[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
To_Tall schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:28:
[...]

Als je terug lees of zoek, dan zie je dat de nieuwe controller gewoon 2x AA baterijen heeft en ook een batt pack kan installeren.
No shit. Dat was mij en anderen in die discussie nog niet opgevallen op de vorige pagina('s).. :X Die discussie ging daar dan ook totaal niet om hè.. |:( /sarcasm

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2013 23:31 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:29:

En dat je maar 1x een game kan weggeven lijkt me niet meer dan logisch.. Anders zou je 1 game aan meerdere mensen kunnen geven en dat kan in normaal ook niet.
Die had ik verkeerd verwoord, bedoelde dus dat een game maar 1x kan worden weg gegeven, de ontvanger kan hem niet verder weggeven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
GAIAjohan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:29:
[...]

No shit. Dat was mij en anderen in die discussie nog niet opgevallen op de vorige pagina.. :X Die discussie ging daar dan ook totaal niet om hè.. |:( /sarcasm
Nou als je het weet waarom dan alsnog hebben over hoe je een PS3 controller kan opladen :S Lekker boeiend. gewoon een active USB poortje en hij laad op so be it... Zo gaat het met elk stukje hardware dat moet opladen..

Maar ga je nu voor de X1 of PS4?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
To_Tall schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:32:
[...]
Zo gaat het met elk stukje hardware dat moet opladen..
Nee, mijn telefoon werkt gewoon met een standaard USB-muursocket lader.. De PS3 controllers niet.

Verder ga ik in principe voor de PS4, maar uiteindelijk kunnen ook beide er prima komen, net zoals ik nu zowel de PS3 als X360 heb. Bovendien wil ik goed op de hoogte blijven over de nieuwtjes van beide consoles.

De losse batterijen bij de X360 en X1 zie ikzelf gewoon als een groot pluspunt. Veel verschillende mogelijkheden om het ding stroom te kunnen blijven geven.

En zelfs al zou ik de X1 niet willen, dan mag ik hier nog best posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Ik zag net toevallig dat Game Mania mijn pre-order van de Xbox One heeft omgezet naar een Xbox One Day One editie. Blijkbaar zijn zij een van de retailers in Nederland die die uitgave gaan verkopen. (was niet overal beschikbaar toch?)

En ja, ik heb er dus een gepre-ordered, op 22 april al overigens. Evenals een PS4 btw, beide next-gen consoles komen bij mij in huis waarbij de Xbox One mijn primaire console wordt (zoals nu met de Xbox 360 en de PS3 ook al het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:18:
[...]

Ik zie niet zo goed wat hier nu het voordeel van is, dat betekend dat als ik TV wil kijken dit altijd via me Xbox One moet doen en altijd beide apparaten aan moeten staan. Of mis ik nu iets?
Hier heeft Microsoft vast goed over nagedacht. Waarschijnlijk wordt het signaal van de settopbox gewoon doorgegeven via passthrough als de X1 uitstaat, zoals de meeste home cinema receivers ook doen.

Zodra je X1 aanstaat zullen er wel allemaal extra features vrij komen bovenop die van de settopbox. Hoe en wat zullen we allemaal nog wel horen. Je kan iig je settopbox volledig bedienen via de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
GAIAjohan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Nee, mijn telefoon werkt gewoon met een standaard USB-muursocket lader.. De PS3 controllers niet.

Verder ga ik in principe voor de PS4, maar uiteindelijk kunnen ook beide er prima komen, net zoals ik nu zowel de PS3 als X360 heb. Bovendien wil ik goed op de hoogte blijven over de nieuwtjes van beide consoles.

De losse batterijen bij de X360 en X1 zie ikzelf gewoon als een groot pluspunt. Veel verschillende mogelijkheden om het ding stroom te kunnen blijven geven.

En zelfs al zou ik de X1 niet willen, dan mag ik hier nog best posten..
Het gaat ook om een active USB connectie ;) anyway ik weet niet waarom je hier niet mag posten maar om op elke pagina dingen over de PS4 te lezen daarvoor kom ik niet in dit stukje forum dan ga ik wel naar het PS4 forum.. Al met al zie ik wel dat het X1 topic populairder is dan het PS4 topic.. Waar hier zelfs meer info over de consol te vinden is dan daar. Daar ging mijn opmerking over..
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:36:
[...]

Hier heeft Microsoft vast goed over nagedacht. Waarschijnlijk wordt het signaal van de settopbox gewoon doorgegeven via passthrough als de X1 uitstaat, zoals de meeste home cinema receivers ook doen.

Zodra je X1 aanstaat zullen er wel allemaal extra features vrij komen bovenop die van de settopbox. Hoe en wat zullen we allemaal nog wel horen. Je kan iig je settopbox volledig bedienen via de X1.
Dat hoop ik dan maar.. zoals het er nu naar uitziet moet de X1 altijd aanstaan als je de HDMI in wil gebruiken.. daarnaast is het een must voor mensen die een setupbox hebben zonder HDD met de X1 kan ook opgenomen worden tot een uur live en zonder live beelden tot HDD volzit?

BTW als ik zo kijk met 10 Gb per spel zit je toch al vrij snel aan een volle hdd.. Heb nu hier 12 games liggen dat is al ruw voor de X1 120 Gb Dus ja dat mag wel een grotere HDD in van mij.. Maar dat zal wel weer eind 2014 komen als MS ziet dat de meeste X1 bijna vol zitten en dan met een update komen met een grotere HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Volgens mij werkt het precies zoals hij het zegt: TV gaat nu via je Xbox. Dat is ook het hele idee erachter: mensen in het 'Xbox'-merk trekken. "Wanna watch TV?" "Sure." "Okay, let me just turn on the Xbox."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
To_Tall schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:44:

BTW als ik zo kijk met 10 Gb per spel zit je toch al vrij snel aan een volle hdd.. Heb nu hier 12 games liggen dat is al ruw voor de X1 120 Gb Dus ja dat mag wel een grotere HDD in van mij.. Maar dat zal wel weer eind 2014 komen als MS ziet dat de meeste X1 bijna vol zitten en dan met een update komen met een grotere HDD
Je kan er in ieder geval een externe schijf aanhangen, dus het is in ieder geval iets. Niet optimaal natuurlijk, maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gros van de PS3 games waren niet eens over de 2GB, nu is er natuurlijk wel een vrachtlading aan extra power, maar verwacht niet dat elk spel dan meteen 10GB is.

(lullig voor de mensen in Belgie die digitale games willen kopen met een datalimiet :D).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
SinergyX schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:14:
Gros van de PS3 games waren niet eens over de 2GB, nu is er natuurlijk wel een vrachtlading aan extra power, maar verwacht niet dat elk spel dan meteen 10GB is.

(lullig voor de mensen in Belgie die digitale games willen kopen met een datalimiet :D).
CoD, BF4, Forza, en andere AAA games zullen 10Gb aan data hebben. vergeet niet dat een game op de 360 max 3 tot 4 Gb was :) 10Gb vind ik zelf nog weinig voor een game.. Maar ze kunnen nu wel langzaam gaan nadenken om SP games wat langer te maken. Of net als met MP3 niet 3 downloadble Chapters te geven maar gelijk op de disk te branden..

En ja voor mensen met een data limiet is het wel zuur.. Ga je naar een vriend toe. Log je in op je profiel. Download je game is gelijk die vriend door zijn data limiet heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Wat ik me nou wel vraag over die family sharing. Kun je wel tegelijk online zijn met een ander spel? Stel ik ga Forza doen en een familielid wel even Ryse doen uit mijn library. Kan dat tegelijk? Of moet ik persé offline zijn om te kunnen spelen? Lijkt me niet, maar ik kan het nog nergens terugvinden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:40:
Wat ik me nou wel vraag over die family sharing. Kun je wel tegelijk online zijn met een ander spel? Stel ik ga Forza doen en een familielid wel even Ryse doen uit mijn library. Kan dat tegelijk? Of moet ik persé offline zijn om te kunnen spelen? Lijkt me niet, maar ik kan het nog nergens terugvinden.
Ja, je kan gewoon tegelijkertijd spelen, wat ik begrepen heb van de thread op Neogaf kan je zelfs hetzelfde spel spelen (mits jij dan de eigenaar bent van het spel).
Dus 1 familielid kan het spel spelen en de eigenaar van het spel kan dat ook.
Maar de eigenaar kan dus ook gewoon rustig een ander spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

http://www.stfuandplay.co...ce-davis-tal#.UbphHxarEpF

Beetje rommelig achtergrondgeluid en slechte belichting maar een zeer verhelderende discussie over de features van de Xbox One met o.a. Greenberg en Hyrb. Beter dan alle f*cked up PR, die ze officieel de wereld in sturen.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:55:
[...]

Volgens mij werkt het precies zoals hij het zegt: TV gaat nu via je Xbox. Dat is ook het hele idee erachter: mensen in het 'Xbox'-merk trekken. "Wanna watch TV?" "Sure." "Okay, let me just turn on the Xbox."
We zullen het zien dadelijk, maar het lijkt me sterk dat de X1 verplicht aan moet staan, anders plugt niemand zijn settopbox er in. Mijn home cinema receiver mag ook gewoon uit staan en is ook HDMI passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Jack V schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 02:42:
http://www.stfuandplay.co...ce-davis-tal#.UbphHxarEpF

Beetje rommelig achtergrondgeluid en slechte belichting maar een zeer verhelderende discussie over de features van de Xbox One met o.a. Greenberg en Hyrb. Beter dan alle f*cked up PR, die ze officieel de wereld in sturen.
Mja dat is precies wat ik al op de frrontpage zei over hun verdediging van always online.
Ze zeggen dat het geweldig is en een verbetering etc, maar ze zeggen niet waarom, in plaats daarvan posten ze nietszeggende zogenaamde damage control berichten in plaats van gewoon meteen uit te leggen hoe het echt werkt, waar het voor gebruikt wordt en wat het kan.

Als ze dit duidelijk en groot op het scherm op de mainstage hadden verteld en laten zien hadden ze ontiegelijk veel succes gehad. Ik vind dit een super feature. Ook omdat deze techniek ze dus feitelijk makkelijk in straat stelt om digital downloads weer door te laten verkopen.

Disclaimer: ik ben nog steeds zwevende :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
To_Tall schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:44:
[...]

Het gaat ook om een active USB connectie ;) anyway ik weet niet waarom je hier niet mag posten maar om op elke pagina dingen over de PS4 te lezen daarvoor kom ik niet in dit stukje forum dan ga ik wel naar het PS4 forum.. Al met al zie ik wel dat het X1 topic populairder is dan het PS4 topic.. Waar hier zelfs meer info over de consol te vinden is dan daar. Daar ging mijn opmerking over..

[...]

Dat hoop ik dan maar.. zoals het er nu naar uitziet moet de X1 altijd aanstaan als je de HDMI in wil gebruiken.. daarnaast is het een must voor mensen die een setupbox hebben zonder HDD met de X1 kan ook opgenomen worden tot een uur live en zonder live beelden tot HDD volzit?

Populairder niet per definitie. Er is gewoon veel onduidelijk, dus post men hier meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik heb de mijne gepreordered bij game mania de dag van de reveal.
Onder het mom van, mocht ie tegenvallen, kan ik m nog altijd annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

BM

Moderator Spielerij
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:25:
[...]

Iets zegt mij dat Microsoft sommige zaken expres op de achtergrond houdt. Dan treden ze er misschien een maand voor de release ermee naar buiten via agressieve marketing. Een maand van tevoren is te kort voor Sony om erop in te spelen.
Had ik gisteravond met een vriend me ook een discussie over. Heb het gevoel dat MS nu het 'slechte nieuws' maar uit de weg wil hebben, en zich daarna gaat focussen op de nieuwe features en de pluspunten (zoals dat family plan).

Je kunt maar beter positief in het nieuws zijn vlak voor de release, dan dat op dat moment alle DRM beperkingen pas naar buiten komen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Een ingenieur bij Microsoft heeft zijn argumenten gepost waarom ze precies deze weg ingeslagen hebben. Ik vond het leuk om te lezen, omdat ik vind dat deze man (wie het ook mogen zijn) eigenlijk groot gelijk heeft.

Dus als je even tijd zou hebben (5 min), dan zou ik het zeker eens lezen:

http://microsoft-news.com...ments-makes-valid-points/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik heb ook geprobeerd een pre-order bij Bol.com te plaatsen, maar ik kon niet voor acceptgiro kiezen. En in hoeverre is de Gamemania nog verstanding, de perikelen rond de FRS in het achterhoofd nemend?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
X-Fighter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:11:
Een ingenieur bij Microsoft heeft zijn argumenten gepost waarom ze precies deze weg ingeslagen hebben. Ik vond het leuk om te lezen, omdat ik vind dat deze man (wie het ook mogen zijn) eigenlijk groot gelijk heeft.

Hij geeft nog steeds geen reden waarom de 24 uurs check is en waarom Kinect verbonden moet zijn..

En hij zegt dat spellen prijzen van 60 dollar hebben om doorverkoop te compenseren.. Ok, prima.. Maar eerst lagere prijzen zien, dan geloven.. Als straks blijkt dat xboxone spellen 10 euro goedkoper zijn dan ps4 spellen.. Prima.. Maar daar heb ik niets concreets over gehoord..

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 14-06-2013 08:22 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 16:21

Best intressant.
Maar zoals iemand al eens eerder poste in gewone threath als je kinect kunt uitzetten sowftwarematig waarom moet hij verbonden zijn.

Tevens wie zegt dat de prijs omlaag gaat ? Het blijft speculeren ze willen nl ook niet dat het tenkoste gaat van gewone winkels. Theoretisch gezien digitale content moet al zeker goedkoper zijn dan disck+hoes+boekje want die heb je niet.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
To_Tall schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:28:
BTW mensen hier nu al gepreorderd?

ik heb nu een preorder lopen bij Bol.com en 1 bij MS.. andere is gecanceld door Bol :( dus ja maar bij MS gedaan.. Gezien de rest van mn fam geen CC hebben.. :)
Hoezo heeft Bol die van jou gecancelled? Mijne staat gewoon nog..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:59:
[...]

Had ik gisteravond met een vriend me ook een discussie over. Heb het gevoel dat MS nu het 'slechte nieuws' maar uit de weg wil hebben, en zich daarna gaat focussen op de nieuwe features en de pluspunten (zoals dat family plan).

Je kunt maar beter positief in het nieuws zijn vlak voor de release, dan dat op dat moment alle DRM beperkingen pas naar buiten komen :p
Zou het? Ik kan het me niet voorstellen. Waarom niet? Door de miljoenen pre-orders die ze nu mislopen. Zou dat het waard zijn? Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:29:
[...]
Door de miljoenen pre-orders die ze nu mislopen. Zou dat het waard zijn?
Miljoenen pre-order die ze mislopen :+ Dramaqueen ;) Voor de Xbox 360 waren er totaal minder dan 1 miljoen pre-orders. Voor de PS3 waren er 2 maanden nodig om de 1ste 1 miljoen te halen in de US en Japan.

Als er pre-orders missen, zijn dat er tienduizenden, hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:25:
vergeet niet dat een game op de 360 max 3 tot 4 Gb was :)
Daarom was Fable 3 dus al bijna 6Gb.

Games kunnen echt wel groter dan 3-4 Gb op de xbox hoor. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik had het er gister al over met iemand. Als de prijs van X1 games omlaag gaan naar €29,99 - €39,99, mensen de DRM waarschijnlijk een stuk minder erg vinden. De used-games discussie zal dan ook flink minderen, aangezien de prijs dan goedkoop genoeg is om de reden om used games te kopen voor de meeste mensen wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:38:
[...]

Miljoenen pre-order die ze mislopen :+ Dramaqueen ;) Voor de Xbox 360 waren er totaal minder dan 1 miljoen pre-orders. Voor de PS3 waren er 2 maanden nodig om de 1ste 1 miljoen te halen in de US en Japan.

Als er pre-orders missen, zijn dat er tienduizenden, hooguit.
Geen idee wat de exacte cijfers zijn, excusez moi. ;)

Ik weet alleen wel dat het er veel zijn, afgaande op veel berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Geen idee wat de exacte cijfers zijn, excusez moi. ;)

Ik weet alleen wel dat het er veel zijn, afgaande op veel berichten.
De berichten die je nu leest zijn natuurlijk wel van de wat fanatiekere gamer, dat blijft een relatief klein marktaandeel.

Interessant stuk, zitten wel wat leuke dingen in :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

Anything that doesn’t need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That’s huge.
Denk dat ie best een punt heeft. Bepaalde dingen zullen aardig wat rekenkracht kosten maar als dat echt in de cloud kan, blijft er meer power over voor eyecandy e.d.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:41:
Ik had het er gister al over met iemand. Als de prijs van X1 games omlaag gaan naar €29,99 - €39,99, mensen de DRM waarschijnlijk een stuk minder erg vinden. De used-games discussie zal dan ook flink minderen, aangezien de prijs dan goedkoop genoeg is om de reden om used games te kopen voor de meeste mensen wegvalt.
Waarom zou MS de prijzen van games moeten verlagen? Je koopt nu 1 game (voor 59,- oid), en die kan je gewoon delen met 10 vrienden. Op een gegeven moment heb je een catalogus van games binnen die 10 in de groep waar je nooit eerder van had kunnen dromen.

Het uitleenmodel van de Xbox One is iets wat we ons een paar maanden geleden niet konden voorstellen. Mensen gewoon rechten kunnen geven op jouw games, remote, zonder extra kosten.

Dat is wel even wat beter dan schijfjes uit moeten lenen, hoe bedoel je ouderwets. Ze hebben slechte communicatie gehad, maar als ze dit de komende maandne goed over de buhne krijgen, komt het wel goed.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 14-06-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Omdat games al te duur zijn? Dat is niet alleen zo voor de X1, maar voor alle platformen, daardoor is de used-games market ontstaan. Te hoge prijzen.
Ik vind dat het bij de X1 lijkt alsof je gewoon een licentie koopt, in plaats van volledige eigendom van het spel. Dat is in mijn ogen toch minder waard, dus zou ik er niet hetzelfde voor willen betalen. Dat delen met 10 vrienden is leuk en aardig, maar is voor mensen zoals ik, die alleen maar mensen kennen die niet gamen, compleet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Waarom zou MS de prijzen van games moeten verlagen? Je koopt nu 1 game (voor 59,- oid), en die kan je gewoon delen met 10 vrienden. Op een gegeven moment heb je een catalogus van games binnen die 10 in de groep waar je nooit eerder van had kunnen dromen.

Het uitleenmodel van de Xbox One is iets wat we ons een paar maanden geleden niet konden voorstellen. Mensen gewoon rechten kunnen geven op jouw games, remote, zonder extra kosten.

Dat is wel even wat beter dan schijfjes uit moeten lenen, hoe bedoel je ouderwets. Ze hebben slechte communicatie gehad, maar als ze dit de komende maandne goed over de buhne krijgen, komt het wel goed.
Blijft het feit dat ze puur aan distributie alleen al minder geld kwijt zullen zijn als ze meer naar het steam model gaan... Er moet een verlaging van de prijs inzitten, of ze het doen is punt 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MarkH NL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:52:
[...]

Hoezo heeft Bol die van jou gecancelled? Mijne staat gewoon nog..
Bol.Com accepteerd geen acceptgiro voor producten die een x bedrag hebben en gepreorderd worden.

Ik heb uiteindelijk finance aan de lijn gehad.. Die heeft nu 3 verschillende orders voor mij aangemaakt met 2x een X1 en 2x CoD Ghost.. op acceptgiro. Dit hebben ze nu gedaan omdat ik een "vaaste klant" ben :+

er zijn orders door geglipt en dat heeft te maken doordat er een fout was gemaakt met het vrijgeven van preorderen :)

Anyway ik heb nu dus 3 consols in preorder staan :+ ff 1500 euro aftikken :+ in 1 keer voor iets dat over 5 maanden uitkomt vind ik beetje veel van het goede.. ik betaal wel wanneer ik de spullen binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:57:
Omdat games al te duur zijn? Dat is niet alleen zo voor de X1, maar voor alle platformen, daardoor is de used-games market ontstaan. Te hoge prijzen.
Ik vind dat het bij de X1 lijkt alsof je gewoon een licentie koopt, in plaats van volledige eigendom van het spel. Dat is in mijn ogen toch minder waard, dus zou ik er niet hetzelfde voor willen betalen. Dat delen met 10 vrienden is leuk en aardig, maar is voor mensen zoals ik, die alleen maar mensen kennen die niet gamen, compleet nutteloos.
Je zit op een Tweakers forum... Hoezo niemand kennen die gamen? Waarom niet een paar tweakers toevoegen? :) Dus niet zo nutteloos als je zou denken...

En games zijn de afgelopen 15 jaar voor consoles alleen maar goedkoper geworden... Wanneer hebben mensen dat nou eens door?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gZasNf4sEA8O6t8lb2zKBidr/full.png

Mijn is ook aangepast naar een Day One versie. Overigens maakt het mij niet heel veel uit, aangezien het alleen wat optische aanpassingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:57:
Je koopt nooit het volledige game. altijd een gebruikers licentie. Dat geld tevens voor alle software pakketen.. Je koopt een licentie om een game/programma te mogen gebruiken. En je bezit de gebruikers licentie maar niet de software.

Je mag games door verkopen. Dat is afhankelijk van de vereisten van de publisher. Dus als EA aangeeft wij stappen niet met MS in het zelfde bootje wij staan wel toe dat een game direct door verkocht kan worden aan iemand anders dan is dat geheel aan EA om dat zelf te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Bol.Com accepteerd geen acceptgiro voor producten die een x bedrag hebben en gepreorderd worden.

Ik heb uiteindelijk finance aan de lijn gehad.. Die heeft nu 3 verschillende orders voor mij aangemaakt met 2x een X1 en 2x CoD Ghost.. op acceptgiro. Dit hebben ze nu gedaan omdat ik een "vaaste klant" ben :+

er zijn orders door geglipt en dat heeft te maken doordat er een fout was gemaakt met het vrijgeven van preorderen :)

Anyway ik heb nu dus 3 consols in preorder staan :+ ff 1500 euro aftikken :+ in 1 keer voor iets dat over 5 maanden uitkomt vind ik beetje veel van het goede.. ik betaal wel wanneer ik de spullen binnen heb.
Ik heb er 1 staan met preorder en acceptgiro, en die is niet geannuleerd.. heb dus mazzel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:10:
[...]

Je koopt nooit het volledige game. altijd een gebruikers licentie. Dat geld tevens voor alle software pakketen.. Je koopt een licentie om een game/programma te mogen gebruiken. En je bezit de gebruikers licentie maar niet de software.

Je mag games door verkopen. Dat is afhankelijk van de vereisten van de publisher. Dus als EA aangeeft wij stappen niet met MS in het zelfde bootje wij staan wel toe dat een game direct door verkocht kan worden aan iemand anders dan is dat geheel aan EA om dat zelf te bepalen.
Maar in tegenstelling tot andere platforms (deze generatie consoles, PC, Wii U en PS4), kan nu je gebruiksrecht afgepakt worden. Het staat tenslotte maar op hun server, en zonder connectie met hun server kan je er geen gebruik van maken.
Dat brengt een vraag bij me op. Wat als je gebanned word van Xbox Live? Kan je dan geen enkele (singleplayer) game meer spelen, omdat je geen verbindingen met de servers meer kan maken?

Over doorverkopen, dat kan alleen via retailers die meedoen aan het programma. Even via ebay of markplaats een game verkopen zit er niet meer in. (Ja, ik weet dat je een game weg kan geven, maar alleen aan iemand die al 30 dagen op je friendlist staat. Niet erg handig dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Idd ja! Ik deel vaak een game met mijn broer en zwager, maar als dit digitaal kan dan is het helemaal ideaal! Dan hoeft de ene niet meer te wachten totdat de andere een game uitgespeeld heeft maar kan ook tegelijk beginnen te gamen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey

Dat gedeelte van de controller doorgeven en dat de persoon die dan de controller heeft via kinect automatisch herkent wordt en dan vervolgens automatisch op zijn profiel inlogt is wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Harmsen schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Idd ja! Ik deel vaak een game met mijn broer en zwager, maar als dit digitaal kan dan is het helemaal ideaal! Dan hoeft de ene niet meer te wachten totdat de andere een game uitgespeeld heeft maar kan ook tegelijk beginnen te gamen.
Dat kan dus niet. Alleen de originele eigenaar kan tegelijk met iemand anders spelen. Je broer en zwager zullen het om en om moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ja, en als dit zo is, dan is dat natuurlijk een stuk beter dan wat Sony biedt? Of zie ik het verkeerd O-)

En wat we helaas met de Wii hebben gezien, de grote massa bepaald welke console het best verkoopt.. niet de "core gamers" :)

[ Voor 37% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Hoe zit het met de 2 gratis game downloads per maand? Is dat per direct ingegaan? Waar staat de lijst met games waar dit voor geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:19:
[...]

Dat kan dus niet. Alleen de originele eigenaar kan tegelijk met iemand anders spelen. Je broer en zwager zullen het om en om moeten doen.
Voor zover ik het lees, kan alleen de eigenaar ten alle tijden het spel spelen, en anderen alleen als de eigenaar niet speelt.
Dus in dit geval kunnen broer en zwager niet spellen wanneer de eigenaar speelt, en wanneer de eigenaar niet speelt, kan OF de broer OF de zwager spelen, en ook niet tegelijk.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:08:
[...]

Je zit op een Tweakers forum... Hoezo niemand kennen die gamen? Waarom niet een paar tweakers toevoegen? :) Dus niet zo nutteloos als je zou denken...

En games zijn de afgelopen 15 jaar voor consoles alleen maar goedkoper geworden... Wanneer hebben mensen dat nou eens door?
Klinkt leuk, maar vergeet niet dat je bij een family account (iig zoals het nu op de xbox 360 is) maar één credit card hebt. De eigenaar kan aankopen doen, en deze verdelen onder de "family" members.
Ik zou niet zomaar willekeurig mensen die ik via een forum ken toevoegen aan een account waarbij mijn creditcard is gekoppeld.
Er is iig nog veel onduidelijkheid over hoe dit echt zal gaan werken

[ Voor 41% gewijzigd door cypher21 op 14-06-2013 10:23 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Maar in tegenstelling tot andere platforms (deze generatie consoles, PC, Wii U en PS4), kan nu je gebruiksrecht afgepakt worden. Het staat tenslotte maar op hun server, en zonder connectie met hun server kan je er geen gebruik van maken.
Dat brengt een vraag bij me op. Wat als je gebanned word van Xbox Live? Kan je dan geen enkele (singleplayer) game meer spelen, omdat je geen verbindingen met de servers meer kan maken?

Over doorverkopen, dat kan alleen via retailers die meedoen aan het programma. Even via ebay of markplaats een game verkopen zit er niet meer in. (Ja, ik weet dat je een game weg kan geven, maar alleen aan iemand die al 30 dagen op je friendlist staat. Niet erg handig dus)
Dat is toch ook al bij de 360? Daar kan gewoon je hele console onklaar worden gemaakt door MS. maar dan moet je het wel erg bont hebben gemaakt volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat lijkt me inderdaad logisch, anders verkopen ze helemaal geen games meer :+

Het blijft gewoon een gigantisch voordeel. Als de eigenaar van de game niet speelt, kan 1 van de andere 10 hem op starten. Geen schijfjes heen en weer, niet wachten tot Klaas een keer klaar is, de disc aan Piet geeft en waarop Jan 2 maanden later eens een disc ziet.

Nee, gewoon altijd en overal delen onder je vrienden. Na 2 jaar heb je gewoon toegang tot een catalogus van 60-70 games onder de knop, in plaats van 10 in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
cypher21 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Voor zover ik het lees, kan alleen de eigenaar ten alle tijden het spel spelen, en anderen alleen als de eigenaar niet speelt.
Dus in dit geval kunnen broer en zwager niet spellen wanneer de eigenaar speelt, en wanneer de eigenaar niet speelt, kan OF de broer OF de zwager spelen, en ook niet tegelijk.
Dan lijkt het me nog steeds een hele prima feature :)
Klinkt leuk, maar vergeet niet dat je bij een family account (iig zoals het nu op de xbox 360 is) maar één credit card hebt. De eigenaar kan aankopen doen, en deze verdelen onder de "family" members.
Ik zou niet zomaar willekeurig mensen die ik via een forum ken toevoegen aan een account waarbij mijn creditcard is gekoppeld.
Er is iig nog veel onduidelijkheid over hoe dit echt zal gaan werken
Ik ga er van uit dat als ik jou toevoeg aan mijn lijst van 'family members' jij geen aankopen kunt doen via mijn account. Dat kan al niet met accounts op 1 console, laat staan die shared zijn via het internet.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Dat is toch ook al bij de 360? Daar kan gewoon je hele console onklaar worden gemaakt door MS. maar dan moet je het wel erg bont hebben gemaakt volgens mij..
Moet je daar online inloggen om games te kunnen spelen dan? Volgens mij niet. Multiplayer games kan je inderdaad niet meer spelen, maar singleplayer games werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Klinkt leuk, maar vergeet niet dat je bij een family account (iig zoals het nu op de xbox 360 is) maar één credit card hebt.
Nee, dat is echt wat anders. Ze zijn daar overigens ook mee gestopt. Dat was inderdaad wanneer een Familiy Gold abo kocht voor iedereen thuis. Dat is niet meer nodig, aangezien iedereen die gebruikt maakt van je Xbox One standaard jouw Gold kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Soundless schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:21:
Hoe zit het met de 2 gratis game downloads per maand? Is dat per direct ingegaan? Waar staat de lijst met games waar dit voor geldt?
In julie komt er een update voor de 360.. pas dan zullen er 2 games per maand gratis gedwonload kunnen worden..

Leuke is wel dat mn resel waarde van mn 360 mits de persoon die hem koopt niet mijn account er afgooi weer iets hoger wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:27:
[...]

In julie komt er een update voor de 360.. pas dan zullen er 2 games per maand gratis gedwonload kunnen worden..

Leuke is wel dat mn resel waarde van mn 360 mits de persoon die hem koopt niet mijn account er afgooi weer iets hoger wordt :)
Op dit moment is Fable 3 al gratis te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
[...]

Nee hoor, het is nu al ingegaan :) Als je gold member bent kan je nu al Fable III gratis aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Soms kriebelt het wel een heeel klein beetje om een One te bestellen, maar ik de praktijk heb ik nu al te weinig tijd voor 1 console, laat staan 2. De xbox 1 en de 360 heb ik achteraf gezien beiden ook veel te weinig gebruikt.

Ik snap nog steeds niet wat daar het nut van is, buiten het feit dat je dan ook nog eens 2 apparaten aan hebt staan. Als ik iets op wil zoeken dan pak ik de tablet wel.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:20:
En wat we helaas met de Wii hebben gezien, de grote massa bepaald welke console het best verkoopt.. niet de "core gamers" :)
Tja, maar de grote massa koopt geen console van 500 euro. De Wii had naast originele, eenvoudige gameplay ook een aantrekkelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 14-06-2013 12:19 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
[...]

Ik zie net wel het volgende gebeuren:
1. Ga naar xbox.com
2. Kies Fable3
3. Kies als payment method 'MS points'
4. Spel is gratis

Ik heb alleen geen behoefte aan Fable 3. Die heb ik namelijk al gekregen bij aankoop van m'n 360.

Vandaar dat ik me afvraag of er niet een aparte lijst is met beschikbare games.
Op hitman werkt dit 'trucje' bv niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:57
Ben nog niet helemaal uit welke Next Gen ik ga halen, maar neig zelf steeds naar de Xbox.
Heb nu de PS3, maar ondanks de negatieve vibe omtrent de Xbox neig ik toch meer naar de xbox.

Hele online gebeuren interesseert me niet. Zodra ik nu mijn PS3 aan doe ben ik ook continue online.
Denk dat het merendeel met hun huidige console altijd online is..alleen nu wordt er opeens een probleem van gemaakt??
En het gejank dat de Kinect constant aan staat en men bang is gefilmd te worden..please..we zitten niet in the Matrix, beetje overdreven gedoe van sommige mensen.

Heb gewoon het gevoel dat de Xbox veel meer potentie heeft in de toekomst..en ik ben ook gek op films en series..
Kinect lijkt mij ook hele mooie opties/mogelijkheden te bieden in de toekomst (ook leuk voor mijn kids denk ik).
Ook de games die Xbox only zijn vind ik nu al mooier dan wat de PS4 tot zover te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SToRM666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:31:

Tja, maar de grote massa koopt geen console van 500 euro. De Wii had naast originele, eenvoudige gameplay ook een aantrekkelijke prijs.
Nou, het leek aan aantrekkelijke prijs. De Wii was natuurlijk bij uitstek een console om met 2/3 man te spelen, en na de aanschaf van de controllers en nunchunks was ik toen ik de Wii kocht ook iets van 450,- kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Soundless schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Ik zie net wel het volgende gebeuren:
1. Ga naar xbox.com
2. Kies Fable3
3. Kies als payment method 'MS points'
4. Spel is gratis

Ik heb alleen geen behoefte aan Fable 3. Die heb ik namelijk al gekregen bij aankoop van m'n 360.

Vandaar dat ik me afvraag of er niet een aparte lijst is met beschikbare games.
Op hitman werkt dit 'trucje' bv niet..
Het zijn ook vaste games die je krijgt, je kan niet kiezen, Assassins Creed 2 wordt bijv ook gratis en nog een maar de titel is mij even ontschoten.

Moet wel zeggen hoe meer ik lees over de tech achtergrond, hoe meer het "begrijpelijk" wordt waarom deze keuzes gedaan zijn en dat vind ik erg positief. Zoals verwacht zal er gewoon meer en meer info komen over de de X1 hoe en waarom en dat zal imho alleen maar positief uitpakken aan het einde van de rit als de balans opgemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bokkie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Het zijn ook vaste games die je krijgt, je kan niet kiezen, Assassins Creed 2 wordt bijv ook gratis en nog een maar de titel is mij even ontschoten.
Halo 3 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
To_Tall schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:25:
[...]

CoD, BF4, Forza, en andere AAA games zullen 10Gb aan data hebben. vergeet niet dat een game op de 360 max 3 tot 4 Gb was :)
3 tot 4 GB vind ik wel erg weinig..
Ik heb nogal wat games die (ver) boven de 3 a 4GB uitkomen..
Castlevania LoS - 12,7GB
Forza Horizon - 8,3GB
Forza 3 - 10,4GB
Forza 4 - 12,9GB
Red Dead redemption - 13,6GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Bokkie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Moet wel zeggen hoe meer ik lees over de tech achtergrond, hoe meer het "begrijpelijk" wordt waarom deze keuzes gedaan zijn en dat vind ik erg positief. Zoals verwacht zal er gewoon meer en meer info komen over de de X1 hoe en waarom en dat zal imho alleen maar positief uitpakken aan het einde van de rit als de balans opgemaakt moet worden.
Dat is dan toch wel crap. Ik hoopte op wat meer games maar nu komen ze met 2 games die ik bij mijn 360 kreeg bij aankoop + 1 die ik al heb en waar ik totaal geen interesse in heb >_>

Hopelijk krijgen we snel een groter aanbod.
Wat trouwens als ik 1 maand geen 'gratis spellen' download? Kan ik het maand erop dan 4 games downloaden ?

Ik ga er vanuit van niet, maar wei weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dat was hem ja :D

Enige waar ik nu nog wel huiverig voor ben is de performance, eigenlijk. Voor de PS4 zijn er al bevestiginen dat er voor games 60fps@1080p performance is, terwijl dat soort gegevens voor de X1 nog in mysterie is gehuld

*weegschaal kanteld hier al wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
GAIAjohan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:37:
[...]

3 tot 4 GB vind ik wel erg weinig..
Ik heb nogal wat games die (ver) boven de 3 a 4GB uitkomen..
Castlevania LoS - 12,7GB
Forza Horizon - 8,3GB
Forza 3 - 10,4GB
Forza 4 - 12,9GB
Red Dead redemption - 13,6GB
3 tot 4GB is ook veel te weinig. Misschien de 1e generatie games, maar de latere en huidige games gaan daar bijna allemaal overheen.

Kan me ook bijna niet voorstellen dat de 1e X1 games maar 10GB groot gaan zijn :) Zeker niet aangezien er nu al meerdere games zijn op de 360 die meerdere discs hebben.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bokkie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Enige waar ik nu nog wel huiverig voor ben is de performance, eigenlijk. Voor de PS4 zijn er al bevestiginen dat er voor games 60fps@1080p performance is, terwijl dat soort gegevens voor de X1 nog in mysterie is gehuld
:? Forza 5 loopt gewoon op 1080P @ 60fps. Volgens mij is dat ook al voor andere titels gezegd

EDIT: Voor CoD ghosts als alle aangekondigde exclusives geldt ook dat ze draaien op 1080p/60fps.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-06-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Is het eigenlijk al bekend of het mogelijk is om demo's van games te spelen voordat je het spel koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:42:
Is het eigenlijk al bekend of het mogelijk is om demo's van games te spelen voordat je het spel koopt?
Dat is nu ook al mogelijk via Xbox Live en ik verwacht dat dat met de One nog steeds mogelijk is. Al hangt het natuurlijk wel van de ontwikkelaar af, die moeten een demo versie maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nee, demos worden volledig afgeschaft :+

Ga er vanuit dat op dat gebied er geen functionaliteit tov de 360 verloren zal gaan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens deze en deze bronnen zou het mogelijk moeten zijn dat de eigenaar van het spel altijd kan spelen en daarnaast 1 iemand uit de family lijst.

Dit is naar mijn idee ook de wijze hoe je het kan lezen..
Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games 1), and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time 2).
1) ik kan altijd spelen.
2) en 1 family lid kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:41:
[...]

:? Forza 5 loopt gewoon op 1080P @ 60fps. Volgens mij is dat ook al voor andere titels gezegd
Hmmz ok dan heb ik dat gemist :) Als dat inderdaad ook voor de andere grote titels geld kan ik weer wat wegstrepen op de balanslijst.

Trouwens Jawdrop momentje nog gisteren toen ik wat artikels over MGS:V aan het lezen was
As for the video you saw, it was “more tuned to current generation” consoles for models and textures, with Hideo Kojima adding that once they go into development for next-gen, they’re “definitely looking for something better than [what] we have shown today.” In fact, their goal for PS4/Xbox One is to have 60fps and a higher resolution.
Dafuq, de beelden van de demo draaide dus op PC maar op basis van de build voor currentgen (360/PS3) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
SToRM666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:31:
Soms kriebelt het wel een heeel klein beetje om een One te stellen, maar ik de praktijk heb ik nu al te weinig tijd voor 1 console, laat staan 2. De xbox 1 en de 360 heb ik achteraf gezien beiden ook veel te weinig gebruikt.

[...]

Ik snap nog steeds niet wat daar het nut van is, buiten het feit dat je dan ook nog eens 2 apparaten aan hebt staan. Als ik iets op wil zoeken dan pak ik de tablet wel.
Ik kan wel een paar toepassingen bedenken:
- Één herkenbare gebruiksvriendelijk interface voor als je apparaten.
- Snel een potje Fifa spelen tijdens de rust van een voetbalwedstrijd, terwijl je ondertussen in de gaten kan houden wanneer de wedstrijd weer begin.
- Een film kijken op tv en vervolgens via Xbox Live de optie krijgen om deel 2 van de film te kijken.
- Het op je tv checken van je Facebook, terwijl je het beeld van de settopbox ernaast ziet.

Het is echt geen nieuw concept, zie ook Google TV:
http://www.leerwiki.nl/Wat_is_Google_TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit bewijst het nogmaals: Het voltallige marketingteam van de X1 (inclusief hun CCO) is incompetent en zou hun biezen moeten pakken.
1 enkele engineer legt het 100 keer beter uit dan alle marketing tesamen. Zelfs met alle gevloek en de "don't like it? get a ps4" uitspraken klinkt hij veel sympatieker en redelijker dan al die zogenaamde public relations experts. Het helpt ook dat hij WEL de vergelijking met Steam durft maken.

Ik denk ook dat Microsoft goed weet dat ze bij launch een grote achterstand in sales gaan hebben aangezien de meerderheid van de early adopters voor de ps4 gaat. Als ze echter de lijn met steam doortrekken en iedere game gemiddeld 10 tot 20 euro goedkoper kunnen aanbieden EN met deep discount acties beginnen (en dat zullen ze MOETEN doen om mensen terug van de ps4 weg te lokken en te houden) kunnen ze doorheen de jaren ver vooruitlopen op de ps4.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Harmsen schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Dat is nu ook al mogelijk via Xbox Live en ik verwacht dat dat met de One nog steeds mogelijk is. Al hangt het natuurlijk wel van de ontwikkelaar af, die moeten een demo versie maken ;)
Ik bedoel of het dus mogelijk is bij elk spel. Demo's worden niet zo heel vaak meer apart gemaakt, en ik zou toch graag zien dat ik van elk spel een demo kan spelen. Die optie zit volgens mij wel in de planning bij de PS4, maar ik weet niet meer of het ook bij de X1 mogelijk was. Met dit systeem zouden developers geen aparte demo meer hoeven te maken, omdat er gewoon een gedeelte van het complete spel gestreamed word naar de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bokkie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Hmmz ok dan heb ik dat gemist :) Als dat inderdaad ook voor de andere grote titels geld kan ik weer wat wegstrepen op de balanslijst.
Had hem nog even aangepast ;) PWM in "[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ja zag het :P maar toen was ik al met de post bezig :)
boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Dit bewijst het nogmaals: Het voltallige marketingteam van de X1 (inclusief hun CCO) is incompetent en zou hun biezen moeten pakken.
1 enkele engineer legt het 100 keer beter uit dan alle marketing tesamen. Zelfs met alle gevloek en de "don't like it? get a ps4" uitspraken klinkt hij veel sympatieker en redelijker dan al die zogenaamde public relations experts. Het helpt ook dat hij WEL de vergelijking met Steam durft maken.

Ik denk ook dat Microsoft goed weet dat ze bij launch een grote achterstand in sales gaan hebben aangezien de meerderheid van de early adopters voor de ps4 gaat. Als ze echter de lijn met steam doortrekken en iedere game gemiddeld 10 tot 20 euro goedkoper kunnen aanbieden EN met deep discount acties beginnen (en dat zullen ze MOETEN doen om mensen terug van de ps4 weg te lokken en te houden) kunnen ze doorheen de jaren ver vooruitlopen op de ps4.
Inderdaad, ze hadden beter een paar engineers op het poduium kunnen zetten dan de popi headhoncho's

[ Voor 66% gewijzigd door Bokkie op 14-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Volgens deze en deze bronnen zou het mogelijk moeten zijn dat de eigenaar van het spel altijd kan spelen en daarnaast 1 iemand uit de family lijst.

Dit is naar mijn idee ook de wijze hoe je het kan lezen..

[...]

1) ik kan altijd spelen.
2) en 1 family lid kan spelen.
Daar lijkt het inderdaad op.
Echter de Engelse term "Any given time" laat ruimte voor iets anders

Als het zo is zoals jij het leest, dan zou dat betekenen dat je maar 1 spel koopt, en dat spel altijd met z'n tweeën zou kunnen spelen.
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling van MS :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het lijkt me dat X1 een zelfde feature als PS4 gaat hanteren: de volledige game gratis voor een uur spelen, waarbij je de full game kunt unlocken als het je bevalt. Je speelt dan dus verder terwijl de rest van de game downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Interessant gegeven is dat Blockbuster (groot in de US) bekend heeft gemaakt niet alleen flink wat Xbox One's (en PS4's) in pre-order te hebben, maar ook dat ze Xbox One games blijven verhuren, net zoals ze dat nu met 360 games doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:00:
Interessant gegeven is dat Blockbuster (groot in de US) bekend heeft gemaakt niet alleen flink wat Xbox One's (en PS4's) in pre-order te hebben, maar ook dat ze Xbox One games blijven verhuren, net zoals ze dat nu met 360 games doen.
Hm, misschien betekend dat dat Microsoft retailers aparte versies van de games levert waar bepaalde restricties zijn weggelaten/toegevoegd. Het zal dan wel een sort tijdgebonden systeem zijn. Je huurt het voor een week, activeert het op je account, en een week later word het spel weer verwijderd van je account omdat dan je tijd op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 16:21
[...]

We moeten eerst zien MS is geen filantropische instelling verglijking met Steam gaat deels op.

Waar steam en uitgever eens moet zijn met de prijs/discount is het bij MS en Uitgever waarbij MS nog waarschijnlijk moet compenseren op de de Xbox one zelf (ga er van uit dat het met verlies verkocht wordt.)

Dus MS gaat echt in begin zeker niet discounten

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
cypher21 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:56:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op.
Echter de Engelse term "Any given time" laat ruimte voor iets anders

Als het zo is zoals jij het leest, dan zou dat betekenen dat je maar 1 spel koopt, en dat spel altijd met z'n tweeën zou kunnen spelen.
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling van MS :)
Er zullen wel restricties aan zitten. Bijvoorbeeld dat je tegelijk de story modus kan doen en mogelijk ook co-op, maar dat je niet de online multiplayer tegelijk kan doen. Details moeten nog vrijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
even een andere 360 vraag :+

Ik heb in 2005 samen met mn pa een 360 gekocht.. Nu is het zo dat mijn huidige 360 dus niet mijn primair systeem is omdat mn live account denkt dat dit de 360 is uit 2005..

Kan dat aangepast worden? gezien die 360 2 jaar gelden defect is geraakt?

found it :) http://support.xbox.com/n...age-content-other-console

[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 14-06-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 09:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Hij weet de visie inderdaad wel beter te verkopen, maar hij verkoopt ook wat toekomstdromen in zijn praatje. Hij hoopt/verwacht/denkt bijvoorbeeld dat die 24uurs check nog wel een keer aangepast gaat worden, maar zegt daarna wel dat daar nog geen plan voor is. Daarnaast vind ik dat een redelijk deel van zijn betoog voor Microsofts keuzes hangt aan de claim dat we goedkopere games zullen krijgen. Hij stelt bijvoorbeeld dat het verbinden van tweedehands verkoop van spellen aan bepaalde retailers (gamestop), zal leiden tot lager prijzen. Ook de vergelijking met Steam is lastig vind ik, omdat Steam in een iets andere situatie zit. Het is ten slotte niet het enige platform voor PC spellen. Ik zeg niet dat het niet kan dat de prijzen dalen, maar om dat nu al als argument te gaan gebruiken... eerst zien, dan geloven.
Edit: PC spellen zijn nu bijvoorbeeld sowieso al goedkoper dan console spellen, niet alleen op Steam, maar ook bij retailers. En ik denk dat Microsoft retailers toch tevreden moet houden en de spellen in hun shop niet veel goedkoper zal maken.
/edit.

Wat het disc-swap argument betreft, daarvoor kan je toch ook direct in de online shop kopen? Dan heb je niet eens een disc, scheelt ook swappen + ruimte :P Nintendo verkoopt volgens mij ook codes in (bepaalde?) winkels zodat zij daarmee net als discs in prijs kunnen concurreren? Alhoewel ik me kan voorstellen dat dit verwarrend kan zijn en veel plaats inneemt als er van elk spel 2 versies staan (download en disc).

Ik wil niet te negatief doen, want ik denk dat alles aan je account gebonden hebben ook voordelen heeft. Ik denk echter wel dat ze dat ook zouden kunnen splitsen van de discs. Dat je dus de keuze hebt of je dingen op disc koopt met de voordelen van discs (uitlenen, doorverkopen.. geen restricties zeg maar) en ook de nadelen (disc in je console doen), of dat je ze online (of in een winkel) als download koopt. Daar kunnen ze gewoon een tweedehands markt online voor maken. Voordelen zijn dan dat je geen gedoe met discs hebt en op elke console online je spellen toegankelijk zijn. Het nadeel is dan dat je voor doorverkoop vastzit aan het systeem en de prijzen van Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door nioz op 14-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Zoals ik het zie zal dit mischien de laatste generatie console zijn met disks.
Er wordt nu al een hoop gedownload kwa games en software, films en muziek.

Dus ja de kans is groot dat over 10 jaar ineens een hoop fysieke schijfjes niet meer te koop zijn maar te downloaden zijn. Dat houd wel in dat onze kinderen mogelijk nooit in aanraking zullen komen met cd's dvd's br disks enz. Maar alles ook zullen downloaden.

Dus ja MS is nu een stap voor door een disk aan te bieden maar dezelfde games ook te kunnen downloaden.. Je zult dus weinig winkels meer zien die om 00:00 open zijn om een bepaalt spel te kopen. Gezien deze ook online te bemachtigen is zonder disk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik heb een pre-order geplaatst bij Gamemania :) Nog geen games gepre-orderd, ik wacht nog of er een LCE van FM5 uitkomt. Ik heb ze van alle voorgaande delen ook (incl. 1 en Horizon), dus die mag niet ontbreken en ik denk dat de vrouw QB wel leuk vindt, aangezien ze Alan Wake ook grijs heeft gespeeld. Voor de accesoires zie ik het wel hoe diep de beurs nog is :P

Is er trouwens al wat meer duidelijk geworden over het aansluiten van een externe schijf? Wat de mogelijkheden daarmee zijn. Kun je het als extentie van de ingebouwde schijf gebruiken. waardoor je er ook op op kan nemen of games op kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
McBoom schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:35:
Is er trouwens al wat meer duidelijk geworden over het aansluiten van een externe schijf? Wat de mogelijkheden daarmee zijn. Kun je het als extentie van de ingebouwde schijf gebruiken. waardoor je er ook op op kan nemen of games op kan installeren?
Wat ik ervan heb begrepen is dat het gewoon een verlenging is van de ingebouwde schijf, dus ook voor installatie van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Hmm.. herinnert iemand die gast uit Australië nog met z'n X1 geheimen?
We’ve covered the massively immature and annoying Superdae before, mainly because he somehow has a ton of confidential information around the PlayStation 4 and Xbox One and threatened to release all the information onto the Internet if he gets arrested.

Well the FBI an Australian Federal Police called his bluff and now there a 1.7Tb file that has been released onto the Internet that apparently gives hackers some exceptionally confidential information on the Xbox One, PlayStation 4 and Wii U.

And that’s not all. There is also code for the new Unreal Engine 4 and three unannounced Epic titles.

How this kid got his hands on all this information is still the big unknown but by all accounts this is legit and the not so savoury part of the internet, 4chan, is currently downloading the file from multiple locations and if they manage to get the entire thing you know the spread of the information will be impossible to stop.

On a side note isn’t it weird that Australia has now given birth to two arrogant idiots who are leaking information that doesn’t belong to them for personal gain. Maybe you guys need to check the arrogance at the door moving forward?
http://www.lazygamer.net/...s-leaked-to-the-internet/

Ben benieuwd wat daar in staat & hoe hij er aan is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Wat ik ervan heb begrepen is dat het gewoon een verlenging is van de ingebouwde schijf, dus ook voor installatie van games?
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Rudey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Er zullen wel restricties aan zitten. Bijvoorbeeld dat je tegelijk de story modus kan doen en mogelijk ook co-op, maar dat je niet de online multiplayer tegelijk kan doen. Details moeten nog vrijkomen.
Zojuist dit gevonden, maar geeft nog niet 100% duidelijkheid vind ik..
Spencer told Penny Arcade that the limit is two people can play one copy of a game concurrently, but suggested checking the official licensing page – this reads:

"Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend's house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."
http://www.videogamer.com...box_one_game_sharing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

nioz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:22:
[...]
Ook de vergelijking met Steam is lastig vind ik, omdat Steam in een iets andere situatie zit. Het is ten slotte niet het enige platform voor PC spellen. Ik zeg niet dat het niet kan dat de prijzen dalen, maar om dat nu al als argument te gaan gebruiken... eerst zien, dan geloven.
Zijn we nu plots vergeten dat Xbox ook wel vrij stevige concurrentie heeft van "die andere" console? Steam doet volgens jou deep discounts vanwege concurrentie (hoewel al keer op keer bewezen is dat ze het doen omdat het DRM model veel hogere verkopen/winst toelaat op deze manier), maar MS zou het niet doen...waarom juist? Omdat MS "evil" is?

Microsoft evolueert overduidelijk naar een nieuw distributiemodel dat ondertussen al jaren gemeengoed is op pc, waar het BEWEZEN is (als in: marktonderzoeken tonen het zwart op wit aan) dat goedkopere prijzen en kortingsacties resulteren in meer winst voor de publishers in een digitaal distributiemodel.
Maar nee, Microsoft zou daar niet aan willen deelnemen, want Microsoft is poep :z

Het is vreemd om te veronderstellen dat MS nu al deze negatieve publiciteit in de aars neemt om Steam's distributiemodel over te nemen, waarbij ze essentieel de early adopter markt opgeven, om er op de lange termijn niets mee te doen dat klanten effectief aantrekt.

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 14-06-2013 11:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Zijn we nu plots vergeten dat Xbox ook wel vrij stevige concurrentie heeft van "die andere" console? Steam doet volgens jou deep discounts vanwege concurrentie (hoewel al keer op keer bewezen is dat ze het doen omdat het DRM model veel hogere verkopen/winst toelaat op deze manier), maar MS zou het niet doen...waarom juist? Omdat MS "evil" is?

Microsoft evolueert overduidelijk naar een nieuw distributiemodel dat ondertussen al jaren gemeengoed is op pc, waar het BEWEZEN is (als in: marktonderzoeken tonen het zwart op wit aan) dat goedkopere prijzen en kortingsacties resulteren in meer winst voor de publishers in een digitaal distributiemodel.
Maar nee, Microsoft zou daar niet aan willen deelnemen, want Microsoft is poep :z
Welk nieuw distributie model? Het is net zoals op de xbox360 en de ps3..je kunt games Fysiek komen of online kopen. Alleen zijn de online aankopen vaak duurder, misschien dat daar nu wel verandering inkomt en de prijzen een beetje gelijk getrokken worden. Maar de Xbone doet daarin niks nieuws behalve dat je de games nu na het installeren "discless"kunt spelen.

Wat wel nieuw en vet is, is dat je dus mekaars games kunt spelen als je friended bent, als je dan ook nog eens met 2 man dezelfde game kunt spelen op hetzelfde moment dan zou dat helemaal top zijn!

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

LOL! Die Albert Penello ken ik al heel lang :D Z'n site heb ik vaag bezocht (updates zijn er niet sinds 2009) vanwege mijn interesse in M.A.S.K. <3 Wist niet dat ie bij de XBox betrokken was...

Maar mooi om te horen dat je de eHDD als extentie kan gebruiken. Gewoon een 3,5" externe usb3.0 shijf kopen en gaan met die banaan :) Die zijn ook goedkoper dan een 2,5" d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jumpiefox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Welk nieuw distributie model? Het is net zoals op de xbox360 en de ps3..je kunt games Fysiek komen of online kopen. Alleen zijn de online aankopen vaak duurder, misschien dat daar nu wel verandering inkomt en de prijzen een beetje gelijk getrokken worden. Maar de Xbone doet daarin niks nieuws behalve dat je de games nu na het installeren "discless"kunt spelen.
Steam werkt als volgt: Zelfs games die je in de winkel koopt moet je in steam registreren, waarna de game NIET meer doorverkocht of zelfs uitgeleend kan worden. De hele tweedehandsmarkt is uitgeschakeld bij Steam: Waar 95% van de gemesales anders in de eerste paar maanden gebeuren en daarna compleet instort, blijven games nu veel langer doorverkopen: Je kan immers niet tweedehands kopen, maar kortingen zorgen er wel voor dat games aantrekkelijk blijven. Publishers blijven jarenlang nog inkomsten krijgen van een spel, waar de inkomsten bij tweedehands games 0,0 zijn.

Dat is het distributiemodel dat MS achteraan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je de "family" groep van 10 inderdaad zelf kan samenstellen uit vrienden, dat weet ik zeker dat mijn vrienden en 2 zwagers die gamen, allemaal 100% zeker voor de Xbox One gaan. Dan kunnen we 1 mooie groep creeren, en delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Steam werkt als volgt: Zelfs games die je in de winkel koopt moet je in steam registreren, waarna de game NIET meer doorverkocht of zelfs uitgeleend kan worden. De hele tweedehandsmarkt is uitgeschakeld bij Steam: Waar 95% van de gemesales anders in de eerste paar maanden gebeuren en daarna compleet instort, blijven games nu veel langer doorverkopen: Je kan immers niet tweedehands kopen, maar kortingen zorgen er wel voor dat games aantrekkelijk blijven. Publishers blijven jarenlang nog inkomsten krijgen van een spel, waar de inkomsten bij tweedehands games 0,0 zijn.

Dat is het distributiemodel dat MS achteraan gaat.
Ik weet hoe steam werkt, en ik weet dat MS de tweedehands markt de nek om draait. Ik zeg alleen maar dat ze niks nieuws doen als het gaat om content digitaal beschikbaar maken (als in kopen).
Het enige nieuwe is dat je friends ook jou games zullen spelen, in de ruil daarvoor mag je je fysieke games niet meer doorverkopen en heeft uitlenen alleen zin als die persoon 1 van je 10 family members is (al denk ik dat dat laatste niet zo een probleem is, groepje van mates die games lenen is veel kleiner).

En kortingen kun je nu ook doorvoeren he, Sony doet dat met Ps+ bijvoorbeeld, veel kortingen op games.
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:04:
Als je de "family" groep van 10 inderdaad zelf kan samenstellen uit vrienden, dat weet ik zeker dat mijn vrienden en 2 zwagers die gamen, allemaal 100% zeker voor de Xbox One gaan. Dan kunnen we 1 mooie groep creeren, en delen.
Als MS daar nu ff snel wat duidelijk over geeft en het ff in de spotlight neerzet dan geeft ze dat weer wat positieve PR wat ze daar echt kunnen gebruiken nu! Begrijp het gewoon niet dat ze zulke kansen laten liggen. Man man man wat doen ze gek dit keer.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpiefox op 14-06-2013 12:06 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:04:
Ik denk dat ik dan ook nog een paar vrienden kan overhalen, om toch voor de X1 te gaan ipv. PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
boe2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Kunnen we hier misschien een goede discussie van maken, in plaats van direct woorden in mijn mond te leggen? Ik zeg nergens dat Microsoft "evil" of "poep" is, het is gewoon een commercieel bedrijf net zoals alle anderen. Bedankt :) Ik weet dat hier wat trollen rondlopen, maar over het algemeen zijn we volgens mij allemaal volwassen, dus dan zou het leuk zijn als we elkaar ook zo behandelen.

Uiteraard heeft Microsoft concurrentie van Sony, Nintendo en Apple et cetera. Maar tegelijkertijd zijn ze ook afhankelijk van retailers die ze tevreden moeten houden. Dit maakt het mogelijk lastig om de prijzen online (veel) lager te maken. Een PC spel in de winkel moet geld opbrengen voor de winkel en de publisher/dev*. Een console spel in de winkel moet geld opbrengen voor de winkel, publisher/dev en er zit nog een bedrag bij dat naar de console fabrikant gaat.
Ik vraag me dan ook af waarom PC spellen nu ook goedkoper zijn in de winkel en op Steam en soortgelijke platformen, terwijl console spellen duurder zijn. Ik zie niet echt in waarom dat zal veranderen, maar ik sta open voor suggesties en nieuwe inzichten (dit is niet sarcastisch trouwens :) ik herzie mijn mening graag op basis van goede argumenten).

*Ik moet hier wel even bekennen dat ik niet weet hoe dit precies werkt bij spellen die wel op steam geactiveerd kunnen worden. Vangt steam daar ook wat voor, of verdienen ze alleen aan verkopen via steam zelf? Dat zou de situatie namelijk wel iets anders maken :) Alhoewel Steam natuurlijk niet het enige platform op de PC is.
Het is vreemd om te veronderstellen dat MS nu al deze negatieve publiciteit in de aars neemt om Steam's distributiemodel over te nemen, waarbij ze essentieel de early adopter markt opgeven, om er op de lange termijn niets mee te doen dat klanten effectief aantrekt.
Er zijn natuurlijk meerdere voordelen te noemen van het account-gebonden systeem waar Microsoft naartoe gaat, wat afgelopen pagina's ook langsgekomen is (easy access, online 'leen-systeem'). Dat hoeft niet noodzakelijk de prijs van spellen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zat even te kijken waar er pre-orders zijn.

Marketing bij NL webshops:
Pre-order € 599,- € 499,-bij ons 17% goedkoper

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 14-06-2013 12:26 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.