weard. In mijn andere gmail kan ik wel. Tips?
Heb je wel een back-up teruggezet, anders heb je namelijk geen pushmail meer via Gmail en moet je die lelijke app van Google zelf gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:58:
Kan iemand me helpen? Nu ik IOS 7 heb kan ik niet meer in mijn gmail. Hij heeft het lichtgrijs gemaakt. Weard. In mijn andere gmail kan ik wel. Tips?
Of de Mailbox-app misschien als dat je ding isNotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:59:
[...]
Heb je wel een back-up teruggezet, anders heb je namelijk geen pushmail meer via Gmail en moet je die lelijke app van Google zelf gebruiken.
Verwijderd
Hoe doe ik dit?
NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:59:
[...]
Heb je wel een back-up teruggezet, anders heb je namelijk geen pushmail meer via Gmail en moet je die lelijke app van Google zelf gebruiken.
Aangezien ik graag zelf even de releasenotes wil lezen voordat ik een app een update geef, had ik direct het automatisch updaten uitgezet. Ik lijk dan echter de lijst met beschikbare updates niet te kunnen verversen, iemand een idee? In iOS 6 sleepte je de lijst omlaag voor een refresh, maar dat is hier niet meer mogelijk.
Ik had woensdagavond iOS 7 erop gezet en zag vanmorgen nog steeds geen updates. Dat leek me sterk en daarom zette ik de automatische updates even aan, waarna vrolijk een lijst aan apps werd vernieuwd. Ze zijn er dus wel, maar hoe krijg ik ze te zien bij handmatig updaten?
Ik had woensdagavond iOS 7 erop gezet en zag vanmorgen nog steeds geen updates. Dat leek me sterk en daarom zette ik de automatische updates even aan, waarna vrolijk een lijst aan apps werd vernieuwd. Ze zijn er dus wel, maar hoe krijg ik ze te zien bij handmatig updaten?
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Nog steeds waardeloos dat je eerst je wachtwoord moet opgeven om een aankoop te doen in de App Store.
Verwijderd
Ik vind dat anders helemaal niet waardeloos, maar juist een extra beveiliging tegen ongewenste aankopen. En als je dat niet wilt, dan koop je toch een 5s? Daar zit een vingerafdrukscanner op.Splinter Cell schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:19:
Nog steeds waardeloos dat je eerst je wachtwoord moet opgeven om een aankoop te doen in de App Store.
Iets heel anders. iCloud bied geen ondersteuning voor push wanneer je een mail leest op 1 van je apparaten. Stel je leest op je iPad een bericht, dan blijft dat als ongelezen gemarkeerd op bijvoorbeeld je iPhone. Dat weerhoudt me ervan om iCloud te gebruiken, aangezien Outlook.com dit wel heeft (dankzij exchange activesysnc). Weet iemand toevallig of dat issue al is opgelost?
Vreemd, ik heb Automatisch updaten uit staan en zie ik dat-ie vandaag 5 apps heeft ge-update...
Dat is toch wel heel vaak voorbij gekomen en als je zoekt is het makkelijk te vinden.pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:25:
waar stel ik dat automatisch updaten in?
Maar goed, hier dan: Instellingen -> Algemeen -> Ververs apps op achtergrond
Inderdaad want hier thuis heb ik met 2G 3/4 bolletjes en met 3G 1/2 bolletjes en dat vreet stroom. Met wifi aan blijven het 1/2 bolletjes dus dan maakt hij verbinding via 3G ondanks een wifi verbinding.CyBeR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
Nee, 3G wordt namelijk ook gebruikt voor voice.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart1983 op 20-09-2013 13:55 ]
Iemand anders ook het volgende gemerkt?
1. De instelling in Contacts welke groepen je wilt tonen en wilt verbergen wordt gewist als je de app afsluit. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik alleen de contactgroep 'Werk' wil zien en dus zorg dat alleen daar het vinkje staat blijft deze instelling alleen bewaard zolang ik de app in beeld heb of op de achtergrond heb (los van achtergrondgegevens verversen ja/nee). Zodra ik de app echt afsluit (dus uit het geheugen) en later de app opstart, zie ik toch weer vinkjes staan bij alle contactgroepen en worden de contacten van alle groepen getoond met als gevolg een enorme vervuiling van de contacten. Overigens maak ik gebruik van een werkaccount die MS Exchange gebruiken. In iOS6 bestond dit probleem niet.
2. Op iCloud.com in de nieuwe lay-out afspraken die korter dan 30 minuten zijn onleesbaar klein in de week view. Je moet naar dag view om zulke afspraken te kunnen zien.
1. De instelling in Contacts welke groepen je wilt tonen en wilt verbergen wordt gewist als je de app afsluit. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik alleen de contactgroep 'Werk' wil zien en dus zorg dat alleen daar het vinkje staat blijft deze instelling alleen bewaard zolang ik de app in beeld heb of op de achtergrond heb (los van achtergrondgegevens verversen ja/nee). Zodra ik de app echt afsluit (dus uit het geheugen) en later de app opstart, zie ik toch weer vinkjes staan bij alle contactgroepen en worden de contacten van alle groepen getoond met als gevolg een enorme vervuiling van de contacten. Overigens maak ik gebruik van een werkaccount die MS Exchange gebruiken. In iOS6 bestond dit probleem niet.
2. Op iCloud.com in de nieuwe lay-out afspraken die korter dan 30 minuten zijn onleesbaar klein in de week view. Je moet naar dag view om zulke afspraken te kunnen zien.
Nee dat is wat andersFerret schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:50:
[...]
Dat is toch wel heel vaak voorbij gekomen en als je zoekt is het makkelijk te vinden.
Settings | iTunes & App Store
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Mijn Runkeeper werkt niet meer goed, vermoed dat deze instelling die ik dus uit heb gezet ervoor zorgt dat m'n ritjes niet meer goed worden gelogd (afstand/route wordt niet meer bijgewerkt). Even testen op de terugwegFerret schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:50:
[...]
Dat is toch wel heel vaak voorbij gekomen en als je zoekt is het makkelijk te vinden.
De kalender is er niet echt op vooruit gegaan.. In de maandview mis ik het overzicht aan de onderkant met de afspraken van vandaag. Maar waar ik me het meest aan erger is dat je nu afspraken per minuut kan maken ipv per 5 minuten..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Dit heb ik ook. En alle vormen van internet staan aan bij mij. Heel erg slorig/lelijk..Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]
Dat is de instelling om apps in de achtergrond toe te staan nieuwe content te downloaden. Jij bent op zoek naar de instelling voor automatisch updaten.Ferret schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:50:
[...]
Thank you! Vind de kalender echt een achteruitgang. Hij heeft wel leuke functies qua bediening, maar over het algemeen vond ik de vorige veel duidelijker en overzichtelijker.M@cer schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:05:
De kalender is er niet echt op vooruit gegaan.. In de maandview mis ik het overzicht aan de onderkant met de afspraken van vandaag. Maar waar ik me het meest aan erger is dat je nu afspraken per minuut kan maken ipv per 5 minuten..
Ik deel ook maar even mijn ervaringen met IOS7 op iphone 5 over de batterij nav het artikel op tweakers:
Voor mijn gevoel gaat de batterij langer mee. Ik heb dit gevoel sinds ik de GM een week geleden heb geinstalleerd. Gisteren zat ik nu 14u standby op 88%
Toegegeven, in die tijd heeft de telefoon de hele dag op mijn kamer gelegen, zeer weinig gebruikt en de hele dag verbonden met wifi. Maar toch heb ik het gevoel dat dit een stuk langer is dan met ios6.
Ik ga het in de gaten houden in ieder geval maar eerste ervaringen zijn voor mij positief
Voor mijn gevoel gaat de batterij langer mee. Ik heb dit gevoel sinds ik de GM een week geleden heb geinstalleerd. Gisteren zat ik nu 14u standby op 88%
Toegegeven, in die tijd heeft de telefoon de hele dag op mijn kamer gelegen, zeer weinig gebruikt en de hele dag verbonden met wifi. Maar toch heb ik het gevoel dat dit een stuk langer is dan met ios6.
Ik ga het in de gaten houden in ieder geval maar eerste ervaringen zijn voor mij positief
Nee, op de iPad mini wordt er geen weer informatie getoond. Dus dat klopt niet.Hoedje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:25:
[...]
Daar wordt ook de tekst op gebaseerd. Dus dat klopt gewoon.
Hoe meer ik over iOS7 lees, naast mijn eigen opgedane ervaring, hoe minder enthousiast ik word.
< dit stukje webruimte is te huur >
Hier eigenlijk ook geen klachten. Batterij gaat prima. Wel 2 bugs gevonden. Met 3g aan en wifi uit levert netjes een melding op dat een app groter is dan honderd mb. Zet daarna vanaf je springboard via controlcenter wifi aan en pats. Springboard crash en apple logo.
De tweede is als een nieuwe app gebruik maakt van berichtgeving en je instellingenapp draait nog, crasht de instellingen app.
Verder zeer tevreden
De tweede is als een nieuwe app gebruik maakt van berichtgeving en je instellingenapp draait nog, crasht de instellingen app.
Verder zeer tevreden
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
ik kan 3G niet uit/aanzetten die optie niet op mn iPhone5 met iOS7. 4G wel. meer met dit probleem?
Leuk, die grijze non transparante dock op mijn ipad3 welke er uit ziet als een web 1.0 menubar. Deze zou moeten veranderen aan de hand van je wallpaper maar hier is wel erg weinig van te merken.
Edit: lijkt zich voornamelijk voor te doen met sommige stock wallpapers.
[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 20-09-2013 14:48 ]
Ja is al eerder besproken.crazylegs schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:36:
ik kan 3G niet uit/aanzetten die optie niet op mn iPhone5 met iOS7. 4G wel. meer met dit probleem?
Bedankt voor de agenda tip (zoekknop), dat is al beter.
Nog 1 vraag, mijn herinneringen (in de default app) kan ik niet meer door de lijst scrollen. Herinneringen die buiten beeld staan, zijn hierdoor onleesbaar. Hij bounced terug zeg maar, alsof er niet meer te zien is, maar dat is er zeker wel. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Nog 1 vraag, mijn herinneringen (in de default app) kan ik niet meer door de lijst scrollen. Herinneringen die buiten beeld staan, zijn hierdoor onleesbaar. Hij bounced terug zeg maar, alsof er niet meer te zien is, maar dat is er zeker wel. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Melden zou ik zeggen: https://bugreport.apple.com/BillSpaarbank schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:33:
Hier eigenlijk ook geen klachten. Batterij gaat prima. Wel 2 bugs gevonden. Met 3g aan en wifi uit levert netjes een melding op dat een app groter is dan honderd mb. Zet daarna vanaf je springboard via controlcenter wifi aan en pats. Springboard crash en apple logo.
Verder zeer tevreden
Weet iemand toevallig hoe ik de geschiedenis van ge-update apps kan verwijderen? Nu heb ik zeg maar een lijstje met app die ik al ge-update heb met de datum erbij.
Vreemd, op mijn iPad 3de generatie is het toch echt een "gesatineerd glas" effect. Als ik de iPad kantel, zie ik zelfs details aan de bovenkant ervan erachter meebewegen.vhal schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:44:
Leuk, die grijze non transparante dock op mijn ipad3 welke er uit ziet als een web 1.0 menubar. Deze zou moeten veranderen aan de hand van je wallpaper maar hier is wel erg weinig van te merken.

Zo ziet het uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 20-09-2013 15:36 ]
Die staan er zodat je de realesenotes nog kunt bekijken. Ze verdwijnen als het goed is vanzelf, zelf verwijderen kan niet.wii06 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:58:
Weet iemand toevallig hoe ik de geschiedenis van ge-update apps kan verwijderen? Nu heb ik zeg maar een lijstje met app die ik al ge-update heb met de datum erbij.
Android doet dat tegenwoordig ook... Blijft een paar dagen tot een week staan (dus wellicht hetzelfde in iOS
)
Ik moet zeggen dat ik daar ook niet geheel de logica achter zie, je leeft toch niet in het verleden, boeit mij nou of ik die app zelf gister geüpdatet heb...Tourniquet schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:56:
[...]
Die staan er zodat je de realesenotes nog kunt bekijken. Ze verdwijnen als het goed is vanzelf, zelf verwijderen kan niet.
In berichtencentrum bij het tabje "Alles" zie ik mijn agenda niet staan, terwijl ik die hier: 
wel zie.
Hoe zit dat bij jullie??

wel zie.
Hoe zit dat bij jullie??
Wel handig & zinnig als je automatische updates aan hebt staan..Underworld schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:25:
[...]
Ik moet zeggen dat ik daar ook niet geheel de logica achter zie, je leeft toch niet in het verleden, boeit mij nou of ik die app zelf gister geüpdatet heb...
Zijn er benchmarks voor ios7 op de iPad 4? Ik kan ze zelf nergens vinden, en ik wil weten of het sneller is/minder batterij verbruikt als ios6, anders heeft het geen zin om 'm op de iPad van mn ouders te zetten
Als er nou daadwerkelijke nieuwe 'power-user'-functies toe waren gevoegd dan was het een ander verhaal geweest, maar wat is nou echt een nieuwe en in het dagelijks gebruik nuttige functie? Het enige wat wel gemakkelijk is is het Control Center, maar hoe vaak zet jou nou je WiFi aan en uit? Bij mij staat dat in principe gewoon altijd aan, wel zo makkelijk. Snelle toegang tot de rekenmachine en zaklampfunctie is ook handig, maar die had ik in iOS 6 gewoon op het eerste startscherm staan. Weinig verschil dus.ASNNetworks schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 02:06:
[...]
Na 6 jaar dat het 'gewoon werkt' is het toch echt wel tijd om dat meer power user features toe te voegen/uit te breiden. Vergeet niet dat toen de iPhone uit kwam smartphones in het algemeen heel anders werkten. Besturingssystemen die voor de leek zeer complex en onhandig waren en een onduidelijk en verwarrend UI. Nu na 6 jaar hebben heel veel mensen een smartphone, iedereen weet inmiddels wel nu hoe een mobile OS eruit ziet en werkt. Hoe ze een touchscreen kunnen bedienen, menu's kunnen openen etc etc. Het is niet meer nodig om alles zo simpel te houden, omdat de meeste mensen nu inmiddels wel weten hoe een smartphone werkt. Nu is het tijd voor complexere taken
En bij iOS7 is er nog steeds sprake van het 'werkt gewoon'. Als je het mij vraagt werkt het zelfs nog beter en makkelijker dan iOS6, alleen nu in een fris, modern jasje.
De bediening mag inderdaad best wel wat meer van de gebruiker vragen dan in het begin van het smartphone tijdperk, maar in mijn ogen moet deze complexere bediening wel een reden hebben. Die reden mis ik even in iOS 7. Daarnaast zijn zaken als over elkaar heen vallende teksten, de verschillende toetsenborden, de overdaad aan animaties en het introduceren van een beperkte AirDrop functionaliteit onder dezelfde naam als bij OS X terwijl het niet met elkaar samenwerkt toch echt grote missers. Bij Android is het bekend dat je als gebruiker eindeloos moet klieren met de instellingen en rare GUI missers tegen kan komen, op een iPhone mag je mi. verwachten dat dit niet het geval is. Ik wil helemaal niks in hoeven stellen, uit te zetten of te veranderen voordat mijn iPhone 'gewoon werkt' zonder rariteiten. Als ik dat had gewild had ik wel een Android telefoon gekocht.
Als je zelf update heeft het geen meerwaarde idd, maar bij automatisch updaten van apps (wat nu standaard is) is het wel handig dat je de releasenotes nog kunt lezen.Underworld schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:25:
[...]
Ik moet zeggen dat ik daar ook niet geheel de logica achter zie, je leeft toch niet in het verleden, boeit mij nou of ik die app zelf gister geüpdatet heb...
Dat is een uitnodiging voor een afspraak die je daar ziet staan, niet de afspraak zelf.Herr schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:33:
In berichtencentrum bij het tabje "Alles" zie ik mijn agenda niet staan, terwijl ik die hier: [afbeelding]
wel zie.
Hoe zit dat bij jullie??
Het heeft altijd zin om de software updates te installeren omdat apps vrij snel stoppen met de ondersteuning voor oudere versies. Voor iOS 7 zal dit voorlopig wel meevallen, maar je mist ook meteen alle nieuwe features als je niet upgrade.__Koen__ schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:38:
Zijn er benchmarks voor ios7 op de iPad 4? Ik kan ze zelf nergens vinden, en ik wil weten of het sneller is/minder batterij verbruikt als ios6, anders heeft het geen zin om 'm op de iPad van mn ouders te zetten
Je kunt er overigens best nog een maandje mee wachten ivm kinderziektes, maar voor langere tijd niet upgraden => nooit doen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Oh idd dat verklaart het. Ik mis wel mijn afsprakenoverzicht dan, ook van de volgende dag enzo.MarcoC schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:41:
[...]
Dat is een uitnodiging voor een afspraak die je daar ziet staan, niet de afspraak zelf.
Staan je kalenders wel aan? Ik had dat ook en dat bleek te zijn omdat ze niet geselecteerd waren (om weergegeven te worden in de calendar app zegmaar).
ja die staan allemaal aan..CyBeR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:51:
Staan je kalenders wel aan? Ik had dat ook en dat bleek te zijn omdat ze niet geselecteerd waren (om weergegeven te worden in de calendar app zegmaar).