xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:13:
[...]
En hoezo dat, door middel van de 24hr Check-in (geen always online) kan er gegamed worden zonder discs, een grote vooruitgang, omdat mensen (waaronder ik) er gek van worden om maar steeds discs te wisselen.
en de DRM is gewoon een handige tool om die de devs ontlast, ze hoever er zelf niks meer voor te doen.
Xbox is bezig met een one machine multimedia centre, alles kan gekoppeld worden aan de X1 en zo wordt de X1 jou hub voor alle media, ik zie dit PS nog niet doen.
Wat je zegt de X1 doet zo goed als hetzelfde als de PS4, maar voegt daar een hoop multimedia aan toe, het is een gok van MS maar ik ben er vrij zeker van dat het het allemaal goed gaat lopen.
Speltip 1: download je games vanaf Live of PSN, als je zo ontzettend veel moeite met discs hebt (ik heb er nog nooit een gamer over horen klagen, maar dat kan aan mij liggen, geef mij maar lekker een bubbeltjes envelop die op releasedag op de mat valt met een dikke nieuwe game erin). Dit kan al zo een jaar of 8 hoor, maar je kan niet alles weten. Op de PS3, PS4 en Xbox 360 kun je dan zelfs zonder internet je singleplayer games doen, eureka.
En geen always online dus? Dus jij gaat na die check je netwerk kabel er weer uit trekken?
En hoezo worden devs ontlast? Ten eerste heeft een ontwikkelaar helemaal niks met DRM te maken, maar de uitgever des te meer. En ten tweede is het aan hen zelf om hier wel of niet iets voor op te zetten. Je doet alsof hier maanden aan werk in gaat zitten, als een uitgever al iets van een online pass in zal voeren.
En leuk hoor dat multimedia gebeuren, maar je hebt al apparaten die dat doen, genaamd PC's. En ook alle TV's doen het tegenwoordig. Daarnaast heb ik ook nog nooit een (console) gamer horen klagen dat hij multimedia functionaliteit op zijn console mist, maar ook dat kan aan mij liggen. Ik vind het nogal overdreven om dat next gen te noemen. Beide systemen komen verder met veel apps waarmee je films kunt huren, sport kunt kijken en muziek kunt luisteren (wat mij betreft gooien ze dit op beide systemen overboord, niemand zal een console halen voor de films, me dunkt). De X1 doet alleen de pass through van je settop box extra (wat ik niet wil, want mijn settop box zit met HDMI in mijn AV receiver, zodat ik dolby digital geluid over mijn speakers heb, of moet ik dan mijn decoder, X1 én receiver straks aan gaan zetten om TV te kijken?).