[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@Bullet; klopt, maar ik denk dat Sony eerder was met de One voor een spelconsole :) Echt origineel is Microsoft dus niet.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Caneezy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:39:
Ook lijkt de controller op de eerste controller van xbox, huge!
En jammer genoeg gebruikt die nog steeds batterijtjes... Ik snap echt niet waarom ze die keuze maken.
Bij de PS3 kan je - als je stopt met gamen maar ook tijdens - je controller via kabeltje aan je PS3 hangen en die laadt op.

Terwijl je bij een systeem met batterijtjes telkens moet zorgen dat je op een andere locatie dan je batterijen oplaadt. Op zich niet zo een ramp natuurlijk, maar toch... waarom geen interne heroplaadbare batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
GOUDSBS schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:41:
@Bullet; klopt, maar ik denk dat Sony eerder was met de One voor een spelconsole :) Echt origineel is Microsoft dus niet.
Eh...volgens mij heette de eerste playstation gewoon 'PlayStation'...pas 'later' werd hij PlayStation One genoemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
TheVMaster schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Eh...volgens mij heette de eerste playstation gewoon 'PlayStation'...pas 'later' werd hij PlayStation One genoemd toch?
Er kwam toen een kleinere ps1 op de markt met de officiele naam PS one (toch?)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Klopt, maar daarom is Sony nog wel eerder met de "One"... Maakt me niks uit... zal dalijk toch gewoon xbox in de volksmond genoemd worden, maar ik vind het gewoon niet echt origineel.

Of krijgen we dalijk ook een xbox Vita :P

[ Voor 10% gewijzigd door DLX op 22-05-2013 14:45 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het best wel stoer klinken :P
Maar idd, iedereen zegt zometeen gewoon xbox of xdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:51
XBone zie je ook nog wel langskomen.
Dat stukje op BNR is wel interessant trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

We weten nog niets over de kracht van de in huis gebrouwen 8-core processor en ook nog niets over het grafische hart van de Xbox One, het enige dat we weten is dat de cpu en gpu samen meer dan 5.000.000.000 transistors bevatten. Nu weet ik ook wel dat transistorcount niet vertelt hoe snel het systeem is, evenmin als teraflops dat doen. Maar het is wel interessant om is te gaan kijken wat je op dit moment op de PC markt haalt voor een combinatie die samen zo'n 5 miljard transistors bevattten.

Intel Core i3/i5/i7 Ivy Bridge - 1.4 miljard transistors
Nvidia Geforce GTX 660/670/680 - 3.5 miljard transistors

Dan hou ik bij de processors (om enigszins realistisch te blijven) als ondergrens de Core i3 3220T à €110,- aan. Als bovengrens de Core i7 3770K à €300,-. Bij de grafische kaarten pak ik dan als ondergrens de Geforce GTX 660 à €175,-. Als bovengrens de Geforce GTX 680 à €430,-.

Waarmee een combinatie bestaande uit 5 miljard transistors ergens tussen de €285,- en €730,- kost. Een flinke ruimte waarmee we dus eigenlijk nog niets weten. Behalve dan dat de hardware redelijk up-to-date zal zijn bij release gezien het hoge aantal transistors. Ik vrees echter dat de processor uit de Xbox One, de huisgebrouwen 8-core, een erg hoog aantal transistors zal hebben. Dat zagen we ook bij de 8-core Sandy Bridge processors van Intel, die al 2.3 miljard transistors bevatte.

Al met al kunnen we denk ik stellen dat de Xbox One sowieso niet sneller zal zijn dan een basis gaming pc a €650,-. Ik had veel liever gezien dat ze de Kinect achterwege hadden gelaten om met het vrijgekomen geld een krachtiger systeem in elkaar te zetten!

/edit
Ik zeg niet dat de Xbox One geen betere graphics op het scherm kan toveren dan een pc van 600 euro, ik zeg ook niet dat zo'n pc vergelijkbaar is met de Xbox One. Ik probeer puur op het aantal transistors te kijken in wat voor een klasse we moeten kijken qua aanwezige hardware met de weinige informatie die we nu hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door ormagon op 22-05-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
TheVMaster schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Ziggo is al MAAaaaaanden met de ontwikkeling van een App bezig, maar waarom zouden ze uberhaupt iets melden hierover. Enige wat hierover gezegd is het volgende :

[...]

Bron : Ziggo.com

Bovenstaande info is gebaseerd op de XBOX 360, mogelijk gaat hier dus nog iets aan veranderen....maar ze zijn er dus wel mee bezig.
Maar dit gaat toch gewoon over een appje net zoals die voor android en iOs bestaat, niet over het doorlussen van je decoder naar je Xbox One waardoor je tijdens tv kijken internet explorer kan oproepen, of supersnel van game naar tvkijken kan switchen etc?

[ Voor 5% gewijzigd door Janus Bier op 22-05-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 06:16

hidde212

Free your mind...

Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:42:
[...]

En jammer genoeg gebruikt die nog steeds batterijtjes... Ik snap echt niet waarom ze die keuze maken.
Bij de PS3 kan je - als je stopt met gamen maar ook tijdens - je controller via kabeltje aan je PS3 hangen en die laadt op.

Terwijl je bij een systeem met batterijtjes telkens moet zorgen dat je op een andere locatie dan je batterijen oplaadt. Op zich niet zo een ramp natuurlijk, maar toch... waarom geen interne heroplaadbare batterij?
Als je oplaadbare batterijen hebt of een battery pack bij de 360 kun je met een play'n'charge kabel toch precies hetzelfde doen?

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:48:
We weten nog niets over de kracht van de in huis gebrouwen 8-core processor en ook nog niets over het grafische hart van de Xbox One, het enige dat we weten is dat de cpu en gpu samen meer dan 5.000.000.000 transistors bevatten. Nu weet ik ook wel dat transistorcount niet vertelt hoe snel het systeem is, evenmin als teraflops dat doen. Maar het is wel interessant om is te gaan kijken wat je op dit moment op de PC markt haalt voor een combinatie die samen zo'n 5 miljard transistors bevattten.

Dan hou ik bij de processors (om enigszins realistisch te blijven) als ondergrens de Core i3 3220T à €110,- aan. Als bovengrens de Core i7 3770K à €300,-. Bij de grafische kaarten pak ik dan als ondergrens de Geforce GTX 660 à €175,-. Als bovengrens de Geforce GTX 680 à €430,-.

Waarmee een combinatie bestaande uit 5 miljard transistors ergens tussen de €285,- en €730,- kost. Een flinke ruimte waarmee we dus eigenlijk nog niets weten. Behalve dan dat de hardware redelijk up-to-date zal zijn bij release gezien het hoge aantal transistors. Ik vrees echter dat de processor uit de Xbox One, de huisgebrouwen 8-core, een erg hoog aantal transistors zal hebben. Dat zagen we ook bij de 8-core Sandy Bridge processors van Intel, die al 2.3 miljard transistors bevatte.

Al met al kunnen we denk ik stellen dat de Xbox One sowieso niet sneller zal zijn dan een basis gaming pc a €650,-. Ik had veel liever gezien dat ze de Kinect achterwege hadden gelaten om met het vrijgekomen geld een krachtiger systeem in elkaar te zetten!
Ik dacht dat ze al gezegd hadden dat ze een semi-custom design van amd hebben met 8 cores. Wat dus overeenkomt met de cou geruchten die er al waren. Nu de gpu nog :)

Edit: ff een bron erbij:
http://www.itproportal.co...n-xbox-one-ps4-and-wii-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Eerst zeg je dat ie veel meer transistors en cores heeft dan een basispc en vervolgens zeg je dat ie even snel is?
Does not compute...

Bovendien is zo'n systeem natuurlijk veel beter in het benutten van diens resources waardoor je een i7 niet eens kunt vergelijken met de snelheid van deze console.

Reveal terugkijken kan trouwens nu hier: http://www.xbox.com/nl-NL/hub/reveal

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Je vergelijk met een pc-componeten gaat niet op, daarbij is het nu al bekent dat Microsoft de Xbox onder de kost prijs (in het begin) gaat verkopen. Vermoedelijk heeft de techniek die in de Xbox One gebruikt gaat worden een veel langere levensduur dan een gemiddelde Game-PC. De Xbox is nu zo'n 7 jaar oud, geef mij een Game-PC die net zo lang mee moet....

Het is feitelijk ook helemaal niet interessant wat de mogelijkheden van de CPU in de nieuwe XBOX is, de gamemakers zijn nu aan zet. Ik geloof wel dat het ding krachtig genoeg is om alles op 60fps, 1080p af te spelen, het gaat er nu om dat de gamemakers het volledige potentieel gaan benutten.

De ergernis die de 360 met zich mee brengt zijn voormij nu te vinden in dingen als LAG bij andere spelers, ik hoop eigenlijk dat ze een soort van netwerkmonitor tool mee leveren in de Xbox One, die het niet mogelijk maakt om online te gamen wanneer je verbinding een te hoge latency heeft. Ook hoop ik dat er met de Xbox One een eind komt aan muis/toetsenboad ondersteuning of andere vormen van hacks.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Eerst zeg je dat ie veel meer transistors en cores heeft dan een basispc en vervolgens zeg je dat ie even snel is?
Does not compute...

Bovendien is zo'n systeem natuurlijk veel beter in het benutten van diens resources waardoor je een i7 niet eens kunt vergelijken met de snelheid van deze console.
Nee, ik zeg dat hij net zoveel transistors heeft als veel recente hardware, ik zeg niet de snelste en de duurste, maar in ieder geval recent. Daarnaast heb ik het niet over effectiviteit en dergelijke, natuurlijk maakt een Xbox One veel beter gebruik van zijn resources. De PS3 heeft slechts 256MB aan RAM, probeer maar is een Heavy Rain of Mass Effect 3 op zo'n kwaliteit te laten draaien op een PC met 256MB RAM.

Wat ik aangeef is binnen welke klasse brute kracht ze zijn wezen shoppen als je kijkt naar de enige informatie die we hebben, het aantal transistors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wel leuk over Ziggo allemaal en zo, maar met de manier waarop ze decoder met alle mogelijke manieren hebben dicht gegooid verwacht ik niet al teveel van ze qua One integratie :) Ik denk dat KPN etc daar beter mee uit de voeten kunnen.

Batterijen in een controller is tegenwoordig compleet kansloos. Daar kan je gewoon niet meer mee aankomen.

Moet ik wel zeggen, dat ik als Lumia 920 eigenaar erg blij wordt van de integratie hiermee in de One.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Nee, ik zeg dat hij net zoveel transistors heeft als veel recente hardware, ik zeg niet de snelste en de duurste, maar in ieder geval recent. Daarnaast heb ik het niet over effectiviteit en dergelijke, natuurlijk maakt een Xbox One veel beter gebruik van zijn resources. De PS3 heeft slechts 256MB aan RAM, probeer maar is een Heavy Rain of Mass Effect 3 op zo'n kwaliteit te laten draaien op een PC met 256MB RAM.

Wat ik aangeef is binnen welke klasse brute kracht ze zijn wezen shoppen als je kijkt naar de enige informatie die we hebben, het aantal transistors.
Nogmaals, je kan het vergelijk niet maken op deze manier tussen een PC en console....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Does not compute...

Reveal terugkijken kan trouwens nu hier: http://www.xbox.com/nl-NL/hub/reveal
Het is inderdaad appels met peren vergelijken. Als ik vandaag iedereen vertel dat ik een gamesysteem heb gebouwd met een 3,2Ghz cpu, 256MB Ram en een 256MB grafische kaart krijg ik ongetwijfeld een pets in het gezicht en word ik uitgelachen. Tegelijkertijd kan de PS3 met deze specs wel games als Uncharted, Metal Gear en Final Fantasy draaien. Een PC met die specs kan minecraft niet draaien.

Het gewicht van het Windows zorgt er gewoon voor dat de huidige generatie consoles veel meer rendement uit de hardware halen. Nieuwe generatie consoles zal dat ook weer zo zijn. Tenminste bij één van de consoles... Ik snap echt niet dat Microsoft met 8GB DDR kiest voor "drie OS-en" en maar 5GB overhoud van het geheugen. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
lanerios schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:

Moet ik wel zeggen, dat ik als Lumia 920 eigenaar erg blij wordt van de integratie hiermee in de One.
Gelukkig heeft Microsoft ook wel door dat de apps ook beschikbaar moete zijn op andere platformen, Smartglass e.d. werken ook prima op Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Bullet NL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Nogmaals, je kan het vergelijk niet maken op deze manier tussen een PC en console....
Ik denk ook dat als je een 3d Mark zou kunnen draaien op deze hardware, dat die veel pc's eruit zal fietsen, puur omdat het beter benut kan worden. Pas als je heftig gaat overklokken en op 2x of 3x de specs zal zitten van de Xbox One, je vergelijkbare resultaten zult krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 22-05-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bullet NL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:12:
[...]

En waarom niet? We kunnen toch prima schatten wat voor een type hardware er aanwezig zal zijn? Hoogstwaarschijnlijk een aangepaste AMD processor en een aangepaste AMD grafische kaart uit de 7xxx serie. Dat is in principe gewoon PC hardware. Ik heb het nergens over uiteindelijke prestaties en hoe dat zich verhoudt tot de PC en zeg nergens dat je dat 1 op 1 kunt vergelijken. Ik probeer puur te kijken wat er ongeveer in de Xbox One gaat zitten qua hardware, vind ik interessant. Had dan ook gehoopt meer details te weten te komen bij de reveal van gister. Waarbij we hem ook weer beter kunnen vergelijken met de PS4.

[ Voor 14% gewijzigd door ormagon op 22-05-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
YouTube: Francis Discusses the Xbox One Reveal#!

Dit vat de announcement echt compleet samen. Meer kan ik niet toevoegen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:15:
[...]

En waarom niet? We kunnen toch prima schatten wat voor een type hardware er aanwezig zal zijn? Hoogstwaarschijnlijk een aangepaste AMD processor en een aangepaste AMD grafische kaart uit de 7xxx serie. Dat is in principe gewoon PC hardware. Ik heb het nergens over uiteindelijke prestaties en hoe dat zich verhoudt tot de PC en zeg nergens dat je dat 1 op 1 kunt vergelijken. Ik probeer puur te kijken wat er ongeveer in de Xbox One gaat zitten qua hardware, vind ik interessant.
Ok, vergelijk de huidige 360 eens met pc hardware? Wat voor systeem zou je uitkomen? Een i5 met budget-amd graka?? Je ziet daar toch echt mooiere beelden op verschijnen..

Het is gewoon niet te vergelijken, net als dat we nog niet weten hoe het 1 en ander in elkaar zit. Ga er maar vanuit dat de komende 2 jaar de consoles prima mee zullen komen met de high-end/ultra instellingen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

lanerios schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:17:
YouTube: Francis Discusses the Xbox One Reveal#!

Dit vat de announcement echt compleet samen. Meer kan ik niet toevoegen.
Jij gaat een video van Francis serieus nemen? Echt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 07:42

PBP

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/untitledxcstj.png
Bron Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Jij gaat een video van Francis serieus nemen? Echt?
1.) het is sarcasme
2.) "I guess Call of duty has a dog now" Wat was er voor de rest speciaal aan?
3.) het is sarcasme

En hij heeft op zich gelijk, er was echt totaal niks speciaal aan de One aankonding, ook niet aan de speciale dingen die het heeft. Zelfde als met de PS4. Maar goed, blijkbaar vind jij dat alleen maar positieve dingen gezegd mogen worden.

Om maar 1 positief ding te noemen: Die nieuwe game (Quantum blabla) kan leuk worden, maar goed, zoals ze het aankondigen klinkt het meer als Heavy Rain kloon.. erg jammer, maar ik hou hoop.

Forza 5, ziet er goed uit. Alleen op de E3 wat gameplay beelden?

[ Voor 48% gewijzigd door corset op 22-05-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

:F

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
.
Was al bekend = kinect game. Voor mij persoonlijk niet interessant, net als Forza en Halo en Fable.

Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar de exclusives, maar ik denk niet dat die de boel nog kunnen redden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:22:
[...]

.
Was al bekend = kinect game. Voor mij persoonlijk niet interessant, net als Forza en Halo en Fable.

Ik ben dus voornamelijk benieuwd naar de exclusives, maar ik denk niet dat die de boel nog kunnen redden voor mij.
Als je 4 van de meest vooraanstaande exclusives aan de kant schuift als oninteressant en daarna benieuwd bent naar de exclusives (!?), hoe eerlijk is de kans die je de X1 geeft dan? (Dit lees ik overigens ook af uit de toonzetting van de rest van je posts over dit onderwerp)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

.

Bwa, "Controller-based gameplay enhanced by Kinect" klinkt nog wel leuk...ALS het goed werkt.
Als je 4 van de meest vooraanstaande exclusives aan de kant schuift als oninteressant en daarna benieuwd bent naar de exclusives (!?), hoe eerlijk is de kans die je de X1 geeft dan? (Dit lees ik overigens ook af uit de toonzetting van de rest van je posts over dit onderwerp)
Als diezelfde titels voor de ps4 waren geweest zou hij er lyrisch over zijn ;)

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 22-05-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je plaatst in het vergelijkingen topic als sinds de loop van 2012 dat je voor de PS4 gaat :+

Overigens is het geen "Kinect game" maar een game die Kinect kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tsja, veel slechter dan sixaxis op de PS3 kan het niet :) Ben daar wel nieuwsgierig naar, maar dat is hetzelfde als Kinect, Move en de Wii, ze hebben het nog allemaal niet echt goed kunnen laten werken. Het is redelijk, maar beter niet.

Ik hoop echt dat de One de Kinect veel beter laat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Ok, vergelijk de huidige 360 eens met pc hardware? Wat voor systeem zou je uitkomen? Een i5 met budget-amd graka?? Je ziet daar toch echt mooiere beelden op verschijnen..

Het is gewoon niet te vergelijken, net als dat we nog niet weten hoe het 1 en ander in elkaar zit. Ga er maar vanuit dat de komende 2 jaar de consoles prima mee zullen komen met de high-end/ultra instellingen van games.
Ik heb het niet over welke beelden dat op het scherm tovert. Ik heb het enkel over vergelijking van de aanwezige hardware. Zo is de grafische kaart in de PS3 eigenlijk gewoon een Nvidia 7900GT. De architectuur van de grafische kaart in de Xbox 360 komt heel erg overeen met die van de Ati X1800 XT. Toen die consoles uitkwamen was dat ook al niet meer top of the bill. En toch konden ze grafisch nog wel 3 jaar lang heel aardig meekomen met de PC. Daar gaat het me ook niet om (zoals ik herhaaldelijk zeg), ik vind het puur interessant om te weten wat voor een hardware er ongeveer aanwezig is.

[ Voor 15% gewijzigd door ormagon op 22-05-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ach, ik geloof dat de Xbox One het zeker niet minder gaat doen dan de X360 qua ervaring, sterker ik verwacht een stap om hoog qua grafische resultaten, Forza en Battlefield zijn al aangekondigd, hij komt hier dus vast in huis te staan ;)

Eens kijken wat mijn Xbox 360 dan op brengt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@supreme tweaker:

Exclusives moet zijn "nieuwe IP's".

En de kans die ik de X1 geef is bij voorbaat al niet eerlijk geweest, dat geef ik toe. Hetgeen ik online doe komt ook op de PS4 uit (en is dus gratis i.t.t. een Live abo), en in het geval van de PS3 vind ik de exclusives véle malen beter. Dat heeft er dus met name mee te maken (ik heb overigens beide consoles staan nu, maar ook nu geen Live abo, dat weiger ik pertinent).

Ik was eerlijk gezegd erg benieuwd naar wat MS ging brengen, nadat Sony als eerste aan de beurt was geweest. Ik had serieus het idee dat ze er dik overheen zouden gaan denderen, ook al gaven ze bij voorbaat al aan weinig games te showen.

@Bullet: je verwacht dat de X1 grafisch een stap omhoog gaat. Echt waar joh? Ik mag het toch wel hopen! :+

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dik overheen gaan denderen is hard gefaald. Enige wat ze meer hebben gedaan was de console laten zien :p en of dat nou zo boeiend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Niet dat de ps4 conferentie veel beter was he. Een hele hoop social media gedoe en wat techdemos.

Wacht gewoon E3 af om zowel de ps4 als de XboxOne echt aan het werk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig bekend nog over Xbox Live of niet? Dat vind ik in de huidige vorm namelijk een erg fijne online service. Party-functie bijvoorbeeld. Makkelijk accounts van andere gamers checken tov PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Nu ik er even over nagedacht heb, de kosten voor film/serie diensten voor Xbox One zijn stiekem wel torenhoog.

Ik ga er niet vanuit dat ze het gratis aanbieden, en als ik er ook vanuit ga dat je Xbox Live ervoor nodig hebt, dan betaal je bovenop 60 euro per jaar ook nog eens de kosten voor de film/serie dienst.

Dat is vrij duur, of zit ik hier fout te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zijn ze ook, vooral als je Gold+de kosten van de films/series bekijkt liggen ze vele malen hoger dan de concurenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheRealRMike schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:
Nu ik er even over nagedacht heb, de kosten voor film/serie diensten voor Xbox One zijn stiekem wel torenhoog.

Ik ga er niet vanuit dat ze het gratis aanbieden, en als ik er ook vanuit ga dat je Xbox Live ervoor nodig hebt, dan betaal je bovenop 60 euro per jaar ook nog eens de kosten voor de film/serie dienst.

Sinds wanneer heb je gold nodig om de filmdiensten van xbox te gebruiken dan :?. Heb je uberhaupt wel een xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:29:
Niet dat de ps4 conferentie veel beter was he. Een hele hoop social media gedoe en wat techdemos.

Wacht gewoon E3 af om zowel de ps4 als de XboxOne echt aan het werk te zien.
Mee eens, maar wel fraaie en lange gameplay (überhaupt gameplay), en een complete show gefocust op gaming en alles daar omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
TheRealRMike schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:

De Netflix abo's die er in de USA en UK zijn, zijn niet duur
Netflix UK is £5.99 per month, and there's a month's free trial. It's a flat-rate, unlimited service, so you won't click on a film only to discover that you've hit your rental limit or that it's a pay-per-view title. Check your broadband's small print, though: streaming lots of video can easily burst through ISPs' monthly bandwidth caps.
Gok dat o.a. Pathe dit soort services tegen probeert te houden :)
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Sinds wanneer heb je gold nodig om de filmdiensten van xbox te gebruiken dan :?. Heb je uberhaupt wel een xbox?
Op de 360 heb je ook gold nodig voor de youtube app of muzu.

Mja, dat gezeik over gold. Ik betaal liever een paar tientjes per jaar voor XBL, dan dat ik PSN gebruik (ik heb beide consoles staan, maar speel alleen de single player van deexclusives op de PS3)

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 22-05-2013 15:34 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Sinds wanneer heb je gold nodig om de filmdiensten van xbox te gebruiken dan :?
Ik ben er gister toevallig even mee bezig geweest, kon op zich veel doen. Maar kreeg constant meldingen "OMG GET XBOX GOLD" >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Mee eens, maar wel fraaie en lange gameplay (überhaupt gameplay), en een complete show gefocust op gaming en alles daar omheen.
Maar je had van tevoren al kunnen weten dat Microsoft zich niet op de games ging focussen. De E3 wordt de plek waar ze de game-lineup gaan laten zien. En dat is gelukkig al over 2,5 week ongeveer (10 juni).

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

lanerios schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:
[...]

Ik ben er gister toevallig even mee bezig geweest, kon op zich veel doen. Maar kreeg constant meldingen "OMG GET XBOX GOLD" >_>
Maar hoe dan? Alle content is door iedereen aan te kopen. Misschien best even xbox support contacteren dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TpLtFYF.png

Hier enkele veelgestelde vragen die kunnen worden toegevoegd aan de TS:

Hoe duur wordt ie?
-Dat is nog niet bekend

Wanneer komt ie precies?
-Er is geen definitieve datum, maar het wordt in ieder geval 2013.

Kan ik er ook op gamen?
-Ja natuurlijk, bij de presentatie lag de focus vooral op de overige diensten en de hardware zelf, maar bij de E3 zal het vooral om de games gaan. Wordt vervolgd dus ;)

Kan ik ook Xbox 360 spellen spelen?
-Backwards compatibility wordt niet ondersteund vanwege de andere architectuur. Ook huidige arcade-games worden niet ondersteund, al is het natuurlijk wel mogelijk voor ontwikkelaars om een nieuwe versie te uploaden.

Kan ik mijn huidige accessoires gebruiken zoals Controllers en Headsets
-De nieuwe controller werkt met nieuwe connectiviteit waardoor deze niet backwards compatible zijn. Dat wordt dus nieuwe controllers, stuurtjes en andere dingen aanschaffen. Ook headsets krijgen een andere aansluiting onderaan de controller, dus dat wordt ook lastig (misschien met adapter?). Hoe het staat met draadloze headsets zoals die van Microsoft zelf of de Tritton Warhead is nog niet bekend, maar de kans is groot dat je daar ook een nieuwe voor nodig hebt.

Hoe staat het met 2e hands games?
-Het doorverkopen van 2e hands games lijkt anders te gaan. Games worden gekoppeld aan je account en ook geïnstalleerd op je harde schijf. Daarna is de schijf niet meer nodig, maar meteen doorverkopen werkt niet zo simpel. Waarschijnlijk zal je een sleutel in moeten geven, waarna je deze kunt doorverkopen. Gezien de Europese regelgeving, moet doorverkopen in ieder geval nog wel kunnen. Eerst gingen er berichten dat een 2e hands game je alsnog geld ging kosten met een fee, maar dat is later veranderd.

Kan ik dan wel met meerdere accounts gebruik maken van dezelfde game?
-Ja dat moet kunnen, maar hoe en wat wordt later bekend gemaakt. Feit blijft: het zal anders werken, maar niets is nog definitief.

Kan ik offline gamen?
-Ja dat kan, maar de game moet wel elke 24 uur verbinding maken met internet om door te kunnen gaan (al lijkt ook dit nog niet definitief te zijn). Het is dus geen Always Online console, maar wel degelijk een Online console die dus een verbinding nodig heeft. Gezien de huidige backend van Microsoft moet dit echter geen probleem gaan vormen voor je game gedrag en in Nederland is het internet ook steeds betrouwbaarder waardoor dat voor ons geen groot probleem hoeft te zijn. En wie weet komen ze wel met een 3g-adapter voor de plekken waar je geen kabel of Wifi hebt.

Verloopt mijn licentie dan als ik er niet ben?
-Hij hoeft alleen te controleren als je daadwerkelijk aan het gamen bent. Ga je op vakantie dan is er dus geen probleem. Lastiger wordt het mogelijk als je helemaal geen verbinding hebt, maar zoals gezegd wordt hier later nog meer over bekend gemaakt.

Wordt mijn account en gamerscore behouden?
-Ja je account is gewoon over te zetten naar de Xbox One en ook je gamerscore blijft behouden. Wel gaat het achievements-systeem op de schop, maar daarover later meer

Draait er nou Windowd 8 op?
-Er draait wel een Windows Kernel op die het mogelijk moet maken Windows apps te gebruiken, maar hiervoor moeten applicaties worden aangepast (waarschijnlijk voor controller en kinect ondersteuning). Hierover later meer

Is hij sneller of langzamer dan de PS4?
-Dat is nog niet helemaal bekend. Qua specificaties zijn ze aan elkaar gewaagd. Het is nog even afwachten hoe dit zich vertaald in performance (ook vanwege de verschillen in besturingssystemen). Het zal in ieder geval niet ver van elkaar af liggen.

Moet ik Kinect gebruiken?
-Er zijn wat tegenstrijdige berichten op dit vlak. Het lijkt erop dat Kinect aangesloten moet zijn om te kunnen gamen, maar of het verplicht is te gebruiken is nog niet bekend, net als dat we nog niet weten of je hem ook uit kunt zetten. Het is in ieder geval niet te verwachten dat je per se moet zwiepen en schreeuwen om een potje COD te spelen. Volgens Amerikaanse regelgeving moet deze uit te schakelen zijn en in principe moet de Xbox ook zonder kunnen werken.

Welke exclusieve games heeft de console?
-Voorlopig zijn Forza 5 en Quantum Break aangekondigd en krijgen EA Sports games enkele exclusieve content. Hiernaast moeten er nog 13 nieuwe games aan komen, waarvan nog 7 nieuwe francises.

Wat moeten wij met al die TV troep, ik wil gamen!
-Naast de nieuwe TV functionaliteiten, lijkt het er ook op dat de gamer niet vergeten wordt. Zo wordt het Xbox Live netwerk uitgebreid van 15000 naar 300000 servers en wordt je friendslist vergroot van 100 naar 1000 vrienden. De controller heeft ook wat vernieuwingen ondergaan om je van betere pookjes, triggers en d-pad te voorzien. Op de E3 wordt echter meer bekend gemaakt hierover en deze presentatie was dan ook vooral om de nieuwe console en controller te tonen.

Komen de nieuwe diensten ook naar Nederland?
-Smart Tv komt voorlopig eerst in de VS uit, maar deze wordt later ook naar meer landen uitgebreid. Of er Nederlandse spraakondersteuning in zit is ook nog niet bekend, maar dat zal eerder aan Microsoft Nederland liggen. Het zou in ieder geval tijd worden. De overige vernieuwingen in Xbox diensten is nog even afwachten wat we hier wel of niet krijgen.

Klopt het dat er 3 besturingssystemen op staan?
-Jazeker. Je hebt het Xbox OS voor het spelen van games. Daarnaast een Windows Kernel en een overkoepelend OS om snel te kunnen wisselen. Hierdoor kun je multitasken en dus tijdens het bekijken van een film even via Skype bellen.

Multitasken? Skype? Watte?
-De nieuwe xbox kan applicaties naast je content zetten. Of het ook tijdens het gamen kan is niet bekend, maar tijdens tv-kijken of een film kun je dus daarnaast een app hebben staan. In de demo zag je naast een basketbalwedstrijd op TV een overzicht van de fantasy league (erg groot in de VS) en vervolgens een skype videoconversatie tijdens een film. Deze werd overigens ook met de stem aangestuurd, wat natuurlijk erg cool is. Ook moet Skype nu ondersteuning krijgen voor groepsgesprekken. Of dit Xbox Live Partychat gaat vervangen is niet bekend, maar gezien Xbox een eigen OS heeft, is dit onwaarschijnlijk.

Moet ik games installeren?
-Ja, games worden bij de eerste boot geïnstalleerd op je HD waarna de schijf niet meer nodig is. Dat betekend dat je de 500 GB schijf dus wat intensiever gaat gebruiken.

Kan ik de 500gb interne schijf ook uitbreiden?
-Ja en nee, deze is niet te vervangen. Wel kun je een externe HD toevoegen waarbij het niet uit lijkt te maken wat voor merk dit is (hoeft dus geen MS schijf te zijn). Hier kunnen niet alleen games maar ook films, muziek en savegames opgeslagen worden zoals met de interne schijf kan. Mocht je dus een fanatieke gamer zijn, dan is het geen probleem om een andere schijf eraan te hangen. Mogelijk heeft dit ook als voordeel dat je de schijf kunt meenemen naar een vriend, daar inlogt en dan lekker gaat gamen. De games worden gekoppeld aan je profiel en niet je console of het schijfje.

Haha het aandeel van Sony ging omhoog tijdens de presentatie, MS omlaag!!
-Afgezien van het feit dat Sony en Microsoft naast de consoles nog veel erbij doen (zo is Microsoft 291 miljard waard en Sony 29 miljard), lijkt het erop dat het aandeel van Sony door een andere oorzaak omhoog is gegaan, namelijk een vertalingsfout bij een ongerelateerd nieuwsbericht. Overigens heeft Sony na 5 slechte jaren ook weer eens winst geboekt vorig jaar, dus dat is ook een reden en het zou niet de eerste keer zijn dat fanboys rare acties uithalen.

WTF @ gerucht/nieuwsitem!!
-Er gaan nu veel geruchten rond over dingen die niet waar zijn of nog onbekend zijn. Ook diverse interviews lijken niet helemaal te kloppen. Probeer daarom eerst te kijken of de bron wel klopt. De kans is ook groot dat bepaalde berichten de komende tijd ontkracht worden, dus ga er niet vanuit dat alles waar is. Het is tenslotte het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ormagon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Ik heb het niet over welke beelden dat op het scherm tovert. Ik heb het enkel over vergelijking van de aanwezige hardware. Zo is de grafische kaart in de PS3 eigenlijk gewoon een Nvidia 7900GT. De architectuur van de grafische kaart in de Xbox 360 komt heel erg overeen met die van de Ati X1800 XT.
Maar wat dan nog? de hardware is specifiek voor de Xbox aan gepast, het maakt toch geen fluit uit, PC's laten zich moeilijk met consoles vergelijken. Al zou er een 486DX2 cpu in de Xbox zitten, als de resultaten maar goed zijn. En daar gaat je vergelijk mank, de hardware in de Xbox is voor specifieke taken ontworpen, c.q. hoeft specifieke taken te volbrengen. De hardware in een PC is veel meer mainstream.

Wat maakt het nou een vredesnaam uit welke CPU in de Xbox zit, als hij z'n werk maar goed doet! Al zou het technisch mogelijk zijn om het ding negatief te clocken, zolang de beelden op het scherm maar van uitstekende kwaliteit zijn.

Je benaderingen vang het ding is veel te veel vanuit een kijk mij eens verplassen perspectief.... en in mijn optiek helemaal niet relevant. Nu steeds meer info naar buiten komt zullen we ook vast weer vergelijkingen gaan zien tussen de PS4 en de Xbox One. Totaal niet relevant wanneer het op hardware aankomt, tenzij je het over de beleving van de beide platformen gaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:34:
[afbeelding]

Hier enkele veelgestelde vragen die kunnen worden toegevoegd aan de TS:
Deze hoort absoluut in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Goede post, ben zelf heel nieuwsgierig bij de E3 naar de volgende dingen:

1.) Goede RPG
2.) Online every 24 hours, ja of nee
3.) 2e hands games
4.) Lineup, 7 nieuwe franchises, en hopelijk geen reboots.
5.) De nieuwe Thief op zowel de PS4 als de One? (One can dream)
6.) Wat meer info voor de niet US speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:36:
[...]

Deze hoort absoluut in de TS
Thanks. Mja Haakontje heeft nog niet gereageerd, maar dat komt er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
En jup, nog wat meer slecht nieuws... Microsoft geeft gewoon totaal niet om indie gaming:

http://www.shacknews.com/...ies-to-self-publish-games
Independent developers cannot self-publish their own games on Xbox Live Arcade. Instead, they must get a publishing deal--either with Microsoft Game Studios or with a third-party partner. Games published on Xbox Live Indie Games are exempt from that policy, but that marketplace isn't necessary seen as viable.

Limitations imposed by Microsoft have prevented a number of games from ever appearing on Xbox 360. And apparently, Xbox One won't change how Microsoft approaches indie games.

When asked if developers will still need a publisher to get content onto Xbox Live, Matt Booty, general manager of Redmond Game Studios and Platforms, told us that "as of right now, yes. We intend to continue to court developers in the ways that we have."

He did add that "I would also expect that for this new generation, that we're going to continue to explore new business models and new ways of surfacing content. But Microsoft Studios is a publisher that works with a wide range of partners, as do a lot of other people, to bring digital content to the box."

When it comes to self-publishing, Microsoft is the odd man out. Both Sony and Nintendo allow developers to publish their own games onto PlayStation Network and Nintendo Network, respectively. Microsoft's position stands in stark contrast to Sony, which has been aggressively pursuing indie content for PS4.
Ze weten niet wat ze missen. Indie gaming is wel degelijk iets wat volk trekt, en net daar gebeurt innovatie in gaming.
Meeste big publishers met hun AAA titles nemen namelijk veel minder risico's op gebied van innovatie...

[ Voor 83% gewijzigd door Asgaro op 22-05-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 17:04
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:34:
Kan ik ook Xbox 360 spellen spelen?
-Backwards compatibility wordt niet ondersteund vanwege de andere architectuur, toch schijnt er nog wel iets aan te komen waar je ze mee kunt afspelen, maar daar is verder nog weinig over bekend.
Waar heb je dat laatste stuk vandaan? Dat gerucht is nieuw voor mij..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:38:
En jup, nog wat meer slecht nieuws... Microsoft geeft gewoon totaal niet om indie gaming:

Niks nieuws in Nederland volgens mij. In de VS hadden ze veel meer arcade en indie games die van kleinere ontwikkelaars waren, maar daar hebben we hier nooit wat van gezien.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MarkH NL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Waar heb je dat laatste stuk vandaan? Dat gerucht is nieuw voor mij..
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze nog een addon ervoor wilde maken, maar ik kan het nu ook niet terugvinden. Zal het wel aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Ze weten niet wat ze missen. Indie gaming is wel degelijk iets wat volk trekt.
Dat is toch op elke console (EN steam) zo dat ze niet kunnen self-publishen? De xbox360 was een uitzondering met XBLIG, maar zelfs dat was in vele Europese landen (waaronder Belgie en Nederland) niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06
Is er bekend hoe lang er nog games voor de XBOX 360 worden gemaakt? Ik twijfel om nu een XBOX 360 te kopen.. Enkele maanden geleden is m'n oude overleden nml en nu is er een goede aanbieding bij de mediamarkt...

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 17:04
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze nog een addon ervoor wilde maken, maar ik kan het nu ook niet terugvinden. Zal het wel aanpassen...
Haakontje is trouwens naar de film, heb hem een berichtje gestuurd om het toe te voegen aan de openingspost. _/-\o_
Thecola schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:42:
Is er bekend hoe lang er nog games voor de XBOX 360 worden gemaakt? Ik twijfel om nu een XBOX 360 te kopen.. Enkele maanden geleden is m'n oude overleden nml en nu is er een goede aanbieding bij de mediamarkt...
Als je X360 spellen wilt blijven spelen zou ik hem halen, maar je weet niet of er binnenkort nog een pricedrop aan komt..

[ Voor 36% gewijzigd door MarkH NL op 22-05-2013 15:43 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik zou zeggen paar maanden. Gewoon wachten. Ik ben zelfs van plan om mijn Xbox al te verkopen. Ding staat al weken uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ze weten niet wat ze missen. Indie gaming is wel degelijk iets wat volk trekt, en net daar gebeurt innovatie in gaming.
Meeste big publishers met hun AAA titles nemen namelijk veel minder risico's op gebied van innovatie...
Er staan nu al 3000 Indie games online: http://marketplace.xbox.com/en-US/Games/XboxIndieGames

Voor de Xbox One blijft dat platform volgens de bron gelijk. Microsoft heeft een speciale portal ingericht juist voor Indie games.
Rik027 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Niks nieuws in Nederland volgens mij. In de VS hadden ze veel meer arcade en indie games die van kleinere ontwikkelaars waren, maar daar hebben we hier nooit wat van gezien.
Ik kan er gewoon bij?

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:34
Toen de XBOX360 kwam was vrijwel alels van de originele XBOX vrijwel direct verdwenen en werd er niks meer ontwikkeld.
Dit in tegenstelling tot bv Sony..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

McBoom schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:46:
[...]
Kapje? Waar zie jij een kapje? Van voren gezien zit er in de linkerzijkant een USB-poort.
[afbeelding]
[...]
Rechterkant van de blu-ray lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

GAIAjohan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:44:
Toen de XBOX360 kwam was vrijwel alels van de originele XBOX vrijwel direct verdwenen en werd er niks meer ontwikkeld.
Dit in tegenstelling tot bv Sony..
Wat? Het onbestaande online platform van de ps2? En niet xbox live dat ondersteuning is blijven bieden voor de originele xbox tot 5 jaar na de launch van de 360?

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 22-05-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21

Polycom

Poes van goud

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

Kon het niet laten :D

[ Voor 13% gewijzigd door Polycom op 22-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

Wat ik gisteren begreep (maar kan er nu even geen source bij vinden) is het de bedoeling dat de 360 gewoon nog verkocht zal blijven worden naast de One. Lijkt mij dat er dan ook nog steeds een markt is voor games?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:45:
[...]

Wat? De online market van de ps2? :?
Alles in de winkels.
De PS2 is nog lang verkocht en er waren nieuwe games zo nu en dan nog.

De XBOX was na de lancering van de 360 vrijwel direct uit de schappen, net als de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bullet NL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:35:
[...]

Maar wat dan nog? de hardware is specifiek voor de Xbox aan gepast, het maakt toch geen fluit uit, PC's laten zich moeilijk met consoles vergelijken. Al zou er een 486DX2 cpu in de Xbox zitten, als de resultaten maar goed zijn. En daar gaat je vergelijk mank, de hardware in de Xbox is voor specifieke taken ontworpen, c.q. hoeft specifieke taken te volbrengen. De hardware in een PC is veel meer mainstream.

Wat maakt het nou een vredesnaam uit welke CPU in de Xbox zit, als hij z'n werk maar goed doet! Al zou het technisch mogelijk zijn om het ding negatief te clocken, zolang de beelden op het scherm maar van uitstekende kwaliteit zijn.

Je benaderingen vang het ding is veel te veel vanuit een kijk mij eens verplassen perspectief.... en in mijn optiek helemaal niet relevant. Nu steeds meer info naar buiten komt zullen we ook vast weer vergelijkingen gaan zien tussen de PS4 en de Xbox One. Totaal niet relevant wanneer het op hardware aankomt, tenzij je het over de beleving van de beide platformen gaat hebben
Ik probeer niet te vergelijken met de performance van een PC, ik probeer enkel te kijken wat er ongeveer in de Xbox One zit. Waarom? Omdat ik dat interessant vind. Omdat ik het leuk vind om te vergelijken met wat er in de PS4 zit. Niet omdat ik aan de hand daarvan denk te kunnen bepalen hoe de performance zich tot elkaar verhoudt of hoe hij het doet ten opzichte van een pc. Gewoon om te weten wat er nu daadwerkelijk in zit qua raw power. Omdat het interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 07:42

PBP

GAIAjohan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:48:
[...]

Alles in de winkels.

De XBOX was na de lancering van de 360 vrijwel direct uit de schappen, net als de games.
Sterker nog de productie van PS2 is pas dit jaar gestopt :P , ze hebben in die tijd nog een shitload aan consoles weten te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

GAIAjohan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:48:
[...]

Alles in de winkels.

Dat Microsoft nog jarenlang live ondersteuning voor de originele xbox voor een duizendtal spelers in de lucht gehouden heeft zullen we dan maar vergeten? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:16:
[...]

Het was van tevoren al bekend dat de presentatie niet om de games zou draaien, daar is de E3 straks voor.
Vorig jaar heeft MS anders niet veel laten zien wat games betreft op de E3 en werd er vooral over de multimedia mogelijkheden gesproken van de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
hidde212 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Als je oplaadbare batterijen hebt of een battery pack bij de 360 kun je met een play'n'charge kabel toch precies hetzelfde doen?
Nja, het gaat erom dat je dan terug iets moet betalen wat al essentieel zou moeten zijn...
Vroeger had je ook geen Wifi standaard op je 360 en moest je een WiFi doggle extra kopen lol. :)

En dan dit ook weer...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=562361
CNET: Speaking of watching movies and TV, Netflix on the Xbox 360 has always required a paid, Xbox Live Gold subscription. No other hardware makers with streaming boxes are doing this. Are there any plans to change that with the Xbox One?

Henshaw: Nothing to announce there yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
--snip-- Lalala O-)

[ Voor 95% gewijzigd door TheRealRMike op 22-05-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06
Caneezy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:42:
[...]

Ik zou zeggen paar maanden. Gewoon wachten. Ik ben zelfs van plan om mijn Xbox al te verkopen. Ding staat al weken uit
Ja maar ik ben niet zo'n hardcore-xbox-gamer eigenlijk.. Waarvoor ik 'm wil gebruiken zal zo af en toe een schietspelletje zijn.

Daarnaast FIFA met vrienden.. Maar dan mag ik toch hopen dat, in ieder geval fifa14, ook gewoon op de xbox360 gelanceerd wordt?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
lanerios schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:37:
Goede post, ben zelf heel nieuwsgierig bij de E3 naar de volgende dingen:

1.) Goede RPG
2.) Online every 24 hours, ja of nee
3.) 2e hands games
4.) Lineup, 7 nieuwe franchises, en hopelijk geen reboots.
5.) De nieuwe Thief op zowel de PS4 als de One? (One can dream)
6.) Wat meer info voor de niet US speler.
Vooral puntje 6 ben ik wel benieuwd naar.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Dat Microsoft nog jarenlang live ondersteuning voor de originele xbox voor een duizendtal spelers in de lucht gehouden heeft zullen we dan maar vergeten? :z
Ik snap niet waarom jij zo aanvallig moet doen..
Er werd gevraagd hoe lang de XBOX360 nog in de winkels zou liggen en er nog games kwamen.. Dan ga ik uit van hoe MS met de oude XBOX omging.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-05-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheRealRMike schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:55:
[...]

Dat zou echt duur zijn gewoon, niet anders te noemen vind ik.
"nothing to announce" is heel duur ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
[...]

"nothing to announce" is heel duur ja 8)7
Ik las het verkeerd, excuses ik ben iets te haastig bezig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Thecola schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Ja maar ik ben niet zo'n hardcore-xbox-gamer eigenlijk.. Waarvoor ik 'm wil gebruiken zal zo af en toe een schietspelletje zijn.

Daarnaast FIFA met vrienden.. Maar dan mag ik toch hopen dat, in ieder geval fifa14, ook gewoon op de xbox360 gelanceerd wordt?
Ik ga er vanuit dat hij ook gewoon voor de Xbox360 komt. Daar is hij ook voor aangekondigd. Je kan nu 150 euro leggen voor een console wat over paar maanden oud is, of je wacht even en betaalt 2/3x voor een gloednieuwe console. Een goeie vriend van mij wacht ook al maanden puur voor de nieuwe xbox. Ik zelf zeg wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:41:
[...]

Dat is toch op elke console (EN steam) zo dat ze niet kunnen self-publishen? De xbox360 was een uitzondering met XBLIG, maar zelfs dat was in vele Europese landen (waaronder Belgie en Nederland) niet bruikbaar.
Het schijnt juist zo te zijn dat op Nintendo en Sony consoles indie developers wel kunnen self-publishen. Microsoft is de enige die het niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

*iets over afmetingen*

[ Voor 93% gewijzigd door Jack V op 22-05-2013 16:05 . Reden: laat maar overbodige post ]

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Het schijnt juist zo te zijn dat op Nintendo en Sony consoles indie developers wel kunnen self-publishen. Microsoft is de enige die het niet toestaat.
Hoe doen ze dat dan juist? De enige bron die beweert dat ze dat kunnen is die site vanwaar het doemdenker nieuws kwam dat de xbox one het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Hoe doen ze dat dan juist? De enige bron die beweert dat ze dat kunnen is die site vanwaar het doemdenker nieuws kwam dat de xbox one het niet kan.
Hoe ze het doen? Waarschijnlijk op dezelfde manier als publishers doen, alleen doen ze het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jack V schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:01:
Voor wie nieuwsgierig is naar de afmetingen van de console:
Waarschijnlijk ongeveer:
33 cm breed (apple macbook air bij kotaku is 32,5 cm en je kan duidelijk zien dat de xbox iets groter is)
25 cm diep (op basis van de usb aan de zijkant)
7,5 cm hoog

Bronnen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=58403637
http://kotaku.com/how-big...e-lets-find-out-509175469

Verder vind ik dat ding nou niet echt moeders mooiste en ik verwacht dat de PS4 i.i.g. kleiner wordt.
De grootte van een George Foreman Grill, sorry PS3 phat dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Hoe ze het doen? Waarschijnlijk op dezelfde manier als publishers doen, alleen doen ze het zelf.
Not sure if trolling or...

Microsoft heeft een self-publishing platform: Xbox Live Indie Games. In tegenstelling tot Xbox live arcade is iedereen vrij om hier te registreren en zijn game te publishen voor iedereen.
Wat equivalent van XBLIG hebben Nintendo en Sony hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Not sure if trolling or...

Microsoft heeft een self-publishing platform: Xbox Live Indie Games. In tegenstelling tot Xbox live arcade is iedereen vrij om hier te registreren en zijn game te publishen voor iedereen.
Wat equivalent van XBLIG hebben Nintendo en Sony hiervoor?
Ze hebben geen aparte dienst ervoor, Sony heeft gewoon het Playstation Network waarop het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Metal, laten gaan.. is gewoon een fanboy. Greenlight e.d. worden heel makkelijk vergeten om Xbox maar geweldig te laten lijken.

Zat net te denken, vooral de tv integratie ben ik nieuwsgierig naar, eerder deze middag werd hier al over ziggo gepraat. Maar aangezien Ziggo zo betrouwbaar is als tsja.. ze zijn al het laagste. Vraag ik me echt af wat ze gaan doen.

[ Voor 48% gewijzigd door corset op 22-05-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Ze kunnen wel self-publishen, al jaren.

Het is heel simpel en doeltreffend. Microsoft heeft 2 platformen, die gewoon allebei op dezelfde manier bereikbaar zijn.

1: Xbox Live Arcade
2: Xbox Live Indie Games

Gewoon te bereiken, en ook " Xbox Live Indie Games" is gewoon aanklikken en spelen, helemaal 100% identiek.

Waarom deze schifting? Omdat voor 1 andere regels gelden dan voor 2. Wat dan?

Games in " Xbox Live Arcade" moeten bijvoorbeeld Help en Achievements hebben. Als je een game koopt in Xbox Live Arcade weet je als gebruiker waar je aan toe bent.

Xbox Live Indie games heeft die eis niet. Daar kan iedereen zijn game plaatsen.

Hartstikke duidelijk en open systeem.

En zijn die Indie games dan weggepropt, ergens onvindbaar? Nope, gewoon in dezelfde lijst in de store:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OjI1bBvnbTahnm90ij7UdB1B/full.png

[ Voor 59% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21

Polycom

Poes van goud

Ik ben vrij neutraal op het gebied van gamen geworden. Vroeger met Nintendo groot geworden, daarna naar Playstation gegaan en uiteindelijk bij xbox belandt. Hoe dan ook, hoe kan je in godsnaam niet teleur gesteld zijn in Microsoft (lees de Xbox One) na het zien van de persconferentie van gisteren?

Ik zit het topic een beetje door te lezen (toen ik klaar was kon ik weer 5 pagina's erbij pakken) maar reacties zijn (niet alleen op tweakers) behoorlijk negatief (en terecht overigens) ook de laatste tijd veel gelezen in het 'Next gen' topic.

Eigenlijk alles wat user boe2 (de xbox fanboy bij uitstek) daar deed was geruchten over de xbox one ontkrachten door te zeggen dat het niet bevestigd was. Nu zijn deze geruchten toch werkelijkheid geworden en probeert hij als een kapitein op een zinkend schip de passagiers te vertellen dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb het formaat van de X1 ook proberen te berekenen aan de hand van een plaatje van iemand anders en de afstand-meting van een lijn in paint.net . Bovendien is een usb-port minstens 14mm breed.
Ik kom tot:

hoogte: 77mm
breedte: 321mm
diepte: 266mm

Een PS3 phat is flink groter:
hoogte: 98mm
breedte: 325mm
diepte: 274mm

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EpGCKfl.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 22-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53

Don Quijote

El Magnifico

Ach ja, de presentatie was niet best. Op zich heb ik er vrede mee dat er weinig games waren, dat was immers ook gewoon zo aangekondigd. Waar ik meer moeite mee had is dat ze in een presentatie van 70 minuten toch nog 30 minuten aan nutteloos fillermateriaal. Ik had gewoon een presentatie van een uur verwacht over het apparaat, de controller etc. en wat de extra functionaliteit zou zijn (op hoofdlijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:07:
[...]

Ze hebben geen aparte dienst ervoor, Sony heeft gewoon het Playstation Network waarop het kan.
Bij de Playstation store worden je games goedgekeurd en gepublished door Sony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:29:
[...]

Bij de Playstation store worden je games goedgekeurd en gepublished door Sony ;)
Met dezelfde logica worden alle games in de Xbox Indie sectie door Microsoft gepublished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:30:
[...]

Met dezelfde logica worden alle games in de Xbox Indie sectie door Microsoft gepublished.
Doe je het er nu om?

Neen. Als ik wil maak ik een developer account aan en zet ik vandaag nog een game op XBLIG, zonder tussenkomst van Microsoft. Het hele XNA framework heeft zelfs tools waarmee je dit in enkele muisklikken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:31:
[...]

Doe je het er nu om?

Neen. Als ik wil maak ik een developer account aan en zet ik vandaag nog een game op XBLIG, zonder tussenkomst van Microsoft. Het hele XNA framework heeft zelfs tools waarmee je dit in enkele muisklikken kan.
Is XBLIG dan eindelijk in Nederland en België beschikbaar? Beetje flauw argument om XBLIG als voorbeeld van de mogelijkheid van self-publishing te nemen als het lang niet overal beschikbaar is.

Volgens eurogamer zullen indies op de X1 ook niet zelf kunnen publishen, terwijl dit op de Wii U en PS4 wel mogelijk zal zijn.

http://www.eurogamer.net/...-self-publish-on-xbox-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

FlyEragon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Rechterkant van de blu-ray lade.
Wat voor aansluitingen zouden er dan achter dat vermeende klepje moeten zitten?
Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2013/05/20130514-XBOX-ONE-TEARDOWN-015-660x440.jpg
Achter het rechterpaneel zit alleen printplaat.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:41:
[...]

boe2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Op Steam werkt het zo:

- werkelijk iedereen kan zelf thuis een game maken als die dat wil
- vervolgens plaats je je game op Steam Greenlight: http://steamcommunity.com/greenlight
- gamers kunnen dan voten op welke games ze het snelst op Steam willen zien
- na genoeg votes mag je je game daar publisheren, na eerst bv Steam achievements te integreren
- en dan heb je alle voordelen van Steam: ontzettend grote afzetmarkt, je game staat in Steam's serverpark en je moet dus zélf geen servers voorzien, je kan zelf patches naar Steam sturen, etc.
In ruil gaat dacht ik 30% van elke verkochte game naar Steam.

Dit is dus voor de echt onbekende ontwikkelaars. En dit systeem is zeer goed. Ook is het niet zo dat er nu allemaal crappy games in de store komen. Je moet echt een degelijk uitziende game hebben en al genoeg gameplay kunnen tonen om ook maar genoeg votes te krijgen.
De al meer bekende indie developers mogen direct hun games op Steam zetten zonder dit proces te moeten doorlopen. :)

Ook biedt Steam de vrijheid om games in Alpha fase op de Steam store te verkopen. Dus terwijl de game nog in ontwikkeling is, kunnen gamers al buggy Alpha versies kopen (tegen een voordelige prijs), en dan feedback geven. Wanneer de game volledig af is, krijgen zij uiteraard de ganse game gratis.
Dit systeem heet Steam Early Access: http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq

Daarnaast biedt Steam integratie voor mods. Al een 30-tal games ondersteunen dit. Dit is Steam Workshop: http://steamcommunity.com/workshop/
Mensen maken dus content voor games en iedereen kan die gratis downloaden.

Steam is dus echt het toonbeeld van hoe het moet. Ooit hoop ik dat MS en Sony ook deze ideeën volgen. :D

Nu voor Microsoft en Sony:

Kostprijs voor 1 patch te deployen op Xbox Live: 40.000 dollar.
http://www.itproportal.co...360-patching-costs-40000/
Als indie dev kan je die kosten nooit dragen.
Fez patch will not be fixed due to Microsoft’s gratuitous certification fees

Developer Polytron did release a patch to fix these things in June, but the patch broke more than it fixed. In fact, it corrupted save games making it impossible to play the game through at all.
The patch was removed from Xbox Live, but now it’s back and it won’t be fixed because, according to creator Phil Fish, Microsoft wants way too much money to fix it.
“We’re not going to patch the patch,” said Fish on Polytron’s blog, “Why not? Because Microsoft would charge us tens of thousands of dollars to re-certify the game. And because, as it turns out, the file delete bug only happens to less than one percent of players. It’s a shitty numbers game for sure, but as a small independent, paying so much money for patches makes no sense at all.”
Polytron’s problem demonstrates just how forbidding Microsoft’s digital retail infrastructure is to independent developers. Competing services simply don’t erect the same barriers between creators and cost-effective development.

“Had Fez been released on Steam instead of XBLA, the game would have been fixed two weeks after release, at no cost to us,” explained Fish, “And there was an issue with the patch, we could have fixed that right away too! Microsoft gave us a choice: Either pay a ton of money to re-certify the game and issue a new patch (which we all know could introduce new issues, for which we’d need yet another costly patch), or simply put the patch back online. It wasn’t an easy decision, but in the end paying such a large sum of money to jump through so many hoops just doesn’t make any sense.”
http://www.digitaltrends....itous-certification-fees/

(edit: deze game is nu via het Early Access systeem te spelen op Steam btw)
Prison Architect dev outs Microsoft’s costly approach to indie developers

Prison Architect developer Introversion Software has spoken out against Microsoft’s costly Xbox Live Arcade certification process, and has suggested that big change is needed for the publisher to compete with Steam.

“Hopefully we’ll get a Steam deal – I’m pretty confident we will as we have a great relationship with Valve – and then we’re exposed to Valve’s market of 20 million people. Alternatively we could spin out a team of probably ten people, we need to pay Microsoft $10,000 a go for a development kit.”

Steam is the end goal of Morris and Introversion, and the game is currently in an alpha 2 phase, allowing gamers to buy the game and invest in it at the same time – similar to Notch’s approach to Minecraft funding. Regardless, Morris feels Microsoft needs to change tact.

On the $10,000 figure stated above, Morris added, “It’s ridiculous, and it’s non-refundable once you’ve bought it. You’ve got to pay – I think our quality assurance bill was $30,000 for testing with Darwinia+, and it took four years to get the game certified to a standard that Microsoft wanted. It then sold rubbish. We hardly shipped any units on Xbox 360, compared to PC.

“There is a strong indie community now on PC that doesn’t exist within the console world, and they’ve tried various ways to tap into that with Live Arcade and Xbox Indie Games, and they just never managed it in the way Steam has.”

...

“But Microsoft and Sony come along and they say, ‘Well we don’t want to have your game second, we want to be first.’ Well, they can’t be first. We’re on PC because they’ve made it too hard. Also, they want exclusive content, well piss off.

“You’re not delivering the amount of sales, you’re making us work harder, and ultimately we’re getting paid less than what we do on PC. So I think they’re definitely – in the indie world – second class customers.
http://www.vg247.com/2012...oach-to-indie-developers/
Cage: Sony grants “total freedom”, indies the “future of the industry”

“Total freedom. Total freedom. No constraint in anything,” Cage told Gamasutra when asked whether Sony had given Quantic Dream liberty to pursue its own agenda.

“Many publishers, after the success of Heavy Rain, would have said, ‘Well, you need to do Heavy Rain 2. And do what you want, but it’s going to be called Heavy Rain 2.’ And we never had this conversation with Sony. They just asked me, ‘What’s next? What do you want to do?’ ‘Well, I have this idea, what do you think?’ ‘Yeah. It looks great!’”

Cage said Sony didn’t even make small requests to change the game’s script, which was very important to the development of Beyond: Two Souls, because “this kind of project can only be made in complete freedom”.

“It’s really a story that I needed to tell, and Sony gave me the opportunity to do it. Which is quite unique. It’s really incredible in this industry to have the possibility to work like that,” he added.

“Usually, you make indie development, and you have limited resources, but you have freedom, or you work on a triple-A and you have the resources, but limited or no creative freedom. And I’m in the strange position where I have both.”

...

“I think it’s our responsibility in the games industry to make sure that creative people have a space where they can have these ideas. It’s interesting to see indie developers these days, because I think there’s a lot of creativity with indie developers because they have this space of freedom where they can try new ideas, and I think they are the future of the industry.”
http://www.vg247.com/2012...e-future-of-the-industry/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

McBoom schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:03:
[...]

Wat voor aansluitingen zouden er dan achter dat vermeende klepje moeten zitten?
[afbeelding]
Achter het rechterpaneel zit alleen printplaat.
Denk dat in de final daar usb poorten zitten om de controllers mee op te laden, of is het al bekend hoe dat gaat ? Kan me niet voorstellen dat je achterin dingen moet proppen om de controllers te laden, evenmin losse batterijen zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:28:
Ach ja, de presentatie was niet best. Op zich heb ik er vrede mee dat er weinig games waren, dat was immers ook gewoon zo aangekondigd. Waar ik meer moeite mee had is dat ze in een presentatie van 70 minuten toch nog 30 minuten aan nutteloos fillermateriaal. Ik had gewoon een presentatie van een uur verwacht over het apparaat, de controller etc. en wat de extra functionaliteit zou zijn (op hoofdlijnen).
Ze gaven de joysticks aandacht. Ze hadden het over het aanvoelen van de controller. De batterypack en stroomlijning van de controller was beter ontworpen. Ze hadden het over de gevoeligheid en feedback van de controller.
Ze hebben het hele idee achter de One besproken, met het instant wisselen van tv naar games, wedstrijduitslagen integreren in bepaalde sportspellen. Je One gebruiken als een halve tv-decoder zodat je weer wat ruimte kan besparen. Ze brachten een beetje de online community onder de aandacht. (Iets waar ik persoonlijk niet van houd, en dan zeker niet bij de console. Bij de computer neem ik dat dan nog voor lief maar okay)
Ook het uiterlijk hebben ze niet alleen getoond, maar ze hebben er even wat over verteld.

De graphics en mogelijkheden met nieuwe engines waren gedeeltelijk onder de aandacht gebracht, als voorproefje voor de E3.
(Ja, de graphics waren beroerd, maar zou het heel misschien niet kunnen omdat je een lage kwaliteit stream zat te kijken? Of hadden de 'experts' in die paar seconden al gezien dat het fantastische lichtinval in het bos lelijk was?) Je kon het verschil in graphics wel een beetje zien als je door de pixels heen keek, maar je kan natuurlijk nooit beweren dat iets lelijk is, als je het in eerste instantie via lage kwaliteit kijkt.

Ben jij nu gewoon uit op iets dat je WILT horen, of wat is het punt? Wat mij betreft vond ik het een leuke presentatie ondanks de schoonheidsfoutjes en de afkapping op het einde. Maar mijn 360 heeft ook al online functionaliteiten, daar is het toch ook al deels gebaseerd op het altijd online zijn. Ik maak er geen gebruik van, maar dat is een ander verhaal.

Als ze wat mij betreft voor wat positieve zekerheid geven over deze punten:
  • Altijd de Kinect aangesloten hebben?
  • Iets met eens in de 24 uur aansluiten op het internet?
Dan komt die bij mij gewoon binnen zodat ik Halo en Destiny kan volgen.
Ik ben alleen bang dat deze sneeuwbal reactie alleen maar dieper en dieper het dal in gaat, en mensen uiteindelijk in valse 'feiten' gaat geloven.
Pagina: 1 ... 7 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.