[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:22:
Waarvoor gaat het NIET gebruikt worden? Het offloaden van het renderen van je game, realtime textures/AI, physics dat soort dingen. Het is totaal onrealistisch. Als ze het wapperen van de vlag in de cloud moeten berekenen kunnen ze net zo goed die wapperanimatie op voorhand berekenen en mee op het schijfje zetten.

Als de gamedevelopers zelf dit soort beweringen gaan maken wil ik er nog geloof aan hechten, maar wat manager- en marketingtypes bij Microsoft allemaal van praat verkopen geloof ik al lang niet meer :p
Verder niet stom bedoeld, maar juist een developer (Vince Zampella, door sommige als een held gezien) zegt het volgende erover:
"Offloading artificial intelligence and dedicated servers to the cloud guarantee a smoother experience with smarter enemies in a game that blurs the line between single-player campaign and competitive multiplayer."
Bron: http://uk.ign.com/article...cusses-respawns-titanfall

Maar ik vermoed dat we echt moeten wachten of dit ook daadwerkelijk verschil gaat maken. Maxis riep dit tenslotte bij Simcity ook, en we weten allemaal hoe dat uiteindelijk is afgelopen:
"...the always-on connection is necessary because there's an enormous amount of cloud computing required to power this game, billed as the most advanced in SimCity's history. It's not something your individual PC will be able to handle on its own, not when the cloud servers are handling up to 100,000 Sims inside each city."
Bron: http://kotaku.com/5971235...on-connection-studio-says

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 18-06-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
McBoom schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:48:
Alleen jammer dat de eerste XBox gewoon XBox genoemd werd en nu 'in de volksmond' 'de eerste XBox' of in het engels 'the first XBox' wordt genoemd. Maakt de 'grap' wat onzinnig.

En ja, ik ben best leuk op feestjes :+
Dat is geen grap, daar staat gewoon, naar het Nederlands vertaalt: "XBox, één stuks". Uit context gehaald is het best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

FabianNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:48:
[...]Verder niet stom bedoeld, maar juist een developer (Vince Zampella, door sommige als een held gezien) zegt het volgende erover:
"Offloading artificial intelligence and dedicated servers to the cloud guarantee a smoother experience with smarter enemies in a game that blurs the line between single-player campaign and competitive multiplayer."
Bron: http://uk.ign.com/article...cusses-respawns-titanfall
Maar Titanfall wordt een shooter MMO, -natuurlijk- wordt de AI van de vijanden berekend in de cloud, net zoals de rest van de wereld.
En het Sim City verhaal bleek complete onzin te zijn. Sterker nog: Met een hack was het perfect offline te spelen, zonder enige verschil. EA heeft daar nog HEEL veel kritiek op gekregen omdat ze steenhard aan het liegen waren tegen hun fans.

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 18-06-2013 21:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Maar Titanfall wordt een shooter MMO, -natuurlijk- wordt de AI van de vijanden berekend in de cloud, net zoals de rest van de wereld.
En het Sim City verhaal bleek complete onzin te zijn. Sterker nog: Met een hack was het perfect offline te spelen, zonder enige verschil. EA heeft daar nog HEEL veel kritiek op gekregen omdat ze steenhard aan het liegen waren tegen hun fans.
Titanfall heeft gewoon een volwaardige singleplayer, alleen is daar nog niks van getoond. Verder wordt de multiplayer volgens mij "maar" 32 tegen 32 (of iets in die richting). Er is dus weinig 'massive' aan verder. Of zit ik er nu naast?

En ik haalde juist het voorbeeld van Simcity aan, om te laten zien dat developers in het verleden ook mooie verhalen hebben opgehangen, maar het uieindelijk onzin bleek te zijn, zoals je zelf ook al zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Maar stel nou dat je één server hebt die de gameserver is, en één of meerdere die de AI voor hun rekening nemen? Op die manier zou je de AI een heel stuk intelligenter kunnen maken omdat je je niet bezig hoeft te houden met het vrijhouden van cpu cycles om de game lagvrij te laten verlopen. Afhankelijk van het spel zou je het zelfs kunnen verdelen in long-term AI (dingen als troepen-bewegingen en "hoe win ik het spel"-simulaties) en short-term AI (individuele bewegingen). Dat soort dingen zorgen wel echt voor een goede spelervaring denk ik. En is ook echt iets "next gen".

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 18-06-2013 22:24 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Er zijn er hier een paar die niet snappen dat de cloud niet gebruikt gaat worden voor pure framerendering (de lange post over hoeveel ms ertussen zit bv), maar juist voor de zaken waar je langer over kunt doen of waar je niet direct (frame voor frame) een berekening voor nodig hebt.
Het zal dus niet gaan om de textures, belichting of bepaalde physics, maar juist de berekeningen die even mogen duren. AI zal hier voornamelijk mee bedoeld worden, mogelijk ook gameplay elementen of de spelomgeving an sich (wat daarvan wordt weergegeven op de client is dan natuurlijk voor de Xbox One). (Stel je hebt een omgeving van 10km2, dan zou je de cloud 9km2 kunnen laten bijhouden en de client 1km2 (het gebied waar hij zich bevindt). Popup moet een minder groot probleem zijn en de wereld veel dynamischer. Misschien dat het voor een enkele client teveel is, maar wat als het een online game is? Een battlefield 6 ofzo? Dat is toch prima haalbaar en hardstikke gaaf?

Je gaat niet (elementen van) elke frame op de cloud berekenen, dat is niet echt haalbaar (tenzij je uitgaat van een ping van 10 oid). Ik geloof dat ik al zat voorbeelden heb gegeven in dit topic wat wel mogelijk is, maar feit blijft dat de cloud voor een aantal zaken prima te gebruiken is. De graphics zullen misschien niet direct omhoog gaan, maar de interactiviteit of complexiteit van een spelwereld kan wel enorm toenemen. Ook kun je makkelijk zaken uitbreiden of wijzigen indien dat nodig is. Het feit dat Microsoft nu al praat over "elke game krijgt dedicated servers" geeft al wel aan dat er zeker een groot voordeel te behalen is op de stabiliteit van multiplayergames en dat je dus minder afhankelijk bent van de verbinding van iemand anders.

Ik vind het echt te voorbaring om nu al te zeggen dat de cloud niets gaat worden. Misschien dat het bij de launchgames nog wat tegenvalt, maar bepaalde concepten moet je gewoon goed testen of uitdenken voordat je ermee verder kunt. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden. Misschien niet direct voor de graphics, maar wel voor een heleboel andere berekeningen die (mogelijk indirect) wel invloed hebben op de spelervaring.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:06
En als de One op die manier ondersteunt wordt door de cloud betekent dat toch automatisch dat er meer headroom is voor betere graphics?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Vermakelijke inzichten in dit topic. Interresant presentatie over NVIDIA GRID (Accelerating Cloud Graphics) van afgelopen GDC. Wel een aardig hoog nerd gehalte, maar wel aardig must read om de feiten in dit topic weer recht te zetten :).

http://on-demand.gputechc...rating-Cloud-Graphics.pdf

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:17:
En als de One op die manier ondersteunt wordt door de cloud betekent dat toch automatisch dat er meer headroom is voor betere graphics?
LoL.. Nee!!

Er blijft net zo veel kracht nodig te hebben om lightning te renderen net als dat niet gedaan zou worden door de cloud..
Dus stel dat de zon op stand a schijn. En later op punt B. Heeft alleen de cloud bepaald dat de zon van a naar b gaat.. En je consol zal nog steeds de kracht nodig hebben om dat te laten zien aan jou..

Cloud zou gebruikt worden voornamelijk om data te gebruiken zoals AI verbeteringen.. en meer menselijk te laten zijn.. Nu in bv een race game zal AI voornamelijk een lijn rijden druk je de auto daar weg zal de AI proberen die lijn weer te vinden..
Wat de Cloud doet is informatie van gamers verzamelen zodat AI van diezelfde auto op het moment dat jij op zijn lijn rijd proberen zo snel mogelijk jou beter af te zijn.. Dus eigenlijk gebruikt MS de cloud om de wiskundige berekeningen van AI te verbeteren.. Zo krijg je een meer realistische weergaven van de game..

Ook kan diezelfde server in een game levend houden.. dus in WatchDogs zou het leven van de mensen die daar rondlopen door kunnen gaan en daar mee evalueren met de tijd.. Dus vandaag is een burger braaf en morgen gebeurd er wat en overmorgen is diezelfde burger een misdadiger geworden.. Nu grboukt WatchDogs de cloud niet maar dat zou met zo'n game heel goed kunnen... Je spel wordt dan ook gelang van tijd afwisselender..

maar nee er zal niet meer FPU berekeningen overblijven als MS dat niet zou doen.. Maar zal het berekeningen in je gameplay kunnen verbeteren met de data uit de cloud.

En dat die server in amsterdam staat Ja dat klopt een deel van Office 365 draaid ook in amsterdam.. Een deel van de huidige live draaid ook al in Azure.. Waar het voorheen dedicated servers waren is het nu allemaal virtueel.

En ga ajb niet hopen dat Grapichs er beter door worden. Dat is gewoon gelimiteerd aan de hardware.. Wel kan dus bepaalde elementen van een game slimmer worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:07
Mischien is het duidelijker het gewoon te vergelijken met wat je vroeger veel had kwa modding en dedicated servers.
Als je vroeger een shooter speelde op de pc had je een map nodig om deze te spelen net als nu alleen draaide die map ook server side. Hier kon een mod aan toegevoegd worden die bijvoorbeeld een extra tank in de straat weergeeft. Echter is wat in de mod stond alleen informatie als welke tank dit is en de coordinaten waar deze geplaatst moest worden.
Oftewel de tank werd nogsteeds alleen gerenderd op jou pc maar de opdracht kwam van een dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dus Matt Booty van Microsoft liegt gewoon?:

Developers will have to decide for themselves in how to manage what is being offloaded to the cloud.

Turning to the use of internet and what might happen if an Xbox One user has a disrupted connection Booty said “If there’s a fast connection and if the cloud is available and if the scene allows it, you’re obviously going to capitalize on that”. If a connection drops the game will “have to intelligently handle that” he added – however that implies that graphics would suffer in this case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Robolokotobo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:01:

Developers will have to decide for themselves in how to manage what is being offloaded to the cloud.

Turning to the use of internet and what might happen if an Xbox One user has a disrupted connection Booty said “If there’s a fast connection and if the cloud is available and if the scene allows it, you’re obviously going to capitalize on that”. If a connection drops the game will “have to intelligently handle that” he added – however that implies that graphics would suffer in this case.
Nee hoor, kan prima.
Hierboven wordt weer de verkeerde instelling gemaakt over belichting.
Wat je wel kunt doen is dat je meer schaduwen of lichten laat berekenen waardoor iets er realistischer uitziet. Verder kun je elementen weglaten als hij daar geen tijd voor zou hebben en ook kun je bij bv animaties stappen overslaan als je daar beperkte rekenkracht voor hebt. Een model kan ook nog van een lagere poly-versie kunnen voorzien waardoor de berekening ook simpeler is.

Genoeg om te schalen als je rekening moet houden of een speler wel of niet de cloud kan bereiken.
Het is niet veel anders dan dat je de settings van een pc-spel aanpast. Van Medium naar High bv.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O5dSpJ5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bing heeft inderdaad wel vaker gelijk, nu nog een cleane interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Robolokotobo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:01:

Ik zou je graag aan je eigen post willen herinneren :D
Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:25:
Thats not important. What’s important is how much baseless speculation we can do, so as to support our console of choice, and bring down the other one :+
Tenzij hier iemand post die daadwerkelijk ervaring heeft met het gebruik van 'the cloud' voor games, is het voornamelijk baseless speculation hier. Laten we het gewoon een beetje afwachten tot we iets gezien hebben voor we over de details gaan discussiëren. (alhoewel er op basis van latency alleen al wat mogelijkheden uitgesloten kunnen worden uiteraard). Op dit moment kan met het 'gebruik van de cloud' voor een spel, net zo goed bedoeld worden dat ze gewoon gebruik maken van dedicated servers voor online multiplayer. Ook cool uiteraard, daar niet van :)

Als je wat meer wil lezen, dan kan ik ook dit artikel van Eurogamer aanraden:
http://www.eurogamer.net/...ne-cloud-transform-gaming

Overigens heb ik echt een hekel aan 'the cloud' als term om een server farm te beschrijven die aan het internet hangt. Alsof het ineens iets magisch is ofzo, iets ongrijpbaars (en dan heb ik het niet alleen over de XOne cloud, maar algemeen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
nioz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:09:
Tenzij hier iemand post die daadwerkelijk ervaring heeft met het gebruik van 'the cloud' voor games, is het voornamelijk baseless speculation hier. Laten we het gewoon een beetje afwachten tot we iets gezien hebben voor we over de details gaan discussiëren. (alhoewel er op basis van latency alleen al wat mogelijkheden uitgesloten kunnen worden uiteraard). Op dit moment kan met het 'gebruik van de cloud' voor een spel, net zo goed bedoeld worden dat ze gewoon gebruik maken van dedicated servers voor online multiplayer. Ook cool uiteraard, daar niet van :)
Idd. Ik wil het eerste voorbeeld zien dat cloud computing op de Xbox One meer is dan dedicated servers om data consistent op te slaan en aan te bieden tbv multi-user games. Bij Forza was er een verhaal dat de cloud het spel grafisch zou verbeteren. De Xbox One zou volgens MS-managers vele keren sneller worden dan de PS4 dankzij de cloud en Forza zou het begin zijn. In de E3-conferentie bleek dat de cloud enkel het rijgedrag van spelers opsloeg zodat andere spelers tegen "drivatars" konden spelen die jouw rijgedrag simuleerden. Niks bijzonders dus. Gewoon data-opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Volgens mij klopt de post hierboven in dit topic niet helemaal. Je hoeft geen 720p in 30 fps te renderen en terug te sturen. Je gaat niet de hele game in de cloud laten draaien. Er zullen dus maar gedeeltes gerenderd hoeven te worden. (hiermee wil ik niet aangeven dat de graphics AMAZING gaan uitzien meteen).
Wel zijn hier een hele hoop azijnpissers. Als Microsoft zegt dat er verschillende zaken naar de cloud geschoven kunnen worden, wordt hier meteen gereageerd: dat kan niet, internet is te slecht. In ieder geval niemand weet nog iets van de techniek erachter die microsoft gebruikt en welke opties ze de publishers hebben gegeven. Forza is misschien een eerste stap die gezet is.. Dit wil niet zeggen dat er niet nog heel veel stappen gezet kunnen worden op een later moment. Feit is dat Microsoft op de persconferentie heeft gezegd dat er 300.000 servers staan die de xbox kunnen ondersteunen. Dan komt er natuurlijk meteen weer achteraan, ''ja de ps4 heeft dat ook'' nee de ps4 heeft die servers niet staan. Na launch gaan ze kijken waar er mogelijkheden zijn. Dat is voor mij toch iets heel anders. Bij launch zal de xbox one hier gewoon op voorlopen. Het principe blijft in ieder geval zeer interessant. Ik hoop dan ook dat we in de nabije toekomst erachter kunnen komen welke mogelijkheden er eventueel WEL zijn om pracht en praal toe te voegen aan onze games.

In ieder geval wordt het voor mij de xbox omdat de aangekondigde games voor de xbox beter bij mij passen. Eventuele extra's zijn mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
To_Tall schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:42:
[...]

LoL.. Nee!!

Er blijft net zo veel kracht nodig te hebben om lightning te renderen net als dat niet gedaan zou worden door de cloud..
Dus stel dat de zon op stand a schijn. En later op punt B. Heeft alleen de cloud bepaald dat de zon van a naar b gaat.. En je consol zal nog steeds de kracht nodig hebben om dat te laten zien aan jou..

(...)
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij klopt het toch echt niet helemaal wat je zegt. Er blijft inderdaad net zo veel kracht nodig om de lightning te renderen, echter waar eerst bijvoorbeeld 10% van de CPU nog nodig was voor de AI te bereken, kan die 10% nu ook worden ingezet voor graphics. Dus ja, de kracht van de GPU/CPU wordt niet direct groter, en de grafische berekeningen worden niet opeens eenvoudiger, maar er is (theoretisch gezien) relatief gezien wel meer kracht beschikbaar voor de graphics.

Je reactie: 'LoL.. Nee!!' is dan ook wat overdreven in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Niets azijnpisser. Windows Azure is een prachtig platform dat veel goeds voor de One gaat doen.
Alleen de hele marketingpraat over hoe graphics beter gaan worden dankzij "the power of the cloud" sta ik (en vele anderen) ENORM sceptisch over.
AI van enemies berekenen op dedicated servers? OK prima, dat is inderdaad leuk, maar laten we eerlijk zijn: Dat wordt al veel langer gedaan op dedicated servers voor pc games. Graphics en physics in de cloud? Ik geloof er geen snars van.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:07:
Niets azijnpisser. Windows Azure is een prachtig platform dat veel goeds voor de One gaat doen.
Alleen de hele marketingpraat over hoe graphics beter gaan worden dankzij "the power of the cloud" sta ik (en vele anderen) ENORM sceptisch over.
AI van enemies berekenen op dedicated servers? OK prima, dat is inderdaad leuk, maar laten we eerlijk zijn: Dat wordt al veel langer gedaan op dedicated servers voor pc games. Graphics en physics in de cloud? Ik geloof er geen snars van.
Dat mag, maar om dan meteen de ideeën van anderen of de diverse berichten erover in de grond te boren is ook weer niet echt netjes.

Je wilt graag zien voordat je erover kunt oordelen. Ik ben al aan het brainstormen over wat wel of niet mogelijk kan zijn. Dat is niet erg, maar er wordt nu iets te hard geramt op wat er misschien wel of niet mogelijk kan zijn. Het is echter niet moeilijk om te bedenken dat een game geschaald kan worden naar hij wel of geen cloud-verbinding heeft.

Goed, even afwachten wat we in de toekomst dan gaan zien?
Voorlopig denk ik ook niet dat het uberhaupt nodig is om de cloud te gebruiken. De meeste games op de E3 zagen er al akelig mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:07:
(...)
Heb jij voorbeelden van spellen welke hier momenteel gebruik van maken? Googlen levert alleen maar theoretische voorbeelden op bij mij, of Titanfall (en alles wat betrekking heeft op de Xbox One)... Ben wel benieuwd wat de ervaringen daar tot nu toe mee zijn. Geeft misschien ook weer wat we kunnen verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Het is echter ook waarschijnlijk een goed idee om niet te hoge verwachtingen te gaan scheppen. Als je nu al allemaal dingen gaat fantaseren die misschien helemaal niet mogelijk zijn op het uiteindelijke systeem, zal je alleen maar teleurgesteld raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Metalkai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:13:
Het is echter ook waarschijnlijk een goed idee om niet te hoge verwachtingen te gaan scheppen. Als je nu al allemaal dingen gaat fantaseren die misschien helemaal niet mogelijk zijn op het uiteindelijke systeem, zal je alleen maar teleurgesteld raken.
Mogelijk, maar dit doen de developers en mensen van Microsoft ook. Al is het misschien minder zinvol als pietje puk het doet dan een echte ontwikkelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Heb jij voorbeelden van spellen welke hier momenteel gebruik van maken? Googlen levert alleen maar theoretische voorbeelden op bij mij, of Titanfall (en alles wat betrekking heeft op de Xbox One)... Ben wel benieuwd wat de ervaringen daar tot nu toe mee zijn. Geeft misschien ook weer wat we kunnen verwachten!
Quake 3, Unreal Tournament, Team Fortress zijn de eerste titels die in men hoofd opkomen. Of wat dacht je van Left 4 Dead 2? Je spelpartners gaan weg? De server voorziet je van een virtuele teamgenoot tot er iemand terug joint.
Afhankelijk van de serverconfiguratie voegen die games dynamisch bots toe naarmate er spelers te kort zijn

Diablo 3 is misschien nog het beste voorbeeld: Zelfs in singleplayer wordt ALLE AI door blizzard servers berekend.

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 19-06-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Quake 3, Unreal Tournament, Team Fortress zijn de eerste titels die in men hoofd opkomen. Of wat dacht je van Left 4 Dead 2? Je spelpartners gaan weg? De server voorziet je van een virtuele teamgenoot tot er iemand terug joint.
Afhankelijk van de serverconfiguratie voegen die games dynamisch bots toe naarmate er spelers te kort zijn

Diablo 3 is misschien nog het beste voorbeeld: Zelfs in singleplayer wordt ALLE AI door blizzard servers berekend.
Of mijn zoek-capaciteiten zijn bizar slecht, of ergens klopt er iets niet...
Quake 3 en UT heb ik vroeg heel vaak offline gespeeld met bots... Hier kwam weinig cloud bij kijken. Bij Diablo 3 vind ik inderdaad enkele forums welke beweren dat online nodig is voor de AI, andere geven echter weer aan dat dit onzin is en puur en alleen een manier van DRM is. Tevens heb je op de console opeens geen verbinding meer nodig... Bijzonder...

Maar, we zullen maar braaf afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Quake 3 en UT heb ik vroeg heel vaak offline gespeeld met bots... Hier kwam weinig cloud bij kijken. Bij Diablo 3 vind ik inderdaad enkele forums welke beweren dat online nodig is voor de AI, andere geven echter weer aan dat dit onzin is en puur en alleen een manier van DRM is. Tevens heb je op de console opeens geen verbinding meer nodig... Bijzonder...

Ik heb het niet over offline botmatches. Jouw vraag was welke shooters enemy AI door de dedicated server laten berekenen. Al de genoemde games kunnen dit en kunnen geconfigureerd worden om dynamisch bots toe te voegen wanneer dit nodig is.

En bij diablo 3 is dit wel degelijk accuraat. Het moet zowat het enige singleplayer spel zijn waar je bij momenten last krijgt van server lag en de vijand plots naar je toe warpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Ai van die games die je opnoemt was wel een stuk simpler dan huidig.. Ja het kan.. Maar waarom geen AI gebruiken die menselijker is en dynamischer kan reageren?

Zelfs op de moeilijkste graad Ai binnen UT was het vrij makkelijk om de Ai te verslaan.. Door dit in de cloud te laten berekenen en die omgeving is een stuk sterker dan je lokale apparaat kan de AI een stuk slimmer zijn..

Of AI bij een race game.. Dat is helemaal lame nu.. gezien die auto's gewoon op een lijn rijden. en geen rem of gas fouten maken.

AI kan ofloaded worden.. Door gegevens te verzamelen van gebruikers en aan de hand daarvan de AI verbeteren en ofloaden naar je consol.. Eenmaal op je consol heb je idd de cloud niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Bij Forza 4 en de games van Codemasters (F1 2012, Dirt 3 en Grid) heb je al dat de AI andere lijnen rijd en ook wel eens fouten maakt. Dat is imo al een stuk beter dan het statische gedoe bij GT5 (en waarschijnlijk 6). Nou kan die AI ook nog wel beter. Ik denk dat als je inderdaad de ghosts van vele miljoenen gamers opslaat en die gebruikt om de AI te verbeteren of vervangen, je al een stuk boeiendere races krijgt.

Ook bij shooters kun je tegenstanders wat onverwachter maken.
Het bijschaven moet in ieder geval een stuk makkelijker worden en in principe kun je met een gegarandeerde verbinding ook veel makkelijker updates pushen natuurlijk.

Het lijkt me verder wel leuk als AI ook elke week weer anders is en bepaalde spelelementen bv een week iets anders werken (een GTA met low-gravity oid).

Ik denk dat we vooral met persistant worlds mogelijk wat meer mogelijkheden krijgen op de Xbox aangezien die werelden toch al vaak op de servers zelf draaien. Als je daar dan wat meer kracht ter beschikking hebt, is dat erg fijn om de console wat andere taken te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus al de crap die ik lees, Cloud is niet de gouden ei van gaming, of anders was gaming echt al geëvolueerd.

Cloud grootste probleem is bandwidth en latency. iedergeval bandwidth dat groeit na verloop van tijd wel.
maar latency is dus de grootste obstakel.

Of ze willen de server naast me huis plaatsen dan zie ik het probleem niet....
plus als we allemaal gezzelig naar cloud zouden overstappen dan hebben de uitgevers nog een grotere vinger in de pap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Ik heb het niet over offline botmatches. Jouw vraag was welke shooters enemy AI door de dedicated server laten berekenen. Al de genoemde games kunnen dit en kunnen geconfigureerd worden om dynamisch bots toe te voegen wanneer dit nodig is.

En bij diablo 3 is dit wel degelijk accuraat. Het moet zowat het enige singleplayer spel zijn waar je bij momenten last krijgt van server lag en de vijand plots naar je toe warpt.
Of je kan het zo zien, jij lagt en de gegevens komen bij jou later binnen ;) Maar volgens word diable AI idd berekend door de server.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Nu hebben we als Nederlanders wel mazzel dat één van de serverparken als het goed is in Amsterdam staat, maar goed, dan nog zitten er beperkingen aan wat de cloud voor een game kan betekenen. We zullen er alleen achter komen zodra het daadwerkelijk gebruikt wordt, dus er zit niets anders op dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:27:
Jezus al de crap die ik lees, Cloud is niet de gouden ei van gaming, of anders was gaming echt al geëvolueerd.

Cloud grootste probleem is bandwidth en latency. iedergeval bandwidth dat groeit na verloop van tijd wel.
maar latency is dus de grootste obstakel.

Of ze willen de server naast me huis plaatsen dan zie ik het probleem niet....
plus als we allemaal gezzelig naar cloud zouden overstappen dan hebben de uitgevers nog een grotere vinger in de pap!
MMO's hebben dit systeem al jaren geleden overgenomen, ze noemen het alleen geen cloud maar gewoon nog een cluster (schaalbare servers). Het is alleen nog nooit op zo'n enorme schaal beschikbaar gesteld voor een platform, en dat is wat wel degelijk een stukje evolutie mee kan brengen.

Gros van de games die zulke technieken toepassen, moeten dit volledig zelf onderhouden/bekostigen, vandaar dat het voor 99% niet te doen was, niet rendabel of gewoon niet efficient genoeg, dus ze blijven op het huidige systeem verder gaan.

Latency is al vele malen besproken, de A'dam servers van MS hebben 50ms latency, beetje marge en je zit op 100ms gemiddelde latency. Met zo'n latency kan je genoeg doen, hoeft niet perse ingame te zijn, maar ze kunnen er in principe hele MMO's/FPS servers op bouwen.

Het gaat om de potentie dat dit kan brengen, ze zetten in principe iets beschikbaar wat tot op heden geen enkele uitgever/ontwikkelaar met zo'n omvang kon neerzetten. Hoe dit uiteindelijk in de praktijk zal zijn, dat is kwestie van wachten.

Gros van de gamers, met name MMO's of co-op'ers, hebben niet eens een idee qua latency, het zijn alleen die FPS azijnplassertjes die boven die 20ms gamen een epic fail vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 12:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:30:
Nu hebben we als Nederlanders wel mazzel dat één van de serverparken als het goed is in Amsterdam staat, maar goed, dan nog zitten er beperkingen aan wat de cloud voor een game kan betekenen. We zullen er alleen achter komen zodra het daadwerkelijk gebruikt wordt, dus er zit niets anders op dan afwachten.
Ik zou zeggen, gekai, onlive,Ciinow, CloudUnion
En zoek op het internet ;), genoeg voorbeelden en verhalen van gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Dat is leuk, maar niet het X1 systeem. Ze hebben dan wel hetzelde doel, maar dat het bij die systemen werkt betekend niet automatisch dat het bij alle systemen gaat werken.
Misschien zijn de servers die Microsoft gebruikt voor de X1 wel beter, dan krijg je een beter resultaat dan de systemen die jij noemt. Misschien zijn ze slechter, dan natuurlijk een slechter resultaat. Ook software heeft er natuurlijk invloed op.
Dat bedoel ik dus, we weten dat het kan werken, maar totdat we het echt zien op de X1 zelf, zullen we dat niet kunnen oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:31:
[...]

Het gaat om de potentie dat dit kan brengen, ze zetten in principe iets beschikbaar wat tot op heden geen enkele uitgever/ontwikkelaar met zo'n omvang kon neerzetten. Hoe dit uiteindelijk in de praktijk zal zijn, dat is kwestie van wachten.

Gros van de gamers, met name MMO's of co-op'ers, hebben niet eens een idee qua latency, het zijn alleen die FPS azijnplassertjes die boven die 20ms gamen een epic fail vinden.
De potentie is zeker, maar zolang niet iedereen naar glasvezel is :o, is het nog afwachten.(de latency word dan nog een stuk lager)

plus de abbo kosten is ook een nadeel als je het vergelijkt hoeveel je daar aan kwijt ben. kan je net zo goed een gamepc halen.

En ik ben liever in bezit dan een leen model, maar waarschijnlijk word je door de grote uitgevers geforceerd om dan die cloud services te gebruiken.
Metalkai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Dat is leuk, maar niet het X1 systeem. Ze hebben dan wel hetzelde doel, maar dat het bij die systemen werkt betekend niet automatisch dat het bij alle systemen gaat werken.
Misschien zijn de servers die Microsoft gebruikt voor de X1 wel beter, dan krijg je een beter resultaat dan de systemen die jij noemt Misschien zijn ze slechter, dan natuurlijk een slechter resultaat. Ook software heeft er natuurlijk invloed op.
Dat bedoel ik dus, we weten dat het kan werken, maar totdat we het echt zien op de X1 zelf, zullen we dat niet kunnen oordelen.
Hou op..... :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Bij de E3 presentatie was er een game waarbij je een level zelf kan maken en een steen een leven/gedrag geven. Kan zelf de presentatie niet terug kijken, weet iemand welk spel ik bedoel en wat de naam er van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Sinus_rhythm schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:44:
Bij de E3 presentatie was er een game waarbij je een level zelf kan maken en een steen een leven/gedrag geven. Kan zelf de presentatie niet terug kijken, weet iemand welk spel ik bedoel en wat de naam er van is?
Project Spark

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Sinus_rhythm schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:44:
Project Spark?

Dunno of een steen daarbij tot leven kwam, maar het was de enige game waar je uberhaupt iets kon creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:41:
[...]
..
En ik ben liever in bezit dan een leen model, maar waarschijnlijk word je door de grote uitgevers geforceerd om dan die cloud services te gebruiken.
Zolang ze geen gun tegen je hoofd houden wordt niemand geforceerd. Gamers hebben de keuze om het links te laten liggen. Dan verschijnt er binnen de kortste een alternatief, echter is de grootse groep gamers net als een kudde schapen. Los van een paar internet reacties komt er niet veel van, ik laat persoonlijk de X-One aan mij voorbijgaan om deze reden (aggresive drm). Mocht de PS4 ook dit soort grapjes hebben, kan ik die ook skippen. Ik moet niks en heb een keuze en daar maak ik graag gebruik van. He, ik kan altijd nog ganzenbord spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Project Spark?

Dunno of een steen daarbij tot leven kwam, maar het was de enige game waar je uberhaupt iets kon creëren.
Super!! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
De steen kwam er inderdaad in tot leven. Je kan elk object een soort van 'brein' geven, waarmee het bepaalde acties onderneemt. In de demo was het brein heel simpel, als de speler in de buurt is, volg de speler. Dat brein werd gekoppeld aan de steen, en je had toen een pet-rock.

Het spel komt overigens ook uit op Windows 8 en maakt gebruik van touch. Het is volgens mij onbekend of er crossplay is tussen de X1 en Win8 versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Metalkai op 19-06-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:33:
[...]

De voorbeelden welke je hier noemt, zijn echter niet (helemaal) te vergelijken met de aanpak van MS. Bij Gekai wordt de complete game extern gespeeld, en wordt er alleen een videostream naar de console/PC/TV/enz gestuurd. MS wil juist dat de cloud berekeningen doet, en de console verder alles uitvoert/weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:58:
[...]

De voorbeelden welke je hier noemt, zijn echter niet (helemaal) te vergelijken met de aanpak van MS. Bij Gekai wordt de complete game extern gespeeld, en wordt er alleen een videostream naar de console/PC/TV/enz gestuurd. MS wil juist dat de cloud berekeningen doet, en de console verder alles uitvoert/weergeeft.
De techniek erachter om deze dingen te streamen is nog steeds het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:59:
[...]

De techniek erachter om deze dingen te streamen is nog steeds het zelfde...
Juist de techniek is totaal anders... Tja, het gaat beide via internet, maar daar houd de vergelijking redelijk mee op :+
MS wil geen 'beelden' naar de Xbox sturen, maar puur en alleen een 'uitkomst van een berekening'. Dat is wel een groot verschil. Tenminste, dat is hoe de situatie momenteel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Juist de techniek is totaal anders... Tja, het gaat beide via internet, maar daar houd de vergelijking redelijk mee op :+
MS wil geen 'beelden' naar de Xbox sturen, maar puur en alleen een 'uitkomst van een berekening'. Dat is wel een groot verschil. Tenminste, dat is hoe de situatie momenteel is.
...... 8)7
En wat denk je wat gekai, onlive,Ciinow, CloudUnion doen met jou input... juist de uitkomst naar jou streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:
...... 8)7
En wat denk je wat gekai, onlive,Ciinow, CloudUnion doen met jou input... juist de uitkomst naar jou streamen..
Nee, die streamen gewoon beeld, onlive en gaikai zijn eigenlijk gewoon remote desktop services.

Cloud berekeningen zijn gewoon cijfermatig, je stuurt 1+1 en je krijgt 2 terug.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:
[...]

Nee, die streamen gewoon beeld, onlive en gaikai zijn eigenlijk gewoon remote desktop services.

Inderdaad, zo zie ik het in ieder geval. En het heeft natuurlijk raakvlakken met elkaar, maar het is geen directe concurrent/vergelijking van elkaar.
Beiden gebruiken jouw input, beiden gebruiken 'the cloud' en beiden tonen uiteindelijk het resultaat op jouw scherm. Alleen de manier hoe dit gebeurt is wel wezenlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:
[...]

-__- remote desktop services gaan client en client hoor..
Nu beschrijf je wat ik zeg, het resultaat krijgt hij terug.
En dat word meestal gestreamt, en waarom zeg ik gestreamt omdat je dan gewoon je resultaat direct zichtbaar is of bruikbaar is voor de gebruiker

en of het nou beeld is of geluid of dat mannetje op de achtergrond. het is nog steeds streaming van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dus is een website eigelijk ook een cloud? En een email ook? Wat is dat nu weer voor domme logica 'resultaat terug, dus het is hetzelfde'?
|:( Einde discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:59:
Dus is een website eigelijk ook een cloud? En een email ook? Wat is dat nu weer voor domme logica 'resultaat terug, dus het is hetzelfde'?

[...]

|:( Einde discussie hier.
oh natuurlijk jij weet wat de definite van cloud is... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Kunnen we weer ontopic gaan a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkH NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:09:
Kunnen we weer ontopic gaan a.u.b.
Cloud is ontopic hoor, alleen zitten mensen beetje te mieren, terwijl al taloze website het concept cloud gaming defineren en uitleggen. kunnen zei er een mooie draai aangeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:03:
[...]

oh natuurlijk jij weet wat de definite van cloud is... :z
Het gaat niet om de definitie van de cloud, het gaat erom hoe je die toepast. En die toepassing is bij OnLive/Gaikai anders dan MS voor ogen heeft... Hier is ook weinig "mening" aan, dat is meer een feit. Gaikai streamt beelden, MS stuurt data door.
Dat het resultaat enigszins vergelijkbaar is, is niet de discussie, het ging om de techniek welke erachter ligt en dus mogelijke gebruikservaringen.

PS. Dit is ontopic? Aangezien 'the cloud' een USP is van de Xbox One?
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Cloud is ontopic hoor, alleen zitten mensen beetje te mieren, terwijl al taloze website het concept cloud gaming defineren en uitleggen. kunnen zei er een mooie draai aangeven..
Zijn dit soort opmerkingen nu echt nodig? Op deze manier is er weinig discussie meer aan...

[ Voor 23% gewijzigd door FabianNL op 19-06-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Het gaat niet om de definitie van de cloud, het gaat erom hoe je die toepast. En die toepassing is bij Online/Gaikai anders dan MS voor ogen heeft... Hier is ook weinig "mening" aan, dat is meer een feit. Gaikai streamt beelden, MS stuurt data door.
Dat het resultaat enigszins vergelijkbaar is, is niet de discussie, het ging om de techniek welke erachter ligt en dus mogelijke gebruikservaringen.

PS. Dit is ontopic? Aangezien 'the cloud' een USP is van de Xbox One?
Ja MS stuurt data door, ik vraag me af alleen welke definitie MS gebruikt voor het sturen van hun data naar de game :+
FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:13:

Zijn dit soort opmerkingen nu echt nodig? Op deze manier is er weinig discussie meer aan...
ben deze zinloze cloud discussie moe, want ik weet wel wat ik kan verwachten kwa aan cloud feature's

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Data die niet lokaal kan worden verwerkt zal in de cloud worden gedaan.. Dus AI berekeningen een wereld presistent houden enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:18:
ben deze zinloze cloud discussie moe, want ik weet wel wat ik kan verwachten kwa aan cloud feature's
Tja, als je continue principes en termen door elkaar gaat halen zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Tja, als je continue principes en termen door elkaar gaat halen zou ik het ook niet weten.
Ik ben niet de gene die cloud gaming vergelijkt met remote deskopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:30:
[...]

Nee.. maar de definitie van hoe je cloud gaming uitlegt is exact hetzelfde als remote desktop.
Bij onlive, geikai wordt de input van de user via de client naar de server gestuurd en het resultaat wordt in beeld teruggestreamt. Exact hetzelfde wat Remote desktop doet.

Wat het idee lijkt te zijn voor het gebruik bij de X1 is dat de client versterkt wordt door de cloud. Dat is iets heel anders. De client kan een ingewikkelde berekening doen, maar als de cloud die 10x sneller kan doen (inclusief de tijd voor versturen request en ontvangen response) dan lijkt me dat een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:30:
En nu doe je het dus weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mensen, de Microsoft cloud is niets meer dan schaalbare servercapaciteit. Stop met er zelf definities voor te verzinnen of er magische eigenschappen aan te geven. Het is al lang de grens van het belachelijke gepasseerd.

Lees er eens over zou ik zeggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk is 'de cloud' toch niets meer dan een computertje die aan het internet hangt.. of die nu van MS, Amazon is of wel/niet schaalbaar.
Als ik m'n eigen pc opengooi om vanaf elke andere locatie te benaderen is mijn pc ook 'de cloud'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Cloud is tegenwoordig inderdaad wel een modewoord. Het is wel iets meer dan een simpele server die aan het internet hangt, maar door sommigen word 'de cloud' bijna magische eigenschappen toegedicht, en dat is toch wel iets teveel eer :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:32:
eigenlijk is 'de cloud' toch niets meer dan een computertje die aan het internet hangt.. of die nu van MS, Amazon is of wel/niet schaalbaar.
Als ik m'n eigen pc opengooi om vanaf elke andere locatie te benaderen is mijn pc ook 'de cloud'..
Eensch :Y :Y

Het zijn normale servers die je zelf ook kan kopen :) Alleen dan geclusterd en ipv 10 servers een paar duizend servers.. En de eigenaar bied deze servers aan als een dienst aan andere.. Waardoor je dus ipv een serverpark op een kantoor heb staan met alle kosten kwa hardware.. en onderhoud enz.. Je het zelfde zou kunnen doen door middel van deze servers in de cloud te gooien..

Of als onderzoeker berekeningen laten uitvoeren omdat je je dat ding 1 week nodig heb en niet 365 dagen dus is het gebruiken van de cloud in dat geval goedkoper.

Je eigen SharePoint omgeving of Exchange omgeving.. Gelang noodzakelijk kan je de dienst laten schalen waar je in drukke momenten meer CPU power beschikbaar heb en in rustige momenten minder.. Dus je hebt niet persee zware servers nodig 24/7 terwijl je maar 3 uur perdag wel de CPU power nodig zou hebben..

Ditzelfde principe wordt ook al toegepast op de huidige live omgeving.. met de X1 zal dat uitgebreider zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
BTW Iemand een idee wanneer de GUI update komt voor de 360??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
To_Tall schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:05:
BTW Iemand een idee wanneer de GUI update komt voor de 360??
Augustus? http://inthegame.nl/nieuw...-nieuwe-dashboard-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:18:
[...]

Nee.. maar de definitie van hoe je cloud gaming uitlegt is exact hetzelfde als remote desktop.
Ik denk niet dat jij weet hoe remote deskopt te werk gaat...
dat heeft echt niks met cloud te maken pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:32:
Jep, alleen cloud gaming gaat over het toepassen van hoge grafische spellen met een thin client.
Hier bij word de input van de gebruiker berekend en het resultaat terug gestuurd door middel van streaming.

xbox one opzet komt gewoon op het zelfde neer alleen will ze paar dingen offloaden wat niet afhankelijk is van latency, zo dat dus meer gpu/cpu cycle's beschikbaar voor een beter grafisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:46:
[...]

Ik denk niet dat jij weet hoe remote deskopt te werk gaat...
dat heeft echt niks met cloud te maken pfff
Hoezo heeft remote desktop niks met de cloud te maken? Even een random Google link: http://rentremotedesktop.com/
Is toch echt een remote desktop, volledig in the cloud... Remote desktop van jou thuis naar je ouders toe, tja, dat is inderdaad niet echt 'the cloud' te noemen.

Maar, dit is compleet off-topic...
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:51:
[...]

Jep, alleen cloud gaming gaat over het toepassen van hoge grafische spellen met een thin client.
Hier bij word de input van de gebruiker berekend en het resultaat terug gestuurd door middel van streaming.

xbox one opzet komt gewoon op het zelfde neer alleen will ze paar dingen offloaden wat niet afhankelijk is van latency, zo dat dus meer gpu/cpu cycle's beschikbaar voor een beter grafisch beeld.
Cloud gaming gaat momenteel vooral over inderdaad het "toepassen van hoge grafische spellen met een thin client.
Hier bij word de input van de gebruiker berekend en het resultaat terug gestuurd door middel van streaming." Microsoft wil het inderdaad echter iets anders gaan aanpakken, zoals je zelf ook al aangeeft :z
OnLive stuurt namelijk momenteel een "video stream" door, Microsoft stuurt straks de uitkomst van berekeningen door. Hierdoor is ie inderdaad minder gevoelig voor lag, zoals je zelf ook aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 19-06-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Uh ik zou maar even afwachten hoe het in de praktijk gaat uitpakken, want de term 'cloud' is wel vaker misbruikt door IT bedrijven. Ik zou er dus niet al teveel van verwachten tijdens real-time gaming. Wat Major Nelson zei dat door de cloud de X1 uiteindelijk mooiere games zal kunnen weergeven dan de PS4 is ook gewoon pure onzin, zoals te lezen valt op vele websites. De cloud wordt misbruikt door MS om een weerwoord te hebben richting de krachtigere en goedkopere PS4.

Al die verhalen over AI rekentaken offloaden naar de cloud is bs. Daar is o.a. de latency veel te hoog voor. En die latency kan ook synchronisatie problemen met zich meebrengen omdat de client en server steeds gesynchroniseerd moeten worden. Ze roepen het nu wel, maar ben benieuwd wat ze aan het eind van het jaar gaan laten zien. En bovenal, er bestaat geen cloud service die altijd zonder problemen werkt; zelfs de Amazon cloud zorgt soms voor problemen, net als de MS azure cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, dat cloud berekenen is echt de grootste lariekoek die ik ooit gehoord heb :P Maar goed, >95% van de mensen heeft natuurlijk de ballen verstand van dergelijke zaken, en die tuinen er met open ogen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Vond ik net op Twitter, dacht share het voor de gein even op GOT.
Is toch een groot pluspunt voor de Xbox One in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kQENm7e.jpg

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bartjuh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:54:
Ja, dat cloud berekenen is echt de grootste lariekoek die ik ooit gehoord heb :P Maar goed, >95% van de mensen heeft natuurlijk de ballen verstand van dergelijke zaken, en die tuinen er met open ogen in.
Martinspire en een paar anderen komen met een goed onderbouwd verhaal en jij en een aantal anderen komen zonder (goede) argumenten die het tegendeel bewijzen verkondigen dat het niet waar is en voegen dus helemaal niets toe aan de discussie. Dat is vervelend en irritant voor sommige mensen en het lijkt erop dat je er alleen maar op uit bent om een beetje te bashen en ik denk niet dat dit de juiste site is om dit soort gedrag te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:51:
[...]

Echt.. begrijp nou eens dat mooire grapichs gewoon niet mogelijk is.. Wanneer wordt dat nu eens een keertje begrepen?

Alleen bepaalde data zal naar de cloud gaan.. Het is technisch gewoon niet mogelijk om dadelijk een miljoen Xbox One's Grapichs op een andere server te renderen.. Het kan gewoon niet.. het zal voorlopig ook nog niet kunnen. Zeker niet met de Hardware die nu in de X1 zit.

Ja je kan Virtual Desktop Infrastructure er bij halen.. Maar lees daar ook even de specs van na.. zeker het stukje van RemoteFX..

RemoteFX kan idd 3D renderen en dit streamen naar een VDI (virtuele desktop) om 1 monitor op 1080P te kunnen renderen heb je tussen de 184 en 220 Mb memory nodig op een directX 11c enabled video kaart. En per GPU kunnen max 2 monitoren worden aangestuurd..
http://technet.microsoft....rary/ff817602(WS.10).aspx

Ik heb zo'n omgeving gebouwd en het is gewoon stervens duur om zoiets in te zetten zekker als je ervan uit kan gaan dat er miljoenen boxes zal worden verkocht. Het is gewoon niet schaalbaar om Grapichs voor de Xbox op een server te kunnen renderen. NO F****NG WAY

Daarnaast wordt er ook gesproken hier over meer CPU/GPU cycles over zullen zijn doordat bepaald werk in de cloud wordt berekend..
Nope er zullen niet extra cycles overblijven.. Gewoon technisch ook totaal niet mogelijk. GPU moet beelden renderen.. Dat kan niet als er geen data is dus die data is al op je X1 beschikbaar. Wel kunnen bepaalde elementen SLIMMER worden gemaakt..

In CoD kan dat resulteren dat de AI door heeft dat je gaat flanken terwijl ze nu hard scripted zijn en altijd op 1 plek blijven staan..
Of als jij je console uitzet.. dat de speel wereld die door blijft lopen op 1 van de servers van MS zodat als je de volgende keer weer aanlog je niet verder gaat waar je bent gebleven maar dat er in je afwezigheid dingen zijn veranderd.. Zie het als een doolhof die je natekend.. En een dag later is het doolhof veranderd. kan je weer opnieuw een kaart maken :+

Maar nee er blijven niet meer cycles over om betere Grapichs uit de consol te persen gezien je nog steeds dezelfde bandbreedte hebt voor rendering als CPU voor AI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Alles leuk en aardig maar je gaat er dus vanuit dat er helemaal niets in de cloud berekend kan worden en dat is gewoon pertinent niet waar (al zat mogelijkheden gegeven onderhand).

Het offloaden van diverse taken naar de cloud levert wel degelijk mooiere graphics op. Maar niet op de manier waarop jij en een aantal met jou lijken te denken.

1) Je gaat niet elke frame constant heen en weer sturen. Dat is niet haalbaar en dat is ook helemaal niet wat ermee bedoelt wordt.
2) Je gaat geen grafische dingen offloaden naar de cloud. Dat is niet haalbaar en dat is ook helemaal niet wat ermee bedoelt wordt.

Wat dan wel?
Je hebt een bepaalde handeling waar je meerdere frames over kunt doen om de uitslag toe te passen. Denk aan iets wat je nog niet kunt zien, een langdurig evenement wat zich over meerderen seconden (zoniet minuten) spreid. Denk aan troepenbewegingen, een bepaalde trigger die een groot evenement gaat laten doen of iets anders. Eigenlijk alles behalve graphics. Dus ook geen lighting, shadows, textures of andere grafische zaken, want dat heeft geen nut. Wel kun je de baan van een object via de cloud laten berekenen waarna je deze op de console van belichting voorziet. De console hoeft dan niet de baan te berekenen, waardoor het een taak over heeft.

Wat bevorderd dat dan?
Denk aan het schalen van een PC game. Op de high-end heb je alle grafische toeters en bellen volledig open. Op een langzame pc moet je wat zaken schalen en ziet alles er minder mooi uit. Mogelijk zie je ook minder omdat extra objecten gewoon meer tijd kosten. Een high-end pc heeft de mogelijkheid om in dezelfde tijd, meer berekeningen te maken. Ergo: het kan meer grafische pracht laten zien.

Denk aan het aantal FPS wat een game kan laten zien op een bepaald systeem. Helpt de cloud, dan haalt het misschien 80fps, helpt de cloud niet, dan haalt het misschien maar 60fps. Voor die extra 20fps zou je bv AA op een standje hoger kunnen zetten of van een bepaald model een hogere polycount-variant te gebruiken om aan gelijke FPS te komen.

Omdat een GPU of CPU meer tijd krijgt om taken uit te voeren, kun je je beeld wel degelijk mooier maken. Dit berekenen en weergeven doet de console dan wel zelf, maar hij werkt dan dus (of vaak bij engine-elementen) met de uitslagen die de cloud berekend heeft.

Let wel: dit gaat dus om een permanente verbinding met de cloud. Hoe vaker je met de cloud verbinding maakt, des te meer zaken kun je offloaden. Doe je dat niet, dan moet de console het zelf doen en ziet het er dus minder mooi uit of zijn de mogelijkheden beperkter.

Feit blijft: er zijn nog geen goede voorbeelden geweest van systemen die de cloud goed gebruikt hebben. Enige waar je naar kunt verwijzen zijn MMO's maar daar wordt eigenlijk al de hele wereld op de cloud gehost. Wat dus anders is dan een SP game. Verder is het nog redelijk onbenut gebleven voor SP games, omdat het vaak veel boze reacties krijgt omdat het dan een soort DRM is.
En games als Simcity hebben laten zien eigenlijk veel te weinig in de cloud te doen, daar waar het wel beloofd was. Waar men dacht dat de agents (de eenheden die vaak mensen, energie, water of andere zaken voorstellen) via de cloud berekend werden, is dat dus niet zo, maar dat had wel heel veel mooier geweest.

De discussie over de discussie of we wel over de cloud moeten gaan praten wordt al irritant. Zullen we gewoon verder gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:23:
[...]

Echt.. begrijp nou eens dat mooire grapichs gewoon niet mogelijk is.. Wanneer wordt dat nu eens een keertje begrepen?
en heel wat tekst
Niet helemaal mee eens, want je kunt statische lightmaps laten berekenen in cloud.
Maar waarom zouden we godsnaam terug willen vallen op statische lightmaps

alleen wat niet latency gevoelig dus idd het klopt wel grotendeels wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:59:

Feit blijft: er zijn nog geen goede voorbeelden geweest van systemen die de cloud goed gebruikt hebben. Enige waar je naar kunt verwijzen zijn MMO's maar daar wordt eigenlijk al de hele wereld op de cloud gehost. Wat dus anders is dan een SP game. Verder is het nog redelijk onbenut gebleven voor SP games, omdat het vaak veel boze reacties krijgt omdat het dan een soort DRM is.

En games als Simcity hebben laten zien eigenlijk veel te weinig in de cloud te doen, daar waar het wel beloofd was. Waar men dacht dat de agents (de eenheden die vaak mensen, energie, water of andere zaken voorstellen) via de cloud berekend werden, is dat dus niet zo, maar dat had wel heel veel mooier geweest.

De discussie over de discussie of we wel over de cloud moeten gaan praten wordt al irritant. Zullen we gewoon verder gaan?
Dit zeg je echt verkeerd, MMO hebben gewoon client/server verbinding of wel node = meerdere servers(computer cluster) bij elkaar = de spelwereld.

Deze zorgt voor items/bosses en connectie van de speler maar niet het grafische gedeelte.

En simcity kwa cloud verhaal van EA is gewoon leugenachtig...
dit kan gewoon lokaal spelen als je wilt, meer een cloud DRM oplossingen hadden ze in gedachte >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:59:
Alles leuk en aardig maar je gaat er dus vanuit dat er helemaal niets in de cloud berekend kan worden en dat is gewoon pertinent niet waar (al zat mogelijkheden gegeven onderhand).

Het offloaden van diverse taken naar de cloud levert wel degelijk mooiere graphics op. Maar niet op de manier waarop jij en een aantal met jou lijken te denken.

1) Je gaat niet elke frame constant heen en weer sturen. Dat is niet haalbaar en dat is ook helemaal niet wat ermee bedoelt wordt.
2) Je gaat geen grafische dingen offloaden naar de cloud. Dat is niet haalbaar en dat is ook helemaal niet wat ermee bedoelt wordt.
+ hoop tekst :)
Ik begrijp dat jij het nog niet begrijpt :)

Hoe wil je dat gaan doen en hoeveel CPU power denk je nodig te hebben om dat voor elkaar te krijgen? Als we ervan uitgaan in de Cloud.. of waar dan ook??

1) je hebt te maken met miljoenen consoles. Die kracht zullen vragen uit de cloud. die 300.000 servers zijn dan echt niet genoeg om van een game te voorspellen wat jij zal gaan doen als wat de AI dan moet gaan doen.. Daarnaast zullen er stel 30 AI manetjes rondlopen en elk heeft 4 keuzes. Na elke keuze zullen er 4 nieuwe op komen.. Weet je wel hoeveel data daar mee gepaard gaan als de AI ook jouw bewegingen in de gaten zou moeten houden?
voor 10 consoles zou dat makkelijk haalbaar zijn ja.. Om zoveel berekeningen te kunnen uitvoeren. Als er een klein serverparkje achter zou hangen.. Maar voor alle X1's nee totaal niet mogelijk..

Het gaat hier alleen om de AI slimmer te maken. Dat wordt gedaan door de data eerst naar de AI manetjes te sturen.. Door gegevens te verzamelen van gamers en deze data te verwerken. Voor 5 jaar geleden was da onmogelijk om te denken dat jij en ik dat ik huis zou kunnen krijgen gezien we al dood moe waren van de slechte AI... Zie zo veel CoD posts in het verleden.

Daarnaast Kan je gewoon weg niet meer CPU power hebben en GPU power.. dat gaat gewoon niet. Alle data is al voor gedefinieerd tijdens het laden van de game.. En niet zomaar on the fly aan te passen.. Om dat wel te doen heb je een zo'n enorm groot serverpark nodig voor alle mensen die een X1 hebben. Dat is niet betaalbaar en met die 50E per jaar aan live niet te dekken.
De cloud die MS bedoeld is echt alleen maar om vaste gegevens zoals hoe AI op een bepaalt moment aan te passen. Deze data wordt al verzameld tijdens het spelen van een game. En een presisted world kan gedeeld worden met diverse andere gamers..

Wat ik hierboven al heb aangegeven RemoteFX zal ongeveer hetzelfde doen als wat jij bedoelt in je berichten en kijk daar eens hoeveel CPU power je dan nodig heb.
Kijk ook eens hoeveel CPU power er nodig is om AI on the fly aan te passen ipv static information.. Die wel vanuit de cloud kan komen door DATA te verzamelen van andere gamers hoe zij spelen.
Nou ja ik vind het een heel interessant onderwerp ook gezien naar mijn werkzaamheden..
Ik werk ben bezig om een product neer te zetten in de cloud. en heb ook voor een klant een VDI met RemoteFX Voor 3D Cad tekenaars geplaatst..

Dus ja.. Van mij mag er nog verder gespeculeerd worden hier en hoe mensen er overdenken.. Ook ben ik benieuwd naar jouw visie hoe zwaar dit spektakel zou zijn voor de Cloud en hoeveel Data daarmee gepaard gaan..

Ik kan je iig vertellen dat een TC zo'n 300Mbps trok op het moment dat deze RemoteFX nodig had.. De server Had 2 Nvidia kaarten aan boord type weet ik zo 123 niet meer.. En 32 Gb Mem Machine kon max 2 clients aansturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Die 300.000 servers is al bij de lancering van de X1, daarkomen natuurlijk meer servers bij naarmate er meer consoles zijn. Dat kan goed richting de 1 miljoen servers lopen.
Verder hebben ze gemeld dat er voor elke X1, 3 (gelijkwaardige) servers in de cloud beschikbaar zijn. Dan heb je dus aardig wat power ter beschikking. Verder is het even afwachten wat we precies gaan krijgen. Maar met vele miljoenen keren de Xbox Live Gold abonnementen, kun je aardig wat mooie serverparken erbij zetten. Niet elke xbox staat ook tegelijk aan, waardoor je daar ook aardig wat speling mee kunt krijgen. Sommige taken kunnen ze best in de States berekenen, anderen hebben wat lagere latency nodig.
Verder heb je waarschijnlijk ook geen zware grafische kaarten nodig en gaat het vooral om CPU+MEM.

En waarom zou je niet on-the-fly zaken kunnen aanpassen? Je kunt toch ook iemand inladen die later een game joined? Waarom kan dat met objecten of andere zaken niet dan?

Nouja goed, misschien gaan we nu richten een discussie die beter in programming oid thuis hoort, maar ik denk dat het punt wel duidelijk is: we moeten nog zien wat we wel en niet in de cloud gaan krijgen. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden, anderen zijn wat meer aan het afwachten of het wel waargemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
“Without getting too into the weeds, think about a lighting technique like ambient occlusion that gives you all the cracks and crevices and shadows that happen not just from direct light. There are a number of calculations that have to be done up front, and as the camera moves the effect will change. So when you walk into a room, it might be that for the first second or two the fidelity of the lighting is done by the console, but then, as the cloud catches up with that, the data comes back down to the console and you have incredibly realistic lighting.”

Game developers have always had to wrestle with levels of detail… managing where and when you show details is part of the art of games.” One of the exciting challenges going forward is a whole new set of techniques to manage what is going to be offloaded to the cloud and what’s going to come back.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

GB/WH Rumor: Microsoft dropping basically all Xbox One DRM, announcement today
Microsoft is set to announce it will remove DRM restrictions on Xbox One games and the need for you to have the new Xbox "always online".

Sources tell us that Microsoft is set to announce the changes later today, with games developers being informed first.

No more always online requirement
The console no longer has to check in every 24 hours
All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
Authentication is no longer necessary
An Internet connection is only required when initially setting up the console
All downloaded games will function the same when online or offline
No additional restrictions on trading games or loaning discs
Region locks have been dropped
NEOGAF

[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 19-06-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:01:
GB/WH Rumor: Microsoft dropping basically all Xbox One DRM, announcement today

[...]

NEOGAF
Positief MS nieuws? Van neogaf? Straks gaat het nog sneeuwen ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Neogaf.. succesful troll is succesful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik verwacht niet dat ze die aankondiging gaan maken. Teveel grote wijzigingen aan een systeem dat in theorie goed kan werken, ze moeten alleen de uitwerking nog een beetje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

Giantbomb meld het he, het is geen NeoGAF verzinsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Metalkai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:05:
Ik verwacht niet dat ze die aankondiging gaan maken. Teveel grote wijzigingen aan een systeem dat in theorie goed kan werken, ze moeten alleen de uitwerking nog een beetje aanpassen.
Ik denk dat ze onder druk zijn gezet door het leger.. Want ja.. De jongens moeten wel kunnen Xbox-en ;)
Nu nog de prijs dalen en verplicht Kinect droppen en ze staan op gelijke voet met Sony.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat ze onder druk zijn gezet door het leger.. Want ja.. De jongens moeten wel kunnen Xbox-en ;)
Nu nog de prijs dalen en verplicht Kinect droppen en ze staan op gelijke voet met Sony.
Ze hebben de hardware edge! 50% sneller of zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
http://news.xbox.com/2013/05/qa

Update on June 19, 2013: As a result of feedback from the Xbox community, we have changed certain policies for Xbox One reflected in this blog. Some of the information in this blog is no longer accurate. — please check here for the latest.

Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.

Q: How do consumers benefit by being connected to the cloud?
A: The cloud makes every experience better and more accessible. Because Xbox One is powered by the cloud:

Your games have more power available to create new gameplay, persistent worlds, and deeper experiences.
Your system and games can update automatically, so you shouldn’t have to wait for downloads or updates.
Your games and entertainment are stored and saved in the cloud, so you can access them anytime, from any Xbox One.*
Start a game, movie, or TV show on one console and finish exactly where you left off on another.
You can play multiplayer games with your friends, stream movies or TV shows right away, and enjoy the community and social features of Xbox Live.
Xbox One can recognize you, log you in and tailor your home screen just for you.

You can discover what your friends are playing, watching and listening to if they choose to share.
These are just a few examples of how customers benefit from our platform being connected to the Internet. It brings the future of TV and games to our consumers—and it’s designed for today and the decade ahead.

* Subject to content geographical restrictions.

Q: When will Xbox One launch and in what markets?
A: Xbox One will launch in markets around the world later this year. We’ll have more to share later.

Q: Can I use my current gamertag on Xbox One and will my Gamerscore and Achievements transfer?
A: Yes. Your current Xbox Live Gamertag will stay with you on Xbox One if you choose to keep it, and your hard-earned Gamerscore and Achievements will indeed carry over from Xbox 360.

Q: Will Xbox One be backward compatible with my existing games?
A: Xbox One hardware is not compatible with Xbox 360 games. We designed Xbox One to play an entirely new generation of games—games that are architected to take full advantage of state-of-the-art processors and the infinite power of the cloud. We care very much about the investment you have made in Xbox 360 and will continue to support it with a pipeline of new games and new apps well into the future.

Q: Will Xbox One allow players to trade in, purchase and play pre-owned games?
A: We are designing Xbox One to enable customers to trade in and resell games. We’ll have more details to share later.

Q: Will my current Xbox Live Gold membership work with Xbox One or will I have to buy a new one?
A: You do not need to buy a new Xbox Live Gold membership. Your current membership will work on both Xbox 360 and Xbox One.

Q: Why require Kinect with every Xbox One?
A: The all new Kinect is now an essential and integrated part of the platform. By having it as a consistent part of every Xbox One, game and entertainment creators can build experiences that assume the availability of voice, gesture and natural sensing, leading to unrivaled ease of use, premium experiences and interactivity for you.

Q: Do I need to have a specific cable or satellite TV provider to watch live TV on Xbox?
A: Our goal is to enable live TV through Xbox One in every way that it is delivered throughout the world, whether that’s television service providers, over the air or over the Internet, or HDMI-in via a set top box (as is the case with many providers in the US). The delivery of TV is complex and we are working through the many technologies and policies around the world to make live TV available where Xbox One is available.

Q: Xbox One is a more powerful product compared to Xbox 360, but does it also use more power?
A: By providing multiple power states in Xbox One, we’ve balanced energy efficiency with functionality. We’ve taken a completely different approach to how Xbox One consumes power. It only uses the power it needs at that particular moment for the task at hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb je een url daarvan ymmv?

ofwel had ik het gemist, ofwel bedankt voor de edit :).

Je hebt wel nog de "oude" specs gepost. De update lijkt momenteel niet bereikbaar te zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door boe2 op 19-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:37:
Die 300.000 servers is al bij de lancering van de X1, daarkomen natuurlijk meer servers bij naarmate er meer consoles zijn. Dat kan goed richting de 1 miljoen servers lopen.
Verder hebben ze gemeld dat er voor elke X1, 3 (gelijkwaardige) servers in de cloud beschikbaar zijn. Dan heb je dus aardig wat power ter beschikking. Verder is het even afwachten wat we precies gaan krijgen. Maar met vele miljoenen keren de Xbox Live Gold abonnementen, kun je aardig wat mooie serverparken erbij zetten. Niet elke xbox staat ook tegelijk aan, waardoor je daar ook aardig wat speling mee kunt krijgen. Sommige taken kunnen ze best in de States berekenen, anderen hebben wat lagere latency nodig.
Verder heb je waarschijnlijk ook geen zware grafische kaarten nodig en gaat het vooral om CPU+MEM.

En waarom zou je niet on-the-fly zaken kunnen aanpassen? Je kunt toch ook iemand inladen die later een game joined? Waarom kan dat met objecten of andere zaken niet dan?

Nouja goed, misschien gaan we nu richten een discussie die beter in programming oid thuis hoort, maar ik denk dat het punt wel duidelijk is: we moeten nog zien wat we wel en niet in de cloud gaan krijgen. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden, anderen zijn wat meer aan het afwachten of het wel waargemaakt kan worden.
Dat van die servers moet je ook met een korrel zout nemen :+

Je krijgt gewoon wat CPU tijd tot je beschikking die gedeeld wordt met andere X1's van de 300.000 servers staat de helft gewoon hot stand-by.. zodat als een server uitvalt een ander het kan overnemen.

Maar iig veel technische dingen die jij graag zou willen zien zijn momenteel nog niet mogelijk. je hebt 100x een X1 nodig om on the-fly 100 AI manetjes een keuze te laten maken tussen 4 opties na die opties weer 4 opties enz... Dat betekend dat er zo'n 10.000 keuzes per AI speler gemaakt zou kunnen worden.. Die CPU power hebben we voorlopig nog niet tot onze beschiking..

En over die Grapichs voorhande laten berekenen.. Dat kan alleen met Static Lightning en niet met Dynamic.. En ik denk dat we niet terug willen naar static en die door de cloud Dynamic willen laten worden.. Dat zal alleen maar glitches opleveren.. en heb je idd een ping nodig die 16 is 16 up/16 down.. anders ga je idd artifacts en glitches zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

boe2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:22:
Heb je een url daarvan ymmv?

ofwel had ik het gemist, ofwel bedankt voor de edit :).

Het nieuws is dus accuraat :*)
http://news.xbox.com/2013/05/qa

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
IGN:
Xbox One Will Not Require Internet, Restrict Used Games
No more game lending restrictions, daily check-ins or region locks.
by Andrew Goldfarb
June 19, 2013

Microsoft has changed its policies regarding Xbox One’s internet requirement, used game restrictions and more. Contrary to the details announced earlier this month, Xbox One will no longer require an internet connection or need to check in every 24 hours; instead, internet will only be required when initially setting up the console.

Xbox One will also no longer restrict used games, and will instead allow discs to be exchanged in the same way they are on Xbox 360 with no additional restrictions for trade-ins or lending games to friends. The system is also no longer region locked and all downloaded games will function the same way whether your console is connected or not.

Microsoft's decision follows mass confusion following the announcement of Xbox One in May. At E3 last week, Sony announced similar policies for PlayStation 4, which will not require an internet connection or periodic authentication and does not restrict used games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://news.xbox.com/2013/06/update

En die latest doet het nog niet zo :P

edit, page cannot be found.. interessant :P

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
hij wordt ook helemaal dood geF5d denk

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
En dan wordt een X1 voor veel mensen toch weer een keuze, al is het ergste kwaad wel geschied denk ik en die 'faal' zal de X1 en MS sowieso nog een hele tijd blijven achtervolgen..

Nu alleen nog af van die verplichte Kinect..

Verder ben ik nu wel een heel stuk positiever over de X1 dan eerst.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2013 22:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
GAIAjohan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:32:
En dan wordt een X1 voor veel mensen toch weer een keuze, al is het ergste kwaad wel geschied denk ik en die 'faal' zal de X1 en MS nog een hele tijd blijven achtervolgen..

Nu alleen nog af van die verplichte Kinect..
Mwah, kennen we de OtherOS, 6 maanden delay en 'mega hack' van Sony nog? Niemand die zich er nu nog druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! :)

And on that bombshell: dan hebben ze nu (er vanuit gaande dat ze het leen-idee-met-max-10-lui-uit-je-eigen-kring wel laten staan) een troef in handen wat Sony met de PS4 niet heeft. En zo niet, dan nog zijn ze hiermee al een stuk dichter in de richting van de PS4 gekomen met als enig verschil dus: kinect/ps eye verplicht of niet verplichte accessoire + de exclusives van beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Welke FAAL? Ze laten maanden vooraf hun plannen weten, en hebben niet alleen het lef om te luisteren, maar zelfs om hun plannen en strategie er helemaal voor om te gooien!

Mijn complimenten hebben ze, dat zouden er meer moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:33:
[...]

Mwah, kennen we de OtherOS, 6 maanden delay en 'mega hack' van Sony nog? Niemand die zich er nu nog druk om maakt.
Verschil is dat OtherOS voornamelijk iets onder tweakers was, en niets voor de gewone gamer. Dus 98% maakte zich daar niet druk om..

De delay was lastig, maar bedenk wel dat Sony toen een erg goede rep had met de PS2.
En ja, de megahack herinner ik me nog goed, en dat heeft Sony toen m.i. nadien prima aangepakt. Daardoor hoor je daar niks meer van denk ik.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die reply op neogaf :P
Has anyone mentioned that if this turns out true TotalBiscuit looks like the world's biggest nob now lol
Al vind ik het raar dat het 1 link is, maar de link waar de pagina naar verwijst bestaat niet.

Alu-hoedje, ik zeg MS site gehackt? :P

Pagina: 1 ... 37 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.