[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:41:
Ik zal de redenen eens posten waarom ik wel gewoon op dag 1 de Xbox One in huis haal:
  • Forza, Halo en de beste CoD ervaring
  • Voor mij de beste controller
  • Vlekkeloze integratie met mijn iPad, Surface en telefoons
  • Al jaren en jaren veel plezier van Xbox Live
Dat is mijn top-4 van dingen waarom mijn One altijd mijn belangrijkste console zal worden, zoals mijn 360 nu ook is, ondanks de aankopen van een Wii, Wii U (pff) en PS3. Die zijn allemaal al weg, de PS4 komt er als liefhebber natuurlijk wel, maar zal wss een bijrol spelen.
Yup en voor veel mensen zal dat ook zo zijn ;)
Daarom zullen beide systemen ook gewoon heel goed verkopen, elk heeft andere behoeften..

- ik heb bv liever Gran turismo, speel ik niet graag sci fi & zal ik dit jaar CoD overslaan. (en ik koop toch bijna nooit de dlc)
- Ik ben opgegroeid met de playstation 1,2 & 3, dus die controller voelt als de beste voor mij.
- Ik gebruik mijn smartphone totaal niet voor zo'n dingen en heb geen tablet..

Elk wat hij/zij nodig heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Anandtech plaatst bijvoorbeeld wel een sidenote over het geheugen, wat wel eens een non-issue kan zijn met de manier hoe MS het heeft opgelost met het 32Mb cache erbij
Het gaat niet alleen maar om het geheugen, alhoewel dat ook al in het voordeel is van de PS4, de GPU is namelijk net zo belangrijk en dat is waar de Xbone het op verliest.
[...]

We zitten weer in 2004. Ook daar waren er een hoop developers (meestal per ongeluk al wel een platform gekozen, he, toeval Blow heeft de PS4 gekozen een paar maanden geleden) die allemaal grote uitspraken deden. Dit gebeurde in beide kampen. Uiteindelijk werd de soep nooit zo heet gegeten als hij opgediend werd.
Kom op dude, je bent nu een beetje subjecties aan het kijken door de bril. Gezien alle technische data gewoon op tafel staat, en alle geluiden hetzelfde kant op gaan vind ik je comment een beetje inaccuraat. Ik vind dit namelijk (http://abload.de/img/screenshot2013-05-22a3ik7k.png) toch behoorlijk behoorlijk aanzienlijk en als je kijkt naar de technische logica, dan geef ik hem ondanks dat hij een PS4 game maakt waarvan hij gezegd heeft dat deze uiteindelijk ook naar andere platforms zou komen.

En als we naar Dice kijken kunnen we concluderen dat hun ook niet echt positief zijn over de xbox:
https://twitter.com/Demize99/status/337092583643811840
https://twitter.com/slicedlime/status/336892096617250818
https://twitter.com/MrBenj4min/status/336909820600930304

Op Neogaf kun je nog veel meer tweets vinden van devs die bijna allemaal behoorlijk negatief zijn over de xbox...

mij maakt het niet uit, uiteindelijk zal ik toch alle consoles in huis mits de exclusives het echt waard beginnen te worden. Alleen de multi platforms zal ik allemaal waarschijnlijk voor de PS4 halen mits deze niet dezelfde nadelen heeft als de xbox (zoals de drm bullshit en always online).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Yup en voor veel mensen zal dat ook zo zijn ;)
Daarom zullen beide systemen ook gewoon heel goed verkopen, elk heeft andere behoeften..

- ik heb bv liever Gran turismo, speel ik niet graag sci fi & zal ik dit jaar CoD overslaan. (en ik koop toch bijna nooit de dlc)
- Ik ben opgegroeid met de playstation 1,2 & 3, dus die controller voelt als de beste voor mij.
- Ik gebruik mijn smartphone totaal niet voor zo'n dingen en heb geen tablet..

Elk wat hij/zij nodig heeft :)
Ieder zijn reden natuurlijk maar een ps controller die als beste voelt? Pfff dat ding is ergonomisch nog precies hetzelfde als de PS1 en speciaal gemaakt voor japanse handjes. Misschien dat je aan de layout moet wennen maar de controller van de Xbox is imo superieur aan die van de PS. Enige punten die beter zijn bij de PS3 zijn het gewicht, de batterij (al is het switchen van batterijen ook erg gemakkelijk) en de D-pad. Xbox controller ligt beter de hand, heeft betere sticks en betere triggers.

Verder zeggen dat je iets niet gebruikt terwijl het nu nog niet mogelijk is, is natuurlijk een rare reden.

Ik wacht het allemaal nog even af maar het verhaal van de Xbox spreekt me tot nu toe nog het meest aan. Heb deze generatie ook allebei de consoles gehaald waarbij de PS3 zelfs mijn leading gaming platform is geworden door boefje hacken en dus geen online meer op Xbox.

Feit is dat de meeste games toch multiplatform komen en ze allebei pareltjes krijgen die je niet wilt missen dus ik vind exclusives eigenlijk een matige reden om een console te kiezen. Controller en ecosysteem vind ik veel belangrijker, ook dan betere graphics. Dat doet de Xbox 360 nu beter dan de PS3, dus heb ik meer vertrouwen in de Xbox One en mag de PS4 mij overtuigen om voor het andere team te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:48:
Op Neogaf kun je nog veel meer tweets vinden van devs die bijna allemaal behoorlijk negatief zijn over de xbox...
Hier dus: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=562865

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:26
Kluutmaran schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:56:
[...]

Ieder zijn reden natuurlijk maar een ps controller die als beste voelt? Pfff dat ding is ergonomisch nog precies hetzelfde als de PS1 en speciaal gemaakt voor japanse handjes. Misschien dat je aan de layout moet wennen maar de controller van de Xbox is imo superieur aan die van de PS. Enige punten die beter zijn bij de PS3 zijn het gewicht, de batterij (al is het switchen van batterijen ook erg gemakkelijk) en de D-pad. Xbox controller ligt beter de hand, heeft betere sticks en betere triggers.

Verder zeggen dat je iets niet gebruikt terwijl het nu nog niet mogelijk is, is natuurlijk een rare reden.

Ik wacht het allemaal nog even af maar het verhaal van de Xbox spreekt me tot nu toe nog het meest aan. Heb deze generatie ook allebei de consoles gehaald waarbij de PS3 zelfs mijn leading gaming platform is geworden door boefje hacken en dus geen online meer op Xbox.

Feit is dat de meeste games toch multiplatform komen en ze allebei pareltjes krijgen die je niet wilt missen dus ik vind exclusives eigenlijk een matige reden om een console te kiezen. Controller en ecosysteem vind ik veel belangrijker, ook dan betere graphics. Dat doet de Xbox 360 nu beter dan de PS3, dus heb ik meer vertrouwen in de Xbox One en mag de PS4 mij overtuigen om voor het andere team te kiezen.
Je kunt niet feitelijk beweren dat een controller fijner is. Dat is wel een feit. Hou daar dan ook mee op.
Smaken. Verschillen. Punt.

Ontopic; ik wist niet dat de gpu zoveel verschilde; dat is toch wel even een puntje om over na te denken. Gaat uiteindelijk een plus en minus lijstje worden!

Xbox:
+ integratie smartglass met m'n surface en lumia
+ kinect met spraakbesturing (geen privacyproblemen voor mij)
+ skype en internet explorer
+ design; ik vind het wel mooi

- always on
- verkoop games 2e hands onduidelijk

Playstation:
+ controller vind ik magisch fijn vergeleken met xbox 360
+ krachtigere hardware (langere toekomst?)
+ PSN kost geen geld i.t.t xbox live

Wordt toch wel flink wikken en wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

[...]

Het is gewoon een kwestie van smaak. De één is niet beter dan de ander. Ik vind de dualshock ook veel fijner dan de xbox controller. De plek van de analoge sticks zitten voor mij niet fijn. Enige voordeel van de xbox controller voor mij zijn de triggers, maar die zijn bij de dualshock4 ook gewijzigd. Ieder z'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

OMD

Volgens mij ben ik 1 van den weinigen die gewoon beide consoles zn charmes vindt hebben, ik koop ze allebei :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Damage control in progress
Live chat met 'Major Nelson'.

http://news.yahoo.com/xbo...larry-hryb-150903740.html

[ Voor 41% gewijzigd door Uniciteit op 22-05-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
OMD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:
Volgens mij ben ik 1 van den weinigen die gewoon beide consoles zn charmes vindt hebben, ik koop ze allebei :)
hehe, als student zijnde moeten er natuurlijk keuzes worden gemaakt :P Maar moeilijke keuze dit keer! Tot nu toe ps2 en ps3 gehad (laatste nog in bezit) maar neig toch wel naar de xbox vanwege smartglass en tv integratie..

MOEILIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tot nu toe erg mat (en langzaam!).

Enige zaken tot nu toe:
  • Second hand games is nog niet uitgewerkt
  • Het doel is dat 1 game onder meer accounts op 1 console blijft werken zoals vandaag
  • Game nieuws is wachten tot E3
EDIT:
Answer: No. It does not have to be always connected but it does require an internet connection.
Right 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Het doel is dat 1 game onder meer accounts op 1 console blijft werken zoals vandaag
Dat zou zeker fijn zijn. Ik speel nu ook met met vrienden/familie op mijn xbox dezelfde games. Als je dan met zijn allen gebruik maakt van één console en verschillende accounts kun je dezelfde spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Huc5FhV.png
Snap er nog geen reet van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
het lijkt inderdaad een "almost-always-on" funtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Dat is inderdaad een niet erg duidelijk antwoord. Zegt hij nou 'nee' tegen de vraag of je het langdurig zonder verbinding kan gebruiken, of tegen de vraag of het niet zo frequent als 1x per dag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hij zegt dat het niet zoals Sim City zal zijn, maar dat een internetverbinding wel nodig is. Een specifiek antwoord geeft hij dus niet.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:02
[...]

Sorry maar als er 1 ding is waar nu dus niemand een mening over kan geven op het uiterlijk na is het wel de controller. Beide controllers zijn weer anders waarbij de DS4 het meest aangepast is ( wat ook wel moest ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]

die linkse stick op die giant controller is gewoon heel onhandig imo..

Ik gebruik mijn smartphone bijna enkel als draagbare muziek player & om casual te surfen op het internet. (15 euro bel te goed voor 5 euro al sinds september.. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het betekent eigenlijk gewoon dat het "always-on" is met een time-out tijd van 24 uur.

Wat hij zegt, komt eigenlijk op het volgende neer: je hoeft niet CONTINUE online te zijn, maar wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De chat is in ieder geval een aanfluiting, vragen zijn duidelijk gefilterd. Jammer, normaal is hij zeer informatief. Dit is zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Maar we krijgen wel games te zien op de E3 :P LOL

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:41:
Ik zal de redenen eens posten waarom ik wel gewoon op dag 1 de Xbox One in huis haal:
  • Forza, Halo en de beste CoD ervaring
  • Voor mij de beste controller

• Vlekkeloze integratie met mijn iPad, Surface en telefoons
  • Al jaren en jaren veel plezier van Xbox Live
Dat is mijn top-4 van dingen waarom mijn One altijd mijn belangrijkste console zal worden, zoals mijn 360 nu ook is, ondanks de aankopen van een Wii, Wii U (pff) en PS3. Die zijn allemaal al weg, de PS4 komt er als liefhebber natuurlijk wel, maar zal wss een bijrol spelen.
Ik ben wel benieuwd naar wat je allemaal met je ipad en xbox doet dat dit een top 4 punt voor je is. Ik heb smartglass een keer gebruikt icm Halo 4 en vond het eigenlijk weinig voorstellen. Ik heb dan ook moeite om echt nuttige gebruiksscenario's er voor te verzinnen,... De presentatie vond ik in dat opzicht ook niet echt creatief: het bestellen van bioskaartjes met behulp van je smarphone op je xbo in snap mode.. Dan kan ik ze toch net zo makkelijk gelijk op mijn smartphone kopen?

Anyway, geen kritiek, iedereen heeft ten slotte recht op zijn mening en voorkeur, maar ik ben wel benieuwd naar wat jij ermee doet of wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
GOUDSBS schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:29:
Maar we krijgen wel games te zien op de E3 :P LOL
Dat dan weer wel. Ik kijk ernaar uit. De E3 van vorig jaar was een beetje mat wat dat betreft. Ben benieuwd of MS een paar klappers gaat neerzetten behalve Halo en Forza. Anders wordt het wel een heel triest verhaal voor ze, ben ik bang.

@controller: hoe kun je nu al weten welke het prettigst vasthoudt? Ik kan met de huidige beide goed overweg, maar de DS4 wijkt af van de DS3, en ook de nieuwe Xbox controller lijkt anders te zijn. Ik zie dit vaak ook
een beetje als een drogreden van sommige mensen om bepaalde keuzes voor zichzelf goed te praten. Allebei de kanten op. Er is prima aan te wennen en er zijn notabene accessoires voor de triggers etc. te koop.

[ Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:29:
De chat is in ieder geval een aanfluiting, vragen zijn duidelijk gefilterd. Jammer, normaal is hij zeer informatief. Dit is zonde van de tijd.
Comment From Guest
What's the word on backwards compatibility with 360 games?
4:33

Major Nelson (Larry Hryb):
Xbox One hardware is not compatible with Xbox 360 games. We designed Xbox One to play an entirely new generation of games. Games are architected to take full advantage of the state of the art processors and infinite power of the cloud.
Dat is natuurlijk wel een interesante omerking over die cloud. Zou hij daarme impliceren dat de cloud kan meehelpen renderen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ja sorry maar die "chat" is om te huilen. Allemaal poep...

Beetje dom van ze... maar goed we wachten het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kaasje123 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:35:
[...]

[...]

Dat is natuurlijk wel een interesante omerking over die cloud. Zou hij daarme impliceren dat de cloud kan meehelpen renderen oid?
Ja, ik zag dit ook ergens anders staan. Ontwikkelaars krijgen namelijk toegang tot de Azure servers; bepaalde berekeningen kunnen dan op de cloud worden gedaan waardoor je een hele krachtige console krijgt!

De uitvoering; dat doet het hem.. zie het Simcity gebeuren! (waar vooral de kleine tegelgrootte het probleem is imo ipv kut servers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai

Dat zeiden ze volgens mij al tijdens de event. Developers kunnen er voor kiezen om bepaalde berekening die nodig zijn voor het spel te 'off-loaden' naar de cloud, zodat de console zelf zich op andere taken kan richten.
Eigenlijk precies zoals SimCity dat doet (of zeggen dat het doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

[...]

Ja, maar dan heb je natuurlijk sowieso te maken met een always-on game. Sony heeft trouwens ook al gemeld dat ze dit kunnen doen met Gaikai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:27
Zou de X1 betere graphics kunnen renderen icm cloud ook als het duidelijk ietsje mindere hardware heeft? Als spellen gebruik zouden maken van een dergelijke functionaliteit, dan kan ik me voorstellen dat je voor die spellen altijd online moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat bedoelt hij hiermee?

"a 1080p wider field of view even!"

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Hij zegt niks joh... pure bullshit. Er kunnen echt wel betere vragen gesteld worden... Maar ja dit is 1 grote stunt!

De antwoorden zijn nog slechter dan de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:02:
[...]

Je kunt niet feitelijk beweren dat een controller fijner is. Dat is wel een feit. Hou daar dan ook mee op.
Smaken. Verschillen. Punt.
Ik zeg toch ook imo ;)
SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:
[...]

die linkse stick op die giant controller is gewoon heel onhandig imo..

Ik gebruik mijn smartphone bijna enkel als draagbare muziek player & om casual te surfen op het internet. (15 euro bel te goed voor 5 euro al sinds september.. :+)
En ik zeg toch ook behalve de layout waar je aan moet wennen :) En ik wist niet dat er nog mensen (vooral tweakers dan) die een telefoon als telefoon / mp3 speler zagen :P Nouja dan val jij buiten de doelgroep van de majority of people.

Ik snap alleen niet waarom zoveel mensen problemen hebben met always on? Mijn laatste internet storing dateert van weet ik hoe lang geleden, op de PS3 outage na, en mijn PS3 is nu ook altijd connected. Microsoft heeft ook een goed track record wat betreft servers en uptime dus daar zit het probleem ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:39:
Wat bedoelt hij hiermee?

"a 1080p wider field of view even!"
Het komt eigenlijk hier op neer: "Mensen, alstublieft, zeik niet zo... we hebben er een 1080p camera in gestopt... please, wees blij!"

Field of View heeft trouwens weinig met de resolutie te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Uniciteit schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:43:
Field of View heeft trouwens weinig met de resolutie te maken. ;)
Dat weet ik. Daarom vond ik de zin ontzettend raar, dat ik 'm niet begreep :s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kluutmaran schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:43:
[...]

Ik zeg toch ook imo ;)

[...]

En ik zeg toch ook behalve de layout waar je aan moet wennen :) En ik wist niet dat er nog mensen (vooral tweakers dan) die een telefoon als telefoon / mp3 speler zagen :P Nouja dan val jij buiten de doelgroep van de majority of people.

Ik snap alleen niet waarom zoveel mensen problemen hebben met always on? Mijn laatste internet storing dateert van weet ik hoe lang geleden, op de PS3 outage na, en mijn PS3 is nu ook altijd connected. Microsoft heeft ook een goed track record wat betreft servers en uptime dus daar zit het probleem ook niet?
Nah 2 gevallen

1. je wil met de boys in een blokhut in siberie lekker fifa'en voor een week. Geen internet aanwezig, wat nu?

2. internet in combinatie met een 'altijd on' kinect (camera + mic) zorgt voor paniek

Server kwaliteit staat buiten kijf, die is gewoon hartstikke goed zowel bij sony als ms (zeker ms, azure is een van de betere clouddiensten) en dat gedoe met psn was ook overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:45:
[...]

Dat weet ik. Daarom vond ik de zin ontzettend raar, dat ik 'm niet begreep :s.
Marketing. Ik neem aan dat hij hoopt dat mensen "1080p" zien staan en dan "nice" denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Wat mij opviel was dat er maar 1 camera in de kinect 2.0 zat terwijl de kinect 1.0 vol zat met camera's. Was dat niet om diepte te zien en hoe doen ze dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:38:
[...]

Ja, ik zag dit ook ergens anders staan. Ontwikkelaars krijgen namelijk toegang tot de Azure servers; bepaalde berekeningen kunnen dan op de cloud worden gedaan waardoor je een hele krachtige console krijgt!

De uitvoering; dat doet het hem.. zie het Simcity gebeuren! (waar vooral de kleine tegelgrootte het probleem is imo ipv kut servers)
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, maar je snapt toch wel dat de gebruiksscenario's beperkt zijn en het niet ineens een "krachtige console" oplevert? Je zit namelijk met latency van eventuele berekeningen die je laat doen. Het is niet alsof je even wat compute taken ofload naar die azure servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:47:
Wat mij opviel was dat er maar 1 camera in de kinect 2.0 zat terwijl de kinect 1.0 vol zat met camera's. Was dat niet om diepte te zien en hoe doen ze dat nu?
http://gizmodo.com/kinect...x-sees-you-like-509155673

Zo zit Kinect 2 in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
nioz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, maar je snapt toch wel dat de gebruiksscenario's beperkt zijn en het niet ineens een "krachtige console" oplevert? Je zit namelijk met latency van eventuele berekeningen die je laat doen. Het is niet alsof je even wat compute taken ofload naar die azure servers.
Het ligt natuurlijk aan wat voor game het is! Bij een shooter waar het echt splitsecond beslissingen zijn kun je die latency niet hebben, bij andere games.. eh bedenk maar wat misschien wel.

Wat ik zeg; het gaat net om de uitvoering: kan het snel, werkt het goed en is het niet zo kloten als bij Simcity dan kan het wel mogelijkheden hebben!

Daarbij maak je natuurlijk van een fiat geen ferrari door er wat betere benzine in te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het zal lastig zijn maar willen jullie proberen om de discussie niet teveel in de richting van Xbox One vs PS4 te laten gaan? Hou het zoveel mogelijk bij de Xbox One zelf.

Voor discussie over de verschillen is er [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 22-05-2013 22:52 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Kom op dude, je bent nu een beetje subjecties aan het kijken door de bril. Gezien alle technische data gewoon op tafel staat, en alle geluiden hetzelfde kant op gaan vind ik je comment een beetje inaccuraat. Ik vind dit namelijk (http://abload.de/img/screenshot2013-05-22a3ik7k.png) toch behoorlijk behoorlijk aanzienlijk en als je kijkt naar de technische logica, dan geef ik hem ondanks dat hij een PS4 game maakt waarvan hij gezegd heeft dat deze uiteindelijk ook naar andere platforms zou komen.
Dat is dus nog steeds maar helemaal de vraag. Tot nu toe allemaal speculaties en geen harde bewijzen. Afgaande op de specs kan je eigenlijk nog niks concluderen omdat je dus niet weet hoe groot het peformance verschil zal zijn. Daarnaast schreven ze dit op anantech: "The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms."

En daar zit zeker een kern van waarheid in. De exclusives op de PS3 zijn nu ook mooier maar hoeveel exclusives zijn er nu daadwerkelijk dat het ook echt iets uitmaakt? Uiteindelijk koop ik toch beide consoles juist vanwege die exclusives maar zoals ze al zeiden worden multiplatform titels vaak gelijk getrokken aan de traagste deelnemende console en dat is de bulk van de beschikbare games.
Cloud schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:52:
[mbr]Het zal lastig zijn maar willen jullie proberen om de discussie niet teveel in de richting van Xbox One vs PS4 te laten gaan? Hou het zoveel mogelijk bij de Xbox One zelf.

Voor discussie over de verschillen is er [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles :)[/mbr]
Kom je nou mee net nadat ik mijn post heb geplaatst :$

[ Voor 14% gewijzigd door Kaasje123 op 22-05-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaasje123 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:56:
[...]

Dat is dus nog steeds maar helemaal de vraag. Tot nu toe allemaal speculaties en geen harde bewijzen. Afgaande op de specs kan je eigenlijk nog niks concluderen omdat je dus niet weet hoe groot het peformance verschil zal zijn. Daarnaast schreven ze dit op anantech: "The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms."

En daar zit zeker een kern van waarheid in. De exclusives op de PS3 zijn nu ook mooier maar hoeveel exclusives zijn er nu daadwerkelijk dat het ook echt iets uitmaakt? Uiteindelijk koop ik toch beide consoles juist vanwege die exclusives maar zoals ze al zeiden worden multiplatform titels vaak gelijk getrokken aan de traagste deelnemende console en dat is de bulk van de beschikbare games.

[...]

Kom je nou mee net nadat ik mijn post heb geplaatst :$
Dat was zo, en dat kwam ook voornamelijk omdat ontwikkelen voor de X360 makkelijker was en is.

Voor nu ziet het eruit dat ontwikkelen voor de PS4 minstens net zo makkelijk zal gaan zijn als de X1, zo niet nog makkelijker, en op basis van wat we nu weten is de PS4 hardware ook beter. Als dit allemaal klopt, kan het dus zomaar zijn dat de PS4 deze generatie vaker als leadplatform gebruikt zal gaan worden en games van daaruit, al dan niet met minder grafische toeters en bellen, "terug" geport zullen worden naar de X1.

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Devs kunnen nu eindelijk los gaan met de makkelijkere architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Is het niet zo dat nu de Xbox en PS4 qua hardware redelijk hetzelfde zijn maar de PS4 krachtiger het makkelijker is om net als bij de PC juist wel ook in platform games de verschillen duidelijker te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Verplaatst naar: [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles

[ Voor 97% gewijzigd door swopdark op 22-05-2013 23:50 . Reden: blijkbaar te veel gefocussed op de fail van de reveal voor een aantal forumleden ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
swopdark schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:10:
Goed we zijn een etmaal verder en wat zijn we verder te weten gekomen?

- Always online DRM
- Het doorgeven van een game aan een vrien betekend dat hij full retail prijs moet betalen in de store om te kunnen spelen
- xbox one krijgt flink op zen digitale donder online

positieve ontwikkelingen zijn dat hij bij de meeste mensen tussen het stapeltje hifi apparatuur past in de tv meubel. Wel zorgwekkend zijn de enorme hoeveelheden ventilatiesleuven die een beetje verraden dat MS niet voor een 5e keer in een 30pct defecten door oververhitting probleem wil belanden.

Natturlijk zijn we nog vrij weinig over de game te weten gekomen en gaat Forza 5 ongetwijfeld een fantastsiche racer worden. verder zijn alle andere games zoals Ghost en andere inmiddels aangekondigde games ook op de technisch superieure PS4 te spelen.

Korte vergelijk vergelijk hardware met de gegevens die nu bekend zijn heeft de xbox een flinke memory achterstand op het gebied van snelheid. 8 gig ddr3 vs 8 gig gddr5 is een stevig verschil in badbreedte. Daar gaat de 32 mb SDram weinig verschil in maken. Het lijkt erop dat MS in dezelfde val loopt als Sony 6 jaar geleden. Geheugen bandbreedte gaat een probleem worden.

De GPU van de PS4 zou ook over 6 stuks meer CU beschikken. Daarnaast heeft de Ps4 ook nog een aparte custom chip naast bovenstaand geweld wat voor alle "instant" zaken zou zorgen. background updates en patches + syncen met clouds etc. Volgens de presentatie van MS gaat dit allemaal op de console gebeuren met de 8 core chip.

Ondertussen gaat Ms het gold abbo verhaal zeker niet opgeven wat betekend dat je straks nog steeds geld betaald om online te kunnen spelen op je xbox one. Hoewel het plaus model van de PS3 vrijwel zeker meegaat naar de PS4 blijft online gamen gratis en das een stevige pro. Als je kijkt naar de software op de vita waarbij cross game chat tot 4 mensen gewoon mogelijk is lijkt me de voorzetting van deze ontwikkeling zeer voor de hand liggend op de PS4.

Het verhaal dat het PSN meer lag of out time heeft dan xbox live is ook allang achterhaald (met de psn hack als stevige uitschieter maar dit was crimineel gedrag van derden) en gewoon niet waar. bij veel games ben je juist sneller in een lobby op psn dan dat je dat met live bent. daarbij zijn de group invites en andere zaken die xbox live "beter" maakten dan psn inmiddels reeds door de vita ingehaald. met de ontwikkeling van de ps4 heeft Sony stevig kunnen leren van de fouten in de ps3 en de voorbeelden van de xbox.

Deze ronde heeft Sony zwaar geleerd van de vorige ronde (ps3 - x360). Ze zijn een jaar later gelaunched en toch hebben ze op dit moment meer ps3 consoles kunnen verkopen dan microsoft doet met haar 360. de 360 was zeer developer friendly en is juist steeds geslotener geraakt terwijl PS3 steeds opener werd door oa bij Steam intergratie. Nu heeft Sony met de PS4 een systeem neergezet dat extreem developer friendly is en naar alle waarschijnlijkheid ook krachtiger dat de xbox one. Het verschil tussen multiplatform games gaat kleiner worden dan ooit met waarschijnlijk weer heftige uitschieters bij de first party developers als Naughty dog, polyphony, Guerilla en santa monica studio's. ontwikkelaars als CD red die voorheen op xbox wedde gaan hun witcher 3 ook op ps4 zetten. xbox live devs vertrekken naar ps4 en wie weet wat verdere samenwerking met valve/steam en blizzard/battlenet gaat brengen?? Sony staat open en dat is goed nieuws voor de developers en vooral ons als gamer en consument. Geef mij maar een console focussed op gaming met veel support. Een console waarbij geen maandelijkse fee gevraagd word om online te kunnen gamen of waar je je game disk gewoon op andere consoles kan spelen. En waar geen camera verplicht is om uberhaupt met het systeem te kunnen spelen.

Afwachten is nu nog de prijs van beide systemen en wat gaan de games brengen. Sony heeft niet onder stoelen of banken gestoken dat de game voor hun het meest belangrijke is dus no worries there. Bij MS eigenlijk ook niet maar hun insteek is toch anders. het hele DRM gebeuren en presentatie rondom tv kijken en windows 8 geroep geeft al aan dat ze minder focussed zijn op wat wij willen maar meer op wat zij willen bereiken in jouw huis.
Jij snapt drm niet zo he? Digital right management... daar heeft dit geeen biet mee te maken. Dit heeft enkel te maken met dat pruttel enzo in de cloud wordt opgeslagen en je account wordt gesynchroniseerd. Je kan nog prima een game offline opstarten/spelen ergo geen drm.

Desalniettemin wel 'almost always on' wat je in feite bedoelt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:17:

Jij snapt drm niet zo he? Digital right management... daar heeft dit geeen biet mee te maken. Dit heeft enkel te maken met dat pruttel enzo in de cloud wordt opgeslagen en je account wordt gesynchroniseerd. Je kan nog prima een game offline opstarten/spelen ergo geen drm.

Desalniettemin wel 'almost always on' wat je in feite bedoelt :>
Als ik dit zo lees her en der over het internet kan je niet offline een game opstarten:
So far, it appears that Microsoft has implemented an internal digital rights management system tied to Xbox profiles. The original owner of a game can play that title on their console and a friend’s consoles console – provided they sign in. But that same friend will be charged to play that game if the original owner’s profile is not present.
bron: http://www.develop-online...nds-built-in-Xbox-One-DRM

Dit komt omdat iedere keer als je een game wilt starten de game gekoppeld moet zijn aan je account. dit kan je xbox niet checken zonder internet

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
swopdark schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:10:
Goed we zijn een etmaal verder en wat zijn we verder te weten gekomen?
Blabla
Dat Swopdark nog steeds een PS fanboy is en dus ook enkel hier post om iets negatiefs te zeggen over de Xbox? Net modbreak om het geen PS vs Xbox verhaal te maken en komt er zo'n verhaal.

Jouw verhaal, Sony heeft verkeerde dingen gedaan maar die gaan ze nu allemaal perfect doen. Microsoft gaat alles verkeerd doen. En dat weet jij na 1 enkele presentatie, ik vind het knap! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kluutmaran schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:25:
[...]

Dat Swopdark nog steeds een PS fanboy is en dus ook enkel hier post om iets negatiefs te zeggen over de Xbox? Net modbreak om het geen PS vs Xbox verhaal te maken en komt er zo'n verhaal.

Jouw verhaal, Sony heeft verkeerde dingen gedaan maar die gaan ze nu allemaal perfect doen. Microsoft gaat alles verkeerd doen. En dat weet jij na 1 enkele presentatie, ik vind het knap! |:(
Amen.

Plus dat je online moet zijn om te gamen, uit een of andere bron, is leuk maar MS komt met tegenstrijdige info dat het niet zo is. Ergo; er is veel onduidelijkheid over de beide next gen consoles, maar ik vind het knap hoe jij overal al conclusies over kan trekken! Machtige alwetende man, pfoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
[...]

Kans is nu redelijk groot dat Sony nu geen grote blunders gaat maken. :+
Ze weten nu al hoe het de wereld op negatieve dingen reageert en hoe ze het liever zien.

Daarbij zou Xbox zijn standpunten echt nog wel bijschaven ;)

Edit: Ojah mocht er een degelijk prijsverschil zitten tussen de 2 in xbox zijn voordeel, zou ze dat ook zeker goed doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Practics op 22-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Kluutmaran schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:43:
nog een laatste off topic..
Ik gebruik mijn smartphone zelf nauwelijks als telefoon eigenlijk.. gewoon muziek + internet waar ik wifi heb (vrij veel plaatsen met telenet)
Ik ben inderdaad zeker niet "de meeste mensen" op dat vlak :P
Ik heb dan ook gewoon een budget htc desire c en niet zo'n 500+ euro smartphone..

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Dat Swopdark nog steeds een PS fanboy is en dus ook enkel hier post om iets negatiefs te zeggen over de Xbox?
Mag ik ik geen negative zaken schrijven waar het hele internet inmiddels overheen buitelt? Ik snap het wel hoor jongens.

Ik geef wat tegenlicht op de feiten die nu voor handen zijn en vergelijk ze met de grote concurrent net zoals dat zou moeten om een discussie te voeren. de Wii u hoeven we al nieteens te noemen want de vist duidelijk in een heel andere vrijver.

Xbox one heeft absoluut goed feats en die mogen allen beschreven worden en de slechte mogen niet geschreven worden? Er zijn zat mensen in dit forum die op basis van de reveal reeds hebben gemeld de xbox one aan te schaffen ook een beetje bias en blijkbaar zijn er ook nog steeds veel vragen die eigenlijk allang zij beantwoord in de afgelopen 2/3 maanden en die leg ik even uiteen.

Als ik zaken fout opschrijf wees vooral bereid me tegen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Cloud schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:52:
Het zal lastig zijn maar willen jullie proberen om de discussie niet teveel in de richting van Xbox One vs PS4 te laten gaan? Hou het zoveel mogelijk bij de Xbox One zelf.

Voor discussie over de verschillen is er [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles :)
Heren/dames....

Ik vindt de discussie Xbox vs Playstation helemaal niet interessant, zullen we het weer lekker over de Xbox gaan hebben? Er is al een soort van versus discussie topic, dat hoeft hier toch niet dubbel??

Ik kijk persoonlijk heel erg uit naar de E3, laat maar komen de in game fimpjes ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

[...]

om de thread te respecteren heb ik de post elders gezet.
Ik vind het knap dat jij in mijn post leest dat MS alles fout gaat doen. Ik schrijf alleen wat MS nu heeft gepresenteerd en wat concurrenten afgelopen 3 maanden hebben gepresenteerd. Maargoed dat heb ik verplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door swopdark op 23-05-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4xOOp6.png
Zag ik ook nog voorbij komen.
Als die Kinect bovendien wordt gebruikt om die speeldoos aan te zetten (én verplicht is), luistert hij dan ondertussen als je hem niet gebruikt niet gewoon mee en stuurt alles door naar de FBI/AIVD/whatever als 'anti-terrorisme'-maatregel? Of dat het gebruikt wordt zoals Oost-Duitsland microfoontjes verstopte in stopcontacten, achter schilderijen etc etc

Ik blijf zeer sceptisch over zaken als dit.

Bovendien zoals ik al eerder heb genoemd, als hackers toegang kunnen krijgen tot een X1, kunnen ze vast ook alle data van de Kinect binnenhalen wat weer interessant is voor criminelen die zo kunnen weten wanneer inbreken in een huis mogelijk is. (Eigenlijk hetzelfde bezwaar wat ik heb met de 'slimme energiemeters'. Als die dingen data doorsturen wanneer er veel/weinig ernergie wordt verbruikt kun je praktisch op afstand zien wanneer mensen wel/niet thuis zijn.)

[ Voor 45% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2013 00:35 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:29:
[afbeelding]
Zag ik ook nog voorbij komen.
Als die Kinect bovendien wordt gebruikt om die speeldoos aan te zetten (én verplicht is), luistert hij dan ondertussen als je hem niet gebruikt niet gewoon mee en stuurt alles door naar de FBI/whatever als 'anti-terrorisme'-maatregel?

Ik blijf zeer sceptisch over zaken als dit.
alu-hoedjes gedrag.

Ja kinect luistert in de slaapmodus naar dingen als 'ga aan' en 'xbox on'; neemt niet gelijk alles op hoor. Systematisch aftappen gebeurt al helemaal niet aangezien je voor een tap een rechterlijke bevel moet hebben. OOK in de VS.

Als je scpetisch wil doen; kom dan niet in het openbaar want daar hangt het ook vol camera's. Gebruik geen google meer of uberhaupt internet en Nederland is dan een van de landen waar je absoluut niet moet willen wonen wat betreft privacy. Altijd dat alu-hoedjes gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:34:
[...]

alu-hoedjes gedrag.

Ja kinect luistert in de slaapmodus naar dingen als 'ga aan' en 'xbox on'; neemt niet gelijk alles op hoor. Systematisch aftappen gebeurt al helemaal niet aangezien je voor een tap een rechterlijke bevel moet hebben. OOK in de VS.

Als je scpetisch wil doen; kom dan niet in het openbaar want daar hangt het ook vol camera's. Gebruik geen google meer of uberhaupt internet en Nederland is dan een van de landen waar je absoluut niet moet willen wonen wat betreft privacy. Altijd dat alu-hoedjes gezeur.
Ik denk dat jij eens 1984 moet gaan lezen. Het feit dat we al allemaal camera's op straat hebben hangen vind ik ook een grote aantasting van mijn privacy. maargoed, jij bent vast het type:
Ze mogen alles van me weten, heb niks te verbergen.

Verder het feit dat ze iemand niet mogen bespioneren, zegt niet dat ze het niet doen.

Verder hebben wij -geen enkel- inzicht in de deals die MS heeft gesloten met allerlei inlichtingendiensten. Ik heb het gewoon niet op een verplichte camera en microfoon die ik niet uit kan zetten als ik het gewoon niet wil hebben. Dat zijn Oost-Duitse praktijken.
Ik heb een XBOX voor de games, niet voor onzinnig gebaren doen of ermee te praten.
Als ik het ding zou willen voor Skype zie ik 1 nuttige toepassing van kinect die ik überhaupt zou willen.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:38:
[...]

Ik denk dat jij eens 1984 moet gaan lezen. Het feit dat we al allemaal camera's op straat hebben hangen vind ik ook een grote aantasting van mijn privacy. maargoed, jij bent vast het type:
Ze mogen alles van me weten, heb niks te verbergen.

Verder hebben wij -geen enkel- inzicht in de deals die MS heeft gesloten met allerlei inlichtingendiensten. Ik heb het gewoon niet op een verplichte camera en microfoon die ik niet uit kan zetten als ik het gewoon niet wil hebben. Dat zijn Oost-Duitse praktijken.
Ik heb een XBOX voor de games, niet voor onzinnig gebaren doen of ermee te praten.
Als ik het ding zou willen voor Skype zie ik 1 nuttige toepassing van kinect die ik überhaupt zou willen.
Van brave new world tot 1984; dat is ook alu-gedoe. Leuk om te lezen in de hangmat aan het strand maar om daar een punt mee te maken? Beetje realistisch blijven heeft mijn voorkeur.

Mijn punt is: hoe kun je moeilijk doen over een camera in je woonkamer als je hele leven vol camera's hangt en je in Nederland woont, een land waar in absolute getallen méér wordt getapt van telefoons dan in de Verenigde Staten!
'deals die MS heeft gemaakt' met inlichtingendiensten? Het is geen game hoor? MS geeft echt jouw gegevens niet zomaar aan iedereen, zeker niet aan overheden, tenzij daar een wettelijke grond voor is en een rechterlijk bevel. Alu-hoedjes gedoe.. het is ook gewoon moeilijk doen over van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:44:
[...]

Van brave new world tot 1984; dat is ook alu-gedoe. Leuk om te lezen in de hangmat aan het strand maar om daar een punt mee te maken? Beetje realistisch blijven heeft mijn voorkeur.

Mijn punt is: hoe kun je moeilijk doen over een camera in je woonkamer als je hele leven vol camera's hangt en je in Nederland woont, een land waar in absolute getallen méér wordt getapt van telefoons dan in de Verenigde Staten!
'deals die MS heeft gemaakt' met inlichtingendiensten? Het is geen game hoor? MS geeft echt jouw gegevens niet zomaar aan iedereen, zeker niet aan overheden, tenzij daar een wettelijke grond voor is en een rechterlijk bevel. Alu-hoedjes gedoe.. het is ook gewoon moeilijk doen over van alles.
Het verschil is dat camera's op straat nog steeds niet in je huis opnemen.
Telefoontaps worden alleen opgenomen als je de telefoon gebruikt. Gesprekken met mensen in je woonkamer kunnen niet worden afgetapt.

Dus hóe kan ik moeilijk doen over Kinect, zo dus, en het is m.i. prima gefundeerd. Zeker omdat de Kinect feitelijk de droom is van elke controlerende overheid. Ze kunnen zo ook een kijkje in je woonkamer nemen en je gesprekken daar opnemen. Iets waar je altijd nog camera- en microfoonvrij kon zijn.
Verder is met de Patriot act vanalles mogelijk zonder bevel.

Als laatste vind ik het juist van gezond verstand getuigen dat je nadenkt wát je precies in huis haalt, wat de mogelijkheden van het ding zijn, en niet standaard de goedheid van bedrijven en overheden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:53:
[...]

Het verschil is dat camera's op straat nog steeds niet in je huis opnemen.
Telefoontaps worden alleen opgenomen als je de telefoon gebruikt. Gesprekken met mensen in je woonkamer kunnen niet worden afgetapt.

Dus hóe kan ik moeilijk doen over Kinect, zo dus, en het is m.i. prima gefundeerd. Zeker omdat de Kinect feitelijk de droom is van elke controlerende overheid. Ze kunnen zo ook een kijkje in je woonkamer nemen en je gesprekken daar opnemen. Iets waar je altijd nog camera- en microfoonvrij kon zijn.
Verder is met de Patriot act vanalles mogelijk zonder bevel.

Als laatste vind ik het juist van gezond verstand getuigen dat je nadenkt wát je precies in huis haalt, wat de mogelijkheden van het ding zijn, en niet standaard de goedheid van bedrijven en overheden verwacht.
Muah je kan mij niet beschuldigen van het niet hebben van gezond verstand. Het is gewoon allemaal een beetje ver gezocht.. MS gaat echt niet constant alles wat jij doet opnemen en dat naar de FBI sturen. Dat soort assumpties duiden toch op enigszins verstoorde realiteitszin. Niemand interesseert zich in jouw dagelijkse gebrabbel. Daarbij is Nederland een rechtstaat waar je door de (grond)wet van de overheid wordt beschermt.

Wat betreft de VS, ja die hebben dus geen jurisdictie hier in Nederland he? Microsoft werkt in Nederland onder Microsoft Nederland B.V. dus het lijkt me niet echt dat de VS daar verder veel over heeft te zeggen. Ik durf niet te zeggen hoe dat precies zit met de servers van Microsoft, die aannemelijk wel onder beheer van Microsoft corp. in Redmond valt. Desalniettemin is Microsoft ook geen bedrijf die zomaar info over klanten als lollies uitdeelt.

Daarbij is de Patriot Act natuurlijk geen vrijbrief om zomaar alles en iedereen in zijn grondrechten in te perken; ook daar wordt de macht van de VS begrenst door de wet, zoals dat hoort. Er moet bijvoorbeeld een redelijk vermoeden zijn dat je terroristische activiteiten voorbereid; daar valt thee drinken met moeders onder toeziend oog van de kinect niet onder hoor! :P

Nog daar gelaten dat de Kinect waarschijnlijk geen livestream van je huiskamer wordt voor MS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:05:
[...]

Muah je kan mij niet beschuldigen van het niet hebben van gezond verstand. Het is gewoon allemaal een beetje ver gezocht.. MS gaat echt niet constant alles wat jij doet opnemen en dat naar de FBI sturen. Dat soort assumpties duiden toch op enigszins verstoorde realiteitszin. Niemand interesseert zich in jouw dagelijkse gebrabbel. Daarbij is Nederland een rechtstaat waar je door de (grond)wet van de overheid wordt beschermt.

Wat betreft de VS, ja die hebben dus geen jurisdictie hier in Nederland he? Microsoft werkt in Nederland onder Microsoft Nederland B.V. dus het lijkt me niet echt dat de VS daar verder veel over heeft te zeggen. Ik durf niet te zeggen hoe dat precies zit met de servers van Microsoft, die aannemelijk wel onder beheer van Microsoft corp. in Redmond valt. Desalniettemin is Microsoft ook geen bedrijf die zomaar info over klanten als lollies uitdeelt.

Daarbij is de Patriot Act natuurlijk geen vrijbrief om zomaar alles en iedereen in zijn grondrechten in te perken; ook daar wordt de macht van de VS begrenst door de wet, zoals dat hoort. Er moet bijvoorbeeld een redelijk vermoeden zijn dat je terroristische activiteiten voorbereid; daar valt thee drinken met moeders onder toeziend oog van de kinect niet onder hoor! :P

Nog daar gelaten dat de Kinect waarschijnlijk geen livestream van je huiskamer wordt voor MS..
Eerder noemde je camera's op straat. Dat vind ik prima, die hangen er met een doel om jou en mij veilig te houden. Maar een gast zoals in Groningen die gewoon 1100 fotos upload van mensen op een plein, vind ik zeer ongewenst. En eigenlijk valt de Xbox daar ook gewoon onder. Ik wil een game device, geen full hd oog die mij in de gaten houd. Ben met je eens dat de kans dat er misbruik van word gemaakt minimaal is. (ook door derden, gevaar ligt niet alleen bij microsoft) Maar het gevoel is gewoon niet fijn. Dat zelfde heb ik bij de samsung die in de woonkamer staat met zijn camera, gruwlijk en het voegd niks toe, ik wil immers TV kijken.

Daarnaast moet je niet vergeten dat veel van de game consols, eindigen op een slaapkamer. Diverse meme's doen dan ook al de ronde, en ja het is grappig, maar er zit wel degelijk een kern in. Die rommel meme's komen niet uit de lucht vallen. En ik weet dat de hardcore gamer er weinig problemen mee heeft omdat op de slaapkamer toch niet zoveel boeiends gebeurd :+ (Maar dat ligt bij de gemiddelde consument wel anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Practics schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:11:
[...]

Eerder noemde je camera's op straat. Dat vind ik prima, die hangen er met een doel om jou en mij veilig te houden. Maar een gast zoals in Groningen die gewoon 1100 fotos upload van mensen op een plein, vind ik zeer ongewenst. En eigenlijk valt de Xbox daar ook gewoon onder. Ik wil een game device, geen full hd oog die mij in de gaten houd. Ben met je eens dat de kans dat er misbruik van word gemaakt minimaal is. (ook door derden, gevaar ligt niet alleen bij microsoft) Maar het gevoel is gewoon niet fijn. Dat zelfde heb ik bij de samsung die in de woonkamer staat met zijn camera, gruwlijk en het voegd niks toe, ik wil immers TV kijken.

Daarnaast moet je niet vergeten dat veel van de game consols, eindigen op een slaapkamer. Diverse meme's doen dan ook al de ronde, en ja het is grappig, maar er zit wel degelijk een kern in. Die rommel meme's komen niet uit de lucht vallen. En ik weet dat de hardcore gamer er weinig problemen mee heeft omdat op de slaapkamer toch niet zoveel boeiends gebeurd :+ (Maar dat ligt bij de gemiddelde consument wel anders)
Haha ik moest wel lachen om dat laatste stukje. Ja kijk, het is onwenselijk als die beelden op straat zouden komen, maar dat gaat niet gebeuren. Kinect filmt niet als hij uit staat, hij luistert alleen. En luistert ook alleen naar bepaalde commando's waar op gereageerd wordt, neem aan dat dit allemaal niet opgeslagen wordt! Dat zou namelijk heel veel ruimte kosten als je 365 dagen in het jaar, 24 uur lang audio opneemt.

Dat is punt 1: er wordt niet gefilmd tenzij je zelf kinect/skyped. Er wordt geen materiaal opgeslagen.

Tweede is: wie kan er kwaad mee doen? MS/overheid, zoals gezegd niet aannemelijk. Derde? Dan moeten ze eerst toegang krijgen tot die gegevens en ik ga er van uit dat die versleuteld worden verzonden en dan Microsoft z'n zaakje goed op orde heeft en dat zo'n camera ook niet door derden valt te benaderen.

Ja over sommige dingen moet je sceptisch zijn; denk niet dat dit er zo'n eentje is ;)

Denk dan eerder aan OV chipkaarten die je reisgegevens opslaan, telefoons die getapt/ getracked worden, foto's van jou door anderen geplaatst en documenten geplaatst door derden (ik kan documenten over mij googlen die door oude scholen van mij intern zijn geplaatst etc, dat vind ik vrij kwalijk).

Maar goed; back to xbox! Niemand die een prijs durft te gokken? Ik denk tussen de 300 en 400 euro; waarschijnlijk iets in de richting van 359 ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57

beuker19

Killerbeuker is so OP

Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:22:
[...]

Haha ik moest wel lachen om dat laatste stukje. Ja kijk, het is onwenselijk als die beelden op straat zouden komen, maar dat gaat niet gebeuren. Kinect filmt niet als hij uit staat, hij luistert alleen. En luistert ook alleen naar bepaalde commando's waar op gereageerd wordt, neem aan dat dit allemaal niet opgeslagen wordt! Dat zou namelijk heel veel ruimte kosten als je 365 dagen in het jaar, 24 uur lang audio opneemt.

Dat is punt 1: er wordt niet gefilmd tenzij je zelf kinect/skyped. Er wordt geen materiaal opgeslagen.

Tweede is: wie kan er kwaad mee doen? MS/overheid, zoals gezegd niet aannemelijk. Derde? Dan moeten ze eerst toegang krijgen tot die gegevens en ik ga er van uit dat die versleuteld worden verzonden en dan Microsoft z'n zaakje goed op orde heeft en dat zo'n camera ook niet door derden valt te benaderen.

Ja over sommige dingen moet je sceptisch zijn; denk niet dat dit er zo'n eentje is ;)

Denk dan eerder aan OV chipkaarten die je reisgegevens opslaan, telefoons die getapt/ getracked worden, foto's van jou door anderen geplaatst en documenten geplaatst door derden (ik kan documenten over mij googlen die door oude scholen van mij intern zijn geplaatst etc, dat vind ik vrij kwalijk).

Maar goed; back to xbox! Niemand die een prijs durft te gokken? Ik denk tussen de 300 en 400 euro; waarschijnlijk iets in de richting van 359 ofz.
Denk toch eerder 450€/500€ de kinect maakt het wel wat duurder denk ik

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
beuker19 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:25:
[...]

Denk toch eerder 450€/500€ de kinect maakt het wel wat duurder denk ik
Echt zoveel? Ik dacht echt tegen de 400 aan met 359 of 389 zoiets. Is dat niet té prijzig zo'n 450/500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:28:
[...]

Echt zoveel? Ik dacht echt tegen de 400 aan met 359 of 389 zoiets. Is dat niet té prijzig zo'n 450/500?
Dat zie ik ook niet gebeuren, dat zou een prijs zijn die ps4 gaat passen.

Xbox gebruikt iets mindere hardware zoals het nu bekent is. Dus zal de prijs lager kunnen. Denk dat zeker in het begin de prijs bepaald of het de 1 of de ander word. Daarbij heeft xbox nog een behoorlijk vast deel aan inkomsten van hun internet dienst.

Daarnaast hoor je toch echt de geruchten dat dit een consol word die vrij kort in de markt zou zijn 5 jaar. Dus als MS slim is zetten ze hem gewoon goedkoop in de markt halen ze hun winst terug met internet dienst en klaar is kees. In dat geval verwacht ik een prijs van 350 euro, als ps4 killer prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Denk het echt niet maar waar baseren jullie dat op ?
Denk de de prijzen heel dicht bij elkaar liggen.
Ze hebben bijna de zelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
beuker19 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:38:
Natte vingerwerk, beetje inschatten van de markt; wat betalen mensen nou en wat zal ps4 doen, wat zijn introductieprijzen in het verleden geweest, zit er een bepaalde trend in, wat zal de levensverwachting van deze generatie zijn en zijn ze innovatief (nee dus, beetje betere hardware maar marginale evolutie).

Dus ja; ik ga voor 359 euro! We zullen het zien over paar maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
beuker19 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:38:
Ze hebben helemaal niet bijna de zelfde hardware, daar verschilt het nog behoorlijk in. (Qua performance uiteindelijk weten we niet)

Daarbij heeft Sony alleen inkomsten van games en benodigheden.

Dus kan MS hem gewoon goedkoper aanbieden, omdat ze via online diensten per maand terug kunnen verdienen en hun hardware goedkoper is. + de inkomsten van games en benodigheden.

Daarnaast worden beide nu tegelijk in de markt gezet, dus prijs is wel degelijk een punt, waar dat eerder niet echt zo was. ;) Let op mijn woorden, deze generatie zou deels bepaald worden door de launch prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistaa Quick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
Waarom zou Microsoft een console uitbrengen die slechtere specs heeft dan de PS4? Terwijl ze de specs van de PS4 al een maand van tevoren hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mistaa Quick schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:49:
Waarom zou Microsoft een console uitbrengen die slechtere specs heeft dan de PS4? Terwijl ze de specs van de PS4 al een maand van tevoren hebben gezien.
Alsof ze de specs nog even in een kort tijdsbestek aan kunnen passen bij een console die al enkele jaren in ontwikkeling is en waarvoor games ook al tijden ontwikkeld worden.

verder lijkt MS zich meer te richten op het 'alles-in-1'-verhaal dan op games.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistaa Quick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:50:
[...]

Alsof ze de specs nog even in een kort tijdsbestek aan kunnen passen bij een console die al enkele jaren in ontwikkeling is en waarvoor games ook al tijden ontwikkeld worden.

verder lijkt MS zich meer te richten op het 'alles-in-1'-verhaal dan op games.
Ik vraag het me af bij Sony zeiden ze ook dat in hun eerste dev-kits maar eerst 4 gb ram in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Mistaa Quick schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:53:
[...]

Ik vraag het me af bij Sony zeiden ze ook dat in hun eerste dev-kits maar eerst 4 gb ram in zat.
Ram is vrij aanpasbaar, dat kan in je huidige setup ook zo vervangen worden.(Mits het om het zelfde soort geheugen gaat) Echter de andere hardware verschillen is wel degelijk compleet anders. Daar zouden de games dus niet meer opdraaien en moeten worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Ik denk 449 voor de Xbox One en 599 voor de PS4. Sony is nooit de goedkoopste geweest en zal dat ook nu niet zijn. Microsoft zal mogelijk met de prijs willen stunten om zo in elke huiskamer te komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:00:
Ik denk 449 voor de Xbox One en 599 voor de PS4. Sony is nooit de goedkoopste geweest en zal dat ook nu niet zijn. Microsoft zal mogelijk met de prijs willen stunten om zo in elke huiskamer te komen.
Maah eens dat MS goedkoper wil. Maar sony heeft aangegeven nooit weer zo'n duure PS in de markt te willen zetten. Dat gaat nu dus ook niet gebeuren. ;) 599 is teveel. sterker nog 499 is neigt daar alnaar.

Daarbij dat deze generatie ook niet top of the line hardware meer gebruikt doet mij vermoeden dat de vorige prijskaartjes niet herhaald worden. Plus het feit dat ze nu ter gelijke tijd op de markt komen, meer moeten concureren waar ze eerst eigen recht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Mwoah, het is nog steeds sneller dan menig tablet of smartphone, dus daar zal nog wel wat meer kosten aan hangen en als je het daarmee vergelijkt valt 600 euro nog best mee.

Overigens vond ik de reactie in het multiplatform topic van Darkstone wel netjes over dat de suggesties van velen ook hier in het topic over dat de Xbox One zoveel trager zou zijn gewoon echt overdreven zijn:
Verwijderd in "[PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles"

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:05:
Mwoah, het is nog steeds sneller dan menig tablet of smartphone, dus daar zal nog wel wat meer kosten aan hangen en als je het daarmee vergelijkt valt 600 euro nog best mee.

Overigens vond ik de reactie in het multiplatform topic van Darkstone wel netjes over dat de suggesties van velen ook hier in het topic over dat de Xbox One zoveel trager zou zijn gewoon echt overdreven zijn:
Verwijderd in "[PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles"
Ik moet het nog maar zien beide kanten op. Het is gewoon wachten tot ze uitkomen. Sowieso is de hardware van d ePS4 toch nog niet in zijn geheel naar buiten gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Zal mij niet verbazen dat de X1/PS4 net zo duur zijn bij de release.
Sony heeft wel geleerd van de ps3 launch denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Toch twijfel ik nog wel heel erg; ik moet me straks echt flink gaan verdiepen! De 2 grootste punten tegenover elkaar voor mij zijn: Xbox heeft integratie met TV, m'n surface en lumia dmv spraakbesturing wat ik zelf erg tof vind! En Skype in de woonkamer. Playstation heeft naar mijn mening gewoon de beste controller en heeft altijd kwaliteit geleverd (weinig uitval, m'n ps2 en ps3 doen het altijd nog etc.)

keuzes.. moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:24:
Toch twijfel ik nog wel heel erg; ik moet me straks echt flink gaan verdiepen! De 2 grootste punten tegenover elkaar voor mij zijn: Xbox heeft integratie met TV, m'n surface en lumia dmv spraakbesturing wat ik zelf erg tof vind! En Skype in de woonkamer. Playstation heeft naar mijn mening gewoon de beste controller en heeft altijd kwaliteit geleverd (weinig uitval, m'n ps2 en ps3 doen het altijd nog etc.)

keuzes.. moeilijk
Sony heeft natuurlijk ook een heel behoorlijke integratie met de Bravia's, Vaio's, Xperia's en cinema centers. Het is gewoon even de E3 afwachten en kijken wat Sony nog gaat doen qua design, hardware en functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
AMARONE schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:34:
[...]

Sony heeft natuurlijk ook een heel behoorlijke integratie met de Bravia's, Vaio's, Xperia's en cinema centers. Het is gewoon even de E3 afwachten en kijken wat Sony nog gaat doen qua design, hardware en functies..
Ik heb een sharp tv, ms surface 2stuks, nokia lumia en alle computers draaien win 7 of 8 :P

Ben trouwens wel benieuwd naar design ja! Dat is bij Sony toch altijd mooier vind ik (ps3 slim vs laatste versie 360) maar de teaser beloofde niet veel goeds. Ronde ventilatie gaatjes en rechthoekige, beetje druk lijkt me dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:37:
[...]

Ik heb een sharp tv, ms surface 2stuks, nokia lumia en alle computers draaien win 7 of 8 :P

Ben trouwens wel benieuwd naar design ja! Dat is bij Sony toch altijd mooier vind ik (ps3 slim vs laatste versie 360) maar de teaser beloofde niet veel goeds. Ronde ventilatie gaatjes en rechthoekige, beetje druk lijkt me dat..
Heb veel liever dat ze wat doen aan geluids productie dan uiterlijk. ;)
Heb ik 100den euro's geinvesteerd in stille koeling voor mijn pc, word dat terniet gedaan door een xboxvliegtuig of een ps4vliegtuig. :D (Als die lelijk is verstop ik hem wel ergens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Practics schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:43:
[...]

Heb veel liever dat ze wat doen aan geluids productie dan uiterlijk. ;)
Heb ik 100den euro's geinvesteerd in stille koeling voor mijn pc, word dat terniet gedaan door een xboxvliegtuig of een ps4vliegtuig. :D (Als die lelijk is verstop ik hem wel ergens.)
Haha ja, nouja dat heeft Microsoft in elk geval gedaan; ze hebben er vanwege koeling een soort van vergiet van proberen te maken. Lekker makkelijk voor stof om overal bij te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Worsteneter; je bent wel erg goedgelovig wat betreft de VS overheid. Denk je werkelijk dat ze alles binnen de lijntjes doen? Ik denk dat we de helft nog niet weten en ook niet te weten gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:24:

keuzes.. moeilijk
Ik denk dat de Integratie met de TV nog maar afwachten is hoe dat gaat uitpakken in Nederland en überhaupt in Europa omdat het puur op Amerika is gericht (en ik vindt dat Microsoft de rest van de wereld maar even vergeten heeft ) , als ze het wel goed aanpakken en je kan wel bv UPC, Ziggo of KPN gebruiken zoals in de show is gedaan dan hebben ze een hele ijzersterkte troef in handen.

Met je spraakbesturing en je lumia heb je een goed punt. Skype vindt ik niet echt een toegevoegde waarde.

mbt tot de privacy discussie van de kinect altijd on, kan ik me iets bij voorstellen, stel dat er ingebroken wordt op de server van Microsoft.... dan kan je dus inderdaad alles zien en horen en zeg nooit dat het niet kan ....want alles is mogelijk alleen wanneer en hoe en of ze het dan bekend maken...

Verder hoorde ik ze amper over games praten.... en wat we zagen waren cgi filmpjes dus dat is afwachten hoe het er in games uitziet.

Ik denk dus dat je inderdaad wat af te wegen hebt. Ik ga ook afwachten tot na de e3 want het is nog relatief vingerdik kijken hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Wat een doemdenkers allemaal hier zeg rondom Kinect/aftappen/etc. Ben ik zo naief dat ik er vanuit ga dat Kinect offline werkt, en dus commandos en opnames níet doorstuurd naar MS? Als alles online zou gebeuren zou dat beteken dat je bij een i-net storing niet via Kinect je X1 aan kunt zeggen, of commandos kunt geven.

Ik dacht dat we dat 'always online' traject nu wel door waren....

Sowieso heb ik persoonlijk nog nergens ook maar iets gelezen wat mij doet denken dat de boel online verwerkt word, maar goed, mss heb ik her en der wat gemist. Ik was juist van mening dat de hardware in Kinect sterk verbeterd was om spraakbesturing etc te verbeteren, dat zou niet nodig zijn als alles via de cloud gedaan zou worden

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 23-05-2013 08:15 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 11-09 13:29
Even over die hele Kinect discussie, is er niet voldoende reden om te denken dat kinect sensoren gehackt gaan worden?

Beetje hetzelfde idee als webcams op een laptop. Echter, Kinect heeft de mogelijkheden om bijvoorbeeld te beginnen met filmen als er twee mensen fysiek contact maken. Bedenk daarbij dat best veel mensen hun console in de slaapkamer hebben staan, dan vind ik dat wel een beetje huiverig.

Voor de rest ga ik hem zeker halen:)

Ben vooral benieuwd of je er:
1. mkv's mee af kunt spelen (streamen van je nas)
2. XMBC op kunt zetten.

*Edit: is allemaal al een keer voorbij gekomen zie ik nu, behalve de mogelijkheid van kinect om meerdere personen te detecteren in een ruimte

[ Voor 14% gewijzigd door Defnosh op 23-05-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Defnosh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:21:
Even over die hele Kinect discussie, is er niemand bang dat de kinect sensoren gehack gaan worden?

Beetje hetzelfde idee als webcams op een laptop. Echter, Kinect heeft de mogelijkheden om bijvoorbeeld te beginnen met filmen als er twee mensen fysiek contact maken. Bedenk daarbij dat best veel mensen hun console in de slaapkamer hebben staan, dan vind ik dat wel een beetje huiverig.

Voor de rest ga ik hem zeker halen:)

Ben vooral benieuwd of je er:
1. mkv's mee af kunt spelen (streamen van je nas)
2. XMBC op kunt zetten.
CCTV-systemen kunnen ook gehackt worden, microfoons en camera's in telefoons ook, er kunnen zelfs stiekem microfoons en camera's in je huis geplaatst zijn zonder dat jij het weet, misschien wordt op dit moment je hele bankrekening wel nagetrokken door Chinezen en de CIA..

..Wat ik hiermee wil zeggen, is dat we tegenwoordig, met de technologie van tegenwoordig allemaal, vrijwel iedere persoon op deze aardkloot na te trekken en te volgen is. Ik zeg niet dat je dan lekker zomaar een Kinect in je woonkamer of slaapkamer moet zetten om het eventuele hackers (als de Kinect ooit in z'n lang-zal-ze-leven gehack zal worden) makkelijk te maken, maar als mensen kwaad willen doen of dingen van jou willen weten, dan zal niks hun tegenhouden en dan weten ze je toch wel te vinden, er is (naar mijn idee) vrijwel geen/weinig sprake meer van volledige privacy in deze wereld.

Ikzelf zie dus meer de voordelen van de Kinect-camera i.c.m. Xbox One (voice control, gestures enz.) dan nadelen op het gebied van privacy, maar dat vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Haha je hebt helemaal gelijk, ik lig er ook niet wakker van verder:)

Maar een van de nieuwigheden van Kinect was dat het zo goed in staat was mensen en hun acties te detecteren, dat maakt het dan voor eventuele (idd, misschien is het wel niet te doen) hackers wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Defnosh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:32:
Haha je hebt helemaal gelijk, ik lig er ook niet wakker van verder:)

Maar een van de nieuwigheden van Kinect was dat het zo goed in staat was mensen en hun acties te detecteren, dat maakt het dan voor eventuele (idd, misschien is het wel niet te doen) hackers wel erg aantrekkelijk.
Ik denk dat Microsoft zich heus wel beseft wat het risico voor hun is als ze de Kinect zouden misbruiken:
  • Het zal waarschijnlijk relatief eenvoudig te ontdekken zijn (zoveel data versturen via een huis-tuin en keuken router lukt niet zonder dat het opvalt als je erop let
  • Er zijn voldoende Microsoft haters en privacy beschermers (dat is NIET één en dezelfde groep!) die dat bij release fijntjes zullen onderzoeken
  • En heel Microsoft kan wel inpakken als het uitkomt, inclusief OS, Office en Online. Die business willen ze vast niet missen om naar jouw geluid & beeld te kijken.
Het business model (en de geldstromen) van Microsoft maken het dus erg onwaarschijnlijk dat ze de Kinect zullen misbruiken. In tegenstelling to (bijvoorbeeld) Google Glass: Het business model van Google is juist gebouwd rond het vergaren van zoveel mogelijk persoonlijke gegevens van je. Je kunt er gerust vanuit gaan dat ze Glass daarvoor ook zullen gebruiken, net zoals ze doen of gedaan hebben met je email, IM, maps-auto's (WiFi) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Waarom zou iemand jou Kinect hacken? Jij als onbeduidende Nederlander?

Als iemand MS in een kwaad daglicht wil zetten is de VS een veel leuker terrein want daar slaat het meer aan in de media.

En als je toch met je jongeheer wilt spelen in dezelfde ruimte als de Kinect, gooi je toch even een handdoek er overheen ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Nou ik zat meer te denken aan zoveel mogelijk kinects infecteren en dan als hacker afwachten wat voor materiaal je krijgt. Als je die mogelijkheden van kinect goed benut, kun je al snel een website vullen denk ik:p

En als ik met mn vriendin wil spelen wil ik niet op een of andere amature website belanden! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Nou, 2 dagen na de presentatie heerst er bij mij helaas geen euforie gevoel :). Iets wat ik wel had gehoopt.

Wat ik vooral jammer vind:
-Onduidelijkheid over nog best veel zaken (xbox live en hoe dit eruit gaan zien, 2e hands games, almost always online, etc.) en het ergste is nog dat er volgens mij tegenstrijdigheden zijn vanuit MS medewerkers. Juist op zo'n release moet je helder en duidelijk communiceren en geen proefballonnetjes oplaten.

-Onduidelijkheid over de functies buiten amerika. Ze vergeten volgens mij een beetje dat met name ook Europa een zeer belangrijke markt is geweest voor de 360. Het is al jammer genoeg dat ze met de Kinect nog steeds geen ondersteuning hadden voor de nederlandse spraak?

-Het niet kunnen gebruiken van huidige headsets. Ik snap dat ze hier het nodige in willen verbeteren, maar dit vergt dus wel weer een investering van 200+ euro voor een geode headset. En gezien ik op dit moment persoonlijk neig naar beide consoles (wellicht niet bij launch, maar wel in de loop van 2014), is het even afwachten of er een headset wordt gereleased die compatible is met beide consoles...

-Dat pas op de E3 games centraal staan is prima. Wist ik ook van tevoren, maar als je dan toch wat beelden van games wilt laten zien, doe dat in de vorm van of gameplay, of wat meerzeggende trailers.

Wat ik prima vond:
-Het uiterlijk vind ik erg strak en past in mijn optiek goed in een tv meubel.

-De controller is redelijk hetzelfde, en dat is precies wat ik had gehoopt, aangezien de controller van de 360 de beste controller is die ik ooit heb vastgehouden. Heb zelfs Uncharted 3 niet uitgespeeld omdat ik de controller van de PS3 gewoon echt zo'n onding vindt...

-Het snel wisselen van functie (games, tv, Skype, etc) zag er prima uit en denk dat dat best handig is. Het punt is dat veel mensen nu zeggen, ach dat gebruik ik toch niet... Maar dat zeggen mensen altijd als er iets nieuws komt en nog niet hebben kunnen gebruiken. Volgens mij zeiden veel PS gebruikers dat ook over multi en crossgame chat :P.

Waar ik op hoop is:
-Ondersteuning van MKV's. Ik kijk amper tv meer, met uitzondering van zenders zoals Comedy central, discovery, etc. aangezien de kwaliteit van de nederlandse tv dramatisch is. Als ik wat wil zien koop ik de serie / film wel of download hem. Mocht er ondersteuning voor MKV's zijn, ik verwacht het niet trouwens.... dan is dit echt een groot pluspunt. Dan kan ik mijn Popbox lekker in de kast stoppen en komt het switchen tussen functies (games, tv, media, skype, etc) nog meer tot haar recht.

-Volledige integratie met een druk op de knop tussen de x1, mijn nokia lumia, men surface tablet en men w8 laptop.

Echter is het nu even afwachten op de E3 en meer informatie en alle negatieve berichtgeving met een korreltje zout nemen :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MKV ondersteuning kun je echt op je buik gaan schrijven waarschijnlijk. MKV = illegale downloads, en daar zullen ongetwijfeld restricties op zitten. Net als dat de PS3 dat ook nog steeds niet lekker doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MKV verwacht ik ook niet echt, al zou het wel een mooie extra zijn. Streamen vanaf je NAS zal wel mogelijk blijven denk ik.
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:14:
-Het niet kunnen gebruiken van huidige headsets. Ik snap dat ze hier het nodige in willen verbeteren, maar dit vergt dus wel weer een investering van 200+ euro voor een geode headset. En gezien ik op dit moment persoonlijk neig naar beide consoles (wellicht niet bij launch, maar wel in de loop van 2014), is het even afwachten of er een headset wordt gereleased die compatible is met beide consoles...
Ik wist dat je een dure smaak had, maar voor minder dan 200 is ook een hoop leuks te vinden ;)
Compatible met beiden zou leuk zijn, maar verwacht ik eigenlijk niet. Al is volgens mij niet bekend wat voor protocol MS gebruikt. Van Sony verwacht ik dat ze bij bluetooth blijven, als MS dat ook zou doen (verwacht ik niet) zou het wel kunnen.
Echter is het nu even afwachten op de E3 en meer informatie en alle negatieve berichtgeving met een korreltje zout nemen :).
Eens. MS doet het niet handig om zoveel verwarring te zaaien. Prima dat je een hoop info (nog) niet bekend wilt maken, maar zorg dan dat er helemaal geen melding van gemaakt word, verkomt de ellende de nu gaande is.

Persoonlijk ben ik nog wel vrij positief, heb sinds de presentatie weinig meer gehoord wat mijn mening ernstig zou veranderen eigenlijk, al wacht ik nog wel even de wat concretere informatie af die de komende tijd vast beschikbaar komt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer begint de e3 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Van 11-13 Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
11 Juni. De presentaties van Sony en Microsoft zullen wel op 10 Juni ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
10 juni zijn volgens mij alle boeiende persco, zowel van Microsoft, Sony als van de grote uitgevers.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik moet ook zeggen dat ik paar dagen na de Persconferentie van Microsoft ook niet het gevoel heb van wauw. Maar het heeft een ander design, het is veel sneller. We weten dat de OS is veranderd. Waar ik wel mee zit is dat de kinect verplicht is? Dat big brother gedoe boeit me niet, maar vind wel jammer dat je het in een all in one setup krijgt en niet de keuze kan maken of je het wilt of niet, want je betaalt er wel voor. Voor de rest vraag ik me af of beide next gen consoles gelijk zijn. Ondanks alles blijft me keuze gewoon bij de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Jammer genoeg kunnen we geen echte conclusies trekken nog wat betreft de kracht van beide consoles. Ze moeten allebei maar snel uitkomen zodat we ze echt kunnen vergelijken, zijn we daar ook weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
Over de persconferenties, mochten andere dit ook zoeken:

10 juni
19:00 - Microsoft-persconferentie
22:00 - Electronic Arts-perconferentie

11 juni
0:00 - Ubisoft-persconferentie
3:00 - Sony-persconferentie

Bron: http://www.insidegamer.nl...n-rij-voor-uw-kijkplezier
Pagina: 1 ... 9 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.