[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Kostprijs voor 1 patch te deployen op Xbox Live: 40.000 dollar.
http://www.itproportal.co...360-patching-costs-40000/
Als indie dev kan je die kosten nooit dragen.
Die patchkosten zijn dan ook:
a: voor Xbox Live Arcade games, niet voor XBLIG
b: op voorhand afgesproken bij het partnership met Microsoft

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Ze kunnen wel self-publishen, al jaren.

Het is heel simpel en doeltreffend. Microsoft heeft 2 platformen, die gewoon allebei op dezelfde manier bereikbaar zijn.

1: Xbox Live Arcade
2: Xbox Live Indie Games

Gewoon te bereiken, en ook " Xbox Live Indie Games" is gewoon aanklikken en spelen, helemaal 100% identiek.

Waarom deze schifting? Omdat voor 1 andere regels gelden dan voor 2. Wat dan?

Games in " Xbox Live Arcade" moeten bijvoorbeeld Help en Achievements hebben. Als je een game koopt in Xbox Live Arcade weet je als gebruiker waar je aan toe bent.

Xbox Live Indie games heeft die eis niet. Daar kan iedereen zijn game plaatsen.

Hartstikke duidelijk en open systeem.

En zijn die Indie games dan weggepropt, ergens onvindbaar? Nope, gewoon in dezelfde lijst in de store:

[afbeelding]
Xbox Live voor indies is wel degelijk niet zo goed hoor... check de quotes van mijn vorige post maar ook deze:
According to a survey orchestrated by World of Goo co-creator Ron Carmel, 48 per cent of independent developers describe Xbox Live certification as an "excruciating" experience. In an excellent article over at Arstechnica, Braid designer Jonathan Blow questions the need for any form of certification whatsoever, pointing out that Apple imposes no such entry-point restrictions on App Store developers. Marshall feels some form of quality approval is necessary, however. "Clearly the total free-for-all of Xbox Live Indie Games hasn't worked particularly well, but I'd like to see Microsoft address the fact that times have changed, and see what they can do to make XBLA a more approachable service for everyone."

Introversion's Mark Morris takes a harder tack - according to him, Xbox Live is now well behind the PC's finest when it comes to ease of access. The studio's Tron-styled RTS Darwinia became an independent gaming figurehead following its PC release in 2005; a tuned, tucked version eventually made it to Live Arcade in 2010. "XBLA is still predicated on this view that every game must be perfectly polished and comply with seven million technical requirements," Morris insisted. "They just don't have the audience to support this extra development effort. It took us longer to port Darwinia to XBLA then it took us to write it in the first place - that can't be right."

He criticised Microsoft's willingness to support and promote games that aren't obvious best-sellers, like 4J Studios' phenomenal Minecraft port. "As well as the extra development effort, [developers] don't have the merchandising in place to continue to support the game through its life. Steam has proven how to successfully run sales and assist developers in squeezing every last penny from the back catalogue. Microsoft takes the view that if you game isn't a massive seller, you'll simply fade away and they won't help to push you.

He criticised Microsoft's willingness to support and promote games that aren't obvious best-sellers, like 4J Studios' phenomenal Minecraft port. "As well as the extra development effort, [developers] don't have the merchandising in place to continue to support the game through its life. Steam has proven how to successfully run sales and assist developers in squeezing every last penny from the back catalogue. Microsoft takes the view that if you game isn't a massive seller, you'll simply fade away and they won't help to push you.

"My view on XBLA is that it's too hard to achieve a game they are happy to launch and they are not able (or willing) to help to continually market the game," Morris sums up. "Put simply, XBLA is not worth the risk."
http://www.oxm.co.uk/4495...ture-of-xbox-live-arcade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:10:
[...]

Ze gaven de joysticks aandacht. Ze hadden het over het aanvoelen van de controller. De batterypack en stroomlijning van de controller was beter ontworpen. Ze hadden het over de gevoeligheid en feedback van de controller.
Ze hebben het hele idee achter de One besproken, met het instant wisselen van tv naar games, wedstrijduitslagen integreren in bepaalde sportspellen. Je One gebruiken als een halve tv-decoder zodat je weer wat ruimte kan besparen. Ze brachten een beetje de online community onder de aandacht. (Iets waar ik persoonlijk niet van houd, en dan zeker niet bij de console. Bij de computer neem ik dat dan nog voor lief maar okay)
Ook het uiterlijk hebben ze niet alleen getoond, maar ze hebben er even wat over verteld.

De graphics en mogelijkheden met nieuwe engines waren gedeeltelijk onder de aandacht gebracht, als voorproefje voor de E3.
(Ja, de graphics waren beroerd, maar zou het heel misschien niet kunnen omdat je een lage kwaliteit stream zat te kijken? Of hadden de 'experts' in die paar seconden al gezien dat het fantastische lichtinval in het bos lelijk was?) Je kon het verschil in graphics wel een beetje zien als je door de pixels heen keek, maar je kan natuurlijk nooit beweren dat iets lelijk is, als je het in eerste instantie via lage kwaliteit kijkt.

Ben jij nu gewoon uit op iets dat je WILT horen, of wat is het punt? Wat mij betreft vond ik het een leuke presentatie ondanks de schoonheidsfoutjes en de afkapping op het einde. Maar mijn 360 heeft ook al online functionaliteiten, daar is het toch ook al deels gebaseerd op het altijd online zijn. Ik maak er geen gebruik van, maar dat is een ander verhaal.

Als ze wat mij betreft voor wat positieve zekerheid geven over deze punten:
  • Altijd de Kinect aangesloten hebben?
  • Iets met eens in de 24 uur aansluiten op het internet?
Dan komt die bij mij gewoon binnen zodat ik Halo en Destiny kan volgen.
Ik ben alleen bang dat deze sneeuwbal reactie alleen maar dieper en dieper het dal in gaat, en mensen uiteindelijk in valse 'feiten' gaat geloven.
Eigenlijk stuk voor stuk allemaal punten die mij, en als ik de gemiddelde reacties zo zie geldt dit voor de meeste mensen, geen ene reet boeien.

De controller heeft een andere vorm, en het ding heeft smart functies, meh.

Nagenoeg niks over de echte techniek die de games gaat aandrijven, of een goede tech demo. En de stream van Sony had gewoon dezelfde kwaliteit, maar daar was next-gen beter aan af te zien dan dit.

Een Halo TV serie en een geanimeerde hond in CoD met vissen die wegzwemmen ('r u friggin' kidding me?).

Vond je het echt een leuke presentatie? Ik vond die van Sony al veel te langdradig en onboeiend (op de gamebeelden na), maar dit sloeg werkelijk alles.

En dan noem je ook nog Destiny die exclusieve DLC krijgt voor de PS4. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:44

Vrijdag

De Zwarte

McBoom schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:03:
[...]

Wat voor aansluitingen zouden er dan achter dat vermeende klepje moeten zitten?
[afbeelding]
Achter het rechterpaneel zit alleen printplaat.
Misschien kabel in/out, voor mensen (in de VS) die een kabelbox hebben zonder hdmi?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[ Voor 68% gewijzigd door Uniciteit op 22-05-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
[...]

Ze gaven de joysticks aandacht. Ze hadden het over het aanvoelen van de controller. De batterypack en stroomlijning van de controller was beter ontworpen. Ze hadden het over de gevoeligheid en feedback van de controller.
Ze hebben het hele idee achter de One besproken, met het instant wisselen van tv naar games, wedstrijduitslagen integreren in bepaalde sportspellen. Je One gebruiken als een halve tv-decoder zodat je weer wat ruimte kan besparen. Ze brachten een beetje de online community onder de aandacht. (Iets waar ik persoonlijk niet van houd, en dan zeker niet bij de console. Bij de computer neem ik dat dan nog voor lief maar okay)
Ook het uiterlijk hebben ze niet alleen getoond, maar ze hebben er even wat over verteld.

De graphics en mogelijkheden met nieuwe engines waren gedeeltelijk onder de aandacht gebracht, als voorproefje voor de E3.
(Ja, de graphics waren beroerd, maar zou het heel misschien niet kunnen omdat je een lage kwaliteit stream zat te kijken? Of hadden de 'experts' in die paar seconden al gezien dat het fantastische lichtinval in het bos lelijk was?) Je kon het verschil in graphics wel een beetje zien als je door de pixels heen keek, maar je kan natuurlijk nooit beweren dat iets lelijk is, als je het in eerste instantie via lage kwaliteit kijkt.

Ben jij nu gewoon uit op iets dat je WILT horen, of wat is het punt? Wat mij betreft vond ik het een leuke presentatie ondanks de schoonheidsfoutjes en de afkapping op het einde. Maar mijn 360 heeft ook al online functionaliteiten, daar is het toch ook al deels gebaseerd op het altijd online zijn. Ik maak er geen gebruik van, maar dat is een ander verhaal.

Ik ben alleen bang dat deze sneeuwbal reactie alleen maar dieper en dieper het dal in gaat, en mensen uiteindelijk in valse 'feiten' gaat geloven.
Sorry hoor maar wat kraam je hier een onzin uit. Ik keek de stream gewoon in full hd. ;)
En wss 85% van de overige tweakers ook.

Het zag er goed uit, maar geen wow effect zoals ik in het begin had bij de huidige generatie of de ps2 en later de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:21:
[...]

Xbox Live voor indies is wel degelijk niet zo goed hoor... check de quotes van mijn vorige post maar ook deze:

[...]

http://www.oxm.co.uk/4495...ture-of-xbox-live-arcade/
In IEDERE post blijf je XBLA en XBLIG door elkaar halen. Heel dat artikel is niet van toepassing op XBLIG.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Practics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:24:
[...]

Sorry hoor maar wat kraam je hier een onzin uit. Ik keek de stream gewoon in full hd. ;)
En wss 85% van de overige tweakers ook.

Het zag er goed uit, maar geen wow effect zoals ik in het begin had bij de huidige generatie of de ps2 en later de xbox
De HD stream was ook niet van al te beste kwaliteit.

Ik ben het trouwens verder wel met je eens dat de stap van Xbox > Xbox 360 gratis was dan van Xbox 360 > Xbox One.
Idem ditto voor PS3 > PS4.

Desalniettemin, voor console gamers zijn het wel aardig mooie stappen vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:22:
[...]

Eigenlijk stuk voor stuk allemaal punten die mij, en als ik de gemiddelde reacties zo zie geldt dit voor de meeste mensen, geen ene reet boeien.

De controller heeft een andere vorm, en het ding heeft smart functies, meh.

Nagenoeg niks over de echte techniek die de games gaat aandrijven, of een goede tech demo. En de stream van Sony had gewoon dezelfde kwaliteit, maar daar was next-gen beter aan af te zien dan dit.

Een Halo TV serie en een geanimeerde hond in CoD met vissen die wegzwemmen ('r u friggin' kidding me?).

Vond je het echt een leuke presentatie? Ik vond die van Sony al veel te langdradig en onboeiend (op de gamebeelden na), maar dit sloeg werkelijk alles.

En dan noem je ook nog Destiny die exclusieve DLC krijgt voor de PS4. :+
En daar heb je het weer: meningen. Ik ben van begin af aan een Halo fan, de Forward Unto Dawn videos hebben mij het meest geboeid als ik kijk naar verfilmde games. En nu gaat Spielberg er ook nog aan meewerken? Het wordt (wat het al is) méér dan alleen een game.
Het ging niet over het feit dat er een hond in voor zou komen. Het ging om de details, en ik neem aan dat je niet zo erg voor je uit zat te staren dat je je dat niet realiseerde? Of val jij nu ook over die arm die werd getoond, want karakters hebben nu toch ook al armen? Dat werd nog indirect gezegd ook.
Het ging over het feit dat je nu bij veel spellen ziet dat je overal doorheen zwemt of loopt, waar je van verwacht dat het zou reageren op jouw acties. Veel games hebben nu nog last van b.v. statische planten. En DAT is wat er nu gaat komen. Het ging er niet om dat er slimme vissen in kwamen, het ging erom dat de omgeving interactief op jou gaat reageren. En dit hebben ze dus laten zien met een demo met de vissen, omdat vissen geen onderdeel van een bepaalde missie zijn, omdat vissen in games iets zijn die je niet gaat missen als ze er niet waren. (Er wordt dus ook meer op de details gelet, en dat is denk ik maar de meeste mensen nu over vallen. Ze zien visjes en zijn meteen negatief).

Herinneren we de presentaties van NVIDIA nog met het gezicht? Dat ging er ook over dat het alsmaar realistischer wordt. Als ik vanuit jouw perspectief ga kijken, zou jij die demonstratie afschrijven als ''nog een random hoofd wat in een spel komt''.

En ja, de stappen worden nu steeds kleiner. Maar dat is niet iets wat je kan afschuiven op de consoles. Crysis op de pc is toevallig een uitblinker, hoe ze dat ook hebben gedaan.. B.v. Far Cry 3 zag er goed uit, maar echt gigantische vorderingen van spellen van een paar maanden eerder? Die tijd zijn we voorbij dat we eerst nog op de SNES, of de Gamecube speelden, en naar een grotere xbox met 'ongekende' hardware gingen. Ik denk dat het toch ook veel gaat draaien om dingen die je niet meteen ziet of waarvan je beseft dat het een opgave is voor ontwikkelaars. Zoals interactieve afbrokkelende gesteentes. (Stenen zien er in sommige spellen nu ook al perfect uit)

Ik koop geen platform of spel op basis van beschikbare DLC. Als de basis van het spel mij voor meerdere uren kan boeien, gooi ik geen geld tegen DLC aan. Dit omdat ik vind dat spellen al duur genoeg zijn en bepaalde DLC maar een paar extra uren oplevert. Ik heb redelijk wat uur in BF3 gestoken, maar ik heb alleen de LE omdat ik die destijds voor dezelfde prijs kon krijgen. De rest van de DLC heb ik niet in huis. Bij mij zal er dus ook steeds minder EA in huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Highres plaatjes van de interface
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1698.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1705.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1704.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1701.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1700.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media//images/gallery/2765/1699.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 22-05-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:26:
[...]

In IEDERE post blijf je XBLA en XBLIG door elkaar halen. Heel dat artikel is niet van toepassing op XBLIG.
Heel XBLIG is niet meer van toepassing :P http://www.gameinformer.c...lisher-for-xbox-live.aspx

Wat ook wel te verwachten was aangezien ze hadden aangekondigd te gaan stoppen met XNA.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Uniciteit schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:28:
[...]

De HD stream was ook niet van al te beste kwaliteit.

Ik ben het trouwens verder wel met je eens dat de stap van Xbox > Xbox 360 gratis was dan van Xbox 360 > Xbox One.
Idem ditto voor PS3 > PS4.

Desalniettemin, voor console gamers zijn het wel aardig mooie stappen vooruit. :)
Dan heb je wss iets andere stream gezien dan dat ik dat heb gezien. Keek hem via 50 inch tv, dus was me echt wel opgevallen als het niet zo mooi/niet als goede kwaliteit fullhd er uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 10:47

OMD

Misschien een domme vraag en hij zal vast al wel gesteld zijn maar ik kan het zo 123 niet terugvinden.

Er wordt gerept over dat spellen geïnstalleerd moeten worden op de harde schijf maar de schijf is "maar" 500 Gig. Er zit een bluray speler in, die dus discs kan lezer tot 50Gb.

Ik ha vroeger op mijn 360 een verzameling van meer dan 40 games... Moeten er dus spellen verwijderd
Worden als de disc vol zit? Ik begrijp er niets van, dat is toch best gebruikers onvriendelijk?

Ik ga er nu dus vanuit dat er totaal geen ruimte wordt ingenomen voor het OS en voor randzaken.

Jullie thoughts?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Practics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:49:
[...]

Dan heb je wss iets andere stream gezien dan dat ik dat heb gezien. Keek hem via 50 inch tv, dus was me echt wel opgevallen als het niet zo mooi/niet als goede kwaliteit fullhd er uitzag.
Onder andere via Xbox.com en GameTrailers.com

Enkel en alleen omdat de resolutie 1280 x 720 (720p) of 1920x1080 (1080p) was, betekent niet dat de kwaliteit van de stream zelf zo goed is. Er zat een shitload aan compressing over om de stream zo soepel mogelijk te laten verlopen voor de honderdduizenden/miljoenen mensen die aan het kijken waren.

Vergelijk het een beetje met filmpje A op YouTube en filmpje A uncompressed. In het eerste geval ziet het filmpje er vrijwel altijd slechter uit, terwijl de resolutie in beide gevallen misschien wel 1920 x 1080.

Ik durf er eigenlijk 99.9% zeker van te zijn, dat de stream van gisteren simpelweg niet dezelfde kwaliteit kon aanbieden als dan dat je het live op je console speelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 22-05-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik had hier op de 50 inch gewoon prima HD beeld via gametrailers.com. Zakte af en toe even weg naar die troep kwaliteit maar verder scherp beeld :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:26:
[...]

Ok, het gaat niet over XBLIG. Daar ga ik mij straks is in verdiepen dan.

Maar het valt me wel op dat veel indie developers hun games op XBLA publishen ipv op XBLIG. Weet iemand hiervoor een verklaring?
Bv Fez, Braid, Mark of the Ninja, Bastion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

OMD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:55:
Ik had hier op de 50 inch gewoon prima HD beeld via gametrailers.com. Zakte af en toe even weg naar die troep kwaliteit maar verder scherp beeld :)
Dat het beeld scherp was betekent niet dat de kwaliteit ook goed was.

Speel bijv. eens een 720p game af op je console, en bekijk datzelfde stuk vervolgens terug op YouTube. Resultaat: het ziet er op YouTube een stuk slechter uit, maar hé, het is wel HD.

Het stuk op YouTube ziet er dan nog steeds retescherp uit, maar wat je op de console ziet is nog altijd een stuk beter.

We kunnen hier lang of kort over praten, maar als Microsoft een manier heeft gevonden om uncompressed 1080p video te streamen naar miljoenen mensen tegelijkertijd zonder haperingen, dan is er sprake van een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
OMD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:55:
Dit dus, en neem van mij maar aan dat je iets mindere kwaliteit op een 50inch tv eerder ziet dan gemiddelde monitor/32tot40inc tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:59:
[...]

Ok, het gaat niet over XBLIG. Daar ga ik mij straks is in verdiepen dan.

Maar het valt me wel op dat veel indie developers hun games op XBLA publishen ipv op XBLIG. Weet iemand hiervoor een verklaring?
Bv Fez, Braid, Mark of the Ninja, Bastion.
XBLA is overal te downloaden, XBLIG is zeer beperkt (volgens mij alleen de VS, UK, FR, DU en nog iets). Kortom dat hele platform is te verwaarlozen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

OMD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:52:
Misschien een domme vraag en hij zal vast al wel gesteld zijn maar ik kan het zo 123 niet terugvinden.

Er wordt gerept over dat spellen geïnstalleerd moeten worden op de harde schijf maar de schijf is "maar" 500 Gig. Er zit een bluray speler in, die dus discs kan lezer tot 50Gb.

Ik ha vroeger op mijn 360 een verzameling van meer dan 40 games... Moeten er dus spellen verwijderd
Worden als de disc vol zit? Ik begrijp er niets van, dat is toch best gebruikers onvriendelijk?

Ik ga er nu dus vanuit dat er totaal geen ruimte wordt ingenomen voor het OS en voor randzaken.

Jullie thoughts?
Als de harde schijf vol is, zul je inderdaad waarschijnlijk content (zoals oude games?) van je harde schijf moeten verwijderen. Tenzij je alle 40 games regelmatig speelt, zal het voor de meeste gamers niet een groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Of een externe HD eraan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Uniciteit schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:59:
[...]

Dat het beeld scherp was betekent niet dat de kwaliteit ook goed was.

Speel bijv. eens een 720p game af op je console, en bekijk datzelfde stuk vervolgens terug op YouTube. Resultaat: het ziet er op YouTube een stuk slechter uit, maar hé, het is wel HD.

Het stuk op YouTube ziet er dan nog steeds retescherp uit, maar wat je op de console ziet is nog altijd een stuk beter.

We kunnen hier lang of kort over praten, maar als Microsoft een manier heeft gevonden om uncompressed 1080p video te streamen naar miljoenen mensen tegelijkertijd zonder haperingen, dan is er sprake van een wonder.
Klopt als een bus.

Maar voor mij zag het er scherp uit :) dat is wat voor mij telt. Ik kon genoeg details onderscheiden.
Uiteraard moeten we wachten op the real deal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat zijn de belangrijkste vragen? Ik zal Larry Hyrb eens kapot spammen vanavond :p

Volgens mij zijn het:

1. Kinect, kan het ook uit?
2. Kan ik mijn games nog verkopen
3. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:06:
Wat zijn de belangrijkste vragen? Ik zal Larry Hyrb eens kapot spammen vanavond :p

Volgens mij zijn het:

3. ?
Als ik de paniekreacties hier moet geloven heb je daar wel 80% van de vragen mee te pakken :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Volgens mij zijn het:

3. ?
Dat Kinect er (verplicht) bij zit vind ik eigenlijk niet zo erg, maar ik vraag me eerder af of stemcommando's via het internet verlopen (net zoals Siri van Apple), of lokaal.

Amerikaanse bedrijven hebben, volgens mij, namelijk een plicht om die gegevens in ieder geval 6 maanden te bewaren en aan jou als persoon te linken.
Als Kinect dus constant zit te 'luisteren' of je "Xbox on" zegt, dan lijkt mij dat best wel een privacy-issue want dan worden letterlijk alle gesprekken in de buurt van Kinect verstuurd en opgeslagen bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Uniciteit schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:09:
[...]

Dat Kinect er (verplicht) bij zit vind ik eigenlijk niet zo erg, maar ik vraag me eerder af of stemcommando's via het internet verlopen (net zoals Siri van Apple), of lokaal.

Amerikaanse bedrijven hebben, volgens mij, namelijk een plicht om die gegevens in ieder geval 6 maanden te bewaren en aan jou als persoon te linken.
Als Kinect dus constant zit te 'luisteren' of je "Xbox on" zegt, dan lijkt mij dat best wel een privacy-issue want dan worden letterlijk alle gesprekken in de buurt van Kinect verstuurd en opgeslagen bij Microsoft.
Huidige Kinect werkt (afaik) lokaal. Kan me ook niet voorstellen dat je dat via internet wilt doen als het ook nog ff een beetje snel moet. Maar wel goeie vraag :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19
Uniciteit schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:09:
[...]

Ik zou mij niet zo druk maken over de Amerikaanse bedrijven en de Amerikaanse overheid. Nederland als klein kutlandje met maar 16 miljoen inwoners tapt vele malen meer telefoongesprekken dan de Verenigde Staten, om even een beeld te geven waar mensen zich zorgen over maken terwijl ze toch echt verkeerd zitten.

Daarbij vraag ik mij altijd af wat mensen toch in privacy issues zien. Ja waarschijnlijk worden commando's via de cloud verwerkt. Ja Microsoft gaat alle links na in skype gesprekken. Ja Microsoft gaat door al jouw SkyDrive bestanden.

Maar dit doen geautomatiseerde systemen; ze zoeken naar spam links, kinderporno, dat soort dingen! Er komt geen mens aan te pas, ik snap dat hele privacy idee niet. En daarbij denk ik dat je qua privacy bij MS toch het beste kan zitten.. zeker in vergelijking met Apple en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Desalniettemin; iemand enige schatting durven maken over de verkoopprijs? 400 euro?

Ik twijfel nog wel tussen ps4 en Xbox one. Ik ben altijd een PS man geweest en de dualshock ligt mij heerlijk in de hand. Aan de andere kant heb ik een lumia 920, thuis netwerk vol windows 8 pc en 2 surface tablets; ideaal met een Xbox One! En ik ben ook nogal een casual gamer dus veel meer dan FIFA doe ik eigenlijk niet..

Twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

Volgens mij zijn het:

3. ?
Hoe werkt het online-gedeelte precies?
Die Harrison had het over elke 24h een check. Wat is hier nog van waar?
Indien dat niet waar is, hoe vaak wordt er dan gecheckt?

Kan je nog gamen als de servers van MS volledig offline gaan?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

YouTube: Microsoft Responds: Xbox One's DRM, Always-Online, and Focus on TV/Games - Adam Sessler Interview

1. Je moet altijd online zijn
2. Kinect moet altijd aangesloten zijn
3. Je hebt nog steeds een externe settopbox nodig
4. Games zijn account gebonden

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26
beuker19 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:16:
[...]

YouTube: Microsoft Responds: Xbox One's DRM, Always-Online, and Focus on TV/Games - Adam Sessler Interview

Sowieso is nummer 1 niet waaar volgens de FAQ
http://news.xbox.com/2013/05/qa

Ook de support op twitter zegt dat nr 1 sowieso niet klopt. Maar ze willen verder niet duidelijk zijn over hoe vaak er gecheckt wordt of alles wel legaal is op je X1 en of gaming bij het offline gaan van de servers zijn ze wmb vaag.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tiFyB6W.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 22-05-2013 18:24 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

[...]

In het filmpje benadrukt hij wel heel erg de voordelen van online zijn, en dat ze het graag hebben. Maar hij zegt ook dat bepaalde gamemodi en blurays en dergelijk gewoon offline gebruikt kunnen worden. Twee en drie inderdaad helemaal correct. Bij punt vier zou ik graag nog toevoegen (niet richting jou maar ter verduidelijking naar anderen toe). Dat je game inderdaad account gebonden is, maar dat je het spel dan kan spelen op elke console waar je ingelogd bent. Dus enkel aan je account gebonden en niet aan een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

GAIAjohan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Sowieso is nummer 1 niet waaar volgens de FAQ
http://news.xbox.com/2013/05/qa

Ook de support op twitter zegt dat nr 1 sowieso niet klopt. Maar ze willen verder niet duidelijk zijn over hoe vaak er gecheckt wordt of alles wel legaal is op je X1 en of gaming bij het offline gaan van de servers zijn ze wmb vaag.
[afbeelding]
Heb je het filmpje gezien 8)7
Vraag : Can you play games Without internet
Antwoord : You can watch a blu-ray ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

beuker19 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Heb je het filmpje gezien 8)7
Vraag : Can you play games Without internet
Antwoord : You can watch a blu-ray ;(
En daarna zegt hij, and certain gamemodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:27:
[...]

Oke my bad :o
Zal wel net zo werken als Steam denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:27:
[...]

Dat kan natuurlijk vanalles zijn, bij wijze van spreke alleen het bekijken van de (progressie) van de achievements.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:31:
[...]

Dat kan natuurlijk vanalles zijn, bij wijze van spreke alleen het bekijken van de (progressie) van de achievements.
Dat is geen gamemodus. Zoals al vaker bevestigd kan je gewoon offline singleplayer games spelen met de Xbox One. Waarschijnlijk is er wel een verbinding nodig bij het installeren van een game, ook kunnen developers online verbinding vragen (denk aan Diablo III, SimCity), maar een offline game behoeft geen internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:34:
[...]

Dat is geen gamemodus. Zoals al vaker bevestigd kan je gewoon offline singleplayer games spelen met de Xbox One. Waarschijnlijk is er wel een verbinding nodig bij het installeren van een game, ook kunnen developers online verbinding vragen (denk aan Diablo III, SimCity), maar een offline game behoeft geen internet verbinding.
Hmz, my bad :$
Maargoed, al die tegenstrijdige berichten de laatste 24 uur ook, ik kan het allemaal niet meer bijhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:41:
[...]

Hmz, my bad :$
Maargoed, al die tegenstrijdige berichten de laatste 24 uur ook, ik kan het allemaal niet meer bijhouden :P
Logisch ook, er is daarnaast ook nog veel onduidelijkheid. Hetzelfde rond de Kinect die altijd aangesloten moet zijn, tweedehands verkoop en vele andere zaken. Gisteren heeft waarschijnlijk meer vragen dan duidelijkheid geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Punt 4 zou geen probleem zijn als je je games ook kon 'ontbinden', maar tot dusver heeft Microsoft niet echt duidelijk kunnen maken wat het voordeel voor consumenten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:47:
[...]

En daar heb je het weer: meningen. Ik ben van begin af aan een Halo fan, de Forward Unto Dawn videos hebben mij het meest geboeid als ik kijk naar verfilmde games. En nu gaat Spielberg er ook nog aan meewerken? Het wordt (wat het al is) méér dan alleen een game.
Het ging niet over het feit dat er een hond in voor zou komen. Het ging om de details, en ik neem aan dat je niet zo erg voor je uit zat te staren dat je je dat niet realiseerde? Of val jij nu ook over die arm die werd getoond, want karakters hebben nu toch ook al armen? Dat werd nog indirect gezegd ook.
Het ging over het feit dat je nu bij veel spellen ziet dat je overal doorheen zwemt of loopt, waar je van verwacht dat het zou reageren op jouw acties. Veel games hebben nu nog last van b.v. statische planten. En DAT is wat er nu gaat komen. Het ging er niet om dat er slimme vissen in kwamen, het ging erom dat de omgeving interactief op jou gaat reageren. En dit hebben ze dus laten zien met een demo met de vissen, omdat vissen geen onderdeel van een bepaalde missie zijn, omdat vissen in games iets zijn die je niet gaat missen als ze er niet waren. (Er wordt dus ook meer op de details gelet, en dat is denk ik maar de meeste mensen nu over vallen. Ze zien visjes en zijn meteen negatief).

Herinneren we de presentaties van NVIDIA nog met het gezicht? Dat ging er ook over dat het alsmaar realistischer wordt. Als ik vanuit jouw perspectief ga kijken, zou jij die demonstratie afschrijven als ''nog een random hoofd wat in een spel komt''.

En ja, de stappen worden nu steeds kleiner. Maar dat is niet iets wat je kan afschuiven op de consoles. Crysis op de pc is toevallig een uitblinker, hoe ze dat ook hebben gedaan.. B.v. Far Cry 3 zag er goed uit, maar echt gigantische vorderingen van spellen van een paar maanden eerder? Die tijd zijn we voorbij dat we eerst nog op de SNES, of de Gamecube speelden, en naar een grotere xbox met 'ongekende' hardware gingen. Ik denk dat het toch ook veel gaat draaien om dingen die je niet meteen ziet of waarvan je beseft dat het een opgave is voor ontwikkelaars. Zoals interactieve afbrokkelende gesteentes. (Stenen zien er in sommige spellen nu ook al perfect uit)

Ik koop geen platform of spel op basis van beschikbare DLC. Als de basis van het spel mij voor meerdere uren kan boeien, gooi ik geen geld tegen DLC aan. Dit omdat ik vind dat spellen al duur genoeg zijn en bepaalde DLC maar een paar extra uren oplevert. Ik heb redelijk wat uur in BF3 gestoken, maar ik heb alleen de LE omdat ik die destijds voor dezelfde prijs kon krijgen. De rest van de DLC heb ik niet in huis. Bij mij zal er dus ook steeds minder EA in huis komen.
Ja fantastisch, maar wat de fuck heeft een TV serie met de aankondiging van een nieuwe console te maken? De game Halo is notabene nog niet eens aangekondigd voor de X1. Wat ik al eerder zei: als ik die serie download en bij wijze van spreken op mijn PS4 zet, kan ik 'm ook kijken. Dit hoorde gewoon niet thuis op deze reveal in mijn optiek.

Het ging om de details? Je gaat een game revealen die voor het eerst sinds 2005 (!) (dit is overigens geen steek richting MS of de X1, maar meer richting IW, hoewel MS in dit geval eigenlijk van tevoren best aan Activision had duidelijk mogen maken dat CoD met dit soort kansloze info maar lekker tot de E3 had mogen wachten) een nieuwe engine gebruikt, en dan kom je met een hond en wat vissen op de proppen? Ik ben een absolute CoD fanboy hoor, maar wat lieten ze nou zien: graphics die ik op de huidige console ook heb, met als innovatieve features de welbekende hond, wat vissen, en strakkere gezichtsanimaties (voor een game als LA Noire of GTA: fantastisch, maar wat moet ik met gezichtsanimaties in een fast paced online shooter?). Ik hoopte oprecht op mindblowing Crysis / BF achtige graphics met semi destructable maps (kraters en kleine muurtjes die je kapot kunt knallen), niet op MW met intelligente vissen en een mooie hond. Ik zit er serieus aan te denken om deze CoD gewoon maar helemaal over te slaan, helemaal nu ze weer met timed DLC op de proppen komen. Prachtig hoor, dat ze zoveel aandacht schenken aan de details, maar zit jij daar echt op te wachten in Call Of Duty? Ik persoonlijk niet, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Je kan nu wel je kop in het zand steken en de matige graphics (die we tot nu toe gezien hebben, en uiteraard niet representatief zijn voor de uiteindelijke graphics, fair enough) afschuiven op de stream, maar dat vind ik een beetje kansloos. ;)

Kijk anders het filmpje van Deep Down eens, desnoods op 240p. Ook dan is het duidelijk dat we hier compleet nieuwe generatie beelden zien. En daarna nog eens kijken in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Microsoftware heeft een paar nieuwe video's geüpload, waaronder hun versie van de presentatie in 2 minuten ;).

YouTube: Xbox One Reveal Highlights
en YouTube: Xbox One Reveal Entertainment Demo

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke games denken jullie dat Microsoft in ontwikkeling heeft? Ze hadden het over 15 exclusieve titels..
- Halo 5, zonder twijfel.
- Fable IV, hoop ik echt heel erg.
- Forza 5, was het echt gameplay??
- Quantum Break, helaas geen gameplay gezien.
- Ryse, geen idee wat dit wordt maar vandaag werd bekend dat het gelukkig niet alleen met Kinect te spelen is maar ook gewoon met de controller.
- Nieuwe titel van Rare, werd vandaag aangekondigd op Twitter.
- Nieuwe titel van Epic, kan me herinneren dat men het ooit had over een zombie-game met een dag en nacht cyclus en waarbij s'nachts je basis wordt aangevallen en dat je overdag versterkingen moet opbouwen. Zou eerst op de 360 komen maar is doorgeschoven naar de next-gen.
- Nieuwe titel van Respawn? Of werd deze multi-platform?
- Crackdown 2? Wordt wel over gespeculeerd.
- Gears of War 4? Waarschijnlijk te snel maar wie weet.
- De rest zullen waarschijnlijk Kinect-titels zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:00:

- Forza 5, was het echt gameplay??
Forza reveal trailers zijn nooit in-game geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Erwin: die game heet Fortnite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:22:
@Erwin: die game heet Fortnite.
En dat is een PC exclusive.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ok een hele stomme vraag maar wordt de nieuwe Halo serie een spel of een echte tv serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

mavi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:28:
Ok een hele stomme vraag maar wordt de nieuwe Halo serie een spel of een echte tv serie?
Een TV serie die niet op TV komt maar op je Xbox One. Geen game dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:27
ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:28:
[...]

Een TV serie die niet op TV komt maar op je Xbox One. Geen game dus.
Ah ok duidelijk. Daar hebben we dan wel eztv voor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
mavi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:31:
[...]

Ah ok duidelijk. Daar hebben we dan wel eztv voor :>
arrrrrr :P

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet niet of iemand het er al over heeft gehad, maar ik acht de kans groot dat Rockstar Games, GTA V DLC ook als temporary exclusive eerder op de Xbox One uit zal gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

ProfoundValue schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:35:
Weet niet of iemand het er al over heeft gehad, maar ik acht de kans groot dat Rockstar Games, GTA V DLC ook als temporary exclusive eerder op de Xbox One uit zal gaan brengen.
Denk het niet want het heeft toen microsoft/rockstar heel veel geld gekost.
bron: http://www.1up.com/news/gta4-dlc-sold-expected
En is GTA V officieel aangekondigd voor de next-gen dan graag een link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Nope, maar als dit wel gebeurt, dan geld het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Het is uiteindelijk wel winstgevend geweest voor beide partijen, dus helemaal uitsluiten kan je het niet.

Volgens mij was het vooral de opzet waardoor het mis ging. Het duurde te lang, en die eerste DLC was gewoon ver verwijderd van standaard GTA4. Een dikke biker, het was het allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
[...]

Geld speelt geen rol. Microsoft zou er verstandig aan doen om daar geld in te steken... bijv. GTA V compleet exclusief op de next gen console ook al moeten ze daar 1 miljard voor neer leggen.. krijgen ze wel een gigantisch marktaandeel van denk ik wat zich terug betaald in een afzetmarkt voor xbox live abo's en verkoop van consoles/games. Denk ik..

1 miljard is trouwens fictief, daar heb je natuurlijk knappe koppen voor die ene goede ROI uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

ProfoundValue schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Nope, maar als dit wel gebeurt, dan geld het wel denk ik.
Zal wel tegenvallen want iedereen die GTA V graag wil speelt hem op 17 september op de PS3/Xbox.
Misschien komt GTA V uit op de next-gen maar niet eerder dan dat er al DLC is gereleased op de current-gen.
En nu de PS4/X1 is aangekondigd snap ik rockstar wel het is niet zo makkelijk te porten is ivm. de X86 architectuur.
Want ik denk dat GTA V nu het maximale uit de current-gen console's haalt om ons een zo mooi mogelijke game ervaring te bieden en als ze het porten als bijv. GTA 4 naar de pc is dat alleen slecht voor het imago van Rockstar

@PMW
Het was wel zo slecht dat het uiteindelijk op de ps3 ook is gereleased ;)

@Worsteneter
Rockstar zal niet zo snel de helft van hun fanbase uitsluiten denk ik .

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 22-05-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Geld speelt geen rol. Microsoft zou er verstandig aan doen om daar geld in te steken... bijv. GTA V compleet exclusief op de next gen console ook al moeten ze daar 1 miljard voor neer leggen.. krijgen ze wel een gigantisch marktaandeel van denk ik wat zich terug betaald in een afzetmarkt voor xbox live abo's en verkoop van consoles/games. Denk ik..

1 miljard is trouwens fictief, daar heb je natuurlijk knappe koppen voor die ene goede ROI uitvogelen.
Ik denk dat je het een beetje overschat. Al zouden ze genoeg geld betalen om een game als GTA V exclusief te krijgen, ik denk niet dat het zich terug zal betalen. Er zullen genoeg mensen zijn die, in plaats van dan een console te kopen, gewoon zeggen "dan maar niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:00:
[...]

Ik denk dat je het een beetje overschat. Al zouden ze genoeg geld betalen om een game als GTA V exclusief te krijgen, ik denk niet dat het zich terug zal betalen. Er zullen genoeg mensen zijn die, in plaats van dan een console te kopen, gewoon zeggen "dan maar niet".
Weet niet, daarbij zit je bij xbox wel met betalen voor online he. Dus als ze daardoor mensen naar hun platform trekken, hebben ze niet alleen console verkocht en de game, maar wss ook het live gebeuren voor x aantal jaar dat de console word gebruikt.

Gta is toch wel een game waarom mensen een consol kopen hoor, kan me nog goed herinderen rond gta 4, iedereen in mijn omgeving ging eigenlijk vanaf de launch van gta een consol aangschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Avioto schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:25:
[...]

En dat is een PC exclusive.
Ik zie het staan ja, op Wiki. Dan weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:00:
[...]

Dat zeg ik; ze moeten dan een goed bedrag afspreken voor bv een bepaalde tijd (een jaar). Als je dat goed hebt uitgevogeld zodat je er wel winst op gaat maken, dan is dat nice. Zeker met grote titels als GTA V of bijvoorbeeld FIFA.

Is ook maar een hypothetische situatie hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Eindelijk is goed nieuws van MS, als het klopt.

Wired reports that EVERY game gets dedicated servers on Xbox One
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:55:
[...]

Het is uiteindelijk wel winstgevend geweest voor beide partijen, dus helemaal uitsluiten kan je het niet.

Volgens mij was het vooral de opzet waardoor het mis ging. Het duurde te lang, en die eerste DLC was gewoon ver verwijderd van standaard GTA4. Een dikke biker, het was het allemaal net niet.
TLAD & TBoGT vond ik net echt wel leuk.. ben net weer TLAD aan het spelen zelf..
gewone GTA4 vond ik ook super, maar op een andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:06:

Ja Microsoft stelt zijn Azure servers beschikbaar voor alle games die op Xbox One komen. En de Azure servers van Microsoft staan bekend om hun betrouwbaarheid :D

Erg goed nieuws inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online

Dit zou inderdaad een heel mooie ontwikkeling zijn :)
1) Nu nog in de praktijk zien
2) What about Sony? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:09:
[...]

Dit zou inderdaad een heel mooie ontwikkeling zijn :)
1) Nu nog in de praktijk zien
2) What about Sony? :P
Gaikai toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:02
ProfoundValue schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:35:
Ik acht die kans heel klein. Ik denk dat Microsoft nu de consoles tegelijk uitkomen het nog heel lastig kan gaan krijgen. Ik denk dat veel mensen toch de PS4 boven de Xbox 3 zullen verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
ah nu je het zegt :)
We weten natuurlijk nog niet als ze ook (dedicated) servers voor alle spellen zullen voorzien
(http://www.ign.com/articl...laystation-cloud-revealed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
AMARONE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:21:
[...]

Ik acht die kans heel klein. Ik denk dat Microsoft nu de consoles tegelijk uitkomen het nog heel lastig kan gaan krijgen. Ik denk dat veel mensen toch de PS4 boven de Xbox 3 zullen verkiezen.
waar baseer je dat op? Ze zijn ongeveer evenveel verkocht: tussen de 70 en 80 miljoen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

Dat is inderdaad wel positief. Ik ben niet zo'n fan van XBLive Gold, maar als ze komende generatie eindelijk iets gaan doen in ruil voor de gold fee in de vorm van dedicated hosting, dan wil ik mijn standpunt tov gold best herzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Nouja; Microsoft Azure is tenminste betrouwbaar, dus het is zeker goed nieuws. Zeker na al die problemen met PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dedicated servers (als het waar is), is wel echt een enorme stap. Stel je voor, 32-64 spelers lagvrij Call of Duty spelen. Eerst zien, dan geloven. Zal wel op E3 bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gaikai is een cloud based service waarbij je games kan streamen. Dat heeft volgens mij weinig met online multiplayer servers te maken, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:30:
Dedicated servers (als het waar is), is wel echt een enorme stap. Stel je voor, 32-64 spelers lagvrij Call of Duty spelen. Eerst zien, dan geloven. Zal wel op E3 bekend worden.
Nouja dat is dus wel waar. Kijk maar naar het artikel op Wired wat ik vandaag al eerder heb gepost maar niemand naar heeft gekeken.

Het is een exclusieve ontmoeting met de nieuwe xbox met gave filmpjes en alles. Daarin staat dus dat er gebruik gemaakt gaat worden van de Azure servers van Microsoft waardoor 64 tot 128 spelers zelfs mogelijk gaat worden!!

Link naar gave artikel: http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/

hier het bewuste stukje:
Perhaps most intriguing, however, is that Xbox One gives game developers the ability to access Microsoft’s Azure cloud computing platform. That leads to a few obvious and immediate applications: All your downloaded and installed games and achievements are synced to the cloud and can be accessed and played without interruption on any Xbox One you sign in to; stable, dedicated servers for every multiplayer game rather than the notoriously fragile practice of hosting matches on one participant’s console; even multiplayer matches that can grow to 64, even 128 participants, rather than the usual limit of 16 or 32.

[ Voor 32% gewijzigd door Worsteneter op 22-05-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zou erg mooi zijn. Wat ik dan wel vreemd vind: waarom dit niet tijdens de reveal vertellen? Zou een hoop positieve publiciteit opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Het is inderdaad verwoord alsof het voor elke game beschikbaar zal zijn.

Ik kan me echter voorstellen dat Microsoft hiervoor wel enige vergoeding verlangt... double dipping is dan natuurlijk het lucratiefst, oftewel aan de consument een Gold abo verkopen voor online gaming en aan publishers een vergoeding vragen voor het gebruik van de dedicated servers. De vraag is of het dan verplicht is of optioneel voor publishers. In het artikel komt het niet duidelijk naar voren hoe het precies zit.

Als ik trouwens die (exclusieve?) filmpjes van Wired bekijkt, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze niet te kritisch mochten zijn over de Xbo. Beetje verkapte PR verhaaltjes.

[ Voor 23% gewijzigd door nioz op 22-05-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:39:
Dat zou erg mooi zijn. Wat ik dan wel vreemd vind: waarom dit niet tijdens de reveal vertellen? Zou een hoop positieve publiciteit opleveren.
Misschien willen de uitgevers het in eigen hand houden?
Of het is te duur voor third party ontwikkelaars.
Waar ik nog geen antwoord op heb maar wel benieuwd naar ben is :Wat het kost om een patch/uitbreidig of indiegame uit te brengen.
Want volgens mij was dat bij de PS4 een stuk beter geregeld als bij de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:39:
duurt nog een half jaar of langer voordat het uitkomt... genoeg persmomentjes te gaan! Daarbij zijn ze het misschien nog precies aan het uitwerken met ontwikkelaars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Ging er eigenlijk gewoon al van uit dat op de next-gen mogelijk is om met 128 man Battlefield te spelen, maar dat is dus nog maar de vraag allemaal :(

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ beuker:

Dan kun je in ieder geval de mogelijkheid vermelden en zeggen dat meer info volgt. Maar ik hoef Microsoft niet uit te leggen hoe marketing werkt (of na gisteren misschien ook weer wel).

Bij de PS4 is het inderdaad een stuk beter geregeld wat indie games betreft. Zie het artikel op Gamekings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Licko schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:50:
Ging er eigenlijk gewoon al van uit dat op de next-gen mogelijk is om met 128 man Battlefield te spelen, maar dat is dus nog maar de vraag allemaal :(
Blijkt juist van wel, mede door azure. Waar haal je deze onzin vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Dit wordt trouwens wel echt hét overstap moment tussen playstation en Xbox. Allebei next gen, komt vrijwel tegelijk uit, allebei niet meer backward compatible dus geen extra overstap kosten.. zeker de tijd om eens goed ten rade te gaan en de aankomende persmomentjes zoals E3 goed in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wordt het wel belangrijke of deze Xbox one een echte multimedia speler word. Dus ook MKV en srt bestanden. Iemand enig idee of dat zal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:53:
[...]

Blijkt juist van wel, mede door azure. Waar haal je deze onzin vandaan?
Door het herhaaldelijke gebruik van 'even' in het door jouw geposte bewuste stukje op de vorige pagina. Dikke onzin allemaal man.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:56:
Voor mij wordt het wel belangrijke of deze Xbox one een echte multimedia speler word. Dus ook MKV en srt bestanden. Iemand enig idee of dat zal gebeuren?
_O- _O- _O- Denk het nooit.
Denk wel dat het een stap in de goede richting is naar meer legaal content.
Maar de prijs voor films/muziek en series zal wel tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:59:
[...]

_O- _O- _O- Denk het nooit.
Denk wel dat het een stap in de goede richting is naar meer legaal content.
Maar de prijs voor films/muziek en series zal wel tegenvallen.
Tja dan wordt het hem niet als dat zo blijkt. Ik game veel op de pc en de xbox 360 + playstation 4 staan stof te happen. Vond het idee van de Xbox One wel gaaf, speel ik nog af en toe een spel (toch zelfde kwaliteit als ps4) en voor de rest een prachtige (imo) mediacenter voor de mkv's (met srt natuurlijk) en mischien een leuke stream service.

Maar goed is gewoon afwachten, blijf hopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Een HDMI-in voor je pc-scherm is natuurlijk ook wel gaaf :P

Op zich kan een HTPC die je aan de xbox koppeld ook wel interessant zijn. Het is even afwachten wat je daar dan mee kunt doen, maar als je die dan bv met kinect of smartglass kunt aansturen, is dat natuurlijk ook erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:02:
[...]

Tja dan wordt het hem niet als dat zo blijkt. Ik game veel op de pc en de xbox 360 + playstation 4 staan stof te happen. Vond het idee van de Xbox One wel gaaf, speel ik nog af en toe een spel (toch zelfde kwaliteit als ps4) en voor de rest een prachtige (imo) mediacenter voor de mkv's (met srt natuurlijk) en mischien een leuke stream service.

Maar goed is gewoon afwachten, blijf hopen :+
Jouw PS4 staat stof te happen? Wat vraag je ervoor? :9~
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:54:
Dit wordt trouwens wel echt hét overstap moment tussen playstation en Xbox. Allebei next gen, komt vrijwel tegelijk uit, allebei niet meer backward compatible dus geen extra overstap kosten.. zeker de tijd om eens goed ten rade te gaan en de aankomende persmomentjes zoals E3 goed in de gaten te houden.
Dat zal op de PS4 dus via Gaikai kunnen, maar inderdaad niet meer met je eigen discs. Maar de mensen die nooit een PS3 hebben gehad en nog eens een oude game willen spelen, kunnen dit gewoon doen. Ik zelf zal die behoefte niet zo sterk hebben en vind het ook geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb nu een ps3, maar ga denk ik dus naar een Xbox One overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:15:
Ik heb nu een ps3, maar ga denk ik dus naar een Xbox One overstappen ;)
Bij mij dus andersom, ik heb nu een 360 maar ga straks voor een PS4. Microsoft heeft mij ernstig teleurgesteld met de Xbox One:
- Hij ziet eruit als de VCR van mijn 90-jarige oma
- Always online (ja, 1x in de 24 uur telt voor mij als always online)
- Waarschijnlijk geen used games
- Minder krachtig dan PS4
- US georiënteerd met dat TV rommel wat hier toch nooit gaat werken
- Kinect wil ik niet, is met de One verplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Cubic X schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Bij mij dus andersom, ik heb nu een 360 maar ga straks voor een PS4. Microsoft heeft mij ernstig teleurgesteld met de Xbox One:
- Hij ziet eruit als de VCR van mijn 90-jarige oma
- Always online (ja, 1x in de 24 uur telt voor mij als always online)
- Waarschijnlijk geen used games
- Minder krachtig dan PS4
- US georiënteerd met dat TV rommel wat hier toch nooit gaat werken
- Kinect wil ik niet, is met de One verplicht...
Minder krachtig? Waar haal je dat vandaan? En TV komt hier ook, dat is gezegd en in Europa is TV iets beter geregeld dan die gefragmenteerde shit in de VS. Daarbij als ziggo met iptv komt, dan is het helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:20:
[...]

Minder krachtig? Waar haal je dat vandaan? En TV komt hier ook, dat is gezegd en in Europa is TV iets beter geregeld dan die gefragmenteerde shit in de VS. Daarbij als ziggo met iptv komt, dan is het helemaal makkelijk.
http://www.anandtech.com/...compared-to-playstation-4
Hier kun je alles vinden over de hardware vergelijkingen... De PS4 is indedaad een flink stuk krachtiger.

Ook Jonathan Blow (http://i.imgur.com/6Xi0c69l.png) zegt het indirect dat de verschillen aanzienlijk merkbaar zijn (30fps vs 60fps) en dat het verschil groter is dan de vorige gen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Dat hierboven, en check het algemene topic. Het verschil blijkt groter te gaan zijn dan iedereen nu denkt, als ik een van de laatste posts moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
[...]

Minder krachtig? Waar haal je dat vandaan?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BK3xTxOCYAEAgeG.png:large
In terms of the GPU hardware, hard information was difficult to come by, but one of the engineers did let slip with a significant stat - 768 operations per clock. We know that both Xbox One and PlayStation 4 are based on Radeon GCN architecture and we also know that each compute unit is capable of 64 operations per clock. So, again through a process of extrapolation from the drip-feed of hard facts, the make-up of the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core. So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console
http://www.eurogamer.net/...ry-spec-analysis-xbox-one
Differences in the memory subsytems also gives us some insight into each approach to the next-gen consoles. Microsoft opted for embedded SRAM + DDR3, while Sony went for a very fast GDDR5 memory interface. Sony’s approach (especially when combined with a beefier GPU) is exactly what you’d build if you wanted to give game developers the fastest hardware. Microsoft’s approach on the other hand looks a little more broad. The Xbox One still gives game developers a significant performance boost over the previous generation, but also attempts to widen the audience for the console. It’s a risky strategy for sure, especially given the similarities in the underlying architectures between the Xbox One and PS4.
En TV komt hier ook, dat is gezegd en in Europa is TV iets beter geregeld dan die gefragmenteerde shit in de VS. Daarbij als ziggo met iptv komt, dan is het helemaal makkelijk.
Ik moet het nog zien, dat zeggen ze ook al tijden van Netflix en dergelijke. Ik geloof er niet in dat Ziggo iets voor Microsoft gaat aanbieden, de markt is er veel te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Hier kun je alles vinden over de hardware vergelijkingen... De PS4 is indedaad een flink stuk krachtiger.
Anandtech plaatst bijvoorbeeld wel een sidenote over het geheugen, wat wel eens een non-issue kan zijn met de manier hoe MS het heeft opgelost met het 32Mb cache erbij
Ook Jonathan Blow (http://i.imgur.com/6Xi0c69l.png) zegt het indirect dat de verschillen aanzienlijk merkbaar zijn (30fps vs 60fps) en dat het verschil groter is dan de vorige gen.
We zitten weer in 2004. Ook daar waren er een hoop developers (meestal per ongeluk al wel een platform gekozen, he, toeval Blow heeft de PS4 gekozen een paar maanden geleden) die allemaal grote uitspraken deden. Dit gebeurde in beide kampen. Uiteindelijk werd de soep nooit zo heet gegeten als hij opgediend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Laatst online: 11-09 22:08
Wat een afgrijselijk design, mijn Upc Mediabox ziet er nog beter uit!

Het blijft in mijn ogen toch echt een gamesysteem, dat ms dit graag anders wil zien is weer een ander verhaal.

Al die extra content zal waarschijnlijk in NL niet eens te gebruiken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Anandtech plaatst bijvoorbeeld wel een sidenote over het geheugen, wat wel eens een non-issue kan zijn met de manier hoe MS het heeft opgelost met het 32Mb cache erbij

[...]

We zitten weer in 2004. Ook daar waren er een hoop developers (meestal per ongeluk al wel een platform gekozen, he, toeval Blow heeft de PS4 gekozen een paar maanden geleden) die allemaal grote uitspraken deden. Dit gebeurde in beide kampen. Uiteindelijk werd de soep nooit zo heet gegeten als hij opgediend werd.
Mja ik vraag het me ook af. Het is natuurlijk wat de maximale performance kan zijn, maar hoeveel kun je daar dan ook voor benutten.

Verder is het nog even afzien hoe de performance daadwerkelijk is. Ik kan me voorstellen dat de api's bij MS wat beter in elkaar zitten, vooral ook omdat ze uit hun desktop-kennis kunnen putten.

En aangezien de X1 al 5x sneller is dan de 360 krijgen we heus wel mooie plaatjes hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Xbox ONE begint er steeds minder goed uit te zien:

http://www.ign.com/articl...-self-publish-on-xbox-one

Al weten we natuurlijk niets over hoe het op de PS4 gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Tripwire999 op 22-05-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:30:
Mja ik vraag het me ook af. Het is natuurlijk wat de maximale performance kan zijn, maar hoeveel kun je daar dan ook voor benutten.
Alle 1.8 teraflops, 50% meer dan de Xbob1, wat een erg groot verschil is. Microsoftware heeft duidelijk de focus niet (genoeg) gelegd op gaming (hardware).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zal de redenen eens posten waarom ik wel gewoon op dag 1 de Xbox One in huis haal:
  • Forza, Halo en de beste CoD ervaring
  • Voor mij de beste controller
  • Vlekkeloze integratie met mijn iPad, Surface en telefoons
  • Al jaren en jaren veel plezier van Xbox Live
Dat is mijn top-4 van dingen waarom mijn One altijd mijn belangrijkste console zal worden, zoals mijn 360 nu ook is, ondanks de aankopen van een Wii, Wii U (pff) en PS3. Die zijn allemaal al weg, de PS4 komt er als liefhebber natuurlijk wel, maar zal wss een bijrol spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 21:42 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.