Wel veel mono-color trouwens (groen), ik neem aan dat het nog verandert? Metro is naar mijn mening op zijn mooist met een redelijke hoeveelheid basis tiles in combinatie met kleurrijke tiles. Er lijkt ook veel minder ruimte voor reclame want de laatste 360 upgrade was dat echt te veel. Spotlight functies vind ik prima (graag zelfs), maar nu zit het overal.
Nog een linkje naar? Want die eerste is weg...joffrey19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:26:
Ziet er echt dik uit, wordt hier wel enthousiast van.
http://www.vg247.com/2013...rd-leaks-online-in-video/X-Fighter schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:40:
[...]
Nog een linkje naar? Want die eerste is weg...
PSN: Finally_Chris
Hier een ander filmpje trouwens:
Vind hem daar wel erg veel op lijken qua uiterlijk trouwens. En aangezien het nog wel enigszins afwijkt van de screens, verwacht ik dat het nog wel wat anders eruit gaat zien, maar vooralsnog vind ik het wel lekker vloeiend werken, iets waar ik op de 360 wel genoeg van heb
Vind hem daar wel erg veel op lijken qua uiterlijk trouwens. En aangezien het nog wel enigszins afwijkt van de screens, verwacht ik dat het nog wel wat anders eruit gaat zien, maar vooralsnog vind ik het wel lekker vloeiend werken, iets waar ik op de 360 wel genoeg van heb
Ik vind dat in/uit de game gaan wel netjes gedaan, lekker soepel. Al vraag ik me af of alle games door blijven draaien, dat lijkt me in veruit de meeste gevallen niet handig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het is geen klein ding nee
.
Ben erg benieuwd naar het dashboard. Wat ik er tot nu toe van heb gezien en gelezen werkt het lekker vlot en is het volgens mij ook lekker zelf in te richten. Verder valt het me inderdaad op dat er een stuk minder ruimte is voor generieke advertisement. Vind aanbiedingen of wat dan ook die aansluiten bij je smaak wel prima trouwens.
Ben erg benieuwd naar het dashboard. Wat ik er tot nu toe van heb gezien en gelezen werkt het lekker vlot en is het volgens mij ook lekker zelf in te richten. Verder valt het me inderdaad op dat er een stuk minder ruimte is voor generieke advertisement. Vind aanbiedingen of wat dan ook die aansluiten bij je smaak wel prima trouwens.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Hoop alleen dat de Kinect onder de TV ook zo goed werkt als erop, want als die erop moet dan hangt die balk over mijn scherm heen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat werkt echt wel goed, is met de huidige ook al zo. Gelukkig maar want anders moet ik hem aan mijn plafond hangen om boven mijn projectiescherm uit te komen.Phusebox schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:04:
Hoop alleen dat de Kinect onder de TV ook zo goed werkt als erop, want als die erop moet dan hangt die balk over mijn scherm heen

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik hoor net dat xbox music via de browser gratis wordt voor beperkte tijd en dat er een android en ios app aan gaan komen, als ze dan ook nog eens offline luisteren mogelijk maken, wordt het echt een concurent voor spotify en deezer.
Verwijderd
Weet niet of dit al eerder gepost is, hele discussies gaande op internet over een artikel gepost op wccf tech :
http://wccftech.com/rumor...pu-core-stacked-main-soc/
http://gamrconnect.vgchar...read.php?id=167475&page=1
Als je door alle links heen gaat (is nogal veel) staan er speculaties in die wel hout snijden :
echter zoals topic starter op vgchartz al aangeeft :
http://www.eurogamer.net/...ry-hands-on-with-xbox-one
Beide overigens uit juni, dus intussen veel veranderd.
Overigens op idigital foundry ook de laatste vergelijkingen Xbox _ ps4 qua hardware :
http://www.eurogamer.net/...ed-in-production-hardware
Een hoop leesvoer maar staan wel interessante speculaties en ook feiten in.
http://gamrconnect.vgchar...read.php?id=167475&page=1
Als je door alle links heen gaat (is nogal veel) staan er speculaties in die wel hout snijden :
echter zoals topic starter op vgchartz al aangeeft :
De quote van van Albert Penelli wordt er ook weer bijgehaald. :So now your asking "Why can't MS just come out and say this? Well, according to an Insider, there is a NDA (Non Disclosure Agreement) Between AMD-INTEL and Sony (Intel is involved because Intel and AMD cross license the x86 architecture). This NDA is supposed to end on September 29th. That's when MS should start talking.
It's a great rumor, I'm not getting my hopes up, but it really seems like MS is not telling us something.
Is er iets wat MS nog niet heeft verteld? Digital Foundry heeft een hands on gehad met beide consoles, Xbox one volgens hen vloeiend waar de PS4 nog wel eens stotterde :Performance: I’m not dismissing raw performance. I’m stating – as I have stated from the beginning – that the performance delta between the two platforms is not as great as the raw numbers lead the average consumer to believe. There are things about our system architecture not fully understood, and there are things about theirs as well, that bring the two systems into balance.
People DO understand that Microsoft has some of the smartest graphics programmers IN THE WORLD. We CREATED DirectX, the standard API’s that everyone programs against. So while people laude Sony for their HW skills, do you really think we don’t know how to build a system optimized for maximizing graphics for programmers? Seriously? There is no way we’re giving up a 30%+ advantage to Sony. And ANYONE who has seen both systems running could say there are great looking games on both systems. If there was really huge performance difference – it would be obvious.
I get a ton of hate for saying this – but it’s been the same EVERY generation. Sony claims more power, they did it with Cell, they did it with Emotion Engine, and they are doing it again. And, in the end, games on our system looked the same or better.
I’m not saying they haven’t built a good system – I’m merely saying that anyone who wants to die on their sword over this 30%+ power advantage are going to be fighting an uphill battle over the next 10 years
Beide overigens uit juni, dus intussen veel veranderd.
Overigens op idigital foundry ook de laatste vergelijkingen Xbox _ ps4 qua hardware :
http://www.eurogamer.net/...ed-in-production-hardware
Een hoop leesvoer maar staan wel interessante speculaties en ook feiten in.
Further information on the technological make-up of the Xbox One's processor were revealed last week at Hot Chips 25, hosted at Stanford University in California, where Microsoft's John Sell and Patrick O'Connor revealed that the chip does indeed feature five billion transistors incorporated into a 363mm2 die (in comparison, AMD's top-end Radeon HD 7970 graphics card features a 4.3-billion transistor chip with a 365mm2 die). Advanced power-saving reduces the juice consumed by the chip to just 2.5 per cent when it is in a standby state.
Most of the stats revealed in the presentation tie in closely with the white papers describing beta "Durango" hardware, previously revealed in the SuperDaE leaks, though there are some interesting new additions, such as a 30GB/s link from the CPU to the DDR3 RAM. In contrast, PlayStation 4 is believed to have 20GB/s access to the 8GB of GDDR5, while the graphics hardware has the full 176GB/s bandwidth available. We also see that the 32MB of ESRAM (embedded static RAM) used by Xbox One for accelerated GPU processing is actually a cluster of four 8MB modules, each with a 256-bit bus, operating in parallel to facilitate its wide bandwidth.
The combination of the CPU performance increase in combination with its cluster of custom "Data Move Engines" strongly suggests that while PlayStation 4 has an undoubted graphics hardware advantage, the Xbox One's CPU capabilities are a significant step ahead. Audio-wise, Microsoft's hardware is also impressive, with DSP effects, mixing and other features effectively available for "free" to developers, where PS4's set-up only decodes compressed audio formats. It's understood that these hardware features are being incorporated into major middlewares, which potentially sees the audio burden on CPU reduced on Xbox One.
But perhaps the biggest surprise from the glut of information revealed at Hot Chips is the inclusion of 8GB of eMMC NAND memory, included in addition to the 500GB hard drive. This is the same sort of storage found in smartphones, Wii U and the 12GB PlayStation 3. Further details on how the memory is used were not forthcoming from Microsoft, but development sources tell us that they have no access to the NAND, all but confirming that the additional storage is used for the operating system and perhaps the apps that can run side-by-side with gameplay
Traditionally, a stronger graphics chip makes much more of an impact to overall performance in console architecture - a state of affairs borne out by Microsoft's own Xbox 360, and the approach taken by Sony with PlayStation 4, which also enjoys an overall bandwidth advantage from its unified pool of GDDR5 RAM. However, behind the scenes, the platform holder is adamant that Xbox One is highly competitive with its Sony rival while at the same time championing its multi-OS system as the means by which Xbox One will do things that no other games machine has done in the past - something we had a taste of at Gamescom a couple of weeks ago.
Op bepaalde punten kan ik het er wel mee eens zijn.
MS heeft gewoon een grotere stap voor Sony,
MS is een OS ontwikkelaar zowel voorzakelijke doeleinde dus High Performance persen op minder. Kijk maar naar de embeded systemen. Die zijn kwa hardware vaak veel minder dan de variant die op desktops draaid maar de performace is vaak gelijk al dan niet beter.
Op 3D technieken staat MS ook best wel hoog. DirectX is niet voor niets een belangrijke API voor gaming computers. Wat ook al 10 talen jaren wordt gebruikt om grpaichs zo goed en best mogelijk te laten draaien.
Dus ja Minder sterke hardware en de kennis van veel ontwikkelaars op DirectX zou het best kunnen zijn dat ontwikkelaars mooiere of gelijk aan de PS4 games kunnen maken. dat de PS4 sterker is hoeft niet te zeggen dat deze ook beter is.
En om nou niet gelijk als fanboy uit te worden gemaakt.
de cell processor van de Ps3 is een veel sterekere processor dan die in de 360. bandbreedte in de PS3 is ook veel hoger dan de 360. Toch zijn somige games beter geimplemeteerd in de 360 dan op de PS3 waarom? Voor de 360 was gewoon makkelijker te programeren. Hoofd ontwikkeling was dus op de 360 en werdt geport naar de Ps3.
Dat eigen ontwikkelaars dan weer voor exclusives beter en mooiere games konden maken maakt niet zo veel uit. gezien de meeste games toch cross platform zijn. Ontwikkelaars gaan dan voor simpel en snel.
MS heeft gewoon een grotere stap voor Sony,
MS is een OS ontwikkelaar zowel voorzakelijke doeleinde dus High Performance persen op minder. Kijk maar naar de embeded systemen. Die zijn kwa hardware vaak veel minder dan de variant die op desktops draaid maar de performace is vaak gelijk al dan niet beter.
Op 3D technieken staat MS ook best wel hoog. DirectX is niet voor niets een belangrijke API voor gaming computers. Wat ook al 10 talen jaren wordt gebruikt om grpaichs zo goed en best mogelijk te laten draaien.
Dus ja Minder sterke hardware en de kennis van veel ontwikkelaars op DirectX zou het best kunnen zijn dat ontwikkelaars mooiere of gelijk aan de PS4 games kunnen maken. dat de PS4 sterker is hoeft niet te zeggen dat deze ook beter is.
En om nou niet gelijk als fanboy uit te worden gemaakt.
de cell processor van de Ps3 is een veel sterekere processor dan die in de 360. bandbreedte in de PS3 is ook veel hoger dan de 360. Toch zijn somige games beter geimplemeteerd in de 360 dan op de PS3 waarom? Voor de 360 was gewoon makkelijker te programeren. Hoofd ontwikkeling was dus op de 360 en werdt geport naar de Ps3.
Dat eigen ontwikkelaars dan weer voor exclusives beter en mooiere games konden maken maakt niet zo veel uit. gezien de meeste games toch cross platform zijn. Ontwikkelaars gaan dan voor simpel en snel.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Aan het eind van de dag kun je natuurlijk eindeloos blijven speculeren en discussiëren, we zullen het echt pas op zijn vroegst eind 2014 weten als de tweede generatie games verschijnt, maar zelfs dan is het nog moeilijk te zeggen.
PS3 en Xbox 360 leveren nu al zeven jaar strijd, maar kun je nu echt een duidelijke winnaar aanwijzen? Voor mijn gevoel niet echt, en ik verwacht dat dit de komende 8 jaar ook het geval zal zijn.
PS3 en Xbox 360 leveren nu al zeven jaar strijd, maar kun je nu echt een duidelijke winnaar aanwijzen? Voor mijn gevoel niet echt, en ik verwacht dat dit de komende 8 jaar ook het geval zal zijn.
Interessante hardware post. Wel wat technisch, dus ik kan niet alles volgen, maar in ieder geval zullen we binnenkort wel meer gaan zien. Ik markeer in ieder geval 29 september.
Ik vraag me overigens wel af (gezien we de hardware van Sony ook niet gezien hebben) of niet beide consoles die hardwareboost krijgen, maar vooralsnog maakt het me weinig uit. Ik zou het overigens wel een heftige troll-actie vinden als uiteindelijk blijkt dat de X1 toch sneller is dan de PS4, maar voorlopig blijf ik nog wat skeptisch.
Ik zie trouwens dat we die Data Move Engines weer terugzien in dat eurogamer artikel. Daar was ik laatst naar aan het zoeken, maar kon het toen niet meer vinden. Is in ieder geval een leuk stukje techniek
Ik vraag me overigens wel af (gezien we de hardware van Sony ook niet gezien hebben) of niet beide consoles die hardwareboost krijgen, maar vooralsnog maakt het me weinig uit. Ik zou het overigens wel een heftige troll-actie vinden als uiteindelijk blijkt dat de X1 toch sneller is dan de PS4, maar voorlopig blijf ik nog wat skeptisch.
Ik zie trouwens dat we die Data Move Engines weer terugzien in dat eurogamer artikel. Daar was ik laatst naar aan het zoeken, maar kon het toen niet meer vinden. Is in ieder geval een leuk stukje techniek
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2013 14:38 ]
Hardware is niet zo zeer belangrijk, als de software optimaal is kan een super computer die slecht geoptimaliseerd langzamer zijn met berekenen minder doen dan een 80386 die optimaal geprogrammeerd is.Martinspire schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:36:
Interessante hardware post. Wel wat technisch, dus ik kan niet alles volgen, maar in ieder geval zullen we binnenkort wel meer gaan zien. Ik markeer in ieder geval 29 september.
in de strijd met PS3 en 360 is dat al lang gebleken gezien de PS3 kwa hardware vooruitliep op de 360, Ik denk ook dat er meer uit de PS3 te halen valt dan wat nu gedaan wordt. Alleen de optimalisatie loopt erg achter. In mijn mening is dan ook de 360 winnaar. gezien het feit dat beide consoles dezelfde performance kwa games hebben. Terwijl de PS3 toch meer in huis heeft kwa hardware.
Verwijderd
Het is allemaal heel erg technisch, duurde ook een paar dagen voor ik er helemaal doorheen was en ik snap ook nog niet alles.
Post is eenvoudig te splitsen in :
gerucht : Xbox heeft een aparte dGPU boven op de jaguar processor (dus eigenlijk twee grafische kernen), dat is het hele stuk van de eerste link, de links verder zijn allemaal redenen en speculaties waarom het zo is. Overigens neem ik het ook met een korrel zout, lijkt me onwaarchijnlijk dat dit nooit gemeld zou zijn.
Feit : Xbox one heeft 8GB flash aan boord voor het besturingsysteem, dit zou gedeeltelijk verklaren waarom de interface en het "snappen" allemaal zo soepel draait, ook al in Beta fase.
Feit : Xbox one heeft een aparte geluidsprocessor waardoor de CPU zelf wordt ontlast, PS4 heeft dit niet, waardoor de CPU op de PS4 het geluid ook moet regelen (zie het als onboard geluid en aparte geluidskaart in een PC)
Feit : CPU op de Xbox communiceert met DDR op 30GB/sec, PS4 met 20GB/sec (echter PS4 meer shaders en GDDR5, dus hogere bandwith overall op de PS4, denk niet dat er echt veel tussen die twee zit wat dat betreft)
Verder blijkt de Xbox chips 5 miljard transistoren te hebben waar niet verklaard wordt waarom dat er zoveel meer zijn dan de PS4, weat weer de speculatie naar voren brengt over de dGPU.
Feit : ESram op Xbox one is onderverdeeld in 8MB stukjes met ieder zijn eigen 256bits geheugen bus. Dit verklaard de 204GB/sec doorvoersnelheid die een stuk hoger ligt dan in eerste instantie gedacht
Post is eenvoudig te splitsen in :
gerucht : Xbox heeft een aparte dGPU boven op de jaguar processor (dus eigenlijk twee grafische kernen), dat is het hele stuk van de eerste link, de links verder zijn allemaal redenen en speculaties waarom het zo is. Overigens neem ik het ook met een korrel zout, lijkt me onwaarchijnlijk dat dit nooit gemeld zou zijn.
Feit : Xbox one heeft 8GB flash aan boord voor het besturingsysteem, dit zou gedeeltelijk verklaren waarom de interface en het "snappen" allemaal zo soepel draait, ook al in Beta fase.
Feit : Xbox one heeft een aparte geluidsprocessor waardoor de CPU zelf wordt ontlast, PS4 heeft dit niet, waardoor de CPU op de PS4 het geluid ook moet regelen (zie het als onboard geluid en aparte geluidskaart in een PC)
Feit : CPU op de Xbox communiceert met DDR op 30GB/sec, PS4 met 20GB/sec (echter PS4 meer shaders en GDDR5, dus hogere bandwith overall op de PS4, denk niet dat er echt veel tussen die twee zit wat dat betreft)
Verder blijkt de Xbox chips 5 miljard transistoren te hebben waar niet verklaard wordt waarom dat er zoveel meer zijn dan de PS4, weat weer de speculatie naar voren brengt over de dGPU.
Feit : ESram op Xbox one is onderverdeeld in 8MB stukjes met ieder zijn eigen 256bits geheugen bus. Dit verklaard de 204GB/sec doorvoersnelheid die een stuk hoger ligt dan in eerste instantie gedacht
Verwijderd
Niete helemaal waar, de grafische kern in de 360 was krachtiger dan die in de PS3, de CPU in de PS3 was wel weer veel krachtiger (theoretisch) dan de 360, echter bleek dat ontwikkelaars hier niet het onderste uit de kan konden halen op een makkelijke manier. Logisch dan ook dat voor de PS4 sony vol inzet op grafische kracht en niet puur op CPU performance, wat dat betreft geleerd van de PS3.To_Tall schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:12:
[...]
Hardware is niet zo zeer belangrijk, als de software optimaal is kan een super computer die slecht geoptimaliseerd langzamer zijn met berekenen minder doen dan een 80386 die optimaal geprogrammeerd is.
in de strijd met PS3 en 360 is dat al lang gebleken gezien de PS3 kwa hardware vooruitliep op de 360, Ik denk ook dat er meer uit de PS3 te halen valt dan wat nu gedaan wordt. Alleen de optimalisatie loopt erg achter. In mijn mening is dan ook de 360 winnaar. gezien het feit dat beide consoles dezelfde performance kwa games hebben. Terwijl de PS3 toch meer in huis heeft kwa hardware.
Feit over de 8Gb Flash. Flash mem is een stuk sneller dan conventionele HDD. Echter de huidige 360 heeft ook flash geloof 512 MB aan boord. voor het OS.
Dat heeft echt niets te maken met hoe soepel het OS loopt. Dat regelt gewoon de CPU. Tov de 360 blijft alleen het OS op de achtergrond mee draaien terwijl op de 360 deze een stuk minder resources heeft om snel te schakelen.
Dat heeft echt niets te maken met hoe soepel het OS loopt. Dat regelt gewoon de CPU. Tov de 360 blijft alleen het OS op de achtergrond mee draaien terwijl op de 360 deze een stuk minder resources heeft om snel te schakelen.
Hier is nog een linkje naar de kerel die een X1 zou hebben en de RYSE Demo speelt...
http://www.worldstarhipho...hp?v=wshh84UE50pjBxvN5ToX
Zelf kan ik nog niet kiezen of ik nou voor de X1 of PS4 ga. Wel vind ik het fijn dat de X1 niet zoveel verandert is van de X360 qua dashboard. Heb die blokken nooit echt irritant gevonden. Wel zou ik t leuk vinden als je t dashboard wat meer kan customizen. Een startscherm waar je zelf blokken in kan zetten zou handig zijn zodat je snel NetFlix oid kan opstarten. Het Pins blokje op de 360 vind ik niet zo fijn namelijk...
http://www.worldstarhipho...hp?v=wshh84UE50pjBxvN5ToX
Zelf kan ik nog niet kiezen of ik nou voor de X1 of PS4 ga. Wel vind ik het fijn dat de X1 niet zoveel verandert is van de X360 qua dashboard. Heb die blokken nooit echt irritant gevonden. Wel zou ik t leuk vinden als je t dashboard wat meer kan customizen. Een startscherm waar je zelf blokken in kan zetten zou handig zijn zodat je snel NetFlix oid kan opstarten. Het Pins blokje op de 360 vind ik niet zo fijn namelijk...
Gegroet!
Verwijderd
Je windows draait toch ook soepeler op een SSD dan op een HDD? zo moet je het vergelijken, sorry als dat niet helemaal duidelijk over kwamTo_Tall schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:18:
Feit over de 8Gb Flash. Flash mem is een stuk sneller dan conventionele HDD. Echter de huidige 360 heeft ook flash geloof 512 MB aan boord. voor het OS.
Twijfel, playstation 4 heeft secundaire cpu voor taken zoals background downloading en misschien audioVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:13:
Ik twijfel of dit waar is. Als het waar is, dan zou dit betekenen dat xbox one grafisch het sterkst is. Lijkt mij dat je dit toch gelijk naar buiten brengt om zo meer xbo ones te verkopen? Is toch wel iets waarmee je een hoop mensen misschien laat switchenVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:12:
Weet niet of dit al eerder gepost is, hele discussies gaande op internet over een artikel gepost op wccf tech :
[ Voor 41% gewijzigd door iSpaceman op 09-09-2013 17:09 . Reden: reactie ]
ook niet want Flash drive voor de console of iig voor een embeded device gebruikt ander type flash dan dat in een SSDVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:20:
[...]
Je windows draait toch ook soepeler op een SSD dan op een HDD? zo moet je het vergelijken, sorry als dat niet helemaal duidelijk over kwam
EEPROM als ik het goed heb. Dit type geheugen moet eerst geformatteerd worden voor het opnieuw beschreven kan worden terwijl NAND overschreven kan worden.
EEPROM is een type ROM. Dat alleen door een commit overschreven kan worden. Nadeel hiervan is dat indien een device uitvalt bij het herprogrameren vaak je commit kwijt bent of zelfs je systeem gebrikt hebt. Tegen wordig zit er wel een systeem in die je ROM terug kan schrijven naar voorgaande staat.
Verwijderd
grappig, vergelijk xbox in grootte tov andere consoles 
http://uk.ign.com/videos/2013/09/09/xbox-one-size-comparison
http://uk.ign.com/videos/2013/09/09/xbox-one-size-comparison
De playstation heeft toch geen secundaire cpu? neem aan dat een gedeelte van de processor gereserveerd is voor op de achtergrond te downloaden?
laat maar, is het xbox topic.
Ik ben wel benieuwd of er nog door microsoft gecommuniceerd gaat worden. Stel voor dat er na 29 september gezegd mag worden dat er een zeer snelle gpu in de xbox zit. Zou best wat teweeg kunnen brengen. Niet in de pre-orders, maar dat is in verhouding maar een klein percentage van de mensen die een nieuwe console gaan kopen.
laat maar, is het xbox topic.
Ik ben wel benieuwd of er nog door microsoft gecommuniceerd gaat worden. Stel voor dat er na 29 september gezegd mag worden dat er een zeer snelle gpu in de xbox zit. Zou best wat teweeg kunnen brengen. Niet in de pre-orders, maar dat is in verhouding maar een klein percentage van de mensen die een nieuwe console gaan kopen.
[ Voor 56% gewijzigd door Chrosser op 09-09-2013 16:57 ]
http://uk.ign.com/videos/...-one-hands-on-impressionsAtlAntA schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:43:
Is die kinect niet wat groot?
http://img543.imageshack.us/img543/7467/91ax.jpg
Hands on met X1 van IGN. Laat zien dat de nieuwe Kinect niet groter is dan die van nu.
Overall vind ik het een mooi en strak design, en qua grootte is het ook prima en niet veel groter dan bijv. de Elite versie.
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2013 16:59 ]
Verwijderd
FoutiSpaceman schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:23:
[...]
Fout, playstation 4 heeft secundaire cpu voor taken zoals background downloading en audio
[...]
Ik twijfel of dit waar is. Als het waar is, dan zou dit betekenen dat xbox one grafisch het sterkst is. Lijkt mij dat je dit toch gelijk naar buiten brengt om zo meer xbo ones te verkopen? Is toch wel iets waarmee je een hoop mensen misschien laat switchen
Edit : Zag je edit, je hebt gelijk, dit is niet het vs topic
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 17:00 ]
Nou ja de X1 is niet veel groter dat de eerste 360 en net zo groot als de PS3
Apparaat is beetje net zo groot als gemiddeld audio component..
Zo nu wordt het tijd voor ingame filmpjes van Xbox titels zoals fifa, nba en Battlefield
.
Zou inderdaad voor het geheel wel mooi zijn als hij gewoon de 'standaard' audio component maat (43 cm?) zou hebbenTo_Tall schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:02:
Nou ja de X1 is niet veel groter dat de eerste 360 en net zo groot als de PS3![]()
Klopt, maar het zou wel een stuk handiger zijn. Mijn 360 staat ook wel in een kastje bij andere audio componenten. Maar valt redelijk op als de kast openstaat. Is toch nodig als alles aan staat ;-) en ja dan valt hij redelijk uit de smaak.TheVMaster schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:22:
[...]
Zou inderdaad voor het geheel wel mooi zijn als hij gewoon de 'standaard' audio component maat (43 cm?) zou hebbenOp zich maakt mij de maat niet uit, hij staat toch in een kastje!
wat ik wel jammer vind is het hoogglas zwat wat wordt gebruikt.
Krast snel vingers zie er duidelijk op. Terwijl als ze een matzwarte of iig wat ook op audio componenten wordt gebruikt minder snel vies wordt maar dan zal de X1 wel redelijk uit de smaak vallen. Mensen willen er ook mee showen
De one is 38 cm breed meen ik dus helaas geen standaard maat.
34cm dacht ik, 38 is wel heel erg breed.Phusebox schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:18:
De one is 38 cm breed meen ik dus helaas geen standaard maat.
Ik wist wel dat de 1 wat groter zou zijn dan de slim maar hij is echt beduidend groter en iets groter dan de 360. Daarnaast is de 1 nogal hoekig en hebben zowel de slim als de 360 wat rondingen waardoor die kleiner lijken dan ze zijn.
Ik sta wat design betreft nogal ambivalent tegenover de 1. Hij is niet lelijk en tegelijkertijd oogt het wat massief.
De usb poort aan de zijkant lijkt misplaatst. Waarom niet een klepje aan de voorkant met wat usb poorten voor eventueel toekomstige bedraade controllers of wat voor spul dan ook. Draadloze controllers hebben altijd wat latency.
Al met al maken de afmetingen me nieuwsgierig hoe de binnenkant er uit ziet. Hoewel ik denk dat een groot deel daarvan besteedt is aan koeling.
Ik sta wat design betreft nogal ambivalent tegenover de 1. Hij is niet lelijk en tegelijkertijd oogt het wat massief.
De usb poort aan de zijkant lijkt misplaatst. Waarom niet een klepje aan de voorkant met wat usb poorten voor eventueel toekomstige bedraade controllers of wat voor spul dan ook. Draadloze controllers hebben altijd wat latency.
Al met al maken de afmetingen me nieuwsgierig hoe de binnenkant er uit ziet. Hoewel ik denk dat een groot deel daarvan besteedt is aan koeling.
Nah dat viel volgens mij wel mee. in 1 van MS filmpjes zag je de 1 openstaan.mowa schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:39:
Links zit de BR speler die neemt wel wat ruimte in. rechts is een koelblok niet veel groter dan die van de 36 alleen ipv 2 kleine fans achter nu een 12MM fan er boven geplaatst die lucht naar binnen blaast. openingen aan de zijkant en achterkant kan de warme lucht weer weg. je moet je X1 dus niet strak tegen de bovenkant van een kastje aan zetten. Zij kant kan denk ik wel blo keren als de achterkant maar vrij blijft. en daar geen warmte kan op hopen zo ja dan zal de X1 ook een vrij zijkant nodig hebben vandaar.
Bij mij komt hij op een bureauplank te staan dat 35cm breed is. De zijkanten zijn wel geblokkeerd, maar de boven- en achterkant wel lekker vrij. Hopen dat hij niet al te heet wordt
Heb geen zin om nieuwe meubels te kopen.
Verwijderd
Devs van Ryse zijn bezig met implementatie van de rumble triggers, op zich denk ik een aardige toevoeging en gebruik van de triggers, in plaats van on screen prompts gaan je vingers trillen als er een optie tot execution is :
http://www.oxm.co.uk/6203...ntrollers-trigger-rumble/
http://www.oxm.co.uk/6203...ntrollers-trigger-rumble/
Ryse gaat er steeds beter uitzien qua spel, nog steeds jammer dat ze helemaal niets meer met de kinect doen maar misschien komt dat ook nog terugExecutions are a lot more sophisticated, nowadays. There's still a highlight effect to assist the hopelessly butter-fingered, but in order to nail the perfect timing (and achieve Legendary status), you'll need to be mindful of other, subtler cues - chiefly animations, the audio and camera movement. You'll also need to think about what, exactly, you want to earn from your execution - taps of the D-pad correspond to health, XP, damage and "Focus" gauge boosts.
Verwijderd
Waar staat dat ze niks met de kinect doen voor Ryse? Op de E3 vertelden ze juist dat je voice commando's kan geven aan je troepen.
Bovenkant is alleen lucht aanvoer. achterkant en zijkant is afvoer.Silversin schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:08:
Bij mij komt hij op een bureauplank te staan dat 35cm breed is. De zijkanten zijn wel geblokkeerd, maar de boven- en achterkant wel lekker vrij. Hopen dat hij niet al te heet wordtHeb geen zin om nieuwe meubels te kopen.
Kan best zijn als je kabels aan de achterkant hebt zitten de afvoer onvoldoende is. Daarom ook de zijkant zeker een cm of 10 vrijhouden.
Hmm. Ik ging mijn PS3 bovenop mijn Xbox One zetten. Zal precies van dat idee moeten afstappen en voor andere oplossing zoeken...
Verwijderd
Ok, die heb ik gemist dan, ik had begrepen dat ze het hele kinect verhaal overboord hadden gegooid na de eerste build.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:04:
Waar staat dat ze niks met de kinect doen voor Ryse? Op de E3 vertelden ze juist dat je voice commando's kan geven aan je troepen.
Verwijderd
Albert Penello gereageerd op het dGPU gerucht :
https://twitter.com/albertpenello/status/377210559235514368
Geen dGPU dus,
Geen dGPU dus,
Wel weer de opmerking dat de theoretische verschillen "overstated" zijn. Blijf het idee houden dat er iets is wat nog niet naar buiten is gebracht.No add'l dGPU. Working on more tech deep-dives. XBO is plenty capable now and in the future. Perf. differences are greatly overstated.
Dat kan, maar aan de andere kant kunnen ze ook slecht zeggen: "Klopt, 30% minder krachtig, om precies te zijn!"Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:52:
Wel weer de opmerking dat de theoretische verschillen "overstated" zijn. Blijf het idee houden dat er iets is wat nog niet naar buiten is gebracht.
Bovendien, Ms weet bij god niet hoe krachtig de PS4 is en Sony weet net zo min hoe krachtig de X1 is. Geen van beide bedrijven kan hier dus uitspraken over doen. Die twitter neem ik dan ook met een korreltje zout...
Toch nog even wat inkijkjes in de X1. Ze zijn ongetwijfeld al eens gepost maar nogmaals voor degenen die ze nog niet heeft gezien.
Het is duidelijk dat de koeler een behoorlijke ruimte inneemt.
Het moederbord beslaat het gehele oppervlak van de kast.

Het is duidelijk dat de koeler een behoorlijke ruimte inneemt.
Het moederbord beslaat het gehele oppervlak van de kast.

Verwijderd
ter vergelijk, de slim aan de binnenkant :

Meer ruimte in de one uiteraard omdat deze nu eenmaal groter is, koelers lijken tot wel wat op elkaar

Meer ruimte in de one uiteraard omdat deze nu eenmaal groter is, koelers lijken tot wel wat op elkaar
Was toch al bekend? de NDA tot sept zou betekenen dat het de hawai GPU betrof die op zijn zachtst gezegt vrij zwaar op de productiekosten van de xbone zou drukken. Daarnaast zouden de grafische verschillen al heel snel merkbaar hadden moeten zijn in het voordeel van de xbone. De hawai GPU van AMD gaat head to head met de geforce titan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:52:
Albert Penello gereageerd op het dGPU gerucht :
Geen dGPU dus,
Inderdaad, verschilende devs roepen nog steeds een verschil tussen de 30 en 50 pct in performance tussen de xbone en concurrentWel weer de opmerking dat de theoretische verschillen "overstated" zijn. Blijf het idee houden dat er iets is wat nog niet naar buiten is gebracht.
Even terug te komen op de hardware oa nav dat stuk van Hotchips. Zijn die move engines ook niet juist toegevoegd om het gebrek aan snel (video)geheugen in de xbone te compenseren? De AMD GPU's zijn erg gevoelig voor snelheid in videogeheugen. Daarom zou de gpu enkel voeden met ddr3 geheugen geen verstandige keuze zijn aangezien de concurrent wel snel (en veel) videogeheugen heeft? maw de move engines zijn niet extra oid maar gewoon noodzaak omdat anders de GPU kreupel is.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Hmmm ik dacht dat aan de achterzijde ook ventilatie gaten zaten dus niet.. Dan zal dus altijd links open moeten blijven om warme lucht te laten ontsnappen.. Al zou ik als ontwikkelaar er voor gekozen hebben om ook de achterzijde te perforeren.
Hoe meer en sneller warmte kan ontsnappen hoe koeler het device zal blijven
Hoe meer en sneller warmte kan ontsnappen hoe koeler het device zal blijven

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
ik moest lachen
COD Ghost gaat ook Kinect gebruiken (nu alleen nog voor menu navigatie, ze denken over voice commands)
http://www.oxm.co.uk/6207...uty-gameplay-on-xbox-one/
twee interessante quotes :
over voice command"We've never really been the company that thinks it has to be first in the line for tech," he went on. "It's the tortoise and the hare thing, and we'd rather be the tortoise, take our time on the tech and make sure it's right.
"So we haven't jumped into that yet, but some really interesting things came up, some interesting ideas - especially the voice, there's a lot of potential for voice in the game, and I'm hoping we can explore that. Whether it makes it into this game, I'm not a 100% sure, but definitely in the future I think there's some really cool stuff there."
en
One dus definitief dedicated server support, voor de andere platformen nog steeds niets bevestigd.The Xbox One version also benefits from dedicated server support - Activision and Infinity Ward have yet to confirm whether this will apply to non-Xbox platforms.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:06 ]
Ik zat me ineens iets af te vragen. Ik heb een One besteld uit Duitsland en ben van plan om mijn spellen digitaal aan te kopen. Nu lees ik een hoop over dat je een creditcard moet hebben uit het land waar je locale op ingesteld staat. Nu heb ik echter nog een hoop tegoed op mijn xbox live account staan. Kan ik deze gebruiken om spellen aan te schaffen voor de One?
JupEQJim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:28:
Ik zat me ineens iets af te vragen. Ik heb een One besteld uit Duitsland en ben van plan om mijn spellen digitaal aan te kopen. Nu lees ik een hoop over dat je een creditcard moet hebben uit het land waar je locale op ingesteld staat. Nu heb ik echter nog een hoop tegoed op mijn xbox live account staan. Kan ik deze gebruiken om spellen aan te schaffen voor de One?
Verwijderd
Als ik Ryse koop via Amazon.de (day one versie) krijg ik dan een gecensureerd versie van deze game? Geen rood bloed bijvoorbeeld en geheel in het duits?
Ok. Dan zit ik goed en sla ik nog goedkoop wat punten in.
Groen bloed, geen zwaarden, geen quicktime finishers en geheel nagesynchroniseert in het oost-duits.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:22:
Als ik Ryse koop via Amazon.de (day one versie) krijg ik dan een gecensureerd versie van deze game? Geen rood bloed bijvoorbeeld en geheel in het duits?
bron
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik zou het risico sowieso niet nemen en gewoon lekker in de UK bestellen.
Ga ik ook doen.
Nog maar iets meer dan 2 maandjes!
Nog maar iets meer dan 2 maandjes!
Verwijderd
Zojuist al mijn account overgezet naar de UK.
Gelijk ff Shadow Complex & State of Decay gekocht.
Gelijk ff Shadow Complex & State of Decay gekocht.
De map van DR3 is aardig groot. Groter dan de vorige games bij elkaar 

En volgens mij waren de nieuwe antwoorden bij IGN ook nog niet geplaatst:

Dead Rising 3 world map surfaces - Xbox One exclusive is bigger than DR1 and DR2 combined
Here's a top-down view of Dead Rising 3's Los Perdidos care of the Financial Post - it's big enough to swallow the first two games with plenty of room left over.
This obviously supports Capcom Vancouver's assertion that Dead Rising 3's "fully unconstrained" yet highly detailed world is only possible on Xbox One. "The fidelity of the game is similar to what you'd see in a linear game, but we've managed to put it in an open world game," a rep told us at Gamescom. "There's that much horsepower on the Xbox One that we're actually able to do that."
Klinkt goed imo! Ook dat je niet meer zo dicht bij elkaar hoeft te blijven lijkt me fijn. Als er dan 1 de survivors terug kan brengen en de ander lekker verder kan gaan, wordt het nog best leukDead Rising 3 story details - co-op character and Psychopaths revealed
Dead Rising 3's co-op mode will allow players to leapfrog the storyline, Capcom Vancouver has announced - drop into another player's game, and you'll be able to play through chapters you haven't reached in your own. Complete the chapter, and it'll be marked complete in your next single player session. Take that, theories of causality!
And say a big hello to Dick, your co-op partner - a big truck driver who just happened to stop in "the wrong diner on the wrong day". He'll be present in single player too, but may not actually appear alongside you as you explore, and seems very much the comic relief to main character Nick The Mechanic's smouldering bundle of heroism.
As reported by the Business Post, players aren't obliged to stick together - they can apparently move "a significant distance" away from each other, which suggests that there may be a hard limit. We're still waiting for confirmation on that front, however, so administer the salt as preferred.
No dynamic duo would be complete without a fetching range of enemies on which to unleash their talents. Like its predecessors, Dead Rising 3 features Psychos - ultra-tough baddies who hang around in certain areas, the beating of whom isn't essential progress. In the new game, they're themed on the Biblical Seven Sins - that's Lust, Gluttony, Greed, Sloth, Wrath, Envy and Pride. Check out a shot of Greed below - he's "one of the darker psychos," according to producer Mike Jones.
"The story behind the psychos is that they are survivors who have gone crazy in this outbreak, for whatever reason," senior producer Jason Leigh told the site. "Their darkest monster is now allowed to come out.
"Since they are all modelled after the seven deadly sins, they tie in thematically together. I can't tell you how difficult it was to come up with Sloth."
Apparently, Capcom and Microsoft have had a bit of trouble getting certain Psychos past the age rating boards in certain countries - including Japan. "We kept hearing 'we've found an incredibly offensive corner of your game, it's a psycho," Leigh remarked.
Psychos aren't to be confused with regular human bosses, like motorcycle gang leader Hunter Thibadeuax - the latter form part of the storyline, whereas Psychos are just off doing their thing in a corner.
En volgens mij waren de nieuwe antwoorden bij IGN ook nog niet geplaatst:
En omdat het ook een launchgame is voor de X1, hier de campaign trailer voor COD Ghosts:Ask Microsoft Anything About Xbox One
NEW ANSWERS ADDED 9/9:
Is the console region-free, or just the software?
MARC WHITTEN, CHIEF XBOX ONE PLATFORM ARCHITECT: Neither the console or the software have any region locks.
Will I be able to use the Xbox One's Kinect to scan in codes (QR codes)? Like for Xbox live subscriptions, avatar gear, or pre-order bonus for weapons or map packs?
WHITTEN: Yes, this is something we really like and you’ll see us use it for a variety of digital offerings and more.
Here is an odd question. Will the Xbox One be able to use the HD-DVD drive from the Xbox 360?
WHITTEN: No, we don’t have any support for playing HD-DVD with the Xbox One.
Is Skype coming to Xbox 360 (as an app, presumably)?
WHITTEN: For now, our focus is on making Skype on Xbox One a premiere experience. The Kinect sensor on Xbox One is great for capturing voice and video with very high quality. With the system architecture of Xbox One, it’s easy to instantly move between experiences – including Skype – and to allow you to get Skype calls and have a Skype conversation regardless of what else you are doing on the console.
Will you be releasing old, inactive Gamertags for use on the Xbox One?
WHITTEN: We’ve released inactive gamertags in the past, but it’s been a while. Stay tuned.
Ik weet het, deze game is momenteel niet zo populair, maar desondanks ziet dit er niet verkeerd uit
Volgens mij staat Ghost qua pre-orders er weer erg goed voor en zal het ongetwijfeld weer een gigantisch succes worden... 
Zelf ga ik hem nu niet aanschaffen. De MP gameplay die ik heb gezien vond ik totaal niet boeiend. De SP is echter altijd wel weer een mooie ervaring, dus wellicht dat ik hem over een half jaartje, / jaartje aan ga schaffen.
Zelf ga ik hem nu niet aanschaffen. De MP gameplay die ik heb gezien vond ik totaal niet boeiend. De SP is echter altijd wel weer een mooie ervaring, dus wellicht dat ik hem over een half jaartje, / jaartje aan ga schaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2013 15:18 ]
Uugh wou dat crytek meer deed dan alleen Coop in Ryse.
Waar zijn de chariot races en player vs player of team vs team deathmatch misschien worden ze nog aangekondigd.
Waar zijn de chariot races en player vs player of team vs team deathmatch misschien worden ze nog aangekondigd.
Zie dat ik voor 4200 ms points € 50,40 krijg, dan word digitaal aanschaffen misschien toch wel interresant. Aangezien inkoop tussen 35-38 euro ligt heb je dan grofweg 30% korting op digitale games.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Klinkt inderdaad interessant. Dat is aardig wat meer dan dat je er voor betaalt. Ik wil wat games pre-orderen op Amazon UK, maar zal het ook werken door gewoon (eventueel nu vast) MS points te kopen en aan je account te koppelen? Wordt dit dan omgezet naar een saldo in euro's en zal ik hier 22 nov gebruik van kunnen maken op de X1? Dan heb je geen problemen met een creditcard vanuit een andere regio. Of zie ik iets over het hoofd? Nog nooit iets gekocht via de Xbox of ms points.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 18:35 . Reden: typo ]
Waar vind jij die dan voor dat geld? Wellicht via prive bericht om vervuiling te voorkomen.justifire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:12:
Zie dat ik voor 4200 ms points € 50,40 krijg, dan word digitaal aanschaffen misschien toch wel interresant. Aangezien inkoop tussen 35-38 euro ligt heb je dan grofweg 30% korting op digitale games.
Ik heb in de afgelopen dagen voor 210 euro aan krediet gekocht. Op Ebay heb ik 4x 4200 punten aangekocht voor net iets meer dan 35 euro per 4200 punten. Even ervan uitgaande dat Microsoft de volle adviesprijs vraagt voor een digitale game a 70 euro kan ik er bij de launch 3 kopen voor omgerekend 140 euro.
Eventueel kan ik via DM wel een ebay seller aanraden.
[ Voor 8% gewijzigd door EQJim op 11-09-2013 22:16 ]
Dat is wel een grote gok die je neemt. Ik houdt het maar op 1 game.EQJim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:12:
Ik heb in de afgelopen dagen voor 210 euro aan krediet gekocht. Op Ebay heb ik 4x 4200 punten aangekocht voor net iets meer dan 35 euro per 4200 punten. Even ervan uitgaande dat Microsoft de volle adviesprijs vraagt voor een digitale game a 70 euro kan ik er bij de launch 3 kopen voor omgerekend 140 euro.
Dit dusEQJim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:12:
Wel even opletten dat zodra de code van een ms-points-card is ingevoerd het tegoed maar 1 jaar geldig is.
Dus punten inslaan, codes in de la en pas invoeren zodra je ze nodig hebt
Zal me overigens ook niet verbazen als digitale games 80-100 euro gaan kosten....
[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 11-09-2013 22:27 ]
Ja nog ff.....justifire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:21:
[...]
Dit dus
Wel even opletten dat zodra de code van een ms-points-card is ingevoerd het tegoed maar 1 jaar geldig is.
Zal me overigens ook niet verbazen als digitale games 80-100 euro gaan kosten....
Heb je ook een bron....?
Tuurlijk digitale games 80-100 euro wat een zever is dat... Echt een domme opmerking gewoonjustifire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:21:
[...]
Dit dus
Euh....okX-Fighter schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:54:
[...]
Tuurlijk digitale games 80-100 euro wat een zever is dat... Echt een domme opmerking gewoon
Niet gaan huilen over 2 maanden he als het toch zo blijkt te zijn.
Huidige GoD games kosten €60,- waar ze in de winkel €40-50 kosten.
Dat is dus 20-50% duurder.
Xbox one games hebben een adviesprijs van 70 euro.
€70 x 1.2 = € 84,-
€70 x 1.5 = € 105,-
Echt niet zo gek dus, zeveren en domme opmerkingen maken doe je zelf maar

Digitale games hebben ALTIJD evenveel gekost als de adviesprijs in de winkel. Er is -geen enkele- reden om te denken dat dit nu plots zou veranderen. En waarom dan juist? Omdat ze expres hun eigen digitale shop willen saboteren?justifire schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:09:
[...]
Euh....ok![]()
Dat is dus 20-30% duurder.
€70 x 1.2 = € 84,-
€70 x 1.3 = € 91,-
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Zeg niet dat het gaat gebeuren, het zou mij enkel niet verbazen als het wel gebeurt.boe2 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:14:
[...]
Digitale games hebben ALTIJD evenveel gekost als de adviesprijs in de winkel. Er is -geen enkele- reden om te denken dat dit nu plots zou veranderen. En waarom dan juist? Omdat ze expres hun eigen digitale shop willen saboteren?
Meer heb ik niet gezegd of wel ?
"Zal me overigens ook niet verbazen als digitale games 80-100 euro gaan kosten...."
[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 12-09-2013 00:20 ]
ja, en ik geef je mijn reactie waarom ik het tegendeel denk. Zo werken discussies nu eenmaal
[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 12-09-2013 00:21 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Een reactie met twee vragen waar ik dan weer op reageer, of liever gezegd niet op reageerboe2 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:21:
ja, en ik geef je mijn reactie waarom ik het tegendeel denk. Zo werken discussies nu eenmaal
We gaan het meemaken, ben benieuwd, November will tell
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 12-09-2013 00:24 ]
Weet iemand waar ze in Duitsland de limited edition van Forza 5 verkopen? En dan niet Amazon, want die kunnen niet binnen 1 dag leveren vanuit Duitsland (wel vanuit Engeland, maar die hebben weer geen ltd ed.)
Ga je nog steeds naar Aachen?Phusebox schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:18:
Weet iemand waar ze in Duitsland de limited edition van Forza 5 verkopen? En dan niet Amazon, want die kunnen niet binnen 1 dag leveren vanuit Duitsland (wel vanuit Engeland, maar die hebben weer geen ltd ed.)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Misschien dan toch voor de digitale aankoop gaan met ms points? Weet alleen nog steeds niet zeker of dit gewoon kan de 22e zonder problemen (omdat aankopen met een creditcard wel voor problemen kunnen zorgen volgens mij).
Amazon.de wel, als je wil wachten.RDMA schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:29:
Tot nu toe ben ik hem nog nergens in Duitsland tegengekomen helaas..
Ja ik ga nog steeds naar Aken, jij niet? Heb alle andere pre-orders gecanceld.
Zou graag Forza 5 meteen meenemen van de Mediamarkt, maar goed als ze de limited edt. nergens hebben moet ik het maar met de gewone doen.
De rest importeer ik uit de UK of koop via de marketplace, eerst eens wat demo's proberen zodra dat ding thuis staat want ik ben nogal sceptisch over Watch Dogs (gaat dat niet vervelen), idem voor Dead Rising 3.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 12-09-2013 09:37 ]
Is er hier iemand die "op voorhand" al zijn/haar Forza5 download wil ruilen tegen mijn Fifa download? Ik heb de day-one bij ms.de ge-preordered maar ga weinig doen met Fifa....
Overigens ook interessant, bij ms.de:
De day one is al niet meer voorradig bij ms.de en "Erscheinungstermin: 22. November 2013"Xbox One
Das neue All-In-One Entertainment-System. Xbox One ist die ultimative Konsole der neuen Generation für Gaming, Filme, ein völlig neues TV-Erlebnis und vieles mehr.
Wenn dieses Produkt für den Versand am Datum der Freigabe nicht erhältlich sein sollte, werden wir es so rasch wie möglich - je nach seiner Verfügbarkeit - vor dem 31. Dezember versenden.
Erscheinungstermin: 31. Dezember 2013
499,99 € inkl. MwSt.
[ Voor 6% gewijzigd door S0epkip op 12-09-2013 09:53 ]
Verwijderd
Daar zijn de Day-One edities ook uitverkocht.S0epkip schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:51:
Is er hier iemand die "op voorhand" al zijn/haar Forza5 download wil ruilen tegen mijn Fifa download? Ik heb de day-one bij ms.de ge-preordered maar ga weinig doen met Fifa....
[...]
Dus ze garanderen nu dat de normale edities in ieder geval voor 31 december worden geleverd.
Verwijderd
Mensen met een Xbox 360 (ervaring). Kom je met een Nederlandse Xbox account in de UK store? Indien ja, kan je met je Microsoft points (prepaid kaart gekocht in Nederland) via je Nederlandse account aankopen doen in de UK store?
Aangezien de points worden omgerekend naar het land die ik heb gekozen, worden mij points dus omgezet in pounds. Wil weten of ik alles kan doen via een Nederlands account of toch een UK account moet aanmaken.
Aangezien de points worden omgerekend naar het land die ik heb gekozen, worden mij points dus omgezet in pounds. Wil weten of ik alles kan doen via een Nederlands account of toch een UK account moet aanmaken.
Heeft niets met huilen te maken, maar nu ik zie hoe je aan die cijfers komt is het al helemaal belachelijk...justifire schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:09:
[...]
Euh....ok![]()
Dat is dus 20-50% duurder.
€70 x 1.2 = € 84,-
€70 x 1.5 = € 105,-
Volgens mij kun je enkel in de store in de regio van je Account. Dat geld voor de Windows phone en XBOX store, ik weet niet wat ze van plan zijn aangezien er niet direct een nederlandse store is. Verder kun je volgens mij maar 1x in de 2 maanden de regio van je account veranderen. Prepaid kaarten en MS points geen ervaringen mee. Wel eens 79punten voucher gekregen bij een geimporteerde accesoire uit US, welke ik gewoon in nederland kon besteden.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:46:
Mensen met een Xbox 360 (ervaring). Kom je met een Nederlandse Xbox account in de UK store? Indien ja, kan je met je Microsoft points (prepaid kaart gekocht in Nederland) via je Nederlandse account aankopen doen in de UK store?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Verwijderd
regio van je account, bedoel je hiermee de regio (UK) die je kiest bij het instellen van je Xbox One? of bedoel je de regio (NL) van m'n Microsoft account/gamertag?kid1988 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:53:
[...]
Volgens mij kun je enkel in de store in de regio van je Account. Dat geld voor de Windows phone en XBOX store, ik weet niet wat ze van plan zijn aangezien er niet direct een nederlandse store is. Verder kun je volgens mij maar 1x in de 2 maanden de regio van je account veranderen. Prepaid kaarten en MS points geen ervaringen mee. Wel eens 79punten voucher gekregen bij een geimporteerde accesoire uit US, welke ik gewoon in nederland kon besteden.
Je kan trouwens 1 keer in de 3 maanden switchen van regio. Ik ben benieuwd of je voor de FiFa 14 perse moet switchen naar Duitsland om de code te verzilveren en de game te downloaden. Want dat betekent dat ik na het downloaden van Fifa14 moet switchen naar UK. Om volgend jaar weer te switchen naar Nederland. pffff
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 11:04 . Reden: extra info ]
Ik ga niet 3 maanden lang op Duitse regio spelen (heb je meteen alles in het Deutsch).
Als je de Fifa code niet kunt verzegelen op de UK store, kan ik het kaartje verkopen of anders maar weggooien.
Als je de Fifa code niet kunt verzegelen op de UK store, kan ik het kaartje verkopen of anders maar weggooien.
Verwijderd
Fifa 14 zal denk ik wel meerdere talen hebben. Het kost je wel 1 switch. Aangezien je maar 1x per 3 maanden kan switchen, dan is dat wel zonde ja. Als de Xbox One in Nederland uitkomst dan zou je dan nog niet mogen switchen.
Dit zijn uiteraard allemaal speculaties.
Dit zijn uiteraard allemaal speculaties.
Ik ga ook zeer zeker nog steeds naar Aachen. Daar wacht mijn Xbox One op me!Phusebox schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:37:
[...]
Amazon.de wel, als je wil wachten.
[...]
Ja ik ga nog steeds naar Aken, jij niet? Heb alle andere pre-orders gecanceld.
Zou graag Forza 5 meteen meenemen van de Mediamarkt, maar goed als ze de limited edt. nergens hebben moet ik het maar met de gewone doen.
De rest importeer ik uit de UK of koop via de marketplace, eerst eens wat demo's proberen zodra dat ding thuis staat want ik ben nogal sceptisch over Watch Dogs (gaat dat niet vervelen), idem voor Dead Rising 3.
Vertrek die ochtend lekker op tijd, zodat ik daar ook z.s.m. weer weg ben en kan gaan gamen!
Games van Amazon.co.uk lijken op de releasedag binnen te komen.
DELIVERY ESTIMATE FRIDAY 22 NOV 2013
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Gisteren mijn microsoft account omgezet naar UK en geen issues gehad (zelfs nog een aankoop gedaan vanuit de store).
Verwijderd
Nu moet je dus 3 maanden wachten alvorens je weer kan switchen. Ik weet niet of je een Forza motorsport of Fifa code hebt (xbox one gekocht in DE)
Heeft iemand van jullie die bij een Mediamarkt via internet een preorder heeft geplaatst hier al wat over gehoord? Bijv. iets van een e-mailbevestiging dat je je order inderdaad op de 22ste kan afhalen? Ik heb nog niets gehoord en twijfel of ik zelf even een mailtje moet sturen (of ik ben gewoon te ongeduldig
).
edit: Het gaat dus over een Mediamarkt in Duitsland.
edit: Het gaat dus over een Mediamarkt in Duitsland.
[ Voor 8% gewijzigd door Razr op 12-09-2013 12:27 ]
Een Mediamarkt in Duitsland? Het beste is om gewoon een reservering in een filiaal te plaatsen.
In Duitsland inderdaad, ik heb het er even bijgezet. In principe is een preorder ook gewoon een reservering toch, enige is dat ik het volledige bedrag al wel moest betalen. Maar goed, dan hoef ik dat bij afhalen niet meer te doenRivanov schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:12:
Een Mediamarkt in Duitsland? Het beste is om gewoon een reservering in een filiaal te plaatsen.
Van de Microsoft site:
Oh dat is lekker, dus ik kan niet eens meer van account switchen zonder mijn 70 euro tegoed kwijt te raken. Lekker dan.Bedragen in uw Microsoft-account
De bedragen in uw Microsoft-account verhuizen niet met u mee. Zorg er dus voor dat u het geld spendeert vooraleer u uw accountlocatie wijzigt.
Heb je met one-day-delivery besteld? Is mij toch net wat te prijzig om 20 pond te betalen om een spelletje 5 dagen eerder te hebben.Rivanov schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:40:
[...]
Ik ga ook zeer zeker nog steeds naar Aachen. Daar wacht mijn Xbox One op me!
Vertrek die ochtend lekker op tijd, zodat ik daar ook z.s.m. weer weg ben en kan gaan gamen!![]()
Games van Amazon.co.uk lijken op de releasedag binnen te komen.
DELIVERY ESTIMATE FRIDAY 22 NOV 2013
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 12-09-2013 12:45 ]
Verwijderd
Als je er gelijk meerdere bestelt lijkt het steeds goedkoper te worden. Ook als je het vergelijkt met prijzen op Bol.com valt het nog wel aan jezelf te verkopen
Haha tja, er is maar één game die ik eigenlijk echt wil spelen, de rest zijn meer fillers tot er wat beters uitkomt. Er zit niet echt veel soeps bij de launch titels wat mij betreft.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:14:
Als je er gelijk meerdere bestelt lijkt het steeds goedkoper te worden. Ook als je het vergelijkt met prijzen op Bol.com valt het nog wel aan jezelf te verkopen
Dus ik veronderstel dat je nog steeds een actief Xbox Live Gold abo hebt nu je regio op UK staat? Zoja, dan kan ik best nu ook al mijn account overschakelen zodat ik sneller naar België kan omschakelen van zodra de Xbox One hier uit komt. Heb momenteel nog geen Xbox Live Gold dus kan best een jaartje van Amazon.co.uk nemen nadat mijn regio op UK staat.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:45:
Gisteren mijn microsoft account omgezet naar UK en geen issues gehad (zelfs nog een aankoop gedaan vanuit de store).
Volgens de microsoftwebsite zou een Live Gold abo actief blijven zolang je maar switcht naar een land waar ook Xbox Live actief is. Dus mijn UK-jaar abo zal wel niet vervallen hoop ik?
One Day Delivery inderdaad. En heb drie games daar in de order staan. Forza 5, BF4 en Ryse.Phusebox schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:44:
Van de Microsoft site:
[...]
Oh dat is lekker, dus ik kan niet eens meer van account switchen zonder mijn 70 euro tegoed kwijt te raken. Lekker dan.
[...]
Heb je met one-day-delivery besteld? Is mij toch net wat te prijzig om 20 pond te betalen om een spelletje 5 dagen eerder te hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.