[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:53:
Als ik een game heb op een disc kan mijn 'hele familie' die toch ook spelen? Meenemen naar een vriend en daar in de console stoppen?
Maar dan kun je niet simultaan spelen. Iets wat wel kon met de family sharing..
Jij en je vriend die tegelijk spel X spelen, en zo ook tegenelkaar kunnen spelen met slechts 1 aangekocht spel.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2013 23:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:53:
De timing is nu trouwens niet verkeerd. Volledige media-coverage nu.
https://twitter.com/search?q=Kinect&src=typd
Om nu inderdaad die kinect weer opnieuw de grond in te boren :P
PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:53:
Als ik een game heb op een disc kan mijn 'hele familie' die toch ook spelen? Meenemen naar een vriend en daar in de console stoppen?
Wat dus niet kan met digitaal gekochte games, dat is juist nu het hele punt. Disc en digitaal zou je gewoon online registeren en bij je library toevoegen, beetje het PC/steam principe, zodat je die overal kon spelen.

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 23:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

GAIAjohan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:54:
[...]

Jij en je vriend die tegelijk spel X spelen, en zo ook tegenelkaar kunnen spelen met slechts 1 aangekocht spel.
Kom op.. leuke feature maar niet meer dan dat.
-edit- en dan heb je toch nog steeds 2 consoles nodig?
Dus als ik Fifa zou kopen kan ik met één game tegen mijn broertje spelen. Hij op zijn kamer en ik op mijn kamer.

8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Polycom op 20-06-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:58:
[...]

Wel iets meer dan een leuke feature. Zo kon jij een coop game kopen en die samen met één maat spelen. Dat is nu van tafel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Wel meer dan dat.
Je koopt met 3 vrienden 1 spel, 60/4 = 15euro pp. Ipv 60euro pp omdat ieder zijn eigen spel moet kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Het delen van al je games met 10 vrienden, zonder uitwisselen van discs was revolutionair geweest.

Daad bij het woord gevoegd, preorder gecancelled, speel nog wel ff 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Een behoorlijk vooruitstrevende feature, iets wat volgens mij op de lange termijn een behoorlijke positieve impact had kunnen hebben. En wellicht iets wat Sony in de toekomst dan ook wel had overwogen, mocht het succesvol blijken te zijn. Dat is nu van tafel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:00:
[...]

Het delen van al je games met 10 vrienden, zonder uitwisselen van discs was revolutionair geweest.

Daad bij het woord gevoegd, preorder gecancelled, speel nog wel ff 3600
Ok, dus als ik met 10 mensen één game zou kopen, kunnen we dan ook met z'n alle bijvoorbeeld de singleplayer spelen? Dus iedereen vanuit thuis op elk gewenst moment van de dag zonder restricties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

-edit- en dan heb je toch nog steeds 2 consoles nodig?
Dus als ik Fifa zou kopen kan ik met één game tegen mijn broertje spelen. Hij op zijn kamer en ik op mijn kamer.

8)7
Ja, of samen op 1 console natuurlijk.
Terwijl als jullie apart van elkaar zouden zijn, bv jij in Groningen, hij in A'dam. Je samen gewoonlijk 120euro moet lappen, omdat je 2 spellen moet kopen, maar nu slechts 60euro.
PuDy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Ok, dus als ik met 10 mensen één game zou kopen, kunnen we dan ook met z'n alle bijvoorbeeld de singleplayer spelen? Dus iedereen vanuit thuis op elk gewenst moment van de dag zonder restricties?
Dat was de bedoeling ja. Alleen je moest daarvoor wel 1x per dag online komen.

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Drama zeg, heb ik net PS4 als preorder staan. Maar ik zal hem voor nu laten staan en hou me goed op de hoogte over de ontwikkelingen van de xbone. Gaat de goede kant op, misschien koop ik ze beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Zo dan het heeft even geduurd maar na de verpletterende pre order cijfers en de onophoudelijke kritiek vanuit critcs en gamers heeft Microsoft toch besloten de xbox ONE een waardige opvolger te maken van de 360. Dus eigenlijk gewoon lekker een krachtigere xbox 360.

Ik zeg top! Dit gaat Sony zieltjes kosten want dit brengt de xbox one gwoon in een klap weer in de ring voor de battle of the next gen.

Toch een zure nasmaak met de wetenschap dat Microsoft ons gamers gewoon heeft geprobeerd te schofferen. Mooi om te lezen dat men (de xbox fans) eerst dacht dat Sony de DRM voetstappen van MS zou volgen en nu ms de voetstappen van Sony volgt er zelf gesuggereerd word dat Sony DRM gaat invoeren haha!

Nee het internet en de vrije houding van Sony heeft overwonnen en daar mogen alle xbox fans hier op hun blote knietjes dankbaar voor zijn.

Denk maar niet dat MS it heeft besloten om ons gamers tegemoet te komen naar dit deden ze omdat de spiraal waar ze inzaten zo stijl aan het worden was dat er een onoverkomelijke hardwaresales achterstand zou zijn opgelopen die niet meer in te halen zou zijn.. zelfs niet met een nieuwe halo. MS heeft gegokt op dominantie van de markt nog voor de console op de markt was maar ze waren een generatie te vroeg en ze hebben tijdig het roer omgegooit.

HOEZEEE!!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
GAIAjohan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Dat was de bedoeling ja. Alleen je moest daarvoor wel 1x per dag online komen.
Nope, niet met zijn allen. Alleen de eigenaar en 1 ander "familielid" tegelijk (uit een pool van 9 familieleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:49:
[...]

+1

Ik denk dat ik mijn preorder cancel. Alle vernieuwing is er uit geslagen. Niet omdat de functionaliteit niet klopt, mmaar omdat de boodschap slecht is overgebracht.

Nu hebben we 2 nextgen consoles zonder ballen en zonder echte vernieuwing. Alles zoals het was maar ddan iets mooier.

Prima, maar dan kijk ik volgend jaar wel eens wat ik neem.
O ja, want een 24 uurs online check is vooruitgang |:( Je bent natuurlijk vrij om te denken wat je wilt, maar ik vind het nogal naïef om te denken dat die check 'voor de gamers' is ontwikkeld. Ze willen hier natuurlijk gewoon de piraterij mee te lijf om te voorkomen dat 5% van de consumenten z'n Xdoos gaat modden om zo de overpricede games voor niets te kunnen spelen. Developers weigeren echter te begrijpen dat je hiermee niet zozeer de piraten naait (die coden zich er toch wel weer uit), maar juist de oprechte consument. Het is dus in principe gewoon het pc-game verhaaltje. Helemaal niets vernieuwends aan, behalve dat ze een van de weinige voordelen van een console tov de pc weg zouden halen...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bansheeben schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:06:
[...]

O ja, want een 24 uurs online check is vooruitgang |:( Je bent natuurlijk vrij om te denken wat je wilt, maar ik vind het nogal naïef om te denken dat die check 'voor de gamers' is ontwikkeld. Ze willen hier natuurlijk gewoon de piraterij mee te lijf om te voorkomen dat 5% van de consumenten z'n Xdoos gaat modden om zo de overpricede games voor niets te kunnen spelen. Developers weigeren echter te begrijpen dat je hiermee niet zozeer de piraten naait (die coden zich er toch wel weer uit), maar juist de oprechte consument. Het is dus in principe gewoon het pc-game verhaaltje. Helemaal niets vernieuwends aan, behalve dat ze een van de weinige voordelen van een console tov de pc weg zouden halen...
Ik volg je, maar wat kon MS anders doen? Helemaal geen anti-piracy checks inbouwen? Je moet toch iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

GAIAjohan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:54:

nee, dat was dus niet het geval je kon dat wel op dezelfde license een game spelen maar niet met 10 man tegelijkertijd.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

PixelShooter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:07:
[...]

Ik volg je, maar wat kon MS anders doen? Helemaal geen anti-piracy checks inbouwen? Je moet toch iets doen?
Fair enough, maar bedenk dan een systeem waar de normale consument eens niet de dupe van wordt. Ik weet dat het lastig is en ik kan zelf ook niet zo bedenken hoe dat eruit zou gaan zien, maar dat weinig mensen nog iets voor drm voelen is nu wel duidelijk denk ik zo.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
Laten we nu weer verder gaan over wat ze wel hebben gemeld ipv weer oude koeien uit de sloot te halen. Het nieuwe beleid staat er. Dus geen zin om te gaan speculeren over hoe en wat het anders was geweest.

Vind het zelf niet erg dat ze dit aanpassen, maar maakte me toch al weinig uit.

Is er eigenlijk al reactie van andere microsoft-mensen over het nieuwe beleid?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Dus om een lang verhaal kort te maken.

Het wiel is uitgevonden. Microsoft vindt opnieuw het wiel uit. Dit wiel wordt negatief ontvangen. Microsoft gaat verder met het oude wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[...]

+1

Ik denk dat ik mijn preorder cancel. Alle vernieuwing is er uit geslagen. Niet omdat de functionaliteit niet klopt, mmaar omdat de boodschap slecht is overgebracht.

Nu hebben we 2 nextgen consoles zonder ballen en zonder echte vernieuwing. Alles zoals het was maar ddan iets mooier.

Helemaal mee eens, dat is ook precies de reden waarom ik juist voor een Xbox One kies/koos. De Xbox One is de toekomst en qua opzet vernieuwingen die het met zich meebrengt/bracht, ook qua anti-piracy-model enz. zou het zorgen voor een frisse wind in het console landschap. Nu is het voor een groot deel weer gelijkgetrokken met de PS4 en is het weer voor een groot deel the next gaming-console, niks meer, niks minder... (gelukkig heeft de Xbox One nog wel een heleboel andere vette features die het kopen van de X1 het toch waard maken)

Toch blijf ik erbij dat wanneer ik een next-gen console ga kopen ik alsnog wel de X1 zal kopen, ook al zijn veel vernieuwingen eruit, het blijft een console met z'n pijlen gericht op de toekomst en gemaakt door een bedrijf met een visie gericht op de toekomst (Microsoft = Apple van de consoles nu in mijn ogen) en dit spreekt mij heel, heel erg aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:39:
Zonde dat een groep, voornamelijk slecht geïnformeerde schreeuwers 1 van de mooiste en meest bijzondere nieuwe functies van de nextgen consoles om zeep helpt. Ik zou het mooi vinden als ik als optie toch voor de 24 check mag kiezen om alle voordelen te plukken.
Een paar pagina's terug vroeg iemand het ook al, maar waarom hebben ze de online check/doorverkoop/sharing niet gewoon behouden voor downloads? Daar snap ik echt niets van. Dan heb je toch de optie en dat moet toch mogelijk zijn zonder de werking van spellen op disc aan te tasten. Alleen mensen die toch graag doosjes in de kast hebben staan en toch 'disc-loos' door het leven willen incl voordelen hebben dan pech.

Overigens is mensen die anders denken over de 24uurs check en controle die Microsoft via hun initiele plannen over jouw content had, wegzetten als "slecht geinformeerde schreeuwers" een beetje kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PuDy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:11:

Het wiel is uitgevonden. Microsoft vindt opnieuw het wiel uit. Dit wiel wordt negatief ontvangen. Microsoft gaat verder met het oude wiel.
Steam gaat het nieuwe wiel waarschijnlijk wel toepassen.
http://games.fok.nl/nieuw...-binnenkort-mogelijk.html

Ben benieuwd hoe het ontvangen wordt, maar bij Steam is het toch een uitbreiding van de features, terwijl het gevoeld werd bij de X1 als een beperking.

Ben ook wel benieuwd wat MS gaat doen als Steam er tóch succesvol mee is, zeker gezien de dreiging van eeen Steambox..

Maargoed, dan zat ik overigens wel verkeerd met het gebruik van de games door anderen. Ik dacht dat het ruimer was dan hoe het nu blijkt te zijn geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:02:
Ja, of samen op 1 console natuurlijk.
Terwijl als jullie apart van elkaar zouden zijn, bv jij in Groningen, hij in A'dam. Je samen gewoonlijk 120euro moet lappen, omdat je 2 spellen moet kopen, maar nu slechts 60euro.
Je kunt alleen niet tegelijk spelen, dus als je allebei een beetje hetzelfde ritme hebt of samen wilt spelen moet je alsnog twee versies kopen :)

Nee, ik zie dit alleen maar als goed nieuws. Het marginale voordeeltje woog echt niet op tegen de ingrijpende nadelen. Het was voor mij reden geweest na jaren Xbox toch maar eens naar de Playstation te kijken. Als we nu ook nog iets verzinnen waardoor online aankopen doorverkocht kunnen worden is het plaatje helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:39:
Zonde dat een groep, voornamelijk slecht geïnformeerde schreeuwers 1 van de mooiste en meest bijzondere nieuwe functies van de nextgen consoles om zeep helpt. Ik zou het mooi vinden als ik als optie toch voor de 24 check mag kiezen om alle voordelen te plukken.
Helemaal mee eens!
Laten we hopen dat deze voordelen/features (na het schrappen van deze restricties) nog steeds aan ons (degenen die de stap naar de toekomst van consolegaming wel aandurven) voorbehouden blijven ;) (disc-less gaming enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

+1

Als je het persbericht goed leest dan zie je dat ze in de toekomst eventueel het weer zullen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:52:
[...]

En laat dáár nu het probleem zitten, digitaal kan je dus helemaal niets mee. Niet spelen op een andere Xbox, niet verkopen, niet weggeven, dát is juist het hele DRM wat de afgelopen jaren de standaard is geworden maar grappig genoeg hoor je daar nooit iemand over. En het was juist dat 'hele DRM' gezwam die daar een oplossing in bood, ja je moest je aanmelden, maar je kon nu wel elke game overal spelen waar je was (dat sharing hadden ze van mij zelfs nog wat mogen limiteren).
Je kan niet op een andere xbox inloggen,installeren en spelen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
-

edited: nvm, blijkbaar is de Microsoft Logic echt wel heel flawed.. oOo

[ Voor 207% gewijzigd door SmokingCrop op 20-06-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
SmokingCrop schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:34:
[...]

Die features behouden ze gewoon.. je moet gewoon niet meer 1x per 24h online zijn. 8)7
Als je die 1x per dag online niet erg vond, dan zal je toch sowieso veel online zijn.. en zal je dus gewoon evenveel kunnen genieten van de features.
(welke specifieke features trouwens? ik zie niet in waarom je 1x per 24h online moet zijn om een bepaalde feature te kunnen bekomen _O- microsoft logic.)
Het grootste punt wat ik ga missen nu is het diskless sharen, daar keek ik echt naar uit. :(

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
haarbal schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:22:
Je kan niet op een andere xbox inloggen,installeren en spelen?
Zoals ik nu DRM van Xbox360 doorlees, zou dat mogelijk moeten zijn, geen idee of dit ook werkt met activatie zoals bij de PS3. (waar limitatie van 5 is en je moet blijven inloggen onder jouw PSN).

Neemt enkel niet weg dat het weggeven of uitlenen dus nog steeds niet mogelijk is (of je wil gaan je inloggegevens aan iedereen uitdelen..).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:39:
[...]

Zoals ik nu DRM van Xbox360 doorlees, zou dat mogelijk moeten zijn, geen idee of dit ook werkt met activatie zoals bij de PS3. (waar limitatie van 5 is en je moet blijven inloggen onder jouw PSN).

Neemt enkel niet weg dat het weggeven of uitlenen dus nog steeds niet mogelijk is (of je wil gaan je inloggegevens aan iedereen uitdelen..).
Dat kan nu weer met de disks.

Ik vraag me af of die family sharing er uberhaupt gekomen zou zijn, publishers zullen er niet blij mee geweest zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:11:

nee het is ms is bang voor rode cijfers :P ! amazone charts top 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

ProfoundValue schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:18:

Helemaal mee eens!
Laten we hopen dat deze voordelen/features (na het schrappen van deze restricties) nog steeds aan ons (degenen die de stap naar de toekomst van consolegaming wel aandurven) voorbehouden blijven ;) (disc-less gaming enz)
Diskless games kan je allang op de ps3, xbox 360, en ook de ps4. Sony was en is zelfs vooraanstaand als het aankomt om digital downloads van je games Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sony heeft het zelfs al volledig geprobeerd met de PSP Go.. Dat dat geflopt is, is overigens Sony's eigen schuld. Games te duur op PSN en veel kleinere bibliotheek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:39:
[...]
(of je wil gaan je inloggegevens aan iedereen uitdelen..).
Aan familie/vrienden? Ja, why not.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Ik vind het eigenlijk vrij dom dat MS nu samen met de positieve veranderingen ook de share-optie voor digitale games weer heeft teruggedraaid. Dat was anders een mooi voordeel geweest tegenover Sony. Maar het lijkt nu meer een sneer naar de consument van "je wilt geen DRM, dan krijg je dit ook niet". Maar dat is ook maar een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Therapy777 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:01:
Maar het lijkt nu meer een sneer naar de consument van "je wilt geen DRM, dan krijg je dit ook niet". Maar dat is ook maar een gevoel.
Dat gevoel krijg ik toch niet. Of ze hebben een technische/juridische reden om dat tegelijk terug te draaien - wellicht is het lastig te doen zonder iedere 24-uur online te moeten - of ze zijn zo geschrokken van de negatieve reacties op alles dat nieuw is dat ze het hele pakket maar teruggetrokken hebben.

Een andere mogelijkheid is later in een andere vorm of met een andere naam terug te komen met hetzelfde concept. Dan kan je de fouten uit het verleden voorkomen en het spul zonder negatieve bijsmaak presenten. Het is een welbekende truc in marketingland en precies de reden waarom bedrijven met een slechte naam verder gaan onder een andere - nog niet bezoedelde - naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:37:
[...]

Ik blijf erbij dat het feit dat het amerikaanse leger geen Xbox One's heeft kunnen aanschaffen met DRM een groot punt is geweest in deze beslissing. Men zou gewoonweg een order missen van een paar 10000 Xbox'en..
LoL en jij denkt niet dat MS niet bepaalde diensten zou kunnen uitschakelen voor bepaalde groepen? Of afwijkende firmware zou kunnen inladen voor deze groepen?

Nee dat zal echt niet de reden zijn geweest. Meer de druk vanuit het publiek En het Leger? Ja daar hadden ze wel een andere oplossing voor gevonden zonder dat de eindgebruiker hier direct wat van merkt..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:09:
Ergens snap ik de logica niet, als je kijkt naar wie op dit moment Xbox zou gaan en wie PS4.

Maar als je nu kijkt naar de 2 groepen, wat waren de nadelen van Xbox om dus voor PS4 te gaan:
-Kinect
-Always online
-DRM

Ze strepen de laatste 2 weg, maar trek je die groep dan weer naar Xbox? Nee, aspect 'Kinect' is er nog.
Mja als ik naar mezelf kijk had ik de grootste problemen met de zaken die nu geschrapt zijn en is de xbox one voor mij nu zeker weer een open keuze geworden waar ik hem eerst toch had geschrapt.
Zit er nu aan te denken gewoon een pre-order te gaan plaatsen, ik ben dus juist positief verrast om te zien wat kritiek in de social/media kan doen.

En kinect tja, ik heb geen echt probleem dat het ding er is alleen had ik liever een optionele keuze gehad zodat de prijs van de console wat lager had kunnen uitvallen maar dan spaar ik wel een maandje extra.
Enige aspec twat ik nu nog even goed in de gaten ga houden zijn de exclusive games.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino85 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:39:
En kinect tja, ik heb geen echt probleem
Dat het ding niet uit kan vind ik wel nog steeds een probleem. Alsof iemand de hele dag je huiskamer in zit te loeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:35
Ik denk dat Xbox nu alles heeft teruggenomen qua DRM en over een aantal dagen kijken hoe nu verder

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Alle vernieuwing down the drain :/
Waarom geen mogelijkheid tot kiezen. of je registreerd hem in je library met alle nieuwe functianliteit, of je Blijft lekker vasthouden aan 2004

Twijfel nu om beide pre-orders inderdaad te cancelen en het nog een jaar ofzo uit te zien met de 360

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:35
Bokkie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:47:
Alle vernieuwing down the drain :/
Waarom geen mogelijkheid tot kiezen. of je registreerd hem in je library met alle nieuwe functianliteit, of je Blijft lekker vasthouden aan 2004

Twijfel nu om beide pre-orders inderdaad te cancelen en het nog een jaar ofzo uit te zien met de 360
Omdat een gros van de Xbox fans dat niet wilt...Maar ik snap je punt deels

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.
Godd.mned, nu zijn wat mij betreft de 2 grote pluspunten (family share en die godvergeten k. discs niet meer nodig na installatie) weggevallen voor de Xbox One :(
Ik game nog wel een tijdje door op mijn 360. Zie nu weinig reden tot upgrade. (speel nog op een HD Ready tv dus betere graphics zullen voor mij niet superveel impact hebben)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 20-06-2013 08:05 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

BM

Moderator Spielerij
Ik ben hier ook totaal niet blij mee. De groep jankers heeft nu dus toch hun zin gekregen (imho voornamelijk mensen die toch geen X1 kochten, ook nu niet) :( Geen discless gaming, geen sharing, en bedankt mensen, briljant :(

Zoals al vaker gezegt had MS iig de ballen om eens wat nieuws te proberen, maar door een beperkte groep die graag in het verleden wil blijven leven word nu alle revolutie de nek om gedraait. Zonde, eeuwig zonde.

Enige positieve wat ik uit het bericht haal is dat alle games regiovrij gaan zijn, maar dat is het dan ook wel...

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 20-06-2013 08:01 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ps3gamer91 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:48:
[...]

Omdat een gros van de Xbox fans dat niet wilt...Maar ik snap je punt deels
Het gros van de xbox fans weet niet eens wat ze willen :X laat staan dat ze zelf snappen waarom ze het willen >_<

Zelf denk ik eerlijk gezegd dat het een combinatie is van de genoemde factoren (mediaaandacht, developes, technische beperkingen waar ze tegenaan lopen) om het te cancelen.

Toch hoop ik dat ze de opties om dit later alsnog te implenteren indien gebruikers voor die optie kiezen. Net als dat je kan kiezen voor Gold ipv silver zeg maar Gewoon als nieuw product

"Xbox Live Platinum, play your games anywhere and share games with your familiy/friends (who also have platinum) without the need for a disk. With platinum you can even re-sell your digital downloads!"

Gooi er voor de show 1 euro meer bij als prijs dan gold en maak met koeienletters die knipperen duidelijk dat voor platinum internet verplicht is de 24h phone optie noodzakelijk om dit te laten werken.

Maarja, nu is het weer afwachten

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 15-09 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:58:
Ik ben hier ook totaal niet blij mee. De groep jankers heeft nu dus toch hun zin gekregen (imho voornamelijk mensen die toch geen X1 kochten, ook nu niet) :( Geen discless gaming, geen sharing, en bedankt mensen, briljant :(

Zoals al vaker gezegt had MS iig de ballen om eens wat nieuws te proberen, maar door een beperkte groep die graag in het verleden wil blijven leven word nu alle revolutie de nek om gedraait. Zonde, eeuwig zonde.
Dat hele sharing verhaal is ook maar iets waarmee ze uiteindelijk na de E3 fail op de proppen mee kwamen he, nadat ze hoorde hoe erg mensen het vonden dat je niet meer je games kon uitlenen. Ik zei toen al dat ze volgens mij niet eens zelf wisten hoe het precies zou gaan werken klonk meer als een feature die ze ff snel bedacht hadden na de teleurstelling van mensen en nu zoiets hebebn van "dat kunnen we lekker dumpen, hoeven we niet verder uit te werken".

Vond dat zelf ook de enige feature die echt een plus punt was en vooruitgang..voor de rest is het nu gewoon een PS4 met mindere specs + verplichte kinect. Bizar van MS zeg, doe het dan goed.

Family sharing alleen toepasbaar op games die je digitaal koopt en dus downloadt/installeert en dus niet kan verkopen/fysiek uitlenen. Het feit dat dat niet kan bewijst denk ik wel dat het een feature was die ze nog helemaal niet hadden ontwikkeld/doorgedacht en meer een paniek feature was. Want waarom zou het niet kunnen met digitale content?

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpiefox op 20-06-2013 08:04 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Dus Microsoft komt met plan A, iedereen gaan zeiken op plan A, Microsoft komt met plan B, nu gaat iedereen zeiken dat ze plan A niet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

CrackSlet schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:15:
Dus Microsoft komt met plan A, iedereen gaan zeiken op plan A, Microsoft komt met plan B, nu gaat iedereen zeiken dat ze plan A niet krijgen?
Misschien hoor je nu andere mensen klagen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Microsoft is geschrokken en heeft geluisterd naar gamers! Ik vind dat ze hier een pluim voor verdienen!

Ik zie er naar uit, waneer er genoeg exxlusive games komen, ook de nieuwe XBoX aan te schaffen.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:03:
[...]

Dat hele sharing verhaal is ook maar iets waarmee ze uiteindelijk na de E3 fail op de proppen mee kwamen he, nadat ze hoorde hoe erg mensen het vonden dat je niet meer je games kon uitlenen. Ik zei toen al dat ze volgens mij niet eens zelf wisten hoe het precies zou gaan werken klonk meer als een feature die ze ff snel bedacht hadden na de teleurstelling van mensen en nu zoiets hebebn van "dat kunnen we lekker dumpen, hoeven we niet verder uit te werken".

Vond dat zelf ook de enige feature die echt een plus punt was en vooruitgang..voor de rest is het nu gewoon een PS4 met mindere specs + verplichte kinect. Bizar van MS zeg, doe het dan goed.

Family sharing alleen toepasbaar op games die je digitaal koopt en dus downloadt/installeert en dus niet kan verkopen/fysiek uitlenen. Het feit dat dat niet kan bewijst denk ik wel dat het een feature was die ze nog helemaal niet hadden ontwikkeld/doorgedacht en meer een paniek feature was. Want waarom zou het niet kunnen met digitale content?
Volgens mij was dat sharing er al vanaf het begin, maar goed, de media duikt veel liever op de 'negatieve' zaken, dan op dit soort leuke features. Microsoft gaat daar ook niet vrijuit want die hadden er zelf ook wel meer aandacht aan kunnen geven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:58:
Zoals al tegen PWM gezegd is is het te makkelijk om iedereen die een ander idee heeft van een prettige console af te serveren als jankers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:03:
[...]

• Family sharing alleen toepasbaar op games die je digitaal koopt en dus downloadt/installeert en dus niet kan verkopen/fysiek uitlenen. Het feit dat dat niet kan bewijst denk ik wel dat het een feature was die ze nog helemaal niet hadden ontwikkeld/doorgedacht
en meer een paniek feature was. Want waarom zou het niet kunnen met digitale content?
Lees je nou eens gewoon in voordat je onwaarheden plaatst. Het Family Plan is van voor E3, en had ook geen beperkingen op disc games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:22:
[...]

Zoals al tegen PWM gezegd is is het te makkelijk om iedereen die een ander idee heeft van een prettige console af te serveren als jankers :)
Dat doe ik niet. Ik heb geen enkel probleem met mensen die het oneens waren met de policy en plannen.

Probleem is dat veel posters eigenlijk geen idee hadden waar het nou over ging. Zie hierboven ook weer. En dat niet 1x, nee gewoon keer op keer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:22:
[...]

Excuus, dat is misschien wat te kort door de bocht/foute woordkeuze. Ik ben echter wél van mening dat de grootste groep die je hoorde mensen waren die never nooit een X1 zouden kopen, maar alleen achter het merk Sony aanhuppelen. Die mensen had Microsoft niet 'verloren' toen ze de X1 features aankondigden, en die winnen ze nu dus ook niet terug. Denk dat de impact die MS wellicht hoopt dat deze verandering gaat hebben behoorlijk zal mee/tegenvallen. Enige is dat ze misschien mensen wegjagen die wél bewust voor zaken als family sharing waren gegaan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deze Tweet van MSFTnerd vat het goed samen
Microsoft basically figured that the "early adopters & tastemakers” were too stupid to see the potential in a digital games library.
Echt zo ontzettend balen dit.... Wat voor killer voordeel heeft een X1 of PS4 nu nog tov Xbox360 / PS3? Betere graphics.... Woo-bloedie-hoo....

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 20-06-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Het hele sharing verhaal is anders geheel onderbelicht geweest tot na het e3 fail. En zelfs nu was er niet 100% duidelijkheid over. De 1 zegt dat je met twee man tegelijk kan spelen, de ander zegt dat je maar met 1 persoon kan spelen etc. Zo een feature is gewoon een Major selling point maar je hebt MS er nauwlijks over gehoord totdat mensen begonnen te klagen dat ze hun games niet meer konden uitlenen.

En leg mij eens uit waarom de hele feature wordt geschrapt, waarom zou het nu niet meer kunnen met Digital downloads? Die games kan je sowieso niet uitlenen of verkopen dus de always online check is er niet eens voor nodig. Als het echt een feature was waar ze veel over hebben nagedacht en al vollop in ontwikkeling was dan gaan ze die echt niet in zijn geheel afschrappen. Is gewoon niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wat lopen mensen nu te zeuren over disc less gaming? Dat kan nog steeds hoor: koop je game digitaal. Het is niet dat Microsoft games nu niet meer digitaal gaat uitbrengen, je kan nog steeds alle games via Xbox Live Marketplace downloaden en zonder disc spelen.

Dat family plan gebeuren zou toch niet zo werken als mensen denken, dat keuren uitgevers nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:31:

"Microsoft basically figured that the "early adopters & tastemakers” were too stupid to see the potential in a digital games library."
Hier ben ik het wel mee eens.. alleen komt dat deels ook wel doordat ze het vanaf het begin af aan niet goed hebben uitgelegd. Ze hadden toch een beter en solider verhaal moeten hebben dan had 'de media' dit misschien niet zo negatief naar buiten gebracht.

--
trouwens, ik weet niet of dit al voorbij is gekomen.. maar volgens mij is de regionlock er ook uit.
Xbox One games will be playable on any Xbox One console -- there will be no regional restrictions.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Cubic X schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:44:
Wat lopen mensen nu te zeuren over disc less gaming? Dat kan nog steeds hoor: koop je game digitaal. Het is niet dat Microsoft games nu niet meer digitaal gaat uitbrengen, je kan nog steeds alle games via Xbox Live Marketplace downloaden en zonder disc spelen.
Het voordeel was juist dat je zowel disc based, als digitale games zonder disc kon spelen. Dat lijkt nu niet meer te gaan.

1 ding wat me nu nog wel te binnen schiet, hoe gaat dat switchen tussen games nu werken? :? Ff een potje Ryse terwijl je wacht tot de MP van Titanfall klaar is om te beginnen zit er nu ook niet meer in, dan moet je immers weer een disc wisselen (ervanuitgaande dat je de games op disc hebt) :?

Toch best een boel wat MS zo ineens onderuit schoffelt eigenlijk....

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tomba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:31:

[...]

Echt zo ontzettend balen dit.... Wat voor killer voordeel heeft een X1 of PS4 nu nog toc Xbox360 / PS3? Betere graphics.... Woo-bloedie-hoo....
Betere graphics, betere AI, meer NPC's mogelijk op je scherm, nieuwe controllers met dito mogelijkheden, multiplayer met veel meer spelers, soepel multitasken tussen games/apps, spelen terwijl je downloadt, makkelijk en snel footage delen.

En beste Sherlock: een digitale games library is ook al mogelijk op de PS3 en 360. Beide systemen hebben iets dat respectievelijk PSN en XBox Live heet. Vanaf die plek kun je games ook downloaden en zonder disc spelen.

Maar als je dat al next-gen vindt, en dit hierboven niet, tja.

Woo-bloedie-hoo. :F
BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:48:
[...]

Het voordeel was juist dat je zowel disc based, als digitale games zonder disc kon spelen. Dat lijkt nu niet meer te gaan.

1 ding wat me nu nog wel te binnen schiet, hoe gaat dat switchen tussen games nu werken? :? Ff een potje Ryse terwijl je wacht tot de MP van Titanfall klaar is om te beginnen zit er nu ook niet meer in, dan moet je immers weer een disc wisselen (ervanuitgaande dat je de games op disc hebt) :?

Vertel me, wat is daar zo ontzettend boeiend aan? Koop je games digitaal als je dat wilt. En anders niet. Ik zie echt het probleem niet.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik weet niet wat jullie er van denken, want ik ga niet alle posts terug lezen sinds gisterenavond :D

Maar dit is dikke schande van Microsoft, en ik vind het heel jammer dat ze zijn gevallen voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Nu ben ik niet zeker of ik nog wel een Xbox One ga kopen, kan even zeer mijn 360 houden. Er is toch amper iets vernieuwend aan, buiten wat betere hardware. Xbox 360.5 is het gewoon...

Hopelijk zijn de onwetende die het maar niet wouden begrijpen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:58:
Ik weet niet wat jullie er van denken, want ik ga niet alle posts terug lezen sinds gisterenavond :D

Maar dit is dikke schande van Microsoft, en ik vind het heel jammer dat ze zijn gevallen voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Nu ben ik niet zeker of ik nog wel een Xbox One ga kopen, kan even zeer mijn 360 houden. Er is toch amper iets vernieuwend aan, buiten wat betere hardware. Xbox 360.5 is het gewoon...

Dat is natuurlijk wel wat kort door de bocht.. dan is de PS4 ook niets meer dan een PS3.5 en de PS3 niets meer dan een PS2.5, Xbox 360 een Xbox++ en ga zo maar door..

Het is zonde dat de consequenties van het afschaffen van het alles digitaal hebben dat het family sharing verdwijnt.. maar dat lijkt me niet de enigste reden dat dit een 'next gen' machine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Hoezo doen mensen alsof beiden partijen hun zin niet konden krijgen? Always online en DRM is niet nodig om discless te gamen, gewoon het sharing verhaal alleen invoeren voor Digital downloaded games en je geeft mensen dan letterlijk de keuze:

A: Wil je je games fysiek kunnen verkopen, en fysiek mee nemen dan koop je de game in de winkel en ben je je ervan bewust dat je deze dus niet kunt sharen.

B: Wil je gebruik maken van het hele sharing verhaal, download dan je game online en wees er dan van bewust dat je die niet kan verkopen maar wel offline kan spelen/sharen met friends.

Microsoft is gewoon erg vreemd bezig imo, iets met rare sprongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Nog iemand die een wafelijzer en een ingebouwde espresso machine op z'n next-gen console had verwacht. :+

Wat ik me nu afvraag hè: stel dat ze de eerdergenoemde features vanaf het begin al niet hadden aangekondigd, zou je dan hetzelfde gezegd hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Dus je koopt een console alleen omdat het DRM heeft en always on moet zijn? 8)7

En ik denk dat je gerust kan zijn: [hier volgt speculatie] het zou mij niets verbazen als MS een jaar na release met een vrijwillige optie komt onder de naam Family Sharing die je aan kan zetten als je dat zou willen.
Ik durf er wel een wedje op te leggen dat twee jaar later iedereen die een (betrouwbare) internetverbinding heeft dat aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ramon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:06:
[...]

En ik denk dat je gerust kan zijn: [hier volgt speculatie] het zou mij niets verbazen als MS een jaar na release met een vrijwillige optie komt onder de naam Family Sharing die je aan kan zetten als je dat zou willen.
Ik durf er wel een wedje op te leggen dat twee jaar later iedereen die een (betrouwbare) internetverbinding heeft dat aan heeft staan.
Waarom een jaar later pas? Ik zie werkelijk niet waarom die feature nu moest verdwijnen. Dat is eigenlijk hetgeen waar ik het hardst van baal op dit moment. Ik vond het écht een goeie vernieuwende feature waar ik naar uit keek om die te gebruiken
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:06:
[...]
Wat ik me nu afvraag hè: stel dat ze de eerdergenoemde features vanaf het begin al niet hadden aangekondigd, zou je dan hetzelfde gezegd hebben?
Dat is me nogal een vergelijking.... Denk dat niet veel mensen hier zelf aan gedacht zouden hebben, maar als een bedrijf feature X aankondigt en dan weer weghaalt krijg je daar gezeik over (ik ken een niet nader te noemen japans bedrijf die dat ook goed kan)

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 20-06-2013 09:10 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:09:
[...]

Waarom een jaar later pas? Ik zie werkelijk niet waarom die feature nu moest verdwijnen. Dat is eigenlijk hetgeen waar ik het hardst van baal op dit moment. Ik vond het écht een goeie vernieuwende feature waar ik naar uit keek om die te gebruiken
Omdat MS gewoon de moeite er niet voor wilt nemen om het verder uit te werken, heb weer lopen googlen maar ik zie echt geen reden waarom die er niet in kan blijven (wellicht in een aangepaste vorm zoals ik boven heb vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Echt een stel idioten daar bij MS. Als ze nou een non-achterlijke marketing team hadden en de juiste dingen aankaartten op de E3 was er niks mis geweest. Nu moeten we DE awesome features missen omdat ze op zulke idiote dingen hebben zitten focussen op de E3, wetende dat de gemiddelde gebruiker een hersencapaciteit van een walnut heeft en zelf niet verder kan kijken dan wat de media presenteert.

Ze schieten zichzelf in hun voet door slecht bezig te zijn op de E3. Vervolgens zien ze dat de pre-orders tegenvallen dus schieten ze voor de lol ook maar even in hun andere voet. Ik denk dat de pre-orders hiermee niet op vooruit gaan. Eerder achteruit denk ik zo >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Precies, wat je nu aan haalt is dat dit de doodsteek kan worden van de fysieke verkoop, ik weet in ieder geval zeker dat ik alleen nog maar voor de downloads ga. Ik heb nog nooit een game door verkocht dus dat ga ik toch niet missen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
[...]

Die family sharing feature is dus nu weg... Dat was een van de beste features van de Xbox One waar Sony niets voor had. We gaan weg van disc based games, en zo hoort het ook, we leven niet meer in de jaren 90. Maar nu volgen we gewoon de Xbox 360/PS3 verder en verandert er gewoon niets. Echt spijtig.

En ik had niets tegen die DRM en 24u check. Dat zorgde er voor dat family sharing mogelijk was, en tevens ging dat ook piraterij tegen, wat beter is voor de industrie. Maar nu blijft alles zoals het ouden, kan misschien beter pc gamer worden met Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:09:
[...]

Dat is me nogal een vergelijking.... Denk dat niet veel mensen hier zelf aan gedacht zouden hebben, maar als een bedrijf feature X aankondigt en dan weer weghaalt krijg je daar gezeik over (ik ken een niet nader te noemen japans bedrijf die dat ook goed kan)
Dat bedoel ik niet. Ik zie nu mensen roepen: "mehh! nu blijf ik wel bij mijn 360, want nu is het maar een console met iets betere hardware".

En je geeft zelf al aan: niet veel mensen zouden hieraan gedacht hebben. Wat is dan precies het probleem. Ja kut dat het er niet meer op zit, maar het blijft toch nog steeds een next-gen bak die gameplay technisch en grafisch grote sprongen gaat maken ten opzichte van de vorige consoles.
X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Die family sharing feature is dus nu weg... Dat was een van de beste features van de Xbox One waar Sony niets voor had. We gaan weg van disc based games, en zo hoort het ook, we leven niet meer in de jaren 90. Maar nu volgen we gewoon de Xbox 360/PS3 verder en verandert er gewoon niets. Echt spijtig.

En ik had niets tegen die DRM en 24u check. Dat zorgde er voor dat family sharing mogelijk was, en tevens ging dat ook piraterij tegen, wat beter is voor de industrie. Maar nu blijft alles zoals het ouden, kan misschien beter pc gamer worden met Steam
Hahaha, je keuze af laten hangen van wel of geen schijfjes. ;w

We leven niet meer in de jaren 90. Alsof family sharing zo revolutionair is. Een leuke feature, niet meer dan dat. Newsflash: als je 50 games op schijf hebt, kun je die aan 50 verschillende mensen uitlenen die niet in je friendlist staan, tegelijk! Eureka.

Nogmaals: JE KAN JE GAMES OOK VANAF LIVE/PSN DOWNLOADEN! :F

[ Voor 40% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:19:
Nogmaals, je snapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:21:
[...]

nu weet je waarom Microsoft het terug heeft gedraaid :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik vind het heel jammer dat al die mooie features verdwijnen. Ik keek wel uit naar al die vernieuwing van je game beleving.
Ik hoop dat microsoft de geschrapte features in de toekomst toch nog gaat invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:03:
A: Wil je je games fysiek kunnen verkopen, en fysiek mee nemen dan koop je de game in de winkel en ben je je ervan bewust dat je deze dus niet kunt sharen.

B: Wil je gebruik maken van het hele sharing verhaal, download dan je game online en wees er dan van bewust dat je die niet kan verkopen maar wel offline kan spelen/sharen met friends.

Microsoft is gewoon erg vreemd bezig imo, iets met rare sprongen...
Ook die keuze is kunstmatig. Je kunt best digitale aankopen doorverkopen of een licentie van een disc op meerdere accounts gebruiken, maar dat willen Microsoft, Sony en de uitgevers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:23:
Ook die keuze is kunstmatig. Je kunt best digitale aankopen doorverkopen of een licentie van een disc op meerdere accounts gebruiken, maar dat willen Microsoft, Sony en de uitgevers niet.
En kost ook 10-15euro meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Ik snap dat mensen huilie doen over disc based games die geen installatie meer vereisen, terwijl hier gewoon een prima oplossing voor is. Maar om je hele aankoop nu daar, en van family sharing, vanaf te laten hangen (en überhaupt de aankoop van een next gen console voor te overwegen), wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
En dan €10 meer betalen per game? Ja, klinkt super joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ondanks de terugraai koop ik m toch. Maar ik vind het gewoon zonde, microsoft wou vernieuwend zijn, maar door hun slechte uitleg, en daardoor zeikende mensen, hebben ze het teruggedraaid.
En dat dat de reden is voor mensen om de X1 niet te kopen vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Maarja ieder zijn mening

[ Voor 4% gewijzigd door xAnarchyBaS op 20-06-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:23:
[...]

DAt je online games deze generatie nog niet kan verkopen kan ik begrijpen, moet een heel appart systeem voor komen. Maar dat ze het hele sharing feature eruit slopen dat kan ik gewoon niet begrijpen. Daar heb je die DRM en 24uur online check gewoon niet voor nodig want online games kan je toch niet verkopen & blijven dus altijd in je bezit en zouden dus gewoon sharable kunnen blijven. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het een feature was die gewoonweg nog niet helemaal was doorgedacht en MS nu een scapegoat heeft om het te dumpen "Tjah geen online check en geen drm dus helemaal geen family sharing" Wat natuurlijk een compleet onzinnig reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:30:
[...]

DAt je online games deze generatie nog niet kan verkopen kan ik begrijpen, moet een heel appart systeem voor komen. Maar dat ze het hele sharing feature eruit slopen dat kan ik gewoon niet begrijpen. Daar heb je die DRM en 24uur online check gewoon niet voor nodig want online games kan je toch niet verkopen & blijven dus altijd in je bezit en zouden dus gewoon sharable kunnen blijven. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het een feature was die gewoonweg nog niet helemaal was doorgedacht en MS nu een scapegoat heeft om het te dumpen "Tjah geen online check en geen drm dus helemaal geen family sharing" Wat natuurlijk een compleet onzinnig reden is.
Ik hoop nu dus dat ze de feature gaan uitwerken en alsnog later gaan uitbrenen als keuze, met 24h-check en DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xAnarchyBaS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:27:
Maar ik vind het gewoon zonde, microsoft wou vernieuwend zijn, maar door hun slechte uitleg, en daardoor zeikende mensen, hebben ze het teruggedraaid.
Niet alleen de slechte uitleg. Voorstanders van het oude plan roepen steeds dat de huilers het niet begrepen, maar er waren ook een hoop mensen die het wel begrepen en die de consequenties gewoon niet op prijs stelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:24:
Ik snap dat mensen huilie doen over disc based games die geen installatie meer vereisen, terwijl hier gewoon een prima oplossing voor is. Maar om je hele aankoop nu daar, en van family sharing, vanaf te laten hangen (en überhaupt de aankoop van een next gen console voor te overwegen), wat een onzin.
Jij noemt het onzin, andere noemen jouw 'drogredenen' onzin. Het is een keuze, die keuze is niet per definitie onzin of 'terecht'. Het is niet zo zwart/wit als je het nu neerzet, het was voor mij bijvoorbeeld de doorslaggevende reden, omwille controllers/kinect en geen G25/27 support, om voor Xbox te gaan.

PS heeft nog geen GT, de enige reden om dat ding direct aan te schaffen, dus ik sta bij de 'ach alles komt ook uit op de PC, werkt ook goed' mensen.

@hieronder, zelfs daar heb ik twijfels over, offline mischien, maar online ben ik benieuwd of je met een kale PSN gewoon FIFA of soortgelijk zomaar online kan spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:03:

[...]

[hier volgt speculatie] het zou mij niets verbazen als MS een jaar na release met een vrijwillige optie komt onder de naam Family Sharing die je aan kan zetten als je dat zou willen.
X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Die family sharing feature is dus nu weg... Dat was een van de beste features van de Xbox One waar Sony niets voor had.
Je kan nog steeds met je familie en vrienden sharen (zolang je fysieke discs aanschaft of familie/vrienden op jouw box spelen). Sony heeft hier een heel mooi instructiefilmpje voor gemaakt:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
[...]

Hahaha, je keuze af laten hangen van wel of geen schijfjes. ;w

We leven niet meer in de jaren 90. Alsof family sharing zo revolutionair is. Een leuke feature, niet meer dan dat. Newsflash: als je 50 games op schijf hebt, kun je die aan 50 verschillende mensen uitlenen die niet in je friendlist staan, tegelijk! Eureka.

Jij bekijkt het te knop, dit is niet alleen erg voor die overgang van schijfjes naar digitaal, maar ook nog voor altijd als ze iets nieuw willen doen. Nu gaan ze telkens moeten afvragen, is dit niet té vernieuwend? We willen niet zo een Xbox One E3 fiasco hebben waarbij mensen het niet begrijpen. Voer het idee dan maar af...

Family sharing was revolutionair ja... Ik kon dan mijn vrienden games laten spelen met 1 druk op de knop. Ik moest daar voor niet 50km rijden met de auto, of wachten tot ik hem nog eens terug ontmoet om het te geven... Dus nee disc based games uitlenen is een volledige stap terug, en gewoon een héél domme zet.

En ja ik zal ze ook digitaal downloaden, als is het maar puur om snel te kunnen wisselen van game, zonder nieuwe schijf in te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:31:
[...]

Niet alleen de slechte uitleg. Voorstanders van het oude plan roepen steeds dat 'de huilers' het niet begrepen, maar er waren ook een hoop mensen die het wel begrepen en die de consequenties gewoon niet op prijs stelden.
Ik denk dat die groep wel meevalt, er zijn gewoon een hoop mensen terleurgesteld op de E3 en hebben de X1 afgeschreven en niet verder gekeken. Een paar vrienden van mij kan ik als voorbeeld nemen, ze hadden nog niks gehoord van het hele sharing en dicless gaming, toen ik ze dat vertelde waren ze ineens een heel stuk positiever over de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
xAnarchyBaS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:34:
Ik denk dat die groep wel meevalt, er zijn gewoon een hoop mensen terleurgesteld op de E3 en hebben de X1 afgeschreven en niet verder gekeken. Een paar vrienden van mij kan ik als voorbeeld nemen, ze hadden nog niks gehoord van het hele sharing en dicless gaming, toen ik ze dat vertelde waren ze ineens een heel stuk positiever over de X1.
Waar binnen die groep een enorm aantal ook Kinect als hekelpunt hebben, dus ze halen DRM eruit, Kinect blijft, ze winnen er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kan maar één conclusie uit dit topic trekken en dat is dat Microsoft fuckup na fuckup blijft begaan en dan niet zo zeer met het product Xbox maar echt de manier waarop hun marketing en nieuwsvoorziening werkt.

Het nieuwsbericht over het schrappen van DRM en alwayas online komt ten eerst over als enorme kontdraaierij en ten tweede is de informatie voorziening weer zo slecht dat het alweer genoeg nieuwe vragen opwerpt waarbij er weer vollop gespeculeerd wordt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Cubic X schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:44:

Dat family plan gebeuren zou toch niet zo werken als mensen denken, dat keuren uitgevers nooit goed.
Nou weet jij volgens mij net zo goed als ik dat spellen op discs vele malen goedkoper zijn dan de digital downloads. Nav een leuke speelsessie bij een maat van me wilde ik Top Spin 4 kopen. €15 op disc, €40 op On Demand. Bovendien vind ik het hoesje in de kast toch ook wel leuk ;)
(overigens had ik met dat Family sharing gebeuren gewoon direct thuis hebben kunnen spelen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
Jedi Geub schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:43:
Nu DRM weg is kunnen al die huilbabys die geen geld hebben voor nieuwe games toch nog 2e hands games kopen! Das even goed nieuws!

Al zullen die nog steeds een poor-man's Xbox kopen maar dan met de naam PS4
Wat reactie! Ik heb zelf het geluk dat ik makkelijk een nieuwe game kan betalen.
Maar er zijn genoeg mensen die een bepaald budget en andere prioriteiten hebben.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
[...]

[...]

[...]

Je kan nog steeds met je familie en vrienden sharen (zolang je fysieke discs aanschaft of familie/vrienden op jouw box spelen). Sony heeft hier een heel mooi instructiefilmpje voor gemaakt:
[video]
Jij begrijpt het niet helemaal. Dat is dus het hele punt. Met de xbox one kan dit nu dus ook.
Waar het "ons" om gaat is dat je dus niet meer online je game kan sharen met 10vrienden zonder dat je eerst de disc moet overhandigen. Dat was gewoon een Major feature. Dat kan nu dus helemaal niet meer...en niemand kan eigenlijk een reden verzinnen waarom niet.

Vind het dus ook een beetje schaperig over komen dat men mekaar de schuld geeft. De enige boosdoener hier is MS. zij slopen die functie eruit zonder geldig reden? Zeikerds of niet, beiden kampen konden hun zin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:37:
[...]

Jij begrijpt het niet helemaal. Dat is dus het hele punt. Met de xbox one kan dit nu dus ook.
Waar het "ons" om gaat is dat je dus niet meer online je game kan sharen met 10vrienden zonder dat je eerst de disc moet overhandigen. Dat was gewoon een Major feature. Dat kan nu dus helemaal niet meer...en niemand kan eigenlijk een reden verzinnen waarom niet.

Vind het dus ook een beetje schaperig over komen dat men mekaar de schuld geeft. De enige boosdoener hier is MS. zij slopen die functie eruit zonder geldig reden? Zeikerds of niet, beiden kampen konden hun zin krijgen.
Ik begrijp heel goed waar het over gaat en het is alleen maar beter dat het nu op de old fashioned way gaat. Je deelt door de disc aan de ander te overhandigen.

(Overigens is jouw weergave van family sharing iets mooier dan in werkelijkheid, want er zou altijd maar één instance van jouw gedeelde spel tegelijk gespeeld kunnen worden, terwijl jij het doet voorkomen of per 10 mensen slechts 1 het spel hoeft te kopen ;) )

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 09:15

beuker19

Killerbeuker is so OP

SnowDude schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:12:
[...]

Precies, wat je nu aan haalt is dat dit de doodsteek kan worden van de fysieke verkoop, ik weet in ieder geval zeker dat ik alleen nog maar voor de downloads ga. Ik heb nog nooit een game door verkocht dus dat ga ik toch niet missen.
Niet helemaal waar wat de prijzen voor een console game zijn Fysiek 40/50 € Digitaal 60/70€.
En heel veel mensen willen gewoon niet digitaal games kopen.
voorbeelden genoeg waarom niet:
• Cadeau's
• Je hebt geen hoesje
• Geen creditcard
• 2e hands koop/verkoop
• Bang op het kwijt te raken naar een aantal jaar
• Verzameling
• Wat ik al zei prijs(daalt ook vaak sneller in de winkels)
• Uitlenen aan vrienden/familie

Er zijn dus genoeg redenen om gewoon een fysiek ''spelletje'' te kopen.
En het zelfde wat MS met het hele online gebeuren.
Iedereen weet dat je op de ps4/x1 een veel betere game/console ervaring hebt als je online bent.
Maar waarom het zo pushen met het Moet!!!!!
Niemand MOET!!!!! iets behalve poepen/plassen ;)
Maar gelukkig heb MS het light gezien O-)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Soundless schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:27:
[...]

En dan €10 meer betalen per game? Ja, klinkt super joh
Tja als je ook bereid bent € 100,- meer voor een console te betalen en al jaren geld neertelt voor Live. Als je het echt zoveel moeite vindt je disc te wisselen.
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
[...]

Jij noemt het onzin, andere noemen jouw 'drogredenen' onzin. Het is een keuze, die keuze is niet per definitie onzin of 'terecht'. Het is niet zo zwart/wit als je het nu neerzet, het was voor mij bijvoorbeeld de doorslaggevende reden, omwille controllers/kinect en geen G25/27 support, om voor Xbox te gaan.

PS heeft nog geen GT, de enige reden om dat ding direct aan te schaffen, dus ik sta bij de 'ach alles komt ook uit op de PC, werkt ook goed' mensen.

@hieronder, zelfs daar heb ik twijfels over, offline mischien, maar online ben ik benieuwd of je met een kale PSN gewoon FIFA of soortgelijk zomaar online kan spelen.
Je begrijpt mijn punt niet. Mensen doen nu alsof het opslaan van games en het sharen met friends een of andere revolutie is, die nu terug wordt gedraaid. Terwijl dit slechts een klein onderdeel van de hele X1 is. Het ware next gen verhaal blijft hem natuurlijk in de games zelf zitten. Vergeet iedereen dat ineens?
X-Fighter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:33:
[...]

Jij bekijkt het te knop, dit is niet alleen erg voor die overgang van schijfjes naar digitaal, maar ook nog voor altijd als ze iets nieuw willen doen. Nu gaan ze telkens moeten afvragen, is dit niet té vernieuwend? We willen niet zo een Xbox One E3 fiasco hebben waarbij mensen het niet begrijpen. Voer het idee dan maar af...

Family sharing was revolutionair ja... Ik kon dan mijn vrienden games laten spelen met 1 druk op de knop. Ik moest daar voor niet 50km rijden met de auto, of wachten tot ik hem nog eens terug ontmoet om het te geven... Dus nee disc based games uitlenen is een volledige stap terug, en gewoon een héél domme zet.

En ja ik zal ze ook digitaal downloaden, als is het maar puur om snel te kunnen wisselen van game, zonder nieuwe schijf in te stoppen
Te knop?

Wat is er erg aan dan? Waarom moet je überhaupt per se een overgang naar digitaal hebben? Het enige verschil is dat je je discs niet meer nodig hebt. Maar ik begrijp niet wat daar zo ontzettend boeiend aan is en waarom alle pro X1 mensen daar nu ineens over vallen.

En dat family sharing had ik nog wel even willen zien. Ik ben erg benieuwd naar wat uitgevers daarover te zeggen hebben en of er een model is gemaakt welke aantoont dat dit uiteindelijk meer verkopen oplevert. Ik kan het me niet voorstellen. SP games hoef je tenslotte niet meer te kopen als een van je 10 vrienden die al heeft. En daarbij: wil je even lekker spelen, is er al iemand anders in de library van je buddy bezig. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Het verplichten was inderdaad het grootste probleem. Ze hadden het beter gewoon op optie kunnen maken.
Wil je games kunnen sharen en discless gamen? Dan zal er elke 24-uur gecontroleerd worden.
Wil je niet dat je altijd gecontroleerd word? Dan kan je alleen spelen met de disc in de console, en kan je niet onine sharen.

Lijkt me een redelijk simpele oplossing die iedereen tevreden stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:36:
Ik kan maar één conclusie uit dit topic trekken en dat is dat Microsoft fuckup na fuckup blijft begaan en dan niet zo zeer met het product Xbox maar echt de manier waarop hun marketing en nieuwsvoorziening werkt.

Het nieuwsbericht over het schrappen van DRM en alwayas online komt ten eerst over als enorme kontdraaierij en ten tweede is de informatie voorziening weer zo slecht dat het alweer genoeg nieuwe vragen opwerpt waarbij er weer vollop gespeculeerd wordt.
Dit valt juist wel mee. Een echte fout zou doorgaan met je domme beslissingen zijn, maar met luisteren naar je user base is niets mis :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:40:
[...]

Ik begrijp heel goed waar het over gaat en het is alleen maar beter dat het nu op de old fashioned way gaat. Je deelt door de disc aan de ander te overhandigen.

(Overigens is jouw weergave van family sharing iets mooier dan in werkelijkheid, want er zou altijd maar één instance van jouw gedeelde spel tegelijk gespeeld kunnen worden, terwijl jij het doet voorkomen of per 10 mensen slechts 1 het spel hoeft te kopen ;) )
Hoezo alleen maar beter dat het op de old fashioned way gaat? Waarom geen echte vooruitgang en mensen de keuze geven? Bedoel het was een feature die er zogenaamd al inzat waarom niet erin laten en mensen de KEUZE geven. Dat zou vooruitgang zijn, vooruitgang is niet het oude slopen en mensen dwingen tot iets maar een keuze geven en de mogelijkheid tot iets nieuws.

Mijn game sharen met 10mensen die wanneer ik niet thuis ben/de game aan het spelen ben de game kunnen spelen al is het maar 1 tegelijkertijd is gewoon vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

[..]
Dat werkt dus gewoon niet meer :(
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:50:
[...]

Betere graphics, betere AI, meer NPC's mogelijk op je scherm, nieuwe controllers met dito mogelijkheden, multiplayer met veel meer spelers, soepel multitasken tussen games/apps, spelen terwijl je downloadt, makkelijk en snel footage delen.
[..]
Dat noem ik evolutie, niets killers aan voor mij dan toch...
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:50:
[...]

En beste Sherlock: een digitale games library is ook al mogelijk op de PS3 en 360. Beide systemen hebben iets dat respectievelijk PSN en XBox Live heet. Vanaf die plek kun je games ook downloaden en zonder disc spelen.

Maar als je dat al next-gen vindt, en dit hierboven niet, tja.

Woo-bloedie-hoo. :F

[...]

Vertel me, wat is daar zo ontzettend boeiend aan? Koop je games digitaal als je dat wilt. En anders niet. Ik zie echt het probleem niet.
Inderdaad een digitale library is mogelijk maar kost je een arm en een been en bovendien moet je het spel kopieren op USB stick als je m bij een maat wilt spelen (opnieuw downloaden, helaas niet mogelijk)

Ik heb het ook expliciet niet over iets NextGen vinden, ik heb het over killer features. Het is voorspelbaar dat er betere graphics, AI etc is. Zou erg zijn als het niet was. Het Family Sharing en discless gamen waar je ook maar inlogt vind ik wél een vooruitgang. Of ja, zou een dikke vooruitgang zijn geweest. :'(

Ja, de online DRM is er af, maar wat levert hij mij op? Niets dus :(
Ik verkoop zelden een game 2e hands en zelf 2e hands kopen die ik ook niet meer na slechte ervaringen met bekraste discs en ik verlang nog steeds terug naar hoe het werkte op mijn gechipte Xbox1; gewoon een spel kiezen en gaan. Geen gek.t met schijven, die uitgeleend, kwijt of bekrast kunnen zijn.
Progression just took another hit due to stupidity....
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
[...]

[...]

[...]

[video]
En.... dan kun je hem zelf dus niet gelijktijdig spelen. So not quite the same |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:48:
[...]

Hoezo alleen maar beter dat het op de old fashioned way gaat? Waarom geen echte vooruitgang en mensen de keuze geven? Bedoel het was een feature die er zogenaamd al inzat waarom niet erin laten en mensen de KEUZE geven. Dat zou vooruitgang zijn, vooruitgang is niet het oude slopen en mensen dwingen tot iets maar een keuze geven en de mogelijkheid tot iets nieuws.

Mijn game sharen met 10mensen die wanneer ik niet thuis ben/de game aan het spelen ben de game kunnen spelen al is het maar 1 tegelijkertijd is gewoon vet.
Als je één van die gelukkige 10 bent is het zeker vet ja, maar met een groep fanatieke gamers is het niets meer dan een gimmick. Je hebt 10% kans dat je kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:48:
[...]

Hetgeen beter is aan de old fashioned way is dat de verplichting tot phone home er hiermee uitgehaald is én dat verkopen nu een kwestie is van de disc overhandigen. Daar gaat het om!
Dat kan op de Sony boxen overigens al jaren. Mijn PSN account staat bij een aantal familieleden en vrienden ook geinstalleerd. Zij kunnen al mijn digitaal gekochte spellen spelen (op hun eigen accounts) (en vice versa). Ook tegelijk met mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:52

Player1S

Probably out in the dark

Is er al een petitie beschikbaar online om de voorgestelde DRM features als vrijwillige optie terug te plaatsen?

Diegene die het niet wil, gebruikt het niet. diegene die het weinig uitmaakt kan van de benefits gebruik maken,

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.