[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.893 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:55:
[...]

Je kunt ook voor opruiende taal en andere misdragingen van Xbox Live tijdelijk verbannen worden. Het punt is dat je geen eigenaar meer bent van je eigen games. Herinner je je nog dat geval van iemand die op het EA-forum verbannen werd wegens kritiek en toen niet meer games op zijn Origin-account kon spelen? Dat kan je ook met de Xbox One gebeuren.
Ik denk ook dat er dan steeds meer tijdelijke bans komen, en minder permanente.
Wegens taalgebruik enz. Zal je een ban van een week krijgen bijvoorbeeld, terwijl voor modding wordt je langer of permanent verbannen.

[ Voor 12% gewijzigd door xAnarchyBaS op 15-06-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:48:
[...]

Artikel niet gelezen? Foto niet gezien?

[afbeelding]

Wie heel goed kijkt, ziet dat er in die PC-kast een videokaart zit waarop "NVIDIA GTX" in groene letters staat.

Hier is nog een nieuwtje:

[afbeelding]

Wie van Xbox Live tijdelijk of permanent verbannen wordt, raakt toegang tot al zijn games kwijt.
De dev kits zullen eerder gemaakt zijn dan de het definitieve model van de X1 :) Dus ja begrijpelijk dat ze de def kits daar neerzetten omdat die door en door getest zijn door de dev's.

Daarnaast zal de X1 software geemuleerd worden.. Dat kost processor kracht.. Dus ja daar heb je weer zwaarder hardware voor nodig dan als je het al op de uiteindelijke hardware zou laten draaien.

Sterker nog ik denk dat de prestaties van de dev kits net iets onder zullen doen dan de consol zelf :)

Vergeet ook niet dat een beta OS beter geupdate kan worden op een bestaand platform zoals windows 7 dan deze al embeded te maken waarbij de kans groot is dat de beta OS je machine bricked. Dan kan je beter nu een emulator hebben die je briked en kan herstellen vanaf een image dan je een volledig hele dure dev kit brikken..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
En jongens, het gaat over fucking Lococycle. Nou niet echt de meest boeiende game van de beurs 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:55:
Je kunt ook voor opruiende taal en andere misdragingen van Xbox Live tijdelijk verbannen worden. Het punt is dat je geen eigenaar meer bent van je eigen games. Herinner je je nog dat geval van iemand die op het EA-forum verbannen werd wegens kritiek en toen niet meer games op zijn Origin-account kon spelen? Dat kan je ook met de Xbox One gebeuren.
En ook met steam en ook met Blizzard en ook met Ubi, square, Trion, G1, frogster, hoelang zullen we door gaan? Ban = alles gerelateerd aan dat account pleite.

Mensen liepen juist hard te gillen dat ze alles onder 1 account willen hebben, best, maar dit is je risico.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

SinergyX schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:32:
[...]

En ook met steam en ook met Blizzard en ook met Ubi, square, Trion, G1, frogster, hoelang zullen we door gaan? Ban = alles gerelateerd aan dat account pleite.

Mensen liepen juist hard te gillen dat ze alles onder 1 account willen hebben, best, maar dit is je risico.
Nouja ideaal toch, dan moet je je gewoon leren gedragen en niet met hard of software liggen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Martinspire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:20:
En jongens, het gaat over fucking Lococycle. Nou niet echt de meest boeiende game van de beurs 8)7
Welk spel het is maakt in deze echt geen fuck uit hoor... of het nou Forza of Lococycle ( wat een naam :r ).

Maar dat het op pc hardware draaide vind ik verder ook totaal geen probleem, wel jammer voor AMD dat het een nVidia kaart is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Niet echt op steam krijg je je ban per game.
Het is niet zo dat je in CODmw1 gebanned word je mw2 niet meer kunt spelen.
Zou ook te gek voor woorden zijn dat je direct je account kwijt ben om 1 foutje 8)7

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
beuker19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Zou ook te gek voor woorden zijn dat je direct je account kwijt ben om 1 foutje 8)7
Als jij je dus danig misdraagd op Xbox Live en hoop mensen reporten je via Xbox live dan krijg je een aantal waarschuwingen. Tijdens die waarschuwingen als het niet ophoud kan het zijn dat MS controleerd wat je aan het doen bent.

Stop je niet met misdragen, krijg je een ban van MS Live.. Blijf je doorgaan als je weer terug ben kan je een permanente ban krijgen op je account. Of zelfs op je console..

Dus ja dan kan je geen enkel game meer spelen.

De vraag is eigenlijk mag dat zomaar? Je wordt dan eigenlijk beroofd van al je games.. Dus ja ik denk dat ze wel eea moeten gaan aanpassen op het bannen :)

Daarnaast zijn er ook bans geweest die niet terecht zijn.. Als dat zo is wordt je account hersteld maar daar kan maanden overheen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 15-06-2013 13:42 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ik denk dat er gewoon een wijziging komt in de terms and conditions, waar komt te staan dat bij bepaalde overtredingen van regels MS je mag bannen.
Niemand leest die dingen toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis585

@Xbox_NL zijn nieuw uitgekomen games voor de xbox one ook meteen beschikbaar als digitale download in de xbox Marketplace ?

Xbox Nederland ‏

Hoi @Dennis585, dat is nu nog niet bekend. We zullen dit zeker aangeven als hierin iets veranderd. We houden je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik dacht dat ze al gezegd hadden dat digitaal gelijk beschikbaar is als fysiek, maar daar is dus blijkbaar weer verandering in gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:08:
Ik dacht dat ze al gezegd hadden dat digitaal gelijk beschikbaar is als fysiek, maar daar is dus blijkbaar weer verandering in gekomen?
hopelijk was het een onbenul die er geen verstand van had/heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Xbox en Microsoft Nederland lijken al weinig te weten over de console, laat staan de support. Het was al gemeld dat ze meteen digitaal waren, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:11:
Xbox en Microsoft Nederland lijken al weinig te weten over de console, laat staan de support. Het was al gemeld dat ze meteen digitaal waren, dus daar zou ik me niet druk om maken.
heb je een officieele bron hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12:07
beuker19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Ik heb 3 banned steam accounts, kan ik echt niets meer mee ;)
(ok, reden ervoor is een andere discussie :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

To_Tall schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Als jij je dus danig misdraagd op Xbox Live en hoop mensen reporten je via Xbox live dan krijg je een aantal waarschuwingen. Tijdens die waarschuwingen als het niet ophoud kan het zijn dat MS controleerd wat je aan het doen bent.

Stop je niet met misdragen, krijg je een ban van MS Live.. Blijf je doorgaan als je weer terug ben kan je een permanente ban krijgen op je account. Of zelfs op je console..

Dus ja dan kan je geen enkel game meer spelen.

De vraag is eigenlijk mag dat zomaar? Je wordt dan eigenlijk beroofd van al je games.. Dus ja ik denk dat ze wel eea moeten gaan aanpassen op het bannen :)

Daarnaast zijn er ook bans geweest die niet terecht zijn.. Als dat zo is wordt je account hersteld maar daar kan maanden overheen gaan.
Op de 360 kan je dan nog wel je spellen (arcade/hardcopy) spelen, alleen heb je geen verbinding met live toch?
Lijkt me nogal een verschil met het eventuele aanstaande banbeleid waarbij je console op gaming gebied eigenlijk niks meer waard is. natuurlijk kan je nog wel blijven genieten van films op blu-ray :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Vrijdag schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Op de 360 kan je dan nog wel je spellen (arcade/hardcopy) spelen, alleen heb je geen verbinding met live toch?
Lijkt me nogal een verschil met het eventuele aanstaande banbeleid waarbij je console op gaming gebied eigenlijk niks meer waard is. natuurlijk kan je nog wel blijven genieten van films op blu-ray :+
Precies, daarom hoop ik dat men zich nog eens achter de oren krabt voordat ze besluiten iets stoms te doen.
Ik vind gamen op live leuk, maar het zeer kinderachtige gedrag van sommige spelers vind ik ronduit irritant en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Inmiddels ben ik persoonlijk wel overtuigt om voor de Xbox One te gaan. Ja het is een groot lomp ding en hij is duurder, maar het hele cloudverhaal vind ik erg mooi. Met de cloud kunnen game-developers dus niet alleen gameservers hosten (dus geen brakke thuishosted games meer of servers die EA na een jaar offline gooit) en savegames opslaan, maar ook persistent worlds bij houden waar je gewoon altijd ff kan inloggen om te checken hoe het gaat, en dan niet alleen op de xbox, maar ook op je Windows 8-apparaat of telefoon.

Wat ik mooi vind is dat ze dus iets wat bij MS heel goed kunnen (servers hosten) gebruiken om meerwaarde te creëren voor developers. Deze laatste groep kan zich daarmee richten op het maken van games en hoeft zich niet bezig te houden met het in de lucht houden van servers. Daarnaast zal het voor gamers ook een veel soepelere ervaring leveren qua (online) gaming. Waar online gaming dus niet enkel "multiplayer" is, maar ook het maken en bijhouden van een persistent, dynamische wereld die er enkel en alleen voor jou is.

Wat betreft de DRM, tja het is jammer, maar aan de andere kant was dit er ook al in meer-of-mindere mate: veel games hadden/hebben een online pass die je nodig had om online te kunnen, die games kon je dan niet meer doorverkopen, dus de nieuwe situatie zoals MS die creeert is goed! Hij biedt duidelijkheid; koop je een X1 dan wéét je hoe het zit en krijg je niet bij iedere game een nieuwe verrassing. Ook voor developers dit goed omdat ze dan geen tijd en geld meer hoeven te steken in het zelf ontwikkelen van een halfbrak DRM systeem maar dit gewoon aan MS kunnen overlaten.

Al met al denk ik dat het voor developers leuker en lonender zal zijn om voor de X1 te ontwikkelen dan voor de PS4, omdat ze dan meer tijd in de game zelf kunnen steken en zich minder met randzaken hoeven bezig te houden. Daardoor krijgen we betere games en meer inkomsten per game zouden misschien ook nog in de toekomst kunnen resulteren in een lagere prijs!

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 15-06-2013 15:26 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
positive thinking, lol

prijzen zullen echt niet goedkoper worden door je verhaal, zelf als was het waar dan gaat die winst gewoon in hun portemonnee :+ (zowel bij MS als Sony)

[ Voor 82% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ramon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:24:

Al met al denk ik dat het voor developers leuker en lonender zal zijn om voor de X1 te ontwikkelen dan voor de PS4, omdat ze dan meer tijd in de game zelf kunnen steken en zich minder met randzaken hoeven bezig te houden. Daardoor krijgen we betere games en meer inkomsten per game zouden misschien ook nog in de toekomst kunnen resulteren in een lagere prijs!
Tuurlijk jongen, dezelfde architectuur, waarbij van de ene de hardware beter is. Wat zal de voorkeur van de onafhankelijke dev zijn? :+

Welke randzaken? Er verandert weinig ten opzichte van nu.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 15-06-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel loslopen. EA heeft gezegd dat als er genoeg Wii U's verkocht worden ze gewoon weer voor de Wii U gaan ontwikkelen terwijl er van geen DRM sprake is bij Nintendo als het om schijfjes gaat.
Zijn er over een paar jaar 30 miljoen PS4's verkocht dan worden de games net zo goed voor die console ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:39:
[...]

Tuurlijk jongen, dezelfde architectuur, waarbij van de ene de hardware beter is. Wat zal de voorkeur van de onafhankelijke dev zijn? :+

Welke randzaken? Er verandert weinig ten opzichte van nu.
Doet Sony eigenlijk ook aan rendering in de cloud? Want de hardware van de Xbox One is dan misschien minder goed dan die van de PS4, maar je moet altijd online zijn, dus developers kunnen zwaren maar tevens fantastisch mooie dingen gewoon laten renderen op de servers van Microsoft, dus wat maakt het uit dat de hardware minder goed is van de Xbox One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Jullie doen net alsof developers "the man" zijn waar je zo mogelijk zo hard tegen moet schoppen. Je moet niet vergeten dat developers de games maken die jullie zo graag willen spelen. Als je deze in je pocket hebt (om wat voor reden dan ook) dan win je.

Daarnaast denk ik niet dat developers hun voorkeur voor een console baseren op kracht, want anders was de PS3 ook al veel populairder dan de xbox 360 geweest. Developers kijken vooral naar de beschikbare developer tools, grootte van de afzetmarkt, kosten om te porten etc. Wat betreft het laatste denk ik dat MS daar ook wel een voordeel heeft als de DirectX11 op de X1 lijkt op dat van Windows. De beschikbaarheid van DX11 op de console is ook weer gunstig voor het aantal DX11 games op Windows.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
bram1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:39:
[...]

Volgens mij zal de voorkeur voornamelijk gebaseerd worden op geld... Niet zozeer op de hardware. We zullen de 1e helft van 2014 moeten afwachten welk systeem met DRM, activation, etc. daarin het beste tot zijn recht komt voor de developers en uitgevers. Mocht de X1 daarin verliezen, dan is dat erg vervelend voor MS, maar ik denk qua beleid en implementatie niet onomkeerbaar. Mocht de PS4 daarin verliezen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ook zij een wijziging in hun beleid zullen doorvoeren. Dat lijkt mij iets moeilijker door te voeren... gezien ze nu ongelooflijk veel wind mee hebben juist omdat ze de keuze van MS volkomen belachelijk maken. Maarja Sony heeft wel vaker keuzes gemaakt die haaks stonden op eerder gedane beloften en mede systemsellers. :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2013 15:53 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Dat maakt allemaal niet zo heel erg veel meer uit als het aantal verkochte exemplaren van de xbone heel laag is. Een kleiner aantal verkochte consoles = een kleinere doelgroep voor de publishers/developers = een lager aantal verkochte games = lagere inkomsten = minder wil om te investeren in het ontwikkelen van games voor dat betreffende platform. En de stemming m.b.t. de xbone is momenteel erg negatief. En gamers hebben de keuze en hoeven zo'n ding niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
X-Fighter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:43:
[...] Want de hardware van de Xbox One is dan misschien minder goed dan die van de PS4, maar je moet altijd online zijn, dus developers kunnen zwaren maar tevens fantastisch mooie dingen gewoon laten renderen op de servers van Microsoft, dus wat maakt het uit dat de hardware minder goed is van de Xbox One?
Je hoeft helemaal niet online te zijn om een single player te kunnen spelen dus dat gaan ze al niet doen ;)
(1x per 24 uur laten checken)
Ramon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:46:
Jullie doen net alsof developers "the man" zijn waar je zo mogelijk zo hard tegen moet schoppen. Je moet niet vergeten dat developers de games maken die jullie zo graag willen spelen. Als je deze in je pocket hebt (om wat voor reden dan ook) dan win je.

Daarnaast denk ik niet dat developers hun voorkeur voor een console baseren op kracht, want anders was de PS3 ook al veel populairder dan de xbox 360 geweest. Developers kijken vooral naar de beschikbare developer tools, grootte van de afzetmarkt, kosten om te porten etc. Wat betreft het laatste denk ik dat MS daar ook wel een voordeel heeft als de DirectX11 op de X1 lijkt op dat van Windows. De beschikbaarheid van DX11 op de console is ook weer gunstig voor het aantal DX11 games op Windows.
De PS3 had een veel moeilijkere architectuur om er echt veel kracht uit te krijgen, deze is nu dezelfde als de XboxOne ;)
Je moet trouwens niet de devs in je pocket hebben, maar de publishers.. Die kunnen een spel helpen maken of breken omdat het niet genoeg geld ging opbrengen op de manier dat het spel fantastisch ging zijn..
Daarnaast is er al altijd OpenGl geweest op playstations dus daar zijn ze ook al gewent om mee te werken?

[ Voor 53% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Je hoeft helemaal niet online te zijn om een single player te kunnen spelen dus dat gaan ze al niet doen ;)
Je zegt nu twee compleet tegengestelde dingen:
- je hoeft niet online te zijn om single player te kunnen spelen
- 1x per 24 uur moet er een check worden uitgevoerd

Wat is juist? Want ik neem aan dat die check ook online moet worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
beantherio schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Je zegt nu twee compleet tegengestelde dingen:
- je hoeft niet online te zijn om single player te kunnen spelen
- 1x per 24 uur moet er een check worden uitgevoerd

Wat is juist? Want ik neem aan dat die check ook online moet worden uitgevoerd.
...
1x per 24 uur laten checken dan kan je internet terug uit en kan je die spellen spelen..
Waar spreek ik mijzelf tegen?

Het ging erom dat iemand zei dat de cloud zou gebruikt worden om de XboxOne te helpen, maar dat is niet mogelijk omdat je die spellen ook zonder internet kunt spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:10:
[...]

...
1x per 24 uur laten checken dan kan je internet terug uit en kan je die spellen spelen..
Waar spreek ik mijzelf tegen?
Die check kun je niet per briefkaart of telefoon uitvoeren maar enkel online. Je moet dus wel degelijk online zijn om SP te kunnen spelen. Op een Xbox One die niet aan het internet hangt kun je ook single player niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
[...]

Doet Sony eigenlijk ook aan rendering in de cloud? Want de hardware van de Xbox One is dan misschien minder goed dan die van de PS4, maar je moet altijd online zijn, dus developers kunnen zwaren maar tevens fantastisch mooie dingen gewoon laten renderen op de servers van Microsoft, dus wat maakt het uit dat de hardware minder goed is van de Xbox One?
Om even op je eerste vraag antwoord te geven, de PS4 heeft inderdaad ook de mogelijkheid om berekening uit te voeren op de cloud, in plaats van op het systeem zelf.
Source
beantherio schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:13:
[...]

Die check kun je niet per briefkaart of telefoon uitvoeren maar enkel online. Je moet dus wel degelijk online zijn om SP te kunnen spelen. Op een Xbox One die niet aan het internet hangt kun je ook single player niet spelen.
Dat kan dus wel. Zodra je inchecked heb, kan je het systeem voor 24 uur van het internet loskoppelen en zonder problemen spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Metalkai op 15-06-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
beantherio schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:13:
[...]
Wil je het nu gewoon niet begrijpen of ..?

eenmaal per dag (een minuut ofzo?) moet je je XboxOne laten checken/controleren bij de Servers van MS.
Als deze correct is dan kan je weer de xboxOne gebruiken voor 24 uur ZONDER internet.

Je staat in de ochtend op en zet je XboxOne aan met internet access en de xbox wordt automatisch gechecked, dan ga je een paar uur naar buiten of w/e en wanneer je terugkomt zie je dat je geen internet hebt door een storing bij je provider.. Dan kan je wel degelijk nog singleplayer spelen tot die 24 uur na de laatste check voorbij zijn. (wellicht dat die storing wel eerder zal over zijn :>)

Dit wil ook wel zeggen dat je op een plaats zonder internet, spellen nooit langer dan 24 uur na de laatste check kan spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nou ik denk dat Cloud gewoon 1 groot PR verhaal is geloof echt niet dat je er bijvoorbeeld betere AI of dynamische werelden krijgt.
Je hebt gewoon met te veel dingen rekening te houden
• Je Ping/internet verbinding
• Hardware
• Servers waar het op draait
• Communuctie tussen cloud het systeem

Nee het klinkt allemaal leuk maar geloof er geen flikker van.
Ze kunnen nu nog niet eens een bf3/COD game geheel lag vrij maken laat staan complete games in cloud/server beheren

@smokingcrop ik weet niet wat het hele always/1 x per 24/h on moet denken.
.
Ik persoonlijk denk als je van game wisselt of je de X1 opnieuw opstart je gewoon steeds verbinding moet maken met internet of dat nu elk uur is of 's morgens of 's avonds.
Wou eigenlijk nu wel een x duidelijkheid op dit punt :(
En de verhalen van dan maak ik even contact via mijn gsm of zo is echt bullshit.
Want stel er is een update van 1gb. ben je verplicht te updaten anders kun je als nog niet gamen.

[ Voor 33% gewijzigd door beuker19 op 15-06-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik kan me voorstellen dat sommige developers gewoon de keuze maken dat ze ook voor een SP gebruik maken van de cloud. Het is gewoon de keuze aan de developers. En deze keuze zal vooral gebaseerd worden op de toegevoegde waarde van de cloud.
beuker19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:
Nou ik denk dat Cloud gewoon 1 groot PR verhaal is geloof echt niet dat je er bijvoorbeeld betere AI of dynamische werelden krijgt.
• Hardware

Ze kunnen nu nog niet eens een bf3/COD game geheel lag vrij maken laat staan complete games in cloud/server beheren
Dat zullen we in november mee gaan maken :) Ben ook benieuwd naar hoe het in de praktijk uitpakt.

[ Voor 59% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:
Ik kan me voorstellen dat sommige developers gewoon de keuze maken dat ze ook voor een SP gebruik maken van de cloud. Het is gewoon de keuze aan de developers. En deze keuze zal vooral gebaseerd worden op de toegevoegde waarde van de cloud.

[...]

Dat zullen we in november mee gaan maken :)
Ik zou toch hopen dat het enkel voor MMORPG en evt. online gaming gebruikt zal worden... ik heb zelf straks dan wel 100/100Mbit glasvezel liggen maar stel je bent een SP game aan het spelen... valt je internet verbinding uit... "helaas moeten we deze game sessie onderbreken want uw SP ervaring heeft ook MS server capaciteit nodig"

Dan zou MS dus moeten vermelden bij games

Vereisten: 1x per 24 uur online check nodig want uw game heeft onze server nodig
Ps: u dient een verbinding te hebben met een lage ping met ten minste 50Mbit :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:16:
[...]

eenmaal per dag (een minuut ofzo?) moet je je XboxOne laten checken/controleren bij de Servers van MS.
Als deze correct is dan kan je weer de xboxOne gebruiken voor 24 uur ZONDER internet.
Ik begrijp precies wat je bedoeld, maar het "woordspel" wat je probeert te spelen is natuurlijk een beetje flauwekul en niet echt op de praktijk gericht. Om eens in de 24 uur de check te kunnen doen moet je ook online zijn. Dat de verbinding maar 1 moment op de dag gebruikt wordt is bijzaak: je moet online zijn om dat moment mogelijk te maken. Je kunt dus geen single player games spelen als je niet online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

beantherio schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:30:
[...]

Ik begrijp precies wat je bedoeld, maar het "woordspel" wat je probeert te spelen is natuurlijk een beetje flauwekul en niet echt op de praktijk gericht. Om eens in de 24 uur de check te kunnen doen moet je ook online zijn. Dat de verbinding maar 1 moment op de dag gebruikt wordt is bijzaak: je moet online zijn om dat moment mogelijk te maken. Je kunt dus geen single player games spelen als je niet online bent.
Je formuleert het heel onhandig. Je kan het wel degelijk spelen als je niet online bent (zoals aangegeven, je kan 24 uur offline spelen nadat je 1 minuut online bent geweest). Wat je volgens mij probeert te zeggen (maar niet zegt), is dat je geen singleplayer games kan spelen als je Xbox One nooit online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
beantherio schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:30:
[...]
Je kunt dus geen single player games spelen als je niet online bent.
Ik denk dat het logisch is dat de console bij het aanbieden van een nieuwe game/opstarten van de game/console een check zal doen... vervolgens zou je IMO de verbinding eruit moeten kunnen trekken... dat zal wellicht in 99.5% van de tijd niet voorkomen... maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je provider een storing krijgt. 1x per 24 uur checken is nog geen 24/7 online moeten zijn.

Indien de check van de console reeds gedaan is, is het onwenselijk om nog steeds afhankelijk te zijn van de internetverbinding bij SP daar je dan bij een slechte/trage verbinding dus ALSNOG niet gewoon een SP game kan spelen. :X

Het gaat er niet zozeer om dat je hem log koppelt of niet... maar dat hij zonder constante verbinding wel gewoon SP moet KUNNEN spelen, uiteraard buiten de check om... indien je geen internet hebt en hij zeurt om een check dan zou je ook nog je telefoon tijdelijk kunnen gebruiken voor deze controle!

Edit: Buiten dat je wel/niet 24/7 online zou zijn of niet... indien de SP game de server NODIG heeft dan heb je met een 5Mbit verbinding een probleem... of wanneer je volop aan het downloaden bent... (of iemand anders waar je mee samenwoont/verbinding mee deelt. Al met al... Servers voor SP gebruiken = 8)7

Voor online zie het het om ping/internetsnelheids redenen ook niet echt zitten... leuk dat er 3x de capaciteit van de hardware in cloud aanwezig is... liever had ik gewoon 2x de hardware in de Xbox One zitten en niets in de Cloud! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 15-06-2013 16:43 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
beuker19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:
• Hardware

@smokingcrop ik weet niet wat het hele always/1 x per 24/h on moet denken.
.
Ik persoonlijk denk als je van game wisselt of je de X1 opnieuw opstart je gewoon steeds verbinding moet maken met internet of dat nu elk uur is of 's morgens of 's avonds.
Wou eigenlijk nu wel een x duidelijkheid op dit punt :(
En de verhalen van dan maak ik even contact via mijn gsm of zo is echt bullshit.
Want stel er is een update van 1gb. ben je verplicht te updaten anders kun je als nog niet gamen.
Ze gaan uit van een latency van 100ms voor cloudberekeningen (ofwel een ping van 100). Verder een snelheid van 1,5mb/s. Waar het om gaat is dat ze dus de berekening op de servers van MS doen en de uitslag wordt teruggestuurd. Veel berekeningen kunnen ze al op voorhand verwachten (zoals het instorten van de flat in BF4), waarbij ze naar iedereen dezelfde uitslag kunnen sturen zodat ie bij iedereen hetzelfde valt, maar toch elke game anders. Nou lijkt de instorting in bf4 wel vast te staan, maar het zou op zich ook dynamisch kunnen dan, zonder dat het een groot effect heeft op de performance van je xbox. Die berekend een statische val waarbij die val dus telkens een andere uitslag heeft die wordt aangeleverd door de cloud.

Snap je het nog?

Ook AI kun je dus beter laten inspelen op jouw acties omdat je op de achtergrond al rekening kunt houden met veel meer AI. Een open world game als Destiny zal daardoor beter kunnen bepalen wat voor vijanden hij in een gebied moet zetten omdat hij beter weet wat voor mensen er rondlopen (in plaats van level in 1 heeft AI van niveau 1 tot 4 en in lvl 2 heeft ai van niveau 5 tot 8, kun je dus hebben dat als er sterkere spelers rondlopen, de AI ook meeschaalt). Zelfs de acties van de AI kun je aanpassen aan de spelers die in de regio rondlopen als je weet wat voor abilities ze hebben. Hierdoor kun je de game makkelijker of moeilijker maken. Ook kun je hebben dat je niet meer zomaar random spawnende tegenstanders hebt wat je vaak ziet in een MMO, maar dat je ze vanuit een bepaalde locatie laat aanvallen, toegepast op de spelers die rondlopen.

Dat games als COD of BF3 lag hebben, komt omdat je bij COD speelt op peer2peer servers, waarbij een deel ook client-side registratie heeft (kogels bv) en bij BF3 heb je wel dedicated servers, maar ook een hybride client/serverside hitregistratie met daarbij ook nog eens een hele brakke voorspeller (jij ziet mensen animatie X voor actie X uitvoeren, terwijl ze eigenlijk animatie Y voor actie Y uitvoeren. Bovendien heb je soms dat als iemand een hogere ping heeft, de rest bij BF3 wordt meegeschaalt (of in ieder geval, zo lijkt het). Nee die, "updated netcode" was bij BF3 hard nodig. Je hebt alleen wel veel complexere data over je internet te verzenden dan met games van vroeger. Meer animaties, meer spelers, meer zaken als audio/physics, meer (dynamische) objecten, meer personalisatie in karakters e.d. waardoor het allemaal veel meer van je verbinding vraagt en de rotte appels zijn dan vaak ook snel te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Ja dat weet ik allemaal, maar het is dus zo dat zelfs als je single player speelt dat je toch wat rendering in de cloud kunt laten doen als je verbonden bent. Niet verbonden speel je ook gewoon maar dan minder goede belichting of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag en wat misschien voor andere ook wel interessant is om te weten. Kan ik wanneer ik een Xbox One koop mijn bestaande account zowel op mijn Xbox360 als op de One gebruiken?

Ik weet dat je hem kan overzetten van Xbox360 naar de One maar heb je er op je Xbox360 dan niets meer aan? Of moet je steeds je account recoveren als je van console switched?

Waarom wil ik dit, wanneer ik een One koop en nog niet veel spellen heb kan ik ondertussen ook nog op de xbox360 games spelen die ik heb liggen en Achievements halen. Daarnaast wil ik ook gewoon de Xbox Live Arcade games die ik met mijn account heb aangeschaft kunnen blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:03:
Wat ik me afvraag en wat misschien voor andere ook wel interessant is om te weten. Kan ik wanneer ik een Xbox One koop mijn bestaande account zowel op mijn Xbox360 als op de One gebruiken?

Ik weet dat je hem kan overzetten van Xbox360 naar de One maar heb je er op je Xbox360 dan niets meer aan? Of moet je steeds je account recoveren als je van console switched?

Waarom wil ik dit, wanneer ik een One koop en nog niet veel spellen heb kan ik ondertussen ook nog op de xbox360 games spelen die ik heb liggen en Achievements halen. Daarnaast wil ik ook gewoon de Xbox Live Arcade games die ik met mijn account heb aangeschaft kunnen blijven spelen.
Van wat ik heb gelezen is dat gewoon mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Hij doet mij een beetje aan die Beta-Max video recorders denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
BeerenburgCola schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:10:
Hij doet mij een beetje aan die Beta-Max video recorders denken...
Hmm mij totaal niet, dit ziet er veel gelikter uit, met dan dat mat zwart en het glossy achtig zwart. Veel strakker, simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Dat hele cloud verhaal daar zie ik het nut niet echt van in. Voor bepaalde dingen is het wel nuttig (in MMO's dingen door laten lopen, die Drivatar in Forza) maar het nut van dingen op de servers van Microsoft laten renderen en dan naar de X1 te sturen, nee. De nieuwe generatie consoles zijn zo krachtig, dergelijke hulpmiddelen hebben consoles echt nog lang niet nodig.
X-Fighter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:14:
[...]

Hmm mij totaal niet, dit ziet er veel gelikter uit, met dan dat mat zwart en het glossy achtig zwart. Veel strakker, simpel
Precies, mooie strakke console. Ziet er niet uit als een gameconsole maar dat heeft ook zn voordelen. Hij is wel groot, maar nog niet zo groot als de standaard AV receivers enzo, van mij hadden ze hem daarom wel wat groter en dunner mogen maken, maar al met al prima uiterlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr Ton op 15-06-2013 19:26 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ff over dat nieuwtje dat de xbox one demo kits op de e3 op high end Nvidia kaarten draaien... naar mijn indee is dit niet negatief nieuws maar misschien juist met een blik op op de nex nex gen wel een erg groot voordeel. Waarschijnlijk hadden ze op deze high end pc's gewoon de virtual machine draaien waar MS het al een tijdje over heeft. Dit zou ook betekenen dat ze met de BC voor de next next gen niet gebonden zijn aan speciale typen hardware want de software draait binnen die virtual machine die ze dan gewoon draaiend moeten krijgen? Verder erovernadenkend denk ik niet dat het zo makkelijk is want hardware data movers etc zijn lastig te programmeren als je die niet hebt op je nex next gen system.

Ik denk dat het hele cloud systeem van MS natuurlijk een mooi ding is maar gewoon meer in de lijn ligt met het grotere plan dat MS al een tijdje voort met haar office en windows paketten. Er zijn al meerdere sites en slimmeriken aan het kijken geweest naar de mogelijkheden van die cloud en in echt zaken waarmee de hardware achterstand op de PS4 in te halen is zijn er gewoon niet door beperkingen van het internet op het gebied van snelheid en (vooral) latency.

MS zou (net als alle anderen) graag hard willen roepen dat hun systeem het krachtigst is en dat hebben ze niet gedaan. Nee ze roepen iets over 5 billion transistors in de xbox en de cloud dat gewoon een serie servers is dat vooral data gaat opslaan. Als zoals Turn ten aangeeft de AI van de singleplayer is gebaseerd op speelstijl van andere gamers.. top! gaaf idee! Maar of dit betekend dat ze die serie opgeslagen algoritmes naar jou one sturen om in de engine te worden opgenomen of dat de one deze ai van de server af "streamt" daar zit nogal een verschil tussen en eerlijk gezegt weet ik niet of die laatste een voordeel gaat zijn ivm de eerder genoemde nadelen van internet.

Je hoeft ook geen einstein te zijn om te concluderen dat die hele cloud based gamecollectie per gamer niet on the stream op een andere xbox gespeeld kan worden. Daarvoor zul je toch echt eerst die (delen van de) game naar die andere xbox moeten downloaden voordat je xbox one de data kan afspelen. Op de PS3 (en 360 waarschijnlijk ook) is een dergelijk systeem allang in the works. log in bij een vriend zijn console, log in onder je eigen naam en download daar via je geschiedenis je game en speel hem verder via je op de cloud opgeslagen savedata. Groot verschil hier is dat alle games op de one ook digitaal zijn en op de PS3 nu die niet voor alles geld.

Maargoed wat ik probeer te zeggen is dat als alle geruchten waar zijn en de xbox nog weer een slukje minder krachtig is dan de ps4 de Cloud ze niet gaat redden door extra rekenkracht te brengen. Deze rekenkracht kan simpelweg niet snel genoeg naar je console worden gepompt om een verschil te gaan maken.

Maargoed we zullen zien... Als de xbox one bij battlefield 4 128 man tegenover elkaar zet terwijl de PS4 er 68 zou hebben in dezelfde game dan geef ik jullie direct gelijk. Helaas denk ik dat 80 pct van de cloud gebruikt word om licenses bij te houden en data te storen. Wat op zich al een mooie vooruitgang is tov de 360.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Alles wat we zeggen over cloud is teveel op dit moment, we weten het gewoon niet. Er zijn geen 300.000 (virtuele) servers (of 30.000) nodig voor licenties en opslag. Er zit dus een idee achter. Nou kan dat werken en mooi zijn, of totaal niet. Maar totdat de eerste games echt verschijnen, is elk woord verspeelde moeite. Het zijn de developers (liefst de multiplatformers) die straks kunnen vertellen of het helpt of niet.

Misschien blijkt volgend jaar dat het niets uitmaakt, misschien snappen we volgend jaar pas dat we een revolutie hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat voor grote evenementen krijgen we nu eigenlijk nog waar MS iets kan laten zien?
Ik weet er wel een paar, maar vraag me af wat daar nog bij komt:

Microsoft Build Developer Conference 2013 - 26, 27, 28 juni
offtopic:
Vind trouwens de announcementpagina wel erg geinig http://www.buildwindows.com/Announcement

Build is wel een beurs waar het altijd vooral om Windows gaat. Nu zal het vooral om Windows 8.1 gaan. Misschien wat RT en Windows Phone. Xbox is nog onzeker (al staat hij er wel bij). Het zou me niet verbazen als ze iets over Indie developing gaan melden, maar dat is dus niet zeker. Gezien er wel een Windows Kernel in zit, zou het me niet verbazen als we wel wat van apps te horen krijgen.

Microsoft Worldwide Partner Conference 2013 - 8, 9, 10, 11 juli 2013
Hoewel dit vooral om de zakelijke kant gaat, is het ook goed mogelijk dat ze meer over Xbox of Xbox Live gaan melden. Vorig jaar hadden ze wat leuke demo's over Windows 8 en de big-ass touchscreen van PerceptivePixel. Hele kleine kans dus, misschien niet bij de grote keynote maar zo her en der kan er wel iets gemeld worden natuurlijk.

Gamescom 2013 - (21) 22, 23, 24, 25 augustus
Volgens de laatste berichten lijkt het erop dat Microsoft ook op Gamescom groot uit gaat pakken. Ik weet niet of ze er nog een groot persevenement bij gaan doen zoals E3 (hebben ze voorheen niet gedaan en volgens mij Sony ook niet), maar het zou wel een moment kunnen zijn om even goed weer in het nieuws te komen. Zeker aangezien Sony nog niets los heeft gelaten over gamescom.

Tokio Games Show 2013 - (19, 20,) 21, 22 september
Deze beurs zal Sony waarschijnlijk wel gebruiken om groot uit te pakken. Maar Microsoft staat er ook altijd wel. Gezien het redelijk dicht voor de lancering van de consoles is, vraag ik me af wat hier nog voor nieuws gemeld kan worden, maar we zullen zien.

Launch Event ? November
Grote kans dat de lancering van de Xbox One ook weer een uitgebreid evenement heeft. Met Windows Phone 8 en Windows 8 hadden ze vorig jaar 2 grote evenementen. Dat zal nu niet anders zijn. Die waren trouwens in september en oktober. De lancering van de Microsoft Surface hadden ze bovendien op een deels afgehuurde Time Square in New York gedaan, dus dat was wel vet.

Verder komen zo geen evenementen in mijn gedachte op. CES (Consumer Electronics Show in Las Vegas) hebben we al gehad, net als GDC (Game Developers Conference). Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:54:
Wat voor grote evenementen krijgen we nu eigenlijk nog waar MS iets kan laten zien?
Ik weet er wel een paar, maar vraag me af wat daar nog bij komt:

Microsoft Build Developer Conference 2013 - 26, 27, 28 juni
offtopic:
Vind trouwens de announcementpagina wel erg geinig http://www.buildwindows.com/Announcement

Build is wel een beurs waar het altijd vooral om Windows gaat. Nu zal het vooral om Windows 8.1 gaan. Misschien wat RT en Windows Phone. Xbox is nog onzeker (al staat hij er wel bij). Het zou me niet verbazen als ze iets over Indie developing gaan melden, maar dat is dus niet zeker. Gezien er wel een Windows Kernel in zit, zou het me niet verbazen als we wel wat van apps te horen krijgen.

Microsoft Worldwide Partner Conference 2013 - 8, 9, 10, 11 juli 2013
Hoewel dit vooral om de zakelijke kant gaat, is het ook goed mogelijk dat ze meer over Xbox of Xbox Live gaan melden. Vorig jaar hadden ze wat leuke demo's over Windows 8 en de big-ass touchscreen van PerceptivePixel. Hele kleine kans dus, misschien niet bij de grote keynote maar zo her en der kan er wel iets gemeld worden natuurlijk.

Gamescom 2013 - (21) 22, 23, 24, 25 augustus
Volgens de laatste berichten lijkt het erop dat Microsoft ook op Gamescom groot uit gaat pakken. Ik weet niet of ze er nog een groot persevenement bij gaan doen zoals E3 (hebben ze voorheen niet gedaan en volgens mij Sony ook niet), maar het zou wel een moment kunnen zijn om even goed weer in het nieuws te komen. Zeker aangezien Sony nog niets los heeft gelaten over gamescom.

Tokio Games Show 2013 - (19, 20,) 21, 22 september
Deze beurs zal Sony waarschijnlijk wel gebruiken om groot uit te pakken. Maar Microsoft staat er ook altijd wel. Gezien het redelijk dicht voor de lancering van de consoles is, vraag ik me af wat hier nog voor nieuws gemeld kan worden, maar we zullen zien.

Launch Event ? November
Grote kans dat de lancering van de Xbox One ook weer een uitgebreid evenement heeft. Met Windows Phone 8 en Windows 8 hadden ze vorig jaar 2 grote evenementen. Dat zal nu niet anders zijn. Die waren trouwens in september en oktober. De lancering van de Microsoft Surface hadden ze bovendien op een deels afgehuurde Time Square in New York gedaan, dus dat was wel vet.

Verder komen zo geen evenementen in mijn gedachte op. CES (Consumer Electronics Show in Las Vegas) hebben we al gehad, net als GDC (Game Developers Conference). Iemand anders nog ideeën?
Denk niet dat ze op de tokyo game show staan :+
Misschien voor de Nederlandse Première het First look event :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Zou het maar erg vinden van Microsoft dat ze naar Tokyo gaan en de xbone dan maar eind 2014 zullen releasen daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24

nog nooit zo'n ongefundeerd verhaal gehoord ! de architectuur om te onwikkelen is in grote lijnen gelijk aan de ps 4 en visa versa. Ontwikkelaars hebben het nog nooit zo (relatief ) gemakkelijk gehad, ik denk in dit geval dat Nintendo de vreemde eend in de bijt is...

Ik denk zelfs dat ze minder randzaken zoals jij het noemt nodig hebben bij de ps4 met hun open policy ! Ik ga persoonlijk voor de ps4 (en heb nu een xbox 360 ) vanwege diverse redenen maar neemt absoluut niet weg dat de X1 ook goede games gaat afleveren. En daar draait het om.. als het aan mij lag (moet keuze's maken en heb geen miljoenen op; de bank ) kwamen ze er alle drie in... maar ja heb een huis, vrouw en kind te onderhouden he.

Pers. vindt ik het te veel op de amerikaanse markt gericht waar ik denk dat ze het best goed gaan doen ! maar een gezonde concurrentie kan nooit kwaad ! MIj zal je dus in beide kampen vinden :) En stiekem ben ik wel heeeeel benieuwd naar een nieuwe Zelda !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:20:
Zou het maar erg vinden van Microsoft dat ze naar Tokyo gaan en de xbone dan maar eind 2014 zullen releasen daar :+
Die is 5 en 6 oktober. Lijkt me ook wat laat. Natuurlijk is Microsoft niet groots aanwezig in Tokio, maar ook wel een beetje denk ik. Toch zijn ze daar geen launchgame dus zullen ze er ook niet echt veel te doen hebben. Maar het gaat erom dat ze er wel zijn en mogelijk iets over de Aziatische launch bekend maken (bv een datum)

Crap:
http://kotaku.com/microso...0-price-of-gami-513489951
Sidenote: artikel meld dat een Microsoft spokesperson dit bevestigd heeft en verder gaat het artikel over wat Sony nou gaat doen en inflatie stuff... :S

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2013 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Laatste dagen hebben we weinig goed nieuws gehoord uit het Microsoft kamp, maar ik denk dat dit is om de gemoederen wat te laten zakken. Ze gaan nu geen extra features bekend maken of extra in het licht zetten omdat die drm verhalen toch sterker zijn. Als je dan op een nieuwssite krijgt zou je ze alle twee naast elkaar zien en dat haalt de kracht weg van de nieuwigheden.

Ik denk dus dat Microsoft expres wacht tot mensen het al half zijn vergeten, en dan voor de launch nog heel veel extra in de verf gaan zetten. Nu denk ik wel dat er ook al iets gezegd gaat worden op Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Yep, ook dat doen ze allebei (Gaikai). Maar van wat ik nu lees, verwachten sommigen mensen heuze mirakels vanuit die cloud.
Ramon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:46:

Neen. PS3 was en is veel te ingewikkeld om voor te programmeren. Dat is de voornaamste reden. Op de 360 wel eens een game gezien die zich kan meten met The Last Of Us? Developers die multiplatform ontwikkelen gaan nu veel minder moeite krijgen hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:44:
Laatste dagen hebben we weinig goed nieuws gehoord uit het Microsoft kamp, maar ik denk dat dit is om de gemoederen wat te laten zakken. Ze gaan nu geen extra features bekend maken of extra in het licht zetten omdat die drm verhalen toch sterker zijn. Als je dan op een nieuwssite krijgt zou je ze alle twee naast elkaar zien en dat haalt de kracht weg van de nieuwigheden.

Ik denk dus dat Microsoft expres wacht tot mensen het al half zijn vergeten, en dan voor de launch nog heel veel extra in de verf gaan zetten. Nu denk ik wel dat er ook al iets gezegd gaat worden op Build
Mja ik denk dat ze nog wel wat aankondigingen hebben, maar met gamescom kunnen ze even in het nieuws komen zonder dat daar Sony direct bij zit.
Dr zal ook nog wel ergens in augustus of september een evenement over de X1 kunnen zijn, maar we missen nog wel wat launchgames volgens mij. Games die ze later nog laten zien.

Ze hebben wederom geen vlekkeloze beurs gehad, maar toch kun je niet zeggen dat ze een slechte beurs hebben gehad. Ze deden wat ze zeiden dat ze gingen doen en het lag nu vooral aan dat Sony dus geen DRM en lagere prijs heeft waardoor die veel positieve berichten kreeg. Misschien wisten ze dat al en hebben ze besloten om het verder rustig aan te doen en de games vooral aan het woord te laten.
bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Yep, ook dat doen ze allebei (Gaikai). Maar van wat ik nu lees, verwachten sommigen mensen heuze mirakels vanuit die cloud.

[...]

Neen. PS3 was en is veel te ingewikkeld om voor te programmeren. Dat is de voornaamste reden. Op de 360 wel eens een game gezien die zich kan meten met The Last Of Us? Developers die multiplatform ontwikkelen gaan nu veel minder moeite krijgen hetzelfde te doen.
De PS3 doet 230 GFlops en de 360 maar 77. (Komt vooral wegens een 7 threaded cpu vs een 3 threaded cpu) De 360 is ook altijd trager geweest, maar pas nu weten ze het met exclusives eruit te halen. Maar eigenlijk is dat al te laat want de volgende generatie dient zich aan.\

Overigens heeft ook de 360 al een soort eSram, maar is het eDRAM (iets trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:14:
[...]

Die is 5 en 6 oktober. Lijkt me ook wat laat. Natuurlijk is Microsoft niet groots aanwezig in Tokio, maar ook wel een beetje denk ik. Toch zijn ze daar geen launchgame dus zullen ze er ook niet echt veel te doen hebben. Maar het gaat erom dat ze er wel zijn en mogelijk iets over de Aziatische launch bekend maken (bv een datum)
Hoezo laat? Dan duurt het nog ruim een jaar daar.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Je staat in de ochtend op en zet je XboxOne aan met internet access en de xbox wordt automatisch gechecked, dan ga je een paar uur naar buiten of w/e en wanneer je terugkomt zie je dat je geen internet hebt door een storing bij je provider.. Dan kan je wel degelijk nog singleplayer spelen tot die 24 uur na de laatste check voorbij zijn. (wellicht dat die storing wel eerder zal over zijn :>)

Dit wil ook wel zeggen dat je op een plaats zonder internet, spellen nooit langer dan 24 uur na de laatste check kan spelen.
Ik moest het even met m'n eigen ogen zien dat hier de ekte fanboys zitten... maar hoe kun je zelfs dan nog dit verdedigen? De xbox aanzetten toevoegen aan je ochtend 'ritueel'? Lachwekkend. Ik maak me dan klaar voor m'n werk.. en als ik thuis kom wil ik dat ding eventueel ff aandrukken en bijvoorbeeld een stukje racen. Maar oh wacht.. m'n internet werkt niet. Nu kan ik heulemaal niets meer met m'n systeem van 500 euro. Hmmm!

En begrijp me niet verkeerd of zo. Ik heb altijd een Xbox gehad... maar dit gaat echt te ver. Ik zal Forza missen... en daar blijft t bij /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

MS gaat niet renderen in de cloud, er wordt NIETS gerenderd in de cloud. Doe eens wat wiskunde: 30fps, hoeveel ms is dat per frame, denk je? Hoeveel latency mag je dan maximaal hebben (want je moet heen EN terug naar 'the cloud') ?

Stel dat het toch gaat lukken in deze utopische wereld. Stel dat 1 miljoen users deze supergame gaan spelen. Dan moet men dus 1 miljoen rekenunits online hebben staan die allemaal binnen die latency blijven om de 'rendering' goed te laten verlopen. Aangezien de console dit offload naar 'de cloud', moet dit wel gaan om redelijk zwaar werk, immers, de console is ook weer niet zo zwak dat hij niets zelf kan. Dus er gaat redelijk wat data heen, er moet redelijk wat gerekend worden en dan moet er ook weer redelijk wat data terug. Tel daarbij op dat meerdere games dit supersysteem in 'de cloud' gaan gebruiken om superwerelden te renderen.

Windows Azure is een redelijk groot distributed systeem, maar zo groot nu ook weer niet.

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen nog zo slaafs achter deze marketing bullshit aanlopen... Het is op verschillende sites al met veel cijfertjes en rationeel inzicht ontkracht als niets anders dan 'marketing'. Keep dreaming.

Oh, nog een toegift voor degenen die de oogkleppen nog niet hebben afgedaan:
AngryJoe: Major Nelson XB1 Interview: YouTube: Xbox One AJ Interview w/ Major Nelson

;)

[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 16-06-2013 10:51 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Mja ik denk dat ze nog wel wat aankondigingen hebben, maar met gamescom kunnen ze even in het nieuws komen zonder dat daar Sony direct bij zit.
Dr zal ook nog wel ergens in augustus of september een evenement over de X1 kunnen zijn, maar we missen nog wel wat launchgames volgens mij. Games die ze later nog laten zien.

Ze hebben wederom geen vlekkeloze beurs gehad, maar toch kun je niet zeggen dat ze een slechte beurs hebben gehad. Ze deden wat ze zeiden dat ze gingen doen en het lag nu vooral aan dat Sony dus geen DRM en lagere prijs heeft waardoor die veel positieve berichten kreeg. Misschien wisten ze dat al en hebben ze besloten om het verder rustig aan te doen en de games vooral aan het woord te laten.

[...]

De PS3 doet 230 GFlops en de 360 maar 77. (Komt vooral wegens een 7 threaded cpu vs een 3 threaded cpu) De 360 is ook altijd trager geweest, maar pas nu weten ze het met exclusives eruit te halen. Maar eigenlijk is dat al te laat want de volgende generatie dient zich aan.\

Overigens heeft ook de 360 al een soort eSram, maar is het eDRAM (iets trager).
PS3 had dan ook een hele andere architectuur he, was lastig/moeilijk niet echt toegankelijk voor devs met het grootste gedeelte zelfs in het japans lol.
Ik denk dat de verschillen nu veeel sneller om de hoek zullen kijken, ongeveer dezelfde architectuur.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
trix0r schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Ik moest het even met m'n eigen ogen zien dat hier de ekte fanboys zitten... maar hoe kun je zelfs dan nog dit verdedigen? De xbox aanzetten toevoegen aan je ochtend 'ritueel'? Lachwekkend. Ik maak me dan klaar voor m'n werk.. en als ik thuis kom wil ik dat ding eventueel ff aandrukken en bijvoorbeeld een stukje racen. Maar oh wacht.. m'n internet werkt niet. Nu kan ik heulemaal niets meer met m'n systeem van 500 euro. Hmmm!

En begrijp me niet verkeerd of zo. Ik heb altijd een Xbox gehad... maar dit gaat echt te ver. Ik zal Forza missen... en daar blijft t bij /3
Het lijkt me stug dat je je console aan moet zetten om even te laten zien dat je er nog steeds bent... Volgens mij kan die dat prima in standby modus. Dus indien je internet inderdaad meer dan 24 uur down is, dan heb je wellicht een probleem.

Maar als dat zo is heb ik ook met mijn surface van 600 euro een probleem en met mijn smartphone van 650 euro ;) Dus wat dat betreft doen te veel mensen nu ineens alsof we op dit moment niet 'connected' zijn (jaja ik heb goed geluisterd naar de marketing taal :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Major Nelson beantwoordt vragen van Redditors: http://www.reddit.com/r/G...some_tough_drm_and_xbone/

Wellicht interessant voor degenen die nog dapper geloven in deze supermachine ;)
uchiha tijntje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:52:
[...]
Het lijkt me stug dat je je console aan moet zetten om even te laten zien dat je er nog steeds bent... Volgens mij kan die dat prima in standby modus. Dus indien je internet inderdaad meer dan 24 uur down is, dan heb je wellicht een probleem.
Probleem is dat wanneer jij hun servers niet kunt bereiken je OOK niet kunt spelen. Het is een kunstmatige horde die je moet nemen om een stukje hardware te gebruiken voor een single player, offline game.

[ Voor 55% gewijzigd door EfBe op 16-06-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Prima 1e zin, nutteloze 2e zin.

Het lijkt alsof men gewoon hoopt dat de X1 faalt en dat we alleen nog maar één normale next gen console over houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
ik koop ze allebei dus mij maakt niet uit welke beter is, maar wat ik niet begrijp is waarom de xbox one geen GDDR5 heeft?

Launch titels vind ik beter op xbox one. Ben benieuwd wie in de praktijk mooiere games gaat leveren als we kijken naar multi platforms.

OVerigens gaat de console die het eerst gehackt wordt de meest succesvolle worden.

[ Voor 14% gewijzigd door PacinoAllstars op 16-06-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik ga ze ook beiden kopen en ik hoop dat beide consoles geweldige games gaan opleveren. Het gaat tenslotte om het gamen. Bij velen gaat het echter over welke multinational de andere multinational inmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
EfBe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:54:
Major Nelson beantwoordt vragen van Redditors: http://www.reddit.com/r/G...some_tough_drm_and_xbone/

Wellicht interessant voor degenen die nog dapper geloven in deze supermachine ;)

[...]

Probleem is dat wanneer jij hun servers niet kunt bereiken je OOK niet kunt spelen. Het is een kunstmatige horde die je moet nemen om een stukje hardware te gebruiken voor een single player, offline game.
We weten al langer dat we zelfs geen single player kunnen spelen als we servers niet bereiken hoor. Je hebt je bijdrage geleverd, je wilt niets weten van de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
EfBe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:46:
[...]

MS gaat niet renderen in de cloud, er wordt NIETS gerenderd in de cloud. Doe eens wat wiskunde: 30fps, hoeveel ms is dat per frame, denk je? Hoeveel latency mag je dan maximaal hebben (want je moet heen EN terug naar 'the cloud') ?
Jij begrijpt het duidelijk niet, ze gaan niet ALLES renderen in de cloud he... Ze gaan gewoon extra power verschaffen voor dingen zoals belichting beter te voorzien. Wat denk je dat ze gaan doen met die 300.000 servers? Niets misschien? :D Ze gaan die gewoon laten draaien, en energie laten verbruiken en er wordt niets mee gedaan... Wacht maar tot Build deze maand, dan zul je wel merken wat er allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Dusss..... Dat de PS4 ook dingen in de cloud gaat doen en games gaat streamen via Gaikai is de beste uitvinding sinds het gesneden brood.... Maar de XBox One gaat wat datapakketjes heen en weer sturen dan is het een probleem, want daarvoor kan er nooit genoeg bandbreedte zijn.... Rrrright... 8)7

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:10:
ik koop ze allebei dus mij maakt niet uit welke beter is, maar wat ik niet begrijp is waarom de xbox one geen GDDR5 heeft?

Launch titels vind ik beter op xbox one. Ben benieuwd wie in de praktijk mooiere games gaat leveren als we kijken naar multi platforms.

OVerigens gaat de console die het eerst gehackt wordt de meest succesvolle worden.
Want? PS3 heeft tot nu toe meer units verkocht met 1 jaar minder, en is niet gehacked, itt de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
:'(
X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Jij begrijpt het duidelijk niet, ze gaan niet ALLES renderen in de cloud he... Ze gaan gewoon extra power verschaffen voor dingen zoals belichting beter te voorzien. Wat denk je dat ze gaan doen met die 300.000 servers? Niets misschien? :D Ze gaan die gewoon laten draaien, en energie laten verbruiken en er wordt niets mee gedaan... Wacht maar tot Build deze maand, dan zul je wel merken wat er allemaal mogelijk is.
Om online mee te spelen?

Edit: sorry, dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:26:
[...]
300K servers op azure, dat zijn geen fysieke servers maar VMs. Verder is wat men op Azure doet mbt websites, services etc. niet te vergelijken met wat men nodig heeft om 1miljoen+ consoles te ontlasten van zwaar rekenwerk.

En dat ik het niet snap. :D Gast, seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:32:
:'(
[...]

Om online mee te spelen?

Edit: sorry, dubbelpost.
300.000 om online te game? Ze hadden er maar 15.000 voor de 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

McBoom schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:30:
Dusss..... Dat de PS4 ook dingen in de cloud gaat doen en games gaat streamen via Gaikai is de beste uitvinding sinds het gesneden brood.... Maar de XBox One gaat wat datapakketjes heen en weer sturen dan is het een probleem, want daarvoor kan er nooit genoeg bandbreedte zijn.... Rrrright... 8)7
Gaikai gaat hele games streamen..er wordt dus niks berekend op de cloud maar de hele game wordt remote op een server gespeeld het enige wat jij doorgeeft zijn de controls. Dat hele cloud verhaal van MS is leuk maar nog niemand weet wat het gaat doen en hoeveel impact het gaat hebben. Het kan een mega voordeel zijn maar ook gewoon gebakken lucht en niks meer dan een PR gimmick.

Kan me niet voorstellen dat de devs belangrijke calcs op de cloud gaan doen, gewoonweg te veel variables (lag etc) waar ze dan rekening mee moeten houden.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Jumpiefox schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:33:
[...]

Gaikai gaat hele games streamen..er wordt dus niks berekend op de cloud maar de hele game wordt remote op een server gespeeld het enige wat jij doorgeeft zijn de controls. Dat hele cloud verhaal van MS is leuk maar nog niemand weet wat het gaat doen en hoeveel impact het gaat hebben. Het kan een mega voordeel zijn maar ook gewoon gebakken lucht en niks meer dan een PR gimmick.
Ik benoem de cloud en Gaikai ook afzonderlijk... Die beelden worden dan dus op de server gerenderd, maar die moeten dan ook naar je console gestreamd worden. Dat kost best wat bandbreedte. En die games renderen op een server, waar waarschijnlijk ook miljoenen op spelen kost ook nogal wat rekenkracht. We hebben het dan niet over een klein onderdeel van een game, maar een complete game ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
EfBe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:33:
[...]

300K servers op azure, dat zijn geen fysieke servers maar VMs. Verder is wat men op Azure doet mbt websites, services etc. niet te vergelijken met wat men nodig heeft om 1miljoen+ consoles te ontlasten van zwaar rekenwerk.
The software giant didn't discuss these plans in detail during the Xbox One unveiling earlier this week, but an Ars Technica interview with General Manager of Redmond Game Studios and Platforms Matt Booty sheds some light on the 300,000-server cloud architecture. Part of the server setup will be used to compute scenes in games. Booty explains that Microsoft is targeting areas that aren't sensitive to latency, a common complaint around cloud-powered games. "There are some things in a video game world, though, that don't necessarily need to be updated every frame or don't change that much in reaction to what's going on."

Part of the cloud processing could be focused on elements such as lighting in games. Booty describes a forest scene where light shines through trees, or a battlefield with fog. Both elements don't need to be updated in real time and can be processed in the background, while the controller remains responsive to the action parts of the game. "Those are perfect candidates for the console to offload that to the cloud—the cloud can do the heavy lifting, because you’ve got the ability to throw multiple devices at the problem in the cloud."
Wat denk je? Dat ze deze claims gaan maken en dat er niets van in huis komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Pr praat of een toegevoegde waarde. Volgens mij komen we er in november daadwerkelijk achter. Tot die tijd moeten we het doen met (ongefundeerde) meningen van mensen waarvan het glas halfvol is en mensen waarvan het glas halfleeg is :P

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Via Twitter verscheen het nieuws dat een Xbox One-speler die geband wordt, bijvoorbeeld vanwege racistische uitlatingen op Xbox Live, geen games meer zou kunnen spelen. Dit blijkt onjuist, Major Nelson, dé pr-man voor Xbox, heeft dit in een interview duidelijk gemaakt.

De ban heeft alleen betrekking op de mogelijkheid om online te gamen.
Ook weer opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Jumpiefox schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:33:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de devs belangrijke calcs op de cloud gaan doen, gewoonweg te veel variables (lag etc) waar ze dan rekening mee moeten houden.
Het kan prima voor het berekenen van de animaties. Hoe valt object A precies naar beneden (welke X, Y en Z coordinaten en welke rotatie hoort daarbij?) Dat kun je prima op de server laten berekenen, waarna de coordinaten worden verzonden. Ze zullen niet de snelle physics gaan berekenen in de cloud (een vallende steen) maar wel de grotere waarbij je er uiteindelijk gewoon een statische animatie van maakt die voor iedereen gelijk is.

Ik vind het echter bullshit om te zeggen dat je met een ping van 100 en een minimale snelheid van 1,5mbits niets kunt doorsturen. Dat is voor pure data prima. Nee, het zal geen hele texture zijn, maar dat is ook niet nodig. De bestandsgrootte van een game wordt voornamelijk door textures en audio bepaald. Een gemiddelde map is niet meer dan een boel coordinaten met een id naar de texture die erbij hoort en andere referenties. Daar heeft de server dan ook wel wat van opgeslagen waardoor het enige wat die pakketten bevatten de pure data hoeft te zijn. Een gemiddelde website is ook niet meer dan een paar (honderd) kb, soms mb. De grootste bulk wordt opgenomen door de plaatjes. Zelfs de javascripts zijn erg klein. Een server kan echter prima alles genereren zonder met plaatjes te hoeven werken en is daardoor een prima middel om dit soort berekeningen te doen.
Stel je zit in een game met 100 man en er stort een groot ruimteschip neer. Dat kun je dynamisch laten doen, maar dat kost aardig wat rekenkracht omdat de lighting telkens anders kan zijn op de objecten en je niet vooruit kunt kijken (of in ieder geval minder). Stel je laat dat ding op een server op de cloud dynamisch neerstorten. Die server gebruikt dan een stuk of 20 cores, heeft precies gezien wat er in de omgeving allemaal nog meer gebeurd en dus op het schip kan neerstorten of waar het schip terecht komt. De uitslag en de benodigde animatie (stappen) wordt dan naar de clients gestuurd waarbij het ruimteschip vervolgens ook nog onderdeel kan uitmaken van de map waar je je bevindt. Enige wat de console dan hoeft te doen is de animatie afspelen en de belichting erop te zetten wat een stuk makkelijker gaat omdat je weet waar hij precies heen gaat.

Je denkt denk ik te klein met wat je door gaat zenden. Ze gaan niet de gun die je vast hebt berekenen of een steen die naar beneden valt. Je moet het groter zien met meer AI, meer physics en een grotere impact op de game heeft. Die toren van BF4 kun je best dynamisch berekenen in de cloud om dat vervolgens door te sturen. Die animatie wordt op een bepaald moment getriggered maar dat gebeurd niet direct. De eerste paar seconden zie je hem heel weinig bewegen en kost dat dus weinig rekenkracht. Gat hij echter om, dan kun je de server laten berekenen welke brokstukken er vrijkomen en waar hij precies heen gaat vallen (grove richting is dan al wel bekend)

En voor de slimme reactie erboven over de onlinecheck. Je kunt de automatische check natuurlijk uitzetten (al zal ie altijd wel een poging doen als je begint met spelen denk ik), maar als je internet niet werkt als je thusi komt, heb je altijd nog eerder op de dag een check gehad.
Verder komt het maar heel sporadisch voor dat je internet er lang uit ligt (ergens binnen de 24 uur heb je altijd wel even een verbinding) en ik heb nog nooit gehad dat dan ook het mobiele netwerk plat ligt.

Tuurlijk kan het zijn dat we nu de cloud overschatten, maar de techniek gaat ook verder. Misschien dat er dit jaar nog wel wat beperkingen zijn, maar het jaar erop en het jaar daarop worden al wel weer nieuwe dingen verzonnen over wat ze wel en niet kunnen doen. Drivatar stelt eigenlijk weinig voor omdat die vooral lokaal berekend wordt en vervolgens via de server een paar parameters naar andere clients verzend. Toch vind ik dat wel een leuke toevoeging die wat originaliteit richting het gamen brengt. En ik dacht juist dat we daarvoor een nieuwe generatie krijgen? Om originelere games te spelen?

Wat ik met dat interview van AJ met Major Nelson wel hoorde is dat als je je library shared, je wel splitscreen samen kunt doen, ook al heb je maar 1 game :O

Ook heeft ie het erover dat als je je game wilt doorgeven, dat gewoon zonder disc kan. Alleen is vervolgens doorkopen niet mogelijk. Een game kan dus niet (zoals nu) bij 40 man terecht komen die uiteindelijk allemaal maar een euro hebben betaald. Grote kans dus dat een 2e hands game straks 50% is van de normale prijs. Je hebt maar maximaal 2 man die kunnen spelen en ze leggen dus allebei de helft in. Of misschien is ie iets goedkoper omdat je hem niet door kunt verkopen, maar je koopt al een 2e hands game en dan is dat dus bekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
uchiha tijntje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Maar als dat zo is heb ik ook met mijn surface van 600 euro een probleem en met mijn smartphone van 650 euro ;) Dus wat dat betreft doen te veel mensen nu ineens alsof we op dit moment niet 'connected' zijn (jaja ik heb goed geluisterd naar de marketing taal :+ )
Ik kan mijn tablet en smartphone prima gebruiken als ik geen internet heb.. Alleen de dingen die internet nodig hebben kunnen niet.. Ik kan nog spelletjes spelem, fotos maken, fotos kijken, etc, etc..

Maargoed.. Ik maak mijn keuze wel als beide consoles een tijdje uit zijn en wanneer alles duidelijk is en er ook daadwerkelijk gebruik van is gemaakt..

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 16-06-2013 11:57 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Want? PS3 heeft tot nu toe meer units verkocht met 1 jaar minder, en is niet gehacked, itt de 360.
ps3 niet gehackt, weliswaar later gehackt, maar zeker helemaal open.

Sterker nog met ps3 kan je gewoon online met gemodificeerde firmware, vandaar de vele aimbots met bf en cod op psonline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
X-Fighter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:39:
[...]
[...]
Wat denk je? Dat ze deze claims gaan maken en dat er niets van in huis komt?
Ik maak nu zo'n 20 jaar software voor MS platforms, dus ja, ik denk dat ze deze claims maken maar er niets van waar is, nl. het matcht niet met hoe jij het je voorstelt. Het is ook niet iets wat ze ineens hebben verzonnen. World of Warcraft is ook 'een cloud' met servers die een persistent state world beheren, zo moet je je dit ook voorstellen: MS heeft een resiment VMs die een _online-only_ game gaan beheren, de persistent world waarin je je als gamer beweegt gaan beheren, that's it. Geen hulp bij rendering, lighting en andere nonsense, daar is de latency veel te hoog voor en sorry, de hoeveelheid hardware die beschikbaar is 'in de cloud' veel te weinig (immers, er moet nog genoeg overblijven om apple's iCloud te draaien ;))

Maar dat wetende, wat is er dan anders met bv wat men nu al doet? Tegenwoordig heeft men geen dedicated servers die samenwerken om een persistent world te vormen, tenzij het een specifieke MMO is die een specifiek serverpark inricht. CoD multiplayer is bv peer-to-peer. Wat MS aanbiedt maakt het wellicht makkelijker instances te spawnen in Azure om een dedicated serverpark te emuleren en zo bv een multi-player game te maken die de persistent world van een MMO heeft zonder dat de gamedev veel servers moet kopen. Maar niemand zegt dat sony dat niet ook kan door bv aws instances te spawnen dmv een SDK. Azure is nl. niet de enige die cloudservices aanbiedt.

Hoe MS het vertelt op dit moment, dat de 'endless power of the cloud' game gfx gaan helpen zodat de console veel krachter is dan hij op papier lijkt, is pure marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:56:
[...]

ps3 niet gehackt, weliswaar later gehackt, maar zeker helemaal open.

Sterker nog met ps3 kan je gewoon online met gemodificeerde firmware, vandaar de vele aimbots met bf en cod op psonline.
Mja idd, wat er bij de 360 "gehacked" is, is de dvdspeler. Niet de console zelf. En later hebben ze (via solderen e.d.) wel de mogelijkheid gehad om het dashboard te veranderen, maar die consoles komen gewoon heel Xbox Live niet op. Daar waar Sony volgens mij helemaal geen controle doet?

@hierboven: ze hebben nergens gezegd dat e de GFX gaan boosten. Maar wel dat games interactiever worden, grootser en uitgebreider. Je kunt inderdaad niet alles in de cloud berekenen, maar wel veel dingen offloaden die daardoor dynamischer lijken of waar je inderdaad hebt dat het level op de server wordt gehost, waardoor daar gewoon meer mogelijk is.

Ook hebben ze al gemeld dat ze (vrijwel) alle games van dedicated servers gaan voorzien. Imo een groot voordeel voor de online-gamer.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Ik kan mijn tablet en smartphone prima gebruiken als ik geen internet heb.. Alleen de dingen die internet nodig hebben kunnen niet.. Ik kan nog spelletjes spelem, fotos maken, fotos kijken, etc, etc..

Maargoed.. Ik maak mijn keuze wel als beide consoles een tijdje uit zijn en wanneer alles duidelijk is en er ook daadwerkelijk gebruik van is gemaakt..
Wellicht gebruik je je smartphone en tablet anders dan mij, maar 90% van de apps die ik gebruik hebben internet nodig :). Als mijn internet down is, dan heb ik niets aan mijn smartphone of tablet. En het is niet zo dat je je X1 niet kunt gebruiken als je geen internet hebt. De gamefunctionaliteit is inderdaad weg indien je onverhoopt 24 uur geen internet hebt of de servers eruit liggen. Je kunt nog altijd films kijken, fotos kijken, etc. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aan de cloud fanaten, waarom is cloud nog een succes op pc; ) de nadelen zijn nog gewoon te groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
uchiha tijntje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Wellicht gebruik je je smartphone en tablet anders dan mij, maar 90% van de apps die ik gebruik hebben internet nodig :). Als mijn internet down is, dan heb ik niets aan mijn smartphone of tablet. En het is niet zo dat je je X1 niet kunt gebruiken als je geen internet hebt. De gamefunctionaliteit is inderdaad weg indien je onverhoopt 24 uur geen internet hebt of de servers eruit liggen. Je kunt nog altijd films kijken, fotos kijken, etc. O-)
Maar primair gezien moet je altijd kunnen gamen, ik koop geen gameconsole t.b.v. foto's en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Maar primair gezien moet je altijd kunnen gamen, ik koop geen gameconsole t.b.v. foto's en films.
Granted.. Als de telefoon zijn connectie kwijt is kun je niet bellen, wat dan weer de primaire functie van de telefoon is.

Maar dat neemt niet weg dat de smartphone veel meer functies overhoudt.
Sowieso is de vergelijking niet goed.. De functies van de telefoon die wegvallen zijn afhankelijk van de verbinding... Offline games op een gameconsole zijn in principe niet afhankelijk van een verbinding..
Die functie wordt bewust door MS weggehaald, terwijl die functie nog prima zou kunnen werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Granted.. Als de telefoon zijn connectie kwijt is kun je niet bellen, wat dan weer de primaire functie van de telefoon is.

Maar dat neemt niet weg dat de smartphone veel meer functies overhoudt.
Sowieso is de vergelijking niet goed.. De functies van de telefoon die wegvallen zijn afhankelijk van de verbinding... Offline games op een gameconsole zijn in principe niet afhankelijk van een verbinding..
Die functie wordt bewust door MS weggehaald, terwijl die functie nog prima zou kunnen werken..
Een telefoon zonder verbinding kan niet bellen, een console zonder verbinding kan niet gamen. Lijkt me een redelijke vergelijking al zijn we nu wel gewend te kunnen bellen zonder verbinding (als je het even toepast op console) :>

Ik denk echter dat zo'n gaming library best handig kan zijn. Als ik daardoor met een paar man telkens wat games kan proberen die 1 aanschaft om te kijken of het wat is...

Ik hoop verder dat ze ook wat trails toevoegen waarbij je gewoon een half uur kunt spelen om te kijken of je het wat vind, om het vervolgens aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Een telefoon zonder verbinding kan niet bellen, een console zonder verbinding kan niet gamen. Lijkt me een redelijke vergelijking al zijn we nu wel gewend te kunnen bellen zonder verbinding (als je het even toepast op console) :>

Ik denk echter dat zo'n gaming library best handig kan zijn. Als ik daardoor met een paar man telkens wat games kan proberen die 1 aanschaft om te kijken of het wat is...

Ik hoop verder dat ze ook wat trails toevoegen waarbij je gewoon een half uur kunt spelen om te kijken of je het wat vind, om het vervolgens aan te schaffen.
Nee.. Dat is geen goede vergelijking.. Een telefoon heeft een verbinding nodig om te bellen.. Een console heeft géén verbinding nodig om te gamen.. Een console heeft wel een verbinding nodig om online te gamen.

Het gaat dan even om de technische kant van het verhaal..

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 16-06-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Nee.. Dat is geen goede vergelijking.. Een telefoon heeft een verbinding nodig om te bellen.. Een console heeft géén verbinding nodig om te gamen.. Een console heeft wel een verbinding nodig om online te gamen.
Nee hoor. Van de next-gen consoles die eind dit jaar uitkomen, heeft 50% het wel nodig :+

Hoe moeilijk is het nou om het te accepteren :? Keuze is gemaakt klaar, koop een PS4 of One, gewoon wat je het beste past. Ik ga toch ook niet continu de nadelen van iOS bespreken als ik toch een Android ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
[...]

Vreemde vergelijking..

Een telefoon zonder verbinding kan inderdaad niet bellen, maar je kunt er nog steeds spelletjes op spelen.
Op mnijn SNES zonder verbinding kan ik nog steeds spelletjes spelen
Op mijn X360 zonder verbinding kan ik spelletjes spelen, maar niet online.
Op de X1 zonder verbinding kan ik... TV kijken, maar niet gamen.. Das toch vreemd?

Eigenlijk moet alleen de 'online' feature wegvallen als je geen verbinding hebt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Nee hoor. Van de next-gen consoles die eind dit jaar uitkomen, heeft 50% het wel nodig :+

Hoe moeilijk is het nou om het te accepteren :? Keuze is gemaakt klaar, koop een PS4 of One, gewoon wat je het beste past. Ik ga toch ook niet continu de nadelen van iOS bespreken als ik toch een Android ga kopen?
Technisch gezien is het mogelijk om te gamen op een console zonder verbinding.. Technisch gezien is het niet mogelijk om te bellen zonder verbinding.. Dus.. Geen goede vergelijking.

Ik denk dat veel mensen de nadelen blijven noemen, omdat de nadelen door sommige xbox fans niet worden erkent... Als ze zeggen, ja.. Balen dat het niet kan.. Dan is de discussie snel voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
[...]

Are you fucking kidding me? |:(
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Discussies... Daar is het forum voor bedoeld.
aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:54:
[...]
Ik denk dat veel mensen de nadelen blijven noemen, omdat de nadelen door sommige xbox fans niet worden erkent... Als ze zeggen, ja.. Balen dat het niet kan.. Dan is de discussie snel voorbij..
100% accuraat.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat valt er te erkennen?

De Xbox wil eens per 24 uur online, dat is een feit. In ruil daarvoor kan je spellen delen met 10 vrienden, en overal bij je eigen spellen komen.

Gebruik je die optie niet, ja, dan kan nhet irritant zijn om die 24 uurs check te hebben op die ene dag in de 3 jaar dat je misschien 24 uur geen internet hebt.
Vinand schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:55:
[...]

Discussies... Daar is het forum voor bedoeld.
Zeker, maar dit is nu de 14de keer dat deze discussie gehouden word in 3 weken tijd, veelal door dezelfde mensen.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 16-06-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:56:
Wat valt er te erkennen?

De Xbox wil eens per 24 uur online, dat is een feit. In ruil daarvoor kan je spellen delen met 10 vrienden, en overal bij je eigen spellen komen.

Gebruik je die optie niet, ja, dan kan nhet irritant zijn om die 24 uurs check te hebben op die ene dag in de 3 jaar dat je misschien 24 uur geen internet hebt.
Erkennen dat het vervelend is dat MS er voor kiest om offline gamen deels onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
aicaramba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:57:
[...]

Erkennen dat het vervelend is dat MS er voor kiest om offline gamen deels onmogelijk te maken.
We weten dat, maar we geven er niets om. Omdat we er vanuit gaan dat we amper offline komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Dat kan in sommige gevallen inderdaad bijzonder irritant zijn ja. Maar volgens mij ontkent niemand dat ;)

Het gaat er in de discussie meer om de vraag of de voordelen tegen de nadelen omwegen. Er is geen goed of fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[...]

Ik zie het grote probleem hier niet van? In de huidige maatschappij is er vrijwel ALTIJD en OVERAL (in de Westerse wereld) een internet-verbinding aanwezig. Wat is de moeilijkheid aan 1x per 24 uur online zijn?

Ik denk zelf eigenlijk dat ze hier niet eens mee bedoelen dat je iedere 24 uur een keer online moet zijn, maar in ieder geval wel dat iedere dag dat jij games wilt spelen op de Xbox One je in ieder geval 1x per 24 uur connectie moet hebben gemaakt met de server. Zeker met het oog op JTAG'ed Xboxen is dit denk ik wel een hele goeie zet geweest van Microsoft, zo verkleinen ze de kans op hackers en modded games ook meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
ProfoundValue schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Ik zie het grote probleem hier niet van? In de huidige maatschappij is er vrijwel ALTIJD en OVERAL (in de Westerse wereld) een internet-verbinding aanwezig. Wat is de moeilijkheid aan 1x per 24 uur online zijn?

Ik denk zelf eigenlijk dat ze hier niet eens mee bedoelen dat je iedere 24 uur een keer online moet zijn, maar in ieder geval wel dat iedere dag dat jij games wilt spelen op de Xbox One je in ieder geval 1x per 24 uur connectie moet hebben gemaakt met de server. Zeker met het oog op JTAG'ed Xboxen is dit denk ik wel een hele goeie zet geweest van Microsoft, zo verkleinen ze de kans op hackers en modded games ook meer ;)
Door het feit dat je Xbox toch in standby staat, ben je constant verbonden. Dus stel dat het internet weg zou vallen, dan zouden je 24u pas starten, dan wanneer het internet uitviel. Tegen dan is het al lang terug opgestart, dus het is niet echt een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:56:

Zeker, maar dit is nu de 14de keer dat deze discussie gehouden word in 3 weken tijd, veelal door dezelfde mensen.
Dezelfde mensen waar jij en onder andere Martin Spire ook onder zitten. Ik vind het dus raar dat je een oordeel trekt over zaken waar jij net zo schuldig aan bent.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:10:
Om hier even antwoord op te geven. Dit was een gok van Sony. Het was nog niet zeker dat ze 8GB aan GDDR5 zouden kunnen krijgen omdat de techniek nog in ontwikkeling was. Ze hoopten eigenlijk op 4GB.
Microsoft kon die gok niet maken, want met al de features die zij gepland hadden, hadden ze gewoon 8GB aan RAM nodig, en dus moest er vanaf het begin ontwikkeld worden met die 8GB.
Sony had dit probleem niet, dus hebben ze de gok kunnen nemen op GDDR5, wat voor hun dus goed uitgepakt heeft. De ontwikkeling van GDDR5 was sneller gegaan dan verwacht, dus konden ze zelfs 8GB nemen in plaats van 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik had afgelopen week ook even iets meer dan 24 uur geen (of heel sporadisch) internet. Dat was wel even lastig omdat ik aardig wat wilde volgen van de E3, maar ik heb prima via mn telefoon kunnen tetheren. Wel jammer dat die daarna snel door zn dataverkeer was, waardoor ik nu de rest van de maand op een prut-snelheid zit, maar zelfs die is voldoende om op xbox live te komen. Ik had even niet door dat ik filmpjes op youtube met 1080p kwaliteit zat te kijken :')

Anyways, 24 uur zonder internet in Nederland lijkt me wel een grote uitzondering en als je dat dan hebt dan heb je altijd nog wel je telefoon.

Sure het kán een hindernis zijn, maar ik denk dat het Nederlandse internet wel een uptime van 99% of meer heeft. Dan is een 24 uurs check helemaal geen probleem.

Ik denk dat deze discussie de komende maanden minimaal 1x per maand wel gevoerd zal worden. Dat is inderdaad hinderlijk, maar nu weten we toch nog niet hoe dat uit gaat pakken. En er wordt echt gigantisch veel slechte informatie verspreid, ook op de tweakers frontpage.

Maar ik zal straks of morgen de TS even updaten om de FAQ uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Dat kan in sommige gevallen inderdaad bijzonder irritant zijn ja. Maar volgens mij ontkent niemand dat ;)

Het gaat er in de discussie meer om de vraag of de voordelen tegen de nadelen omwegen. Er is geen goed of fout.
Ik heb het idee dat er bepaalde gebruikers zijn die zeggen dat niet offline gamen voor niemand een probleem is. En erg veel discussieren om te bewijzen dat het voor anderen geen probleem is. Dat is simpelweg niet waar..

Ik heb er geen problemen mee om connected te zijn, maar ik hoor geen goede redenen van MS om er voor te kiezen.. Daarom dat ik in deze mijn standpunten tegen de keuzes van MS neem..

Pagina: 1 ... 33 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.