[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.897 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
To_Tall schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Dat kan.. En zal ook mogelijk blijven.. Alleen zal je bepaalde functie's die de X1 kan bieden missen zoals de X1 EPG wordt dan onbruikbaar..

Er is niet echt veel details bekend wat de X1 overlay allemaal kan. Behalve EPG en kanaal wissel..
Nu gebruik ik VoD sowieso niet van Ziggo dus dat zal ik ook niet missen.. Serie's zou ik graag via de X1 willen bekijken zolang deze ook gemarkeerd kunnen worden in mijn Media Speler als bekeken.. Scheelt mij een hoop aparaten die nu onder mn TV staan.. Die kan ik dan ergens anders neerzetten zoals de STB in de kast met een lange HDMi kabel zou dat kunnen en de Mac mini hetzelfde.. met een langere UTP kabel..

dan heb ik alleen de X1 en de reciever onder mn TV staan. scheelt weer een hoop zooi :)
Dan zal ik zien wat dan het makkelijkste uitkomt voor me als ik hem gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich wel een aardig interview tussen Angry Joe en Major Nelson.

Wat ik nog steeds niet begrijp.. Ik lees overal (fok, twitter gamesites, zelfs op tweakers) dat mensen zeggen/roepen dat de Xbox One 1x per 24 uur met Xbox live moet verbinden.

Dat is toch simpelweg niet waar? Naar mijn idee spelen de volgende scenarios:
  • Als je constant verbonden bent met internet zal je console 1x per 24uur de controle uitvoeren.
  • Als je je console 3 weken uitzet (stroom eraf) vanwege bijvoorbeeld vakantie.. zal je bij het inschakelen verbonden moeten zijn met internet zodat de controle direct kan worden uitgevoerd.
Begrijpen die mensen het niet.. of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Die mensen begrijpen het inderdaad niet. Als je de console 3 weken uit hebt gehad, en je zet het daarna weer aan, kan je gewoon niet gamen totdat de verbinding weer gemaakt is. Zodra die verbinding gemaakt is werkt alles weer zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:55:
[video]
Opzich wel een aardig interview tussen Angry Joe en Major Nelson.

Wat ik nog steeds niet begrijp.. Ik lees overal (fok, twitter gamesites, zelfs op tweakers) dat mensen zeggen/roepen dat de Xbox One 1x per 24 uur met Xbox live moet verbinden.

Dat is toch simpelweg niet waar? Naar mijn idee spelen de volgende scenarios:
  • Als je constant verbonden bent met internet zal je console 1x per 24uur de controle uitvoeren.
  • Als je je console 3 weken uitzet (stroom eraf) vanwege bijvoorbeeld vakantie.. zal je bij het inschakelen verbonden moeten zijn met internet zodat de controle direct kan worden uitgevoerd.
Begrijpen die mensen het niet.. of ben ik nou gek?
Mensen begrijpen het perfect maar hebben meer problemen met die online zijn als je na 3 weken je console terug aangooit.
Goed voorbeeld is bij een verhuis. Ik heb 2 maand voor men eigen verhuis ISP op de hoogte gebracht en oops ze waren de werken vergeten. Gevolg 2 weken geen internet.

In die situatie zit de X1 2 weken in je kast stof te happen terwijl de PS4 er zich niets van aan trekt en je entertained.

Uit eerste hands ervaring kan ik je zeggen dat je al hard genoeg vloekt zonder je console die dienst weigert.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
sleepwalkerbe schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Mensen begrijpen het perfect maar hebben meer problemen met die online zijn als je na 3 weken je console terug aangooit.
Goed voorbeeld is bij een verhuis. Ik heb 2 maand voor men eigen verhuis ISP op de hoogte gebracht en oops ze waren de werken vergeten. Gevolg 2 weken geen internet.

In die situatie zit de X1 2 weken in je kast stof te happen terwijl de PS4 er zich niets van aan trekt en je entertained.

Uit eerste hands ervaring kan ik je zeggen dat je al hard genoeg vloekt zonder je console die dienst weigert.
Probleem is dat veel mensen denken dat als je 24 uur lang niet online ben geweest, de console helemaal niet meer zal werken. Nooit meer. Dat je dan een nieuwe console moet kopen om weer te kunnen spelen.
Belachelijke gedachte natuurlijk, maar zo lijken veel mensen te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[...]

Volgens mij kun je dan in jouw geval uitstekend via je telefoon inloggen. Enige wat je niet kunt is online gamen, maar dat kan in het geval van de PS4 dan ook niet :). Enige wat dus een extra handeling vergt is even tethering aan zetten op je telefoon. Niet zo'n ramp lijkt me, zeker niet gezien de voordelen die via dit systeem beschikbaar komen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Volgens mij kun je dan in jouw geval uitstekend via je telefoon inloggen. Enige wat je niet kunt is online gamen, maar dat kan in het geval van de PS4 dan ook niet :). Enige wat dus een extra handeling vergt is even tethering aan zetten op je telefoon. Niet zo'n ramp lijkt me, zeker niet gezien de voordelen die via dit systeem beschikbaar komen.
Eindelijk zijn er mensen die het ook in perspectief kunnen zien :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
greyfox1987 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:04:
[...]

Eindelijk zijn er mensen die het ook in perspectief kunnen zien :-)
Jammer dat de hoofdmoot van het internet is dat de X1 kut is. Dat zorgt voor minder pre orders etc. Wat misschien nadelig kan zijn. (of niet)

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

[...]

Leuk dat dat kan maar ik vind het te omslachtig voor woorden. Even een netwerkje opzetten, weer uit je game, verbinding maken, wachtwoord intikken, verbinding tot stand waarna je weer connectie hebt. Netwerkje op je telefoon niet vergeten uit te zetten anders krijg je weer een hoge rekening :+. Nee het is gewoon triest dat het op zo'n manier zou moeten om verder te kunnen gaan met een offline campaign ;( .

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
[...]

Ik snap dat het in die gevallen lastig kan zijn. Echter denk ik dat in het gros van de gevallen waarbij je meer dan 24 uur zonder internet zit je sowieso niet de behoefte hebt om te gamen. 2 weken na een verhuizing heb je (denk ik!) wel andere dingen te doen dan gamen :)

Maar je hebt gelijk, in die gevallen kun je met de X1 niks (nahja, videos kijken volgens MS :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Je kunt dan ''genieten'' van televisie en blu ray. Wat een dom statement. Als ik dat had gewild zou ik niet eens men console aanzetten maar een filmpje aanzetten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Weet niet of iemand xbox op facebook heeft, maar gisteren was er een update waarop gereageerd werd met een hele hoop middelvingers in ASCII art.
Wat las ik deze morgen? Een nieuwe post van MS met als intro:
"To all of our ASCII loving Facebook fans and followers, here's a tribute to some of our favorite faces from E3 last week. Can you guess all three?"
Gevolgd door 3 screenshots van games door een ASCII filter gehaald.

Humor hebben ze wel :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzis schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Jammer dat de hoofdmoot van het internet is dat de X1 kut is. Dat zorgt voor minder pre orders etc. Wat misschien nadelig kan zijn. (of niet)
precies.. terwijl een groot deel van die mensen het niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:17:
Weet niet of iemand xbox op facebook heeft, maar gisteren was er een update waarop gereageerd werd met een hele hoop middelvingers in ASCII art.
Wat las ik deze morgen? Een nieuwe post van MS met als intro:
"To all of our ASCII loving Facebook fans and followers, here's a tribute to some of our favorite faces from E3 last week. Can you guess all three?"
Gevolgd door 3 screenshots van games door een ASCII filter gehaald.

Humor hebben ze wel :D
Sorry maar de humor daarvan ontgaat mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
CR1691 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:11:
Leuk dat dat kan maar ik vind het te omslachtig voor woorden. Even een netwerkje opzetten, weer uit je game, verbinding maken, wachtwoord intikken, verbinding tot stand waarna je weer connectie hebt. Netwerkje op je telefoon niet vergeten uit te zetten anders krijg je weer een hoge rekening :+. Nee het is gewoon triest dat het op zo'n manier zou moeten om verder te kunnen gaan met een offline campaign ;( .
Ondanks ik het principieel nog flut vind, moet je ook enigszins realistisch zijn.. hoe vaak komt dit nu echt voor bij het gros van de mensen? Ok, op vakantie, ok tijdens verhuizing, whatever. Maar denk dat er meer mensen problemen gaan krijgen met enkel een HDMI uitgang dan serieuze problemen van het niet meer kunnen gamen omdat ze structureel zonder internet zitten.

Ja, mijn oude lijn lag er 99% van de tijd s'avonds uit, maar voor die tijd (als ik op m'n werk zit) heeft hij z'n 24 uur check weer gehad en kan ik alsnog spelen tot ergens s'nachts weer verbinding is en nieuwe 24u ingaat.

Goed, belangrijk blijft wel dat XO snapt dat je via een tethering even 'aanmeld', en niet meteen MB's aan updates willen binnenslepen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Goed, belangrijk blijft wel dat XO snapt dat je via een tethering even 'aanmeld', en niet meteen MB's aan updates willen binnenslepen.
Dat probleem zal, lijkt me, alleen ontstaan wanneer er een verplichte system update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Killer Instinct = F2P, je begint met 1 gassie, bij de Day One editie krijg je er 1 extra. De rest kan je kopen

Meer info op http://www.explosion.com/...ne-season-pass-confirmed/

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Ondanks ik het principieel nog flut vind, moet je ook enigszins realistisch zijn.. hoe vaak komt dit nu echt voor bij het gros van de mensen? Ok, op vakantie, ok tijdens verhuizing, whatever. Maar denk dat er meer mensen problemen gaan krijgen met enkel een HDMI uitgang dan serieuze problemen van het niet meer kunnen gamen omdat ze structureel zonder internet zitten.

Ja, mijn oude lijn lag er 99% van de tijd s'avonds uit, maar voor die tijd (als ik op m'n werk zit) heeft hij z'n 24 uur check weer gehad en kan ik alsnog spelen tot ergens s'nachts weer verbinding is en nieuwe 24u ingaat.

Technisch gezien zou het voor mij ook geen probleem zijn hoor. 99,9% van de tijd ben ik ''always on'' en die ene keer dat het internet eruit ligt is het diezelfde dag gewoon opgeslost. So far so good.

Het gaat mij inderdaad om het principe. Ik wil er gewoon niet afhankelijk van zijn :+. In mijn ogen is het een restrictie en ik heb een hekel aan restricities :P.

Ongetwijfeld zal de XO wel herkennen dat het niet direct de console en games gaat updaten. Aan de andere kant, is daar al nieuws over geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verificatie gaat om kilobytes aan data, dat zal niet direct het verschil maken, tenzij je van plan was om online te gamen over je 3G verbinding, en zelfs dan.

Hou wel in het achterhoofd dat je nu over het worst case scenario bezigbent (internet is een hele dag/nacht down en je MOET absoluut die ene singleplayer game spelen).
CR1691 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Sorry maar de humor daarvan ontgaat mij :+
Je bent dan ook best een grote zuurpruim aan je eerdere reacties te oordelen :p

[ Voor 27% gewijzigd door boe2 op 18-06-2013 14:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:36:

Je bent dan ook best een grote zuurpruim aan je eerdere reacties te oordelen :p
Dat is veel te gemakkelijk geoordeeld maar laten we daar maar verder niet op ingaan in een X1 topic :+. Enige dat ik kwijt wil is dat ik best gezellig ben hoor :o.

[ Voor 9% gewijzigd door CR1691 op 18-06-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Merk dat er met betrekking tot de X1 veel mensen vaak spijkers op laag water zoeken. Ja het systeem is in bepaalde (in mijn beleving uitzonderlijke) gevallen een beperking op wat nu kan. 24 uur geen internet, ik kan me de laatste dag niet herinneren dat ik via mijn kabel 24 uur geen internet heb gehad. Laat staan dat ik 24 uur lang geen internet heb via zowel kabel als 3g...

Echter bieden dergelijke 'beperkingen' in mijn optiek juist voordelen, zoals het niet meer nodig hebben van discs, het direct kunnen spelen van je eigen library op een X1 van een vriend, het sharen van je library. etc. Even er vanuit gaande dat je gewoon met je 'family' je gamelibrary kunt delen (iig SP en wat ik gehoord heb ook Coop), dan is dat toch een geweldig systeem? Nu woont men beste vriend 8 km verderop, maar heb ook een paar xbox live vrienden die in het noorden van NL wonen. Wat is er makkelijker dan dat als hij bijv. een nieuwe game heeft gekocht jij die game via zijn library kan spelen, zonder dat je de disc op de post hoeft te doen of 40 euro aan benzine moet betalen ;). Mocht ik het mis hebben over hoe dit systeem werkt, dan hoor ik dat graag en zie ik graag de bron waarin dit beschreven wordt.

Dat mensen en zeker gamers niet makkelijk tegen veranderingen kunnen is mij bekend, maar het gezeik dat MS nu over zich heen krijgt is echt ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

Natuurlijk niet want je wil niet een update/patch via je mobiel binnen hallen 8)7
Dus kun je nog niet spelen.(want je ben ook verplicht om met de nieuwste update te spelen)
En hoeveel data verbruik je tijdens de check want dat kan dan nog wel een duur geintje worden

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Heb je ooit een patch of update van een xbox 360 spel gezien? Enkele mb's? Maar dit is dus het geval indien je op een of andere bijzondere wijze in NL niet via je kabel aan internet kan komen... Zoals ik zei, spijkers op laag water?

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

En als we dan toch problemen gaan individualiseren... Update? Over 3G? Heb toch 10GB per maand, dus zal me een worst wezen :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:57:
Merk dat er met betrekking tot de X1 veel mensen vaak spijkers op laag water zoeken. Ja het systeem is in bepaalde (in mijn beleving uitzonderlijke) gevallen een beperking op wat nu kan. 24 uur geen internet, ik kan me de laatste dag niet herinneren dat ik via mijn kabel 24 uur geen internet heb gehad. Laat staan dat ik 24 uur lang geen internet heb via zowel kabel als 3g...

Echter bieden dergelijke 'beperkingen' in mijn optiek juist voordelen, zoals het niet meer nodig hebben van discs, het direct kunnen spelen van je eigen library op een X1 van een vriend, het sharen van je library. etc. Even er vanuit gaande dat je gewoon met je 'family' je gamelibrary kunt delen (iig SP en wat ik gehoord heb ook Coop), dan is dat toch een geweldig systeem? Nu woont men beste vriend 8 km verderop, maar heb ook een paar xbox live vrienden die in het noorden van NL wonen. Wat is er makkelijker dan dat als hij bijv. een nieuwe game heeft gekocht jij die game via zijn library kan spelen, zonder dat je de disc op de post hoeft te doen of 40 euro aan benzine moet betalen ;). Mocht ik het mis hebben over hoe dit systeem werkt, dan hoor ik dat graag en zie ik graag de bron waarin dit beschreven wordt.

Dat mensen en zeker gamers niet makkelijk tegen veranderingen kunnen is mij bekend, maar het gezeik dat MS nu over zich heen krijgt is echt ongekend.
Mee eens, persoonlijk zal ik niet direct bij launch een x1 kopen (heb daarvoor nog veel te veel niet (genoeg) gespeelde 360 games)
Maar enkel het kunnen delen van je games library met 'vrienden' (en naar het schijnt altijd je eigen game kunnen spelen naast 1 van je vrienden) is mij al meer waard dan dat er een keertje verbonden moet worden met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik vind het op zich ook geen probleem dat hij die check uitvoert. In mijn geval staat die xbox altijd onder de tv, dus die enkele x offline overleef ik dan wel weer. Dit is gewoon toekomstig beleid. Maar het is zo vervelend dat de concurrent dit dwarsboomt en het tegenovergestelde doet en daarbij een ander prijskaartje geeft.

Ik wil graag een Xone, maar ik wil wel dat er een beetje fanbase is en dat dat ding een beetje verkoopt, want mijn vriendengroep willen allemaal een ps4 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ach, mochten voor de launch EA, Ubisoft en Activision met de mededeling komen dat ze toch DRM in voeren in hun games dan ben ik benieuwd hoe de verhoudingen dan zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Laten we ons geen illusies maken: De early adopter rate van de X1 gaat veel lager zijn dan die van de PS4. Het is op langere termijn dat ze moeten winnen.
Qua prijsstrategie zitten ze al goed: De adviesprijs blijft hetzelfde als op de 360, terwijl die van de ps4 10 euro hoger ligt. Alsook is Microsoft sinds begin dit jaar aan het experimenteren met deep discounts op de 360 (vanaf vandaag trouwens tot 75% discount op Sega titels).
Als ze de X1 nu ook effectief interessant kunnen maken als mediacenter (verdorie Microsoft, maak gewoon een open appstore == instant succes) zal je hem in steeds meer gezinnen zien verschijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 18-06-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ja, ik vraag me af hoe het gaat zijn na de launch. ik kan niet geloven dat er geen DRM zal zijn op de PS4.
Ik hoop dat de uiteindelijke reviews van de X1 en PS4 ongeveer gelijk, danwel hoger voor de X1 zullen zijn. Bij veel mensen staat nu de PS4 een stuk hoger op het verlanglijstje dan de X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:10:
Ach, mochten voor de launch EA, Ubisoft en Activision met de mededeling komen dat ze toch DRM in voeren in hun games dan ben ik benieuwd hoe de verhoudingen dan zijn ;).
Ja als 8)7 Die gaan zich er op het moment niet aan branden Simcity/Diablo 3 / Anno/ the settlers :)
Maar zo gaat dit topic al 10 pagina's maar ALS(de ps4 dit en dat) wat een flauwekul argument .
Het is gewoon al te gek voor woorden dat je uberhaupt de beperkingen van je ''geweldige'' Console hier moet verdedigen.
Als je gewoon logisch na denkt en naar de feiten kijkt (wat we nu met zekerheid kunnen zeggen en NIET!!!!! als .... )
Dan doet de PS4 alles beter dan de X1.
Dat Persoon X de xbox controller beter vind of xbox een leuker merk vind maakt niet uit dat zijn persoonlijke voorkeuren en daar heb je alle recht toe.
Maar ga gewoon niet recht praten wat krom is. :)

@xAnarchyBaS DRM. zit in het schijfje net als bij de PS3

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 18-06-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:19:
Qua prijsstrategie zitten ze al goed: De adviesprijs blijft hetzelfde als op de 360, terwijl die van de ps4 10 euro hoger ligt.
Liggen ze niet beide op €60 op dit moment? Of heb je het over iets anders dan games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:22:
Ja, ik vraag me af hoe het gaat zijn na de launch. ik kan niet geloven dat er geen DRM zal zijn op de PS4.
Ik hoop dat de uiteindelijke reviews van de X1 en PS4 ongeveer gelijk, danwel hoger voor de X1 zullen zijn. Bij veel mensen staat nu de PS4 een stuk hoger op het verlanglijstje dan de X1
De publishers/dev's kunnen wel nog de drm in het spel zelf coderen bij de PS4 ;) (zoals het nu ook is bij de ps3)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 18-06-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Ja als 8)7 Die gaan zich er op het moment niet aan branden Simcity/Diablo 3 / Anno/ the settlers :)
Maar zo gaat dit topic al 10 pagina's maar ALS(de ps4 dit en dat) wat een flauwekul argument .
Het is gewoon al te gek voor woorden dat je uberhaupt de beperkingen van je ''geweldige'' Console hier moet verdedigen.
Als je gewoon logisch na denkt en naar de feiten kijkt (wat we nu met zekerheid kunnen zeggen en NIET!!!!! als .... )
Dan doet de PS4 alles beter dan de X1.
Dat Persoon X de xbox controller beter vind of xbox een leuker merk vind maakt niet uit dat zijn persoonlijke voorkeuren en daar heb je alle recht toe.
Maar ga gewoon niet recht praten wat krom is. :)
Mijn opmerking was ook meer als grap bedoeld, vandaar de ;). Maar je gaat er toch op in.

Maar je verwijst nu naar de feiten en dat de PS4 ALLLLLLES beter doet dan de X1. Ik vind het feit dat ik mijn game library online kan delen met een vriend zonder discs te hoeven ruilen een betere optie dan beschikbaar is op de PS4. Dus je stelling klopt bij deze al niet.

En in dit topic wordt amper gesproken over de PS4.... In ieder geval niet door mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de X1. De PS4 komt hier aan de orde als er mensen langskomen om de X1 in een negatief daglicht te zetten met opmerkingen zoals: als je gewoon logisch na denkt en naar de feiten kijkt (wat we nu met zekerheid kunnen zeggen en NIET!!!!! als .... ) Dan doet de PS4 alles beter dan de X1.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SmokingCrop schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:28:
[...]

De publishers/dev's kunnen wel nog de drm in het spel zelf coderen bij de PS4 ;) (zoals het nu ook is bij de ps3)
Maar die gaan zich er op dit moment niet aan branden ;)
Ze kijken wel uit naar alle reactie op de X1 :P

@uchiha tijntje .
En wat weet jij er dan al zeker van want ze hebben gezegd als het kan maar niet in wat voor vorm/prijs of mogelijkheden/beperkingen want er zit een maar bij anders had de pers er wel boven op gesprongen :o
En hadden ze het wel groter uitgelicht tijdens de E3.

[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 18-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Het is puur een kwestie van geld. Indien uitgevers zien dat er meer geld te verdienen valt door middel van DRM dan zullen ze dat ongetwijfeld doorvoeren. Indien ze daar niet van overtuigd zijn of dat het niet veel uitmaakt dan zullen ze vanwege PR het waarschijnlijk niet doen.

Maar wat hebben ze te verliezen als ze het invoeren op de PS4? De X1 heeft het dan, de PS4 heeft het dan, en gamers willen gamen, dus die kopen toch wel hun games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:31:
[...]

Maar die gaan zich er op dit moment niet aan branden ;)
Ze kijken wel uit naar alle reactie op de X1 :P
Denk je werkelijk dat zij hun eigendommen niet gaan beveiligen, zodat een PS4 beter verkoopt dan een X1.
Hun games verkopen toch wel met of zonder DRM. Wat ik denk is dat PS4 de schein ophoudt dat hun console DRM vrij is, terwijl de publishers het er toch gewoon op gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:19:
Laten we ons geen illusies maken: De early adopter rate van de X1 gaat veel lager zijn dan die van de PS4. Het is op langere termijn dat ze moeten winnen.
Qua prijsstrategie zitten ze al goed: De adviesprijs blijft hetzelfde als op de 360, terwijl die van de ps4 10 euro hoger ligt. Alsook is Microsoft sinds begin dit jaar aan het experimenteren met deep discounts op de 360 (vanaf vandaag trouwens tot 75% discount op Sega titels).
Als ze de X1 nu ook effectief interessant kunnen maken als mediacenter (verdorie Microsoft, maak gewoon een open appstore == instant succes) zal je hem in steeds meer gezinnen zien verschijnen.
Misschien moet er in de console topics een verbod komen om de concurrent te noemen? Komt vaak toch alleen maar onzin uit en daarnaast voegt het vaak weinig toe aan de discussie of het argument in kwestie :)
Je had hier ook gewoon kunnen volstaan met het noemen van de prijzen van de spellen van Microsoft Studios voor de XOne. Dat deze hetzelfde blijven is op zichzelf al mooi nieuws, zonder dat je daarbij gelijk jezelf in de console wars hoeft te begeven.
Sony hasn't answered PS4 game pricing definitively, but Jack Tretton said at the February reveal that, "We're going to welcome free-to-play models, games from $.99 up to those $60 games" - as if that was the ceiling.
Volgens mij is er verder nog niets bekend over de PS4

Wat betreft de XOne prijzen:
"I can confirm that Microsoft Studios games on Xbox One will be $59.99 (MSRP)," a Microsoft rep told Polygon. MSRP is manufacturer's suggested retail price.
Hebben andere publishers al iets naar buiten gebracht? Want dit geldt alleen voor Microsoft Studios, alhoewel ik er wel vanuit ga dat anderen deze prijzen zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:34:
Het is puur een kwestie van geld. Indien uitgevers zien dat er meer geld te verdienen valt door middel van DRM dan zullen ze dat ongetwijfeld doorvoeren. Indien ze daar niet van overtuigd zijn of dat het niet veel uitmaakt dan zullen ze vanwege PR het waarschijnlijk niet doen.

Maar wat hebben ze te verliezen als ze het invoeren op de PS4? De X1 heeft het dan, de PS4 heeft het dan, en gamers willen gamen, dus die kopen toch wel hun games?
Maar iedereen weet dat de tijden dat iedereen alle grote titel kocht voorbij zijn.
De meeste gamers kopen ook nog maar 3 of 4 games ipv 8 of 9(wat bijna iedereen heeft minder te besteden)
En dat voelen/weten de uitgevers maar al te goed.
THQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:38:
[...]

Maar iedereen weet dat de tijden dat iedereen alle grote titel kocht voorbij zijn.
De meeste gamers kopen ook nog maar 3 of 4 games ipv 8 of 9(wat bijna iedereen heeft minder te besteden)
En dat voelen/weten de uitgevers maar al te goed.
THQ ;)
3 of 4 games? Ik hoop dat je per kwartaal bedoeld, maar ik neem gemakshalve aan dat je per jaar bedoeld.... 3 of 4 games per jaar... Dat heb ik nog nooit gehad in mijn hele consolecarriere en ik ga mee sinds de nes... Of je bent dan gefocust op 1 specifiek spel, of je bent in mijn ogen gewoon een casual gamer (haat deze term btw..). Als ik mijn friendslist er op na kijk is het bij iedere grote release weer raak (Denk dan aan Halo, Gears, GTA, COD, BF, etc) Ik weet daarom niet waar je vandaan haalt dat de verkopen van met name grote titels een stuk minder is dan voorgaande jaren? In mijn beleving is dat namelijk niet het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:43:
[...]

3 of 4 games? Ik hoop dat je per kwartaal bedoeld, maar ik neem gemakshalve aan dat je per jaar bedoeld.... 3 of 4 games per jaar... Dat heb ik nog nooit gehad in mijn hele consolecarriere en ik ga mee sinds de nes... Of je bent dan gefocust op 1 specifiek spel, of je bent in mijn ogen gewoon een casual gamer (haat deze term btw..).
8)7 8)7 8)7 Jij kijkt alleen naar je zelf.
Ben wel benieuwd welke gamer(s) er meer dan 16 AAA titels per jaar kopen a 60€ stuk.
En ben je een ''cacual gamer'' omdat je selectief kijkt naar welke games je koopt.
De meeste games zijn scholieren of mannen met kinderen en die geven niet zo maar meer dan 1000€ per jaar uit aan games want die hebben nog een leven :+
En bij de casual gamers zit het grote geld kijk naar de wii en waar de X1 op mikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ik trek het inderdaad op mijzelf en mijn friendslist, dat is namelijk mijn ervaring. Daarom vraag ik je ook om aan te geven dat de gameverkopen de afgelopen jaren terug is gelopen, zoals je zelf aangeeft.

In je laatste post geef je echter ook een detaillering die je eerder niet hebt aangegeven, waardoor je mijn opmerking compleet uit zijn verband trekt. Je geeft aan AAA titels á 60 euro. Echter ging ik bij mijn 3/4 games per kwartaal niet uit van alleen AAA titels a 60 euro. Er zijn genoeg titels bij de launch te vinden voor 45 euro en komen er elk kwartaal voldoende leuke arcade titels uit. Dat wilde ik in ieder geval even gezegd hebben, aangezien je een overkill aan 8)7 post...

[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-06-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:51:
Ik trek het inderdaad op mijzelf en mijn friendslist, dat is namelijk mijn ervaring. Daarom vraag ik je ook om aan te geven dat de gameverkopen de afgelopen jaren terug is gelopen, zoals je zelf aangeeft.

In je laatste post geef je echter ook een detaillering die je eerder niet hebt aangegeven, waardoor je mijn opmerking compleet uit zijn verband trekt. Je geeft aan AAA titels á 60 euro. Echter ging ik bij mijn 3/4 games per kwartaal niet uit van alleen AAA titels a 60 euro. Er zijn genoeg titels bij de launch te vinden voor 45 euro en komen er elk kwartaal voldoende leuke arcade titels uit. Dat wilde ik in ieder geval even gezegd hebben, aangezien je een overkill aan 8)7 post...
Heb geen cijfers maar als je al het game nieuws volgt weet je wel dat het slechter gaat en dat kwaliteit nog wel verkoopt , maar iets er onder het behoorlijk moeilijk heeft.
http://www.gamer.nl/nieuw...30-miljoen-dollar-verlies
http://www.gamer.nl/nieuw...-100-miljoen-euro-verlies
http://www.gamer.nl/nieuw...isie-sony-gedaald-met-864
nieuws: Nintendo boekt eerste jaarverlies ooit door inzakkende verkoop
http://vgsales.wikia.com/wiki/Video_game_costs

[ Voor 20% gewijzigd door beuker19 op 18-06-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Er zullen ongetwijfeld wat minder games verkocht worden. Dat zal enerzijds te maken hebben met de financiele mogelijkheden, maar anderzijds in mijn beleving met het einde van de huidige consoles en de vele vervolgen. Volgens mij doen nieuwe games, zoals The Last of Us het prima, waarbij ik niet eens wil weten hoe GTA5 het gaat doen....

Mijn punt is dat mocht DRM op alle consoles van toepassing worden, dit naar mijn verwachting geen of amper effect zal hebben op de verkopen van de games, want een gamer wil toch gewoon gamen. Dus ik zou niet weten waarom de grootste uitgevers, met vaak de grootste titels voor de massa, niet een vorm van DRM implementeren indien ze dit financieel meer op gaat leveren.
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Heb geen cijfers maar als je al het game nieuws volgt weet je wel dat het slechter gaat en dat kwaliteit nog wel verkoopt , maar iets er onder het behoorlijk moeilijk heeft.
Ik mag hopen dat games met mindere kwaliteit het moeilijk heeft. Beetje vorm van natuurlijke selectie... Krijgen we of in de toekomst die games niet meer, of wellicht een beter uitgevoerde versie :P

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-06-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:07:
Mijn punt is dat mocht DRM op alle consoles van toepassing worden, dit naar mijn verwachting geen of amper effect zal hebben op de verkopen van de games, want een gamer wil toch gewoon gamen. Dus ik zou niet weten waarom de grootste uitgevers, met vaak de grootste titels voor de massa, niet een vorm van DRM implementeren indien ze dit financieel meer op gaat leveren.
Denk dat daar PC gaming inderdaad het voorbeeld van is, Steam, Blizzard/battle, origin, allemaal vorm van DRM en toch koopt iedereen het. (dacht zelfs dat PC versie van BF3 tov console meer verkocht terwijl dat juist de 'DRM' variant was).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:07:
Er zullen ongetwijfeld wat minder games verkocht worden. Dat zal enerzijds te maken hebben met de financiele mogelijkheden, maar anderzijds in mijn beleving met het einde van de huidige consoles en de vele vervolgen. Volgens mij doen nieuwe games, zoals The Last of Us het prima, waarbij ik niet eens wil weten hoe GTA5 het gaat doen....

EA heeft al aangegeven dat de online pass niet meer geld heeft opgeleverd.
En de ps3 heeft toch fantastische drm op het schijfje ;) heeft niemand last van.
Maar toch heb ik liever dat de Dev's je belonen voor het kopen van de game met gratis DLC.
Dat moedigt wel aan om de game te kopen en ook liever niet 2e hands sla je 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Zoals men al jaren gratis DLC weggeeft bij een pre-order van Assassins Creed. Het is een handig sysyteem, maar dan pas je toch een soort van DRM toe, door mensen die het spel "eerste hands" kopen een voordeel te geven ,en mensen die tweedehands kopen te benadelen en hun vraagt om extra geld uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:17:
[...]

EA heeft al aangegeven dat de online pass niet meer geld heeft opgeleverd.
Dus zoeken ze een andere manier om dat geld toch nog op te strijken.
En de ps3 heeft toch fantastische drm op het schijfje ;) heeft niemand last van.
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

McBoom schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:40:
[...]

Dus zoeken ze een andere manier om dat geld toch nog op te strijken.

[...]

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst ;)
;( Jij hebt een glazen bol zeker :+

@SinergyX Maar het grote verschil is de prijs . 30€ tov. 60€
Daarom nemen pc gamers drm voor lief mits het goed gebeurd!!!!
kijk maar naar de DRM van ubisoft , simcity en diablo 3 daar word niemand vrolijk van en is ook 1 van de redenen das ubisoft games veel gepiraat worden.

[ Voor 31% gewijzigd door beuker19 op 18-06-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:48:
[...]

kijk maar naar de DRM van ubisoft , simcity en diablo 3 daar word niemand vrolijk van en is ook 1 van de redenen das ubisoft games veel gepiraat worden.
Major Nelson heeft wel gezegd dat dit ook het geval kan zijn bij Xbox. Dat ze zeker aanbiedingen zullen hebben, met drastische prijsdalingen. Maar ze kunnen niet over net uitgekomen games prijsdalingen geven de console is er zelfs niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Weten jullie al dat het nieuwe grote serverpark van Microsoft ook gaat meerekenen met de XBOX One als je een game speelt? Ze laten bijvoorbeeld straks al dingen als physics voor de game die je aan het spelen bent berekenen door de servers. Het gerucht gaat dat door deze functionaliteit de XBOX One over 5 jaar nog de PC bij kan benen. Dat is een goede reden voor altijd online.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dat bij de PC zouden doen zou je dus nooit meer een nieuwe graka hoeven kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:48:

Even via de 'officiele digitale kanalen' is dat prijsverschil stukje kleiner, natuurlijk via een Retail/webshop dat het goedkoper kan, maar laten we de vergelijking wel gelijk houden. Goed, nog steeds zit je dan 40 vs 60, wat initieel ook niet goed te praten is, maar je hebt wel een punt; MS heeft aangegeven dat digitale games niet goedkoper gaan worden dan disc-games.

Er zit trouwens bij de PC wel een iets andere DRM in het systeem dan van consoles, ik praat hier puur om het principe 'game gelocked aan je account', meer niet. Verplicht DVD erin (heeft PS3 natuurlijk ook) of het Always online principe (Simcity), is het niet helemaal vergelijkbaar, mede door het zeer 'transparante' systeem van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22:
Weten jullie al dat het nieuwe grote serverpark van Microsoft ook gaat meerekenen met de XBOX One als je een game speelt? Ze laten bijvoorbeeld straks al dingen als physics voor de game die je aan het spelen bent berekenen door de servers. Het gerucht gaat dat door deze functionaliteit de XBOX One over 5 jaar nog de PC bij kan benen. Dat is een goede reden voor altijd online.
Heb jij ook een bron? Dit zou wel enorm goed nieuws zijn en het krachtsverschil met de Ps4 teniet doen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26:
Als ze dat bij de PC zouden doen zou je dus nooit meer een nieuwe graka hoeven kopen?
Dat is misschien in de toekomst mogelijk voor de PC idd. Check dit filmpje maar even. Ergens halverwege geloof ik: http://www.gamekings.tv/v...n-dragon-e3-2013-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt dus ook in dat je wel degelijk always online moet zijn in plaats vaan eens per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat hangt misschien wel van de game af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:07
Spacey23 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:30:
[...]

Heb jij ook een bron? Dit zou wel enorm goed nieuws zijn en het krachtsverschil met de Ps4 teniet doen.
ps4 kan dit ook gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

medal schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Is dit niet wat Gaikai en concurrenten ook doen?
Heb weleens iets gelezen dat je over een aantal jaren alleen nog maar een soortSTB nodig hebt en de games worden dan allemaal gestreamed en de servers worden dan van de nieuwste hardware voorzien. De X1 zou dan in theorie makkelijk 10 jaar of langer meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
medal schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Volgens mij is dat niet hetzelfde en is dat voor de PS4 zowiezo veel verder weg dan voor de XBOX

[ Voor 87% gewijzigd door Robolokotobo op 18-06-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
Nee bij gaikai wordt er zegmaar de hele video gestreamt naar jou scherm en stuur je de control inputs terug.

Sony heeft officieel bekent gemaakt dat het ook mogelijk is op de ps4.

[ Voor 25% gewijzigd door medal op 18-06-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
De vraag is nog maar hoe goed dit gaat werken, bij allebei de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Check het filmpje maar wat ik gepost heb. De One is hier voor gemaakt en ik heb begrepen dat Microsoft een gigantisch serverpark heeft opgebouwd om o.a. dit mogelijk te maken. Ik twijfel er niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 18-06-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22:
Dit is toch allang bekend, al vanaf dag 1? Dat is nou "The Cloud".
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken en of ze de performance en latency weten te halen die ze voor ogen hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat het op deze wijze geïmplementeerd zou worden was nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:00:
Dat het op deze wijze geïmplementeerd zou worden was nog niet bekend.
Jawel, ook dat is al bekend. Forza 5 maakt er op een beperkte wijze gebruik van. Titanfall predikt hier ook gebruik van te maken: "The game offloads computer AI to the cloud as well as dedicated servers, providing a far more smooth and enjoyable online experience."
Bron o.a.: http://www.gamerevolution...-respawns-titanfall-19933

Maar, hoe dit allemaal straks gaat werken is de vraag, evenals wat er gebeurt als je even geen verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yay, knal je iets neer, gaat de server physics berekenen, krijg je het pas een seconde* later te zien vanwegen de latency :+ Het is leuk extra rekenkracht voor dingen waar latency niet belangrijk is.

*Dat zal natuurlijk geen seconde zijn, maar toch

[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 18-06-2013 18:03 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
Wordt dit niet ook al jaren op de pc gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
Chester schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:02:
Yay, knal je iets neer, gaat de server physics berekenen, krijg je het pas een seconde* later te zien vanwegen de latency :+ Het is leuk extra rekenkracht voor dingen waar latency niet belangrijk is.

De gemiddelde ping is volgens mij maximaal 50ms. Daarnaast kan een deel van de berekening altijd door de CPU/GPU zelf worden gedaan. Oftewel: je hoeft hier helemaal 0 van te merken, behalve een verbetering!
medal schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:03:
Wordt dit niet ook al jaren op de pc gedaan ?
Zo ver ik weet niet... Simcity zou dit model gaan hanteren, maar uiteindelijk bleek die always-online gewoon een versie van DRM te zijn en werd er niks in 'the cloud' berekend.

[ Voor 22% gewijzigd door FabianNL op 18-06-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
FabianNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:02:
[...]

Jawel, ook dat is al bekend. Forza 5 maakt er op een beperkte wijze gebruik van. Titanfall predikt hier ook gebruik van te maken: "The game offloads computer AI to the cloud as well as dedicated servers, providing a far more smooth and enjoyable online experience."
Bron o.a.: http://www.gamerevolution...-respawns-titanfall-19933

Maar, hoe dit allemaal straks gaat werken is de vraag, evenals wat er gebeurt als je even geen verbinding hebt.
Ja sinds de E3 vorige week is het bekend ja. Het Gamekings filmpje wat ik postte is ook vanaf de E3.

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 18-06-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
FabianNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:04:
[...]

De gemiddelde ping is volgens mij maximaal 50ms. Daarnaast kan een deel van de berekening altijd door de CPU/GPU zelf worden gedaan. Oftewel: je hoeft hier helemaal 0 van te merken, behalve een verbetering!
Dat kan echter erg verschillen per spel. Als de developers ervoor kiezen de gehele berekening op de cloud te doen (vind het niet verstandig, maar goed), en meer mensen dan verwacht spelen het, kan je weer Simcity taferelen krijgen.
Hopelijk zijn de servers van Microsoft beter bestand tegen dit, maar dat zullen we pas te weten komen zodra de eerste games uit zien die hiervan volop gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dit lijkt me toch wel groot nieuws voor mensen die voor een PS4 zouden gaan omdat deze krachtiger (en 100 euro goedkoper) zou zijn (waaronder ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Robolokotobo op 18-06-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Nog een interessant artikel van Polygon, ook over de kracht van Xbox One en Cloud Computing:

http://www.polygon.com/20...e-developers-team-up-nasa
"This is how the cloud will change the gaming experience," he says. "If a developer wants to do really crazy stuff we can see how he can map and compute 330,000 asteroids in real-time via global cloud computing. There are 500,000 updates per second from the cloud to Xbox One. Developers tell us this is a miracle for them. Even the highest of highest PCs could not do all of this at once, it really takes global cloud computing resources."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er staat zelfs zo'n Microsoft server in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:11:
Dit lijkt me toch wel groot nieuws voor mensen die voor een PS4 zouden gaan omdat deze krachtiger (en 100 euro goedkoper) zou zijn (waaronder ik).
Je mist één ding: Sony gaat hetzelfde aanbieden aan ontwikkelaars. Als ontwikkelaars dus willen, kunnen zij ook allerlei zaken (zoals physics) door de cloud laten berekenen.

Daarnaast: ookal hebben beide platformen deze 'power from the cloud', het helpt alleen maar met bepaalde zaken. Er is namelijk nog een té grote vertraging om, bijvoorbeeld, alle graphics via de cloud te laten berekenen.

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 18-06-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Chester schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:02:

In MMO termen zal de cloud van MS beter/sneller reageren dan gemiddeld MMO in europa. Waar daar een server al staat te stressen bij 40-50 man op een map, kan de cloud voor Xbox bizar ver doorschalen en in principe niet gelimiteerd door bandbreedte.

Sony heeft toen met MAG laten zien dat je technisch 256 man op een map/server kan laten spelen, dit kunnen ze dus voor de Xbox bizar ver doorschalen. Maar ook MMO's zouden hiervan enorm gebruik kunnen maken, bijvoorbeeld APB heeft maandenlang problemen gehad puur omdat de server 'te langzaam' was.

(ik verwacht logischerwijs dat de kracht van Cloud natuurlijk voor online/multiplayer zal worden ingezet, daar is dus het 'always online' principe niet bepaald van toepassing.
Uniciteit schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:32:
[...]
Je mist één ding: Sony gaat precies hetzelfde aanbieden aan ontwikkelaars. Als ontwikkelaars dus willen, kunnen zij ook allerlei zaken (zoals physics) door de cloud laten berekenen.
Met klein verschil, MS heeft al een compleet werkend platform draaien, Sony moet nog komen. (net als dat hele Gaikai - wat nu niet meer is dan een optie tot remote gaming, zoals OnLive - nu nog de kracht vinden om PS3 games vanuit een cloud goed te laten draaien, zeker binnen een Cell based omgeving).

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Met klein verschil, MS heeft al een compleet werkend platform draaien, Sony moet nog komen. (net als dat hele Gaikai - wat nu niet meer is dan een optie tot remote gaming, zoals OnLive - nu nog de kracht vinden om PS3 games vanuit een cloud goed te laten draaien, zeker binnen een Cell based omgeving).
Geen idee of Microsoft al een 'compleet werkend platform' heeft wat betreft games die berekeningen kunnen laten uitvoeren door de cloud, aangezien de Xbox One nog niet in de winkels ligt en we het nog niet hebben kunnen testen.
Voor zover ik weet heeft Microsoft - en Sony trouwens ook - alleen gezegd dat games bij de lancering al berekeningen kunnen laten maken door de cloud, maar hebben ze dit verder niet echt getoond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Heb je hier bewijs voor?

Het was al wel wat langer bekend dat ze dit zouden gaan doen. Hier een artikel uit mei waar het wat meer uitgelegd wordt: http://hexus.net/gaming/n...ncy-insensitive-graphics/

This is quite a lot different to how the Sony PS4 will use cloud computing to allow ‘backwards compatibility’, or rather streaming, of previous generation PlayStation games.

[ Voor 27% gewijzigd door Robolokotobo op 18-06-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

http://www.polygon.com/20...ud-computing-calculations
This is quite a lot different to how the Sony PS4 will use cloud computing to allow ‘backwards compatibility’, or rather streaming, of previous generation PlayStation games.
Yep. Even ter verduidelijking: Gaikai is dus niet bedoeld voor het 'off-loaden' van berekeningen naar de cloud. Die twee dingen staan los van elkaar: het ene is echt bedoeld voor streaming, het ander is bedoeld om berekeningen te laten uitvoeren door de cloud.

Maar goed, nu gaan we alweer richten een PS4 vs Xbox One gesprek, maar daar is een apart topic voor. :9 Ik wou alleen even melden dat de PS4 dus net zo goed berekeningen door de cloud kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Maar dan moet ie wel altijd online zijn als je daar gebruik van wilt maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Thats not important. What’s important is how much baseless speculation we can do, so as to support our console of choice, and bring down the other one :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
het zijn geen fysieke servers he (niet alles ) maar een groot deel virtueel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Als ik het berekenen in de cloud ga analyseren voor toepassing bij gaming kom ik op het volgende:

Stel een spel gerenderd in 720P (1280x720 pixels) op 30 fps.

De tijd tussen 2 frames (bij continu gelijke frametijden) is dan 1000/30=33,3ms

Stel dat de rendering 1 frame achter loopt op de user input (druk de schietknop in en de kogel vertrekt niet in de eerstvolgende frame maar pas in de frame daarna). Je hebt dan maximaal 66,6ms de tijd om een beeld opgebouwd te hebben nadat de speler een interactie uitvoert.

Stel nou dat men d.m.v. de cloud de graphische prestaties met 50% zou willen verhogen, dit zou de X1 gelijk trekken met de ps4. (1,84 Tflops / 1,2 Tflops = 153%).

Stel je doet dit met een 50ms latency (ik heb al ergens 100ms gelezen als doelwaarde voor MS). Dan gaat er dus al 50ms verloren aan communicatie alleen. Er blijft dan 16,6ms berekeningstijd over voor de cloud.

In die 16,6ms moet de server in de cloud dan evenveel berekenen als 50% van de console in 33,3ms

Het vermogen dat in de cloud beschikbaar moet zijn voor elke speler die tegelijk gamed is dan gelijk aan het vermogen van de console zelf!
(50% * 33,3ms)/16,6ms = 1

Voor de prijs van 1 console krijg je dan gratis nog een gelijkaardige rekenkracht exclusief tot jouw beschikking in de cloud.

Als ik de tijd meeneem die het kost om de beelden samen te voegen dan wordt die 16,6ms nog krapper en het benodigde vermogen in de cloud exponentieel hoger.

De conclusie hieruit is dat cloudrendering gecombineerd met directe rendering niet praktisch haalbaar is. In andere woorden, de cloud zal nooit de grafische kwaliteit van een console significant kunnen verbeteren.

Een andere optie is dat in de cloud bijvoorbeeld de achtergrond gerenderd wordt (alles waar de speler niet direct invloed op heeft).

Door alleen zaken te renderen in de cloud die ver weg zijn van de speler (het perspectief veranderd niet significant bij normale bewegingen) hoeft de latency geen probleem te vormen omdat ruimer van tevoren al bekend is waar de speler zich ongeveer bevind. Ook hoeft de achtergrond niet elke frame opnieuw gerenderd te worden. Ten slotte is de achtergrond hetzelfde voor verschillende spelers die zich tegelijk op dezelfde plaats bevinden in het spel. Cloudendering kan dan voor deze spelers en één keer plaatsvinden.

De achtergrond is dan een 'film' die continu naar de console gestreamd wordt. Om snelle draaiingen mogelijk te maken moet de gehele horizon dan gestreamed worden, dus 360 graden rond.

Stel de field of view is 75 graden en de horizon bestrijkt nooit meer dan het halve scherm.

Er moet dan continu een stream opgehouden worden die het equivalent is van 2,4 keer een normale beeldvullende stream met gelijke resolutie en framerate.
(360/75) * half scherm = 2,4

Als we uitgaan van de game zoals boven in de post en een bitrate vergelijkbaar als gebruikt bij youtube (ca. 4Mbit bij 720p) dan is er tijdens het gamen een continu internetgebruik van 9,6Mbit, Bij 1080p verdubbelt dit zelfs naar 19,2Mbit

Als dit werkelijk gebeurt dan verwacht ik dat zowat alle internetproviders unaniem de betreffende console van hun netwerk gaan weren :+

De conclusie hierbij is dan ook weer dat het niet reëel is te verwachten dat cloudcomputing enigszins significant kan meehelpen bij het renderen, zelfs al is het alleen de achtergrond.

Als de achtergrond nou zodanig statisch is dat een veel lagere framerate nodig is, kan het ook direct op de console met lagere framerate gerenderd worden en is de impact van het uitbesteden aan de cloud weer teniet gedaan.

De algehele conclusie die ik durf te trekken is dat ondanks alle marketing het niet reëel is, te verwachten dat consoles ooit betere graphics gaan krijgen door de cloud. Dit kan alleen als de internetverbindingen heel veel beter worden (en dan hebben we al het beste internet ter wereld zowat)

Wat ik wel verwacht van de cloud zijn persistant worlds bij andere games dan MMORPG's en daardoor het vervagen van de lijn tussen single- en multiplayer.
Ook geloof ik wel in betere ai uit de cloud. Het zogezegd leren van de computer door input van de spelers. Dit wordt denk ik mogelijk door de schaal waarop die input nu verzameld kan worden als iedereen in de cloud speelt. (Beste manier is misschien nog door spelers tegen elkaar te laten spelen zonder ze te melden dan ze tegen een menselijke tegenstander spelen. Dit is toepasbeer is bijvoorbeeld racegames, vechtgames, RTS'en etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Booty gave an example of the utility of a powerful cloud computer with regard to in-game lighting where “things often involve some complicated up-front calculations when you enter that world, but they don’t necessarily have to be updated every frame”. Also physics modelling, fluid dynamics, and cloth motion can be handled by the cloud without adding lag to gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:48:
Booty gave an example of the utility of a powerful cloud computer with regard to in-game lighting where “things often involve some complicated up-front calculations when you enter that world, but they don’t necessarily have to be updated every frame”. Also physics modelling, fluid dynamics, and cloth motion can be handled by the cloud without adding lag to gameplay.
Ik wil eerst bewijzen zien met MS/ps4 cloud verhalen .
Denk dat het allemaal PR praat is en de technologie nog niet verder is dan dat de cloud wat server berekeningen kan doen meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
beuker19 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:54:
[...]

Ik wil eerst bewijzen zien met MS/ps4 cloud verhalen .
Denk dat het allemaal PR praat is en de technologie nog niet verder is dan dat de cloud wat server berekeningen kan doen meer niet.
Ik geloof het wel, omdat ze niet 300.000 servers gaan zetten, en dan plots zeggen: Ah oei da gaat nie of wa?
Die hebben dat getest allemaal, maar dat zijn dingen die Microsoft nog achter de hand houdt. Nu even gemoederen laten bedaren met al die haters, en dan naargelang de datum dichterbij komt, meer info releasen. Denk dat ze nog wel wat te tonen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

X-Fighter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:09:
[...]

Ik geloof het wel, omdat ze niet 300.000 servers gaan zetten, en dan plots zeggen: Ah oei da gaat nie of wa?
Die hebben dat getest allemaal, maar dat zijn dingen die Microsoft nog achter de hand houdt. Nu even gemoederen laten bedaren met al die haters, en dan naargelang de datum dichterbij komt, meer info releasen. Denk dat ze nog wel wat te tonen hebben
:F waarop hebben ze dat getest dan konijnen :+
300.000 servers waarop ook MS office/azure en weet ik veel wat nog meer.
Maar ik vind het wel leuk al die hoop gebaseerd op lucht/pr praat.
Als MS echt zo ver was hadden ze deze shit echt niet over zich heen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
[...]

Laat nou gewoon MS Azure het platform zijn..

Azure bestaat uit containers vol servers.. en er staan er een zooitje op schiphol net als in DE, FR Azie enz..

Sterker nog.. Azure is zo ontzentend schaalbaar dat MS regio wijs vraag en aanbod kan schalen. Zo zal er in EU minder servers beschikbaar zijn omdat we hier liggen te [pitten en in de US zal dan een zooi servers extra ingeschakeld worden..

Dus nee ik vind het totaal niet boeiend verhaal dat 300.000 servers./. Voor een leek klinkt dat heel erg veel.. indrukwekkend en interessant.. Terwijl het totaal niet is..

Zelf werk ik met eigen variant van Office 365 dat voor een klant van mij in de lucht heeft hangen.. Draait totaal niet op de publieke Office365 variant :) .... En die servers staan op Schiphol.. De servvice die we vragen is gelijk aan ong 400 servers en wordt wereldwijd gebruikt..

Ook wordt er een deel in US en azie geplaatst net als in Afrika en Canada..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
To_Tall schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:24:
[...]

Laat nou gewoon MS Azure het platform zijn..

Azure bestaat uit containers vol servers.. en er staan er een zooitje op Schiphol net als in DE, FR, Azië enz..

Sterker nog.. Azure is zo ontzettend schaalbaar dat MS regio wijs vraag en aanbod kan schalen. Zo zal er in EU minder servers beschikbaar zijn omdat we hier liggen te [pitten en in de US zal dan een zooi servers extra ingeschakeld worden..

Dus nee ik vind het totaal niet boeiend verhaal dat 300.000 servers./. Voor een leek klinkt dat heel erg veel.. indrukwekkend en interessant.
Dus ze kunnen die 300.000 toch gewoon gebruiken? Wat is dan het probleem? Dat ze er niet 300.000 extra bij gebouwd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Robolokotobo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:48:
Als je het verhaal goed leest zegt het eigenlijk precies wat ik ook in mijn vorige post heb uitgelegd. Het gebruik van de cloud kan niet helpen bij zaken die per frame veranderen of die direct onder invloed staan van handelingen van de speler.

Zo kan de cloud vergezichten renderen die niet veranderen tijdens het spel, of waar alleen na relatief lange tijd kleine dingen veranderen. Zo hebben ze het letterlijk over belichting die normaal door de console vóór het betreden van het level gedaan worden "up-front calculations". Dit verkort effectief de laadtijd, niets meer.

Ook hebben ze het over "physics modelling, fluid dynamics, and cloth motion" maar stellen ze wel letterlijk dat het niet gaat bij zaken waar de speler invloed op heeft. Een instortend gebouw zoals in de BF4 demo kan in de cloud berekend worden. Het wapperen van een vlag "cloth motion" zou kunnen mits de speler niets aan de vlag kan doen (schieten erop moet bijvoorbeeld niet kunnen). "fluid dynamics" is ook zo'n leuke. Je kunt een tsunami door een stad in de cloud berekenen, maar alleen als de speler er niet direct bij betrokken is. En als de speler er geen invloed op heeft, dan is het scripted, en hoef je het dus niet dynamisch te berekenen.

Wat ze in hetzelfde stuk letterlijk zeggen dat niet gaat in de cloud is alles gerelateerd aan: Things that I would call latency-sensitive would be reactions to animations in a shooter, reactions to hits and shots in a racing game, reactions to collisions,”

M.a.w. alles dat dynamisch is in een game, kan niet in de cloud. En graphics zijn volledig dynamisch omdat ze afhangen van de beweging van de speler.
[...]

Ze gaan absoluut ook dingen doen in de cloud, alleen niet die dingen die veel mensen nu wel verwachten.

Zo wordt eerder in dir topic gesteld "Het gerucht gaat dat door deze functionaliteit de XBOX One over 5 jaar nog de PC bij kan benen."

Dit kan dus alleen gelden voor die dingen, die in de cloud gedaan kunnen worden. Als we naar graphics kijken (waar veel mensen toch op focussen in dit verhaal) dan gaat bovenstaande dus duidelijk niet lukken.

[ Voor 18% gewijzigd door -db- op 18-06-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XrJ1Dho.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Alleen jammer dat de eerste XBox gewoon XBox genoemd werd en nu 'in de volksmond' 'de eerste XBox' of in het engels 'the first XBox' wordt genoemd. Maakt de 'grap' wat onzinnig.

En ja, ik ben best leuk op feestjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

WhHhahahaa briliant !!!!!!
Zou er echt iemand intrappen ?? :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:34:

Ik ben benieuwd of door het systeem van MS de verkopen daadwerkelijk beter gaan zijn. Door dat family gedoe is het wel gemakkelijker dan ooit om een spel te lenen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
McBoom schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:48:
Alleen jammer dat de eerste XBox gewoon XBox genoemd werd en nu 'in de volksmond' 'de eerste XBox' of in het engels 'the first XBox' wordt genoemd. Maakt de 'grap' wat onzinnig.

En ja, ik ben best leuk op feestjes :+
Ik zeg altijd de originele xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

X-Fighter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:06:
[...]

Ik zeg altijd de originele xbox :)
Mag ook :P In ieder geval nooit XBox One, die is voorbehouden aan de nieuwste, fantastische telg in de familie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
McBoom schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
[...]

Mag ook :P In ieder geval nooit XBox One, die is voorbehouden aan de nieuwste, fantastische telg in de familie :9
Inderdaad! Moet hem nog pre-orderen maar al vrij zeker dat ik hem ga halen. Nog niet helemaal zeker of ik het op dag 1 ga doen, maar wrs wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Echt, dat hele cloud gedoe |:(

Of ze al een compleet werkend platform hebben? Ja. Het noemt Windows Azure en mag gerust "fantastisch goed en schaalbaar" genoemd worden.
Waar kan je Azure voor inzetten bij consolegerelateerde zaken? Online leaderboards, bewaren van ghostdata, savegames, het hosten van dedicated servers, custom skins, MMO data, noem het maar. Launch van een nieuwe online game en je verwacht als developer een toevloed van spelers? Het is letterlijk niet meer dan een schuivertje verzetten in Azure en je hebt alle servercapaciteit die je nodig hebt. De initiele rush voorbij na de eerste weken? Schuivertje mag terug op een lager pitje.

Waarvoor gaat het NIET gebruikt worden? Het offloaden van het renderen van je game, realtime textures/AI, physics dat soort dingen. Het is totaal onrealistisch. Als ze het wapperen van de vlag in de cloud moeten berekenen kunnen ze net zo goed die wapperanimatie op voorhand berekenen en mee op het schijfje zetten.

Als de gamedevelopers zelf dit soort beweringen gaan maken wil ik er nog geloof aan hechten, maar wat manager- en marketingtypes bij Microsoft allemaal van praat verkopen geloof ik al lang niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Maar dedicated servers alleen is al genoeg om een zegen te zijn! Niet meer afhankelijk zijn van een host die dichtbij moet zijn en er halverwege vandoor gaat maar puur online gamen zoals het bedoelt is.

Wat Microsoft nog meer met haar servers doet is alleen maar mooi meegenomen imo.
Pagina: 1 ... 36 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.