BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:48:
[...]
Het voordeel was juist dat je zowel disc based, als digitale games zonder disc kon spelen. Dat lijkt nu niet meer te gaan.
1 ding wat me nu nog wel te binnen schiet, hoe gaat dat switchen tussen games nu werken?

Ff een potje Ryse terwijl je wacht tot de MP van Titanfall klaar is om te beginnen zit er nu ook niet meer in, dan moet je immers weer een disc wisselen (ervanuitgaande dat je de games op disc hebt)
[..]
Dat werkt dus gewoon niet meer

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:50:
[...]
Betere graphics, betere AI, meer NPC's mogelijk op je scherm, nieuwe controllers met dito mogelijkheden, multiplayer met veel meer spelers, soepel multitasken tussen games/apps, spelen terwijl je downloadt, makkelijk en snel footage delen.
[..]
Dat noem ik evolutie, niets killers aan voor mij dan toch...
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:50:
[...]
En beste Sherlock: een digitale games library is ook al mogelijk op de PS3 en 360. Beide systemen hebben iets dat respectievelijk PSN en XBox Live heet. Vanaf die plek kun je games ook downloaden en zonder disc spelen.
Maar als je dat al next-gen vindt, en dit hierboven niet, tja.
Woo-bloedie-hoo.
[...]
Vertel me, wat is daar zo ontzettend boeiend aan? Koop je games digitaal als je dat wilt. En anders niet. Ik zie echt het probleem niet.
Inderdaad een digitale library is mogelijk maar kost je een arm en een been en bovendien moet je het spel kopieren op USB stick als je m bij een maat wilt spelen (opnieuw downloaden, helaas niet mogelijk)
Ik heb het ook expliciet niet over iets NextGen vinden, ik heb het over killer features. Het is voorspelbaar dat er betere graphics, AI etc is. Zou erg zijn als het niet was. Het Family Sharing en discless gamen waar je ook maar inlogt vind ik wél een vooruitgang. Of ja, zou een dikke vooruitgang zijn geweest.
Ja, de online DRM is er af, maar wat levert hij mij op? Niets dus

Ik verkoop zelden een game 2e hands en zelf 2e hands kopen die ik ook niet meer na slechte ervaringen met bekraste discs en ik verlang nog steeds terug naar hoe het werkte op mijn gechipte Xbox1; gewoon een spel kiezen en gaan. Geen gek.t met schijven, die uitgeleend, kwijt of bekrast kunnen zijn.
Progression just took another hit due to stupidity....
En.... dan kun je hem zelf dus niet gelijktijdig spelen. So not quite the same