Je kan wel bijlages ontvangen, maar niet verzenden.
http://forums.crackberry..../index4.html#post12434023
http://forums.crackberry..../index4.html#post12434023
Ik vind m'n classic juist minder dan de Q10. Hij is gewoon te groot en te zwaar. De toolbelt gebruik ik nauwelijks eigenlijk, alleen de trackpad tijdens browsen, maar ik had liever extra beeldscherm of een kleinere telefoon gehad.Hatsieflatsie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:41:
[...]
De Q10 vond ik klein, en niet echt bruikbaar en miste een hoop dingen (zoals trackpad, etc). Sindsdien overgestapt op een Classic, echt een wereld van verschil in dagelijks gebruik. En het is nog zuiniger ook..
Hoe is de hub-integratie van Android apps?Micha schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?Micha schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.
Je kan je Q10 niet upgraden naar Android.W00fer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:32:
[...]
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?
Ik heb nog een Nokia E72, alleen stopt einde van het jaar Whatsapp. Ook op BB10. Omdat ik toch een toetsenbord wil zat ik te denken aan een tweedehands Q10. Een Priv is echt te prijzig voor mijn budget.
Blackberry schiet niet hard op met een candybar toestel met Android (codename Hamburg was rumored) dus zal iets moeten.
Het gaat eigenlijk maar om 2 dingen en dat is dat ik een toestel wil met een toetsenbord wat in 2017 nog werkt. En dan ook niet mega duur. Een Priv is echt overkill voor wat ik met een smartphone wil doen. Zelfs tweedehands zijn ze nog buiten bereik. Daarnaast echt te groot.itsyaboy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:24:
[...]
Je kan je Q10 niet upgraden naar Android.
Wat je zou kunnen proberen is om de Androidversie van WhatsApp te gebruiken om je Q10. Volgens wat verhalen werkt dat nu wel, alleen wat beperkingen met Hub-notificaties geloof ik. Let wel, dat het nu schijnt te werken is zeker geen garantie of het in 2017 werkt.
Ik hoop trouwens verder met je mee, wat betreft nieuwe BlackBerry met fysiek toetsenbord. De DTEK60 zal hopelijk spoedig komen. Daarna verschijnt denk ik meer informatie over het andere BlackBerry-model...
Ik zou zeggen wacht tot 1 Januari en hou de reacties van BlackBerry gebruikers in de gaten, blijkt een Android APK te werken dan kun je altijd nog heel snel en supergoedkoop een BB10 toestel op de kop tikken van onwetende mensen die hun BB tegen elk bod van de hand willen doen.W00fer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:32:
[...]
Ik hoor dat de Q10 is te upgraden naar Android 5 Lollipop. Klopt dat?
Ik heb nog een Nokia E72, alleen stopt einde van het jaar Whatsapp.
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt. Ik gebruik ook Telegram, en de Android app hiervan werkt gewoon goed, berichten komen binnen in de hub (wel op een android manier, maar het werkt).Ik kan mij bijna niet voorstellen dat BlackBerry niet heel snel met een goede qwerty telefoon komt nu het leeuwendeel van hun klanten bestand binnen enkele maanden met een vrijwel onbruikbare smartphone zit. (BB 7+10 userbase is velen malen groter dan de Android groep)
In theorie zou dat kunnen, in de praktijk is de Whatsapp apk gewoon afhankelijk van de servers van Whatsapp. Als de Android apk verbinding kan maken met de server dan werkt het gewoon. Daarom werkt het ook op tablets en ook op onofficiële roms (welliswaar met een waarschuwing).richdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:59:
[...]
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt. Ik gebruik ook Telegram, en de Android app hiervan werkt gewoon goed, berichten komen binnen in de hub (wel op een android manier, maar het werkt).
Ik heb op Youtube ook al een film (https://youtu.be/SRIGlmhxWX8) gezien waar de Whatsapp Android app ook gewoon functioneert.
Alleen .. wat gaat Whatsapp doen? Misschien sluiten ze gewoon de toegang voor BB telefoons. En dan zal ook de Android variant niet werken. Zou me niks verbazen, Facebook streken.
Andere mogelijkheid is al je contacten gebruik te laten maken van BBM of iets soortgelijks. Appje meer of minder maakt voor de meeste gebruikers niet uit, en wie weet zien ze dan ook dat er veel betere alternatieven zijn dan Whatsapp.
qwertyrichdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:30:
Ik wil helemaal geen Android (of IOS), als Blackberry BB10 echt laat vallen wat voor een meerwaarde hebben ze dan? Helemaal niks.
Dat zal je vies tegenvallen, Spaanstalig Amerika + Brazilie (+-600 Miljoen inwoners) zijn aardige Whatsapp aanhangers. (En daar zit toevallig een groot deel van mijn chat contacten)richdb schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:59:
[...]
Hoezo vrijwel onbruikbaar? Alleen Whatsapp werkt misschien niet meer. En volgens mij wordt Whatsapp alleen maar in Europa heel veel gebruikt. Het is heel vervelend, omdat helaas iedereen in Nederland Whatsapp gebruikt.
Wij weten dat wel, de doorsnee groep heeft daar geen weet van en zal whatsapp dus nooit uitzichzelf via een alternatieve manier installeren., men kijkt mij nog steeds raar aan als ik ze zeg dat ik android apps draai zonder een android telefoon te hebben.Ik heb op Youtube ook al een film (https://youtu.be/SRIGlmhxWX8) gezien waar de Whatsapp Android app ook gewoon functioneert.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 28-09-2016 00:01 ]
Wat ik wel grappig vind is dat mensen wel ooit Whatsapp hebben geïnstalleerd. Een andere app kost evenveel moeite, dus is snel te gebruiken.[
Dat zal je vies tegenvallen, Spaanstalig Amerika + Brazilie (+-600 Miljoen inwoners) zijn aardige Whatsapp aanhangers. (En daar zit toevallig een groot deel van mijn chat contacten)
Als een communicatie middel die merendeel (iedereen) in je kennissen kring gebruikt niet meer op je toestel werkt dan wordt je snel ''uitgesloten'' Je kennis kring overhalen alleen voor jou een alternatief te installeren wordt niet altijd even enthousiast ontvangen. Laat staan dat ze van het alternatief(Telegram,WE chat, BBM enz enz) hebben gehoord.
Ik denk dat het gewenning is!richdb schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:08:
[...]
Wat ik wel grappig vind is dat mensen wel ooit Whatsapp hebben geïnstalleerd. Een andere app kost evenveel moeite, dus is snel te gebruiken.
Maar wat ik dus niet begrijp is dat mensen er gebruik van blijven maken ondanks alle berichten en rare nieuwe bepalingen die Whatsapp elke keer introduceert. Of zijn we echt kudde volk geworden?
maakt mij niet uit; verschillen tussen de twee is zo goed als te verwaarlozen; http://www.phonearena.com...erry-Q10/phones/8501,7693Jeffrey88 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Kun je dan niet beter voor een superieure Classic gaan?
De app staat in de BB World, dus zou moeten werken neem ik aan? Linkjehimlims_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:04:
[...]
maakt mij niet uit; verschillen tussen de twee is zo goed als te verwaarlozen; http://www.phonearena.com...erry-Q10/phones/8501,7693
maar of een blackberry kan aanschaffen, hangt volledig af van wel/niet functioneren van ICQ
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 09:42 ]
Staat wel in de store maar is een versie voor oudere BB versie. Werkt dus niet op BB10.gwystyl schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:27:
[...]
De reviews zijn niet onverdeeld positief en de laatste update is uit 2012, maar het is wel een native BB OS10 programma volgens mij.
Ik vond het wel meevallen hoe superieur die was. Te groot en te zwaar voor mij in ieder geval.Jeffrey88 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Kun je dan niet beter voor een superieure Classic gaan?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom gebruik je het niet op de Passport? Hier draait straks de WA Android versie ook op. En WA zal denk ik nog wel een tijdje 4.x ondersteunen. De meeste apps hebben niet specifiek een hogere versie nodig, is er alleen maar om ervoor te zorgen dat mensen door dwang weer een nieuwe telefoon gaan kopen. En volgens mij gebruikt nog 15% 4.x of lager, dat zijn er miljoenen dus blijft het ook nog wel een tijdje werken als Android app op BB10.tiempjuuh schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:27:
Dat is mij bekend. Via de Android layer kan het in elk geval al wat langer. Het gaat me echt om het fysieke toetsenbord, dat is een must. Dat beperkt de keuze echt enorm helaas; ik kom alleen maar op een BlackBerry uit...
Ik heb Whatsapp op een ander nummer dan het nummer dat ik op mijn passport gebruik. Vandaar ook dus een andere telefoon. Ik kijk of ik goedkoop aan een q10 kan komen, anders moet ik toch maar wennen aan een touchscreen daarvoor.richdb schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:47:
[...]
Waarom gebruik je het niet op de Passport? Hier draait straks de WA Android versie ook op. En WA zal denk ik nog wel een tijdje 4.x ondersteunen. De meeste apps hebben niet specifiek een hogere versie nodig, is er alleen maar om ervoor te zorgen dat mensen door dwang weer een nieuwe telefoon gaan kopen. En volgens mij gebruikt nog 15% 4.x of lager, dat zijn er miljoenen dus blijft het ook nog wel een tijdje werken als Android app op BB10.
Verwijderd
Oude nokia gebruiken om het activering smsje te ontvangen? Dan kan je whatsapp volgens mij prima aan telefoonnummer A koppelen terwijl je telefoonnummer B voor de rest gebruikt? Zoals je zelf al zegt, voor whatsapp is geen werkende sim lezer nodig, en dus ook niet perse hetzelfde nummer als je gebruikt in de telefoon waarop je whatsapp activeert. Hier kan ik mij in vergissen, maar het is een poging waard?tiempjuuh schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:30:
[...]
Ik heb Whatsapp op een ander nummer dan het nummer dat ik op mijn passport gebruik. Vandaar ook dus een andere telefoon. Ik kijk of ik goedkoop aan een q10 kan komen, anders moet ik toch maar wennen aan een touchscreen daarvoor.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq