Jezus je hebt echt een plank voor je kop. Als je niet begrijpt dat als je voortaan 1 spel gelijktijdig met 2 personen tegelijk zou kunnen spelen, dat je voor 10 man nog maar 5 kopien zou hoeven kopen ipv 10 moet je misschien wiskunde nog eens overdoen...bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:51:
[...]
Als je één van die gelukkige 10 bent is het zeker vet ja, maar met een groep fanatieke gamers is het niets meer dan een gimmick. Je hebt 10% kans dat je kan spelen.
Dat zou sowieso niet hebben gekund. Eén instance van een gedeelde game tegelijk live. Anders verkopen ze plots maar 1/10 van de spellen, he...Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:50:
... dan kun je hem zelf dus niet gelijktijdig spelen. So not quite the same
Los van het flamen, jouw idee is niet juist. Zie hierboven.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:52:
[...]
Jezus je hebt echt een plank voor je kop. Als je niet begrijpt dat als je voortaan 1 spel gelijktijdig met 2 personen tegelijk zou kunnen spelen, dat je voor 10 man nog maar 5 kopien zou hoeven kopen ipv 10 moet je misschien wiskunde nog eens overdoen...
[ Voor 39% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 09:54 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Te beknoptbram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:46:
[...]
Te knop?
Wat is er erg aan dan? Waarom moet je überhaupt per se een overgang naar digitaal hebben? Het enige verschil is dat je je discs niet meer nodig hebt. Maar ik begrijp niet wat daar zo ontzettend boeiend aan is en waarom alle pro X1 mensen daar nu ineens over vallen.
En dat family sharing had ik nog wel even willen zien. Ik ben erg benieuwd naar wat uitgevers daarover te zeggen hebben en of er een model is gemaakt welke aantoont dat dit uiteindelijk meer verkopen oplevert. Ik kan het me niet voorstellen. SP games hoef je tenslotte niet meer te kopen als een van je 10 vrienden die al heeft. En daarbij: wil je even lekker spelen, is er al iemand anders in de library van je buddy bezig. Helaas pindakaas.
En omdat ik helemaal geen schijfjes meer wil, want dat is verleden tijd... Al je documenten staan toch ook op een harde schijf, of in de cloud met skydrive, dropbox of zo. Waarom zouden we dat niet met games doen, ik kan die overal altijd raadplegen. Ging ik naar een maat met ook Xbox One, gewoon inloggen met mijn account en mijn games spelen. Daarom is digitaal beter dan schijfkes. Stel ik heb 50 games, moet ik ze dan alle 50 mee nemen naar mijn vriend? Nee ik kan die gewoon digitaal spelen vanaf zijn console.
Dat family sharing is dan ook niet de bedoeling dat 1 man een game koopt en je dan met 11 dat ligt te spelen constant. Daar draaide het niet rond.
Nee echt ik vind dat we gewoon een stap terug hebben gezet omdat mensen het niet begrepen. Een vriend van me (pc gamer) zei laatst tegen me: Echt schande wat Microsoft doet, je kan niet ruilen behalve als je betaald aan hun...
Tjah door die leugens die hij heeft gelezen in comments krijgen we van dit
Volgens MS zelf wel. jij kunt kon zelf je eigen gekochte spellen altijd spelen en simultaan kan kon maximaal 1 van je 10 vrienden dat zelfde spel óók spelen!AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
[...]
Dat zou sowieso niet hebben gekund. Eén instance van een gedeelde game tegelijk live. Anders verkopen ze plots maar 1/10 van de spellen, he...
Vet, dat wist ik niet! Nog nooit eerder gehoord hehe. Het enige is dus dat je je account moet "installeren" bij een vriend? Zit daar een limiet op of kan ik net zoveel accounts installeren?AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:51:
[...]
Hetgeen beter is aan de old fashioned way is dat de verplichting tot phone home er hiermee uitgehaald is én dat verkopen nu een kwestie is van de disc overhandigen. Daar gaat het om!
[...]
Dat kan op de Sony boxen overigens al jaren. Mijn PSN account staat bij een aantal familieleden en vrienden ook geinstalleerd. Zij kunnen al mijn digitaal gekochte spellen spelen (op hun eigen accounts) (en vice versa). Ook tegelijk met mij
The first casualty in war is always the truth...
Tot vorig jaar 10 andere Playstations, sinds een jaar 5 andere Playstations.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:54:
[...]
Vet, dat wist ik niet! Nog nooit eerder gehoord hehe. Het enige is dus dat je je account moet "installeren" bij een vriend? Zit daar een limiet op of kan ik net zoveel accounts installeren?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik geloof er nog steeds niet van dat dit systeem bestaansrecht had.. Ik kan me niet voorstellen dat pupblishers hier mee akkoord gaan.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:54:
[...]
Volgens MS zelf wel. jij kunt zelf je eigen gekochte spellen altijd spelen en simultaan kan maximaal 1 van je 10 vrienden dat zelfde spel óók spelen!
En ik hoor een aantal mensen roepen dat ze altijd hun games digitaal hadden willen kopen maar accepteer je dan ook dat je games altijd 10-30 euro duurder zijn?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat snap ik, maar daar heb je zelf toch geen ene fuck aan als het jouw game is? Heb jij het door dat die andere jouw nieuwe game speelt? Nee. Andersom is het zeker een mooie feature, maar nogmaals, dan moet je maar hopen dat 9 van zijn vrienden niet hetzelfde idee hebben, am I right?Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:52:
[...]
Jezus je hebt echt een plank voor je kop. Als je niet begrijpt dat als je voortaan 1 spel gelijktijdig met 2 personen tegelijk zou kunnen spelen, dat je voor 10 man nog maar 5 kopien zou hoeven kopen ipv 10 moet je misschien wiskunde nog eens overdoen...
En wat ik hierboven al aangeef:
En dat family sharing had ik nog wel even willen zien. Ik ben erg benieuwd naar wat uitgevers daarover te zeggen hebben en of er een model is gemaakt welke aantoont dat dit uiteindelijk meer verkopen oplevert. Ik kan het me niet voorstellen. SP games hoef je tenslotte niet meer te kopen als een van je 10 vrienden die al heeft.
Het is sowieso zeer aannemelijk dat er in een groep fanatieke gamers meerderen een populair spel kopen. Zeker als ze ook online willen wat niet zou kunnen IIRC.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:52:
[...]
Maar binnen die 10 mensen zal de smaak van games nooit 1 op 1 gelijk zijn. De ene houdt naast de FPS's ook van RPG's en de andere ook van hack'n'slash games. Dus op die manier kun je ook eens een spel buiten je eigen comfortzone goed testen voordat je het koopt. Demo's zijn lang niet altijd beschikbaar.
Op die manier heb ik dus ooit Mass Effect leren kennen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als CEO van de xbox divisie zou ik in eerste instantie mijn marketing team ontslaan. Hoe kan je een gevestigde naam door één beurs zo verknallen.
Je zou toch zeggen dat ze hiervoor uitgebreid onderzoek gedaan hebben of de gevestigde gamers dit wel zullen slikken of niet.
Maar laten we eerlijk zijn, een 24u check is gewoon absurd. Toch heeft Sony echt bijgedragen aan deze zet, door hier zo aggresief op in te spelen.
Top van Microsoft om haar fout te herkennen en dit terug te draaien, ook al heeft t met pre-orders te maken of niet.
Je zou toch zeggen dat ze hiervoor uitgebreid onderzoek gedaan hebben of de gevestigde gamers dit wel zullen slikken of niet.
Maar laten we eerlijk zijn, een 24u check is gewoon absurd. Toch heeft Sony echt bijgedragen aan deze zet, door hier zo aggresief op in te spelen.
Top van Microsoft om haar fout te herkennen en dit terug te draaien, ook al heeft t met pre-orders te maken of niet.
Het ergste is eigenlijk: Van alle issues die de One heeft was de DRM de grootste NON-issue, hoewel daar het luidst over geklaagd werd.
Dus ja, proficiat: Steen en been klagen heeft ervoor gezorgd dat je dezelfde DRM als in de huidige generatie krijgt ipv meer richting Steam te gaan. We zitten nu nog steeds met een verouderd DRM scenario dat suboptimaal is voor zowel consumenten als producenten.
Ondertussen worden de grotere issues zoals indie development en verplichte kinect fijntjes genegeerd door de meeste "gamers". Zolang ze hun shooters maar kunnen spelen zeker?
Tijd om naar die steambox te kijken.
Dus ja, proficiat: Steen en been klagen heeft ervoor gezorgd dat je dezelfde DRM als in de huidige generatie krijgt ipv meer richting Steam te gaan. We zitten nu nog steeds met een verouderd DRM scenario dat suboptimaal is voor zowel consumenten als producenten.
Ondertussen worden de grotere issues zoals indie development en verplichte kinect fijntjes genegeerd door de meeste "gamers". Zolang ze hun shooters maar kunnen spelen zeker?
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 20-06-2013 09:58 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Tsja sorry hoor, maar bij mijn vrienden is delen een tweeweg straatbram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
[...]
Dat snap ik, maar daar heb je zelf toch geen ene fuck aan als het jouw game is? Heb jij het door dat die andere jouw nieuwe game speelt? Nee. Andersom is het zeker een mooie feature, maar nogmaals, dan moet je maar hopen dat 9 van zijn vrienden niet hetzelfde idee hebben, am I right?
En wat ik hierboven al aangeef:
[...]
Spijker op de kop!L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
[...]
Het is sowieso zeer aannemelijk dat er in een groep fanatieke gamers meerderen een populair spel kopen. Zeker als ze ook online willen wat niet zou kunnen IIRC.
Maar binnen die 10 mensen zal de smaak van games nooit 1 op 1 gelijk zijn. De ene houdt naast de FPS's ook van RPG's en de andere ook van hack'n'slash games. Dus op die manier kun je ook eens een spel buiten je eigen comfortzone goed testen voordat je het koopt. Demo's zijn lang niet altijd beschikbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door Tomba op 20-06-2013 09:58 ]
5 consoles, online pass, EA account en je account op andere consoles.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:54:
Vet, dat wist ik niet! Nog nooit eerder gehoord hehe. Het enige is dus dat je je account moet "installeren" bij een vriend? Zit daar een limiet op of kan ik net zoveel accounts installeren?
Je moet maar 1 randdebiel op de andere console hebben die gewoon namens jou een berg zut gaat kopen in de store, er zit geen 'afreken' wachtwoord op PSN. Ik heb zelf meegemaakt, ging gelukkig maar om 15 euro.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Inderdaad, vooral je voorlaatste alinea. Nu ja Kinect maakt mij niets uit, maar die indie development was vooral een slechte zaak. Steambox zal wel nog even duren dacht ikboe2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:57:
Het ergste is eigenlijk: Van alle issues die de One heeft was de DRM de grootste NON-issue, hoewel daar het luidst over geklaagd werd.
Verwijderd
Nee, nee, nee. Ik wil niet dat mijn informatie in the cloud staat, ik wil mijn documenten niet aan het web toevertrouwen en ik wil niet van een derde partij afhankelijk zijn als ik een spelletje speel. Mensen blijven maar denken dat dat een goed idee is, terwijl het in opzet en zeker na recente gebeurtenissen (NSA) toch duidelijk moet zijn dat je data en daarmee macht uit handen geven een absoluut slecht idee is.X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
En omdat ik helemaal geen schijfjes meer wil, want dat is verleden tijd... Al je documenten staan toch ook op een harde schijf, of in de cloud met skydrive, dropbox of zo. Waarom zouden we dat niet met games doen
Dus stel ik koop BF4, dan kunnen 4 andere vrienden de game tegelijkertijd met mij spelen mits ze een online pass van EA kopen van 15euro ofzo?SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:00:
[...]
5 consoles, online pass, EA account en je account op andere consoles.
Je moet maar 1 randdebiel op de andere console hebben die gewoon namens jou een berg zut gaat kopen in de store, er zit geen 'afreken' wachtwoord op PSN. Ik heb zelf meegemaakt, ging gelukkig maar om 15 euro.
Tuurlijk want op je harddisk staat het velig, of heb je het op een externe staan en sluit je die alleen aan als je wifi uitzet?!Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:01:
[...]
Nee, nee, nee. Ik wil niet dat mijn informatie in the cloud staat, ik wil mijn documenten niet aan het web toevertrouwen en ik wil niet van een derde partij afhankelijk zijn als ik een spelletje speel. Mensen blijven maar denken dat dat een goed idee is, terwijl het in opzet en zeker na recente gebeurtenissen (NSA) toch duidelijk moet zijn dat je data en daarmee macht uit handen geven een absoluut slecht idee is.
Verwijderd
Zoals ik het van Microsoft gehoord heb niet. Ze zouden wel gek zijn, dat kost veel te veel geld.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:02:
Dus stel ik koop BF4, dan kunnen 4 andere vrienden de game tegelijkertijd met mij spelen mits ze een online pass van EA kopen van 15euro ofzo?
Vraag: ga jij 50 games meenemen naar een vriend? Of denk je dat je 50 games gaat spelen bij een vriend?X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
[...]
Te beknopt
En omdat ik helemaal geen schijfjes meer wil, want dat is verleden tijd... Al je documenten staan toch ook op een harde schijf, of in de cloud met skydrive, dropbox of zo. Waarom zouden we dat niet met games doen, ik kan die overal altijd raadplegen. Ging ik naar een maat met ook Xbox One, gewoon inloggen met mijn account en mijn games spelen. Daarom is digitaal beter dan schijfkes. Stel ik heb 50 games, moet ik ze dan alle 50 mee nemen naar mijn vriend? Nee ik kan die gewoon digitaal spelen vanaf zijn console.
Dat family sharing is dan ook niet de bedoeling dat 1 man een game koopt en je dan met 11 dat ligt te spelen constant. Daar draaide het niet rond.
Nee echt ik vind dat we gewoon een stap terug hebben gezet omdat mensen het niet begrepen. Een vriend van me (pc gamer) zei laatst tegen me: Echt schande wat Microsoft doet, je kan niet ruilen behalve als je betaald aan hun...
Tjah door die leugens die hij heeft gelezen in comments krijgen we van dit
Op de PS4 kun je nieuwe games een uur lang (full version) spelen. Als deze je bevalt, kun je 'm kopen. Zo niet, dan stopt 'ie na een uur. X1 zal zoiets ook wel gaan doen.L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
[...]
Het is sowieso zeer aannemelijk dat er in een groep fanatieke gamers meerderen een populair spel kopen. Zeker als ze ook online willen wat niet zou kunnen IIRC.
Het klopt wel degelijk wat ik zeg. Als jij een game vanuit de library van iemand anders wilt spelen, en iemand anders is jou 1 minuut voor. Dan heb je gewoon pech.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:57:
[...]
Tsja sorry hoor, maar bij mijn vrienden is delen een tweeweg straatSo no, you're not right.
Ja wat zal de NSA toch allemaal doen met die documenten van school van me. Oei oei wat zou hun mening zijn over PhoneGap? Je moet gewoon weten wat je wel, en wat je niet in de cloud moet zetten. Privé dingen zet je daar niet op. Werk-, school-, pleziergerelateerde dingen gewoon wel. Zoals mijn Xbox Live account met al mijn games.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:01:
[...]
Nee, nee, nee. Ik wil niet dat mijn informatie in the cloud staat, ik wil mijn documenten niet aan het web toevertrouwen en ik wil niet van een derde partij afhankelijk zijn als ik een spelletje speel. Mensen blijven maar denken dat dat een goed idee is, terwijl het in opzet en zeker na recente gebeurtenissen (NSA) toch duidelijk moet zijn dat je data en daarmee macht uit handen geven een absoluut slecht idee is.
Ik weet niet wat jij allemaal op je Xbox heb staan maar bij mij staan er alleen games opX-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:03:
[...]
Ja wat zal de NSA toch allemaal doen met die documenten van school van me. Oei oei wat zou hun mening zijn over PhoneGap? Je moet gewoon weten wat je wel, en wat je niet in de cloud moet zetten. Privé dingen zet je daar niet op. Werk-, school-, pleziergerelateerde dingen gewoon wel. Zoals mijn Xbox Live account met al mijn games.
En ja, dat is wat de NSA wilt weten! De games die je speelt!
Verwijderd
Als het dan door een fout op internet te staan komt is het tenminste mijn fout. En ja, ik neem de nodige maatregelen, o.a. het hardwarematig scheiden van bepaalde zaken. Dat is absoluut niet waterdicht, maar ik wil zaken zelf verprutsen als ze dan toch verprutst worden. En zeg niet dat dat niet gebeurt, want de realiteit bewijst anders.xAnarchyBaS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:02:
Tuurlijk want op je harddisk staat het velig, of heb je het op een externe staan en sluit je die alleen aan als je wifi uitzet?!
Ja 50 is een groot getal, maar dan zou ik hem nu moeten opbellen, vragen: Welke games wil je dat ik mee pak? Ik heb 1, 2, 3, 4, 5, etcbram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:03:
[...]
Vraag: ga jij 50 games meenemen naar een vriend? Of denk je dat je 50 games gaat spelen bij een vriend?
Dan moet hij nog ff nadenken. Zegt hij 4, 2, 10, 15, 12
Mag ik al 5 games mee gaan nemen... Wanneer anders moest ik hem niet bellen, zei ik: Kijk wat gaan we doen, dit zijn mijn 50 games. Nu komt er een soort van restrictie omdat je niet alles kan mee nemen.
Je kan wel je account op andermans console zetten zonder het ww te bewaren. Dan kunnen ze niet op jouw kosten shoppen, en jij bepaalt welke spellen er van jouw account geinstalleerd worden op de andere console.SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:00:
[...]
5 consoles, online pass, EA account en je account op andere consoles.
Verwijderd
Goed verhaal, maar dat zou een keuze moeten zijn, geen opgelegde zaak. Van mij hoeft het niet en blijkbaar denken veel anderen daar ook zo over.X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:03:
Ja wat zal de NSA toch allemaal doen met die documenten van school van me. Oei oei wat zou hun mening zijn over PhoneGap? Je moet gewoon weten wat je wel, en wat je niet in de cloud moet zetten. Privé dingen zet je daar niet op. Werk-, school-, pleziergerelateerde dingen gewoon wel. Zoals mijn Xbox Live account met al mijn games.
Er voor had ik het over SkydriveSoundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:04:
[...]
Ik weet niet wat jij allemaal op je Xbox heb staan maar bij mij staan er alleen games op
En ja, dat is wat de NSA wilt weten! De games die je speelt!
Je verwoordt het nu wel iets andersbram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:03:
[...]
Het klopt wel degelijk wat ik zeg. Als jij een game vanuit de library van iemand anders wilt spelen, en iemand anders is jou 1 minuut voor. Dan heb je gewoon pech.
Ik begrijp overigens niet waarom er nu een paar een xbox afbestellen en een PS4 halen alleen omdat dat family sharing niet door gaat .... hoe kun je je druk maken over een feature waar van je nog steeds niet precies weet hoe het werkt, nooit hebt geprobeerd en ook nog nooit hebt gehad. Btw als de druk groot genoeg is mss komt het nog in gewijzigde vorm terug.
Ah ok, makes more sense. Vond het al raar om docs op je xbox te schrijven. Lijkt me nogal lastig met een controller
Correct, en dan heb je dus 10% kans dat je kunt spelen. Ik vraag me gewoon af of dit in de praktijk net zo rooskleurig zou werken als mensen geloven, not to mention wat uitgevers hiervan zullen vinden.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:05:
[...]
Je verwoordt het nu wel iets andersIn zoverre heb je gelijk, maar je bent het me eens dat in deze (door de idioten veroorzaakte) hypothetische situatie er nog altrijd 1 persoon méér het spel had kan spelen dan in de huidige archaische 'schijfjes DRM" methodiek. Nog los van het feit dat je nu weer met discs moet lopen te kloten ipv gewoon direct spelen door het spel te downloaden....
Dat begrijp ik ook niet. Ik ga hem nu gewoon nog niet pre-orderen en wachten tot oktober... Zal ik wrs pas bij de tweede lichting van consoles zijn, maarja dat is dan maar zo. Wil eerst meer info hebben, wachten op developers conference wrs, of die game beurs in Duitsland waarvan ik naam vergeten benJohan tb schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:06:
Ik begrijp overigens niet waarom er nu een paar een xbox afbestellen en een PS4 halen alleen omdat dat family sharing niet door gaat .... hoe kun je je druk maken over een feature waar van je nog steeds niet precies weet hoe het werkt, nooit hebt geprobeerd en ook nog nooit hebt gehad. Btw als de druk groot genoeg is mss komt het nog in gewijzigde vorm terug.
Maar als ik het zo allemaal hoor dan is PSN toch juist dik in het overdeel? Die heeft dus altijd al "sharing" gehad, niet met 10mensen maar met 5 mensen en die allemaal tegelijkertijd kunnen spelen en zelfs online als ze dus appart nog een online pass kopen?
Ik denk dat die mensen nog gewoon een tijdje op hun X360 gaan spelen, of via de PC of een Steambox gaan gamen. en geen PS4 gaan bestellenJohan tb schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:06:
Ja, als je je account op hun console zet(met alle gevolgen van dien), en dan kan je nog niet tegelijk spelen.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:07:
Maar als ik het zo allemaal hoor dan is PSN toch juist dik in het overdeel? Die heeft dus altijd al "sharing" gehad, niet met 10mensen maar met 5 mensen en die allemaal tegelijkertijd kunnen spelen en zelfs online als ze dus appart nog een online pass kopen?
Het is andersom, het was juist die reden van sharing/nodisc dat mensen toch voor een PS4 gingen, maar door het wegvallen nog steeds tegen Kinect en 100 euro aanlopen. Opeens heeft Xbox buiten de paar exclusives weinig meerwaarde meer tov de PS4 en is het maar de vraag wat er met die andere features gaat gebeuren (dual game pre-loading).Johan tb schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:06:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de huidige situatie is het denk ik zelfs zo dat ze niet eens de online pass hoeven te kopen (nb, dit is een kleine gok, omdat ik nog geen full games gekocht heb op psn). Nu is het immers ook zo dat andere accounts op dezelfde console met een pass online kunnen die ik op mijn account heb geactiveerd. En omdat DLC die ik aanschaf op mijn account ook geinstalleerd kan worden op andere consoles, en vervolgens door andere accounts op andere consoles ook kan worden gespeeld (simultaan), gok ik dat als jij digitaal een spel koopt via PSN en dit ook op andere consoles installeert, andere accounts op die andere consoles dit simultaan kunnen spelen. En in het andere geval kopen ze toch een online pass voor 15 euro?!Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:02:
[...]
Dus stel ik koop BF4, dan kunnen 4 andere vrienden de game tegelijkertijd met mij spelen mits ze een online pass van EA kopen van 15euro ofzo?
Als je je ww niet opslaat op de consoles van anderen, kunnen ze niets met jouw account, maar wel de door jou geinstalleerde spellen spelen. En je kan ze tegelijk spelen.xAnarchyBaS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Ja, als je je account op hun console zet(met alle gevolgen van dien), en dan kan je nog niet tegelijk spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 10:10 ]
sorry, dubbelpost.
[ Voor 93% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 10:10 ]
Nee, als je 1x inlogt op hun console en je de spellen download, kan je daarna weer gewoon uitloggen. Ze hebben dan geen toegang tot jouw account meer, maar kunnen nog wel steeds de gedownloade spellen spelen.xAnarchyBaS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Ja, als je je account op hun console zet(met alle gevolgen van dien), en dan kan je nog niet tegelijk spelen.
Offline spellen zijn op die manier ook gewoon tegelijk te spelen, of het voor online spellen hetzelfde geldt is een ander verhaal, dat weet ik namelijk niet.
+ mensen met wie ik game ken ik persoonlijk ook...gewoon te vertrouwen hehe. Aan een wild vreemde geef je toch ook niet je pincodeAllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:10:
sorry, dubbelpost.
Aan je vrienden wel ?Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:11:
[...]
+ mensen met wie ik game ken ik persoonlijk ook...gewoon te vertrouwen hehe. Aan een wild vreemde geef je toch ook niet je pincode
Hmm oke, zo had ik het nog niet gezien, maar dit kon toch ook op de X360?Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:10:
[...]
Nee, als je 1x inlogt op hun console en je de spellen download, kan je daarna weer gewoon uitloggen. Ze hebben dan geen toegang tot jouw account meer, maar kunnen nog wel steeds de gedownloade spellen spelen.
Offline spellen zijn op die manier ook gewoon tegelijk te spelen, of het voor online spellen hetzelfde geldt is een ander verhaal, dat weet ik namelijk niet.
Ik weet dat (deels) wel. Online PSN spellen kan je simultaan spelen. Of dit ook geldt voor spellen als Battlefield weet ik niet, dit heb ik nooit getest. Wel weet ik dat de DLC van Battlefield en CoD/MW simultaan gebruikt kan worden.Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:10:
[...]
Nee, als je 1x inlogt op hun console en je de spellen download, kan je daarna weer gewoon uitloggen. Ze hebben dan geen toegang tot jouw account meer, maar kunnen nog wel steeds de gedownloade spellen spelen.
Dat sharen van PSN games is juist teruggebracht naar 2 PS3's en/of 2 VITA's (zijn dat nou 4 of slechts 2 apparaten?), omdat er teveel misbruik van gemaakt werd. Daarom kon dat idee van een Xbox One Family van 10 man ook eigenlijk niet goed gaan.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:07:
Yeah paar mates hebben mijn pincode wel eens gehad..en ik die van hun. Ff snel boodschappies doen ofzo
Ik las net dat iemand zei van 10 naar 5? nu dus 2? Zelfs dat vind ik goed genoeg hehe..scheelt toch 50% in de kostenMartijnS72 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:12:
[...]
Dat sharen van PSN games is juist teruggebracht naar 2 PS3's en/of 2 VITA's (zijn dat nou 4 of slechts 2 apparaten?), omdat er teveel misbruik van gemaakt werd. Daarom kon dat idee van een Xbox One Family van 10 man ook eigenlijk niet goed gaan.
[ Voor 46% gewijzigd door Jumpiefox op 20-06-2013 10:13 ]
http://www.polygon.com/20...d-library-price-cut-plans
interessant stukje
interessant stukje
Dus eigelijk is het technisch nog steeds mogelijk, de link disc->digitaal bestaat dus nog steeds, maar die vriend heeft dan wel het voordeel dat hij op basis van de disc, nu disc-less kan spelen.For instance, when you go to a friend's house to play a game, you'll have to install the game on their console. If they decide they want to buy the game after you leave, they'll just have to pay for it online. The previously installed copy will function immediately like a digital copy, but without the need for another download. All games will still be released as download copies day and date with retail stores, Whitten said
Totdat je flinke ruzie krijgt en erop hetzelfde moment achterkomt dat je pinpas nog bij die vriend ligtJumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:12:
[...]
Yeah paar mates hebben mijn pincode wel eens gehad..en ik die van hun. Ff snel boodschappies doen ofzohecht klikie..net broers hehe.
Ok, we gaan wel erg offtopic ..
OT:
MS screwed up. We zien wel wat er gebeurd na de release. Een vroege aankoop zit er voor mij iig niet in. Wil niet zeggen dat ik voor een PS4 ga, want de controller is gewoon altijd al brak geweest voor mij.
Da's duidelijke taal!!Soundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:16:
MS screwed up. We zien wel wat er gebeurd na de release. Een vroege aankoop zit er voor mij iig niet in. Wil niet zeggen dat ik voor een PS4 ga, want de controller is gewoon altijd al brak geweest voor mij.
Ja maar dan kan die persoon de game dus niet meer uitlenen? Dus eigenlijk zeggen ze gewoon je kan nog steeds games digitaal kopen, alleen hoef je niet alle files te downloaden nadat je hem vanaf een disc hebt installed....niet echt bijzonder?SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:15:
http://www.polygon.com/20...d-library-price-cut-plans
interessant stukje
[...]
Dus eigelijk is het technisch nog steeds mogelijk, de link disc->digitaal bestaat dus nog steeds, maar die vriend heeft dan wel het voordeel dat hij op basis van de disc, nu disc-less kan spelen.
De Ps4 controller schijnt dus een stuk vetter te zijn (letterijk & figuurlijkSoundLESS OT:
http://penny-arcade.com/r...r-than-the-best-thing-eve
http://www.polygon.com/20...56/blacklight-retribution
[ Voor 27% gewijzigd door Jumpiefox op 20-06-2013 10:19 ]
En laat die nu aanzienlijk anders zijn.Soundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:16:
[...]
Totdat je flinke ruzie krijgt en erop hetzelfde moment achterkomt dat je pinpas nog bij die vriend ligt
Ok, we gaan wel erg offtopic ..
OT:

Dat er überhaupt nog mensen mekkeren over een controller die ze nog nooit hebben vastgehouden, terwijl er ook nog eens third party alternatieven zijn met het uiterlijk van hun favo controller.
Overigens vraag ik me ten zeerste af of de X1 nu echt een verbetering zal zijn t.o.v. de 360 controller. Hij ziet er, in lijn met de console, een stuk lomper en groter uit.
Verwijderd
Wat een baal slechte redeneringen hier, zeg. Aan de ene kant mensen die nooit van plan waren zo'n console te kopen, aan de andere kant mensen die nooit een PS-X controller vastgehouden zouden hebben.bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:22:
Dat er überhaupt nog mensen mekkeren over een controller die ze nog nooit hebben vastgehouden
Kunnen we de discussie inhoudelijk voeren, in plaats van deze boude beweringen beide kanten op?
De rondingen zijn wel een vooruitgang maar ik moet het nog maar in mijn handen houden. Tot aan de PS3 was het iig poep. Wie weet is hij eindelijk comfortabel of iig een uur te gebruiken zonder kramp te krijgenJumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:17:
...
De Ps4 controller schijnt dus een stuk vetter te zijn (letterijk & figuurlijk)
http://penny-arcade.com/r...r-than-the-best-thing-eve
http://www.polygon.com/20...56/blacklight-retribution
Nou nou. Iemand voelt zich op zijn teentjes getrapt. Als je ziet dat ze al 3 generaties lang k*tcontrollers (lees: katcontrollersbram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Dat er überhaupt nog mensen mekkeren over een controller die ze nog nooit hebben vastgehouden, terwijl er ook nog eens third party alternatieven zijn met het uiterlijk van hun favo controller.
Denk dat hij de nieuwe ds4 controller bedoeld, heeft niemand hier op forum nog vastgehouden denk ik zoVerwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:25:
[...]
Wat een baal slechte redeneringen hier, zeg. Aan de ene kant mensen die nooit van plan waren zo'n console te kopen, aan de andere kant mensen die nooit een PS-X controller vastgehouden zouden hebben.
Kunnen we de discussie inhoudelijk voeren, in plaats van deze boude beweringen beide kanten op?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Oh nee hoor. Je zeurt echter om iets wat je nog niet ervaren hebt en waarvoor alternatieven zijn. Zeuren om niks dus.Soundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:26:
[...]
De rondingen zijn wel een vooruitgang maar ik moet het nog maar in mijn handen houden. Tot aan de PS3 was het iig poep. Wie weet is hij eindelijk comfortabel of iig een uur te gebruiken zonder kramp te krijgen
[...]
Nou nou. Iemand voelt zich op zijn teentjes getrapt. Als je ziet dat ze al 3 generaties lang k*tcontrollers (lees: katcontrollers) leveren, heb ik niet veel vertrouwen in de 4de. Ik heb nergens gezegd dat de 4de ook slecht is. Ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Misschien dat dat veranderd na het aanraken van dat ding.
Nee, maar de 'basis' zou er dus nog wel inzitten om het mogelijk te maken. Disc = digitale instal, wat dus al een verandering is tov huidige disc vs digitaal, dus zou later als je een disc koop deze meteen digitaal geregisteerd kunnen worden en mischien met een afgeslankte vorm van Share (Steam principe?) alsnog uitgeleend kan worden.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:17:
Ja maar dan kan die persoon de game dus niet meer uitlenen? Dus eigenlijk zeggen ze gewoon je kan nog steeds games digitaal kopen, alleen hoef je niet alle files te downloaden nadat je hem vanaf een disc hebt installed....niet echt bijzonder?
Ik heb beide consoles als reservering staan, juist omdat er nogal wat verschil in zat. Een pure, ouderwetse disc based, game console tegenover een vooruitstrevender entertainment systeem dat mede door zijn nieuwe aanpak ook wel wat minpunten heeft.
Echter het feit dat je nu twee exact dezelfde platformen krijgt (minus de Kinect/Eye die toch niemand gebruikt en het tv gebeuren dat in Nederland pas in 2018 gaat werken) doet mij besluiten één van de twee consoles te cancellen.
Punten waar ik dan naar kijk om die beslissing te maken zijn: exclusives, third party support en de prijs. Microsoft verliest voor mijn gevoel op die laatste twee punten, plus de verplichting dat er een Kinect aangesloten moet zijn doet mij momenteel voor mijn gevoel 70% neigen naar de PS4, terwijl dit eerst 80% in het voordeel van Xbox One was.
Als ze dan al iets hadden willen schrappen om meer consumenten te trekken dan had dat naar mijn idee de verplichte aanschaf en het verplichte gebruik van de Kinect moeten zijn.
Schrap die, breng de prijs ook naar 399 en opeens hoor je niemand meer over de tweedehands games. Maar nee, zij moeten zout in de wonden strooien en met een nare nasmaak al wijzend met hun vingertje zeggen: dan krijg je het zoals je het wil, ouderwits, zoals we twintig jaar geleden ook deden en schrappen we alle voordelen die het systeem eerst bood ook maar meteen.
Echter het feit dat je nu twee exact dezelfde platformen krijgt (minus de Kinect/Eye die toch niemand gebruikt en het tv gebeuren dat in Nederland pas in 2018 gaat werken) doet mij besluiten één van de twee consoles te cancellen.
Punten waar ik dan naar kijk om die beslissing te maken zijn: exclusives, third party support en de prijs. Microsoft verliest voor mijn gevoel op die laatste twee punten, plus de verplichting dat er een Kinect aangesloten moet zijn doet mij momenteel voor mijn gevoel 70% neigen naar de PS4, terwijl dit eerst 80% in het voordeel van Xbox One was.
Als ze dan al iets hadden willen schrappen om meer consumenten te trekken dan had dat naar mijn idee de verplichte aanschaf en het verplichte gebruik van de Kinect moeten zijn.
Schrap die, breng de prijs ook naar 399 en opeens hoor je niemand meer over de tweedehands games. Maar nee, zij moeten zout in de wonden strooien en met een nare nasmaak al wijzend met hun vingertje zeggen: dan krijg je het zoals je het wil, ouderwits, zoals we twintig jaar geleden ook deden en schrappen we alle voordelen die het systeem eerst bood ook maar meteen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Oeps sorrybram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Oh nee hoor. Je zeurt echter om iets wat je nog niet ervaren hebt en waarvoor alternatieven zijn. Zeuren om niks dus.

Mooi, nu nog opzouten met dat kinect gebeuren en ik ga weer overwegen om bij MS te blijven. Voor het mooie zouden de specs ook nog wat dichter bij de ps4 moeten liggen, als je ziet wat voor pareltjes er nu nog voor de ps3 uitkomen, daar kan de 360 niet aan tippen...
Je hoeft je geen cd in je apparaat te stoppen, al je shit is geupload in de cloud dus crashes als de stroom uitvalt ofzo zijn geen probleem. Het drm systeem van de XBOX one had als voordeel dat je games kon delen met 10 personen zonder de disk te delen. Vrienden/familie konden dus makkelijk spellen uitproberen zonder ze te kopen. Een ander voorbeeld van Always online is de nieuwe forza, die je rijgedrag opslaat en daar vervolgens mee racet op het moment dat jij niet speelt maar anderen wel met jouw willen spelen.PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:45:
Kan iemand mij de voordelen noemen van altijd online en DRM?
Hallo
Verwijderd
Inhoudelijk graag. Dit is ronduit kinderachtig.
Je wilt zeggen dat je hele hebben en houden bij een externe partij neerleggen betrouwbaarder is dan het lokaal opslaan? Dat lijkt me toch niet, je moet maar afwachten hoe lang en wanneer de dienst beschikbaar is en of je je aan de steeds veranderende voorwaarden houdt.WoutervOorschot schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:36:
Je hoeft je geen cd in je apparaat te stoppen, al je shit is geupload in de cloud dus crashes als de stroom uitvalt ofzo zijn geen probleem.
Dat zijn geen voordelen van Always Online, maar van simpelweg online spelen. De family sharing optie werkt niet simultaan. Uitproberen kan nu ook, je hoeft ze alleen maar even de disc te geven.WoutervOorschot schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:36:
[...]
Je hoeft je geen cd in je apparaat te stoppen, al je shit is geupload in de cloud dus crashes als de stroom uitvalt ofzo zijn geen probleem. Het drm systeem van de XBOX one had als voordeel dat je games kon delen met 10 personen zonder de disk te delen. Vrienden/familie konden dus makkelijk spellen uitproberen zonder ze te kopen. Een ander voorbeeld van Always online is de nieuwe forza, die je rijgedrag opslaat en daar vervolgens mee racet op het moment dat jij niet speelt maar anderen wel met jouw willen spelen.
Nog een groot pluspunt is dat nu ook de regiolock's zouden zijn weggehaald. Kan je Xbox spellen voortaan ook van over de grens halen.
Oh, meneer kan niet op een normaal niveau discussiëren en gaat over op plaatjes posten.
Excuses. Ik zal er wel niet meer op ingaan.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:38:
[...]
Inhoudelijk graag. Dit is ronduit kinderachtig.
Het is alleen wel belachelijk dat mensen doen alsof hun moeder wordt beledigd als er kritiek gegeven wordt op MS of Sony. Maarja. Back to X1
Verwijderd
Voordeel was dat je ze niet de disc hoeft te geven. Stuk makkelijker als iemand aan de andere kant van het land woont.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Dat zijn geen voordelen van Always Online, maar van simpelweg online spelen. De family sharing optie werkt niet simultaan. Uitproberen kan nu ook, je hoeft ze alleen maar even de disc te geven.
Eens! dit is zeker een pluspunt. Zelfs een verbetering op de Xbox360.Nog een groot pluspunt is dat nu ook de regiolock's zouden zijn weggehaald. Kan je Xbox spellen voortaan ook van over de grens halen.
Handig als ik in Limburg woon en een vriend van mij in Groningen... Bovendien kun je niet meer spelen zodra de disc eruit is, en dat kon eerst dus wel.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Uitproberen kan nu ook, je hoeft ze alleen maar even de disc te geven.
Het is echt appels met peren vergelijken wat jullie hier doen. Maar goed, wees trots op jezelf, dankzij het geklaag van irritante internet kiddies, die waarschijnlijk niet eens de console kopen op dag 1 omdat ze geen geld hebben, krijgen we nu een kreupel systeem dat niet met de tijd meegaat.
Doe niet zo zielig man, het zou nog steeds mogelijk zijn als MS dat zelf wilt. En de functie gewoon laat bestaan maar dan op basis van Games die je Digitaal online koopt. Zelfs PSN heeft dit dus al op de ps3, gaat niet zo simpel als wat de xbone voor ogen had maar goed.Phusebox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:50:
[...]
Handig als ik in Limburg woon en een vriend van mij in Groningen... Bovendien kun je niet meer spelen zodra de disc eruit is, en dat kon eerst dus wel.
Het is echt appels met peren vergelijken wat jullie hier doen. Maar goed, wees trots op jezelf, dankzij het geklaag van irritante internet kiddies, die waarschijnlijk niet eens de console kopen op dag 1 omdat ze geen geld hebben, krijgen we nu een kreupel systeem dat niet met de tijd meegaat.
Dus als iemand de boosdoener is dan is het MS zelf wel. Het is gewoon zielig dat "we" mekaar als schuldige aanwijzen en niet MS.
digital gekochte games = sharen, fysiek gekochte games = alleen fysiek uitlenen. Klaar, simpel probleem opgelost. MS kiest ervoor om het helemaal achterwege te laten.
Leuk, dat flamen en trollen.Phusebox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:50:
[...]
Maar goed, wees trots op jezelf, dankzij het geklaag van irritante internet kiddies, die waarschijnlijk niet eens de console kopen op dag 1 omdat ze geen geld hebben, krijgen we nu een kreupel systeem dat niet met de tijd meegaat.
Laat ik je gerust stellen, ik was niet van plan om op dag één een Xbox te kopen. Noch een PS4, overigens. Ik heb er geen haast mee. Dat is overigens niet een financiële beslissing, om het niet op dag één te doen.
Omdat ik aangeef dat je de nieuwe controller nog niet hebt geprobeerd en omdat ik aangeef dat er alternatieven zijn, doe ik alsof mijn moeder wordt beledigd? Man, in wat voor wereld leef jij?Soundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:42:
[...]
Excuses. Ik zal er wel niet meer op ingaan.
Het is alleen wel belachelijk dat mensen doen alsof hun moeder wordt beledigd als er kritiek gegeven wordt op MS of Sony. Maarja. Back to X1
Verwijderd
Dit is een non-argument en ook nog eens uiterst kinderachtig. Kritiek betekent niet automatisch geen geld of kiddies. Laten we de discussie inhoudelijk voeren en niet als fanboys.Phusebox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:50:
Maar goed, wees trots op jezelf, dankzij het geklaag van irritante internet kiddies, die waarschijnlijk niet eens de console kopen op dag 1 omdat ze geen geld hebben, krijgen we nu een kreupel systeem dat niet met de tijd meegaat.
Snap die hele haat richting de Kinect niet. Ding gaat echt niet alles opnemen van je. Daar zijn wetten voor. Ook al kunnen die gebroken worden.
Als het naar buiten komt dat MS je wel er mee afluistert/filmt kunnen ze de deuren op slot doen. Doodsteek voor het gehele bedrijf. Letterlijk.
En het komt uit dan want vanaf dag 1 gaan er mensen kijken welk data verkeer de xbox heeft
Daarnaast is het gewoon uit te zetten in het systeem. Ook is het niet bekent wat de ontwikkelaars er straks mee gaan doen. Straks komen er hele coole games uit en dan mag je alsnog een kinect kopen.
En met kleine kinderen is het gewoon super leuk om een Kinect adventures te doen. Ik als toekomstige papa wil perse een Kinect erbij alleen daar al voor.
Als het naar buiten komt dat MS je wel er mee afluistert/filmt kunnen ze de deuren op slot doen. Doodsteek voor het gehele bedrijf. Letterlijk.
En het komt uit dan want vanaf dag 1 gaan er mensen kijken welk data verkeer de xbox heeft
Daarnaast is het gewoon uit te zetten in het systeem. Ook is het niet bekent wat de ontwikkelaars er straks mee gaan doen. Straks komen er hele coole games uit en dan mag je alsnog een kinect kopen.
En met kleine kinderen is het gewoon super leuk om een Kinect adventures te doen. Ik als toekomstige papa wil perse een Kinect erbij alleen daar al voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 20-06-2013 10:57 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hahaha leuke tweet
Dit dus! Als MS het deed 'omdat ze luisteren naar de klant', dan hadden ze de features er, zo ver mogelijk, wel ingelaten.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:53:
[...]
Dus als iemand de boosdoener is dan is het MS zelf wel. Het is gewoon zielig dat "we" mekaar als schuldige aanwijzen en niet MS.
Als jij jezelf aangesproken voelt. Ik spreek in het algemeen wereldwijd, want de mentaliteit is tegenwoordig: "oeh er gaat iets veranderen, dus we moeten allemaal meteen alle forums volposten met geschreeuw en gezeik".AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:53:
[...]
Leuk, dat flamen en trollen.
Laat ik je gerust stellen, ik was niet van plan om op dag één een Xbox te kopen. Noch een PS4, overigens. Ik heb er geen haast mee. Dat is overigens niet een financiële beslissing, om het niet op dag één te doen.
Als we internet hadden gehad toen we van cartridges naar discs gingen dan hadden we nu waarschijnlijk nog steeds cartridges gehad. "Wat?! Geen savegames opslaan op het spel zelf... HOE DURVEN ZE!". Ik zie het al helemaal voor me.
De nadelen van het internet noem ik het maar. En ja Microsoft en publishers zijn daar van geschrokken waardoor ze nu eieren voor hun geld kiezen "als jullie ouderwetse systemen willen, dan krijgen jullie dat". Ook niet echt professioneel te noemen nee, dat is waar.
Geen non argument, het merendeel van de forum zeikerds, vooral in de VS zijn kiddies (onder de 18). Maar goed, mijn excuses als ik iemand beledigd heb.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:56:
[...]
Dit is een non-argument en ook nog eens uiterst kinderachtig. Kritiek betekent niet automatisch geen geld of kiddies. Laten we de discussie inhoudelijk voeren en niet als fanboys.
Als ik Microsoft was dan was ik gewoon een tegen campagne gestart in de trend van de "spellen uitwisselen reclame" van Sony.
Zie gast in trein stappen, 2 uur later uitstappen, bus in, bus uit. Komt bij een huis, geeft vriend zijn spel op disc en gaat weer naar huis.
Trading games, 1988 style. If you want it to never change, buy a PS4.
[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2013 11:01 ]
Verwijderd
VS heeft schijt aan de wetten denk je niet...L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:56:
Snap die hele haat richting de Kinect niet. Ding gaat echt niet alles opnemen van je. Daar zijn wetten voor. Ook al kunnen die gebroken worden.
long live PRISM
Verwijderd
Want hullie. En nu echte argumentenPhusebox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:58:
Geen non argument, het merendeel van de forum zeikerds, vooral in de VS zijn kiddies (onder de 18).
Ja, en hoeveel xbox360's zijn er tot nu toe gehacked via internet waarbij Kinect overgenomen word? Oh, wacht...Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:58:
[...]
VS heeft schijt aan de wetten denk je niet...
long live PRISM! ik kan niet wachten tot de xbox one kinect gehacked is! en niet zeggen dat mogelijk alles wat aan het internet is verbonden kan worden gehacked
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar waarom moet het verplicht aangesloten blijven als het ook uitgezet kan worden? Daar heb ik nog steeds geen goed antwoord op gekregen. Als je het uitzet zou je het net zo goed los kunnen koppelen, maar dan werkt de X1 niet meer. De Kinect zal dus -iets- moeten doen, want anders zou het loskoppelen geen probleem moeten zijn.L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:56:
Daarnaast staat dat -als- er leuke Kinect uit komen, je het inderdaad -mag- kopen, maar het word je niet verplicht. Je hebt een keuze, die je nu niet hebt.
Ik snap wel dat ze de Kinect erbij doen zodat developers ervanuit kunnen gaan dat iedereen er 1 heeft, maar waarom het aangesloten moet blijven zelfs als het uit staat, daar snap ik echt niks van.
Ik vind het een domme zet, als ze meer tijd hadden besteed aan hoe het nou echt werkte, dan werdt er misschien minder over geklaagd en zagen ze de voordelen er van.Phusebox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:58:
De nadelen van het internet noem ik het maar. En ja Microsoft en publishers zijn daar van geschrokken waardoor ze nu eieren voor hun geld kiezen "als jullie ouderwetse systemen willen, dan krijgen jullie dat". Ook niet echt professioneel te noemen nee, dat is waar.
In retrospect vond ik dat ze goed handelde door te luisteren naar de klant, aan de andere kant ondermijnen ze zichzelf nu enorm omdat het veel potentie hadden wat ze eigenlijk wilde doen.
Omdat nu verschillende uitgevers extra acties in een spel kunnen doen, omdat ze weten dat iedereen het ding heeft. Bijvoorbeeld dat je in CoD voortaan mag reloaden door 'reload' te roepenMetalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Ik snap wel dat ze de Kinect erbij doen zodat developers ervanuit kunnen gaan dat iedereen er 1 heeft, maar waarom het aangesloten moet blijven zelfs als het uit staat, daar snap ik echt niks van.
Uitzetten schakelt dan wellicht de menu functies uit, maar in game is het dan de dev die beslist of Kinect gebruikt wordt of niet.
[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 11:05 ]
Als je dat hele kinect uit kan schakelen, vertel mij is waarom hij dan verbonden moet worden met de xbox one ?L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:56:
Alleen daarom al slaat het nergens op, zelfde als verplichten een 2e controller eraan te sluiten, ookal speel je altijd in je eentje, maar omdat het moet doe je het maar.... Ik wil een uitleg waarom kinect altijd aangesloten moet zijn. Aanzetten kan dmv controller(athans neem aan dat dat er nog opzit) en als hij uitstaat staat hij dus onnodig stof te happen.... Ik zie het hele nut ervan dan gewoon niet in.
Ik heb het al eerder gezegd, als Microsoft nu vanaf het begin de goede punten belicht had, in plaats van alleen maar vertellen over wat je niet zult kunnen doen, was dit hele gebeuren nooit zo groot geworden, en was er niks veranderd.
De fout ligt hier compleet bij het Microsoft PR-team.
Helemaal mee eens, hele, hele slechten marketing.Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:05:
Ik heb het al eerder gezegd, als Microsoft nu vanaf het begin de goede punten belicht had, in plaats van alleen maar vertellen over wat je niet zult kunnen doen, was dit hele gebeuren nooit zo groot geworden, en was er niks veranderd.
Maar die command zal niet werken omdat je de Kinect uitgezet hebt. Dus waarom moet het nog steeds verbonden zijn?AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Omdat nu verschillende uitgevers extra acties in een spel kunnen doen, omdat ze weten dat iedereen het ding heeft. Bijvoorbeeld dat je in CoD voortaan mag reloaden door 'reload' te roepen
Tja, als je overal de reacties zag en dan niet alleen op het internet, dan denk ik dat MS wel de juiste beslissing genomen heeft. Het is alleen jammer voor degenen die het nieuwe systeem wel zagen zitten.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik die boomerang controller van de PS3 wel zag zitten, maar die is er uiteindelijk ook niet gekomen vanwege de overweldigend negatieve reacties op het internet.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik die boomerang controller van de PS3 wel zag zitten, maar die is er uiteindelijk ook niet gekomen vanwege de overweldigend negatieve reacties op het internet.
[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 20-06-2013 11:08 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
NaiefBM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Ja, en hoeveel xbox360's zijn er tot nu toe gehacked via internet waarbij Kinect overgenomen word? Oh, wacht...

I like people who think that something is build by humans that it can't be hacked by humans.
Deze mensen geloven in de blauwe ogen van microsoftMetalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Maar waarom moet het verplicht aangesloten blijven als het ook uitgezet kan worden? Daar heb ik nog steeds geen goed antwoord op gekregen. Als je het uitzet zou je het net zo goed los kunnen koppelen, maar dan werkt de X1 niet meer. De Kinect zal dus -iets- moeten doen, want anders zou het loskoppelen geen probleem moeten zijn.
Daarnaast staat dat -als- er leuke Kinect uit komen, je het inderdaad -mag- kopen, maar het word je niet verplicht. Je hebt een keuze, die je nu niet hebt.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 11:10 ]
Wellicht is het zo dat 'uitzetten' inhoudt dat je de kinectfuncties in het Xbox menu niet gebruikt. Omdat het ding wel aangesloten is, is het dan niet ondenkbaar dat Kinect niet uit staat, alleen gedeactiveerd is / niet werkt in het Microsoft menu.Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:06:
[...]
Maar die command zal niet werken omdat je de Kinect uitgezet hebt. Dus waarom moet het nog steeds verbonden zijn?
Devs kunnen er op die manier van op aan dat ze Kinect op ieder moment kunnen aanroepen in hun spellen. Iedereen heeft er tenslotte een en het ding moet aangesloten zijn.
Dat zou dan wel betekenen dat Microsoft niet helemaal de waarheid vertelde wanneer er gezegd werd dat de Kinect uitgezet kon worden, en alleen naar het commando "Xbox on" zou luisteren. En dat zelfs dat commando uitgezet zou kunnen worden.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:08:
[...]
Wellicht is het zo dat 'uitzetten' inhoudt dat je de kinectfuncties in het Xbox menu niet gebruikt. Omdat hij wel aangesloten is, is het dan niet ondenkbaar dat hij niet uit staat, alleen gedeactiveerd in het Microsoft menu.
Devs kunnen er op die manier van op aan dat ze Kinect op ieder moment kunnen aanroepen in hun spellen. Iedereen heeft er tenslotte een en het ding moet aangesloten zijn.
Nou hellemaal een reden geen xbone te halen, als je dalijk verplicht wordt door devs kinect te gebruiken.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:08:
[...]
Wellicht is het zo dat 'uitzetten' inhoudt dat je de kinectfuncties in het Xbox menu niet gebruikt. Omdat het ding wel aangesloten is, is het dan niet ondenkbaar dat Kinect niet uit staat, alleen gedeactiveerd is / niet werkt in het Microsoft menu.
Als dat echt de reden is, dan ben ik heel blij dat ik dalijk op een ps4 game, en gewoon lekker met een knopje kan reloaden bv, ipv te moeten schreeuwen.....
Waarschijnlijk kun je wel per game aangeven wat mag en niet mag.Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:06:
[...]
Maar die command zal niet werken omdat je de Kinect uitgezet hebt. Dus waarom moet het nog steeds verbonden zijn?
Het geschreeuw nu is "IK GEBRUIK HET NIET DUS IK WIL HET NIET!!" en "HELP!!!! MIJN PRIVACY!!!11111ONEONEONE"
Je gebruikt het nu niet omdat er geen goede games voor zijn die jou aanspreken. Nu ze de kinect standaard leveren wordt het voor ontwikkelaars veel interessanter om er iets mee te gaan doen.
Ghost Recon had een leuke toevoeging met de kinect. Dat gedoe met je wapen. Met Kinect 2.0 zal dat nog soepeler gaan.
Steel Batallion had een goed concept maar werd om zeep geholpen door de beperkingen van Kinect 1.0. Zoiets kan straks, mogelijk, veel beter werken en dus wel interessant worden.
toekomstige CoD versies krijgt misschien wel de optie om te microfoon en de camera te gebruiken. Als je teveel geluid maakt hoort de tegenstander je. Commando's voor je squad doe je via handbewegingen.
De mogelijkheden zijn oneindig. De uitvoering zal nog moeten blijken maar nu gewoon elke Xbox er 1 heeft wordt het interessant om er iets mee te doen.
Als je naar achteren kijkt en hooguit naar nu kan ik me deels voorstellen dat je je afvraagt wat je er mee moet. Als je vooruit kijkt zie je tig potentiele, interessante toepassingen.
Dat zijn wel voordelen, zeker die van forza. Uitproberen kan nu slechts als je de disk geeft... Dat kost extra geld+moeite. Zeker wanneer de personen aan wie je het wilt geven ver weg wonen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Dat zijn geen voordelen van Always Online, maar van simpelweg online spelen. De family sharing optie werkt niet simultaan. Uitproberen kan nu ook, je hoeft ze alleen maar even de disc te geven.
Nog een groot pluspunt is dat nu ook de regiolock's zouden zijn weggehaald. Kan je Xbox spellen voortaan ook van over de grens halen.
Hallo
Prima redenen idd, maar nog steeds waarom verplichten hem aangesloten te laten ??L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:14:
[...]
Waarschijnlijk kun je wel per game aangeven wat mag en niet mag.
Het geschreeuw nu is "IK GEBRUIK HET NIET DUS IK WIL HET NIET!!" en "HELP!!!! MIJN PRIVACY!!!11111ONEONEONE"
Je gebruikt het nu niet omdat er geen goede games voor zijn die jou aanspreken. Nu ze de kinect standaard leveren wordt het voor ontwikkelaars veel interessanter om er iets mee te gaan doen.
Ghost Recon had een leuke toevoeging met de kinect. Dat gedoe met je wapen. Met Kinect 2.0 zal dat nog soepeler gaan.
Steel Batallion had een goed concept maar werd om zeep geholpen door de beperkingen van Kinect 1.0. Zoiets kan straks, mogelijk, veel beter werken en dus wel interessant worden.
toekomstige CoD versies krijgt misschien wel de optie om te microfoon en de camera te gebruiken. Als je teveel geluid maakt hoort de tegenstander je. Commando's voor je squad doe je via handbewegingen.
De mogelijkheden zijn oneindig. De uitvoering zal nog moeten blijken maar nu gewoon elke Xbox er 1 heeft wordt het interessant om er iets mee te doen.
Als je naar achteren kijkt en hooguit naar nu kan ik me deels voorstellen dat je je afvraagt wat je er mee moet. Als je vooruit kijkt zie je tig potentiele, interessante toepassingen.
Ik zou best een xbone halen incl kinect als hij maar gewoon losgekoppelt kan worden.
Feit blijft dat ze er nog geen enkele reden voor geven, en ik dus wegblijf ervan.
Sowieso heb ik geen woonkamer voor kinect, en ook geen ruimte op mn meubel voor zon groot lelijk lomp ding. Dus gebruiken zal ik het nooit.
Verwijderd
mogelijkheden zijn oneindig irrietant, privacy en hackbaar.L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:14:
[...]
Sinds wanneer direct input minder dan voice commands.
En ik ga echt niet 200x enemy spotted roepen of zo, pff lekker vermoeiend
Verwijderd
Privacy, punt. Dat is belangrijker dan welke gimmick, hoe goed die ook is toegepast. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, vanuit het wettelijk perspectief is dat in ieder geval waar.L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:14:
Dat developers ervan uit kunnen gaan dat iedereen een Kinect heeft, en hierdoor dan ook leuke functies in games bouwen is natuurlijk goed. Maar dan kan er op de doos of in het spel aangegeven staan dat de Kinect nodig is voor de volledige ervaring van het spel.L1nt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:14:
[...]
De vraag is alleen nog steeds, waarom moet het dan ook aangesloten zijn wanneer het niet voor een game gebruikt wordt? Waarom werkt de X1 zelf niet als de Kinect niet aangesloten is?
Bekijk dan gewoon de privacy regels die Microsoft heeft opgesteld. Dan weet je dat je geen schrik moet hebben. Kom niet af met hackers, want dan zet ook maar je dataverbinding van je gsm af.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:20:
[...]
Privacy, punt. Dat is belangrijker dan welke gimmick, hoe goed die ook is toegepast. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, vanuit het wettelijk perspectief is dat in ieder geval waar.
Da's geen argument. Iedereen kiest er namelijk voor om de box, waarvan je weet dat er een altijd connected camera op zit, wel of niet te kopen. Vergelijk het met een account aanmaken op Facebook, waardoor zij behalve wat je zelf invult, ook van iedere website met een Fb like knop weten of en wanneer je m bezoekt. Kies je zelf voor.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:20:
[...]
Privacy, punt. Dat is belangrijker dan welke gimmick, hoe goed die ook is toegepast. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, vanuit het wettelijk perspectief is dat in ieder geval waar.
Verwijderd
Oh wacht me GSM kan ik uitzetten of weg doen!X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:21:
[...]
Bekijk dan gewoon de privacy regels die Microsoft heeft opgesteld. Dan weet je dat je geen schrik moet hebben. Kom niet af met hackers, want dan zet ook maar je dataverbinding van je gsm af.
Net zo goed dat je een XBox niet hoeft te kopen. En een open OS? Android zeker?Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:24:
[...]
Oh wacht me GSM kan ik uitzetten of weg doen!plus de OS is open dus ik weet wat er op me telefoon gebeurd
The ramblings of an idiot
Tjah, je kunt hem uitzetten. Ik denk dat dat redelijk goed te controleren is straks. Dus wat dat betreft gaat het prima. Ik vind het alleen erg naif om te denken dat de Kinect zomaar gehacked kan worden en dat men je woonkamer in kan kijken. Dan moet je echt wel wat meer moeite doen dan een knop overhalen.
En Prism is niets meer dan een automatisch systeem wat bepaalde sites en andere informatiebronnen afzoekt op bepaalde woorden of handelingen. De NSA gaat echt niet bij iedereen de woonkamer in kijken en ik denk dat ze ook niet een Xbox gaan gebruiken als camera. Dan liever een verborgen camera die je neerzet als ze even niet thuis zijn. Echt zo'n Xbox is daar echt geen optie voor hoor.
Prism is een beetje vergelijkbaar met wat de diverse publishers gebruiken om hun content van usenet of bittorrent te halen. Een zoekmachine die automatisch verzoeken stuurt aan de hosters om bepaalde zaken offline te halen. Komt geen mens aan te pas. Prism heeft echter wel wat meer bereik. En als je even nagaat. Facebook had het over 10.000 verzoeken om informatie. Dus ze gingen pas handelen op het moment dat ze iets verdenken. Dat lijkt me voor 99.9% van de bevolking dus vrij verwaarloosbaar. Maar daar wordt in de politiek nu verder over gepraat dus dit zal straks ook wel veranderen. Het is in ieder geval erg naif om te denken dat Sony niet meewerkt. Het enige verschil is ze bij de X1 mogelijk beeld gaan leveren, maar dat lijkt me ook wel sterk. Het zal ze vooral gaan om de informatie en niet de beelden. Hoeveel terroristen zullen in de woonkamer hun plannen bespreken tenslotte en hoeveel hierbij voor een kinect? (de kans is groot dat de laatste groep toch al wel gepakt gaat worden).
En waarom hij aangesloten moet zijn? Ik denk dat ie best afgekoppeld kan worden, maar dat ze voorlopig daar niets over melden omdat ze liever hebben dat hun klanten ook de intentie hebben om hem aan te sluiten. Het is tenslotte een USP (of je het nou graag hebt of niet, het is een groot verschil ten opzichte van de PS4). Ook zal hij gewoon meegeleverd blijven, al zie ik ze nog wel in prijs dalen om ook daar minder verschil te maken, maar mij lijkt een console+Live abo eigenlijk een veel logischere keuze. Ik zou het in ieder geval meteen doen want ik ga toch wel online gamen.
Het zou me echter niet verbazen als bij de Kinect dat 3e OS draait om de koppeling tussen Windows en Xbox OS te maken.
Vanavond om 22.00 gaat Insomniac Games een livestream doen over Sunset Overdrive: http://www.twitch.tv/insomniacgames
Geen idee wat we kunnen verwachten, maar hopelijk wat gameplay.
Ze hebben al wel gemeld via twitter dat de game zowel een SP als MP component heeft. En dat het dus inderdaad een open-world game is.
En Prism is niets meer dan een automatisch systeem wat bepaalde sites en andere informatiebronnen afzoekt op bepaalde woorden of handelingen. De NSA gaat echt niet bij iedereen de woonkamer in kijken en ik denk dat ze ook niet een Xbox gaan gebruiken als camera. Dan liever een verborgen camera die je neerzet als ze even niet thuis zijn. Echt zo'n Xbox is daar echt geen optie voor hoor.
Prism is een beetje vergelijkbaar met wat de diverse publishers gebruiken om hun content van usenet of bittorrent te halen. Een zoekmachine die automatisch verzoeken stuurt aan de hosters om bepaalde zaken offline te halen. Komt geen mens aan te pas. Prism heeft echter wel wat meer bereik. En als je even nagaat. Facebook had het over 10.000 verzoeken om informatie. Dus ze gingen pas handelen op het moment dat ze iets verdenken. Dat lijkt me voor 99.9% van de bevolking dus vrij verwaarloosbaar. Maar daar wordt in de politiek nu verder over gepraat dus dit zal straks ook wel veranderen. Het is in ieder geval erg naif om te denken dat Sony niet meewerkt. Het enige verschil is ze bij de X1 mogelijk beeld gaan leveren, maar dat lijkt me ook wel sterk. Het zal ze vooral gaan om de informatie en niet de beelden. Hoeveel terroristen zullen in de woonkamer hun plannen bespreken tenslotte en hoeveel hierbij voor een kinect? (de kans is groot dat de laatste groep toch al wel gepakt gaat worden).
En waarom hij aangesloten moet zijn? Ik denk dat ie best afgekoppeld kan worden, maar dat ze voorlopig daar niets over melden omdat ze liever hebben dat hun klanten ook de intentie hebben om hem aan te sluiten. Het is tenslotte een USP (of je het nou graag hebt of niet, het is een groot verschil ten opzichte van de PS4). Ook zal hij gewoon meegeleverd blijven, al zie ik ze nog wel in prijs dalen om ook daar minder verschil te maken, maar mij lijkt een console+Live abo eigenlijk een veel logischere keuze. Ik zou het in ieder geval meteen doen want ik ga toch wel online gamen.
Het zou me echter niet verbazen als bij de Kinect dat 3e OS draait om de koppeling tussen Windows en Xbox OS te maken.
Vanavond om 22.00 gaat Insomniac Games een livestream doen over Sunset Overdrive: http://www.twitch.tv/insomniacgames
Geen idee wat we kunnen verwachten, maar hopelijk wat gameplay.
Ze hebben al wel gemeld via twitter dat de game zowel een SP als MP component heeft. En dat het dus inderdaad een open-world game is.
Nee klopt ik hoef de xbone niet te kopen idd, maar geef alleen maar aan dat ze zomaar dingen verplichten en niet uitleggen waarom. Er wordt in een mensen leven al zo extreem veel verplicht, dat ik het er nu klaar mee ben dat zelfs een console mij gaat verplichten een nutteloze camera en mic in mijn woonkamer te zetten. Ik wil hem niet gebruiken dus logischer wijze ontkoppel je hem dan, maar nee, zonder reden what so ever mag dit niet.. Ik vind dat bullshit, en zal om deze specifieke reden dan ook geen xbone aanschaffen. Mochten ze toch ineens inzien dat dit ze mogelijk klanten en hoop geld kan kosten en het veranderen, dan zal ik er weer eens over nadenken.
PS4: "Who's PS4's bitch?
Yes, Xbone is PS4's bitch!
You're now officialy PS4's bitch and as my bitch, you have to listen to everything I say and do.
And just do whatever I do.
Don't try to be yourself and have no identity of your own."
Yes, Xbone is PS4's bitch!
You're now officialy PS4's bitch and as my bitch, you have to listen to everything I say and do.
And just do whatever I do.
Don't try to be yourself and have no identity of your own."
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.