Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
BBM BB10 Tweakers NL group QR-code:
http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/

Ik ben hier (nog) niet bekend mee hoe BBM groepen werken, dus ff aanzien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry terug in de Top 5 mobile brands met aandeel van 4.43% in the US market volgens statcounter en dat vanaf 1.49% op basis vanaf 19 juni 2013. Meeste schijnt afgesnoept te zijn van Apple.

Verkoop stijgt door prijsdaling blijkbaar die sinds vorige maand al begon en sinds een week doorzet. ik ben benieuwd of deze cijfers juist zijn als je nagaat dat blackberry aangeeft dat er maar 2,7 miljoen Z10 toestellen zijn verscheept of was dit BB10 :). Het kan ook te maken hebben met de Q10 lancering vorige maand in the US? en wellicht niet de juiste cijfers qua verkoop US market.

----------------------------------------------------------------------------- Persoonlijk ----------------------------------

ik zie wel steeds meer mensen en zelfs van netwerksupport/ondersteuning dat ze een Blackberry hebben aangeschaft via de baas en zelf mensen van hoofdkantoor die langskomen heb ik al gezien met een Z10.

Op de man al gevraagd waarom de omzwaai en krijg meteen te horen goed geluid, bereik en natuurlijk hoe alles werkt en samen met een collega al wat photo's vergelijk gedaan en zijn beiden dol op timeshift met de kids.

Ik moet ook zeggen ik heb toch mooie foto's waar de druppels nog mooi in de lucht hangen en er geweldig uitzien in close up. Ook dat water langs de voetjes van onze 3 jarig kereltje is echt geweldig. Love timeshift en de bewerking software. Ik ben nog steeds super tevreden met dit toestel en sexy virtueel keyboard .

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.crackberry....ses-248-one-month-828929/

Blijkbaar doen ze toch iets goed daar!

En eerlijk is eerlijk, ik ben verliefd op dit toestel. (Q10) <3 <3 _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:24

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Toch is het nieuws (google news) grootendeels negatief als je afgelopen 2 weken bekijkt:
Forbes: Little Hope For BlackBerry
Reuters: BlackBerry shares fall on analyst concerns about sales
Wall Street Journal: New BlackBerry Name, Same Old Problems
MarketWacht: BlackBerry bruised as BB10 sales fall short
Seeking Alpha: BlackBerry 10 Fail: Now, What?

Plus de aandelen koers zegt ook iets.

Ik ben ook zeer tevreden met mn Q10, maar niet iedereen denkt er zo over. (zie trouwens ook de review hier op tweakers)

[ Voor 4% gewijzigd door DaMightyWackO op 16-07-2013 08:36 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Ik heb eindelijk mijn Q10 binnen :)

[ Voor 112% gewijzigd door Vidra op 21-07-2013 15:46 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Vidra schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:11:
Ik heb eindelijk mijn Q10 binnen :)
En hoe is het de eerste dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
DaMightyWackO schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:44:
[...]

Mijn 9700 heeft juist alles overleeft. Hoevaak die is gevallen of nat geworden, hij ziet er niet meer uit.
Haha idem dito. Heb nog nooit zo lang met een telefoon gedaan als met men 9700 Bold. Ding was/is onverwoestbaar. Batterij is wel nu uitgedoofd en hij gaat relatief snel leeg maar op zich werkt het toestel nog steeds. Zelfs de touchpad werkt nog perfect :)

Gisteren besteld, vandaag men Q10 gekregen.
Nu nog een mooie pouch.

Was wel wat teleurgesteld dat BB zelf geen pouch meer meelevert. Dan maar een leuke design pouch zoeken!

Edit: Vraagje! Kan je die privé/work account ook gebruiken zonder een Blackberry Enterprise server account? Zou echt wel handig zijn

Nog een probleem: Ik geraak maar niet in de custom MMS instellingen. Er staan guides online, zoals de volgende: http://www.base.be/en/mob...2F%252Fwww.google.be%252F

Probleem is dat als ik tabblad MMS aanklik en vervolgens op de instellingen knop, ik niet die APN pagina krijg die ik zou moeten krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door JacobsT op 26-07-2013 18:36 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

[b][message=40616385,noline]Was wel wat teleurgesteld dat BB zelf geen pouch meer meelevert.
Dat had ik ook bij mijn Z10, zeker ook omdat ik toch het liefst gebruik maak van de officiele BB pouch.

Maar tegelijkertijd is dat dan ook het grootste gemis dat ik heb aan de telefoon wat voor mij direct laat zien hoe tevreden ik ben met het toestel.

[ Voor 25% gewijzigd door SECURITEH op 27-07-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Heb bewust eerst de Q5 gekocht,grote verschillen zijn er niet en die er zijn zijn voor mij niet zo belangrijk,ik miste het standby scherm zónder iconen en wist dat die er wel was met n digi klok. Inmiddels gevonden door op n getal te drukken.
Eengroot nadel vind ik dat mijn whatsapp icoon op pagina 5 staat en FB op 3 ,BBM op 2 kan ook met geen mógelijk heid vinden hoe ik die naast elkaar krijg op 1ste display blz??? wel onderling verplaatsten lukt op dezelfde pagina.
Wat me irriteerd is dat als ik typ whatsapp het onderstreept wordt? heb alle menus doorlopen en opties ook van hoofdletters negeren ed,maar kon niks vinden! ik hou mijn 9900 nog want ik weet niet of ik hier aan wen of wenen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 12:28
rooie60 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:16:
Eengroot nadel vind ik dat mijn whatsapp icoon op pagina 5 staat en FB op 3 ,BBM op 2 kan ook met geen mógelijk heid vinden hoe ik die naast elkaar krijg op 1ste display blz??? wel onderling verplaatsten lukt op dezelfde pagina.
Je verplaatst de iconen naar een andere pagina op dezelfde manier als op dezelfde pagina, alleen sleep je hierbij het icoon naar de zijkant van het scherm, hierop zal hij naar het volgende of vorige scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
padrini schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:12:
[...]

Je verplaatst de iconen naar een andere pagina op dezelfde manier als op dezelfde pagina, alleen sleep je hierbij het icoon naar de zijkant van het scherm, hierop zal hij naar het volgende of vorige scherm gaan.
Na lang proberen lukte het dank je,moest ff weer opnieuw met de vinger op de iconen gaan staan tot ze groot werden en toen kon ik ze slepen......

Is het trouwens normaal dat álles onderstreept word als je n bericht typt (app of ping) heb alle spellingscontroles uitgezet en blijft onderstrepen.
Ik ga er al helemaal aan wennen en moet zeggen gaat goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Een vraagje, voordat ik ook een q10 ga kopen. Hoe is het trillen, hard en lang en instelbaar?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het aantal keer trillen per type melding is instelbaar.
Ik heb inmiddels ook een paar weken een Q10, bevalt goed!

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotneus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Momenteel heb ik een bold 9700 en die is (helaas) aan vervanging toe.
De Q10 lijkt mij de ideale opvolger. Ik heb echter een aantal keer gelezen dat het dataverbruik gigantisch is toegenomen t.o.v. eerdere toestellen omdat er geen BB abonnement meer bij kan.

Ik moet in het buitenland mijn e-mail kunnen lezen en verbruik dan nu inclusief whatsapp en bbm hooguit een paar mb voor een week (uiteraard zonder foto's/bijlagen). Aangezien sommige mensen klaagden over een verbruik van meer dan 100 mb binnen enkele dagen met alleen e-mail, vroeg ik mij af of zij iets fout deden met de instellingen of dat het verbruik daadwerkelijk zo dramatisch is toegenomen?
Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. het dataverbruik, ook t.o.v. andere telefoons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand of je, als je een Q10 via T-Mobile bestelt, een branded toestel krijgt? De telefonische verkoper kon mij geen uitsluitsel geven, dus ik vermoed van wel aangezien mijn huidige 9700 ook zo'n T-Mobile logo op de voorkant heeft staan. Het toestel is ook een paar tientjes goedkoper (i.c.m. abo) dan bij Belsimpel, wat mijn vermoeden versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik dacht ergens gelezen te hebben van niet. Ik heb een t-mobile Q10 (logo t-mobile te zien bij opstarten en afsluiten OS), maar uiterlijk geen logo's op het toestel zelf. De mijne gekocht via coolblue icm t-mobile verlenging.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:05
Branding gebeurt via de simkaart. Dus als je een Vodafone kaart erin doet zie je het Vodafone bootlogo. Heb zelf ook een q10 via t-mobile en is zonder branding als ik er een Vodafone kaart in doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 02:37
Hatsieflatsie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:36:
[...]

Als ik m'n abbo wil verlengen... krijg ik toetsel gratis bij 38,50 euro per maand.

Verder heeft T-mobile 1750 mb niet als keuze. Tussen 1000 mb of 2000 mb.

Hoe heb je dat gefikst? :o.
je had toen meerdere acties bij voda en tmobile als er een nieuwe winkel geopend werd, 24 maanden 50% korting.

Bij tmobile in rotterdam release Samsung S4 met dit abonnement, alleen gehaald om de s4 dezelfde dag voor 600 euro weer door te verkopen en later de q10 gekocht voor 600 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
NicoF schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:32:
Branding gebeurt via de simkaart. Dus als je een Vodafone kaart erin doet zie je het Vodafone bootlogo. Heb zelf ook een q10 via t-mobile en is zonder branding als ik er een Vodafone kaart in doe.
Ok zo'n vermoeden had ik al. Maar in ieder geval staat er zeker geen T-Mobile logo op de buitenkant als ik hem via een derde partij bestel en updates krijg ik toch wel begreep ik eerder, dus dan gaan we dat gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MR Update beschikbaar bij T-Mobile (Bijzonder snel......)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:27:
MR Update beschikbaar bij T-Mobile (Bijzonder snel......)
Blij dat te horen, heb vanochtend mijn Q10 besteld. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, het zal sowieso een verbetering zijn ten opzichte van mijn 9700 natuurlijk :) Zag het switchen naar een full touch telefoon toch niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou hij is binnen! Leuk toestel, het voelt gelijk wel weer aan als een Blackberry. Helaas liep ik ook al wel direct tegen een aantal bugs aan (o.a. in de Contacts applicatie en het Type and go gebeuren) en zijn er mijns inziens ook wel wat tekortkomingen (Twitter client ondersteunt slechts 1 account, nog steeds geen S/MIME ondersteuning voor 'persoonlijke' accounts). Verder heb ik het idee dat ik nog wel wat handigheidjes uit moet vinden, dus ik ga nu dit topic maar eens teruglezen om alle tips eruit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Twitter ondersteunt wel meerdere accounts. Wel is het zo dat er maar 1 zichtbaar is binnen de Hub

[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 01-08-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Huh? Hoe voeg ik zo'n extra account toe dan?

Ah.. er staat een nieuwere versie van Twitter in BB World. Dat had ik nog niet gezien. Mooi! Ziet er ook een stuk beter uit (geen gekke marges rondom de tijdlijn).

[ Voor 72% gewijzigd door Bigs op 01-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Zet het in je onderschrift of zoiets maar niet in een topic, daar is het niet voor bedoeld.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou na een weekje met mijn Q10 kan ik wel een korte evaluatie plaatsen.

De eerste indruk van het toestel was niet overtreffend. Het toestel voelt wel zeer degelijk aan en doet qua kwaliteitsbeleving naar mijn mening nauwelijks onder voor de iPhone. Ik kreeg de swipe naar boven om het toestel te ontgrendelen eerst nauwelijks voor elkaar. Toen ik eenmaal aan de slag ging raakte ik in de Contacten applicatie ineens een contact kwijt terwijl ik het aan het editen was: Ik probeerde een PIN toe te voegen aan een lokaal contact dat ook aan Facebook gekoppeld was, maar dat PIN stond ook al bij een ander lokaal contact. Het eerste lokale contact werd toen uit m'n telefoon gewist en het Facebook contact was niet meer zichtbaar totdat ik m'n Facebook account opnieuw configureerde. Dat was een beetje jammer dus.

Inmiddels heb ik BB10 OS aardig onder de knie en ben ik zeer gelukkig met m'n telefoon. Het hele Peek & Flow concept vind ik erg goed bedacht (al kan de uitwerking hier en daar nog iets beter) en het toestel reageert erg snappy. Animaties lopen altijd vlot en soepel en het OLED scherm oogt fantastisch (mits je er recht van voren tegenaan kijkt).

Het toetsenbord is natuurlijk waar je het allemaal voor doet. Het toetsenbord is iets groter dan dat van mijn 9700 en de toesten gaan iets lichter. In het begin was het even wennen, maar inmiddels typ ik er al ontzettend snel mee. Nee, voor mij geen touchscreen toetsenbord. De verminderde schermruimte neem ik voor lief. Het enige nadeel is dat het kijken van een breedbeeldfilm haast onmogelijk is op het vierkante scherm. Het beeld is dan niet meer dan 2cm hoog. Wat wel een positief punt is aan de Q10 is de kwaliteit van de hoofdtelefoon uitgang. Als ik mijn Westone 3's eraan hang is het geluid erg gedetailleerd en vrij van ruis. Alleen zou het in het hoog iets helderder mogen klinken van mij. Hoe dan ook, de Q10 kan voor mij probleemloos als MP3 speler dienst doen.

En dan, ze moeten toch genoemd worden, de apps. Alles wat Blackberry meelevert (Kalender, Klok, Twitter, Facebook) is prima in orde. Op mijn 9700 boeide het me niet dat er verder geen leuke apps verkrijgbaar waren, aangezien dat gewoon een trage, stugge telefoon is. Maar nu met zo'n vlotte, moderne telefoon is het toch wel jammer dat je geen Vine of Instagram kunt gebruiken, om maar wat te noemen. Sideloaden van Android applicaties geeft in de meeste gevallen geen geweldige resultaten, het is meer een hack die bovendien tot problemen met je toestel kan leiden (batterijverbruik etc)..

Al met al ben ik blij dat ik voor het BlackBerry platform heb gekozen. BlackBerry zelf blijft flink aan de weg timmeren met OS 10.2 en wie weet komt het ecosysteem ook nog in een wat hogere versnelling. Maar de Q10 met OS 10.1MR is nu al een heerlijke telefoon die ik nu al niet meer zou willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

itsyaboy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:43:
[...]

En hoe is het de eerste dagen?
Uitstekend. De eerste dagen is het even wennen aan de nieuwe layout van de toetsen (ipv BB 9900 Bold), maar inmiddels weer helemaal volleerd :)
Bigs schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:30:
Nou na een weekje met mijn Q10 kan ik wel een korte evaluatie plaatsen.

De eerste indruk van het toestel was niet overtreffend. Het toestel voelt wel zeer degelijk aan en doet qua kwaliteitsbeleving naar mijn mening nauwelijks onder voor de iPhone. Ik kreeg de swipe naar boven om het toestel te ontgrendelen eerst nauwelijks voor elkaar. Toen ik eenmaal aan de slag ging raakte ik in de Contacten applicatie ineens een contact kwijt terwijl ik het aan het editen was: Ik probeerde een PIN toe te voegen aan een lokaal contact dat ook aan Facebook gekoppeld was, maar dat PIN stond ook al bij een ander lokaal contact. Het eerste lokale contact werd toen uit m'n telefoon gewist en het Facebook contact was niet meer zichtbaar totdat ik m'n Facebook account opnieuw configureerde. Dat was een beetje jammer dus.

Inmiddels heb ik BB10 OS aardig onder de knie en ben ik zeer gelukkig met m'n telefoon. Het hele Peek & Flow concept vind ik erg goed bedacht (al kan de uitwerking hier en daar nog iets beter) en het toestel reageert erg snappy. Animaties lopen altijd vlot en soepel en het OLED scherm oogt fantastisch (mits je er recht van voren tegenaan kijkt).

Het toetsenbord is natuurlijk waar je het allemaal voor doet. Het toetsenbord is iets groter dan dat van mijn 9700 en de toesten gaan iets lichter. In het begin was het even wennen, maar inmiddels typ ik er al ontzettend snel mee. Nee, voor mij geen touchscreen toetsenbord. De verminderde schermruimte neem ik voor lief. Het enige nadeel is dat het kijken van een breedbeeldfilm haast onmogelijk is op het vierkante scherm. Het beeld is dan niet meer dan 2cm hoog. Wat wel een positief punt is aan de Q10 is de kwaliteit van de hoofdtelefoon uitgang. Als ik mijn Westone 3's eraan hang is het geluid erg gedetailleerd en vrij van ruis. Alleen zou het in het hoog iets helderder mogen klinken van mij. Hoe dan ook, de Q10 kan voor mij probleemloos als MP3 speler dienst doen.

En dan, ze moeten toch genoemd worden, de apps. Alles wat Blackberry meelevert (Kalender, Klok, Twitter, Facebook) is prima in orde. Op mijn 9700 boeide het me niet dat er verder geen leuke apps verkrijgbaar waren, aangezien dat gewoon een trage, stugge telefoon is. Maar nu met zo'n vlotte, moderne telefoon is het toch wel jammer dat je geen Vine of Instagram kunt gebruiken, om maar wat te noemen. Sideloaden van Android applicaties geeft in de meeste gevallen geen geweldige resultaten, het is meer een hack die bovendien tot problemen met je toestel kan leiden (batterijverbruik etc)..

Al met al ben ik blij dat ik voor het BlackBerry platform heb gekozen. BlackBerry zelf blijft flink aan de weg timmeren met OS 10.2 en wie weet komt het ecosysteem ook nog in een wat hogere versnelling. Maar de Q10 met OS 10.1MR is nu al een heerlijke telefoon die ik nu al niet meer zou willen missen.
Mooi verhaal :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

studenten en scholieren met een Q10 : the app ofcourse is een echte aanrader.
Dit is een app om je agenda, doelen en taken scherp te houden.
5 sterren in BB world

http://appworld.blackberry.com/webstore/content/27020876/
Afbeeldingslocatie: http://appworld.blackberry.com/webstore/servedimages/27020876/?t=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb zojuist een software update gedaan voor mijn Blackberry Q10, versie 10.1.???
De telefoon moest opnieuw opgestart worden om de installatie te voltooien. Maar nu heb ik 1 groot probleem; hij start niet meer op! Ik heb de accu er meerdere malen uitgehaald, maar de telefoon blijft hangen bij het laadscherm. Ook herkent de pc mijn Q10 niet via Blackberry Link.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of weet iemand een mogelijke oplossing? Alvast heel erg bedankt! Ik was zo tevreden.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
JackL89 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:32:
Ik heb zojuist een software update gedaan voor mijn Blackberry Q10, versie 10.1.???
De telefoon moest opnieuw opgestart worden om de installatie te voltooien. Maar nu heb ik 1 groot probleem; hij start niet meer op! Ik heb de accu er meerdere malen uitgehaald, maar de telefoon blijft hangen bij het laadscherm. Ook herkent de pc mijn Q10 niet via Blackberry Link.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of weet iemand een mogelijke oplossing? Alvast heel erg bedankt! Ik was zo tevreden.. :F
Die reboot tijdens de update kan gerust 10 minuten duren. Als je op dat moment de batterij al eruit hebt gehaald kan het zijn dat je telefoon lichtjes gebricked is. Misschien moet je even op internet zoeken wat de recovery procedure daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan al die android customs roms die door mijn ongeduld weer gecrasht waren.

Heb je de batterij minimaal 30 seconder eruit gehaald en start dan eens op met link aan welke opgestart moet zijn en kijk eens of het toestel wordt herkend.

Zo niet dan download eens het volgende https://mega.co.nz/#!EIcE...9lRF_QtwgABMUBE2IXKuF8SkE

uitpakken en dan heb je een exe bestaand.

Nu trek je de batterij eruit en sluit je de usb snoer aan op je computer. start de exe file en wacht tot je het dos venster ziet en druk de batterij terug.

Wat ook kan batterij erin en 10 seconden de aan knop vasthouden en toestel valt uit en dan software opstarten en bij het dos bestand zal deze het toestel ook moeten vinden.

DUS toestel geheel uit of batterij terug drukken zodra je DOS scherm ziet of als er staat zoek device.

laatste redmiddel. via internet explorer ----------------------------------------------------------------------------------

sluit BlackBerry Link af en gebruik internet explorer en ga naar
.
http://www.BlackBerry.com/updates

klik op check update button en sluit daarna je toestel aan. Druk nu 10 seconden de power knop in. Toestel gaat uit en druk het toestel weer aan.

Je ziet dat het toestel herkend wordt door een popup en je ziet het ledje rood opgloeien. Je krijgt de waarschuwing UNKNOWN of USB ..... druk gewoon de OK knop in op het scherm.

Nu wordt er iets opgestart wat je toestel gaat scannen en het kijkt naar een update. Dit duurt 2-3 minuten en het toestel gaat uit. Na 2-3 minutenen de led zal nu groen gaan branden. wacht tot je weer een popup krijgt op het scherm voor installatie en volg
deze om de software te installeren. Ga nu maar een bakje koffie zetten en fiets even
naar de supermarkt voor koekjes . Als het toestel klaar is reboot die zelf naar het
begin scherm. Volgens mij wordt intern de recovery gestart van het toestel en dan moet het goed zijn.

het kan zijn dat alle oplossingen hierboven niet werken maar probeer het even 2-3x succes

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 01:19
Jammer dat de prijzen niet zakken van de Q10 richting de 450euro waar bij de Z10 wel het geval is.
Iemand nog een mooie aanbieding tegengekomen voor een zacht prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z10 en Q10 verkoopt de laatste twee weken erg goed na de Samsung S4 en dan begrijp ik nog nog niet dat mensen dan verlengen met een apple iphone 4-8Gb omdat men een apple moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
surindo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:34:
Jammer dat de prijzen niet zakken van de Q10 richting de 450euro waar bij de Z10 wel het geval is.
Iemand nog een mooie aanbieding tegengekomen voor een zacht prijsje?
Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de BlackBerry Q5 aan te schaffen komt voor 50% overeen met de Q10 maar voor een substantieel lagere prijs, tenzij je heel veel waarde hecht aan de verwisselbare accu natuurlijk

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
Mijn geschiedenis met bb:

Z10 paar dagen geleden verkocht hiervoor kon niet wachten namelijk om BBOS10 uit te testen.
9900
9780
9700
8520

Bij alle toestellen had ik een extra accu nodig.
Ik durf de gok niet te wagen om een Q5 aan te schaffen en straks niet te kunnen verwisselen wanneer het echt nodig is.

Toch is de toetsenbord van de Q10 een stuk fijner dan bij de Q5.

555 euro vind ik nog aan de dure kant voor een smartphone in het algemeen.
Voorheen kon je nog een 1jarig abbonement afsluiten van 30pm en 180 euro bijleggen en je bent klaar.
Jammer genoeg is dit niet meer zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
surindo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:24:
Mijn geschiedenis met bb:

Z10 paar dagen geleden verkocht hiervoor kon niet wachten namelijk om BBOS10 uit te testen.
9900
9780
9700
8520

Bij alle toestellen had ik een extra accu nodig.
Ik durf de gok niet te wagen om een Q5 aan te schaffen en straks niet te kunnen verwisselen wanneer het echt nodig is.

Toch is de toetsenbord van de Q10 een stuk fijner dan bij de Q5.

555 euro vind ik nog aan de dure kant voor een smartphone in het algemeen.
Voorheen kon je nog een 1jarig abbonement afsluiten van 30pm en 180 euro bijleggen en je bent klaar.
Jammer genoeg is dit niet meer zo :'(
Ja dat is inderdaad érg lastig, en dat terwijl de Q10 (BB1o écht zo veel beter is dan al het andere wat BlackBerry ooit op de markt heeft gezet.
Kun je de Q5 niet aanschaffen, een aantal dagen proberen, er héél voorzichtig mee zijn en indien deze niet bevalt retourneren bij betreffende webwinkel? (14 dgn bedenktijd)

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik kreeg nog 95 euro voor mijn bold 9700 via het BlackBerry inruilprogramma, dat scheelde natuurlijk ook weer in de prijs. Plus een gratis 64gb kaartje en een abonnementverlenging en ik heb pwr slado niet zoveel betaald voor minute Q10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
Jammer genoeg is een 9700 niks meer waard 37euro
Mijn 9900 was nog 180euro waard en nu 79euro na 3maanden

64gb heb ik ook gehad maar heb deze mee gestuurd samen met mijn Z10 richting Italie (Verkocht via Ebay)

Ik wacht op een BTW actie van mediamarkt of een prijs verlaging elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier gaan we weer : 10.2.0.1443 (GOLD) uitpakken - toestel aansluiten - uitgepakte bestand opstarten
na 15 minuten zul je het startscherm zien van het doorlopen van de standaard instellingen.

OS 10.2.1.1443 https://mega.co.nz/#!UIVW...76CCCtLQ8ev9xxmR5HfnjrYRk

android runtime unlocked (alleen als je alle soorten android apps wil installeren) ING, ABN-AMRO werkt ook met de standaard versie hierboven.

Android runtime unlocked https://mega.co.nz/#!ZhNg...wiMimAvWg7F6HbnPviOoUCPK0

• Rubén89
Al gedownload en geïnstalleerd, tot nu toe is het enige verschil dat ik merk is dat de peacekeeper browserbenchmark meer als 20 punten sneller is

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/819/ulas.png

Voorheen haalde ik nooit een Score hoger dan de One S, nu dus wel

[ Voor 32% gewijzigd door Rubén89 op 29-08-2013 01:12 ]

Verwijderd

}:O Safari ??

• Rubén89
De peacekeeper benchmark identificeert de Q10 ten onrechte als safari browser hij herkent de user-agent niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:29:
Doet me denken aan al die android customs roms die door mijn ongeduld weer gecrasht waren.

Heb je de batterij minimaal 30 seconder eruit gehaald en start dan eens op met link aan welke opgestart moet zijn en kijk eens of het toestel wordt herkend.

Zo niet dan download eens het volgende https://mega.co.nz/#!EIcE...9lRF_QtwgABMUBE2IXKuF8SkE

uitpakken en dan heb je een exe bestaand.

Nu trek je de batterij eruit en sluit je de usb snoer aan op je computer. start de exe file en wacht tot je het dos venster ziet en druk de batterij terug.

Wat ook kan batterij erin en 10 seconden de aan knop vasthouden en toestel valt uit en dan software opstarten en bij het dos bestand zal deze het toestel ook moeten vinden.

DUS toestel geheel uit of batterij terug drukken zodra je DOS scherm ziet of als er staat zoek device.

laatste redmiddel. via internet explorer ----------------------------------------------------------------------------------

sluit BlackBerry Link af en gebruik internet explorer en ga naar
.
http://www.BlackBerry.com/updates

klik op check update button en sluit daarna je toestel aan. Druk nu 10 seconden de power knop in. Toestel gaat uit en druk het toestel weer aan.

Je ziet dat het toestel herkend wordt door een popup en je ziet het ledje rood opgloeien. Je krijgt de waarschuwing UNKNOWN of USB ..... druk gewoon de OK knop in op het scherm.

Nu wordt er iets opgestart wat je toestel gaat scannen en het kijkt naar een update. Dit duurt 2-3 minuten en het toestel gaat uit. Na 2-3 minutenen de led zal nu groen gaan branden. wacht tot je weer een popup krijgt op het scherm voor installatie en volg
deze om de software te installeren. Ga nu maar een bakje koffie zetten en fiets even
naar de supermarkt voor koekjes . Als het toestel klaar is reboot die zelf naar het
begin scherm. Volgens mij wordt intern de recovery gestart van het toestel en dan moet het goed zijn.

het kan zijn dat alle oplossingen hierboven niet werken maar probeer het even 2-3x succes
Bigs schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Die reboot tijdens de update kan gerust 10 minuten duren. Als je op dat moment de batterij al eruit hebt gehaald kan het zijn dat je telefoon lichtjes gebricked is. Misschien moet je even op internet zoeken wat de recovery procedure daarvoor is.
Blackberry inmiddels weer in orde! Ik weet niet wat er precies aan de hand was, maar na een paar uur ging hij ineens weer aan en functioneerde prima. Gelukkig maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De software gaat zich nestelen en de apps reseveren processor capiciteit en daarnaast draait elke app als deze start in zijn eigen afgeschermde geheugen. Android draait ook helemaal apart van het geheugen. Zodra er ook maar iets gaat crashen zit het niet in een overlapping van andere apps dus geen crash of reboot van de OS en dat is QNX. Maar het systeem is echt 24-48 uur bezig om af te tasten welke apps draaien en werken en draait ook op meer volle toeren en vreet dan ook veel batterij vermogen en de tweede dag merk je dat het toestel al langzamer gaat maar bij de derde dag weet het systeem wat het kan verwachten qua geheugen beheer en processor etc en zal zich daar ook naar gedragen. Dit kost je dus al weer 200-300 Mb maar dan loopt alles lekker en direct opvraagbaar en draait op dat moment ook echt multitasking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:15:
De software gaat zich nestelen en de apps reseveren processor capiciteit en daarnaast draait elke app als deze start in zijn eigen afgeschermde geheugen. Android draait ook helemaal apart van het geheugen. Zodra er ook maar iets gaat crashen zit het niet in een overlapping van andere apps dus geen crash of reboot van de OS en dat is QNX. Maar het systeem is echt 24-48 uur bezig om af te tasten welke apps draaien en werken en draait ook op meer volle toeren en vreet dan ook veel batterij vermogen en de tweede dag merk je dat het toestel al langzamer gaat maar bij de derde dag weet het systeem wat het kan verwachten qua geheugen beheer en processor etc en zal zich daar ook naar gedragen. Dit kost je dus al weer 200-300 Mb maar dan loopt alles lekker en direct opvraagbaar en draait op dat moment ook echt multitasking.
Hoe kom je bij dat 24-48 uur verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:40:
[...]

Hoe kom je bij dat 24-48 uur verhaal?
twentyfourfortyeight is een term geworden op crackberry.com. Ik ervaar dit zelf ook dat het 1-3 dagen duurt tot het systeem rustig wordt an elke leak :X

• surindo
Inmiddels al 5dagen de q10 in mn bezit wat een verschil met de Z10 batterij gaat 1.5 dag mee na intensief gebruik en 3 email accounts op realtime push.

De toetsenbord is echt super!!

• Rubén89
surindo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:42:
Inmiddels al 5dagen de q10 in mn bezit wat een verschil met de Z10 batterij gaat 1.5 dag mee na intensief gebruik en 3 email accounts op realtime push.

Fijn hé die accuduur :*)

Verwijderd

T-Mobile app v2.3

Minuten en data verbruik
Dagelijks gebruik
Nota's tot 6 maanden
Uitstaande betalingen
Buy add ons
Amount of loyalty points
bank details
T-Mobile Forum
Denk Mee
Toestelhulp (help with devices)
T-Mobile news

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/09/T-Mo.JPG?itok=7k4MWObR

Verwijderd

Hoi ik ben nu net een paar uur in het bezit van een blackberry q10, wit.

Ben nog van alles aan het uitzoeken, iemand toevallig idee of je batterijduur in procenten kan laten weergeven zonder een app.?!
Mooi toestel typt fijn!

Ben er blij mee eindelijk weer iets met touch en toetsen, toch fijner in het gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 10:04 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Nee, voor procenten heb je een app nodig!

• JackL89
surindo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:42:

1,5 dag? Knap, dat red ik niet met mijn Q10. Bij redelijk intensief gebruik haal ik het einde van de dag niet. Zijn er nog trucjes om de batterijduur op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Prima toestel! en hij android apps draaien gaat eenvoudig.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackL89 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:41:
[...]

1,5 dag? Knap, dat red ik niet met mijn Q10. Bij redelijk intensief gebruik haal ik het einde van de dag niet. Zijn er nog trucjes om de batterijduur op te krikken?
hoofdscherm zwart /donker houden en met 10.2 heb je dark theme en dat is beter want amoled schermen houden van donker en met veel licht (wit) gaat de batterij sneller. Toestel zal pas na 48 uur anders gaan draaien en je zal zien dat veel apps zich nestelen in het geheugen.

NFC, BLUETOOTH uit en 4G vreet ook batterij

interval van email verkeer en apps lager zetten qua frequentie check

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Een fijne telefoon.
Draait de meeste android app's prima in zijn sidebox.
Vooral het OS waarbij berichten via alle mogelijke manieren ontvangen en verzenden centraal staat.
Ideaal.
Dankjewel ook voor de verschillende tips over het installeren van android apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik ben ook bezig om android apps te installeren op de BB10 maar het wil niet helemaal lukken. Heb mijn BB in developers mode, ik krijg er ook apps op doe het via de DDPB app en the playbook extension, maar als ik de app wil opstarten gebeurt er niks. Ik heb het gevoel dat ik nog wat mis. debugtoken staat bij mij als niet geinstalleerd, en ik twijfel of hier wat aan gedaan moet worden om de info van wel niet installeren zich tegenspreken. Weet iemand hier een goede tip hier voor ? moet de debugtoken toch aktief zijn en zo je hoe dat ik dat ? ik heb 10.2.0.1047 ben er bijna maar nog niet helemaal :-(

[ Voor 3% gewijzigd door straydog_50 op 02-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat apps.

NetFlix

Flipboard

Spits krant

UK amazon

Candy Crush

ING NL

ABN AMRO NL

Spotify spotify and andora installeren -andora starten en afsluiten - spotify starten en na 20 seconden afsluiten. Op je geheugen
kaart (SD kaartje) staat nu ergens map van spotify. zipmap open en map erheen slepen. zie ook ergens in dit forum voor volledige handleiding.

getest met bovenstaande android runtime unlocked zie ook z10 pagina 71/72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Ik heb een korte review van de Q10 geplaatst.

Ik kan me ook goed voorstellen dat de prijs binnenkort playbook achtig gaat kelderen. Nu verschillende marktpartijen aangeven dat er sprake is van overschotten in de voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe android runtime UNLOCKED - na installatie toestel reset (volume up/down 20 sec vasthouden)
EDIT: deze versie is een test versie zonder wifi ondersteuning,dus niet installeren.
sys.android.shell-10.2.1.9.bar (129 KB)
https://mega.co.nz/#!1VlDAYBA!d6Xzsj...BNwQZ3tGu5hN4g

sys.android-10.2.1.9.bar (82.2 MB)
https://mega.co.nz/#!xE8mzTLJ!EV4ecE...WD1kZ6V7iIyO5g

Nieuwe camera,browser, clock (camera apart nog) en Maps

Camera, browser en clock

sys.camera-10.200.1.20.bar (1.9 MB)
https://mega.co.nz/#!QEcxwShC!czApd2...w9D4BDG7OZJkHg

Maps

com.tcs.maps-10.2.1.429.bar (5.6 MB)
https://mega.co.nz/#!pAN0lSDK!MzLxIA...tCKDb9kISZ3zF8

getest op 10.2.0.1433 maar werkt op elke 10.2.x.x _/-\o_ -

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:22:
nieuwe android runtime UNLOCKED - na installatie toestel reset (volume up/down 20 sec vasthouden)

sys.android.shell-10.2.1.9.bar (129 KB)
https://mega.co.nz/#!1VlDAYBA!d6Xzsj...BNwQZ3tGu5hN4g

sys.android-10.2.1.9.bar (82.2 MB)
https://mega.co.nz/#!xE8mzTLJ!EV4ecE...WD1kZ6V7iIyO5g

Nieuwe camera,browser, clock (camera apart nog) en Maps

Camera, browser en clock

sys.camera-10.200.1.20.bar (1.9 MB)
https://mega.co.nz/#!QEcxwShC!czApd2...w9D4BDG7OZJkHg

Maps

com.tcs.maps-10.2.1.429.bar (5.6 MB)
https://mega.co.nz/#!pAN0lSDK!MzLxIA...tCKDb9kISZ3zF8

getest op 10.2.0.1433 maar werkt op elke 10.2.x.x _/-\o_ -
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo allemaal, sinds twee weken loop ik ook met een Q10 rond. Had hiervoor de Nokia E6 maar was toe aan iets nieuws (snellers). Wat een fijn toestel! Het werkt allemaal erg intuïtief en soepel. Vrienden van me vergeleken het met iOS, wat ik maar als compliment opvat. ;)

Ik zit echter met één probleem: het synchroniseren van mijn agenda. Als ik op vernieuwen duw, staat een halve minuut later mijn agenda erin, maar die verdwijnt na een tijdje weer. Synchroniseren handmatig doen of intervallen gebruiken, niets helpt. Ik heb een Google-account (eigen domeinnaam) en heb ook al CalDAV geprobeerd, maar ik heb het nog niet werkend gekregen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Oh, en @nlb: draai jij een bètaversie van 10.2? Als ik updates zoek, vindt hij namelijk geen nieuwe (heb 10.1.zoveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Hoi allemaal,

Ik heb 'm sinds 2 dagen en ben er erg blij mee. Alleen valt het op dat bij de mailtekst rechts in het scherm (tegen scrollbar aan) op sommige plekken de tekst vervaagd is. Hebben jullie dit ook? Bij internetpagina's is het beeld wel helemaal egaal en scherp, behalve in de maihub.

Alvast bedankt,

Bimbel

[ Voor 15% gewijzigd door Bimbel op 15-10-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Je bedoelt dat de laatste letter van elke zin vervaagd is? Ja dat heb ik ook en hoort :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
:-)

Dank je wel, schrok al. Dank je wel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
In de VS is de Q10 met 30% in prijs gedaald.
Je kan een Q10 ophalen voor 400 dollar ongeveer 310 euro.
Via 1sale dit was ook de site, die als eerste de playbook64GB aanbood voor $105
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-08 09:10
Is dat model ook op nederlandse netwerken bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Een Nederlandse 'firesale' zou ik ook wel waarderen met mijn studentikoos budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
nack schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:36:
Is dat model ook op nederlandse netwerken bruikbaar?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al kon downloaden maar heb beide file's naast elkaar gelegd en alle sys bestanden zijn het zelfde behalve
dat de build id anders was.

Dit is dus de versie met de black theme :) of white

Link for Q10: ook voor de Q5
https://mega.co.nz/#!A4sy...65zTGqRn9Jb6t6P3GixDYrpwY

uitpakken met 7Z unzip en toestel op vliegtuigmode zetten en aansluiten op de kabel en uitgepakte
bestand opstarten en een dos-venster verschijnt en hij is aan het installeren. Als je backups
wilt maken raad ik aan alleen contacten en agenda te doen.

Wat nieuwe update's: clock, maps,browser, weer van nieuwere versies.
https://mega.co.nz/#F!s5UzjDqB!KHbl41PC0pN5wD-mThcuSg

android runtime unlocked : https://mega.co.nz/#F!Q9M0WCaQ!Egi0XEeL5bcjpY47AVFdOA

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Oh oke, dus nog niet officieel. Ik heb geen zin om met m'n telefoon te gaan kloten dus ik wacht wel op BlackBerry, :)

Heeft nog iemand een idee voor m'n verdwijnende agendagebeurtenissen? Het is nogal frustrerend en ik kan niets vinden op Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimjongil schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:54:
Oh oke, dus nog niet officieel. Ik heb geen zin om met m'n telefoon te gaan kloten dus ik wacht wel op BlackBerry, :)

Heeft nog iemand een idee voor m'n verdwijnende agendagebeurtenissen? Het is nogal frustrerend en ik kan niets vinden op Google...
Dit gebeurt zo nu en dan met google. Ik heb het ook een keer gehad dat ik mijn account liet synchroniseren met google maar na een nieuwe update kwam ik erachter dat ook alles weg was via mijn google account online. Het bleek achteraf dat ik mijn account op handmatig had stond en dus niets had verwerkt in 2 maanden. Dus advies op 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:14:
[...]

Dit gebeurt zo nu en dan met google. Ik heb het ook een keer gehad dat ik mijn account liet synchroniseren met google maar na een nieuwe update kwam ik erachter dat ook alles weg was via mijn google account online. Het bleek achteraf dat ik mijn account op handmatig had stond en dus niets had verwerkt in 2 maanden. Dus advies op 24 uur.
Handmatig, 24 uur, 5 minuten; het maakt allemaal niets uit. Na ongeveer een kwartier/half uur verdwijnt het grootste gedeelte van mijn kalender. Dat is toevallig het rooster van m'n uni; de afspraken die ik zelf heb gemaakt verdwijnen niet. Het lijkt dus aan het .ics-bestandje van het rooster programma van m'n uni te liggen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

10.2 Beschikbaar bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
T-Mobile is er inderdaad snel bij. Gisterenavond al update ontvangen. Duurde net als met 10.1MR wel behoorlijk lang, maar het resultaat is super. Naast alle bekende verbeteringen kun je nu in de Muziek app eindelijk ook zoeken door te typen. Tekst selectie + copy/paste is ook een stuk beter geworden.

Nadat het toestel voor het eerst opstartte met 10.2 werkte het toestel trouwens voor geen meter, alles was traag, applicaties openden niet, BBM had light en dark theme door elkaar en was bovendien alle chats kwijt. Maar na 2 minuten draaide alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik zit ook op 10.2 sinds gisteravond. Wanneer ik nu gewoon begin met typen zie ik nergens meer de optie om de zoekopdracht via Google uit te voeren. Weet iemand waar die optie gebleven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Leuk om te lezen:
De Duitse krant Die Welt meldt inmiddels op basis van bronnen bij geheime diensten dat de NSA vermoedelijk een oud Nokia S60-mobieltje van Angela Merkel heeft afgetapt. Dit toestel zou tussen 2009 en juli van dit jaar door de Duitse bondskanselier zijn gebruikt. Er zou wel zogeheten SECUsmart-encryptie op de gsm- en sms-verbindingen zijn toegepast. Inmiddels communiceert Merkel met een aangepaste BlackBerry Z10.
Weliswaar geen Q10, maar het geeft me een goed gevoel. :)

Overigens heb ik nog geen update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s3-ec.buzzfed.com/static/enhanced/webdr01/2013/3/6/10/enhanced-buzz-wide-31134-1362585516-14.jpgDe Duitsers wisten al begin dit jaar dat er iets niet goed zat en hadden al gespreken met blackberry en hebben in april besloten een deal aan te gaan met blackberry waarbij Merkel al reeds een aangepaste Z10 in gebruik had en zo is de duitse regering over gegaan naar Blackberry. In the UK hebben ze de contracten over verlengd en de NSA blijft ook werken met Blackerry, net als de US migratie en boarder security, pentagon en allerlei veiligheidsdiensten en de Amerikaanse president.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update bankapps

ING 2.1.0. dit is met ideal. Ik kan het helaas niet testen maar hoor graag of het werkt.

ABN AMRO 5.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Mijn BB Q10 bevalt prima, maar hij valt de laatste tijd steeds vaker spontaan uit en start dan opnieuw op. Hebben meer mensen hier last van? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door JackL89 op 28-10-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Gister tijdens een tentamen m'n Q10 op vliegtuigmodus gezet. Resultaat: na drie uur een bijna lege accu. Zou het kunnen komen door whatsapp en facebook die constant proberen een server te bereiken ofzo? Vind het nogal vreemd aangezien je zou verwachten dat de telefoon met uitgeschakelde radio's juist langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik gebruik regelmatig flight mode maar dat heeft geen invloed op de accu. Ik gebruik geen Whatsapp dus misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
JackL89 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:25:
Mijn BB Q10 bevalt prima, maar hij valt de laatste tijd steeds vaker spontaan uit en start dan opnieuw op. Hebben meer mensen hier last van? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
De accu het plaatsen, mocht dit het probleem niet verhelpen zou ik contact opnemen met je verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik vind het wel bizar dat de witte Q10 voor 100 euro goedkoper te koop is..? Waar zou dat mee te maken hebben? Ik zou zelf nooit een witte telefoon kopen, maar genoeg mensen wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een zwarte Q10 van 4 maanden oud gekocht voor 260 euro. Nu zit ik gelijk al met het volgende, blackberry ondersteund android en iphone devices qua overzetten van contacten, agenda etc. Ik heb een HTC 8X met WP8, maar ik kan hier niks over vinden. Ook niet op google, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:25:
Net een zwarte Q10 van 4 maanden oud gekocht voor 260 euro. Nu zit ik gelijk al met het volgende, blackberry ondersteund android en iphone devices qua overzetten van contacten, agenda etc. Ik heb een HTC 8X met WP8, maar ik kan hier niks over vinden. Ook niet op google, iemand een idee?
Misschien kun je via deze App (http://www.windowsphone.c...3d-4ee5-aa3c-30f1a826af02) je Contacten naar je SD kaart Kopieren en deze inladen op BB10.

Ook kan je overwegen alles sowieso naar de Cloud (bijv. GMail) te brengen zodat al je apparaten "In Sync" zijn =).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zijn er meer mensen met het volgende probleem;

Heb nu al 2 keer gehad dat de andere kant klaagt over een enorme ruis op de lijn gebruik q10 in combinatie met kpn 3G netwerk met laatste officiële 10.2 firmware ik hoor zelf geen ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
JunkieXP schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:29:
Ook kan je overwegen alles sowieso naar de Cloud (bijv. GMail) te brengen zodat al je apparaten "In Sync" zijn =).
Ik heb het ook met CardDAV gedaan, als het eenmaal werkt is dat heerlijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
En hij is flink in prijs gedaald, voor 400 euro kun je hem ophalen bij mediamarkt!
pricewatch: BlackBerry Q10 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is pas een goede prijs en wist niet eens dat mediamarkt dit toestel had :) en voor die prijs. mmm heb net een week geleden een bedrijf die sim-only had de toestellen ergens anders laten bestellen. Ze zijn sinds vrijdag over gegaan zodat mensen komen weekend kinderziektes op tijd voor maandag kunnen ontdekken.

Maar goed ze krijgen nog wat geld terug van hun oude iphones zo rond de 2600 terug dus dat is ook wel lekker van Blackberry.

Heb deze week ook meer blackberry 10 verkocht dankzij een grote klant dan iphone 5S en die loopt niet zo storm als de 5 en samsung verkoopt de laatste weken ook steeds minder.De 5C heb ik nog geen enkele klant voor gehad dus volgens mij is zakelijk Nederland daar nog niet klaar voor.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Mijn Blackberry Q10 heeft het begeven volgens mij. }:|
De laatste tijd viel hij al wel eens spontaan uit en startte hij opnieuw op. Dat vond ik al raar, maar voor de rest functioneerde m'n BB prima. Gisteren viel hij uit (low battery) en sindsdien kan ik 'm niet meer opstarten. Opladen lukt ook niet meer. Telefoon geeft wel aan dat de oplader 'connected' is, maar na een uur is de batterij nog steeds leeg. De telefoon voelt wel erg warm aan. Ik denk een probleem met de batterij? Of weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Balen dit, ik was zo tevreden over de Q10. Ik hoor andere mensen al zeggen.. 'zie je wel, CRACKberry'. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal de batterij er even een tijdje eruit en dan terug. kijk of er nog stroom op zit zo niet probeer te laden en kijk dan even verder. toestel is toch niet vochtig geworden want warmte kan ook sluiting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:39:
haal de batterij er even een tijdje eruit en dan terug. kijk of er nog stroom op zit zo niet probeer te laden en kijk dan even verder. toestel is toch niet vochtig geworden want warmte kan ook sluiting zijn.
Geprobeerd, maar zonder effect. Het lampje knippert rood en geel, maar laadt niet op. Toch maar de Vodafone shop bezoeken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Je hebt gewoon garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Jep, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rood en geel. Hij wil dus opstarten maar geeft ook dus aan dat batterlij low is. Kan batterij defekt zijn of iets intern wat met de batterij te maken heeft. Probeer in de winkel eens een batterij van een andere z10. puur om te kijken of deze dan wel opstart en dan zouden ze dat toestel doa kunnen maken. Gewoon aanschaffen en meteen terug brengen en geld terug vragen . Batterij DOA

Rood. is opstarten of aan
Geel is batterij leeg of laden
Groen is op stroom en ook volgeladen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow Q30 concept. Ziet er mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/11/q30-1.jpg?itok=SoH8qpBV

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/11/q30-2.jpg?itok=jg3pSJpE

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Als die Q30 zo uitkomt ben ik de eerste koper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ok dan, ze hebben het voor elkaar gekregen dat directe APK downloads uit de google playstore mogelijk zijn, ik kan het bevestigen (alleen voor 10.2.1.1055 en verder)

http://forums.crackberry....2-1-a-874153/#post9550863

De APK wordt uit de playstore gedownload middels de native app "Snap".

Je moet wel je android device ID invoeren in je app evenals je google store email.

Ik heb het zelf gedaan middels Bluestacks(.com) android player, want ik heb blijkbaar nog mijn Galaxy S daar geregistreerd staan waar ik de device ID mbv de gelijkgenaamde app heb kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de officiële 10.2.1.1055 update uitkomt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:26:
Iemand enig idee wanneer de officiële 10.2.1.1055 update uitkomt in Nederland?
Geruchten gaan over 2014, dus ik zou Sideloaden overwegen ;).

Ben er zelf geen fan van, maar vond het gemak van OTA APK's en Quick Settings het dubbel en dwars waard.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste