[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
Johan tb schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:20:
[...]

Idd maar Ms was nu ook niet bepaald snel met het ontkrachten van de geruchten waarop het leek of we het min of meer bij het rechte eind hadden.
Indien je echt zeker weet wat er komen gaat blijft het toch gissen....

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik heb dit nog niet langs zien komen?

http://www.nu.nl/tech/348...dsmarkt-onnauwkeurig.html
Website MCV zegt van enkele Engelse retailers vernomen te hebben dat zij zich aan moeten sluiten op een activeringssysteem van Microsoft. Ingeruilde games worden vervolgens losgekoppeld van hun eigenaars Xbox Live-account, zodat ze opnieuw verkocht kunnen worden.
Als dat klopt, dan zou dat de tweedehands-markt alleen maar groter maken! Aangezien je dan een willekeurige [aangesloten] gameshop in kan wandelen en je game kan inleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 25-05-2013 14:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:26:
[...]

Weer wat nieuws dus. Remote play is hiermee dus een nieuw gerucht en dat de console op den duur kan praten ook. Het herkennen van personen gaat dus wat verder dan alleen gebruikers op het systeem, wat natuurlijk erg gaaf is. Ik vraag me alleen wel af of dit niet irritant gaat zijn als je veel mensen over de vloer hebt. Ik vermoed overigens dat de informatie lokaal wordt opgeslagen, al zou het me niet verbazen als ie vervolgens online op zoek gaat naar je profiel zodat je daarmee kunt spelen. Het zal overigens wel weer een heleboel andere geruchten opleveren, maar zoals het er nu naar uitziet lijkt het me wel tof.
Kijk, dat vind ik wel leuk om te lezen :) Benieuwd wat ze nog meer achter de hand hebben :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Ramon schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:26:

[...]

Als dat klopt, dan zou dat de tweedehands-markt alleen maar groter maken! Aangezien je dan een willekeurige [aangesloten] gameshop in kan wandelen en je game kan inleveren.
Dat niet alleen, digitale downloads zouden dan ook verkocht moeten kunnen worden. Vraag me alleen wel af of ze dan nog iets aan het prijsverschil willen doen (bij een download zou je eigenlijk minder moeten betalen maar goe)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik zit alleen nog met dat gerucht dat MS de licenties 1x per 24 uur controleert ... ok dat zal wss ook wel gaan als de console in stand-by staat, maar wat als je met vakantie gaat voor 2 weken en op dag 2 vliegt om wat voor reden dan ook een zekering er door en het hele spul staat zonder stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Johan tb schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:43:
Ik zit alleen nog met dat gerucht dat MS de licenties 1x per 24 uur controleert ... ok dat zal wss ook wel gaan als de console in stand-by staat, maar wat als je met vakantie gaat voor 2 weken en op dag 2 vliegt om wat voor reden dan ook een zekering er door en het hele spul staat zonder stroom?
Dan kun je niet gamen? Zodra je weer online komt zal die licentie gewoon vernieuwd worden. MS is niet helemaal gek ;)

Volgens mij gaat het allemaal wel meevallen :)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 25-05-2013 14:46 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
BM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:46:
[...]

Dan kun je niet gamen? Zodra je weer online komt zal die licentie gewoon vernieuwd worden. MS is niet helemaal gek ;)

Volgens mij gaat het allemaal wel meevallen :)
Dan ga ik me toch aan een pre-order wagen ... kan niet zonder Forza 5 snik. Het voordeel van waar ik pre-order (gamemania) is dat ik pas bij het ophalen hoef af te rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Johan tb op 25-05-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Johan tb schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Dan ga ik me toch aan een pre-order wagen ... kan niet zonder Forza 5 snik.
Mocht er later toch nog nieuws naar buiten komen wat je niet bevalt kun je natuurlijk gewoon annuleren. Heb zelf bij Gamemania gepreorderd, en het kost me vooralsnog geen cent. Dan kun je een 'gokje' wagen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Zojuist ook maar een pre-order geplaatst bij Gamemania, incl. Forza 5 en Battlefield 4. Kan 'm altijd nog annuleren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wordt nog druk bij GameMania :)

Nu alleen nog hopen dat ze in November nog bestaan, hun moeder is gister gevallen (Freerecordshop) en voor nu zijn ze nog wel veilig maar hoe dat in November zit weet nog niemand natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Heb wel bij de Belgische tak gepre-ordered, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:41:
Wordt nog druk bij GameMania :)

Nu alleen nog hopen dat ze in November nog bestaan, hun moeder is gister gevallen (Freerecordshop) en voor nu zijn ze nog wel veilig maar hoe dat in November zit weet nog niemand natuurlijk.
Anders heb je de Media Markt & Saturn nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:51:
[...]

Anders heb je de Media Markt & Saturn nog. ;)
Ja dat is waar, kom je alleen wel onderaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
As we all know the EU law is quite pro-consumer, while the Xbox one is not. Microsoft is constantly getting wiped around by the EU law.

:: Any recording devices/viewing devices (e.g webcams) have to have the option of being turned off in the EU, otherwise it violates the law. So kinect will be always on?

:: Another issue is with selling used game.

An author of software cannot oppose the resale of his 'used' licences allowing the use of his programs downloaded from the internet," the ruling read. The exclusive right of distribution covered by a license is "exhausted on its first sale"

A customer's has the right to sell any content or device that they have legally purchased without restriction. So a used fee or limiting the re-sellers violates this doesn't it? I mean say your not actually selling it but giving it away for fee to your friend. Your friend has to pay an online fee to microsoft? Then that's already restricting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Er is nog nergens gezegt dat Kinect altijd aan moet staan, alleen dat ie altijd verbonden moet zijn. Wie zegt dat er in de opties niet gewoon een mogelijkheid komt om zaken aan en uit te zetten?

Over dat doorverkopen is al genoeg gezegt, maar daar komt gewoon een systeem voor.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Kinect moet wel altijd aanstaan. Hoe wil je de Xbox1 anders met je stem aanzetten?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
witeken schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:09:
Kinect moet wel altijd aanstaan. Hoe wil je de Xbox1 anders met je stem aanzetten?
Waarom zou dat niet gewoon met een knop of je controller kunnen, als je Kinect uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Met de clicker die de commentator bij de reveal had :+

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zoals EgMaf zegt, in die gevallen moet het met de controller of op de xbox zelf. Of ging je er vanuit dat aanzetten met je stem de enige optie is?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Is er al bekend in welke resolutie de spellen Gaan komen? Is dat 1080p of 720p?zal aan mijn liggen maar heb het nog nergens kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
jaydenjarno schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:26:
Is er al bekend in welke resolutie de spellen Gaan komen? Is dat 1080p of 720p?zal aan mijn liggen maar heb het nog nergens kunnen vinden
Volgens mij 1080p gewoon... Dat is toch wel de standaard nu...

Wellicht dat er een aantal xbla games in 720p komen maar ik zou niet inzien waarom...

[ Voor 12% gewijzigd door Kenny_026 op 25-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

kbloem schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:34:
[...]

Volgens mij 1080p gewoon... Dat is toch wel de standaard nu...

Wellicht dat er een aantal xbla games in 720p komen maar ik zou niet inzien waarom...
Op de 360 waren het net meestal de xbla games die in 1080p waren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47

[...]

Dat laatste denk ik niet. Waarschijnlijker is het gewoon een maatregel om te zorgen dat games welk direct na aankoop worden terug gebracht ontkoppeld worden van het account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Dit kan nu al. Het enige verschil is dat gameshops zich nu moeten aanmelden bij Microsoft en dat ze een gedeelte van hun winst moeten afstaan.

In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is het vrij populair om je oude games terug te brengen naar de winkel, er geld voor te krijgen en dat die winkels je oude games vervolgens weer doorverkopen.

Daar verdienen ontwikkelaars niets aan, dus bij de Xbox One worden games gelinkt. Gameshops moeten daardoor dus wel samen werken met Microsoft en zo kunnen Microsoft en game publishers dus een deel van de winst van tweedehands games grijpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
http://www.ign.com/articl...ntally-reveal-crackdown-3

Dat zou een mooie aankondiging zijn.... heb echt onwijs veel plezier gehad aan Crackdown 1. Samen met een vriend lekker rockettag spelen, lekker orbs zoeken, leuke 'minigames'. Deel twee nooit gespeeld vanwege toevoeging van vage mutant en wat mindere reviews.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:16:
http://www.ign.com/articl...ntally-reveal-crackdown-3

Dat zou een mooie aankondiging zijn.... heb echt onwijs veel plezier gehad aan Crackdown 1. Samen met een vriend lekker rockettag spelen, lekker orbs zoeken, leuke 'minigames'. Deel twee nooit gespeeld vanwege toevoeging van vage mutant en wat mindere reviews.
Als ie teruggaat naar de roots van deel 1, helemaal prima. Als ie meer lijkt op deel 2, laat dan maar. Demo van 2 was allebehalve overtuigend.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat niet alleen, maar de game voelde ook minder aan als speeltuin voor superhumans. Weinig te doen en veel herhaling. Die mutants maakten het inderdaad ook erg saai. Verder willen we nu wel een andere map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Deel 1 was idd gewoon leuk omdat het zichzelf niet serieus was, er eigenlijk geen verhaal in zat en het gewoon idd een speeltuin was voor rennen, schieten, jumpen en racen... hoe vaak ik niet bezig was met het klimmen van vage gebouwen of bruggen of een reuzenrad.. dat eigenlijk totaal geen doel had, behalve dat het gewoon erg tof was om te doen. Zeker als je uiteindelijk alle skills had gemaxt was het echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deel 1 was inderdaad top van Crackdown. Een van de grootste verrassingen, zeker een top-5 van deze generatie voor mij.

En dan te bedenken dat veel mensen hem kochten om de Halo 3 beta die er bij zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Het enige nadeel van Crackdown 1 was dat er geen local coop bij zat :). Jammer genoeg gaan steeds meer developers over op online coop alleen :(.
Wel één van mijn favoriete eerste spellen die ik gekocht heb voor mijn xbox.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ben benieuwd hoe een Crackdown eruit zou kunnen zien op de next-gen :P.

Ach, E3 is alweer bijna.... en dan zien we weer wat games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:02
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nxfuxapb3m_std640.jpg

Humor _/-\o_ zie het al helemaal voor me !

[ Voor 42% gewijzigd door Gandalf68 op 26-05-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Gandalf68 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:39:
[afbeelding]

Humor _/-\o_ zie het al helemaal voor me !
Gelukkig ondervangen de makers dit soort dingen vaak door de activatie nadat je een extra woord hierbij noemt. Bij de Xbox One zal dit hetzelfde zijn met de voice command: "Xbox On/Out" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

ProfoundValue schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Gelukkig ondervangen de makers dit soort dingen vaak door de activatie nadat je een extra woord hierbij noemt. Bij de Xbox One zal dit hetzelfde zijn met de voice command: "Xbox On/Out" ;)
Lekker je huisgenoten/broer/vrienden klieren als ze aan het winnen zijn in een online match. Gaan ze net goed, schreeuw jij XBOX OUT en hatsaa, weg score :P

Of als je op een lanparty zit, dat kan ook nog wel geinig worden >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Voor zover ik heb begrepen zou hij dat alleen moeten doen met JOU stemcommando, omdat die als het ware gekoppeld is aan jou account terwijl je ingelogd bent ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Riqy schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:52:
Voor zover ik heb begrepen zou hij dat alleen moeten doen met JOU stemcommando, omdat die als het ware gekoppeld is aan jou account terwijl je ingelogd bent ;)
Dan geef je iemand een por zodat ie "AUW!" roept en dan plak je er snel een -T achteraan :P

On a serious note: Ben wel benieuwd hoe fijngevoelig het systeem dan zou worden om precies één stem te filteren uit omgevingsgeluid, terwijl een stem uiteraard nog allerlei verschillende intonaties en volume kan hebben.
Ik ben wel eens aan het rommelen geweest met Dragon Natural Speaking en dan moest ik ook een aantal zinnen voorlezen zodat het programma "gewend" werd aan mijn stem. Als er meerdere mensen in de kamer aanwezig zijn is dat natuurlijk nog een hele klus, dus ik neem aan dat er wel een soort activatieproces nodig is.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vrijdag schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:47:
[...]

Lekker je huisgenoten/broer/vrienden klieren als ze aan het winnen zijn in een online match. Gaan ze net goed, schreeuw jij XBOX OUT en hatsaa, weg score :P

Of als je op een lanparty zit, dat kan ook nog wel geinig worden >:)
En jij denkt niet dat er geen controle is op het feit of iemand een controller aan het gebruiken is of dat een game en active modus is? Het lijkt me niet dat iemand zomaar xbox off kan roepen waarna hij sluit. Dat kun je prima afvangen. Sterker nog, Xbox weet ook wie dat er gamen en wie dat er praten (kan ie zien met kinect). Als iemand die niet aan het gamen is roept om de xbox uit te zetten, kan dat prima genegeerd worden. Of misschien heb je bij meerdere gamers wel een bevestiging nodig van 1 of 2 andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Martinspire schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:05:
[...]

En jij denkt niet dat er geen controle is op het feit of iemand een controller aan het gebruiken is of dat een game en active modus is? Het lijkt me niet dat iemand zomaar xbox off kan roepen waarna hij sluit. Dat kun je prima afvangen. Sterker nog, Xbox weet ook wie dat er gamen en wie dat er praten (kan ie zien met kinect). Als iemand die niet aan het gamen is roept om de xbox uit te zetten, kan dat prima genegeerd worden. Of misschien heb je bij meerdere gamers wel een bevestiging nodig van 1 of 2 andere spelers.
Ik heb geen idee, daar is nog geen info over naar buiten gekomen :P Het lijkt me dat ze daar vast wel rekening mee houden, zie mijn vorige post. Ben benieuwd hoe dat dus gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vrijdag schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:25:
[...]

Ik heb geen idee, daar is nog geen info over naar buiten gekomen :P Het lijkt me dat ze daar vast wel rekening mee houden, zie mijn vorige post. Ben benieuwd hoe dat dus gaat uitpakken.
Nee klopt, maar het is makkelijk af te vangen, dus ik denk ik geef even wat voorbeelden.

Net als bij het bashing-topic op de frontpage (deze nieuws: 'Sony pusht actief PS4-ontwikkelaars voor games met 60fps op 1080p-resolutie' ) waar eventjes weer gedaan wordt alsof de X1 een pentium 3 erin krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:21:
[...]

Nee klopt, maar het is makkelijk af te vangen, dus ik denk ik geef even wat voorbeelden.

Net als bij het bashing-topic op de frontpage (deze nieuws: 'Sony pusht actief PS4-ontwikkelaars voor games met 60fps op 1080p-resolutie' ) waar eventjes weer gedaan wordt alsof de X1 een pentium 3 erin krijgt)
Ow, en de "xbox wordt 50% trager want het gebruikt DDR3 ipv DDR5" is een van men favorieten :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik vind de berichtgeving rondom de X1 wel opvallend negatief. Ik heb daarnet een open sollicitatie naar Microsoft gestuurd om de marketing op orde te brengen :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 26-05-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Er zal ongetwijfeld wel wat gebash tussenzitten, maar een groot deel van de comments klopt gewoon: de GPU alleen al lijkt op dit moment 50% krachtiger te zijn voor de PS4.
Alhoewel beide systemen voor- en nadelen zullen hebben, lijkt het mij best mogelijk dat games ontwikkeld op een Xbox One altijd net zo goed draaien op een PS4, maar omgekeerd draaien games ontwikkeld voor de PS4 minder soepel op een Xbox One.

De Xbox One is ten slotte een All-in-One apparaat: logisch dat ze dan ergens wat betreft hardware willen bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Nu kan dat natuurlijk op de lange termijn juist wel goed uitpakken, omdat Microsoft de prijs van de xbox op een lager niveau kan houden. Was de Kinect even vergeten :X
Daarnet trouwens naar een reactie gevraagd bij Ziggo over de X1, medewerker zou de vraag doorsturen naar de pers afdeling.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 26-05-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

vEr zal ongetwijfeld wel wat gebash tussenzitten, maar een groot deel van de comments klopt gewoon: de GPU alleen al lijkt op dit moment 50% krachtiger te zijn voor de PS4.
Het enige dat je weet is dat het een custom chip met een bepaald aantal transistoren is. Hoe kan je dan zulke conclusies trekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

boe2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:40:
[...]

Het enige dat je weet is dat het een custom chip met een bepaald aantal transistoren is. Hoe kan je dan zulke conclusies trekken :?
We weten veel meer, want veel Amerikaanse media hebben met engineers enzo mogen praten op Microsoft's campus - en daar zijn dus al details naar buiten gekomen.
In terms of the GPU hardware, hard information was difficult to come by, but one of the engineers did let slip with a significant stat - 768 operations per clock. We know that both Xbox One and PlayStation 4 are based on Radeon GCN architecture and we also know that each compute unit is capable of 64 operations per clock. So, again through a process of extrapolation from the drip-feed of hard facts, the make-up of the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core. So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console
Geen gokjes dus: de informatie komt rechtstreeks van Microsoft af en met behulp van wat wiskunde kom je gemakkelijk aan getallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:42:
[...]

We weten veel meer, want veel Amerikaanse media hebben met engineers enzo mogen praten op Microsoft's campus - en daar zijn dus al details naar buiten gekomen.

[...]

Geen gokjes dus: de informatie komt rechtstreeks van Microsoft af en met behulp van wat wiskunde kom je gemakkelijk aan getallen.
Letter betrouwbare pseudo-wetenschap, komt dat van de telegraaf toevallig? :p
Zonder kloksnelheid en aantal cores weet je NIETS met die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

boe2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:45:
[...]

Zonder kloksnelheid en aantal cores weet je NIETS met die informatie.
Dat is pas pseudo-wetenschap. Laat me raden: een dual-core 1 GHz CPU is ook altijd langzamer dan een dual-core 2 GHz CPU? Antwoord: nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Met de informatie die is vrijgegeven, zoals je in het geciteerde stuk leest, kun je deze informatie al halen.

Het is touwens niet de bedoeling dat dit een PS4 vs Xbox One topic wordt, maar ik snap niet waarom deze informatie - waarbij gegevens van Microsoft en Sony zijn gebruikt - wordt genegeerd.

Het is alsof iemand zegt, de letter A ziet er zo uit: "A". En vervolgens hebben we een discussie over dat de letter A er misschien wel zo uit ziet: "B" met als argument "We willen dat alfabet wel 'es zien."

[ Voor 35% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:48:
[...]

Dat is pas pseudo-wetenschap. Laat me raden: een dual-core 1 GHz CPU is ook altijd langzamer dan een dual-core 2 GHz CPU? Antwoord: nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Neen, en met NOG minder informatie zoals bij de xbox ook niet. Dat hangt af van de processorarchitectuur, de hoeveelheid instructies per tick en de efficientie van die instructies (sommige instructies hebben 2 ticks nodig, op een andere proc meer of minder)

Dus neen, je weet niets over de snelheid.
Het is touwens niet de bedoeling dat dit een PS4 vs Xbox One topic wordt, maar ik snap niet waarom deze informatie - waarbij gegevens van Microsoft en Sony zijn gebruikt - wordt genegeerd.
Omdat het dus helemaal geen informatie is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 26-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:48:
[...]

Met de informatie die is vrijgegeven, zoals je in het geciteerde stuk leest, kun je deze informatie al halen.

Het is alsof iemand zegt, de letter A ziet er zo uit: "A". En vervolgens hebben we een discussie over dat de letter A er misschien wel zo uit ziet: "B" met als argument "We willen dat alfabet wel 'es zien."
Maar sinds wanneer kun je met 50% meer shaders dan ook 100% meer FPS laten zien? Dat klopt al helemaal niet. Bovendien bestaat een GPU uit meer dan alleen shaders.

Het is mogelijk om bepaalde dingen door te rekenen, maar je kunt nog geen enkele vergelijking maken op graphics gebied, puur omdat er nog geen ingame beelden van de X1 zijn vrijgegeven. Verder lijkt het me sterk dat ze op zaken als FPS gaan downsizen, dat lijkt me als ontwikkelaar ook helemaal niet zinvol. Beter is het om zaken als drawdistance, max shadows en andere zaken te downsizen om dezelfde performance te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

boe2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:01:
[...]

Neen, en met NOG minder informatie zoals bij de xbox ook niet. Dat hangt af van de processorarchitectuur, de hoeveelheid instructies per tick en de efficientie van die instructies (sommige instructies hebben 2 ticks nodig, op een andere proc meer of minder)

Dus neen, je weet niets over de snelheid.

[...]

Omdat het dus helemaal geen informatie is ;)
Prima, de Xbox One is driehonderdduizend procent sneller. Hoe kom ik op 300000%? Vooral niet met informatie die van Microsoft en Sony afkomstig is, want informatie die ze geven over hun eigen producten blijken niet betrouwbaar te zijn.

We hebben specificaties en details van Microsoft's engineers en Sony's specsheets + presentaties van PS4 ontwikkelaars, maar hey... zulke informatie gebruiken gaat wel een beetje ver niet?

Edit
boe2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:05:
[...]

"We weten het niet nog niet tot we de specs hebben" is echt geen acceptabel antwoord voor jou he 8)7
Die hebben we dus wel. Maar die specs komen van Microsoft en Sony... dus niet betrouwbaar, als ik het internet mag geloven.

Ik laat het hierbij, want dit gaan ten koste van de discussie over de multimedia functionaliteiten van de Xbox One.

----------------------------------------------------------
Antwoord op Martinspire, want die wilt - gelukkig - wel in een goede discussie gaan. :)
Martinspire schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Maar sinds wanneer kun je met 50% meer shaders dan ook 100% meer FPS laten zien? Dat klopt al helemaal niet. Bovendien bestaat een GPU uit meer dan alleen shaders.
Klopt. Ik zeg ook niet dat je direct 50% meer performance ziet en ik zeg zelfs ook niet dat het aantal frames per second verdubbeld wordt.

Als je de bronnen van het artikel volgt, dan kan je er uit afleiden dat:

- Games die ontwikkeld worden voor een Xbox One, altijd minimaal zo goed draaien op een PS4 (want: architectuur en dergelijke zijn vrijwel hetzelfde, maar qua ruwe kracht heeft de PS4 nog een stapje voor)
-- Het gevolg is dat in sommige situaties, het aantal frames per second hoger is op een PS4 zonder dat er extra werk voor de ontwikkelaars is
-- Bij optimalisatie voor de PS4, is het soms mogelijk om een dubbel aantal frames per seconde te krijgen. Volgens het Tweakers bericht pusht Sony hier ook voor

Qua ruwe kracht is de PS4 misschien 50% meer krachtig, maar in de praktijk zal het inderdaad een stuk dichter bij elkaar liggen.
Het is mogelijk om bepaalde dingen door te rekenen, maar je kunt nog geen enkele vergelijking maken op graphics gebied, puur omdat er nog geen ingame beelden van de X1 zijn vrijgegeven.
Daar ben ik het helemaal mee eens. ;)
Verder lijkt het me sterk dat ze op zaken als FPS gaan downsizen, dat lijkt me als ontwikkelaar ook helemaal niet zinvol. Beter is het om zaken als drawdistance, max shadows en andere zaken te downsizen om dezelfde performance te halen.
Het ging eigenlijk ook nog niet echt over waar de prioriteiten van ontwikkelaars moeten liggen, maar eerder over dat de performance van Xbox One game op de PS4 eigenlijk vrijwel altijd gelijk of beter is. Waarom? Vrijwel dezelfde hardware qua architectuur, maar die van de PS4 is nog een tikkeltje krachtiger.

Verder geen zorgen; het lijkt me niet dat ontwikkelaars games op de Xbox One crappy laten lopen en op de PS4 niet.

[ Voor 89% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Prima, de Xbox One is driehonderdduizend procent sneller.
"We weten het niet nog niet tot we de specs hebben" is echt geen acceptabel antwoord voor jou he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Die specs zullen me allemaal jeuken :+

Wat ik mij wel afvraag, maar dat is meer techniek: Er word nu gezegd door een ontwikkelaar dat de Xbox in sommige situaties misschien wat minder beeld heeft OF dat men teruggrijpt op 30fps.

Wat is er mis met, pak em beet, 50FPS? Waarom is bij consoles het verschil altijd 30 of 60fps? Is hem vast zetten op 55 geen optie?

EDIT: De PS2 had overigens de minst goede prestaties van zijn generatie, grote mislukking geworden :+

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 26-05-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PWM schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:25:
Wat ik mij wel afvraag, maar dat is meer techniek: Er word nu gezegd door een ontwikkelaar dat de Xbox in sommige situaties misschien wat minder beeld heeft OF dat men teruggrijpt op 30fps.

Wat is er mis met, pak em beet, 50FPS? Waarom is bij consoles het verschil altijd 30 of 60fps? Is hem vast zetten op 55 geen optie?
Dat begrijp ik eigenlijk ook niet.. Dat ze hem dan vsyncen op 45fps ofzo.. Dat voelt al een stuk beter dan 30 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Je kunt sowieso die specs niet omzetten hoe het draait ... ik bedoel de PS3 heeft ook betere specs dan de xbox360, maar veel games draaien beter op een xbox. Veel hangt ook van het besturingssysteem af en hoe die de hardware aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Johan tb schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:55:
Je kunt sowieso die specs niet omzetten hoe het draait ... ik bedoel de PS3 heeft ook betere specs dan de xbox360, maar veel games draaien beter op een xbox. Veel hangt ook van het besturingssysteem af en hoe die de hardware aanspreekt.
En de PS3 -> X360 kan je al helemaal niet kopieren op PS4-> X1 omdat de PS3 gewoon een hele andere architectuur had waar de PS4 en X1 bijna dezelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:04:
[...]
Antwoord op Martinspire, want die wilt - gelukkig - wel in een goede discussie gaan. :)

[...]

Klopt. Ik zeg ook niet dat je direct 50% meer performance ziet en ik zeg zelfs ook niet dat het aantal frames per second verdubbeld wordt.

Als je de bronnen van het artikel volgt, dan kan je er uit afleiden dat:

- Games die ontwikkeld worden voor een Xbox One, altijd minimaal zo goed draaien op een PS4 (want: architectuur en dergelijke zijn vrijwel hetzelfde, maar qua ruwe kracht heeft de PS4 nog een stapje voor)
-- Het gevolg is dat in sommige situaties, het aantal frames per second hoger is op een PS4 zonder dat er extra werk voor de ontwikkelaars is
-- Bij optimalisatie voor de PS4, is het soms mogelijk om een dubbel aantal frames per seconde te krijgen. Volgens het Tweakers bericht pusht Sony hier ook voor

Qua ruwe kracht is de PS4 misschien 50% meer krachtig, maar in de praktijk zal het inderdaad een stuk dichter bij elkaar liggen.

[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. ;)

[...]

Het ging eigenlijk ook nog niet echt over waar de prioriteiten van ontwikkelaars moeten liggen, maar eerder over dat de performance van Xbox One game op de PS4 eigenlijk vrijwel altijd gelijk of beter is. Waarom? Vrijwel dezelfde hardware qua architectuur, maar die van de PS4 is nog een tikkeltje krachtiger.

Verder geen zorgen; het lijkt me niet dat ontwikkelaars games op de Xbox One crappy laten lopen en op de PS4 niet.
Volgens mij bedoelen we uiteindelijk hetzelfde, maar het is apart hoe sommigen met de huidige getallen omgaan. Ik denk overigens eerder dat de X1 op 60fps zal draaien en de PS4 nog hoger (90fps oid) of gewoon een AA of andere techniek een tandje erbij krijgt (8x AA bij X1 en 16x AA bij PS4 oid).

Het bericht gaat overigens over het feit dat men 1080p en 60fps als ondergrens ziet. Niet dat het niet hoger kan/mag, maar dat men niet lager wil. Ik gok dat MS ook wel iets dergelijks zal eisen, maar dat de PS4 daarbij dus nog net iets vloeiender loopt of meer AA heeft oid.

Beide consoles zijn waarschijnlijk met een beetje optimalisatie sneller dan een i7 met Titan als GPU. De Unreal Engine 4 liet al zien dat de PS4 aardig mee kan komen als SDK-kit, waarbij ik vermoed dat het nog wel beter kan dan dat. Misschien de eerste generatie nog niet helemaal, maar daarna wel degelijk. Ik verwacht echter dat we vooral veel winst gaan zien in AI, (gezichts)animaties en Dynamisch Leveldesign. Bij COD hadden ze het er al over met dat laatste en dat lijkt mij dan ook een stuk boeiender voor online gameplay dan een FPS van 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

AMARONE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:23:
[...]

En de PS3 -> X360 kan je al helemaal niet kopieren op PS4-> X1 omdat de PS3 gewoon een hele andere architectuur had waar de PS4 en X1 bijna dezelfde hebben.
Goed om te weten dat betere specs er niet toe doen :+

Tijdens de E3 schijnt er ook nog een 'belangrijke aankondiging' rond de 360 gedaan te worden...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
PWM schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:25:
Die specs zullen me allemaal jeuken :+

EDIT: De PS2 had overigens de minst goede prestaties van zijn generatie, grote mislukking geworden :+
Ik heb me dat ook lang afgevraagd, maar enkele maanden geleden kwam ik een degelijke uitleg daarover tegen. Blijkbaar zijn er allerhande complicaties als je een game niet op rond de 30 of 60 fps zou locken, omdat de meeste screens met een refresh rate van 60 of 120 Hz werken.
edit: met complicaties wordt zo te zien vooral bedoeld: weggegooid potentieel. Bv frames die je wel rendert maar uiteindelijk niet moet tonen. Deze inefficientie is niet al te erg bij PC gaming omdat die systemen krachtig genoeg zijn om wat inefficientie te hebben, maar op consoles willen developers niet onnodig extra werk doen door de al relatief oude hardware. Dus daarom denk ik dat ze zo hammeren op 30 OF 60 FPS. :)
(Nogmaals, DENK ik :) )

http://hardforum.com/showthread.php?t=928593
Alles over FPS en Vsync hier dus. Ik dacht: ik neem er de belangrijkste quote uit, maar ik heb geen zin om terug het ganse artikel te lezen at the moment. :P

Het artikel gaat niet specifiek over consolegaming maar over PC gaming:
- op de PC laat je ofwel je FPS vrij flucturen: als je hardware het aankan geeft die hoge FPS het ene moment en het ander wat minder.
- ofwel kan je "Vsync" aanzetten. Dit lockt dan je FPS op jawel: ofwel 30 ofwel 60 FPS dus.

Ik denk dat we dus kunnen aannemen dat bij consolegames "het concept van Vsync" altijd aanstaat, en daarom is dit artikel dus relevant als je het echt wil weten. :)

Vond een iets toegankelijker artikel: http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html
De gehightlighte stukken zeggen het een beetje. 60 FPS zolang de hardware het aankan, maar van zodra het er teveel ondergaat, springt het ganse systeem naar -50% => 30 FPS dus.
When VSync is disabled, your FPS and refresh rate have no relationship to each other as such. This lets your graphics card work as fast as it wants, sending frames to the monitor as fast as it can draw them. Whether the monitor can actually show all these frames properly or not is another matter, which we've already discussed above. Clearly if disabling VSync can cause graphical glitches, however minor they may be, wouldn't it make sense to always enable VSync so that your graphics card doesn't wind up wasting its efforts only to generate more tearing? Well once again, things are not as simple as that.

When VSync is enabled, what happens is that your graphics card is told to wait for your monitor to signal when it's ready for a new frame before supplying a single whole frame, each and every time. It can't race ahead, it can't just pump out lots of partially completed frames over old ones whenever it's ready - it has to provide a single whole frame to the monitor whenever the monitor says it's ready to refresh itself during VBI. The first noticeable impact is that your FPS becomes capped at a maximum equal to your current refresh rate. So if your refresh rate is 60Hz for example, your framerate can now only reach a maximum of 60FPS. By itself this isn't really a problem, since every monitor can do at least a 60Hz refresh rate at any resolution, and as we've discussed under the Frames Per Second section, if your system can produce 60FPS consistently in a game this should be more than enough FPS to provide smooth natural motion for virtually any type of game.

There is however a more fundamental problem with enabling VSync, and that is it can significantly reduce your overall framerate, often dropping your FPS to exactly 50% of the refresh rate. This is a difficult concept to explain, but it just has to do with timing. When VSync is enabled, your graphics card becomes a slave to your monitor. If at any time your FPS falls just below your refresh rate, each frame starts taking your graphics card longer to draw than the time it takes for your monitor to refresh itself. So every 2nd refresh, your graphics card just misses completing a new whole frame in time. This means that both its primary and secondary frame buffers are filled, it has nowhere to put any new information, so it has to sit idle and wait for the next refresh to come around before it can unload its recently completed frame, and start work on a new one in the newly cleared secondary buffer. This results in exactly half the framerate of the refresh rate whenever your FPS falls below the refresh rate.

As long as your graphics card can always render a frame faster than your monitor can refresh itself, enabling VSync will not reduce your average framerate. All that will happen is that your FPS will be capped to a maximum equivalent to the refresh rate. But since most recent monitors refresh at 60Hz, and in many recent games it is difficult to achieve 60FPS consistently at your desired resolution and settings, enabling VSync usually ends up reducing your overall FPS. Fortunately, because this problem is pretty much caused by the frame buffers becoming filled up, there is a solution: enable a third frame buffer to allow more headroom. However this is not a straightforward solution, and to read more about it see the Triple Buffering section of this guide.
http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html

[ Voor 60% gewijzigd door Asgaro op 26-05-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:29:
[...]

Er zal ongetwijfeld wel wat gebash tussenzitten, maar een groot deel van de comments klopt gewoon: de GPU alleen al lijkt op dit moment 50% krachtiger te zijn voor de PS4.
Alhoewel beide systemen voor- en nadelen zullen hebben, lijkt het mij best mogelijk dat games ontwikkeld op een Xbox One altijd net zo goed draaien op een PS4, maar omgekeerd draaien games ontwikkeld voor de PS4 minder soepel op een Xbox One.

De Xbox One is ten slotte een All-in-One apparaat: logisch dat ze dan ergens wat betreft hardware willen bezuinigen.
maar of die games gaan komen die voor de Ps4 zijn ontwikkeld en matig draaien op de One is maar de vraag.

De ps3 zou ook krachtiger zijn dan de 360 maar daar zie je ook maar zelden wat van. Games worden voor het kracht niveau van de 360 geschreven en ook op de ps3 uitgebracht.

Ik verwacht nu eigenlijk niet anders. Multiplatform games zullen waarschijnlijk geschreven worden voor de One en dat de ps4 er dan geen moeite mee heeft is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
AMARONE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:23:
[...]

Ok, maar als het Os van MS veel beter is geprogrammeerd dan van Sony dan zal dat verschil in praktijk een stuk minder zijn dan nu op de ruwe hardware cijfers lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Johan tb schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Ok, maar als het Os van MS veel beter is geprogrammeerd dan van Sony dan zal dat verschil in praktijk een stuk minder zijn dan nu op de ruwe hardware cijfers lijkt.
Maar iedereen doet nu net alsof Sony niet kan programmeren wat ze in mijn ogen heel goed kunnen. Ook dienonreden dat ze voor de zwakste gaan ontwikkelen gaat gewoon niet op nu aangezien het op het geheugen na dezelfde architectuur is wat gewoon heel simpel te schalen zal zijn tussen de PS4 en One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
AMARONE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:20:
[...]

Maar iedereen doet nu net alsof Sony niet kan programmeren wat ze in mijn ogen heel goed kunnen. Ook dienonreden dat ze voor de zwakste gaan ontwikkelen gaat gewoon niet op nu aangezien het op het geheugen na dezelfde architectuur is wat gewoon heel simpel te schalen zal zijn tussen de PS4 en One.
Dat moet nog blijken ik bedoel ik heb een PS3 en god wat zijn die menu's traag in vergelijking met de xbox ... open de PSN store dat duurt eeuwen en ja de firmware is up to date maar het is gewoon traag. Niet dat het niet te doen is, maar als die lijn zich door trekt naar de PS4 .... Dat zal wss ook wel met de hardware te maken hebben, maar het zal allemaal nog moeten blijken voorlopig weten we eigenlijk niet zo heel veel over de PS4.

Ik weet dat de Ps3 een andere architectuur heeft, maar als zelfs Sony dat ding niet vlot kan programmeren ...

[ Voor 15% gewijzigd door Johan tb op 26-05-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

Johan tb schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Dat moet nog blijken ik bedoel ik heb een PS3 en god wat zijn die menu's traag in vergelijking met de xbox ... open de PSN store dat duurt eeuwen en ja de firmware is up to date maar het is gewoon traag. Niet dat het niet te doen is, maar als die lijn zich door trekt naar de PS4 ....
Dat heeft te maken met dat er functies zijn toegevoegd waar ze vooraf geen rekening mee gehouden hebben. Kijk naar de ingame xmb. Die functioneert gewoon slecht doordat het later is ingebouwd. Sony heeft inmiddels ook geleert als je naar het Vita OS kijkt. Die draait als een speer. Vind hem zelf niet zo mooi, maar het werkt wel snel.

Zou de Xbox One niet 3gb reserveren voor het OS? Of is dat niet bevestigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Als de menu's op de ps4 niet instant zijn dan is dat gewoon belachelijk.. en hopelijk kan je dan je ignore list legen op een efficiënte manier.. (of bv op een week zetten ofzo)
Niet zoals nu allesinds, een minuut moeten wachten om 1 iemand weg te doen.. (wat soms nog eens faalt ook..)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 26-05-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Nu ja we zullen wel zien ik heb beide in pre-order staan dus ik kan dan goed testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Johan tb schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Deze discussie is beter opnzijn plaats in het algemene nextgen topic, maar dat terzijde.

Het os van de vita geeft wel inzicht in wat we voor de ps4 mogen verwachten denk ik en dat zit goed in elkaar met mogelijkheid tot suspenden van games et cetera. Werkt allemaal snel.
Daarnaast heeft (volgens mij) de developer van just cause in een interview aangegeven dat zij op dit moment beter te spreken waren over de devtools van de ps4, maar dat ze wel verwachten dat die van de xbox one op korte termijn ook beter zouden worden. Weet niet hoe betrouwbaar die just cause dev is, maar there you have it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Heb je die reactie wel goed gelezen :X? Hij heeft het over de eerste Xbox, niet de Xbox One.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

boe2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:05:
Spijtig voor jou hebben we de specs al.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

witeken schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Spijtig voor jou hebben we de specs al.
Care to share? De details van de SOC die in de X1 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De CPU link gaat over de Jaguar in het algemeen en de GPU link hebben ze het weer over "estimates": Wat ze GOKKEN dat er in gaat zitten.
Werkgeheugen, ja, dat wisten we inderdaad al een hele tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PBP schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Dat heeft te maken met dat er functies zijn toegevoegd waar ze vooraf geen rekening mee gehouden hebben. Kijk naar de ingame xmb. Die functioneert gewoon slecht doordat het later is ingebouwd. Sony heeft inmiddels ook geleert als je naar het Vita OS kijkt. Die draait als een speer. Vind hem zelf niet zo mooi, maar het werkt wel snel.

Zou de Xbox One niet 3gb reserveren voor het OS? Of is dat niet bevestigt?
Die 3gb (net als dat het OS 2 cores nodig had) is volgens mij een gerucht geweest wat is gebaseerd op de SDK van begin dit jaar. Dat kan nu dus helemaal anders zijn en ik kan me voorstellen dat ze de afgelopen tijd nog hard gesleuteld hebben. Aangezien er ook geen gameplay is getoond nog, vermoed ik dat het ook nog niet allemaal klaar was of op tijd voor de ontwikkelaars. Nou is de E3 niet zo heel veel later, maar als ze er vanuit gingen dat ze toch vooral de games op de E3 toonden en het apparaat bij de presentatie (wat nu dus ook gebeurd is) kan ik me voorstellen dat het nog wel komt. Gezien de tijd die nog rest tot lancering (als we even uitgaan van november is dat nog vijf en een halve maand verwijderd) hebben ze ook nog wel even. Daar kan nog aardig wat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:47:
[...]

Die 3gb (net als dat het OS 2 cores nodig had) is volgens mij een gerucht geweest wat is gebaseerd op de SDK van begin dit jaar. Dat kan nu dus helemaal anders zijn en ik kan me voorstellen dat ze de afgelopen tijd nog hard gesleuteld hebben. Aangezien er ook geen gameplay is getoond nog, vermoed ik dat het ook nog niet allemaal klaar was of op tijd voor de ontwikkelaars. Nou is de E3 niet zo heel veel later, maar als ze er vanuit gingen dat ze toch vooral de games op de E3 toonden en het apparaat bij de presentatie (wat nu dus ook gebeurd is) kan ik me voorstellen dat het nog wel komt. Gezien de tijd die nog rest tot lancering (als we even uitgaan van november is dat nog vijf en een halve maand verwijderd) hebben ze ook nog wel even. Daar kan nog aardig wat gebeuren.
Nee, het is geen gerucht ;). Om een bron hiervoor te hebben, dit heb ik na 1min googlen: http://gimmegimmegames.co...gb-ram-5gb-ram-for-games/

Een gpu die veel trager is. Trager werkgeheugen. Minder beschikbaar werkgeheugen. Een zwaarder OS. Ik denk dat het intussen wel duidelijk is welke console superieure prestaties zal bieden, en niet alleen papier ;). Maak jezelf dus niet wijs dat het verschil zal meevallen, en de sdk niet klaar was.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
witeken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:46:
[...]

Nee, het is geen gerucht ;). Om een bron hiervoor te hebben, dit heb ik na 1min googlen: http://gimmegimmegames.co...gb-ram-5gb-ram-for-games/

Een gpu die veel trager is. Trager werkgeheugen. Minder beschikbaar werkgeheugen. Een zwaarder OS. Ik denk dat het intussen wel duidelijk is welke console superieure prestaties zal bieden, en niet alleen papier ;). Maak jezelf dus niet wijs dat het verschil zal meevallen, en de sdk niet klaar was.
Waarom zou ik niet mogen denken dat de X1 prima prestaties neer zal zetten? Wat doet je vermoeden dat de PS4 dan rondjes draait? Ja hij is sneller, net als dat de Titan sneller is dan de 780 bij Nvidia, maar het gaat niet om 50% fps verschil (kijk maar: reviews: Titaantje: Nvidia's GTX 780)

Verder is het is het helemaal niet bevestigd al zou het er niet ver vanaf liggen. Bovendien gaat de bron van Kotaku ook niet verder dan "bronnen begin dit jaar melden dat ... ". Ofwel: daar kan nog prima aan gesleuteld worden. Net als dat de huidige dashboard niet alleen sneller reageert dan aan het begin maar ook minder geheugen inneemt op de 360.

Dus ja, ik weet het, hij is langzamer, maar de games gaan er al enorm op vooruit. Het is niet alsof je in grafische kracht achteruit gaat bij de overstap van 360 naar X1. Als de graphics eruit zien zoals bij Killzone (wat ik overigens wel een indrukwekkende demo vond qua graphics) dan ben ik eigenlijk al wel tevreden. Liever betere AI dan nog betere graphics.

Verder, als het menu e.d. daardoor gewoon 10x vloeiender is (wat door deze impact op het geheugen dan wel doet vermoeden) dan vind ik dat eigenlijk net zo fijn. Bovendien kun je er ook niet vanuit gaan dat de PS4 alle 8gb voor games beschikbaar heeft, of alle cores of alle gpu kracht. Daar gaat ook heus wel wat vanaf dus het is niet 5gb vs 8gb maar eerder 5gb vs 6 of 7gb (ik gok eerder 6).

Ik denk niet dat jij door hebt hoeveel de SDK nog verbetert gaat worden voordat de console gelanceerd wordt. Het product is nu eigenlijk pas net klaar. Zo'n SDK heeft nu ook nog wat overhead en dat zal dadelijk ook veel minder zijn.
Maar goed, we moeten eerst nog zien hoe de graphics eruit zien en hoe de multiplatform games van elkaar verschillen. Ik ga in ieder geval ook uit van 1080p en 60fps voor X1 games, daar waar de PS4 mogelijk er nog wat verder boven zit, maar het zal ook niet 50% meer zijn.
(even een poging tot vergelijken) Je gaat nu met de stap van 360 naar X1 van een Golfje naar een Aston Martin toe. Bij de PS3 ga je van een Golf naar een "normale" Ferrari toe. De Ferrari is natuurlijk sneller, maar de Aston Martin kan ook leuk meekomen en is in ieder geval al een schitterende upgrade. Waarbij die ook nog gebruikt kan worden voor de boodschappen :P
Even als voorbeeld, pin me er niet op vast als de vergelijking mogelijk wat krom is, maar ik hoop dat het idee duidelijk is

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 27-05-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:27:
[...]

Waarom zou ik niet mogen denken dat de X1 prima prestaties neer zal zetten? Wat doet je vermoeden dat de PS4 dan rondjes draait? Ja hij is sneller, net als dat de Titan sneller is dan de 780 bij Nvidia, maar het gaat niet om 50% fps verschil (kijk maar: reviews: Titaantje: Nvidia's GTX 780)
Ik ben het wel zo'n beetje eens met wat je verder schreef, de xbone zal prima prestaties neerzetten. Specs van de ps4 lijken wat beter te zijn, maar of dat tot noemenswaardige verschillen zal leiden is pas te zeggen als er games uitkomen en er wat meer echte gameplay beelden zijn.
Met deze vergelijking doe je jezelf echter geen plezier. Volgens die review heeft de 780 dezelfde gpu als de titan, maar heeft de titan ongeveer 15% meer cores.. Op basis van de info die Microsoft en Sony hebben losgelaten, blijkt echter dat de ps4 gpu er 50% meer heeft dan de xbox one.
. Verschil tussen de 780 en de 680 is overigens wel 50%, maar ik weet niet in welke mate hun chips verder verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 27-05-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Kansloos op de frontpage zeg.. gaat over de PS4 en zn resolutie/fps, en toch komen sommige fanboys gelijk zeiken over de One.

Op zich wel geinig, heb afgelopen weekend weer een keer de TV kast uitgezocht, bekabeling en alles bekeken, en zitten kijken, op zich kan ik veel devices gewoon wegwerken en de One laten staan (als alles werkt met Ziggo, en die kans acht ik zeer klein). Dat is wel weer iets wat mee aantrekt in het systeem.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Bij mij weten is die fps niet echt belangrijk aangezien die toch gelocked is en ik denk dat beide consoles wel 60 fps kunnen weergeven ... ik bedoel sommige Forza's lopen nu ook al aan 60 fps denk niet dat de nieuwe consoles daar onder willen zitten .... anders zijn ze wel dom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:45:
Bij mij weten is die fps niet echt belangrijk aangezien die toch gelocked is en ik denk dat beide consoles wel 60 fps kunnen weergeven ... ik bedoel sommige Forza's lopen nu ook al aan 60 fps denk niet dat de nieuwe consoles daar onder willen zitten .... anders zijn ze wel dom bezig.
Dat is omdat ze dan concessies doen/deden op de graphics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
We zullen wel zien ik krijg ze beide en graphics is maar 1 aspect van de game ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Compleet mee eens, helaas zien de fanboys dat toch anders. Meestal eindigt de console vs console in een "omg hij heeft betere graphics dus is oneindig beter lololol" oorlog.

Voor mij is gameplay nog steeds een stuk belangrijker.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:49:
Compleet mee eens, helaas zien de fanboys dat toch anders. Meestal eindigt de console vs console in een "omg hij heeft betere graphics dus is oneindig beter lololol" oorlog.

Voor mij is gameplay nog steeds een stuk belangrijker.
Zelfde hier. Gameplay staat op de eerste plaats. Vandaar dat ik ze allemaal haal, zodat ik de exclusives kan spelen. En de rest speel ik op de PC :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 12:20
Nog wat nieuwtjes die ik vandaag voorbij heb zien komen:

Controller schijnt heel prettig te zijn: http://www.lazygamer.net/...box-one-is-getting-right/
Spellen worden regiogebonden (had de Xbox en Xbox 360 ook): http://www.eurogamer.nl/a...e-krijgt-regional-lockout

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 19:50
Was iemand dit al opgevallen? Ik kon het met de zoekfunctie in ieder geval niet vinden:
http://www.saturn.de/mcs/...t_lid=128&et_sub=xbox-one

Al te pre-orderen voor 599,- euro's (incl. Kinect uiteraard). "Erscheint am 31.12.13".

Afbeeldingslocatie: http://pics.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-777585364/cms_original_png

[ Voor 18% gewijzigd door iWishmaster op 27-05-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
1 vraag hoe zit dat met die regional lock ... Ik bedoel nu lees ik ineens van de game speelt alleen in het land waarin de console is gekocht. Betekent dit bv ook mijn console is in België gekocht ik kom in NL dat ik geen games kan kopen daar, omdat ze niet gaan afspelen? Datum is wss een placeholder kan me niet voorstellen dat hij oudjaarsdag uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan tb op 27-05-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:08:
1 vraag hoe zit dat met die regional lock ... Ik bedoel nu lees ik ineens van de game speelt alleen in het land waarin de console is gekocht. Betekent dit bv ook mijn console is in België gekocht ik kom in NL dat ik geen games kan kopen daar, omdat ze niet gaan afspelen?
Ik denk dat het iets breder zal zijn. Zeer waarschijnlijk kunnen de meeste Europese landen games van elkaar spelen, en zullen alleen de games uit bijvoorbeeld de VS en Japan niet gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
ALS dat zo is dan zou het natuurlijk kunnen dat ze op die manier mensen willen aansporen om de spellen digitaal te kopen.

Maar dan mogen ze de prijzen wel wat sneller naar beneden laten gaan.. (digitaal)

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Alleen dan nekken ze wel de markt hier van online verkopen (amazon, GMG, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
iWishmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:06:
Was iemand dit al opgevallen? Ik kon het met de zoekfunctie in ieder geval niet vinden:

Al te pre-orderen voor 599,- euro's (incl. Kinect uiteraard). "Erscheint am 31.12.13".

[afbeelding]
Dat is ook maar gewoon om er een prijs en een datum aan te hangen. Ga er maar vanuit dat het ding in begin/half december te koop is. MS (en Sony) willen echt de kerstverkopen niet missen :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:08:
1 vraag hoe zit dat met die regional lock ... Ik bedoel nu lees ik ineens van de game speelt alleen in het land waarin de console is gekocht. Betekent dit bv ook mijn console is in België gekocht ik kom in NL dat ik geen games kan kopen daar, omdat ze niet gaan afspelen? Datum is wss een placeholder kan me niet voorstellen dat hij oudjaarsdag uitkomt.
Volgens mij zijn dit gewoon de regio's die we eerder ook al hadden. Amerika zit apart, EU zit apart en Azië zit apart (al zaten die ook soms weer bij elkaar). België en Nederland lijkt me prima uit te wisselen (anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker met het drukken van de schijfjes). Maar je moet dus even opletten als je hem bij zo'n el cheapo zaak uit Singapore gaat kopen, dan kan het zijn dat het niet werkt.

Ik ga er niet vanuit dat de PS4 helemaal geen regiolock gaat krijgen, maar ook daar moeten we nog zien wat voor beveiliging ze hebben.
BM schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:53:
[...]

Dat is ook maar gewoon om er een prijs en een datum aan te hangen. Ga er maar vanuit dat het ding in begin/half december te koop is. MS (en Sony) willen echt de kerstverkopen niet missen :P
Meestal November ivm Thanksgiving en Black Friday ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 27-05-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
iWishmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:06:

[afbeelding]
Bol.com heeft dezelfde prijs & releasedatum en vermeldt dat dit fictieve gegevens zijn.

Edit:

nieuwe geruchten/features:

The Xbox One can now talk back and will feature remote play
http://tech2.in.com/news/...eature-remote-play/874430

[ Voor 29% gewijzigd door MarkH NL op 27-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Laatst online: 28-06 19:50
Ik neem aan dat deze xBox ook gewoon films/muziek etc. op een network share (NAS) af kan spelen? 500GB is te weinig voor films en een USB schijf eraan hangen lijkt me onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 03:07
iWishmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:07:
Ik neem aan dat deze xBox ook gewoon films/muziek etc. op een network share (NAS) af kan spelen? 500GB is te weinig voor films en een USB schijf eraan hangen lijkt me onpraktisch.
Zou leuk zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Wel meer kans dan bij Sony verwacht ik overigens, daar zij het niet zo hebben op mensen welke niet braaf Blu-Ray's kopen.

En ALS het al zou kunnen, dan ga ik er niet vanuit dat hij BD mappen, BR ISO en/of MKV comtainers zal lezen maar bv enkel AVI of iets dergelijks.

Daarbij geloof ik niet dat de XBox One of PS4 net zo stil zal zijn dan mijn Popcorn Hour.

Maar mocht het wel kunnen is dat natuurlijk mooi, maar ik denk het niet ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
GTA V voor de X1 is verschenen bij een retailer.. zou ie dan toch komen?

http://www.explosion.com/...ed-on-danish-retail-site/

[ Voor 40% gewijzigd door MarkH NL op 27-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

MarkH NL schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:45:

Lijkt mij een logische zet van Rockstar. Wellicht dat die versie tegelijk uitkomt met een PS4 en zelfs PC versie?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Thalaron schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:43:
[...]

Zou leuk zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Wel meer kans dan bij Sony verwacht ik overigens, daar zij het niet zo hebben op mensen welke niet braaf Blu-Ray's kopen.

En ALS het al zou kunnen, dan ga ik er niet vanuit dat hij BD mappen, BR ISO en/of MKV comtainers zal lezen maar bv enkel AVI of iets dergelijks.

Daarbij geloof ik niet dat de XBox One of PS4 net zo stil zal zijn dan mijn Popcorn Hour.

Maar mocht het wel kunnen is dat natuurlijk mooi, maar ik denk het niet ;)
Het lijkt mij juist wel dat de XBox One dit kan. Vooral als ze HET enige entertainment systeem willen zijn wat je nodig hebt. Ik verwacht dan ook dat ze DLNA streaming zullen ondersteunen en waarschijnlijk ook vanuit Windows Media Player. Dit kon naar mijn weten ook op de 360, alleen zelf nooit gebruikt.
Verder zullen ze inderdaad niet al teveel codecs en containers ondersteunen, maar je weet het nooit.. Misschien hebben ze geleerd :o

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het zou me niet verbazen als Microsoft heel hard gevochten heeft om die als next-gen exclusive te krijgen.
Dan mag de release van de XO wel niet te lang na de release van GTA5 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Voor elke X1, is er 3x CPU / HDD beschikbaar in de cloud?

"We're provisioning for developers for every physical Xbox One we build, we're provisioning the CPU and storage equivalent of three Xbox Ones on the cloud," claimed Henshaw.

http://www.digitalspy.co....rage-of-core-console.html

offtopic:
Wij zijn bezig met een nieuwe TS update, gaat nog even duren maar is onderweg!

[ Voor 11% gewijzigd door MarkH NL op 27-05-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 03:07
Ik zou het mooi vinden als MS na alle commotie online zou aankondigen dat ze er gewoon nog ff 4GB GDDR5 RAM bij zit, maar vergeten waren om dit te melden :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Thalaron schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:57:
Ik zou het mooi vinden als MS na alle commotie online zou aankondigen dat ze er gewoon nog ff 4GB GDDR5 RAM bij zit, maar vergeten waren om dit te melden :D
Ik denk ook dat ze nog wel een aantal verrassingen hebben.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Ging er eigenlijk klakkeloos al van uit dat ie ook voor de next gen zou zijn....Wou hem helemaal niet kopen voor mijn huidige 360. Moet vooralsnog deze niet direct na de launch hebben. Kon wel wachten tot de een next gen had gekocht.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 15 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.