[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het lijkt er inderdaad op dat er veel geflamed wordt vanuit het ps4 forum. Al durf ik hier geen harde uitspraken over te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Er is nog helemaal niets bekend over de multimedia van de PS4. Daarnaast was de XBOX 360 ook gefocust op multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Shiverzz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:23:
Is het nu verplicht om die Kinect aan te sluiten op de X1?
Als in: functioneert de console niet zonder?
Helemaal waar :D

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Chrosser schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:23:
Het lijkt er inderdaad op dat er veel geflamed wordt vanuit het ps4 forum. Al durf ik hier geen harde uitspraken over te doen :)
Mensen moeten gewoon niet zo zeiken over iets wat ze nog niet in hun handen hebben gehad xD hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Rudey schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:23:
Er is nog helemaal niets bekend over de multimedia van de PS4. Daarnaast was de XBOX 360 ook gefocust op multimedia.
In het begin viel dat best wel mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:10
McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Dat ie duurder is maakt 'm nog niet overpriced ;)

Dit vond ik dan wel weer een interessant artikel: A Look Back at Sony’s Overblown PlayStation 3 Promises
Maakt mij benieuwd naar wat er nog van de presentatie van de PS4 overblijft als we 7-8 jaar verder zijn ;)
Je betaalt 100 euro meer voor exact de zelfde hardware met trage geheugen. Ja dat is overpriced ja

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ik kan me voorstellen dat bepaalde functies niet werken zonder Kinect, maar dat de hele console dan onbruikbaar is zou wel echt van de zotte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
White_Collar schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:25:
[...]

Je betaalt 100 euro meer voor exact de zelfde hardware met trage geheugen. Ja dat is overpriced ja
Rekenfoutje mag he :D examens zijn toch niks meer waard nu ze gejat zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

[...]

Kinect is gratis? :?
Soundman12 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Rekenfoutje mag he :D examens zijn toch niks meer waard nu ze gejat zijn :p
Welk rekenfoutje? Ik zeg toch te ie duurder is?

[ Voor 33% gewijzigd door McBoom op 11-06-2013 17:29 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
[...]

Hoe weet je dat? De details van de inhoud van de verpakking van de XBOX One zijn nog helemaal niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Rudey schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:28:
[...]

Hoe weet je dat? De details van de inhoud van de verpakking van de XBOX One zijn nog helemaal niet bekend.
Nee maar een beetje inschatten kan wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb gelezen dat kinect gewoon helemaal uitgezet kan worden.

@white_collar volgens mij moet je met je vriendjes op het ps4 forum gaan spelen en hier niet de Xbox conversaties komen verstoren, je bent echt vervelend bezig.

Je krijgt bij de Xbox trouwens wel kinect erbij. Of je het zelf nu gebruikt of niet. Bij de 360 was het mateloos populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Soundman12 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:22:
Laten we de ballans bekijken:

PS3 (Multimedia) -> PS4 (Gamers)
Xbox 360 (Gamers) -> Xbox One (Multimedia)
WiiU appart geval xD (geintje)

In feite zijn de rollen nu dus omgedraaid. Is dat een slecht ding, nee natuurlijk niet. Je ziet nu toch ook dat de consoles prima naast elkaar kunnen bestaan met ieder hun eigen fan base. (Fan boys niet meegerekend die zijn gewoon anoying as .... )

Ik denk dat alleen de toekomst uit zal wijzen wie er als de sterkste uitkomt. Tuurlijk hebben beide partijen hun fouten gemaakt maar het uiteindelijke product telt.
Je hebt helemaal gelijk, je kan nu op voorhand helemaal niet stellen dat één van de consoles de betere is. De Xbox is vermoedelijk eerder leverbaar, kost 100 euro meer en daar moet je het eigenlijk mee doen. Als de Xbox die 100 euro meer waard is moeten we dus even afwachten. Bovendien, Microsoft zou Microsoft niet zijn als ze gewoon marktaandeel gaan kopen. Ik verwacht daarom ook nog wel een actie of extraatje voor de mensen die op de wip staan om een keuze tussen de verschillende nextgen consoles te maken.

MS doet in mijn ogen maar één ding fout, en dat is dat ze tot op heden nog steeds niet heel duidelijk zijn over de 2e hands game markt. Ik weet overigens niet hoe het in de VS is, maar in Europa ben je gewoon eigenaar van een licentie/drager op moment dat je een game koopt. Deze game mag je weer gewoon verkopen, volgens mij is het zo dat de uitgever officieel niet eens een bepaalde commissie mag vragen over deze tweede hands verkoop. Het hele 2e hands verkoopverhaal kan dus wel eens heel verschillend zijn wanneer je dit tussen de EU en VS gaat vergelijken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:23
Alleen Duitsland is daar heel streng op. Volgens mij ook een van de weinige landen waar een bedrijf als Blizzard je account niet zomaar mag sluiten. Waarschijnlijk staat er ergens dat de CD een extratje is en dat je het spel zelf dus alleen leent (in de vorm van een licentie), en daar vallen al heel wat landen inmiddels een jaartje of 10 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
Als microsoft goedkoper was geweest was er niets aan de hand geweest. De draconische drm zal misschien wel eens vervelend zijn, maar xbox live lijkt betrouwbaar genoeg te zijn, al kan het nog leuk worden als microsoft een stell ddos'ers tegen zich in het harnas jaagt.

Qua games lijken het vooral forza 5 en dead rising 3 die het moeten gaan doen voor microsoft. Titanfall is leuk, maar die komt ook naar de pc en kan ook op de 360. Sommige mensen zien ryse zitten, maar quicktime events vind ik alleen maar vervelend, en die vijanden bewogen ook onwijs awkward.

Met specs en prijs heeft de ps4 wel echt de betere deal, 100 goedkoper en 50% meer gpu. Al zal een beeld wat technisch gezien 50% beter is waarschijnlijk subjectief niet 50% beter ogen.

ik vraag me ook echt af of er nog wel een verlies op de console gedraaid mag worden van ballmer. de xbox360 was bij lauch echt een ramp als je venturebeat mag geloven.

edit: misschien moeten ze gewoon een goedkopere versie zonder blueray drive op de markt brengen, als elk spel toch een serial op de disc heeft kan het net zo goed een code in a box zijn wat mij betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door haarbal op 11-06-2013 17:43 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Chrosser schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:29:
Ik heb gelezen dat kinect gewoon helemaal uitgezet kan worden.

@white_collar volgens mij moet je met je vriendjes op het ps4 forum gaan spelen en hier niet de Xbox conversaties komen verstoren, je bent echt vervelend bezig.

Je krijgt bij de Xbox trouwens wel kinect erbij. Of je het zelf nu gebruikt of niet. Bij de 360 was het mateloos populair.
Dat zegt MS, ja. Je kunt kinect 'uitzetten', zodat het alleen 'luisterd' naar de woorden 'xbox on'.
Met andere woorden.. Hij luisterd of je 'xbox on' zegt.. Met andere woorden.. Hij luisterd..

Of.. Ik heb nog een nieuwtje over het hoofd gezien, waarin wordt gezegd dat hij wel helemaal uit/afgesloten kan worden, zonder effect op het werken van de xbox.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
aicaramba schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Dat zegt MS, ja. Je kunt kinect 'uitzetten', zodat het alleen 'luisterd' naar de woorden 'xbox on'.
Met andere woorden.. Hij luisterd of je 'xbox on' zegt.. Met andere woorden.. Hij luisterd..

Of.. Ik heb nog een nieuwtje over het hoofd gezien, waarin wordt gezegd dat hij wel helemaal uit/afgesloten kan worden, zonder effect op het werken van de xbox.
Je kunt de spraakherkenning uitzetten, dat is al gemeld. Maar dat hij luistert, wil nog niet zeggen dat hij ook alles opneemt of begrijpt. Als er een buffer in zit van de laatste 5 seconden, dan is dat toch prima?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:41:
[...]

Je kunt de spraakherkenning uitzetten, dat is al gemeld. Maar dat hij luistert, wil nog niet zeggen dat hij ook alles opneemt of begrijpt. Als er een buffer in zit van de laatste 5 seconden, dan is dat toch prima?
Waarschijnlijk wel, maar ik ben nogal wantrouwig wat dat betreft..

Ik beweer niet dat privacy op het spel staat. Maar met al het nieuws over gehackte netwerken, prism, het er achter af achter komen dat de ov-chipkaart stiekem toch wel wordt gebruikt om reisgewoonten te leren, etc. Ga ik er niet blindelings van uit dat er daadwerkelijk niets wordt opgeslagen of dat alles wordt genegeerd (het moet toch horen wat je zegt om te weten of het genegeerd moet worden of niet, lijkt me)..

Noem me paranoide, maar ik ben er niet gerust op.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 11-06-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 12:36

Player1S

Probably out in the dark

Toch vraag ik me af wat sommigen te verbergen hebben dat ze zo bang zijn voor de kinect :X

Goed, als ie in jou huiskamer staat wordt er, mits ze gelijk hebben, meer opgenomen dan wanneer ie, zoals vooralsnog bij mij, in een aparte gameroom staat.

Maar dan nog, zit MS of de CIA of FBI echt te wachten op jou gesprekken?
Ja, als iemand de boel hackt en jou filmt terwijl je met de zus van je vriendin zit te ketsen kan ik voorstellen dat je er niet op zit te wachten maar ik zie in mijzelf geen kandidaat tot hackpoging.

@Hierboven: Wat is er mis mee als die gegevens van de OV-chip gebruikt worden om het OV beter af te stemmen?

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 11-06-2013 17:50 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
aicaramba schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Je kan de nieuwe Kinect dus als een soort afstandsbediening zien. Hij luistert inderdaad naar 2 woorden. Alleen dan slinger hij de Xbox aan, Als ze je hadden willen afluisteren hadden ze ook wel een microfoon in de controller kunnen bouwen, of in het apparaat zelf.

Vanwaar die paranoia toch? Anders trek je gewoon de stekker uit het apparaat, dan doet hij zeker weten niets.....
L1nt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:49:
Toch vraag ik me af wat sommigen te verbergen hebben dat ze zo bang zijn voor de kinect :X

Goed, als ie in jou huiskamer staat wordt er, mits ze gelijk hebben, meer opgenomen dan wanneer ie, zoals vooralsnog bij mij, in een aparte gameroom staat.

Maar dan nog, zit MS of de CIA of FBI echt te wachten op jou gesprekken?
Ja, als iemand de boel hackt en jou filmt terwijl je met de zus van je vriendin zit te ketsen kan ik voorstellen dat je er niet op zit te wachten maar ik zie in mijzelf geen kandidaat tot hackpoging.
Precies, denken mensen nu echt dat een bedrijf risico gaat lopen dat het hele platform overboord kan wanneer uit komt dat "bepaalde diensten" inderdaad spioneren. Microsoft kan op dat moment de boel wel sluiten, niemand die ze dan ooit nou zal vertrouwen.

Bovendien, de mensen die nu het hardste roepen dat een Kinect mogelijk in gezet gaan worden hebben ook vast geen iPone, Android of Windows Phone telefoon......

;)

Allemaal weer ons aluhoetje afgedaan????

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 11-06-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

aicaramba schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:47:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar ik ben nogal wantrouwig wat dat betreft..

Ik beweer niet dat privacy op het spel staat. Maar met al het nieuws over gehackte netwerken, prism, het er achter af achter komen dat de ov-chipkaart stiekem toch wel wordt gebruikt om reisgewoonten te leren, etc. Ga ik er niet blindelings van uit dat er daadwerkelijk niets wordt opgeslagen of dat alles wordt genegeerd (het moet toch horen wat je zegt om te weten of het genegeerd moet worden of niet, lijkt me)..

Noem me paranoide, maar ik ben er niet gerust op.
Denk je nu echt dat ze dat zullen doen? Ik ben ook redelijk para, maar hier maak ik me niet echt zorgen over. Mocht bekend worden dat er video en audio heimelijk verzameld wordt door middel van Kinect dan heeft MS echt wel een probleem en kunnen ze wel inpakken.

En daarbij.... Als je een mobiele telefoon op zak hebt weten ze ook waar je bent, kunnen ze ook de gesprekken afluisteren, Google leest lekker mee met de mail en je documenten en de supermarkt weet hoeveel je koopt zodra ze jou bonuskaart scannen. En zo zijn er nog wel legio voorbeelden te noemen. En nu trekt iedereen als een Don Quichotte ten strijde? Niet persoonlijk naar jou dit overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:56:
[...]

Denk je nu echt dat ze dat zullen doen? Ik ben ook redelijk para, maar hier maak ik me niet echt zorgen over. Mocht bekend worden dat er video en audio heimelijk verzameld wordt door middel van Kinect dan heeft MS echt wel een probleem en kunnen ze wel inpakken.

En daarbij.... Als je een mobiele telefoon op zak ebt weten ze ook waar je bent, kunnen ze ook de gesprekken afluisteren, Google leest lekker mee met de mail en je documenten en de spuermarkt weet hoeveel je koopt zodra ze jou bonuskaart scannen. En zo zijn er nog wel legio voorbeelden te noemen. En nu trekt iedereen als een Don Quichotte ten strijde? Niet persoonlijk naar jou dit overigens :)
Ah, precies het zelfde zoals ik er over denk..... Alleen ik ben niet para ;)
Ze mogen alles van me weten, behalve mijn pincode ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Misschien moet ie daarom wel zo vaak verbinden. Hij kan maar maximaal 24 uur lang recorden zonder dat het gereserveerde deel van de hardeschijf vol raakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:56:
[...]

En daarbij.... Als je een mobiele telefoon op zak ebt weten ze ook waar je bent, kunnen ze ook de gesprekken afluisteren, Google leest lekker mee met de mail en je documenten en de spuermarkt weet hoeveel je koopt zodra ze jou bonuskaart scannen. En zo zijn er nog wel legio voorbeelden te noemen. En nu trekt iedereen als een Don Quichotte ten strijde? Niet persoonlijk naar jou dit overigens :)
Van de ene kant vind ik dat je gelijk hebt..

Maar van de andere kant..

'mocht bekend worden dat er video en audio heimelijk verzameld wordt door middel van Kinect dan heeft MS echt wel een probleem en kunnen ze wel inpakken'

De regering doet het ook. Ik ben bang dat dit soort ontwikkelingen steeds verder worden gepusht en wordt recht gepraat door termen als 'als je niets te verbergen hebt maakt het toch niet uit', tot het punt dat bedrijven als MS er wel mee weg komen, onder het mom van veiligheid tegen 'x'. Stapje bij stapje wordt je privacy afgepakt. Niet zozeer door de xbox one, maar in het algemeen.

Zoals je zegt. E-mail, gps, facebook en legio voorbeelden beschikken over soortgelijke info.
Dat is nou net mijn probleem, dit soort dingen wordt in kleine en soms in grotere stapjes steeds verder gepusht.. Als ik kan laten merken dat ik het er niet mee eens ben door facebook niet meer te gebruiken, geen samsung tv met camera te kopen of de xbox one niet kopen, doe ik dat graag..

Niet alleen xbox one hoor.. Ook de PS4 features als het analyseren van je likes, zodat ze de juiste spellen kunnen aanbieden, staan mij niet echt aan..

Ik beweer ook nergens dat dit gaat gebeuren, maar ik stel me slechts wat behoudend op. Ik denk dat het met open armen ontvangen van dit soort features niet bepaald helpen voor het behoud van privacy.

Edit:
Maar ik geef je gelijk dat xbox one niet meer kan doen dan wat een smartphone kan op dat gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 11-06-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08
Bullet NL schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:00:
[...]

Ah, precies het zelfde zoals ik er over denk..... Alleen ik ben niet para ;)
Ze mogen alles van me weten, behalve mijn pincode ;) :P
De pincode is wellicht iets dat je niet in zal typen op je PC. Maar bv. CC gegevens en TAN codes welke via SMS of MAIL worden gestuurd... of via App's op je telefoon internetbankieren enzo... die toetsen we grotendeels ook gewoon allemaal in.

Mijn smartphone heeft tevens, zoals zoveel andere telefoons... ook een camera en microfoon die me kan afluisteren. Via 3G/Wifi is deze ook praktisch continue verbonden met het net. Net zoals mijn PC/Laptop heeft deze camera/microfoon... dus indien je voor dit soort praktijken bang moet worden van kinect? Je hebt het vermoedelijk al. Al dan niet direct in de kamer gericht. Maar dat MS verplicht je een kinect aan te sluiten wilt niet zeggen dat die niet in een licht/geluid dicht gemaakte lade in de TV meubel geflikkerd kan worden natuurlijk >:)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Open over die aluhoedjes gedachten anders even een nieuw topic. Dat hoort hier echt totaal niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ryse zag er leuk uit, maar als ze de combat een aaneenschakeling van QTE's (Quick Time Events) maken dan hoeft het voor mij niet. Hopelijk is dit niet het geval.
De rest van de games vielen een beetje tegen. Vooral Quantum Break is nog steeds niet duidelijk wat het moet voorstellen :X.

[ Voor 28% gewijzigd door Jerry op 11-06-2013 18:27 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ach, het komt in het nieuws en dán is het een issue, dat ze het al jaren doen, who cares, niemand wist het toch!?

Denk dat ik gewoon een losse Xbox controller koop, kan ik eerst kijken of ik daar uberhaubt mee kan spelen, stukje goedkoper dan een complete xbox te kopen :P (gezien XBL toch doorloopt naar XO, maakt het niet uit om er nu alvast mee te beginnen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 12:15

BM

Moderator Spielerij
Bullet NL schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:49:
[...]

Wat maakt dat nou uit? Je kan de nieuwe Kinect dus als een soort afstandsbediening zien. Hij luistert inderdaad naar 2 woorden. Alleen dan slinger hij de Xbox aan, Als ze je hadden willen afluisteren hadden ze ook wel een microfoon in de controller kunnen bouwen, of in het apparaat zelf.

Vanwaar die paranoia toch? Anders trek je gewoon de stekker uit het apparaat, dan doet hij zeker weten niets.....
En zelfs die optie kan uit. Blijft over een apparaat wat toevallig aan je xbox hangt. Tja, dat is wat suffig misschien als het toch niet gebruikt word, maar goed, sluit 'm aan, zet alle opties uit, en knikker het ding achter de tv. Probleem opgelost.

Zoals mensen al eerder gemeld hebben, als MS echt alle data opneemt en streamt dan komt dat binnen no time uit en heeft MS een probleem. Niet alleen op Xbox gebied, maar ze hebben ook nog een enterprise reputatie die dan aan barrels gaat. Aangezien MS daar pas ECHT veel geld verdiend gaan ze dat echt niet doen.

[en-nu-de-alu-hoedjes-allemaal-afzetten] :p
Paprika schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:03:
Misschien moet ie daarom wel zo vaak verbinden. Hij kan maar maximaal 24 uur lang recorden zonder dat het gereserveerde deel van de hardeschijf vol raakt ;).
_O-
aicaramba schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:13:
[...]
Niet alleen xbox one hoor.. Ook de PS4 features als het analyseren van je likes, zodat ze de juiste spellen kunnen aanbieden, staan mij niet echt aan..
Dat is eigenlijk het enige wat me van de PS4 nog een beetje tegenstaat, die lijkt nog net ff wat meer op social media etc gericht te zijn. Verder niks mis mee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

L1nt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:49:
Ik zit gewoon niet te wachten op een plastic prul welke ik zo prominent in het zicht moet zetten. Kan er nog steeds niet bij dat dat zo wordt opgedrongen. Ik hoop dat ik straks gewoon lekker FM5 kan spelen terwijl de kinect mooi in de doos blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Shiverzz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:49:
[...]

Ik zit gewoon niet te wachten op een plastic prul welke ik zo prominent in het zicht moet zetten. Kan er nog steeds niet bij dat dat zo wordt opgedrongen. Ik hoop dat ik straks gewoon lekker FM5 kan spelen terwijl de kinect mooi in de doos blijft.
Dan zoek je toch gewoon een mooi doosje uit en plaats je die over het ding heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Eerst vroeg ik me al af of er niet een kickstarter komt voor een HD switcher voor de PS4, maar schijnbaar zal er ook nog wel een project komen met een cover voor de Kinect.
Bewaar die drama nou maar tot de console release überhaupt wat dichterbij komt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13
Voor mij is de keuze na beide presentaties gemaakt. Ze zullen er allebei komen :). De prijsstellingen vallen me dusdanig mee dat ik verwacht dat beide consoles ergens in 2014 onder mijn tv staan.

Echter in november koop ik een Xbox One, waarop ik de multiplatform games zal gaan spelen. Mijn redenen zijn als volgt:

Het MP gebeuren voor beide consoles is nu betaald. Ik ga geen twee abonnementen nemen. Als ik ga kijken naar welke exclusives MP waardig zijn, dan kom ik toch uit op de Xbox one. Dan denk ik aan Halo, de Gears serie, Forza, Fable Coop, Titanfall, etc. Als ik kijk naar de PS exclusives, dan zijn dat voornamelijk SP ervaringen. Denk aan Uncharted (ja... de MP zuigt :)), Heavy Rain, Infamous, etc. Met name het niet hebben van DRM (of althans in mindere mate, want ik moet het uiteindelijk nog zien bij de launch...) is juist handig voor singleplayer games. Die kun je vaak na een tijdje goedkoop 2e hands kopen, of met 2 of 3 man en hem daarna doorgeven en wellicht weer doorverkopen.

De controller. Volgens mij naderen ze elkaar wat, maar tot heden vind ik de 360 controller de beste controller die er is, met uitzondering van het batterypack, en die is nu weg :D.

Mijn xbox live account. Zonde om 70k achievements zomaar ter zijde te schuiven :P

Mijn friendslist. Ik verwacht dat veel van mijn friends gewoon weer voor de Xbox one gaan.

Xbox Live. Geweldig platform over de jaren heen. Gebruik het al 8 jaar ofzo en het is echt een geweldige service. Nu zijn beide betaalde services.

Kinect, hoe raar het ook klinkt, heb ik vanmorgen in de file eens nagedacht over wat een mooi stukje technologie het eigenlijk is. Mijn nichtje wordt dit jaar 4 en er lijken me wel leuke spellen uit te komen die haar kunnen boeien... (Ge-edit vanwege zieke gedachten bij sommige mensen hier)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2013 22:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zelfde verhaal voor mij, bijna identiek :p Ik heb mijn Xbox One pre-order nog even een knuffel gegeven. Prima propositie wat mij betreft.

De PS4 pre-order (had bol.com al netjes naar 399,- aangepast) heb ik weggehaald. Geen interessante games voor mij in het begin, en nu ik daar ook moet betalen voor online, kies ik toch voor het echte MP platform :)

Ook ben ik bang dat ik straks als ik online op de PS4 speel, ik alleen mensen over de Xbox hoor praten, net zoals de PS boys hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:30:
[...]
Ook ben ik bang dat ik straks als ik online op de PS4 speel, ik alleen mensen over de Xbox hoor praten, net zoals de PS boys hier :+
:D

Ja, dat gedrag blijf ik vreemd vinden :P.

Maar gelukkig dat ik niet alleen sta in deze gedachtekronkel... als je nu op inet komt is de hoofdmoot. SONY WINS, MS SUCKS, etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Ik wordt ook wel moe van mensen die hier enkel negatief zijn en lopen te trollen, maar dit soort opmerkingen vind ik ook niet bijdragen aan de sfeer. Het laatste wat je wilt is dat het hier in een echo-chamber verandert,... zou ik denken?

Is gears overigens al aangekondigd voor de XBone? hou het vandaag allemaal niet meer zo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik vind de prijs wel fors. Maar wel meevallen als je, je bedenkt dat het kinect gebeuren er ook bij zit. En wat een technologie, zeker vergeleken met die camera van de PS4.

Maar vraag me af,
is het al duidelijk of er iets van een headset bij zit voor de online games? Of moet je voorlopig nog schreeuwen tegen die camera?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

Zelfde verhaal voor mij, bijna identiek :p Ik heb mijn Xbox One pre-order nog even een knuffel gegeven. Prima propositie wat mij betreft.

De PS4 pre-order (had bol.com al netjes naar 399,- aangepast) heb ik weggehaald. Geen interessante games voor mij in het begin, en nu ik daar ook moet betalen voor online, kies ik toch voor het echte MP platform :)

Het is idd een platform, nog ff en er kan een helikopter op landen, zo huge is ie :+

Nah all kidding aside ieder zijn ding, stap nu officieel over naar de sony kant, na jaren trouwe dienst verlaat ik de boxers hehe. Ben wel jaloers op ryse, dat spel moet ik gewoon spelen. Hopelijk komt ie uit op de pc hehe.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Denzis schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:43:
Ik vind de prijs wel fors. Maar wel meevallen als je, je bedenkt dat het kinect gebeuren er ook bij zit. En wat een technologie, zeker vergeleken met die camera van de PS4.

Maar vraag me af,
is het al duidelijk of er iets van een headset bij zit voor de online games? Of moet je voorlopig nog schreeuwen tegen die camera?
Denk haast wel dat er een headset bij zit, helemaal omdat die headset ports zijn veranderd.

OT: Heb de nieuwe Xbox nog niet ge-preordered, ik wacht denk ik 1 of 2 weekjes nadat hij uitziet zodat ik ook andere mensen hun meningen kan horen :)

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Geen gears meer voor zover ik weet :'( dat zou mij 100% naar de xbox overhalen, nu ben ik nog zwevende :P

Heb nog alle tijd om te kiezen. Na alle presentaties gezien te hebben is het voor mij 50/50 wat lineup betreft. X1 heeft paar punten omdat ik nu al X360 heb, inc gold en ook ja helaas, achievements :) en de controller is gewoon zo fijn.

Ik vind het best moeilijk, doorslag zal toch echt zijn wat mijn vrienden ook als voorkeur hebben, uiteindelijk koop ik daar de console voor, om samen met maten lekker online te kunnen spelen, voorheen was dat PC, later en nu de 360 en vanaf volgend jaar, tja wie weet :)

Ryse ziet eruit also het een soort viking is, free combat met qt finishers en combo's, teveel qt's zijn niet tof imho dat begon ook met bayoneta heel erg te vervelen.

Titanfall lijkt mij dan wel weer erg gaaf, wat ik zag gaf mij een Quake gevoel, snelle gameplay, en lekkere actie.

Wat ik wel hoop is dat deze games ook meer coop krijgen in hun toch vaak beknopte single player campaign

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik gooi mijn ogen op PS4. Ik heb na het zien van de press conference van Sony daar meer vertrouwen in dan in de X1. Helaas. X1 is een mooi apparaat met mooie games, maar wint daarmee niet genoeg bij mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Zeror op 11-06-2013 21:00 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Bokkie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:57:
Ryse ziet eruit also het een soort viking is, free combat met qt finishers en combo's, teveel qt's zijn niet tof imho dat begon ook met bayoneta heel erg te vervelen.
Ze gaven net in interview juist aan dat de QTE's optioneel zijn en je gewoon ook hack&slash kan spelen.

Maar lijkt op een volledige singleplayer game, dat is dan weer een klein minpunten (maarja, daar hebben we Titanfall :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Hadden ze gewoon de kinect los verkocht was er werkelijk niets aan de hand geweest. Dan kon de xbox gewoon voor 399.- concurreren. Het systeem is opzich best interessant. Daarnaast ook vette games.
Duidelijk is dat een groot deel niet zit te wachten op een kinect. Alu hoedjes of mensen die iets te verbergen hebben. Of het gewoon niet vertrouwen. hem lelijk vinden. Maakt eigenlijk helemaal niets uit. Je moet op de markt brengen wat de mensen willen. En dat is blijkbaar geen verplichte kinect.

Wat is nou de reden een kinect ALTIJD erbij moet zitten. En altijd aangesloten?
ik kan werkelijk niet op 1 voordeel komen.

Ik hoop voor alle gamers dat de concurrentie weer terug kan komen. Dit is voor iedereen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De reden is dat ontwikkelaars dan 100% zeker weten dat alle xboxen gelijk zijn. Is allang uit gelegd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

En het feit dat ze subtiele kinect functies kunnen toepassen zoals bij forza 4 (vooral bij het bekijken van auto's, en het om je heen kijken tijdens races) en skyrim(dragon shouts echt roepen).
Dit kan mensen over de streep trekken om kinect toch een kans te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:31:
Ik hoop voor alle gamers dat de concurrentie weer terug kan komen. Dit is voor iedereen beter.
Is de concurrentie nu weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:45:
[...]

Nee dat is misschien overdreven. Maar ik had liever gezien dat Microsoft zich op een andere manier zou onderscheiden. Hoewel ik ook niet echt zou weten op welk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:45:
[...]

Als ik sommige reacties moet geloven is Microsoft ondertussen al dood en begraven, in dat geval wel :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:43:
En het feit dat ze subtiele kinect functies kunnen toepassen zoals bij forza 4 (vooral bij het bekijken van auto's, en het om je heen kijken tijdens races) en skyrim(dragon shouts echt roepen).
Dit kan mensen over de streep trekken om kinect toch een kans te geven.
Opzich voor Forza kan dat best aardig zijn. Maar een dragon shout echt roepen moet haast wel een grapje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:48:
[...]

Als ik sommige reacties moet geloven is Microsoft ondertussen al dood en begraven, in dat geval wel :p
Tja, al we louter op de 'algemene' mening hier op Tweakers moeten afgaan (of internet an sich), zou de wereld er inmiddels al een heel stuk anders moeten uitzien.. lijkt toch niet het geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

Ryse: Son of Rome is een launchtitel bij de xbox. Was net op E3 livestream

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Als MS nou bij release 4 games mee levert, en de PS4 maar 1 of 2, dan heb je het extra geld er al uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Beide consoles leveren 0 games mee :+ De eerste x miljoen consoles gaan gewoon "kaal" de deur uit, daarna gaan ze pas bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

PWM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:
Beide consoles leveren 0 games mee :+ De eerste x miljoen consoles gaan gewoon "kaal" de deur uit, daarna gaan ze pas bundelen.
Had op internet gelezen (heb geen bron en weet ook niet of het betrouwbaar was) dat Sony een Killzone en Fifa bundel gaan brengen voor €470,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BroWohsEdis schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Had op internet gelezen (heb geen bron en weet ook niet of het betrouwbaar was) dat Sony een Killzone en Fifa bundel gaan brengen voor €470,-
Ja, dat kan natuurlijk wel :) Ik bedoel dat ze in de standaardprijsstelling van 399/499 geen games stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Is dat met beide games, of maar 1 van de 2? Als het eerste dan is het wel een goede deal (mits je die spellen leuk vind), als het het tweede is, dan kan je ze beter los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:29:
[...]

Ze gaven net in interview juist aan dat de QTE's optioneel zijn en je gewoon ook hack&slash kan spelen.

Maar lijkt op een volledige singleplayer game, dat is dan weer een klein minpunten (maarja, daar hebben we Titanfall :P).
Hmz dat is dan wel weer een pluspunt, maar inderdaad volledige singleplayer.

Heb nu beetje alle personferenties van gisteren bekeken en de exclusives kunnen mij geen van allen 100% over de streep trekken. :P

Vond Sony meer teasers dan trailers/demo's dus het blijft afwachten de komende maanden tot er meer en meer info binnenstroomt.

X1 liet lekker veel gamebeelden zien met "gameplay" de features blijven mij een nare nasmaak geven, maar zullen uiteindelijk niet onoverkomelijk zijn. Heb niets gezien wat een dealbreaker of maker is.

Concurrentie is voor mij groot zat :)

edit: hmmz had misschien beter in het E3 topic kunnen zetten :/ krijg je ervan als je alle topics in tabs open heb staan

[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 11-06-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Metalkai schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:16:
Is dat met beide games, of maar 1 van de 2? Als het eerste dan is het wel een goede deal (mits je die spellen leuk vind), als het het tweede is, dan kan je ze beter los kopen.
Los ja, dus ééntje met Killzone en de ander met Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
BroWohsEdis schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:34:
[...]

Los ja, dus ééntje met Killzone en de ander met Fifa.
Waarom zou je dan een bundel uitbrengen? Als hij €450,- zou kosten zou ik nog denken 'oké..', maar €470?! Dan koop ik de game wel los. Tenzij games nu €80,- gaan kosten, maar dat lijkt me sterk.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
WickedWizard schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:05:
[...]

Waarom zou je dan een bundel uitbrengen? Als hij €450,- zou kosten zou ik nog denken 'oké..', maar €470?! Dan koop ik de game wel los. Tenzij games nu €80,- gaan kosten, maar dat lijkt me sterk.
Tenzij er een tweede controller bij zit, dan snap ik het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Waarschijnlijk nog met een 2de controller? (athans, fifa neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zojuist bij Gametrailers een interview met Don Matrick van Microsoft (rond 4.35). Hij geeft aan dat er inderdaad wat heftige reacties waren op de DRM/connectiviteit van de nieuwe Xbox maar ze hebben er aardig wat onderzoek naar gedaan en de gemiddelde verbinding is beter dan men soms denkt. Ook worden er hele negatieve scenario's bedacht waarbij hij denkt dat het wel mee zal vallen. De console is opgezet vanuit het idee om te gamen. Dat is dus zeker iets wat ze niet zijn vergeten, hoewel ze dus ook aandacht besteden aan andere zaken zoals TV. Verder zijn ze met de toekomstvisie nu zo gaan denken dat men vroeger met een mobiel ook alleen wilde bellen, maar ondertussen is dat ook meer (waar ik hem ook wel gelijk in geef).
Mocht je toch geen internet verbinding hebben, dan is het advies om bij de Xbox 360 te blijven (erg zwak imo). De Xbox is opgezet als online-machine met een kinect daarbij en dat zal dus ook zo blijven. Ze willen de online connectiviteit wel een diepere betekenis geven en dus veel gaan benutten. Pure singleplayer games zoals bij Sony zul je dus ook niet zo snel zien denk ik.

Ofwel DRM gaat in ieder geval niet weg voorlopig (misschien dat ze het iets afzwakken, maar ga daar niet vanuit) en de nadruk blijft toch wel op games.

Ik denk niet dat iedereen daar blij mee is, maar ze gaan niet hun hele strategie omgooien omdat er veel geklaagd wordt over DRM en Online verbindingen. Het interview was trouwens opgenomen voor de presentatie maandag, dus verder ook geen reactie op Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:14:
Mocht je toch geen internet verbinding hebben, dan is het advies om bij de Xbox 360 te blijven (erg zwak imo).
Dat vind ik ook een zeer zwakke opmerking. Ik weet bijna wel zeker dat mensen dan niet bij de 360 blijven, maar overstappen naar de PS4, om zo toch nog van de next-gen gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Metalkai schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:19:
[...]

Dat vind ik ook een zeer zwakke opmerking. Ik weet bijna wel zeker dat mensen dan niet bij de 360 blijven, maar overstappen naar de PS4, om zo toch nog van de next-gen gebruik te kunnen maken.
Qua prijs is het nu wel makkelijker om beide consoles snel te kopen denk ik, maar ik denk dat de mensen die nu erg klagen over DRM e.d. en daardoor switchen niet nog een X1 gaan halen. Niet dat dit erg is, maar ze zullen straks nog wel met wat grote exclusieve titels moeten komen om wat gamers toch terug te laten komen. Op dit moment is het voor mensen die vooral multi-platform games spelen wel interessanter om een PS4 te halen, tenzij je graag bij Xbox Live blijft. Zelf vind ik de exclusives al wel de moeite waard, maar dat is voor iedereen anders. Ook de DRM maakt me weinig uit en Xbox Live bevalt prima. Bij de pre-orders is de X1 nog wel populair en ik denk dat je nu vooral ook veel Playstation gamers negatief hoort over de X1 die eigenlijk al geen X1 wilde halen (natuurlijk niet iedereen, maar dat gevoel heb ik) en dat de console toch wel gewoon een prima launch zal hebben. Misschien dat Sony wel wint in aantallen, maar de X1 is niet dead on arrival zoals sommigen doen vermoeden.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:
[...]

Qua prijs is het nu wel makkelijker om beide consoles snel te kopen denk ik, maar ik denk dat de mensen die nu erg klagen over DRM e.d. en daardoor switchen niet nog een X1 gaan halen. Niet dat dit erg is, maar ze zullen straks nog wel met wat grote exclusieve titels moeten komen om wat gamers toch terug te laten komen. Op dit moment is het voor mensen die vooral multi-platform games spelen wel interessanter om een PS4 te halen, tenzij je graag bij Xbox Live blijft. Zelf vind ik de exclusives al wel de moeite waard, maar dat is voor iedereen anders. Ook de DRM maakt me weinig uit en Xbox Live bevalt prima. Bij de pre-orders is de X1 nog wel populair en ik denk dat je nu vooral ook veel Playstation gamers negatief hoort over de X1 die eigenlijk al geen X1 wilde halen (natuurlijk niet iedereen, maar dat gevoel heb ik) en dat de console toch wel gewoon een prima launch zal hebben. Misschien dat Sony wel wint in aantallen, maar de X1 is niet dead on arrival zoals sommigen doen vermoeden.
Dat sowieso niet. Als je denkt hoeveel van % van de mensen op forums zitten te klagen over de Xbox is heel klein.. De Xbox gaat gewoon goed verkopen maar ik denk wel dat de PS4 toch beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Natuurlijk zal de X1 ook wel succesvol zijn. Er is nu eenmaal voor beide consoles een loyale fanbase, en beide hebben goede en slechte punten. Ik denk echter wel dat die DRM op used games en online authentification invloed zullen hebben op de verkoop cijfers. Niet zo erg als sommige mensen lijken te denken, maar ik denk toch wel dat het verschil tussen X1 en PS4 verkopen iets groter zal zijn dan de afgelopen generatie. Al is het maar omdat veel mensen zich niet diep inlezen, maar gewoon af gaan op het eerste de beste artikel dat ze lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jan-met-de-Pet kent idd de nadelen niet, dus die koopt een XBO ongeacht de "features".

Ik vind t nog altijd erg verwijtbaar dat MS zo slecht geluisterd heeft naar z'n fan-base. Het is toch wel duidelijk dat veel mensen niet op de opgedrongen features zitten te wachten. Ik ook niet en nu blijkt dat MS gewoon denk "krijg maar lekker t heen en weer, ik doe wat ik wil" zijn ze mij al kwijt.

Vind t nog altijd erg apart dat er best veel mensen de features positief verdedigen en t maar afdoen als alu-hoedjes gedachten. Privacy betekend kennelijk niets meer, terwijl het het waardevolste is wat je bezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
BroWohsEdis schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:53:
Dat sowieso niet. Als je denkt hoeveel van % van de mensen op forums zitten te klagen over de Xbox is heel klein.. De Xbox gaat gewoon goed verkopen maar ik denk wel dat de PS4 toch beter verkoopt.
Zeiden ze ook over de thuishaven van Sony, maar wie verkocht daar precies beter? :P

Einde van de rit, maakt het voor het gros niet uit wat het nu wel en niet kan, ze dalen uiteindelijk in prijs en sommige kopen ze allebij of blijven bij wat ze hebben (MS doet het slim met XBL, dat dan weer wel). Ik heb weinig wat me nu nog houd bij de PS3, weinig mee te brengen naar de PS4, kan ik net zo goed een nieuwe start maken die hopelijk wat betere connectiviteit heeft met de verschillende platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
De arrogantie van MS is stuitend te noemen. Nog nooit een console gezien waar zoveel regeltjes aan vast zitten als de Xone. En als het nou nog een technisch superieur apparaat was....Baal er wel van want ik vond/vind de 360 echt een prima console. Nu Sony ook nog eens bekend heeft gemaakt dat je de harddisk zelf kunt vervangen (SSD, anyone?) ben ik definitief om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:14:
[..]
Mocht je toch geen internet verbinding hebben, dan is het advies om bij de Xbox 360 te blijven (erg zwak imo).
En dit zou voor mij dus reden zijn om X1 gedag te zeggen. Ik blijf niet bij de 360-, ik wil nextgen, en met deze slikken of stikken houding zet hij alleen maar meer kwaad bloed bij de mensen

Echt hoe slecht kan je zijn in PR 8)7

Naja dan koop ik de X1 wel na 4 jaar ofzo als ie rond de 250 euro kost :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 12-06-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Metalkai schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:57:
Natuurlijk zal de X1 ook wel succesvol zijn. Er is nu eenmaal voor beide consoles een loyale fanbase, en beide hebben goede en slechte punten. Ik denk echter wel dat die DRM op used games en online authentification invloed zullen hebben op de verkoop cijfers. Niet zo erg als sommige mensen lijken te denken, maar ik denk toch wel dat het verschil tussen X1 en PS4 verkopen iets groter zal zijn dan de afgelopen generatie. Al is het maar omdat veel mensen zich niet diep inlezen, maar gewoon af gaan op het eerste de beste artikel dat ze lezen.
Ik denk dat dit nog wel eens tegen kan gaan vallen. Ik heb zelden een product gezien waar zoveel kritiek op gegeven werd. Zie de verkopen van de Wii U, en die stond al in een beter daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jobbie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:09:
Privacy betekend kennelijk niets meer, terwijl het het waardevolste is wat je bezit...
Jij gaat er nog steeds vanuit dat de privacy niet gewaardborgt is, dat is wat anders.

Niemand hier gaat het verdedigen als Microsoft gesprekken opneemt en je afluistert. Aangezien Kinect gewoon uit te zetten is (net zoals de webcam in je laptop of iPad ook echt altijd op jou gericht staat, aan of niet), Microsoft sowieso geen baadt heeft bij het opnemen van gesprekken en, als laatste zekerheid, je 100% zeker weet dat op de releasedag meerdere (game)journalisten de data gaan bekijken die vanuit de Xbox naar MS gaat, maak ik me geen enkele, maar dan ook geen enkele, zorgen om mijn privacy.

Niet omdat mijn privacy mij niet interesseert, maar omdat die niet in het geding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Bokkie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:28:
[...]

En dit zou voor mij dus reden zijn om X1 gedag te zeggen. Ik blijf niet bij de 360-, ik wil nextgen, en met deze slikken of stikken houding zet hij alleen maar meer kwaad bloed bij de mensen

Echt hoe slecht kan je zijn in PR 8)7

Naja dan koop ik de X1 wel na 4 jaar ofzo als ie rond de 250 euro kost :P
Nextgen zonder internetverbinding? :/ Microsoft durft juist nextgen stappen te maken, die Sony niet durft te maken. De PS4 is meer van hetzelfde, maar dan met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Rudey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:45:
[...]

Nextgen zonder internetverbinding? :/ Microsoft durft juist nextgen stappen te maken, die Sony niet durft te maken. De PS4 is meer van hetzelfde, maar dan met betere specs.
Dan nog hadden ze het veel beter niet verplicht kunnen maken. Nu gaan er namelijk alleen maar mensen op hun achterste poten staan omdat ze alleen nog maar wat roepen. Mensen hebben totaal nog geen gebuikerservaringen. Maak het verplicht voor bepaalde dingen.

Bijvoorbeeld live gold, verplicht om online te kunnen gamen, veel mensen nog steeds hebben of willen geen live gold, of kopen af en toe een maand. De extra's en voordelen die het bied (naast het online gamen) zorgt er ook voor dat mensen het houden (ook al is het voornamelijk het online)

Geef mensen de keuze, Mensen zullen het absoluut proberen, en als het echt zo goed is als ze zeggen, zullen mensen er ook we lbij blijven.

Op dit moment is alles wat ze roepen alleen maar, moet moet moet moet anders werkt het niet, de voordelen van dit alles zijn allemaal non cirutcal gameplay issues die voor de meeste mensen alleen maar beperkend zijn voornamelijk omdat het moet.

Zoals reeds gezegd ben ik ik er zelf nog steeds niet uit. Kans bestaat zelfs dat ze gewoon allebei ni huis komen, maar niet op launch :P zoveel geld heb ik nou ook weer niet over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 06:57:
Nu Sony ook nog eens bekend heeft gemaakt dat je de harddisk zelf kunt vervangen (SSD, anyone?) ben ik definitief om.
Dat kon bij de PS3 ook al hoor...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je moet als fabrikant altijd de afweging maken tussen de consument, en de ontwikkelaar. Microsoft wil graag innovatieve features promoten (Kinect, Cloud-connect), en moet dan besluiten om dat optioneel of verplicht te maken.

Optioneel:
- Consument is tevreden, want die heeft een gevoel van keuze.
- Developer is dan echter minder tevreden, aangezien hij er niet van uit kan gaan dat mensen die feature hebben. Gevolg? developer laten de nieuwe features achterwege, want waarom veel tijd in steken als een (groot) deel van de gebruikers er toch geen gebruik van kan maken. Resulteert dus in dezelfde soort games als vorige generaties, maar dan met iets betere graphics.

Verplicht:
- Sommige consumenten zijn ontevreden, want die willen gaan 'zaken opdrongen' krijgen.
- Developer is wel tevreden, want die heeft een uniform platform tot zijn beschikking, waarbij iedere gebruiker dezelfde featureset tot zijn beschikking heeft, en niet zoals bij de 1e Kinect sommige het wel hebben, en sommigen niet. Gevolg: het loont voor een ontwikkelaar om nieuwe toepassingen en features in te bouwen. Games krijgen nieuwe toepassingen (Drivatar van Forza 5 bijvoorbeeld) wat volgens mij alleen maar goed is voor de consument.

Dus hoewel er nu door een boel mensen erg negatief gedaan word over bepaalde verplichtingen die Microsoft oplegt denk ik dat het op de langere termijn positief uitpakt. Always online is voor nu misschien nog een gewaagde optie, maar de internetverbindingen worden nog steeds in sneltreinvaart beter en sneller, waarom daar geen gebruik van maken?

Dit gaat enkel over de verplichting van Kinect en een internetverbinding, DRM staat hier helemaal buiten

ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:17:
[...]

Klopt, alleen is het altijd even afwachten of de nieuwe generatie hier ook in voorziet. Zeker als je voornaamste concurrent een soort 'mag niet, kan niet, willen we niet' beleid voert.
Microsoft wil inderdaad niet graag dat je in de console zelf zit te rommelen. Ze staan echter prima toe dat je er een USB 3 HD aanhangt om de opslagruimte uit te breiden, dat lijkt me toch ook prima?

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 12-06-2013 08:18 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:07:
[...]

Klopt, alleen is het altijd even afwachten of de nieuwe generatie hier ook in voorziet. Zeker als je voornaamste concurrent een soort 'mag niet, kan niet, willen we niet' beleid voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worden nieuwe spellen ook meteen beschikbaar gemaakt als digitale download op de xbox one?

bij de psvita is en was dat heel fijn. dan ga ik de xbox one in de webwinkel halen en download ik legaal de spellen op de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Open wheelers in FM5 _/-\o_ *O*
[YouTube: http://youtu.be/VnK_u5s30_g]
Nu hoop ik nog op nacht en weer :) Vergeefse hoop :P

[ Voor 19% gewijzigd door McBoom op 12-06-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
De X1 ondersteunt nu toch ook streaming van games via Twitch? Kunnen ze dat niet combineren met Smartglass? Dat de X1 de games kan streamen naar bijvoorbeeld een tablet, telefoon of laptop?

Dan kan ik tenminste even gamen als mijn vriendin weer eens GTST wil kijken :) in combinatie met zo'n clip: http://www.engadget.com/2013/06/12/nykos-smart-clip-eyes/ lijkt me dat wel een handig idee!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:07:
[...]

Waar zegt hij dat dit bij de PS3 niet kan? Hij bedoelt i.t.t. de X1.
Rudey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:45:
[...]

Dus omdat papa MS moet checken of jij je game niet hebt uitgeleend, is het ineens next-gen? Haha. Wel eens gedacht dat er nog genoeg mensen zijn zonder internet verbinding? Die kunnen dus gewoon geen X1 gebruiken, helemaal niet. Lekker normaal hè. :F

Dat van die betere specs klopt inderdaad, ten opzichte van de X1 that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dus omdat er mensen op deze wereldbol zijn zonder internetverbinding moet je zelf de X1 maar laten liggen? Vreemde redenering.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:06:
[...]
Dus omdat papa MS moet checken of jij je game niet hebt uitgeleend, is het ineens next-gen? Haha.
Nee, niet omdat 'papa MS' (wat een lekker volwassen naam trouwens, haalt het niveau van je posts meteen 3 stappen omlaag...) je game wil checken, maar omdat MS wil dat iedere ontwikkelaar gegarandeerd gebruik kan maken van internet features, dát maakt het next-gen. Misschien zien mensen dat nu nog niet, maar ik ben er van overtuigd dat dit de vooruitgang en het gebruik van die mogelijkheden bevordert.
Wel eens gedacht dat er nog genoeg mensen zijn zonder internet verbinding? Die kunnen dus gewoon geen X1 gebruiken, helemaal niet. Lekker normaal hè. :F
Ja, dat is inderdaad een concessie die gedaan moet worden, en is erg vervelend voor die mensen. Even denken hoeveel last jij en ik daar van hebben.... oh ja, niks.

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 12-06-2013 09:22 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:06:
[...]

Waar zegt hij dat dit bij de PS3 niet kan? Hij bedoelt i.t.t. de X1.

[...]

Dus omdat papa MS moet checken of jij je game niet hebt uitgeleend, is het ineens next-gen? Haha. Wel eens gedacht dat er nog genoeg mensen zijn zonder internet verbinding? Die kunnen dus gewoon geen X1 gebruiken, helemaal niet. Lekker normaal hè. :F

Dat van die betere specs klopt inderdaad, ten opzichte van de X1 that is.
De gedachte erachter is zeker wel nextgen. Met de X1 is het namelijk mogelijk om je spellen te spelen op andere consoles, naast die van je eigen, zonder dat je een disc hoeft mee te nemen. Je kan je spellen dus altijd overal spelen waar een X1 aanwezig is, met je savegames op de cloud. Dat je dan minimaal 1 keer per 24 uur online moet zijn is dan toch logisch? Anders kan je de savegames niet ophalen. Daarnaast willen ze dan ook wel checken, dat jij het spel met je account niet op twee consoles te gelijk zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:19:
worden nieuwe spellen ook meteen beschikbaar gemaakt als digitale download op de xbox one?

bij de psvita is en was dat heel fijn. dan ga ik de xbox one in de webwinkel halen en download ik legaal de spellen op de xbox one.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Hier zijn nog geen concrete uitspraken over gedaan, maar ik vermoed dat het per ontwikkeler/uitgever verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:08:
Dus omdat er mensen op deze wereldbol zijn zonder internetverbinding moet je zelf de X1 maar laten liggen? Vreemde redenering.
Waar zeg ik dat? Het gaat erom dat MS een beslissing heeft gemaakt die ervoor zorgt dat niet iedereen van hun console gebruik kan maken, zelfs niet single players.
BM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Nee, niet omdat 'papa MS' (wat een lekker volwassen naam trouwens, haalt het niveau van je posts meteen 3 stappen omlaag...) je game wil checken, maar omdat MS wil dat iedere ontwikkelaar gegarandeerd gebruik kan maken van internet features, dát maakt het next-gen. Misschien zien mensen dat nu nog niet, maar ik ben er van overtuigd dat dit de vooruitgang en het gebruik van die mogelijkheden bevordert.

[...]

Ja, dat is inderdaad een concessie die gedaan moet worden, en is erg vervelend voor die mensen. Even denken hoeveel last jij en ik daar van hebben.... oh ja, niks.
Sorry, maar wat een onzin. Dus een single player game gaat op de X1 een andere ervaring dan een PS4 leveren leveren, omdat op die console de mensen gegarandeerd online zijn? Geloof je het zelf?

En ik heb er geen last van nee, maar het gaat me even om het principe en het statement wat MS hiermee maakt. Ze geven hiermee toch een bepaald signaal af. En dan heb ik het nog niet over al die peeps die hun console meenemen op tripjes. Not gonna happen.
Rudey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:27:
[...]

De gedachte erachter is zeker wel nextgen. Met de X1 is het namelijk mogelijk om je spellen te spelen op andere consoles, naast die van je eigen, zonder dat je een disc hoeft mee te nemen. Je kan je spellen dus altijd overal spelen waar een X1 aanwezig is, met je savegames op de cloud. Dat je dan minimaal 1 keer per 24 uur online moet zijn is dan toch logisch? Anders kan je de savegames niet ophalen. Daarnaast willen ze dan ook wel checken, dat jij het spel met je account niet op twee consoles te gelijk zit te spelen.
Makkelijk opgelost toch? Mensen die dus geen connectie hebben, kunnen geen gebruik maken van deze feature. Ik zie het probleem niet? Maar nee, ze duwen het door je strot. En is het nu echt zoveel moeite je disc mee te nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

McBoom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:19:
Open wheelers in FM5 _/-\o_ *O*
[video]
Nu hoop ik nog op nacht en weer :) Vergeefse hoop :P
SOLD!! SOLD!!! SOLD!!!! Definitief SOLD!!!!!

Met de samenwerking met McLaren is het aannemelijk dat er ook McLaren F1's in de game komen. MP4/4 please!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Kingdom Hearts III verschijnt ook voor de X1, bevestigd door Square Enix. Zal vanavond de lijst bijwerken :-)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29

Edd

Ja, games zullen direct als download beschikbaar komen.
http://www.slashgear.com/...l-disc-purchase-07285380/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi , ik haal een x1 zonder spellen... :+

geld erop zetten en CoD downloaden gaat het worden voor mij...

op de psvita is dat ook een verademing...

geen volle kasten met spellen meer voor mij...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:44:
[...]

mooi , ik haal een x1 zonder spellen... :+

geld erop zetten en CoD downloaden gaat het worden voor mij...

op de psvita is dat ook een verademing...

geen volle kasten met spellen meer voor mij...
En het is juist dit gamevolk waar het dus op vlak van DRM geen ... uitmaak of je PS4 of Xbox gaat, of mischien ben je zelfs dan nog wel beter af met Xbox vanwege de market die MS erbij wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Dan zou ik alleen een disc kopen, als er leuke extra's bij zitten, die je niet kan downloaden. (AC collecters edition, maps enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:45:
[...]

En het is juist dit gamevolk waar het dus op vlak van DRM geen ... uitmaak of je PS4 of Xbox gaat, of mischien ben je zelfs dan nog wel beter af met Xbox vanwege de market die MS erbij wil bouwen.
door drm krijg je ook geen of minder cheaters en dat is in Multiplayer spellen erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:34:
[...]
Sorry, maar wat een onzin. Dus een single player game gaat op de X1 een andere ervaring dan een PS4 leveren leveren, omdat op die console de mensen gegarandeerd online zijn? Geloof je het zelf?
Dunno, kan me zo voorstellen dat een creatieve ontwikkelaar daar inderdaad wel wat leuks voor weet te bedenken.
En ik heb er geen last van nee, maar het gaat me even om het principe en het statement wat MS hiermee maakt. Ze geven hiermee toch een bepaald signaal af.
Ja, een signaal dat ze vooruit willen imho.
En dan heb ik het nog niet over al die peeps die hun console meenemen op tripjes. Not gonna happen.
Oh ja, dat argument hadden we ook nog. Ja ze zullen d'r zijn, maar die groep is volgens mij dusdanig klein dat ik me goed voor kan stellen dat MS en Sony die niet zo interessant vinden. Als je mobiel wilt gamen koop je maar een handheld.
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:38:
[...]

SOLD!! SOLD!!! SOLD!!!! Definitief SOLD!!!!!

Met de samenwerking met McLaren is het aannemelijk dat er ook McLaren F1's in de game komen. MP4/4 please!!!! _/-\o_
Forza 5 was voor mij al een systemseller, maar open wheelers erbij maakt de keuze nog makkelijker :) Al heb ik liever Ferrari F1's dan McLaren F1's, maar das persoonlijke smaak :)
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:45:
[...]

En meer en meer mensen zullen hun games digitaal gaan aanschaffen, dus dat 'doorverkoop' argument word imho vanzelf minder waard. Steam games kun je ook niet doorverkopen, en daar hoor je niemand over, dus volgens mij gaat dat hele gedoe wel loslopen :)
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:53:
[...]

door drm krijg je ook geen of minder cheaters en dat is in Multiplayer spellen erg belangrijk.
Kun je die eens uitleggen, die snap ik niet?

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 12-06-2013 09:55 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
[...]

Dafuq did i just read?

DRM = geen anti-cheat systeem...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
[...]

Ik weet niet of dit zo is. Als mensen willen cheaten doen ze dit toch wel. Het is niet zo dat als er geen DRM in zit, de cheaters niet gevonden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:54:
[...]

Dafuq did i just read?

DRM = geen anti-cheat systeem...
mensen die niet legaal downloaden zijn ook sneller in om te cheaten.

de x1 is en moet op veel manieren beveiligd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:56:
[...]

mensen die niet legaal downloaden zijn ook sneller in om te cheaten.

de x1 is en moet op veel manieren beveiligd worden.
Toch is DRM geen anti-cheat systeem. DRM bij games is voornamelijk anti-piracy.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Indirect heeft hij wel een punt, maar zo'n constructie werkt al een tijd niet meer omdat je online toch wel via een account moet spelen. Gros van de 'piraten' versies kon je al niet meer online spelen, laat staan dus cheaten. Als ze echter ook data-validatie doen, kan je veel minder snel met loaders en dergelijke werken, maar zelfs dan nog kunnen ze wel gaten in het systeem vinden.

Zal wel een prestige actie worden welke van de 2 ze als eerste kunnen hacken, waar MS initieel gewoon al flink wat munitie klaar zet om dat af te schieten (DRM, 1x online, mischien nog wel meer) én ze hebben natuurlijk al bizar lang ervaring met x86 omgevingen. Sony heeft zijn PS3 altijd als 'onkraakbaar' kunnen houden (die paar FW variantjes hadden nu niet bepaald een grote impact), daar zal wel een nieuwe oorlog over uitbreken.

Pagina: 1 ... 27 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.