Cogitationis poenam nemo patitur
Zou je willen stoppen iemand zijn motivatie steeds te willen weerleggen? Dit is het Xbox One topic, niet een versus topic. Wat je nu doet is ronduit irritant en komt nog al fanboy (PS4) achtig over.witeken schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:00:
Sony heeft veel meer first party devs, dus in verband met games is het net een slechte keuze.
Je bedoelt dat je nog even wat MS-Points in huis gaat halen??PWM schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:30:
Ik denk dat ik nog even 3-4 jaar Xbox Live ga kopen. Dat kan nu nog voor iets meer dan 3 tientjes per jaar. De kans dat men met de Xbox One die prijzen gaat gelijktrekken lijkt mij bijzonder groot. Zet ik hem gewoon vast tot 2018
Heeft MS een andere manier om Xbox Live langer te verlengen dan een jaar dan?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nu kost 12 maanden Xbox Live 33,-, terwijl de adviesprijs 69,- is. Als ik nu dus ff wat kaartjes op de kop tik, zit ik goed. Ik ga er vanuit dat Xbox Live binnenkort gewoon via het dashboard gekocht moet worden, of dat de winkels ze ook gewoon voor een hoge prijs in de winkel leggen.
De huidige situatie slaat eigenlijk nergens op, dat ze online voor 50% minder te krijgen zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:04:
Als je nu goedkoop Xboxlive op de kop tikt (zeg 5 kaartjes van een jaar) kan je die dan in 1x activeren?
Ja, dat kan.uchiha tijntje schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:34:
Volgens mij kun je gewoon 3 x 12 maanden kopen en daarmee je abbo met 3 jaar verlengen.
Volgens mij is er nog niets nieuws aangekondigd over Gears of War. Vraag me af of ze daar mee doorgaan. Ik verwacht van wel, maar dan moeten ze echt weer met een nieuw verhaal komen.huyanglee schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:07:
Ben al sinds de originele MS presentatie enorm weigerachtig tegenover de XOne.
Titanfall, dedicated servers, Gears of War, verbeterde audio codec hebben mij over de streep getrokken.
Net zoals Naughty Dog voor de PS2 de Jak & Daxter serie had en voor de PS3 de Uncharted serie. Al vind ik het wel opvallend dat ze dan The Last of US ook voor de PS3 hebben gemaakt. Vraag me af of die dan een vervolg gaat krijgen en of dat op de PS3 of PS4 zal zijn.
Nouja, verder heb je op de X1 nog wel andere exclusives die natuurlijk de moeite waard zijn. Zal vast nog wel meer van bekend worden
Denk het wel.xAnarchyBaS schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:53:
Maar verwachten jullie dan dat de prijs omhoog zal gaan, ook bij de goedkopere internet aanbieders?
Nu halen de goedkope internetshops bijvoorbeeld de MS points bijvoorbeeld uit Rusland omdat ze daar (omgerekend) maar 30€ kosten.
Maar als je straks in valuta moet betalen gaat dat niet meer omdat je hier geen roebels hebt.
En waarschijnlijk worden de prijzen van de games in heel de EU gelijk getrokken.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
[ Voor 3% gewijzigd door xAnarchyBaS op 12-08-2013 01:57 ]
Dat gaan ze echt niet nog een generatie laten slippen, zeker ook omdat die 390 miljoen waarschijnlijk meer is dan de marge die ze maken in de landen voor wie de kaartjes bedoeld zijn.
Dat kan dus niet.mobygo76 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:55:
De xbox is regiovrij. Dus prijzen van internetshops blijven laag.
Want 50€ = 50€ in elk land
Er zijn gewoon geen shops waar ze 50€kaartjes aanbieden voor 30€
Nog meer nieuws over MS poins
http://nl.ign.com/news/54...en-met-de-volgende-update
[ Voor 16% gewijzigd door beuker19 op 12-08-2013 10:27 ]
Iedereen heeft het trouwens over xbox live, niet over ms points. Xbox live koop je gewoon voor geld en niet voor micorsoft points.
Voor de verkoop van MS points zal het ook amper uitmaken. Daar zat sowieso al een onderverdeling per regio op (je kon geen goedkope Russische punten kopen) en de marge op de Europese points was heel klein.
[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 12-08-2013 10:48 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Live gold dus niet nodig om je library bij iemand anders op te starten of om games op je console aan andere users beschikbaar te maken, das toch wel weer een bonusUpdate: Microsoft has clarified to IGN that Xbox Live Gold is not required for digital game sharing; a subscription is only necessary to share access to entertainment apps and multiplayer gaming. As digital game sharing a local-only feature -- one user logging into a friend's console, for example -- games can be shared between users' Xbox One consoles without a subscription.
en ook in de comments dus NIET officieel bevestigd nog door MS :
Die vraag had ik zelf ook gesteld maar geen antwoord gekregen, als ik bij een van mijn maten zit onder mijn gold, en iemand anders zit op mijn box thuis onder eigen login, kunnen we allebei hetzelfde spel op starten. Of multiplayer mogelijk was was niet duidelijk maar blijkbaar dus wel.So this Home Gold feature lets you log-in to a second console with your own Gold profile, and you have access to all Gold features and purchased content that is stored on your Xbox One at home (since this data is synced online). And everybody on that console has access to Gold, but only for as long as you are logged in.
And back at your house, anybody can create their own profile on your Gold home console to get MOST of the benefits of a Gold subscription: Multiplayer, and use of the entertainment apps, so far. Even if the primary Gold account owner is not logged in.
The questions is: can a family member play an online game with you while you are logged in at a friend's house? In other words, can they load up an MP match of CoD Ghosts (for example), on your home console, and play against you while you are logged in to another console, playing CoD Ghosts?
If this has been answered already, let me know. It's a little confusing.
Microsoft support told me that this is going to work that way, I was concerned cause I'm getting 2 Xbox 1s at launch, one for the living room and one for myself in my room, and they assured me this will allow that functionality. I was especially concerned cause I wanted to make sure that if I was signed into a second Xbox, that the other one would still have access to all gold features and they confirmed it's the case.
Het zou dus zelfs mogelijk zijn op twee xboxen in je eigen huis, mits je maar genoeg logins hebt
das toch een mega feature!
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 11:26 ]
Verwijderd
Gebruikers van Live Gold kirjgen dus de volledige Skype Premium app, niet de gratis versie :
http://www.cloudpro.co.uk...users-will-have-pay-skype
Gratis versie echter niet beschikbaar op silver, wat eerst wel werd aangenomen.While Marc Whitten, Xbox chief product officer, did indicate that Xbox Live Gold members would automatically get the full Skype Premium experience via their Xbox One in June, it was still thought the free Skype package would be available to standard Xbox Live members too.
Sorry voor twee posten achter elkaar, maar aangezien het twee hele aparte onderwerpen zijn dacht ik het beter dit ook apart aan te geven
Ik ga ervan uit dat daarvoor dezelfde regels gelden als het kopen van digitale games op de 360:Die vraag had ik zelf ook gesteld maar geen antwoord gekregen, als ik bij een van mijn maten zit onder mijn gold, en iemand anders zit op mijn box thuis onder eigen login, kunnen we allebei hetzelfde spel op starten. Of multiplayer mogelijk was was niet duidelijk maar blijkbaar dus wel.
- DRM wordt geregisteerd op accountniveau EN op de console van de persoon die op dat moment de aankoop doet.
- Iedereen die op dezelfde console speelt geniet van dezelfde rechten.
- De eigenaar heeft toegang tot zijn games/features op andere consoles, doch omdat dit op acountniveau is kunnen andere gasten daar niet van meeprofiteren.
En ja, dat betekent dat je kan multiplayeren tegen de Gold bezitter als je op zijn console speelt terwijl de gold bezitter ergens anders speelt. Omgekeerd echter niet.
[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 12-08-2013 11:36 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
De laatste klopt niet, als jij inlogt met je gold op een andere console kan iedereen die op die console staat ook gebruik maken van gold features en van jouw library. Op je eigen console (de home console) kunnen andere users nog steeds gebruik maken van jouw gold en dus alle spellen spelen, ook online. Op het moment dat je uitlogt op de andere console kunnen mensen daar uiteraard niet meer van jouw gold of library gebruik maken, of als je jezelf ingelogt laat staan wel, maar op het moment dat jij op je eigen box inlogt worden ze er op de andere box uitgeknikkerdboe2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:35:
Ik ga ervan uit dat daarvoor dezelfde regels gelden als het kopen van digitale games op de 360:
- DRM wordt geregisteerd op accountniveau EN op de console van de persoon die op dat moment de aankoop doet.
- Iedereen die op dezelfde console speelt geniet van dezelfde rechten.
- De eigenaar heeft toegang tot zijn games/features op andere consoles, doch omdat dit op acountniveau is kunnen andere gasten daar niet van meeprofiteren.
Sorry zag net je edit, inderdaad, dat klopt
Dit zijn dus alleen de digitale aankopen via de xbox store? of hoe moet ik dit zien?
Of is dit als ik bijvoorbeeld cod ghosts koop en deze kopieer naar de xbox schijf ook het geval?
Als ik dan inlog op de xbox van een vriend kan ik cod ghosts spelen zonder dat ik de game daadwerkelijk in de console stop van die vriend waar ik op dat moment ben?
It's confusing for me
Volgens mij worden alle games altijd geinstalleerd op de xbox.Chrosser schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:42:
Ok, naar aanleiding van dat heb ik een vraag. Je kan ook je games sharen lees ik hierboven.
Dit zijn dus alleen de digitale aankopen via de xbox store? of hoe moet ik dit zien?
Of is dit als ik bijvoorbeeld cod ghosts koop en deze kopieer naar de xbox schijf ook het geval?
Als ik dan inlog op de xbox van een vriend kan ik cod ghosts spelen zonder dat ik de game daadwerkelijk in de console stop van die vriend waar ik op dat moment ben?
It's confusing for me
Gebruik nu geld in plaats van Points voor Xbox
Binnenkort worden transacties verricht op Xbox met uw lokale valuta in plaats van Microsoft Points. Deze verandering maakt het gemakkelijker en toegankelijker om van uw favoriete games, apps, HD-films en tv-programma's te genieten, maar ook van ander content dat u graag op Xbox ziet.
Wanneer u met uw Microsoft-account een aankoop doet, of een kaart of code met Points inwisselt ná de volgende systeemupdate voor Xbox 360, storten wij het bedrag in uw account dat gelijk staat aan of groter is dan de waarde van uw Microsoft Points. Uw Microsoft Points worden teruggetrokken en u kunt gelijk uw lokale valuta gaan gebruiken, daarnaast zijn ook andere huidige betalingsopties beschikbaar in uw land, om content te kopen uit uw favoriete Xbox stores - of de Windows Phone Store op Windows Phone 8. Om uw huidige balans in Microsoft Points te zien, gaat u naar http://www.xbox.com/account.
Xbox-geschenkbonnen (in uw lokale valuta) zullen later dit jaar beschikbaar worden via de websites van onze online verkopers en in lokale winkels, deze kunnen op ieder moment worden toegevoegd aan uw Microsoft-account. In de tussentijd, gaat u gerust door met het kopen en inwisselen van kaarten en codes met Microsoft Points – we blijven deze accepteren tot nadere aankondiging. Het bedrag dat we storten in uw account op het moment van de transactie vervalt in juni 2015. Codes voor Microsoft Points die u hebt ontvangen door middel van Xbox Live-bonuspunten, promoties of wedstrijden blijven hun originele vervaldatum behouden na de omschakeling van uw account.
Ga voor meer informatie over de omschakeling en wat u kunt verwachten naar http://www.xbox.com/pointsfaq.
Met vriendelijke groeten,
Het Xbox Live-team
Is natuurlijk niet zomaar opeens juni 2015 maar toch wel iets om rekening mee te houden.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Het geld alleen voor digitale aankopen, discs zul je mee moeten nemen volgens mij, aangezien door de nieuwe drm checks geinstalleerde spellen alleen speelbaar zijn als de disc in de tray zit.Chrosser schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:42:
Ok, naar aanleiding van dat heb ik een vraag. Je kan ook je games sharen lees ik hierboven.
It's confusing for me
Verwijderd
Volgens microsoft (en alle gamesites die het artikel hebben overgenomen) is het toch echt zo. Zoals in eerdere post heeft IGN het zelfs gechecked bij MS en die geven aan dat het ook zo werkt. Overigens zit er automatisch een check in aangezien je alleen op iemand anders zijn box kan inloggen als die aan het internet hangt.boe2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:40:
Dat lijkt me HEEL onwaarschijnlijk. Misbruik is dan enorm gemakkelijk tenzij je weer de 24-uur online DRM verplicht maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 12:09 ]
Dit is gewoon het systeem wat PS3 al heeft, als ik inlog op een (geactiveerde) PS3 van een ander met mijn PSN, krijg ik toegang tot alle digitale games en PS+ content.boe2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:40:
Dat lijkt me HEEL onwaarschijnlijk. Misbruik is dan enorm gemakkelijk tenzij je weer de 24-uur online DRM verplicht maakt.
Bij de PS3 is het nog stapje verder, daar kan die PS3 de spellen gewoon blijven spelen zonder mijn PSN account, de limitatie zit dan enkel bij de online pass.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat klopt, dat is bij de 360 ook zo, maar andere gasten hebben dan geen toegang tot die content.SinergyX schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:35:
[...]
Dit is gewoon het systeem wat PS3 al heeft, als ik inlog op een (geactiveerde) PS3 van een ander met mijn PSN, krijg ik toegang tot alle digitale games en PS+ content.
Bij de PS3 is het nog stapje verder, daar kan die PS3 de spellen gewoon blijven spelen zonder mijn PSN account, de limitatie zit dan enkel bij de online pass.
Verwijderd
Je kunt op de PS3 coop / multiplayer spelen met een van je vrienden en het spel maar 1 x aanschaffen? Er zit ook een limiet aan het aantal PS3 die je kunt activeren. Nu al voor de 360 (en de One ook) zit er geen limiet op, je kunt overal ter wereld inloggen met jouw gamertag en meteen bij je content (op de 360 moet je het opnieuw opzoeken en downloaden, op de one kun je het meteen zien, maar moet je het ook wel weer opnieuw downloaden)SinergyX schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:35:
[...]
Dit is gewoon het systeem wat PS3 al heeft, als ik inlog op een (geactiveerde) PS3 van een ander met mijn PSN, krijg ik toegang tot alle digitale games en PS+ content.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 14:12 ]
Verwijderd
http://www.oxm.co.uk/6025...-hdmi-kinects-ir-blaster/If you remain unconvinced by our arguments that Xbox One won't be sold without Kinect, consider the following: the One can use the sensor's IR blaster to replicate the functions of a TV remote (backed by the IR repeater on the rear of the console itself). "The Kinect sensor is also an IR blaster - probably the most powerful you've ever used on an A/V kit. You probably won't need to use a mirror... instead of a battery powered remote with small IR transmitters...you've got the Kinect which is high powered and has quite a few more."
Maar, hoe doen ze dat dan? Mijn kinect staat bovenop de apparatuur, ben benieuwd hoe die dan kan "blasten"Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:06:
Ziet er niet naar uit dat de One zonder Kinect gebundeld gaat worden, de Kinect is ook de IR blaster om je overige apparatuur aan te sturen (TV/sateliet box). Als je dat weghaalt werken dus meteen een hoop van de extra functies van de Xbox niet meer.
[...]
http://www.oxm.co.uk/6025...-hdmi-kinects-ir-blaster/
Verwijderd
Geen ideeD-TECH schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:15:
[...]
Maar, hoe doen ze dat dan? Mijn kinect staat bovenop de apparatuur, ben benieuwd hoe die dan kan "blasten"
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In een afgesloten kanst gaat natuurlijk niet werken, maar dan werkt de normale AB ook niet, dus da's dan blijkbaar ook geen probleem....
Verwijderd
Misschien kun je net zoals bij de logitech AB's aparte blasters aanschaffen die je in de kast kan plaatsen?
Met complete games weet ik dat niet. Maar DLC packs voor bijv. COD:BO kocht altijd maar 1 iemand in de vriendengroep. Die logt in op iedereen zijn PS3 en download daar ook de DLC, aangezien het al een keer aangeschaft is. Daarna loggen we weer in met ons eigen account. Vervolgens hebben wij allemaal die DLC beschikbaar in-game, zonder zijn account nog nodig te hebben.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:01:
[...]
Je kunt op de PS3 coop / multiplayer spelen met een van je vrienden en het spel maar 1 x aanschaffen? Er zit ook een limiet aan het aantal PS3 die je kunt activeren. Nu al voor de 360 (en de One ook) zit er geen limiet op, je kunt overal ter wereld inloggen met jouw gamertag en meteen bij je content (op de 360 moet je het opnieuw opzoeken en downloaden, op de one kun je het meteen zien, maar moet je het ook wel weer opnieuw downloaden)
Is niet helemaal legaal natuurlijk, maar aan de andere kant ik heb ook geen optie om te zeggen dat ik die DLC dan niet wil gebruiken nadat die andere is ingelogd geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 12-08-2013 14:53 ]
Computer says no
Verwijderd
damn, nooit gewetenMeekoh schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
Met complete games weet ik dat niet. Maar DLC packs voor bijv. COD:BO kocht altijd maar 1 iemand in de vriendengroep. Die logt in op iedereen zijn PS3 en download daar ook de DLC, aangezien het al een keer aangeschaft is. Daarna loggen we weer in met ons eigen account. Vervolgens hebben wij allemaal die DLC beschikbaar in-game, zonder zijn account nog nodig te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 14:47 ]
Volgens MS hebben ze dit uitgebreid getest en werkt het verrassend goed. De IR blaster die in een kinect module zit is een stuk krachtiger dan wat er uit je afstandsbediening komt en zou voldoende weerkaatsen, zelfs tegen donkere muren.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:11:
Ik ga ervan uit dat die kinect wel beschikt over krachtige blasters en dus geen direct line of sight nodig heeft, maar die repeater in de xbox misschien wel. Dat wordt echt een kwestie van afwachten. Mijn meubel is open aan de voorkant dus zolang het maar gebnoeg heen en weer stuitert gaat dat wel goed komen.
Misschien kun je net zoals bij de logitech AB's aparte blasters aanschaffen die je in de kast kan plaatsen?
Idee is wel grappig, maar blijf het minder vinden omdat ik dan ook de xbox en bijvoorbeeld m'n kabel ontvanger aan moet zetten...kost weer extra stroom.
OK, dan valt dat afMartinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:39:
Straling? Huh? Infrorood is licht, geen straling
Straling en licht zijn toch synoniemen van elkaar... ? Maar ik zou me geen zorgen maken om die infrarode straling. Is waarschijnlijk toch niet veel, en is maar een paar keer per dag of zo (heb niet echt gelezen waarover het precies gaat maar ik neem aan gewoon tv aanzetten en zo?). Een keer naar de zonnebank gaan is veel ongezonder.Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:39:
Straling? Huh? Infrorood is licht, geen straling
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Ik neem aan dat de xbox pas je ontvanger aanzet op het moment dat je Xbox TV roept. Ben ook wel nieuwsgierig hoe dat allemaal gaat werken en of het een beetje werkt. Heb zelf satelliet TV, sky werkt al samen met MS aangezien je een app hebt op de 360 waarmee je live tv kan kijken via Sky, dus neem aan dat dit met de one niet anders zal zijn. Hoe dat in NL gaat werken is volgens mij nog niet bekend. zowieso kun je via de HDMI in elk HDMI apparaat aansturen (volgens MS), ook dat is wederom afwachten wat wel en niet werktVFRRijder schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:36:
Nog meer straling in je huis.
Idee is wel grappig, maar blijf het minder vinden omdat ik dan ook de xbox en bijvoorbeeld m'n kabel ontvanger aan moet zetten...kost weer extra stroom.
Ander nieuwtje: Phil Spencer gaat de Xbox One Keynote doen: http://www.computerandvid...set-for-gamescom-keynote/
[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 12-08-2013 18:11 ]
Haha die Nelson,Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:
Uitgebreid filmpje van Major Nelson over de controller:
[video]
Ander nieuwtje: Phil Spencer gaat de Xbox One Keynote doen: http://www.computerandvid...set-for-gamescom-keynote/
" It's fancy and sound great but it's just a button "
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Licht is inderdaad net zo goed straling als röntgen, gamma, IR en UV dat is, alleen is "licht" niet schadelijk, omdat het minder energie met zich mee draagt. IR heeft nog minder energie, en is dus niet schadelijk.witeken schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Straling en licht zijn toch synoniemen van elkaar... ? Maar ik zou me geen zorgen maken om die infrarode straling. Is waarschijnlijk toch niet veel, en is maar een paar keer per dag of zo (heb niet echt gelezen waarover het precies gaat maar ik neem aan gewoon tv aanzetten en zo?). Een keer naar de zonnebank gaan is veel ongezonder.
Het enige wat kan gebeuren is, dat als je de blaster veel gebruikt de kamer iets kan opwarmen, maar dan moet je m bijna constant gebruiken en dan gaat de temperatuur nog maar een tiende graad omhoog.
Zeer benieuwd naar die Rumble in de triggers. Dat lijkt me toch wel echt een enorme verbetering. Rumble geeft echt een andere dimensie aan gaming (zet rumble maar eens uit in een FPS/Race game, totaal andere ervaring). Dat ze daar nu nieuwe mogelijkheden aan geven kan een groter verschil maken dan wat extra shaders.Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:
[video]
Verwijderd in "Mobiele telefonie levert reële gezondheidsrisico's?"xAnarchyBaS schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:38:
[...]
Licht is inderdaad net zo goed straling als röntgen, gamma, IR en UV dat is, alleen is "licht" niet schadelijk, omdat het minder energie met zich mee draagt. IR heeft nog minder energie, en is dus niet schadelijk.
Het enige wat kan gebeuren is, dat als je de blaster veel gebruikt de kamer iets kan opwarmen, maar dan moet je m bijna constant gebruiken en dan gaat de temperatuur nog maar een tiende graad omhoog.
Licht is dus wel degelijk een synoniem voor straling. Het licht waar jij op doelt is volgens mij 'zichtbaar licht'.Laten we allereerst afstappen van het begrip "straling" en het beestje gewoon bij zijn naam noemen: we hebben het in al deze gevallen namelijk over licht. Zoals iedereen wel weet kan licht verschillende kleuren hebben. Kijk naar een regenboog en je ziet het hele spectrum aan zichtbaar licht, van rood tot blauw. Maar licht beperkt zich niet tot deze kleuren, het gaat ook verder naar kleuren (ofwel "frequenties", om even een vakterm er doorheen te gooien) die wij als mensen niet kunnen zien.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Inderdaad, daarom stond het ook tussen aanhalingstekens.witeken schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:00:
[...]
Verwijderd in "Mobiele telefonie levert reële gezondheidsrisico's?"
[...]
Licht is dus wel degelijk een synoniem voor straling. Het licht waar jij op doelt is volgens mij 'zichtbaar licht'.
maar om even reëel te blijven, de hoeveelheid straling die je kunt ontvangen van een IR blaster of een mobieltje valt nog altijd in het niets vergeleken met een gemiddelde vliegreis(die levert zelfs meer straling op dan een röntgenfoto).
Maar laten we nu maar het hele stralingsgebeuren achterwege, en gaan we weer on-topic
Rumble als in force feedback? Vette feature hoor, op de X1 controller, maar om nou over een andere dimensie te spreken. De stap van 2D naar 3D vind ik meer een andere dimensie (letterlijk).PWM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Zeer benieuwd naar die Rumble in de triggers. Dat lijkt me toch wel echt een enorme verbetering. Rumble geeft echt een andere dimensie aan gaming (zet rumble maar eens uit in een FPS/Race game, totaal andere ervaring). Dat ze daar nu nieuwe mogelijkheden aan geven kan een groter verschil maken dan wat extra shaders.
Ik zet trillen regelmatig uit om het draadloze signaal naar mijn FFX te verbeteren (geen idee of het helpt), en als ik dan weer een game met de standaard controller ga spelen, heb ik eigenlijk nooit meteen door dat het uit staat. Met online shooters kun je trillen volgens mij beter in z'n geheel uitschakelen, vanwege je aim.
Al met al wel jammer dat deze functie niet in de PS4 controller zit.
Hij gaat de Gamescom keynote doen, niet de Xbox keynote, belangrijk verschil aangezien het meer over de game-industrie in het algemeen zal gaanMartinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:
[video]
De controller is erg sexy in ieder geval.
*edit* Interessant artikel over hoe de nieuwe controller ontstaan is
[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 12-08-2013 22:19 ]
Ben ook erg benieuwd wat ze er allemaal mee gaan doen. Bied een boel nieuwe mogelijkhedenPWM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Zeer benieuwd naar die Rumble in de triggers. Dat lijkt me toch wel echt een enorme verbetering. Rumble geeft echt een andere dimensie aan gaming (zet rumble maar eens uit in een FPS/Race game, totaal andere ervaring). Dat ze daar nu nieuwe mogelijkheden aan geven kan een groter verschil maken dan wat extra shaders.
Hoe het exact gaat uitpakken met de extra rumble is afwachten, maar ik zie er meer potentie in dan in 3d gaming om eerlijk te zijn. Volgens mij is de 3d hype ondertussen wel een beetje over. Moet zeggen dat de paar games die ik in 3d gespeeld heb over het algemeen niet echt prettig vond spelen. Dat kan aan mijn tv liggen, en wellicht gaat het met een soepelere 60fps beter, maar voor nu vind ik dat juist een overgewaarde featurebram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:12:
[...]
Rumble als in force feedback? Vette feature hoor, op de X1 controller, maar om nou over een andere dimensie te spreken. De stap van 2D naar 3D vind ik meer een andere dimensie (letterlijk).
Ik zet trillen regelmatig uit om het draadloze signaal naar mijn FFX te verbeteren (geen idee of het helpt), en als ik dan weer een game met de standaard controller ga spelen, heb ik eigenlijk nooit meteen door dat het uit staat. Met online shooters kun je trillen volgens mij beter in z'n geheel uitschakelen, vanwege je aim.
Al met al wel jammer dat deze functie niet in de PS4 controller zit.
Maar goed, de komende generatie krijgen we het wss veel vaker allebei, dus das prima
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Good news everyone: Je kunt de Kinect dus ook eruit trekken en zonder Kinect gamen!Ask Microsoft Anything About Xbox One
NEW ANSWERS ADDED 8/12:
Can you organize your now-expanded Friends List into categories? i.e. “College buddies,” “Friends from work,” etc.
MARC WHITTEN, CHIEF XBOX ONE PLATFORM ARCHITECT: You’ll see us add more in this area in the future. At launch, you’ll have your expanded list of friends and the ability to mark favorites so that it is fast and easy to play with the friends you care about most.
Is there cross-console Party Chat? i.e. since it’s all “Xbox Live,” can people on Xbox 360s Party Chat with their friends on Xbox One?
WHITTEN: For a variety of technical reasons – including the sound quality that I talked about above – we don’t support voice chat between the two systems. You will still be able to send and receive text messages to friends on both systems, however.
OK, so we can't chat across systems. But can I at least see what my friends are doing on either console?
WHITTEN: Yes – you see your friends on both systems, including their rich presence. My friends that are still on Xbox 360, for example, might see that I’m on Xbox One, playing Ryse. Since I can have more than 100 friends on Xbox One, if I go back to Xbox 360 and I have more than 100 friends, it will only show me the subset of my friends who are friends with me on Xbox 360.
Since Kinect must be plugged in for the Xbox One to function, what happens if your Kinect breaks? Like if it falls off the top of your TV onto a hardwood floor or something? Will the console cease to function?
WHITTEN: Xbox One is designed to work with Kinect plugged in. It makes gaming better in many ways – from the ability to say “Xbox On” and get right to your personalized homescreen, to the ability to control your TV through voice, Smartglass and more. Kinect allows you to search for your content, instantly move between games and your personalized dash and more with just your voice. Kinect helps you pick up and play by automatically knowing which controller you have in your hands. No more need to interrupt your friends game or navigate through multiple UI screens to sign in and tell the system which controller you are holding. It will even bind the controller to the console if its currently unbound – no searching for special buttons! Of course – these are just a few of the system wide benefits of having Kinect. Games use Kinect in a variety of amazing ways from adding voice to control your squad mates to adding lean and other simple controls beyond the controller to full immersive gameplay. That said, like online, the console will still function if Kinect isn’t plugged in, although you won’t be able to use any feature or experience that explicitly uses the sensor.
How “off” can Kinect be when the system is in use?
WHITTEN: You have the ability to completely turn the sensor off in your settings. When in this mode, the sensor is not collecting any information. Any functionality that relies on voice, video, gesture or more won’t work. We still support using it for IR blasting in this mode. You can turn the sensor back on at any time through settings, and if you enter into a required Kinect experience (like Kinect Sports Rivals for instance), you’ll get a message asking if you want to turn the sensor back on in order to continue.
Is there a chat headset included in the Xbox One box or not?
As you saw in Major Nelson’s unboxing video, the console comes with our mono audio headset. This is an area where we’ve worked hard to improve the audio quality – and it is night and day compared to chat on the Xbox 360. The Xbox One audio chat headset now streams 24 kHz at a 16-bit resolution uncompressed both downstream and upstream compared to the Xbox 360 headset that streamed 16 kHz downstream and 8 kHz upstream at a 14-bit resolution compressed. I think people are going to be very happy with the audio in game chat and parties.
Verder niet veel nieuws, al hoop ik dat men nu wel wat minder heftig gaat reageren op Kinect
Tweakblog van de maand
Overigens niet onverwacht dat er weer een positief ding moest worden omgebogen naar een negatief punt.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2013 00:25 ]
http://abload.de/img/untitled-2fzbvc.gif
Image tags weggehaald want de GIF is 8MB groot.
[ Voor 76% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 13:31 ]
Ps4/switch gamer
Ik moet zeggen dat ik het wel een aparte move vind. Als hij niet meer verplicht is, waarom zit hij dan standaard bij de XOne? Of zullen ze tijdens gamescom toch een pakket zonder kinect voor 400,- aan gaan kondigen?Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:24:
Klopt, maar voor de azijnzeikerds die hem al wilde gaan afplakken of wegdraaien is het wel handig om te weten. Verder zullen er ook zat leuke Kinect games voor uitkomen waardoor je er uiteindelijk toch geen spijt van gaat krijgen. Toch?
offtopic:
Overigens niet onverwacht dat er weer een positief ding moest worden omgebogen naar een negatief punt.
Ik ben geen kinect-fan, maar doordat hij verplicht aangesloten moest zijn en standaard bij de XOne zit, konden devs er in ieder geval vanuit gaan dat het ding te gebruiken was. Nu wordt kinect functionaliteit dus weer grotendeels teruggedraaid naar een 'extra' die bij de meeste games amper gebruikt wordt. Prima dat ze naar hun klanten luisteren, maar er blijft zo uiteindelijk wel erg weinig over waarmee ze zich van de concurrentie onderscheiden. Dat vind ik toch wel spijtig.
ps. laat zo'n offtopic opmerking gewoon weg joh, nergens voor nodig. Op een forum zal je nu eenmaal in aanraking komen met andere meningen
Ik hoop alleen wel dat ze toch eens opschieten met de Nederlandse spraakherkenning, want dat is toch wel hard nodig, wil het hier in Nederland aanslaan.
[ Voor 93% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 13:27 ]
Erg jammer...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nergens voor nodig zo overdreven te reageren.
[ Voor 42% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 13:24 ]
The ramblings of an idiot
De algemene tendens was meer dat de unit überhaupt zit meegeleverd en er dus verplicht voor betaald moet worden. Een Kinectloze bundel zou op meer sympathie rekenen. Als je dan toch al alles verandert.
[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 13:28 ]
Alles, maar dan ook alles wat de Xbox One onderscheidde van zijn concurrentie en zorgde voor een nieuwe, frisse wind binnen de wereld van console-gaming. Ook was naar mijn idee Microsoft nu al met de Xbox One zijn tijd ver vooruit wat betreft DRM-controle e.d. maar omdat zóveel consumenten destijds en nog steeds hebben geklaagd over deze veranderingen heeft Microsoft deze allemaal de nek omgedraaid, wat voor mij maakt dat alle speciale facetten van de Xbox One nu allemaal afgezwakt of volledig afgeschaft zijn door Microsoft. Jammer, want dit maakt ook de Xbox One wat mij betreft net als zijn concurrentie: weer een console en sorry, daar geef ik mijn geld nu niet aan uit. Misschien ooit.. maar mijn gevoel zegt nu nooit.
Nogmaals je hebt mensen die kinect wel tof vinden (ofwel door kinect games, of wel dat ze DENKEN, dat er vette features voor uitgebracht gaan worden. Die zijn dan ook bereid om er exta geld voor uit te geven. (ook 100 euro ja).
Zo nu is het weer afwachten op de reactie dat je 100 euro te veel vind en dat je nog niets gezien hebt van die functionaliteit.
Was toch precies hetzelfde met share/24 uur check?boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:30:
ge-ni-aal![]()
*kinect always on* "wat bullshit, ik koop hem niet"
*kinect kan uitgeschakeld worden* "wat een zwakke move van Microsoft!"
men kan wel lekker blijven zeiken op de Xbox, maar je komt langzaam tot een punt waar je enkel jezelf voor lul zet dan dat je er nog iets mee gaat bereiken
Het is alleen jammer dat _juist_ door zulke zeikertjes, ze alles overboord gooien wat innovatie had kunnen zijn voor de gamesmarkt. Tuurlijk, mag het een open discussie zijn of Kinect innovatie zou zijn, het is inmiddels meer dan wat Eye/Move ooit is geweest (ironisch waarom PS4 nu ook stereoscopisch is gegaan en ik al m'n move hardware gewoon raam uit kan donderen /wave 150 euro). Maar de digitalisering van de markt staat al jaren op nr 1 op mijn lijstje.
Laat hem er maar bij zitten, zodat devs wel kunnen verwachten dat iedereen zo'n ding heeft. Dan komen vanzelf games die de moeite waard zijn en gebruikt gaan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2013 09:53 ]
de meeste mensen zullen toch zoiets hebben van: Als ik hem toch erbij krijg, waarom dan ook niet gebruiken?
Ik denk dat het gros(toch wel 90%) de kinect gewoon aangekoppeld laat, en dat was de bedoeling van het hele plan om kinect bij de X1 te leveren.
En die enkeling die de kinect weg wil stoppen doet dat dan toch lekker, en kan hij in een hoekje gaan zitten huilen omdat hij ervoor betaald heeft.
Maar deze verandering is waar een paar mensen om gevraagd hebben, zij wouden de kinect niet gebruiken en hun commentaar was: waarom moet ik de kinect ingestoken laten als hij toch helemaal uitstaat? Dit is nu toch opgelost
Mee eens, maar over het algemeen zijn dit ook mensen die graag met de massa meepraten en zelf geen mening vormen. Die kopen een PS4, niet omdat zij de X1 niks vinden, maar omdat iedereen een PS4 koopt.
Mag, maar kom dan alsjeblieft niet hier het topic verzieken en uit je frustratie ergens anders..
Ontopic: Ik vind het echt jammer (zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf) dat Microsoft zo erg van koers is veranderd, want ik zag de X1 echt als hét apparaat dat stond voor de toekomst van console-gaming, dat was ook de reden waarom ik 'm eigenlijk meteen wilde gaan pre-orderen zodra deze werd aangekondigd, maar ach.. dan mogelijk een generatie geen console? Ik heb altijd nog een PC
[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 13-08-2013 13:29 ]
Zelf denk ik dat waar MS heen wilde met gaming uiteindelijk toch wel zal gaan gebeuren, nu staat het weer even in de vriezer maar mijn glazen bol zegt dat dit wel weer eens ontdooit kan gaan worden, niet binnenkort maar wellicht in de nabije toekomst.ProfoundValue schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:31:
[...]
Mee eens, maar over het algemeen zijn dit ook mensen die graag met de massa meepraten en zelf geen mening vormen. Die kopen een PS4, niet omdat zij de X1 niks vinden, maar omdat iedereen een PS4 koopt.
Mag, maar kom dan alsjeblieft niet hier het topic verzieken en uit je frustratie ergens anders..
Ontopic: Ik vind het echt jammer (zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf) dat Microsoft zo erg van koers is veranderd, want ik zag de X1 echt als hét apparaat dat stond voor de toekomst van console-gaming, dat was ook de reden waarom ik 'm eigenlijk meteen wilde gaan pre-orderen zodra deze werd aangekondigd, maar ach.. dan mogelijk een generatie geen console? Ik heb altijd nog een PC
Ik zie ook op bepaalde aspecten toekomst in die richting, overigens lijkt het me ook wel iets wat Sony zelf ook ziet zitten en daarin verwacht ik dezelfde koers alleen nu nog even niet, grote groepen mensen zijn er helaas nog niet klaar voor, zo'n proces heeft blijkbaar meer tijd nodig.Of je kan stellen MS heeft het wat ongelukkig gecommuniceerd naar de mensen toe, maar ja achteraf blijft het toch maar gokken dat als ze bepaalde zaken beter hadden gebracht er niet zo'n extreme opstand was gekomen via de social media etc.
Buiten oa de prijs en Kinect standaard erbij lijken ze wel weer erg veel op elkaar daar ben ik het helemaal mee eens, groepen mensen die er blij om zijn en groepen mensen die nu juist teleurgesteld zijn maar dat is iets wat je toch zal blijven houden, je kan nooit iedereen tevreden houden ben ik bang en MS heeft blijkbaar intern besloten dat er meer mensen ontevreden zouden blijven en hebben daar beleid op aangepast. Als ze dachten dat er meer mensen tevreden zouden blijven dan haddenz e ook niets aangepast denk ik( speculatie) maar goed dat denk ik.
Voor mij is de xbox one nu interessanter geworden op bepaalde vlakken maar ook op bepaalde puntjes weer net wat minder interessant.Over kinect verwacht en hoop ik wat meer te zien op de gamescom omdat ik ook overtuigt wil raken van het apparaat.
[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 10:44 ]
Liefhebber van Tweakers
nu blijkt dat alles 1 voor 1 terug wordt gedraaid. En ja dat is natuurlijk wel ff lachen voor diegene die de discussie bewust zochten.
Maar je mag toch dingen gewoon verdedigen, en proberen mensen over te halen dingen anders te zien? daarvoor is het een forum, om te discussiëren.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:39:
Het punt is gewoon dat hier mensen het nieuwe xbox beleid met hand en tand verdedigen zodra men kritisch is over bepaalde functies. (kinect, online checks enz. )
nu blijkt dat alles 1 voor 1 terug wordt gedraaid. En ja dat is natuurlijk wel ff lachen voor diegene die de discussie bewust zochten.
En er is een verschil tussen kritisch zijn en bashen
Ik ben nog steeds van mening dat ze veel dingen niet geschrapt hebben, maar uitgesteld tot de community het aankan zeg maar.
[ Voor 3% gewijzigd door xAnarchyBaS op 13-08-2013 10:42 ]
Jij begrijpt mijn punt duidelijk niet, ik heb het niet over een discussie die wel of niet gevoerd moet worden, dat is prima.... Je mag best kritisch zijn over nieuwe producten. Ik heb het over de genen die frequent op een bewuste manier lopen te ranten.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:39:
Het punt is gewoon dat hier mensen het nieuwe xbox beleid met hand en tand verdedigen zodra men kritisch is over bepaalde functies. (kinect, online checks enz. )
Overigens is de situatie ook niet helemaal zo als jij dat nu schetst; Dingen worden niet 1 voor 1 terug gedraaid. MS heeft nooit uitgesproken dat een Kinect nooit los gemaakt van een Xbox kon worden. Mensen zien in veranderingen van beleid al snel stock om mee te slaan, terwijl de veranderingen die MS nu laat zien vooral bedoeld zijn om het product beter te maken. Dit kan je natuurlijk als heel negatief interpreteren, maar ook op een manier dat een groot en log bedrijf als MS toch wel wil luisteren naar een bepaalde feedback uit de markt.
Ik weet niet alsof andere fabrikanten van gamesconsoles ook op deze manier instaat zijn om naar haar klanten te luisteren.......
Verwijderd
Het enige dat er veranderd is is nu dat je de kinect los kan koppelen, het uitzetten van alle functies of bepaalde functies kon al vanaf dag 1 na de introductie en is ook altijd zo uitgedragen door MS, dat dit door de meeste mensen niet goed gelezen wordt of gewoon niet geloofd werd is een ander verhaal maar MS heeft dit altijd al gezegd.beuker19 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:25:
[...]
PS4.5
![]()
![]()
![]()
Zeer zwakke move van MS of je het er mee eens bent of niet.
Het deed in ieder geval wat anders als de concurrentie maar nu zijn het echt 2 gelijken.
Nu is het gewoon wachten tot de eerste pakketten zonder kinect beschikbaar zijn .
Nu zie je maar weer dat de Xbox divisie ook gewoon geld moet gaan verdienen en zo niet MS ook alle ideeen overboord gooit om maar zieltjes te winnen en geld verdienen.
Xbox Off
Ben het wel eens met de meeste mensen, ik vind het een slechte zaak wat MS aan het doen is om dingen zo veel mogelijk terug te draaien. Er is weinig over van de originele visie van de Xbox 1, begrijpelijk omdat ze hun installbase net zo groot willen houden als die nu is met de 360 maar persoonlijk denk ik dat ze op het moment meer kwaad doen dan goed (of zo lijkt het in ieder geval).
Overigens draait de MS games divisie al 2 jaar winst, terwijl Sony games tak nog steeds verlies draait
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 10:51 ]
Echter geen dealbreaker aangezien de concurrentie hetzelfde doet.
Over Kinect, ik ben geen echte kinect gamer, dit wil zeggen dan ik geen dansgames etc speel. Echter de mogelijkheden om commando's te geven, handige functies en met wellicht nog meer nuttige opties in de toekomst lijkt het me wel een extra toevoeging die mij aanspreekt. Het extra geld heb ik er in ieder geval voor over. Dat hij wel verplicht bijgeleverd is maar niet verplicht hoeft worden aangesloten, zal gedaan zijn om extra publiek voor de xbox te laten kiezen. (wederom geen dealbreaker ik sluit hem toch)
De keuzes die mij hebben overgehaald, is de goede ervaring van Xbox live, en de games die mij aanspreken (om een voorbeeld te noemen spreken mij deadrising 3 en Ryse bijvoorbeeld erg aan ook forza prefereer ik boven gran turismo, ja ik heb ze allebei) Als laatste hoop ik dat de koppeling met settopbox goed werkt, dan zou dat ook een leuke en mooie toevoeging zijn. Negatief hoeft het niet te zijn, je hoeft het immers niet perse te gebruiken.
Ik dacht ook dat dit allang bekend was. Het is al eerder aangeven volgens mij dat dat Kinect uitgezet kan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Het enige dat er veranderd is is nu dat je de kinect los kan koppelen, het uitzetten van alle functies of bepaalde functies kon al vanaf dag 1 na de introductie en is ook altijd zo uitgedragen door MS, dat dit door de meeste mensen niet goed gelezen wordt of gewoon niet geloofd werd is een ander verhaal maar MS heeft dit altijd al gezegd.
Maar hoewel ik verwacht dat een hoop xbox fans terug komen vind ik op zich ook wel jammer dat de nieuwe zaken losgelaten worden want laten we eerlijk wezen, familie sharing en verplicht Kinect was wel een toekomstgerichte console. Maar het blijkt dat de markt hier nog niet klaar voor is.
Maar wat is het nut van kinect verplicht aangesloten laten als je toch alles hebt uitgezet. De stap is dan heel klein om het ook te laten afkoppelen.joffrey19 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:52:
[...]
Ik dacht ook dat dit allang bekend was. Het is al eerder aangeven volgens mij dat dat Kinect uitgezet kan worden.
Maar hoewel ik verwacht dat een hoop xbox fans terug komen vind ik op zich ook wel jammer dat de nieuwe zaken losgelaten worden want laten we eerlijk wezen, familie sharing en verplicht Kinect was wel een toekomstgerichte console. Maar het blijkt dat de markt hier nog niet klaar voor is.
[ Voor 3% gewijzigd door xAnarchyBaS op 13-08-2013 10:58 ]
Verwijderd
Zoals hierboven al gemeld, MS heeft altijd gezegd dat de kinect bij de console gebundeld zou worden en dat een hoop functies de kinect nodig hebben. Ik verwacht ook dat 80% van de mensen die een XB one kopen dat ding ook daadwerkelijk gaan gebruiken, al is het alleeen maar om te patsen met de stem herkenning, tv functies, snappen en zoomen met je handenxAnarchyBaS schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
Maar wat is het nut van kinect verplicht aangesloten laten als je toch alles hebt uitgezet. De stap is dan heel klein om het ook te laten afkoppelen.
Overigens de vraag is eerder al gesteld of de Xbone controller ook op de PC gaat werken, antwoord is ja, vanaf ergens in 2014 zal dit kunnen.
http://uk.ign.com/article...patibility-coming-in-2014
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, ik ga ook kinect gebruiken en ben er een groot voorstander van dat hij standaard bij de X1 geleverd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Zoals hierboven al gemeld, MS heeft altijd gezegd dat de kinect bij de console gebundeld zou worden en dat een hoop functies de kinect nodig hebben.
Ik snap alleen de storm aan commentaar betreffende het kunnen loskoppelen van de kinect niet, het is idd al aangegeven dat je alle functies kon uitzetten, waarom dan al die heisa vanwege het feit dat je nu ook het stekkertje eruit kan halen?
Verwijderd
geen idee, maar mensen moeten toch wat te zeuren hebben

moest erom lachen, heb niets tegen sony, dat voorop, heb ook gewoon een PS3 en een PS4 in de preorder
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 11:12 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nu kan je het natuurlijk gooien op luisteren naar de klanten. Dat is opzich goed. Maar je weet ook dat het gewoon om centen gaat. De verkopen liggen flink achter en daarom gebeurt het.Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Jij begrijpt mijn punt duidelijk niet, ik heb het niet over een discussie die wel of niet gevoerd moet worden, dat is prima.... Je mag best kritisch zijn over nieuwe producten. Ik heb het over de genen die frequent op een bewuste manier lopen te ranten.
Overigens is de situatie ook niet helemaal zo als jij dat nu schetst; Dingen worden niet 1 voor 1 terug gedraaid. MS heeft nooit uitgesproken dat een Kinect nooit los gemaakt van een Xbox kon worden. Mensen zien in veranderingen van beleid al snel stock om mee te slaan, terwijl de veranderingen die MS nu laat zien vooral bedoeld zijn om het product beter te maken. Dit kan je natuurlijk als heel negatief interpreteren, maar ook op een manier dat een groot en log bedrijf als MS toch wel wil luisteren naar een bepaalde feedback uit de markt.
Ik weet niet alsof andere fabrikanten van gamesconsoles ook op deze manier instaat zijn om naar haar klanten te luisteren.......
Persoonlijk vind ik het zwak om dingen terug te draaien als er wat negatieve geluiden zijn. Het orginele idee voor de xbox is vast een markt voor. Als mensen iets te klagen hebben uiten ze dit vaker dan dat ze tevreden zijn.
Omdat je hem niet hoeft op te stellen ... Ik bedoel ik heb al niet veel ruimte en als die kinect er ook nog komt te staan... het zou wel kunnen daar niet van, maar als je hem niet hoeft op te stellen scheelt dat al weer wat ruimte.xAnarchyBaS schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, ik ga ook kinect gebruiken en ben er een groot voorstander van dat hij standaard bij de X1 geleverd wordt.
Ik snap alleen de storm aan commentaar betreffende het kunnen loskoppelen van de kinect niet, het is idd al aangegeven dat je alle functies kon uitzetten, waarom dan al die heisa vanwege het feit dat je nu ook het stekkertje eruit kan halen?
De schuld ligt bij Microsoft. Ze hebben zelf nog geen enkele volwaardige Kinect game klaarstaan? Dat slaat toch nergens op?BM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:35:
Beetje jammer, nu is het wachten inderdaad op de aankondiging dat er een versie zonder Kinect op de markt komt. Die stap is nog nog maar heel klein. Zonde, ik ben er van overtuigd dat dit een negatieve impact heeft op de bereidheid van ontwikkelaars om Kinect op een creatieve manier te ondersteunen.
Erg jammer...
Is het ook niet verdacht dat oorspronkelijke Kinect-only games (Ryse) opeens wel met een controller werken?
Als MS nog niet zelf voor first-party Kinect games kan zorgen, hoe zouden ze dan in godsnaam third-party developers overhalen?
Kortom: we have to stop beating a dead horse. Motion gaming, hoewel leuk, trekt gewoon niet de aandacht van developers om een variatie van redenen. Voor casual gamers zou het leuk zijn, maar hardcore gamers blijven er angstig voor.
Wat wel een totale revolutie zal zijn over een klein jaar?
De Oculus Rift.
- Virtual Reality wordt eindelijk betaalbaar en bijgevolg mainstream
- Onlangs 16 miljoen dollar opgestreken in een 1ste investeringsronde
- Carmack werkt sinds kort actief mee
- Developers staan letterlijk in wachtrijen om een Developer Kit te krijgen
- De feedback van werkelijk iedereen is fenomenaal. Zelfs mensen van Best Buy - die de console markt zeer belangrijk vinden - grapten al dat ze geen Xbox One / PS4 meer wilden en dat dit de toekomst is.
(vanaf 1:20)
- Ook hardcore gamers staan te popelen om dit te hebben.
Terug roller coaster, nu in bureaustoel:
(vanaf 1:21)
Er is nog helemaal niets verkochtNu kan je het natuurlijk gooien op luisteren naar de klanten. Dat is opzich goed. Maar je weet ook dat het gewoon om centen gaat. De verkopen liggen flink achter en daarom gebeurt het.
En ja, wake-up call: Het de bedoeling van MS om winst te maken, net zoals Sony en Nintendo.
Wat je niet lijkt te begrijpen is dat er wezenlijk niets veranderd is. Games mogen nog altijd kinect vereisen, net zoals bepaalde onderdelen van de console (skype komt nu in me op, alsook de IR blaster). Je mag hem echter nu wel ontkoppelen zonder dat heel je xbox onbruikbaar is.
@Asgaro hoe slaag jij er in om dit plots in een marketingcampagne voor de Oculus Rift te veranderen
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 13-08-2013 11:22 ]
Sony heeft ontzettend goed naar zowel gamers als ontwikkelaars geluisterd. Het resultaat is een console die perfect aansluit bij iedereen zijn wensen.Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:50:
Tweakblog van de maand
Als de PS4 zo perfect is waarom hoef ik m dan niet? Blijkbaar nog niet perfect genoeg, laat ze maar ff doorvragen bij gamers en ontwikkelaars.witeken schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Sony heeft ontzettend goed naar zowel gamers als ontwikkelaars geluisterd. Het resultaat is een console die perfect aansluit bij iedereen zijn wensen.

Omdat MS blijft investeren in een gimmick die nooit lang geleefd heeft: Motion gaming...boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:21:
[...]
Er is nog helemaal niets verkochtZelfs over preorders zijn er geen harde cijfers, behalve dat ze beiden "aan hun limiet" zitten.
En ja, wake-up call: Het de bedoeling van MS om winst te maken, net zoals Sony en Nintendo.
Wat je niet lijkt te begrijpen is dat er wezenlijk niets veranderd is. Games mogen nog altijd kinect vereisen, net zoals bepaalde onderdelen van de console (skype komt nu in me op, alsook de IR blaster). Je mag hem echter nu wel ontkoppelen zonder dat heel je xbox onbruikbaar is.
@Asgaro hoe slaag jij er in om dit plots in een marketingcampagne voor de Oculus Rift te veranderen
Ik geef nu een voorbeeld van iets dat duidelijk wel genoeg interesse wekt, ook van hardcore gamers die Motion gaming dan weer niet zien zitten.
Als MS slim zou zijn, zouden ze investeren in de Oculus Rift en zorgen dat de Xbox One ASAP de Oculus Rift zal ondersteunen.
Wat op zich niet echt moeilijk is: de SDK doet al veel van het werk voor het gamedevelopers. Vereiste is wel dat de games waarop het wordt toegepast in 60 FPS draaien, maar vele next-gen games gaan toch op 60 FPS focussen.
[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2013 11:27 ]
Klopt, maar ze hebben ook niet echt geprobeerd om innoverend te zijn. ze hebben geen risico's genomen.witeken schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Sony heeft ontzettend goed naar zowel gamers als ontwikkelaars geluisterd. Het resultaat is een console die perfect aansluit bij iedereen zijn wensen.
Dit heeft MS wel gedaan, en dat ze op sommige beslissingen worden teruggefloten door de gamers is onvermijdelijk.
En ik heb geen klachten gehoord van ontwikkelaars.
@asgaro
Ik raad je aan om eens sword art online te kijken, misschien krijg je dan een nadere mening over VR
Sorry, ik weet niet waarom jij de Xbox verkiest boven de Playstation. Ik zei ook niet dat de Ps4 perfect is. Hij heeft alleszins nog maar erg weinig kritiek gekregen.MaakmeGek schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:24:
[...]
Als de PS4 zo perfect is waarom hoef ik m dan niet? Blijkbaar nog niet perfect genoeg, laat ze maar ff doorvragen bij gamers en ontwikkelaars.
Tweakblog van de maand
Laat me raden, omdat er veel meer jeugd een PS4 gaat halen? Dat de Xbox One vooral oudere gamers gaat trekken?witeken schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:30:
[...]
Sorry, ik weet niet waarom jij de Xbox verkiest boven de Playstation. Ik zei ook niet dat de Ps4 perfect is. Hij heeft alleszins nog maar erg weinig kritiek gekregen.
Hiermee zullen ze terug veel gamers winnen die nog twijfelden over hun keuze.
Dan was er geen vergelijking met de PS4 en was het massaal geaccepteerd. Nu heb je een concurrent die alles bij het oude laat en daar houden games blijkbaar van. Dat heeft MS genekt en draaien ze nu terug.
De enige feature die ze helaas niet meer terug kunnen draaien is de power van de console. Daar lijkt PS4 onverslaanbaar mee. (dat de vraag is of dit werkelijk tot uitwerking komt in de Games is een andere discussie).
Daarom gaat Sony er ook nog mee verder?Omdat MS blijft investeren in een gimmick die nooit lang geleefd heeft: Motion gaming...
Ze hebben wel gedacht aan mensen die geen of niet altijd internet hebben. Of mensen met een trage verbinding. Of mensen die tweedehandsgames willen kopen voor lagere prijzen.xAnarchyBaS schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:27:
Klopt, maar ze hebben ook niet echt geprobeerd om innoverend te zijn.
Daarnaast heeft Sony ook de nodige verbeteringen en nieuwigheden doorgevoerd. Of die innoverend zijn oordeel je zelf maar over...
Geen risico's nemen hoeft ook niet slecht te zijn. Als je weet wat de mensen willen kan je daar gewoon op inspelen, en kan je zonder risico's een goed product uitbrengen.ze hebben geen risico's genomen.
Niet als je goed naar je klanten luistert. Microsoft heeft zoveel kritiek gekregen dat ze dingen moesten aanpassen. Ik denk dat dat wel vermijdelijk was. Ik denk ook dat de marketingafdeling van Microsoft niet echt z'n best heeft gedaan.Dit heeft MS wel gedaan, en dat ze op sommige beslissingen worden teruggefloten door de gamers is onvermijdelijk.
Tweakblog van de maand
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.