Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 17:06
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:16:
Ik heb nu misschien een domme vraag, maar waar kan ik de ringtone wijzigen?

Ik heb al RTFM gedaan, maar daar staat het niet in.
Instellingen - meldingen - (onderaan) toepassingen.

Daar kan je per applicatie de geluiden wijzigen. Voor bijvoorbeeld de ringtone, ga je naar telefoon.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
De laatste ervaar ik wat problemen met mijn Q10. Hij herstart zeker één keer per dag, soms nog vaker. Dat is best irritant. Zeker aangezien het opstarten zo laaaang duurt. Ik weet het, de telefoon werkt dan in één keer goed, maar het wordt meerdere malen per dag wel vervelend.

Het gebeurt eigenlijk alleen wanneer ik de telefoon ergens neerleg. Als ik zo rond zoek op internet zou dit liggen aan het feit dat er ruimte zit tussen de batterij en de batterijklep. Men legt er dan wat tussen, een stukje schuim of een opgevouwen visitekaartje ofzo. Leuk en aardig, maar dan blijf ik rondlopen met een telefoon die 'net niet' is.

Iemand die hier over mee kan praten? :)

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reboot heb ik ook gehad met de vorige versie.
Met de laatste LEAK heb ik hier nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Graizie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:37:
De laatste ervaar ik wat problemen met mijn Q10. Hij herstart zeker één keer per dag, soms nog vaker. Dat is best irritant. Zeker aangezien het opstarten zo laaaang duurt. Ik weet het, de telefoon werkt dan in één keer goed, maar het wordt meerdere malen per dag wel vervelend.

Het gebeurt eigenlijk alleen wanneer ik de telefoon ergens neerleg. Als ik zo rond zoek op internet zou dit liggen aan het feit dat er ruimte zit tussen de batterij en de batterijklep. Men legt er dan wat tussen, een stukje schuim of een opgevouwen visitekaartje ofzo. Leuk en aardig, maar dan blijf ik rondlopen met een telefoon die 'net niet' is.

Iemand die hier over mee kan praten? :)
Heb dat probleem ook gehad.
Een klein stukje papier tussen de batterij en de telefoon gepropt, voorkomt het probleem nu al maanden.
Erg vervelend, bij elk 'tikje' viel de telefoon toen uit.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
Ik ga toch maar voor de gevouwen-papier-oplossing. Hebben jullie trouwens een cover om de telefoon heen?

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Graizie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:14:
Ik ga toch maar voor de gevouwen-papier-oplossing. Hebben jullie trouwens een cover om de telefoon heen?
ja de officiele hard/soft cover.

[ Voor 16% gewijzigd door 3x3 op 03-04-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet, maar ik denk wel dat ik een cover ga aanschaffen. De witte achterklaep begint al blauw te kleuren (na 2 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb ook een paar random reboots gehad deze week, ik ga toch maar eens een stukje papier proberen. Door de lange opstarttijd is het namelijk wel vervelend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Wat een vervelende problemen! Te bizar voor woorden dat je een stukje papiertje in je smartphone moet stoppen om te voorkomen dat ie reboot.

Mijn extra battery charger is een beetje gaan smelten, terwijl ik het gebruik met de Playbook oplader. Een waarschuwing dus voor een mede Q10 gebruiker met de extra battery charger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker. Let op die chargers!

De originele charger geeft minimaal 850 mA.

De Samsung telefoon van mijn vrouw (ook een micro USB lader) geeft maar 500 mA en is dus heel heel warm gewoden, toen ik de BB aan die lader hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

t3q

Say yes to teq

Blackberry Promotion actie is verlengt, nu nog met € 100 retour op de Q10:

http://www.blackberrypromotions.nl/14-0111/

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Bizar, de Q10 is dan inclusief korting voor zo'n 250-299 euro te verkrijgen! Geen geld voor dit prachtig beestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens die 100 euro al op mijn rekening ontvangen (voor die cash back actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen.
1. Hebben jullie ook last van wegvallend bereik en dat hij soms uit zichzelf reboot?
2. De aankoopbon heb ik niet meer en dus kan ik geen garantie via de winkel, maar ik kan geen contactnummer vinden van BB. Weet iemand hier een oplossing voor? (want zij moeten ook een mogelijkheid bieden om het e.e.a. te kunnen afhandelen qua garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Soms haal ik mijn telefoon uit mijn zak en dan zie ik dat hij gereboot is, maar volgens mij komt dat doordat de powerknop is ingedrukt terwijl hij in mijn broekzak zit. Ik vind het zwaar waardeloos dat je de telefoon gewoon kan uitzetten terwijl hij vergrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik las ook ergens dat het aan de batterij kon liggen? Dat deze niet 100% is doordat het soms contact met de contactpunten verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:39:
Maar ik las ook ergens dat het aan de batterij kon liggen? Dat deze niet 100% is doordat het soms contact met de contactpunten verliest?
Ja, een papiertje op de batterij plakken zodat 'ie niet los kan komen helpt bij mij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:44:
[...]

Ja, een papiertje op de batterij plakken zodat 'ie niet los kan komen helpt bij mij.
Welke kant van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die van mij zit op de batterij richting de buitenkant (dwz in aanraking met de batterijcover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:13:
[...]

Welke kant van de batterij?
Links onder,
Links van de contactpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
NicoF schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:32:
Branding gebeurt via de simkaart. Dus als je een Vodafone kaart erin doet zie je het Vodafone bootlogo. Heb zelf ook een q10 via t-mobile en is zonder branding als ik er een Vodafone kaart in doe.
Wellicht een vraag naar de bekende weg met het oog op bovenstaande quote, maar ik zit met het volgende:
Ik heb een unbranded Q10 gekocht bij Wehkamp en gebruik een Ben sim erin. Bij het opstarten zie ik een T-mobile scherm voorbij komen. Ook zie ik een T-mobile ringtone in mijn lijst met ringtones. Betekent dit dat ik stiekem een branded toestel heb (waar ik niet op zit te wachten, ik heb immers unbranded besteld, althans, nergens kon ik uit afleiden dat de Wehkamp toestellen branded zijn) of wordt dit inderdaad veroorzaakt door mijn sim? Ik heb helaas geen andere sim om mee te testen, anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:24:
[...]

Wellicht een vraag naar de bekende weg met het oog op bovenstaande quote, maar ik zit met het volgende:
Ik heb een unbranded Q10 gekocht bij Wehkamp en gebruik een Ben sim erin. Bij het opstarten zie ik een T-mobile scherm voorbij komen. Ook zie ik een T-mobile ringtone in mijn lijst met ringtones. Betekent dit dat ik stiekem een branded toestel heb (waar ik niet op zit te wachten, ik heb immers unbranded besteld, althans, nergens kon ik uit afleiden dat de Wehkamp toestellen branded zijn) of wordt dit inderdaad veroorzaakt door mijn sim? Ik heb helaas geen andere sim om mee te testen, anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.
Start hem eens op zonder sim kaart? Lijkt me dat als het aan de sim ligt dat het weg is als je deze eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie een Vodafone schermpje als ik een Vodafone SIM gebruik, een VirginMobile met mijn T-mobile (EE) SIM, etc. Niets om je druk m te maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 18-05-2014 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Thanks guys, het ligt inderdaad aan de sim, als ik zonder sim opstart krijg ik geen t-mobile schermen. Ik heb dus toch een unbranded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Papiertje onder de batterij? Lijkt wel de Nokia 63xx serie. Die had daar ook last van (ik gebruik die Nokia 6310i als privé toestel, onverwoestbaar). Grappig, dat het na tig jaren dit probleem nog steeds voorkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heeft iemand ook het volgende?

Sinds de update 10.2.1.2941 zie ik geen wifi icon meer maar ben wel connected...

wel een 4G..

iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:07:
Hmm heeft iemand ook het volgende?

Sinds de update 10.2.1.2941 zie ik geen wifi icon meer maar ben wel connected...

wel een 4G..

iemand hetzelfde?
Heb helaas de update nog niet ota gehad. (T-mobile)
In het z10 forum zijn er meer mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Eergisteren de update binnen gekregen (t-mobile). Tot nu toe geen problemen geconstateerd. wifi-icon staat er gewoon.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
truffel50 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:01:
Eergisteren de update binnen gekregen (t-mobile). Tot nu toe geen problemen geconstateerd. wifi-icon staat er gewoon.
Vandaag via T-mobile, een update gehad naar software versie 10.2.1.2977 dus os versie 10.2.1.3247.

Verwarrend die software en os versies.
Maar er lijkt niets veranderd te zijn.
Changelogs spreken ook alleen over bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik heb een ''probleem'' met mijn whatsapp.

Als ik iemand mijn nummer geef dan kan ik wel met de persoon chatten, als ik echter probeer om het nummer aan mijn telefoonboek toe te voegen dan komt die persoon wel in mijn BB telefoonboek maar herkent whatsapp het niet, ik kan en niet zelf een nieuwe chat starten en als ze mij een bericht sturen zie ik alleen het betreffende telefoonnummer.

Dit gebeurd ook nog eens willekeurig, de ene contact voeg ik direct toe de ander dus niet.

Is dit een algemeen probleem van het BB10 systeem, of van Whatsapp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:29:

Als ik iemand mijn nummer geef dan kan ik wel met de persoon chatten, als ik echter probeer om het nummer aan mijn telefoonboek toe te voegen dan komt die persoon wel in mijn BB telefoonboek maar herkent whatsapp het niet, ik kan en niet zelf een nieuwe chat starten en als ze mij een bericht sturen zie ik alleen het betreffende telefoonnummer.

Dit gebeurd ook nog eens willekeurig, de ene contact voeg ik direct toe de ander dus niet.

Whatsapp heeft een favorieten lijst. [sterretje]
En dat zijn alleen mensen waarmee je gechat hebt

In je contacten (contacts) staan al je contact personen.
Daar kom je via het menu (links) en dan contacts,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Helaas is dat niet de oplossing. De contactpersoon staat ook niet tussen die lijst * ik heb dan een hele rits aan contact personen maar niet degene met bovenstaand probleem.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jeffrey88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:27:
Helaas is dat niet de oplossing. De contactpersoon staat ook niet tussen die lijst * ik heb dan een hele rits aan contact personen maar niet degene met bovenstaand probleem.

Toch bedankt.
Ik heb hetzelfde probleem. Maar het lost zichzelf dan weer automatisch op. Heb het idee dat whatsapp m'n contactenlijst met mailcontacten, telefooncontacten en facebookcontacten af en toe niet heel leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
wimjongil schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:47:
Ik heb hetzelfde probleem. Maar het lost zichzelf dan weer automatisch op. Heb het idee dat whatsapp m'n contactenlijst met mailcontacten, telefooncontacten en facebookcontacten af en toe niet heel leuk vindt.
Whatsapp heeft inderdaad soms moeite met alle contacten. Maar soms heb ik het vermoeden dat de contacten app van BlackBerry daar zelf ook moeite mee heeft. Ik heb uiteindelijk de Facebook app eraf gegooid zodat die niet met mijn contacten gaat synchroniseren.
Jeffrey88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:29:

Ik had dat probleem eerst ook. Ik denk zelf dat het ligt aan het feit aan de locatie waar een nieuw contact wordt opgeslagen. Doe dit in ieder geval lokaal of naar je SIM kaart. Want ik denk dat Whatsapp alleen die contactenbestanden scant. Dus als je een contact toevoegt aan puur je Gmail contactenlijst, dan ziet Whatsapp die niet (wat op zich best logisch is eigenlijk). Dus onbekend nieuw nummer: toevoegen aan lokale contacten en SIM kaart, dan in Whatsapp zelf refresh favorites kiezen... dan krijg je hem in principe direct (was met legacy OS wel anders).

Hopelijk werkt dat voor jou!

[ Voor 0% gewijzigd door itsyaboy op 04-07-2014 15:54 . Reden: verkeerd woord lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van het wegvallen van het bereik kuren m.b.t. data als je reist met het ov door verschillende steden? Als ik van Zwolle naar Almere ga, dan doet mijn mobiel internet het soms wel in Almere en de andere keer moet ik mn mobiele netwerk uit - en aanzetten. Heel erg strange. Mijn provider is telfort en andere personen met andere telefoons hebben hier geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardOost
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:23
Ik heb ook Telfort en ervaar ook problemen in het bereik; soms moet ik mijn Q10 even op 2G zetten omdat ik anders geen verbinding heb. Overigens had ik dit probleem niet met mijn vorige BB (9780).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Naar aanleiding van de cashbackactie en het overlijden van mijn mobiel ben ik aan het twijfelen om wellicht een Q10 of Z10 aan te schaffen. Deze zal voor mijn werk gebruikt gaan worden. Ik heb echter nog nooit een telefoon met een hardware keyboard gehad, ik kan mij echter voorstellen dat dit wel een grote plus heeft m.b.t. email e.d.

Nu kwamen echter een aantal vragen naar boven naar aanleiding van voornamelijk oudere reacties. Allereerst, door het 1:1 scherm zouden apps niet goed of niet werken en vooral het opzoeken welke wel en niet werken. Ervaren jullie dit als een groot probleem met regelmatig issues?

De volgende vraag betreft ook het scherm. Door het kortere scherm kan ik mij voorstellen dat er veelvuldig gescrolld moet worden, zelfs in emails, hoe is dit in de praktijk?

Laatste vraag richt zich op email/snelkoppeling. Je kan 'email John' tikken om een email te versturen, maar zijn er issues met de verzender als je met meerdere emailboxen werkt? ( Aangezien ik ik met 5 emailboxen werk)

ik heb nu twee telefoons met 3.8/4 inch, dus ik zou met een kleiner scherm ook overweg moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Chevalley schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:49:
Naar aanleiding van de cashbackactie en het overlijden van mijn mobiel ben ik aan het twijfelen om wellicht een Q10 of Z10 aan te schaffen. Deze zal voor mijn werk gebruikt gaan worden. Ik heb echter nog nooit een telefoon met een hardware keyboard gehad, ik kan mij echter voorstellen dat dit wel een grote plus heeft m.b.t. email e.d.

Nu kwamen echter een aantal vragen naar boven naar aanleiding van voornamelijk oudere reacties. Allereerst, door het 1:1 scherm zouden apps niet goed of niet werken en vooral het opzoeken welke wel en niet werken. Ervaren jullie dit als een groot probleem met regelmatig issues?

De volgende vraag betreft ook het scherm. Door het kortere scherm kan ik mij voorstellen dat er veelvuldig gescrolld moet worden, zelfs in emails, hoe is dit in de praktijk?

Laatste vraag richt zich op email/snelkoppeling. Je kan 'email John' tikken om een email te versturen, maar zijn er issues met de verzender als je met meerdere emailboxen werkt? ( Aangezien ik ik met 5 emailboxen werk)

ik heb nu twee telefoons met 3.8/4 inch, dus ik zou met een kleiner scherm ook overweg moeten kunnen.
Scrollen merk je niet echt in mails, je leest immers toch altijd maar 1 regel tegelijkertijd en gelukkig kunnen er meerdere op je scherm. Bovendien als je werkt met een klein lettergrootte heb je sowieso weinig last van het scrollen. Het went vanzelf, net zoals scrollen op een webpagina op desktop etc.

Blackberry werkt juist erg fijn met meerdere mailboxen, fijner dan iOS/Android. Blackberry is echt meer gericht op werken en je hebt vaak toch wel meerdere mailboxen op je werk.

En het probleem van je apps, dat ligt echt aan welke je gebruikt. En er zijn best vaak updates voor BBos die het een en ander kunnen verbeteren. Voor meeste toepassingen is er allang een app die wel goed werkt. Bij problemen kan je ook even op een site zoals bijv. Crackberry kijken.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrollen bij mail ed. en social media stoor ik mij hier niet aan. Soms is het wel een probleem bij android apps met dikke boven en onderbalk.

Als. Je typt "mail (naam)" opent de hub, en dan kom je in een nieuw bericht. Standaard staat je primaire mail geselecteerd, en kun je via een dropdown menu al je mail accounts selecteren.

Dat gaat soepel, en daaruit en vele andere zaken blijkt dat de hub gemaakt is voor communicatie over meerdere accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Bedankt beide voor de reacties, goed om te horen. Dan moet nu maar even gaan bedenken of ik het extra bedrag voor de Q10 t.o.v. de Z10 het waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Zit min of meer in zelfde schuitje. Heb paar maanden Z10 gehad en wil nu naar de Q10 vanwege betere batterijtijd (of de Z30 al ligt die aardig boven budget). Nu gebruik ik mn toestel ook als ereader. Is dat beetje te doen op kleine scherm van de Q10? In verschillende reviews komt het kleine scherm nl als negatief punt naar boven. Liever houd ik wat euro's in mn zak en ga voor de Q10 ipv de Z30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tijdje het gevoel dat ik wil overstappen naar een Q10 ivm toetsenbord.. maar ik wacht toch liever op de passport (of ik moet hem echt heel goedkoop kunnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een Q10 als e-reader? Lijkt me geen succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Dan weet ik voldoende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou inderdaad de Z10 houden of Z30 :) (je hebt 50 euro retour nu he, tot 31 aug dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Oh ok, thanks. Wist niet dat die actie nog liep (heb m'n Z10 met dezelfde actie aangeschaft).
Dan wordt t de Z30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitz76 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:25:
Oh ok, thanks. Wist niet dat die actie nog liep (heb m'n Z10 met dezelfde actie aangeschaft).
Dan wordt t de Z30
niet nog, alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo, sinds kort gebruik ik een Q10, mijn eerste Blackberry en ik vind het een erg mooi toestel.

Nou lees ik altijd dat Blackberry veiligheid hoog heeft zitten en daarover heb ik een vraag:

1. Ik lees dat als je 10 keer het verkeerde password invult je telefoondata gewist wordt. Is de telefoon daarna 'ge-reset' en kan hij door iemand opnieuw ingesteld worden en gebruikt worden?

Dit zou ik erg vreemd vinden. Dat zou aanmoedigen om BB's te stelen.. Simpelweg 10 verkeerd invoeren en je hebt een clean toestel klaar voor gebruik.

2. Wist hij gebruikersdata en ook de data op de sd-card?

3. Ik wil graag dat de telefoon lockt als het scherm de time out in gaat en langzaam uit gaat.

Nu heb ik dat het scherm na 30 secs uit gaat. Maar de lock staat op 1 minuut. Ik wil dus dat hij ook lockt na die 30 seconden.

4. Kan je je data op de sd card beveiligen - werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Furious5: Check crackberry.com eens, daar is echt heel veel info te vinden! Ik weet zeker dat een aantal van deze vragen daar al beantwoord zijn. Wat betreft de lock instellingen, daar valt weinig aan te wijzigen aangezien dit standaard settings in BB10 zijn. Misschien een custom app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
M'n 9900 is overleden.

Ik denk niet dat ik zou kunnen wennen aan gebrek van de superieure trackpad op Q10, waardoor je niet efficient kunt bewegen. Dus tijdelijk als leentoetsel een hele oude Blackberry met een rubberen balletje :')!

Vreselijk.

Ik wacht wel af totdat ik in december de Q20 aka Classic kan kopen, ook al kost-ie 500 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-08-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hatsieflatsie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:17:
Ik denk niet dat ik zou kunnen wennen aan gebrek van de superieure trackpad op Q10, waardoor je niet efficient kunt bewegen. Dus tijdelijk als leentoetsel een hele oude Blackberry met een rubberen balletje :')!
Het was even wennen, maar intussen mis ik de trackpad niet meer. Al zou ik het niet erg vinden als 'ie terug kwam, al is het meer voor de back-toets (die mis ik nog steeds!).

Het veel betere scherm e.d. maken dat ik de overstap toch kan aanraden :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 03-08-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:22:
[...]

Het was even wennen, maar intussen mis ik de trackpad niet meer. Al zou ik het niet erg vinden als 'ie terug kwam, al is het meer voor de back-toets (die mis ik nog steeds!).

Het veel betere scherm e.d. maken dat ik de overstap toch kan aanraden :)
Dan ga je genieten van je volgende BlackBerry.
De nieuwe classic is een opgevoerde Q10 met Trackpad! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil alleen een back-toets :+

Ik kijk eerst even wat de prijs is van die nieuwe Classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:24:
[...]

Dan ga je genieten van je volgende BlackBerry.
De nieuwe classic is een opgevoerde Q10 met Trackpad! ;)
Plus 3,5 inch, tegenover de 3,1 inch van Q10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
gambieter schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:26:
Ik wil alleen een back-toets :+

Ik kijk eerst even wat de prijs is van die nieuwe Classic :)
De Classic komt met de gehele toolbelt.. dus je krijgt ze allemaal terug ;) Prijs is inderdaad een erg belangrijke factor hier. Geldt natuurlijk ook voor de Passport.

De Q10 is duidelijk een verbetering ten opzichte van de 9900. Dat de Classic weer een maatje groter gaat zijn + toolbelt is alleen maar een stap vooruit. Al ga ik zelf voor de Passport.. denk/hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Q10 binnen gekregen! Was een ruil voor mijn Z10 om te proberen voor ik besluit of ik een Classic, Passport of toch voor Full touch ga.

Eerste ervaring is dat van touchscreen naar toetsenbord net zo lastig is als van toetsenbord naar touchscreen, het is super wennen maar typt toch heel fijn.
Ik had verwacht dat specialen zweedse tekens die ik gebruik erg lastig was maar tot nu toe heb ik nog geen probleem gehad met typen van zweedse woorden, nu is het ook fijn dat als ik ze zonder de speciale åöä typ dat ze worden verbetert door BlackBerry.

Scherm van 3,1 inch is klein maar niet te klein, tijdens het typen (wat ik veel doe) hou ik nog steeds meer ruimte over op de Q10 dan dat ik had op de Z10 en dat vind ik heel erg fijn.

Probleem is, en dat vond ik altijd is dat de swipe balk te dun is tegenover de Z10 en dat maakt swipen voor mij lastig, en dit is meteen een reden waarom ik steeds meer neig naar de BlackBerry Classic ipv de passport.

Als ik apps kan sluiten dmv ophang knop vind ik dit heel erg fijn, of terug kan naar vorige scherm dmv terug toets.
Als het goed is (hoop ik dan) heb je ook geen extra knoppen onder apps om terug te gaan simpelweg omdat deze niet meer nodig zijn == meer scherm ruimte over.

Dus 3,5 inch van de Classic is wel mooier maar het is maar 0,4 inch meer en dat is maar 0,8cm +-.

Active frames op Q10 vind ik erg fijn, die van de Z vond ik echt te groot!
Lettergrote op Q10 heb ik op 6 net als op mijn Z10 en dit is erg fijn.

Jammere van de Q10 is dat bepaalde dingen zoals de hub donker zijn, nu snap ik dat wel maar ik ben een persoon van de lichtere kleuren, en daar wil ik best batterijduur voor inleveren, gelukkig krijgt de Classic IPS LCD.

Na ongeveer 2 uurtjes nu met de Q10 vind ik het een heel mooi apparaat, en ondanks dat ik weer moet wennen vind ik hem heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Een donkere Hub? Dat heb ik nooit voor elkaar gekregen op mijn q10! En ik wil dat ook op mijn passport :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Rudedadude schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:24:
Een donkere Hub? Dat heb ik nooit voor elkaar gekregen op mijn q10! En ik wil dat ook op mijn passport :)
Inderdaad!! De optie van een donkere hub bestaat toch helemaal niet? Zo ja, please tell us! Want ik wil dat ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses :) ik bedoelde inderdaad donkere instellingen menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 13:33
Zojuist eentje besteld, mijn droid 4 is te traag en valt bijna uit elkaar. En aangezien ik niet zonder toetsenbord kan kom je al snel bij blackberry uit. Is het mogelijk om mijn oude whatsapp gesprekken over te zetten van android naar blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
SeanCattery schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:50:
Zojuist eentje besteld, mijn droid 4 is te traag en valt bijna uit elkaar. En aangezien ik niet zonder toetsenbord kan kom je al snel bij blackberry uit. Is het mogelijk om mijn oude whatsapp gesprekken over te zetten van android naar blackberry?
https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/23753886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het antwoord is : nee dat kan niet. Paar weken terug toevallig uitgezocht.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb de nieuwste versie van BBM. Nu heb ik de optie voor HD pictures op automatisch HD foto's sturen gezet. Hoe zet ik dit terug? Ik kan deze instelling nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Van de bovenste rand naar onder swipen en dan naar instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
pineapple23 schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:33:
Van de bovenste rand naar onder swipen en dan naar instellingen :)
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Hier een nieuwe Blackberry Q10 gebruiker, sinds afgelopen donderdag.

Een heel gemengd gevoel erbij. De interface is super, werkt lekker en aardig intuitief. En het toetsenbord typt ook goed, al snap ik niet zo goed dat ik wel met één toetsaanslag een $ kan maken maar géén . of @. Ze zijn wel erg financieel ingesteld daar geloof ik :P

Maar er lopen een aantal dingen niet lekker. De versie die ik erbij kreeg (BB OS 10.1.x ofzo) had een voor mij vrij grote tekortkoming: de CardDAV ondersteuning werkte niet. Ik kon CalDAV netjes instellen op de ownCloud server en dat werkte. De instellingen voor CardDAV kon ik ok maken maar hij kreeg met geen mogelijk verbinding. Na een korte zoektocht kwam ik bij een "leak" op Crackberry uit en draai daardoor nu op 10.3.1.600. Mogelijk hebben mijn problemen daarmee te maken.

De eerste is spontane reboots. En dan echt vaak, meerdere keren per dag. Ik heb de telefoon al meerdere malen uit mijn zak gehaald waarna ik erachter kom dat hij vraagt om mijn pincode. Een aantal keer heb ik het ook met eigen ogen mogen aanschouwen: ik probeer de telefoon van de schermbeveiliging te halen en zie dan het BlackBerry logo in het scherm verschijnen, waarna ik een minuut of wat later mijn pincode alsnog in mag typen. Een zoektochtje op internet leverde mij op dat dat kon komen door een loszittende batterij maar volgens mij is dat echt niet het geval, ik kan kloppen, schudden en jongleren met het ding wat ik wil maar ik kan op die manier geen reboot forceren. Wel krijg ik vaag het idee dat het enige samenhang heeft met slecht mobiel bereik: als ik de lift in stap waar geen bereik is gebeurt het 9 van de 10 keer.

Tweede is oncontroleerbaar datagebruik. Het is nu 3 november en ik kreeg vannacht een SMS'je dat 80% van mijn bundel verbruikt is (Ben Internet Zuinig, 200 MB). In 3 dagen dus. Het grafiekje bij Gegevensbeheer verteld mij echter dat ik 4MB verbruikt heb. Ik vermoedt dat Ben hierin gelijk heeft, aangezien ik nooit in de buurt van mijn bundel kwam met mijn oude telefoon. Bovendien heb ik wat filmpjes op Youtube zitten kijken op mijn telefoon, in de veronderstelling dat ik op Wifi zat, terwijl ik daarna zag dat hij geen verbinding had. Maar waarom is dat dataverbruik dan niet in de tellingen meegenomen?

Bovendien heb ik mijn e-mailaccounts ingesteld om alleen handmatig te synchroniseren, en daarbij uitsluitend kopteksten te downloaden. Helaas haalt hij in ieder geval na elke reboot álle mail op, of ik er nu om vraag of niet. En dat inclusief attachments. Dat in combinatie met het spontane reboot probleemn levert dus heel wat ongewenste mail-ophaal-acties op.

Ik heb bewust een kleine data-bundel omdat ik data-gebruik eigenlijk zo veel mogelijk wil beperken tot WhatsApp. Op mijn oude telefoon had ik 'm dan ook zo ingesteld dat élke keer als iets data wilde verbruiken ik een popup kreeg die mij vroeg welke verbinding ik hiervoor wilde gebruiken. Hierbij wist ik dus altijd zeker of er Wifi of 3G gebruikt werd. Dat heb ik op de BlackBerry nog niet voor elkaar gekregen.

Herkent iemand deze problemen en hebben jullie suggesties om dit op te lossen?

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Gebruik databundel: deze zet ik handmatig aan en uit. Ik wil namelijk zelf bepalen of de telefoon deze gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

ronaldinho schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:03:
Gebruik databundel: deze zet ik handmatig aan en uit. Ik wil namelijk zelf bepalen of de telefoon deze gebruikt of niet.
Dat is een work-around wat op zich redelijk acceptabel is, met uitzondering van WhatsApp: ik wil eigenlijk dat WhatsApp wel continu toestemming heeft om de verbinding te gebruiken. Ik heb WhatsApp al zo ingesteld dat media niet automatisch gedownload worden dus dan is het dataverbruik enkele kilobytes, dat loopt niet zo'n vaart.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

MadEgg schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:24:
De eerste is spontane reboots. En dan echt vaak, meerdere keren per dag. Ik heb de telefoon al meerdere malen uit mijn zak gehaald waarna ik erachter kom dat hij vraagt om mijn pincode. Een aantal keer heb ik het ook met eigen ogen mogen aanschouwen: ik probeer de telefoon van de schermbeveiliging te halen en zie dan het BlackBerry logo in het scherm verschijnen, waarna ik een minuut of wat later mijn pincode alsnog in mag typen. Een zoektochtje op internet leverde mij op dat dat kon komen door een loszittende batterij maar volgens mij is dat echt niet het geval, ik kan kloppen, schudden en jongleren met het ding wat ik wil maar ik kan op die manier geen reboot forceren. Wel krijg ik vaag het idee dat het enige samenhang heeft met slecht mobiel bereik: als ik de lift in stap waar geen bereik is gebeurt het 9 van de 10 keer.
Inmiddels een duidelijkere diagnose. Het is in ieder geval hardwarematig. Als ik telefoon in twee handen heb en aan beide uiteinden een beetje druk zet (denk aan BendGate maar dan heel wat minder extreem) kan ik een reboot "forceren". Dan toch maar even garantie aanvragen, lijkt me? Ben alleen bang dat ik hem dan weer naar de "originele" versie van BB OS moet flashen, anders gaan ze vast zeuren over dat daardoor de garantie vervallen is ofzo.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:56:
Het antwoord is : nee dat kan niet. Paar weken terug toevallig uitgezocht.
In principe kan het wel denk ik, door de android versie van Whatsapp te gebruiken op je Q10. Maar dat is natuurlijk niet een gewenste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
De Q20 Classic zojuist pre-ordered. :)

• Radical1980
Heb sinds gisteren een probleem met de connectie tussen mijn Q10 en mijn auto. Nu wil ik deze connectie opnieuw opzetten en mijn oude connectie verwijderen. Als ik dit via bluetooth instellingen probeer dan krijg ik een melding. Wie heeft een suggestie?

Afbeeldingslocatie: http://img9.uploadhouse.com/fileuploads/21514/215143493855432c260f2708327dce99c2223420.jpg

• Radical1980
Zelf opgelost. Na een reboot kon ik het apparaat wel loskoppelen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bah. Mijn Q10 begint toch wat gebreken te vertonen, vooral toetsenbord (de A, K, alt doen het steeds vaker niet). Geen garantie.

Zit een beetje te twijfelen. Vind de Q10 een mooi compromis als email-telefoon voor op het werk. De Classic is me te duur en ook een stukje zwaarder, maar een Q10 heb je op Ebay al voor ~100-120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
gambieter schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:34:
Bah. Mijn Q10 begint toch wat gebreken te vertonen, vooral toetsenbord (de A, K, alt doen het steeds vaker niet). Geen garantie.

Zit een beetje te twijfelen. Vind de Q10 een mooi compromis als email-telefoon voor op het werk. De Classic is me te duur en ook een stukje zwaarder, maar een Q10 heb je op Ebay al voor ~100-120 euro.
Als je het aan durft kan je zelf het toetsenbord vervangen, maar als ik de youtube videos zie dan is het niet heel makkelijk en zonder risico.

Ik ben zelf ook op zoek naar een Q10, maar heb ze nieuw (incl verzendkosten) nog niet voor die prijs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Superstudent schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:33:
Ik ben zelf ook op zoek naar een Q10, maar heb ze nieuw (incl verzendkosten) nog niet voor die prijs gevonden.
Nee, nieuw zijn ze niet voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:00

Tarin

Just plain weird.

Ik zit te twijfelen om voor mijn vrouw een Q10 te bestellen. Ze wil niet teveel geld aan uitgeven aan een nieuwe (smart)phone en ik zoek iets ter vervanging van haar Sony XPeria Mini Pro (niet-X10) die helaas aan het overlijden is.

De Classic is ook leuk, maar flink duurder (190 vs 320 euro) en dat is het haar niet waard als de Q10 ook voldoet. Ik zelf had het liefst een Palm Pre gehad :P.
De Q5 heeft een minder goed toetsenbord (las ik in een review)? Als dat reuze mee valt, is de Q5 wellicht ook een goeie optie.

Belangrijkste is: QWERTY(/Z, we wonen in Duitsland), Whatsapp beschikbaar, betrouwbaarheid (het ding moet weer een paar jaar meegaan).

Een paar vraagjes heb ik nog als Blackberry-leek:

- Hoe zit het met updates? De Q10 is bijna 3 jaar oud, bestaat de kans dat er over anderhalf jaar een Whatsapp-update uit komt die een nieuwere BB OS vereist dan er beschikbaar is voor de Q10?

- We hebben een 10MB internet-bundel, wat met de Xperia prima werkt (alleen Whatsapp heeft (mobiel) internettoegang en haalt geen media binnen). Gaat dit met een Q10 ook werken of is daar nog achtergrond-dataverkeer waarover je als gebruiker geen/weinig controle hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 09-12-2015 13:04 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Whatsapp is wel goed in backwards compatibility. Had laatst een oude Nokia E6-00 onder het stof vandaan gehaald en hoewel wat sloom, werkte het nog wel. Denk dat whatsapp voor BB ook gewoon jaren ondersteuning heeft.

Je tweede vraag weet ik niet precies, maar als je geen email, facebook, twitter, linkedin enzo koppelt lijkt me dat er vrij weinig data gebruikt wordt. Overigens is 100MB natuurlijk ook niet heel duur meer. ;)

De Q10 is verder een erg fijne mobiel, als communicatiemiddel misschien nog wel fijner dan de Classic. Ik vind m'n classic een beetje groot en zwaar, en kan 'm eigenlijk niet met één hand of liggend bedienen. De Q10 is net wat kleiner en een stuk lichter, waardoor dat wel ging. De Classic voelt wel meer premium aan en de cursor en het grotere scherm komen af en toe van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:00

Tarin

Just plain weird.

wimjongil schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:24:
Whatsapp is wel goed in backwards compatibility. Had laatst een oude Nokia E6-00 onder het stof vandaan gehaald en hoewel wat sloom, werkte het nog wel. Denk dat whatsapp voor BB ook gewoon jaren ondersteuning heeft.
Ik heb momenteel een Asha 200 voor Whatsapp (en dual-sim), en die is frustrerend traag (met het openen van chats en Whatsapp) en heeft veel te weinig geheugen. Maar dat zou beiden geen probleem mogen zijn met de Q10.
Hoe doet RIM dat? Komen er nog steeds updates voor de Q10 uit? Zelf vanuit Android-land komende verwacht ik niet al te veel, maar het zou een mooie plus zijn.
Je tweede vraag weet ik niet precies, maar als je geen email, facebook, twitter, linkedin enzo koppelt lijkt me dat er vrij weinig data gebruikt wordt. Overigens is 100MB natuurlijk ook niet heel duur meer. ;)
Het probleem is dat we bij dat abonnement geen extra databundel af kunnen sluiten - we hebben twee gratis sim-kaarten bij onze vaste lijn waarmee we onderling gratis en naar andere nummers voor 7 cent per minuut kunnen bellen (wat we vrijwel nooit doen omdat we thuis flatrate hebben), maar daar zit dus maar 10 MB internet bij, wat voor Whatsapp voldoende zou moeten zijn.
De Q10 is verder een erg fijne mobiel, als communicatiemiddel misschien nog wel fijner dan de Classic. Ik vind m'n classic een beetje groot en zwaar, en kan 'm eigenlijk niet met één hand of liggend bedienen. De Q10 is net wat kleiner en een stuk lichter, waardoor dat wel ging. De Classic voelt wel meer premium aan en de cursor en het grotere scherm komen af en toe van pas.
Dat is goed te horen, kleiner/lichter is beter. Qua schermgrootte komt het wel goed, de Xperia mini pro heeft ook maar een 3"- scherm.

Dank je voor de info! Ik ga het dataverbruik nog onderzoeken, als dat positief uitvalt bestellen we er vanavond eentje.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Tarin schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:13:
[...]
Ik heb momenteel een Asha 200 voor Whatsapp (en dual-sim), en die is frustrerend traag (met het openen van chats en Whatsapp) en heeft veel te weinig geheugen. Maar dat zou beiden geen probleem mogen zijn met de Q10.
Hoe doet RIM dat? Komen er nog steeds updates voor de Q10 uit? Zelf vanuit Android-land komende verwacht ik niet al te veel, maar het zou een mooie plus zijn.
Volgens mij komt 10.4 niet naar de Q10, maar alleen nog kleine updates/bugfixes. Zou wel snor moeten zitten dus.
[...]

Het probleem is dat we bij dat abonnement geen extra databundel af kunnen sluiten - we hebben twee gratis sim-kaarten bij onze vaste lijn waarmee we onderling gratis en naar andere nummers voor 7 cent per minuut kunnen bellen (wat we vrijwel nooit doen omdat we thuis flatrate hebben), maar daar zit dus maar 10 MB internet bij, wat voor Whatsapp voldoende zou moeten zijn.
Ah, logisch.
[...]

Dat is goed te horen, kleiner/lichter is beter. Qua schermgrootte komt het wel goed, de Xperia mini pro heeft ook maar een 3"- scherm.

Dank je voor de info! Ik ga het dataverbruik nog onderzoeken, als dat positief uitvalt bestellen we er vanavond eentje.
Tof! Na mijn Nokia E6 stapte ik over op de Q10, wat een verademing was dat. Nog steeds een heerlijk toetsenbord, maar behoorlijk snel en een intuïtief OS. En de hub is ongeëvenaard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik vind de Q10 na 2 jaar nog steeds een zeer prettige telefoon. Solide en om te communiceren een van de beste apparaten (Efficient OS, HUB, geen lag, veilig). Enige nadeel is natuurlijk het app aanbod, mocht je dat echt belangrijk vinden. De browser van BB 10 is zo goed dat de websites van NS en Ov9292 sneller werken dan de apps zelf. Voor de rest lijkt het erop dat BB 10 voor de consumenten afgebouwd wordt, de zakelijke markt lijkt nog wel aandacht voor te zijn. Er staat als het goed is nog een 10.3.3 update gepland voor de huidige BB 10 apparaten, daarna is niets bekend en dus onzeker.

Ik heb nu Google Playstore draaien, maar gezien ik steeds minder apps gebruik gaat deze er op termijn weer af. Er is dus nog erg veel mogelijk met BB10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:34:

Ik voel me nu net een dinosaurus, maar ik heb via Ebay een zwarte Q10 gescoord inclusief 2 officiele BB hoesjes (flipcover en de gewone), lader etc voor £75, zeg €100. Het toetsenbordje van mijn oude was erger aan het worden, moest telkens 2 of 3x wachtwoord ingeven omdat er een "a" niet werd geregistreerd (a ipv aa).

* gambieter is blij met zijn Q10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Knip, geen V&A

[ Voor 122% gewijzigd door The Wizard op 10-02-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
gambieter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Ik voel me nu net een dinosaurus, maar ik heb via Ebay een zwarte Q10 gescoord inclusief 2 officiele BB hoesjes (flipcover en de gewone), lader etc voor £75, zeg €100. Het toetsenbordje van mijn oude was erger aan het worden, moest telkens 2 of 3x wachtwoord ingeven omdat er een "a" niet werd geregistreerd (a ipv aa).

* gambieter is blij met zijn Q10
Well done! Ik hebeen maandje geleden, toen mijn Q10 overleed, de overstap naar de Classic gemaakt maar deze is toch net wat te groot en te zwaar voor comfortabel gebruik, zeker met 1 hand. Tenminste, vergeleken met m'n Q10 dan. Ik wilde per se een nieuwe zwarte Q10 en heb hard gezocht in NL maar helaas waren ze te duur (400e bij bol.com, alle andere waren wit, refurbished, met Grieks keyboard, QWERTZ versies etc etc). Daarom toch bij de Classic uitgekomen maar als ik mocht kiezen, dan zou ik weer terug gaan naar de Q10. De Classic is prima hoor, maar de Q10 toch nog net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

koksie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:07:
Well done! Ik hebeen maandje geleden, toen mijn Q10 overleed, de overstap naar de Classic gemaakt maar deze is toch net wat te groot en te zwaar voor comfortabel gebruik, zeker met 1 hand. Tenminste, vergeleken met m'n Q10 dan. Ik wilde per se een nieuwe zwarte Q10 en heb hard gezocht in NL maar helaas waren ze te duur (400e bij bol.com, alle andere waren wit, refurbished, met Grieks keyboard, QWERTZ versies etc etc). Daarom toch bij de Classic uitgekomen maar als ik mocht kiezen, dan zou ik weer terug gaan naar de Q10. De Classic is prima hoor, maar de Q10 toch nog net wat beter.
Op Ebay UK zijn er zat goede mogelijkheden, ik deed gewoon even mee met een veiling waar 3 uur voor aflopen nog niemand geboden had. Koopje :)

Classic heb ik naar gekeken, maar geen verwisselbare batterij, en zwaarder, dat leek me toch minder geschikt. Als ik geen keuze had gehad, zou het dat waarschijnlijk wel zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
gambieter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Op Ebay UK zijn er zat goede mogelijkheden, ik deed gewoon even mee met een veiling waar 3 uur voor aflopen nog niemand geboden had. Koopje :)

Classic heb ik naar gekeken, maar geen verwisselbare batterij, en zwaarder, dat leek me toch minder geschikt. Als ik geen keuze had gehad, zou het dat waarschijnlijk wel zijn geworden.
Klopt, ik weinig keuze, vandaar toch maar de Classic. Ach, het werkt best hoor, maar de Q10 is toch net wat fijner. Het enige dat ik echt zou missen, zou het grotere scherm van de Classic zijn, dat vind ik toch wel top. Toolbelt kan me gestolen worden, gebruik ik nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
koksie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Klopt, ik weinig keuze, vandaar toch maar de Classic. Ach, het werkt best hoor, maar de Q10 is toch net wat fijner. Het enige dat ik echt zou missen, zou het grotere scherm van de Classic zijn, dat vind ik toch wel top. Toolbelt kan me gestolen worden, gebruik ik nauwelijks.
Ik vind de Q10 denk ik ook beter dan de Classic. Trackpoint is wel super fijn bij browsen, maar voor de rest vind ik 'm eigenlijk veel te zwaar. Het grote scherm is tegelijkertijd ook een nadeel: als ik 'm in één hand vast heb, kan ik niet met m'n duim bij de bovenkant van het scherm, waar ik dat bij de Q10 wel kon.

Hij is wel mooier dan de Q10 trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
wimjongil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:36:
[...]

Ik vind de Q10 denk ik ook beter dan de Classic. Trackpoint is wel super fijn bij browsen, maar voor de rest vind ik 'm eigenlijk veel te zwaar. Het grote scherm is tegelijkertijd ook een nadeel: als ik 'm in één hand vast heb, kan ik niet met m'n duim bij de bovenkant van het scherm, waar ik dat bij de Q10 wel kon.

Hij is wel mooier dan de Q10 trouwens. :P
Helemaal mee eens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:33
Zins kort heb ik ook een Q10, via marktplaats heb ik deze kunnen bemachtigen.Ik heb vroeger een Cruve gehad en ben dus niet geheel onbekend met BlackBerry.

Hiervoor had ik een iPhone 4s, daarmee vergeleken is de Q10 een waarsnelheidsmonster, dit verschil wordt veroorzaakt doordat de Q10 een 4G verbinding heeft, goed kan multitasten en omdat de iPhone 4s ontzettend traag is geworden zins de laatste OS update.

Het toetsenbord is wel weer wennen. Ik had in de winkel een BlackBerry Classic mogen vasthouden en dat beviel me uitstekend, mede daardoor tot het besluit gekomen om op zoek te gaan naar een Q10. Ik gebruik mijn toestel alleen prive, van m'n wenkgever heb ik ook nog een toestel dus een duur prive toestel is voor mijn geen "must have" .

Het BlackBerry OS heeft me positief en aangenaam verrast. Het gebruik is vele malen handiger dan het ios van Apple. Ook het scherm bevalt uitstekend, film kijken is een minuscule belevenis maar verder heb ik daarover geen op of aanmerkingen.

Door de kramp in mijn vingers vraag ik me wel af of ik niet beter voor een Classic of zelfs een Leap had moeten kiezen. De Classic is nu eenmaal een stuk groter en de Leap heeft een on-schreen keyboard wat ik natuurlijk ken van mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:45

ITsEZ

parttime all-rounder

arjanmoes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:19:Hiervoor had ik een iPhone 4s, daarmee vergeleken is de Q10 een waarsnelheidsmonster, dit verschil wordt veroorzaakt doordat de Q10 een 4G verbinding heeft, goed kan multitasten en omdat de iPhone 4s ontzettend traag is geworden zins de laatste OS update.

De Classic is nu eenmaal een stuk groter en de Leap heeft een on-schreen keyboard wat ik natuurlijk ken van mijn iPhone.
Je vind de Q10 snel? die telefoon is nu zo'n 3 jaar oud.. Iedere keer als ik m'n z10 (zelfde hardware) aanslinger gooi ik em maar snel weer terug in de kast. 8)7 Vergelijken met de Passport is eigenlijk ook niet eerlijk natuurlijk :P

Een BlackBerry on-screen keyboard is NIKS wat je kent van je iPhone, de keren dat ik sneller een bericht getypt had op de z10 dan op een toetsenbord zijn niet op 1 hand te tellen ;)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:33
ITsEZ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Je vind de Q10 snel? die telefoon is nu zo'n 3 jaar oud.. Iedere keer als ik m'n z10 (zelfde hardware) aanslinger gooi ik em maar snel weer terug in de kast. 8)7 Vergelijken met de Passport is eigenlijk ook niet eerlijk natuurlijk :P

Een BlackBerry on-screen keyboard is NIKS wat je kent van je iPhone, de keren dat ik sneller een bericht getypt had op de z10 dan op een toetsenbord zijn niet op 1 hand te tellen ;)
Mijn Q10 is retesnel, zekers in vergelijk met een iPhone 4s waar ios 9.x op staat. Jou PassPort is de BOM dat ding is het momenteel helemaal. Als als die fanboys nu eens echt objectief naar BB OS kijken dan zullen ze moeten toegeven dat dit toch wel een goed OS is, het enige wat mist zijn native BB OS apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

weet iemand hoe ik geluid kan ontvangen op mijn blackberry q10

ik krijg enkel een led lampje maar is vervelend ik wil geluid horen bij mijn binnen komende e-mail

dank U als iemand mij wil antwoorden

Robi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zeer dringend hoe kan je iemand zijn GSM nummer bllokkeren ? ik krijg dreigende SMSen

dat lukt niet iemand zijn nummer blokkeren !!!!

dat is mijn eigen vader maar is mijn vader niet en hij zoekt mij via mensen op via facebook.

politie komt daar niet tussen hoe blokkeer ik zijn nummer aub ?

dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:10:
en zeer dringend hoe kan je iemand zijn GSM nummer bllokkeren ? ik krijg dreigende SMSen

dat lukt niet iemand zijn nummer blokkeren !!!!

dat is mijn eigen vader maar is mijn vader niet en hij zoekt mij via mensen op via facebook.

politie komt daar niet tussen hoe blokkeer ik zijn nummer aub ?

dank je wel
Open de bel-app, settings en dan call blocking. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Weet al iemand meer van wat er met Whatsapp gaat gebeuren? Geen updates zou ik nog acceptabel vinden, maar als het gewoon niet meer functioneert ga ik een nieuwe telefoon moeten aanschaffen... Baal ook al van de facebook app, die nu gewoon een snelkoppeling naar de mobiele website is...

Ik ben daarom ook al met een half oog aan het kijken naar een eventuele vervanger. Het toetsenbord vaarwel zeggen moet waaarschijnlijk sowieso (de Priv is wel heel prijzig), maar de alternatieven zijn nou niet super aantrekkelijk. De iPhone SE heeft wat mij betreft nu de beste papieren, maar die is toch ook aardig aan de prijs. Android trekt me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
wimjongil schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:56:
Weet al iemand meer van wat er met Whatsapp gaat gebeuren? Geen updates zou ik nog acceptabel vinden, maar als het gewoon niet meer functioneert ga ik een nieuwe telefoon moeten aanschaffen... Baal ook al van de facebook app, die nu gewoon een snelkoppeling naar de mobiele website is...

Ik ben daarom ook al met een half oog aan het kijken naar een eventuele vervanger. Het toetsenbord vaarwel zeggen moet waaarschijnlijk sowieso (de Priv is wel heel prijzig), maar de alternatieven zijn nou niet super aantrekkelijk. De iPhone SE heeft wat mij betreft nu de beste papieren, maar die is toch ook aardig aan de prijs. Android trekt me niet zo.
Voor mij tot nu toe nog onbekend. Zolang ik dit jaar maar kan uitzingen met mijn BlackBerry 10 device. Ik wil graag bij een keyboard blijven en het schijnt dat BlackBerry dit jaar nog een toestel met toetsenbord uitbrengt. Mijn Passport werkt super, alleen whatsapp is voor mij ook een pre.

Hier iemand die renders heeft gemaakt van de toestellen die komen.
https://www.blackberrycen...-blackberry-rome-hamburg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
wimjongil schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:56:
Zou de Android versie van WhatsApp werken op BBOS10?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
arjanmoes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:19:
Zins kort heb ik ook een Q10, via marktplaats heb ik deze kunnen bemachtigen.Ik heb vroeger een Cruve gehad en ben dus niet geheel onbekend met BlackBerry.

Hiervoor had ik een iPhone 4s, daarmee vergeleken is de Q10 een waarsnelheidsmonster, dit verschil wordt veroorzaakt doordat de Q10 een 4G verbinding heeft, goed kan multitasten en omdat de iPhone 4s ontzettend traag is geworden zins de laatste OS update.

Het toetsenbord is wel weer wennen. Ik had in de winkel een BlackBerry Classic mogen vasthouden en dat beviel me uitstekend, mede daardoor tot het besluit gekomen om op zoek te gaan naar een Q10. Ik gebruik mijn toestel alleen prive, van m'n wenkgever heb ik ook nog een toestel dus een duur prive toestel is voor mijn geen "must have" .

Het BlackBerry OS heeft me positief en aangenaam verrast. Het gebruik is vele malen handiger dan het ios van Apple. Ook het scherm bevalt uitstekend, film kijken is een minuscule belevenis maar verder heb ik daarover geen op of aanmerkingen.

Door de kramp in mijn vingers vraag ik me wel af of ik niet beter voor een Classic of zelfs een Leap had moeten kiezen. De Classic is nu eenmaal een stuk groter en de Leap heeft een on-schreen keyboard wat ik natuurlijk ken van mijn iPhone.
De Q10 vond ik klein, en niet echt bruikbaar en miste een hoop dingen (zoals trackpad, etc). Sindsdien overgestapt op een Classic, echt een wereld van verschil in dagelijks gebruik. En het is nog zuiniger ook. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Brent schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Zou de Android versie van WhatsApp werken op BBOS10?
Ja die werkt (draai momenteel beide versies van WhatsApp). Er gaat alleen iets mis bij het verzenden van bijlages dacht ik.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste