Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Yep.Jeroen O schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:48:
Wil iemand even testen of de field test app nog werkt onder iOS 7?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 18-09-2013 20:54 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bij mij werkt het goed met iOS7, ook geen problemen gehad tijdens de beta's. Helaas nog geen specifieke iOS7 lay-out, maar functioneel werkt het prima.elan schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:54:
Werkt whatsapp niet via ios 7?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bedankt
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik zat zelf te denken een tweede deel van dit topic te openen. Alle voorgaande posts gaan over de beta's. Dat is helemaal niet meer aan de orde.Hoedje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:53:
[modbreak]Voor de duidelijkheid, dit topic is niet bedoelt om te slowchatten. All perikelen rondom de uitrol van iOS7 kunnen worden besproken in Apple iOS 7 uitrol. Ik heb een aantal posts weer verplaatst.[/]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Was met de nieuwe iPhones toch?Draakje5 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:03:
Kwam er samen met ios 7 ook niet iets van een aantal 5 apple apps gratis? Dacht dat ze dat tijdems de presentatie zeiden, imovie etc. Gratis.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Normaal was het hier leeg, mits er iets geüpdatet moest worden.
Vraag me af of je deze lijst weg kan halen.
Heb een 4S en net iOS7 installed. Nu heb ik onderaan het scherm een grijze dockbalk. Kan ik daar nog iets aan veranderen? Ook de folders zijn grijs.
DUGG
Waarschijnlijk je wallpaper veranderen naar iets wat lichter van kleur isMach schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:07:
Vast een stomme vraag.
Heb een 4S en net iOS7 installed. Nu heb ik onderaan het scherm een grijze dockbalk. Kan ik daar nog iets aan veranderen? Ook de folders zijn grijs.
Ik wacht zelf met updaten. Ik kijk eerst of er verbeteringen zijn t.o.v. 6.1.3 op een 3de generatie iPad
Ik kon er vier tegelijk afsluiten in iOS6adyta schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:59:
Leuk detail bij iOS 7 trouwens, je kunt 2 apps tegelijk afsluiten.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Nee kan niet.seninha schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:05:
Als ik nu via AppStore naar Updates ga dan staat daar ook alle updates die ik tot nu toe gehad heb.
Normaal was het hier leeg, mits er iets geüpdatet moest worden.
Vraag me af of je deze lijst weg kan halen.
Dat lijkt de enige oplossing te zijn. Wel jammer.Amps schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:10:
[...]
Waarschijnlijk je wallpaper veranderen naar iets wat lichter van kleur is
Eerste impressie. Mooi, strak, kaal. Berichtencentrum en bedieningspaneel dikke plus.
Jammer van die enorme dockbalk die zo zichtbaar is. En ik heb het idee dat de icons van de apps wat groter zijn dan onder iOS6 maar dat zal wel optisch zijn.
DUGG
Icons zijn inderdaad groter. Waren 114px, nu 120px.Mach schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:26:
[...]
Dat lijkt de enige oplossing te zijn. Wel jammer.
Eerste impressie. Mooi, strak, kaal. Berichtencentrum en bedieningspaneel dikke plus.
Jammer van die enorme dockbalk die zo zichtbaar is. En ik heb het idee dat de icons van de apps wat groter zijn dan onder iOS6 maar dat zal wel optisch zijn.
De iPhone 4 is ook al meer dan 3 jaar oud, dus dat was wel te verwachten als je dit grafiekje ziet:Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:27:
iOS 7 en iPhone 4 is niet echt een succes. Vreemd dat deze ook wordt ondersteunt. Voelt traag aan. iOS 6 is toch echt veel beter voor een iPhone 4.

De nieuwe iPhone 5S is rond de 8x sneller dan de iPhone 4, dus heel vreemd vind ik dat niet. Ze verdienen geen geld door toestellen niet meer in productie te voorzien van software. We mogen blij zijn dat elk toestel van hun minimaal 2 jaar updates zeker krijgt, dat is met Android en Windows Phone een veel grotere gok.
Toch niks mis met mijn oude ogen dan :-)Tourniquet schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:34:
[...]
Icons zijn inderdaad groter. Waren 114px, nu 120px.
DUGG
Verwijderd
Voor mij is het belangrijkste de snelheid en accuduur, maar ook de ondersteuning van (nieuwe) apps. Op zich hoef ik niet meteen naar IOS 7, dat kan altijd nog. Maar ik moet wel snel een beslissing nemen of ik in ieder geval naar 6.1.3 upgrade of niet, want dat kan straks niet meer. Voordeel van m'n huidige 5.1.1 versie is dat ik die nog kan jailbreaken, bij 6.1.3 kan dat niet, en dat blijft waarschijnlijk zo. 6.1.3. heeft wat verbeteringen t.o.v. 5.1.1, maar ik blijf toch regelmatig klachten lezen van gebruikers die een (flink) verminderde accuduur melden. Zeker bij m'n iPhone 4s heb ik dat liever niet, en m'n iPad 2 is ook niet meer de snelste, dus ik vraag me af of zo'n upgrade dan nog wel zin heeft. Voordeel is dan weer dat een nieuwe versie meer mogelijkheden biedt. Kortom, lastig.
www.google.nl
Eigenlijk ook best wel slim van Apple. iPhone 4 bezitters kunnen niet meer terug downgraden naar iOS6 en zitten nu met een tragere interface opgescheept. Over enkele dagen komen de nieuwe iPhones uit die een stuk sneller zijn. Op deze manier dwingen ze je om ook je hardware te upgraden.Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:27:
iOS 7 en iPhone 4 is niet echt een succes. Vreemd dat deze ook wordt ondersteunt. Voelt traag aan. iOS 6 is toch echt veel beter voor een iPhone 4.
Dat kan ook aan settings* liggen evenals aan een OTA update. Zonder onderzoek zou ik niet de schuld op het OS steken.MisteRMeesteR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:44:
Sinds 6 (.1.3) gaat de accu van mijn 4S ook een stuk sneller leeg, hij moet echt 2 x per dag aan het infuus, terwijl ik hem bij lange na niet continue gebruik. Dit was bij IOS 5 wel anders. Ik zou het wel weten
* Connectivity, data fetch/push, background tasking, schermhelderheid (auto), cell data settings,...

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 18-09-2013 21:57 ]
Verwijderd
Dat wou ik nou eigenlijk liever niet lezenMisteRMeesteR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:44:
Sinds 6 (.1.3) gaat de accu van mijn 4S ook een stuk sneller leeg, hij moet echt 2 x per dag aan het infuus, terwijl ik hem bij lange na niet continue gebruik. Dit was bij IOS 5 wel anders. Ik zou het wel weten
Maar idd. ik ben behoorlijk tevreden met m'n accuduur zoals het nu is. Mocht dat tegenvallen na de upgrade dan kan ik niet meer terug. En ik vermoed dat er (zeker voorlopig) nog maar weinig app's minstens IOS 6 of 7 zullen vereisen. Maar toch blijf ik piekeren. Nou ja, over 24 uur is dat over
Ik neem aan dat dat gebaseerd is op zelfde gebruik.Phuncz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:53:
[...]
Dat kan ook aan settings* liggen evenals aan een OTA update. Zonder onderzoek zou ik niet de schuld op het OS steken.
* Connectivity, data fetch/push, background tasking, schermhelderheid (auto), cell data settings,...
www.google.nl
JaTourniquet schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:56:
Waren de lijntjes van de cellen in de table van GoT ook al zo goed zichtbaar in iOS 6?
[afbeelding]
http://www.xbmcfreak.nl/
Bij mij niet. Ook pas sinds iOS7.
www.google.nl
Is dus iets anders, maar scheelt niet veel.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Verwijderd
Ik heb genoeg betaald en wil een reclame vrije tablet.
Nu ruim twee uur verder en m'n gevoel is veranderd naar *meh*, het voelt nog niet af. Animaties zijn een beetje choppy, toetsenbord reageert ietswat trager (wat je merkt alsje snel typt). Het is nog even wennen denk ik, maar ik had op de snelste iPad van dit moment geen enkele vertragingen verwacht eerlijk gezegd. Ik verwacht dat een paar vervolgupdates iOS7 wel weer op het niveau van iOS6 zullen brengen qua snelheid.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Prachtig OS trouwens, kan niet anders zeggen. Vooral de photo app met z'n timelines is een flinke verbetering. En zo waar een week view voor calendar, maar alleen in landscape mode (?).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Op een iphone5 is het wel lekker rap. helaas ook rap qua batterij gebruik:(
iphone 5c en 5s hebben trouwens al 7.0.1 dus wie weet kunnen we eerste update binnen 2 weken verwachten voor overige apparaten..
Ik teken nergens meer voor
Op zowel iPad als iPhone
[ Voor 20% gewijzigd door xAnarchyBaS op 18-09-2013 22:46 ]
Alles bij Apple is momenteel traag. Mijn ITunes Match doet het nu bijvoorbeeld ook niet. Zou me niks verbazen als het heel het netwerk bij Apple een dreun heeft opgelopen met de lancering van IOS7.Grudgie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:54:
Oke. Wie kan mij hierbij helpen. In iCloud staan mijn contacten. Ik heb iOS7 als helemaal opnieuw ingsteld. Waarom zie ik mijn contacten niet? En mijn agenda niet? WTF?!!
Signature van nature
< dit stukje webruimte is te huur >
Daar wordt ook de tekst op gebaseerd. Dus dat klopt gewoon.aex351 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:13:
Afgelopen week ben ik bezig geweest met iOS7 GM op diverse apparaten. Mijn eerste indruk was positief, maar na een uur was van dat positieve nog weinig meer van over. Bepaalde goede eigenschappen van iOS6 zijn omgegooid om wille van verandering. Bijvoorbeeld, het weer wordt niet meer getoond in het notificatie scherm aan de hand van afbeeldingen. Nu krijg je een muur van tekst gepresenteerd met daarin 2 regels informatie over het weer. Ik vind dit echt een gemis. Daarnaast hebben ze wel wat steken laten vallen. Op de iPad mini ontbreekt de weer app, maar in het notificatie scherm staat wel dat het weer informatie aangeleverd wordt door Yahoo.
Echt vaaaaaaag dit!
Voorlopig positief op Iphone 5. Snel, clean. Morgen dagje afwachten mbt batterijduur. Die was al niet geweldig van Iphone 5, hou mijn hart vast...
Maar voorlopig zeer positief.
Het is wel heel erg wit.
Vooral safari, de site van tweakers nu, en het toetsenbord op 1 scherm zieteer wat vreemd uit.
Toetsenbord reageerd ook trager.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verder dan de welkomstinstellingen ben ik dus nog niet gekomen.
Verwijderd
Iemand enig idee?
I am the great Cornholio!
[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen O op 19-09-2013 07:23 ]
App opnieuw geïnstalleerd
Background permissies staan aan
Zoek iphone uit en weer aan gezet
Icloud uit en weer aan gezet
Clean install
Dit was al vanaf de beta's, maar had gehoopt dat het nu opgelost zou zijn.. Niet dus..
Edit:
Zoek mijn iphone werkt overigens wel, het is alleen de zoek vrienden app die weigert mijn locatie door te geven wanneer de app zelf niet draait.
[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 19-09-2013 07:36 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het klopt dat de iPad versie nog heel wat performance problemen heeft. Het is wel werkbaar, maar het kan zeker beter!zakkenjongen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:43:
iOS7 werkt op mijn al oude iPhone 4S als een zonnetje, maar op mijn iPad 4 die op dit moment toch echt de snelste iPad is loopt het ronduit traag. De 5-vinger gesture om een app te sluiten geeft haperend beeld, een achtergrond instellen is een ramp (ten eerste blijft hij elke keer bijna hangen in de achtergronden selectie, ten tweede doet hij niet bij de 1e keer een achtergrond kiezen, moet er eentje 2 keer instellen voordat er daadwerkelijk iets veranderd) - hoe konden ze dit nou verkloten?! Ik vind mijn iPad 4 nou echt een draak van een apparaat om mee te werken, even afwachten of er binnenkort een performance fix komt en anders misschien wel een Android tablet, Android 4.3 voegt tenminste alleen dingen toe
Nu zat sinds de beta de ontwikkeling van iOS voor de iPad steeds achter. De eerste beta kwam enkele weken na de eerste beta voor de iPhone, en deze was veel onstabieler dan de iPhone versie. Geleidelijkaan is het wel verbeterd, maar perfect is het nog niet. Merk ook op dat Apple amper reclame maakt voor iOS 7 op iPad. Bijna alle screenshots en demo filmpjes gaan over de iPhone versie.
Ik verwacht de komende weken of maand wel een update die de meeste problemen zal oplossen.
Weet toevallig iemand of het mogelijk is om via je hotmail/outlook.com account je contact foto's kan synchroniseren? Of is dit een beperking van het exchange protocol

Ziet er echt niet uit..
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Whole lot of stars ***
x
Dat klopt, de nieuwe versie = GM.Jaspur schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:26:
Klopt het dat ik geen nieuwe versie vind doordat ik vorige week de GM erop had gezet?
Zoals gezegd, omlaag vegen over je apps. Overigens kreeg je daar ook direct na de update een popup van op je telefoon, maar die heb je denk ik gelijk zonder te lezen weggekliktR0y. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:32:
Draait best goed naar mijn mening op de Iphone 4. Ben alleen dat zoek schermpje kwijt als je naar links veegde op het homescreen, waar kan ik die vinden?
Zoals iedereenkrietjur schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:36:
[...]
Zoals gezegd, omlaag vegen over je apps. Overigens kreeg je daar ook direct na de update een popup van op je telefoon, maar die heb je denk ik gelijk zonder te lezen weggeklikt
Bij mij werd de tijd automatisch goed gezet toen ik de locatievoorzieningen aanzette. Je kunt ze daarna weer uitzetten, dan blijft de tijd goed staan.Rudios schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:24:
Bij mij blijft de tijd en datum verkeerd staan, ik kan deze alleen handmatig op GMT Amsterdam zetten, niet meer automatisch, dan blijft hij steeds hangen/zoeken, meer mensen hier kast van?
Dat klopt, en ook het activeren van NL-Alert.bartkoper schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:06:
Deed net mn iphone 5 met GM aan itunes. gaf hij aan dat er een update was van de aanbieder ( vodafone ) binnen 3 tellen stond deze erop. zal ongetwijfeld de update zijn mbt 4g?
Hier inderdaad nog geen NL-Alert @ T-Mobile-iPhone 5
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
OK ja dat werkt!Scrummie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:50:
Je kan ook via instellingen > Algemeen > Info gaan. Krijg je ook de carrier update. Telfort hier en inderdaad, NL Alert is actief.
Dank!
Weer wat geleerd!
- edit -
Hmmm, na meerdere keren op software update geklikt te hebben ineens wel...
[ Voor 37% gewijzigd door Damian op 19-09-2013 08:55 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
was 4g niet beschikbaar onder <ios6?
Nee, pas sinds gisteren. iOS 7 + carrier update is vereist.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:54:
ik zie dat er veel wordt gesproken over een 4G carrier update.
was 4g niet beschikbaar onder <ios6?
En nee, ik heb het niet over het ontgrendelen van mijn simkaart.
Natuurlijk kan ik de toetsblokering er altijd afhalen, maar liever niet uiteraard.
PSN ID Binloading_nl
Verwijderd
oke! wist ik niet! ik heb zelf een 4s dus heb er niets mee te maken maar vond het interessant:)MarcoC schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:56:
[...]
Nee, pas sinds gisteren. iOS 7 + carrier update is vereist.
Normaal wanneer je naar een nummer stuurt dat iMessage geactiveerd heeft, word dit via iMessage gestuurd.
Wanneer na even blijkt dat deze niet kan afgeleverd worden, word dit bericht via sms gstuurd.
Nu werkt deze laatste stap bij mij niet meer. Deze blijft gewoon staan, zonder de tekst "afgeleverd" eronder. En er komt ook geen sms aan.
Op m'n 4 (dus niet de 4s) gaat dat binnen een seconde.. lijkt me dus niet goed dat het bij jou zo lang duurt..steefje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:56:
Meer mensen met een 4s waarbij het ontgrendelen behoorlijk lang duurt. Als ik mijn vier-cijferige code invoer, dan duurt het nog zeker een seconde of tien voordat ik weer gebruik kan maken van mijn telefoon.
Natuurlijk kan ik de toetsblokering er altijd afhalen, maar liever niet uiteraard.
Volgens mij stuurt iMessage je bericht pas als sms wanneer je zelf geen internet voor handen hebt en niet als de ander geen internet voor handen heeft.Stinu schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:59:
Ik heb op dit moment een probleem met iMessage.
Normaal wanneer je naar een nummer stuurt dat iMessage geactiveerd heeft, word dit via iMessage gestuurd.
Wanneer na even blijkt dat deze niet kan afgeleverd worden, word dit bericht via sms gstuurd.
Nu werkt deze laatste stap bij mij niet meer. Deze blijft gewoon staan, zonder de tekst "afgeleverd" eronder. En er komt ook geen sms aan.
Dus als jij gewoon een internetverbinding hebt, dan stuurt ie m als iMessage en hij zal pas afgeleverd worden wanneer de ander weer een internetverbinding heeft.
[ Voor 44% gewijzigd door RnB op 19-09-2013 09:03 ]
Eindelijk! Hier stoorde ik me al vanaf iOS 1 aanThr!lls schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:06:
Klein leukigheidje, pictogram van de klok app loopt mee met de tijdVolgens mij deed ie dat voorheen nog niet.
Hier ook een 4s (32gb), ontgrendelen gaat net zo vlot als met 6.1.3. Misschien je telefoon even leeghalen en kopie terugzetten?steefje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:56:
Meer mensen met een 4s waarbij het ontgrendelen behoorlijk lang duurt. Als ik mijn vier-cijferige code invoer, dan duurt het nog zeker een seconde of tien voordat ik weer gebruik kan maken van mijn telefoon.