Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
DaSaN schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:57:
AirDrop gebruikt wel degelijk (ook) bluetooth, en zorgt er dus voor dat airdrop ook prima werkt als je op geen enkel wifi-netwerk bent aangesloten. Toevallig vanmiddag nog gebruikt;-)
Nee, AirDrop gebruikt alleen wifi. Wanneer je met elkaar verbind wordt er een adhoc verbinding aangemaakt tussen twee iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
sweebee schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Nee, AirDrop gebruikt alleen wifi. Wanneer je met elkaar verbind wordt er een adhoc verbinding aangemaakt tussen twee iPhones.
Waarom moet Bluetooth dan ook aanstaan bij het gebruik van AirDrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartpostma schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze nu gaan werken met device-specifieke functies. Het sterke van iOS vond ik juist dat je ook op oudere toestellen gewoon updates kreeg en dus ook alle features.
Dat is niet zo.
Bij elke iOS en iPhone release waren er functies die niet op de oudere apparaten werkten maar wel op de nieuwe apparaten. Zie bijv. het instellen van een achtergrond of 1 van de 100 andere functies die bij elke iOS versie geïntroduceerd werden, maar niet voor de vorige generatie apparaten uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
ProfoundValue schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Waarom moet Bluetooth dan ook aanstaan bij het gebruik van AirDrop.
hm daar had ik nog niet van gehoord. Misschien om elkaar in eerste instantie te vinden misschien? Maar het ontvangen/verzenden gaat sowieso via adhoc wifi. Ik heb zelf geen iPhone 5 dus kan het verder ook niet proberen. Op mijn mac kan het iig zonder dat bluetooth aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Mac OS doet airdrop idd volledig zonder bluetooth maar 't lijkt erop dat iOS 't wel ergens voor gebruikt. Het moet blijkbaar allebei aanstaan. Het klinkt een beetje als dit, uit de wiki pagina van BT:
Version 3.0 + HS of the Bluetooth Core Specification[32] was adopted by the Bluetooth SIG on 21 April 2009. Bluetooth 3.0+HS provides theoretical data transfer speeds of up to 24 Mbit/s, though not over the Bluetooth link itself. Instead, the Bluetooth link is used for negotiation and establishment, and the high data rate traffic is carried over a collocated 802.11 link.
Bluetooth voor discovery en dergelijke, en dan wifi voor de daadwerkelijke transfer vanwege de hogere snelheid. Zal wel zijn om energie te besparen omdat airdrop als ik 't goed begrijp (heb zelf alleen een iPhone 4 met iOS 7) redelijkerwijs altijd aanstaat op iOS, terwijl 't op OSX alleen aanstaat als je 't aanklikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34

Chrisjuh_15

Facta non verba

Bugje in Beta 5 gevonden: als ik met de RandstadRail vanuit Den Haag richting Rotterdam Centraal ga moet je via een tunnel waar je geen bereik hebt. Met iOS6 verbond de iPhone automatisch weer met 3G als je daar uit was, terwijl ik bij iOS7 moest rebooten (zelfs vliegmodus aan/uit en mobiele data aan/uit werkte niet).

Verder werkt het feilloos op m'n iPhone 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 08:32

Hoite

Goed verhaal

Chrisjuh_15 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:02:
Bugje in Beta 5 gevonden: als ik met de RandstadRail vanuit Den Haag richting Rotterdam Centraal ga moet je via een tunnel waar je geen bereik hebt. Met iOS6 verbond de iPhone automatisch weer met 3G als je daar uit was, terwijl ik bij iOS7 moest rebooten (zelfs vliegmodus aan/uit en mobiele data aan/uit werkte niet).

Verder werkt het feilloos op m'n iPhone 5!
Mijn iPhone 5 verbind wel automatisch opnieuw met 3G na geen bereik meer te hebben gehad.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Waarom kan ik in music.app niet meer kiezen waar ik het geluid naar toe wil sturen? Ben ik blind of zit het er echt gewoon niet meer in? Digitally Imported.app kan dat gewoon wel naar mijn Airplay of BT devices.

/edit
Ok, tip van collega, check je control center eens... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 12-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Ligt het aan mij, of valt het parallax effect tegen? De wallpaper lijkt alleen maar een beetje van links naar rechts te gaan en van boven naar beneden. Heb geen gevoel van diepte.
In de iOS 7 introductievideo van WWDC lijkt er namelijk sprake te zijn van veel meer diepte. Ik draai beta 5 op een iPhone 5. Deelt iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:28
Iemand die problemen heeft met het syncen op iOS 7B5 en iTunes 11.1B?

Ik wil namelijk mn apps testen waarbij dat gaat via itunes (op de iphone te zetten).
Maar als ik op Sync drukt dan is ie daar maar 1 seconde mee bezig en in het "preview" venster in itunes waar je door je homescreen kan bladeren ziet het eruit als iOS 6 (map icoontjes enzo).
Eerst syncte die wel met gevolg alle apps op de "tweede of andere pagina van een mapje" waren eruit.

Maar het ergste is, dat ik dus mn apps er niet op krijg.

Iemand hier ook problemen mee?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:43
Laurens11 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:15:
Ligt het aan mij, of valt het parallax effect tegen? De wallpaper lijkt alleen maar een beetje van links naar rechts te gaan en van boven naar beneden. Heb geen gevoel van diepte.
In de iOS 7 introductievideo van WWDC lijkt er namelijk sprake te zijn van veel meer diepte. Ik draai beta 5 op een iPhone 5. Deelt iemand dezelfde ervaring?
Dit is alleen maar bij panorama foto's die genomen zijn met je iphone.

Heeft iemand anders bij beta 5 ook geen automatische updates meer van apps en dat je ze nu handmatig moet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:38
Bobo221 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 02:45:
[...]

Heeft iemand anders bij beta 5 ook geen automatische updates meer van apps en dat je ze nu handmatig moet updaten?
Denk dat het dan standaard uit staat en je het kan aanzetten? Veroorzaakt volgens mij nog een redelijke battery drain namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 07-10 11:41
Bobo221 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 02:45:
[...]

Automatische updates werken hier nog gewoon met Beta 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
http://forum.iculture.nl/...-gebruik-volume-knop.html

Helaas zullen familieleden in iOS 7 nog steeds filmpjes en foto's op zijn kop krijgen.

Wanneer gaat Apple nu eens beseffen dat veel familieleden en vrienden van iPhone gebruikers idiote bijlages toegestuurd krijgen.
Als je foto's en video's maakt met de volumeknoppen naar boven dan staat alles op zijn kop. Tenminste als de applicatie die je gebruikt niets geeft om de exif data die in de foto word opgeslagen.
Aangezien 90% van de wereld niet exif compatible is zullen de meeste de foto's en filmpjes op zijn kop krijgen.

Ik snap niet dat Apple hier niets aan doet.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:51
Je kan toch gewoon altijd je iPhone op de goede manier vasthouden?
Zo heb ik mezelf dat ook aangeleerd.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FireStarter schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:31:
http://forum.iculture.nl/...-gebruik-volume-knop.html

Helaas zullen familieleden in iOS 7 nog steeds filmpjes en foto's op zijn kop krijgen.

Wanneer gaat Apple nu eens beseffen dat veel familieleden en vrienden van iPhone gebruikers idiote bijlages toegestuurd krijgen.
Als je foto's en video's maakt met de volumeknoppen naar boven dan staat alles op zijn kop. Tenminste als de applicatie die je gebruikt niets geeft om de exif data die in de foto word opgeslagen.
Aangezien 90% van de wereld niet exif compatible is zullen de meeste de foto's en filmpjes op zijn kop krijgen.

Ik snap niet dat Apple hier niets aan doet.
:?

Sorry maar daar heb ik echt nog nooit last van gehad.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik vind het stom dat als je de volumeknop gebruikt om een foto te maken je eigenlijk automatisch de iphone verkeerd vast houd.
Idd, je moet leren je iPhone goed vast te houden maargoed. Waar staat dit beschreven?
In ieder geval niet in de demo van iOS5!!

https://sphotos-a.xx.fbcd...94309434013_2490903_n.jpg

Stel ik hou me eraan en ik krijg weer foto's in de mail binnen die op zijn kop staan...

Of je wilt je foto uploaden / gebruiken in een advertentie. Moet je weer gaan draaien en proberen.

Word er zo moe van en ik snap niet dat er maar zo weinig mensen zich hieraan storen.

w00t

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
FireStarter schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:15:

Word er zo moe van en ik snap niet dat er maar zo weinig mensen zich hieraan storen.
Nou ik stoor me er mateloos aan, alles wat je naar je windows pc haalt van de iPhone moet je eerst kantelen. Maar zie geen manier om het te veranderen, tja met je duim afdrukken ipv je wijsvinger...maar dat vergeet ik steeds ;)

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Klagen erover hier is nutteloos, Apple leest dit topic niet. Beter:

http://www.apple.com/feedback/iphone.html
of
https://developer.apple.com/bug-reporting/

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
CyBeR schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:57:
[...]

+1.
Door dit verhaal ben ik eens gaan uitproberen en eigenlijk gaat het vanzelf goed. Ik klik inderdaad met de duim, is veel stabiler dan naar beneden drukken.

• crucialxnick
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 21:06
Precies; nog nooit last van gehad.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:51
FireStarter schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:15:
Ik vind het stom dat als je de volumeknop gebruikt om een foto te maken je eigenlijk automatisch de iphone verkeerd vast houd.
Idd, je moet leren je iPhone goed vast te houden maargoed. Waar staat dit beschreven?
In ieder geval niet in de demo van iOS5!!

https://sphotos-a.xx.fbcd...94309434013_2490903_n.jpg

Stel ik hou me eraan en ik krijg weer foto's in de mail binnen die op zijn kop staan...

Of je wilt je foto uploaden / gebruiken in een advertentie. Moet je weer gaan draaien en proberen.

Haha, dat plaatje is idd wel slecht. Ik heb hem altijd met de volumeknop naar beneden vast gehouden, nadat ik ooit 1 filmpje had gemaakt en zag dat het op z'n kop eruit kwam.

• nils7
CyBeR schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:57:
[...]

Idd ik ook niet.... hoogstens dat mensen met hun iphone niet voldoende rechthouden zodat de iphone niet weet of die nu up of down staat maar da's het enige....

Overigens kan je de foto zelf opslaan en draaien :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 15:44
Oke, dinsdag ga ik naar Amsterdam en daarvoor moet ik Ios 6.1.4. weer terugzetten. Nu heb ik wel wat reservekopies van ios 7, maar kan ik deze weer terugzetten zodra ik mijn telefoon weer terug heb en ios 7 er weer op wil zetten?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

• Kuhr89
Volgens mij kan het bij mij niet, want ik heb geen developer account dus als ik dan restore doe, gaat hij controleren,, ik moet het via de Update knop doen en dan update hij je telefoon, niet dat hij dan alles terugzet..

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Waarvoor moet je iOS 6.1.4 er weer op zetten dan?
Apple gaat echt niet controleren of je een developer bent of niet...
(neem even aan dat je minder legaal iOS7 erop hebt gezet).

Als je nu reservekopieetje hebt dan kan je volgens mij gewoon vanaf 6.1.4 naar 7 en dan restoren met je kopietje.
Als je het kopietje in iTunes hebt gemaakt, kan het volgens mij helemaal.

• nils7
Kuhr89 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:33:
Volgens mij kan het bij mij niet, want ik heb geen developer account dus als ik dan restore doe, gaat hij controleren,, ik moet het via de Update knop doen en dan update hij je telefoon, niet dat hij dan alles terugzet..
Hoe heb je dan iOS 7 erop gekregen?

• Kuhr89
Nouja, volgens mij moet je iOS 6.1.4. er weer opzetten, anders dan kijken ze niet eens naar je telefoon. Omdat iOS 7 niet eens uit is..

Nouja, ik heb hem er minder legaal opgezet, maar de reservekopies staan in iTunes. Alleen als je iOS 7 erop wilt zetten moet dat via de update knop. Zodra dat ik gebeurd kun je volgens mij geen reservekopie terugzetten, of kan dat dan wel? Zou wel fijn zijn namelijk :)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Je kunt een restore doen van 6.1.4 op iOS7, maar je kunt geen restore doen op 6.1.4 met een backup die gemaakt is met iOS 7. Als je terug gaat naar 6.1.4 zorg dan dat die je backups niet overschijft die gemaakt zijn met 7.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Kuhr89
Nee dat is ook niet gebeurd. Alleen het probleem waar ik nu mee zit. Zodra ik van Apple een nieuwe telefoon mee krijg, wil ik thuis iOS 7 weer terug zetten. Aangezien het via een minder legale manier gaat, vroeg ik mij af of ik mijn huidige iOS 7 reservekopie weer terug kan zetten zodra ik van apple weer een telefoon met 6.1.4. in mijn handen krijg.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ja, je voert eerst de upgrade uit naar iOS7, en daarna doe je een icloud restore.

• Kuhr89
Oke, moet het perse met icloud, want mijn reservekopieen staan op iTunes, maar ook daar kun je natuurlijk kiezen: Zet reservekopie terug.

Duidelijk :)

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Maakt niet uit.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wat Deem zegt, zeg ik dus net ook in mn post.

Als je nieuwe telefoon hebt van 6 naar 7 en dan restoren met iTunes (of iCloud).
Zou heb ik et zelf ook gedaan...

• Kuhr89
Bedankt voor de info! Want ik ben nu zo gewend aan ios 7..

Ja ik zat even in de war met echt restoren en het terugzetten van een reservekopie..

[ Voor 43% gewijzigd door Kuhr89 op 15-08-2013 13:54 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet kunnen aanzetten van de locatie service? Bij mij is deze zowel op mijn iPhone als iPad zijn de schakelaars uitgeschakeld en doorzichtig..

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Deze feature al gezien? Frequent locations....
http://www.idownloadblog....quent-locations-in-ios-7/

👉🏻 Blog 👈🏻

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
Het scheelt dat je die ''feature'' uit kan zetten, ik zit daar niet echt op te wachten.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Nee, ik ook niet. Niet dat ik iets te verbergen heb. Maar zie je ineens een lijstje met waar je allemaal geweest bent.

👉🏻 Blog 👈🏻

• MartijnMartijn
Ja heb ik gezien. Alleen bij mij kan ik dus mijn locatie niet aanzetten. Vrij onhandig als ik ergens moet heen navigeren of Find My iPhone aan wil zetten..

Ik weet dat het een beta is, maar het is zo vreemd dat ik hier bijna niets over kan vinden.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heel apart idd.

Ik heb het overigens wel aan staan, vind het erg handig hoe hij automatisch berekend hoe lang ik moet rijden naar mn werk of huis vanaf de huidige lokatie.

I am the great Cornholio!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
kraades schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:32:
Nee, ik ook niet. Niet dat ik iets te verbergen heb. Maar zie je ineens een lijstje met waar je allemaal geweest bent.
Ach, heb het op mijn telefoon aan staan (Android), kon na de vakantie precies onze vakantieroute zien. Ik heb er geen problemen mee.

Het zal wel een iPhone-only dingetje zijn denk ik, zie hem op mijn iPad er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
Beta 6 is uit :o, dat is onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:12:
Beta 6 is uit :o, dat is onverwacht.
En maar een heel kleintje (13mb over air), hierna waarschijnlijk de GM.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat lijkt niet ongewoon, als de geruchten voor een 10 September event, want dan wil Apple waarschijnlijk zijn OS beschikbaar maken. Ze houden nu éénmaal van de uitspraak "And it is available today", ik eigenlijk ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Aan de Dev's een vraagje,

Ik houd me hier eens even rustig met beta's en dingen waar ik van android altijd de laatste versie wilde hebben, nu met de iphone heb ik daar een stuk minder behoefte aan al ben ik wel heel nieuwsgierig :+

Vinden jullie al aanwijzingen van een Siri in het Nederlands?
En nu is het natuurlijk wat vroeg om te zeggen, maar de battery drain onder beta 6 goed of..?

[ Voor 32% gewijzigd door Daniel_Elessar op 16-08-2013 11:01 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Mijn locatie probleem is opgelost. Voor mensen die er ook last van hebben. Het is wel een redelijk ingrijpende maatregen maar goed: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:58:
Aan de Dev's een vraagje,

Ik houd me hier eens even rustig met beta's en dingen waar ik van android altijd de laatste versie wilde hebben, nu met de iphone heb ik daar een stuk minder behoefte aan al ben ik wel heel nieuwsgierig :+

Vinden jullie al aanwijzingen van een Siri in het Nederlands?
En nu is het natuurlijk wat vroeg om te zeggen, maar de battery drain onder beta 6 goed of..?
in ios 7 zit het niet, dus misschien in 7.1 of 8.0 :) who knows..
al was er een tijd geleden wel nieuws dat Apple op zn website op zoek was naar een nederlandse vertaler dacht ik, maar verder blijft het stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Volgens mij komt dat gewoon niet meer. Pfff.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
Even een vraagje. Geldt in Beta 6 nog steeds de melding en oplaad probleem bij niet orginele kabels?
Heb namelijk een 2 meter kabel in de auto, en daar lade mijn iphone 5 met IOS7 niet in op.
Maar een 1 meter kabel is te kort om netjes weg te werken, en Apple heeft geen orginele 2 meter kabels, dus ben ik wel genoodzaakt om een ''neppe'' te kopen.

Heb hem dus gedowngrade. Alleen zaten toen op Beta3. Dus hoop eigenlijk dat de melding weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vreemd, ik krijg die melding ook maar laad vervolgens gewoon op.
Wel genoeg spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
@m.lammers, had dan een USB verleng kabel gekocht en daar de iPhone kabel aan aangesloten, zo heb ik nu ook 2m in totaal.

Ik begin de hoop kwijt te raken, beta 4 was super soepel op de iPhone 4, maar beta 5 iets minder en beta 6 lijkt net beta 2 qua snelheid, zo te zien is Apple van gedachten veranderd en willen ze liever dat al die mensen die ineens een retetrabe iphone 4 hebben, snel een nieuwe halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DFU, beta 6 installeren, restore.
Altijd maar blijven upgraden gaat zelden goed. Laat staan met betas.

Altijd maar dat ge-emmer dat Apple dat expres doet. Het feit dat ze zo makkelijk te upgraden zijn bites 'm in their own ass helaas. En de mensen die dit roepen, die zouden geen beta moeten draaien. Zijn dezelfden die Windows 8 preview als upgrade installeerden over W7, en dan klaagden dat het instabiel en langzaam was.

[ Voor 61% gewijzigd door UltraSub op 16-08-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je snapt het punt niet, beta 4 was juist erg snel en soepel en zelfs stabiel.

En dat veranderde met beta 5 en 6 voor de iPhone 4, zelfs een vriend van mij vindt dat en die is wel een dev.

En ik deed een clean install en configureerde hem zelfs als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
UltraSub schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:41:

Altijd maar dat ge-emmer dat Apple dat expres doet. Het feit dat ze zo makkelijk te upgraden zijn bites 'm in their own ass helaas. En de mensen die dit roepen, die zouden geen beta moeten draaien. Zijn dezelfden die Windows 8 preview als upgrade installeerden over W7, en dan klaagden dat het instabiel en langzaam was.
Verschilt echt per gebruiker want elke beta werkt bij mij steeds vloeiender en soepeler en ik update al vanaf 6.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 15:15
UltraSub schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:41:

Dit deed ik dus ook, en nu blijf ik error 3194 krijgen :'( ...

Edit: en daar gaan we weer :) Beta 5 vond ik erg stabiel draaien, bijna klaar voor GM al dus, zien we maar weer. Ben ondertussen zo gewend aan iOS7 dat ik op de iPhones van vrienden aan het zoeken ben naar apps omdat ik de icoontjes niet meer herken...

Edit2: te vroeg gesproken. Hij blijft weigeren iOS7 te installeren, geeft na te blijven haken een -1 error en dan gaan we weer in herstel modus... dan maar 6.1.3, slapen en morgen opnieuw...

[ Voor 27% gewijzigd door Dhrzao op 17-08-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Beta 6 is wel positiever voor m'n batterij merk ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
nils7 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:13:
Beta 6 is wel positiever voor m'n batterij merk ik al
Ja merk ik ook absoluut met mijn iPhone 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*
Modbreak:Zoals overduidelijk in de topicwaarschuwing staat: Zonder developer account heb je pech. Vragen om, handelen in of verwijzen naar handelaren in UDIDs wordt behandeld als posten van en vragen om warez.

[ Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 17-08-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb de boosdoener in de traagheid van beta 6 op de iPhone 4 gevonden, spotlight was het.
Ik had de iPhone als nieuw ingesteld dus was ik vergeten dat die dan weer aangaat, bij mij gaat het uit want ik gebruik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 19:31

Rudios

Lost in space?

Je kunt spotlight toch niet geheel uitzetten?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 17:19
Rudios schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:44:
Je kan spotlight niet aan of uitzetten maar je kan ervoor kiezen om de dingen waar spotlight naar zoekt uit te schakelen zodat hij dit niet meer doet.

how to:
http://www.gilsmethod.com...-and-improve-battery-life

[ Voor 14% gewijzigd door hdtracer op 18-08-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Rudios schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:44:
Nee inderdaad maar zoals hdtracer al zei kun je bepalen waar spotlight mag indexeren, als je alles wegvinkt dan indexeert hij niks en dient als Google search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Als je alles uitzet, bespaard dat echt batterij??

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:38
Rudios schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:26:
Als je alles uitzet, bespaard dat echt batterij??
Denk dat als je je iPhone aanzet dat alle bestanden dan voor Spotlight geïndexeerd moeten worden, maar dat is zo gedaan en dat zal niet veel van je batterij kosten denk ik. Bij de Mac duurt het wat langer en daar kost het denk ik ook nauwelijks batterij.

Denk dat je, zolang je je iPhone niet uitzet het dus maar eenmalig batterij kost (echter een te verwaarlozen hoeveelheid) om bestanden voor spotlight te indexeren.

Maar, correct me if I'm wrong people ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Klopt het dat in sommige Apps nog een 'oud' toetsenbord te zien is in plaats van de nieuwe die bij IOS7 hoort? Ik zag dit vanmiddag bij iemand in de trein en vroeg me af of dit normaal was of niet omdat bij berichten wel het nieuwe doorzichtige toetsenboord tevoorschijn kwam maar bij Whatsapp dus nog het oude grijze.

Het viel me op, het leek me iig een bug. Hebben meer mensen daar last van? Ik kon zo gauw niks vinden op internet.

Edit, gevonden... Ik gooi het maar op de lange dag :+

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel_Elessar op 19-08-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

De laatste beta (die fix) zorgt er bij mij voor dat de batterij dramatisch op achter uit is gegaan :'(

Wat wel weer positief is is dat ik straks als de 5s uit is ik mag verlengen... 8)
En als de 6 uitkomt mn vriendin, en ik die dan dus weer krijg O-) :*)

[ Voor 43% gewijzigd door HaterFrame op 19-08-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
MetaFrame schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:04:
Vreemd, ik krijg die melding ook maar laad vervolgens gewoon op.
Wel genoeg spanning?
Yup, met IOS6 laad die perfect op :)
Zelfs, constant scherm aan en flitsmeister open laad de accuop.
Daarom vind ik het zo vreemd dat die het niet met IOS 7 doet :(

[ Voor 9% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het met de laatste BETA al zo dat je ook zonder UDID registratie hem kan draaien? Of is dat nog niet zo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:46:
Is het met de laatste BETA al zo dat je ook zonder UDID registratie hem kan draaien? Of is dat nog niet zo?
Op de iPad lukt het activeren bij niet in ieder geval. Ik heb verder niet onderzocht of ik nog andere stappen moest ondernemen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:56

PBP

Beta 7 zou vandaag uitkomen volgens de laatste geruchten. De laatste beta voor de GM. Eigenlijk vind ik tot nu toe alles prima en een goede verandering, maar hoop toch dat ze nog een paar icoontjes veranderen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen waar de buttons onderin de buttonbar van de Twitter app op iPhone 5 niet goed reageren? Zag net een update, maar was nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

MetaFrame schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:02:
De laatste beta (die fix) zorgt er bij mij voor dat de batterij dramatisch op achter uit is gegaan :'(

Wat wel weer positief is is dat ik straks als de 5s uit is ik mag verlengen... 8)
En als de 6 uitkomt mn vriendin, en ik die dan dus weer krijg O-) :*)
Je krijgt een verlenging op je vriendin als 6 uitkomt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

kmf schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

Je krijgt een verlenging op je vriendin als 6 uitkomt?
Wahahaha, uhu! en een iphone 6 als verlengings kado :+
het moge duidelijk zijn dat als de 6 uit komt mijn vriendin haar abo mag verlengen

[ Voor 17% gewijzigd door HaterFrame op 19-08-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:57
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:50:
Meer mensen waar de buttons onderin de buttonbar van de Twitter app op iPhone 5 niet goed reageren? Zag net een update, maar was nog niet opgelost.
Ja dat probleem heb ik ook. Je moet echt boven op de button drukken om het te laten reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

PBP schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:23:
Beta 7 zou vandaag uitkomen volgens de laatste geruchten. De laatste beta voor de GM. Eigenlijk vind ik tot nu toe alles prima en een goede verandering, maar hoop toch dat ze nog een paar icoontjes veranderen O-) .
Diezelfde site verteld nu het volgende:
"Update: iFun recently reported that its sources say there will be no more betas for iOS 7 until a GM is released at next month’s event. The site has been correct on beta releases in the past and tells us the info comes from a reliable source."

Dus geen beta meer. Over 3 weken hebben we gewoon allemaal iOS7, geen geknommel met beta's meer ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Daar geloof ik niets van. Het os is al redelijk af maar bevat nog teveel onvolkomenheden om in een keer live te gaan. Daarnaast komt Apple traditioneel altijd nog met een GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Untouchablezz20 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:12:
[...]

Ja dat probleem heb ik ook. Je moet echt boven op de button drukken om het te laten reageren.
Daar had ik last van op mijn iPad in Safari, maar dat is sinds de laatste beta verholpen...

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik denk zelf dat wij niet al te lang na de iOS7 op de v7.0.1 hoeven wachten, het OS is stabiel maar er zitten nog nodige bugs in, tenzij Apple het allemaal binnen 3 weken wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Beta 6 staat er sinds gisteren op. En ik hoop nu al dat er vandaag een nieuwe komt, de batterij slurpt enorm. Beta 4 was toch een van de beste beta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Beta 6 staat er al 2 weken op en als je hierboven gelezen had, dan zie je dat er naar alle waarschijnlijkheid geen nieuwe beta meer komt tot de aan de GM. ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Janusz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:03:
Daar geloof ik niets van. Het os is al redelijk af maar bevat nog teveel onvolkomenheden om in een keer live te gaan. Daarnaast komt Apple traditioneel altijd nog met een GM.
Er zitten inderdaad nog wat onvolkomenheden in. Irritant is de rotatiebug en de freezes in de mail app.
Verder prima OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Rudios schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:58:
Beta 6 staat er al 2 weken op en als je hierboven gelezen had, dan zie je dat er naar alle waarschijnlijkheid geen nieuwe beta meer komt tot de aan de GM. ;)
is 16 augustus alweer 2 weken geleden :? Wauw de tijd vliegt ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ergens bekruipt me het gevoel dat de GM pas komt met de aankondiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand last van chats die gewist worden in WhatsApp? Ik gebruik Beta 6, maar als ik mijn telefoon reboot of WhatsApp daadwerkelijk sluit, verdwijnen al mijn chats. Tevens werken groepschats gewoon slecht, de helft van de berichten zie je wel als preview, maar zijn niet te lezen in de daadwerkelijke groepschats. De gesprekshistorie is overigens nog wel aanwezig en opvraagbaar.... Erg apart.

Google en op het forum zoeken, doet vermoeden dat ik de enige ben met dit issue ;-) Iemand een mogelijke oplossing in gedachten?

- Harde reset al gedaan
- WhatsApp opnieuw installeren
- Er is nog ruimte genoeg vrij op mijn device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

BillSpaarbank schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

is 16 augustus alweer 2 weken geleden :? Wauw de tijd vliegt ;)
Ja oke, die 6 was meer een tussen update'tje, had meer betrekking op 5 ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Zo, na die laatste update raakt de iphone oververhit tijdens het opladen en ontlaad de iphone (met niks aan) binnen 1,5 uur IDLE. Ook gebruikt messages altjd 100mb voor bewaarde berichten terwijl er niks instaat. Heel jammer hoor want de vorige versie deed het beter dan elke versie ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ik nu met vuur speel, maar ik ga een van de meest bediscussieerde vragen in de geschiedenis van de mensheid stellen.

Stel, jullie zouden iOS 7 ( zonder de bugs, gewoon de final release zeg maar) vergelijken met complete stock Android 4.3. Welke is er volgens jullie beter?
Ik snap dat er niet altijd een "betere" maar meer een "betere voor een bepaalde persoon" is, maar als jullie alles overwegen en tegenover elkaar zetten, wat is er dan globaal gezien beter?

Dit is puur een vraag uit interesse, gewoon omdat ik eens wil weten hoe anderen daarover denken. Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om te gaan bashen op elkaar, maar ik wil daar eens door heen prikken en heel objectief zonder fanboyisme weten welke jullie denken dat beter is.

Op het moment is Android mijn besturingssysteem van keuze, maar ik heb niets tegen iOS. Ik vind het bewonderenswaardig wat de devs uit de relatief mindere hardware en kleine accu van de iPhone 5 weten te passen en hoe ze alles weten te optimaliseren. Ik heb een jaar of twee geleden een iPhone 3G gehad, maar omdat dat niet helemaal meer de ervaring van iOS nu weer zal geven, en omdat ik wel eens wil weten hoe er daar hier over gedacht word, deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:36:
Ik weet dat ik nu met vuur speel, maar ik ga een van de meest bediscussieerde vragen in de geschiedenis van de mensheid stellen.

Stel, jullie zouden iOS 7 ( zonder de bugs, gewoon de final release zeg maar) vergelijken met complete stock Android 4.3. Welke is er volgens jullie beter?
Ik snap dat er niet altijd een "betere" maar meer een "betere voor een bepaalde persoon" is, maar als jullie alles overwegen en tegenover elkaar zetten, wat is er dan globaal gezien beter?

Dit is puur een vraag uit interesse, gewoon omdat ik eens wil weten hoe anderen daarover denken. Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om te gaan bashen op elkaar, maar ik wil daar eens door heen prikken en heel objectief zonder fanboyisme weten welke jullie denken dat beter is.

Op het moment is Android mijn besturingssysteem van keuze, maar ik heb niets tegen iOS. Ik vind het bewonderenswaardig wat de devs uit de relatief mindere hardware en kleine accu van de iPhone 5 weten te passen en hoe ze alles weten te optimaliseren. Ik heb een jaar of twee geleden een iPhone 3G gehad, maar omdat dat niet helemaal meer de ervaring van iOS nu weer zal geven, en omdat ik wel eens wil weten hoe er daar hier over gedacht word, deze vraag.
Nou, ik heb zelf heel lang Android gebruikt. HTC Desire, HTC Sensation, Samsung Galaxy Nexus en heb me altijd prima vermaakt met het systeem. Altijd veel rom's gedraaid enzo. Je kan heel veel aanpassen en tweaken aan Android. Sinds een halfjaartje ongeveer heb ik een iPhone 5 en moet zeggen dat ik iOS ook prima vind werken. Krijg niet het gevoel dat ik graag wil tweaken of roms erop wil knallen. Dat gevoel had ik wel vaak bij Android.

Voor mijzelf is er geen betere OS. Ik vind persoonlijk beiden prima en fijn werken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Er is geen juist antwoord op die vraag. Voor mensen die out of the box een goede ervaring wil hebben en gewoon hun apps willen draaien is iOS ideaal geschikt. Mensen die overal keuzes in willen hebben, willen tweaken of een zo open mogelijk platform willen hebben werkt Android het beste.

Als je aan een coureur vraagt welke auto het beste rijdt, een Audi of een F1 auto zal hij ook vragen voor welk doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Teknix1982 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:06:
Voor mensen die out of the box een goede ervaring wil hebben en gewoon hun apps willen draaien is iOS ideaal geschikt. Mensen die overal keuzes in willen hebben, willen tweaken of een zo open mogelijk platform willen hebben werkt Android het beste.
Die mening deel ik. Het is niet dat het één beter is dan het ander, het is voor een ander doelpubliek. Evenals bij auto's heb je ook diesel en benzine, waar je een afweging maakt tussen voorkeur en noodzaak.
Zelf gebruik ik als telefoon OS Windows Phone 7.8, wat ik ook een waardig alternatief vind als gebruiksgemak én eenvoud bovenaanstaat, terwijl apps minder belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Ik sluit me erbij aan, ik kom van Andoir en had daar toch wel de neiging naar custom Roms te gaan. Omdat het Samsung schil mij niet kon bekoren. Bij IOS heb ik dit eigenlijk niet, hoewel, nu toch eigenlijk wel.
Ik had even gespeelt met een iphone welke de laatste beta van 7 draaide. Wat ziet het er toch gaaf uit! Het werkt ook erg simpel en lekker. Maar toen dus weer terug naar mijn eigen ios6 en dat voelt dan toch wel een beetje 'oud' aan hoor :')
Met Windows phone 8 heb ik nog niet gewerkt dus daar kan ik niets over zeggen.

Maar IOS heeft voor mij toch een voorkeur tegenover Android. Het werkt, ik loop niet meer met Custom Roms te prutsen (A) wat voor een werk telefoon eigenlijk niet zo handig is.. Met de iphone en m'n MacBook Pro gaat alles makkelijk tussen elkaar.

Maar nog heel even die paar weken geduld voor ios7...nog even, nog even :X

En hoe houd de batterij zich tegenwoordig? En wat ik me ook afvraag is het nieuwe toetsenboord al meer in gebruik door 3rd party apps? Want zoals ik zag kreeg iemand in Whatsap gewoon het oude toetsenboord voor zich. at is wel een beetje jammer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Die batterij is verschrikkelijk snel leeg sinds die mini-update

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik vind het interessant om te weten hoe erover gedacht word :) Wat ik lees, dat het maar net gaat om de doelgroep is inderdaad ook mijn mening. Maar omdat ik vooral Apple fanboys in mijn omgeving heb wilde ik wel eens een weloverwogen mening horen over welke beter is voor wie.
Ik denk dat ik het dus zo kan stellen: iOS werkt gewoon, maar is weinig spannend. Android werkt niet gelijk perfect, maar is erg leuk om gewoon mee rond te klieren voor wie er verstand van heeft, maar omdat de meeste mensen dat niet hebben word het soms ondergewaardeerd.

Dat maakt meteen de move van Apple om een budget-iPhone te maken begrijpelijk: veel mensen ( zeker van mijn leeftijd, rond de 17) hebben niet de kennis om Android goed in te stellen en te laten werken, waardoor ze het onderwaarderen. Daarom willen ze iOS, omdat dat gewoon werkt. Het probleem is dan dus dat iPhones gewoon schandalig duur zijn ( ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn) en dan is het natuurlijk een gat in de markt om een goedkopere iPhone te komen, zonder dat dat van de exclusiviteit van de gewone iPhone afneemt. Best slim op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vragen onder iOS gebruikers is niet echt een idiale doelgroep natuurlijk...
Want menig iOS gebruiker zal niet tegelijkertijd ook android gebruiken, laat staan versie 4.3 van Android en 7.0 van iOS.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 21-08-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:20:
Want menig iOS gebruiker zal niet tegelijkertijd ook android gebruiken, laat staan versie 4.3 van Android en 7.0 van iOS.
Natuurlijk niet, maar ik verwacht op Tweakers wat meer overwogen meningen en ik denk dat er zeker op Tweakers zat mensen zijn die en de nieuwste Android en de nieuwste iOS gebruiken. Dat blijkt ook wel redelijk, ik heb in ieder geval nog geen fanboys achter me aan gehad in dit topic ;) Op zich heb je wel een punt, maar dat punt geld natuurlijk ook voor Android-topics. En ik heb besloten om die vraag hier te plaatsen omdat ik zelf een stuk meer bekend ben met Android en daarom ook eens het wilde bekijken van ( bijna letterlijk) de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

dutchgio schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:20:
Ik heb een iPad met iOS, een telefoon met Windows Phone 7.8 en op het werk gebruiken we Android 4.x toestellen. Ja het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Phuncz schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Ik heb een iPad met iOS, een telefoon met Windows Phone 7.8 en op het werk gebruiken we Android 4.x toestellen. Ja het kan wel ;)
Ik heb zelf een iPad met iOS 6 en een Android-telefoon met Android 4.2.
Het is dat Windows phone niet zoveel voorsteld anders had ik er misschien ook van alledrie wel 1 ;)

Ik heb altijd problemen met iTunes op mn windows PC als ik een mn iPad wil terugzetten, vandaar dat ik ook geen iOS 7 draai. Updates haal ik altijd OTA binnen en iTunes mijd ik. Android is in dat opzicht velen malen makkelijker, al heeft iOS ook zijn charmes. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 21-08-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:40:
[...]

Die mening deel ik. Het is niet dat het één beter is dan het ander, het is voor een ander doelpubliek.
Dat vind ik toch wel heel erg gezien vanuit een 'tweakers'-standpunt. Het gros van de gebruikers heeft natuurlijk totaal niet de kennis of überhaupt zin om andere ROMS en dergelijke op hun telefoon te zetten. Die groep wil gewoon een toestel dat werkt zonder dagenlang allerlei software te moeten testen en in te stellen. Van mijn vrienden kan ik op 1 hand het aantal tellen die met dat soort zaken bezig is, sterker nog, het is er gewoon slechts 1.

Er wordt op Tweakers vaker gesteld dat de doelgroep van Android toestellen meer op Tweakers gericht is dan iOS. Ik denk dat dat veel te kort door de bocht is. Vaak is het nodig om je toestel te rooten met software van derden voordat het mogelijk is om een andere ROM te installeren, de fabrikant wil dan dus blijkbaar helemaal niet dat je dit doet, hoe is dit dan de doelgroep? Daarnaast is deze groep ook veel te klein, in absolute aantallen zijn er wellicht flink wat mensen die er mee bezig zijn maar hoe zou dit zich verhouden tot het totaal aan smartphone gebruikers? Ik denk dat het echt een heel klein deel is.

Zelf heb ik overigens een voorkeur voor iOS maar sta ik zeker niet afwijzend tegenover Android. Ik heb ongeveer een half jaar Android gebruikt en ondanks dat er het soms niet allemaal optimaal werkte was het, na enige gewenning, uitstekend te gebruiken. Waar ik mij ontzettend aan kon ergeren was het gezeur van het OS over geheugenruimte, waar Apps geïnstalleerd dienden te worden en hoe omslachtig het was om een App echt te verwijderen. Dat laatste is in iOS een fluitje van een cent, in Android moet je diep de menu's in duiken. Het zou mij verder echt een worst wezen of iets nou op de interne of verwisselbare opslag wordt geïnstalleerd, hoeveel mensen verwisselen nou regelmatig hun geheugenkaart? Wederom geen cijfers, maar ik denk dat het er bar weinig zijn. Sterker nog, in mijn omgeving kom ik vaak tegen dat mensen bij aankoop van een nieuw toestel ook een nieuwe geheugenkaart nemen. Simpelweg omdat ze niet weten dat die te verwijderen is, dat ze er geen zin in hebben of gewoon met een schone lei willen beginnen.

Ik zie mijzelf niet snel weer overstappen naar Android, al wil ik het ook niet geheel uitsluiten. Het kan er allemaal erg gelikt uitzien en de toestellen zijn vaak wat innovatiever dan de iPhone('s) en er komen zo langzamerhand ook wat luxere varianten op de markt zoals de stootbestendigde en waterdichte S4 en Xperia modellen.

Afgelopen week heb ik voor het eerst eens kort met iOS7 kunnen spelen op een iPhone 5 en ik moet zeggen dat het mij toch nog behoorlijk mee viel. De screenshots vond ik vrij afgrijselijk en totaal niet passend bij het toestel maar in de praktijk zag het er, op de foei lelijke icoontjes na, toch best wel prima uit. Vooral het menu om snel bij bepaalde instellingen is voor mij een vooruitgang :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 21-08-2013 20:01 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 44 Laatste