[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik wou gisteren niet reageren, want een eerste reactie is soms iets waar je later nog spijt van krijgt. Dus een nachtje over slapen en de informatie nog eens opnemen en nog eens nadenken wat je er recht over denkt.

Eerst en vooral vind ik de naam Xbox One nog onnozeler dan Wii U of PS Vita (en dat wil wat zeggen). Wie noemt er nu de derde iteratie van zijn console de One? Jaja, marketing mensen zullen er wel een mooi verhaaltje aan ophangen, maar uiteindelijk betekent One nog altijd één, terwijl het wel de derde Xbox is. PS4 of PlayStation 4 mag dan wel niet uitblinken in originaliteit, het is duidelijk, niet ambigu en iedereen weet waar het over gaat. PSP: dat was nog eens een naam (niet de Vita). Het acronym bekt lekker en het staat voor PlayStation Portable. Wat wil je nog meer?

Voor de rest is het nu duidelijk dat hardwarematig de Xbox One en de PS4 heel dicht bij elkaar zullen liggen. Een formfactor keuze kan dus belangrijk zijn en ik ben heel blij dat het design van de Xbox One deze keer netjes in een tv-kast past.

Over prijszetting weten we nog geen zier, dus daar kan je nog niets zinnigs over zeggen. Ik vermoed dat de prijzen van de Xbox One en de PS4 wel vrij dicht bij elkaar zullen liggen. Online gaming zal bij Microsoft hoogstwaarschijnlijk betalend blijven. De vraag zal zijn wat Sony hiermee zal doen. Voor mij is betalen voor online gaming een showstopper en zelfs een reden om de nieuwe generatie in zijn geheel te skippen (al dan niet voorlopig).

Exclusives zijn altijd belangrijk, maar door de jaren heen krijgen we minder en minder exclusives omdat grote games voor één platform ontwikkelen bijna financieel niet meer haalbaar is. Gezien de hardware van de twee consoles zo dicht bij elkaar liggen vraag ik me ook af of we niet nog minder exclusives deze generatie zullen zien.

En dan kom ik bij het allerbelangrijkste. Als er dan toch geen exclusives meer zijn (of nauwelijks) en als de PC even goed ondersteund platform blijft, dan vraag ik mij af of ik uberhaupt wel één van die nieuwe consoles nodig heb als ik dan toch mijn PC via Steam Big Picture mode aan mijn TV kan hangen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:14
Hoeveel maakt de kracht straks uit voor de spelers ervaring?
Op de PC zitten we al een tijd van GFX maken niet uit, het is de gameplay! Maar bij de aankondiging van de PS4 en X1 maakt het opeens weer veel uit 8)7
Yeey, 1 krijgt betere gfx dan de ander, die moet dus beter zijn!!!

Mijn keuze gaat wel uit naar de X1. Heb al een Xbox 360 staan en kinect wordt regelmatig gebruikt. Ook de controller en de games zijn ook toppers (Halo en Forza zijn geniaal, en verder speel ik vooral multiplatform en op de PC).

Verder ben ik heel benieuwd ook hoever de all-in-one functie gaat werken hier in NL. Nog even wachten op de E3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:33:
MKV ondersteuning kun je echt op je buik gaan schrijven waarschijnlijk. MKV = illegale downloads, en daar zullen ongetwijfeld restricties op zitten. Net als dat de PS3 dat ook nog steeds niet lekker doet.
MKV is een formaat en niet een illegale download, om je een voorbeeld te geven ik heb pas de box van Flikken Maastricht gekocht, deze met Freemake keurig geript in MKV formaat op 720 P . Per seizoen een map gemaakt, de titel keurig benoemd en zo alle seizoenen (1 t/m 6 ) op de de Nas gezet. Niks dvd wisselen, niks waar was ik gebleven en vanuit alle kamers te benaderen zonder DVD op te zoeken.

Ja er zijn ook mensen die alles centraal willen houden en keurig bij elkaar en vanaf overal willen kunnen benaderen dus dat heeft niks met illegaliteit te maken. Is net zo iets als je zegt dat elke surinamer per definitie drugs smokkelt... wat natuurlijk niet zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Hortz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:09:
Hoeveel maakt de kracht straks uit voor de spelers ervaring?
Op de PC zitten we al een tijd van GFX maken niet uit, het is de gameplay! Maar bij de aankondiging van de PS4 en X1 maakt het opeens weer veel uit 8)7
Yeey, 1 krijgt betere gfx dan de ander, die moet dus beter zijn!!!
Graphics maken wel degelijk uit vind ik, goede gameplay is belangrijker dan mooie graphics maar als je beide kunt hebben is dat toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
In de tijd dat je dit bericht postte, had je 5 Google zoekopdrachten kunnen uitvoeren.
Gandalf68 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:10:
[...]

MKV is een formaat en niet een illegale download, om je een voorbeeld te geven ik heb pas de box van Flikken Maastricht gekocht, deze met Freemake keurig geript in MKV formaat op 720 P . Per seizoen een map gemaakt, de titel keurig benoemd en zo alle seizoenen (1 t/m 6 ) op de de Nas gezet. Niks dvd wisselen, niks waar was ik gebleven en vanuit alle kamers te benaderen zonder DVD op te zoeken.

Ja er zijn ook mensen die alles centraal willen houden en keurig bij elkaar en vanaf overal willen kunnen benaderen dus dat heeft niks met illegaliteit te maken. Is net zo iets als je zegt dat elke surinamer per definitie drugs smokkelt... wat natuurlijk niet zo is :)
Dat weet ik, maar illegale Blu-ray rips zijn ook MKV. En dat zal MS niet gaan promoten met support op de X1, lijkt me. Als de community roept om MKV ondersteuning, denk je dan werkelijk dat men dit wilt om netjes gekochte films en series te rippen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Dat weet ik, maar illegale Blu-ray rips zijn ook MKV. En dat zal MS niet gaan promoten met support op de X1, lijkt me. Als de community roept om MKV ondersteuning, denk je dan werkelijk dat men dit wilt om netjes gekochte films en series te rippen? O-)
Dus omdat een deel van de MKV's geripte films kunnen zijn moeten ze het maar helemaal niet ondersteunen? Alle beeldformaten kunnen mogelijk copyright materiaal zijn dus dat is een non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Maar wat als ze nou ook gewoon Apps toe gaan staan die dat soort bestanden wel kunnen afspelen? Het zou zomaar kunnen dat de VLC App waar ze nu mee bezig zijn, ook naar de Xbox One kan komen. Dan is dat toch gewoon helemaal prima? Krijg je straks hele mooie 3rd party multimedia apps voor denk ik dan.

Op dit moment wordt MKV ook niet in Windows 8 ondersteund trouwens, dus ik zou daar inderdaad niet vanuit gaan, maar via een 3rd party app moet wel kunnen.

Het grote probleem op dit moment is dat er geen enkele video-site is die zijn video's laat downloaden, laat staan als MKV opslaan. Iets dergelijks is er wel met MP3 gebeurd. Tot die tijd zal het dus nog wel lastiger zijn, maar ik heb hierbij veel hoop op 3rd party apps die dat wel gewoon kunnen. MS zal het echter nooit zelf ondersteunen omdat het dan veel media-bedrijven achter zich aan zal krijgen denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:27:
Op dit moment wordt MKV ook niet in Windows 8 ondersteund trouwens, dus ik zou daar inderdaad niet vanuit gaan, maar via een 3rd party app moet wel kunnen.
In Windows kun je gewoon een codec installeren en werkt MKV prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
DarthDavy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:08:

Online gaming zal bij Microsoft hoogstwaarschijnlijk betalend blijven. De vraag zal zijn wat Sony hiermee zal doen. Voor mij is betalen voor online gaming een showstopper en zelfs een reden om de nieuwe generatie in zijn geheel te skippen (al dan niet voorlopig).
Ik ben ook geen fan van betalen voor online gaming, maar er gaan wel geruchten / halve aankondigingen rond, waarin gesteld wordt dat multiplayer games op de XBone dedicated servers krijgen. Afhankelijk van de hoogte van de Gold fee komende generatie, is dat (voor mij persoonlijk) wel iets waarvoor ik eerder geld zal neerleggen dan de huidige peer-to-peer hosting waarvoor je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
EnigmaNL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:29:
[...]

In Windows kun je gewoon een codec installeren en werkt MKV prima :)
Ja ok, maar niet out-of-the-box dus. En daar gaat het volgens mij om? Maar dan is het verschil tussen een codec en een app installeren ook niet zo gek verschillend.

Al zou het me niet verbazen als je ala Windows Phone ook applicaties kunt integreren in Xbox Music of Xbox Video. Net als dat het met niet zou verbazen als ze Indie games gewoon Xbox Apps laten maken en die als de nieuwe XIG opvolger presenteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 23-05-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Ja ok, maar niet out-of-the-box dus. En daar gaat het volgens mij om? Maar dan is het verschil tussen een codec en een app installeren ook niet zo gek verschillend.
Ik hoop in ieder geval dat de Xbox One wel gewoon veel formaten ondersteund, het zou echt heel jammer zijn als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zat me trouwens te bedenken (je moet wat tijdens een sanitaire ontspanning) dat snap gebeuren is best handig of dat direct switchen.

Stel je zit muurvast in een game. Nu pak ik m'n mobiel of zet de pc aan. Alleen zit mn pc aan hetzelfde scherm als de xbox dus moet ik nu switchen en dat is niet 1 druk op de knop. Moet meerdere sources langs. En dan druk je weer keer te vaak kun je opnieuw beginnen.

Nu zeg je gewoon "xbox youtube".....Perfect toch?? :D

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:38:
Zat me trouwens te bedenken (je moet wat tijdens een sanitaire ontspanning) dat snap gebeuren is best handig of dat direct switchen.

Stel je zit muurvast in een game. Nu pak ik m'n mobiel of zet de pc aan. Alleen zit mn pc aan hetzelfde scherm als de xbox dus moet ik nu switchen en dat is niet 1 druk op de knop. Moet meerdere sources langs. En dan druk je weer keer te vaak kun je opnieuw beginnen.

Het is leuk dat het kan, maar of je er veel gebruik van gaat maken weet ik niet. Console is (voor mij) puur om te gamen. Als ik een film wil kijken, muziek luister of wil gaan youtubben gebruik ik me laptop wel. Misschien dat ik een keyboard koop en alles via de one doe, dat kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

PBP

Het kan handig zijn. Aan de andere kant ben ik nu net zo snel met m'n iPad of telefoon er naast en kan je doorkijken en meekijken bij een walkthrough zonder het spel te verlaten. Vraag me ook af of NLse taal gelijk word ondersteund. Zal wel weer niet, als je kijkt naar Google en Apple met hun spraakbesturing is NL gewoon nog te klein om gelijk te ondersteunen. Google heeft inmiddels wel wat stappen gemaakt maar vlekkeloos werkt het niet. En als het niet vlekkeloos werkt en je dingen opnieuw moet uitspreken heeft het voor mij al geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz

Om eerlijk te zijn vind ik zo'n scenario niet heel veel toevoegen. Waarmee bedien je de interface vervolgens? alles via voice? of gaat tekstinvoer dan toch via de smartglass app op je tablet of telefoon? Als ik dan toch mijn telefoon in mijn hand heb, dan zoek ik daar wel even snel op. Doe ik nu ook af en toe, werkt prima.
Ik vond snap mode interessanter als integratie bij je huidige activiteit: de basketball wedstrijd die ze lieten zien met de fantasy basketball scores en rankings ernaast. Dat voegt echt iets toe aan wat je al aan het doen bent vind ik. Bij spelshows eenvoudig op je tv mee kunnen spelen... ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41
Er zou toch ook een goedkope variant op de markt komen (of ik heb het mis)? Iemand die daar iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
Raymm schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:52:
Er zou toch ook een goedkope variant op de markt komen (of ik heb het mis)? Iemand die daar iets meer over weet?
Volgens mij is die versie geschrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Jammer dat je niet een "uitgeklede" variant kan kopen. Ik hoef echt niet een dik media center met verplichte kinect en meer van die meuk. Ik wil gewoon gamen, voor dingen als Youtube enzo, heb ik een computer, laptop en een iPad. Ik vind het zonde om dan geld kwijt te zijn voor functionaliteit die ik eigenlijk niet wil/hoef.

Om even in te haken op een populair topic, ik zit niet zo heel erg in over wederom betaald Gold. Ik heb nooit klachten hierover gehad (in tegenstelling tot het gratis PSN) en het bedrag is laag genoeg om te zeggen dat het echt een meerwaarde heeft. Daarnaast snap ik heel goed dat MS geld nodig heeft voor het onderhoud van de servers waarop zij multiplayer aanbieden, daar zijn ze altijd heel eerlijk over geweest, daar heb ik begrip voor en wil ik best een paar euro per maand voor opzij leggen. Gold heeft ook altijd leuke deals gehad, en ik zou zeker voor de X1 ook weer voor Gold betalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Gimmick, tenzij je 100x per jaar vast zit in een game. En dan nog, mijn smartphone ligt naast me. Het is nou niet zo dat ik die nu hijgend en steunend pak als ik iets op YT moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 20:53
Nazanir schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:10:
Jammer dat je niet een "uitgeklede" variant kan kopen. Ik hoef echt niet een dik media center met verplichte kinect en meer van die meuk. Ik wil gewoon gamen, voor dingen als Youtube enzo, heb ik een computer, laptop en een iPad. Ik vind het zonde om dan geld kwijt te zijn voor functionaliteit die ik eigenlijk niet wil/hoef.

Om even in te haken op een populair topic, ik zit niet zo heel erg in over wederom betaald Gold. Ik heb nooit klachten hierover gehad (in tegenstelling tot het gratis PSN) en het bedrag is laag genoeg om te zeggen dat het echt een meerwaarde heeft. Daarnaast snap ik heel goed dat MS geld nodig heeft voor het onderhoud van de servers waarop zij multiplayer aanbieden, daar zijn ze altijd heel eerlijk over geweest, daar heb ik begrip voor en wil ik best een paar euro per maand voor opzij leggen. Gold heeft ook altijd leuke deals gehad, en ik zou zeker voor de X1 ook weer voor Gold betalen.
Eens. Waar hebben we het over? 35 euro voor een jaar Gold. 2,91 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Cyclus van 6 jaar = 230 euro, bovenop je games, console en je internet abo. Terwijl de concurrent het gratis aanbiedt. Gaat toch nergens over? Verder ook gewoon een principe kwestie.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Het bedrag is inderdaad niet zo heel veel, maar in mijn geval heb ik gewoon een hekel om ergens voor te betalen dat ergens anders gratis is, met redelijk gelijkwaardige kwaliteit. Je kunt natuurlijk zeggen dat je er veel meer voor krijgt dan de mogelijkheid om online te gamen, maar ik denk dat voor veel mensen het belangrijkste het online gamen is. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met al die andere extras, het gaat mij alleen maar om het online gamen, niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:20:
Cyclus van 6 jaar = 230 euro, bovenop je games, console en je internet abo. Terwijl de concurrent het gratis aanbiedt. Gaat toch nergens over? Verder ook gewoon een principe kwestie.
Het kost Sony anders aardig wat geld en dat raakt ook op. Ze hebben nu voor het eerst in 5 jaar eindelijk weer eens winst gemaakt. Terwijl Microsoft nog steeds elk jaar dikke winst maakt. Welk bedrijf doet het dan beter? Leuk dat het gratis is, maar als je daardoor ten onder gaat is dat wel een groot probleem.

Als Sony echter meer online wil gaan doen (met Gaikai e.d.) dan moet daar ook wel voor betaald worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.melf.nl/images/posts/nww3usq-ctz3joeh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07
Hm? Met welk doel is dat plaatje gemaakt? :) Ik snap hem in ieder geval niet. Wellicht door de diverse spelfouten :P

Ik betaal al 6 jaar voor xbox live! Ieder jaar ben ik iets van 30 euro kwijt. 30 euro op een jaar voor een service wat vanaf het begin af aan gewoon altijd goed heeft gewerkt. Heb er daarom ook geen problemen mee. Laten we eerst even afwachten wat Sony en MS gaan doen met hun service, want volgens mij is dat nog steeds niet volledig duidelijk.

Wel zou ik het grappig vinden als sony voor Multiplayer nu ook ineens geld gaat vragen, want dan ben ik benieuwd hoe jullie reageren :9

[ Voor 50% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-05-2013 11:29 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Laatst online: 16:14
Kan er wel een doel bij verzinnen, maar het is niet grappig. Kunnen zulke dingen niet uit het topic blijven? Voegt niks toe en is niet eens leuk. Dezelfde hond zal je ook zien op je PS4 namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry ik dacht dat jullie dat wel grappig zouden vinden. Soort van meme dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Die gene die dat gemaakt heeft mag wel een cursus engels gaan volgen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:51
Zo alle 37 pagina's gelezen. Ik verbaas me vooral over de always on functie, waarom doet men hier zo moeilijk over. Zelf heb ik een Humax 5050 HD recorder. Deze update een paar x per dag de Electronic Program Guide. ik heb daar geen problemen mee. Hoe had e verwacht dat een console zichzelf zou voorzien van updates? En die hele Kinect is toch niet online zodra je je xbox uitschakeld. Hij blijft alleen alert voor de Xbox On opmerking.

Zelf ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat wanneer ik een spel wil verkopen. Letwel, wie is hier de grote profiteur van? De third party uitgevers, niet zozeer Microsoft, dus ik verwacht van Sony ook een soort gelijke oplossing. Want ook hier zullen de uitgevers de 2e handsverkoop willen terugdringen. Op de pc is dit natuurlijk ook niet anders, op steam of orogin kun jeje game ook niet meer verkopen. Het is niet iets dat zomaar uit de lucht komt vallen.

Tenslotte ben ik blij dat ik straks BF4 met 64 spelers kan spelen op mijn XboxOne. Dit is voor mij de belangrijkste opmerking van de conference. Ik vond het ook geen groots spektakel, maar kinect lijkt me straks leuk bij Fifa, als extra, om een speler te wisselen bijvoorbeeld. Of om Disneyland te spelen met mijn dochter.

Ik ben ook wel benieuwd naar de benchmarks van de PS4 en XboxOne, ze zullen echt niet zoveel van elkaar verschillen, dat is de afgelopen maand al door diverse developers gemeld. Die negatieve twitter berichten zijn grotendeels op dummy accounts gedaan, anders zijn ze ook wel heel stom. You don't shit where u eat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Het kost Sony anders aardig wat geld en dat raakt ook op. Ze hebben nu voor het eerst in 5 jaar eindelijk weer eens winst gemaakt. Terwijl Microsoft nog steeds elk jaar dikke winst maakt. Welk bedrijf doet het dan beter? Leuk dat het gratis is, maar als je daardoor ten onder gaat is dat wel een groot probleem.

Als Sony echter meer online wil gaan doen (met Gaikai e.d.) dan moet daar ook wel voor betaald worden lijkt mij.
Hier verteken je de zaken wel, alsof PSN verantwoordelijk is voor alle verliezen van Sony.

Ja Microsoft maakt meer winst, doordat zij onder andere dik verdienen aan de Gold fee, terwijl hun servers alleen matchmaking en leaderboards regelen en de meeste data peer-to-peer is. Dus welke bedrijf doet het financieel beter? Microsoft. Hoe doen ze dat? Door de consument iets harder uit te wringen dan noodzakelijk is. Het is maar waar je blij van wordt.
Ik snap best dat mensen het betalen, je hebt tenslotte weinig keus als je cross-game chat wil en Sony liep met name in het begin flink achter, maar dat betekent niet dat de Gold fee geen onwijze gold mine voor Microsoft is. Lekker diensten paywallen waar ze zelf geen kosten aan hebben en wel hun handje ophouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:10:
Waarom zou iemand jou Kinect hacken? Jij als onbeduidende Nederlander?
Wat denk je van inbrekers die zo gegevens kunnen verzamelen wanneer iemand thuis is en wanneer niet. Dan weten ze precies wanneer ze ongestoord kunnen inbreken. Bovendien hebben ze mbv de Kinect ook al kunnen bepalen waar de waardevolle spullen liggen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ach, ik zou me eerder zorgen maken om een PSN-hack dan dat je Kinect gehacked wordt :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Volgens mij zijn er de laatste jaren toch iets teveel conspiracy films uitgekomen :P

En anders plak je er een mooie sticker voor en je voorkomt dat alle boeven in Nederland je sieraden zien liggen!

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-05-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Wat denk je van inbrekers die zo gegevens kunnen verzamelen wanneer iemand thuis is en wanneer niet. Dan weten ze precies wanneer ze ongestoord kunnen inbreken. Bovendien hebben ze mbv de Kinect ook al kunnen bepalen waar de waardevolle spullen liggen.
lol.
Ik zou de kinect gaan afplakken als ik jou was.

Hoe doe je dit met de camera in de telefoon of tablet, webcam in de pc/laptop.
Ik moet iig hard lachen om dit soort berichten. Alu hoedje?
mobygo76 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:30:
Zo alle 37 pagina's gelezen. Ik verbaas me vooral over de always on functie, waarom doet men hier zo moeilijk over. Zelf heb ik een Humax 5050 HD recorder. Deze update een paar x per dag de Electronic Program Guide. ik heb daar geen problemen mee. Hoe had e verwacht dat een console zichzelf zou voorzien van updates? En die hele Kinect is toch niet online zodra je je xbox uitschakeld. Hij blijft alleen alert voor de Xbox On opmerking.

Zelf ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat wanneer ik een spel wil verkopen. Letwel, wie is hier de grote profiteur van? De third party uitgevers, niet zozeer Microsoft, dus ik verwacht van Sony ook een soort gelijke oplossing. Want ook hier zullen de uitgevers de 2e handsverkoop willen terugdringen. Op de pc is dit natuurlijk ook niet anders, op steam of orogin kun jeje game ook niet meer verkopen. Het is niet iets dat zomaar uit de lucht komt vallen.

Tenslotte ben ik blij dat ik straks BF4 met 64 spelers kan spelen op mijn XboxOne. Dit is voor mij de belangrijkste opmerking van de conference. Ik vond het ook geen groots spektakel, maar kinect lijkt me straks leuk bij Fifa, als extra, om een speler te wisselen bijvoorbeeld. Of om Disneyland te spelen met mijn dochter.

Ik ben ook wel benieuwd naar de benchmarks van de PS4 en XboxOne, ze zullen echt niet zoveel van elkaar verschillen, dat is de afgelopen maand al door diverse developers gemeld. Die negatieve twitter berichten zijn grotendeels op dummy accounts gedaan, anders zijn ze ook wel heel stom. You don't shit where u eat....
Jouw Humax hd recorder staat thuis bij de tv.
Ik wil een console nog wel eens meenemen als we een lang weekend weggaan met een stel vrienden.
Dit kan nu niet meer aangezien (volgens de geruchten) de xbox one eens per 24 uur online moet zijn.

We gaan het wel meemaken. Tot dusver hebben ze alleen maar tv/film/sport dingen laten zien, en wat cutscenes, geen enkel in game beeld.

Wachten op de E3 iig, en hopen dat ze nog wat dingen gaan veranderen.
Geen indie games, domme beslissing. Dat online gebeuren ook niet handig naar mijn mening. en zo zijn er nog wel een paar dingen.

[ Voor 66% gewijzigd door cypher21 op 23-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Dit artikel op IGN schept misschien wat duidelijkheid over sommige zaken Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Daar ga ik ook vanuit ja, maar vooralsnog lijkt het erop dat core online gaming gewoon kosteloos gaat zijn. En wil je dat MS winst maakt, of liever gratis online gamen? Sony heeft het op het begin van de PS3 gewoon niet handig aangepakt en ze zijn nog steeds op aan het krabbelen.

Ik verwacht inderdaad wel dat diensten als Gaikai betaald zullen zijn, maar dat zou ook per game kunnen zijn, zonder abo.

Als Sony inderdaad ook voor PSN een fee gaat vragen, zal er denk ik wel een storm van kritiek komen. Maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
cypher21 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:
[...]

lol.

Drivers uninstallen is niet zo moeilijk hoor. Die camera's zijn niet verplicht zoals de kinect. tevens zal de camera van een tablet of telefoon niet continu in je (woon)kamer 'kijken', maar meer in hoesjes of je broekzak.
Als laatste zou de data van een tablet/telefoon problemen op gaan leveren met de datalimiet op je mobiele abonnement, waardoor het veel eenvoudiger te traceren is voor de gebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Drivers uninstallen is niet zo moeilijk hoor. Die camera's zijn niet verplicht zoals de kinect. tevens zal de camera van een tablet of telefoon niet continu in je (woon)kamer 'kijken', maar meer in hoesjes of je broekzak.
OMG, je bent echt serieus?
Ik dacht dat je een geintje maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
cypher21 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:
[...]

lol.

Telefoon zit in mijn zak, tablet ligt doorgaans op tafel naar boven gericht en met een smart cover erover. Maar daar gaat het hier niet echt om. Het gaat om het feit dat Kinect constant aangesloten moet zijn, uit zichzelf kan draaien, mensen kan herkennen, en zit aangesloten op een wereldwijd netwerk.

Alu hoedje of niet, feit blijft dat het technisch gezien mogelijk kan zijn dat je bekeken wordt, ook al zal dit erg onwaarschijnlijk zijn. Gewoon geen prettig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb liever gewoon een X1 zónder Kinect. Zou me sowieso geld moeten schelen omdat hardware niet bijgeleverd is, het scheelt stroom omdat het ding toch stroom verbruikt.

Verder, zou ik toch een X1 kopen, dan zou ik de Kinect die verplicht aangesloten moet zijn, gewoon in een lade doen en onderzoeken hoe ik de microfoon uit kan zetten. Ik heb hem verder totaal niet nodig voor mijn 'gaming experience', en vind het lelijk om hem bij de tv te hebben staan.

Ik heb een PS Move, ook een camera met microfoon erin. Maar die kan ik gewoon loskoppelen zodra ik geen spel met Move-functies meer speel. (Overigens vind ik de Move ontzettend saai)

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GAIAjohan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:44:
Ik heb liever gewoon een X1 zónder Kinect. Zou me sowieso geld moeten schelen omdat hardware niet bijgeleverd is, het scheelt stroom omdat het ding toch stroom verbruikt.

Verder, zou ik toch een X1 kopen, dan zou ik de Kinect die verplicht aangesloten moet zijn, gewoon in een lade doen en onderzoeken hoe ik de microfoon uit kan zetten. Ik heb hem verder totaal niet nodig voor mijn 'gaming experience', en vind het lelijk om hem bij de tv te hebben staan.

Ik heb een PS Move, ook een camera met microfoon erin. Maar die kan ik gewoon loskoppelen zodra ik geen spel met Move-functies meer speel. (Overigens vind ik de Move ontzettend saai)
Daar ben ik het mee eens.

X1 zonder kinect, en zonder al die media onzin. Daar hebben we hier in NL toch niets aan.
Zou toch minimaal 1/3e van de prijs moeten schelen :P

Mja... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik snap best dat ze een nieuwe console out of the box zo compleet mogelijk willen leveren. Die fout hebben ze imo gemaakt met de 360 en het leveren van dat coresysteem, waardoor het een tijd heeft geduurd waardoor het installeren van games mogelijk was. Nu weten de developers waar ze aan toe zijn en zijn ze niet afhankelijk van verschillende versies van de xbox, waarbij er vaak automatisch gekeken wordt naar de meest kale versie. Juist door een complete versie kan Kinect waarschijnlijk ook op een integralere manier benut worden. Iedereen heeft hem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:
Volgens mij zijn er de laatste jaren toch iets teveel conspiracy films uitgekomen :P
Nogal. Kolere, ik wist dat tweakers nogal graag met alu hoedjes rondlopen, maar hier word er echt doorgeslagen imho :X

D'r is amper wat al bekend, maar toch zijn er al mensen van overtuigd dat het ding continu beeld en geluid staat op te nemen, en als klap op de vuurpijl dat ook nog direct allemaal analyseert en opslaat. Come on...
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:48:
Ik snap best dat ze een nieuwe console out of the box zo compleet mogelijk willen leveren. Die fout hebben ze imo gemaakt met de 360 en het leveren van dat coresysteem, waardoor het een tijd heeft geduurd waardoor het installeren van games mogelijk was. Nu weten de developers waar ze aan toe zijn en zijn ze niet afhankelijk van verschillende versies van de xbox, waardoor er vaak automatisch gekeken wordt naar de meest kale versie. Juist door een complete versie kan Kinect waarschijnlijk ook op een integralere manier benut worden. Iedereen heeft hem namelijk.
Jup. Als zaken niet bij release aanwezig zijn zal het nooit een groot succes worden. Zie Kinect1, en Move. Als ontwikkelaars er blind vanuit kunnen gaan dat iets aanwezig is nodigt dat veel harder uit om er gebruik van te maken. Prima keuze imho.

[ Voor 46% gewijzigd door BM op 23-05-2013 11:49 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:37:

En wil je dat MS winst maakt, of liever gratis online gamen? Sony heeft het op het begin van de PS3 gewoon niet handig aangepakt en ze zijn nog steeds op aan het krabbelen.
Zo zwart wit is het niet

MS = betalen en zij behalen winst
Sony = gratis maar draaiden paar jaar lang behoorlijk verlies.

Als dat verlies zich aan zou houden gaat dat ook ten koste van de service en vooral toekomst.
Ik heb het al eerder gezegd: Sony zal ongetwijfeld balen dat ze niet gelijk hebben laten betalen voor het online gedeelte van de PS3. Leverde MS heel veel geld op en nu kunnen ze het niet opeens invoeren zonder heel erg veel commentaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

En waarschijnlijk maakt het gros van de klagers ook nog gretig gebruik van googles 'diensten', want die is tenslotte nog nooit in het nieuws gekomen vanwege privacy-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Feit blijft:
  • Kinect moet je kunnen uitschakelen. Volgens zowel Nederlandse (via MS Nederland) als Amerikaanse wetgeving
  • Zonder stroom kan je Kinect niets doen
  • Er is geen verbinding nodig voor de spraak of video. Dat heb je met de huidige Kinect ook niet. Wel kun je meewerken aan een verbeteringsonderzoek, maar dat hoeft dus niet.
  • Zonder internet zal je console niet werken. Maar daar kun je dus prima rekening mee houden net als dat je rekening houd met iemand die een pinda-allergie heeft of liever niet naar Sri-Lanka op vakantie gaat. Meeste hotels of bungalows hebben tegenwoordig ook gewoon internet en het is een fluitje van een cent om een wireless netwerk op te zetten met een laptop of telefoon. Op een camping wordt het een probleem, maar wie gaat er dan ook camperen, dat doe je toch ingame al vaak zat :D
  • Games en zaken omtrend games wordt op de E3 aangekondigd. De gamer wordt dus niet vergeten, maar we moeten daar nog even 3 weekjes op wachten.
  • Microsoft is Amerikaans, Sony is Japans. Beiden hebben altijd al minder aandacht voor de EU gehad en bij beide platformen heb je hier nooit alles.
Lijkt me duidelijk zo toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 23-05-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:50:
[...]
Zo zwart wit is het niet

Als ik het goed heb heeft dat verlies niets te maken met het wel of niet laten betalen voor PSN.
Het verlies is geleden door de PS3 te verkopen onder de kostprijs. Dit schijnt een bewuste keuze te zijn geweest om zichzelf niet helemaal uit de markt te prijzen.
(Nogmaals, zo heb ik het altijd begrepen...)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Zo zwart wit is het niet

Als dat verlies zich aan zou houden gaat dat ook ten koste van de service en vooral toekomst.
Ik heb het al eerder gezegd: Sony zal ongetwijfeld balen dat ze niet gelijk hebben laten betalen voor het online gedeelte van de PS3. Leverde MS heel veel geld op en nu kunnen ze het niet opeens invoeren zonder heel erg veel commentaar.
En zo zwart wit als jij het zegt is het al helemaal niet. Jij doet het nu voor komen alsof het verlies van Sony puur te wijten is aan het gratis online gedeelte. Het had wellicht minder verlies opgeleverd, maar ze hebben op het begin gewoon harde klappen gekregen toen de console een jaar later dan de 360 kwam en ook nog eens € 600,- kostte, met of zonder online betaalmodel. Het lijkt me veelzeggend dat Sony met een jaar minder inmiddels meer consoles dan MS heeft verkocht, en ik zie niet in waarom dit op korte termijn zou moeten gaan veranderen.

Ik geloof best dat Sony baalt, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet echt boodschap aan. Ik denk dat ze met PS+ ook een fantastische troef in handen hebben die verder uitgebouwd gaat worden. Ik heb nu voor € 15,- Gravity Rush, Thomas Was Alone, Uncharted Golden Abyss op de Vita, en speel daarnaast ook nog eens Hitman Absolution op mijn PS3. Fantastisch toch. En dan zijn er nog een stapel games die ik niet eens heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Jackal131 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:59:
[...]

Als ik het goed heb heeft dat verlies niets te maken met het wel of niet laten betalen voor PSN.
Het verlies is geleden door de PS3 te verkopen onder de kostprijs. Dit schijnt een bewuste keuze te zijn geweest om zichzelf niet helemaal uit de markt te prijzen.
(Nogmaals, zo heb ik het altijd begrepen...)
Nee, het PSN netwerk kost Sony niks. Servers en bandbreedte worden gedoneerd en beheerders zijn allemaal vrijwilligers.

Is het de enigste reden? Absoluut niet, speelt het mee? Absoluut.
Was PSN betaald zoals Xbox Live dan zagen de jaarcijfers er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:05:
[...]

Nee, het PSN netwerk kost Sony niks. Servers en bandbreedte worden gedoneerd en beheerders zijn allemaal vrijwilligers.

Is het de enigste reden? Absoluut niet, speelt het mee? Absoluut.
Was PSN betaald zoals Xbox Live dan zagen de jaarcijfers er heel anders uit.
Uiteraard, maar als ze op bepaalde gebieden verliezen draaien, dan heb ik liever dat ze die problemen oplossen in plaats van dat met geld uit een andere bron te compenseren. Ik blijf bij Gold het gevoel houden dat ik niet krijg waar ik voor betaal. Matchmaking regelen zij inderdaad, maar het daadwerkelijk spelen en hosten is gewoon peer to peer. Daarnaast mag ik straks betalen om via mijn Xbox Ziggo app te kijken, terwijl ik al voor Ziggo betaal en via mijn ipad app wel gratis kan kijken.

Je eerder bericht klopt denk ik wel, ik denk dat Sony inderdaad baalt dat ze ook niet vanaf het begin geld vragen voor online gaming. Als consument ben ik echter blij dat ze het niet doen en nu gedwongen worden om alternatieven te verzinnen en daadwerkelijk iets te leveren in ruil voor abonnementskosten. Ik heb dan ook echt geen moeite met abo's, maar ik wil er wel iets voor terug krijgen. (Heb bijvoorbeeld een Spotify en PS+ abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35
Ik ben benieuwd hoe makkelijk het gaat worden om applicaties voor de X1 te maken, want gezien het OS op basic van Win8 is en een x86 structuur heeft.

Ik zit namelijk aan applicaties te denken zoals XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Sony zal het met PS+ wel proberen te compenseren bij de PS4. Gratis games weggeven zullen ze dan bijvoorbeeld niet zo snel doen omdat ze nu met de PS3 games weggeven die +/- minimaal een half jaar oud zijn. Zie nu ook de extra's als cloudopslag van je savegames op de PS3. Misschien komen al die getoonde functies zoals cloudgamen wel achter een PS+ abo, alleen houden ze het online gamen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Zo zwart wit is het niet

Verlies kwam vooral door de hardware. We hebben denk ik nooit directe nummers gekregen, maar ik meen me te herinneren dat een PS3 in het begin rond de $900 kostte om te maken - en ze kwamen met modellen van $499 en $599. Da's toch een flink verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PBP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:21:
Sony zal het met PS+ wel proberen te compenseren bij de PS4. Gratis games weggeven zullen ze dan bijvoorbeeld niet zo snel doen omdat ze nu met de PS3 games weggeven die +/- minimaal een half jaar oud zijn. Zie nu ook de extra's als cloudopslag van je savegames op de PS3. Misschien komen al die getoonde functies zoals cloudgamen wel achter een PS+ abo, alleen houden ze het online gamen gratis.
Misschien dat ze zelfs nog even wachten met PS Plus voor de PS4. Ze hebben momenteel de inkomsten van de PS3 Plus gebruikers en te weinig games om gratis aan te bieden voor de PS4.
Het zou me dus helemaal niet verbazen als dit pas over 6 maanden tot een jaar gaat komen voor de PS4 (net zoals bij de Vita dus), maar in dit geval zou ik graag ongelijk hebben :P

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 23-05-2013 12:27 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
PBP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:21:
Hmm, PS+ bespreken in het XBone topic :P
Maar inderdaad, dit verwacht ik ook. Bij de PSVita heeft het ook ongeveer een jaar (vanaf de japanse launch?) geduurd voordat er gratis games kwamen. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat de gaikai diensten gratis worden. Heel misschien het streamen van demo's wel, maar dan zal dat ongetwijfeld door publishers gesponsord moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Waarbij het ook nog even afwachten is of die diensten in Nederland komen. Wat dat betreft zitten Playstation eigenaren in hetzelfde schuitje als die van de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:28:
Waarbij het ook nog even afwachten is of die diensten in Nederland komen. Wat dat betreft zitten Playstation eigenaren in hetzelfde schuitje als die van de Xbox.
Ik zou niet weten waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:23:
@Worsteneter; je bent wel erg goedgelovig wat betreft de VS overheid. Denk je werkelijk dat ze alles binnen de lijntjes doen? Ik denk dat we de helft nog niet weten en ook niet te weten gaan komen.
De overheid in de VS is ook gewoon gebonden aan de grondwet en gewone wetten. Dat idee dat FBI, CIA of andere geheime organisaties van alles uitvreten wat eigenlijk niet kan in het geheim met dingen als area 51, ufo's en busjes met afluisterapparatuur is een beeld geschetst door de film industrie en is helemaal niet representatief voor de realiteit. Tuurlijk is de VS bij uitstek een land dat niet roomser is dan de paus en natuurlijk worden er wel dingetjes buiten de lijntjes gespeeld, maar dan denk ik meer in de richting van patriot act etc. De VS gaat echt niet met data van gamers klooien hoor en daarbij moeten ze eerst toegang krijgen tot de servers via MS of nog moeilijk; niet via MS.

Daarbij geloof ik in de democratische rechtstaat en denk ik graag positief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Precies vanwege dezelfde reden: Wetten, licenties, toestemming, vertaling, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

nioz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:27:
[...]

Hmm, PS+ bespreken in het XBone topic :P
Maar inderdaad, dit verwacht ik ook. Bij de PSVita heeft het ook ongeveer een jaar (vanaf de japanse launch?) geduurd voordat er gratis games kwamen. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat de gaikai diensten gratis worden. Heel misschien het streamen van demo's wel, maar dan zal dat ongetwijfeld door publishers gesponsord moeten worden.
Ja ik had niet door dat dit het Xbone topic is :P, heb beide topics open en het gaat bij beide over PS4 en Xbone.

Ik vraag me wel af of we van beide op de E3 alles al gaan zien. Qua prijs en pakketten. Nintendo wachte daar ontzettend lang mee. Als Sony zegt hij kost hij kost 399 en Xbox zegt z'n prijs niet kunnen ze natuurlijk elkaar aftroeven door na de E3 pas een prijs bekend te maken en bij te stellen op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:34:
[...]

Precies vanwege dezelfde reden: Wetten, licenties, toestemming, vertaling, etc.
DE WED!!11!

Wat dat betreft heeft Nederland natuurlijk geen moeilijke wet en liggen de pijnpunten toch bij vertaling en ondersteuning in het Nederlands (ook voor het TV gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Haha, ik ben er nog niet uit of ik voor de Xbox One ga, maar een beetje treffend is het wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Gewoon een stukje tape op de camera van de Kinect en je bent klaar. Kan je de commando's ook nog grotendeels gebruiken. Ik en een hoop mensen die ik ken hebben hun laptop webcams ook afgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Omdat een goed netwerk om content zonder al te veel latency te streamen niet eenvoudig en gratis te realiseren is? Volgens mij is er ook gezegd dat het nog een work in progress is en niet vanaf dag 1 volledig zal werken.
Aan de andere kant, toen Gaikai nog PC demo's streamde, hadden ze al wel een redelijk deel van de infrastructuur in orde geloof ik. Ze werken met een systeem waarbij ze proberen om hun servers zoveel mogelijk geografisch te verspreiden, zodat de kans groot is dat er een server in je buurt staat.

Edit: maargoed, dit is meer iets voor het algemene next gen topic of het PS4 topic.

[ Voor 6% gewijzigd door nioz op 23-05-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DutchRam schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:37:
Gewoon een stukje tape op de camera van de Kinect en je bent klaar. Kan je de commando's ook nog grotendeels gebruiken. Ik en een hoop mensen die ik ken hebben hun laptop webcams ook afgeplakt.
Hahahaha serieus? Jezus ik schrik steeds meer van de achterdochtigheid van de gemiddelde Nederlander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Qua licenties zal het met games streamen ook wel een stuk makkelijker zijn. Je hoeft immers enkel afspraken te maken met de publishers, terwijl je voor het hele tv gebeuren afspraken moet maken met elke bekabelaar in elk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Hahahaha serieus? Jezus ik schrik steeds meer van de achterdochtigheid van de gemiddelde Nederlander
Het is niet echt achterdochtigheid maar meer hoe het voelt. Van een camera in mijn gezicht krijg ik dat gevoel dat iemand naar je staat te kijken. Of dat nu zo is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DutchRam schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:37:
Ja precies, wat een geweldig bedrijf is Microsoft dan als ze 500$ (?) vragen voor een apparaat waarvan je de camera moet afplakken, omdat je je anders moet afvragen of je privacy in het geding is. Echt, wie daar de zaken runt, is de grootste dwaas van dit nieuwe tijdperk.
Een laptop kan namelijk wel gewoon uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 23-05-2013 12:42 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Bansheeben schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Ja precies, wat een geweldig bedrijf is Microsoft dan als ze 500$ (?) vragen voor een apparaat waarvan je de camera moet afplakken, omdat je je anders moet afvragen of je privacy in het geding is. Echt, wie daar de zaken runt, is de grootste dwaas van dit nieuwe tijdperk.
Je hoeft je alleen niet af te vragen of je privacy in het geding is ergo dan is het geen dwaas
DutchRam schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Het is niet echt achterdochtigheid maar meer hoe het voelt. Van een camera in mijn gezicht krijg ik dat gevoel dat iemand naar je staat te kijken. Of dat nu zo is of niet.
Ja grutjes zeg, ik wist dat er raar volk rond liep op deze wereld maar goed. Loop je ook met bivakmuts op door de stad of op het station? Weiger je OV kaart te gebruiken? Plak je ook de camera's op je telefoon en tablet af? Gebruik je uberhaupt geen telefoon omdat je locatie te achterhalen is? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
DutchRam schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Dan moet je toch eens wat meer gaan verdiepen in de aan/uit knop. Er is al gezegd dat de camera niet altijd aan staat maar de microfoon en dat er dus niets wordt verzonden naar het web toe. Je loopt dus nergens risico. Plus dat je het uit MOET kunnen zetten.

Dus waarom daar uberhaupt debiel over wordt gedaan. Maar goed, het zal wel tussen de oren zitten denk ik.

Heb er zelf overigens ook geen probleem mee. Als ze mn mooie reet willen zien, dan zal het wel. Maar volgens mij heb je teveel films gezien om te denken dat dat echt gaat gebeuren. Je weet dat niet alles echt is wat op tv komt? Net als het internet, zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:44:
[...]

Ja grutjes zeg, ik wist dat er raar volk rond liep op deze wereld maar goed. Loop je ook met bivakmuts op door de stad of op het station? Weiger je OV kaart te gebruiken? Plak je ook de camera's op je telefoon en tablet af? Gebruik je uberhaupt geen telefoon omdat je locatie te achterhalen is? :9
Ja, want een camera met microfoon in je huiskamer is namelijk precies hetzelfde als camera's op straat.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
EnigmaNL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Ja, want een camera met microfoon in je huiskamer is namelijk precies hetzelfde als camera's op straat.... 8)7
Nee want op straat wordt het opgeslagen en de kinect doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42

BM

Moderator Spielerij
Bansheeben schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Dat zegt meer over de mensen hier dan over Microsoft imho....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

En wie zegt dat de camera van de PS4 niet altijd aangesloten hoeft te zijn? Gezien de Move-lichtbalk lijkt mij dat ook geen ondenkbaar scenario. O, wacht, Sony heeft nog helemaal niets bekend gemaakt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

EnigmaNL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Je mobiel heeft ook camera en microfoon, houdt daarnaast ook nog je locatie bij via Wifi en 3g, eventueel gps. Dikke kans dat of Microsoft of Google je mail al beheert, weet waar je naar zoekt en met wie je chat. Weet wat je typt in Docs of Office, je jaarcijfers bijhoudt via Excel en jouw foto's beheert.

Ik word er stiekem een beetje moe van. Als je daadwerkelijk denkt dat Microsoft alle miljoenen mensen gaat filmen en die gegevens opslaan om weet ik veel wat mee te doen, dan koop je hem lekker niet. Ik ben nog net niet zo ontzettend paranoide dat ik dat denk. Hoewel ik de verplichte kinect geen feestje vind (prop er liever sterkere hardware in, ik wil 1080p, 60fps en een hele sloot AA), vind ik dit wel heel erg aluhoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
PBP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:36:
[...]

Ja ik had niet door dat dit het Xbone topic is :P, heb beide topics open en het gaat bij beide over PS4 en Xbone.

Ik vraag me wel af of we van beide op de E3 alles al gaan zien. Qua prijs en pakketten. Nintendo wachte daar ontzettend lang mee. Als Sony zegt hij kost hij kost 399 en Xbox zegt z'n prijs niet kunnen ze natuurlijk elkaar aftroeven door na de E3 pas een prijs bekend te maken en bij te stellen op de concurrentie.
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd maar. Met name omdat de zakken van Microsoft dieper zijn en zij meer geld hebben verdiend aan de 360, ben ik benieuwd hoe ver zij zullen gaan om hun console lager te prijzen dan de PS4. Ze kunnen het ten slotte eenvoudiger terugverdienen met behulp van Live Gold.
Als de console (flink?) goedkoper is en Live meer toegevoegde waarde krijgt (Dedicated servers voor alle games?), dan is dat wel weer een punt in het voordeel van de XBone vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:49
http://www.gizmag.com/lea...s-xbox-720-details/23007/

Grappig dat alles al in Juni 2012 zoon beetje is uitgelekt ,Geen wonder dat Microsoft als een gek takedown requests ging sturen na het uitlekken van dat scribd document :P

The suggested tagline for the Xbox 720 is "All Your Entertainment. One Box," >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Aangezien ik sinds kort mede-auteur ben van de TS. Wat voor zaken willen we er nu al in hebben? Ik zal zo de veelgestelde vragen toevoegen, maar wat missen we nog meer?

Overigens kun je nu ook dingen naar mij toe sturen via PM om in de TS te zetten ;)

En dit filmpje mbt de performance vond ik ook wel interessant (via de frontpage vernomen):

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 23-05-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:55:
Aangezien ik sinds kort mede-auteur ben van de TS. Wat voor zaken willen we er nu al in hebben? Ik zal zo de veelgestelde vragen toevoegen, maar wat missen we nog meer?

Overigens kun je nu ook dingen naar mij toe sturen via PM om in de TS te zetten ;)

En dit filmpje mbt de performance vond ik ook wel interessant (via de frontpage vernomen):
[video]
Ik weet niet welke vragen je al van plan bent toe te voegen, maar de punten uit dit artikel lijken me wel handig om erbij te hebben link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Ik snap alleen niet waarom dat ding van de Xbox 3 zo groot moet zijn, de PS4 heeft een veel compactere camera die uiteindelijk dezelfde functies zou kunnen hebben lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/uploads/chorus_image/image/13453195/xbox-one-kinect-sensor_1280.0_cinema_640.0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.cdnds.net/13/08/618x401/ps4-new-playstation-4-console-camera-07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

BM schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:47:
[...]

Dat zegt meer over de mensen hier dan over Microsoft imho....
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:44:
[...]

Je hoeft je alleen niet af te vragen of je privacy in het geding is ergo dan is het geen dwaas
Ja, sorry dat ik ietwat kritisch blijf wat zulke dingen betreft en niet alles zomaar voor zoete koek aanneem. Wie geeft mij de garantie dat er niets wordt opgenomen? Ikzelf, door dat hele onding niet te kopen. En ik denk dat een groot aantal mensen hetzelfde denkt. Dat is dus een grote hoeveelheid potentiële klanten die MS misloopt door zo'n belachelijke feature waar werkelijk niemand op zit te wachten (op een knop drukken is tegenwoordig blijkbaar teveel gevraagd voor de klant volgens MS). En zo zijn er nog een aantal van die features die of waardeloos of een dealbreaker zijn en dus potentiële klanten gaan wegjagen. Vertel me dan nog maar eens dat het geen dwaas is...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Verwacht zo ook van mijn kant alvast wat updates aan de topicstart! ;)
Daarbij is MarkH NL vanaf nu ook medeauteur van de topicstart waarmee ik hoop dat we met z'n 3en een kwalitatief hoogstaande en vooral informatieve openingspost kunnen verzorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Over die camera's gesproken, het lijkt dat zowel de Kinect als de PS4 camera bovenop de pc moet worden geplaatst. Hoe gaat dit werken als je een hele dunne tv heb? Dat blijft dan toch nooit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
nioz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:31:
[...]

Hier verteken je de zaken wel, alsof PSN verantwoordelijk is voor alle verliezen van Sony.

Ja Microsoft maakt meer winst, doordat zij onder andere dik verdienen aan de Gold fee, terwijl hun servers alleen matchmaking en leaderboards regelen en de meeste data peer-to-peer is. Dus welke bedrijf doet het financieel beter? Microsoft. Hoe doen ze dat? Door de consument iets harder uit te wringen dan noodzakelijk is. Het is maar waar je blij van wordt.
Ik snap best dat mensen het betalen, je hebt tenslotte weinig keus als je cross-game chat wil en Sony liep met name in het begin flink achter, maar dat betekent niet dat de Gold fee geen onwijze gold mine voor Microsoft is. Lekker diensten paywallen waar ze zelf geen kosten aan hebben en wel hun handje ophouden...
+1

Wat meer transparantie over Xbox Live Gold mag wel. Waarom publiceert MS is geen rapport om de verdeling van de kosten te zien?
Waarom moeten mensen die bv. op hun 360 alleen Netflix willen gebruiken, ook betalen voor Xbox Live om nog maar geld te kunnen geven aan Netflix? Want op de PS3 en PC kan je gratis en voor niets direct Netflix gebruiken en gaat al het geld rechtstreeks naar Netflix.

MS heeft met succes een betaalmuur opgezet en miljoenen gamers die zich daar geen vragen bij stellen! Op zich wel sluw gedaan van MS. :P Maar toch is het smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
Metalkai schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:00:
Over die camera's gesproken, het lijkt dat zowel de Kinect als de PS4 camera bovenop de pc moet worden geplaatst. Hoe gaat dit werken als je een hele dunne tv heb? Dat blijft dan toch nooit staan?
Ik las ergens dat er een soort clip mechanisme op komt. Dan kan hij dus aan je tv klemmen.

Edit: Volgens mij kan je het zien in de foto's hierboven.
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Dan moet je toch eens wat meer gaan verdiepen in de aan/uit knop. Er is al gezegd dat de camera niet altijd aan staat maar de microfoon en dat er dus niets wordt verzonden naar het web toe. Je loopt dus nergens risico. Plus dat je het uit MOET kunnen zetten.

Dus waarom daar uberhaupt debiel over wordt gedaan. Maar goed, het zal wel tussen de oren zitten denk ik.

Heb er zelf overigens ook geen probleem mee. Als ze mn mooie reet willen zien, dan zal het wel. Maar volgens mij heb je teveel films gezien om te denken dat dat echt gaat gebeuren. Je weet dat niet alles echt is wat op tv komt? Net als het internet, zeg maar...
Ik heb nergens de zorgen van mensen om Kinect bevestigd, enkel gezegd: Als je het een probleem vindt, plak er een stukje tape op. Ik maak me minder zorgen om de Kinect camera dan mijn laptop/gsm camera omdat er voor die beide apparaten misbruik mogelijk is.

En nu komt natuurlijk: "Wat hebben hackers enz. nu bij jou te zoeken?" Nou, mijn bankrekening for starters. Als ik internetbankier en mijn pincode intoets op mijn RaboReader is dat te zien met de webcam. Dan moeten ze je pas natuurlijk nog hebben maar dat zal dan ook niet ingewikkeld meer zijn.

En dan de: "Ik heb toch niks te verbergen." Je hoeft niks te verbergen te hebben om toch privacy te willen. Je doet niks verkeerd op de wc maar toch zit er altijd een deur voor. Raar toch? Als je niks te verbergen hebt dan is er voor jou ook geen grens en moet je dus niet zeuren over camera's in je badkamer of wc's zonder deur.

Maar we gaan offtopic: Ik denk dat het uiteindelijk best mee valt qua Kinect en we juist een hoop interessante dingen gaan zien in combinatie met hardcore spellen. Wat precies dat is nog moeilijk te zeggen maar juist omdat iedereen straks de Kinect heeft aangesloten wordt het rendabel om die dingen te bedenken.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchRam op 23-05-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Hmm, dat laatste is een lastig geval. Bijvoorbeeld mijn LCD scherm kan enkel op standby, tenzij ik de stekker eruit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Bansheeben schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:59:
[...]

[...]

Ja, sorry dat ik ietwat kritisch blijf wat zulke dingen betreft en niet alles zomaar voor zoete koek aanneem. Wie geeft mij de garantie dat er niets wordt opgenomen? Ikzelf, door dat hele onding niet te kopen. En ik denk dat een groot aantal mensen hetzelfde denkt. Dat is dus een grote hoeveelheid potentiële klanten die MS misloopt door zo'n belachelijke feature waar werkelijk niemand op zit te wachten (op een knop drukken is tegenwoordig blijkbaar teveel gevraagd voor de klant volgens MS). En zo zijn er nog een aantal van die features die of waardeloos of een dealbreaker zijn en dus potentiële klanten gaan wegjagen. Vertel me dan nog maar eens dat het geen dwaas is...
Weet je wat pas dwaas is? Reageren in een topic van een apparaat waarvan je zeker bent dat je het toch niet gaat kopen. Ik ga toch ook niet het PS4-topic vol lopen spammen met hoe kut dat ding wel niet zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Telefoon zit in mijn zak, tablet ligt doorgaans op tafel naar boven gericht en met een smart cover erover. Maar daar gaat het hier niet echt om. Het gaat om het feit dat Kinect constant aangesloten moet zijn, uit zichzelf kan draaien, mensen kan herkennen, en zit aangesloten op een wereldwijd netwerk.

Alu hoedje of niet, feit blijft dat het technisch gezien mogelijk kan zijn dat je bekeken wordt, ook al zal dit erg onwaarschijnlijk zijn. Gewoon geen prettig gevoel.
+1

Toen Facebook nog in zijn beginjaren zat, las je ook veel over mensen die dachten dat de FBI/whatever nooit die dienst zouden gebruiken om bepaalde zaken te achterhalen of enige vorm van surveillance te doen.
Nu een paar jaar later lees je toch her en der dat de FBI/... toch deze site raadpleegt en mooi alle history van bepaalde personen op een blaadje krijgt.

En dat lijkt me niet meer dan logisch: een sociaal netwerk van miljarden mensen, waarom zou een dienst als de FBI daar geen toegang tot willen?

Zelfde zal opgaan voor de Xbox One + Kinect: een wereldwijd netwerk van miljoenen mensen waarbij je via de Kinect in hun directe persoonlijke omgeving kunt kijken. De FBI/... zou wel dom zijn om hier ook geen gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Vrijdag

De Zwarte

ormagon schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:03:
[...]

Hmm, dat laatste is een lastig geval. Bijvoorbeeld mijn LCD scherm kan enkel op standby, tenzij ik de stekker eruit trek.
Ik heb al mijn apparatuur, afgezien van de koelkast en de router achter een switch die er voor zorgt dat alles uitgaat. Werkt prima :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Asgaro schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:08:
Zelfde zal opgaan voor de Xbox One + Kinect: een wereldwijd netwerk van miljoenen mensen waarbij je via de Kinect in hun directe persoonlijke omgeving kunt kijken. De FBI/... zou wel dom zijn om hier ook geen gebruik van te maken.
Wie zegt dat het met Sony niet dezelfde kant op zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dan moet de Kinect ook wel in directe verbinding staan met het internet en dat is niet het geval. Net als dat je profielinformatie van Xbox Live niet automatisch op internet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
McBoom schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Wie zegt dat het met Sony niet dezelfde kant op zou kunnen gaan?
Niemand, maar daar gaat het op dit moment toch ook niet om? We praten hier over dingen die we tot nu toe weten. Geen reden om gelijk in de verdediging te schieten en Sony te gaan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
AMARONE schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:59:
Ik snap alleen niet waarom dat ding van de Xbox 3 zo groot moet zijn, de PS4 heeft een veel compactere camera die uiteindelijk dezelfde functies zou kunnen hebben lijkt mij.

[afbeelding]

[afbeelding]
*overdreven alu-hoedjes gedrag*

Wel, er zit een interne 500 GB HDD in natuurlijk! Feitelijk wordt alles wél opgenomen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Nee sorry, dat doet tenslotte niemand hier. Dat is het voordeel als je nog geen moer bekend hebt gemaakt, niemand kan erover vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:20
Zojuist de Xbox nieuwsbrief ontvangen. Kwam op deze site uit: http://www.xbox.com/nl-NL/xboxone/what-it-is staan wel interessante dingen tussen..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz

[video]
Volgens mij klopt het filmpje niet helemaal, dus ik zou hem niet toevoegen.
Hij heeft het bijvoorbeeld over de snelheid van de CPU's. Volgens hem heeft de Xbox One 8 cores op 1,6ghz en de PS4 8 cores op 2ghz, maar voor zover ik weet is de snelheid nooit officieel aangekondigd? Dus ze kunnen net zo goed beide op 1,6ghz draaien.
Daarnaast stelt hij dat Xbox One het developers voordeel heeft met de windows kernel die het deelt met Windows voor PC's, maar de windows 8 kernel in de Xbox One wordt alleen voor apps et cetera gebruikt. De games gebruiken een andere kernel. Dus ook dat klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik moet zeggen dat de kinect, ondanks dat die groter is, imo mooier is dat de PS camera. Daarbij neem ik aan dat je de kinect onderaan bij de TV neer kan zetten, wat ik ook mooier vind dan boven op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al gepost is, maar COD Ghosts heeft helemaal geen nieuwe engine.

In een gesprek met OPM gaf Zach Volker (Animation Lead) aan dat Infinity Ward met een ‘new engine’ niet bedoelde dat ze de oude hadden weggegooid en opnieuw waren begonnen.
“When we’re talking about a new engine we’re talking about upgrading significant systems within in that engine. We’re not talking about throwing it all away and saying we’re starting from the ground up”.
“It's impossible to develop a new engine from the ground up in a two year cycle, what we do is we say, ‘okay what are the things that are significant and that we would say that are encompassing of the engine or its visual quality? Are those being upgraded in a significant way? Alright, then I think that warrants that we’ve got a new engine on our hands”.
Hier nog een mooi voorbeeld van deze "nieuwe" engine.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1060cyh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

[video]
Die vid zit vol met fouten..

je leest liever wat er bv op anandtech staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verklaart meteen waarom het grafisch niks voorstelt wat we tot nu toe gezien hebben. Als je geen zin hebt om daar tijd in te steken, kun je toch gewoon een licentie op de nieuwe Unreal engine o.i.d. nemen, of is dat te simpel gedacht?
Pagina: 1 ... 10 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.