Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn BB Q10 binenn. Wat eeen mooi toestel. Lekker snel.

Maar: De wekker doet het niet! Ik werd (gelukkig) door een biologische wekker gewekt (mijn zoon kwam mij wakker maken).

Ik zet dus de wekker, op bv 6:55 uur, en zet de BB uit. En de wekker gaat dus NIET af.

Is dat normaal? Bij alle Nokia's gaat de wekker gewoon af, ook als de telefoon helemaal uit staat.

Haik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:56
De wekker gaat inderdaad niet af als je toestel uit zet, is bij de Z10 ook zo.. VInd ik erg jammer, de vorige BB serie (Curve 9300) deed dit wel, alhoewel je het toestel niet uit kon zetten dmv de uit knop uiteraard..

Maar goed, als je hem op airplane modus zet heb je nagenoeg hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt ook een nachtmodus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd.. nachtmodus is ideaal. Te benaderen door in de klok app van bovenaf te swipen. Je kunt hem in 10.2.1 ook in het 'Snelle instellingen' menu zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 10:59
Voor mensen die nog goedkoper aan een Q10 willen komen: 100 Euro CashBack
  • Actieperiode: 15 februari 2014 tot en met 31 maart 2014. Inschrijven kan tot 14 april 2014, aankoop dient
    uiterlijk 31 maart te hebben plaatsgevonden.
  • Dient wel een Nederlands IMEI nummer te hebben.
  • Voor mensen woonachtig in NL
  • Je dient een kopie van je aankoopbon + originele IMEI vanaf de verpakking mee te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:05:
Ik heb sinds gisteren mijn BB Q10 binenn. Wat eeen mooi toestel. Lekker snel.

Maar: De wekker doet het niet! Ik werd (gelukkig) door een biologische wekker gewekt (mijn zoon kwam mij wakker maken).

Ik zet dus de wekker, op bv 6:55 uur, en zet de BB uit. En de wekker gaat dus NIET af.

Is dat normaal? Bij alle Nokia's gaat de wekker gewoon af, ook als de telefoon helemaal uit staat.

Haik
Blij om te horen dat je de Q10 mooi vindt, want dat vind ik ook ;)

Verder inderdaad, als je de telefoon uit zet, gaat de wekker niet af. Met BBOS7 had je nog wel de optie of je de telefoon helemaal wilde uitzetten met alarm aan of uit.

In OS10 zit deze optie schijnbaar niet. Zoals andere mensen hierboven al noemen is bedside mode misschien een optie voor jou?

Als namelijk geluidsnotificaties jouw reden zijn om je telefoon uit te zetten, kan je net zo goed bedside mode inschakelen en het zo instellen dat je door geen enkele notificatie wordt gestoord - behalve je alarm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is bedside mode? Of airline mode te vinden?

OK, ik ben pas 1 dag aan het spelen met dat ding, dus ik weet niet alles waar staat.

En jammer, nu die 100 euro cashback pas op 15 febr. begint. Ik heb hem op 12 febr. gekocht......

Ik ga BB wel even bellen, of ze iets kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:09:
Waar is bedside mode? Of airline mode te vinden?

OK, ik ben pas 1 dag aan het spelen met dat ding, dus ik weet niet alles waar staat.
Je kan bedside mode vinden in de Clock app. Dan swipe je het menu van boven te voorschijn en staat ie daar als optie.

Als je 10.2.1 hebt, dan kan je hem zelfs in het hoofdmenu tussen de quick settings plaatsen. Vind ik wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de BB10 een functie van "tijdelijk profiel"?

Op mijn Nokia C3 was dat handig: Je gaat een vergadering in, je zet de profiel op "vergadering", maar met een eindtijd van bv 13:35. Op dit tijdstip zal de Nokia teruggaan naar profiel "normaal".

Bestaat zoiets bij BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app "Kaarten". Werkt goed. Heel goed zelfs.

Gebruikt deze app data om de kaarten te downloaden? Of kan ik bv. heel Europa op een SD kaart zetten, en zodat deze geen data meer gebruikt tijdens het navigeren?

Dus dan download ik zeg 2 Gb aan kaarten thuis via WiFi, en dan als ik onderweg ben, gebruikt de app geen 3G verbinding meer.

Kan dat ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een tijdelijk profiel ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:49:
weet iemand of er een tijdelijk profiel ingesteld kan worden?
Zover ik weet niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel met een app.
Profile Changer Pro bv, kan op geo locatie, timed, holster of gsm location.
Maar ook one time use profile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
3x3 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:12:
In sommige Dixons winkels is de witte versie nog aanwezig voor 250 euro.
http://www.dixons.nl/tele...rry-q10-qwerty-white.html

Edit, ik zie dat mijn voorganger hetzelfde heeft opgemerkt.
Ik heb nagebeld voor mijzelf.
Hij is niet meer beschikbaar in alle winkels van Dixons.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Bij typhone.nl is hij nu 355 euro. Baal ik wel een beetje van, want ik heb er 480 euro voor betaald.. Dan heb ik het wel over de zwarte versie, de witte kost 399 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
itsyaboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:15:
Bij typhone.nl is hij nu 355 euro. Baal ik wel een beetje van, want ik heb er 480 euro voor betaald.. Dan heb ik het wel over de zwarte versie, de witte kost 399 euro...
Ik heb er hier 500 euro op stukgeslagen.
elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Prijzen zakken nu eenmaal naarmate toestellen langer op de markt zijn, dat geldt voor alle electronica. Geen punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de kpn winkel 229, vodafone heeft hem niet meer.

edit: sorry dit moet de Z10 zijn verkeerde forum. Dit moest eens gebeuren met al die 10-en :F

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
In welke KPN winkel was dat? Want ik ben in enkele geweest, maar die verkochten helemaal geen Q10 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 29-08 09:10
Ik ben ook wel benieuwd waar die voor 229 te krijgen is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
In Nijmegen, Arnhem en Ede iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij Typhone gekocht. De witt, en ja, deze was 399.

Maar wel snel geleverd (binnnen 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:14:
Ik heb hem bij Typhone gekocht. De witt, en ja, deze was 399.

Maar wel snel geleverd (binnnen 1 dag).
Nu lekker aan de slag en hopen dat je het wat vindt ;)

Ik heb laatst de 'leather flip case' gehaald en ik ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc36
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik heb 'm sinds 2 dagen bevalt tot aan nu goed. Is m'n 2e Blackberry. Na wat omzwervingen via iPhone en diverse androids weer terug bij Blackberry.

Met de 100,- cashback is het in mijn beleving een mooie koop. Heb de mijne van Wehkamp. Incl. thuiskopieheffing en verzendkosten kwam hij op 355,-.

Heb ook nog contact gehad met Typhone, maar zij konden niet garanderen dat er een toestel geleverd ging worden met een Nederlands IMEI nummer. Dit is n.l. vereist voor de 100,- cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Berichten over prijzen, winkels en de cashback horen hier niet thuis. Gebruik hiervoor aub de bestaande topics in het Shopping Forum en Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel is prachtig. Met name Hub is een hele goede "uitvinding".

Ik heb wel een vraag:

De app "Kaarten". Werkt goed. Heel goed zelfs.

Gebruikt deze app data om de kaarten te downloaden? Of kan ik bv. heel Europa op een SD kaart zetten, en zodat deze geen data meer gebruikt tijdens het navigeren?

Dus dan download ik zeg 2 Gb aan kaarten thuis via WiFi, en dan als ik onderweg ben, gebruikt de app geen 3G verbinding meer.

Kan dat ingesteld worden? Zo ja, hoe dan?

Verwijderd

ok, ik ben er achter, dat de app tijdens het rijden nieuwe karten downlaod. Dus data verbruikt.

Is er een mogelijkheid, om heel Europa op één SD kaart te zetten, zodat data service uit kan?

• nack
  • Laatst online: 29-08 09:10
Nee helaas.

Verwijderd

Ik heb een update van de BB gekregen. Geïnstalleerd, en zag twee dingen "anders":

1. Als je gebeld wordt, zie je nu duidelijk een groene en rode slide knop.

2. Ik zie nu een letter R in een driehoekje bovenaan het scherm (naast de WiFi symbool). Dit lijkt op een roaming symbool.

Echter ik zit niet in roaming (gewoon in NL), en zag dit symbool niet eerder.

Is het misschien omdat ik via een MVNO bel (Hollandsnieuwe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
vandaag via tmobile 10.2.1.2012 gekregen.
Kent iemand de verschillen met 1925?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je radio firmware is geupgrade en wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik nu de instelling vinden "roam between access points"? Ik heb namelijk 2 AP's met zelfde SSID, en hij wil niet naar de "sterkste" gaan. Bij de vorige versie deed hij dat wel, en was er een instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Zo, ik heb ook een Q10. Tot nu toe erg tevreden :) Gisteren gelijk Snap geinstalleerd en een aantal Android apps er op gezet. Rabobankieren, Telegram, Voetbalzone en 9292. Ik merk gelijk dat de ene app sneller en beter werkt dan de andere. Ik ben ook erg benieuwd of deze Android apps de batterij nou gaan leeg trekken.

Ik kon na het - globaal - doorgelezen te hebben niet vinden in dit topic, maar wat zijn jullie ervaringen wat betreft het batterijgebruik nadat er Android apps op geïnstalleerd zijn? Excuus als het al benoemd is. :)

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:33
Hoi allemaal,

Heb 'm nu 3 maanden en ben gewoon erg tevreden. Nu zat ik te denken dat dit soort handzame telefoons met fysiek toetsenbord binnenkort waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar zullen zijn. Als ik er een voor op de plank koop, zal dit dan negatieve gevolgen hebben voor de werking ervan over x-jaar (en batterij)?

Alvast bedankt en groetjes,

Bimbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Bimbel schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:19:
Hoi allemaal,

Heb 'm nu 3 maanden en ben gewoon erg tevreden. Nu zat ik te denken dat dit soort handzame telefoons met fysiek toetsenbord binnenkort waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar zullen zijn. Als ik er een voor op de plank koop, zal dit dan negatieve gevolgen hebben voor de werking ervan over x-jaar (en batterij)?

Alvast bedankt en groetjes,

Bimbel
Dit soort handzame telefoons met fysiek toetsenbord blijven gewoon verkrijgbaar hoor, waarom zou BlackBerry stopt echt niet met de productie ervan.

Sterker nog: ze zijn al bezig met een opvolger de Q30 hier een artikeltje over een zeer vroeg prototype:
http://n4bb.com/blackberry-windermere-developer-device-gets-pictured/

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup ik zou gewoon lekker met je huidige Q10 doorgaan en dan volgend jaar overstappen op de Q30 bv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:04:
Yup ik zou gewoon lekker met je huidige Q10 doorgaan en dan volgend jaar overstappen op de Q30 bv :)
Ik precies zo. Ben heel benieuwd naar de design ervan.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
Ik heb de Blackberry Q10 voor €299,- zien liggen bij de Saturn in Groningen. Volgens medewerker doet deze gewoon mee met de cashback actie. Lagen nog twee doosjes. :)

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort weer een q10. Mijn 9900 is met zijn laatste adem en nu de q10 bijna niet meer wordt verkocht, dacht ik even snel toch 1 kopen.

Ik heb een klein probleem. Ik heb T-Mobile en alle gegevens voor internet staan erin. Internet werkt een tijd en daarna zie je wel de 4g logo bovenin, maar er is geen internet. Na een herstart werkt alles weer even en daarna stopt het weer. Ik kan nergens op internet, mensen vinden die dit hebben. Heeft iemand anders dit hier ook wel is gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
Probeer in de instellingen LTE eens uit te zetten? Kijk eens of je dan wel kan internetten op 3G/HSPDA? De dekking van T-Mobile wat betreft 4G is nog niet ideaal.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was de oplossing, bedankt. Dit betekend helaas wel dat de q10 zelf niet goed kan overschakelen.

edit: gramatica

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimbel
Ik heb er ook last, bedankt voor de oplossingen hier allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet aan het toestel om te "beslissen" over te gaan naar 4G of niet. Het is het netwerk (provider) die dat bepaalt. Het toestel is een "dom" appraat.

Ja, je kan wel instellen dat de BB de (4G) banden KAN gebruiken, maar is niet de garantie dat hij ze MAG gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn iPhone laten vallen en wil morgen de blackberry Q10 oppikken bij de winkel. Mijn abonnement kan ik gewoon gebruiken toch? Wat ze vroeger hadden is verdwenen, of las ik dat verkeerd?

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:26:
Ik heb net mijn iPhone laten vallen en wil morgen de blackberry Q10 oppikken bij de winkel. Mijn abonnement kan ik gewoon gebruiken toch? Wat ze vroeger hadden is verdwenen, of las ik dat verkeerd?

Hoor het graag :)
Je hoeft geen speciaal abbo meer te nemen inderdaad.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Graizie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:42:
Probeer in de instellingen LTE eens uit te zetten? Kijk eens of je dan wel kan internetten op 3G/HSPDA? De dekking van T-Mobile wat betreft 4G is nog niet ideaal.
Ik heb hetzelfde (t-mobile): op een bepaald moment valt de dataverbinding weg. Dat betekent dus dat 4g (nog?) niet bruikbaar is op de Q10?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de opvolger is aangekondigd! De Q20, trackpad is terug!
LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:53:
En de opvolger is aangekondigd! De Q20, trackpad is terug!
LINK
Ik heb begrepen dat ze beiden naast elkaar zouden gaan bestaan? Kan het echter verkeerd begrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@haik01 Even voor de duidelijkheid het probleem als volgt:
Mijn telefoon kan gewoon 4g gebruiken, maar na een tijd zie je 4g logo wel en dan doet het internet gewoon in zijn geheel niet. Als ik de telefoon op het zelfde plek reset, dan werkt 4g gewoon perfect. Als jou theorie correct zou werken, dan zou de 4g daarna nog steeds niet moeten werken.
Mijn Z1 die ik gebruik als tweede telefoon ook met t-mobile gaat vrolijk door met de 4g verbinding en mijn q10 moet rebooten.
Ik ga ervan uit dat het niet het netwerk is, want als dat het geval was zou het na een reboot ook niet meer werken. Ik denk juist dat het te maken heeft met de communicatie tussen de Q10 en tmobile netwerk.

In ieder geval heb ik met mijn allereerste q10, die ik in de eerste week dat hij uit was gekomen had gehaald, geen problemen heb ondervonden zoals deze. En dat was ook gewoon met tmobile.

Edit: grammatica

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet gewoon 4G uit. 3G is snel genoeg voor 99,5% van de apps die je hebt. Helemaal voor "alleen browsen" en een beetje mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
Rudedadude schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:51:
[...]

Ik heb hetzelfde (t-mobile): op een bepaald moment valt de dataverbinding weg. Dat betekent dus dat 4g (nog?) niet bruikbaar is op de Q10?
De Q10 is absoluut 4G ready, alleen als je de telefoon instelt op 4G en je loopt een niet 4G gebied in: heeft je telefoon moeite om terug te schakelen naar 3G. Dan lijkt het dus alsof je geen verbinding kan maken met internet. In praktijk zoekt je Q10 dan continu naar 4G. Ik zou je telefoon gewoon lekker op 3G zetten zolang de 4G dekking nog niet optimaal is. ;)

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is momenteel de laatste OS versie? Ik heb 10.2.1.2102

Verwijderd

Dat is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BlackBerry q10 nu net een week en wat me opvalt is elke keer als ik bel valt het gesprek uit en dan kijk ik op het scherm en dan zie ik dat hij geen bereik heeft. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat op één plek, of door heel het land? Forceer de telefoon eens naar 2G. OK, je data zal zeer traag zijn, maar dit is puur voor de test.

Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone.

Ik heb hem nu op 3G & 2G staan maar dan valt die nog weg. Lijkt net alsof hij een reset krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jafd01 Heb ik ook af en toe last van, dat na een gesprek mijn onvangst weg valt en meteen weer terug komt. Ik heb t-mobile.

Edit: Ik denk, dat met de 4g probleem dit gewoon softwarematig is. De radio functioneert gewoon niet goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimbel
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:17:
Ik heb de BlackBerry q10 nu net een week en wat me opvalt is elke keer als ik bel valt het gesprek uit en dan kijk ik op het scherm en dan zie ik dat hij geen bereik heeft. Waar kan dit aan liggen?
Ik zit ook bij T-Mobile en had voor de laatste update ook zeer regelmatig dat het gesprek wegviel. Heb er na de laatste update tot nu toe geen last meer van gehad. Ook dat ik tijdens het gesprek een heel zwart scherm had en het gesprek niet zelf kon afbreken was na de laatste update verleden tijd.

V.w.b. het internet op 4G: die heb ik nadat hij steeds afbrak, weer terug op 2 en 3G teruggezet (is voldoende voor me) en daar heb ik op die stand ook geen last van. Misschien dat 4G nog niet optimaal is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar. Ik heb ook Vodafone (via hollandnieuwe), maar werkt perfect. Zowel op 2G als 3G.

Is dat probleem locatie specifiek? Of treed dat overal in het land op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, besloten het risico te nemen en er is net een (witte) Q10 op Ebay aangeschaft. Moet nog wel wat aan mijn SIM-kaart doen, maar ga hem eerst uitproberen met mijn werk-SIM. Ik ben benieuwd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:12:
Vodafone.

Ik heb hem nu op 3G & 2G staan maar dan valt die nog weg. Lijkt net alsof hij een reset krijgt.
Vervelend! Ik zit op Vodafone, heb het probleem zelf niet. Is het misschien al vanzelf over gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Bimbel schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:02:
[...]

Ik zit ook bij T-Mobile en had voor de laatste update ook zeer regelmatig dat het gesprek wegviel. Heb er na de laatste update tot nu toe geen last meer van gehad. Ook dat ik tijdens het gesprek een heel zwart scherm had en het gesprek niet zelf kon afbreken was na de laatste update verleden tijd.
Idem hier, bij het omschakelen van h+ naar 4g kon ik vaak ook niet bellen. Herstarten in 4g gebied zodat hij direct naar 4g ging loste dat op.

Nu is het probleem oopgelost sinds de update van 37 mb. En heb ik ook als ik de randstad inkom gewoon een snelle data verbinding en goed bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, want over 4G kan je NIET bellen. Dat netwerk is PUUR voor data. Bellen gaat nog steeds via 3G of 2G (afhankelijk van de intellein gvan de operator).

2G geeft meer betrouwbare verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo, Q10 is binnen. Zal wel even wennen worden dat er geen hard/softkeys zijn, maar gestures. Is er ergens een mooie tutorial voor Android-overstappers en oud-BBOS6 gebruikers? Heb gezocht maar door de OS update met Android-apps gaan alle links daarover.

Verder voelt het toestel lekker aan en het toetsenbord is echt een stuk beter dan dat van de Torch 9810 :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
gambieter schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:52:
Zo, Q10 is binnen. Zal wel even wennen worden dat er geen hard/softkeys zijn, maar gestures. Is er ergens een mooie tutorial voor Android-overstappers en oud-BBOS6 gebruikers? Heb gezocht maar door de OS update met Android-apps gaan alle links daarover.

Verder voelt het toestel lekker aan en het toetsenbord is echt een stuk beter dan dat van de Torch 9810 :) .
Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon!
Voor de beste gebruikers ervaring zou mijn advies zijn om de telefoon direct een software update te geven.
Ja, er is een mooie tutorial, deze zit op de telefoon zelf. Hij staat tussen je programma's en heet "zelfstudies". Daarmee kun je de gestures aanleren. (groen logo)

En om in android apps de back botton onderin het scherm te laten verdwijnen, moet je vanaf midden
Naar de bovenrand vegen en dan drukken op 'balk' geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank, had die tutorial gezien maar nog niet bekeken :) . Hij heeft trouwens al zitten stampen op de update :p . Ik moet nog even mijn SIM aan gaan passen (heb nu een standaard kaartje), voorlopig experimenteer ik met mijn werk-SIM erin. Blijft mijn mooie Galaxy S3 voorlopig even SIMloos ;) .

Wat me wel opvalt is dat het koud opstarten erg lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, klopt. Duurt heel lang.

Maar laat hem 's nachts aan staan, set hem op sleep mode, en op vliegtuig mode. En sluit de lader aan.

Zodoende het volgende bereikt:

1. Je wekker gaat af
2. Je wordt door niemand gestoord want je bent afgemeld van het netwerk, en ook WiFi doet het niet (dus geen mails om 3:35 's nachts)
3. Je hebt altijd een opgeladen telefoon, die al is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
gambieter schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:26:
Dank, had die tutorial gezien maar nog niet bekeken :) . Hij heeft trouwens al zitten stampen op de update :p . Ik moet nog even mijn SIM aan gaan passen (heb nu een standaard kaartje), voorlopig experimenteer ik met mijn werk-SIM erin. Blijft mijn mooie Galaxy S3 voorlopig even SIMloos ;) .

Wat me wel opvalt is dat het koud opstarten erg lang duurt?
Klopt, een gewone start duurt heel lang inderdaad. 1 a 2 minuten. Dit kan nog langer duren bij encryptie van de data op de telefoon, en nog langer bij encryptie van een volle sd kaart.

Ook duurt het wat langer als je telefoon ineens uitvalt, zonder dat je hem netjes afsluit. Ook blijft de telefoon bij een nieuwe sim, wat langer dan normaal op 100% staan bij een nieuwe sim of uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:50:
Ja, klopt. Duurt heel lang.

Maar laat hem 's nachts aan staan, set hem op sleep mode, en op vliegtuig mode. En sluit de lader aan.

Zodoende het volgende bereikt:

1. Je wekker gaat af
2. Je wordt door niemand gestoord want je bent afgemeld van het netwerk, en ook WiFi doet het niet (dus geen mails om 3:35 's nachts)
3. Je hebt altijd een opgeladen telefoon, die al is opgestart.
Bedside mode is, mits goed ingesteld, voldoende voor punt 2 hoor. Je kan vliegtuig modus dan achterwege laten. Dan ontvang je alles wel, maar krijg je geen notificaties hiervan. Als je vervolgens opstaat, kun je gelijk aan het werk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even de Q10 terug gebracht voor een nieuwe. Net aangedaan en hij voelt echt meteen anders aan. Snel, no bugs.

Viel mij op dat de doos aan de binnenkant anders was dan die van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Wie kan mij vertellen hoe ik kan uitloggen bij Twitter via mijn Q10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
100 euro cashback inderdaad, net als de samsung s4, is dus nu 330 euro, ik ga morgen een witte q10 bestellen, supergaaf om te zien vooral de blauw verlichte lettertjes in het donker lijken me space, klein scherm, maar wel scherp door 720 pixels er op, ideaal voor af en toe mailtje of facebook of muziekje luisteren. tips zijn welkom en ik lees hier nog even morgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met name die mooie bedside modus, met ambere analoge klok. Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:01:
Toch maar even de Q10 terug gebracht voor een nieuwe. Net aangedaan en hij voelt echt meteen anders aan. Snel, no bugs.

Viel mij op dat de doos aan de binnenkant anders was dan die van vorige week.
Kan kloppen, er zijn verschillende doosjes. Het verschil zie je in het formaat, de oudere doosjes zijn wat groter en staat nog aan de zijkant 'for RIM Canada'. De nieuwere doosjes zijn - vanzelfsprekend - wat kleiner. Geen idee of er qua toestel nog verschil in zit.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Radical1980 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:55:
Wie kan mij vertellen hoe ik kan uitloggen bij Twitter via mijn Q10?
Via het algemene instellingen menu, onder accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Bedankt. Is even wennen ten opzichte van de PC versie. Dit terwijl de iconen binnen Twitter wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al zijn 100 euro retour gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:15:
Iemand al zijn 100 euro retour gekregen?
Daarvoor hebben we Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10.

Eerste paar dagen bevallen goed met de Q10. Heb zo'n SIM>microSIM nietmachien gekocht, extra batterij en screenprotectors, en vast een beetje gespeeld met Android apps installeren. De Google Maps van Android Kitkat wilde niet installeren, maar een oudere versie wel. Helaas werken de apps voor geroote telefoons (Titanium, Adfree etc) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
gambieter schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:21:
[...]

Daarvoor hebben we Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10.

Eerste paar dagen bevallen goed met de Q10. Heb zo'n SIM>microSIM nietmachien gekocht, extra batterij en screenprotectors, en vast een beetje gespeeld met Android apps installeren. De Google Maps van Android Kitkat wilde niet installeren, maar een oudere versie wel. Helaas werken de apps voor geroote telefoons (Titanium, Adfree etc) niet?
De android runtime is inderdaad niet geroot.
Mocht je wel perken willen stellen aan permissies van adviseer ik advanced permission manager.
Die herschrijft de Apk bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

3x3 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:32:
De android runtime is inderdaad niet geroot.
Mocht je wel perken willen stellen aan permissies van adviseer ik advanced permission manager.
Die herschrijft de Apk bestanden.
Kun je daarmee dan apps voor geroote telefoons runnen? Maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
gambieter schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:34:
[...]

Kun je daarmee dan apps voor geroote telefoons runnen? Maar eens naar kijken :)
Waarschijnlijk niet.
Omdat de runtime zelf niet geroot is.
Maar je kan wel permissies om bijv je gps, foto's of contacten in te zien uit een app slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry is al in gesprek met google over apps, toepassingsmachtigingen en de ondersteuning hiervan in de app world maar dit had al lang rond moeten zijn in december en we zitten nu in April. Thanks Google.

Wel weet ik dat de Z10 aardig wordt verkocht en de voorraad bij de twee grote providers vorige week spontaan waren uitverkocht maar er is weer nieuwe voorraad en ondanks dat men vorig jaar lente al de consumenten markt hadden losgelaten om zich nog meer te storten in BIS en QNX zien we nu de vruchten al waarbij zelfs BES 11 wordt overgeslagen en waar QNX nog grotere aandeel krijgt in de auto markt en ze ondersteunen android en apple carplay. Deze laatste was geen verrassing maar wel de naam en moet zeggen het is wat summier tov android maar denk dat het toch beter is dat je minder hebt aan keuzes op het touchscreen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Voor mensen die wat meer willen weten over de Q10 in gebruik.
Heb ik mijn review herschreven,(vrijwel helemaal getypt op mijn Q10).

Inhoud:
1. Bouwkwaliteit en materiaalgebruik.
2. De Batterijtijd
3. To keyboard or not to keyboard
4. Het toetsenbord.
5. Het scherm: 1:1
6. De geluidsproductie
7. Belkwaliteit
8. Sensoren
9. Opslag
10. Software, overstappen vanaf android.
11. Software, blackberry os 10.2.1
12. Software, android 4.2.2 in bbos 10.2.1
13. Samenvatting

De gebruikerservaring is flink veranderd sinds 10.2.1 , kwam ik achter toen mijn nieuwe tekst met de oude vergeleek.

[ Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 12-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor maar dat opstarten van je toestel komt omdat het al je account/hub laad en je interne en SD geheugen scant zodat als je ermee begint dat alles gereed is. Bij android start het toestel op maar dan is deze nog bezig om dingen te laden en te scannen waarbij je android toestel even sloom is of dat bepaalde mappen nog niet beschikbaar zijn zoals je music folders. Dit onderscheidt blackberry dus van android. Ready to use :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:58:
Netjes hoor maar dat opstarten van je toestel komt omdat het al je account/hub laad en je interne en SD geheugen scant zodat als je ermee begint dat alles gereed is. Bij android start het toestel op maar dan is deze nog bezig om dingen te laden en te scannen waarbij je android toestel even sloom is of dat bepaalde mappen nog niet beschikbaar zijn zoals je music folders. Dit onderscheidt blackberry dus van android. Ready to use :)
Traag booten heeft bij 10.2.1 (in een deel van de gevallen?) volgens het Crackberry-forum ook te maken met de beveiligingscode van je simkaart. Als je die code uitzet (niet geprobeerd overigens) zou het een stuk sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elian0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Traag booten heeft bij 10.2.1 (in een deel van de gevallen?) volgens het Crackberry-forum ook te maken met de beveiligingscode van je simkaart. Als je die code uitzet (niet geprobeerd overigens) zou het een stuk sneller kunnen.
Met simkaart of zonder simkaart is die net zo lang bezig en als ik een oude z10 er bij pak met os 10.1 dan start deze op in 100 seconden en is daarna nog 3-5 minuten bezig met geheugens scannen , hub aan het vullen en android runtime gereed maken etc. net als android.

Bij elke keer dat je daarna opstart zal deze wat sneller zijn omdat er wat dingen zijn geindexeerd ,hoewel doe je een reset dan zal de eerste keer weer 3-5 minuten zijn.

Wat ik denk dat mensen na 2-3x herstarten besluiten de sim kaart te verwijderen of geheugenkaart en merken dat het opeens sneller opstart dan 3-5 minuten en dan roepen dat het opeens 2 minuten is maar komt gewoon omdat het geheugen geindexeerd is en android runtime en alleen de hub wordt dan nog gevuld.

je zou voor de gein een oude OS kunnen installeren en dan zie je wel dat je muziek player nog niet werkt en dat android nog voorbereid wordt en je hub nog leeg is en nog gevuld moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dat denk ik niet. Ik heb het maar eens getest. Mijn 10.2.1 draait al een tijd zonder reset, dus die optimalisatie zou gebeurd moeten zijn.
Overigens halen die mensen hun sim er niet uit, het enige dat ze doen (en ik nu ook even) is in de settings de sim card pin lock op off zetten. Bovendien zou ik het effect van de optimalisatie m.i. kwijt moeten zijn door niet slechts 2 keer te testen, maar 3 keer: met sim card lock, zonder sim card lock en weer met sim card lock.

De boot-tijden van deze drie boots (steeds een koude start, gemeten tot het moment dat ik oa mijn wachtwoord (en evt sim card pin) kan gaan invoeren):
5.07
1.35
5.07

Hoewel ik die 5 minuten niet eens een ramp vind, want zo vaak reboot ik de telefoon niet, vind ik (1) het verschil wel erg groot en (2) zou evt uitgevoerde optimalisatie toch ook gewoon bij de derde boot effect moeten hebben gehad.
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Met simkaart of zonder simkaart is die net zo lang bezig en als ik een oude z10 er bij pak met os 10.1 dan start deze op in 100 seconden en is daarna nog 3-5 minuten bezig met geheugens scannen , hub aan het vullen en android runtime gereed maken etc. net als android.

Bij elke keer dat je daarna opstart zal deze wat sneller zijn omdat er wat dingen zijn geindexeerd ,hoewel doe je een reset dan zal de eerste keer weer 3-5 minuten zijn.

Wat ik denk dat mensen na 2-3x herstarten besluiten de sim kaart te verwijderen of geheugenkaart en merken dat het opeens sneller opstart dan 3-5 minuten en dan roepen dat het opeens 2 minuten is maar komt gewoon omdat het geheugen geindexeerd is en android runtime en alleen de hub wordt dan nog gevuld.

je zou voor de gein een oude OS kunnen installeren en dan zie je wel dat je muziek player nog niet werkt en dat android nog voorbereid wordt en je hub nog leeg is en nog gevuld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb de Q10 nu anderhalve week gebruikt als primaire telefoon, en ben tot nu toe heel tevreden. Door Snap! heb ik toegang tot de Google Play store, en de telefoon werkt inderdaad lekker snel. Toetsenbord is heerlijk, en batterij gaat met mijn gebruik zo'n twee werkdagen mee :) .

Toch mis ik wel de hardware backtoets, vooral als ik een attachment uit de mail openmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
gambieter schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:10:
Heb de Q10 nu anderhalve week gebruikt als primaire telefoon, en ben tot nu toe heel tevreden. Door Snap! heb ik toegang tot de Google Play store, en de telefoon werkt inderdaad lekker snel. Toetsenbord is heerlijk, en batterij gaat met mijn gebruik zo'n twee werkdagen mee :) .

Toch mis ik wel de hardware backtoets, vooral als ik een attachment uit de mail openmaak.
Idem hier zou ik het ook beter vinden dat als je in een attachment omhoog veegt, dat je weer terug in de hub komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Net een beetje gebenchmarkt.
Bijzondere conclusies:
-Geekbenchscore3 van 920.
-AnTutu score van 11418, in de android runtime, ziet hij maar 1 cpu-core.
-CPU-Z op android ziet maar 1 core van de 2.
-In HTML browsing is hij de snelste van alle mobiele OS'en.
-In HTML browsing, heeft hij de hoogste html5test.com score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan de Q10 op 2G only worden gezet? Ik krijg alleen de keuze "4G, 3G, 2G", "3G+2G" en "3G only", en bij die tweede optie is het dan toch gewoon 3G. In het Z10 topic hebben ze het over 2G only, vandaar dat ik het me afvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken en met Q10 kan 2G only ook :)
Draai op 2103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb nog even verder gezocht en er schijnen twee versies van de Q10 te zijn, non-LTE en LTE. De non-LTE kan wel op 2G only, de LTE blijkbaar niet. Ik ga zo nog even proberen met mijn Vodafone werk-SIM (heb er nu mijn eigen EE/Tmobile SIM in zitten), maar vermoed dat ik de LTE versie heb.

Edit: dus niet. Met mijn Vodafone SIM erin, heb ik de opties 3G & 2G / 3G / 2G. Het ligt dus aan de provider?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 25-03-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ook kunnen inderdaad, ik heb KPN en daar kan het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Uit data van de 10.3 software blijkt dat er twee nieuwe versies in de pijplijn zitten ter opvolging van de Q10.

Classic Series - Q20

SQC100 - Qwerty - Touchpad - 3.5" - 720x720
MSM8960(AB?) 
8MP camera - 802.11n Wi-Fi (Broadcom) - HDMI
R142 - ClassicNA - North America
R143 - ClassicVzw - Verizon
R144 - ClassicROW - Rest of World

N-Series / Porsche Design - P'9983

SQK100 - QWERTY - 3.1" 720x720 OLED
MSM8960 - 1.5 GHz dual-core Krait - Adreno 225
8MP camera - 802.11n Wi-Fi (Broadcom) - HDMI
Wi-Fi Direct / Miracast
Sensors: Gyro - Mag - Accel
R139 - KhanB (SQN100-1) North America
R140 - KhanE (SQN100-3) EMEA

Ik denk dat ik eigenaar zal worden van de PD.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 26-03-2014 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal.

Ik ben van provider gewisseld, (van Hollandsnieuwe naar Lebara).

Nu waren bij HN de APN settings iets van blackberry.mobixs..... nogwat en deze zijn nu "weg". Lebarar heeft zijn eigen gegevens, maar ik wil die van BB terug.

Weet iemand deze settings? Of moet ik die van Lebara gebruiken? Ik wil liever die vabn BB gebruiken, vanwege de privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt BIS want dat kan niet meer het enige wat nog beveiligd is BBM en Blackberry World daarom is de app store soms wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, je wilt dus zeggen dat Hollands Nieuwe een BIS server heeft? En dat ze gemerkt hadden, dat ik een BB heb, en daarom maar de data via hun eigen BIS server laten lopen....

Lebara gegevens werken wel (en snel ook) multimedia.lebara.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:22:
oh, je wilt dus zeggen dat Hollands Nieuwe een BIS server heeft? En dat ze gemerkt hadden, dat ik een BB heb, en daarom maar de data via hun eigen BIS server laten lopen....

Lebara gegevens werken wel (en snel ook) multimedia.lebara.nl
Geef niet aan dat ze een server hebben maar ging ervan uit dat je wellicht hiervoor een Blackberry OS 6-7 hebt gehad via BIS en dat was een aanname naar aanleiding van je tekst voor je reply :)

Weet anders ook niet wat je dan met je vraag precies bedoelde dussss :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu misschien een domme vraag, maar waar kan ik de ringtone wijzigen?

Ik heb al RTFM gedaan, maar daar staat het niet in.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste