[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Amiga4Eva schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Ontwikkelaars gaan er onderdoor door rommel te leveren of de boel misleiden vb. Colonial Marines

Als het spel goed is wil iedereen deze wel in zijn collectie hebben !
Aha, en je wilt dus zeggen, dat spellen die goed zijn vaak tweedehands worden aangeschaft? Mee eens, want de minder goede spellen liggen binnen de kortste keren voor een dumpprijs in de winkel. Neemt niet weg, dat de ontwikkelaars die goede spellen maken, er nog wel onder lijden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat Sony zich straks erg in de vingers aan het snijden is door geen DRM toe te voegen. Die schijfjes gaan dadelijk ook wel veel illegaal gekopieerd worden of ze moeten een andere DRM verzinnen (maar zonder online verbinding is alles tegenwoordig wel te kraken)
Het gaat anders wel goed met de PS3 en de Vita op het gebied van DRM.

On topic:
Heeft iedereen dit trouwens al gelezen over Killer Instinct... De tot nu toe sterkste exclusive van beide MS en Sony bij elkaar naar mijn mening: http://www.vg247.com/2013...ly-one-character-is-free/
Killer Instinct is getting a reboot on Xbox One, courtesy of Double Helix Games . Good news: it’s free-to-play. Potential bad news: you have to pay for every character, except Jago.

Destructoid confirmed in this Killer Instinct preview, that while the fighter is free to all, you have to pay individually for new and returning characters. That’s a payment per character, but the specific cost has not been confirmed, so don’t start worrying just yet, as they could be dirt cheap.
Juist ja, Microsoft heeft Killer Instinct voor mij al helemaal verpest. :-(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb even gewacht met mijn mening ventileren binnen deze topics tot de E3 presentatie achter de rug is, maar heb toch het idee dat er iets is fout gegaan bij Microsoft. Ik heb een flinke persoonlijke voorkeur voor de 360 ten opzichte van de PS3 en ging er eigenlijk ook al van uit dat ik de Xbox One zou gaan aanschaffen, maar als ik het zo op een rijtje zet heeft Microsoft toch wel flink wat nadelen.

+ Games line-up
+ Controller
- Groot
- Externe voeding
- Minder krachtig
- 100,- Duurder
- Loeistrenge DRM
- Verplichte kinect
- Enorme kinect
- Elke 24 uur online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Waar was dat goede Rare nieuws trouwens? Of was dat alleen Killer Instinct?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Even een voorbeeldje kameraad op XBL speelde MW3 grijs toen kwam Black Ops uit deze had ie met release 60 euro gekocht.

Afijn multiplayer beviel 'm totaal niet dus verkocht voor 40 euro !

Wat geld bijleggen kocht ie een ander spel !

Ik denk dat ie niemand iets tekort doet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Vinand schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:20:
[...]

Juist ja, Microsoft heeft Killer Instinct voor mij al helemaal verpest. :-(
Tja, dat krijg je bij free to play. kans is dat je ingame bepaalde currency kan verdienen en daarmee character kan vrijspelen, na heel lang en intensief spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

BM

Moderator Spielerij
Amiga4Eva schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:22:
Even een voorbeeldje kameraad op XBL speelde MW3 grijs toen kwam Black Ops uit deze had ie met release 60 euro gekocht.

Afijn multiplayer beviel 'm totaal niet dus verkocht voor 40 euro !

Wat geld bijleggen kocht ie een ander spel !

Ik denk dat ie niemand iets tekort doet !
De ontwikkelaar van Black Ops die geen geld vangt voor de 2e persoon die de game koopt?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:23:
[...]

De ontwikkelaar van Black Ops die geen geld vangt voor de 2e persoon die de game koopt?
Denk niet dat de ontwikkelaar voor van BO te klagen heeft :D
Ik snap wel dat kleinere studio's het een stuk lastiger kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
[...]

Waarom zou de ontwikkelaar daar geld voor moeten krijgen?

Betaal jij Alfa Romeo ook nog als jij een tweedehands Alfa 147 van je kennis koopt?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Zou MS nog een troef in handen hebben en door de strenge DRM dat de games goedkoper worden in aanschaf? Als dat zo is doen ze het goed, maar denk dat iedereen hier wel het antwoord op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
[...]

Waneer is het een keer genoeg dan ?

Ze kunnen wel proberen altijd het onderste uit de kan te halen maar dat blijft echt geen stand houden !

Ik hoop dat de PS4 console veel verkocht wordt en daarmee dus ook de spellen dan zullen we zien wat de ontwikkelaars willen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

RMX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:27:
Zou MS nog een troef in handen hebben en door de strenge DRM dat de games goedkoper worden in aanschaf? Als dat zo is doen ze het goed, maar denk dat iedereen hier wel het antwoord op weet.
Wens is hier vader van de gedachte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Betaal jij Alfa Romeo ook nog als jij een tweedehands Alfa 147 van je kennis koopt?
Beetje een vreemde vergelijking.

Alfa (JUIST Alfa) vangt namelijk nog HEEL veel aan onderdelen die nodig zijn bij een 2e hands auto :+ 8)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
cypher21 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Alfa (JUIST Alfa) vangt namelijk nog HEEL veel aan onderdelen die nodig zijn bij een 2e hands auto :+ 8)
Ze kunnen aan de tweede eigenaar ook weer DLC verkopen ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
cypher21 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Wat nou als je bij een universele garage gaat shoppen ipv bij de Alfa-dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik hou van die controller opmerkingen:

http://www.amazon.com/Roc...mes&qid=1306465239&sr=8-1

en vele anderen, controllers zijn echt een non issue >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ik heb het ook al in het e3 topic staan, maar vond het wel de moeite waard om ook hier te melden:
Misschien dat het aan mij ligt, maar waar de neuk is Epic Games? En ook Crytek miste ik volledig bij de EA presentatie, daar was verder alles ook nog Frostbyte Frostbyte Frostbyte...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
lanerios schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:31:

Zou ik echt wel interesse voor hebben voor de PS4 ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Prima, gebruik jij lekker je 3rd party controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:32:
Ik heb het ook al in het e3 topic staan, maar vond het wel de moeite waard om ook hier te melden:
Misschien dat het aan mij ligt, maar waar de neuk is Epic Games? En ook Crytek miste ik volledig bij de EA presentatie, daar was verder alles ook nog Frostbyte Frostbyte Frostbyte...
Crytek is wel bij de One presentatie geweest, maar voor de rest niet inderdaad. Beetje jammer :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Mocht de Xbox One onverhoopt toch een enorm succes worden en mede daardoor meer geld opleveren voor ontwikkelaars middels tweedehands verkopen, dan switchen wellicht meer ontwikkelaars naar de X1.

Aan de andere kant, Microsoft staat nu met 2-0 achter en ik weet niet hoe ze dat nog recht gaan trekken, hopelijk weten ze nog iets uit de hoge hoed te toveren de komende maanden.

Heb zelf een reservering staan voor beide consoles, maar voor de X1 was ik de eerste en voor de PS4 nummer 21 op de lijst. Zegt genoeg over de publieke opinie lijkt me.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Weet iemand of BioWare nog meer gaat laten zien van DA deze E3? Of moeten we het vooralsnog met de trailer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:32:
Het is "Frostbite".

@ Controller kwestie: precies. Beetje een drogreden, maar goed. Als het ding werkt, werkt het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@Phusebox,

vergeet daarbij niet dat een Logitech G25 of Thrustmaster T500RS wss gewoon weer werkt op de PS4, terwijl we wát nou hebben op de X1?? Wat voor stuurtjes gaan er komen? Weer fanatec met zeer matige kwaliteit?

Of krijgen we een nieuwe wireless baggerwheel van Microsoft?

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 11-06-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Als Alfa de auto weer compleet in nieuwstaat zou brengen wel ja. Een tweedehands auto biedt niet exact dezelfde ervaring als een tweedehandse spel. De auto is in waarde gedaald, omdat de motor en carrosserie nu minder lang mee zullen gaan. Een tweedehands spel biedt daarentegen dezelfde kwaliteit als een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rudey schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:38:
[...]

Als Alfa de auto weer compleet in nieuwstaat zou brengen wel ja. Een tweedehands auto biedt niet exact dezelfde ervaring als een tweedehandse spel. De auto is in waarde gedaald, omdat de motor en carrosserie nu minder lang mee zullen gaan. Een tweedehands spel biedt daarentegen dezelfde kwaliteit als een nieuw spel.
Tegenwoordig niet meer hoor met alle 'DLC' die in de winkeledities bijgeleverd zitten..
Net als het gevoel van een nieuwe auto kun je die 1st day DLC ook niet verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 11-06-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:35:
@Phusebox,

vergeet daarbij niet dat een Logitech G25 of Thrustmaster T500RS wss gewoon weer werkt op de PS4, terwijl we wát nou hebben op de X1?? Wat voor stuurtjes gaan er komen? Weer fanatec met zeer matige kwaliteit?

Of krijgen we een nieuwe wireless baggerwheel van Microsoft?
Geen idee wat we krijgen, maar bij Gametrailers was al wel gemeld dat er op de beursvloer een beta-versie staat van een nieuw Madcatz stuur. Moeten we nog wel even zien wat dat gaat worden, maar het is denk ik nog te vroeg om te weten wat voor apparaten wel of niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Tegenwoordig niet meer hoor met alle 'DLC' die in de winkeledities bijgeleverd zitten..
En de nieuwe spellen zien er grafisch vaak weer beter uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Achja, maar erken in ieder geval, dat het niet opgaat om auto's met spellen te vergelijken. Fabrikanten van auto's nemen in de kostprijs mee dat een auto 300.000 km's meegaat, ongeacht de eigenaar. Voor spellen is dat lastiger, maar ik neem aan dat de ontwikkelaar in de kostprijs meenemen dat een spel een aantal keer wordt doorverkocht. Wie weet daalt de prijs van spellen wel op lange termijn door het nieuwe systeem van de XBOX One, of krijgen we spellen met meer gratis content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:40:
[...]

Geen idee wat we krijgen, maar bij Gametrailers was al wel gemeld dat er op de beursvloer een beta-versie staat van een nieuw Madcatz stuur. Moeten we nog wel even zien wat dat gaat worden, maar het is denk ik nog te vroeg om te weten wat voor apparaten wel of niet compatible zijn.
Hmm, MadCatz :/ . Hebben Saitek opgekocht, pakten het pc-stuur Saitek R660GT, sloopten de FFB eruit, voegden wireless compatibility met X360 in. Beetje het uiterlijk aanpassen en voilá: Een nieuw X360 stuur!!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ubergizmo.com/photos/2010/8/mad-catz-wheel.jpg

Het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://i.computer-bild.de/imgs/1/4/0/7/0/5/0/Lenkraeder-fuer-den-PC-Saitek-R660-GT-Force-Feedback-Racing-Wheel-745x559-04117ff864ebcb7d.jpg

De complete behuizing en pedalen zijn 100% hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Rudey schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Achja, maar erken in ieder geval, dat het niet opgaat om auto's met spellen te vergelijken. Fabrikanten van auto's nemen in de kostprijs mee dat een auto 300.000 km's meegaat, ongeacht de eigenaar. Voor spellen is dat lastiger, maar ik neem aan dat de ontwikkelaar in de kostprijs meenemen dat een spel een aantal keer wordt doorverkocht. Wie weet daalt de prijs van spellen wel op lange termijn door het nieuwe systeem van de XBOX One, of krijgen we spellen met meer gratis content.
Of de extra marge is gewoon extra winst.. geloof nou niet dat ze van alles gaan weggeven omdat ze wellicht meer gaan overhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Amiga4Eva schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:41:
[...]

En de nieuwe spellen zien er grafisch vaak weer beter uit !
Wat is dat nou weer voor onzin. 2 jaar later ziet het spel er grafisch nog exact hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Of de extra marge is gewoon extra winst.. geloof nou niet dat ze van alles gaan weggeven omdat ze wellicht meer gaan overhouden
Ik denk ook niet dat ze het gaan weggeven, maar ik denk wel dat ze meer content kunnen toevoegen aan het spel door een hoger budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Hmm, MadCatz :/ . Hebben Saitek opgekocht, pakten het pc-stuur Saitek R660GT, sloopten de FFB eruit, voegden wireless compatibility met X360 in. Beetje het uiterlijk aanpassen en voilá: Een nieuw X360 stuur!!
[afbeelding]

Het origineel:
[afbeelding]

De complete behuizing en pedalen zijn 100% hetzelfde.
Haha, ik zeg ook niet dat ik er helemaal happy mee ben, maar we krijgen in ieder geval een stuurtje bij launch ;)

Over die 2e hands zaken e.d. Ik denk dat je er ook wel vanuit moet gaan dat games duurder worden, dus meer winst is dan ook wel nodig. Maar dat is imo momenteel even bijzaak. Eerst even kijken welke games we uberhaupt krijgen, voordat we gaan praten over wat we gaan doorverkopen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:47:
[...]

Haha, ik zeg ook niet dat ik er helemaal happy mee ben, maar we krijgen in ieder geval een stuurtje bij launch ;)
Ik hoop dat Forza 5 ook weer gebundeld wordt met stuur, of iig een stuur afgestemd op forza5.
ik vond het stuur bij deel 4 verassend goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 13-09 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:34:
Mocht de Xbox One onverhoopt toch een enorm succes worden en mede daardoor meer geld opleveren voor ontwikkelaars middels tweedehands verkopen, dan switchen wellicht meer ontwikkelaars naar de X1.
De uitgevers (EA, Ubisoft etc) willen zelf ook zo'n DRM systeem. Als de uitgevers het niet steunen en Sony het ook niet invoert schiet MS zichzelf gigantisch in de voet.

Ik vind het dan ook zeer aannemelijk dat ofwel Sony niet 100% eerlijk is of het overlaat aan de uitgevers zelf ofwel dat de uitgevers Sony links laten liggen omdat die geen DRM voert.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hoeven niet zielig te doen over ontwikkelaars. In januari wordt de game voor 65 euro verkocht en in augustus voor 39 euro. Wordt die game nu met verlies verkocht? Ik denk het niet, er valt dus al genoeg te verdienen aan games. Maar lever je baggerkwaliteit dan ga je ook met het X1 systeem geen stuiver extra verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
L1nt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:52:
[...]

De uitgevers (EA, Ubisoft etc) willen zelf ook zo'n DRM systeem. Als de uitgevers het niet steunen en Sony het ook niet invoert schiet MS zichzelf gigantisch in de voet.

Ik vind het dan ook zeer aannemelijk dat ofwel Sony niet 100% eerlijk is of het overlaat aan de uitgevers zelf ofwel dat de uitgevers Sony links laten liggen omdat die geen DRM voert.
Mja, dan krijg je weer zo'n brak systeem van EA zelf wat na een week nog steeds niet werkt. Dan liever via de servers van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ik ga gewoon een Xbox1 halen, heb een xbox en 360 gehaald dus ben wel gehecht aan mijn account. Verder werkt xbox live gewoon al-tijd en hecht ik toch geen waarde aan verkopen/ruilen van oude games, en hangt mijn 360 ook aan een lankabel en ligt ziggo er ook nooit 24h uit. Fuck, fanboy alert, neem zelfs die 100 euro extra voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 13-09 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:53:
We hoeven niet zielig te doen over ontwikkelaars. In januari wordt de game voor 65 euro verkocht en in augustus voor 39 euro. Wordt die game nu met verlies verkocht? Ik denk het niet, er valt dus al genoeg te verdienen aan games. Maar lever je baggerkwaliteit dan ga je ook met het X1 systeem geen stuiver extra verdienen.
Ik zal ook nooit beweren dat een EA of Ubisoft zielig is. Maar uitgevers denken aan de centen en niet aan de gamers.
EA zou bijvoorbeeld ook om de 2 jaar een nieuwe FIFA kunnen uitbrengen met een gratis DLC met alle nieuwe shirts, teams (waar van toepassing) en spelers en 2 jaar uitrekken om FIFA echt met grote stappen vooruit te brengen ipv om de zoveel jaar features te recyclen.
Of niet elk jaar een Call of Duty maar om de zoveel jaar maar dan 1 met echt een heel sterk en vooral lang single player verhaal en mega uitgebreide multiplayer..

maar ja, geld maakt mensen gierig. als ze 1 miljoen verdienen willen ze 2, verdienen ze 2 miljoen willen ze 10....
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:53:
[...]
Mja, dan krijg je weer zo'n brak systeem van EA zelf wat na een week nog steeds niet werkt. Dan liever via de servers van Microsoft zelf.
En dat kan op den duur in het voordeel werken van MS.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gedaan, Sony :P en dan niet qua console oid, maar qua presentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar hoe noodzakelijk zou het zijn om één van de nieuwe consoles te pre-orderen? Verwachten jullie echt een dusdanige run op de consoles dat deze op de release dag eigenlijk al niet meer zo te kopen zijn in de winkels?

[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 11-06-2013 13:10 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
totaal niet, de PS3/360 waren bij release zeer makkelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
lanerios schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:10:
totaal niet, de PS3/360 waren bij release zeer makkelijk te krijgen.
Pardon? De 360 was de 1e weken/maand bijna niet te krijgen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Pardon? In Leiden, Zoetermeer en Den haag hadden verschillende winkels hem gewoon liggen als je er naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ik woon zelf in Bergen op Zoom, en ik heb tot nu toe eigenlijk nooit echt problemen gehad met grote releases (CoD games etc.). Ik denk dat ik hem dan ook maar niet ga pre-orderen, en op de release dag (of misschien nacht) gewoon ga halen bij de Mediamarkt. Kunnen mijn zenuwen ook iets makkelijker hebben, want de hele dag wachten op het PostNL busje vind ik maar niks.

Ik ken die grappen van PostNL ondertussen wel: "Wordt bezorgt tussen 07:00 en 17:00" en vervolgens komen ze om 16:55 aan kakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En pre orderen is meestal inderdaad nergens voor nodig. Ik woon zelf in omgeving den haag, en heb nog echt geen enkele collector's edition gehad die ik alleen via pre orders kon krijgen, zelfde met consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
lanerios schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:18:
En pre orderen is meestal inderdaad nergens voor nodig. Ik woon zelf in omgeving den haag, en heb nog echt geen enkele collector's edition gehad die ik alleen via pre orders kon krijgen, zelfde met consoles.
Dan gaan we inderdaad gewoon lekker naar de MediaMarkt. Het zijn de kleine dingen, maar ik geniet er wel van om met zo'n grote doos de winkel uit te lopen. Heb voor "de nieuwe console" (of het nou de X1 of de PS4 wordt) al geruime tijd een spaarrekeningtje liggen om zo langzaam aan te sparen, dus er komt op de releasedag ook nog een leuke set accessoires bij (Extra controller, simpel headsetje voor het geval de grote headset fabrikanten niets uitbrengen bij release, dockingstation voor controllers, etc.) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja ik hoop dat we toch wel wat fatsoenlijke headsets krijgen. Tritton had al wel gemeld bezig te zijn, maar als het gaat als met hun Warhead, dan zien we die ook pas in 2020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:21:
Mja ik hoop dat we toch wel wat fatsoenlijke headsets krijgen. Tritton had al wel gemeld bezig te zijn, maar als het gaat als met hun Warhead, dan zien we die ook pas in 2020...
Ik zit eigenlijk al geruime tijd te twijfelen om een Astro A50 aan te schaffen, want ik moet zeggen dat voor Headsets ik draadloos toch wel ontzettend fijn vind. Echter zijn die Astro krengen ontzettend duur, en ik heb geloof ik al meerdere geruchten gehoord dat die niet gaan werken op de X1/PS4.

Ik heb het er echt wel voor over om een keer 200-300 euro uit te geven aan een headset, maar dan wel één die alle/de meeste platformen (PC, PS4, X1 minimaal) ondersteunt. Maar goed, misschien nu nog wat te vroeg om over 3rd party accessoires te gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024

Ben ik niet met je eens.

Een 3rd party controller komt niet eens in de buurt van de originele xbox controllers qua gevoel.

Ik heb er een hoop geprobeerd op de PS3, maar er kwam geen enkel ook maar in de buurt van de x360 controller

Daarnaast zullen 3rd party controllers het eerste half jaar (Misschien langer) niet eens beschikbaar zijn.

Mja, we gaan het de komende maanden allemaal afwachten, ik ga geen enkele console preorderen, ik denk zelfs dat er voor de zomer van 2014 hier geen next gen gaat komen.
Eerst maar eens afwachten welke spellen er allemaal verschijnen.

Ik kocht de 360 op launchdatum met 2 spellen, heb daarna 8 maanden kunnen wachten op andere interessante spellen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
lanerios schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:13:
Pardon? In Leiden, Zoetermeer en Den haag hadden verschillende winkels hem gewoon liggen als je er naar vroeg.
Ik was dan welliswaar niet op releasedag in de winkel, maar in de weken daarna was ie volgens mij steevast uitverkocht.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
cypher21 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Ben ik niet met je eens.

Een 3rd party controller komt niet eens in de buurt van de originele xbox controllers qua gevoel.

Ik heb er een hoop geprobeerd op de PS3, maar er kwam geen enkel ook maar in de buurt van de x360 controller

Daarnaast zullen 3rd party controllers het eerste half jaar (Misschien langer) niet eens beschikbaar zijn.

Mja, we gaan het de komende maanden allemaal afwachten, ik ga geen enkele console preorderen, ik denk zelfs dat er voor de zomer van 2014 hier geen next gen gaat komen.
Eerst maar eens afwachten welke spellen er allemaal verschijnen.

Ik kocht de 360 op launchdatum met 2 spellen, heb daarna 8 maanden kunnen wachten op andere interessante spellen
Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik vind het eigenlijk niet erg dat er in de launch periode nooit zoveel beschikbaar is. Dat dwingt me om een beetje uit mijn 'comfort zone' te gaan en nieuwe dingen te proberen. Ik merk dat ik later toch altijd voor de grotere titels ga zodra er meer keuze is. Tijd en geld zijn tenslotte beperkt, waardoor ik minder snel iets nieuws probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Ik was dan welliswaar niet op releasedag in de winkel, maar in de weken daarna was ie volgens mij steevast uitverkocht.
Dan moet je toch echt beter zoeken.. "Bij de grote ketens uitverkocht" betekend echt niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24
Gezien randappartuur, welke van de 2 zal als eerste games hebben met keyboard/muis ondersteuning. PS heeft er enkele gehad (en altijd keyboard invoer bij bv chatten), zou Xbox gezien het 'Win8' platform hier sneller in mee gaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:36:
Gezien randappartuur, welke van de 2 zal als eerste games hebben met keyboard/muis ondersteuning. PS heeft er enkele gehad (en altijd keyboard invoer bij bv chatten), zou Xbox gezien het 'Win8' platform hier sneller in mee gaan?
Ga er maar niet vanuit. Dat is dan ook niet meer eerlijk en imo voor de meeste games ook echt niet nodig.

Al denk ik dat je eerder bij Sony moet zijn. Die zijn minder streng als het op accessoires aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:37:
Ga er maar niet vanuit. Dat is dan ook niet meer eerlijk en imo voor de meeste games ook echt niet nodig.

Al denk ik dat je eerder bij Sony moet zijn. Die zijn minder streng als het op accessoires aankomt.
Even buiten of de game dit ondersteund (geen van de PS3 shooters ondersteund muis/keyboard), maar juist voor nieuwe specifieke games, crossovers van MMO's (dust, defiance en DCU zijn niet echt 'werkbaar' met enkel controller), waar de grens PC/Console iets kleiner wordt (welke al nu wat kleiner is door kracht van de hardware).

Maar zo zijn er meer dingen waarvan ik denk 'MS, waarom doe je dat niet?', bijvoorbeeld een 'full pack' van een game kopen, die je dan op Xbox, PC én mobiel kan spelen, of nog krachtigere link tussen de 3 platformen (console, PC, mobiel), glass lijkt nu nog eerder een gimmick dan een echte feature. (Bij MMO's of RPG's zou glass echt een toegevoegde waarde kunnen bieden - inventory, map, chat, stats, ze zouden zelfs verder kunnen gaan dan hoe MMO's nu op PC draaien).

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 11-06-2013 14:42 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:40:

Maar zo zijn er meer dingen waarvan ik denk 'MS, waarom doe je dat niet?', bijvoorbeeld een 'full pack' van een game kopen, die je dan op Xbox, PC én mobiel kan spelen, of nog krachtigere link tussen de 3 platformen (console, PC, mobiel), glass lijkt nu nog eerder een gimmick dan een echte feature. (Bij MMO's of RPG's zou glass echt een toegevoegde waarde kunnen bieden - inventory, map, chat, stats, ze zouden zelfs verder kunnen gaan dan hoe MMO's nu op PC draaien).
Buiten dat is glass geen unique selling point, sony heeft net zoiets (was te zien bij een paar gameplay beelden gisteren) met als voordeel dat het niet alleen op een Sony device werkt maar op de meeste Android tablets en telefoons.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

http://twitter.com/EasyXB...44431637221744641/photo/1
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BMeqv8pCIAE8l8h.jpg:large

Zag deze net ergens op een site en dacht hmmm wel opvallend idd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 11-06-2013 14:47 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Chaoss schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Buiten dat is glass geen unique selling point, sony heeft net zoiets (was te zien bij een paar gameplay beelden gisteren) met als voordeel dat het niet alleen op een Sony device werkt maar op de meeste Android tablets en telefoons.
Smartglass is ook niet voorbehouden aan Windows only devices ;) Is nu ook al voor Android en iOs beschikbaar.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
Ach, en zo is respawn van multiplatform naar exclusive gegaan en Insomniac van Sony naar Microsoft. Behoorlijk vergezocht dit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Chaoss schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Smartglass werkt ook op Android en iOS waarbij ik het zelf wel fijn vindt dat het ook op Windows Phone en Windows 8 te gebruiken is.
Maar ik dacht dat Sony toch vooral de combinatie met de Vita wilde boosten en niet zozeer met een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
cheiron schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Ach, en zo is respawn van multiplatform naar exclusive gegaan en Insomniac van Sony naar Microsoft. Behoorlijk vergezocht dit.
Lastig concept, humor.. >_> Kom op zeg, neem die console war nou niet serieus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Postte het net al in het PS4 topic..maar MS zal mij verliezen als goede klant. Zal de One wel halen tzt, maar mijn main platform zal de PS4 worden. Ik heb zo'n 200 games voor de 360 tegen 60 voor de PS3, meeste nieuw gekocht maar ook tweedehands, en dat wil ik graag voortzetten; ook met het oog op evt. restwaarde in de toekomst (zoals NES/SNES etc. nu is), en dat heeft zoiets niet meer als je het maar 1x mag doorverkopen.

Dat, en het feit dat PS+ veel waar biedt voor zijn geld (helemaal met de Vita :) ) maakt het vrij makkelijk voor me. Kinect interesseert me niet, TV kijken via mijn Xbox al helemaal niet en de arrogante houding bevalt me dermate niet dat ik er geen geld aan wil uitgeven. Iig lang niet zoveel als ik wat ik met de 360 heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Even buiten of de game dit ondersteund (geen van de PS3 shooters ondersteund muis/keyboard), maar juist voor nieuwe specifieke games, crossovers van MMO's (dust, defiance en DCU zijn niet echt 'werkbaar' met enkel controller), waar de grens PC/Console iets kleiner wordt (welke al nu wat kleiner is door kracht van de hardware).

Er zijn weinig ps3 games die muis/tobo ondersteunen, maar ze zijn er wel. Sowieso unreal tournament en volgens mij Dust (512 oid?) ook. Feit blijft wel dat er maar weinig games zijn die het ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
nioz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:59:
Er zijn weinig ps3 games die muis/tobo ondersteunen, maar ze zijn er wel. Sowieso unreal tournament en volgens mij Dust (512 oid?) ook. Feit blijft wel dat er maar weinig games zijn die het ondersteunen :)
Dust heeft het later gekregen dacht ik, maar geen idee hoe de precieze uitwerking ervan is. UT ondersteund het inderdaad, maar is al aardig oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
http://tweakers.net/nieuw...ie-pas-eind-2014-uit.html
nioz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:59:
[...]

Maar een FragFX werkt nagenoeg altijd? Deze simuleert gewoon de pookjes. Ik heb er alleen Rage en Bioshock 1 (rest niet geprobeerd) niet fatsoenlijk mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:08:
http://tweakers.net/nieuw...ie-pas-eind-2014-uit.html

[...]

Maar een FragFX werkt nagenoeg altijd? Deze simuleert gewoon de pookjes. Ik heb er alleen Rage en Bioshock 1 (rest niet geprobeerd) niet fatsoenlijk mee kunnen spelen.
Pookjes simuleren is wel iets anders dan native muis/tobo ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:08:
Leuk, maar in de praktijk werkend die dingen compleet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nioz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:10:
[...]

Pookjes simuleren is wel iets anders dan native muis/tobo ondersteuning.
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Leuk, maar in de praktijk werkend die dingen compleet niet.
Het voelt een tikkeltje anders, maar in games als Far Cry, CoD en Battlefield werkt het echt prima.

Sinergy; ik weet niet waar je het over hebt. Op mijn PS3 werkt het fantastisch. :)

Misschien moet je de batterijen er eens in doen, als ze compleet niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dit is Xbox topic, daar laat ik het ook bij.
(batterijen? echte gamer werkt met een draadje..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:20:
Dit is Xbox topic, daar laat ik het ook bij.
(batterijen? echte gamer werkt met een draadje..).
Echte gamer gamed op een PC :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Chester schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Echte gamer gamed op een PC :+
De echte gamer gaat gamen en gaat niet zeuren over draadjes of draadloos of accessoires 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PS vs Xbox discussies uitlokken is niet de bedoeling.

[ Voor 94% gewijzigd door psychoclown op 12-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:27:
[...]
Haha, volgens mij moeten er in de Xbox controller ook nog gewoon batterijen. :+
Óf een draadje. Als je de controller via usb aansluit word het wireless uitgeschakeld en gaat de data via de kabel. Verklaard ook waarom gister bij de BF4 demo mensen op de pc aan het gamen waren met een X1 controller :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Óf een draadje. Als je de controller via usb aansluit word het wireless uitgeschakeld en gaat de data via de kabel. Verklaard ook waarom gister bij de BF4 demo mensen op de pc aan het gamen waren met een X1 controller :)
Dat snap ik niet helemaal. Dus omdat wireless met een draadje wordt uitgeschakeld, ga je op een PC met een Xbox controller spelen? Of bedoel je als alternatief op de DS4? Ik zou lekker met een muis en toetsenbord gaan zitten, die zag ik er ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:53:
Gewoon beiden? Als je de disc in je console hebt kun je offline gamen tot je een ons weegt. Wil je dat niet, moet je 1x per 24 uur online om te 'bewijzen' dat je de game nog hebt. Lijkt een prima oplossing.
Dat werkt ook niet, want als je dan zelf zonder disc speelt dan kun je de disc gewoon aan iemand anders geven die m dan wel in het systeem moet laten zitten.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SToRM666 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Dat werkt ook niet, want als je dan zelf zonder disc speelt dan kun je de disc gewoon aan iemand anders geven die m dan wel in het systeem moet laten zitten.
Mja, ik ging er wel vanuit dat een initiele online registratie er sowieso is. Dus als je eigen console dan zijn '24 uurs check' doet, zou er gezien worden dat ie op 2 consoles actief is. Ik was ook maar wat aan het fantaseren, volgens mij moet er met wat goed denkwerk door wat knappe koppen best een werkbaar compromis gemaakt kunnen worden :)
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:52:
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Dus omdat wireless met een draadje wordt uitgeschakeld, ga je op een PC met een Xbox controller spelen? Of bedoel je als alternatief op de DS4? Ik zou lekker met een muis en toetsenbord gaan zitten, die zag ik er ook tussen.
Op het moment dat je de X1 controller via een kabel aansluit word wireless uitgeschakeld, en gaat power en data over de USB. Aangezien ik gister bij de BF4 demo mensen zowel met keyboard (dus op pc) als met de X1 controller zag spelen concludeerde ik dat de X1 controller out of the box dus ook op de pc werkt (als ie maar met usb is aangesloten). Iets wat met de 360 controller nog niet werkte.

Geen idee waar jij de DS4 ineens vandaan haalt, daar had ik in dit verhaal geen plek voor ingeruimd :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:01:
Mja, ik ging er wel vanuit dat een initiele online registratie er sowieso is. Dus als je eigen console dan zijn '24 uurs check' doet, zou er gezien worden dat ie op 2 consoles actief is. Ik was ook maar wat aan het fantaseren, volgens mij moet er met wat goed denkwerk door wat knappe koppen best een werkbaar compromis gemaakt kunnen worden :)
Het schoot me net ook te binnen ja. Enkel bij de eerste keer spelen even registreren (alhoewel je dan ook weer perse online moet kunnen...).

Het is trouwens maar te hopen dat hackers niet 1 of ander 'server' programma bedenken welke de online checks kan simuleren en zo dus 1 schijf oneindig veel keer doorgegeven kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 11-06-2013 16:07 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Iemand al een lijst met winkels waar je de X1 kan preorderen?

100 euro per maand extra opzij leggen :)

Weet iig dat Bol.com http://www.bol.com/nl/l/g...html?sort=bestverkocht_41 al een preorder page heeft..

Wel lekker gezien ik nog 150 euro aan tegoed bonnen heb liggen voor Bol.com.. Komt dus mooi uit dat ik ze niet al heb uitgegeven,, Als het goed ik krijg ik augustus nog eens 30 euro aan bol.com bonnen van mn werkgever.. dus ik weet wel waar ik ze aan gaan uitgeven.. al met al is net nog steeds een hoop geld ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

SToRM666 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Het schoot me net ook te binnen ja. Enkel bij de eerste keer spelen even registreren (alhoewel je dan ook weer perse online moet kunnen...).
Dan moet er al iets komen van een disc ID die dan ook online wordt geregistreerd, er zal dan maar een discID kunnen spelen. Of zoiets moet je al bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 13-09 09:44
SToRM666 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Het is trouwens maar te hopen dat hackers niet 1 of ander 'server' programma bedenken welke de online checks kan simuleren en zo dus 1 schijf oneindig veel keer doorgegeven kan worden.
Lijkt me best funest voor je Xbox al dan niet voor je account ;-)
Gewoon weg omdat als MS daar op een of andere manier achterkomt gewoon je Xbox briked. Dus ja dan zit je met een apparaat van 500 Euro waar je niets mee kan.. Of je account banned ben je al je games kwijt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Fijne trollpost..

[ Voor 97% gewijzigd door psychoclown op 12-06-2013 12:51 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:44:
De One wordt vast een geweldige console met veel leuke games maar deze leuke games zijn ook te vinden op andere consoles en voor minder geld.
De dag dat Forza 5 op de PS4 is de dag dat het vriest in de hel :p
En waar dat 'voor minder geld' vandaan komt weet ik niet? Games zijn al enkele generaties voor de PS en Xbox even duur? :?

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 11-06-2013 16:51 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drukte. De kaarten liggen op tafel, maar dat wil niet zeggen dat Microsoft zijn prijsbeleid niet alsnog kan wijzigen. Alle drie de consoles hebben hun positieve en negatieve punten en het is voor consumenten vooral fijn dat er keuze is.

Evengoed kan Sony overigens nog een heleboel aanpassen. Of zijn de mensen de schofterijen van de heren in Tokio inmiddels al weer vergeten? Het is echt niet zo dat Sony een betrouwbare reputatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik vind het leuk om te zien dat er zoveel PSDerp4 fanboys zich zo druk maken om The One :Y) Schattig eigenlijk O+ Als de mensen die zeker weten dat ze voor de PS4 gaan nu lekker naar dat topic gaan en de mensen die zeker weten een One gaan nemen.... Ik weet zeker dat ik een One ga kopen, dus ik heb niets in het PS4 topic te zoeken, dus blijf daar ook lekker weg :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
ik betaal met liefde 100,- meer voor XBL, wat nog nooit gehackt is, en minimale lag/downtime heeft <3 <3 <3 :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 69% gewijzigd door psychoclown op 12-06-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:51:
Ik vind het leuk om te zien dat er zoveel PSDerp4 fanboys zich zo druk maken om The One :Y) Schattig eigenlijk O+
Jij vind het schattig om te zien dat mensen hun keuzes afwegen? Jij koopt toch ook niet blind je spullen? Deze nieuwe generatie start weer van scratch en het lijkt me juist zeer verstandig om je ogen open te houden.
Als de mensen die zeker weten dat ze voor de PS4 gaan nu lekker naar dat topic gaan en de mensen die zeker weten een One gaan nemen.... Ik weet zeker dat ik een One ga kopen, dus ik heb niets in het PS4 topic te zoeken, dus blijf daar ook lekker weg :)
oei oei op je schattige teentjes getrapt? Dat jij er zo blind inzit een one te kopen zonder ook maar even naar de concurrentie te kijken daar kan ik niks aan doen. Betekend niet dat ik hier weg hoef te blijven? Er worden hier vaak hele interresante linkjes etc gepost die ook andere consoles aangaan. Als ik jou was zou ik ook even in de andere fora rondkijken

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik ga ook vol overtuiging voor een Xbox One, andere merken heb al lang bewezen niet een dergelijk online ondersteuning te kunnen bieden als Microsoft. Aangezien ik alleen maar online speel is dit aspect voor mij heel belangrijk. Daarbij gewoon ik ook niet dat er kwaliteitsverschillen tussen de games gaat zitten. Een spel op de Xbox zal er daarom het zelfde uit zien als het zelfde spel op bijvoorbeeld een PS4.

Ik maak al meer dan 10 jaar gebruik van Xbox Live, nogmaals, iets wat alle andere merken nooit op het niveau hebben kunnen krijgen als Microsoft daar nu mee is. Dat een andere console misschien puur op hardware sneller is zegt helemaal niets. Ik kan mooi het voorbeeld geven in GSMland, de Samsung Galaxy S4 is een prima telefoon, met betere specs dan de HTC One (snellere CPU) maar in de praktijk blijkt de HTC One net iets soepeler te werken. Of te wel, software optimalisatie is essentieel, ook in consoleland. Zolang niemand de nextgen consoles heeft kunnen testen valt er daarom ook helemaal niets te zeggen dat een andere console sneller of minder snel is dat de Xbox One.

Er blijven dan maar 2 punten over in mijn ogen, de Kinect camera die in je woonkamer staat, ik gebruik nu het huidige model al, en aangezien het gewoon een handsfree on/off knop is in de nieuwe console zie ik hier ook geen probleem in. Mogelijke afluister scenario's waar hier somige mensen melding van doen zullen wel mee vallen, helemaal nu Microsoft toch wel kritisch wordt bekeken zouden ze heus niet zo stom zijn om de "poort" open te zetten.

Dan blijft alleen het DRM/Niet vrijelijk kunnen delen/verkopen.... Dit valt op te lossen door er geen kosten voor te berekenen. Laat MS dus het hele kosten verhaal maar van tafelvegen en er een soort van registratie systeem van maken, waarbij ze toch kunnen zien dat er geen misbruik van de verschillende rechten wordt gemaakt door gebruikers.

Kortom, de kritiek die hier op de Xbox One wordt gespuid valt allemaal aardig mee.... Wanneer MS bijvoorbeeld 2 controllers bij de Xbox gaat leveren is het hele prijsvoordeel elke andere console achterhaald.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

swopdark schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Jij vind het schattig om te zien dat mensen hun keuzes afwegen? Jij koopt toch ook niet blind je spullen? Deze nieuwe generatie start weer van scratch en het lijkt me juist zeer verstandig om je ogen open te houden.
Ik zeg toch niet dat de mensen die nog bezig om een keus te maken hier weg mogen/moeten blijven :?
[...]

oei oei op je schattige teentjes getrapt? Dat jij er zo blind inzit een one te kopen zonder ook maar even naar de concurrentie te kijken daar kan ik niks aan doen. Betekend niet dat ik hier weg hoef te blijven? Er worden hier vaak hele interresante linkjes etc gepost die ook andere consoles aangaan. Als ik jou was zou ik ook even in de andere fora rondkijken
Ik niet hoor :) Waarom zou ik in een ander fora kijken? Sony heeft voor mij jaren geleden al afgedaan. Ik heb het nog geprobeerd met de PSP, maar nee.... Bedankt.

Maar goed. Ik kan niet wachten op FM5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
swopdark schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:44:
Zo de feiten liggen op tafel:

- de xbox ONE is de duurste next gen console
- de xbox ONE is de minst krachtige next gen console (op wii u na)
- de xbox ONE is het systeem met het meest kloterige DRM systeem
- de xbox ONE verplicht een camera in je huiskamer
Ik stoor me niet aan deze minpunten. Kan me voorstellen dat anderen dat wel doen en daarom afzien van de XBOX One. Ik snap echter niet wat je met je post wilt bereiken? Is het een pure flame? Want de feiten waren hier al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Voor mij is online gamen ook het belangrijkste en dan is een betrouwbaar netwerk een must. In mijn ogen heeft alleen Microsoft dat en betaal ik er graag 100 euro extra voor. We gebruiken een console zo'n 8 jaar, wat dus 1 euro per maand meer is, wat je voor een nieuwe xbox betaalt. Hier krijg je alleen wel Kinect, een betere controller en voor mij persoonlijk leukere games voor.

Oftewel een makkelijke keuze.

De PS4 koop ik trouwens vast wel een keer, want ze hebben vaak wel 1 a 2 spellen die je gespeeld moet hebben. Ik wacht uiteraard wel op een prijsverlaging, want een PS4 is geen 400 euro waard voor wat ik er mee ga doen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:51:
Ik vind het leuk om te zien dat er zoveel PSDerp4 fanboys zich zo druk maken om The One :Y) Schattig eigenlijk O+ Als de mensen die zeker weten dat ze voor de PS4 gaan nu lekker naar dat topic gaan en de mensen die zeker weten een One gaan nemen.... Ik weet zeker dat ik een One ga kopen, dus ik heb niets in het PS4 topic te zoeken, dus blijf daar ook lekker weg :)
Succes met de overpriced xbox one ;) Speciaal voor jou:

Een lichte trol, maar toch. Sony heeft hier wel een punt. Ik wil graag mijn games kunnen uitwisselen met vrienden en niet alles dubbel hoeven te kopen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds op zoek ben waarom ik xbox one wil en geen ps4. Hoe ziet het menu eruit?

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 11-06-2013 17:21 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ondanks dat het niet specifiek over de Xbox gaat, maar meer over de exclusive er op. Wat vonden jullie van de Ryse demo op de Xbox one? Ik vond het in ieder geval schitterend. Wat een pracht en praal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34
McBoom schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:15:
[...]

Maar goed. Ik kan niet wachten op FM5 :9
FM5, Battlefield4, Ryse: Son of Rome, Deadrising3, COD, Tom Clancy's The Division en nog vele anderen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Laten we de ballans bekijken:

PS3 (Multimedia) -> PS4 (Gamers)
Xbox 360 (Gamers) -> Xbox One (Multimedia)
WiiU appart geval xD (geintje)

In feite zijn de rollen nu dus omgedraaid. Is dat een slecht ding, nee natuurlijk niet. Je ziet nu toch ook dat de consoles prima naast elkaar kunnen bestaan met ieder hun eigen fan base. (Fan boys niet meegerekend die zijn gewoon anoying as .... )

Ik denk dat alleen de toekomst uit zal wijzen wie er als de sterkste uitkomt. Tuurlijk hebben beide partijen hun fouten gemaakt maar het uiteindelijke product telt.

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

White_Collar schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Succes met de overpriced xbox one ;) Speciaal voor jou:

[video]
Dat ie duurder is maakt 'm nog niet overpriced ;)

Dit vond ik dan wel weer een interessant artikel: A Look Back at Sony’s Overblown PlayStation 3 Promises
Maakt mij benieuwd naar wat er nog van de presentatie van de PS4 overblijft als we 7-8 jaar verder zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Is het nu verplicht om die Kinect sensor aan te sluiten op de X1?
Als in: functioneert de console niet zonder?

[ Voor 3% gewijzigd door Shiverzz op 11-06-2013 17:23 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 26 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.