[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
@juridische tekst:
dit leest fijner: http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/

"Ik ben heel benieuwd wat de reactie in de markt zal zijn. In eerste instantie zet ik m’n geld op “compleet negeren en heel hard LALALA roepen als iemand erover begint”. Volhouders gaan blafbrieven van advocaten krijgen met kulargumenten als “dat was een Duitse zaak, dat geldt niet bij ons” of “ons licentiemodel is wezenlijk anders dan Oracle”. Of met het iets-minder-kulargument “onze licenties zijn 5 jaar geldig” en/of “u moet elk jaar betalen dus is het huur”. Maar dat lost zich vanzelf op als ook de eerste Nederlandse rechtszaken uitgevochten zijn. Een arrest als dit van het Europese Hof wordt echt niet zomaar genegeerd bij de rechter.
Wél pijnlijk zou zijn als rechthebbenden nu veel zwaarder in gaan zetten op technische beperkingen, zoals activatie die maar éénmalig mag worden uitgevoerd. Dan kan software doorverkopen wel maar wérkt ie gewoon niet meer bij de nieuwe verkrijger. En dáár tegenin gaan vereist vrees ik weer wel een gang naar de Europese rechter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:46:
[...]

In die specsheet van Sony staat alleen dat het een AMD Jaguar is met 8 cores en dat de GPU 1.84 TFlops kan genereren. Verder staat er helemaal niets over wat voor GPU het nou precies is, wat voor kloksnelheid hij draait en hoe het allemaal verdeeld is. Bij een gemiddelde tweakersreview van videokaarten of andere hardware staat toch echt meer informatie.
Sure je kunt met deze getallen gaan rekenen, maar je hebt nooit de definitieve data.

Dat is at Digitalfoundry en Anandtech doen: ze hebben bepaalde data en doen daar berekeningen mee. Maar daar worden ook bepaalde aannames gedaan waarvan niet 100% zeker is of het waar is.

In het lijstje van leaked spec en confirmed? bij eurogamer staat wat er wel en niet bekend is. Die 800mhz is dus nog niet zeker, ergo 1.2Tflops is niet definitief. De kans is groot dat het wel zo is, maar we spreken hier over oncontroleerbare waarden op dit moment.
Ook Esram bandbreedte is onbevestigd. Clockspeed staat ook nog niet vast.

Wat maakt het precies uit dat de TS niet de laatste geruchten meeneemt? Dat je hier zelf een mooi lijstje neerzet, prima. Doe ik een linkje vanuit de TS met een melding erbij.

Overigens blijf ik dat soort informatie eigenlijk best wel irrelevant vinden voor de TS. Sure het zijn specs, maar moet ik dan straks ook neerzetten welke kleur de koeler heeft en hoeveel milligram soldeermiddel is gebruikt? Er zit een AMD GPU in en de CPU is door MS in elkaar gezet. Lijkt mij imo al genoeg info voor de TS. Liever wat extra info over de games en whatnot. Specs zijn nooit het belangrijkste geweest bij een console en dat is voor de TS dus ook minder relevant.

@hierboven: heb je ook de TL;DR versie? Esram was bevestigd dat het 24mb
bedoel je niet de 32 MB SRAM cache, dat 102 GB/s aan brandbreedte oplevert ;)

sorry hoor maar als je bij de zelfde bakker het zelfde brood besteld met je eigen sausje.. dan zal dat kwa performence echt niet veel verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar het is helemaal niet van toepassing op Microsoft :?

Steam is een partij die hierom bezorgd moet zijn. Microsoft voorziet faciliteiten om trading van digitale goederen mogelijk te maken EN ervoor te zorgen dat de makers een gedeelte van de opbrengst hiervan krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
boe2 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:57:
Maar het is helemaal niet van toepassing op Microsoft :?

Steam is een partij die hierom bezorgd moet zijn. Microsoft voorziet faciliteiten om trading van digitale goederen mogelijk te maken EN ervoor te zorgen dat de makers een gedeelte van de opbrengst hiervan krijgen.
Maar zou dat laatste ook niet onmogelijk moeten zijn? Als je tenslotte het eigendom hebt over de software die je gekocht hebt, waarom zou je dan verplicht een bedrag aan Microsoft en de Developer af moeten staan?
Alhoewel er hier blijkbaar dus ook gaten zijn om dit toch zo in te kunnen voeren dmv eenmalige activatie van de software (zie ook de quote uit mijn vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Dit is eigenlijk de reden waarom ik tegen DRM en always online ben. Wat als Microsoft straks besluit om te stoppen (niet dat het snel zal gebeuren maar toch...). En over 20 jaar kun je niet meer retro gamen omdat de servers niet meer online zullen zijn. Ik wil uitgevers best wel steunen maar niet op deze manier. Laat ze met een andere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:53
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iAnjSI4iSFtIy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
mavi schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:09:
Dit is eigenlijk de reden waarom ik tegen DRM en always online ben. Wat als Microsoft straks besluit om te stoppen (niet dat het snel zal gebeuren maar toch...). En over 20 jaar kun je niet meer retro gamen omdat de servers niet meer online zullen zijn. Ik wil uitgevers best wel steunen maar niet op deze manier. Laat ze met een andere oplossing komen.
Vergeet niet dat de software verplicht always online te zijn. Dat kan natuurlijk in de toekomst aangepast worden als het device EOL dreigt te raken.

Daarnaast je bent al de hele dag online. Je computer, TV's telefoons, je meterstanden enz enz enz.. Dus ja een console die nu ook online zou moeten zijn ligt in de lijn der verwachtingen. Ik denk dat we over 10 jaar nog meer apparatuur online zullen hebben.. Kan je iig vertellen als ziggo netwerkonderhoud pleegt. NMijn netwerkverbinding dood is. En telefoon niet kan gebruiken en geen TV kijken enz.. Dus ja we zijn al redelijk verplicht onine te zijn

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Martinspire schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:46:

Overigens blijf ik dat soort informatie eigenlijk best wel irrelevant vinden voor de TS. Sure het zijn specs, maar . Specs zijn nooit het belangrijkste geweest bij een console en dat is voor de TS dus ook minder relevant.

@hierboven: heb je ook de TL;DR versie?
We zitten hier op tweakers, specs is everything ;)
Bij een console wellicht van de ene kant minder van belang maar gewoon goed om te weten dus ik zie niet in wat het probleem is, dat hele stuk over de kleuren etc ga ik maar niet op in :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

nioz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:02:
[...]
Maar zou dat laatste ook niet onmogelijk moeten zijn? Als je tenslotte het eigendom hebt over de software die je gekocht hebt, waarom zou je dan verplicht een bedrag aan Microsoft en de Developer af moeten staan?
Waarom zou jij de volle winst moeten opstrijken wanneer je een spel verkoopt waarvan de licentierechten bij de uitgever liggen en hem daarmee de opbrengst van een verkochte game aan een nieuwe speler ontzegt?
Ik denk niet dat je de hele tweedehands-discussie van dichtbij gevolgd hebt:
Het grote probleem bij een tweedehands markt is dat het geld bij de verkeerde personen terechtkomt. Iemand die een tweedehands spel koopt betaalt daarmee de verkoper, maar de maker van het spel ziet niets van dat geld, terwijl die koper wel een nieuwe klant is. Het geeft net hetzelfde effect als piraterij, maar dan zonder het illegaal tintje.

Bekijk de vlog van TotalBisquit over Used Games eens die hier eerder gepost is, hij haalt het probleem heel duidelijk aan: Er zijn steeds meer winkels die het grootste deel van hun winst uit used games halen (hier heb je Game Mania als grote voorbeeld, maar in de US is het blijkbaar nog een stuk groter): Dat zijn miljoenen euros aan omzet die de makers nooit te zien krijgen, terwijl ze wel break-even proberen draaien op een spel. De observatie dat MS de consumenten probeert te straffen is dan ook verkeerd, ze liggen niet echt wakker van jantje die zijn game uitleent aan miep: Het zijn net de winkelketens die hiermee in het gareel worden gehouden.

Er is 1 ding dat Steam bewezen heeft: Het totaal onmogelijk maken van de verkoop van used games zorgt er NIET voor dat gaming duurder wordt: Net doordat de publishers meer (en vooral: Over veel langere duur) inkomsten krijgen kunnen ze het zich veroorloven om bij regelmaat scherpe kortingen te geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
boe2 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Waarom zou jij de volle winst moeten opstrijken wanneer je een spel verkoopt waarvan de licentierechten bij de uitgever liggen en hem daarmee de opbrengst van een verkochte game aan een nieuwe speler ontzegt?
Het grote probleem bij een tweedehands markt is dat het geld bij de verkeerde personen terechtkomt. Iemand die een tweedehands spel koopt betaalt daarmee de verkoper, maar de maker van het spel ziet niets van dat geld, terwijl die koper wel een nieuwe klant is. Het geeft net hetzelfde effect als piraterij, maar dan zonder het illegaal tintje.

Bekijk de vlog van TotalBisquit over Used Games eens die hier eerder gepost is, hij haalt het probleem heel duidelijk aan: Er zijn steeds meer winkels die het grootste deel van hun winst uit used games halen (hier heb je Game Mania als grote voorbeeld, maar in de US is het blijkbaar nog een stuk groter): Dat zijn miljoenen euros aan omzet die de makers nooit te zien krijgen, terwijl ze wel break-even proberen draaien op een spel. De observatie dat MS de consumenten probeert te straffen is dan ook verkeerd, ze liggen niet echt wakker van jantje die zijn game uitleent aan miep: Het zijn net de winkelketens die hiermee in het gareel worden gehouden.

Er is 1 ding dat Steam bewezen heeft: Het totaal onmogelijk maken van de verkoop van used games zorgt er NIET voor dat gaming duurder wordt: Net doordat de publishers meer (en vooral: Over veel langere duur) inkomsten krijgen kunnen ze het zich veroorloven om bij regelmaat scherpe kortingen te geven.
Ik ben het er op zich wel mee eens dat devs ook wat van de tweedehands verkoop opstrijken hoor. (Die Total Biscuit video over tweedehands verkoop had ik trouwens gepost :) ) Inkomsten moeten ten slotte uit de spellen verkoop komen, terwijl films en muziek meerdere inkomstenbronnen hebben en bijvoorbeeld boeken andere kosten hebben. Het blijft echter wel een complex probleem omdat er op een gesloten platform zoals de Xbox (of PS4) tenslotte geen directe concurrentie wat prijzen betreft. Steam daarentegen heeft dat wel. Daarnaast hebben consumenten mogelijk wel last van 'collateral damage', als je vastzit aan bepaalde retailketens voor de doorverkoop van spellen.

Mijn opmerking had gewoon betrekking op de Oracle uitspraak en dat dit wellicht wel betrekking heeft op Microsoft. Volgens die uitspraak moet het ten slotte mogelijk zijn om je licentie door te verkopen, zonder dat je daarbij iets hoeft af te dragen. Komt inderdaad over alsof het gewoon mijn persoonlijke opvatting met betrekking tot het 2ehands gedoe is, my bad :)

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 29-05-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Om de werkelijke kracht van de PS4 en X1 te weten te komen, zouden we eigenlijk eens moeten informeren bij mede-tweaker .oisyn :P Hij werkt dacht ik bij Nixxes en grote kans dat ie met devkits werkt van beide consoles. Hij zal alleen ongetwijfeld een NDA getekend hebben, dus ik laat hem maar met rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
boe2 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Maar ze pakken met dit soort zaken dus wel Jantje die zijn game uitleent aan miep. Of anders nog. Als ik Fifa koop. Kan ik het dan OOK instaleren voor het account van mijn zoon? (same machine, different ID). Als ik de hele Xbox verkoop met games..kan dat? zo zijn er zat voorbeelden te bedenken. Hell, Als de game zuigt als een tiet en ik deze terug wil brengen? KAN DAT? (dit wordt namelijk nu al vaak niet gedaan bij games die een online activatie code hebben).

Daarnaast heb ik issue's met het EN EN EN model van de developers tegenwoordig.

We verkopen 1 game voor de hoofdprijs van 60 euro. EN we hebben day1 pre order only DLC (20 euro)EN we hebben een DLC scheme voor 4 uitbreidingen van 15-20 euro per stuk, EN we willen geld voor doorverkoop van de game. EN als het nog kan proberen ze hier ook microtransacties in te stoppen.

Wil ik dus een game met alle content dan betaal ik 60+20+4x15=140,- En dan heb ik nog geen geld aan microtransactiet uitgegeven maar dat zal in de tijd ook wel 20,- zijn (persoonlijk iets) dus zit ik over de 150,- voor 1 game.

Dus, als jij 10 euro wilt vangen bij doorverkoop van je game. Dat is best. Gelijk heb je. Maar dan moet je dus wel 10 euro van de orginele vraagprijs afhalen imo. (dan nog verdien je want games worden regelmatig meer dan 1 keer doorverkocht)
kazuka schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:12:
Om de werkelijke kracht van de PS4 en X1 te weten te komen, zouden we eigenlijk eens moeten informeren bij mede-tweaker .oisyn :P Hij werkt dacht ik bij Nixxes en grote kans dat ie met devkits werkt van beide consoles. Hij zal alleen ongetwijfeld een NDA getekend hebben, dus ik laat hem maar met rust ;)
Mjah, maar de echte kracht zal pas 1-2 jaar na release bekent zijn. net zoals met de huidige gen consoles zo was. Dan pas komen de trucjes die je bij de een uit kunt halen en bij de ander niet goed naar voren en zie je verschil.

In de praktijk denk ik niet eens dat het iets uitmaakt aangezien developers toch 1 game maken voor 2-3 platforms en deze niet voor elk platform appart gaan zitten tweaken. Gebeurt nu ook niet zo veel.

[ Voor 39% gewijzigd door themac1983 op 29-05-2013 15:17 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themac1983 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:13:

Mjah, maar de echte kracht zal pas 1-2 jaar na release bekent zijn. net zoals met de huidige gen consoles zo was. Dan pas komen de trucjes die je bij de een uit kunt halen en bij de ander niet goed naar voren en zie je verschil.
Bare metal programeren kan je maar zoveel uithalen..:o
En tegenover de huidige kaarten die beschikbaar zijn, lopen ze kwa performence ook al achter dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
kazuka schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:12:
Collega van mij heeft de X1 defkit.. zit in een gesealde kast. om prestatie e.d. te kunnen testen. Hij is ook getrainde MS Xbox nogwatus..

Enige wat hij los laat aan mij is dat op de E3 groot deel te zien krijgen. Hij heeft van een aantal games pre releases en moet ook raporteren aan MS. Ook kan de X1 die hij heeft nederlands aan. Maar meer krijg ik eigenlijk niet mee.. NDA :S beetje jammer :)

Wel leuk punt is dat Ziggo werkt :+ Daarnaast heeft RTL hun XL platform ook beschikbaar op de X1 maar dat is ook terug te zien in de preentatie van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Vraag me af hoe lang het duurt voordat we ervaringen krijgen over de bouwkwaliteit van de One. De opzet van de inhoud en koeling lijkt in ieder geval beter. De grote hoeveelheid gaten in de behuizing zal moeten helpen. Het lawaai zou volgens de nu bekende informatie afgenomen zijn maar ik vraag me af hoe het uitloopt. PR verhaaltjes vertellen niet altijd de waarheid. Heb nu zoveel geld gestoken in stille computers dat het zonde zou zijn als de Xbox One daar dan weer bovenuit blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

To_Tall schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:40:
[...]

Wel leuk punt is dat Ziggo werkt :+ Daarnaast heeft RTL hun XL platform ook beschikbaar op de X1 maar dat is ook terug te zien in de preentatie van MS.
En wat bedoel je dan precies met Ziggo werkt?
Dat ze een app hebben, of dat ze al de tv via de X1 kunnen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
xAnarchyBaS schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:54:
[...]

En wat bedoel je dan precies met Ziggo werkt?
Dat ze een app hebben, of dat ze al de tv via de X1 kunnen laten lopen?
ja ben ik ook nieuwsgierig naar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
[...]

Maar ze pakken met dit soort zaken dus wel Jantje die zijn game uitleent aan miep. Of anders nog. Als ik Fifa koop. Kan ik het dan OOK instaleren voor het account van mijn zoon? (same machine, different ID). Als ik de hele Xbox verkoop met games..kan dat? zo zijn er zat voorbeelden te bedenken. Hell, Als de game zuigt als een tiet en ik deze terug wil brengen? KAN DAT? (dit wordt namelijk nu al vaak niet gedaan bij games die een online activatie code hebben).

We verkopen 1 game voor de hoofdprijs van 60 euro. EN we hebben day1 pre order only DLC (20 euro)EN we hebben een DLC scheme voor 4 uitbreidingen van 15-20 euro per stuk, EN we willen geld voor doorverkoop van de game. EN als het nog kan proberen ze hier ook microtransacties in te stoppen.

Wil ik dus een game met alle content dan betaal ik 60+20+4x15=140,- En dan heb ik nog geen geld aan microtransactiet uitgegeven maar dat zal in de tijd ook wel 20,- zijn (persoonlijk iets) dus zit ik over de 150,- voor 1 game.

Dus, als jij 10 euro wilt vangen bij doorverkoop van je game. Dat is best. Gelijk heb je. Maar dan moet je dus wel 10 euro van de orginele vraagprijs afhalen imo. (dan nog verdien je want games worden regelmatig meer dan 1 keer doorverkocht)
(stukje algemene weerlegging)
Je vergeet dat er tegenwoordig ook iets meer ontwikkeltijd en geld inzit dan in de Pacman tijd. Daarentegen is de prijs van een game sterk gedaald, kijk naar de 150 gulden die je vroeger betaalde ten opzichte van een 40 euro (voor de budgetshopper) nu. Met inflatie erbij ben je dus stukken goedkoper uit dan vroeger terwijl je ook met multiplayer erbij nog stukken langer bezig kan zijn. Voort koop je alleen DLC als je de game leuk vindt en dus ook de DLC waarschijnlijk leuk vindt waardoor je blij bent dat je de game uit kan breiden in plaats van altijd met hetzelfde materiaal te spelen.

Voorts kan je met de One met 1 gold account met het hele gezin doen dus behalve samen hetzelfde spel spelen kun je voortaan ook met 1 abonnement doen. Dus het wordt binnen een gezin goedkoper dan het nu is. Problemen met doorverkoop heb je nu ook btw, mijn online games op mijn PS3 zijn al verbonden aan mij middels een eenmalig bruikbare code, al mijn gedownloade games uit de PSN store zijn niet te gebruiken voor de volgende gebruiker en mijn PSN-tegoed is ook al niet overdraagbaar. Waarom nu pas de frustratie bij iedereen? Waarom niet halverwege de huidige generatie toen de maatregelen die systeembreed en duidelijker ingevoerd gaan worden op de One geïntroduceerd zijn?

Selectieve verontwaardigheid imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kluutmaran schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:38:
[...]
Waarom nu pas de frustratie bij iedereen? Waarom niet halverwege de huidige generatie toen de maatregelen die systeembreed en duidelijker ingevoerd gaan worden op de One geïntroduceerd zijn?

Wellicht omdat er nog een hele boel mensen zijn die regelmatig een 2e hands spel op de kop tikken voor een zacht prijsje ;)
Of die een nieuw spel kopen, hem uitspelen en dan weer verkopen.

persoonlijk heb ik er allemaal geen last meer van, nu ik voornamelijk op de pc game :9
- HumbleBundle
- Nice amazon deals (gewoon kopen met amerikaans adres, desnoods via https://www.borderlinx.com/, het is toch een key dat je direct op je account te zien krijgt voor steam)
- keystores
Allemaal zoveel goedkoper d:)b (bioshock 1 + 2 voor 5 dollar en dergelijke)

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 29-05-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19

reaL_G

G

Kluutmaran schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:38:
[...]

Voorts kan je met de One met 1 gold account met het hele gezin doen dus behalve samen hetzelfde spel spelen kun je voortaan ook met 1 abonnement doen. Dus het wordt binnen een gezin goedkoper dan het nu is. Problemen met doorverkoop heb je nu ook btw, mijn online games op mijn PS3 zijn al verbonden aan mij middels een eenmalig bruikbare code, al mijn gedownloade games uit de PSN store zijn niet te gebruiken voor de volgende gebruiker en mijn PSN-tegoed is ook al niet overdraagbaar. Waarom nu pas de frustratie bij iedereen? Waarom niet halverwege de huidige generatie toen de maatregelen die systeembreed en duidelijker ingevoerd gaan worden op de One geïntroduceerd zijn?

ehh miss niet voor de volgende gebruiker,
maar je psn games kan je op een andere ps3 zetten. tegenwoordig op 2/3 consoles vroeger op 5.
enigste wat nodig is, is ff je acount op de desbetreffende ps aanmaken, de game downloaden. instaleren.
1x opstarten voor activatie, en dan kan iedereen met een ander acount op die ps3 het spel spelen.

het is beperkt dat wel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
reaL_G schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:38:
[...]

ehh miss niet voor de volgende gebruiker,
maar je psn games kan je op een andere ps3 zetten. tegenwoordig op 2/3 consoles vroeger op 5.
enigste wat nodig is, is ff je acount op de desbetreffende ps aanmaken, de game downloaden. instaleren.
1x opstarten voor activatie, en dan kan iedereen met een ander acount op die ps3 het spel spelen.

het is beperkt dat wel.
En wie zegt dat deze optie er 100% zeker voor je Xbox One niet in zit? Daarbij is deze service natuurlijk apart en meer een cadeautje van Sony dan een gangbaar iets. Met Xbox Live is die optie er niet, bij Steam is die optie er ook niet en weten we niet of dit bij de PS4 wel het geval is. Ik ben in geen geval voor DRM die je experience kan beïnvloeden maar een kleine vergoeding voor het spelen van de game voor de publisher en indirect de service leverancier lijkt me niet meer dan redelijk. Dit gebeurd nu bij het spelen van 2de hands games niet. Als extreem voorbeeld: zou iedereen GTA na elkaar uitspelen zou Rockstar maar 1 game verkopen en instant failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
SmokingCrop schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:56:
[...]

Wellicht omdat er nog een hele boel mensen zijn die regelmatig een 2e hands spel op de kop tikken voor een zacht prijsje ;)
Of die een nieuw spel kopen, hem uitspelen en dan weer verkopen.

persoonlijk heb ik er allemaal geen last meer van, nu ik voornamelijk op de pc game
Maar als je met je 2de hands gamepje online wilt zul je toch een nieuwe key moeten kopen vaak. Dat je op de PC gamet moet je zelf weten, dan hoef je hier ook niet actief te komen zeuren over de restricties want dan heb je er zelf totaal geen last van. (DRM op de PC is 100x irritanter maar goed das een andere discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Kluutmaran schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Maar als je met je 2de hands gamepje online wilt zul je toch een nieuwe key moeten kopen vaak.
Nu ja, er zijn ook tal van spellen die online niet veel voorstellen of waar je geen zin in hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik vind het persoonlijk geen probleem om Game+Preorder extra+DLC+Xbox Live te betalen.
Ik heb momenteel bijna 1000 uur (979u) in Battlefield 3 zitten. Die game heeft me aardig wat gekost met alle Premium, Xbox Live en een gehuurde server daarbij. Maar ik kom misschien totaal op 200 euro uit wat neerkomt op 20 cent per uur. Imo prima voor de lol die ik erbij heb gehad.

Nou is dat wel een duur voorbeeld misschien, maar hetzelfde geld voor mijn Rock Band verslaving. RB1, 2, 3 en Lego Rock Band komt bij elkaar ook wel op de 1000 uur, met daarbij nog een shitload gekocht aan DLC. Is het veel geld? Ja best wel, is het uiteindelijk duur? Mwoah valt mee. Zelfde geld voor Black Ops 1, Bad Company 2, F1 2010 (of was het 11), Assassins Creed, GTA, Forza en meer games.

Ik heb er plezier aan en betaal daar graag voor. Een rondje rijden met een Formule 1 auto is ook duur, dus waarom gamen niet? Sure, sommigen hebben de drang om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar als ik meer dan 100 uur in een game heb gestoken waar ik geen 100 euro voor betaald heb en toch veel plezier van heb gehad, dan vind ik dat al heel erg mooi. Natuurlijk koop ik ook wel eens wat games waar ik later spijt van heb, maar dan is dat maar zo. Gamen is eigenlijk helemaal geen goedkope hobby. Dat wil niet zeggen dat het niet goedkoop kan, maar als je gaat zeuren dat je veel betaald hebt voor een game waar je uiteindelijk vele honderden uren in hebt zitten, dan is dat imo gewoon niet terecht.

Ja het is alles bij elkaar misschien veel geld en ja ze proberen wel overal wat aan te verdienen, maar zo werkt dat nou eenmaal met bedrijven die winst moeten maken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Een hobby, en zeker ook gamen, kost nu inderdaad gewoon eenmaal geld. :) Je kunt gewoon zelf de afweging maken of je het geld ervoor over hebt of niet. Vroeger (ben al bijna een 30-er....) betaalde ik 130 gulden voor Tomb Raider 2, Final Fantasy 8 en Metal Gear Solid op de PS1 bij de lokale Intertoys. Is gamen dan duurder geworden? Ik vind van niet. Het is in mijn beleving juist goedkoper dan vroeger door de internetwinkels en de mediamarkten van tegenwoordig. En een investering van 600 euro in een console die een levensduur heeft van een aantal jaar? Dat vind ik persoonlijk wel meevallen. :)

En dat van de DLC etc. Je bent er gewoon zelf bij of je het er voor over hebt. Ik ben nooit door iemand verplicht om de DLC te kopen als ik dat niet wilde. :)

En ja, day 1 DLC, is gewoon vreemd. Heb daar daarom ook nooit aan meegedaan. Wel vind ik die Seasons passes best oke. Denk dan aan BF3. Als je dat veel speelt is zon seasons pass niet zo heel duur voor al die nieuwe maps die je krijgt.

----

Helemaal eens met mijn onderbuurman :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-05-2013 08:49 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Hobby's kosten geld en gamen is mijn hobby (and I'm not ashamed to admit it :) )
Ik heb al sinds begin 2006 een Xbox 360 dus een console die ruim 7 (bijna 8 jaar) meegaat. In de tussentijd heb ik wel een Slim er bij gekocht, maar ik zit nog steeds aan kosten van minder dan 100 Euro per jaar voor de console en ik heb indertijd 3-5 games per jaar gekocht. Dus heb ik gemiddeld rond de 1 Euro per dag uitgegeven voor mijn console.

Dat vind ik meer dan acceptabel voor een hobby. En ik heb al een pre-order bij Bol geplaatst voor de nieuwe want ik heb er het volste vertrouwen in dat Microsoft weer iets goeds neerzet.

Het is in mijn ogen heel simpel: Als je het waard vind, dan "loop je mee", en als je het te duur vind, dan heb je altijd de keuze om niet te gamen of op een ouder platform te blijven.

Er word werkelijk waar niemand gedwongen om een console & games te kopen. En uiteraard mag iedereen zijn/haar mening hebben wat (te) duur is, maar daarmee blijf je de optie houden om iets niet te kopen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Michel242186 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:33:
[...]

ja ben ik ook nieuwsgierig naar... :)
je kan je ziggo setupbox doorlinken naar je X1 waarna je TV zou kunnen kijken via XBOX.. heeft je setupbox geen DVR dan kan de X1 deze overnemen voor je ;)

Hoe het werkt en wat je ziet geen idee maar ik heb te horen gekregen dat dit zou werken.

Wat ik wel baud vind is dat de interne HDD maar 500 Gb is.. had daar dan een 2Tb disk in gelegd.
Al je games op de XBOX is toch wel een groot capaciteit benodigd zeker met BD disks die mogelijkheid bied om grotere games uit te brengen dan nu op DVD kan. Als ik nu al tel dat ik zeker 20 Games in de kast heb liggen ja een aantal versies van FIFA en CoD Forza enz Ja tuurlijk. dan kan je de oude versie verwijderen.

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 30-05-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
rally schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:47:
Dat vind ik meer dan acceptabel voor een hobby. En ik heb al een pre-order bij Bol geplaatst voor de nieuwe want ik heb er het volste vertrouwen in dat Microsoft weer iets goeds neerzet.
nah ik wil ook erg graag een X1 hebben. Al bij de release natuurlijk. Maar ik wacht wel tot deze uiteindelijk zijn weg naar de markt heeft begeven.

Grote kans dat de Xbox stuk goedkoper op de markt komt dan Bol.com en andere doen geloven. Als ik dan de X1 voor 60 Euro ergens anders goedkoper kan krijgen dan koop ik wel een extra game er bij..

Sowieso komen er een aantal games standaard in mijn lijstje

CoD:Ghost
FIFA14
GTA5
Watsh Dogs.

Andere games kunnen later nog gekocht worden.
Daarnaast RockStar heeft GTA5 uitgesteld tot september. Dat kan nog worden uitgesteld tot eind oktober. waarom?? Ik denk dat RockStar GTA5 ook voor de newgen gaan uitbrengen

waarom ik dat denk? Als ze dat niet doen zullen ze een groot deel van hun userbase overslaan dit omdat niet iedereen geld heeft om 2 consoles in huis te houden. Liever verkoopt men hun oude consol. om met dat geld een deel van de nieuwe console te kunnen financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

To_Tall schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:07:
[...]

waarom ik dat denk? Als ze dat niet doen zullen ze een groot deel van hun userbase overslaan dit omdat niet iedereen geld heeft om 2 consoles in huis te houden. Liever verkoopt men hun oude consol. om met dat geld een deel van de nieuwe console te kunnen financieren.
Ik denk eigenlijk dat een hoop mensen hun X360 niet gaan wegdoen ivm het ontbreken van de backwards compatibility.
En aagezien toch al een hoop apparaten vervangen zullen worden door de X1 kan de X360 er wel naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
xAnarchyBaS schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:
[...]

Ik denk eigenlijk dat een hoop mensen hun X360 niet gaan wegdoen ivm het ontbreken van de backwards compatibility.
En aagezien toch al een hoop apparaten vervangen zullen worden door de X1 kan de X360 er wel naast.
Ik ga me ps3 weg doen :) Ongeveer hetzelfde?

Iemand enig idee hoe het met de online games gaat werken qua communicatie? Met de oude xbox kregen we altijd een prachtige headset erbij. En heb voor de ps3 nu alleen een originele 5.1. Die gaat dus mee.

Gelukkig werkt de x1 wel met bluetooth als het goed is. Dus een simpele bt headset zou ook moeten voldoen..

Voorlopig

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 12-09 20:15
Denzis schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Iemand enig idee hoe het met de online games gaat werken qua communicatie? Met de oude xbox kregen we altijd een prachtige headset erbij.
Prachtige headset? Dat dunne pauper ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
ChrisLNFF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Prachtige headset? Dat dunne pauper ding?
Was een beetje sarcasme.. In de jaren dat ik een xbox had heb ik er ontelbaar veel versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Weet iemand trouwens hoe het zit als je bij release de XBone koopt, of pre-orderered, krijg je er dan geen games bij?

Is dit normaal? Of komen die aanbiedingen gewoon pas als de console in de winkel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27
Defnosh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:29:
Weet iemand trouwens hoe het zit als je bij release de XBone koopt, of pre-orderered, krijg je er dan geen games bij?

Is dit normaal? Of komen die aanbiedingen gewoon pas als de console in de winkel ligt?
Console is nog niet te koop. Winkels hebben nu een reservering optie waarbij ze zelf niet weten wat ze verkopen. Dus later in het jaar komen we er achter hoe, wanneer en met wat hij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 12-09 14:12
Aha, dus het is wel de normale gang van zaken dat je 1 of 2 games bij je console krijgt, ongeacht het moment/het filliaal van aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Defnosh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:
Aha, dus het is wel de normale gang van zaken dat je 1 of 2 games bij je console krijgt, ongeacht het moment/het filliaal van aankoop?
Nee. Bij de release van een console worden er meestal nog geen games bij gebundeld. Na een periode van losse verkoop is dan bundelen de eerstvolgende actie om de verkoop te boosten, dan volgt vaak ook weer een prijsverlaging, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Defnosh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:
Vaak zit er bij een device 1 game.. Toen met de kinect zat er een extra game in soms 2

Ik heb bv Kinect adventure en Kungfu Panda :+ er bij gekregen.

Mogelijk zit er bij de X1 een MS game standaard bij om iig de kracht van de X1 te laten zien.
Al hoop ik dat er een X1 komt met CoD of Fifa aangezien die als pre launche titels zijn aangekondigd. Zo wordt de X1 ook nog iets beter verkocht dan niets zeggende games.. gezien games los ook weer 60 euro zijn.

ik wacht daarom ook na de E3 met pre orders.. Dan zal duidelijk zijn wanneer en met welke games de X1 zal worden verkocht.

Ook denk ik dat in de komende maanden de HardCore Gamers geen Xbox of PS games meer kopen om te wachten op de nieuwe GEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
To_Tall schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:
[...]

je kan je ziggo setupbox doorlinken naar je X1 waarna je TV zou kunnen kijken via XBOX.. heeft je setupbox geen DVR dan kan de X1 deze overnemen voor je ;)

Hoe het werkt en wat je ziet geen idee maar ik heb te horen gekregen dat dit zou werken.

Wat ik wel baud vind is dat de interne HDD maar 500 Gb is.. had daar dan een 2Tb disk in gelegd.
Al je games op de XBOX is toch wel een groot capaciteit benodigd zeker met BD disks die mogelijkheid bied om grotere games uit te brengen dan nu op DVD kan. Als ik nu al tel dat ik zeker 20 Games in de kast heb liggen ja een aantal versies van FIFA en CoD Forza enz Ja tuurlijk. dan kan je de oude versie verwijderen.
Die 500 GB is voor de meeste mensen in eerste instantie wel voldoende, maar:
1) Games kun je natuurlijk ook gewoon verwijderen. Wil je ze na lange tijd weer spelen, dan doe je schijf erin en ga je meteen spelen. Ondertussen wordt je game weer geïnstalleerd en is er dus eigenlijk weinig aan de hand.
2) Je kunt er simpel een externe USB3 schijf aan hangen waar je dan meer games op kwijt kunt. Mocht je dus meer games halen of tegelijk willen spelen, dan is dat ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

xAnarchyBaS schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:
[...]

En welke apparaten denk jij te vervangen 8)7 8)7
Er komt meer bij bijv. de verplichte kinect

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
beuker19 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:35:
[...]

IDD je setupbox van ziggo kan je ook niet verwijderen. Je reciever kan je ook niet weg doen. Ja je Xbox kan je weg doen maar je krijgt een verplichte Kinect er voor terug. Dus ja niet iedereen heeft ruimte om 2 xboxen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
[...]
Gelukkig werkt de x1 wel met bluetooth als het goed is. Dus een simpele bt headset zou ook moeten voldoen..
Waar heb je die wijsheid vandaan? Dat is wel interessant namelijk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

beuker19 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:35:
[...]

In ieder geval mijn blu-ray speler, de setupbox kan ik wel wegwerken, en de kinect had ik toch al staan.
Hmm, er komt dus idd een apparaat bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BM schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:
[...]

Er zit wel bluetooth op, maar of je dat voor audio/voice kunt gebruiken is maar de vraag. Zelf hoop ik ook van wel, maar we zullen zien. Het is nog niet bevestigd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Er zit wel bluetooth op, maar of je dat voor audio/voice kunt gebruiken is maar de vraag. Zelf hoop ik ook van wel, maar we zullen zien. Het is nog niet bevestigd in ieder geval.
Werkte de draadloze headset van de X360 niet ook met Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
BM schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:
[...]

Ergens op internet verscheen er een plaatje met vergelijkingen de ps4 en de x1. En zag dat ze beide bluetooth hadden. Iets wat me ook wel logisch lijkt.

Kan het plaatje helaas niet meer vinden.. Beetje stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
xAnarchyBaS schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:22:
[...]

Werkte de draadloze headset van de X360 niet ook met Bluetooth?
Nope, MS gebruikt voor de 360 zowel voor de controller als voor de headset een proprietary protocol. Sony gebruikt voor de headsets wel bluetooth, voor de controller meen ik ook, maar dat weet ik niet zeker.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BM schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Nope, MS gebruikt voor de 360 zowel voor de controller als voor de headset een proprietary protocol. Sony gebruikt voor de headsets wel bluetooth, voor de controller meen ik ook, maar dat weet ik niet zeker.
Mja, hierdoor waren alleen de Wireless Headset van Microsoft en na lang uitstellen ook de Turtle Beach Warhead volledig draadloos (wat meteen de enige draadloze stereo-headset is)
Mijn Tritton XP500 doet het met een bluetooth adapter die je in de controller doet. Werkt imo ook wel redelijk, maar die zal straks dus ook niet werken.

Ik hoop dat je straks gewoon met bluetooth kunt verbinden, maar Tritton had al aangegeven ook X1 headsets te maken, dus het is nog de vraag of gaat kloppen. Het zou de keuze voor een headset in ieder geval een stuk makkelijker (en goedkoper!) maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 12:20
Xbox One: Microsoft aware of anti-DRM campaigns, is listening to concerns

http://www.vg247.com/2013...is-listening-to-concerns/

Voor zover ik weet heeft MS ook nog niets officieel bevestigd, dus alles zou nog kunnen. Lijkt me wel het verstandigst voor MS om snel met een statement te komen om verdere geruchten te stoppen..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

MarkH NL schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:18:
Xbox One: Microsoft aware of anti-DRM campaigns, is listening to concerns

http://www.vg247.com/2013...is-listening-to-concerns/

Voor zover ik weet heeft MS ook nog niets officieel bevestigd, dus alles zou nog kunnen. Lijkt me wel het verstandigst voor MS om snel met een statement te komen om verdere geruchten te stoppen..
Ik verwacht uiteindelijk een systeem wat lijkt op het onderstaande. En dan voor beide consoles door druk van de publishers

- Game wordt gekoppeld aan jou account. Jij kunt zonder disc spelen
- Als ik spel leen van jou kan ik spelen zolang ik de disc er maar in heb zitten
- Neem jij de disc weer mee, kan ik de game kopen. Prijs zal afhangen van populariteit en leeftijd van de game
- Als jij game inlevert bij een gameshop moeten zij op een specifieke site (of direct gekoppeld aan hun systeem) een code scannen waardoor de game bij jou ontkoppeld wordt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
And the nightmare continues:

Sommige games hebben echt geen aankondigingstrailer nodig. Maar goed, ze gaan dus gewoon verder met die games. Vraag me af of de grafische upgrade nou echt nodig is, maar goed.

Kan in ieder geval bij het lijstje "exclusives" (zij het met tegenzin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
L1nt schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Ik verwacht uiteindelijk een systeem wat lijkt op het onderstaande. En dan voor beide consoles door druk van de publishers

- Als ik spel leen van jou kan ik spelen zolang ik de disc er maar in heb zitten

- Neem jij de disc weer mee, kan ik de game kopen. Prijs zal afhangen van populariteit en leeftijd van de game
- Als jij game inlevert bij een gameshop moeten zij op een specifieke site (of direct gekoppeld aan hun systeem) een code scannen waardoor de game bij jou ontkoppeld wordt.
Dan zouden er twee mensen kunnen spelen met 1 aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:17:
[video]
Sommige games hebben echt geen aankondigingstrailer nodig. Maar goed, ze gaan dus gewoon verder met die games. Vraag me af of de grafische upgrade nou echt nodig is, maar goed.

Dan blijft er nog ruim 995 miljoen over voor die 14 andere exclusives O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[video]

De Wii en Wii U stonden er ook tussen, dus ik neem aan dat dit geen exclusive zal zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
To_Tall schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:17:
Ook denk ik dat in de komende maanden de HardCore Gamers geen Xbox of PS games meer kopen om te wachten op de nieuwe GEN.
Ik ga The Last of Us, GT6 en Beyond: Two Souls voor de PS3 toch echt wel kopen hoor :P
En dan komt de PS4 alsnog op dag 1 hier te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2013 16:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

SToRM666 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Ik ga The Last of Us, GT6 en Beyond: Two Souls voor de PS3 toch echt wel kopen hoor :P
En dan komt de PS4 alsnog op dag 1 hier te staan.
Me too !! kijk naar die 3 games erg uit!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
[...]

Die van mij heb ik 2 maanden geleden al weggedaan. Verwacht dat vanaf einde zomer heleboel mensen hun huidige generatie consoles zullen proberen te slijten, kon er nu nog 175,- voor krijgen met 2 games en Sony headset.

Ik heb hecht persoonlijk geen waarde aan backwards compatibility. Ik speel op mijn PC ook nooit meer Quake 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

[video]

Als ze nou Tee Major Kinect zouden doen, dan is kinect in één keer wel heel erg hardcore 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
L1nt schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:42:
[...]

Dan blijft er nog ruim 995 miljoen over voor die 14 andere exclusives O-)
Het is een 3rd party ontwikkelaar. Gaat dus niets van die miljard af ;)

Overigens blijf ik het raar vinden dat The Last of Us en GT6 niet voor de PS4 uitkomen. Denk dat ze daar toch aardig wat meer PS3 dan PS4 consoles mee gaan verkopen, terwijl je juist wilt dat de nieuwe console meer wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:28:
[...]

Het is een 3rd party ontwikkelaar. Gaat dus niets van die miljard af ;)

Overigens blijf ik het raar vinden dat The Last of Us en GT6 niet voor de PS4 uitkomen. Denk dat ze daar toch aardig wat meer PS3 dan PS4 consoles mee gaan verkopen, terwijl je juist wilt dat de nieuwe console meer wordt verkocht.
Wie zegt dat deze niet alsnog ook naar de PS4 komen. The last of Us is al ergens in 2011 aangekondigd en toen was er (in ieder geval bij ons consumenten) nog niets bekend over de komst van de PS4.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Jackal131 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Wie zegt dat deze niet alsnog ook naar de PS4 komen. The last of Us is al ergens in 2011 aangekondigd en toen was er (in ieder geval bij ons consumenten) nog niets bekend over de komst van de PS4.
Die kans zit er wel in, maar dan hadden we dat nu wel vernomen denk ik. Maar een Forza 5 komt bv niet op de 360 meer, puur om het nieuwe platform te boosten. Dan haal ik nu liever een PS3 met wat mooie games erbij dan dat ik een PS4 koop met maar 1 of 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:07:
[...]

Die kans zit er wel in, maar dan hadden we dat nu wel vernomen denk ik. Maar een Forza 5 komt bv niet op de 360 meer, puur om het nieuwe platform te boosten. Dan haal ik nu liever een PS3 met wat mooie games erbij dan dat ik een PS4 koop met maar 1 of 2 games.
Je moet ook zien dat een groot deel van de userbase gaat overstappen naar new gen.. we zuren geloof ik al 3 jaar om nieuwe gen console omdat de grapichs aardig achterlopen.

nu hebben we een newgen en blijven mensen toch bij het oude, omdat er nog 3 games komen die ze garaag willen hebben..

denk toch dat ik watch dogs voor X1 zou willen hebben dan voor de 360. om ook van de eye candy te kunnen genieten.

zie ook de rendering van 360 en x1 van CoD gezichten.. zeker een verbetering.. bewegingen voor fifa 14 zullen ook stuk mooier en realistischer zijn

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 31-05-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

In de praktijk denk ik niet eens dat het iets uitmaakt aangezien developers toch 1 game maken voor 2-3 platforms en deze niet voor elk platform appart gaan zitten tweaken. Gebeurt nu ook niet zo veel.
Ik vraag me af of uitgevers zichzelf niet in de vingers gaan snijden hiermee. Mensen zullen nog gerichter keuzes maken voor welke game ze gaan. De veilige keuze voor de sequel ligt voor de hand. De rest wordt dan pas gekocht in een dikke uitverkoop of als er een Complete Edition is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Microsoft heeft een pagina voor X1 online gezet http://news.xbox.com/2013/05/xbox-one-beauty-of-xbox-one

Ook hebben ze uitleg gegeven over het design van de X1, ze zeiden dat de de X1 zoveel mogelijk op de livetiles van Windows 8 wouden laten lijken, en de console zo onopvallend mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:51:
[...]

Ik vraag me af of uitgevers zichzelf niet in de vingers gaan snijden hiermee. Mensen zullen nog gerichter keuzes maken voor welke game ze gaan. De veilige keuze voor de sequel ligt voor de hand. De rest wordt dan pas gekocht in een dikke uitverkoop of als er een Complete Edition is.
Zo koop ik persoonlijk al jaren mijn games. En zolang als je niet langer de behoefte hebt alles op dag 1 te willen gaan spelen, werkt dit uitstekend. Je kunt voor relatief weinig een uitgebreide collectie opstellen, en altijd voldoende te spelen hebben.

Enkel de titels waarbij je vanaf dag 1 de multiplayer wilt ervaren koop ik nog op dag 1. Veel van de rest, laat ik wachten. Maar op het grotere bedrag denk ik niet dat dat veel uit maakt voor uitgevers. Stel dat een deel hun aankoop nu uitstelt, maar een ander deel is bereid het driedubbele neer te leggen voor DLC, season passes, etc. dan zal het netto niet slecht uitvallen op hun jaaroverzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27
xAnarchyBaS schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:39:
Microsoft heeft een pagina voor X1 online gezet http://news.xbox.com/2013/05/xbox-one-beauty-of-xbox-one

Ook hebben ze uitleg gegeven over het design van de X1, ze zeiden dat de de X1 zoveel mogelijk op de livetiles van Windows 8 wouden laten lijken, en de console zo onopvallend mogelijk te maken.
Vind het een strakke kast! Past mooi bij de rest van de meubels ;).En ik vind het ook wel fijn dat het geen kinderlijk-uiterlijk heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Sinus_rhythm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Vind het een strakke kast! Past mooi bij de rest van de meubels ;).En ik vind het ook wel fijn dat het geen kinderlijk-uiterlijk heeft :)
Precies daarom vond ik de originele X360 eigenlijk gewoon niet mooi, de X360 S daarentegen vond ik een stuk beter afgewerkt met het zwart.
Een console hoeft niet te schreeuwen: "Kijk ik ben een console", net zoals een dvd speler enz. dit ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sinus_rhythm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Het blijft apart. Vorige generatie waren er talloze rants over de gebogen vorm van de ps3/360 en hoe dat vloekte met de rest van je televisie-setup (niet stapelbaar, vorm afwijkend van al de rest).
Dan komt Microsoft aan met een rechthoekige doos, is het weer niet goed :p.

Blij om te zien dat er toch nog een paar mensen zijn die er de voordelen van inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik overleef het design ook wel. Ik vind warmteproductie / koeling / geluidsoverlast uiteindelijk belangrijker.

Ik vind het design van de PS3 phat niet echt geweldig, PS3 slim was al beter. De Xbox 360 Slim vind ik op zich wel een aardige compromis tussen rechthoekig hi-fi apparaat en een 'playful' console. Of ze stapelbaar zijn vind ik niet zo relevant, aangezien je ze toch beter niet kan stapelen ivm hitteproductie. De PS3 is sowieso niet te stapelen vanwege ronde vormen, maar de Xbox 360s heeft ventilatie aan de bovenkant. Daar zet ik ook liever niets op :P

Hoe mooi een design is blijft natuurlijk subjectief. Ik denk dat als er voor een uitgesproken design gekozen wordt, je mensen zal hebben die het heel mooi vinden, maar ook mensen die het haten. Daarom kan het wel veilig zijn om voor een relatief simpel design te kiezen. Het design van de Xbox One vind ik dan ook prima (voor zover dat op foto's goed te beoordelen is). Het is niet per se mooi, maar in ieder geval 'inoffensive'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

http://www.eurogamer.net/...ne-cloud-transform-gaming

Geen idee of dit al is gepost hier maar wil het voor de zekerheid toch nog delen. Interessant artikel over ''cloud computing'' met de Xbox One.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
boe2 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Het blijft apart. Vorige generatie waren er talloze rants over de gebogen vorm van de ps3/360 en hoe dat vloekte met de rest van je televisie-setup (niet stapelbaar, vorm afwijkend van al de rest).
Dan komt Microsoft aan met een rechthoekige doos, is het weer niet goed :p.

Blij om te zien dat er toch nog een paar mensen zijn die er de voordelen van inzien.
Agreed, waddefak inderdaad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
CR1691 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:12:
http://www.eurogamer.net/...ne-cloud-transform-gaming

Geen idee of dit al is gepost hier maar wil het voor de zekerheid toch nog delen. Interessant artikel over ''cloud computing'' met de Xbox One.
Die is hier al vaker voorgekomen.

Ik vind zelf dat ze met hun theorie nog wel erg gematigd zijn over wat er mogelijk is. Sure, internet is niet overal even bruikbaar, maar er had van mij wel wat meer toekomstperspectief in gemogen.

Op dit moment is er nog geen enkele goede game geweest die de cloud inzet voor het helpen van de gameplay of graphics. Het is ook nog niet groot ingezet bij andere projecten dan websites of webservices.

De meeste internetverbindingen zijn overigens prima te gebruiken voor cloudprocessing. Hier thuis heb ik al enkele jaren een ping van lager dan 15ms (nu zelfs 6). De downloadsnelheid is ook nog eens omhoog gegaan, waardoor dat in feite ook geen probleem meer is. Sure, niet overal is dit van toepassing, maar het gaat nog steeds om miljoenen gamers waar dat prima kan.

We zullen zien hoe dit uiteindelijk uit gaat pakken, maar ik verwacht hier over enkele jaren toch wel wat meer te zien dan wat ze in dat artikel voorstellen.

Hier een (officiële) 3d render van de X1:
http://sketchfab.com/show/qsRPEw7hTKC4E02XMop9DUpu2wb

Via MajorNelson

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 31-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:50:

Dit gaat niet gebeuren want dan kunnen er inderdaad 2 mensen dezelfde game spelen.
De game wordt gekoppeld aan mijn account, als ik de game bij iemand anders wil spelen dan moet ik daar inloggen op mijn account.

Echt een game uitlenen kan dus alleen als de andere persoon mijn account gebruikt en ik er zelf geen gebruik van maak. Zodra ik thuis weer inlog op mijn account zal de andere persoon de game niet kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:46:
[...]

Dit gaat niet gebeuren want dan kunnen er inderdaad 2 mensen dezelfde game spelen.
De game wordt gekoppeld aan mijn account, als ik de game bij iemand anders wil spelen dan moet ik daar inloggen op mijn account.

Echt een game uitlenen kan dus alleen als de andere persoon mijn account gebruikt en ik er zelf geen gebruik van maak. Zodra ik thuis weer inlog op mijn account zal de andere persoon de game niet kunnen spelen.
Als mensen hun spellen willen uitlenen/verkopen waarom laat je de speler niet zelf beslissen.
Jij geeft je rechten gewoon op door middel van een vinkje en stuur de rechten door naar de speler waar je aan het wilt verkopen! en als je wilt delen maak dan er deel knopje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Als mensen hun spellen willen uitlenen/verkopen waarom laat je de speler niet zelf beslissen.
Jij geeft je rechten gewoon op door middel van een vinkje en stuur de rechten door naar de speler waar je aan het wilt verkopen! en als je wilt delen maak dan er deel knopje van...
Dat is niet eens zo'n slecht idee. Als ze werkelijk hun pijlen richten op used game trading in grote winkelketens kunnen ze op deze manier toch toelaten dat 2 individuen een spel aan elkaar doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:09:
[...]

Dat is niet eens zo'n slecht idee. Als ze werkelijk hun pijlen richten op used game trading in grote winkelketens kunnen ze op deze manier toch toelaten dat 2 individuen een spel aan elkaar doorgeven.
ik zou zeggen plaats het op een van de grotere xbox forums(pc gamer here :P)
, maar volgens mij hebben ze hier best wel aangedacht, alleen is dat $$$$

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:47:
[...]

ik zou zeggen plaats het op een van de grotere xbox forums(pc gamer here :P)
, maar volgens mij hebben ze hier best wel aangedacht, alleen is dat $$$$
Wel, momenteel ook vooral PC gamer (doordat de indie-scene springlevend is op Steam), maar ik hoop nog altijd dat ze er toch nog het tv-aanhangsel maken dat ik wil: Een perfecte combinatie tussen gaming en mediacenter met installeerbare apps. Dat hele online/used games gedoe is daarbij geen factor voor mij omdat ik dit bij Steam ook heb.
Sony stelt tot nu toe teleur op dat vlak. Microsoft ook. Voor beiden zullen we over 10 dagen meer weten op E3, dus ze hebben nog een kans wat mij betreft (en ik hoop echt dat ze toch nog wat uit hun hoed kunnen toveren)
Als ze dit verknallen ga ik een topic starten (als het nog niet bestaat) om zelf de ultieme HTPC Steambox samen te stellen (+ XBMC uiteraard :)) en dan gaat mijn geld daar naartoe. Ik zal die steambox dan wel besturen met de nieuwe xbox controller :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Inderdaad klinken beide consoles niet lekker in mijn oren. De optie voor een steambox zou wel eens heel serieus kunnen uitgroeien tot iets groots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Wel erg jammer dat de console zo glossy is a la ps3 phat.. Gaat wel zorgen voor een hoop stof/krassen etc.. bij mij iniedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Denzis schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:22:
Wel erg jammer dat de console zo glossy is a la ps3 phat.. Gaat wel zorgen voor een hoop stof/krassen etc.. bij mij iniedergeval wel.
Stof kan ik nog begrijpen, maar krassen? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Fermion schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 04:10:
Inderdaad klinken beide consoles niet lekker in mijn oren. De optie voor een steambox zou wel eens heel serieus kunnen uitgroeien tot iets groots.
Omdat Steam al DRM erin heeft en de mogelijkheid tot het verkopen van games al blokkeert, en xbox dat nu ook gaat doen, zou Steambox wel eens heel groot kunnen worden? Klinkt niet erg logisch, maar wie weet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Denzis schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:22:
Ik vind "luxe hoogglans pianolak afwerking" (wat dus gewoon goedkoop plastic is) sowieso een gruwel op de AV apparatuur tegenwoordig. Ondanks dat ik nog de standaard witte 360 heb, vind ik het design van de 360 slim wel mooier.

Een console in geborsteld aluminium in zilver of champagne, dat zou ik mooi vinden maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren af fabriek.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Weet je wat ze zouden moeten doen? De voorkant zo maken dat je 'm kan verwijderen en er een andere op kan zetten. O, wacht....

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Geen idee of dit oud nieuws is, maar Spybox One apparantly:
http://www.huffingtonpost...one-kinect_n_3347608.html

Kortweg always on van de nieuwe (meer gevoelige) kinect waardoor deze allerlei data kan verzamelen die vervolgens verkocht wordt aan adverteerders (tot aan hartslag/emotie aan toe). Microsoft taking spyware to a whole new level.

Daarnaast willen ze dit gaan toepassen om extra te laten betalen voor content als er meer kijkers zijn

Voordeel is mogelijk een aggressieve pricing, ben je echter wel bewust dat jij het product bent dat er wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

eL_Jay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:06:

Kortweg always on van de nieuwe (meer gevoelige) kinect waardoor deze allerlei data kan verzamelen die vervolgens verkocht wordt aan adverteerders (tot aan hartslag/emotie aan toe). Microsoft taking spyware to a whole new level.

Daarnaast willen ze dit gaan toepassen om extra te laten betalen voor content als er meer kijkers zijn

Voordeel is mogelijk een aggressieve pricing, ben je echter wel bewust dat jij het product bent dat er wordt verkocht.
Oud nieuws met een baard zolang als die van Abraham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als je dit topic doorspit en 24/7 het in de gaten houd zal het vast wel eens gepost zijn ja net als meerdere zaken, maar voor mensen die zo nu en dan lezen zoals mij zeer interessant had het nog niet eerder gelezen. :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Och, die paniekberichten staken al de kop op direct na de presentatie en het is al gebleken dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
McBoom schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:41:
Och, die paniekberichten staken al de kop op direct na de presentatie en het is al gebleken dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Dat denk ik wel. De gemiddelde consument is namelijk niet zo kritisch als een gemiddelde tweaker. CoD modaal zal gewoon een Xbox kopen en ik denk dat de enige reden is als dit niet wordt doorgevoerd, dat ze door de EC op de vingers worden getikt. (of dat MS inziet dat dit een stap te ver is 8)7 )

PS had overigens een quick-search in dit topic gedaan en kwam er niets over tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 01-06-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

eL_Jay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:06:

* boe2 geeft een Alu hoedje aan eL_Jay :9

Oei? Wat is dat? Een webcam in je laptop! Wat met al die virussen die je bespioneren? Snel weggooien dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
boe2 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Oei? Wat is dat? Een webcam in je laptop! Wat met al die virussen die je bespioneren? Snel weggooien dat ding!
Ik heb de webcam driver weggedaan in mijn laptop :P
Nooit nodig en alleen maar potentieel 'gevaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:23:
[...]

Ik heb de webcam driver weggedaan in mijn laptop :P
Nooit nodig en alleen maar potentieel 'gevaar'.
Microfoon ook afgeplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat ie ook de power-knop dan maar moet afplakken. Stel je voor dat je verbinding maakt met internet!

Maar nee, Kinect verzend niets als jij dat niet wilt. Bovendien is het nog maar een patent waar dat over gaat. Het is niet heel raar dat men patent vraagt op iets wat men niet eens toe gaat voegen. Het is puur om er anders nog geld aan te verdienen. Ik denk dat ze bij MS aardig wat van zulke patenten zullen hebben en daar zijn ze zeker niet de enige in.

Misschien dat de doorsnee consument niet slim genoeg is om dergelijke zaken te beslissen (al onderschat je de consument dan imo wel), maar gelukkig hebben we nog overzichtsinstellingen en bepaalde wetten waar ze gewoon aan moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bedenk je maar eens hoeveel schade het Microsoft (als Enterprise software leverancier) zou toebrengen als het waar zou zijn.

Da's al reden genoeg om erop te vertrouwen dat het zo'n vaart niet zal lopen. De potentiele opbrengsten zijn minimaal vergeleken met de cijfers van Microsoft overall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nee, want die wordt gebruikt x) (en waarom afplakken als je de driver kan weg doen?)

en droog dat jullie het direct weer opblazen .. Een beetje nadenken over wat je doet en zet op het internet is nooit dom. Daarom dat er ook plugins als ghostery e.d. bestaan.
Als je nooit je webcam gebruikt, waarom moet die dan aanstaan?

Het begon als een accessoire bij de Xbox, maar nu is het gewoon een geheel (Kinect bij Xbox). Dus dat zal ook wel een belangrijk element zijn voor consumenten die gewoon een console kiezen voor de dingen die ze bieden. (neutrale keuze) Als je de kinect niet wilt dan kan de keuze van de consument misschien naar een andere console gaan omdat die kinect echt bij de Xbox hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Nee, want die wordt gebruikt x) (en waarom afplakken als je de driver kan weg doen?)

en droog dat jullie het direct weer opblazen .. Een beetje nadenken over wat je doet en zet op het internet is nooit dom. Daarom dat er ook plugins als ghostery e.d. bestaan.
Als je nooit je webcam gebruikt, waarom moet die dan aanstaan?

Het begon als een accessoire bij de Xbox, maar nu is het gewoon een geheel (Kinect bij Xbox). Dus dat zal ook wel een belangrijk element zijn voor consumenten die gewoon een console kiezen voor de dingen die ze bieden. (neutrale keuze) Als je de kinect niet wilt dan kan de keuze van de consument misschien naar een andere console gaan omdat die kinect echt bij de Xbox hoort.
Heb eerder het idee dat gebruikers (gamers) bang zijn voor vernieuwingen. Waarom op knopjes blijven rammen als je ook dit (in de toekomst) kan hebben. De 'next gen' is juist een basis/begin voor wat in het filmpje voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Als je het makkelijk kunt switchen door middel van een vinkje aan/uit, waarom dan een codesysteem gebruiken? Dan kun je toch ook zonder dat systeem gewoon games door blijven ruilen/verkopen?

Het doel van Microsoft (en de uitgevers) is om een deel van de tweedehands-markt mee te pakken. Dat switchen van account kan dus straks alleen door een retailer gedaan worden die hier tools van microsoft voor aangereikt krijgt. Voor iedere ingekochte game maakt de retailer in ruil daarvoor een percentage van de verkoop over naar Microsoft (die hier waarschijnlijk zelf een stukje vanaf snoept en de rest doorgeeft aan de uitgever)

Zo is tweedehandsverkoop alsnog mogelijk, heb je voor de eindgebruiker een makkelijker systeem dan online passes, en verdienen Microsoft en de uitgevers toch nog wat aan de tweedehandsverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Heb eerder het idee dat gebruikers (gamers) bang zijn voor vernieuwingen. Waarom op knopjes blijven rammen als je ook dit (in de toekomst) kan hebben. De 'next gen' is juist een basis/begin voor wat in het filmpje voorbij komt.
In de toekomst zullen alle gamers dus een heel goede conditie / spieren hebben, zo een 2500 tickets metro server -> hele tijd granaten gooien :D

Op zich speel ik liever gewoon met een controller / mouse&keyboard op dit moment, lekker relaxed ;)
Ik zie mezelf daar nog niet staan spelen.. als dit later mogelijk zou zijn met een nog geadvanceerdere kinect dan heb je daar nog eens de plaats voor nodig ook en het zou maar dom staan zo, in de living - waar er al niet veel plaats is door salontafel en what not - terwijl er andere mensen ook in de zetel zitten (een boek te lezen of w/e)

Nu ja, we'll see :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Sorbo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:57:
[...]

Als je het makkelijk kunt switchen door middel van een vinkje aan/uit, waarom dan een codesysteem gebruiken? Dan kun je toch ook zonder dat systeem gewoon games door blijven ruilen/verkopen?

Het doel van Microsoft (en de uitgevers) is om een deel van de tweedehands-markt mee te pakken. Dat switchen van account kan dus straks alleen door een retailer gedaan worden die hier tools van microsoft voor aangereikt krijgt. Voor iedere ingekochte game maakt de retailer in ruil daarvoor een percentage van de verkoop over naar Microsoft (die hier waarschijnlijk zelf een stukje vanaf snoept en de rest doorgeeft aan de uitgever)

Zo is tweedehandsverkoop alsnog mogelijk, heb je voor de eindgebruiker een makkelijker systeem dan online passes, en verdienen Microsoft en de uitgevers toch nog wat aan de tweedehandsverkoop.
Het doel is helemaal niet om de 2e hands markt aan te pakken, het is bedoeld om piraterij tegen te gaan. Plain and simple. Op dit moment is de 360 nog best makkelijk om te bouwen en ook het verkrijgen van illegale downloads gaat nog te gemakkelijk. Als je kijkt op diverse index-sites voor torrents en nzbs dan zie je gewoon dat er enorm veel rondhangt op het illegale circuit. Op de PS3 is het ook al aan het stijgen, maar dat was wat langzamer omdat de writable blu-ray schijfjes veel duurder zijn. Een xbox dual layer dvd is veel goedkoper en daarom interessanter (bij de lancering van de 360 waren ze wel wat duurder, maar nu al lang niet meer). Inmiddels zijn ze wel wat beter met beveiliging van de 360, maar het is nog steeds mogelijk en dat bevalt ze gewoon niet. 2e hands zal ze waarschijnlijk een zorg zijn en anders is het een mooie bonus om dat beter te beheersen. Ik denk echter niet dat ze daar geld voor gaan vragen, maar het is nog nergens 100% ontkent (net als andere zaken). En als ze er wel geld voor vragen, zal het ook nooit zoveel zijn als je her en der hoort. Dan verwacht ik eerder iets in de richting van de online-pass prijzen van laatst (5 tot 10 euro).

Ik verwacht eigenlijk ergens volgende week nog wel een uitgebreid nieuwsitem (of dat via een interview, livestream of game-magazine verloopt is even afwachten), puur om de geruchten de kop in te drukken of duidelijkheid te scheppen. Dan is dat allemaal voor E3 gewoon duidelijk, waarna ze daar lekker met de dingen komen die er echt toe doen: de games.
Het is al aangegeven bij diverse interviews en nieuwsberichten dat ze vóór de E3 nog wat gingen verduidelijken, dus dat komt allemaal nog. Maar het was te verwachten dat ze wat gingen doen aan de piraterij die er op dit moment heerst. Ik denk dat ze wel beseffen dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om het met alleen het schijfje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
boe2 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Nja, het kan gewoon. Dan lijkt het me normaal dat je toch wat achterdochtig bent.

Kijk bv naar http://preyproject.com/
Onder Key Features:
Take a picture of the thief with your laptop's webcam so you know what he looks like and where he's hiding. Powerful evidence.
(Uiteraard bedoel ik niet dat malafide personen deze software gaan gebruiken, maar als perfect legale software met zulke functies al snel te vinden is, dan zal malafide software hiermee ook wel bestaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Nja, het kan gewoon. Dan lijkt het me normaal dat je toch wat achterdochtig bent.

Kijk bv naar http://preyproject.com/
Onder Key Features:

[...]

(Uiteraard bedoel ik niet dat malafide personen deze software gaan gebruiken, maar als perfect legale software met zulke functies al snel te vinden is, dan zal malafide software hiermee ook wel bestaan...)
Zou het ook nog werken als je de webcam in de BIOS uitzet?

Afbeeldingslocatie: http://deputycio.com/paaa/wp-content/uploads/2012/01/Webcam-Disable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:08:
[...]

Zou het ook nog werken als je de webcam in de BIOS uitzet?

[afbeelding]
Nee, dan ben je sowieso safe. :)
Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.