Nou, 2 dagen na de presentatie heerst er bij mij helaas geen euforie gevoel

. Iets wat ik wel had gehoopt.
Wat ik vooral jammer vind:
-Onduidelijkheid over nog best veel zaken (xbox live en hoe dit eruit gaan zien, 2e hands games, almost always online, etc.) en het ergste is nog dat er volgens mij tegenstrijdigheden zijn vanuit MS medewerkers. Juist op zo'n release moet je helder en duidelijk communiceren en geen proefballonnetjes oplaten.
-Onduidelijkheid over de functies buiten amerika. Ze vergeten volgens mij een beetje dat met name ook Europa een zeer belangrijke markt is geweest voor de 360. Het is al jammer genoeg dat ze met de Kinect nog steeds geen ondersteuning hadden voor de nederlandse spraak?
-Het niet kunnen gebruiken van huidige headsets. Ik snap dat ze hier het nodige in willen verbeteren, maar dit vergt dus wel weer een investering van 200+ euro voor een geode headset. En gezien ik op dit moment persoonlijk neig naar beide consoles (wellicht niet bij launch, maar wel in de loop van 2014), is het even afwachten of er een headset wordt gereleased die compatible is met beide consoles...
-Dat pas op de E3 games centraal staan is prima. Wist ik ook van tevoren, maar als je dan toch wat beelden van games wilt laten zien, doe dat in de vorm van of gameplay, of wat meerzeggende trailers.
Wat ik prima vond:
-Het uiterlijk vind ik erg strak en past in mijn optiek goed in een tv meubel.
-De controller is redelijk hetzelfde, en dat is precies wat ik had gehoopt, aangezien de controller van de 360 de beste controller is die ik ooit heb vastgehouden. Heb zelfs Uncharted 3 niet uitgespeeld omdat ik de controller van de PS3 gewoon echt zo'n onding vindt...
-Het snel wisselen van functie (games, tv, Skype, etc) zag er prima uit en denk dat dat best handig is. Het punt is dat veel mensen nu zeggen, ach dat gebruik ik toch niet... Maar dat zeggen mensen altijd als er iets nieuws komt en nog niet hebben kunnen gebruiken. Volgens mij zeiden veel PS gebruikers dat ook over multi en crossgame chat

.
Waar ik op hoop is:
-Ondersteuning van MKV's. Ik kijk amper tv meer, met uitzondering van zenders zoals Comedy central, discovery, etc. aangezien de kwaliteit van de nederlandse tv dramatisch is. Als ik wat wil zien koop ik de serie / film wel of download hem. Mocht er ondersteuning voor MKV's zijn, ik verwacht het niet trouwens.... dan is dit echt een groot pluspunt. Dan kan ik mijn Popbox lekker in de kast stoppen en komt het switchen tussen functies (games, tv, media, skype, etc) nog meer tot haar recht.
-Volledige integratie met een druk op de knop tussen de x1, mijn nokia lumia, men surface tablet en men w8 laptop.
Echter is het nu even afwachten op de E3 en meer informatie en alle negatieve berichtgeving met een korreltje zout nemen

.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.