Helaas is dat niet de oplossing. De contactpersoon staat ook niet tussen die lijst * ik heb dan een hele rits aan contact personen maar niet degene met bovenstaand probleem.
Toch bedankt.
Toch bedankt.
Ik heb hetzelfde probleem. Maar het lost zichzelf dan weer automatisch op. Heb het idee dat whatsapp m'n contactenlijst met mailcontacten, telefooncontacten en facebookcontacten af en toe niet heel leuk vindt.Jeffrey88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:27:
Helaas is dat niet de oplossing. De contactpersoon staat ook niet tussen die lijst * ik heb dan een hele rits aan contact personen maar niet degene met bovenstaand probleem.
Toch bedankt.
Whatsapp heeft inderdaad soms moeite met alle contacten. Maar soms heb ik het vermoeden dat de contacten app van BlackBerry daar zelf ook moeite mee heeft. Ik heb uiteindelijk de Facebook app eraf gegooid zodat die niet met mijn contacten gaat synchroniseren.wimjongil schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:47:
Ik heb hetzelfde probleem. Maar het lost zichzelf dan weer automatisch op. Heb het idee dat whatsapp m'n contactenlijst met mailcontacten, telefooncontacten en facebookcontacten af en toe niet heel leuk vindt.
Ik had dat probleem eerst ook. Ik denk zelf dat het ligt aan het feit aan de locatie waar een nieuw contact wordt opgeslagen. Doe dit in ieder geval lokaal of naar je SIM kaart. Want ik denk dat Whatsapp alleen die contactenbestanden scant. Dus als je een contact toevoegt aan puur je Gmail contactenlijst, dan ziet Whatsapp die niet (wat op zich best logisch is eigenlijk). Dus onbekend nieuw nummer: toevoegen aan lokale contacten en SIM kaart, dan in Whatsapp zelf refresh favorites kiezen... dan krijg je hem in principe direct (was met legacy OS wel anders).Jeffrey88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:29:
Ik heb een ''probleem'' met mijn whatsapp.
Als ik iemand mijn nummer geef dan kan ik wel met de persoon chatten, als ik echter probeer om het nummer aan mijn telefoonboek toe te voegen dan komt die persoon wel in mijn BB telefoonboek maar herkent whatsapp het niet, ik kan en niet zelf een nieuwe chat starten en als ze mij een bericht sturen zie ik alleen het betreffende telefoonnummer.
Dit gebeurd ook nog eens willekeurig, de ene contact voeg ik direct toe de ander dus niet.
Is dit een algemeen probleem van het BB10 systeem, of van Whatsapp ?
[ Voor 0% gewijzigd door itsyaboy op 04-07-2014 15:54 . Reden: verkeerd woord lol ]
Verwijderd
Scrollen merk je niet echt in mails, je leest immers toch altijd maar 1 regel tegelijkertijd en gelukkig kunnen er meerdere op je scherm. Bovendien als je werkt met een klein lettergrootte heb je sowieso weinig last van het scrollen. Het went vanzelf, net zoals scrollen op een webpagina op desktop etc.Chevalley schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:49:
Naar aanleiding van de cashbackactie en het overlijden van mijn mobiel ben ik aan het twijfelen om wellicht een Q10 of Z10 aan te schaffen. Deze zal voor mijn werk gebruikt gaan worden. Ik heb echter nog nooit een telefoon met een hardware keyboard gehad, ik kan mij echter voorstellen dat dit wel een grote plus heeft m.b.t. email e.d.
Nu kwamen echter een aantal vragen naar boven naar aanleiding van voornamelijk oudere reacties. Allereerst, door het 1:1 scherm zouden apps niet goed of niet werken en vooral het opzoeken welke wel en niet werken. Ervaren jullie dit als een groot probleem met regelmatig issues?
De volgende vraag betreft ook het scherm. Door het kortere scherm kan ik mij voorstellen dat er veelvuldig gescrolld moet worden, zelfs in emails, hoe is dit in de praktijk?
Laatste vraag richt zich op email/snelkoppeling. Je kan 'email John' tikken om een email te versturen, maar zijn er issues met de verzender als je met meerdere emailboxen werkt? ( Aangezien ik ik met 5 emailboxen werk)
ik heb nu twee telefoons met 3.8/4 inch, dus ik zou met een kleiner scherm ook overweg moeten kunnen.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Verwijderd
Verwijderd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Verwijderd
niet nog, alweerFlitz76 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:25:
Oh ok, thanks. Wist niet dat die actie nog liep (heb m'n Z10 met dezelfde actie aangeschaft).
Dan wordt t de Z30
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-08-2014 23:17 ]
Het was even wennen, maar intussen mis ik de trackpad niet meer. Al zou ik het niet erg vinden als 'ie terug kwam, al is het meer voor de back-toets (die mis ik nog steeds!).Hatsieflatsie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:17:
Ik denk niet dat ik zou kunnen wennen aan gebrek van de superieure trackpad op Q10, waardoor je niet efficient kunt bewegen. Dus tijdelijk als leentoetsel een hele oude Blackberry met een rubberen balletje :')!
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 03-08-2014 23:22 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Dan ga je genieten van je volgende BlackBerry.gambieter schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:22:
[...]
Het was even wennen, maar intussen mis ik de trackpad niet meer. Al zou ik het niet erg vinden als 'ie terug kwam, al is het meer voor de back-toets (die mis ik nog steeds!).
Het veel betere scherm e.d. maken dat ik de overstap toch kan aanraden
Plus 3,5 inch, tegenover de 3,1 inch van Q10.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:24:
[...]
Dan ga je genieten van je volgende BlackBerry.
De nieuwe classic is een opgevoerde Q10 met Trackpad!
De Classic komt met de gehele toolbelt.. dus je krijgt ze allemaal teruggambieter schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:26:
Ik wil alleen een back-toets
Ik kijk eerst even wat de prijs is van die nieuwe Classic
Verwijderd
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Inderdaad!! De optie van een donkere hub bestaat toch helemaal niet? Zo ja, please tell us! Want ik wil dat ook!Rudedadude schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:24:
Een donkere Hub? Dat heb ik nooit voor elkaar gekregen op mijn q10! En ik wil dat ook op mijn passport
https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/23753886SeanCattery schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:50:
Zojuist eentje besteld, mijn droid 4 is te traag en valt bijna uit elkaar. En aangezien ik niet zonder toetsenbord kan kom je al snel bij blackberry uit. Is het mogelijk om mijn oude whatsapp gesprekken over te zetten van android naar blackberry?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Thanks!pineapple23 schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:33:
Van de bovenste rand naar onder swipen en dan naar instellingen
Tja
Dat is een work-around wat op zich redelijk acceptabel is, met uitzondering van WhatsApp: ik wil eigenlijk dat WhatsApp wel continu toestemming heeft om de verbinding te gebruiken. Ik heb WhatsApp al zo ingesteld dat media niet automatisch gedownload worden dus dan is het dataverbruik enkele kilobytes, dat loopt niet zo'n vaart.ronaldinho schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:03:
Gebruik databundel: deze zet ik handmatig aan en uit. Ik wil namelijk zelf bepalen of de telefoon deze gebruikt of niet.
Tja
Inmiddels een duidelijkere diagnose. Het is in ieder geval hardwarematig. Als ik telefoon in twee handen heb en aan beide uiteinden een beetje druk zet (denk aan BendGate maar dan heel wat minder extreem) kan ik een reboot "forceren". Dan toch maar even garantie aanvragen, lijkt me? Ben alleen bang dat ik hem dan weer naar de "originele" versie van BB OS moet flashen, anders gaan ze vast zeuren over dat daardoor de garantie vervallen is ofzo.MadEgg schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:24:
De eerste is spontane reboots. En dan echt vaak, meerdere keren per dag. Ik heb de telefoon al meerdere malen uit mijn zak gehaald waarna ik erachter kom dat hij vraagt om mijn pincode. Een aantal keer heb ik het ook met eigen ogen mogen aanschouwen: ik probeer de telefoon van de schermbeveiliging te halen en zie dan het BlackBerry logo in het scherm verschijnen, waarna ik een minuut of wat later mijn pincode alsnog in mag typen. Een zoektochtje op internet leverde mij op dat dat kon komen door een loszittende batterij maar volgens mij is dat echt niet het geval, ik kan kloppen, schudden en jongleren met het ding wat ik wil maar ik kan op die manier geen reboot forceren. Wel krijg ik vaag het idee dat het enige samenhang heeft met slecht mobiel bereik: als ik de lift in stap waar geen bereik is gebeurt het 9 van de 10 keer.
Tja
Verwijderd
In principe kan het wel denk ik, door de android versie van Whatsapp te gebruiken op je Q10. Maar dat is natuurlijk niet een gewenste oplossing.Rudedadude schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:56:
Het antwoord is : nee dat kan niet. Paar weken terug toevallig uitgezocht.
Als je het aan durft kan je zelf het toetsenbord vervangen, maar als ik de youtube videos zie dan is het niet heel makkelijk en zonder risico.gambieter schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:34:
Bah. Mijn Q10 begint toch wat gebreken te vertonen, vooral toetsenbord (de A, K, alt doen het steeds vaker niet). Geen garantie.
Zit een beetje te twijfelen. Vind de Q10 een mooi compromis als email-telefoon voor op het werk. De Classic is me te duur en ook een stukje zwaarder, maar een Q10 heb je op Ebay al voor ~100-120 euro.
Nee, nieuw zijn ze niet voor die prijsSuperstudent schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:33:
Ik ben zelf ook op zoek naar een Q10, maar heb ze nieuw (incl verzendkosten) nog niet voor die prijs gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 09-12-2015 13:04 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb momenteel een Asha 200 voor Whatsapp (en dual-sim), en die is frustrerend traag (met het openen van chats en Whatsapp) en heeft veel te weinig geheugen. Maar dat zou beiden geen probleem mogen zijn met de Q10.wimjongil schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:24:
Whatsapp is wel goed in backwards compatibility. Had laatst een oude Nokia E6-00 onder het stof vandaan gehaald en hoewel wat sloom, werkte het nog wel. Denk dat whatsapp voor BB ook gewoon jaren ondersteuning heeft.
Het probleem is dat we bij dat abonnement geen extra databundel af kunnen sluiten - we hebben twee gratis sim-kaarten bij onze vaste lijn waarmee we onderling gratis en naar andere nummers voor 7 cent per minuut kunnen bellen (wat we vrijwel nooit doen omdat we thuis flatrate hebben), maar daar zit dus maar 10 MB internet bij, wat voor Whatsapp voldoende zou moeten zijn.Je tweede vraag weet ik niet precies, maar als je geen email, facebook, twitter, linkedin enzo koppelt lijkt me dat er vrij weinig data gebruikt wordt. Overigens is 100MB natuurlijk ook niet heel duur meer.
Dat is goed te horen, kleiner/lichter is beter. Qua schermgrootte komt het wel goed, de Xperia mini pro heeft ook maar een 3"- scherm.De Q10 is verder een erg fijne mobiel, als communicatiemiddel misschien nog wel fijner dan de Classic. Ik vind m'n classic een beetje groot en zwaar, en kan 'm eigenlijk niet met één hand of liggend bedienen. De Q10 is net wat kleiner en een stuk lichter, waardoor dat wel ging. De Classic voelt wel meer premium aan en de cursor en het grotere scherm komen af en toe van pas.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Volgens mij komt 10.4 niet naar de Q10, maar alleen nog kleine updates/bugfixes. Zou wel snor moeten zitten dus.Tarin schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:13:
[...]
Ik heb momenteel een Asha 200 voor Whatsapp (en dual-sim), en die is frustrerend traag (met het openen van chats en Whatsapp) en heeft veel te weinig geheugen. Maar dat zou beiden geen probleem mogen zijn met de Q10.
Hoe doet RIM dat? Komen er nog steeds updates voor de Q10 uit? Zelf vanuit Android-land komende verwacht ik niet al te veel, maar het zou een mooie plus zijn.
Ah, logisch.[...]
Het probleem is dat we bij dat abonnement geen extra databundel af kunnen sluiten - we hebben twee gratis sim-kaarten bij onze vaste lijn waarmee we onderling gratis en naar andere nummers voor 7 cent per minuut kunnen bellen (wat we vrijwel nooit doen omdat we thuis flatrate hebben), maar daar zit dus maar 10 MB internet bij, wat voor Whatsapp voldoende zou moeten zijn.
Tof! Na mijn Nokia E6 stapte ik over op de Q10, wat een verademing was dat. Nog steeds een heerlijk toetsenbord, maar behoorlijk snel en een intuïtief OS. En de hub is ongeëvenaard natuurlijk.[...]
Dat is goed te horen, kleiner/lichter is beter. Qua schermgrootte komt het wel goed, de Xperia mini pro heeft ook maar een 3"- scherm.
Dank je voor de info! Ik ga het dataverbruik nog onderzoeken, als dat positief uitvalt bestellen we er vanavond eentje.
Ik voel me nu net een dinosaurus, maar ik heb via Ebay een zwarte Q10 gescoord inclusief 2 officiele BB hoesjes (flipcover en de gewone), lader etc voor £75, zeg €100. Het toetsenbordje van mijn oude was erger aan het worden, moest telkens 2 of 3x wachtwoord ingeven omdat er een "a" niet werd geregistreerd (a ipv aa).gambieter schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:34:
Bah. Mijn Q10 begint toch wat gebreken te vertonen, vooral toetsenbord (de A, K, alt doen het steeds vaker niet). Geen garantie.
Zit een beetje te twijfelen. Vind de Q10 een mooi compromis als email-telefoon voor op het werk. De Classic is me te duur en ook een stukje zwaarder, maar een Q10 heb je op Ebay al voor ~100-120 euro.
[ Voor 122% gewijzigd door The Wizard op 10-02-2016 09:53 ]
Well done! Ik hebeen maandje geleden, toen mijn Q10 overleed, de overstap naar de Classic gemaakt maar deze is toch net wat te groot en te zwaar voor comfortabel gebruik, zeker met 1 hand. Tenminste, vergeleken met m'n Q10 dan. Ik wilde per se een nieuwe zwarte Q10 en heb hard gezocht in NL maar helaas waren ze te duur (400e bij bol.com, alle andere waren wit, refurbished, met Grieks keyboard, QWERTZ versies etc etc). Daarom toch bij de Classic uitgekomen maar als ik mocht kiezen, dan zou ik weer terug gaan naar de Q10. De Classic is prima hoor, maar de Q10 toch nog net wat beter.gambieter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:04:
[...]
Ik voel me nu net een dinosaurus, maar ik heb via Ebay een zwarte Q10 gescoord inclusief 2 officiele BB hoesjes (flipcover en de gewone), lader etc voor £75, zeg €100. Het toetsenbordje van mijn oude was erger aan het worden, moest telkens 2 of 3x wachtwoord ingeven omdat er een "a" niet werd geregistreerd (a ipv aa).
* gambieter is blij met zijn Q10
Op Ebay UK zijn er zat goede mogelijkheden, ik deed gewoon even mee met een veiling waar 3 uur voor aflopen nog niemand geboden had. Koopjekoksie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:07:
Well done! Ik hebeen maandje geleden, toen mijn Q10 overleed, de overstap naar de Classic gemaakt maar deze is toch net wat te groot en te zwaar voor comfortabel gebruik, zeker met 1 hand. Tenminste, vergeleken met m'n Q10 dan. Ik wilde per se een nieuwe zwarte Q10 en heb hard gezocht in NL maar helaas waren ze te duur (400e bij bol.com, alle andere waren wit, refurbished, met Grieks keyboard, QWERTZ versies etc etc). Daarom toch bij de Classic uitgekomen maar als ik mocht kiezen, dan zou ik weer terug gaan naar de Q10. De Classic is prima hoor, maar de Q10 toch nog net wat beter.
Klopt, ik weinig keuze, vandaar toch maar de Classic. Ach, het werkt best hoor, maar de Q10 is toch net wat fijner. Het enige dat ik echt zou missen, zou het grotere scherm van de Classic zijn, dat vind ik toch wel top. Toolbelt kan me gestolen worden, gebruik ik nauwelijks.gambieter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:43:
[...]
Op Ebay UK zijn er zat goede mogelijkheden, ik deed gewoon even mee met een veiling waar 3 uur voor aflopen nog niemand geboden had. Koopje
Classic heb ik naar gekeken, maar geen verwisselbare batterij, en zwaarder, dat leek me toch minder geschikt. Als ik geen keuze had gehad, zou het dat waarschijnlijk wel zijn geworden.
Ik vind de Q10 denk ik ook beter dan de Classic. Trackpoint is wel super fijn bij browsen, maar voor de rest vind ik 'm eigenlijk veel te zwaar. Het grote scherm is tegelijkertijd ook een nadeel: als ik 'm in één hand vast heb, kan ik niet met m'n duim bij de bovenkant van het scherm, waar ik dat bij de Q10 wel kon.koksie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:15:
[...]
Klopt, ik weinig keuze, vandaar toch maar de Classic. Ach, het werkt best hoor, maar de Q10 is toch net wat fijner. Het enige dat ik echt zou missen, zou het grotere scherm van de Classic zijn, dat vind ik toch wel top. Toolbelt kan me gestolen worden, gebruik ik nauwelijks.
Helemaal mee eenswimjongil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:36:
[...]
Ik vind de Q10 denk ik ook beter dan de Classic. Trackpoint is wel super fijn bij browsen, maar voor de rest vind ik 'm eigenlijk veel te zwaar. Het grote scherm is tegelijkertijd ook een nadeel: als ik 'm in één hand vast heb, kan ik niet met m'n duim bij de bovenkant van het scherm, waar ik dat bij de Q10 wel kon.
Hij is wel mooier dan de Q10 trouwens.
Je vind de Q10 snel? die telefoon is nu zo'n 3 jaar oud.. Iedere keer als ik m'n z10 (zelfde hardware) aanslinger gooi ik em maar snel weer terug in de kast.arjanmoes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:19:Hiervoor had ik een iPhone 4s, daarmee vergeleken is de Q10 een waarsnelheidsmonster, dit verschil wordt veroorzaakt doordat de Q10 een 4G verbinding heeft, goed kan multitasten en omdat de iPhone 4s ontzettend traag is geworden zins de laatste OS update.
De Classic is nu eenmaal een stuk groter en de Leap heeft een on-schreen keyboard wat ik natuurlijk ken van mijn iPhone.
What you see is always what you get.
Mijn Q10 is retesnel, zekers in vergelijk met een iPhone 4s waar ios 9.x op staat. Jou PassPort is de BOM dat ding is het momenteel helemaal. Als als die fanboys nu eens echt objectief naar BB OS kijken dan zullen ze moeten toegeven dat dit toch wel een goed OS is, het enige wat mist zijn native BB OS apps.ITsEZ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Je vind de Q10 snel? die telefoon is nu zo'n 3 jaar oud.. Iedere keer als ik m'n z10 (zelfde hardware) aanslinger gooi ik em maar snel weer terug in de kast.Vergelijken met de Passport is eigenlijk ook niet eerlijk natuurlijk
![]()
Een BlackBerry on-screen keyboard is NIKS wat je kent van je iPhone, de keren dat ik sneller een bericht getypt had op de z10 dan op een toetsenbord zijn niet op 1 hand te tellen
Verwijderd
Verwijderd
Open de bel-app, settings en dan call blocking. Succes!Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:10:
en zeer dringend hoe kan je iemand zijn GSM nummer bllokkeren ? ik krijg dreigende SMSen
dat lukt niet iemand zijn nummer blokkeren !!!!
dat is mijn eigen vader maar is mijn vader niet en hij zoekt mij via mensen op via facebook.
politie komt daar niet tussen hoe blokkeer ik zijn nummer aub ?
dank je wel
Voor mij tot nu toe nog onbekend. Zolang ik dit jaar maar kan uitzingen met mijn BlackBerry 10 device. Ik wil graag bij een keyboard blijven en het schijnt dat BlackBerry dit jaar nog een toestel met toetsenbord uitbrengt. Mijn Passport werkt super, alleen whatsapp is voor mij ook een pre.wimjongil schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:56:
Weet al iemand meer van wat er met Whatsapp gaat gebeuren? Geen updates zou ik nog acceptabel vinden, maar als het gewoon niet meer functioneert ga ik een nieuwe telefoon moeten aanschaffen... Baal ook al van de facebook app, die nu gewoon een snelkoppeling naar de mobiele website is...
Ik ben daarom ook al met een half oog aan het kijken naar een eventuele vervanger. Het toetsenbord vaarwel zeggen moet waaarschijnlijk sowieso (de Priv is wel heel prijzig), maar de alternatieven zijn nou niet super aantrekkelijk. De iPhone SE heeft wat mij betreft nu de beste papieren, maar die is toch ook aardig aan de prijs. Android trekt me niet zo.
Zou de Android versie van WhatsApp werken op BBOS10?wimjongil schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:56:
Weet al iemand meer van wat er met Whatsapp gaat gebeuren? Geen updates zou ik nog acceptabel vinden, maar als het gewoon niet meer functioneert ga ik een nieuwe telefoon moeten aanschaffen... Baal ook al van de facebook app, die nu gewoon een snelkoppeling naar de mobiele website is...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
De Q10 vond ik klein, en niet echt bruikbaar en miste een hoop dingen (zoals trackpad, etc). Sindsdien overgestapt op een Classic, echt een wereld van verschil in dagelijks gebruik. En het is nog zuiniger ook.arjanmoes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:19:
Zins kort heb ik ook een Q10, via marktplaats heb ik deze kunnen bemachtigen.Ik heb vroeger een Cruve gehad en ben dus niet geheel onbekend met BlackBerry.
Hiervoor had ik een iPhone 4s, daarmee vergeleken is de Q10 een waarsnelheidsmonster, dit verschil wordt veroorzaakt doordat de Q10 een 4G verbinding heeft, goed kan multitasten en omdat de iPhone 4s ontzettend traag is geworden zins de laatste OS update.
Het toetsenbord is wel weer wennen. Ik had in de winkel een BlackBerry Classic mogen vasthouden en dat beviel me uitstekend, mede daardoor tot het besluit gekomen om op zoek te gaan naar een Q10. Ik gebruik mijn toestel alleen prive, van m'n wenkgever heb ik ook nog een toestel dus een duur prive toestel is voor mijn geen "must have" .
Het BlackBerry OS heeft me positief en aangenaam verrast. Het gebruik is vele malen handiger dan het ios van Apple. Ook het scherm bevalt uitstekend, film kijken is een minuscule belevenis maar verder heb ik daarover geen op of aanmerkingen.
Door de kramp in mijn vingers vraag ik me wel af of ik niet beter voor een Classic of zelfs een Leap had moeten kiezen. De Classic is nu eenmaal een stuk groter en de Leap heeft een on-schreen keyboard wat ik natuurlijk ken van mijn iPhone.
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.Brent schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:38:
[...]
Zou de Android versie van WhatsApp werken op BBOS10?
Ik vind m'n classic juist minder dan de Q10. Hij is gewoon te groot en te zwaar. De toolbelt gebruik ik nauwelijks eigenlijk, alleen de trackpad tijdens browsen, maar ik had liever extra beeldscherm of een kleinere telefoon gehad.Hatsieflatsie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:41:
[...]
De Q10 vond ik klein, en niet echt bruikbaar en miste een hoop dingen (zoals trackpad, etc). Sindsdien overgestapt op een Classic, echt een wereld van verschil in dagelijks gebruik. En het is nog zuiniger ook..
Hoe is de hub-integratie van Android apps?Micha schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?Micha schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.
Je kan je Q10 niet upgraden naar Android.W00fer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:32:
[...]
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?
Ik heb nog een Nokia E72, alleen stopt einde van het jaar Whatsapp. Ook op BB10. Omdat ik toch een toetsenbord wil zat ik te denken aan een tweedehands Q10. Een Priv is echt te prijzig voor mijn budget.
Blackberry schiet niet hard op met een candybar toestel met Android (codename Hamburg was rumored) dus zal iets moeten.
Het gaat eigenlijk maar om 2 dingen en dat is dat ik een toestel wil met een toetsenbord wat in 2017 nog werkt. En dan ook niet mega duur. Een Priv is echt overkill voor wat ik met een smartphone wil doen. Zelfs tweedehands zijn ze nog buiten bereik. Daarnaast echt te groot.itsyaboy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:24:
[...]
Je kan je Q10 niet upgraden naar Android.
Wat je zou kunnen proberen is om de Androidversie van WhatsApp te gebruiken om je Q10. Volgens wat verhalen werkt dat nu wel, alleen wat beperkingen met Hub-notificaties geloof ik. Let wel, dat het nu schijnt te werken is zeker geen garantie of het in 2017 werkt.
Ik hoop trouwens verder met je mee, wat betreft nieuwe BlackBerry met fysiek toetsenbord. De DTEK60 zal hopelijk spoedig komen. Daarna verschijnt denk ik meer informatie over het andere BlackBerry-model...
Ik zou zeggen wacht tot 1 Januari en hou de reacties van BlackBerry gebruikers in de gaten, blijkt een Android APK te werken dan kun je altijd nog heel snel en supergoedkoop een BB10 toestel op de kop tikken van onwetende mensen die hun BB tegen elk bod van de hand willen doen.W00fer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:32:
[...]
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?
Ik heb nog een Nokia E72, alleen stopt einde van het jaar Whatsapp.
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt. Ik gebruik ook Telegram, en de Android app hiervan werkt gewoon goed, berichten komen binnen in de hub (wel op een android manier, maar het werkt).Ik kan mij bijna niet voorstellen dat BlackBerry niet heel snel met een goede qwerty telefoon komt nu het leeuwendeel van hun klanten bestand binnen enkele maanden met een vrijwel onbruikbare smartphone zit. (BB 7+10 userbase is velen malen groter dan de Android groep)
In theorie zou dat kunnen, in de praktijk is de Whatsapp apk gewoon afhankelijk van de servers van Whatsapp. Als de Android apk verbinding kan maken met de server dan werkt het gewoon. Daarom werkt het ook op tablets en ook op onofficiële roms (welliswaar met een waarschuwing).richdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:59:
[...]
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt. Ik gebruik ook Telegram, en de Android app hiervan werkt gewoon goed, berichten komen binnen in de hub (wel op een android manier, maar het werkt).
Ik heb op Youtube ook al een film (https://youtu.be/SRIGlmhxWX8) gezien waar de Whatsapp Android app ook gewoon functioneert.
Alleen .. wat gaat Whatsapp doen? Misschien sluiten ze gewoon de toegang voor BB telefoons. En dan zal ook de Android variant niet werken. Zou me niks verbazen, Facebook streken.
Andere mogelijkheid is al je contacten gebruik te laten maken van BBM of iets soortgelijks. Appje meer of minder maakt voor de meeste gebruikers niet uit, en wie weet zien ze dan ook dat er veel betere alternatieven zijn dan Whatsapp.
qwertyrichdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:30:
Ik wil helemaal geen Android (of IOS), als Blackberry BB10 echt laat vallen wat voor een meerwaarde hebben ze dan? Helemaal niks.
Dat zal je vies tegenvallen, Spaanstalig Amerika + Brazilie (+-600 Miljoen inwoners) zijn aardige Whatsapp aanhangers. (En daar zit toevallig een groot deel van mijn chat contacten)richdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:59:
[...]
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt.
Wij weten dat wel, de doorsnee groep heeft daar geen weet van en zal whatsapp dus nooit uitzichzelf via een alternatieve manier installeren., men kijkt mij nog steeds raar aan als ik ze zeg dat ik android apps draai zonder een android telefoon te hebben.Ik heb op Youtube ook al een film (https://youtu.be/SRIGlmhxWX8) gezien waar de Whatsapp Android app ook gewoon functioneert.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 28-09-2016 00:01 ]
Wat ik wel grappig vind is dat mensen wel ooit Whatsapp hebben geïnstalleerd. Een andere app kost evenveel moeite, dus is snel te gebruiken.[
Dat zal je vies tegenvallen, Spaanstalig Amerika + Brazilie (+-600 Miljoen inwoners) zijn aardige Whatsapp aanhangers. (En daar zit toevallig een groot deel van mijn chat contacten)
Als een communicatie middel die merendeel (iedereen) in je kennissen kring gebruikt niet meer op je toestel werkt dan wordt je snel ''uitgesloten'' Je kennis kring overhalen alleen voor jou een alternatief te installeren wordt niet altijd even enthousiast ontvangen. Laat staan dat ze van het alternatief(Telegram,WE chat, BBM enz enz) hebben gehoord.
Ik denk dat het gewenning is!richdb schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:08:
[...]
Wat ik wel grappig vind is dat mensen wel ooit Whatsapp hebben geïnstalleerd. Een andere app kost evenveel moeite, dus is snel te gebruiken.
Maar wat ik dus niet begrijp is dat mensen er gebruik van blijven maken ondanks alle berichten en rare nieuwe bepalingen die Whatsapp elke keer introduceert. Of zijn we echt kudde volk geworden?
maakt mij niet uit; verschillen tussen de twee is zo goed als te verwaarlozen; http://www.phonearena.com...erry-Q10/phones/8501,7693Jeffrey88 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Kun je dan niet beter voor een superieure Classic gaan?
De app staat in de BB World, dus zou moeten werken neem ik aan? Linkjehimlims_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:04:
[...]
maakt mij niet uit; verschillen tussen de twee is zo goed als te verwaarlozen; http://www.phonearena.com...erry-Q10/phones/8501,7693
maar of een blackberry kan aanschaffen, hangt volledig af van wel/niet functioneren van ICQ
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 09:42 ]
Staat wel in de store maar is een versie voor oudere BB versie. Werkt dus niet op BB10.gwystyl schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:27:
[...]
De reviews zijn niet onverdeeld positief en de laatste update is uit 2012, maar het is wel een native BB OS10 programma volgens mij.
Ik vond het wel meevallen hoe superieur die was. Te groot en te zwaar voor mij in ieder geval.Jeffrey88 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Kun je dan niet beter voor een superieure Classic gaan?
Waarom gebruik je het niet op de Passport? Hier draait straks de WA Android versie ook op. En WA zal denk ik nog wel een tijdje 4.x ondersteunen. De meeste apps hebben niet specifiek een hogere versie nodig, is er alleen maar om ervoor te zorgen dat mensen door dwang weer een nieuwe telefoon gaan kopen. En volgens mij gebruikt nog 15% 4.x of lager, dat zijn er miljoenen dus blijft het ook nog wel een tijdje werken als Android app op BB10.tiempjuuh schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:27:
Dat is mij bekend. Via de Android layer kan het in elk geval al wat langer. Het gaat me echt om het fysieke toetsenbord, dat is een must. Dat beperkt de keuze echt enorm helaas; ik kom alleen maar op een BlackBerry uit...
Ik heb Whatsapp op een ander nummer dan het nummer dat ik op mijn passport gebruik. Vandaar ook dus een andere telefoon. Ik kijk of ik goedkoop aan een q10 kan komen, anders moet ik toch maar wennen aan een touchscreen daarvoor.richdb schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:47:
[...]
Waarom gebruik je het niet op de Passport? Hier draait straks de WA Android versie ook op. En WA zal denk ik nog wel een tijdje 4.x ondersteunen. De meeste apps hebben niet specifiek een hogere versie nodig, is er alleen maar om ervoor te zorgen dat mensen door dwang weer een nieuwe telefoon gaan kopen. En volgens mij gebruikt nog 15% 4.x of lager, dat zijn er miljoenen dus blijft het ook nog wel een tijdje werken als Android app op BB10.
Verwijderd
Oude nokia gebruiken om het activering smsje te ontvangen? Dan kan je whatsapp volgens mij prima aan telefoonnummer A koppelen terwijl je telefoonnummer B voor de rest gebruikt? Zoals je zelf al zegt, voor whatsapp is geen werkende sim lezer nodig, en dus ook niet perse hetzelfde nummer als je gebruikt in de telefoon waarop je whatsapp activeert. Hier kan ik mij in vergissen, maar het is een poging waard?tiempjuuh schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:30:
[...]
Ik heb Whatsapp op een ander nummer dan het nummer dat ik op mijn passport gebruik. Vandaar ook dus een andere telefoon. Ik kijk of ik goedkoop aan een q10 kan komen, anders moet ik toch maar wennen aan een touchscreen daarvoor.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq