Geen noemenswaardig aantal iig ;-)
Ik heb een agenda-activiteit die drie dagen duurt. In Notification Centre stond dan vermeld dat ik 'morgen' een activiteit had die de hele dag duurde. Maar dat doet hij dus alleen voor de eerste dag van de activiteit.. want nu staat er niks meer.
(Ik snap ook niet waarom de naam van de 'activiteit' er dan niet bij staat?)
(Ik snap ook niet waarom de naam van de 'activiteit' er dan niet bij staat?)
[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 20-09-2013 17:37 ]
Waar ik gisteren nog te spreken was over de batterijduur ben ik dat vandaag een stuk minder:

1 minuut later viel de telefoon uit, telefoon is 8 maanden oud.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Hier ook maar als je bijv het heuvellandschap pakt met de geel/groene kleuren, dan merk je dat bij het zwarte gedeelte de dock grijs kleurt. Op zich zie je het wel veranderen als je je scherm draait maar het is geen mooi 'aero' effect zegmaar.Phuncz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:31:
[...]
Vreemd, op mijn iPad 3de generatie is het toch echt een "gesatineerd glas" effect. Als ik de iPad kantel, zie ik zelfs details aan de bovenkant ervan erachter meebewegen.
[afbeelding]
Zo ziet het uit.
Safari lijkt overigens minder tot geen last te hebben van niet ladende pagina's. Met ios 6 kon je af en toe ruim een halve minuut wachten omdat het laadbalkje niet verder ging.
[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 20-09-2013 18:27 ]
Hey tweakers. Ik heb een iPhone 5 en ben erg tevreden met IOS7. De upgrade verliep vlekkeloos op 1 detail na: het syncen van 2 kalenders met de Calendar app.
Ik gebruik mijn Gmail kalender met sync naar mijn iPhone. Verder heb ik ook een account op followmy.tv (een tv serie gids die die series netjes in mijn Gmail kalender steekt). Sinds IOS7 zag ik alleen mijn eigen kalender in de Calendar app, en niet meer de series in followmy.tv.
Ik heb dit opgelost door de stapjes op https://support.google.com/calendar/answer/151674 te volgen en 30 sec later verschenen ze al weer mooi in Calendar.
Ik gebruik mijn Gmail kalender met sync naar mijn iPhone. Verder heb ik ook een account op followmy.tv (een tv serie gids die die series netjes in mijn Gmail kalender steekt). Sinds IOS7 zag ik alleen mijn eigen kalender in de Calendar app, en niet meer de series in followmy.tv.
Ik heb dit opgelost door de stapjes op https://support.google.com/calendar/answer/151674 te volgen en 30 sec later verschenen ze al weer mooi in Calendar.
Dat Bluetooth aan staat zal ook niet meehelpen.wesleytjuh schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:03:
Waar ik gisteren nog te spreken was over de batterijduur ben ik dat vandaag een stuk minder:
[afbeelding]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Staat altijd aan, en normaal kwam ik prima de dag door. Bluetooth heeft invloed, maar zoveel als dit mag het niet uitmaken natuurlijk.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?wesleytjuh schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:03:
[afbeelding]

Vraag het me af, met iOS6 had ik ook al dat soort taferelen, met maar vandaag spant de kroon, mag hopen dat het niet door iOS7 komt.
Die batterijduur is toch wel extreeeeeem slecht? Ik heb meerdere beta's van iOS 7 gedraaid maar was niet echt tevreden. Vooral het design van iOS 6 vind ik veel mooier. Daarom wacht ik voorlopig nog even met het updaten naar iOS 7. Op dit moment haal ik de onderstaande batterij duur, dat is echt een factor meer dan wat jullie halen met iOS 7....

Deze is tussentijds opgeladen?monnick schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:36:
Die batterijduur is toch wel extreeeeeem slecht? Ik heb meerdere beta's van iOS 7 gedraaid maar was niet echt tevreden. Vooral het design van iOS 6 vind ik veel mooier. Daarom wacht ik voorlopig nog even met het updaten naar iOS 7. Op dit moment haal ik de onderstaande batterij duur, dat is echt een factor meer dan wat jullie halen met iOS 7....![]()
[afbeelding]
Hmmm, ik zie die tekst nu pas inderdaad. Ik zou echt niet weten hoe dat kan. Hij is 's ochtends uit de oplader gekomen en sinds niet meer bijgeladen...Weird
Hoe je zo'n batterijduur voor elkaar krijgt is mij dan weer een groot raadsel. Meer dan 5-6 uur usage haal ik vrijwel nooit. Het enigste wat ik doe is internetten, mail checken en bellen.
[ Voor 20% gewijzigd door wesleytjuh op 20-09-2013 19:49 ]
Ha, geen enkele iPhone in de wereld haalt een 17u gebruik met 1 dag stand-by. Iemand zal je iPhone stiekem in de lader gedaan hebben toen je een boodschap 2 aan het doen was.
Ik zit ook met een dramatisch batterij verbruik. 38% over na 2,5 uur verbruik en 7,5 uur standby. Met ios 6 haalde ik met gemak een hele dag en nacht. Dit is echt rampzalig.
Heb al factory reset gedaan met icloud restore. Kan nog proberen een full reset te doen zonder backup restore. Weet alleen niet of dat echt iets oplost.
Heb al factory reset gedaan met icloud restore. Kan nog proberen een full reset te doen zonder backup restore. Weet alleen niet of dat echt iets oplost.
Signature van nature
Mijn iPhone 5 haalt +- 2 dagen "standby" en 8u tot 10u "in use" alvorens hij helemaal leeg is. Nu met IOS7 lijkt de batterij het nog even goed te doen.
GPS+3G+Wifi aan, Bluetooth uit, Gmail kalender + email gesynct met mijn iPhone, auto-brightness aan, iCloud uit. Verder doe ik niet aan sociale media dus geen Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn,... dat scheelt ook veel.
GPS+3G+Wifi aan, Bluetooth uit, Gmail kalender + email gesynct met mijn iPhone, auto-brightness aan, iCloud uit. Verder doe ik niet aan sociale media dus geen Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn,... dat scheelt ook veel.
Kan het zijn dat, op de ipad 4, de update naar ios7 de beperkingen weer instelt?
Dit heb ik eens een paar maanden geleden gedaan om te kijken wat het was maar ik zou durven zweren
dat ik dit weer ongedaan heb gemaakt. Als ouwe lul ben ik zo iemand dat wanneer ik iets moet onthouden
dat ik me dat opschrijf zeker wanneer het om authenticatie gaat. Dus ik vind het vreemd.
Nu had ik de Ipad willen recetten maar hij blijft me vragen om een beperkingen code
Neem aan dat ik hem naar de factory defaults moet gaan zetten, wanneer iemand me even de goede
richting kan wijzen dan stel ik dat zeer op prijs.
thks
Dit heb ik eens een paar maanden geleden gedaan om te kijken wat het was maar ik zou durven zweren
dat ik dit weer ongedaan heb gemaakt. Als ouwe lul ben ik zo iemand dat wanneer ik iets moet onthouden
dat ik me dat opschrijf zeker wanneer het om authenticatie gaat. Dus ik vind het vreemd.
Nu had ik de Ipad willen recetten maar hij blijft me vragen om een beperkingen code
Neem aan dat ik hem naar de factory defaults moet gaan zetten, wanneer iemand me even de goede
thks
Oftewel: busted!monnick schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:47:
Hmmm, ik zie die tekst nu pas inderdaad. Ik zou echt niet weten hoe dat kan. Hij is 's ochtends uit de oplader gekomen en sinds niet meer bijgeladen...Weird

Whole lot of stars ***
Sinds ik gister ios 7 heb geïnstalleerd en daarbij een carrier update heb gekregen van Vodafone zie ik alleen nog maar een 4g schakelaar. Ik heb geen 4g abonnement en wil mijn 3g uitzetten zodat ik fatsoenlijk in huis kan bellen maar volgens mij is de hele schakelaar verdwenen/vervangen voor een 4g schakelaar, zoals ik al las in eerdere posts in dit topic. Heel leuk allemaal (zeker met alle reclame van Vodafone over hun geweldige 4g op de iphone) maar nu kan ik in huis niet meer bellen. Iemand een idee? Vodafone geeft zelf al aan dat de carrier update niet ongedaan gemaakt kan worden.
Tijdens wat speurwerk dit artikel gevonden, zou dat nog werken op ios7? Misschien morgen eens proberen?
[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)
Tijdens wat speurwerk dit artikel gevonden, zou dat nog werken op ios7? Misschien morgen eens proberen?
[ Voor 18% gewijzigd door laredo op 20-09-2013 21:04 . Reden: Speurwerk gedaan ]
Gewoon even GooglenOntspannen schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:23:
Kan het zijn dat, op de ipad 4, de update naar ios7 de beperkingen weer instelt?
thks
http://www.igeeksblog.com...ne-ipad-using-ibackupbot/
http://www.iphonebackupex...ne-restrictions-passcode/
en hij hoeft niet eens gejailbreaked te zijn
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kan ik in ios7 de plaatsen waar ik foto's heb gemaakt nog zien op de kaart ? Dit kon altijd wel maar ik zie deze optie nu niet meer ?
Ik heb al ff gegoogled maar kan 1-2-3 niets vinden op mijn vraag:
Is die irritant semi-transparante titelbalk/menubalk hier in Safari uit te schakelen? Hier op t.net zit ik af en toe met zo'n roze balk welke afleidt. Hij moet of gewoon statisch van kleur zijn.
Is die irritant semi-transparante titelbalk/menubalk hier in Safari uit te schakelen? Hier op t.net zit ik af en toe met zo'n roze balk welke afleidt. Hij moet of gewoon statisch van kleur zijn.
www.google.nl
Dat kan toch direct in de foto app? Ik zie de foto's gesorteerd per lokatie waar ik ze genomen heb en als ik daar op tik dan laat hij deze in de kaart zien.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Dan zie je alleen die specifieke lokatie op de map staan. Wat ik bedoel is dat je een wereldkaart krijgt met daarop pijltjes waar je allemaal foto's hebt gemaakt, die kan ik niet meer vindenOkselFris schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:05:
Dat kan toch direct in de foto app? Ik zie de foto's gesorteerd per lokatie waar ik ze genomen heb en als ik daar op tik dan laat hij deze in de kaart zien.
Eerste blog die TouchID aan een test onderwerpt.
http://blog.fortinet.com/...tymied-by-TouchID-Sensor/
http://blog.fortinet.com/...tymied-by-TouchID-Sensor/
Ik heb mijn ipad ook op ios7 gezet, maar wat is dat slide in menu aan de onderkant voor de scherm en geluid instellingen irritant zeg. Iedere keer bij het scrollen heb ik dat menu, vond dat in ios6 beter geregeld.
Hebben meer mensen daar last van?
Normaal scrollen. Weet niet hoe jij veegt, maar het reageert echt op de alleronderste pixels van je scherm. Zo strak dat een vriend met een dikke case om zijn iPhone 5 het bijna niet voor elkaar krijgt als die case er om zit, omdat hij simpelweg net een paar pixels tekort komt 
Steve Jobs zou zeggen, het ligt aan jou. En dan zou hij ook nog gelijk hebben
Steve Jobs zou zeggen, het ligt aan jou. En dan zou hij ook nog gelijk hebben
Airplay is wel heel ruk geworden op IOS 7.
Ze hebben de airplay knop uit je muziek app gesloopt,
Je kan je alleen airplay kiezen vanuit de control center, maar gaan alle geluiden via Airplay, niet alleen je muziek.
Als je nu itunes radio gebruikt, krijg je dus ook gewoon klik geluiden en sms-jes over je speakers te horen.
In iOS6 had je gewoon een AirPlay icoon in je muziek app.
Batterij leven is idd ruk, volgens mij is dit de eerste dagen het geval als je ververs apps op de achtergrond doet. Je iPhone moet leren om niet de accu leeg te trekken.
Ik haal na een dag werk (in 2 uur muziek en internet 3G in de trein) rond een uur of 23:00 90% verbruikt, nu is dit na een middag.
Ze hebben de airplay knop uit je muziek app gesloopt,
Je kan je alleen airplay kiezen vanuit de control center, maar gaan alle geluiden via Airplay, niet alleen je muziek.
Als je nu itunes radio gebruikt, krijg je dus ook gewoon klik geluiden en sms-jes over je speakers te horen.
In iOS6 had je gewoon een AirPlay icoon in je muziek app.
Batterij leven is idd ruk, volgens mij is dit de eerste dagen het geval als je ververs apps op de achtergrond doet. Je iPhone moet leren om niet de accu leeg te trekken.
Ik haal na een dag werk (in 2 uur muziek en internet 3G in de trein) rond een uur of 23:00 90% verbruikt, nu is dit na een middag.
@UltraSub, ik zal je uit een illusie helpen. Steve Jobs heeft een tuintje op zijn buik, die zal weinig meer zeggen. Daarnaast slaat je laatste zin helemaal nergens op. Reageer dan gewoon niet of geef antwoordt op de werkelijk gestelde vraag.
Ik kon in IOS 6 door tekst/woorden scrollen door over het toetsenbord te vegen.
In IOS 7 gaat dit niet meer, of mis ik iets?
In IOS 7 gaat dit niet meer, of mis ik iets?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit snap ik even niet? Waarom kun jij in huis niet meer fatsoenlijk bellen als 3G aanstaat??laredo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:30:
…... wil mijn 3g uitzetten zodat ik fatsoenlijk in huis kan bellen ………
….. maar nu kan ik in huis niet meer bellen.
Als je thuis WiFi hebt, gaat 3G vanzelf uit. Misschien is dat een oplossing: WiFi aanzetten op de router.
Hoe dit een oplossing kan zijn, snap ik ook niet.Tijdens wat speurwerk dit artikel gevonden, zou dat nog werken op ios7? Misschien morgen eens proberen?
Vroeger gebruikte ik ook tethering, tegenwoordig gebruik ik de "Persoonlijke hotspot".
Ik heb geprobeerd je te helpen, maar als dit alles niet helpt / kan, dan sorry. Dat komt dan omdat ik het probleem gewoon niet snap.
Have Fun Funske
Stel je niet aan man. Moge duidelijk zijn dat die opmerking over Jobs sarcasme was, zie ook smiley.josvane schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:32:
@UltraSub, ik zal je uit een illusie helpen. Steve Jobs heeft een tuintje op zijn buik, die zal weinig meer zeggen. Daarnaast slaat je laatste zin helemaal nergens op. Reageer dan gewoon niet of geef antwoordt op de werkelijk gestelde vraag.
Voor de rest heb je gewoon je antwoord. Lees gewoon wat ik schrijf.
Hij heeft wel min of meer gelijk, aangezien je control center alleen kan oproepen door onderaan het scherm naar boven te vegen. Scroll dus iets daarboven.josvane schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:32:
Ik moet wel toegeven dat het bij de iPhone 4 wat krap is, maar op de iPhone 5 heb je meer dan genoeg screen estate om te scrollen zonder control center op te roepen.
Veel zaken waar ik altijd van kon genieten in iOS zijn nu van een ander niveau, een android niveau. Ik kon altijd genieten van het stotterloos scrollen door menu's, lijstjes of dergelijke. Helaas is dat nu veranderd in iOS 7. Als ik met mijn iPhone 5 door mijn contactenmenu scroll dan zit er een hapering in en dat is gewoon slecht!
Vanaf de iPhone 1 liep dat soepel en voelde het aan als 'echt', iets wat Android nooit heeft kunnen evenaren. Nu vergooit Apple zomaar dat unieke aspect, zonde!
Die unieke ervaring in interactie (het niet merken dat je op een device werkt) is wat Apple altijd zo speciaal maakt voor mij, ik hoop dat ze er wat aan gaan doen!
Vanaf de iPhone 1 liep dat soepel en voelde het aan als 'echt', iets wat Android nooit heeft kunnen evenaren. Nu vergooit Apple zomaar dat unieke aspect, zonde!
Die unieke ervaring in interactie (het niet merken dat je op een device werkt) is wat Apple altijd zo speciaal maakt voor mij, ik hoop dat ze er wat aan gaan doen!
Ik ben het met de vorige spreker eens; het vloeiende is weg en dat is erg jammer....
Niemand? In het geval van een advertentie is het helemaal annoying, die veranderen natuurlijk continue van kleur/vorm etc. Dit zie ik dan doordat de balk van kleur verandert, erg irritant!MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:35:
Ik heb al ff gegoogled maar kan 1-2-3 niets vinden op mijn vraag:
www.google.nl
Verwijderd
Lol, ik heb een Android-toestel en die doet dus echt moeiteloos alles tegelijk, inclusief scrollen. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een Android-toestel in handen had, maar dat Android minder snel of vloeiend is dan iOS is echt zwaar achterhaald.Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:01:
Veel zaken waar ik altijd van kon genieten in iOS zijn nu van een ander niveau, een android niveau. Ik kon altijd genieten van het stotterloos scrollen door menu's, lijstjes of dergelijke. Helaas is dat nu veranderd in iOS 7. Als ik met mijn iPhone 5 door mijn contactenmenu scroll dan zit er een hapering in en dat is gewoon slecht!
@dbhuis, Ik heb de nieuwe Nexus 7 om die reden verkocht. Iets wat voor Android gebruikers als soepel geldt. Apple gebruikers weten wat ik bedoel wanneer iets echt voelt.
Het is toch elk jaar hetzelfde bij een nieuwe iOS:
- batterijduur is veel minder
- toestel is veel trager
- feature X is vreselijk
Ik doe al mee met iOS van voor dat het iOS heette en bij elke nieuwe grote verwie was er dit verhaal. Als dit effectief blijvende problemen waren dan ging de batterijduur nog maar een half uur mee, was je 5 minuten bezig om een SMS te typen en was Apple failliet.
Misschien leef ik wel in een magische bubbel waar alleen een paar mensen goede ervaringen hebben met nieuwe iOS versies.
- batterijduur is veel minder
- toestel is veel trager
- feature X is vreselijk
Ik doe al mee met iOS van voor dat het iOS heette en bij elke nieuwe grote verwie was er dit verhaal. Als dit effectief blijvende problemen waren dan ging de batterijduur nog maar een half uur mee, was je 5 minuten bezig om een SMS te typen en was Apple failliet.
Misschien leef ik wel in een magische bubbel waar alleen een paar mensen goede ervaringen hebben met nieuwe iOS versies.
Waarschijnlijk voor Android 4.1, toen er pas prioriteit op de GUI rendering werd gelegd.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:07:
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een Android-toestel in handen had, maar dat Android minder snel of vloeiend is dan iOS is echt zwaar achterhaald.
[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 21-09-2013 12:15 ]
@Phuncz, Ik ben het met je eens en ik vond elke iOS ook een verbetering icm wennen aan bepaalde aspecten. Zelf werk ik vanaf de eerste versie met iOS (US iPhone) en ben ook altijd zeer te spreken geweest hierover en elke update vond ik fijn.
Echter blijf ik wel bij mijn punt dat ik de stutter en lag in scrollen irritant vind. Het Apple gevoel verdwijnt daarmee bij mij.
Echter blijf ik wel bij mijn punt dat ik de stutter en lag in scrollen irritant vind. Het Apple gevoel verdwijnt daarmee bij mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Bigg Balls op 21-09-2013 12:19 ]
Verwijderd
Blijkbaar nu dus niet meer, gezien de reacties op iOS 7. Daarbij, heb je MIUI of een ROM gebaseerd op Android 4.3 al geprobeerd? Vergelijk dat maar eens met je iDevice, dan voelt het ook heel "echt."Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:11:
@dbhuis, Ik heb de nieuwe Nexus 7 om die reden verkocht. Iets wat voor Android gebruikers als soepel geldt. Apple gebruikers weten wat ik bedoel wanneer iets echt voelt.
Wat het ook is met Android, je moet een high-end Android-toestel kopen. Jij koopt je iPhone voor 600 Euro, vergelijk het dan ook met een Android-toestel van 600 Euro. Het is inderdaad zo dat Android niet heel geweldig draait op een mobieltje van 100 Euro. Maar dat kan je dus ook niet vergelijken. ( En daarbij, er zijn geen iPhones nieuw verkrijgbaar voor 100 Euro.)
Voorbeeld? De nieuwe Xiaomi Mi3, die kost voor de 64GB versie+ shipping maximaal 400 Euro. Dan heb je de meest krachtige hardware verkrijgbaar ( ja, ook sneller dan de iPhone 5s) met de MIUI ROM erop. Die is nog gebaseerd op Android 4.2, dus met 4.3 gaat hij nog sneller worden.
Vergelijk dat eens met een iPhone die je krijgt voor 400 Euro. De iPhone die daar het dichtst bij zit is een pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Wit . Nou is die nog duurder, maar de ervaringen van gebruikers van iOS 7 op een 4s zijn niet bepaald denderend. Grootste klacht: de vloeiendheid is weg.
Ik zou zeggen dat het nog helemaal niet zo slecht gesteld is met de vloeiendheid van Android, en daarbij is die meer en meer aan het verbeteren. Gezien de reacties op iOS is dat bij iOS niet het geval.
PS. ik ben hier niet iOS aan het bashen, ik heb er helemaal niks op tegen. Ik vind het indrukwekkend hoe goed het geoptimaliseerd is voor relatief langzame hardware. Ik maak gewoon een vergelijking.
Kom net toevallig iets tegen. Was me aan het vervelen en keek bij diagnostics data.
Settings > General > About > Diagnostics & Usage > Diagnostics & Usage Data
Daar stonden bij mij een hele hoop reports vanaf de laatste update van WeatherPro. Blijkt dat die iedere keer crashed bij background app refresh. Nu had ik geen accu problemen (zelfs heel goed), maar ik kan me voorstellen dat je daar heel makkelijk een rogue app uit kunt halen die wel voor battery drain zorgt.
Settings > General > About > Diagnostics & Usage > Diagnostics & Usage Data
Daar stonden bij mij een hele hoop reports vanaf de laatste update van WeatherPro. Blijkt dat die iedere keer crashed bij background app refresh. Nu had ik geen accu problemen (zelfs heel goed), maar ik kan me voorstellen dat je daar heel makkelijk een rogue app uit kunt halen die wel voor battery drain zorgt.
Verwijderd
Is dat zo? Ik dacht dat 3G (of GPRS/EDGE) gewoon aan blijft staan naast de wifi verbinding. Het 3G icoontje verdwijnt wel om plaats te maken voor het wifi icoon, maar ik weet niet zeker of dat ook wil zeggen dat je connectie wordt uitgeschakeld.funske schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:07:
[...]
Dit snap ik even niet? Waarom kun jij in huis niet meer fatsoenlijk bellen als 3G aanstaat??
Als je thuis WiFi hebt, gaat 3G vanzelf uit. Misschien is dat een oplossing: WiFi aanzetten op de router.
[...]
Ik merk zelf dat als 3G aanstaat én ik tegelijkertijd wifi connectie heb, dat mijn computerboxen veel meer storing hebben dan als ik 3G uit heb staan. Lijkt er dus toch op dat de mobiele dataverbinding behouden blijft (en dus meer stroom kost). Maar zeker weet ik het niet.
3G blijft gewoon als wifi gebruikt wordt inderdaad.
Heb dezelfde mening over Android. Je denkt dat het goed is en de 1ste maanden is dat meestal ook zo. Maar dan begint het stilletjes aan te veranderen : apps die blijven hangen, telefoon die blijft hangen. Telefoon begint trager te reageren enzo. En dan kan je op zoek naar een rom om je telefoon terug iets of wat acceptabel te krijgen.Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:11:
Heb 2jaar met Android gewerkt en werk nu nog steeds met Android op mijn tablet. Maar de overstap naar IOS daarvan heb ik geen spijt. De manier van werken op IOS is gewoon beter en cleaner. En de apps zijn gewoon van een ander niveau.
Dit is wat ik eerder typte, nadat ik het mijn broer heb laten proberen op zijn iPhone 5 zei hij dat hij er geen last van had. Nu ik het weer probeer heb ik er ook geen last meer van? Geen idee waarom ik het eerder wel had maar het is nu verdwenen, het is weer smooth. Wellicht werd spotlite geindexeerd oid tegelijkertijdBigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:01:
Dank voor je reactie maar het begint nu een Android iOS battle te worden. Daar is dit niet de plaats voor en heb ik geen zin in.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:32:
[...]
Blijkbaar nu dus niet meer, gezien de reacties op iOS 7. Daarbij, heb je MIUI of een ROM gebaseerd op Android 4.3 al geprobeerd? Vergelijk dat maar eens met je iDevice, dan voelt het ook heel "echt."
Wat het ook is met Android, je moet een high-end Android-toestel kopen. Jij koopt je iPhone voor 600 Euro, vergelijk het dan ook met een Android-toestel van 600 Euro. Het is inderdaad zo dat Android niet heel geweldig draait op een mobieltje van 100 Euro. Maar dat kan je dus ook niet vergelijken. ( En daarbij, er zijn geen iPhones nieuw verkrijgbaar voor 100 Euro.)
Voorbeeld? De nieuwe Xiaomi Mi3, die kost voor de 64GB versie+ shipping maximaal 400 Euro. Dan heb je de meest krachtige hardware verkrijgbaar ( ja, ook sneller dan de iPhone 5s) met de MIUI ROM erop. Die is nog gebaseerd op Android 4.2, dus met 4.3 gaat hij nog sneller worden.
Vergelijk dat eens met een iPhone die je krijgt voor 400 Euro. De iPhone die daar het dichtst bij zit is een pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Wit . Nou is die nog duurder, maar de ervaringen van gebruikers van iOS 7 op een 4s zijn niet bepaald denderend. Grootste klacht: de vloeiendheid is weg.
Ik zou zeggen dat het nog helemaal niet zo slecht gesteld is met de vloeiendheid van Android, en daarbij is die meer en meer aan het verbeteren. Gezien de reacties op iOS is dat bij iOS niet het geval.
PS. ik ben hier niet iOS aan het bashen, ik heb er helemaal niks op tegen. Ik vind het indrukwekkend hoe goed het geoptimaliseerd is voor relatief langzame hardware. Ik maak gewoon een vergelijking.
Ik blijf bij mijn standpunt en jij waarschijnlijk ook en beiden zijn we blij met onze devices. End of story
Verwijderd
Ik heb daar totaal geen last van eigenlijk. Ja, het toestel zal trager lijken over de jaren, simpelweg omdat de apps zwaarder worden, net zoals bij iOS. Het toestel zelf word niet trager. Zolang je maar een kwaliteitstoestel koopt hangen apps niet en blijft je foon ook niet hangen.zwasie schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:57:
[...]
Heb dezelfde mening over Android. Je denkt dat het goed is en de 1ste maanden is dat meestal ook zo. Maar dan begint het stilletjes aan te veranderen : apps die blijven hangen, telefoon die blijft hangen. Telefoon begint trager te reageren enzo. En dan kan je op zoek naar een rom om je telefoon terug iets of wat acceptabel te krijgen.
Heb 2jaar met Android gewerkt en werk nu nog steeds met Android op mijn tablet. Maar de overstap naar IOS daarvan heb ik geen spijt. De manier van werken op IOS is gewoon beter en cleaner. En de apps zijn gewoon van een ander niveau.
Wat de apps betreft heb je zeker een punt, maar op Android word daar zeer veel vooruitgang mee geboekt en de apps die je echt nodig hebt en gebruikt zijn al lang mooi, clean en snel. Hou ook in gedachten dat ze op Android negen van de tien keer gratis zijn en op iOS negen van de tien keer betaald. Jij zegt dat de manier van werken op iOS "gewoon beter en cleaner " is, kan je dat verder uitleggen?
Mee eens, niemand heeft er wat aan om een Android vs iOS gesprek te beginnen en dat is ook niet mijn doel, ik vind het alleen interessant om ze te vergelijken ( het zijn dan ook directe concurrenten.)Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:09:
[...]
Dank voor je reactie maar het begint nu een Android iOS battle te worden. Daar is dit niet de plaats voor en heb ik geen zin in.
Ik blijf bij mijn standpunt en jij waarschijnlijk ook en beiden zijn we blij met onze devices. End of story
Verwijderd
FF een vraagje,
Is bij de Fotolijst optie vanuit het unlockscherm weg?
Ik kan deze optie niet meer vinden bij instellingen en codeslot.
Is bij de Fotolijst optie vanuit het unlockscherm weg?
Ik kan deze optie niet meer vinden bij instellingen en codeslot.
Eens maar dan liever in een ander topic of irl.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:14:
[...]
[...]
Mee eens, niemand heeft er wat aan om een Android vs iOS gesprek te beginnen en dat is ook niet mijn doel, ik vind het alleen interessant om ze te vergelijken ( het zijn dan ook directe concurrenten.)
Zo, jij hebt ballen!Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:19:
[...]
Eens maar dan liever in een ander topic of irl.
Je weet dat je de controlpaneltoegang in apps gewoon uit kan zetten? Ik heb er ook wel 's last van idd in Safari.josvane schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:47:
Ik heb mijn ipad ook op ios7 gezet, maar wat is dat slide in menu aan de onderkant voor de scherm en geluid instellingen irritant zeg. Iedere keer bij het scrollen heb ik dat menu, vond dat in ios6 beter geregeld.
Toch tegen probleempje aangelopen. Het geluid bij videos werkt niet bij mij. Mijn ringtone en wekker gaan wel af.
volgens mij ben ik de enige die het idee heeft dat zijn iPad(4) langer mee gaat sinds iOS7.
Wat mij wel tegenvalt is dat er hier en daar stutters en kleine onevenheden is zijn geslopen. Wat me nog het meest irriteert zijn de animaties tussen de transitie schermen die geven het gevoel alsof alles ineens veel langzamer is geworden.
Ik heb ook een HTC one en daar heb je gelukkig de optie dat soort animaties gewoon uit te zetten. Zou voor mij al een hoop schelen als er zoon optie zou komen voor iOS7
Wat mij wel tegenvalt is dat er hier en daar stutters en kleine onevenheden is zijn geslopen. Wat me nog het meest irriteert zijn de animaties tussen de transitie schermen die geven het gevoel alsof alles ineens veel langzamer is geworden.
Ik heb ook een HTC one en daar heb je gelukkig de optie dat soort animaties gewoon uit te zetten. Zou voor mij al een hoop schelen als er zoon optie zou komen voor iOS7
Uiteraard staat mijn wifi gewoon aan (router en iphone) maar zoals al eerder gezegd blijft ook met wifi mijn 3G of GPRS/Edge verbinding actief. Voorheen kon ik 3G uitzetten en forceerde ik mijn iPhone dus om via gprs te verbinden, nu lukt dat niet meer en blijft hij schakelen tussen 3G en gprs (wat ook nog eens mijn batterij extra snel leegtrekt!). Ik woon in een nieuwbouwhuis en dat is zo goed geïsoleerd dat de 3G signalen er niet doorheen komen (1 streepje en soms 0). Gprs is sterker en komt wel door (4-5 streepjes).funske schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:07:
[...]
Dit snap ik even niet? Waarom kun jij in huis niet meer fatsoenlijk bellen als 3G aanstaat??
[...]
Hoe dit een oplossing kan zijn, snap ik ook niet.
Vroeger gebruikte ik ook tethering, tegenwoordig gebruik ik de "Persoonlijke hotspot".
Ik heb geprobeerd je te helpen, maar als dit alles niet helpt / kan, dan sorry. Dat komt dan omdat ik het probleem gewoon niet snap.
De mogelijke oplossing gaat niet zozeer over tethering maar over hoe je de carrier update ongedaan kan maken, dat is namelijk hetgeen wat er voor zorgt dat de 4g schakelaar in beeld is gekomen. Mijn vrouw heeft een iphone 5 met tmobile en ziet de 3g schakelaar nog gewoon staan. Alleen bij Vodafone is er een carrier update gekomen.
Ik ervaar dit totaal niet! Kutjesoepel op een i5, net zo vloeiend als onder iOS6. Misschien een clean install doen of een DFU -> restore proberen.Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:01:
Bij mijn iPad 3 is het niet kutjesoepel, veel stottering en hick-ups.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
In het eerste kwartiertje na de upgrade merkte je dat de iPad het heel druk had met andere dingen, ik denk ook aan Spotlight met indexeren en de iOS upgrade aan het opschonen en het oude OS6 volledig wegmikken en optimaliseren.
Nu is mijn iPad 3 gewoon supersmooth en klaarwakker.
Vind ook de nieuwe fonts een grote verbetering, tekst is nog scherper geworden met de dunnere fonts.
Nu is mijn iPad 3 gewoon supersmooth en klaarwakker.
Vind ook de nieuwe fonts een grote verbetering, tekst is nog scherper geworden met de dunnere fonts.
Off Topic: Serieus?

Anyway, Het valt mij alles mee qua soepelheid op mn 4s. Batterij verbruik lijkt bij mij hard naar beneden te gaan als ik juist wel mn telefoon gebruik. Als in harder vergeleken met ios6. Heb wel alle background zooi uitgezet ook.
Uncomfortable silence can be so loud...
Ja op mijn iPhone 5 draait 't ook als een tiet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Namaakkabel ?vulliw schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:31:
zie geen batterij meer met opladen ????
Heb een HTC sensation en samsung galaxy s2 gehad. In de tijd dat ik ze kocht waren dat deze toestel het zogenaamde vlaggenschip van beide fabrikanten. Maar na een half jaar voelde je gewoon de vertraging op de toestellen. En dan zwijg ik nog over het meermaals falen van apps.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:14:
[...]
Ik heb daar totaal geen last van eigenlijk. Ja, het toestel zal trager lijken over de jaren, simpelweg omdat de apps zwaarder worden, net zoals bij iOS. Het toestel zelf word niet trager. Zolang je maar een kwaliteitstoestel koopt hangen apps niet en blijft je foon ook niet hangen.
Wat de apps betreft heb je zeker een punt, maar op Android word daar zeer veel vooruitgang mee geboekt en de apps die je echt nodig hebt en gebruikt zijn al lang mooi, clean en snel. Hou ook in gedachten dat ze op Android negen van de tien keer gratis zijn en op iOS negen van de tien keer betaald. Jij zegt dat de manier van werken op iOS "gewoon beter en cleaner " is, kan je dat verder uitleggen?
Heb nu eigenlijk hetzelfde aan de hand met mijn galaxy tab 2. Bij zwaar gebruik hangt het toestel gewoon zijn eigen op.
Beter en cleaner. Apps zijn veel betrouwbaarder op IOS naar mijn mening. En ok ze kosten dan misschien een kleine cent. Maar heb toch liever iets wat werkt. En cleaner, handelingssnelheid ligt gewoon hoger.
[ Voor 7% gewijzigd door zwasie op 21-09-2013 17:25 ]
Dat moet dan wel geheel gevoelsmatig zijn. Ik heb de S2 gehad en ben nu over op de Nexus 4, maar de meeste instellingen/apps zijn nog beschikbaar op m'n S2.zwasie schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:23:
[...]
Heb een HTC sensation en samsung galaxy s2 gehad. In de tijd dat ik ze kocht waren dat deze toestel het zogenaamde vlaggenschip van beide fabrikanten. Maar na een half jaar voelde je gewoon de vertraging op de toestellen. En dan zwijg ik nog over het meermaals falen van apps.
Heb nu eigenlijk hetzelfde aan de hand met mijn galaxy tab 2. Bij zwaar gebruik hangt het toestel gewoon zijn eigen op.
Laatst voor de gein opgestart. Hij is wat "trager" dan m'n N4, maar echt perfomance problemen merk ik niet, terwijl het apparaat voor 96% vol is.
Over of Android wel of geen lag heeft
Apple’s iPhone 5 touchscreen is 2.5 times faster than Android devices
Verwijderd
Zoals ik al zei, dit is niet omdat het toestel trager word, maar omdat de apps zwaarder worden. En daarbij, ik snap niet hoe jij op die toestellen lag kan hebben gehad terwijl mijn HD2, met een single core, alles kon ( en kan) draaien zonder problemen, terwijl hij niet eens bedoeld was voor Android.zwasie schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:23:
[...]
Heb een HTC sensation en samsung galaxy s2 gehad. In de tijd dat ik ze kocht waren dat deze toestel het zogenaamde vlaggenschip van beide fabrikanten. Maar na een half jaar voelde je gewoon de vertraging op de toestellen. En dan zwijg ik nog over het meermaals falen van apps.
Beter en cleaner. Apps zijn veel betrouwbaarder op IOS naar mijn mening. En ok ze kosten dan misschien een kleine cent. Maar heb toch liever iets wat werkt. En cleaner, handelingssnelheid ligt gewoon hoger.
Samsung toestellen zijn wel vaker traag, omdat Touchwiz gewoon k*t is. Dat ligt echt niet aan Android zelf.
Over design en apps: jouw punt klopte een tijd geleden. Maar alle apps voor Android die een beetje bekend zijn zijn nu minimaal even mooi of mooier dan op iOS. En natuurlijk, als gevolg van de minder strenge controle staat er ook meer rotzooi in de Playstore. Dat is nou eenmaal een nadeel van open-source. Het enige wat je hoeft te doen om die rotzooi te vermijden is je verstand gebruiken. Dat betekent dus geen apps downloaden om wallpapers te downloaden.
Handelingssnelheden in Android-apps zijn prima, vooral in de Google-apps. Alles synchroniseert perfect met elkaar, en alle apps werken met elkaar. Daarbij zijn er verschillende slimme en handige shortcuts die er standaard in zitten of die je zelf kan maken die iOS gewoon niet heeft. Dit maakt ook weer dat je sneller kan werken.
Verwijderd
Dit is net zoiets als fervente aanhangers van de PS/2 toetsenborden. Zij claimen dat omdat een PS/2 aansluiting een polling rate van 1000 Hz heeft, dat wanneer zij typen op een USB-verbinding met een polling rate van 200 Hz erg langzaam aan vinden voelen. Je moet wel een supermens zijn zou je dat verschil willen kunnen merken. Ik ben ook aanhanger van PS/2, maar dan om hele andere redenen. Leuk stukje, maar in de praktijk betekent het weinig tot niets, en er zullen waarschijnlijk evenveel artikelen zijn die dit beweren als artikelen die het tegenovergestelde beweren. Daarbij, in vergelijking met de tijd die het in beslag neemt om de app te openen die je aanraakte zal de response time verwaarloosbaar zijn.SidewalkSuper schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:39:
Over of Android wel of geen lag heeft
Ik heb hetzelfde probleem, wat zitten googlen en ik kwam terecht bij dit topic op het apple forum. Alle suggesties geprobeerd maar geen succes. Iemand een idee?dylanvana schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:56:
Toch tegen probleempje aangelopen. Het geluid bij videos werkt niet bij mij. Mijn ringtone en wekker gaan wel af.
Verwijderd
iOS 7 valt eigenlijk best wel tegen. De GM op mijn iPhone 4S gehad, maar weer gedowngrade naar iOS 6 vanwege een accu die naar een paar uur leeg was (onbruikbaar). Op mijn iPad 4 draait iOS 7 nu bijna 2 weken en het voelt niet bepaald aan als een nieuwe tablet. Geen problemen met de accu trouwens, die trekt nog steeds makkelijk 12+ uur gebruik.
Wat ik niet van Apple had verwacht:
- sommige menu's scrollen erg traag (zoals contacten)
- visuele effecten zijn te langzaam (en soms stroperig, vergelijkbaar aan Android)
- settings menu crashed regelmatig (niet alleen in het wallpaper gedeelte)
- Safari is beduidend trager geworden (zowel in het laden van pagina's als in het openen van links/plaatjes/video's)
- bij het switchen tussen games en (bepaalde?) apps valt het geluid van de game in 50% van de gevallen weg (althans, bij NFS MW en Worms 3), op iOS 6 nog nooit meegemaakt
- en er was nog iets waar ik nu even niet op kom, maar wil de iPad niet van mijn vriendin afpakken
Daarnaast minder blij met features zoals:
- "after glow" na het intikken van de toegangscode
- zoeken met een swipe naar beneden (afhankelijk van de start positie zijn er 2 nu functies met een swipe naar beneden, erg vervelend)
- het visuele gedeelte van iOS 7 voelt minder volwassen aan dan iOS 6, te veel/blije kleurtjes in de icoontjes, te veel lege ruimtes, te veel wit in applicaties
Natuurlijk valt er bij een nieuwe release van een OS te verwachten dat het wat buggy is, maar dit voelt nog wel erg aan als een beta. Ik heb beide apparaten vanuit DFU mode hersteld trouwens, geen backup teruggezet. Hopelijk komt er snel een update naar 7.0.X waarbij alle bugs en traagheid weggewerkt zijn.
Wat ik niet van Apple had verwacht:
- sommige menu's scrollen erg traag (zoals contacten)
- visuele effecten zijn te langzaam (en soms stroperig, vergelijkbaar aan Android)
- settings menu crashed regelmatig (niet alleen in het wallpaper gedeelte)
- Safari is beduidend trager geworden (zowel in het laden van pagina's als in het openen van links/plaatjes/video's)
- bij het switchen tussen games en (bepaalde?) apps valt het geluid van de game in 50% van de gevallen weg (althans, bij NFS MW en Worms 3), op iOS 6 nog nooit meegemaakt
- en er was nog iets waar ik nu even niet op kom, maar wil de iPad niet van mijn vriendin afpakken
Daarnaast minder blij met features zoals:
- "after glow" na het intikken van de toegangscode
- zoeken met een swipe naar beneden (afhankelijk van de start positie zijn er 2 nu functies met een swipe naar beneden, erg vervelend)
- het visuele gedeelte van iOS 7 voelt minder volwassen aan dan iOS 6, te veel/blije kleurtjes in de icoontjes, te veel lege ruimtes, te veel wit in applicaties
Natuurlijk valt er bij een nieuwe release van een OS te verwachten dat het wat buggy is, maar dit voelt nog wel erg aan als een beta. Ik heb beide apparaten vanuit DFU mode hersteld trouwens, geen backup teruggezet. Hopelijk komt er snel een update naar 7.0.X waarbij alle bugs en traagheid weggewerkt zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 19:55 ]
Het lijkt dat je een buggy install hebt, tijd om het eens met een Option+Restore te doen en een backup van je instellingen terugzet van iCloud. Mijn iPad 3de generatie is trager dan de 4de generatie en die problemen heb ik allemaal niet.
Verwijderd
Net even de iPad3 van een maat geupdate naar iOS 7. Twee dingen: 1. Wat is die traag, eventjes background verwisselen duurde 10 seconden. 2. Mijn god, wat een lelijke interface, je zou denken dat het een 1-april mop was.
Mijn eigen iPad blijft forever op 6.nog wat.
Mijn eigen iPad blijft forever op 6.nog wat.
Toch benieuwd wat je vriend ervan vond? Zou wel zuur zijn als die dezelfde mening deelt, want je kan niet meer terug naar ios 6.
Je kan niet meer terug naar de vorige versie nee? hmm dan moet ik toch even 2x nadenken als ik een 2e handse iphone(5) koop want als ik alles zo lees zit ik nog niet te wachten op deze nieuwe IOS, moeten nog te veel zaakjes getweaked worden in mijn ogen buiten dat ik me afvraag of ik dit wel bij me vind passen maar goed alles eerst een kans geven wanneer alle zaakjes op orde zijn.
Ik heb overigens ook zo 1 2 3 geen idee of je verplicht word om te upgraden( zag dat zo snel ook niet in het forum terug).
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 21-09-2013 21:13 ]
Liefhebber van Tweakers
Nee je wordt niet verplicht om te upgraden, maar je kan natuurlijk geen gebruik maken van nieuwe functies die in iOS 7 wel aanwezig zijn. Daarbij kan het ook zijn dat apps niet meer geupdate worden onder iOS 6, maar dat zal nog wel even duren.
Verwijderd
Ik heb vanavond mijn iphone 4 omgezet naar IOS7.
Draait nu een uurtje of 3 hierop, dus vers allemaal nog, maar ik ben er meer dan tevreden over. Draait soepel, geen haperingen, soms wel iets slomer, maar nog wel soepel. Whatsapp is zelfs sneller, foto album draait en scrolled ook erg goed, accu is top, kleine 3 uur gebruik, nu 92%.
Ik had hem eergister ook op de ipad mini gezet, maar vind het op de iphone er net wat beter uit zien...
Al met al, herken ik ( gelukkig) weinig tot niets van alle negatieve dingen die men is tegen gekomen na upgrade van hun iphone...
Draait nu een uurtje of 3 hierop, dus vers allemaal nog, maar ik ben er meer dan tevreden over. Draait soepel, geen haperingen, soms wel iets slomer, maar nog wel soepel. Whatsapp is zelfs sneller, foto album draait en scrolled ook erg goed, accu is top, kleine 3 uur gebruik, nu 92%.
Ik had hem eergister ook op de ipad mini gezet, maar vind het op de iphone er net wat beter uit zien...
Al met al, herken ik ( gelukkig) weinig tot niets van alle negatieve dingen die men is tegen gekomen na upgrade van hun iphone...
Moet zeggen dat er toch wel erg veel leuke dingen inzitten, die het allemaal net weer wat fijner laten werken. Niet alles werkt beter dan eerst, maar ik begin wat positiever te worden. Batterijduur is nog steeds een ramp, net als de styling van de icoontjes. Zitten nog wel veel bugs in, hebben jullie bijvoorbeeld ook dat het onderste gedeelte van de weer app wegvalt zodra je iPhone aan een PC hangt en dus tethert? Door de blauwe balk van tethering schuift het geheel naar onderen en valt een gedeelte app weg. Erg slordig.
Verwijderd
Als dit facebook zou zijn zou ik je posting LIKEN.Dick schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:47:
Ik begrijp vanuit de filosofie van Apple totaal niet dat ze dit gelanceerd hebben. In mijn ogen lijkt het veel te veel op Android en mist het datgene wat Apple Apple maakte. Het is niet meer voor elke leek te begrijpen of iets wat simpelweg 'gewoon werkt', het is vooral uiterlijk vertoon en flashy effecten. Bah.
Exact mijn mening.
Verwijderd
Ik heb ook problemen met de wallpapers... Ipad 3 met iOS 7..... Als ik een foto kies als wallpaper dan wordt er enorm ingezoomd op de foto. Zo veel dat die niet meer bruikbaar is als wallpaper. Voorheen kon je door te pinchen in- en uitzoomen, maar dat is nu nog maar heel beperkt mogelijk. Ik kan in ieder geval niet zover uitzoomen als ik zou willen.
Verder duurt het veranderen van standaard wallpapers heel erg lang, vaak 5, soms wel 10 seconden! Lijkt me niet normaal, maar zie hier weinig mensen over klagen... Alleen davidgilmour een paar posts hierboven.
Heeft iemand anders dit ook?
Verder duurt het veranderen van standaard wallpapers heel erg lang, vaak 5, soms wel 10 seconden! Lijkt me niet normaal, maar zie hier weinig mensen over klagen... Alleen davidgilmour een paar posts hierboven.
Heeft iemand anders dit ook?
Ik moet dit toch wel bevestigen! Draait lekker hierVerwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:24:
Ik heb vanavond mijn iphone 4 omgezet naar IOS7.
Draait nu een uurtje of 3 hierop, dus vers aalemaal nog, maar ik ben er meer dan tevreden over. Draait soepel, geen haperingen, soms wel iets slomer, maar nog wel soepel. Whatsapp is zelfs sneller, fotto album draait en scrolled ook erg goed, accu is top, kleine 3 uur gebruik, nu 92%.
Ik kom van 5.1.1 -tijdje niet geupdate- en die werd traag door de vele apps/instellingen/...
Nu als een verse iphone begonnen en enkel mijn sms.db teruggezet op de nieuwe om mijn berichten terug te hebben.
Nog iets geks sinds iOS7, wat wellicht ook een hardware fout kan zijn. Mijn speaker (om te bellen) werkt niet meer. iPhone lijkt in headphone stand te blijven staan... Mocht dit een bug zijn en geen hardware probleem dan zou dat wel erg slordig zijn.
Verwijderd
Ik heb nog 2% over na 1 dag, 16 uur standby en 3 uur 50 min gebruik.Msi92 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:22:
[...]
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
[afbeelding]
Gewoon normaal toch?
Niet bepaalt nee..Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:04:
[...]
Ik heb nog 2% over na 1 dag, 16 uur standby en 3 uur 50 min gebruik.
Gewoon normaal toch?
Het kompas dient men te kalibreren door de iPhone haaks op de aardkloot rond te draaien.
De vraag is waarom dat kalibreren zo vaak gebeuren moet.
De vraag is waarom dat kalibreren zo vaak gebeuren moet.
Verwijderd
Ik lees alleen maar problemen op allerlei fora. Weer een haastklus van Apple. Net zoals maps.
Je punt is wel duidelijk, jij vindt ios7 niks. Je hoeft niet constant allerlei berichten aan te halen om jouw beeld te bevestigen, okay?Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 06:02:
Ik lees alleen maar problemen op allerlei fora. Weer een haastklus van Apple. Net zoals maps.
OT: Het '+' knopje in safari (iPad) om een nieuw tabblad te openen had wat mij betreft rechts naast de tabbladen(balk) gemogen. Ik vind de plek nu (rechts bovenaan) niet heel logisch.
[ Voor 20% gewijzigd door deBennie op 22-09-2013 08:51 ]
Mee eens. Verder vind ik het ook jammer dat je niet meteen het toetsenbord krijgt om te kunnen typen waar je naar toe wilt. Op de iPhone is dat logisch, omdat anders de bookmarks niet meer passen op het scherm, maar bij de iPad is er voldoende ruimte voor beide.deBennie schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:49:
[...]
Je punt is wel duidelijk, jij vindt ios7 niks. Je hoeft niet constant allerlei berichten aan te halen om jouw beeld te bevestigen, okay?
OT: Het '+' knopje in safari (iPad) om een nieuw tabblad te openen had wat mij betreft rechts naast de tabbladen(balk) gemogen. Ik vind de plek nu (rechts bovenaan) niet heel logisch.
Voor de iPhone was ik al gewend aan iOS 7 door de bèta's en vind ik het heerlijk werken. De iPad heb ik pas deze week ge-update en ik ben heel blij verrast. Bij mij werkt het soepel (wel jammer dat ik daarvoor eerst reset settings moest doen) en veel keuzes van Apple zijn logischer (bijv. full-width notificatiescherm en control panel werkt fijner). Al met al, ben ik erg tevreden met iOS 7.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ziet er erg mooi uit, alleen werkt hij totaal niet soepel op mijn iphone 4. Dit komt waarschijnlijk weer omdat apple hun apparaten met een te kort aan ram geheugen levert. Denk er zelfs overna om terug te gaan naar iOS 6.1.3
Klinkt als een gevalletje even je headset in en weer uit pluggen. Op iOS6 ook wel eens gezien.wesleytjuh schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:08:
Nog iets geks sinds iOS7, wat wellicht ook een hardware fout kan zijn. Mijn speaker (om te bellen) werkt niet meer. iPhone lijkt in headphone stand te blijven staan... Mocht dit een bug zijn en geen hardware probleem dan zou dat wel erg slordig zijn.
Zojuist opgelost, bleek dat ik mijn dock connector even moest schoonmaken.Fl0yd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:57:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, wat zitten googlen en ik kwam terecht bij dit topic op het apple forum. Alle suggesties geprobeerd maar geen succes. Iemand een idee?
Verwijderd
Apple signeert niet meer... Too late?smiba schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:16:
Ziet er erg mooi uit, alleen werkt hij totaal niet soepel op mijn iphone 4. Dit komt waarschijnlijk weer omdat apple hun apparaten met een te kort aan ram geheugen levert. Denk er zelfs overna om terug te gaan naar iOS 6.1.3
Als ik het zo allemaal lees dan laat ik het voorlopig maar bij iOS 6.1.3 op m'n iPhone 4 en iPad 3. De reacties over iOS 7 op deze apparaten zijn nogal gemixt, dus ik heb de kans dat ze trager gaan werken en dan heb ik geen weg terug meer. Verder ben ik gewoon tevreden over iOS 6.
Ik vind het trouwens wel mooi van Apple dat iOS 7 nog ondersteund wordt op de iPhone 4. Ik heb destijds moeten upgraden naar iOS 6, omdat een aantal van mijn veelgebruikte apps alleen nog maar werkte op iOS 6. Ik begrijp nu echter dat Apple ook app versies voor oudere iOS versies blijft ondersteunen?
Misschien dat het een en ander geoptimaliseerd wordt in iOS 7.1. Dan kan ik dan alsnog upgraden.
Ik vind het trouwens wel mooi van Apple dat iOS 7 nog ondersteund wordt op de iPhone 4. Ik heb destijds moeten upgraden naar iOS 6, omdat een aantal van mijn veelgebruikte apps alleen nog maar werkte op iOS 6. Ik begrijp nu echter dat Apple ook app versies voor oudere iOS versies blijft ondersteunen?
Misschien dat het een en ander geoptimaliseerd wordt in iOS 7.1. Dan kan ik dan alsnog upgraden.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
WhatsApp is ook eindelijk bezig met de update voor iOS 7. Ik hoop dat je die nieuwe tonen kan gaan gebruiken, maar denk dat er weinig nieuws aan is..

Ik kan nog steeds de noodoproepen niet aanzetten bij het berichtencentrum (NL-Alert).
Het lijkt alsof Vodafone dit nog niet ondersteund. Terwijl ik dat wel lees overal.
Het lijkt alsof Vodafone dit nog niet ondersteund. Terwijl ik dat wel lees overal.
Je kunt even naar Instellingen > Algemeen > Info gaan en daar een paar seconden wachten, dan krijg je de vraag of je je Carier instellingen wilt updaten. Daarna kun je noodoproepen aanzetten.
Bij aanbieder zou dan vf nl 15.1 moeten staan.
Bij aanbieder zou dan vf nl 15.1 moeten staan.
[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-09-2013 13:54 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Hoe zoek je nu eigenlijk in Safari binnen een pagina? iOS6 ging dat makkelijk, maar ik zit nu al sinds de beta's te klooien. Zou niet weten hoe 't nu moet
x
Hetzelfde als voorheen, gewoon in de adres/zoekbalk je trefwoord typen, onderaan de lijst staat gewoon weer "op deze pagina"
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram