[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.879 views

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Martinspire schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:02:
[...]
Nu is er dus een bericht van DICE zelf dat het ook echt 1080p/60fps gaat zijn en toch denk je dat het 720p wordt? Lijkt me stug, toch?
In welk nieuw bericht van Dice wordt de resolutie bevestigd Martin?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Hier dacht ik: http://news.xbox.com/2013/09/games-battlefield-4-qa maar ik zie nu dat daar niet meer 1080p bij staat. Nouja, ik maak me weinig zorgen. Het loopt vast vloeiend.

Hier nog wat leuke info over The Division http://www.oxm.co.uk/6249...-of-tom-clancys-universe/

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2013 12:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
The Division kan wel eens de beste game ooit worden.
Als je straks daadwerkelijk zelf kan bepalen wie online je vrienden en je vijanden zijn dan begint het behoorlijk realistisch te worden.
Ook de details in de game spreken mij enorm aan, zoals in de trailer dat de speler de deur van een auto dichtdoet als hij er voorbij kruipt, kleine schijnbaar onopvallende dingetjes die het juist zo realistisch maken.
Heb nooit wat gehad met Tom Clancy games maar dit word wel een instant buy zodra hij uitkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door justifire op 18-09-2013 14:25 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
justifire schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:21:
The Division kan wel eens de beste game ooit worden.
Als je straks daadwerkelijk zelf kan bepalen wie online je vrienden en je vijanden zijn dan begint het behoorlijk realistisch te worden.
Ook de details in de game spreken mij enorm aan, zoals in de trailer dat de speler de deur van een auto dichtdoet als hij er voorbij kruipt, kleine schijnbaar onopvallende dingetjes die het juist zo realistisch maken.
Heb nooit wat gehad met Tom Clancy games maar dit word wel een instant buy zodra hij uitkomt.
Deuren open en dicht doen is echt geen nextgen feature 8)7 Hoor veel mensen dat benoemen, maar ken menig andere current gen games die dat ook kunnen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
raishel70 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:47:
[...]

Deuren open en dicht doen is echt geen nextgen feature 8)7 Hoor veel mensen dat benoemen, maar ken menig andere current gen games die dat ook kunnen.
Gebeurd nu idd ook. Maar denk dat sommigen dat ook aangrijpen om een voorbeeld te stellen. Next gen zou dit soort interactie wel veel meer mogelijk moeten gaan maken, ook bij zaken waar we nu misschien nog helemaal niet aan gedacht hebben.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Zijn er toevallig ook al midnight launches voor de Xbox one bekend in Duitsland?
Kom zelf vanuit regio Randstad dus voor mij is aan de grens bij Nijmegen Arnhem het beste.

Rond gebeld bij Saturn in Kleve en telefoonnummer achtergelaten, maar of er dan day one eentje is betwijfel ik. Iemand nog tips voor eentje net over de grens daar?

• justifire
raishel70 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:47:
[...]

Waar in mijn tekst zie jij het woord 'Nextgen' staan ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• raishel70
justifire schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:10:
[...]

Waar in mijn tekst zie jij het woord 'Nextgen' staan ?
Je zegt het niet (met woorden) maar men kan aannemen uit je post dat de power van de next gen dit soort puntjes mogelijk maken (we hebben het immers over de xbox one). Doet het voor de rest ook niet toe. Vind het alleen wel grappig dat dit soort zaken die weinig grafische power of dergelijke kost de lucht in worden geprezen. Ma goed genoeg offtopic!

[ Voor 3% gewijzigd door raishel70 op 18-09-2013 23:26 ]

• justifire
raishel70 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:25:
[...]

Je zegt het niet (met woorden) maar men kan aannemen uit je post dat de power van de next gen dit soort puntjes mogelijk maken (we hebben het immers over de xbox one). Doet het voor de rest ook niet toe. Vind het alleen wel grappig dat dit soort zaken die weinig grafische power of dergelijke kost de lucht in worden geprezen. Ma goed genoeg offtopic!
Dat is jouw aanname ;)
Ik vind het gewoon een toffe game van wat ik tot nu toe gezien heb.
Of hij nou op de xbox one/360, ps 3/4, pc of wat mij betreft op de Sega Saturn draait maakt mij niet uit.
Kan meer spellen opnoemen die deze kleine details juist niet hebben vandaar dat zulke kleinigheidjes best geprezen mogen worden, die deur was maar 1 voorbeeldje van de vele innovaties.

Verders is het nu mogenlijk om digitaal cod:ghost aan te schaffen voor $70.-
Dan krijg je twee digitale downloads, 1 voor de x360 en 1 voor de one.
Voor degenen die op een nl release van de one wachten kan dit zeker interressant zijn :)
(Mits je ghost wil kopen natuurlijk, ikzelf hoop op eenzelfde actie met bf4)

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 19-09-2013 00:13 ]

Verwijderd

grappig nieuws :)

http://news.xbox.com/2013/09/xbox-one-toys-r-us-holiday

Xbox staat in de top 20 meest gewenste toys voor de kerst / thanksgiving bij toys r us. (VS)

Het ziet er naar uit dat MS met inzetten op een meer family oriented base toch niet helemaal de plank misgeslagen heeft.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:19:
grappig nieuws :)

http://news.xbox.com/2013/09/xbox-one-toys-r-us-holiday

Xbox staat in de top 20 meest gewenste toys voor de kerst / thanksgiving bij toys r us. (VS)

Het ziet er naar uit dat MS met inzetten op een meer family oriented base toch niet helemaal de plank misgeslagen heeft.
US is Xbox Land.Ik had het wel verwacht dat ze in de top 20 zouden staan.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Is sony al begonnen met marketen in de vs? Heb wel al wat X1 reclames voorbij zien komen,zou wel wat verklaren.

Desalniettemin erg goed nieuws voor MS...

• justifire
Panzer Dragoon anyone ?
Trailer van Crimson Dragon op de Tokyo Game Show

Destijds op de Sega Saturn was dit een van de mooiste spellen die er voor uitgebracht zijn, vind het voor deze generatie grafisch toch tegenvallen.

edit: zie net dat Major Nelson heeft bevestigd dat deze op launch-day in de Marketplace is aan te schaffen voor $19.99
Dat is dan toch wel een leuke prijs die het meteen een stuk aantrekkelijker maakt om hem aan te schaffen.

[ Voor 32% gewijzigd door justifire op 19-09-2013 16:06 ]

• Martinspire
Gaaf gedaan:

En ja dat is dus een McLaren 12C met een camera achterop :O

Edit: ah nog wat video's erover:

En een nieuwe blogpost:
“Forza Motorsport 5” FilmSpeed Short Film Features Fastest Camera Car Ever

“Forza Motorsport 5” has partnered with McLaren Automotive and legendary racing and stunt driver Tanner Foust to create a short film called “FilmSpeed,” which features one of the world’s fastest camera cars that was used to create a blisteringly fast, 120 mph zoetrope featuring scenes from this year’s biggest racing game, “Forza Motorsport 5.”

In “Forza FilmSpeed,” fans enter the track with Foust as he grips the wheel of one of the world’s fastest production supercars, the McLaren 12C. The carbon fiber structure of this $300,000 supercar has been outfitted with an additional several hundred pounds of equipment to fit a Hollywood-strength, purpose built HD camera rig, with the sole goal of capturing the world’s fastest zoetrope. Acclaimed automotive director and rally champion Jeff Zwart directed the project, which was developed after months of careful research and preparation.

Hundreds of aluminum boards, each featuring a single frame taken directly from “Forza Motorsport 5,” were spaced precisely six inches apart and placed along a race track in Birmingham, Alabama. The Foust-driven McLaren 12C hit meticulously controlled speeds of up to 120 mph to capture images, when put together simulating movement and creating the film.

Invented in 1834 by William Horner, the zoetrope is a simple device that turns static pictures into moving images. Small illustrations are placed equal distances apart inside the bottom of an open drum and when spun, the static illustrations give off the illusion of motion; the faster they go, the more fluid the animation. Filmmakers today have far more advanced technologies at their disposal, but the basic concept of the zoetrope rings true. The more illustrations you use and the faster you flip between them, the smoother the animation.
Nice!
Ik hoop trouwens dat ze naast Top Gear UK (die ook terugkomen) ook wat gaan doen met Top Gear US. Vind dat zelf ook altijd wel gaaf om te zien (en ja ik weet dat er mensen zijn die dat niets aanvinden, maar als autofanaat en fan van mooie beelden, vind ik het toch wel cool)

[ Voor 123% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2013 16:19 ]

• justifire
En trailer Final Fantasy XV
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_a4Y_0Oydcg]
Weliswaar op PS4 maar verschijnt ook voor de Xbox One.

• zwembroek
justifire schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:21:
En trailer Final Fantasy XV
[video]
Weliswaar op PS4 maar verschijnt ook voor de Xbox One.
Misschien domme vraag, maar is dit nog steeds turn based?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
zwembroek schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:52:
[...]

I hope so, niet dat ik FF liefhebber ben, helemaal niet maar turn based is voor mij wel het leukste.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
zwembroek schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:52:
[...]

Nope gelukig niet! Je kan vrij rennen schoppen en schieten! _/-\o_

Ik haat turn based gameplay }:O ben blij dat ze eindelijk deze richting opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Hmm als ik zie wat ps4 voor inruilprogramma biedt voor enkele top games die dit najaar uitkomen dan begin ik toch steeds meer te twijfelen aan de X1.

Microsoft is maar angstvallig stil en van Sony komt steeds meer goed nieuws.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Phusebox schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:16:
Hmm als ik zie wat ps4 voor inruilprogramma biedt voor enkele top games die dit najaar uitkomen dan begin ik toch steeds meer te twijfelen aan de X1.

Microsoft is maar angstvallig stil en van Sony komt steeds meer goed nieuws.
Ja das niet zo gek, tot nu toe was Sony degene die niks nieuws naar buiten bracht, enkel reacties op aankondigingen van Microsoft.
Zo weten we nog steeds niet precies welke specs die PS4 nu eigenlijk echt heeft.
Nog geen definitief antwoord of ze dedicated servers gaan gebruiken, etc etc
Sony heeft dus nog wel wat te melden lijkt me zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 20-09-2013 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Wat mij het meest opvalt aan alle next gen gameplay filmpjes (en me nu al eigenlijk lichtelijk begint te irriteren) is dat men blijkbaar in iedere scene een overload aan 'particles effect' stopt... Leuk dat de next gen dat kan, maar het moet een beetje binnen de perken blijven...

Verder zou ik niet graag de nieuwe games die nog uitkomen (watch dogs, AC4, BF4, en COD) op de huidige generatie willen spelen :P. De enige reden voor mij die ik kan bedenken om dat te doen is om ergens redelijk goedkoop (mediamarkt of via internet ofzo) een ps3 versie te kopen om daarna voor een 10tje extra de ps4 versie te kunnen spelen. Mogelijk ben je dan goedkoper uit dan uiteindelijk gewoon apart de ps4 versie te kopen.

Dacht dat het het versus topic was.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-09-2013 07:33 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
raishel70 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:53:
[...]

Nope gelukig niet! Je kan vrij rennen schoppen en schieten! _/-\o_

Ik haat turn based gameplay }:O ben blij dat ze eindelijk deze richting opgaan.
Dat is een aangename verrassing! Ik vond FF er altijd prachtig uitzien, maar ik haat ook turn based gameplay. Daarom altijd links laten liggen. Nu komt FF op mijn wanted lijstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

God nee, gaat de Final Fantasy circlejerk weer beginnen :/
Meeste mensen denken een hekel te hebben aan jrpg mechanics. Neen. Je hebt een hekel aan Final Fantasy mechanics die al ruk zijn sinds de ps2 edities.
Van cutscene naar cutscene lopen op een lineair pad != jrpg

* boe2 moest even zijn ei kwijt toen hij dit nieuws las, sorry :p
Panzer Dragoon anyone ?
edit: zie net dat Major Nelson heeft bevestigd dat deze op launch-day in de Marketplace is aan te schaffen voor $19.99
Jaren geleden voor de 360 aangekondigd, en als alles goed is komen beide versies rond dezelfde periode uit :)

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 20-09-2013 09:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Toch nog even over bestellingen, sinds volgens mij veel mensen hier bij MS.de hebben besteld: Ik heb een One bij MS.de ge-preordered. Ondertussen staat mijn Paypalbetaling op "vervallen" maar bestaat mijn order in de store nog wel. Heeft iemand hier al contact over gehad/ weet iemand hoe dat nu verdergaat?

Het lijkt me vervelend als MS.de op de leverdatum even de betaling gaat controleren en dat het feest dan niet doorgaat.. :+ Misschien nog even updaten naar een CC betaling...

(Ook kan in de live-chat support niet meer vinden bij MS.de??)

[ Voor 17% gewijzigd door S0epkip op 20-09-2013 10:32 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon op verschillende plekken klikken op de website, dan komt het pop up venster vanzelf. Zoek-gedrag / ik kan niet vinden wat ik zoek-gedrag tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig en zeker het uitproberen waard :)

http://uk.gamespot.com/tg...ass-through-port-6414735/
Later in the presentation, when Panello discussed the Xbox One's ability to snap applications to the side of the screen during gameplay, he said "any application can be snapped to a game…this could be the live TV feed, so if you wanted to be playing Ryse and Killzone at the same time, you could snap that."
Ook aangegeven dat het niet verstandig is je Xbox one rechtop te zetten vanwege de slot drive.

http://uk.gamespot.com/tg...at-your-own-risk-6414731/
The Xbox One won't support vertical orientation, and could damage the console, according to Albert Panello, senior director of product management and planning at Xbox.

Panello revealed to GameSpot at the Tokyo Game Show, "We don't support vertical orientation; do it at your own risk." He clarified that "it wouldn't be a cooling problem, we just didn't design the drive for vertical. Because it's a slot loading drive, we just didn't design it for both".
De PS4 kan wel vertikaal mits je de speciale voet erbij koopt. Vraag me af wat er verschillend is aan de twee Blu ray drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Denk dat het meer aan de koeling ligt, wat bij microsoft ook aan de zijkant zit. Op de zijkant zetten zou dan te veel airflow wegnemen denk ik. Daarbij zal de bluray ook een rol spelen, maar bovenal zal de console niet zo ontworpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
S0epkip schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:30:
Toch nog even over bestellingen, sinds volgens mij veel mensen hier bij MS.de hebben besteld: Ik heb een One bij MS.de ge-preordered. Ondertussen staat mijn Paypalbetaling op "vervallen" maar bestaat mijn order in de store nog wel. Heeft iemand hier al contact over gehad/ weet iemand hoe dat nu verdergaat?

Het lijkt me vervelend als MS.de op de leverdatum even de betaling gaat controleren en dat het feest dan niet doorgaat.. :+ Misschien nog even updaten naar een CC betaling...

Ik heb toen contact gehad met live support, zij hebben toen mijn paypall betaling veranderd in een rechtstreekse betaling via mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Chrosser schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:41:
Denk dat het meer aan de koeling ligt, wat bij microsoft ook aan de zijkant zit. Op de zijkant zetten zou dan te veel airflow wegnemen denk ik. Daarbij zal de bluray ook een rol spelen, maar bovenal zal de console niet zo ontworpen zijn.
Hij zegt juist dat het niet aan de koeling ligt. Zou ook vreemd zijn, gezien het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:30:

Hier blijkbaar hetzelfde. Goed dat je het zegt, anders was ik er waarschijnlijk nooit tegen aangelopen.

Edit: Kan de Live Chat ook niet erg vinden, en het zinloos rondklikken helpt tot dusver niet echt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ign.com/videos...vs-jago-gameplay-tgs-2013

Hier kijk ik naar uit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Grappig, net naar de Saturn geweest maar zag al pre-order games liggen van de X1... DR3, etc. met launchdate als 21 november. Vroeg aan de medewerker of ze dan ook daadwerkelijk in de winkel liggen, want vond het zelf wel vreemd. Wel games, maar geen console. Hij kon het echter niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Hier nog een :9
Had aleen wel verwacht dat 'Spider-Woman' tijdens de TGS geintroduceerd zou worden.
Ach ze hebben nog 2 dagen, wie weet.

Ook hoop ik nog op een bericht van Madcatz over de releasedate van de fightstick.

Afbeeldingslocatie: http://gematsu.com/wp-content/uploads/2013/08/KI-New-Chara_08-23.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 20-09-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:35:
Grappig en zeker het uitproberen waard :)

http://uk.gamespot.com/tg...ass-through-port-6414735/

[...]

Ook aangegeven dat het niet verstandig is je Xbox one rechtop te zetten vanwege de slot drive.

http://uk.gamespot.com/tg...at-your-own-risk-6414731/

[...]

De PS4 kan wel vertikaal mits je de speciale voet erbij koopt. Vraag me af wat er verschillend is aan de twee Blu ray drives?
Ik vermoed dat je bij de PS4 de disc in de drive klikt (kogellagertjes in de mounting) en je bij de xbox one de disc gewoon los in de drive legt.
Waarschijnlijk is de rotatiesnelheid van Blu ray hoger dan de dvd-roms van de xbox360, aangezien die wel gewoon op zijn zijkant kan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20
justifire schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:37:
Ook hoop ik nog op een bericht van Madcatz over de releasedate van de fightstick.
Racestuur van Madcatz moet ook nog bekend gemaakt worden, buiten paar renders zie ik er nog niets over.

Imho heeft Madcatz niet zonder behoorlijke naam qua betrouwbaarheid, weet niet of MS nu echt verstandig is om met hun in zee te gaan (had dan Thrustmaster of Fanatic genomen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:42:
[...]

Ik vermoed dat je bij de PS4 de disc in de drive klikt (kogellagertjes in de mounting) en je bij de xbox one de disc gewoon los in de drive legt.
Waarschijnlijk is de rotatiesnelheid van Blu ray hoger dan de dvd-roms van de xbox360, aangezien die wel gewoon op zijn zijkant kan staan ?
De 360 heeft een tray, waar de one en de PS4 een slot in drive hebben. Vandaar dat de 360 wel makkelijk op zijn kant kan hoewel er wel kans op krassen is als de box beweegt terwijl de disc ronddraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
SinergyX schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:01:
[...]

Racestuur van Madcatz moet ook nog bekend gemaakt worden, buiten paar renders zie ik er nog niets over.

Imho heeft Madcatz niet zonder behoorlijke naam qua betrouwbaarheid, weet niet of MS nu echt verstandig is om met hun in zee te gaan (had dan Thrustmaster of Fanatic genomen).
Nou kwa fightstick onderdelen (Sanwa) is Madcatz out of the box toch echt wel de betere fabrikant.
Voor het stuur had ik ook voor Thrustmaster gekozen maar moet zeggen dat Madcatz tegenwoordig flink op de goede weg is, vroeger was het echt allemaal el-cheapo spul wat ze op de markt brachten, tegenwoordig zie ik toch echt wel goede degelijke producten bij hun vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Iemand die het spel D4 kent? Blijkbaar best wel cool spel, vergelijkbaar met Heavy Rain. Het is een Xbox One Exclusive, en maakt goed gebruik van de Kinect.

http://www.theverge.com/2...t-tokyo-game-show-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Nog niet/nooit van gehoord, maar ziet er interessant uit :) Ik hou wel van cell-shaded games.

The ramblings of an idiot

• justifire
Ok alsnog :)
Ze heet dus Sadira

En Orchid is ook van de partij
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5327/9839966264_8c24c3044a_o.gif

En de TGS trailer van The Witcher 3 :9

[ Voor 20% gewijzigd door justifire op 21-09-2013 12:16 ]

• uchiha tijntje
Twee artikeltjes waarom we uit kunnen kijken naar D4 en DR3 :P

DR3:
http://uk.ign.com/article...dead-rising-3-won-me-over

D4:
http://www.gameinformer.c...1/d4-tgs2013-preview.aspx

Verwijderd

Dead Rising 3 wordt echt een day one buy voor mij, DR1 was goed, DR2 wat minder maar deze ziet er geweoon weer goed uit.

• justifire
En nog een dik uur Sadira gameplay voor de Killer Instinct fans :)
[YouTube: http://youtu.be/4MrPGfp9QfU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gesprek van Digital Foundry met twee Microsoft engineers :

http://www.eurogamer.net/...s-the-xbox-one-architects

Interessant verhaal, het gaat vooral over de balans in het systeem tussen hardware en software en optimalisaties.

over de audio chip :
"The audio block is completely unique. That was designed by us in-house. It's based on four tensilica DSP cores and several programmable processing engines. We break it up as one core running control, two cores running a lot of vector code for speech and one for general purpose DSP. We couple that with sample rate conversion, filtering, mixing, equalisation, dynamic range compensation then also the XMA audio block. The goal was to run 512 simultaneous voices for game audio as well as being able to do speech pre-processing for Kinect."

But to what extent will this hardware actually see utilisation, especially in cross-platform games?

"So a lot of what we've designed for the system and the system reservation is to offload a lot of the work from the title and onto the system. You have to keep in mind that this is doing a bunch of work that is actually on behalf of the title," says Andrew Goosen.

"We're taking on the voice recognition mode in our system reservations whereas other platforms will have that as code that developers will have to link in and pay out of from their budget. Same thing with Kinect and most of our NUI [Natural User Interface] features are provided free for the games - also the Game DVR."
Ook een stukje waarin ze verduidelijken wat het ES ram doet en de daadwerkelijke bandbreedte.
Microsoft's argument seems pretty straightforward then. In theory, Xbox One's circa 200MB/s of "real-life" bandwidth trumps PS4's 176GB/s peak throughput. The question is just to what extent channelling resources through the relatively tiny 32MB of the much faster ESRAM is going to cause issues for developers. Microsoft's point is that game-makers have experience of this already owing to the eDRAM set-up on Xbox 360 - and ESRAM is the natural evolution of the same system.
en over de GPU verschillen :
Just like our friends we're based on the Sea Islands family. We've made quite a number of changes in different parts of the areas... The biggest thing in terms of the number of compute units, that's been something that's been very easy to focus on. It's like, hey, let's count up the number of CUs, count up the gigaflops and declare the winner based on that. My take on it is that when you buy a graphics card, do you go by the specs or do you actually run some benchmarks?" he says.

"Firstly though, we don't have any games out. You can't see the games. When you see the games you'll be saying, 'what is the performance difference between them'. The games are the benchmarks. We've had the opportunity with the Xbox One to go and check a lot of our balance. The balance is really key to making good performance on a games console. You don't want one of your bottlenecks being the main bottleneck that slows you down."
Het hele verhaal is een te grote lap om te quoten. Het is echter wel het lezen waard. Let wel dit zijn dus GEEN geruchten, dit is een gesprek met twee Microsoft engineers, ze worden ook bij naam genoemd. geen "anonymous sources" zoals in andere stukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Interessant om te lezen. Ik denk dat het stuk over de eSram ook wel veel verklaard. Het is niet bepaald nieuw (wat ik al eerder had gemeld) en zal daarom ook geen probleem vormen. Dat je er verder gelijktijdig met de Dram kunt lezen en schrijven is gewoon prima en ik denk dat het dan ook niet zo'n punt zal zijn ivm PS4.

Het stuk over dat ze dus de snelheid hoger hadden liggen van de eSram verklaard ook wel veel. Dat zijn duidelijk zaken geweest die ze pas met de daadwerkelijke nieuwe hardware konden testen. Ook vind ik het wel slim dat ze de uiteindelijke kloksnelheden pas zijn gaan vaststellen nadat er de eerste games voor beschikbaar waren. Dat geeft gewoon veel zekerheid. Zal me niet verbazen als dit trouwens met Forza 5 is vastgesteld. Lijkt me voor de ontwikkeling van de console wel een belangrijke titel te zijn geweest.

Het stuk over de Compute Units is ook wel interessant. Dat men meer performance kreeg uit een hogere clocksnelheid dan meer Compute Units te unlocken. Al vraag ik me af of ze dat later niet alsnog gaan doen als daar vraag naar blijkt te zijn. Van die Data Move Engines hebben we ook een tijdje weinig van vernomen, maar lijkt me ook erg zinvol. Opvallend om te zien dat ze Dynamic Resolution Scaling willen toepassen. Tijdelijk omlaag halen van de resolutie om vloeiende beelden te garanderen. Erg interessant en een makkelijke methode om toch het meeste op 1080p te kunnen weergeven.

Als het inderdaad waar is dat de X1 beter gebalanceerd is en de hogere bandbreedte van de PS4 naast overbodige Compute Units (die worden namelijk tegengehouden door het "gebrek" aan beschikbare snelheid), dan zal het uiteindelijk weinig uitmaken. Specs zal voorlopig wel een puntje blijven van discussie natuurlijk, maar gezien wat voor games er allemaal wel niet aankomen, maakt me dat eigenlijk weinig uit. Ik heb liever een mooi gebalanceerd systeem dan een systeem met betere specs die nooit benut kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 22-09-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

video kinect in actie op TGS (ook de eye).

frappant dat de kinect het doet, ze krijgen de eye niet aan de praat :)

YouTube: 東京ゲームショウ2013年テレビ放送事故 その2

krijg de video niet op forum :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dan moet je hem even opschonen (zonder feature e.d.) :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gCl8wVhHC28]
Snap er trouwens weinig van en volgens mij past ie beter in het gemengde topic

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 22-09-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

video is van japanse tv show, op TGS kreeg de presentratice een demo van de Xbox one en van de PS4 met Kinect (sports) en de Eye (playroom). Vond het grappig dat de eye niet werkte.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
"lol, ik vindt het grappig dat de X One niet op zijn zij kan staan..."

Hoe zou je bovenstaande opmerking vinden ? ook niet leuk, beide consoles hebben hun voor en tegen , het draait tenslotte om de games... en een goed werkend gebalanceerd systeem.

pers denk ik dat de Xbox One goed gaat aansluiten op de amerikaanse markt.. en wij in Europa beetje het halve broertje krijgen qua features.. Nu ga ik zelf een ps4 kopen (heb geen geld voor beide ,) maar ben niet van plan hier de boel af te kraken.

Wel denk ik dat MS na lancering eens goed gaat kijken hoe ze de boel gepresenteerd hebben want alles bij elkaar is het objectief gezien een aardige opeenstapeling geworden van aangepaste mogelijkheden onder druk van media...

Overigens heb ik dat (korte uitstap opzij ) ook met windows 8(.1) prima systeem voor touchscreen en snap de gelijk stelling met tablets en Phone helemaal ... alleen werkt het nog niet handig samen met non touchscreens en hun gedachte erbij... kortom... schafen aan de toekomst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow :)

Ik zei ik vind het grappig, ik kraak niets af? Als ik af zou willen kraken had ik dit in het PS4 vs Xbox topic geplaatst en een snerende opmerking gemaakt als "Sony volgt MS kinect met de eye maar ze kunnen het niet eens werkend krijgen op een gameshow" oid?

Ik heb ze allebei in preorder staan en heb ze allebei op dag 1, het zijn allebei machtige stukken techniek, en ja ik kijk uit naar de nieuwe kinect. Als je mijn post historie een beetje bekijkt zou het toch wel duidelijk zijn dat ik weinig afkraak.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
sorry ik doelde meer op je zinsnede dat de ps4 eye niet werkte op de TGS ...

jij boft dat je de luxe hebt om ze alle twee te bezitten straks , komen voor beide console's mooie games uit !

Ben wel reuze benieuwd hoe de Xbox one features echt volop gebruikt gaan worden door iedereen, het is een andere manier van denken en bedienen en mensen zijn gewoonte dieren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ben erg benieuwd naar D4. Die game kan laten zien of Kinect ook voor de wat serieuzere games en gamers een mooie ervaring kan bieden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-09-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:57:
sorry ik doelde meer op je zinsnede dat de ps4 eye niet werkte op de TGS ...

jij boft dat je de luxe hebt om ze alle twee te bezitten straks , komen voor beide console's mooie games uit !

Ben wel reuze benieuwd hoe de Xbox one features echt volop gebruikt gaan worden door iedereen, het is een andere manier van denken en bedienen en mensen zijn gewoonte dieren !
Klopt, voor allebei komen supergames uit, ps4 haal ik puur voor de exclusives, online zal de one worden. Ik heb ook de luxe dat veel features bij mij op dag 1 werken, ik zit in uk, dus tv etc gaat het gewoon doen. Ben vooral benieuwd hoe de kinect ir blaster gaat werken en of alle apparaten ermee kunnen worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Martinspire schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:16:
Als het inderdaad waar is dat de X1 beter gebalanceerd is en de hogere bandbreedte van de PS4 naast overbodige Compute Units (die worden namelijk tegengehouden door het "gebrek" aan beschikbare snelheid), dan zal het uiteindelijk weinig uitmaken. Specs zal voorlopig wel een puntje blijven van discussie natuurlijk, maar gezien wat voor games er allemaal wel niet aankomen, maakt me dat eigenlijk weinig uit. Ik heb liever een mooi gebalanceerd systeem dan een systeem met betere specs die nooit benut kunnen worden.
Fucking hell geloof je hier echt in Martin? Overbodige Compute Units in PS4 die worden tegengehouden door gebrek aan beschikbare snelheid? En wie zegt dat die betere specs niet benut kan worden? Microsoft engineers?
Reken er maar op dat Cerny en zijn team er wel voor gezorgd hebben dat er geen bottlenecks in het systeem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Vond ik ook een wat rare opmerking. Vond het verhaal van die MS engineers heel interessant, maar om dan direct te stellen dat ze op dat gebied hun zaken beter voor elkaar hebben dan Sony is wat kort door de bocht. Bij Sony zijn ze ook niet helemaal van gisteren :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:16:
Nah. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=683665. Er is niet een 'bottleneck' in de PS4 die ervoor zorgt dat 2x zoveel ROPs en 8 CUs meer uit hun neus zitten te eten. Daarom was hUMA en GDDR5 ook nodig.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:36:
[...]

Nah. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=683665. Er is niet een 'bottleneck' in de PS4 die ervoor zorgt dat 2x zoveel ROPs en 8 CUs meer uit hun neus zitten te eten. Daarom was hUMA en GDDR5 ook nodig.
Een fanboy discussie op neogaf is nu niet echt een betrouwbare bron om te linken in deze?. Sony heeft nog weinig laten zien/horen wat dat betreft.

Overigens is dit het verkeerde topic voor vs discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
zwembroek schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:42:
[...]

Fucking hell geloof je hier echt in Martin? Overbodige Compute Units in PS4 die worden tegengehouden door gebrek aan beschikbare snelheid? En wie zegt dat die betere specs niet benut kan worden? Microsoft engineers?
Reken er maar op dat Cerny en zijn team er wel voor gezorgd hebben dat er geen bottlenecks in het systeem zitten.
We weten eigenlijk nog wat te weinig over de daadwerkelijke inhoud van de PS4. En dan bedoel ik dus ook wat er wel en niet aan is gezet of wat er nog meer voor technische zaken in zitten.

Maar jij kent het toch ook wel? Dat je in bv Windows ziet bij de scores van de pc dat de GPU een hele hoge score haalt, maar dat de rest daar niet in de buurt komt. Dan is ie niet echt in balans dus. Of het wel of niet gebruikt gaat worden is bij de PC wat anders, gezien je daar sowieso meer overhead hebt.

Ik bedoel ook niet dat de extra kracht nooit gebruikt gaat worden, maar het is duidelijk dat ze zich bij MS meer op de CPU hebben gefocussed dan op de GPU. Maar als je ziet dat ook de PS4 bij sommige (zij het 3rd party) wat problemen heeft om alles op 1080p met 60fps te doen, dan is het inderdaad zo dat het verschil minder groot is dan wat velen denken. Nou ligt dat mogelijk nog aan de nieuwe hardware en nieuwe devkit, maar het is toch wel zorgelijk.

Ik vind het in ieder geval wel een duidelijke zaak waar MS zijn focus op gelegd heeft en hoe men uiteindelijk bij de hogere getallen is gekomen (door het daadwerkelijk met games te testen). Het is in ieder geval niet een zaak die puur over specs gaan, er zijn nog meer technische foefjes die het geheel naar een hoger niveau tillen dan je blind te staren op het aantal Compute Units. Data Move Engines en de eSram zijn daar goede voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer uitleg over xbox one interface, navigatie, kinect etc :

http://www.destructoid.co...-uncluttered-262315.phtml
From what I've seen of the Xbox One interface, it seems that Microsoft has been listening to our gripes. I'd almost call the new one elegant. It's certainly clean and well-thought-out, and not unlike something you'd see on a mobile device.

Penella signed into the dash by just waving his hand. Actually, work went on to do so in the background before he even did that, as the Kinect was already seeing and trying to recognize everyone in the room. Waving was more of a confirmation that he was the one that wanted to sign in. From that confirmation, Xbox One pulls down all of Penella's settings, just as he had set up in Redmond, including all of his saved games, apps, and settings.
Kinect werkt dus zoals het hoort, herkent je gezicht, en download al je settings en info meteen.
The new dash is clean and simple. You have pins of your choosing, settings, and a home screen to pick from and interact with when scrolling from left to right. Gone are the second screens and guides and other nonsense. It's just one small set of simple black and green boxes that make up the dash, with everything you'd need right in front of your eyes. This is a UI for usefulness, not for flashiness. Bravo.
Een hele verbetering dus op de rommelige interface van de 360. Ook schijnt de xbox 4 apps tegelijkertijd te kunnen draaien en kun je naadloos snappen en switchen, echter kan er maar 1 game tegelijkertijd worden gedraaid. Mits digitaal wordt in het stuk ook aangegeven dat in 10seconden van het ene naar het andere spel kan worden geswitched.
While you can run multiple apps, only one game can be run at one time. Switching games is really easy, though. A voice command will have your current game shut down in 10 seconds, ready to load another.

The apps you have loaded can be snapped to the side of the screen, keeping them visible while you do other things. Imagine having a FAQ pulled up in Internet Explorer while playing a dungeon crawler, or Xbox Music running while you check up on your friends list. For game capture, pinning will be especially handy.

Game capture is pretty slick. We saw a marble maze game get instant capture of the last 30 seconds of buffered frames from a simple voice command. Xbox One's Upload Studio had a 720p 30fps clip waiting immediately after. Users can quickly edit, save, or share this clip with further commands. Another voice command can have you back in the game just as quickly.
ten slotte nog wat meer info over kinect
The Kinect does neat things for living room connectivity. It acts as a IR blaster on steroids, sending out so many IR beams that it completely fills a room. These beams bounce off walls and other surfaces, reflecting back at any exposed device in the room. This means that your electronics on shelves, even behind glass, will be able to be controlled by the Xbox One.

Microsoft has set up control schemes that work like Logitech's Harmony system. Your television, receiver, set top box, and other devices will work from your voice commands. We saw a television's volume change from voice commands in a demonstration.
Alles werkt dus vanaf de xbox, das wel een mooie feature, al je apparaten aansturen met voicecommands. Het lijkt er dus op dat mijn harmony one ook op ebay kan :)

Het enige wat er nu nog bij zou moeten is mkv ondersteuning en een volledige media speler in de one, dan kan mijn blu ray speler ook op ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:30:
Meer uitleg over xbox one interface, navigatie, kinect etc :

http://www.destructoid.co...-uncluttered-262315.phtml

[...]

Kinect werkt dus zoals het hoort, herkent je gezicht, en download al je settings en info meteen.

[...]

Een hele verbetering dus op de rommelige interface van de 360. Ook schijnt de xbox 4 apps tegelijkertijd te kunnen draaien en kun je naadloos snappen en switchen, echter kan er maar 1 game tegelijkertijd worden gedraaid. Mits digitaal wordt in het stuk ook aangegeven dat in 10seconden van het ene naar het andere spel kan worden geswitched.

[...]

ten slotte nog wat meer info over kinect

[...]

Alles werkt dus vanaf de xbox, das wel een mooie feature, al je apparaten aansturen met voicecommands. Het lijkt er dus op dat mijn harmony one ook op ebay kan :)

Het enige wat er nu nog bij zou moeten is mkv ondersteuning en een volledige media speler in de one, dan kan mijn blu ray speler ook op ebay

En dit zal helaas nooit gebeuren want Microsoft heeft ook zijn Xbox video en Pathe heeft zijn Pathé Thuis . Beetje je eigen ruiten ingooien als ze dat toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het kan altijd nog via apps komen lijkt me? Als VLC even opschiet met de Windows 8 app, zie ik dat wel gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de hardware het niet toestaat zal een app ook niet werken helaas. De one is geen pc waar je even een codec pack op installeert ;) Ik ben ook niet hoopvol op een volledig media centre in de one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:11:
Als de hardware het niet toestaat zal een app ook niet werken helaas. De one is geen pc waar je even een codec pack op installeert ;) Ik ben ook niet hoopvol op een volledig media centre in de one.
Windows 8 en RT hebben standaard ook geen MKV decoder, maar die willen ze nu wel gaan toevoegen. Moet dus gewoon gaan lukken. Codecs is geen rocketscience. Het probleem zal zich eerder zitten in hoe je aan je media komt. Kan me voorstellen dat je namelijk niet zomaar op de HD kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

media is het minste probleem. als die codecs inderdaad op 8 en RT komen dan is er een kleine kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:54:
Het kan altijd nog via apps komen lijkt me? Als VLC even opschiet met de Windows 8 app, zie ik dat wel gebeuren eigenlijk.
Maar microsoft keurt zelf de apps goed voor de windows store van Xbox en PC , ze hebben wel goedkeurt voor de pc maar het lijkt me sterk dat ze hem goedkeuren voor de Xbox .

Ik zou zeggen , koop gewoon je films of stream ze via Netflix of een andere VOD ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 23-09-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Rockvee2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:28:
[...]

Maar microsoft keurt zelf de apps goed voor de windows store van Xbox en PC , ze hebben wel goedkeurt voor de pc maar het lijkt me sterk dat ze hem goedkeuren voor de Xbox .

Ik zou zeggen , koop gewoon je films of stream ze via Netflix of een andere VOD ;)
Het hangt van de voorwaarden af. Als een app daaraan voldoet, dan hebben ze weinig in te brengen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:28:
[...]

Er zijn mensen die hun blu ray library ook digitaal opslaan :) scheelt opstaan, in de kast zoeken, schijfjes wisselen etc., om maar niet te speken van de mogelijkheid het in meerdere kamers af te spelen zonder daar een extra speler te moeten hebben. MKV is daarvoor een erg geschikte codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:52:
[...] Maar als je ziet dat ook de PS4 bij sommige (zij het 3rd party) wat problemen heeft om alles op 1080p met 60fps te doen, dan is het inderdaad zo dat het verschil minder groot is dan wat velen denken. Nou ligt dat mogelijk nog aan de nieuwe hardware en nieuwe devkit, maar het is toch wel zorgelijk.
Is dat zo? Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat het wel of niet soepel draaien van 3rd party (zeker zo vroeg) een indicatie is van pure kracht of het verschil daarin, maar eerder van kunde van de developers, devkit builds en meer zoals je zelf ook al eigenlijk aangeeft...
Als ik de filmpjes van InFamous 2nd son zie, maak ik me helemaal nergens druk om, het ziet er naar uit dat de PS4 meer dan krachtig genoeg is (imo)...
En als ik Forza zie, denk ik dat de X1 ook prima een tijdje mee kan...
Over verschillen kun je pas echt wat zeker weten als er benchmarks (of nog beter: 1st party AAA games) uit zijn.

Ik vind alleen wel dat MS een beetje wilde verhalen aan het maken is over het gat tussen de X1 en PS4, met allerlei woorden als "balance", "optimalisations" en "overstated". SONY hoor je gek genoeg amper over de performance of het verschil tussen beide consoles...

(Ja, ik weet het, eigenlijk voor de vs discussie, maar ik reageer liever in hetzelde topic als degene die ik quote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Forza is ook krachtig genoeg. 3rd party publishers zijn de enigen die met beide platformen werken. Ik zeg ook nergens dat de games niet mooi zijn of dat 1 van de consoles slecht zal zijn, maar ik bedoel meer dat beide consoles zo zijn problemen hebben met performance, waardoor je niet echt kunt zeggen dat 1 console slecht is.

Het zal verder ook alleen maar beter worden als er ook meer hardware beschikbaar komt voor de devs (gezien de huidige limieten in beschikbaar geheugen, processors e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:46:
[...]
Het hangt van de voorwaarden af. Als een app daaraan voldoet, dan hebben ze weinig in te brengen lijkt me?
Dat klopt maar denk je dat Sony Videos / Paramount / Pathe ermee akkoord gaat als Microsoft een mkv speler inbouwt in Xbox One ? Denk het niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:26:
Forza is ook krachtig genoeg. 3rd party publishers zijn de enigen die met beide platformen werken. Ik zeg ook nergens dat de games niet mooi zijn of dat 1 van de consoles slecht zal zijn, maar ik bedoel meer dat beide consoles zo zijn problemen hebben met performance, waardoor je niet echt kunt zeggen dat 1 console slecht is.
Klopt, dat geef ik juist aan, maar in jouw post die ik daar heb ge-quote stel je dat het verschil "minder groot is dan velen denken".
Ik bedoel juist dat je hierover nog geen uitspraken kunt doen, in ht voordeel van de PS4 noch in het voordeel van de X1. Nergens zeg ik ook dat Forza niet mooi is (ik zeg juist juist van wél!).

Ik denk wel dat als we straks vergelijkingen willen gaan maken, dat je het best 1st party games kunt pakken, omdat 3rd vaak voor de een gemaakt en naar de ander geport zijn, uberhaupt slecht gemaakt zijn of dat publishers deals hebben met SONY dan wel Mirosoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
vaagisdenaam schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:19:
[...]
SONY hoor je gek genoeg amper over de performance of het verschil tussen beide consoles...
Da's helemaal niet zo gek:
  • Of het verschil is inderdaad niet zo groot, dan gaat Sony daar natuurlijk niets over zeggen.
  • Of het verschil is inderdaad groot, dan geniet Sony nu al van de geruchten en houden ze hun kruit droog om daar rondom de launch nog flink mee uit te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja das inderdaad waar, niet zo gek dus eigenlijk. Hoe dan ook mond houden = win eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:46:
Ja das inderdaad waar, niet zo gek dus eigenlijk. Hoe dan ook mond houden = win eigenlijk
Hoef niet altijd , we zien het wel op Firstlook waar je op de X1 en P4 kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Verschil in kracht zou je eerder moeten analyseren door het vergelijken van vergelijkbare 1st party games inderdaad. Dus een Killzone SF vergelijken graphics wise met Halo 5, Forza 5/6 en GT6HD/GT7, enz. Multiplatform games vergelijken heeft waarschijnlijk niet zoveel zin; zelfs een ontwikkelaar als DICE heeft gewoon niet de kunde van developement voor een X1/PS4 vergeleken met respectievelijk 343 Industries of Guerilla Games. DICE blijft van nature een PC ontwikkelaar. Mooi voorbeeld is dat Killzone multiplayer nu al op 1080p 60fps draait, terwijl DICE daar de grootste problemen mee heeft. Komt natuurlijk ook deels doordat het een multiplatform engine betref, met de nodige overhead. Ander mooi voorbeeld is Halo 5, dat ook draait op 1080p 60fps, dankzij een volledige custom, in-house developed engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:01:
Verschil in kracht zou je eerder moeten analyseren door het vergelijken van vergelijkbare 1st party games inderdaad. Dus een Killzone SF vergelijken graphics wise met Halo 5, Forza 5/6 en GT6HD/GT7, enz. Multiplatform games vergelijken heeft waarschijnlijk niet zoveel zin; zelfs een ontwikkelaar als DICE heeft gewoon niet de kunde van developement voor een X1/PS4 vergeleken met respectievelijk 343 Industries of Guerilla Games. DICE blijft van nature een PC ontwikkelaar. Mooi voorbeeld is dat Killzone multiplayer nu al op 1080p 60fps draait, terwijl DICE daar de grootste problemen mee heeft. Komt natuurlijk ook deels doordat het een multiplatform engine betref, met de nodige overhead. Ander mooi voorbeeld is Halo 5, dat ook draait op 1080p 60fps, dankzij een volledige custom, in-house developed engine.
Ook is battlefield wel grotere schaal dan kz: sf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Trishul schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:01:
Ik ben benieuwd wat Bungie met Destiny gaat doen, daar hebben ze de kennis lijkt mij.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Gezien het hier toch weer even stil is (GTA?) hier maar een arcade-game die een beetje onder gesneeuwd is maar er toch wel erg nice uit ziet:

Vraag me af hoe dat met die pen werkt. Of dat via kinect of via controller gaat. Denk dat geen van beiden echt top is hiervoor. Op de mobiele app is het gewoon met je vinger, wat als nadeel heeft dat je met je vinger dus meteen het beeld blokkeert en niet goed kunt zien wat je nou moet tekenen.

Vraag me af of dit een game is voor kinderen, gezien de stijl zou je zeggen van wel, maar het ziet er qua gameplay daar misschien wat te moeilijk voor uit. Al met al wel mooie graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
De bizarre populariteit van indiegames laat wel zien hoe belangrijk graphics zijn. Daarnaast een van de grootste games ooit, minecraft, die knalt ook niet echt van je scherm. Microsoft laat het niet direct op het verschil in power liggen met de xboxone maar meer op het vlak van indie developers. De lijst met ps4 games is nu al drie keer groter dan die van de xboxone. Dat komt niet eens alleen door indie maar blijkbaar heeft sony naast die groep de deuren gewoon een stuk verder open staan dan microsoft. Microsoft is alleen maar bezig met inhaalslagen en ik vraag me af of dat gaat lukken of dat het een gevecht van 10 jaar gaar worden. Als je het mij vraagt is performance het gene waar we ons het minst druk om moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Je laatste zin zou goed passen in het versus topic ;).

Maar indiegames zijn in mijn overtuiging op dit moment vrij overrated. Er zaten afgelopen generatie enkele geweldige pareltjes tussen, maar dan heb je het ook wel gehad. Het lijkt alsof men nu doet dat elke indie game een aanwinst is voor het platform. Het verbaasd me ook echt enorm hoeveel de nadruk wordt gelegd op indiegames, F2P games, etc. Persoonlijk is dat echt niet wat ik zoek voor de nieuwe generatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:51:
Je laatste zin zou goed passen in het versus topic ;).

Maar indiegames zijn in mijn overtuiging op dit moment vrij overrated. Er zaten afgelopen generatie enkele geweldige pareltjes tussen, maar dan heb je het ook wel gehad. Het lijkt alsof men nu doet dat elke indie game een aanwinst is voor het platform. Het verbaasd me ook echt enorm hoeveel de nadruk wordt gelegd op indiegames, F2P games, etc. Persoonlijk is dat echt niet wat ik zoek voor de nieuwe generatie. :)
Tja... en de 56e editie van CoD is dan wel een aanwinst? Indiegames zijn vaak verrassingen (niet altijd positief), terwijl de overige games vaak meer van hetzelfde met een beetje extra zijn (bv. CoD serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:04:
[...]

Tja... en de 56e editie van CoD is dan wel een aanwinst? Indiegames zijn vaak verrassingen (niet altijd positief), terwijl de overige games vaak meer van hetzelfde met een beetje extra zijn (bv. CoD serie).
Ik denk dat 90% van de consumenten nog nooit een indie game heeft gezien. Die kopen inderdaad de console voor de kids voor de nieuwe COD, BF4 of de laatste disney game. Ik vraag me ook af waar de populariteit of de nadruk opeens vandaan komt. Ja er zitten echt goeie tussen, maar net als in de app store of google play is 90% nog steeds rommel (zowel grafisch als gameplay). De vraag is of je op je console ondergespamt wil worden met de laatste "aanwinsten" in de indie hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Gezien CoD beter loopt dan menig indiegame zou ik eigenlijk zeggen van wel ja :>
Sure, niet iedereen wil blijven hangen in dezelfde gameplay, maar blijkbaar is er vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:01
[...]Tja... en de 56e editie van CoD is dan wel een aanwinst? Indiegames zijn vaak verrassingen (niet altijd positief), terwijl de overige games vaak meer van hetzelfde met een beetje extra zijn (bv. CoD serie).
Ik ben helemaal niet op zoek naar een verrassing. Ik ben op zoek naar een spel wat mij plezier brengt en waar ik gewoon wat tijdverdrijf in kan vinden. Het gros (zo niet allemaal) van de indie games vind ik een verschrikking. Het ziet er niet uit, speelt van geen meter en de ego die van indy community afstraalt is enorm! Ik hoef al die niche producten niet net zoals ik het gros van de niche films niet hoef. Te wazig, te saai en net niet doordacht genoeg. Dus mij zou het persoonlijk een rotzorg zijn of er nu tien, honderd of geen indiegames zijn, ik speel ze niet.

Nuh, doe mij Halo 5, The Division of AC4 maar.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:22:
[...]
Gezien CoD beter loopt dan menig indiegame zou ik eigenlijk zeggen van wel ja :>
Sure, niet iedereen wil blijven hangen in dezelfde gameplay, maar blijkbaar is er vraag naar.
Ik denk eerder dat er een gebrek is aan snelle arcade shooters met mechanics als die van CoD. Er is vrijwel geen keuze (nee, BF is niet vergelijkbaar). Hopelijk kan Titanfall wat van de markt afsnoepen en laten zien dat het ook anders kan dan die uitgekauwde rommel. Ik heb alles tot aan BO2 braaf gekocht omdat ik me wel kon vinden in het "60 fps op current gen" verhaal, maar toen ik hoorde dat Ghosts wederom op dezelfde engine draait, ben ik er wel klaar mee. Zelfs de sterfanimaties zijn hetzelfde.

Dan geniet ik liever van een game als Limbo of Journey. :)

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 24-09-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Net de Day One op amazon.fr besteld. Verwachte leverdatum 23-25 November. 510,-. Ben benieuwd of ik hem dan ook daadwerkelijk ga krijgen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 24-09-2013 16:16 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Die zit toch al bij je xbox one pre-order?

[ Voor 157% gewijzigd door Stefmeister op 24-09-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Klopt, las verkeerd, dacht dat er ook een COD versie was, maar dat is de normale versie. Iig op amazon.fr kan je gewoon nog preorderen voor de Day One edition.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Las het bericht verkeerd, dacht dat je fifa los had gepre-orderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
m0nk schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:13:
Net de Day One op amazon.fr besteld. Verwachte leverdatum 23-25 November. 510,-. Ben benieuwd of ik hem dan ook daadwerkelijk ga krijgen.. :)
Goede tip! ik had de gewone bij .de besteld maar deze geannuleerd en day one gepreordered bij fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Goed nieuws dit !
Toch nog een kans om FIFA14 te verkopen/ruilen met iemand die geen day one heeft besteld en wel een lekker potje wil voetballen :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Toch blijft het een mooie deal met EA :) Gelijk een grote use base in de EU :) altijd positief.

Somige willen wel FIFA 14, maar spelen dat zo af en toe en hebben liever CoD ;) Dus ja dan is dit gewoon een heel mooi extraatje ;)

Ik heb wel de OE besteld.. FIFA 14 geannuleerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 25-09-2013 10:48 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• justifire
To_Tall schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:47:
Toch blijft het een mooie deal met EA :) Gelijk een grote use base in de EU :) altijd positief.

Somige willen wel FIFA 14, maar spelen dat zo af en toe en hebben liever CoD ;) Dus ja dan is dit gewoon een heel mooi extraatje ;)

Ik heb wel de OE besteld.. FIFA 14 geannuleerd ;)
OE :?

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
(day) One Edition neem ik aan

• justifire
Ooh ok nu snap ik hem :)
Heeft dus de losse game geannuleerd en de Day One edition besteld.

Overigens, hier nog 12 minuten nieuwe gameplay van Watchdogs op de TGS :

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het ziet er weer allemaal heel gelikt uit. Het enige dat ik me nog afvraag is of het niet te repetitief wordt. Ik ga hem sowieso kopen, person of interest trok mijn aandacht en in het verlengde daarvan spreekt dit soort games me dan ook meteen heel erg aan. Ben benieuwd.

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
Wanneer komt er eens duidelijk en GOED nieuws vanaf Microsoft over de XB1!?

Gaan ze eerst de release uitstellen en verschaffen ze vervolgens helemaal geen duidelijkheid over de echte releasedatum. Als troost komen ze aanzetten met een game waar ik dus echt helemaal geen klap aan vind. Daarnaast heeft de verkoper in dit verhaal (bol.com) zich volledig stil gehouden. Zijn ook geen pluspunten.

Ook verwacht ik niet dat de Xbox One echt het multimediacenter wordt waarnaar ik eigenlijk op zoek ben. Alleen al omdat ik grote twijfels heb of .MKV bestanden ondersteund worden.

Nu heb ik de XBox One (preorder) als cadeau gekregen, maar ik zit er steeds meer aan te denken om 'm te annuleren..... :(

• Rockvee2
  • Niet online
Wacht nou gewoon af totdat hij beschikbaar is, nu is het alleen moddergooien. Je hebt hem cadeau gehad (gratis) .

• uchiha tijntje
Ach, over 1 maand en 27 dagen (even uit mijn hoofd) heb ik een X1 onder mijn tv staan. Dat vind ik vrij duidelijk en goed nieuws ;)

En met nog 2 maandjes GTA 5 Online vliegen die ook zo voorbij :P

Heb er echt al zin in!

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-09-2013 17:00 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.