[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.894 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:59:
[...]
Het gaat er in de discussie meer om de vraag of de voordelen tegen de nadelen omwegen. Er is geen goed of fout.
Hier gaat het inderdaad om. Het gaat enerzijds om een beperking van hetgeen ten opzichte van de 360 mogelijk was, echter biedt het daarentegen verruiming van andere mogelijkheden. Ieder mag voor zich uitmaken wat voor hem of haar zwaarder weegt.

Mocht ik in een land wonen waar een goede werkende internetverbinding net zo wisselvallig is als het weer in Nederland van de afgelopen maand, dan kan ik me voorstellen dat deze beperking niet opweegt tegen de voordelen. Echter gezien dat in NL niet het geval is zie ik voornamelijk de voordelen. En ja, liever had ik alleen de verruimde mogelijkheden en niet de beperkingen, dat lijkt me evident. :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
Dat gezeur over DRM is nu volgens mij wel besproken toch? Het gaat 60% vd tijd hier over de afgelopen dagen. Als dit de reden is om geen Xbox te kopen, ga dan lekker verder op de PS4 topic. Kunnen we het nu weer over andere dingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Jep, over Dead Rising 3 bijvoorbeeld! En over nog aan te kondigen launchtitels?

Iemand nog wilde geruchten gelezen over mogelijke launchtitels? :) Er zijn nog wel enkele evenementen (zie post van Martinspire ergens in dit topic) waarop nog wat launchtitels aangekondigd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:08:
[...]

Ik heb er geen problemen mee om connected te zijn, maar ik hoor geen goede redenen van MS om er voor te kiezen.. Daarom dat ik in deze mijn standpunten tegen de keuzes van MS neem..
Het zonder extra kosten delen van alle spellen tussen 10 personen is een reden. Het altijd overal bij je spellen kunnen ook. Dat ik gewoon een spel wat een vriend heeft gekocht in Groningen, dezelfde dag gewoon kan opstarten op mijn eigen One is dat ook.

Dat is de reden van de 24 uur check, mag je zelf bepalen of dat een goede ruil is, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Het zonder extra kosten delen van alle spellen tussen 10 personen is een reden. Het altijd overal bij je spellen kunnen ook. Dat ik gewoon een spel wat een vriend heeft gekocht in Groningen, dezelfde dag gewoon kan opstarten op mijn eigen One is dat ook.

Dat is de reden van de 24 uur check, mag je zelf bepalen of dat een goede ruil is, of niet.
En ook de DRM, zonder discs is er geen andere manier om te controleren of jij wel de de eigenaar bent van de game, of dat je m hebt verkocht of weggegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Maar je kan hem slechts met een andere Xbox delen en niet tegelijk dezelfde game spelen toch?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Mr Ton schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:40:
[...]

Maar je kan hem slechts met een andere Xbox delen en niet tegelijk dezelfde game spelen toch?
Nope, je kunt je library delen met 10 mensen, en je kunt de game delen, alleen niet multiplayer, co-op blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

uchiha tijntje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:21:
Jep, over Dead Rising 3 bijvoorbeeld! En over nog aan te kondigen launchtitels?

Iemand nog wilde geruchten gelezen over mogelijke launchtitels? :) Er zijn nog wel enkele evenementen (zie post van Martinspire ergens in dit topic) waarop nog wat launchtitels aangekondigd kunnen worden.
Met Dead Rising 3 gaan ze volledig de verkeerde kant op. Het is een bruine, donkere, serieuze zombie game geworden. Wat het tegenovergestelde is van de originele Dead Rising games :(. De humor, kleuren en de rare wapens die je kon fabriceren, maakten Dead Rising een geweldige game voor mij. Nu gaan ze helaas de kant op van de bruine cover-shooters waar er tig van zijn :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Nope, je kunt je library delen met 10 mensen, en je kunt de game delen, alleen niet multiplayer, co-op blijkbaar wel.
Waattt? Dit is nieuws voor me?
Als ik een fysieke game koop, dan word deze ook digitaal beschikbaar in de Game Library gekoppeld aan mijn account waardoor ik deze ook zonder disc kan spelen + dat ik deze library kan delen met 10 vrienden die meer dan 30 dagen in mijn lijst staan?

Of mis ik 'the point' nu volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Waattt? Dit is nieuws voor me?
Als ik een fysieke game koop, dan word deze ook digitaal beschikbaar in de Game Library gekoppeld aan mijn account waardoor ik deze ook zonder disc kan spelen + dat ik deze library kan delen met 10 vrienden die meer dan 30 dagen in mijn lijst staan?

Of mis ik 'the point' nu volledig?
Niet zo zeer dat 30 dagen, je kunt 10 vrienden als family members aangeven, deze 10 hebben toegang tot jouw library.
de DRM is de reden voor de 24hr check-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Jerry schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Met Dead Rising 3 gaan ze volledig de verkeerde kant op. Het is een bruine, donkere, serieuze zombie game geworden. Wat het tegenovergestelde is van de originele Dead Rising games :(. De humor, kleuren en de rare wapens die je kon fabriceren, maakten Dead Rising een geweldige game voor mij. Nu gaan ze helaas de kant op van de bruine cover-shooters waar er tig van zijn :(.
Ik verwacht niet dat ze het komische overboord hebben gegooid en dat er nog steeds onvergetelijke bosses inzitten :) En mocht het toch veel serieuzer worden, dan blijft er volgens mij nog steeds een goede coop zombie game over :P. Wellicht haalt dat een keer een vriend van me over om een console aan te schaffen... Left for Dead is wel grappig, maar is het toch weer niet helemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Niet zo zeer dat 30 dagen, je kunt 10 vrienden als family members aangeven, deze 10 hebben toegang tot jouw library.
de DRM is de reden voor de 24hr check-in
Vanaf compleet andere Xbox One-apparaten, op compleet andere locaties? Daarbij is het dan ook nog eens zo dat je alleen de singleplayer en co-op van deze spellen kan spelen en dus geen MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Vanaf compleet andere Xbox One-apparaten, op compleet andere locaties? Daarbij is het dan ook nog eens zo dat je alleen de singleplayer en co-op van deze spellen kan spelen en dus geen MP?
Ja, een compleet andere xbox one, kilometers bij je vandaan.
en ik vind het al vet dat je SP en co-op kan uitlenen, dus dat geen gebruik kunnen maken van MP is een bijzaak.
maar je kunt zelf spelen én tegelijk iemand uit je family list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Ja, een compleet andere xbox one, kilometers bij je vandaan.
en ik vind het al vet dat je SP en co-op kan uitlenen, dus dat geen gebruik kunnen maken van MP is een bijzaak.
maar je kunt zelf spelen én tegelijk iemand uit je family list.
En co-op werkt wel online? (verkapte MP)
God, ik heb wat gemist de afgelopen weken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Wat bedoel je nou, sharing of lending? Want Microsoft bedoelt echt het laatste: je geeft de game in bruikleen aan iemand in die 10 personen grote familiegroep, en daarmee kun jij meteen NIET meer die game spelen. Het is niet zo dat 1 game gekocht kan worden door 1 persoon en die dan door 10 personen kan worden gespeeld omdat hij wordt 'gedeeld', dat is niet zo.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:08:
[...]

En co-op werkt wel online? (verkapte MP)
God, ik heb wat gemist de afgelopen weken haha
Dat is wat ik heb gehoord, hier verteld is, en wat Major Nelson verteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:09:
[...]
Het is niet zo dat 1 game gekocht kan worden door 1 persoon en die dan door 10 personen kan worden gespeeld omdat hij wordt 'gedeeld', dat is niet zo.
Dat is wel zo. Degene die hem heeft gekocht kan hem spelen, en iemand van de andere 10 ook. Zodra degene zijn Xbox uit zet, kan 1 van de andere hem opstarten.

Mooi he ;)

Kan mij die 24-uurscheck schelen, als je deze mogelijkheid erbij krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 16-06-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
[...]

Wat bedoel je nou, sharing of lending? Want Microsoft bedoelt echt het laatste: je geeft de game in bruikleen aan iemand in die 10 personen grote familiegroep, en daarmee kun jij meteen NIET meer die game spelen. Het is niet zo dat 1 game gekocht kan worden door 1 persoon en die dan door 10 personen kan worden gespeeld omdat hij wordt 'gedeeld', dat is niet zo.
Als ik het zo lees en hoor, dan is het zo dat wel degelijk 10 mensen toegang hebben tot de gehele library, het is alleen als in een echte bibliotheek, zodra een game uit de 'boekenkast' gehaald wordt en geleend wordt, dan is deze tijdelijk niet te lenen en moet je wachten totdat diegene het 'boek' weer terug de kast in zet (door middel van het stoppen van het spel of het uitzetten van de console). Wanneer jij het spel koopt en deze in de boekenkast zet, dan kun je gewoon alle opties benutten (SP, co-op en MP) én wanneer je maar wilt maar wanneer ik als lener het boek daarna uit de kast haal, dan is het alleen mogelijk om (SP en co-op) te benutten.

Volgens mij werkt dat uitlenen op die manier? En wat Major Nelson ook zet, naast dat de 24-uurs check-in bedoelt is voor DRM (ook al zegt hij dit niet) zal deze er ook expres zijn om te zorgen dat alle info over de library (wie, wat in de library heeft gezet of wie, wat heeft geleend) steeds in sync is met jouw eigen console.

[ Voor 3% gewijzigd door ProfoundValue op 16-06-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Niet voor het eerst:
Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
En:
Speaking to Penny-Arcade, Phil Spencer of Microsoft confirmed that the ten family members stated in the policy do not have to be true family members, but can include any ten people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Ik zie de Xbox One als stap in de richting van de toekomst van niet alleen gaming, maar een stap in de richting van next gen Home Entertainment waarin verschillende apparaten en divisies in 1 apparaat via 1 service samenkomen (overal, altijd/vaak bij al je content en bij die van je vrienden en familie komen is de toekomst) en 'I'm thrilled' om deel van deze volgende generatie uit te gaan maken. Naar mijn persoonlijke mening houdt Sony met de PS4 nog veel/teveel vast aan de huidige generatie van games (niet spec-wise maar qua services) en daar zijn de meeste mensen enorm blij mee omdat zij niet van verandering houden. Maar ik begin Microsoft te zien als de Apple van de console-gaming, vooruitstrevend met een visie op de toekomst en dat spreekt mij gewoon heel erg aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ik zie de PS4 ook meer als een PS3.2
Ze zorgen voor betere graphics, maar niet veel meer.
MS daarentegen durft risico's te nemen en echt nieuwe features toe te voegen, echt next-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
[...]

Nee dat bedoelt Microsoft niet. Jij selecteert 10 mensen als je "familieleden". Deze 10 mensen kunnen dan de games spelen die jij in je library hebt zitten. MAAR dit kan maar 1 persoon tegelijk, dus als wij 2 vrienden zouden zijn, en jij speelt mijn CoD dan gaat dat, maar een andere kan het dan wel niet spelen. Ikzelf wel nog. Dus we kunnen gerust met ons twee dan CoD spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:31:
[...]

Nee dat bedoelt Microsoft niet. Jij selecteert 10 mensen als je "familieleden". Deze 10 mensen kunnen dan de games spelen die jij in je library hebt zitten. MAAR dit kan maar 1 persoon tegelijk, dus als wij 2 vrienden zouden zijn, en jij speelt mijn CoD dan gaat dat, maar een andere kan het dan wel niet spelen. Ikzelf wel nog. Dus we kunnen gerust met ons twee dan CoD spelen
Dit is eigelijk best een interessant feature, als jij met een vriend Fifa wil spelen, zou je dus eigelijk maar 1 game nodig hebben. Al denk ik dat daar publishers een stokje voor steken tegen online play.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:31:
[...]

Tuurlijk, anders zou je met 10 man 1 game kopen, en dan samen spelen. dat gaat wel erg ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
any one of your family members can be playing from your shared library at a given time
Iedereen is nu al leuk aan het gamesharen geslagen, maar hoe gaat dat in de praktijk werken?

Het probleem zit in het any one. Zoals ik dit lees, mag er maar 1 tegelijk iets uit de bibliotheek lenen (naast de eigenaar) en daarna gaat de bibliotheek op slot.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld in een familie met meer Xbox Ones? Een gezin met 3 Xboxen komt misschien niet zo snel voor, maar ik kan op dit moment wel aan 4 neefjes - uit meer dan 1 huishouden - ieder 1 spel (fysiek) uitlenen. En die kunnen ze alle 4 tegelijk op hun eigen X360 spelen.
In deze nieuwe situatie kan er maar 1 tegelijk spelen. Wie gaat regelen dat iedereen aan de beurt komt?

Ik voorzie een familieruzie... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Tja, het zijn op dit moment allemaal speculaties, het is wachten op een duidelijke, visuele presentatie van MS om opheldering te geven hoe het precies gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:23
MartijnS72 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:03:
[...]

Iedereen is nu al leuk aan het gamesharen geslagen, maar hoe gaat dat in de praktijk werken?

Het probleem zit in het any one. Zoals ik dit lees, mag er maar 1 tegelijk iets uit de bibliotheek lenen (naast de eigenaar) en daarna gaat de bibliotheek op slot.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld in een familie met meer Xbox Ones? Een gezin met 3 Xboxen komt misschien niet zo snel voor, maar ik kan op dit moment wel aan 4 neefjes - uit meer dan 1 huishouden - ieder 1 spel (fysiek) uitlenen. En die kunnen ze alle 4 tegelijk op hun eigen X360 spelen.
In deze nieuwe situatie kan er maar 1 tegelijk spelen. Wie gaat regelen dat iedereen aan de beurt komt?

Ik voorzie een familieruzie... >:)
Mag hopen dat als er onder de 10 gebruikers meer dan 1x het spel gekocht is het ook aan bijvoorbeeld 2 mensen tegelijk uitgeleend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

mats schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Mag hopen dat als er onder de 10 gebruikers meer dan 1x het spel gekocht is het ook aan bijvoorbeeld 2 mensen tegelijk uitgeleend kan worden.
Iedereen heeft dan een eigen library, dus dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mats schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Dan is natuurlijk ook zo.

De spellen van alle 10 de spelers zijn naar elkaar gedeeld en kunnen van elkaar worden gespeeld. Als persoon 1 een spel van persoon 2 aan het spelen is, dan kunnen de andere spelers op dat moment niet bij de spellen van persoon 2, maar wel bij de spellen van persoon 1 en de rest.

Als persoon 1, 3 en 5 Fifa 2012 hebben, betekent dat dus dat persoon 2, 4 en 6 daar ook bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
X-Fighter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:43:
[...]

Doet Sony eigenlijk ook aan rendering in de cloud? Want de hardware van de Xbox One is dan misschien minder goed dan die van de PS4, maar je moet altijd online zijn, dus developers kunnen zwaren maar tevens fantastisch mooie dingen gewoon laten renderen op de servers van Microsoft, dus wat maakt het uit dat de hardware minder goed is van de Xbox One?
Waarom denkt iedereen dat de XB1 dingen kan laten renderen in de cloud? Uit de post van een MS medewerker op pastebin, regel 41:

"THe original intention was to get all the Multiplayer servers not requiring 3rd party costs (Like EA shutting down game servers to cut costs), as well as taking all the games that servers hosted by the clients (Halo, etc), and have all that compute done in the cloud allowing more CPU cycles for gameplay. That will really expand what developers can do. Anything that doesn't need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That's huge."

De vetgedrukte zin lijkt mij vrij duidelijk uit te sluiten dat grafische bewerkingen zelf in de cloud kunnen plaatsvinden. Het gaat om andere zaken, waardoor er wellicht meer cycles op de XB1 overblijven om aan grafische pracht te besteden, maar of dat zoveel invloed zal hebben op de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:45
Inanna schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:15:
[...]
De vetgedrukte zin lijkt mij vrij duidelijk uit te sluiten dat grafische bewerkingen zelf in de cloud kunnen plaatsvinden. Het gaat om andere zaken, waardoor er wellicht meer cycles op de XB1 overblijven om aan grafische pracht te besteden, maar of dat zoveel invloed zal hebben op de beeldkwaliteit?
Je geeft het zelf al aan: "waardoor er wellicht meer cycles op de XB1 overblijven om aan grafische pracht te besteden". Hoeveel 'cycles' er overblijven is simpelweg nog niet te zeggen... Momenteel lijkt alles nog gewoon op de Xbox zelf gedaan te worden, mogelijk dat we over een paar jaar een heel deel van de berekeningen in 'the cloud' worden afgehandeld... Is afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Ik zie het grote probleem hier niet van? In de huidige maatschappij is er vrijwel ALTIJD en OVERAL (in de Westerse wereld) een internet-verbinding aanwezig. Wat is de moeilijkheid aan 1x per 24 uur online zijn?

Ik denk zelf eigenlijk dat ze hier niet eens mee bedoelen dat je iedere 24 uur een keer online moet zijn, maar in ieder geval wel dat iedere dag dat jij games wilt spelen op de Xbox One je in ieder geval 1x per 24 uur connectie moet hebben gemaakt met de server. Zeker met het oog op JTAG'ed Xboxen is dit denk ik wel een hele goeie zet geweest van Microsoft, zo verkleinen ze de kans op hackers en modded games ook meer ;)
Je bent verplicht hoe dan voor te zorgen dat de Xbox One is verbonden met het internet. Dat betekent verplicht hoe dan ook een extra investering voor ontsluiten van een verbinding, als is het WiFi. Dan nog staat zo'n console op de kinderkamer, want in de woonkamer wil ik rustig kunnen zitten. Betekent weer als de internet verbinding daar niet voldoende is, kosten.

Dan koop ik liever een PS4. Want het lenen van games is gewoon iets wat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Fermion schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:55:
[...]

Je bent verplicht hoe dan voor te zorgen dat de Xbox One is verbonden met het internet. Dat betekent verplicht hoe dan ook een extra investering voor ontsluiten van een verbinding, als is het WiFi. Dan nog staat zo'n console op de kinderkamer, want in de woonkamer wil ik rustig kunnen zitten. Betekent weer als de internet verbinding daar niet voldoende is, kosten.

Dan koop ik liever een PS4. Want het lenen van games is gewoon iets wat normaal is.
Maar zoals je aangeeft gewoon wifi... Wie heeft dat nu niet in zijn huis en wel consoles en pc's :s
Het zijn vooral serieuze uitzonderingen vind ik die hier pech mee gaan hebben, maar daar moet dan ook geen rekening mee gehouden worden als andere dingen beter zijn. Gewoon mee gaan met de tijd, dan zijn al die "restricties" niet zo raar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Inanna schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:15:
Ik denk dan aan dingen als AI pathing en control, kan de cloud volledig doen, stuur path terug naar Xbox die enkel nog de path hoeft uit te voeren. Maar ook hoe elementen of objecten zouden vallen, kan allemaal berekend worden door de cloud en die stuurt enkel nog terug wat de xbox op scherm moet laten zien.

Neem nu bv die toren in BF4, gok nu dat dat ding altijd hetzelfde valt (scripted), maar in principe zou de cloud dus de berekeningen kunnen doen welk blok hoe en waar valt, stuurt het terug en het is scripted, maar dus elke keer anders.

Failsafe erin als de data niet op tijd komt en gewoon stukje prescripted doen, potentie heeft het zeker :)

Zou zoiets ook kunnen voor generated maps? In de oude tijd van CS has je ook zo'n compiler die alle licht/visibility berekeningen deed, zodat compiled de map optimaal zou draaien. Geen idee hoe dat vandaag de dag gaat, maar ze zouden dus aardig wat 'generated content' via de cloud kunnen laten aanmaken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fermion schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:55:
[...]
En laat dat nou eens veel makkelijker kunnen met een One, zelfs al woon je 200 kilometer uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:11:
[...]

En laat dat nou eens veel makkelijker kunnen met een One, zelfs al woon je 200 kilometer uit elkaar.
Tenzij die tweede persoon natuurlijk een download limiet heeft (ja, het bestaat nog). Dan wordt het iets ongemakkelijker, aangezien een game waarschijnlijk aardig wat GB zal zijn. Het zal er dus erg aan de persoon en situatie verschillen wat er makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Dat blijf je altijd houden... Ga gewoon uit van de gemiddelde gebruiker in NL en je hebt deze bezwaren niet... Want als we bij elke optie die gewoon prima te gebruiken is voor de gemiddelde gebruiker, van het ergste uitgaan. Dan kan ik ook aangeven dat je compleet afhankelijk bent van stroom... Zolang je geen stroom hebt kun je niet gamen... Zelfs niet eens SP games! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
@SinergyX & FabianXL:

Bedankt voor de antwoorden, maar dat was mijn vraag niet. Jullie voorbeelden had ik zelf ook al bedacht, ik wil echter weten hoe mensen tot de conclusie zijn gekomen dat een deel van het beeld in de cloud kan worden gerendered om zo de (marginaal, en voorlopig theoretisch) zwakkere prestaties ten opzichte van de PS4 teniet te doen. Dat bepaalde taken overlaten aan de cloud voordelen met zich meebrengt begrijp ik, ik begrijp alleen niet hoe sommigen de sprong naar renderen in de cloud hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
SinergyX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Ik denk dan aan dingen als AI pathing en control, kan de cloud volledig doen, stuur path terug naar Xbox die enkel nog de path hoeft uit te voeren. Maar ook hoe elementen of objecten zouden vallen, kan allemaal berekend worden door de cloud en die stuurt enkel nog terug wat de xbox op scherm moet laten zien.

Neem nu bv die toren in BF4, gok nu dat dat ding altijd hetzelfde valt (scripted), maar in principe zou de cloud dus de berekeningen kunnen doen welk blok hoe en waar valt, stuurt het terug en het is scripted, maar dus elke keer anders.

Failsafe erin als de data niet op tijd komt en gewoon stukje prescripted doen, potentie heeft het zeker :)

Zou zoiets ook kunnen voor generated maps? In de oude tijd van CS has je ook zo'n compiler die alle licht/visibility berekeningen deed, zodat compiled de map optimaal zou draaien. Geen idee hoe dat vandaag de dag gaat, maar ze zouden dus aardig wat 'generated content' via de cloud kunnen laten aanmaken.
Allemaal leuk en aardig, maar de XB1 is (nog) geen "always on" apparaat. Dit soort voorbeelden werken dus alleen in pure online games, waar je altijd online moet zijn. Voor single player games waar alleen de 1x per 24 uur authenticatie nodig is, heeft dit dus geen toegevoegde waarde en ben je aangewezen op de hardware in het apparaat zelf.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

voxxel schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:28:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar de XB1 is (nog) geen "always on" apparaat. Dit soort voorbeelden werken dus alleen in pure online games, waar je altijd online moet zijn. Voor single player games waar alleen de 1x per 24 uur authenticatie nodig is, heeft dit dus geen toegevoegde waarde en ben je aangewezen op de hardware in het apparaat zelf.
Nee, juist ook SP gaat er gebruik van maken. Ook SP games kunnen internet vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
[...]

Dat is puur afhankelijk van de keuze die een developer maakt. Net zoals voor sommige games in het begin van de 360 een HD noodzakelijk was. Dit zal dan resulteren in bijv. een icoontje op de achterzijde van het doosje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:35:
Nee, juist ook SP gaat er gebruik van maken. Ook SP games kunnen internet vereisen.
Maar dan loop je juist weer risico op Diablo III / Simcity-achtige taferelen. Mij niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:35:
[...]
Dan ben ik heel benieuwd hoe en in welke games. Als er realtime berekeningen gemaakt moeten worden, dan is het dus een online SP. Er zullen vast games komen die dat vereisen, maar ik denk voorlopig de minderheid. Bij Sim City werd ook geclaimed dat er server side berekeningen plaats vonden, dit bleek gewoon niet waar te zijn. Daarbij denk ik dat always on voorlopig nog wel een stukje gevoeliger ligt dan eens per 24 uur gezien wat recente voorbeelden ;)

Edit: Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor, maar ik zie dit voorlopig niet realiteit worden.

[ Voor 7% gewijzigd door voxxel op 16-06-2013 16:44 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:29:
Ik zie de PS4 ook meer als een PS3.2
Ze zorgen voor betere graphics, maar niet veel meer.
MS daarentegen durft risico's te nemen en echt nieuwe features toe te voegen, echt next-gen.
Ze zorgen voor next gen graphics en daaraan gekoppeld nieuwe game mechanics (betere AI, meer NPC's etc.) Net als de X1 dus. De rest van je post is redelijk lachwekkend. Always online aanprijzen en het next gen noemen, net als het DRM verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 16-06-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:26:
Ik zie de Xbox One als stap in de richting van de toekomst van niet alleen gaming, maar een stap in de richting van next gen Home Entertainment waarin verschillende apparaten en divisies in 1 apparaat via 1 service samenkomen (overal, altijd/vaak bij al je content en bij die van je vrienden en familie komen is de toekomst) en 'I'm thrilled' om deel van deze volgende generatie uit te gaan maken. Naar mijn persoonlijke mening houdt Sony met de PS4 nog veel/teveel vast aan de huidige generatie van games (niet spec-wise maar qua services) en daar zijn de meeste mensen enorm blij mee omdat zij niet van verandering houden. Maar ik begin Microsoft te zien als de Apple van de console-gaming, vooruitstrevend met een visie op de toekomst en dat spreekt mij gewoon heel erg aan ;)
ben ik deels met je eens maar dan zal er toch een industriële afspraak moeten komen en meer openheid mbt media formaten, legale verhuur en eigen content om te bekijken.

Dan zou dus ook de x1 als NAS moeten gaan dienen je dus je eigen filmcollectie daar op kan zetten, je eigen foto collectie en muziek collectie (in je eigen formaten ) maar ze beginnen al met een relatief te kleine harde schijf die niet zelf te vervangen is.

Heb zelf geheel de collectie van Flikken Maastricht op DVD maar ook in MKV formaat geript zodat ik die overal in huis kan bekijken .... dat gaat hem dus niet worden he :)

Evenals mijn foto collectie die heb ik in JPG staan maar ook in RAW ... kan deze dus alleen in JPG bekijken.

En wtf doe je op een Game beurs met de boodschap van all in one entertainment...dan moet je op de electronica expo gaan staan ofzo maar niet op een gamebeurs waar het om games draait maar je het ondertussen voor 90 procent over andere feiten hebt.

En hoezo entertainment als je regio lock hebt voor games en Blu Ray.... dan beperk je juist je doelgroep , Idee is goed alleen uitwerking heeft nogal wat haken en ogen.

Ik ga zelf deze ronde voor een ps4 , (heb nu de x360 ) en ben niet echt platform gebonden cq fanboy en ben dus zeer benieuwd hoe dit verder uitgepakt gaat worden zeker mbt Europa.

Amerika zal ze wel lukken maar de rest kan een pittige kluif worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
[...]

Je Xbox is toch zo goed als altijd in verbinding.

Achterin het spel, zal hij checken, of hij kan pingen naar de servers van MSFT. Zo niet dan doet hij verder met de kracht van de Xbox zelf. Zo wel, dan extra dingen via Microsoft servers. Maar dus ook bij single player games zal dit mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Gandalf68 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:17:
[...]

nog nooit zo'n ongefundeerd verhaal gehoord ! de architectuur om te onwikkelen is in grote lijnen gelijk aan de ps 4 en visa versa. Ontwikkelaars hebben het nog nooit zo (relatief ) gemakkelijk gehad, ik denk in dit geval dat Nintendo de vreemde eend in de bijt is...
Haha, thanks! Mee eens dat de onderliggende architectuur grotendeels gelijk is. Daarom zijn de verschillen juist goed te zien op andere vlakken. Ik zal het even uiteenzetten in een tabel.

xbox oneps4
graphicsDX11 (zelfde als op PC)OpenGL?
drmgeregeld door MSzelf doen (bijv online pass)
cloudgehost door MSgehost door dev
online gaminggehost door MSzelf thuis hosten of dev regelt gameservers

Natuurlijk, als jij een game maakt zonder cloud, drm of online gaming, dan heb je niet zoveel aan de diensten die MS extra aanbiedt, maar doe je dat wel dan is het fijn dat je gewoon van een goede infrastructuur gebruik kan maken en dat je het niet voor iedere game op hoeft te gaan zetten en in de lucht te houden (zie EA)!
Ik denk zelfs dat ze minder randzaken zoals jij het noemt nodig hebben bij de ps4 met hun open policy !
Hangt van de game af die je wilt maken of je die dingen wel/niet nodig hebt natuurlijk.

Dit is het hele punt van de X1. Ja de hardware mag dan grotendeels gelijk zijn, ja de X1 mag dan ietsje trager zijn, maar MS heeft met de randzaken om de X1 heen volgens mij gewoon een toolkit die voor developers gewoon erg handig gaat zijn in de toekomst. Waar MS een platform heeft neergezet om console gaming de toekomst in te helpen, heeft de PS4 gewoon "weer een console" gebouwd.
Gandalf68 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:11:
[...]

Dan zou dus ook de x1 als NAS moeten gaan dienen je dus je eigen filmcollectie daar op kan zetten, je eigen foto collectie en muziek collectie (in je eigen formaten ) maar ze beginnen al met een relatief te kleine harde schijf die niet zelf te vervangen is.
Je kan er zelf een externe schijf op aansluiten met USB3.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 16-06-2013 17:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
voxxel schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:42:
Dan ben ik heel benieuwd hoe en in welke games. Als er realtime berekeningen gemaakt moeten worden, dan is het dus een online SP. Er zullen vast games komen die dat vereisen, maar ik denk voorlopig de minderheid. Bij Sim City werd ook geclaimed dat er server side berekeningen plaats vonden, dit bleek gewoon niet waar te zijn. Daarbij denk ik dat always on voorlopig nog wel een stukje gevoeliger ligt dan eens per 24 uur gezien wat recente voorbeelden ;)

Edit: Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor, maar ik zie dit voorlopig niet realiteit worden.
Zie het als die PhysX kaarten, games draaien zonder, maar met zo'n ding, heeft je game gewoon iets meer features. Forza voor de AI settings (zonder internet draai je dus gewoon stock AI), en net zoals ik over BF4 voorbeeld gaf, krijg je dus een 'andere' ervaring dan zonder internet. Of content generation, offline via de CPU wat gewoon wat trager is, ben je online heb je mogelijk betere laadtijden.

Graphics zijn maar 1 aspect van de game, elk ander aspect van de game zou nog geboost kunnen worden via de cloud.

Het is allemaal glazenbol kijken, maar MS heeft al een compleet cloudcomputing, dus niet zoals bij SC dat het een verhaal of er uberhaubt wel servers zijn die iets kunnen berekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
vaagisdenaam schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Maar dan loop je juist weer risico op Diablo III / Simcity-achtige taferelen. Mij niet gezien!
Dat (en met vele MMO's) is te danken aan de het lage aantal gameservers voor die titels. En slecht testwerk.
Als Microsoft die taak overneemt, is de kans groot dat ze een veel groter serverpark aan het werk kunnen zetten wat ze ook nog eens goed kunnen schalen.

Xbox Live heeft inmiddels al wel bewezen op drukke momenten gewoon stabiel te zijn. Die heeft ook wat meer verkeer bij game-lanceringen in is dus niet te vergelijken met wat EA of Bizzard hebben doen falen.
Gandalf68 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:11:
[...]

ben ik deels met je eens maar dan zal er toch een industriële afspraak moeten komen en meer openheid mbt media formaten, legale verhuur en eigen content om te bekijken.

Heb zelf geheel de collectie van Flikken Maastricht op DVD maar ook in MKV formaat geript zodat ik die overal in huis kan bekijken .... dat gaat hem dus niet worden he :)

Evenals mijn foto collectie die heb ik in JPG staan maar ook in RAW ... kan deze dus alleen in JPG bekijken.

En wtf doe je op een Game beurs met de boodschap van all in one entertainment...dan moet je op de electronica expo gaan staan ofzo maar niet op een gamebeurs waar het om games draait maar je het ondertussen voor 90 procent over andere feiten hebt.

En hoezo entertainment als je regio lock hebt voor games en Blu Ray.... dan beperk je juist je doelgroep , Idee is goed alleen uitwerking heeft nogal wat haken en ogen.

Ik ga zelf deze ronde voor een ps4 , (heb nu de x360 ) en ben niet echt platform gebonden cq fanboy en ben dus zeer benieuwd hoe dit verder uitgepakt gaat worden zeker mbt Europa.

Amerika zal ze wel lukken maar de rest kan een pittige kluif worden !
Het is nog even afwachten wat voor formaten ondersteund worden, maar de standaard consumenten formats worden gewoon ondersteund. MKV is niet bepaald iets wat je op internet legaal download, dus wat dat betreft is het niet te verwachten dat het ondersteund wordt (out of the box). Wat echter niet wil zeggen dat er geen VLC of soortgelijke Windows-app geport kan worden. Er zit tenslotte een Windows Kernel in.

Verder hebben ze alleen op hun eigen "reveal" het gehad over de all-in-one en multifunctionaliteitseigenschappen (3x woordwaarde) van het apparaat. Op de E3 was het eigenlijk alleen Games Games Games. Prima toch?

Regio-lock heeft nog nooit uitgemaakt bij het pushen van een platform en dat zal het nu ook niet doen. Alleen als je op zoek bent naar de laagste prijzen heb je er last van, maar dat is ook geen common practice. Net als dat niet iedereen kortingsbonnen gebruikt of een combinatie van 30 verschillende kortingsbonnen maakt om maar 1 euro voor een pallet bier te betalen.

[ Voor 64% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2013 17:27 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:22:
Dat (en met vele MMO's) is te danken aan de het lage aantal gameservers voor die titels. En slecht testwerk.
Als Microsoft die taak overneemt, is de kans groot dat ze een veel groter serverpark aan het werk kunnen zetten wat ze ook nog eens goed kunnen schalen.

Xbox Live heeft inmiddels al wel bewezen op drukke momenten gewoon stabiel te zijn. Die heeft ook wat meer verkeer bij game-lanceringen in is dus niet te vergelijken met wat EA of Bizzard hebben doen falen.
Dat geloof ik wel, maar EA / Blizzard zijn ook niet de kleinste en hadden best wat servers neer kunnen knallen, maar hebben het geheel "onderschat". Ik wil het eerst zien, daarna geloven. En dat geldt net zo goed voor het PS4 netwerk, waarvoor ook betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
vaagisdenaam schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Dat geloof ik wel, maar EA / Blizzard zijn ook niet de kleinste en hadden best wat servers neer kunnen knallen, maar hebben het geheel "onderschat". Ik wil het eerst zien, daarna geloven. En dat geldt net zo goed voor het PS4 netwerk, waarvoor ook betaald moet worden.
Het onderschatten vind ik wel meevallen. Ze weten precies hoeveel games ze de winkel uit doen, maar ze zijn gewoon krenterig. Nu hebben ze aardig wat negatieve pr gekregen, maar dat was ook gewoon meer dan normaal. Anders heb je namelijk bij elke MMO dat het de eerste week gewoon echt naatje is, en daarna gewoon redelijk. Was met SWTOR ook zo. Het kost ze teveel. Dat probleem heb je bij MS minder omdat die per definitie al veel meer servers hebben. Sowieso hebben ze bij elke console die ze verkopen al die online verbinding nodig (ongeacht welke game ze spelen). Dus wat dat betreft moeten ze Xbox Live schalen, maar die is nu al redelijk capabel om vele miljoenen gamers te bedienen. Iets wat Simcity of Diablo alleen op het begin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zie nu opeens in dit topic de restrictie van mulitplayer games delen onder het family programma. Heeft iemand daar nog een bron van? De Microsoft FAQs en Xbox website hebben het niet over die restrictie. Er heeft genoeg FUD in dit topic gestaan inmiddels, dus een bron is wel fijn :p

Wired (meestal goed geïnformeerd) geeft aan:
Does the use of dedicated multiplayer servers increase the number of players that can play online together?
Yes. Although precise limits aren't known, the Xbox One should be able to handle 64-128 players. Battlefield fans will be pleased.
Dat zou mooi zijn :)

Overigens hoeft zoveel van mij ook niet, maar een speler of 40 op wat betere maps zou mooi zijn.

Saints Row 4 lijkt nu helemaal de weg kwijt trouwens :? Ik vond deel 1 en 2 leuker en beter dan GTA, maar sinds deel 3 ging het mis. Als ik nu deel 4 zie, laat ik die gewoon liever liggen: http://www.gametrailers.c...-iv-e3-2013--field-report

Jammer, deel 1 en 2 waren echt top.

[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 16-06-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
128 spelers online op de X1 op BF4, dat worden brute spellen . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Rockvee2 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:02:
128 spelers online op de X1 op BF4, dat worden brute spellen . :)
Ehm, het is gewoon 32 tegen 32 (ofwel 64) hoor. Op PC, 360 en PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:47:
[...]

Ze zorgen voor next gen graphics en daaraan gekoppeld nieuwe game mechanics (betere AI, meer NPC's etc.) Net als de X1 dus. De rest van je post is redelijk lachwekkend. Always online aanprijzen en het next gen noemen, net als het DRM verhaal.
En hoezo dat, door middel van de 24hr Check-in (geen always online) kan er gegamed worden zonder discs, een grote vooruitgang, omdat mensen (waaronder ik) er gek van worden om maar steeds discs te wisselen.
en de DRM is gewoon een handige tool om die de devs ontlast, ze hoever er zelf niks meer voor te doen.
Xbox is bezig met een one machine multimedia centre, alles kan gekoppeld worden aan de X1 en zo wordt de X1 jou hub voor alle media, ik zie dit PS nog niet doen.
Wat je zegt de X1 doet zo goed als hetzelfde als de PS4, maar voegt daar een hoop multimedia aan toe, het is een gok van MS maar ik ben er vrij zeker van dat het het allemaal goed gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:42:
Saints Row 4 lijkt nu helemaal de weg kwijt trouwens :? Ik vond deel 1 en 2 leuker en beter dan GTA, maar sinds deel 3 ging het mis. Als ik nu deel 4 zie, laat ik die gewoon liever liggen: http://www.gametrailers.c...-iv-e3-2013--field-report
Wtf did i just see?!? 8)7 Dit is wel het toppunt van het niet serieus nemen van jezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kolere wat is dat een bagger interview zeg, eerste 3 minuten is echt lomp gelul :X

Correctie, 6 minuten lomp gelul.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
xAnarchyBaS schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:13:
[...]

En hoezo dat, door middel van de 24hr Check-in (geen always online) kan er gegamed worden zonder discs, een grote vooruitgang, omdat mensen (waaronder ik) er gek van worden om maar steeds discs te wisselen.
en de DRM is gewoon een handige tool om die de devs ontlast, ze hoever er zelf niks meer voor te doen.
Xbox is bezig met een one machine multimedia centre, alles kan gekoppeld worden aan de X1 en zo wordt de X1 jou hub voor alle media, ik zie dit PS nog niet doen.
Wat je zegt de X1 doet zo goed als hetzelfde als de PS4, maar voegt daar een hoop multimedia aan toe, het is een gok van MS maar ik ben er vrij zeker van dat het het allemaal goed gaat lopen.
Speltip 1: download je games vanaf Live of PSN, als je zo ontzettend veel moeite met discs hebt (ik heb er nog nooit een gamer over horen klagen, maar dat kan aan mij liggen, geef mij maar lekker een bubbeltjes envelop die op releasedag op de mat valt met een dikke nieuwe game erin). Dit kan al zo een jaar of 8 hoor, maar je kan niet alles weten. Op de PS3, PS4 en Xbox 360 kun je dan zelfs zonder internet je singleplayer games doen, eureka.

En geen always online dus? Dus jij gaat na die check je netwerk kabel er weer uit trekken? :+

En hoezo worden devs ontlast? Ten eerste heeft een ontwikkelaar helemaal niks met DRM te maken, maar de uitgever des te meer. En ten tweede is het aan hen zelf om hier wel of niet iets voor op te zetten. Je doet alsof hier maanden aan werk in gaat zitten, als een uitgever al iets van een online pass in zal voeren.

En leuk hoor dat multimedia gebeuren, maar je hebt al apparaten die dat doen, genaamd PC's. En ook alle TV's doen het tegenwoordig. Daarnaast heb ik ook nog nooit een (console) gamer horen klagen dat hij multimedia functionaliteit op zijn console mist, maar ook dat kan aan mij liggen. Ik vind het nogal overdreven om dat next gen te noemen. Beide systemen komen verder met veel apps waarmee je films kunt huren, sport kunt kijken en muziek kunt luisteren (wat mij betreft gooien ze dit op beide systemen overboord, niemand zal een console halen voor de films, me dunkt). De X1 doet alleen de pass through van je settop box extra (wat ik niet wil, want mijn settop box zit met HDMI in mijn AV receiver, zodat ik dolby digital geluid over mijn speakers heb, of moet ik dan mijn decoder, X1 én receiver straks aan gaan zetten om TV te kijken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
En wat is de nieuwswaarde van je bericht? Alles wat je schrijft was al bekend en is voor een deel alleen maar gebaseerd op geruchten.

Als het je niet zint, koop dan lekker geen Xbox-One en laat anderen genieten van hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als je de discussie nu even terug leest, hoef je die vraag ook niet te stellen. En wat is er precies gebaseerd op geruchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:06:
Als je de discussie nu even terug leest, hoef je die vraag ook niet te stellen. En wat is er precies gebaseerd op geruchten?
Bram, even serieus, waarom heb je meer posts in het X1 topic dan in het PS4 topic gezien je overduidelijke voorkeur? Het lijkt alsof je op een kruistocht bent om je mening te verkondigen en zoveel mogelijk mensen die een x1 willen of voordelen zien in de keuzes die door MS zijn gemaakt te bekeren...

We weten de verschillende meningen en de voors en tegens. Als we die mening van je nou eens in de faq / OP opnemen, ben je dan blij en laat je mensen die hun positieve mening of hoop verkondigen in dit topic dan even met rust?

YouTube: Dead Rising 3 - E3 2013 Stage Demo

Nog een filmpje over Dead Rising 3, waarin ook kort wordt gesproken over de humor, gezien eerder in dit topic werd aangegeven dat het compleet de verkeerde kant in gaat. Ben wel benieuwd naar de eindbazen. Die waren in deel 1 wel hilarisch. :P

Filmpje gaat ook over het savesysteem etc. Er is een main stream mode, dat vooral ingaat op het verhaal en de main missies. Daarnaast is er ook een nightmare mode, waarin tijd een erg belangrijke rol speelt zoals in DR1 en dat je ook alleen maar kunt saven op bepaalde punten (wc's).

Ook coop met story progress voor zowel client als host.

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het beste is om posts van Bram gewoon te negeren, en op een normale manier verder te gaan in dit topic. Als iedereen dat nou gewoon doet, is het zo weer over :) Koning FUD regeert alleen als mensen de discussie in leven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Bram, even serieus, waarom heb je meer posts in het X1 topic dan in het PS4 topic gezien je overduidelijke voorkeur? Het lijkt alsof je op een kruistocht bent om je mening te verkondigen en zoveel mogelijk mensen die een x1 willen of voordelen zien in de keuzes die door MS zijn gemaakt te bekeren...

We weten de verschillende meningen en de voors en tegens. Als we die mening van je nou eens in de faq / OP opnemen, ben je dan blij en laat je mensen die hun positieve mening of hoop verkondigen in dit topic dan even met rust?
Dat geldt blijkbaar ook voor jou: lees de discussie even terug, kleine moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Nog een filmpje over Dead Rising 3, waarin ook kort wordt gesproken over de humor, gezien eerder in dit topic werd aangegeven dat het compleet de verkeerde kant in gaat. Ben wel benieuwd naar de eindbazen. Die waren in deel 1 wel hilarisch. :P

Filmpje gaat ook over het savesysteem etc. Er is een main stream mode, dat vooral ingaat op het verhaal en de main missies. Daarnaast is er ook een nightmare mode, waarin tijd een erg belangrijke rol speelt zoals in DR1 en dat je ook alleen maar kunt saven op bepaalde punten (wc's).

Ook coop met story progress voor zowel client als host.
Ziet er inderdaad wel goed uit :) Over de top natuurlijk, maar dat lijkt me ook de bedoeling. Zeker 1 om te delen met vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Laatst online: 10-09 23:07
leuk dat ze zeggen dat de 24 uur check is zodat je je games kan delen met je "family" maar dit is natuurlijk puur onzin hier is die check niet voor nodig alleen een registratie aan je acount. ik dat geval zou je dus kunnen kiezen om ipv deze check daarvoor te zeggen als je een disc van een game in je systeem doet en je hebt verbinding wordt deze direct gekopelt geen check voor nodig helemaal niks. het is ook nogal logisch dat als je meewil doen een dit family sharingje sowieso al xbox gold moet hebben en dus een connectie moet hebben om 1 na te gaan wat er in je vrienden hun libary staat en 2 om de game te downloaden. oftewel microsoft gebruikt naar mijn inziens dit gewoon als een excuus om het goed te laten lijken. waar ze beter voor een optie hadden kunnen kiezen als je dit wil doen dan moet je internet verbinding hebben komt toch een stuk consument vriendelijker over omdat je op deze manier niemand tot iets verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
medal schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:37:
leuk dat ze zeggen dat de 24 uur check is zodat je je games kan delen met je "family" maar dit is natuurlijk puur onzin hier is die check niet voor nodig alleen een registratie aan je acount. ik dat geval zou je dus kunnen kiezen om ipv deze check daarvoor te zeggen als je een disc van een game in je systeem doet en je hebt verbinding wordt deze direct gekopelt geen check voor nodig helemaal niks. het is ook nogal logisch dat als je meewil doen een dit family sharingje sowieso al xbox gold moet hebben en dus een connectie moet hebben om 1 na te gaan wat er in je vrienden hun libary staat en 2 om de game te downloaden. oftewel microsoft gebruikt naar mijn inziens dit gewoon als een excuus om het goed te laten lijken. waar ze beter voor een optie hadden kunnen kiezen als je dit wil doen dan moet je internet verbinding hebben komt toch een stuk consument vriendelijker over omdat je op deze manier niemand tot iets verplicht.
Je kan de game dus ook weer weg doen (verkopen of aan je vrienden geven), daarom moet die check gedaan worden en is enkel eenmalige registratie niet genoeg.

PS: Iets meer leestekens en alinea's zouden ervoor zorgen dat je post makkelijker te begrijpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Zonder die 24 uur check is het veel te riskant voor Microsoft om toe te staan dat je je hele game-library mag delen met 10 anderen.
Stel dat het een 1x per maand check was geweest, dan is ook maar 1x per maand na te gaan wie welke games uit je library gebruikt, en is het risico veel te groot dat of niemand het meer mag spelen, of meerdere mensen hetzelfde spel (wat dus alleen door jou betaald is) tegelijkertijd spelen.

Als je zou mogen kiezen, wat heb je dan liever:
  1. Je hele games library met 10 "familieleden" delen, zodat zij gratis jous spellen kunnen spelen (en jij die van hun), maar dan wel 1x per 24 uur online als je wilt spelen (wordt misschien nog opgerekt, en is alleen van toepassing op locale, single player games, want online multi-player moet je uiteraard voor online zijn...)
  2. Nooit online, maar dan ook nooit spellen uit de library van een ander mogen spelen.
Ik denk dat MS gelijk heeft, en de meeste mensen voor optie 1 zouden kiezen...
De meeste mensen willen toch al regelmatig online zijn, om achievements te verwerken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
xbox games worden toch standaard gekoppelt aan je xbox live acount dit houdt volgens mij gewoon in dat als je een nieuw spel koopt in disc form je hoedan ook 1x een connectie moet hebben.
zodra iemand anders de disc in ze xbox doet wordt deze op zijn acount geregistreerd en verwijdert van mijn acount.
hierdoor kan ik helemaal niet meer spelen en mijn vrienden ook niet, als je daarbij zegt dat om een game uit de libary van een "familie lid" je sowieso een internet verbinding en gold acount moet hebben.
hou je alleen over dat als ik geen verbinding maak met me xbox live en de disc weggeef ik gewoon alsnog kan spelen tot ik een verbinding maak.
oftewel mijn punt is dat het ook op andere manieren kan inplaats van deze drm optie want wees nou eerlijk er is niemand die ze console voor 1 game nooit meer op internet laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Moest hier toch wel erg om lachen
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aD0AVYZ_700b_v1.jpg

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het is echt bizar dat er allerlei registraties en online activaties nodig zijn om even een singleplayer game uit te lenen. Laat staan dat het mogelijk is om hem in te ruilen bij de gameshop 8)7

Ben benieuwd hoe dik de handleiding bij de X1 zal zijn, want het is nog nooit zo moeilijk geweest om een game te spelen en uit te wisselen :D Die zal je dus eerst eens een paar uur door moeten lezen voordat je überhaupt een game runnende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Bartjuh schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:34:
Het is echt bizar dat er allerlei registraties en online activaties nodig zijn om even een singleplayer game uit te lenen. Laat staan dat het mogelijk is om hem in te ruilen bij de gameshop 8)7

Ben benieuwd hoe dik de handleiding bij de X1 zal zijn, want het is nog nooit zo moeilijk geweest om een game te spelen en uit te wisselen :D Die zal je dus eerst eens een paar uur door moeten lezen voordat je überhaupt een game runnende hebt.
Ach het zal zijn weg langzaam wel gaan vinden als dat ding op de markt is.. Vergeet niet dat verkopen van games dev afhankelijk is..

EA kan beslissen verkoop maar..
MS heeft beslist dat dit alleen via apparte winkels kan die je game kunnen loskoppelen aan je account.

Daarnaast is het niet echt bizar dat een single player game gebruik kan maken van online servers.. Ik denk ook dat er steeds meer games zullen komen op het X1 platform dat geen puur single player meer hoeven te zijn, maar meer COOP games zijn. Of games die een gebruik maken van de cloud om je game on the fly aan te passen zodat een game alleen maar meer waarde kan hebben dan de huidige gen.. Als ik daar een game op medium en daarna op die hard heb gespeeld. Dan heb ik het spel wel uit gedaan en ben ik er klaar mee..

Door online functionaliteit te bieden en de dev je game wereld kan aanpassen. Dus ja het kan een voordeel zijn om verplicht online te zijn.. Maar nadeel is voor bepaalde groepen groter. Denk aan mensen die op schepen werken, mensen met een staan plaats op een camping e.d. Daar kan de X1 niet of moeilijk aangesloten worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

To_Tall schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:43:
[...]

Ach het zal zijn weg langzaam wel gaan vinden als dat ding op de markt is.. Vergeet niet dat verkopen van games dev afhankelijk is..

EA kan beslissen verkoop maar..
MS heeft beslist dat dit alleen via apparte winkels kan die je game kunnen loskoppelen aan je account.

Daarnaast is het niet echt bizar dat een single player game gebruik kan maken van online servers.. Ik denk ook dat er steeds meer games zullen komen op het X1 platform dat geen puur single player meer hoeven te zijn, maar meer COOP games zijn. Of games die een gebruik maken van de cloud om je game on the fly aan te passen zodat een game alleen maar meer waarde kan hebben dan de huidige gen.. Als ik daar een game op medium en daarna op die hard heb gespeeld. Dan heb ik het spel wel uit gedaan en ben ik er klaar mee..

Door online functionaliteit te bieden en de dev je game wereld kan aanpassen. Dus ja het kan een voordeel zijn om verplicht online te zijn.. Maar nadeel is voor bepaalde groepen groter. Denk aan mensen die op schepen werken, mensen met een staan plaats op een camping e.d. Daar kan de X1 niet of moeilijk aangesloten worden.
Maar nu lees ik dit en denk ik ja mooi al die verhalen over dynamische single player games (geloof niet echt in power of de cloud maar goed)
Als ik dat wil hang ik mijn X1 aan internet maar nee MS ''verplicht het''net ze nu eigenlijk xbox live gold ook verplichten :( Ja jou console moet online zijn 8)7 maar je mag niet eerder online gamen dan dat je ons 60 euro per jaar betaald |:( Denk dat daar de meeste mensen van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Mensen, ga nou niet ineens veel verwachten van dat cloud verhaal. Het is een erg handig systeem om je gameprofiel mee te kunnen nemen en overal bij je eigen games te kunnen. Maar denk niet dat er voorlopig allerlei dingen in de cloud gerenderd gaan worden en dan naar je X1 gestuurd worden, dat is puur een marketing praatje van Microsoft.

De Xbox One is zo'n krachtig apparaat dat ze dat de komende jaren echt nog niet nodig gaan hebben. En als ze er al over nadenken moet het of ook mogelijk zijn voor de PS4, of het gebeurd enkel en alleen bij titels die nooit geport zullen worden naar een ander systeem (en dat zijn er tegenwoordig maar heel weinig, en zie ik alleen maar minder worden). Het zal een maatregel zijn die pas genomen wordt als ze echt alles uit de console geperst hebben (zoals BF3 op de 360), en dan ook nog alleen bij een X1 exclusive (dan spreek ik mijn BF3 voorbeeld weer tegen :/).

Van mij mag Microsoft zich eens duidelijk uitspreken over hoe het family sharing systeem precies werkt want daar is erg veel onduidelijkheid over. Verder ben ik ook benieuwd naar de multimedia streaming functies. En naar de TV functies maar daar verwacht ik in Nederland niets van.

Is het al bekend wat voor geluidsformaten de X1 ondersteund? En de PS4?

[ Voor 34% gewijzigd door Mr Ton op 17-06-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
Inprincipe werkt de basis tv functie overal , Dit houdt namelijk alleenmaar in dat je je decoder via hdmi in aankan sluiten op je xbox waardoor je tv kan kijken als je die functie selecteert op je xbox,
Vervolgens als een vriend je uitnodigt voor een online game bv krijg je een melding in beeld en kan je daar direct opingaan en overschakelen naar die game.
Ook is het mogelijk om tijdens het game het beeld dat de decoder uitstuurt in een klein venster in de game te zetten ( picture in picture )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Tenzij je natuurlijk in de Verenigde Staten woont:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TIoxHFD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ramon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:44:
[...]

Tenzij je natuurlijk in de Verenigde Staten woont:
[afbeelding]
USA ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
[...]

Nog een filmpje over Dead Rising 3, waarin ook kort wordt gesproken over de humor, gezien eerder in dit topic werd aangegeven dat het compleet de verkeerde kant in gaat. Ben wel benieuwd naar de eindbazen. Die waren in deel 1 wel hilarisch.
Wait wut? Waren er eindbazen? Ik heb dat spel volgens mij nooit gesnapt 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Slaapje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:51:
[...]

Wait wut? Waren er eindbazen? Ik heb dat spel volgens mij nooit gesnapt 8)7
Haha. Ja het spel is wat vreemd opgezet, je kunt het 'uitspelen' door gewoon 7 uur lang op een dak te wachten :P.

Maar het heeft veel boss gevechten ja :P. En die zijn vaak ook erg komisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
beuker19 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:58:
[...]

Maar nu lees ik dit en denk ik ja mooi al die verhalen over dynamische single player games (geloof niet echt in power of de cloud maar goed)
Als ik dat wil hang ik mijn X1 aan internet maar nee MS ''verplicht het''net ze nu eigenlijk xbox live gold ook verplichten :( Ja jou console moet online zijn 8)7 maar je mag niet eerder online gamen dan dat je ons 60 euro per jaar betaald |:( Denk dat daar de meeste mensen van balen.
Tja ik denk dat de meeste 360 eigenaars al een XB live abbo hebben, want ook nu heb je dat al nodig voor online gaming.

Ik snap niet dat een hoop mensen blijven klagen over het always online gebeuren, de laatste keer dat ik overdag geen internet heb gehad via ziggo is echt 5 jaar geleden of zo, en dan nog was dat maar een uurtje ofzo.

Maar over die licenties, ik hoop dat ze een soort QR codes gaan gebruiken zodat de de keys via de Kinect camera kan lezen :D dat zou een hoop typen schelen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
uchiha tijntje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Haha. Ja het spel is wat vreemd opgezet, je kunt het 'uitspelen' door gewoon 7 uur lang op een dak te wachten :P.

Maar het heeft veel boss gevechten ja :P. En die zijn vaak ook erg komisch :)
Dat is wel heel raar opgezet, als je het uit kan spelen door te wachten op een dak :P
Ik heb alleen Dead Rising 2 gespeeld, maar vond er eerlijk gezegd weinig aan. Dat kwam vooral door die tijdsdruk die er achter zat, ik wil altijd alles gewoon op mijn eigen tempo doen, en heb een gruwelijke hekel aan een timer te hebben. Had op het laatste zoiets van, laat dat kind nou maar een zombie worden, dan ga ik lekker verder met lol hebben in het winkelcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

SnowDude schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:16:
Maar over die licenties, ik hoop dat ze een soort QR codes gaan gebruiken zodat de de keys via de Kinect camera kan lezen :D dat zou een hoop typen schelen.
Dat zou wel handig zijn, want aan dat typen heb ik een gruwelijke hekel, zelfs met chatpad.
of zou kinect al zo ver zijn dat je met een virtueel toetsenbord kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

xAnarchyBaS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Dat zou wel handig zijn, want aan dat typen heb ik een gruwelijke hekel, zelfs met chatpad.
of zou kinect al zo ver zijn dat je met een virtueel toetsenbord kunt werken.
De reden waarom ik codes altijd invoer via de xboxlive site op de PC. maar inscannen van qr of normale streepjescodes via kinect of smartglass zou wel zeer relaxed zijn inderdaad

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Bokkie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:33:
[...]

De reden waarom ik codes altijd invoer via de xboxlive site op de PC. maar inscannen van qr of normale streepjescodes via kinect of smartglass zou wel zeer relaxed zijn inderdaad
Alleen zou smartglass niet zo handig zijn, dan kun je in de winkel scannen, zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
xAnarchyBaS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Alleen zou smartglass niet zo handig zijn, dan kun je in de winkel scannen, zonder te betalen.
dan zou je de verpakking al moeten opendoen hé.. dat zou je nu ook al kunnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:39:
[...]

dan zou je de verpakking al moeten opendoen hé.. dat zou je nu ook al kunnen dan.
Het zou gewoon ideaal zijn: Nieuwe game gekocht, kom thuis: "Xbox aan", "scan nieuwe game", gewoon een kaartje ophouden en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

xAnarchyBaS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Het zou gewoon ideaal zijn: Nieuwe game gekocht, kom thuis: "Xbox aan", "scan nieuwe game", gewoon een kaartje ophouden en klaar.
Wat dacht je van, niewe game kopen, terwiijl je de winkel uitloopt, code inscannen met smartglass, terwijl je verder winkeld/naar huis gaat, wordt je game gedownload, Thuis komen, xbox aan en gaan met die banaan :)

Naast nadelen zijn er ook gewoon heel veel voordelen te zien, denk dat het wel 50/50 is, en dan komt het uit op het feit of je er mee kan leven om het zo maar te zeggen,

[ Voor 15% gewijzigd door Bokkie op 17-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
medal schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:26:
Inprincipe werkt de basis tv functie overal , Dit houdt namelijk alleenmaar in dat je je decoder via hdmi in aankan sluiten op je xbox waardoor je tv kan kijken als je die functie selecteert op je xbox,
Vervolgens als een vriend je uitnodigt voor een online game bv krijg je een melding in beeld en kan je daar direct opingaan en overschakelen naar die game.
Ook is het mogelijk om tijdens het game het beeld dat de decoder uitstuurt in een klein venster in de game te zetten ( picture in picture )
No shit Einstein

Ik doel natuurlijk op die extra features zoals een fantasy sports HUD over je live wedstrijd heen. Ik zie MIcrosoft in Europa niet in ieder afzonderlijk land om de tafel gaan met de bedrijven die de rechten hebben (misschien alleen de grote landen, zoals Frankrijk Duitsland UK), en al doen ze dat, fantasy sports achtige dingen zijn hier totaal niet populair. Ik denk dat we hier met een beetje geluk 'druk op de rode knop voor dit koppel met So You Think You Can Dance' krijgen, maar ook niet meer dan dat.

Het moet wel echt een grote meerwaarde bieden als ik altijd mijn Xbox aan ga zetten als ik TV zit te kijken. Als ik lekker met iemand TV zit te kijken zit ik echt niet te wachten op een message als 'iOwnNL is online' of 'IpwnU34 started playing BF3'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Metalkai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:18:
[...]

Dat is wel heel raar opgezet, als je het uit kan spelen door te wachten op een dak :P
Ik heb alleen Dead Rising 2 gespeeld, maar vond er eerlijk gezegd weinig aan. Dat kwam vooral door die tijdsdruk die er achter zat, ik wil altijd alles gewoon op mijn eigen tempo doen, en heb een gruwelijke hekel aan een timer te hebben. Had op het laatste zoiets van, laat dat kind nou maar een zombie worden, dan ga ik lekker verder met lol hebben in het winkelcentrum.
DR1 was juist zo opgezet dat je kon doen en laten wat je wilde. Wil je lol maken, dan ga je gewoon alle stores en foodcourts langs om de meest debiele kleren en wapens te zoeken waarmee je lekker zombies kunt killen. :P Dan had je ook geen last van de tijdsdruk. Echter kun je er ook voor kiezen om als mr good alles en iedereen proberen te redden. Dan had je wel last van de tijd, de moeilijkheidsgraad en het savesysteem, wat in sommige ogen debiel was :) Vond juist het savesysteem wel wat hebben, maakte het lekker spannend.

Ik hoop dat ze met DR3 in ieder geval een succes scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Geruchten dat de prijzen van X1 games veel hoger of lager zouden zijn, zijn nu de wereld uit geholpen.
Microsoft heeft verklaard dat prijzen van first party games gewoon $59,99 gaan kosten. Dit betekend vrijwel zeker dat third party games ook die prijs gaan krijgen.

Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Had ook niet veel anders verwacht. Indien de uitleg klopt die ik en meerdere mensen geven aan het sharen van je library dan vind ik het ook wel normale prijzen.

Ik heb al vaker aangegeven dat ik games niet te duur vind als je een vergelijking trekt naar vroegere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

Metalkai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:18:
[...]

DR2 zelf nooit gespeeld en DR1 kwam ik nooit echt in maar eigenlijk is het in sommige spellen best raar dat er qua verhaal een soort tijdsdruk is maar het echt niet uitmaakt wat je doet. Neem bv een Skyrim.

De wereld vergaat bijna maar je hebt nog wel voldoende tijd om voor tig anderen quests te doen, te trouwen, huisje bouwen (DLC) etc etc etc 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Heb nu onderhand wel alle filmpjes gezien van de E3. De meest indrukwekkende qua graphics en details is toch Tom Clancy's The Division. Dat ziet er echt goed uit. Helaas nog wel wachten tot ergens eind 2014 verwacht ik.

Welke game op de X1 kijken jullie het meest naar uit?

Bij de launch ikzelf naar BF4. Heb mezelf ontzettend vermaakt met BF3 en BF4 biedt toch echt wel een toegevoegde waarde voor de consoles, al is het maar alleen voor de 64 players ipv 24. Verder bij de launch Dead Rising 3 en wellicht ook Watch Dogs, maar voor die laatste moet ik ook wat meer gameplay zien, aangezien het redelijk repetitief kan worden.

Verder na de launch ga ik zeker voor Division en Titanfall, en wellicht via een share van een vriend van me Forza 5 :P

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-06-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
uchiha tijntje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:19:
Ik twijfel tussen Forza 5 en The Division

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Heb nu onderhand wel alle filmpjes gezien van de E3. De meest indrukwekkende qua graphics en details is toch Tom Clancy's The Division. Dat ziet er echt goed uit. Helaas nog wel wachten tot ergens eind 2014 verwacht ik.

The Division, BF4, Watch Dogs, Fifa 14 (GTA5 maar die komt pas een stuk later toch)

Mutliplatformmadness :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 17-06-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

The Division en Watchdogs, samen met toch wel BF4, en als het de X1 wordt ook Titanfall, gewoon omdat ik erg nieuwsgierig ben naar het produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
The Division, Titanfall, Watch Dogs, nieuwe Halo, Destiny :-)

Death Rising 3 lijkt me ook wel grappig..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Mr Ton schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:25:
[...]

The Division, BF4, Watch Dogs, Fifa 14 (GTA5 maar die komt pas een stuk later toch)

Mutliplatformmadness :+
Volgens mij komt GTA 5 formeel nog niet naar de next gen consoles?

@Metalkai. Ubisoft heeft ook dit jaar de E3 inderdaad weer verrast met hun games. :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-06-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
The Division was denk ik toch wel een grote verrassing voor vele (in een positieve zin). Ubisoft is lekker bezig qua games. Vorig jaar verraste ze iedereen al met Watch_Dogs, en nu doen ze het nog een keertje met The Division.
Titanfall wordt voor mij een PC game, aangezien ik FPS games niet op consoles kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
uchiha tijntje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Volgens mij komt GTA 5 formeel nog niet naar de next gen consoles?
GTA V staat voor mij nog als preorder voor de 360, heb ik wat te doen tot de X1 uitkomt :+

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Assassins Creed 4, Titanfall, Halo, BF4, detiny. Maar er kunnen nog afvallers komen, ik moet kijken naar de ontwikkeleingen. AC4 en F5 zijn iig gepreordered
Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.