Dat ze hun hele reputatie met die idiote DRM-oplossing vergooiden is absoluut een faal. Ergste marketingblunder sinds New Coke. Het is maar goed dat iemand heel hoog in de MS-boom Matrick en zijn kornuiten terug heeft gefloten, want ze waren aardig op weg om van de Xbox One een megaflop te maken.EgMaf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:34:
Welke FAAL? Ze laten maanden vooraf hun plannen weten, en hebben niet alleen het lef om te luisteren, maar zelfs om hun plannen en strategie er helemaal voor om te gooien!
Mijn complimenten hebben ze, dat zouden er meer moeten doen....
Ik denk dat iets als een faal kan worden beschouwd als het grootste deel van de mensen daarna voor de concurrent is, en je zelf daarna je strategie moet omzetten.EgMaf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:34:
Welke FAAL?
Net zoals Sony te weinig deed met het internet bij de PS3 en ze dat dashboard ook hakkietakkie hebben ingevoegd
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
hahaha, de grootste marketingblunder sinds de New Coke?ymmv schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:37:
[...]
Dat ze hun hele reputatie met die idiote DRM-oplossing vergooiden is absoluut een faal. Ergste marketingblunder sinds New Coke. Het is maar goed dat iemand heel hoog in de MS-boom Matrick en zijn kornuiten terug heeft gefloten, want ze waren aardig op weg om van de Xbox One een megaflop te maken.
En dat terwijl het hele product nog nieteens op de markt is!
Overdrijven is ook een vak zeg....
Mwah, policy aanpassen vind ik nu niet een radicale verandering binnen de Xbox, Sony moet nog op een aantal delen antwoord geven, daar is alles nog maar even de vraag wat ze gaan doen.ymmv schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:37:
[...]
Dat ze hun hele reputatie met die idiote DRM-oplossing vergooiden is absoluut een faal. Ergste marketingblunder sinds New Coke. Het is maar goed dat iemand heel hoog in de MS-boom Matrick en zijn kornuiten terug heeft gefloten, want ze waren aardig op weg om van de Xbox One een megaflop te maken.
Liever nu open in het nieuws dat dit het systeem gaat worden, dan in het donker wachten tot dat ding er eindelijk is en geen flauw idee hebben wat nu precies de bedoeling gaat worden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat kreeg ik dus ook, is het artikel alweer verwijderd?SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:30:
http://news.xbox.com/2013/06/update
En die latest doet het nog niet zo
edit, page cannot be found.. interessant
Kan het bericht niet vinden op de Xbox site, staat in ieder geval niet op de frontpage..
Topic is wel populair op Twitter: https://twitter.com/searc...x%20One%20DRM%22&src=tren
Wie weet...
Topic is wel populair op Twitter: https://twitter.com/searc...x%20One%20DRM%22&src=tren
Wie weet...
offtopic:
nu slapen, morgen afstuderen
nu slapen, morgen afstuderen
Xbox Live: MarkH
Of die website wordt dood ge-F5'ed, maar die http://news.xbox.com/2013/05/qa is inmiddels ook dood/leeg.
Alu-hoedje toch gelijk?
Alu-hoedje toch gelijk?
Succes
[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 22:43 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wow, dan moeten de pre-order cijfers van retailers wel heel erg tegenvallen als ze nu beginnen met te backpedallen.
Wel 1 opmerking/grappig aspect, zie nu eens hoe ziekelijk snel dit over het internet vliegt, maar tot op heden enkel refereren naar GiantBomb en WhatWifi, maar meer opmerkelijk, op de Xbox site stond enkel dat ze iets gingen veranderen, maar niet wat.
Via http://news.xbox.com/2013/06/updateLast week at E3, the excitement, creativity and future of our industry was on display for a global audience.
For us, the future comes in the form of Xbox One, a system designed to be the best place to play games this year and for many years to come. As is our heritage with Xbox, we designed a system that could take full advantage of advances in technology in order to deliver a breakthrough in game play and entertainment. We imagined a new set of benefits such as easier roaming, family sharing, and new ways to try and buy games. We believe in the benefits of a connected, digital future.
Since unveiling our plans for Xbox One, my team and I have heard directly from many of you, read your comments and listened to your feedback. I would like to take the opportunity today to thank you for your assistance in helping us to reshape the future of Xbox One.
You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc. The ability to lend, share, and resell these games at your discretion is of incredible importance to you. Also important to you is the freedom to play offline, for any length of time, anywhere in the world.
So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means:
An internet connection will not be required to play offline Xbox One games – After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.
Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today – There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.
In addition to buying a disc from a retailer, you can also download games from Xbox Live on day of release. If you choose to download your games, you will be able to play them offline just like you do today. Xbox One games will be playable on any Xbox One console -- there will be no regional restrictions.
These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.
We appreciate your passion, support and willingness to challenge the assumptions of digital licensing and connectivity. While we believe that the majority of people will play games online and access the cloud for both games and entertainment, we will give consumers the choice of both physical and digital content. We have listened and we have heard loud and clear from your feedback that you want the best of both worlds.
Thank you again for your candid feedback. Our team remains committed to listening, taking feedback and delivering a great product for you later this year.
Via http://news.xbox.com/2013/05/qaUpdate on June 19, 2013: As a result of feedback from the Xbox community, we have changed certain policies for Xbox One reflected in this blog. Some of this information is no longer accurate — please check here for the latest.
Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.
Q: How do consumers benefit by being connected to the cloud?
A: The cloud makes every experience better and more accessible. Because Xbox One is powered by the cloud:
Your games have more power available to create new gameplay, persistent worlds, and deeper experiences.
Your system and games can update automatically, so you shouldn’t have to wait for downloads or updates.
Your games and entertainment are stored and saved in the cloud, so you can access them anytime, from any Xbox One.*
Start a game, movie, or TV show on one console and finish exactly where you left off on another.
You can play multiplayer games with your friends, stream movies or TV shows right away, and enjoy the community and social features of Xbox Live.
Xbox One can recognize you, log you in and tailor your home screen just for you.
You can discover what your friends are playing, watching and listening to if they choose to share.
These are just a few examples of how customers benefit from our platform being connected to the Internet. It brings the future of TV and games to our consumers—and it’s designed for today and the decade ahead.
* Subject to content geographical restrictions.
Q: When will Xbox One launch and in what markets?
A: Xbox One will launch in markets around the world later this year. We’ll have more to share later.
Q: Can I use my current gamertag on Xbox One and will my Gamerscore and Achievements transfer?
A: Yes. Your current Xbox Live Gamertag will stay with you on Xbox One if you choose to keep it, and your hard-earned Gamerscore and Achievements will indeed carry over from Xbox 360.
Q: Will Xbox One be backward compatible with my existing games?
A: Xbox One hardware is not compatible with Xbox 360 games. We designed Xbox One to play an entirely new generation of games—games that are architected to take full advantage of state-of-the-art processors and the infinite power of the cloud. We care very much about the investment you have made in Xbox 360 and will continue to support it with a pipeline of new games and new apps well into the future.
Q: Will Xbox One allow players to trade in, purchase and play pre-owned games?
A: We are designing Xbox One to enable customers to trade in and resell games. We’ll have more details to share later.
Q: Will my current Xbox Live Gold membership work with Xbox One or will I have to buy a new one?
A: You do not need to buy a new Xbox Live Gold membership. Your current membership will work on both Xbox 360 and Xbox One.
Q: Why require Kinect with every Xbox One?
A: The all new Kinect is now an essential and integrated part of the platform. By having it as a consistent part of every Xbox One, game and entertainment creators can build experiences that assume the availability of voice, gesture and natural sensing, leading to unrivaled ease of use, premium experiences and interactivity for you.
Q: Do I need to have a specific cable or satellite TV provider to watch live TV on Xbox?
A: Our goal is to enable live TV through Xbox One in every way that it is delivered throughout the world, whether that’s television service providers, over the air or over the Internet, or HDMI-in via a set top box (as is the case with many providers in the US). The delivery of TV is complex and we are working through the many technologies and policies around the world to make live TV available where Xbox One is available.
Q: Xbox One is a more powerful product compared to Xbox 360, but does it also use more power?
A: By providing multiple power states in Xbox One, we’ve balanced energy efficiency with functionality. We’ve taken a completely different approach to how Xbox One consumes power. It only uses the power it needs at that particular moment for the task at hand.
Niet heel vreemd als je dit ziet: http://www.cinemablend.co...nds-Poll-Early-56766.htmlUniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:44:
Wow, dan moeten de pre-order cijfers van retailers wel heel erg tegenvallen als ze nu beginnen met te backpedallen.
Ofwel, geen Family-sharing meer en niet meer te verkopen..These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.
-
Leuk, erg leuk.. nietThese changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

Ironisch, geef mij het 'oude' share systeem dan maar

Je hebt nieuws van een maand oud gepost
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Jammer.... het hele delen van je library is door deze wijziging ook van tafel.
Gemiste kans: Ik had liever de DRM en het online delen...
Gemiste kans: Ik had liever de DRM en het online delen...
YepPBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:52:
Het hele family plan is dus ook overboord ?
Mensen waren ook druk aan het linken naar dat artikel, dus toen ik em eindelijk te pakken had maar even gepost
Jup én je disc moet nu voortaan in de Xbox zitten. Hele nieuwe systeem is in 10 seconde compleet om zeep geholpen.PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:52:
Het hele family plan is dus ook overboord ?
Ik ga zo freaking hard lachen als Sony nu kiest voor het share systeem
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 22:53 ]
Hier nog een stuk, waardoor ik er eigelijk achter kwam: http://kotaku.com/microso...ng-xbox-one-drm-514390310
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Jammer, dat Family Plan was een uitstekend idee en sprak mij ontzettend aan, jammer dat het zo moet lopen dus
. Ik koop zelf mijn spellen steeds nieuw dus ik had er geen last van gehad en had eigenlijk zelfs profijt gehad van dat Family plan.
Ik snap waarom Microsoft dit doet maar vind het wel jammer.
Ik snap waarom Microsoft dit doet maar vind het wel jammer.
En daarmee is het enige verschil teruggebracht naar: exclusives en of je kinect ok vind of niet voor €100 meerprijs. Waar de consoles vroeger nog weleens wilden verschillen is dat dus vanaf deze generatie niet langer zo. Qua specs komt het aardig op hetzelfde neer, qua accessoires dito, qua online gaming ook. Mooi dat het nu alleen nog gaat om de vraag: voor welke exclusives ga je en maakt kinect/ps eye je wat uit of niet.Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Ofwel, geen Family-sharing meer en niet meer te verkopen..
Kinect aspect wordt dan alsnog de killer/nekslag voor de Xbox, buiten die 100 euro natuurlijk, als ze verder niets 'vriendelijker' te bieden hebben voor digitaal content dan wat Sony doet.Joosie200 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:54:
En daarmee is het enige verschil teruggebracht naar: exclusives en of je kinect ok vind of niet voor €100 meerprijs. Waar de consoles vroeger nog weleens wilden verschillen is dat dus vanaf deze generatie niet langer zo. Qua specs komt het aardig op hetzelfde neer, qua accessoires dito, qua online gaming ook. Mooi dat het nu alleen nog gaat om de vraag: voor welke exclusives ga je en maakt kinect/ps eye je wat uit of niet.Zoals het gewoon hoort: it's all about the games, al het andere is leuk voor erbij maar toch niet de hoofdtaak van een console wat mij betreft.
Ach ja, 1 voordeel, online pass ging toch weg, dan maar de oude PSN style weer toepassen
Als Microsoft vanaf het begin de voordelen goed uitgelegd had (bijvoorbeeld dat family sharing), dan was het nooit zo uit de hand gelopen en was er waarschijnlijk niets veranderd.
Klopt, MS had moeten focussen op het family sharing, en niet focussen op wat je NIET kunt.
Daar leek MS juist volledig op gefocust: Wat kun je NIET met onze console
In welke gevallen kun je NIET met onze console spelen
etc etc
Daar leek MS juist volledig op gefocust: Wat kun je NIET met onze console
In welke gevallen kun je NIET met onze console spelen
etc etc
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2013 22:59 ]
Erg jammer dit nieuws. Ik zag eerst de voordelen van het hele DRM verhaal niet in. Tot het family sharing aspect. En dan was het DRM een price i am willing to pay.
Dankjewel Internet.
Dankjewel Internet.
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik ben benieuwd of dit nieuws nou echt bevestigd gaat worden, dat zou er wel echt de Xbox 180 van maken
. Jammer hoor, ik was steeds enthousiaster over dat family sharing-idee.
Het lijkt verder de 'power of the cloud' wel op een laag pitje te zetten....
Het lijkt verder de 'power of the cloud' wel op een laag pitje te zetten....
[ Voor 0% gewijzigd door Kooj1980 op 19-06-2013 23:01 . Reden: typo ]
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Als het hele ''power of the cloud'' gebeuren hierdoor ook weggaat zie ik steeds minder voordelen in de xbox tegenover sony. Behalve dat er meer exclusives naar mijn smaak uitkomen dan.Kooj1980 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:00:
Ik ben benieuwd of dit nieuws nou echt bevestigd gaat worden, dat zou er wel echt de Xbox 180 van maken. Jammer hoor, ik was steeds enthousiaster over dat family sharing-idee.
Het lijkt verder de 'power of the cloud'wel op een laag pitje te zetten....
Klopt, MS kwam vrij laat met dat family sharing nadat ze alle nadelen hadden opgenoemd en het leek me idd wel wat..Denzis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:00:
Erg jammer dit nieuws. Ik zag eerst de voordelen van het hele DRM verhaal niet in. Tot het family sharing aspect. En dan was het DRM een price i am willing to pay.
Dankjewel Internet.
Maargoed, eigenlijk heeft MS uit zichzelf dat de nek omgedraaid door eerst meganegatief te zijn en eigenlijk hun hele reputatie te grabbel gooien.
Toen kwam dat family sharing niet helemaal meer boven het maaiveld uit.
Nou laat ze gelijk die belachelijke verplichte kinect droppen en ik haal ergens volgend jaar wel kwer een xbone met fm5. Maar dan moet wel de prijs droppen ivm geen kinect erbij.
Wel grappig dat na al het eindeloos veededigen van hun belachelijke policy's ze ineens een 180 graden draai maken. Vraag me idd echt af of ze echt tegenvallende preorders hebben. Of dat de vele polls in voordeel van sony het hem deed voor ze
Wel grappig dat na al het eindeloos veededigen van hun belachelijke policy's ze ineens een 180 graden draai maken. Vraag me idd echt af of ze echt tegenvallende preorders hebben. Of dat de vele polls in voordeel van sony het hem deed voor ze
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Well played Microsoft. Ze hebben ondertussen al 10x meer media-aandacht gehad dan Sony en nu krijgen ze er nog eens een extra ronde bovenop.
Slechte media-aandacht bestaat niet.
Dat is denk ik ook een beetje het manco van Microsoft geweest. Als men had gefocused op de voordelen (sharing en verkoop van digitale aankopen), dan was men weggelopen met de Xbox One en DRM. Maar men heeft nu echt gezegd: we implementeren DRM, omdat we dat de 2e hands verkoop kunnen reguleren.Metalkai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:57:
Als Microsoft vanaf het begin de voordelen goed uitgelegd had (bijvoorbeeld dat family sharing), dan was het nooit zo uit de hand gelopen en was er waarschijnlijk niets veranderd.
DRM is gewoon een allergie-woord, waar mensen negatief op regaeren.
Had men van de andere kant belicht, dan was het geen probleem geweest.
-
Tja, bij Amazon loopt de PlayStation 4 qua pre-orders flink voor, en dat terwijl Amerika normaalgesproken pro-Xbox is.v8power67 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:
Nou laat ze gelijk die belachelijke verplichte kinect droppen en ik haal ergens volgend jaar wel kwer een xbone met fm5. Maar dan moet wel de prijs droppen ivm geen kinect erbij.
Daar heb je wel weer een goed punt.Uniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:
Well played Microsoft. Ze hebben ondertussen al 10x meer media-aandacht gehad dan Sony en nu krijgen ze er nog eens een extra ronde bovenop.
Alhowel denk ik dat ze de imagoschade die ze op hebben gelopen niet goedmaken
Andere kant, het leek juist weer even rustig te worden, enkel Kinect was nog beetje issue.GAIAjohan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:02:
Klopt, MS kwam vrij laat met dat family sharing nadat ze alle nadelen hadden opgenoemd en het leek me idd wel wat..
Maargoed, eigenlijk heeft MS uit zichzelf dat de nek omgedraaid door eerst meganegatief te zijn en eigenlijk hun hele reputatie te grabbel gooien.
Toen kwam dat family sharing niet helemaal meer boven het maaiveld uit.
Maar nu duikt iedereen boven om 'geen DRM meer!' principe, tot ze dus ook de andere aspecten die hiermee verdwijnen beseffen.. je zit weer ouderwets vast aan je discs.
Als Steam nu wel gewoon doorzet met sharing, zou nog best leuke ontwikkeling worden (per saldo moet je ook kijken naar 2-3 jaar verder, waar nu 'digitaal content' steeds groter aandeel krijgt tov discs uit de winkel - al is de prijs nog wel een issue op consoles).
Het was juist sharing/always digitaal dat het de keuze voor mij naar Xbox zou zijn, zijn we nu weer terug bij af

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 23:05 ]
Yay.... Niet. Sh*t internet met dat gejank. Nu moet die CD weer in de tray om te kunnen spellen family sharing is weg. Twee van de beste features die er waren.
Kinect zit er standaard bij zodat juist alle games er indien nodig gebruik van kunnen maken. Dit maakt het voor de ontwikkelaars makkelijker en aantrekkelijker om er games voor te maken. Dus reken er maar niet op dat ze Kinect zullen laten vallen.v8power67 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:
Aparte actie. Hoop toch stiekem dat het sharen via internet van je library wel blijft en dat je ook gewoon games bij launch direct kunt downloaden ipv 3 maanden wachten.
Heck, ik wil best een paar euro betalen als ik die schijf gewoon never nooit niet meer in mn console hoef te stoppen.
Vraag me af wat er allemaal nog meer veranderd, maar als we nu van een hoop gezeur afzijn dan is dat alleen maar beter.
Het zou me niet verbazen als ze over een jaar of 2 a 3 wel weer met iets dergelijks beginnen, maar dat ze nu toch zijn teruggefloten omdat het gewoon teveel negativiteit bracht. Het heeft het merk Microsoft en Xbox in ieder geval geen goed gedaan.
Wel denk ik dat Kinect en de prijs nu hetzelfde zullen blijven. Dat is straks gewoon hun USP voor de huiskamer. Al zou het me niet verbazen als je straks ook je Kinect eruit kan halen (mogelijk gaan ze dat wel koppelen aan dat je andere features dan ook niet kunt gebruiken)
Heck, ik wil best een paar euro betalen als ik die schijf gewoon never nooit niet meer in mn console hoef te stoppen.
Vraag me af wat er allemaal nog meer veranderd, maar als we nu van een hoop gezeur afzijn dan is dat alleen maar beter.
Het zou me niet verbazen als ze over een jaar of 2 a 3 wel weer met iets dergelijks beginnen, maar dat ze nu toch zijn teruggefloten omdat het gewoon teveel negativiteit bracht. Het heeft het merk Microsoft en Xbox in ieder geval geen goed gedaan.
Wel denk ik dat Kinect en de prijs nu hetzelfde zullen blijven. Dat is straks gewoon hun USP voor de huiskamer. Al zou het me niet verbazen als je straks ook je Kinect eruit kan halen (mogelijk gaan ze dat wel koppelen aan dat je andere features dan ook niet kunt gebruiken)
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2013 23:07 ]
Het erge is nu ook, nu krijg je weer de kans dat mensen de console gaan bewegen met een disc in de console tray en dat er mogelijk een beschadiging op komt en zit men weer met dat gehuilsgt frankieboy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:05:
Yay.... Niet. Sh*t internet met dat gejank. Nu moet die CD weer in de tray om te kunnen spellen family sharing is weg. Twee van de beste features die er waren.
NopeMartinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:05:
Hoop toch stiekem dat het sharen via internet van je library wel blijft
These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.
-
Correct, maar ik moet nog maar zien of deze aanpassing en bekendmaking ervoor gaat zorgen dat ze mensen terug weten te halen. Denk dat sommige ook zoiets zullen hebben: "geen family sharing meer? Laat dan maar zitten." Of: "kom je nu mee, a little too late, ik blijf weg van de XB1" Het zal zeker zo zijn effect hebben, zeker nu het als een lopend vuurtje over het internet gaat overalUniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:
Dat lijkt inderdaad te bevestigen dat het niet kan, maar waarom zouden ze niet iets toevoegen wat ervoor zorgt dat je game permanent op je console blijft? Dan moet dat wel gewoon lukken lijkt me? Dat dit vooral voor de consoles is die niet online gaan dus.
Nouja we zullen zien.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon family sharing etc houden als je online games koopt..?
Verschil tussen een fysieke game of een digitale versie is systemwise redelijk makkelijk te detecteren.. Ik ben blij dat ze geluisterd hebben, maar vind het wel weer stom dat ze de paar positieve punten die er waren ook van tafel hebben geveegd.
Ik vraag me wel af.. als we een half jaar of een jaar later zijn hoeveel % van de xbox one'rs gewoon 24/7 hun console online hebben..
Verschil tussen een fysieke game of een digitale versie is systemwise redelijk makkelijk te detecteren.. Ik ben blij dat ze geluisterd hebben, maar vind het wel weer stom dat ze de paar positieve punten die er waren ook van tafel hebben geveegd.
Ik vraag me wel af.. als we een half jaar of een jaar later zijn hoeveel % van de xbox one'rs gewoon 24/7 hun console online hebben..
[ Voor 17% gewijzigd door Icekiller2k6 op 19-06-2013 23:09 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ja, bij de 'hardcore' gamers misschien, maar wat denk je van alle moeders/vaders/casuals die dit najaar in de winkel staan en zich alleen maar 'berichten' kunnen herinneren over de Xbox One? Die weten lang niet alle ins en outs.Joosie200 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:07:
[...]
Correct, maar ik moet nog maar zien of deze aanpassing en bekendmaking ervoor gaat zorgen dat ze mensen terug weten te halen. Denk dat sommige ook zoiets zullen hebben: "geen family sharing meer? Laat dan maar zitten." Of: "kom je nu mee, a little too late, ik blijf weg van de XB1" Het zal zeker zo zijn effect hebben, zeker nu het als een lopend vuurtje over het internet gaat overalMaar of dat ten goede komt voor de XB1-sales.. dat is afwachten tot de eerste verkoopcijfers bekend worden. Of hernieuwde cijfers over de preoders. Of ze na vandaag plots een flinke stijging noteren bijvoorbeeld bij Amazon in XB1 preorders
Ergens snap ik de logica niet, als je kijkt naar wie op dit moment Xbox zou gaan en wie PS4.
Maar als je nu kijkt naar de 2 groepen, wat waren de nadelen van Xbox om dus voor PS4 te gaan:
-Kinect
-Always online
-DRM
Ze strepen de laatste 2 weg, maar trek je die groep dan weer naar Xbox? Nee, aspect 'Kinect' is er nog.
Gelijktijdig hadden ze een nieuwe groep die wél voor de Xbox koos om 2 nieuwe features:
-sharing
-digitale library / no disc
Die strepen ze weg, duw je die hele groep gewoon weer richting PS4.
Niet echt een win/win, op z'n best een 'damage control', maar zieltjes ga je er zeker niet mee winnen.
Maar als je nu kijkt naar de 2 groepen, wat waren de nadelen van Xbox om dus voor PS4 te gaan:
-Kinect
-Always online
-DRM
Ze strepen de laatste 2 weg, maar trek je die groep dan weer naar Xbox? Nee, aspect 'Kinect' is er nog.
Gelijktijdig hadden ze een nieuwe groep die wél voor de Xbox koos om 2 nieuwe features:
-sharing
Niet echt een win/win, op z'n best een 'damage control', maar zieltjes ga je er zeker niet mee winnen.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 23:10 ]
Mja dan geen xbone voor mij, slaat nergens op dat ze ten eerst dat ding bundelen en dus foor je strot douwen. En ten tweede je verplichte dat ding aan te sluiten... jammer het geen drm nieuws deed me hopen op meer goed nieuws maar nee.JorisTheWise schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:05:
[...]
Kinect zit er standaard bij zodat juist alle games er indien nodig gebruik van kunnen maken. Dit maakt het voor de ontwikkelaars makkelijker en aantrekkelijker om er games voor te maken. Dus reken er maar niet op dat ze Kinect zullen laten vallen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Tuurlijk bestaat slechte publiciteit. MS en de Xbox One werden weken lang door gamers over de hele wereld uitgemaakt voor alles wat vies is, in de media werd enkel negatief over de Xbox bericht. Dat zal zeker sporen nalaten, net zoals het RROD-debacle dat heeft gedaan. Maar ze hebben er goed aan gedaan om het roer 180 graden om te draaien. Dat zou de Xbox One de kop hebben gekost. Nu kan MS weer volop tegen Sony concurreren.Uniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:
Ik ga nog steeds voor de PS4 vanwege de betere prijs, specs en exclusives maar ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die weer zitten te dubben tussen de PS4 en de Xbox One, terwijl vorige week de keuze nog zo duidelijk was.
Nog zoiets leuks... Volgens Major Nelson kon het niet:
YouTube: Xbox One AJ Interview w/ Major Nelson
-
Zeg dat tegen de DSB bankUniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:03:

Ja, dat is de hamvraag. Welke groep is groter? De groep die DRM/always on niks vond en aldus een PS4-preorder plaatste en daar nu op terugkomt of de groep die DRM/always on juist wat vond en nu terug komt op hun XB1-preorder? Ben zeer benieuwd naar de uitkomst/het effect van deze wijzigingSinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:09:
Ergens snap ik de logica niet, als je kijkt naar wie op dit moment Xbox zou gaan en wie PS4.
-Kinect
-Always online
-DRM
-sharing
Maar zo werkt het op een groot deel van de mensen niet. Ja, de echte gamers en hier en daar wat mensen weten er écht wat vanaf, maar dit najaar zullen er bijvoorbeeld genoeg ouders zijn die heel veel over de Xbox One hebben gehoord. En die ouders weten niet meer precies wat, want ze hebben alleen de headlines gezien, op de achtergrond op de tv, etc. Het enige wat dan telt is: Xbox One bekend, PlayStation 4 minder bekendymmv schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:10:
[...]
Tuurlijk bestaat slechte publiciteit. MS en de Xbox One werden weken lang door gamers over de hele wereld uitgemaakt voor alles wat vies is, in de media werd enkel negatief over de Xbox bericht. Dat zal zeker sporen nalaten, net zoals het RROD-debacle dat heeft gedaan. Maar ze hebben er goed aan gedaan om het roer 180 graden om te draaien. Dat zou de Xbox One de kop hebben gekost. Nu kan MS weer volop tegen Sony concurreren.
Ik ga nog steeds voor de PS4 vanwege de betere prijs, specs en exclusives maar ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die weer zitten te dubben tussen de PS4 en de Xbox One, terwijl vorige week de keuze nog zo duidelijk was.
Tja, hij moest toch wat zeggen om het te verdedigen?Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:10:
Nog zoiets leuks... Volgens Major Nelson kon het niet:
Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat het best mogelijk is maar dat ze dat vanwege DRM maatregelen niet mogelijk maken.
De console zit nu ook zonder regio lock volgens dat bericht trouwens
[ Voor 11% gewijzigd door JorisTheWise op 19-06-2013 23:14 ]
Toch geloof ik wel dat de US Army hier enige invloed heeft gehad. Soldaten moeten kunnen gamen als ontspanning, en met de X1 was dat onmogelijk. Grote order is dan meteen weggevaagd..
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2013 23:14 ]
Zoals ik nu twitter zit te kijken, is die DRM/always de groep die juist ook voor het aspect Kinect geen Xbox willen hebben, kijk maar naar de initiele berichten in de tijd van de prijzen bekendmaking en wat er 'verplicht' werd. (uiteindelijk werd die 24u ook een non-issue - principe kwestie, maar in praktijk een non-issue).Joosie200 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:12:
[...]
Ja, dat is de hamvraag. Welke groep is groter? De groep die DRM/always on niks vond en aldus een PS4-preorder plaatste en daar nu op terugkomt of de groep die DRM/always on juist wat vond en nu terug komt op hun XB1-preorder? Ben zeer benieuwd naar de uitkomst/het effect van deze wijziging
https://twitter.com/search?q=Kinect&src=typd
En daar komen de 'nu kinect opzouten' berichten, het veranderd dus denk ik vrij weinig.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 23:16 ]
Dat klopt, maar toch loop je op deze manier imagoschade op als persoon/bedrijf. Het zit hem wat mij betreft voornamelijk weer in bewoording en hoe men het brengt. Maarja dat is nu eenmaal Microsoft.JorisTheWise schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:13:
[...]
Tja, hij moest toch wat zeggen om het te verdedigen?
Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat het best mogelijk is maar dat ze dat vanwege DRM maatregelen niet mogelijk maken.
-
Het zal wel zoiets worden van "Ja, met de aangekondigde functies zoals sharing kon het inderdaad niet zonder, maar nu dat weg is kan het wel." Dat zal mij in ieder geval niet verbazen.
Vergeet ook niet dat de PS4 100euro goedkoper is. Toch ook wel een pluspunt bij een 'kerstkado' oid. Ik kan me indenken dat de mainstream gamer gewoon de nextgen CoD/FIFA wil spelen voor zo min mogelijk geld.SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:09:
-Kinect
-Always online
-DRM
-sharing
Die 100 euro schaar ik even samen met kinect, nu ze hebben toegezegd gaan ze meteen 'gooi die kinect eraf en 100 euro minder, deal'.PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:17:
[...]
Vergeet ook niet dat de PS4 100euro goedkoper is. Toch ook wel een pluspunt bij een 'kerstkado' oid. Ik kan me indenken dat de mainstream gamer gewoon de nextgen CoD/FIFA wil spelen voor zo min mogelijk geld.
New Coke zorgde juist voor een grote winst, misschien was dit alles wel vantevoren gepland!EgMaf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:39:
[...]
hahaha, de grootste marketingblunder sinds de New Coke?
En dat terwijl het hele product nog nieteens op de markt is!
Overdrijven is ook een vak zeg....
Denk wel dat veel gezinnen ook denken met de kinect van hee dat is leuk voor de kinderen.PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:17:
[...]
Vergeet ook niet dat de PS4 100euro goedkoper is. Toch ook wel een pluspunt bij een 'kerstkado' oid. Ik kan me indenken dat de mainstream gamer gewoon de nextgen CoD/FIFA wil spelen voor zo min mogelijk geld.
En papa kan zelf ook nog zijn spellen spelen.
Ook is mijn ervaring met de xbox 360 en ps3 dat de xbox 360 toch wat meer kiddie games had dan de ps3 terwijl je wel evenveel volwassen games had.
Tja dat blijf je toch houden. Dat was voor het DRM verhaal ook al een nadeel. Kinect, 100euro duurder, mindere specs bleef ook genoemd worden. Dus dat zal nog wel blijven.SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:18:
[...]
Die 100 euro schaar ik even samen met kinect, nu ze hebben toegezegd gaan ze meteen 'gooi die kinect eraf en 100 euro minder, deal'.
En vergeet ook niet dat de Xbox One wel nog steeds de "systeem"-voordelen heeft:
- Goed voor meer dan alleen gamen (Skype, TV enz)
- Azure cloud processing
- Windows 8 OS / app platform
- enz
[ Voor 5% gewijzigd door EgMaf op 19-06-2013 23:20 ]
Maar die 100 euro kwam langzaam tot een punt dat het via sharing/gift verdedigbaar werd, je zou in principe aantal games nooit hoeven te kopen (die je zeg 4-5 uurtjes max zou spelen) of je kon 50/50 met vrienden doen, dat je die 100 euro relatief snel kon terugverdienen.PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:19:
Tja dat blijf je toch houden. Dat was voor het DRM verhaal ook al een nadeel. Kinect, 100euro duurder, mindere specs bleef ook genoemd worden. Dus dat zal nog wel blijven.
Goed, is de vraag of dit nu echt een 'paniek actie' was nav slechte pre-orders, of kwamen ze tot een punt dat publishers ging bokken en het technisch niet haalbaar was? Beide gevallen blijf ik van mening, je gaat hier niet veel goed mee maken.
Maar zitten gamers te wachten op Skype en andere apps? Tevens is dat spul dat Sony ook zo kan gaan implementeren na een deal met Google en Hangouts erop te zetten.. Of dat Sony ook zoiets gaat aanbieden voor devs. Dat is slechts de software side die ook wel via het www en een link naar de 'pagina' kan worden gedraaid.EgMaf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:19:
En vergeet ook niet dat de Xbox One wel nog steeds de "systeem"-voordelen heeft:maar ik vind het ook wel jammer hoor, ik vond de DRM oplossing meer voordelen dan nadelen (voor mij persoonlijk) hebben...
- Goed voor meer dan alleen gamen (Skype, TV enz)
- Azure cloud processing
- Windows 8 OS / app platform
- enz
Cloud processing is een gok waarvan niemand weet wat het kan. Tevens lijkt een sterke verbinding dan noodzakelijk. Bovendien vraag ik me af of multiplatform devs het gaan gebruiken als ze het niet kunnen gebruiken bij de concurrent.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2013 23:25 ]
Negatieve aandacht werd gewoon teveel gok ik. Als je bijvoorbeeld kijkt bij Jimmy Fallon. Werd toch ook weer even dat DRM verhaal aangehaald. Dat blijft terugkomen.SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:22:
[...]
Maar die 100 euro kwam langzaam tot een punt dat het via sharing/gift verdedigbaar werd, je zou in principe aantal games nooit hoeven te kopen (die je zeg 4-5 uurtjes max zou spelen) of je kon 50/50 met vrienden doen, dat je die 100 euro relatief snel kon terugverdienen.
Goed, is de vraag of dit nu echt een 'paniek actie' was nav slechte pre-orders, of kwamen ze tot een punt dat publishers ging bokken en het technisch niet haalbaar was? Beide gevallen blijf ik van mening, je gaat hier niet veel goed mee maken.
Ten opzichte van de 360 krijg je voor kinect wel meer waar voor je geld omdat elke ontwikkelaar er van uit kan gaan dat het er in zit en die features dus kan gebruiken. Die eye bijv zal vooral een gimmick blijven omdat niet iedereen die heeft. Met Smartglass hoef je ook nog eens geen tweede scherm te kopen als je al een tablet hebt liggen bijv. Bij Sony kost je dat nog eens een Vita. Ik kijk het nog ff aan maar denk wel dat hier een X1 komtPBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:17:
[...]
"Beperkingen Xbox One geschrapt na hevige kritiek"
"De veranderingen in het beleid zijn als volgt: de Xbox One hoeft niet eens per 24 uur online te zijn om games tussendoor offline te kunnen spelen. Dat wordt nu gewoon altijd mogelijk. Wel moet de Xbox One na aanschaf één keer verbinding maken met het internet.
Verder schrapt Microsoft alle restricties op het ruilen, verkopen, uitlenen of weggeven van fysieke games. Daarmee lijkt het eerder aangekondigde activeringssysteem verleden tijd."
Ook is de Xbox One niet meer regiogebonden. Had niet verwacht dat Microsoft zo snel om zou keren, maar wel een slim besluit als je het mij vraagt. Als ze zich erin vast gebeten hadden konden ze het wel vergeten tegenover de 'vrije' PS4.
"De veranderingen in het beleid zijn als volgt: de Xbox One hoeft niet eens per 24 uur online te zijn om games tussendoor offline te kunnen spelen. Dat wordt nu gewoon altijd mogelijk. Wel moet de Xbox One na aanschaf één keer verbinding maken met het internet.
Verder schrapt Microsoft alle restricties op het ruilen, verkopen, uitlenen of weggeven van fysieke games. Daarmee lijkt het eerder aangekondigde activeringssysteem verleden tijd."
Ook is de Xbox One niet meer regiogebonden. Had niet verwacht dat Microsoft zo snel om zou keren, maar wel een slim besluit als je het mij vraagt. Als ze zich erin vast gebeten hadden konden ze het wel vergeten tegenover de 'vrije' PS4.
Het is nog maar de vraag of developers er wel gebruik van gaan maken. De meeste titels worden toch voor meerdere platforms gemaakt, dus lijkt het me dat als er Kinect functies in een game zitten, het toch meer gimmicky wordt omdat de andere consoles niet afhankelijk zijn van een camera.jip_86 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:25:
[...]
Ten opzichte van de 360 krijg je voor kinect wel meer waar voor je geld omdat elke ontwikkelaar er van uit kan gaan dat het er in zit en die features dus kan gebruiken. Die eye bijv zal vooral een gimmick blijven omdat niet iedereen die heeft. Met Smartglass hoef je ook nog eens geen tweede scherm te kopen als je al een tablet hebt liggen bijv. Bij Sony kost je dat nog eens een Vita. Ik kijk het nog ff aan maar denk wel dat hier een X1 komt
(Je second screen comment is trouwens een beetje krom. SmartGlass is handiger als je al een tablet hebt liggen omdat je dan geen tweede scherm hoeft te kopen, maar bij Sony moet je nog een Vita kopen? Wat als je geen tablet hebt maar wel een Vita? Niet echt een goede redenering)
Patrick Klepek van Giantbomb kent een aantal developers aardig, zij kregen het nieuws als eerste van Microsoft voordat het nieuws publiekelijk werd gemaakt.SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:47:
Wel 1 opmerking/grappig aspect, zie nu eens hoe ziekelijk snel dit over het internet vliegt, maar tot op heden enkel refereren naar GiantBomb en WhatWifi, maar meer opmerkelijk, op de Xbox site stond enkel dat ze iets gingen veranderen, maar niet wat.
Je krijgt wel meer, de vraag is of iedereen er op zit te wachten. Je krijgt het er verplicht bij maar je betaald wel 100euro meer dan de concurrent. De meeste gamers zitten er niet op te wachten. Ik niet althans. Leuk die voice-control. Ik zit er niet op te wachten. Is een gimmick die je 2x gebruikt en daarna nooit meer. Siri en Google Now zijn ook leuk, maar ik gebruik het niet meer. Kinect kan zeker leuke dingen gaan doen, maar nog steeds blijft het (voor mij) een gimmick. Het is een paar keer leuk en dan weet ik het wel. PS4 gaat overigens ook gebruik maken van een app (iOS en Android).jip_86 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:25:
[...]
Ten opzichte van de 360 krijg je voor kinect wel meer waar voor je geld omdat elke ontwikkelaar er van uit kan gaan dat het er in zit en die features dus kan gebruiken. Die eye bijv zal vooral een gimmick blijven omdat niet iedereen die heeft. Met Smartglass hoef je ook nog eens geen tweede scherm te kopen als je al een tablet hebt liggen bijv. Bij Sony kost je dat nog eens een Vita. Ik kijk het nog ff aan maar denk wel dat hier een X1 komt
Wat ik me toch afvraag:
Zou dat systeem zonder problemen door Europa geaccepteerd worden? En dan bedoel ik dat je games niet makkelijk kunt doorverkopen etc. Zou dat er mischien toch ook mee te maken kunnen hebben dat men er uiteindelijk toch van af ziet, omdat het gewoon niet toegestaan is om mensen (zulke) 'belemmeringen' op te leggen en het dan maar afschuift op de consument die dit niet wou?
Zou dat systeem zonder problemen door Europa geaccepteerd worden? En dan bedoel ik dat je games niet makkelijk kunt doorverkopen etc. Zou dat er mischien toch ook mee te maken kunnen hebben dat men er uiteindelijk toch van af ziet, omdat het gewoon niet toegestaan is om mensen (zulke) 'belemmeringen' op te leggen en het dan maar afschuift op de consument die dit niet wou?
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Het bestaat al jaren, dus waarom niet?ironx schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:31:
Het heeft toch wel iets zwaks dat Microsoft nu al DRM etc schrapt. Probleem is dat ze het weer niet goed communiceren. Een klein pers berichtje bereikt echt een stuk minder mensen dan de discussies en media die bericht geven rond de E3, waar Sony dus groots uitpakte met het DRM verhaal.
Ik vind het statement van Microsoft zelf dat ze naar de gamer hebben geluisterd echt zo'n onzin. Het is gewoon omdat Sony het niet doet. Als ze echt naar de gamer luisterden hadden ze er niet eens één seconden aan gedacht om DRM toe te passen zoals ze wilden.
Maarja, je kan ook aan de andere kant denken wat Sony had gedaan zonder concurrent. Dan was de PS4 misschien ook wel een 500-600 dollar kostende console geweest met DRM en verplichte periodieke online controle...
Ik vind het statement van Microsoft zelf dat ze naar de gamer hebben geluisterd echt zo'n onzin. Het is gewoon omdat Sony het niet doet. Als ze echt naar de gamer luisterden hadden ze er niet eens één seconden aan gedacht om DRM toe te passen zoals ze wilden.
Maarja, je kan ook aan de andere kant denken wat Sony had gedaan zonder concurrent. Dan was de PS4 misschien ook wel een 500-600 dollar kostende console geweest met DRM en verplichte periodieke online controle...
[ Voor 17% gewijzigd door Fleximex op 19-06-2013 23:36 ]
Ik blijf erbij dat het feit dat het amerikaanse leger geen Xbox One's heeft kunnen aanschaffen met DRM een groot punt is geweest in deze beslissing. Men zou gewoonweg een order missen van een paar 10000 Xbox'en..Fleximex schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:34:
Het heeft toch wel iets zwaks dat Microsoft nu al DRM etc schrapt. Ik vind de statement van Microsoft zelf dat ze naar de gamer hebben geluisterd echt zo'n onzin. Het is gewoon omdat Sony het niet doet. Als ze echt naar de gamer luisterden hadden ze er niet eens één seconden aan gedacht om DRM toe te passen zoals ze wilden.
-
Zonde dat een groep, voornamelijk slecht geïnformeerde schreeuwers 1 van de mooiste en meest bijzondere nieuwe functies van de nextgen consoles om zeep helpt. Ik zou het mooi vinden als ik als optie toch voor de 24 check mag kiezen om alle voordelen te plukken.
Jammer, voor mij een reden om mijn preorder in twijfel te trekken. Ik was eigenlijk stiekem wel voor een vernieuwd distributie model. Nu gaan we weer acht jaar tegen dezelfde verouderde disc based strategie aanhikken.
Erg jammer dat ze nu zo snel overstag gaan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Goed.. poll tijd onder de Tweakers (niet representatief voor het totaal maar toch) ben gewoon benieuwd 
Poll: Welke console haal je in huis na dit nieuws van Microsoft?
• Dag drm, hallo XB1!
• Dag family-sharing, hallo PS4!
• Overig, nl:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Welke console haal je in huis na dit nieuws van Microsoft?
• Dag drm, hallo XB1!
• Dag family-sharing, hallo PS4!
• Overig, nl:
Ook een poll maken? Klik hier
Meestal wordt een fout erkennen gezien als iets goed. Luisteren naar klanten ook.Fleximex schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:34:
Het heeft toch wel iets zwaks dat Microsoft nu al DRM etc schrapt. Probleem is dat ze het weer niet goed communiceren. Een klein pers berichtje bereikt echt een stuk minder mensen dan de discussies en media die bericht geven rond de E3, waar Sony dus groots uitpakte met het DRM verhaal.
10 of 20k is echt niks. Consoles worden verkocht per miljoenEdd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:37:
[...]
Ik blijf erbij dat het feit dat het amerikaanse leger geen Xbox One's heeft kunnen aanschaffen met DRM een groot punt is geweest in deze beslissing. Men zou gewoonweg een order missen van een paar 10000 Xbox'en..
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ongetwijfeld, maar ik wilde ook weer niet overdrijvenRamon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:42:
10 of 20k is echt niks. Consoles worden verkocht per miljoen
-
Nu DRM weg is kunnen al die huilbabys die geen geld hebben voor nieuwe games toch nog 2e hands games kopen! Das even goed nieuws!
Al zullen die nog steeds een poor-man's Xbox kopen maar dan met de naam PS4
Al zullen die nog steeds een poor-man's Xbox kopen maar dan met de naam PS4
"There’s a few things we won’t be able to deliver as a result of this change," Marc Whitten, v.p. of Xbox Live told Kotaku, "One of the things we were very exicted about was 'wherever we go my games are always with me.' Now, of course your physical games won’t show up that way. The games you bought digitally will. You’ll have to bring your discs with you to have your games with you. Similarly, the sharing library [is something] we won’t be able to deliver at launch."
That means that two features are being cut, at least for now, from the console. Microsoft's concept of having your full game library travel with you is gone. Their offer to let you share games with up to nine other "family" members is gone, too.
Those sacrifices are the cost of the new DRM policy that, Whitten says, will give people an Xbox One experience with disc-based games that matches what they had on the Xbox 360. Games won't have to be registered online and players won't have to connect to the Internet in a 24-hour period to play offline disc-based games. "The way to think about it is it works the way it does with 360," Whitten said. "You can give them, loan them, trade them, play them. They will work exactly as they do today."
It's clear that Microsoft was not planning to make these changes. Even though it's June and the console doesn't launch until November, Whitten said that Xbox One consumers will have to download a day-one patch to enable the Xbox One's offline mode. Presumably, without it, the console will still think it's living in the Xbox One era of E3 2013.
Kan iemand mij de voordelen noemen van altijd online en DRM?
Maar was die family sharing niet als reactie op de heisa na de drm aankondiging?
Ik kan me voorstellen dat een aantal publishers er totaal niet op zat te wachten dat je je library instantaan kan sharen met vrienden in een andere stad.
Ik kan me voorstellen dat een aantal publishers er totaal niet op zat te wachten dat je je library instantaan kan sharen met vrienden in een andere stad.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Maar neem wel aan dat consoles die in de toekomst gemaakt worden, niet meer online hoeven. Xbox 360 die je nu in de winkel koopt heeft ook niet meer het oude dashboard.
XBL: Sgt Rik NL
Hmm.. dat zou interessant wezen. Wie drm wel zag zitten omwille van family sharing zou door gewoon niet te updaten dat als nog kunnen krijgen?PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:44:
[...]
Presumably, without it, the console will still think it's living in the Xbox One era of E3 2013.
Nee, family sharing zat er vanaf de eerste DRM nieuws van Microsoft al bij. Alleen kreeg die veel minder aandacht...haarbal schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:45:
Maar was die family sharing niet als reactie op de heisa na de drm aankondiging?
Als ze het gewoon aankondigen als nieuwe feature en geen DRM noemen, zal er geen haan naar kraaien..Rik027 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:45:
[...]
Maar neem wel aan dat consoles die in de toekomst gemaakt worden, niet meer online hoeven. Xbox 360 die je nu in de winkel koopt heeft ook niet meer het oude dashboard.
-
Je kan je spellen toch gewoon digitaal kopen? Dan is het hetzelfde.Phusebox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:41:
Jammer, voor mij een reden om mijn preorder in twijfel te trekken. Ik was eigenlijk stiekem wel voor een vernieuwd distributie model. Nu gaan we weer acht jaar tegen dezelfde verouderde disc based strategie aanhikken.
Mechwarrior Online: Flapdrol
+1Phusebox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:41:
Ik denk dat ik mijn preorder cancel. Alle vernieuwing is er uit geslagen. Niet omdat de functionaliteit niet klopt, mmaar omdat de boodschap slecht is overgebracht.
Nu hebben we 2 nextgen consoles zonder ballen en zonder echte vernieuwing. Alles zoals het was maar ddan iets mooier.
Prima, maar dan kijk ik volgend jaar wel eens wat ik neem.
[Krekel geluiden]PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:45:
Staat nota bene boven je: Family Sharing en op iedere xbox al je games spelen.PuDy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:45:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En laat dáár nu het probleem zitten, digitaal kan je dus helemaal niets mee. Niet spelen op een andere Xbox, niet verkopen, niet weggeven, dát is juist het hele DRM wat de afgelopen jaren de standaard is geworden maar grappig genoeg hoor je daar nooit iemand over. En het was juist dat 'hele DRM' gezwam die daar een oplossing in bood, ja je moest je aanmelden, maar je kon nu wel elke game overal spelen waar je was (dat sharing hadden ze van mij zelfs nog wat mogen limiteren).haarbal schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:47:
Je kan je spellen toch gewoon digitaal kopen? Dan is het hetzelfde.
Het was juist die stap, die Steam wel lijkt te doen, die ik zie als toekomst. Zal me niets verbazen dat steam hier gewoon succes mee gaat behalen (dit zie je btw al bij D3 en secondair bij Rift).
Maar nu ze dus beide met hetzelfde systeem voor digitale downloads gaan werken, denk ik dat ik gewoon de tijd lekker uitzit en nog even doorga op de huidige consoles tot 1 van de 2 met een betere oplossing komt. PS3 kocht ik ook pas toen GT5 uitkwam, kan anders best wel wachten tot GT7
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 23:53 ]
Hoewel ik een PS4 heb gepreordered vind ik het toch jammer dat MS het 180 graden omdraait. Had toch graag een nieuwe ontwikkeling op console en gaming gebied zich willen zien ontwikkelen om te zien of het aan slaat na verloop van tijd. Het Steam principe, digital only en family sharing idee klonk op zich heel goed en is een kant die we in de toekomst uiteindelijk toch op gaan verwacht ik. Nu zullen we het voorlopig niet te weten te komen. Het hele DRM verhaal was voor mij geen enkel argument om voor de PS4 te gaan, ik heb mij keuze puur gebaseerd op de games die er voor uitkomen, de 1st party studio's en de Indie focus.
Wel apart overigens dat Valve nu ook met library sharing bezig is op Steam zo kort na de E3.
Wel apart overigens dat Valve nu ook met library sharing bezig is op Steam zo kort na de E3.
Als ik een game heb op een disc kan mijn 'hele familie' die toch ook spelen? Meenemen naar een vriend en daar in de console stoppen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.