Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-07 21:20

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uN72FdaH8C7cpZPyRS715yFN/full.png

Vanaf eind mei is ook het 1ste BlackBerry 10 toestel met volwaardig QWERTY toetsenbord in Nederland beschikbaar. Door het verschil in scherm en her en der extra (hotkeys) / ontbrekende (kleiner schermoppervlak) functies verdiend ook dit toestel zijn eigen topic.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nHvDJGVdPQeTzvmcrUYPwLtA/full.png
Waarschijnlijk wordt in nederland de SQN100-3 Versie van de Q10 geleverd (dit is gelijk aan de in Nederland geleverde Developer Variant van de Q10, de "Dev Alpha C").

Processor: Dual-Core 1.5GHz - Snapdragon S4 Plus
RAM: 2GB
Display: 3.1”, SuperAMOLED display, 720 x 720 resolution at 330 PPI, Touch On Lens
Camera: 8MP rear facing camera, Auto Focus, 5X digital zoom, 1080p HD video recording ・2MP front facing camera, 3X digital zoom, 720p HD video recording
Memory:16GB Internal Storage ・Hot Swappable microSD Slot up to 64GB
WiFi: Dual Band 802.11 a/b/g/n ・2.4/5GHz ・4G Mobile Hotspot
GPS: Assisted, Autonomous, and Simultaneous GPS
Battery: BlackBerry NS1, 2100mAh Removable Battery (Dev Alpha C heeft slechts 1800mAh)
Sensors: Accelerometer, Magnetometer, Proximity, Gyroscope, Ambient light sensor
Connectivity: NFC ・microUSB ・microHDMI-Out ・Bluetooth 4.0 Low Energy ・4G LTE
Dimensions (LxWxD): 119.6mm x 66.8mm x 10.35mm (Dev Alpha C is iets groter door z'n afwijkende Body)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XHseVwADFhM4yXCVGkS5vbFQ/full.png
Door de verschillende Schermfactoren zijn er her en der verschillen die voor jou al dan niet relevant zijn in het gebruik. Een aantal van deze verschillen heb ik hieronder voor je verzameld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XAkJzX6x8OKWCDTG37UjsD6D/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gRovJy3iqAr3e8HOL6JOWHIf/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GzWJlO5L6gwbhTK2K43bxUvg/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n2QqTVIxVQc2vEALo8yoymY4/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s08kOiEc69wYOuHR3iqiXiLC/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y2RYsmZRs0Pv1fnj4l8OZIST/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lx2X1I2Z34fg8jUzSQKQu5Z1/full.png
Dit maakt de verschillen tussen de 2 toestellen nog het meest duidelijk. Wanneer je een Echte "Communicatie Freak" bent, dan is de Q10 misschien zelfs de Betere optie, daar er qua scherm in het geval van de Z10 weinig overblijft. De Q10 geeft dan ongeveer evenveel informatie weg en heeft in ruil daarvoor een volwaardig QWERTY Toetsenbord.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BRTQciXDr6dYCOUphXF8qd1N/full.png
Hier zal ik van tijd tot tijd interessante Nieuwtjes delen, wellicht dat hier ooit een verwijzing komt naar het ombouwen van je DAC (Dev Alpha C, red.) naar een Q10 Housing en vind je (interessante) nieuwe OS (Leaks).

Nieuwste OS Leak, 10.2.1.1055: http://forums.crackberry....atures-bugs-fixes-873158/

Dev Alpha C to Q10

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Project DAC to Q10

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a7zRKAEQx2co8PnuadbzmORK/full.png
Dit is een eerste opzet om de discussie gaande te krijgen, je mag me altijd benaderen voor toevoegingen of eventuele toegang tot de TS =).

13-05-23:Topic Start een Body Gegeven.
13-05-24:Z10 / Q10 Scherminhoud vergelijking toegevoegd.
13-11-21:Full Housing Tutorial en laatste Leak toegevoegd

[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 21-11-2013 16:07 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is en blijft een stoer toestel. Ik heb niks met qwerty maar een 3.1 inch scherm is op zich mooi genoeg.

Trouwens !

Blackberry Q10 verkoopt in the UK bij de grootste Retailer beter dan de Samsung S4

Q10 verkoopt meer dan S4 dat is wel apart en dan reken we de Z10 nog niet eens mee.

Dit is over een periode van twee weken en S4 heeft al 10 miljoen toestellen verscheept wereldwijd is het
toch altijd netjes van een duurdere Q10.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Dit topic verdient zeker mijn aandacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Dit topic ga ik volgen. Thanks JunkieXP voor het aanmaken van dit topic.

Ik hoop zeer binnenkort de Q10 via Vodafone te kunnen bestellen in combinatie met een abonnement verlenging :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een erg lange review van de Q10 waarbij ik moet zeggen met update 10.1 de camera nog beter is geworden en collega van mij bevestigd dit ook dus hier onder de link. ;w

http://t.crackberry.com/blackberry-q10-review

blackberry future 10.2

Afbeeldingslocatie: http://berryflow.com/wp-content/uploads/2013/05/10.2.png

game,video en photo draadloos en direct naar je tv met dlna/wifi

schermpje is een TV met mobiel en geen tablet.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik ben zelf in het bezit van een DAC (wat eigenlijk gewoon een vermomde Q10 is) en een LE Z10 dus mocht je vragen over bepaalde weergaves o.i.d. hebben doe ik m'n best deze te beantwoorden om een eventuele Q10 aankoop voor je te onderbouwen =p.

Om een voorbeeld te noemen werkt de Android versie van Instagram wel op de Q10, maar veel meer dan de Foto's van andere bekijken zit er niet in omdat de "Upload" knop door de andere schermverhouding van de Q10 weg valt! Best Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Vind de DAC mooier vorm gegeven dan de Q10, hou zelf meer van rechthoekig dan rond.

Ik ga nog even goed nadenken over de overstap op van z10 naar q10, mede omdat ik eind dit jaar sowieso de stap ga zetten naar Jolla Sailfish. BB10 is eigenlijk een overbruggingsperiode van Meego naar Sailfish voor mij.
Grote kans dat ik binnen nu en 2 maand de q10 heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-07 22:34
Fraaie openingspost, JunkieXP!

Nuttig om te weten is dat de Q10 een AMOLED-scherm bevat, in tegenstelling tot de Z10 dat met een IPS LCD scherm uitgerust is.

Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com/amoled.jpg

Helaas hebben nog veel applicaties en webpagina's witte kleuren. Je ziet dat de AMOLED vooral serieus stroom bespaart bij zwarte kleuren. Je hebt in Q10 overigens de optie om een witte thema te kiezen, maar is ook uitgerust met een black theme (wat niet het geval is met Z10), dus wees verstandig en kies de black theme..

[ Voor 17% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-05-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 23:01
Kan niet wachten heb momenteel z10 in bezit maar ruil hem toch in voor een q10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:01:
Je hebt in Q10 overigens de optie om een witte thema te kiezen, maar is ook uitgerust met een black theme (wat niet het geval is met Z10), dus wees verstandig en kies de black theme..
Thanks =). Kun jij voor de compleetheid aangeven waar deze optie zit?

Vind 't overigens jammer dat BlackBerry niet altijd even Consequent is. Zo is de Hub zelf Wit en niet Zwart op de Q10. Zo ook met het Settings Menu waar Peek niet werkt (omdat 't Air is) en is dit bij de Facebook App ook niet aanwezig waar Twitter 't wel heeft.

Het OLED scherm schijnt alleen niet echt goed af te lezen te zijn in de Zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Owja, vakantiegeld binnen...
Dus toch maar een Q10 besteld, en de z10 in de verkoop gedaan.
Waarschijnlijk dinsdag binnen, en kan ik hopelijk tijdens mijn herstel van de kaakchirurg van a.s. maandag ermee gaan spelen als het allemaal meezit :S :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Dark
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb ook een Q10 besteld. Wou ook graag weer een toestel met volledig toetsenbord. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-07 19:25
Vind dit persoonlijk een mooi en slick toestel.
Het keyboard van de z10 werkt ook geweldig,welke zijn de voordelen q10 tov z10?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Denk eigenlijk alleen de tactile feedback en shortcuts van de Q10.
Op touchscreen typen gaat net zo snel, zo niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Gunth schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:21:
Vind dit persoonlijk een mooi en slick toestel.
Het keyboard van de z10 werkt ook geweldig,welke zijn de voordelen q10 tov z10?
Ook de grotere Batterij in combinatie met het kleinere en zuinigere scherm zorgt ervoor dat de Q10 het langer vol houd op een lading prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-07 18:24
JunkieXP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:27:
[...]

Thanks =). Kun jij voor de compleetheid aangeven waar deze optie zit?
Voor zover ik weet kun je niet kiezen en heb je gewoon op de Q10 automatisch het donkere thema (op mijn DAC in ieder geval wel). Niet alle apps ondersteunen het (whatsapp niet bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Gtoniser schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:48:
[...]

Voor zover ik weet kun je niet kiezen en heb je gewoon op de Q10 automatisch het donkere thema (op mijn DAC in ieder geval wel). Niet alle apps ondersteunen het (whatsapp niet bijvoorbeeld)
Dat dacht ik dus ook, als Developer kan je wel 1 van de 2 themes "forceren", of WhatsApp dit "express" of uit onwetendheid heeft gedaan durf ik niet te zeggen (weet zelfs niet zeker of je het wel in kan stellen op "Device Afhankelijk", maar wellicht dat CB het gewoon bij de Asset Selector afvangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
intricate schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:44:
Vind de DAC mooier vorm gegeven dan de Q10, hou zelf meer van rechthoekig dan rond.

Ik ga nog even goed nadenken over de overstap op van z10 naar q10, mede omdat ik eind dit jaar sowieso de stap ga zetten naar Jolla Sailfish. BB10 is eigenlijk een overbruggingsperiode van Meego naar Sailfish voor mij.
Grote kans dat ik binnen nu en 2 maand de q10 heb :P
Ik hou me aanbevolen als je tzt die Q10 kwijt moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Hahah, ik zal het hier posten dattie voor sale is dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518986

Hallo,

Ik gebruik al een aantal jaren een iphone en heb daarvoor lang blackberry gebruikt.
Na wat tegenvallende ervaringe met de BB 9900 het dus bij iphone gehouden.

Nu vind ik BB 10 en dan met name de Q10 heel erg netjes en overweeg de overstap.
Natuurlijk heb ik wat dingen wat ik graag wil weten?

- Hoe zijn jullie ervaringe met whatsapp, komen berichten direct aan of zit er veel vertraging in?

- Werk LINE (naver) al op BB 10?

Last but not least, zijn er mensen hier die van iphone afkomen en die echt tevreden zijn over hun overstap?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Anoniem: 518986 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:43:

Last but not least, zijn er mensen hier die van iphone afkomen en die echt tevreden zijn over hun overstap?

Thanks alvast!
http://www.thegadgetmaste...rs-switch-over-in-droves/

http://www.thegadgetmaste...in-customer-satisfaction/

http://forums.crackberry....al-talk-long-read-770306/
http://forums.crackberry....y-one-impressions-802590/
(Vergelijkbaar met Iphone 5)

Voor de reacties hierboven, er zit wel een witte theme op Q10, maar dat is standaard uitgeschakeld. Op de developers phone (dev B ), heb ik hem ingeschakeld weten te krijgen via main import.
Uit de reacties hier lijkt het dus erop dat op de standaard Q10 slechts 1 zwarte theme aangeboden word, wat dus een goede zaak is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Hallo,

Ik gebruik al een aantal jaren een iphone en heb daarvoor lang blackberry gebruikt.
Na wat tegenvallende ervaringe met de BB 9900 het dus bij iphone gehouden.

Nu vind ik BB 10 en dan met name de Q10 heel erg netjes en overweeg de overstap.
Natuurlijk heb ik wat dingen wat ik graag wil weten?

- Hoe zijn jullie ervaringe met whatsapp, komen berichten direct aan of zit er veel vertraging in?

- Werk LINE (naver) al op BB 10?

Thanks alvast!
toon volledige bericht
Whattsapp werkt heel goed op mijn z10,berichten komen direct aan.
Ik heb een ip5 en een z10,grootste probleem is momenteel gebrek aan apps op bb10 maar de voornaamste zijn er wel.
Bb10 werkt heel goed en eens iets anders dan de grote 2 hoewel ik nooit mijn iPhone zal weg doen is het leuk
Om met bb10 te werken,zeker het multitasken.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Hallo,

Als het werkt is 't prima, maar zo nu en dan lijkt er een probleem bij de overgang op WiFi. 1st werkt 't wel, dan moet ik WiFi "aan / uit" zetten om 't weer werkend te krijgen. Internet zelf werkt overigens wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
JunkieXP schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:13:
Als het werkt is 't prima, maar zo nu en dan lijkt er een probleem bij de overgang op WiFi. 1st werkt 't wel, dan moet ik WiFi "aan / uit" zetten om 't weer werkend te krijgen. Internet zelf werkt overigens wel gewoon.
Je hebt ook een developers Q10, als ik mij niet vergis? Dan vraag ik mij af hoeverre je ervaringen representatief zijn voor de Q10. Ik heb ook veel problemen met de Q10 gehad, maar die acht ik niet representatief voor de consumentenversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 23:01
Ik kom van een iphone 4S en ik moet het is meer gebruiksvriendelijker dan het hele IOS

pluspunten
geen home button om steeds een app af te sluiten
real multitasking niet meer 1 voor 1 een app sluiten en opstarten. _/-\o_ wekte irritaties op
Geen last van itunes
Het geheugen is weer normaal toegankelijk
Batterij switch + batterij gaat langer mee
Blackberry hub is een grote toevoeging

minpunten
Minder leuke apps (verslaaft aan clash of clans)
zelf gebruikte ik maar 6 tot 9 apps intensief
waaronder tomtom en clash of clans deze apps mis ik wel op de blackberry de overige apps zijn wel beschikbaar op de blackberry dmv android runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Hatsieflatsie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:04:
[...]

Je hebt ook een developers Q10, als ik mij niet vergis? Dan vraag ik mij af hoeverre je ervaringen representatief zijn voor de Q10. Ik heb ook veel problemen met de Q10 gehad, maar die acht ik niet representatief voor de consumentenversie.
Zowel op mijn DAC (Developers Versie van de Q10, welke qua type (SQN100-3, red.) gelijk is aan de Originele Q10 maar dan in een ander jasje). Als op mijn Z10 heb ik dit ervaren waarbij ik concludeer dat dit een WhatsApp / BB10 issue is en niet Device Specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Q10 sinds gisteren binnen (SQN100-3), .1720 direct naar geupdate.

Ben er nog niet helemaal lyrisch over moet ik toegeven, en dan vergelijk ik het met de Z10.

Ben absoluut blij met de dark theme en amoled scherm, energie verbruik vermindering is 1 van de 2 hoofd redenen geweest om over te stappen op de Q10.
Ik zie in battery guru dat apps minder energie gebruiken, maar kan het verbruik nog niet bevestigen op day-to-day basis, gisteren non-stop bezig geweest met instellen, installeren en uitproberen.

Het kleinere scherm is even wennen, en merk ook dat bepaalde apps (nog) niet (meer) beschikbaar zijn die ik op de z10 had. Dit komt omdat de apps nog niet zijn aangepast voor de Q10, of door het schermformaat eigenlijk helemaal niet mogelijk zijn op de Q10.
1 van deze apps is Animoog, die ik veel gebruikt heb op de z10, ook maar meteen een mail gericht aan de devs om hier een oplossing voor te verzinnen (in app scrolling bijv.)

Het toetsenbord met shortcut mogelijkheden is de 2e hoofdreden geweest, en merk dat ik (mede door het kleinere scherm) veel gebruik maak van top/bottom toetsen en applicaties, mail etc opstarten direct vanuit het toetsenbord, zonder de search te gebruiken van de z10 ( wel weer een click minder).

Ik ben geen native Blackberry gebruiker, dus met dit type toetsenborden ben ik (nog) niet bekend (genoeg andere mobiele toetsenbordens bekend mee)
Ik loop tegen wat ongemakkelijkheden aan van de layout, dit zal ik waarschijnlijk snel toeëigenen, maar snap bepaalde logica niet:
- geen punt (.) en @ teken als native toets, dit zou voor mij vervangen moeten worden met de nul (0) toets en $ teken die wel native zijn. Alle andere cijfers staan wel onder een andere toets (middels alt-key bereikbaar), waarom de 0 niet.
Ik heb dit al toegeëigend door de alt-toets te gebruiken, maar vind het zeer inefficiënt, wie gebruikt alleen de 0 en dollar teken meer dan de punt en @. ( punt is trouwens beschikbaar door spatie te dubbelclicken, maar toch weer een click extra)
- alt-toets en shift-toets moet je even ingedrukt houden en loslaten om deze toets constant te activeren. Ik hou niet van het inhouden van toetsen als de noodzaak er niet van is, 2 keer klicken om te activeren is veel efficienter (sneller), de volgende opmerking sluit hierop aan.
- nummerieke toetsen geklustered (zoals op oude numerieke mobieltjes).
Ook hier snap ik dit niet, waarom niet in 1 rij bovenaan (als sub). Je moet de alt- toets ingedrukt houden om te activeren, en vervolgens met je rechter hand naar het numerieke gedeelte omdat deze geklusterd zijn aan de linkerzijde waar de alt-toets zit. Waarom niet rechts zodat je je hand niet hoeft te verplaatsen?
Je kunt de alt-toets geactiveerd houden door even in te drukken en los te laten en dan met je linkerhand de nummers in typen, maar een alt-toets aan weerszijden net als de shift was veel praktischer geweest.
Of dubbel klick implementeren, dan kan ik ermee leven.

De agenda op de q10 is ook iets anders opgesteld door het kleinere scherm.
Ik heb deze standaard in maandoverzicht staan, en op de z10 kun je door op een dag te klicken de afspraken onder de kalender zien staan.
Op de Q10 kom je in een apart scherm terecht die dit toont.
Door het gebruik van het toetsenbord kun je wel direct veranderen naar de verschillende overzichten, dat is wel fijn.

Even een zeik opmerking:
Snap niet waarom ze in de reviews zo lyrisch zijn over de backcover. Die wordt helemaal de hemel in geprezen, rubbery glasweave. Ligt fijn in de hand, maar de z10 struktuur had ik er veel liever op gezien, evenals het mechanisme om de cover de verwijderen, schuiven (soms moeizaam) vs pull-off z10 (makkie).

Ik ga zeker nog verder uit proberen!

Nog even een vraag aan de andere q10 gebruikers.
Het unlocken naar unlock-screen kan middels het toetsenbord, maar lang niet alle toetsen activeren het unlock-screen, terwijl dit wel zou moeten volgens mij. Iemand dezelfde ervaring?
Edit Ben eruit via CB, het zijn alleen de numerieke toetsen die unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vrouw heeft een Galaxy Txt (min of meer BB Curve kloon) die bijna aan vervanging toe is. Op zich is een Q10 wel een mooie vervanger, maar ze is vrij gehecht aan de hardware toetsen die ze nu heeft.
Ik vind het optische trackpad op haar telefoon wel handig, maar die gebruikt ze zelf vrij weinig.

Kan iemand die ervaring heeft met een BB Curve/Bold of Galaxy Txt en een Q10 proberen uit te leggen of je het gebrek aan knoppen mist, of is de interface sowieso beter te bedienen op het hele scherm/met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Zojuist de Q10 besteld via Vodafone, wordt geleverd binnen 5-7 werkdagen.

Heb het RED abonnement genomen 45 EUR per maand (4 EUR korting) en bij een 2 jarig contract 169 EUR bijbetalen voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Mark04 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:06:
Zojuist de Q10 besteld via Vodafone, wordt geleverd binnen 5-7 werkdagen.

Heb het RED abonnement genomen 45 EUR per maand (4 EUR korting) en bij een 2 jarig contract 169 EUR bijbetalen voor het toestel.
Mag ik vragen naar de reden voor de keuze van een RED abbo in vergelijking met andere abbonementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allen,

Ik heb net mijn q10 gehaald via T-Mobile. En ja hij is branded. Ik heb mijn q10 net aangezet. Ik zal mijn uitgebreide bevindingen later met jullie delen.

Ik kan wel mijn eerste en aller grootste frustratie delen. De geniale hub waar ik en menig anderen zo lovend over waren is niet meer dan schijn. Geen rss feeds, geen multiple accounts eigenlijk dat wat hun amazing (voor mij) maakte is er niet meer. -.-

Edit:

En ik weet de workarround, maar daarvoor nam ik hem niet. Had ik net zo goed bij android kunnen blijven of een iphone kunnen nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:46:
Beste Allen,

De geniale hub waar ik en menig anderen zo lovend over waren is niet meer dan schijn. Geen rss feeds, geen multiple accounts eigenlijk dat wat hun amazing (voor mij) maakte is er niet meer. -.-

Edit:

En ik weet de workarround, maar daarvoor nam ik hem niet. Had ik net zo goed bij android kunnen blijven of een iphone kunnen nemen.
Volgens mij is dit ook nog nooit zo gepresenteerd dat RSS feeds in de HUB bechikbaar zouden komen, dus lijkt mij een aanname waar je jezelf op verkeken hebt (?)
Zou wel een welkome toevoeging zijn, dat zeker!

Kun je toelichten wat je met multiple accounts bedoelt?
Vooralsnog zijn Email accounts, Facebook, Linkedin, Twitter BBM, Oproepen, Voicemail, PIN, SMS/MMS (en NL-Alert) beschikbaar in de HUB (ben ik nog wat vergeten?)
Dit zijn toch echt wel multiple acounts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd een blackberry gehad (bold series).

Bij os 5 tot en met 7 heb je een hub, waar je rss feeds, meerdere email adressen en meerdere twitter of facebook accounts kan installeren. Je kan alleen geen linkdin installeren.

Je kon alles crossposten, dus je rss feed via twitter of je kon gewoon een bericht naar alle accounts sturen. Dit is deels niet meer mogelijk. Crosspost heb ik nog niet geprobeerd, maar als dit blijvend is, heb ik op de toetsenbord na niks meer te zoeken bij blackberry. Ik ben/was namelijk erg actief via die hub.

edit: BB is een bussines phone en ze waren juist erg goed met email, agenda en nieuw media.

edit 2: Als je op internet kijkt ben ik niet de enige die dit vervelend ervaart

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik ben nooit een BB gebruiker geweest tot de z10.
Kan zeker begrijpen dat je nu echt wat mist nu deze kogelijkheid ingeperkt is. Ik weet niet wat de toekomst brengt in dit opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
intricate schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:16:
[...]

Mag ik vragen naar de reden voor de keuze van een RED abbo in vergelijking met andere abbonementen?
Vodafone heeft tegenwoordig 5 abonnementen:

Bel+SMS+web 100
Bel+SMS+web 200
Red essential
Red
Red super

Bel+SMS+web abonnementen hebben een maximale internetsnelheid van 3,6mbps. Ik vind dat je bij zo'n nieuwe telefoon niet moet gaan bezuinigen op de internetsnelheid, dus de bel+sms+web abonnementen vielen al af.

Red essential heeft max 500mb internet per maand, dat is voor mij net te weinig.
Red super is 4G, maar dat is er nog lang niet en is aan de prijzige kant, 65 euro per maand.

Toen bleef het Red abonnement over en die past prima bij mijn gebruik. Onbeperkt bellen/sms, 1gb internet per maand en max 28,8 mbps internetsnelheid.

Ik hoop zo duidelijk te hebben waarom ik voor het Red abonnement heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Als er iemand is die liever een Z10 heeft ivm het grotere scherm, dan wil ik wel ruilen met bijbetaling van mijn kant. Ik mis zelf het toetsenbordje heel erg. Stuur me maar een persoonlijk bericht en we komen er wel uit.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het zo formuleren. De blackberry q10 is een grote vooruitgang ten opzichte van de bold 9900, maar op de erg vervelende batterijduur na was de blackberry 9900 os voor mij bij uitstek de nieuw media telefoon. Je kon mij geen iphone of android aan smeren, want echt zoveel gebruik maak je niet van de apps (ik in ieder geval niet op abn en rabo app na).

Edit: genoeg geklaag. Ik kijk even naar de forums of er een update op dit vlak zal komen anders ruil ik dit voor een ander telefoon.

Edit2: of ik wacht geduldig op de toekomst.

edit3:
Er zijn echt veel verzoeken over dit onderwerp.
http://supportforums.blac...tter-account/td-p/2384897
http://forums.crackberry....-accounts-twitter-812623/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:25:
Ik heb altijd een blackberry gehad (bold series).

Bij os 5 tot en met 7 heb je een hub, waar je rss feeds, meerdere email adressen en meerdere twitter of facebook accounts kan installeren. Je kan alleen geen linkdin installeren.
http://forums.crackberry....blackberry-10-hub-801867/

Een user meldt dat het in aankomst is.

Overigens zou je wel een app kunnen maken die toegang tot de hub heeft. En de app pusht de feeds dan naar de Hub. Dat zou in principe gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry Q10 outselling the iPhone 5 and Galaxy S4 in France

France Telecom SFR met 21 miljoen gebruikers is na UK een succes voor Blackberry.
Top 5 SFR - Blackberry Q10 - Samsung S4 - Blackberry Z10 - Samsungs 3 - Iphone 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 21:04
niet goed gelezen |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Kraanwater op 30-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:46:
Beste Allen,

Ik heb net mijn q10 gehaald via T-Mobile. En ja hij is branded. Ik heb mijn q10 net aangezet. Ik zal mijn uitgebreide bevindingen later met jullie delen.

Ik kan wel mijn eerste en aller grootste frustratie delen. De geniale hub waar ik en menig anderen zo lovend over waren is niet meer dan schijn. Geen rss feeds, geen multiple accounts eigenlijk dat wat hun amazing (voor mij) maakte is er niet meer. -.-

Edit:

Retour afzender ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, mijn kleine bescheiden review. Ik moet wel aangeven dat mijn review vanuit een oud blackberry gebruiker is. Dus de Gebruikersgemak van os7 (bold 9900 als voorbeeld)naar os10. Er zijn genoeg reviews op het net te vinden die tegen google, Apple of microsoft aanleggen, maar dat is mijn doel niet.

Ik weet ook dat os7 nergens in de buurt komt van de mogelijkheden die os10 biedt, maar dat wilt niet zeggen dat het binnen zijn kunnen niet beter kon presteren dan andere besturingssystemen.

Hier is een opsomming van mijn bevindingen.

Plus
  • Beeldscherm is een genot om naar te kijken en de touchscreen werkt erg goed.
  • De batterijduur is een verademing vergeleken met de Max 4 – 5 uur die je bij de bold kreeg bij intensief gebruik. En bij normaal gebruik was het na een tijd Max 8 uur (dit was bij mij met controleren van email en af en toe bellen en social hub gebruik).
  • Het toetsenbord is bij beide gewoon goed, niks op aan te merken
  • De browser ervaring is echt een verademing en laad erg snel.
  • De swipe functionaliteit is een grote aanwinst en zeker weten een plus
  • Geen opnieuw starten meer bij elke installatie of de-installatie van programma’s
  • Echte dualtasking. Dit hoef ik niet verder uit te leggen neem ik aan.
  • Geen geheugen problemen meer. Bij de bold had ik zelfs me 2 apps die ik had geïnstalleerd, heel vaak de melding dat ik een app moest verwijderen.
  • Geen verplichte blackberry abo meer. (de mogelijkheden waren 10 euro voor 500mb of 30 euro voor 1gb enterprise abo)
  • De design is gewoon goed niks op aan te merken. De toestel is erg fijn.
Min
  • Camera problemen zijn opgelost bij volgende update.
  • De social hub, Zie mijn vorige posts. (als er een officieel antwoord van Blackberry is hoor ik het graag, maar op de blackberry/crackberry forums en het internet in het algemeen heb ik geen replies van officials kunne vinden)
  • Ik heb vanaf dag 1 bij synchronisatie met outlook een Blackberry gebruikt, maar nu synchroniseert hij niet meer correct. Neemt nummers bij sommige namen niet mee en er zijn nu vage nummers en stippen bovenaan mijn contacten lijst. Dit is een bekend probleem volgens de posts op het net. Dit betekend dat ik opnieuw al mijn contact moet nalopen voor os10.
  • Ik heb in mijn contacten linkdin, facebook en twitter contacten uitstaan en toch staan er mensen met een linkdin profiel in mijn lijst. Ik kan niet echt vinden waar ik dit geheel kan uitzetten. Dit vind ik niet baanbrekend, maar wel vervelend.
  • Geen Blackberry abo. Vroeger als je email accounts installeerde waren je login gegevens voldoende en de server deed de rest. Nu moet ik met zelfs mijn xs4all acc, zelf dingen zoals server instelling enzo invullen. Dit is extra moeite, wat niet zou hoeven. En wat niet hoeft bij mijn android telefoon en outlook op mijn pc. Dit kan ik tevens niet controleren op os7, gezien het feit dat het niet werkt zonder een blackberry abo.
  • De zoek functie is niet gemaakt voor toestel met toetsenbord. Als je bij de bold begint te typen dan presenteert de os zijn vindingen of zijn adviezen en breid dit uit naarmate je verder typt. Nu, als je begint te typen, moet hij zoals bij android en ios de zoek functionaliteit opstarten, dit gebeurt met vertraging. Dit is natuurlijk niet iets waardoor iemand geen q10 zou nemen, maar zou wel fijn zijn als dit wordt opgelost. Oplossing is, de zoekfunctie na gebruik niet afsluiten.
  • De kaarten app mist aardig wat info zoals bus/tram haltes info enzo, maar daartegen heb je natuurlijk wel een wegdrukte weergave. Als voetganger en Amsterdammer helaas niet van toepassing. Auto rijden in Amsterdam centrum is niet echt verstandig als je snel en mobiel wilt zijn.
Slot
De os op zich zelf is nu in het zelfde speelveld als Google, Apple en Microsoft. De apps komen er wel, maar dat waren niet de dingen die Blackberry Blackberry maakte. Het was nooit de sellingpoint. Dat was het zakelijk gebruik en gebruikersgemak van de eigen applicaties. Denk hierbij aan de agenda, email, social hub, encryptie, office integratie en zo zijn er nog wel een paar denk ik. Ik denk dat Blackberry een winnend os heeft, maar als het zijn social hub had meegenomen dan was Blackberry de koning van de heuvel. Bij alle andere besturingssystemen moet je meerdere programma’s gebruiken om rss feeds, twitter, facebook en bbm msges te bekijken en te gebruiken. En vele gebruikers gebruiken maar een aantal programma’s, maar vooral dit soort applicaties. Dit staat gelijk aan een vorm van gebruikersgemak, die voor mij en menig gebruikers die ik in ieder geval ken erg belangrijk is.

Ik heb nog niet besloten of ik de Blackberry q10 weg doe. Ik negeer wel de inhoudloze fanboy commentaar van nlb. Jij bent overgestapt van een Google telefoon naar een Blackberry, maar Blackberry heeft ook een groot groep kern gebruikers, die vele jaren juist gebruik hebben gemaakt van het gebruikersgemak die Blackberry aanbood en nu deels niet meer heeft. De ongemak kan je deels teruglezen op de eigen blackberry forum. De oorzaak van dit is natuurlijk terug te vinden bij de haast die blackberry had om de os zo snel mogelijk uit te brengen, maar dit is natuurlijk geen excuus. Blackberry gaat dus meer richting de mainstream gebruikers, waar op zich niks mis mee is. Op zakelijk gebied heeft het al een belangrijk netwerk tot zijn beschikking dus het is alleen maar een extra sellingpoint. Naarmate de functionaliteit erbij komt zal het Blackberry alleen maar ten goede komen, maar mainstream betekent wel meer concurrentie en concurrentie die een stap voor is met apps en dan niet alleen apps uit appworld, maar eigen ontworpen apps. Zoals google maps en google agenda enz. En de mainstream is niet erg geïnteresseerd in zakelijk gebruik of encryptie als sellingpoint, maart whatsapp, twitter, facebook, farmvill en nog zo zijn er nog wel een hoop games of apps die er niet zijn.

Edit: kleine toevoegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Nice! Goed om te lezen Adem 7.

Is jouw BlackBerry vooral voor zakelijk gebruik bedoeld eigenlijk?
En als je beslist om de q10 weg te doen, ga je dan weer terug naar de bold 9900? Of iets anders? Ben wel benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:25:
Oké, mijn kleine bescheiden review.
Je hebt voor een groot stuk gelijk maar ios en android waren ook geen toppers in het begin.
Bb10 moet groeien en hoe beter hoe meer apps er zullen komen,hoewel ik toch redelijk wat apps mis die ik
Op mijn iPhone heb en daardoor nooit volledig zal overstappen.
Het multitasken vind ik zeer gebruiksvriendelijk,doet me denken aan mijn Nokia n900 indertijd.
Momenteel komen er regelmatig updates dus zullen zien hoe bb10 zich stand houdt met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben semi zakelijke gebruiker, die geen encryptie hoeft maar pushmail en office integratie is een must.

Mijn bold 9900 heb ik nog steeds. Maar ik had recent besloten om weer even android te gebruiken tot de q10 zou komen. Ik was namelijk het laden om het 4 uur echt even zat. Ik gebruikte mijn bold tot voor kort als agenda en social hub Phone, maar er zit geen sim kaart in en elke keer zoeken naar een wireless internet of hotspot opzetten was vervelend. Dus nu is het maar een agenda telefoon helaas. En een hardcore Blackberry fan ben ik ook niet dus uiteindelijk zal ik verder moeten kijken en dan heb ik wel apps nodig en daar faalt de appstore van Blackberry.

Ik gebruik als hoofd telefoon met veel tegenzin een lg 4x. De tegenzin is ontstaan door het gemis van een toetsenbord, office integratie en de social hub. Ik was de dagen aan het aftellen voor de q10. Ik zal vandaag een post plaatsen op het officiële forum van Blackberry om te kijken wat ze zeggen en daarna zal ik mijn beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 26-05-2024
Adem 7, je bevindingen zijn dus precies de dingen die ik ook geregeld op Crackberry lees. En dat doet me toch nu gewoon besluiten te wachten met de overstap van mijn 9900. De super doordachtte punten die (na een lange evolutie) in OS7 te vinden zijn hebben ze (nog) niet doorgevoerd in hun nieuwe OS10. Het is nu inderdaad een directe (mainstream) concurrent voor Apple en Android. Maar de echte unique sellingpoints wat het een Blackberry maakte zijn weg. Het komt op mij over als een gehaastte klus, op de markt gezet met de kern functionaliteiten om ook Apple en Android gebruikers over de streep te trekken. Maar waar de echte Blackberry gebruikers zo graag gebruik van maakte, dát is nu net (nog) niet aanwezig. En daar baal ik best wel van.

Natuurlijk, een nieuw OS heeft tijd nodig, maar ik begrijp niet waarom Blackberry zoveel super doordachtte punten uit OS7 niet bovenaan de coding-lijst heeft gezet voor OS10. Speeddial bijvoorbeeld, supersnel op een 9900. Unlocken met een password, supersnel op een 9900... En zo zijn er nog meer zaken die ze eerst met een update mogen oplossen alvorens ik de overstap zal wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Sinds BBOS4 / BBOS5 vallen er al functies weg die een BlackBerry een BlackBerry maakte voor mij.

Op een gegeven moment moet je je bij bepaalde zaken neerleggen en blij zijn met de dingen die je er voor terugkrijgt. Hoewel ik de Uitgebreidde Notificatie Settings mis (Volumebepaling a.d.v. In / Uit Holster bv.) mis, ben ik blij met de snelheid die mijn 9900 had, om nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak die mijn huidige Z10 en DAC (Q10 Dev Edition, red.) hebben.

Als ze al het oude terugbrengen val je wellicht terug in de negatieve BlackBerry Spiraal. Wellicht kunnen ze beter bepaalde Innovaties van vroeger opnieuw uitdenken en uitbrengen om zo nog vernieuwender in de markt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Ik snap de strekking in je verhaal, natuurlijk moeten ze vernieuwen. En er zijn legio voorbeelden te noemen waarin de nieuwe BB10 toestellen excelleren tov de oude OS7 toestellen.

Maar waar ik op doel zijn handelingen in het nieuwe OS10 waar bijvoorbeeld 4 swipes/handelingen voor nodig zijn waarbij dat met de 9900 1 a 2 handelingen vergde. Dit zijn dingen die ze gemakkelijk opdezelfde manier kunnen coderen in het OS10. Maar hoe meer ik bepaalde handelingen vergelijk tussen beide OS-sen des te meer ik de indruk krijg dat er andere programmeurs en andere managers aan het roer stonden van OS10 tov OS7.

Ik zou verwachten dat men bepaalde zaken die vanuit 'useability' en gebruiksgemak zijn geevolueerd op hetzelfde optimale niveau zouden inprogrammeren in het nieuwe OS. Maar dat zie ik dus niet. Waarom moet daar nu eerst weer een aantal updates rondes overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:41:
Ik ben semi zakelijke gebruiker, die geen encryptie hoeft maar pushmail en office integratie is een must.

Mijn bold 9900 heb ik nog steeds. Maar ik had recent besloten om weer even android te gebruiken tot de q10 zou komen. Ik was namelijk het laden om het 4 uur echt even zat. I
Wellicht is je accu gewoon versleten met korte levensduur als gevolg, en wordt het tijd voor een nieuwe accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Is hier iemand die inmiddels al Software Updates OTA gepushed krijgt en welke Modelnr. / Carrier update naar welke versie?

Vodafone blijft maar aangeven dat daar niks over bekend is, terwijl de update voor de Z10 er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
ik heb nu een weekend mijn Q10 en ik moet zeggen dat met het downloaden van de gNewsReader het gemis van de socialfeeds eigenlijk wel is opgelost, tuurlijk zag ik ook liever de rss in de hub maar ik verwacht dat er nog wel e.a. aan gesleuteld gaat worden de komende tijd.
Ik heb er nog geen moment spijt van dat ik ben overgestapt van mijn 9900 naar de q10 en zie uit naar alle nieuwe dingen die nog gaan komen!

Ik kreeg overigens na het aanzetten van mijn vodafone q10 een software update naar 10.1.0.273

[ Voor 10% gewijzigd door Psycorps op 03-06-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Psycorps, kun je me zeggen hoe het unlocken op de Q10 met password werkt?

Op mijn 9900 kan ik het toestel unlocken door éénmaal op de bovenste unlockbutton te drukken, vervolgens het 4 cijferig password plus indrukken trackbutton. Vergt dit met de Q10 evenveel stappen? Meer of misschien minder?

Kun je bij een gelockte Q10 direct het password invoeren of moet je eerst via het scherm omhoog swipen alvorens je het password kunt invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Psycorps schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:39:
ik heb nu een weekend mijn Q10 en ik moet zeggen dat met het downloaden van de gNewsReader het gemis van de socialfeeds eigenlijk wel is opgelost, tuurlijk zag ik ook liever de rss in de hub maar ik verwacht dat er nog wel e.a. aan gesleuteld gaat worden de komende tijd.
Ik heb er nog geen moment spijt van dat ik ben overgestapt van mijn 9900 naar de q10 en zie uit naar alle nieuwe dingen die nog gaan komen!

Ik kreeg overigens na het aanzetten van mijn vodafone q10 een software update naar 10.1.0.273
Welk Model nummer heb je (Instellingen -> Info Over -> Modelnummer -> SQN100-*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hatsieflatsie Als ik 3g uit doe, dan gaat mijn 9900 erg lang mee.

@Psycorps Ik ben erg blij om te horen dat je tevreden bent.

Met gNewsreader los je alleen de rssfeeds deel op en voor gNewsreader heb je een Google reader account nodig. Google Reader zal stoppen met bestaan na 1 juli 2013 zegt Google. Mijn vraag is, hoe los jij de meerdere twitter en facebook accounts deel op die de social hub wel voor je deed? Ik heb dit via Blaq proberen op te lossen, maar helaas kan je maar 2 accs hebben.

De enige oplossing die ik weet is via de Google runtime programma twitter voor android downloaden en dit lost maar een deel op. Ik heb nog steeds problemen met mijn email, omdat mijn blackberry niet overweg kan met de gegevens die ik invoer.

In ieder geval dit wordt een vervelend draad over een degelijk toestel. Ik ben zeer onder de indruk over de hardware, maar ik kom steeds meer onhandigheden, of elementen die niet werken tegen in de software. En voor mij is dit toch helaas een duurkoop geworden. Niet dat mijn afwezigheid een gemis voor het forum of Blackberry zal zijn, maar ik meld het puur hier omdat Itsyaboy dat vroeg. Ik heb besloten om mijn q10 weg te doen.

De software is niet af en het duurt nog wel even voordat dat het geval is. Ik heb nu 2 twitter programma's draaien puur om de tekortkomingen van zowel de social hub als de twitter app voor blackberry te verhelpen. Ik gebruik nu nog steeds 70% van mijn tijd mijn LG en dan is de Q10 eigenlijk gewoon een tweede toestel die ik beter niet had kunnen kopen.

Ik herhaal nogmaals. De hardware is in orde en de software is zeker in orde voor mensen die de gemakken van de bold serie niet kent, maar ik ga hier niet mijzelf in allemaal oplossingen wringen om de Q10 te houden. Ik wacht wel een half jaar of meer en neem wel een nieuwe iteratie van deze telefoon op een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
@Adem 7: jammer dat het niet voldoende voor jou is gebleken. Leuk dat je het nog hebt laten weten. Een 'negatieve' ervaring vind ik ook belangrijk om te horen zeker als jij er zo over nadenkt. Hopelijk krijg je er nog een mooi bedrag voor terug! Het is dat ik te maken heb met een studentikoos budget anders had ik wel een bod gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik kom van een Bold9700 af en heb de Q10 nu vanaf het weekend in gebruikt. Hier mijn ervaring tot op heden:
Het werken met gestures vs trackpad was even wennen maar na 24h intensief gebruik weet ik niet meer beter. Het toestel ligt heerlijk in de hand,en voelt degelijk aan. Bij de eerste keer inschakelen van het toestel krijg je een korte introductie van de gestures en een setup voor wifi, mail ed. Standaard zijn er apps als Twitter, Facebook, LinkedIN, Foursquare, Youtube, Weer, Adobe, Drobbox geinstalleerd (T-mobile). Het OS loopt soepel en de interface in het algemeen spreekt voor zich. Ik heb tot opheden met het OS nog geen problemen/vastlopers/lag/error gehad. De grootste vooruitgang is wel de browser, deze was eigenlijk niet bruikbaar op de 9700, nu werkt deze echter een stuk beter (het blijft een scroll en zoom verhaal bij non mobiel sites zoals op iedere tel). Sites als dumpert (met flash) werken en video is af te spelen.
Ik heb kort een game gespeeld (Beach Buggy Blitz) met aardige graphics en dit liep vlekkeloos en was ik best van onder de indruk.

Enkele (hele) specieke issues welke ik ervaar:

BeBuzz (led kleur software) wekt (nog) niet lekker; geen ondersteuning voor specifieke app (zoals whatsapp) en moet constant open staan (werkt niet als achtergrond service)
-Letter grote aanpassen werkt deels. Zo is de tekst welke je typt en ontvangt in whatsapp na aanpassen klein, maar blijft de tekst in het contacten overzicht (relatief) groot. Wat ik een nadeel vind omdat je zo veel moet scrollen als je chat of persoon zoekt.
-Whatsapp kan niet als losse categorie in de HUB, maar komt onder algemene meldingen (dit zal voor meer apps gelden)
-Rabobank app is er nog niet voor de Q10 Sinds vandaag dus wel... :P
-Buitenom skype (waar ik geen groot fan van ben) kan ik geen goede video call software vinden naar non-BB gebruikers (naar BB gebruikers werkt BBM, welke wel binnenkort voor andere platformen beschikbaar moet zijn).
-Side Buttons(volume up/down en mute) zijn (zover ik weet) niet toe te wijzen aan een andere functie/app (op mn 9700 gebruikte ik dit om snel whatsapp te kunnen openen, wat ik 90% van de tijd gebruik)
-Apps in het algemeen vind ik nog wat in 'kinderfase'. Het is niet mogelijk om apps als service op de achtergrond te draaien (BeBuzz). Whatsapp kent een soms wat onhandig interface (kan kan bv in je contacten lijst niet direct een naam typen, waardoor hij je lijst filtert, maar je moet een aparte zoek functie openen. Nu.nl kan ik de tv gids niet meer vinden. Battery Guru kent beperkte functionaliteit. Datacheck Pro laat af soms negatief aantal dagen zien tot dat nieuwe factuur maand in gaat. Navigatie in apps loopt voor mn gevoel soms wat gek, maar ik vermoed dat dit komt omdat sommige apps Android ports zijn.

Nu zijn eigenlijk al deze app problemen bekend, ook bij de makers en veel apps zeggen letterlijk: we have to improve things, expect updates soon and for free. Dus ik hou hoop!

Wat ik nog niet geprobeerd heb is Docs to Go (Word, Excel, Powerpoint) en AdobeReader. Spraak bestuuring is leuk om een paar keer te proberen, maar verder ga ik het niet gebruiken, zeker omdat je ook snel met shortcuts acties kan doen. Typ vanuit ieder OS scherm bv: Call Pietje en je belt Pietje (als iemand in je adresbook Pietje heet ;) ).

Accu houdt het een dag uit, wat ik oke vind gezien ik er de eerste dagen non-stop mee speel/werk. De camara vind ik goed, al moet ik zeggen dat dit meer een gevoel is dan een mening op basis van vergelijkingen.
Ik heb op dit moment nog geen hoesje, deze is wel besteld omdat ik het automatisch (un)locken van de magneet holster mis.

Al met al ben ik er zeer te spreken over dit toestel, en ik verwacht dat met enkele OS en app updates dit toestel perfectie voor mij benaderd. Ik begrijp dat als je een mobiele gamer of video/tv kijken bent, dit niet het toestel voor je is. Ook voor non-keyboard-lovers lijkt me dit een goed toestel, de prijs kan wel een punt van discussie vormen.
Tip: lees de shortcuts opties eens door

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onime
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 21:43
hallo mensen,
ik was vandaag toevallig in de mediamarkt rotterdam beijerland en ze hadden de Q10 voor 599. BlackBerry was uitgesloten van de vakantiekorting, maar de verkoper deed niet moeilijk en ik mocht het meenemen voor 509,21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
DaMightyWackO schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:02:
-Whatsapp kan niet als losse categorie in de HUB, maar komt onder algemene meldingen (dit zal voor meer apps gelden)
Hiervoor moet je je BlackBerry 10 OS updaten, tot nu toe bepaalt BlackBerry dus welke Apps een eigen "Pane" verdienen in de HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
@ Junky xp: mijn toestel is versie SQN100-3

@ adem7 ik heb maar 1 twitter account en facebook doe ik niet aan dus dat probleem heb ik niet, het probleem met google readers (met name het stoppen er van) lost de maker van gnewsreader voor me op door NewsBlur te gaan ondersteunen (de beta loopt al en zal binnenkort te downloaden zijn in appstore, de update is gratis heeft hij al aangekondigd)
Tel daar de vele tweaks en verbetereringen bij op die 10.2.x.xxx gaat brengen en ik ben een gelukkig mens :)

@nack idd eerst omhoog swipen, dan wachtwoord + enter en het toestel is unlocked

[ Voor 7% gewijzigd door Psycorps op 06-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
DaMightyWackO schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:02:
Sites als dumpert (met flash) werken en video is af te spelen.
Hoe speel je de dumpert video's af? Als ik op play druk krijg ik alleen de optie om het filmpje op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Laatst online: 29-07 18:24
Mark04 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:30:
[...]

Hoe speel je de dumpert video's af? Als ik op play druk krijg ik alleen de optie om het filmpje op te slaan.
Waarschijnlijk moet je dan flash aanzetten in de browser opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zag gisteren zowaar in het straatbeeld van Eindhoven een advertentie voor de Q10, van een niet nader te noemen on-line telefoonwinkel. Leuk om te zien dat men in de Q10 kennelijk toch een aantrekkelijk alternatief ziet voor de gevestigde orde.

Als ik niet teveel verhalen over reboots en overhitte vastlopers tegen om (wat me bij de Z10 nogal zorgen baart, alhoewel e.e.a. ook wel te maken heeft met OS leaks en Android sideloads) heb ik denk ik de vervanger voor mijn oude Bold 9700 gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Gtoniser schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:28:
[...]

Waarschijnlijk moet je dan flash aanzetten in de browser opties
Bedankt voor de tip, werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Vanmorgen OS 10.1.0.2309 op de Q10 gezet en kan nu geen SMS berichten meer openen en beantwoorden... Wanneer ik op een SMS bericht klik zie je de SMS even vager worden maar hij opent niet.
Als ik het SMS bericht ingedrukt houdt krijg ik rechts op het scherm keuze opties, beantwoorden en doorsturen werken niet, maar verwijderen wel.

Iemand tips?

EDIT: inmiddels opgelost, heb OS 10.1.0.2309 nogmaals geinstalleerd en nu is het SMSen weer mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Mark04 op 09-06-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belsmimpel heeft ook weer overal posters hangen en nu geen Z10 maar de Q10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521786

Hallo,

Ik ben al jaren fan van de bold serie en kan mijn abonnement verlengen.
Nu wil ik gaan voor de q10 maar ben zoekende naar een goedkoop abonnement.
Ik ben afhankelijk van mail maar moet ik daarvoor nog steeds een bb abonnement voor hebben of kan dit gewoon met een Internet abonnement?
Heb meerdere mailaccounts en wil dit blijven gebruiken.
Ik zie een hoop abonnementen maar bijna nergens staat dat het om een bb abonnement gaat.

Ben benieuwd wie me kan helpen.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Op mijn huidige Blackberry heb ik geen BIS, en gebruik ik Astrasync voor mail/kalender/contacten. Kost wel $100 voor 3 jaar licentie. Ik vermoed dus dat je BIS nodig zult hebben of AstraSync moet aanschaffen. Of TiggitMail, dat is $30 eenmalig, weet echter niet of die op BBOS10 werken :)

Edit: heb nog wat gezocht, en zie: No more BIS required for BBM / Browsing / Email en So how do the new Blackberries work without BIS? Does BBM not work?

[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 00:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521786

Hmm, lijkt er dus op dat je geen BIS meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Ik heb momenteel een 9900 maar kijk uit naar een Q10 als men wat irritante bugs heeft verolpen alvorens deze aan te schaffen. Ik heb momenteel dus een BIS abbonement maar ben van plan om mijn Hi simonly te vervangen voor een Simyo simonly abbonement. Daar kun je gemakkelijk bundels wijzigen, ook van BIS naar non-BIS.

Ik ga dus een BIS abbonement samenstellen om et mijn huidige 9900 te gebruiken. Als ik vervolgens de Q10 zal bestellen kan ik het abbonement omzetten naar een non-BIS om een fractie in de kosten te besparen. Dat is in ieder geval mijn plan momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Weet iemand een manier om de taal te wijzigen? Als ik in setting ga naar language en input dan gebeurd er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
Sim eruit halen, opstarten en dan proberen. Is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
chrisr5gt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:54:
chris je bent geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07 08:40
chrisr5gt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:54:
Klopt, die bug komt volgens mij wel alleen voor icm een KPN simkaart. Had er met een Vodafone simkaart geen last van. BlackBerry schijnt er aan te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Dat kan best kloppen. Ik gebruik ook een KPN sim.
Sinds vandaag fullpull aan de slag gegaan met de Q10. Heerlijk weer zo'n toetsenbordje na jaren :).

Al aardig wat apps kunnen sideloaden die werken:
ABN Amro
Marktplaats
Google maps/ Navigatie
Mijn Hi
Wordfeud

Gewoon omzetten van apk naar bar en uploaden via google Chrome (tutorial via Crackberry).

[ Voor 41% gewijzigd door chrisr5gt op 14-06-2013 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Laatst online: 29-07 07:37
Goedemiddag,

Ik heb een Blackberry Q10 gekocht in Engeland. Telefoon is prima, maar ik heb een groot probleem met de speaker. Als ik iemand bel, hoor ik niets, behalve als ik de telefoon op speaker zet of een headset gebruik.
Tot op heden heb ik nog geen winkel gevonden die de Q10 kan repareren (nog te nieuw).

Omdat de telefoon in de UK is gekocht, lijkt het alsof ik geen garantie heb. Heb ook mail gestuurd naar BB, maar tot op heden geen reactie.

Daarom hoop ik heel erg dat iemand op dit forum eenzelfde probleem had en een oplossing heeft om dit te fixen.

alvast veel dank voor alle tips en tricks.

[ Voor 19% gewijzigd door leergierig op 14-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een complete nieuwe installatie, kan ook software bug zijn maar je lijkt zeker van je zaak te zijn dat speaker defekt is. gewoon via link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Wellicht wat overbodig, maar mocht iemand graag missende android apps willen draaien op zijn Q10 dan zou ik dit zeker goed lezen en doen. Kostte mij even wat vloeken en tieren, maar heb nu wel alle essentiele apps draaien op m'n Q10 :)

http://forums.crackberry....-app-blackberry10-817781/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qprod
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10-2023
chrisr5gt schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:00:
Dat kan best kloppen. Ik gebruik ook een KPN sim.
Sinds vandaag fullpull aan de slag gegaan met de Q10. Heerlijk weer zo'n toetsenbordje na jaren :).

Al aardig wat apps kunnen sideloaden die werken:
ABN Amro
Marktplaats
Google maps/ Navigatie
Mijn Hi
Wordfeud

Gewoon omzetten van apk naar bar en uploaden via google Chrome (tutorial via Crackberry).
Nice!! Waar heb je die bar files gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
zie de post er boven. Ik heb de APK bestanden van Android omgezet naar BAR. Wordfeud werkt btw niet echt. Je kan niet op play klikken.

Spotify vandaag wel werkend gekregen en de thuisbezorgd.nl app. Verder mis ik niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik gebruik sinds een week het holster hoesje, en dit maakt wel een verschil in accu verbruik. (al heb ik geen harde cijfers). Scherm timeout was 30 sec en dit is nu zodra hij holster in gaat. (wat 100x per dag gebeurd, om te kijken naar een whatsapp berichtje)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Dark
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Edit: kan weg.

[ Voor 94% gewijzigd door G.Dark op 22-06-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
DaMightyWackO schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:30:
Ik gebruik sinds een week het holster hoesje, en dit maakt wel een verschil in accu verbruik. (al heb ik geen harde cijfers). Scherm timeout was 30 sec en dit is nu zodra hij holster in gaat. (wat 100x per dag gebeurd, om te kijken naar een whatsapp berichtje)
Ben ook erg tevreden over de holster, niet dat ik zoveel merk qua accu gebruik (had de holster al vanaf dag 1) maar het feit dat je hem met de soft skin kan gebruiken vind ik perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Blackberry Q10 is onderweg!
Ik heb een goede deal gesloten (denk ik):
1-jarig abonnement, €38,50 per maand, onbeperkt bellen en 2gb data (Vodafone), eenmalig €284 betalen.
Dus kort een rekensommetje; 38,50x12 + 284 + 30 (aansluitkosten) = €776
Ter vergelijking met een Sim Only abonnement (Simyo); 16x12 (200belmin, 1gb data) + 15 (aansluitkosten) + 590 (los toestel) = €797

Nu heb ik meer belminuten en data voor minder geld!
Wat hebben jullie ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

t-mobile onbeperkt bellen/SMS + 2000mb = €53 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
JackL89 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:03:
1-jarig abonnement, €38,50 per maand, onbeperkt bellen en 2gb data (Vodafone), eenmalig €284 betalen.
Ter vergelijking met een Sim Only abonnement (Simyo); 16x12 (200belmin, 1gb data) + 15 (aansluitkosten) + 590 (los toestel) = €797

Damn, dat heb je goed gedaan! Welk abonnement heb je precies, de RED? En hoe snel is je internet?

Ik betaal 24 maanden 44 euro per maand + 170 voor het toestel voor onbeperkt bel/sms en 2gb (28.8mbps) internet. Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Mark04 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Damn, dat heb je goed gedaan! Welk abonnement heb je precies, de RED? En hoe snel is je internet?

Ik betaal 24 maanden 44 euro per maand + 170 voor het toestel voor onbeperkt bel/sms en 2gb (28.8mbps) internet.
Thanks! Ja, ik heb het RED abonnement, snelheid 28.8Mbps. Heb je geen 6 maanden korting op je abonnement? Ik betaal de eerste 3 maanden 22 euro, daarna 44 (omgerekend 38,50 p/m).

Hopelijk gaat deze Blackberry langer mee dan mijn vorige (Bold 9700).. binnen een jaar 2x kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

JackL89 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:31:
[...]

Thanks! Ja, ik heb het RED abonnement, snelheid 28.8Mbps. Heb je geen 6 maanden korting op je abonnement? Ik betaal de eerste 3 maanden 22 euro, daarna 44 (omgerekend 38,50 p/m).

Hopelijk gaat deze Blackberry langer mee dan mijn vorige (Bold 9700).. binnen een jaar 2x kapot.
Mijn 9700 heeft juist alles overleeft. Hoevaak die is gevallen of nat geworden, hij ziet er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
DaMightyWackO schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:44:
[...]

Mijn 9700 heeft juist alles overleeft. Hoevaak die is gevallen of nat geworden, hij ziet er niet meer uit.
Dan heb jij misschien geluk gehad, haha. Eerste half jaar niks aan de hand, top telefoon! Blind typen, onbeperkt pingen (toen Whatsapp nog niet bestond), snel mijn mail checken. Maar daarna behoorlijk veel klachten.. vastlopers, batterij heel snel leeg en daarna dus kapot. Plus het feit dat de internetbrowser vrij matig was.

Blackberry Q10 is precies waar ik naar op zoek ben. Toetsenbord (onscreen typen went nooit bij mij), snel en overzichtelijk al je inkomende berichten zien en beantwoorden, lange accuduur, handige shortcuts en een fatsoenlijke internetbrowser. Oh ja, en ook de mogelijkheid om te switchen tussen zakelijk en prive, ideaal!
Ik wil geen multimediaal monster die net wel of net niet in mijn broekzak past. Ik wil geen appstore met honderdduizenden apps, ik gebruik er toch maar een aantal (o.a. Nu.nl, Rabobank). Ik wil geen films kijken op mijn smartphone, daar heb ik een TV voor.

Welcome back, Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Accu probleem had ik op het laatst ook, maar door op enkel 2g te zetten kwam ik dag door (wat opzich voor bellen en whatsapp niet uitmaakt). De browser kon je geen browser noemen, meer wordpad waar je websites in probeerde te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
JackL89 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:31:
[...]

De 50% kortings actie was eind mei nog niet van toepassing op de Q10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
DaMightyWackO schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Accu probleem had ik op het laatst ook, maar door op enkel 2g te zetten kwam ik dag door (wat opzich voor bellen en whatsapp niet uitmaakt). De browser kon je geen browser noemen, meer wordpad waar je websites in probeerde te laden.
Haha, daar heb je gelijk in! Helaas nog een week wachten, omdat het schijnbaar lang duurt voordat mijn nummer is omgezet van KPN naar Vodafone. Raar, want in principe zou ik de Q10 al kunnen gebruiken met mijn huidige simkaart, abonnement loopt door t/m 18juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:58
JackL89 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:03:

T-mobile 30,25p/m 24 maanden
1750mb
300min/1000sms
niks bijbetaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
NVE91 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:19:
[...]

T-mobile 30,25p/m 24 maanden
1750mb
300min/1000sms
niks bijbetaald
Verlenging abbo? Je hebt een goeie deal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze dag aan een enkele klant 2x Q10 verkocht en 21x Z10 ter vervanging van de Apple nadat men eerst 2 weken de Z10 en Q10 hebben getest en ze waren super tevreden over een aantal zaken.

het bereik was meteen een stuk beter (1-2 streepjes)
het geluid van het gesprek (HD) was erg goed en ook op speaker
het gebruik van de HUB was een openbaring volgens de klant maar ben er zelf al aan gewend en hop eigelijk nooit meer naar whatsapp,twitter,facebook :) maar alles vanuit de HUB.
het virtueel keyboard is getest door aantal mensen daar en men vond die een stuk beter en erg handig.
- contactpersoon grapte nog dat een collega had gezegd dit is echt apple op zijn best :)

Het was al met al een geslaagd iets met twee kant tekeningen en dat was voor hun de apps maar dat
was eigelijks geen probleem want whatsapp,everynote was aanwezig en mensen moeten het gebruiken
om te werken .

Ook in het buitenland hadden ze al getest op wifi met bellen en waren verrast dat het zo goed werkte met BBM vanuit het Hotel in jakarta, normaal gebruikten ze wel een skype als men in azie/amerika zitten mits dat werkt. Ze hadden wel gezien dat mensen even door moesten hebben hoe het toestel aanging met een swipe maar daarna vonden ze het net werken als Apple en mede door mijn contactpersoon die na 2 dagen wat vragen had en erg te spreken was over het toestel. Hij had echt zijn twijfels zelfs toen de toestellen onderweg
waren voor de test :) vertelde hij me achteraf. Ze werkt vroeger met Nokia en laatste 2 jaar Apple.

De klacht was het bereik van het netwerk en hoge kosten maar dit kwam mede door wifiplus en buitenland verbruik en daarnaast wilde men garantie dat de nieuw iphone 5 geen problemen zouden geven op het netwerk etc. Dus Alternatief aangeboden om te testen en dat was raak ondanks dat men het wel event twee weken moesten testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:36:
[...]
Verlenging abbo? Je hebt een goeie deal zo.
Als ik m'n abbo wil verlengen... krijg ik toetsel gratis bij 38,50 euro per maand.

Verder heeft T-mobile 1750 mb niet als keuze. Tussen 1000 mb of 2000 mb.

Hoe heb je dat gefikst? :o.

[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-07-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q5 in Duitsland 415 euro - phoe en dat terwijl ik uitging van 349 en na 2,3 maanden 299 maar dit is wel veel geld. De vrouw moet maar even verder met haar bold 9790 :) Q10 mischien voor dat geld over een half jaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:14:
Q5 in Duitsland 415 euro - phoe en dat terwijl ik uitging van 349 en na 2,3 maanden 299 maar dit is wel veel geld. De vrouw moet maar even verder met haar bold 9790 :) Q10 mischien voor dat geld over een half jaar :) .
Op pricewatch zie je 'm al voor 375. Als ie uit is, gaat dat vast al snel een beetje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vanmorgen de 10.2 firmware leak geinstalleerd en die loopt tot nu toe fantastisch. Erg soepel en snel. Vooral de zwarte achtergronden lijken hiervoor te zorgen. Tevens nu meerdere alarmen die je kunt instellen. 1 bug tegengekomen: mijn gmail wachtwoord werd niet geaccepteerd, pas na het verwijderen en opnieuw installeren werkte hij weer.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke26
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-05-2022
Bedoel je deze leak? 10.2.0.483
http://crackberry.com/lea...ry-z10-and-blackberry-q10
Staat je PIN ook in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08