[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
SinergyX schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:26:
Zat even te kijken waar er pre-orders zijn.

Marketing bij NL webshops:
Pre-order € 599,- € 499,-bij ons 17% goedkoper
ja zag dat ook staan :S was wel ff een WTF waard.. Zouden mensen daar echt in trappen? Veel mensen net als ik vinden 499 zeker een hoop geld. Dus zoals ik doe simpel.. ff rond kijken waar het elders goedkoper is..

Ik denk ook wel dat in januari er meer concurrentie betreft prijs zal zijn :) Tot dat moment dat 1 winkel de prijs een beetje gaat verlagen zullen ze gewoon de advies verkoop in acht houden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

BM

Moderator Spielerij
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:41:
[...]

ja zag dat ook staan :S was wel ff een WTF waard.. Zouden mensen daar echt in trappen? Veel mensen net als ik vinden 499 zeker een hoop geld. Dus zoals ik doe simpel.. ff rond kijken waar het elders goedkoper is..

Ik denk ook wel dat in januari er meer concurrentie betreft prijs zal zijn :) Tot dat moment dat 1 winkel de prijs een beetje gaat verlagen zullen ze gewoon de advies verkoop in acht houden.
Mensen zijn gevoelig voor kortingen ;) Gebeurt zo vaak dat bedrijven de adviesprijs omhoog gooien om maar een hoger kortingspercentage te kunnen tonen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Las trouwens dat Killer Instinct free-to-play is, en dat je standaard 1 char krijgt. Bij de Day One versie zit een code voor een 2e gassie. De rest zal je wss kunnen kopen o.i.d...

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Hier trouwens nog een interessant interview met een Microsoft gast die volgens mij zonder persvoorlichter erbij stond te praten en stelt dat de Xbox One de Steam voor de consoles gaat worden:
http://pastebin.com/uCmdh9jB

>The thing is we suck at telling the story. The whole point of the DRM switch from disc based to cloud based is to kill disc swapping, scratched discs, bringing discs to friends house, trade-ins for shit value with nothign going back to developers, and high game costs. If you want games cheaper then 59.99, you have to limit used games somehow. Steam's model requires a limited used game model.

>The thing is, the DRM is really really similar to steam... You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours)

>It's a long tail strategy, just like steam. Steam had it's growing pains at the beginning with all it's drm shit as well. [...] For digital downloads steam had no real competition at the time, they were competing against boxed sales. At the time people were pretty irate about steam, (on 4chan too...) It was only once they had a digital marketplace with DRM that was locked down to prevent sharing that they could do super discounted shit.

>Think about it, on steam you get a game for the true cost of the game, 5$-30$. On a console you have to pay for that PLUS any additional licenses for when you sell / trade / borrow / etc. If the developer / publisher can't get it on additional licenses (like steam), then they charge the first person more. [...] If we say "Hey publishers, you limit game to 39.99, we ensure every license transfer you get 10$, gamestop gets 20$" that is a decent model... Microsoft gets a license fee on first and subsequent game purchases, compared to just first now? That's a revenue increase.

>Competition is the best man, it helps drive both to new heights. See technology from the Cold War. If we had no USSR, we'd be way worse off today. TLDR: Bring it on Steam :)

>Yeah we passed that around the office at Xbox. Most of us were like "Well played Sony, Well played". That being said they are just riding the hype train of ZOMG THEY ARE TRYING TO FUCK US FOR NO REASON. Without actually thinking about how convienent it would be for the majority of the time to not find that disc your brother didn't put back... [...] just simpleminded people not seeing the bigger picture. Some PS4 viral team made them all "U TOOK R DISCS" and they hiveminded.

>Everyone and their mother complains about how gamestop fucks them on their trade ins, getting 5$ for their used games. We come in trying to find a way to take money out of gamestop, and put some in developers and get you possibly cheaper games and everyone bitches at MS. Well, if you want the @#$@ing from Gamestop, go play PS4.

>The goal is to move to digital downloads, but Gamestop, Walmart, Target, Amazon are KIND OF FUCKING ENTRENCHED in the industry. They have a lot of power, and the shift has to be gradual. Long term goal is steam for consoles. [...] If you always want to stay with what you have, then keep current consoles, or a PS4. We're TRYING to move the industry forwards towards digital distribution... it'sa bumpy road

>Publishers have enourmous power. Microsoft is trying to balance between consumer delight, and publisher wishes. If we cave to far in either direction you have a non-starting product. WiiU goes too far to consumer, you have no 3rd party support to shake a stick at. PS4 is status-quo. XB1 is trying to push some things, at the expense of others. We have a vision, we'll see if it works in the coming years

>Living room transformation. We want to own the living room. Every living room TV with an XBox on input one. It's the thing that gives the signal to your TV, everything is secondary. The future, where games, TV, internet telephony, all that shit happens magically on some huge ass screen with hand / voice gestures... That's our goal.

>Google TV + PS4 + Minority report level gestures, that combined with a sick second screen experience (which is really hot for TV, I know I know.. tv tv tv tv tv... but it's fucking sick when you have it). Games will be the same, there are more exclusives to MS then PS atm, and Kinect 2 makes Kinect 1 look like a childs toy.

>By default it's on, listening for "Xbox On". You can turn it off tho, and turn the console like OFF off. OFF off is required for Germany / other countries that require it (no vampire appliances) [...] It has to be plugged in for the console to post. You can turn off everything it does from the settings. Think of it like airplane mode for the iPhone. You can't just unplug the cellular radio, but you can turn it off.

>Instead of 10mins, is 24hrs for your console [ik gok dat dit over always on gaat], and 1 or 2 at a friends house. Really the majority of people have a speck of internet at least once a day. And if you don't. Don't buy an Xbox 1. Just like if you didn't have a broadband connection don't get Live, and if you don't have an HDTV the 360 isn't that great for you either. New tech, new req. This allows us to do cool shit when we can assume things like you have a kinect, you have internet, etc.

>Current plan is basically you're fucked after 24 hours. Yeah... I know. Kind of sucks. I believe they will probably revist the time period and / or find a diff way to "call in" to ensure you haven't sold your license to gamestop or something... but there is no plan YET. I'm hoping the change it, but I don't work on that so I don't have much influence there /sigh

>If the power goes out you ain't playing shit. I'm assuming you mean the internet goes out but you have power for TV and Xbox. Yes, You're fucked for single player games. Again, that's the PoR (Plan of record), but I expect it to change after the e3 clusterfuck

>What fee? There is no fee to play your games at your friends house. Never has, never will. Even x360 digital downloads could do that.

>The cloud capabilities is the shit they like the most. We basically made a huge cloud compute shit and made it free. What people are doing with it is kind of cool. THe original intention was to get all the Multiplayer servers not requiring 3rd party costs (Like EA shutting down game servers to cut costs), as well as taking all the games that servers hosted by the clients (Halo, etc), and have all that compute done in the cloud allowing more CPU cycles for gameplay. That will really expand what developers can do. Anything that doesn't need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That's huge.

>SmartGlass + IE is going to be pretty freaking sweet. 1 finger cursor, 2 finger direct manip. Basically if you think of a laptop trackpad where your phone/ slate is the trackpad and the monitor is your TV... it's that. The tech is there, just needs to be applied. There is some really cool shit going on with Petra + controllers that pairs people with controllers. So if person with controller two trades controlers with controller 1, their profiles magically switch. It's sick. What does this matter? Now if you lean left/right it knows which person is leaning, even if 4 people are all int he same room. It's awesome.

>New service using Azure for cloud compute. Allows developers to not use clients for hosting multiplayer servers, or other tasks that do not require per frame calcuations. It's pretty sweet.

>Honestly, if you care about anything other then pure games AT ALL. Xbox 1 > PS4. If all you do is play games, and nothing else, PS4.

This was all from the Microsoft engineer that was on /b/ last night.

>It's not worth my time to prove it, or risk my Job. I work in Studio A, 40th ave in Redmond, Wa. The thai place in the studio cafeteria has double punch wednesdays. Go ahead and call them and verify if you want.
Vooral dat ie stelt dat games mogelijk veel goedkoper kunnen worden omdat ze niet meer rekening hoeven te houden bij doorverkoop lijkt me erg interessant :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:50:
Hier trouwens nog een interessant interview met een Microsoft gast die volgens mij zonder persvoorlichter erbij stond te praten en stelt dat de Xbox One de Steam voor de consoles gaat worden:

[...]

Vooral dat ie stelt dat games mogelijk veel goedkoper kunnen worden omdat ze niet meer rekening hoeven te houden bij doorverkoop lijkt me erg interessant :)
Die is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic ;-) staat best veel nuttige info in :D dit verhaal stond trouwens op Pastebin en is anoniem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat er helemaal niets over 3D gezegd is. Aangezien de entertainment industrie je dolgraag in die hype willen laten geloven... Niet een negatief iets van mijn kant uit, gewoon een observering. 3D kan van mij gestolen worden...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Oeps, verkeerde thread :P

[ Voor 95% gewijzigd door Metalkai op 14-06-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is de 3D hype al niet enorm over? Volgens mij worden juist weer veel high-end tv's als non-3D uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens mij is dat inderdaad zo. Veel bedrijven zijn er eindelijk achter dat er niet veel interesse is voor 3D in een thuis omgeving, dus is de ontwikkeling en productie ervan ook op een laag pitje gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Gelukkig.... Heb het niet allemaal bijgehouden :) En als ze het dan ook nog eens even willen doorgeven aan de bioscopen... That would be great... Maar dat is een andere discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
3D eist ook meer van je systeem. Een spel moet bijvoorbeeld op 120fps kunnen draaien om er vloeiend uit te zien. Daarnaast hebben relatief weinig mensen nog een 3D tv met benodigde randapparatuur, en willen ze misschien niet dat de developers daar daarom te veel energie in stoppen. Neemt niet weg dat ze het nog wel mogelijk mogen maken voor blu-ray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:32:
Neemt niet weg dat ze het nog wel mogelijk mogen maken voor blu-ray films.
De Xbox One ondersteunt ook 3D, zowel voor Blu-Ray als games ;) De vraag is of games het gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dat je je twijfels hebt bij de Xbox One en dan vooral je privacy mag, maar niet op deze manier, waarbij je alles en iedereen lijkt af te kraken en het apparaat niet eens bij zijn naam lijkt te willen noemen

[ Voor 88% gewijzigd door Gropah op 14-06-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Reactie die volldig gewijd was aan een ge-edite reactie

[ Voor 94% gewijzigd door Gropah op 14-06-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Valve fatsoenlijk? Nee, dat zeker niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Reactie die volldig gewijd was aan een ge-edite reactie

[ Voor 93% gewijzigd door Gropah op 14-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik zie geen reden waarom iedere keer diezelfde discussie weer aangezwengeld moet worden. Ga je eerst maar een goed informeren en kom dan maar weer eens terug.

Wat voor telefoon heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door McBoom op 14-06-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32
Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:50:

[...]

Games goedkoper (ala Steam) is imo het enige dat de Xbox One in z'n huidige setup van regeltjes nog kan redden. En die regeltjes zouden dat ook toelaten, maar ja als ik kijk naar Games On Demand op de 360... eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

3D is al lang op zijn terugweg. Je moet al goed zoeken om in de winkel nog een 3D televisie te vinden, en de 3D zenders op televisie zijn ook weer aan het verdwijnen.
Wat wel realistischer is in het geval van de Xbox One: Herinneren jullie je dit nog? Headtracking via de wiimote om een zeer overtuigend pseudo-3D effect te bereiken, zonder dat er beeld dubbel gerenderd moet worden en zonder dat er fps opgeofferd moet worden. Nintendo heeft hier zelfs gebruik van gemaakt met behulp van de DSi camera in een DSi spel (ben de naam kwijt).

De kinect kan in principe net hetzelfde doen: De camera is perfect in staat om de huidige positie van je hoofd te tracken en de camera hiernaar aan te passen. Heb nog werkelijk niets hierover gelezen, maar ze zouden hier wel dik mee kunnen scoren als ze het zouden implementeren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Wat ik me wel af vraag (en dat heeft niks met spionage bezigheden te maken), waarom de Kinect perse aangesloten moet blijven. Dat het erbij geleverd word zodat developers ervan uit kunnen gaan dat iedereen een Kinect heeft is begrijpelijk. Maar aangezien de X1 ook volledig bestuurd kan worden met de controller zelf, lijkt mij die verplichting om het aangesloten te houden overbodig. Of zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

eL_Jay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:36:
(spionage) spybox macht misbruikt bespioneert spybox?
Ook deze reactie was niet nodig
maar ja als ik kijk naar Games On Demand op de 360... eerst zien dan geloven.
Er zijn toch regelmatig grote kortingen op games on demand? De laatste holiday sales gingen zelfs tot -75%

[ Voor 40% gewijzigd door Gropah op 14-06-2013 20:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:44:
3D is al lang op zijn terugweg. Je moet al goed zoeken om in de winkel nog een 3D televisie te vinden, en de 3D zenders op televisie zijn ook weer aan het verdwijnen.
Dat 3D op de weg terug is, ben ik met je eens. Echter, op de meeste televisies zit tegenwoordig standaard een 3D functie. Een tv zonder 3D functie vinden, lijkt tegenwoordig lastiger dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
McBoom schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:39:
Ik zie geen reden waarom iedere keer diezelfde discussie weer aangezwengeld moet worden. Ga je eerst maar een goed informeren en kom dan maar weer eens terug.

Wat voor telefoon heb je?
Die discussie blijft denk ik, omdat MS nog steeds geen enkele goede reden heeft gegeven waarom Kinect aangesloten MOET zijn.. En omdat er nog niets is veranderd aan het feit dat Kinect aangesloten moet zijn.

Kinect vind ik een geweldig concept en de verhalen die ik hoor zijn erg positief. Spraakbesturing, erg nauwkeurig.. Super... Maar waarom MOET ik het aansluiten? Ik heb van nog niemand een goede reden gehoord, zelfs van MS niet..

De enige redenen die ik hoor zijn redenen waarom het niet zo heel erg zou zijn, of niet vervelend/gevaarlijk is, maar dat is wat anders dan een reden waarom hij wél altijd aangesloten moet zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 14-06-2013 13:55 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Er zijn toch regelmatig grote kortingen op games on demand? De laatste holiday sales gingen zelfs tot -75%
Doelde meer op het feit dat de prijzen niet lager zijn dan de fysieke copies in de winkel zonder de kortingen. 60 euro in de winkel is 60 euro in Games On Demand. Als je wil gaan voor "Steam op de consoles" moet daar toch minimaal een tientje van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Iemand op The Verge zei dat Micosoft al aan het praten was met tv providers in Nederland. Heeft iemand hier misschien ook een echte bron van? Want zou wel willen weten of Microsoft echt bezig is met dit ook naar de benelux te brengen.

Dus als iemand toevallig ook weet dat Microsoft met Telenet aan het praten is mag hij dit altijd zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
X-Fighter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:55:
Iemand op The Verge zei dat Micosoft al aan het praten was met tv providers in Nederland. Heeft iemand hier misschien ook een echte bron van? Want zou wel willen weten of Microsoft echt bezig is met dit ook naar de benelux te brengen.

Dus als iemand toevallig ook weet dat Microsoft met Telenet aan het praten is mag hij dit altijd zeggen :)
Ziggo wist een tijdje geleden nog "van niets" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:44:
Wat ik me wel af vraag (en dat heeft niks met spionage bezigheden te maken), waarom de Kinect perse aangesloten moet blijven. Dat het erbij geleverd word zodat developers ervan uit kunnen gaan dat iedereen een Kinect heeft is begrijpelijk. Maar aangezien de X1 ook volledig bestuurd kan worden met de controller zelf, lijkt mij die verplichting om het aangesloten te houden overbodig. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Bij de Wii heb je verplicht een sensorbalk nodig. Niemand die daar vragen over stelt. Waarom de Kinect aan de tand voelen, als het voor jou niets met spionage te maken heeft?

Volgens mij gaat de camera en voice control een belangrijke onderdeel worden voor de X1. Laten we vooral wachten op de details, waar Microsoft vast goed over heeft nagedacht.

Edit: Het is in ieder geval al bekend dat gezichtsherkenning een belangrijk onderdeel wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudey op 14-06-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Bij de Wii heb je verplicht een sensorbalk nodig. Niemand die daar vragen over stelt. Waarom de Kinect aan de tand voelen, als het voor jou niets met spionage te maken heeft?

Volgens mij gaat de camera en voice control een belangrijke onderdeel worden voor de X1. Laten we vooral wachten op de details, waar Microsoft vast goed over heeft nagedacht.
Omdat je met de Wii anders niet kunt spelen, daar de games de sensor balk moeten gebruiken.
De wii-u heeft de sensor balk niet perse nodig, die heb ik netjes in de doos gelaten. Dus nee je vergeljking gaat niet op. Als je hem uit mag zetten dan zou je hem in principe ook in de doos moeten kunnen laten tenzij dat ding dus toch nog wel iets doet.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
X-Fighter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:55:

Gisteren nog aan de persvoorlichter van Ziggo gevraagd:

Daar kunnen wij nog geen informatie over verschaffen. Over de plannen van Microsoft met betrekking tot de box (en bijvoorbeeld de distributie in Europa) zal je bij MS verdere informatie moeten inwinnen.

Groet,
Erik van doeselaar
Corporate
Communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Edit: Het is in ieder geval al bekend dat gezichtsherkenning een belangrijk onderdeel wordt.
Dus nieuwsgierig zijn mag tegenwoordig ook niet meer, duidelijk. Ik ben gewoon benieuwd naar hun redenering, wat is daar mis mee?
Daarbij is de Wii's sensorbalk een vage vergelijking, die was nodig om de WiiMote te laten functioneren. En dat bedoel ik dus, waarom is de Kinect verplicht verbonden als het zonder ook zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Jumpiefox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Omdat je met de Wii anders niet kunt spelen, daar de games de sensor balk moeten gebruiken.
De wii-u heeft de sensor balk niet perse nodig, die heb ik netjes in de doos gelaten. Dus nee je vergeljking gaat niet op. Als je hem uit mag zetten dan zou je hem in principe ook in de doos moeten kunnen laten tenzij dat ding dus toch nog wel iets doet.
Niet alle games op de Wii gebruiken de sensorbalk. Ik had de X1 daarnaast niet vergeleken met de Wii-U, dat maak jij er van.

En kan je de kinect uitzetten als de X1 aan staat? Is voor mij nieuwe informatie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
De sensorbalk van de wii (en wiiu) zend infrarood uit.. de kinect is ook een camera.. lijkt me toch een serieus verschil.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
D-TECH schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Gisteren nog aan de persvoorlichter van Ziggo gevraagd:

Daar kunnen wij nog geen informatie over verschaffen. Over de plannen van Microsoft met betrekking tot de box (en bijvoorbeeld de distributie in Europa) zal je bij MS verdere informatie moeten inwinnen.

Groet,
Erik van doeselaar
Corporate
Communicatie
Ziggo is met een app bezig voor de Xbox.. Dat ze nog niets laten weten ja daar kan ik bij inkomen.. Ben benieuwd.. Wel vreemd dat MS geen cable connection heeft gemaakt op de X1 zou je dus een abbo kunnen afsluiten bij Ziggo koppelen aan je live account en je hebt geen CI+ kaart nodig :)

Maar ja.. Door lussen met compatible setup boxes moet ook gewoon kunnen.. Zolang deze maar de Ziggo of UPC boxen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:17:
De sensorbalk van de wii (en wiiu) zend infrarood uit.. de kinect is ook een camera.. lijkt me toch een serieus verschil.
Achja natuurlijk, maar Metalkai gaf aan dat het hem niet ging om het spionage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Niet alle games op de Wii gebruiken de sensorbalk. Ik had de X1 daarnaast niet vergeleken met de Wii-U, dat maak jij er van.

En kan je de kinect uitzetten als de X1 aan staat? Is voor mij nieuwe informatie in ieder geval.
Yeah, tenminste voor zover ik weet mag je de kinect uitzetten wanneer de X1 aanstaat? Tenzij ik het verkeerd heb gelezen ergerns. Hij moet alleen ten allen tijden aangesloten zijn anders werkt de X1 gewoon niet. De Wii werkt gewoon zonder de sensorbalk, je kan alleen niet spelen omdat de game het gebruikt, de games die hem niet gebruiken kan je gewoon spelen hehe.

Net ff lopen googlen maar nog niet echt duidelijke info over dat hele family gebeuren. Ze laten daar echt wat liggen! Weet zeker dat veel mensen enthousiast ervan zouden worden als je met 2 man tegelijkertijd een game uit 1 library kan spelen. Denk dat ze gewoon zelf er nog niet helemaal over uit zijn en daarom een beetje vaag doen en aan de hand van de E3 zoiets nu wel snel gaan toepassen en dan pas naar buiten brengen?
Gelijk wat bonus punten dan hehe.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:17:
Dat maakt niet uit als de kinect jouw hooft ten opzichte van de tv kan meten. dus head tracking kunnen doen zou je ook pseudoniem 3D kunnen hebben.. Ze hebben nu als hulp middel de WII gebruikt. Kinect kan precies hetzelfde maar dan met een camera :)

Ach misschien gaan hobby ontwikkelaars daar wat voor vezinnen.. helaas ben ik geen programmeur :( anders had ik wel geweten wat mn volgende hobby project zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Achja natuurlijk, maar Metalkai gaf aan dat het hem niet ging om het spionage.
Man, als je de reden niet weet kan je dat ook gewoon zeggen hoor. Je hoeft niet ineens naar de X1-defense mode te schakelen.
Ik kan daar echt geirriteert door raken, ik stel gewoon een vraag omdat ik nieuwsgierig ben naar de reden erachter, en daar word meteen op gereageerd alsof ik iemand aanval.

[ Voor 21% gewijzigd door Metalkai op 14-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
McBoom schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:21:
Ik vond het trouwens opmerkelijk dat er helemaal niets over 3D gezegd is. Aangezien de entertainment industrie je dolgraag in die hype willen laten geloven... Niet een negatief iets van mijn kant uit, gewoon een observering. 3D kan van mij gestolen worden...
Ik vind dat persoonlijk wel jammer omdat ik vind dat het flink kan bijdragen aan de immersie (ik heb zelf gelukkig ook geen last van hoofdpijn et cetera). Deze generatie was 3D op de consoles een beetje matig, omdat de resolutie gewoon wat te laag was. Jaggies in 3D is geen feest ;) Daarnaast zijn veel spellen maar 30fps, wat betekent dat het lastig is om ergens performance vandaan te snoepen voor 3D zonder grafische concessies te doen. Toch vond ik het leuk om te proberen en ik hoop daarom dat er wat 60fps spellen komen met 3D functie, dan moet je toch 3D met 30fps kunnen doen zonder grafische concessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:18:
[...]

Ziggo is met een app bezig voor de Xbox.. Dat ze nog niets laten weten ja daar kan ik bij inkomen.. Ben benieuwd.. Wel vreemd dat MS geen cable connection heeft gemaakt op de X1 zou je dus een abbo kunnen afsluiten bij Ziggo koppelen aan je live account en je hebt geen CI+ kaart nodig :)
Dan zou je nog steeds een CI+ kaart nodig hebben, daar zit namelijk de decoder zelf in.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SnowDude schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:26:
[...]
Dan zou je nog steeds een CI+ kaart nodig hebben, daar zit namelijk de decoder zelf in.
Nee hoor. CI+ is slechts de module. De decoder zit in het apparaat verwerkt (in het geval van TV's). Technisch gezien zou het mogelijk zijn via een app te werken die je smartcard vervangt, in samenwerking met je Live account. En ook een CAI ingang op de X1 is dan niet nodig. Ik kijk nu ook via Wi-Fi TV via de Ziggo app op mijn iPad.

edit: Waarom denk je dat decoders anders veel groter zijn. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:21:
[...]

Man, als je de reden niet weet kan je dat ook gewoon zeggen hoor. Je hoeft niet ineens naar de X1-defense mode te schakelen.
Ik kan daar echt geirriteert door raken, ik stel gewoon een vraag omdat ik nieuwsgierig ben naar de reden erachter, en daar word meteen op gereageerd alsof ik iemand aanval.
Ik gaf toch ook gewoon normaal antwoord...:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Ik gaf toch ook gewoon normaal antwoord...:/
Ik heb geen antwoord gehoord, je begon alleen over de Wii sensorbalk en hoe daar niemand vragen over stelt, en dat ik er blijkbaar geen vragen over mag stellen als het voor mij niet over spionage gaat.
Dat voice en motion control een belangrijk onderdeel is wisten we al, maar de X1 kan nog steeds functioneren als dat uitgeschakeld is. Dat betekend dus dat het niet nodig is om de X1 te laten werken, vandaar mijn vraag. Waarom moet het verbonden blijven zelfs als de Kinect uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:37:
[...]

Ik heb geen antwoord gehoord, je begon alleen over de Wii sensorbalk en hoe daar niemand vragen over stelt, en dat ik er blijkbaar geen vragen over mag stellen als het voor mij niet over spionage gaat.
Dat voice en motion control een belangrijk onderdeel is wisten we al, maar de X1 kan nog steeds functioneren als dat uitgeschakeld is. Dat betekend dus dat het niet nodig is om de X1 te laten werken, vandaar mijn vraag. Waarom moet het verbonden blijven zelfs als de Kinect uitstaat?
Dan heb je denk ik mijn edit gemist. Gezichtsherkenning gaat heel belangrijk worden voor de X1. Automatisch inloggen op je account is al eerder genoemd. Maar personalisatie van je dashboard kan ik me ook voorstellen. Jantje en Pietje binnen het gezin spelen allebei verschillende spellen. Als je dan op de game tab komt, staan er voor Jantje misschien andere games in de highlight, dan voor Pietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Dan heb je denk ik mijn edit gemist. Gezichtsherkenning gaat heel belangrijk worden voor de X1. Automatisch inloggen op je account is al eerder genoemd. Maar personalisatie van je dashboard kan ik me ook voorstellen. Jantje en Pietje binnen het gezin spelen allebei verschillende spellen. Als je dan op de game tab komt, staan er voor Jantje misschien andere games in de highlight, dan voor Pietje.
Dat verklaard nog steeds niet waarom Kinect altijd aangesloten moet zijn. Alle Kinect features zijn uit te zetten. Snap de vragen dus ook wel waarom ie dan wel aangesloten moet blijven :) Ik heb er geen antwoord op iig.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
BM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Dat verklaard nog steeds niet waarom Kinect altijd aangesloten moet zijn. Alle Kinect features zijn uit te zetten. Snap de vragen dus ook wel waarom ie dan wel aangesloten moet blijven :) Ik heb er geen antwoord op iig.
Nou..
Zelfs de support weet nog niet of je hem wel aan kunt zetten zonder Kinect..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Znh1aO3.jpg

Ook wel handig voor ouders die willen dat hun kind stopt met spelen: "XBOX OFF". Ipv zoals vroeger de stekker eruit te trekken. :+

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 14-06-2013 15:29 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Er moet wel een knop op zitten, als kinect namelijk luisterd, staat de boel niet compleet uit.

Voor o.a. Duitsland (dat artikel van die MS developer) is het verplicht een volledige off mode te hebben.

Als er dan geen knop op zit, kun je de xbox nooit meer aan zetten :S

Daarnaast zal de functionaliteit qua aanzetten met controller vast ook nog wel aanwezig zijn

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
GAIAjohan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Nou..
[afbeelding]

Ook wel handig voor ouders die willen dat hun kind stopt met spelen: "XBOX OFF". Ipv zoals vroeger de stekker eruit te trekken. :+
Die knop gaat er echt wel zijn, daar ben ik niet bang voor.

En Xbox Off is volgens mij het commando om Kinect uit te zetten, niet je Xbox ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
cypher21 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:30:
Er moet wel een knop op zitten, als kinect namelijk luisterd, staat de boel niet compleet uit.

Voor o.a. Duitsland (dat artikel van die MS developer) is het verplicht een volledige off mode te hebben.
Dan mag de huidige X360slim daar ook niet verkocht worden? Want die heeft niet een echte killswitch, alleen een simpele aan/uitknop. Of heel veel tv-decoders.. Die staan namelijk gewoon altijd stand-by..
Waarbij mijn tv, mijn PS3, mijn printer, pc etc naast de normale aan/uit-knop ook een echte tuimelschakelaar hebben..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
"Luisterd", "verklaard"

Mensen, de smurfenregel is echt heel simpel en voorkomd voorkomt dit soort basisschoolfouten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smurfenregel
GAIAjohan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Dan mag de huidige X360slim daar ook niet verkocht worden? Want die heeft niet een echte killswitch, alleen een simpele aan/uitknop. Of heel veel tv-decoders.. Die staan namelijk gewoon altijd stand-by..
Waarbij mijn tv, mijn PS3, mijn printer, pc etc naast de normale aan/uit-knop ook een echte tuimelschakelaar hebben..
Klopt inderdaad. Het gros van de apparaten hier heeft geen killswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Volgens mij mag standby daar wel, mits het verbruik onder een bepaalde waarde ligt.
Het verbruik wanneer kinect luistert zal daar ongetwijfeld boven zitten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bc7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 23:46

bc7

GAIAjohan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Nou..
[afbeelding]

Of gewoon even verder kijken dan je neus lang is...

XboxSupport2: 1
XboxSupport2: 2
XboxSupport2: 3

XBL GT: Crypteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Gaat in Duitsland dacht ik specifiek om apparatuur die kan opnemen en afluisteren, die moet een off switch hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Net de videopreview van Titanfall op FrontPage. Geen nieuwe beelden, maar vind het er toch erg aantrekkelijk uitzien. Lekkere snelle en ongecompliceerde MP gameplay. Als ze de balans goed weten te krijgen is dit een instant buy en vormen samen met BF4 (gezien die gameplay toch wel wat trager is) een goede FPS basis bij de launch :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:09:
Net de videopreview van Titanfall op FrontPage. Geen nieuwe beelden, maar vind het er toch erg aantrekkelijk uitzien. Lekkere snelle en ongecompliceerde MP gameplay. Als ze de balans goed weten te krijgen is dit een instant buy en vormen samen met BF4 (gezien die gameplay toch wel wat trager is) een goede FPS basis bij de launch :).
Titanfall | Xbox 360 Xbox One PC | Release Date: Q2 2014 :(

bron:ign

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Jumpiefox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Yeah, tenminste voor zover ik weet mag je de kinect uitzetten wanneer de X1 aanstaat? Tenzij ik het verkeerd heb gelezen ergerns. Hij moet alleen ten allen tijden aangesloten zijn anders werkt de X1 gewoon niet. De Wii werkt gewoon zonder de sensorbalk, je kan alleen niet spelen omdat de game het gebruikt, de games die hem niet gebruiken kan je gewoon spelen hehe.

Net ff lopen googlen maar nog niet echt duidelijke info over dat hele family gebeuren. Ze laten daar echt wat liggen! Weet zeker dat veel mensen enthousiast ervan zouden worden als je met 2 man tegelijkertijd een game uit 1 library kan spelen. Denk dat ze gewoon zelf er nog niet helemaal over uit zijn en daarom een beetje vaag doen en aan de hand van de E3 zoiets nu wel snel gaan toepassen en dan pas naar buiten brengen?
Gelijk wat bonus punten dan hehe.
Denk van ze leven niet dat ze dat gaan doen, dat is namelijk meteen je afzetmarkt met de helft verminderen.... gamers zijn niet dom en mircosoft ook niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
cypher21 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:30:

Als er dan geen knop op zit, kun je de xbox nooit meer aan zetten :S

Daarnaast zal de functionaliteit qua aanzetten met controller vast ook nog wel aanwezig zijn
Er is al aangegeven dat alles volledig uit kan worden gezet als je dat wilt. Dat is nu volgens mij al 3x bevestigd.
BM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Tjah, waarom moest je vroeger een toetsenbord erin doen als je toch alleen de muis gebruikte?
Er zal vast een reden voor verzonnen zijn (mogelijk omdat de kinect ook een eigen cpu heeft die ergens voor het systeem voor wordt gebruikt). Maar is dit echt zo'n prioriteit voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:09:

Tjah, waarom moest je vroeger een toetsenbord erin doen als je toch alleen de muis gebruikte?
Er zal vast een reden voor verzonnen zijn (mogelijk omdat de kinect ook een eigen cpu heeft die ergens voor het systeem voor wordt gebruikt). Maar is dit echt zo'n prioriteit voor je dan?
Gewoon gezonde nieuwsgierigheid. Het maakt voor de rest niks uit, maar ik vind het leuk om dat soort dingen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
beuker19 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:47:
[...]

Titanfall | Xbox 360 Xbox One PC | Release Date: Q2 2014 :(

bron:ign
Ah das jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
cypher21 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Volgens mij mag standby daar wel, mits het verbruik onder een bepaalde waarde ligt.
Het verbruik wanneer kinect luistert zal daar ongetwijfeld boven zitten
Dat durf ik nog niet zo hard te zeggen.. een mic kan al 0.01W gebruiken. Als de processor die er in zit terug geschakeld wordt bij off modus en dus alleen wil luisteren naar Xbox On dan is het zomaar mogelijk dat de kinect met 5 watt al standby staat.. de Xbox heeft zelf ook wat te doen. echter alleen een handshake elke 24 ur of elke 60 min als je bij iemand anders speelt. Dat kan betekenen dat de xbox zelf ook maar 5 watt hoeft te gebruiken en dat ze daar een apparte controller voor gebruiken.

Dus ja zoveel hoeft de console niet te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eerste deel van vid begrijp ik toch eigenlijk ook niet van Microsoft..
(ivm region/country lock & helft van Europa die hem vanaf de launch zullen kunnen kopen, zelf de makers van The Witcher 3 zullen hun eigen spel niet kunnen spelen :+ )

[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 14-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SmokingCrop schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:54:
Eerste deel van vid begrijp ik toch eigenlijk ook niet van Microsoft..
(ivm region/country lock & helft van Europa die hem vanaf de launch zullen kunnen kopen, zelf de makers van The Witcher 3 zullen hun eigen spel niet kunnen spelen :+ )
Dat is altijd een aanname geweest. MS heeft gezegd dat er een regiolock is, maar heeft nooit de regio gespecificeerd. Nu doen mensen hier net alsof je van de ene postcode niet naar de andere kan, maar aannemelijker is dat Europa wel in 1 regio zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nee, het is per land!

http://www.ibtimes.com/xb...-launch-countries-1304945
> zie ook de tweets op dezelfde pagina
> bv Polen wordt als land gebruikt, moesten ze hem importen > "They would want to wait until the console is available in their region."

[ Voor 122% gewijzigd door SmokingCrop op 14-06-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik vind eerder dat ze er omheen lullen dan dat ze daadwerkelijk duidelijk bevestigen dat het absoluut niet werkt als je hem importeert oid. Het lijkt mij ook logischer als ze gewoon de standaard regio's aanhouden.

@hieronder: alsof ik dat niet gedaan heb :z
They would want to wait until the console is available in their region. ^PS
Unsupported countries would not have the full experience, and may not work. ^PC
"not [...] the full experience" en "may not work" zijn nou niet echt duidelijke bevestigingen volgens mij. Het klinkt meer alsof ze import willen ontmoedigen.
Maar misschien heb ik een andere definitie van letterlijk :+

[ Voor 53% gewijzigd door nioz op 14-06-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
nioz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:33:
Ik vind eerder dat ze er omheen lullen dan dat ze daadwerkelijk duidelijk bevestigen dat het absoluut niet werkt als je hem importeert oid. Het lijkt mij ook logischer als ze gewoon de standaard regio's aanhouden.
Lees eens de tweets in m'n link.. het is gewoon duidelijk. Ze zeggen het letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat ze daarbuiten niet supporten is logisch. Je kunt dan niet de support-lijn bellen met "help mijn xbox one is stuk". Ik denk dat ze eerder bedoelen dat de xbox straks in 21 landen verkocht wordt en dat je daarbuiten dus geen ondersteuning krijgt, mocht je problemen hebben. Ook kan het zijn dat sommige content alleen voor de specifieke launch-landen zijn. Heb je een ip van daarbuiten (wat je bv ook bij de NOS hebt) dan werkt dat niet. Zo kan ik me voorstellen dat ze in Engeland bv een actie hebben met een gratis spel, maar dat je daar in Nederland geen gebruik van kunt maken. Ergo: je ervaring is minder.

Of je wel of niet games kunt activeren moeten we nog even afwachten, maar momenteel kun je in een niet supported land ook gewoon op Xbox live, maar je krijgt daar dus geen apps, aanbiedingen of andere zaken, puur omdat dat land geen ondersteuning bied.

Ik vind dat ze wel erg makkelijk conclusies trekken op halve antwoorden. Zo'n support geeft ook niet altijd 100% uitsluitsel, puur omdat het geen officiëel pers-kanaal is. Die hebben niet alle info of zitten vast aan wat ze wel of niet mogen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Moet wel zeggen dat Microsoft echt belabberd bezig is qua duidelijkheid. Alles wat ze zeggen lijkt wel drie of vier verschillende betekenissen te kunnen hebben, en dan moeten wij maar raden wat ze nou echt bedoelen.
Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad. Als ze vanaf het begin duidelijker waren geweest was de negatieve aandacht ook nooit zo groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SmokingCrop schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Lees eens de tweets in m'n link.. het is gewoon duidelijk. Ze zeggen het letterlijk.
Nee, ze zeggen het op een support manier. Ze geven geen letterlijk antwoord op de vraag, ze geven aan wat hun strategie is.

1 tegen 100 dat in mijn Nederlandse console in Polen kan activeren.
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:55:
Moet wel zeggen dat Microsoft echt belabberd bezig is qua duidelijkheid.
Eigenlijk valt het wel mee sinds het begin van E3. Het enige wat ze echt niet onder controle hebben is MS support, aangezien mensen dat als bron gebruiken. Support weet niets, heeft een FAQ documentje waar ze uit antwoorden en hebben nog nooit een Xbox One van dichtbij gezien. Probleem is, dat ze wel Twitter hebben en vragen beantwoorden :+

Als je gewoon naar de echte bronnen kijkt, de interviews, MajorNelson e.d., dan is het allemaal best duidelijk sinds deze week.

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 14-06-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:04:
[...]
Eigenlijk valt het wel mee sinds het begin van E3. Het enige wat ze echt niet onder controle hebben is MS support, aangezien mensen dat als bron gebruiken. Support weet niets, heeft een FAQ documentje waar ze uit antwoorden en hebben nog nooit een Xbox One van dichtbij gezien. Probleem is, dat ze wel Twitter hebben en vragen beantwoorden :+

Als je gewoon naar de echte bronnen kijkt, de interviews, MajorNelson e.d., dan is het allemaal best duidelijk sinds deze week.
Best duidelijk? Ze geven nergens antwoord op. Jij maakt ervan dat iemand in Polen of Portugal vast wel een Xbox One kan registreren en dat de games het zullen doen. Maar niemand die het echt weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Tja ...

Gisteren las ik al over een gecrashte Xbox One-demo waar opeens een Windows 7-bureaublad en een HP-logo zichtbaar waren. Dat werd nog goedgepraat met een verhaal over dev kits op Win 7 die op vergelijkbare hw draaiden als de uiteindelijke Xbox One. Maar een PC met een Nvidia GTX-videokaart is wel iets heel anders dan een met een AMD-CPU/GPU, Dit is volksverlakkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
ymmv schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:17:
[...]
Dit is volksverlakkerij.
Nix volksverlakkerij aan. Je schrijft al dat dat een DevKit was, geen (performance-)DemoKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hier nog een interessante kijk op de DRM kwestie omtrend de Xbox One:
Let's Talk: Xbox One DRM - it's not your worst enemy

With the announcement of Microsoft’s Xbox One, there has been a collection of hatred focused on new video game DRM restrictions. Unfortunately many users don’t truly know the actual measures being put in place on Xbox One video games. In addition, there are a collection of new benefits that come with Xbox One games that are being overlooked. Let’s take a look and talk about how Xbox DRM licensing will actually work. My goal is to help you understand Microsoft’s decisions and see some of the benefits of the new DRM system. If you are still angry at the end of the article, which is fine – PlayStation 4 is a great alternative and I hope you enjoy it (Just let me know how good “The Last of Us” really is).

Obtaining your favorite games

Let’s talk about “step one” – buying content. You will be able to buy a video game on Xbox One, physically or virtually, on the same day. Want to jump onto the “no physical media” bandwagon – go for it! Still want to buy discs and display your favorite titles on your shelf – that is cool also.

A promise that Xbox content will be on both disc and digital the same day, means that gamers can skip the midnight lines and start gaming. No more waiting for a game to show up on the Xbox Live marketplace and no more having to sit next to the guy in line who hasn’t showered in a week, to pick up the latest Halo game.

Even if you choose to buy a physical copy of the game, once installed, no discs are required. All of the content you buy will be linked to the Xbox cloud in addition to being stored on your console. Scratch that game disc and afraid you will never be able to play it again – that was the past!

Sharing with friends and family

Here is the best part, because your game is in the cloud, you can head to your friend’s house, login, and play your games there! That’s right, you can actually play your games while chilling with friends at their house; this has been one of the biggest misunderstandings for the console. So go ahead, head to a friend’s house and play Call of Duty Ghosts multiplayer - Microsoft is not stopping you.

In addition to sharing with your friends, any accounts on your Xbox One can play games installed to the unit. Does mom want to play Dead Rising 3? Does dad want to play Peggle? Even if players aren’t related to you, if their gamertag is on the console, they can access any video games installed.

The fun doesn’t end there, up to ten family members can log in and play shared games on any Xbox One console. Which means when your brother heads to his friend’s house to play his copy of Forza Motorsport, he will also be able to access all of your shared games.

Reselling and trading

Now, let’s talk about reselling your disc games and trading with friends. You will still be able to trade in your games at participating retailers. In addition, Microsoft won’t be charging any fees to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of games. Enjoy playing that game and then head to a store to trade it in for something else – reselling is not dead.

Giving your games to a friend isn’t dead either. Xbox One allows you to give your games to friends with no fees attached. There are two requirements though: the first is that you can only give games to people who have been on your friends list for a least 30 days and secondly, each game can only be given once.

The new collection of DRM rules and restrictions attempts to allow friends and family to enjoy each other’s content while ensuring developers get paid. I know a lot of you like to think of game publishers and developers as “the man”, but truth is – the team of programmers and artists working on your favorite titles are trying to put food on their own family’s tables.

Take a second and step back from your viewpoint, if you work on a video game for years and then one bloke pays $50 for it and shares it with half a dozen friends – is that really fair? Sure, it makes life easy for you, but aren’t you slapping your favorite developers in the face at the same time? Xbox One allows you to still play your game with your friends and even completely give it to your best friend later, while allowing developers and publishers to get paid for their content.

Also let’s think how awesome the ability to access your entire library from any Xbox One console, no discs required, will be. In my house we have three Xbox 360s and if I’m downstairs in the living room and want to play a game, I have to trek myself out of my couch and upstairs to my man cave to grab the disc. Now, with Xbox One, I simply turn on the living room console and sign in to access my copy of RYSE. Microsoft’s latest console works closely with the cloud to ensure your content is everywhere you are.

24 hour check-ins

Let’s not forget to talk about Xbox One’s 24 hour check-in with Microsoft servers. This need to check in with Microsoft’s servers goes back to helping to protect one copy of a game being installed onto a dozen different Xbox machines. Remember, Xbox 360 didn’t actually have the ability to install games completely to the hard drive – this feature is completely new for the Xbox One. Microsoft’s previous gaming system didn’t need a check in because you always needed to have the disc on you. As we move into a world void of physical media, a system has to be in check to ensure piracy doesn’t run a rampage.

Other consoles and systems

After reading this, a percentage of you will most likely say “well that is definitely better than I thought, but PlayStation 4 is DRM free.” The answer to that remark is, no – it isn’t. Sony spent a lot of time talking about how they aren’t imposing DRM restrictions on their games and how awesome they are compared to Microsoft. What Sony didn’t spent a lot of time telling you, is that publishers can put DRM content onto their games if they choose to – and let me tell you, most will choose to.

Sony has more of a mess on their hands then Microsoft does; instead of having a system where all of your content is setup the same and accessible from everywhere, you will have a content system in which games may or may not be restricted in various ways. Some games will be accessible from everywhere and some won’t; it will be a toss-up and you better hope you get what you are wishing for.

Many of you shouldn’t even be bothered by the ideas above, specifically PC gamers who have been buying game after game on Steam. The digital PC game marketplace doesn’t allow you to trade with friends or sale for resale. Let’s not forget that after purchasing content you have to go into “Offline mode” if you know you won’t be able to access the web.

I have friends who have hundreds and hundreds of DRM restricted games on Steam, but scream “that’s Bull $%#@” when they hear that Xbox One has some (and less restrictive) anti-piracy methods in place. Excuse me, but – hypocritical much?

Wrap-up

Not all of you will agree with me (trust me, I’m ready for the angry comments), but understand that with the slight DRM restrictions in place – Xbox One gains a new generation of features including disc-less gaming anywhere at any time and faster access to the latest game releases.

On a final note, take time to think of the restrictions in place and how they will affect you; Do you actually not have internet at home (and for those who don’t currently, Xbox 360 will continue to be supported for years to come)? How many games do you actually sell and when you do - how many are at a store like GameStop or FYE? How often do you just give away your games to friends -and how often are they people you have known for less than thirty days?

DRM is not your worst enemy as long as it is implemented correctly. Whether you like it or not, developers have to get paid or the industry will collapse. Microsoft is working hard to implement DRM and to continue making gaming a great experience. Before you become a hate machine for the boys in Redmond - let’s remember how much you loved the Xbox 360, Halo, and other Microsoft goodies. Put down your angry fists for a second and think about what is actually happening – in the end, you might feel differently.
Ja ik weet het, het is een Windows Phone fansite, maar voor een fansite zijn ze altijd redelijk objectief (waardering en respect voor andere platformen, rekening houden met het feit dat anderen van mening kunnen verschillen, etc). Niet dat er geen aannames worden gedaan, maar al met al een net artikel wat van mij zo wel op de tweakers frontpage gerepost mag worden...

Overigens vind ik het juist wel heel erg opvallend hoe open ze zijn over het standpunt wat ze hebben ingenomen. Veel nieuwsbronnen speculeren al snel heel veel op de dingen die ze hebben gelezen, maar als je kijkt op de officiële xbox site, de xbox nieuwssite, de xbox presentaties en de grote interviews, dan zie je dat ze duidelijk een bepaalde visie hebben opgezet en daaraan vasthouden. Niet om mensen van hun geld te beroven of rare ristricties op te leggen 'omdat het kan' maar omdat zij denken dat dit de weg is die ze op moeten gaan. Niet alleen voor het nu, maar ook voor het straks.
En hoewel Sony nu aardig mee aan het liften is op de publieke opinie, zullen ze straks (misschien niet meteen bij lancering) ook wel het 1 en ander terug moeten draaien of dat het toch anders uit gaat pakken.

Ik ben erg benieuwd of ze inderdaad de prijs drastisch omlaag gooien van de spellen voor deze opzet (ik hoop het van harte) en denk dat er over een maand of 2 a 3 nog wel een groot evenement komt om de overige games aan te kondigen en alles omtrent de lancering duidelijk te krijgen (exacte releasedate, wat je wel en niet kunt doen, etc).

Ik vind in ieder geval dat ze het echt niet slecht hebben gedaan op deze E3, ze hebben erg veel toffe games laten zien, en ben dan ook nog steeds goedgemutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Martinspire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:10:

Ik ben erg benieuwd of ze inderdaad de prijs drastisch omlaag gooien van de spellen voor deze opzet (ik hoop het van harte) en denk dat er over een maand of 2 a 3 nog wel een groot evenement komt om de overige games aan te kondigen en alles omtrent de lancering duidelijk te krijgen (exacte releasedate, wat je wel en niet kunt doen, etc).

Ik vind in ieder geval dat ze het echt niet slecht hebben gedaan op deze E3, ze hebben erg veel toffe games laten zien, en ben dan ook nog steeds goedgemutst.
Microsoft's E3 presentatie was zeker niet slecht, al kwam de prijs van de X1 toch wel een beetje als een klap aan. Het was door de meeste mensen toch wat lager ingeschat.
Als ze werkelijk de prijs van de X1 games omlaag gooien, vermoed ik dat veel mensen die nu nog twijfelen of al besloten hebben de X1 links te laten liggen wegens de restricties, toch nog de X1 gaan kopen, omdat het dan op de lange duur goedkoper is. Mensen willen nou eenmaal graag goedkoop uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
EgMaf schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:29:
[...]

Nix volksverlakkerij aan. Je schrijft al dat dat een DevKit was, geen (performance-)DemoKit.
Een non-final devkit is een afspiegeling van de uiteindelijke console hw. Daar zit dan een AMD-kaart en nooit van zijn langzazlzijnleven een Nvidia-GTX-kaart die veel sneller is. Dit was een opgevoerde pc dus en geen devkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik snap uit het hele verhaal niet waar Nvidia vandaan komt? Het word opeens genoemd, maar alles wat we weten is dat er een crash was naar desktop en dat er HP machines staan. Ik zie nergens een bron voor die Nvidia. Opeens staat er:
I guess the 7790 wasn't powerful enough for the Xbox One's E3 games eh? They needed a real manly card like the GTX 780, eh?
Maar waar dat vandaan komt :?
Martinspire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:10:
Here is the best part, because your game is in the cloud, you can head to your friend’s house, login, and play your games there! That’s right, you can actually play your games while chilling with friends at their house; this has been one of the biggest misunderstandings for the console. So go ahead, head to a friend’s house and play Call of Duty Ghosts multiplayer - Microsoft is not stopping you.

In addition to sharing with your friends, any accounts on your Xbox One can play games installed to the unit. Does mom want to play Dead Rising 3? Does dad want to play Peggle? Even if players aren’t related to you, if their gamertag is on the console, they can access any video games installed.

The fun doesn’t end there, up to ten family members can log in and play shared games on any Xbox One console. Which means when your brother heads to his friend’s house to play his copy of Forza Motorsport, he will also be able to access all of your shared games.
Dit is hem he :) De reden van de 24-uurs "restrictie", wat in werkelijk een nieuwe vrijheid geeft die ongekend is. Ik vind het prima :)

[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 15-06-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 07:56:
Ik snap uit het hele verhaal niet waar Nvidia vandaan komt? Het word opeens genoemd, maar alles wat we weten is dat er een crash was naar desktop en dat er HP machines staan. Ik zie nergens een bron voor die Nvidia. Opeens staat er:

[...]

[...]

Dit is hem he :) De reden van de 24-uurs "restrictie", wat in werkelijk een nieuwe vrijheid geeft die ongekend is. Ik vind het prima :)
Alleen ben ik een beetje bang voor het gamen vanuit de ''Cloud'' en hoe snel je verbinding moet zijn .
En of er lag is of niet of je toch eerst moet downloaden.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@Martinspire:
Aardig artikel inderdaad. Enige minpunt vind ik de stabs naar Steam gebruikers en de ps4. Dat was helemaal niet nodig geweest om zijn punt te maken en doet afbreuk aan de rest van het artikel. Zoals PWM al quote, de online check/DRM komt met voordelen die best op zichzelf kunnen staan, zonder dat concurrenten op basis van onderbuik gevoelens naar beneden getrapt hoeven te worden.

Is hier trouwens al duidelijkheid over?
The new collection of DRM rules and restrictions attempts to allow friends and family to enjoy each other’s content while ensuring developers get paid. I know a lot of you like to think of game publishers and developers as “the man”, but truth is – the team of programmers and artists working on your favorite titles are trying to put food on their own family’s tables.

Take a second and step back from your viewpoint, if you work on a video game for years and then one bloke pays $50 for it and shares it with half a dozen friends – is that really fair? Sure, it makes life easy for you, but aren’t you slapping your favorite developers in the face at the same time? Xbox One allows you to still play your game with your friends and even completely give it to your best friend later, while allowing developers and publishers to get paid for their content.
Er is toch nog helemaal niets gezegd over betalen voor het sharen van je library met 10 familie leden/vrienden? Hij heeft het eerder in het artikel ook expliciet over spellen uit je library die 'shared' zijn (dat leest alsof niet je hele library toegankelijk is, maar slechts enkele gedeelde spellen). Ik vraag me af waar hij dat vandaan heeft, want dat heb ik nog nergens gelezen. Volgens mij kon je gewoon je (hele) library sharen met 10 anderen en is er niets over betaling gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

[...]

[...]

Misschien ben ik dom hoor, maar ik vertaal het even naar de huidige 360:

Ze doen nu met de X1 alsof de mooie functionaliteit heeft dat geinstalleerde games ook door andere "tags" gespeeld kan worden. Dat kan dus nu ook al, het zij met disc, maar mijn vrouw en ik kunnen samen elke game die we op disc hebben spelen. Sterker nog, alles wat je nu download en installeerd op je console, kan ook al door anderen gespeeld worden, die met hun tag op jouw console spelen. Het enige wat ze nu doen, is een ristrictie van een xx aantal personen hierop zetten, en doen alsof het een godsgeschenk is.

En wat betreft de cloud, leuke functie, maar nu kan je ook gewoon je disc meenemen naar wie je wilt en de game daar spelen (al dan niet installeren), zonder enkele ristricties.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag hoor, maar zo komt het over op mij. Dus als ik het verkeerd begrepen heb, verbeter me graag!

Edit: @BM: Ja, in dat geval is het zeker een mooie feature, dank voor de heldere uitleg.

[ Voor 9% gewijzigd door Nazanir op 15-06-2013 09:26 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:09:
[...]

Voor mij persoonlijk? 0,0 prioriteit. Kinect zal op dag 1 bovenop m'n tv komen staan en daar wss niet meer af komen. Ik wilde enkel aangeven dat ik wel snap waarom mensen kritisch zijn hierop, meer niet :)
Nazanir schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:11:
[...]

Ze doen nu met de X1 alsof de mooie functionaliteit heeft dat geinstalleerde games ook door andere "tags" gespeeld kan worden. Dat kan dus nu ook al, het zij met disc, maar mijn vrouw en ik kunnen samen elke game die we op disc hebben spelen. Sterker nog, alles wat je nu download en installeerd op je console, kan ook al door anderen gespeeld worden, die met hun tag op jouw console spelen. Het enige wat ze nu doen, is een ristrictie van een xx aantal personen hierop zetten, en doen alsof het een godsgeschenk is.
Dat account op jouw X1 de game kunnen spelen die jij gekocht hebt is idd niks nieuws. Sterker nog, daar zit ook geen enkele restrictie op qua aantallen accounts. Het verhaal dat 10 mensen bij jouw games kunnen gaat over accounts buiten jouw xbox. Dus die ene goeie vriend in Duitsland, of je broer in Zweden. Of natuurlijk gewoon die maat van je om de hoek. Die geef je toegang, en die kunnen dan ook bij al jouw games. En dat is wel een redelijk bijzondere feature.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En wat nieuw is, volgens mij, is dat iedereen op jouw console ook meteen gebruik kan maken van jouw goldaaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv

Artikel niet gelezen? Foto niet gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/sections/56733/_1371234242.jpg

Wie heel goed kijkt, ziet dat er in die PC-kast een videokaart zit waarop "NVIDIA GTX" in groene letters staat.

Hier is nog een nieuwtje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fWpJY1n.jpg

Wie van Xbox Live tijdelijk of permanent verbannen wordt, raakt toegang tot al zijn games kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door ymmv op 15-06-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Wat word ik moe van sommige mensen zeg...

Kwam deze reactie op fok.nl tegen... Het gaat over de 1x per 24 uur online zijn....

Ik heb gelezen tot aan je zegt dat jouw console altijd aan staat.
Dat is bij jou zo, maar ik heb werk en school. Soms heb ik dagen achter elkaar dat ik eerst 8 uur school heb en 's avonds 5 uur moet werken, op die dagen heb ik geen tijd om te gamen en dan ben ik wel verplicht als ik 's avonds bek af thuis kom, om die console nog aan te zetten, door één of ander achterlijk iets?
Nee bedankt.

8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :F :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:48:
[...]

Artikel niet gelezen? Foto niet gezien?

[afbeelding]

Wie heel goed kijkt, ziet dat er in die PC-kast een videokaart zit waarop "NVIDIA GTX" in groene letters staat.
Dan zie ik het nog niet :p Zal wel aan mijn telefoonscherm liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
PWM schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:54:
[...]

Dan zie ik het nog niet :p Zal wel aan mijn telefoonscherm liggen.
Het halve internet heeft al naar die foto gekeken, door Photoshop gehaald en vergeleken met verschillende Nvidia GTX-modellen. Het moet een GTX 670, 680, 780 of Titan zijn. En die zijn wel een stukje krachtiger dan de AMD-chip die in de Xbox One komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
BM schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:24:
[...]

Voor mij persoonlijk? 0,0 prioriteit. Kinect zal op dag 1 bovenop m'n tv komen staan en daar wss niet meer af komen. Ik wilde enkel aangeven dat ik wel snap waarom mensen kritisch zijn hierop, meer niet :)

[...]

Dat account op jouw X1 de game kunnen spelen die jij gekocht hebt is idd niks nieuws. Sterker nog, daar zit ook geen enkele restrictie op qua aantallen accounts. Het verhaal dat 10 mensen bij jouw games kunnen gaat over accounts buiten jouw xbox. Dus die ene goeie vriend in Duitsland, of je broer in Zweden. Of natuurlijk gewoon die maat van je om de hoek. Die geef je toegang, en die kunnen dan ook bij al jouw games. En dat is wel een redelijk bijzondere feature.
Dus stel ik koop 5 games die een vriend van me niet heeft en hij doet dat vice versa, we geven elkaar toegang. Beide kunnen vervolgens 10 games spelen?

En dit kan tot maximaal 10 personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:51:
Wat word ik moe van sommige mensen zeg...

Kwam deze reactie op fok.nl tegen... Het gaat over de 1x per 24 uur online zijn....

Ik heb gelezen tot aan je zegt dat jouw console altijd aan staat.
Dat is bij jou zo, maar ik heb werk en school. Soms heb ik dagen achter elkaar dat ik eerst 8 uur school heb en 's avonds 5 uur moet werken, op die dagen heb ik geen tijd om te gamen en dan ben ik wel verplicht als ik 's avonds bek af thuis kom, om die console nog aan te zetten, door één of ander achterlijk iets?
Nee bedankt.

8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :F :F :F
mooi hé.. denken dat je daadwerkelijk 1x per 24 uur je console aan moet zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Dus stel ik koop 5 games die een vriend van me niet heeft en hij doet dat vice versa, we geven elkaar toegang. Beide kunnen vervolgens 10 games spelen?

zoals het er staat zou dit inderdaad moeten kunnen. Alleen kan maar 1 van de 10 één game spelen. Niet allemaal dezelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Maak me echt zorgen over de nieuwe generatie jongeren :+

Bij de launch zullen de volgende games wel in men X1 belanden...

Zekerheidje:
-Battlefield 4
-Dead Rising 3
-Watchdogs

Nog twijfel afhankelijk van wat reviews en nog wat meer gameplaybeelden :)
-Cod Ghosts
-Forza 5

http://www.gametrailers.c...ve-weapons-and-open-world

In dead rising 3 zit ook weer coop. Ben benieuwd hoe gaat werken met story progress etc :).

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:48:
[...]

Hier is nog een nieuwtje:

[afbeelding]

Wie van Xbox Live tijdelijk of permanent verbannen wordt, raakt toegang tot al zijn games kwijt.
Dat is wel leuk, komt zo'n xbox live ban echt hard aan.
Dit zal er dus wel voor zorgen dat mensen nog een keer nadenken voordat ze aan het een of ander gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Het halve internet heeft al naar die foto gekeken, door Photoshop gehaald en vergeleken met verschillende Nvidia GTX-modellen. Het moet een GTX 670, 680, 780 of Titan zijn. En die zijn wel een stukje krachtiger dan de AMD-chip die in de Xbox One komt te zitten.
Dat zal best, maar wat zal de redenatie erachter zijn om de games er op de E3 er beter uit te laten zien? Als de consoles daadwerkelijk op de markt komen en het ziet er allemaal minder uit dan dat ze op de E3 gezien hebben zal MS een flinke shitstorm over zich heen krijgen. En daarbij is het niet de eerste keer dat bij de introductie de games die getoond worden niet op de console draaien. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat was dat bij de 360 en PS3 ook zo toen ze geïntroduceerd werden. Zal me ook niets verbazen dat het bij de PS4 ook zo was. Geen flame ofzo richting de PS4, ik kan het niet iets wereldschokkends noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Je kunt een game maar 1 keer lenen aan een ander.

[ Voor 100% gewijzigd door EfBe op 15-06-2013 10:42 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dat sharen klinkt goed... eigenlijk te goed om waar te zijn. Daar waar ze bij de PS3 en 360 er alles aan deden om gamesharing tussen accounts zoveel mogelijk te beperken, gaan ze dat nu volledig omgooien? Ik moet het eerst zien om het te geloven. Hier moet bijna wel een addertje onder het gras zitten :P

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 15-06-2013 10:41 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:38:
[...]

Je kunt een game maar 1 keer lenen aan een ander.
nee.. je kunt een game maar 1x weggeven aan een ander.. (zie http://news.xbox.com/2013/06/license puntje: Give your games to friends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

xAnarchyBaS schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:26:
[...]

Dit zal er dus wel voor zorgen dat mensen nog een keer nadenken voordat ze aan het een of ander gaan klooien.
Dat een account gebanned wordt voor een bepaald gedrag of aanpassingen aan de console zelf, alle begrip hiervoor. Maar dat ik ook gelijk alle games kwijt ben? Dat vind ik wel erg ver gaan persoonlijk. Want als ik weer een nieuwe zou kopen, moet ik dus ook gelijk alle games nieuw aanschaffen. Misschien zijn ze tegen die tijd goedkoper, maar als je als fanatiekeling een ealy adopter/day 1 purist bent, ben je dan erg veel geld kwijt. Want 10 games voor 60 euro + console, zit je snel tegen de 100-1200 euro aan. Hiermee geven ze ook weer eens aan, dat jij de licentie dus niet bezit, want deze kan dus ten alle tijden (naja wel met gegronde reden dus) opgeschort worden voor onbepaalde tijd, iets wat ik meen, nog altijd niet rechtsgeldig is in de EU.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

nieuws: Blokkade Skydrive-account tweaker leidt tot internationale ophef

Of neem identity theft, iets wat alleen maar vaker gaat voorkomen, en dat daardoor je account geblokkeerd wordt. Hou er rekening mee dat aan dit account veel meer hangt dan alleen games, ook bv je hotmail account mocht je dat hebben en met windows 8 bv je windows account.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:04

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Als je nou een spel hebt uitgeleend/beschikbaar hebt gesteld aan iemand anders door familie/friends en diegene wordt gebanned. Is dat spel dan alleen voor die tag niet beschikbaar of ook voor jou omdat jij de originele eigenaar bent?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:45
McBoom schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Dat zal best, maar wat zal de redenatie erachter zijn om de games er op de E3 er beter uit te laten zien? Als de consoles daadwerkelijk op de markt komen en het ziet er allemaal minder uit dan dat ze op de E3 gezien hebben zal MS een flinke shitstorm over zich heen krijgen. En daarbij is het niet de eerste keer dat bij de introductie de games die getoond worden niet op de console draaien. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat was dat bij de 360 en PS3 ook zo toen ze geïntroduceerd werden. Zal me ook niets verbazen dat het bij de PS4 ook zo was. Geen flame ofzo richting de PS4, ik kan het niet iets wereldschokkends noemen.
Zo lang ik de E3 volg, is het volgens mij inderdaad "gezeik" dat spellen niet op de consoles worden gespeeld maar op omgekapte PC's. Dit was sowieso inderdaad ook het geval tijdens de introductie van de 360/PS3. Dit is ook in mijn ogen logisch, aangezien het altijd gaat om devkits welke niks meer dan PC's zijn met "vergelijkbare" hardware.

En inderdaad, de hardware welke in de PC zit is "vele malen krachtiger" dan de hardware straks in de Xbox One/PS4. Maar ook dat is logisch, aangezien de hardware in een console veel beter benut kan worden, dan de hardware in een PC. Als ze precies dezelfde hardware zouden gebruiken, zouden de games op de PC veel te traag lopen/grafisch ondermaats zijn. Dat lijkt me juist geen eerlijke vergelijking...

Al met al weer eens een storm in een glas water, om helemaal niks. Want als je echte gameplay wilt zien, op een echte next-gen console, zal je gewoon moeten wachten tot later dit jaar. Daarvoor is het nu nog te vroeg, en dat is onrealistisch om dat nu al te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
[...]

Ja. Tot blijkt dat zoonlief heeft zitten klooien en de rest van de familie niet meer kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:45
ymmv schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:49:
[...]

Ja. Tot blijkt dat zoonlief heeft zitten klooien en de rest van de familie niet meer kan gamen.
Als zoonlief opeens, de console van papa/mama gaat liggen hardmodden, is er ergens echt iets niet goed gegaan in de opvoeding, heeft weinig met MS te maken dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
FabianNL schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:51:
[...]

Als zoonlief opeens, de console van papa/mama gaat liggen hardmodden, is er ergens echt iets niet goed gegaan in de opvoeding, heeft weinig met MS te maken dan :+
Je kunt ook voor opruiende taal en andere misdragingen van Xbox Live tijdelijk verbannen worden. Het punt is dat je geen eigenaar meer bent van je eigen games. Herinner je je nog dat geval van iemand die op het EA-forum verbannen werd wegens kritiek en toen niet meer games op zijn Origin-account kon spelen? Dat kan je ook met de Xbox One gebeuren.
Pagina: 1 ... 32 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.