PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Enigszins out of context maar ik vond hem grappigVinand schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:52:
[...]
Hoe subjectief wil je zijn.. Wat beter is is heel persoonlijk.
[...]
Hoe kan Halo grafisch nou beter zijn dan uncharted die op grafische vlak behoorlijk stappen vooruit loopt ten opzichte van Halo.
--
Edit: Ik snap hem
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-05-2013 16:00 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:55:
[...]
Enigszins out of context maar ik vond hem grappig
Ik had het inderdaad misschien anders moeten bewoorden, maar ik hoop dat je mijn punt snapt hahaha
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Welja joh. Als je het zelf maar gelooft.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]
1 game opnoemen? Halo is al beter en mooier dan Uncharted. Gears of War kan ik ook al beter noemen.
Laat hem z'n mening geven.
Ontopic: wat vinden jullie van de nieuwe boxart?
http://www.gametrailers.c...xbox-one-box-art-revealed
Xbox Live: MarkH
Mss wel kleiner de Ps3 doosjes zijn ook kleiner dan van de xbox360 wat ik ervan zie lijken ze meer vierkant te zijn.uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:07:
Hoop in ieder geval dat ze even groot zijn als de 360 doosjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 16:10 ]
De kwaliteit van games zou zoveel beter zijn, ontwikkelaars moeten dan slechts voor één platform optimaliseren.
Wat ook grappig zou zijn is dat je nog steeds fanboys zou hebben die claimen dat console X betere graphics heeft
Android developer & dürüm-liefhebber
En dat vind ik geen mooi formaat, dus vandaar dat ik hoop dat ze even groot zijn als die van de 360Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Mss wel kleiner de Ps3 doosjes zijn ook kleiner dan van de xbox360
Maar als ik het zo zie, zijn we wellicht wel wat kleiner ja..
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-05-2013 16:11 ]
Couldn't care less.... Koop het om het spel, niet om de doos. Dan koop ik wel de limited editions.MarkH NL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:06:
[...]
offtopic:
Laat hem z'n mening geven.
Ontopic: wat vinden jullie van de nieuwe boxart?
http://www.gametrailers.c...xbox-one-box-art-revealed

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat formaat zullen ze wel hebben, gewoon blu-ray doosje.135 mm x 171.5 mm x 13 mm dus.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Mss wel kleiner de Ps3 doosjes zijn ook kleiner dan van de xbox360 wat ik ervan zie lijken ze meer vierkant te zijn.
Ze zijn kleiner dan die van de X360, kan alleen niet meer vinden waar ik dat heb gezien.uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:10:
[...]
En dat vind ik geen mooi formaat, dus vandaar dat ik hoop dat ze even groot zijn als die van de 360
Maar als ik het zo zie, zijn we wellicht wel wat kleiner ja..
Xbox Live: MarkH
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verder:
- 2e hands boeit me niets, ik verkoop toch bijna geen spellen
- Kinect aan/uit zal me een zorg zijn, Ik ben er van overtuigd dat het wel mee zal vallen en vind het feit dat ik hem aan kan zetten als ik nog op de WC zit te schijten eigenlijk wel een voordeel
- Wel of niet Smart TV kan me gestolen worden
- Langzamere performance, het zal wel: feit blijft dat ie nog steeds erg snel zal zijn
- Online verbinding nodig, ik heb nooit problemen met internet dus het boeit me niets
- Geen HD kunnen verwisselen: ik gooi er wel een 3tb schijf aan als het zover is
- Geen backwards compatibility: ik heb mn 360 nog indien dat nodig is maar ik denk hem in 2014 al niet meer nodig te hebben, dus boeie
Dus ja: ik ben nog enthousiast. Dat anderen meer problemen hebben met deze punten moeten ze zelf weten, mij zal het een zorg zijn of kinect me op kan nemen. Ik kan niet zingen, ik zie er niet uit, ik heb geen spullen van waarde en zie de voordelen van stemherkenning wel weer zitten. Ik heb geen aluhoedje op mijn hoofd vastgenageld dus ben wat dat betreft ook een stuk lakser in dat opzicht.
Als ik straks mijn PC ook nog via mijn telefoon kan benaderen om alvast de xbox vanuit de auto te bedienen, dan lijkt me dat ook wel relaxed. Dat ie alvast de game heeft opgestart zodat ik meteen kan beginnen
Games die ik in ieder geval wil aanschaffen zijn Forza 5, AC4, Watchdogs en BF4. Verder maakt het me niet eens uit wat er nog bij gaat komen, maar grote kans dat ik met 6 of 7 games de winkel uit ga (vooropgesteld dat ze op dezelfde dag in de winkel liggen). En wat er verder nu nog voor geruchten komen over hoe gehandicapt de X1 wel niet is of hoe belachelijk MS wel niet is met bepaalde keuzes; het zal me wel. Grote kans dat ik er zelf toch weinig last van ga hebben of het interesseert me al niet.
Jij vind dat het OS er beter uit zag, niet iedereen vind dat zo, persoonlijk had ik geen issue met hoe het er op de PS3 uit zag, maar ik vond het op de xbox 360 ook goed te doen.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:23:
[...]
Krachtiger... Alleen de mensen die geilen op specs vinden de PS4 een voordeel daarin. Kan mij de specs schelen. De PS3 was ook krachtiger dan de Xbox 360 en nog steeds zag het er allemaal hetzelfde uit. En werkte de XBox OS vel beter dan de OS op de PS3. Dat van de 2e handse games vind ik ook een kl*te zet van Microsoft en snap ik niet, maar 2e hands games ga ik toch niet meer spelen.
Dat de PS3 kwalitatief/grafisch kwa games nagenoeg gelijk liep( al zijn er uitzonderingen) kwam deels in mijn ogen gewoon door de blunder van Sony dat ze het te moeilijk hadden gemaakt voor de devs om fatsoenlijk games te ontwikkelen/programmeren.
Cell was niet makkelijk en er waren veel dev's die aan gaven dat ze alles behalve alles uit de console konden persen, ik denk dat dit voor een deel wel verklaart waarom in veel games de kwaliteit nagenoeg gelijkwaardig is gebleven aangezien er op papier wel verschillen waren.Anderzijds was de xbox 360 gewoon een console die ook goede punten had dus ik wil echt niet alles op bovenstaande schuiven!.
Het lijkt mij dat Sony deze fout niet nogmaals zal gaan maken en met wat we nu weten denk ik gewoon ook dat er een verschil zal gaan zijn in de games maar de vraag is hoe groot zal dit zijn?
Het kan ook zo maar zijn dat de eerste jaren we helemaal geen verschil zien, want de devs moeten de consoles natuurlijk ook leren kennen en dat heeft jaren tijd nodig om er uiteindelijk alles uit te persen, dit gebeurd nooit aan het begin van een nieuwe console.
Zelf als ik op mijn console(PS3) speelde kocht ik regelmatig 2e hands games omdat ik graag geld bespaar en via bv tweakers graag zaken doe.
Ik dacht er deze keer aan van ja ik ga de Xbox eens een keer proberen maar als ze dit door zetten dan is het wel echt een vervelende move van ze en ik begrijp hem ook niet helemaal, en ik zeg niet direct van mensen kopen hier door geen nieuwe xbox of ik ga hem niet kopen, maar het is wel iets wat mensen aan het twijfelen zou kunnen brengen.
Waar ik wat mee in mijn maag blijf zitten is kinect, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de praktijk, zelf zit ik aan 1 kant er niet op te wachten dat ik ga wapperen met mijn handen of controller en meer van dat soort ongein, ik ben niet zo'n soort gamer en ik wil een console puur om te gamen, alle multimedia etc zijn voor mij echt randzaken, ik vind dat MS wel erg de nadruk legt op dit soort zaken en wat minder op het gaming gedeelte en dat schrikt me wel wat af op het eerste oog maar op de E3 zal dat wie weet helemaal veranderen.
Ben benieuwd in welke mate kinect in de games op deze console een belangrijke rol zal gaan vertolken of dat dit nagenoeg minimaal zal gaan zijn, als het dit laatste is dan heb ik geen enkel bezwaar.
Het voice gebeuren, mij lijkt dat wel erg vet, alleen de vraag is hoe dit in de praktijk hier gaat werken, dat het in de presentatie van MS goed werkte zegt natuurlijk nog weinig over hoe het bij ons zal gaan werken in de huiskamer.
De harde schijf, tja ik heb geen idee hoe dit zal gaan uitpakken dus kan er weinig zinnigs over zeggen, het hangt er allemaal vanaf hoe groot de games echt gaan zijn, ik speel doorgaans toch geen 10 games tegelijk.
Dan het online gebeuren, stel ik wil met vrienden gamen op vakantie in een park waar we geen internet hebben, wat dan? dat is voor mij de grote vraag, hier kan je natuurlijk enorm veel varianten op verzinnen, voor thuis zie ik het als UPC niet loopt te f**** niet als groot probleem!.
Ben echt benieuwd wat MS nog gaat laten zien op de E3 want ik wil wat meer exclusives gaan zien, en ze zullen daar ook wat meer duidelijkheid geven omtrent het online gebeuren en andere zaken waar we toch wel vragen over hebben, en ik denk pas na de E3 dat veel mensen een keuze gaan maken, al word er nu overal gepolled maar ik neem die polls echt niet serieus.
vrienden van me gaan denk ik voor de xbox dus ook dat zou een reden zijn voor mij om hem ook te halen ook al zou ik wellicht na de E3 een beter gevoel bij de PS4 hebben, we shall see
[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 24-05-2013 17:17 ]
Liefhebber van Tweakers
Verder heb je bij games als Forza gezien dat het ook minimaal toegevoegd kan worden. Beweeg je hoofd een beetje en je kijkt rond in de auto of rond de auto. Hoef je je vingers niet van de belangrijke knoppen te halen waardoor je een mogelijke bocht mist of verkeerd schakelt.
Ook het herkennen van personen om meteen de goede savegame te laden lijkt me erg handig.
hij lijkt inderdaad kleiner te zijn dan de 360. Het is alles behalve wetenschappelijk voor de duidelijkheid, maar geeft in ieder geval wel een beeld:

Precies dit, wat je nu allemaal opnoemt maakt dat ik 'm ook juist WEL ga kopen!Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:59:
Zoals ik ook al in het crossplatform topic had gemeld, ik ben enthousiast ja. Ik ben enthousiast omdat ik weet dat ik dadelijk wat toffe games erop kan spelen en omdat mijn vriendenkring zich ook voornamelijk op de Xbox bevindt.
Verder:Waar ik wel waarde aan hecht is of mijn favoriete games erop komen, of ik wat mensen ken die het platform gaan gebruiken, dat de online-zaken goed geregeld zijn, dedicated servers vind ik alleen maar beter en de integratie met mijn Microsoft producten vind ik erg fijn.
- Kinect aan/uit zal me een zorg zijn, Ik ben er van overtuigd dat het wel mee zal vallen en vind het feit dat ik hem aan kan zetten als ik nog op de WC zit te schijten eigenlijk wel een voordeel
- Langzamere performance, het zal wel: feit blijft dat ie nog steeds erg snel zal zijn
- Online verbinding nodig, ik heb nooit problemen met internet dus het boeit me niets
- Geen HD kunnen verwisselen: ik gooi er wel een 3tb schijf aan als het zover is
- Geen backwards compatibility: ik heb mn 360 nog indien dat nodig is maar ik denk hem in 2014 al niet meer nodig te hebben, dus boeie
Dus ja: ik ben nog enthousiast. Dat anderen meer problemen hebben met deze punten moeten ze zelf weten, mij zal het een zorg zijn of kinect me op kan nemen. Ik kan niet zingen, ik zie er niet uit, ik heb geen spullen van waarde en zie de voordelen van stemherkenning wel weer zitten. Ik heb geen aluhoedje op mijn hoofd vastgenageld dus ben wat dat betreft ook een stuk lakser in dat opzicht.
Als ik straks mijn PC ook nog via mijn telefoon kan benaderen om alvast de xbox vanuit de auto te bedienen, dan lijkt me dat ook wel relaxed. Dat ie alvast de game heeft opgestart zodat ik meteen kan beginnen
Games die ik in ieder geval wil aanschaffen zijn Forza 5, AC4, Watchdogs en BF4. Verder maakt het me niet eens uit wat er nog bij gaat komen, maar grote kans dat ik met 6 of 7 games de winkel uit ga (vooropgesteld dat ze op dezelfde dag in de winkel liggen). En wat er verder nu nog voor geruchten komen over hoe gehandicapt de X1 wel niet is of hoe belachelijk MS wel niet is met bepaalde keuzes; het zal me wel. Grote kans dat ik er zelf toch weinig last van ga hebben of het interesseert me al niet.
Vette box krijgt de Xbox One trouwens!
Gewoon blu-ray disc formaatProfoundValue schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:09:
[...]
Precies dit, wat je nu allemaal opnoemt maakt dat ik 'm ook juist WEL ga kopen!
Vette box krijgt de Xbox One trouwens!

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Het gaat mij niet om de grootte, moge dat duidelijk zijn. Ik doelde op de lay-out, vind 'm clean & simple maar toch wel leuk.
Verwijderd
Ligt aan de ontwikkelaars ,Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:55:
Als ze Kinect maar niet geforceerd gaan gebruiken omdat het er nu eenmaal bij zit. Is het niet zinvol om het toe te passen in een game? Weglaten! Of geef anders de optie om het wel of niet te gebruiken.
Xbox One live TV & spraakbesturing niet voor Benelux
Nieuws | 23 mei 2013 - 2 van de aangekondigde features voor de Xbox One, live TV kijken en spraakbesturing, zullen niet vanaf de launch beschikbaar zijn in Nederland en België. Dit blijkt uit het persbericht dat Microsoft uitstuurde na de launch van de Xbox One.
Live TV
Alhoewel het persbericht live TV noemt als één van de onderdelen van de Xbox One wordt in een voetnoot duidelijk gemaakt dat dit in eerste instantie alleen in de VS verkrijgbaar is. Voor live TV is bovendien een aparte adapter nodig die los gekocht moet worden. Of en wanneer live TV kijken via de Xbox One in Nederland en België wordt geïntroduceerd is nog niet bekend.
Spraakbesturing
Ook de mogelijkheid om de console via Kinect met je stem te besturen zal niet gelijk ondersteunt worden in Nederland en België. Uit de informatie van Microsoft komt naar voren dat de spraakbesturing alleen voor 'ondersteunde talen' werkt en Nederlands is momenteel nog geen ondersteunde taal. Het is niet duidelijk of hier verandering in komt en zo ja, wanneer spraakbesturing beschikbaar wordt voor Nederland en België.
Bron : Xboxonly,
Duurt al 3 jaar die spraakbesturing maar ze zijn gewoon te lui om een update te maken hiervoor.

Tuurlijk, ze zijn gewoon te lui...Rockvee2 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:25:
maar ze zijn gewoon te lui om een update te maken hiervoor.

We hebben dus naar het Xbox event gekeken waar het voor 45 minuten over tv ging.Rockvee2 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:25:
[...]
Ligt aan de ontwikkelaars ,
Xbox One live TV & spraakbesturing niet voor Benelux
Nieuws | 23 mei 2013 - 2 van de aangekondigde features voor de Xbox One, live TV kijken en spraakbesturing, zullen niet vanaf de launch beschikbaar zijn in Nederland en België. Dit blijkt uit het persbericht dat Microsoft uitstuurde na de launch van de Xbox One.
Live TV
Alhoewel het persbericht live TV noemt als één van de onderdelen van de Xbox One wordt in een voetnoot duidelijk gemaakt dat dit in eerste instantie alleen in de VS verkrijgbaar is. Voor live TV is bovendien een aparte adapter nodig die los gekocht moet worden. Of en wanneer live TV kijken via de Xbox One in Nederland en België wordt geïntroduceerd is nog niet bekend.
Spraakbesturing
Ook de mogelijkheid om de console via Kinect met je stem te besturen zal niet gelijk ondersteunt worden in Nederland en België. Uit de informatie van Microsoft komt naar voren dat de spraakbesturing alleen voor 'ondersteunde talen' werkt en Nederlands is momenteel nog geen ondersteunde taal. Het is niet duidelijk of hier verandering in komt en zo ja, wanneer spraakbesturing beschikbaar wordt voor Nederland en België.
Bron : Xboxonly,
Duurt al 3 jaar die spraakbesturing maar ze zijn gewoon te lui om een update te maken hiervoor.
Om er vervolgens niet bij te vertellen dat je daar een aparte adapter voor nodig bent

edit: Het is puur kijker bedrog
Echt belachelijk hoe misleidend de pers conferentie dus eigenlijk was dat ze dit niet verteld hadden.
[ Voor 20% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 18:53 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Waarschijnlijk wel... Ik kan namelijk geen andere adapter voorstellen, welke je tussen je decoder en een HDMI-ingang zou moeten zetten.BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:02:
Bedoelen ze met die losse 'adapter' niet gewoon een decoder zoals praktisch iedereen die al heeft voor upc of ziggo? Aangezien er een hdmi-in en hdmi-out op zitten zou het logisch zijn het op die manier te doen imho.
In augustus 2010 ben ik uitgenodigd om stemmen in te spreken voor Kinect Voice control maar ze hebben nog steeds geen update gebracht... alweer haast 3 jaar....
Denk het niet ze hebben al aangekondigd dat je je settopbox ook nodig hebtBM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:02:
Bedoelen ze met die losse 'adapter' niet gewoon een decoder zoals praktisch iedereen die al heeft voor upc of ziggo? Aangezien er een hdmi-in en hdmi-out op zitten zou het logisch zijn het op die manier te doen imho.
Edit; zal wel een capture card of zoiets zijn.(wat nu gebruikt word om gameplay te recorden)
Ga er niet vanuit dat microsoft ook settopboxen gaat verkopen.
[ Voor 16% gewijzigd door beuker19 op 24-05-2013 19:12 ]
Dan kan dat toch prima dat 'extra' ding zijn waar op gedoeld word? Ik zou namelijk totaal niet kunnen bedenken wat voor andere adapter er tussen zou moeten.beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:08:
[...]
Denk het niet ze hebben al aangekondigd dat je je settopbox ook nodig hebt
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat is daar misleidend aan? Ze hebben toch nog helemaal geen prijzen genoemd, dus ook niet hoeveel de X1 met- of zonder extra doosje kost?Vinand schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:47:
Voor live TV is bovendien een aparte adapter nodig die los gekocht moet worden.
Echt belachelijk hoe misleidend de pers conferentie dus eigenlijk was dat ze dit niet verteld hadden.
Misleiding zou het pas zijn als ze gezegd hadden dat je deze functionaliteit voor xxx geld kunt kopen, en dan achteraf met een meerprijs komen. Maar dat hebben ze niet gedaan.
Grappig genoeg zijn de punten die je noemt niet de dingen die me storen aan dit apparaat.Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:59:
Zoals ik ook al in het crossplatform topic had gemeld, ik ben enthousiast ja. Ik ben enthousiast omdat ik weet dat ik dadelijk wat toffe games erop kan spelen en omdat mijn vriendenkring zich ook voornamelijk op de Xbox bevindt.
Verder:Waar ik wel waarde aan hecht is of mijn favoriete games erop komen, of ik wat mensen ken die het platform gaan gebruiken, dat de online-zaken goed geregeld zijn, dedicated servers vind ik alleen maar beter en de integratie met mijn Microsoft producten vind ik erg fijn.
- Het moet de "One" zijn waarmee je je alles kan doen, ondertussen moet je dus voor TV nog steeds een decoder aansluiten. Een extra harde schijf want deze is na 20-40 games al vol. Voor mijn huidige 360 heb ik zo'n 35 games, tuurlijk staan die niet allemaal op m'n harde schijf van 120gb, misschien 5-6 spelletjes. Maar bij de Xbox One moet ik een spel installeren om het uberhaupt te kunnen spelen. Ik kan vrienden dus niet even snel een spelletje laten zien op de Xbox One als het niet al op m'n schijf staat, kon bij de 360 nog wel. Aangezien ik de schijf niet kan vervangen kan ik dit alleen compenseren door er nog 1 aan te hangen, nog meer zooi in m'n tv meubel.
- Je moet er dus ondanks nog allemaal dingen op aansluiten zodat je ze kan besturen via je Xbox One met Kinect (geen idee of ik dit compleet goed heb begrepen, maar dat leek mij wat ze er mee willen toch?) Ik heb niks tegen Kinect, maar voor dingen buiten games denk ik:sinds wanneer is een afstandbediening (desnoods een universele als je er maar 1 wil gebruiken) niet goed genoeg meer om al je apparatuur te bedienen? Ik zie het nut niet van de verbale commando's.
- En wat ik nog het belangrijkst vind en dat borduurt eigenlijk door op punt 1, dit is geen spelcomputer meer. Een spelcomputer is plug and play. Verplicht installeren is al geen plug and play meer. Als je de game kon spelen terwijl die installeert was het al veel beter, maar daar heb ik geen woord over gehoord. Een spelletje kan je meenemen naar vrienden en daar spelen. Bij de Xbox One moet je hem eerst bij je vrienden installeren en dan maar hopen dat je niet een fee moet lappen (echt ik hoop dat dit een gerucht is) of moet je inloggen met jou account (gewoon omslachtig en dus geen plug and play) zodat het spel gespeeld kan worden op hun console. Dit is niet waarvoor ik overweeg een spelcomputer te kopen, dan speel ik wel een game op m'n PC via Steam, zelfs dat systeem is beter dan wat ik dusver zie voor de Xbox One.
Volgens dit artikel zou je kunnen beginnen met gamen tijdens de installatie.AppieNL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:26:
[...]
Grappig genoeg zijn de punten die je noemt niet de dingen die me storen aan dit apparaat.
[list]
• Het moet de "One" zijn waarmee je je alles kan doen, ondertussen moet je dus voor TV nog steeds een decoder aansluiten. Een extra harde schijf want deze is na 20-40 games al vol. Voor mijn huidige 360 heb ik zo'n 35 games, tuurlijk staan die niet allemaal op m'n harde schijf van 120gb, misschien 5-6 spelletjes. Maar bij de Xbox One moet ik een spel installeren om het uberhaupt te kunnen spelen. Ik kan vrienden dus niet even snel een spelletje laten zien op de Xbox One als het niet al op m'n schijf staat, kon bij de 360 nog wel. Aangezien ik de schijf niet kan vervangen kan ik dit alleen compenseren door er nog 1 aan te hangen, nog meer zooi in m'n tv meubel.
Rest van de punten kan ik niks over zeggen
Xbox
Dat is een aanname van je. Ik denk namelijk dat je prima de disk in de X1 kunt steken, en meteen kunt beginnen met spelen terwijl het geinstalleerd wordt. En waarschijnlijk zal hij zelf ook vragen wat je wilt wissen (of de-installeren) als je schijf al te vol is.AppieNL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:26:
[...]
Grappig genoeg zijn de punten die je noemt niet de dingen die me storen aan dit apparaat.
• Het moet de "One" zijn waarmee je je alles kan doen, ondertussen moet je dus voor TV nog steeds een decoder aansluiten. Een extra harde schijf want deze is na 20-40 games al vol. Voor mijn huidige 360 heb ik zo'n 35 games, tuurlijk staan die niet allemaal op m'n harde schijf van 120gb, misschien 5-6 spelletjes. Maar bij de Xbox One moet ik een spel installeren om het uberhaupt te kunnen spelen. Ik kan vrienden dus niet even snel een spelletje laten zien op de Xbox One als het niet al op m'n schijf staat, kon bij de 360 nog wel. Aangezien ik de schijf niet kan vervangen kan ik dit alleen compenseren door er nog 1 aan te hangen, nog meer zooi in m'n tv meubel.
Let wel: Ik zeg niet dat het zo zal zijn, ik zeg alleen dat je niet zomaar mag aannemen dat het op jouw manier zal gaan.
Wederom, je maakt je nogal druk om zaken die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn: MS heeft alleen gezegd dat de Kinect het niet doet als ie niet aan een X1 is aangesloten (nogal logisch), maar de X1 zal het waarschijnlijk best doen zonder Kinect.• Je moet er dus ondanks nog allemaal dingen op aansluiten zodat je ze kan besturen via je Xbox One met Kinect (geen idee of ik dit compleet goed heb begrepen, maar dat leek mij wat ze er mee willen toch?) Ik heb niks tegen Kinect, maar voor dingen buiten games denk ik:sinds wanneer is een afstandbediening (desnoods een universele als je er maar 1 wil gebruiken) niet goed genoeg meer om al je apparatuur te bedienen? Ik zie het nut niet van de verbale commando's.
En bij de huidige X360 met Kinect kun je ook nog steeds prima met de controller navigeren. Ik zou niet weten waarom Microsoft dat ineens onmogelijk zou maken. Dan zou je de X1 meteen nooit meer in luide (geen commando meer te herkennen) of stille (kids liggen al op bed, dus gaan we hardop "praten" met de Kinect) omgevingen kunnen gebruiken.
Het is ook niet ontkend, en een van de nieuwigheden aan de X1 is juist dat hij meerdere dingen tegelijk kan. Dus opnieuw: Waarom maak je je druk om zaken die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn, en terwijl je het apparaat (of het alternatief) ook nog helemaal niet kunt kopen?• En wat ik nog het belangrijkst vind en dat borduurt eigenlijk door op punt 1, dit is geen spelcomputer meer. Een spelcomputer is plug and play. Verplicht installeren is al geen plug and play meer. Als je de game kon spelen terwijl die installeert was het al veel beter, maar daar heb ik geen woord over gehoord.
En hoe zit dat bij de PS4? Kun je daar wel gewoon je game op je eigen PS4 installeren, en dan opnieuw bij je vrienden zonder jezelf te moeten identificeren (in te loggen)?Een spelletje kan je meenemen naar vrienden en daar spelen. Bij de Xbox One moet je hem eerst bij je vrienden installeren en dan maar hopen dat je niet een fee moet lappen (echt ik hoop dat dit een gerucht is) of moet je inloggen met jou account (gewoon omslachtig en dus geen plug and play) zodat het spel gespeeld kan worden op hun console. Dit is niet waarvoor ik overweeg een spelcomputer te kopen, dan speel ik wel een game op m'n PC via Steam, zelfs dat systeem is beter dan wat ik dusver zie voor de Xbox One.

Dat is dusdanig logisch dat ik me niet kan voorstellen dat MS dat nog eens wil benadrukken, dat is net zoiets als zeggen dat een auto het niet doet als je d'r geen brandstof in stopt. Ga d'r dus maar van uit dat Kinect wel altijd connected moet zijn.EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:45:
[...]
Wederom, je maakt je nogal druk om zaken die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn: MS heeft alleen gezegd dat de Kinect het niet doet als ie niet aan een X1 is aangesloten (nogal logisch), maar de X1 zal het waarschijnlijk best doen zonder Kinect.
Onbekend, maar het zou me niet verbazen dat Sony nu heel hard roept dat ze dat niet doen en het over een paar jaar toch invoert. Met de PS3 wilden ze ook zo 'open' zijn met de install mogelijkheid voor Linux. Maar toen het ff niet uitkwam was die feature zo weg. Volgens mij is Sony niet te beroerd om zoiets nog eens te doen. Maar dat is een onderbuikgevoel van mijn kant, dat is verder niet op feiten of geruchten gebasseerd.En hoe zit dat bij de PS4? Kun je daar wel gewoon je game op je eigen PS4 installeren, en dan opnieuw bij je vrienden zonder jezelf te moeten identificeren (in te loggen)?
Xbox
De Kinect MOET!!!!!!! aangesloten zijn om de X1 te gebruiken is bevestigt door MSEgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:45:
[...]
Wederom, je maakt je nogal druk om zaken die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn: MS heeft alleen gezegd dat de Kinect het niet doet als ie niet aan een X1 is aangesloten (nogal logisch), maar de X1 zal het waarschijnlijk best doen zonder Kinect.
En bij de huidige X360 met Kinect kun je ook nog steeds prima met de controller navigeren. Ik zou niet weten waarom Microsoft dat ineens onmogelijk zou maken. Dan zou je de X1 meteen nooit meer in luide (geen commando meer te herkennen) of stille (kids liggen al op bed, dus gaan we hardop "praten" met de Kinect) omgevingen kunnen gebruiken.
Dat kan ook prima met een hoofdletter S
[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 24-05-2013 21:59 ]
Bron?beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:03:
[...]
De Kinect MOET!!!!!!! aangesloten zijn om de X1 te gebruiken is bevestigt door M$
De enige bronnen die ik ken zeggen dat de Kinect aangesloten moet zijn, om te kunnen werken.
LinkEgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:08:
[...]
Bron?
De enige bronnen die ik ken zeggen dat de Kinect aangesloten moet zijn, om te kunnen werken.
En wat staat daar dat Microsoft gezegd heeft?
Letterlijk: Kinect heeft het nodig om verbinden te zijn met Xbox One, onder alle omstandigheden, ja."Kinect does require to be connected to Xbox One in all cases, yes," he said.
Kinect heft dat dus nodig om te werken, nergens zegt hij dat de Xbox het nodig heeft om te werken.
Kortom, de Kinect werkt niet draadloos, meer niet.
Tja, je zou het technisch gezien op twee manieren kunnen lezen. Erg duidelijke taal heeft Microsoft niet over allerlei functies.EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:27:
[...]
[...]
Letterlijk: Kinect heeft het nodig om verbinden te zijn met Xbox One, onder alle omstandigheden, ja.
Kinect heft dat dus nodig om te werken, nergens zegt hij dat de Xbox het nodig heeft om te werken.
Wat ik lees is dat de Kinect ten allen tijde verbonden moet zijn met de Xbox One, oftewel de Xbox One zal niet werken zonder dat daar een Kinect aan verbonden is.EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:27:
[...]
[...]
Letterlijk: Kinect heeft het nodig om verbinden te zijn met Xbox One, onder alle omstandigheden, ja.
-
Edit:
"Wired: Does the device function if the Kinect is not attached?
Harrison: Kinect and Xbox One are one and the same. They are two parts of the equation. Obviously the Kinect sensor is used for Skype, for communication, for voice recognition, gesture and motion sensing and the rest."
http://www.wired.com/game...il-harrison-xbox-one/all/
Het lijkt mij vrij duidelijk in deze bewoording, dat Kinect verplicht verbonden moet zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door nioz op 24-05-2013 20:35 ]
Ik lees nog steeds dat ze de Kinect zoveel mogelijk willen pushen (vandaar ook dat de Xbox niet zonder te koop zal zijn), en dat developers (van apps en games) er vanuit mogen gaan dat de Kinect aangesloten zal zijn.
En ik lees dus nog steeds nergens dat de Xbox One zelf niet zal werken zonder Kinect.
Maar we zullen het pas eens worden als er meer duidelijk is, dus voor nu is het misschien maar beter om geen absolute uitspraken te doen (in hoofdletters en uitroeptekens), maar het er op te houden dat het alleen nog maar vermoedens en geruchten zijn. Aan beide kanten.
"Wired: So as an example, if your dog comes in and somehow it knocks the Kinect down and breaks it, would you still be able to use the box if there was a particular game which did not use the functions embedded into the Kinect?
Harrison: In that situation, I have no idea. [consults with assistant] What kind of dog is it?
Wired: The dog from the Call of Duty video you showed today. That one.
Harrison: (laughs)"
Maar je hebt gelijk, het is nergens 100% bevestigd, maar dat maakt het wel een beetje verdacht vind ik
De XBone is trouwens "most wished for" product in de videogames sectie van amazon
http://news.punchjump.com...-for-product-at-retailer/
http://www.amazon.com/gp/...t_mw&tag=httpwwwpuncco-20
Consumenten reactie is dus positief.
Edit: dat was blijkbaar bij de Vita ook zo, zegt dus niet zoveel.
http://news.punchjump.com...ed-for-product-at-amazon/
[ Voor 25% gewijzigd door nioz op 24-05-2013 21:13 ]
Nogmaals: dit is koffiedik kijken, zoals het (helaas) voor ons allemaal is...
Owners of the original Kinect on Xbox 360 had the ability to unplug the device, but that won't be the case with the ever-vigilant and always-listening Xbox One version, Corporate VP of Microsoft Studios Phil Spencer told Joystiq.FabianNL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:11:
Ik denk dat ze niet expliciet vermelden dat Kinect niet aangesloten hoeft te zijn, omdat waarschijnlijk "alle" games gebruik gaan maken van Kinect. Mogelijk door optioneel voice-commands of bijvoorbeeld iets te selecteren in een menuutje. Nogmaals: neem aan dat developers dit nooit gaan verplichten (bij een CoD bijvoorbeeld) omdat dat een hoop mensen tegen de borst stoot. Daarnaast moet alles ook werken zonder Kinect (rekeninghoudend met de PS4)
Nogmaals: dit is koffiedik kijken, zoals het (helaas) voor ons allemaal is...
"Kinect has to be connected to Xbox One," Spencer said. "That, from a creator standpoint, I love, because I like to have a common platform that I can target."
Spencer did take the opportunity to note that just because Kinect is always connected now, it doesn't mean Xbox One games are going to integrate physical activity at every opportunity.
"What I'm seeing in the creation process is more subtle uses of Kinect. I think when Kinect first came out on 360 everybody felt if you weren't doing jumping jacks in the middle of the room it wasn't a Kinect game," he said, going on to describe various everyday uses, such as watching television, for the product.
If you have concerns about Microsoft installing an always-on microphone and camera in your living room, better invest in a veil for the camera and some way of muffling Kinect's "ears." Owners of the next-gen console will need to accept Kinect is watching thee and there's little privacy.
Xbox One Voice Commands During Demo Weren't Real Time
(ze gebruikten een "clicker")
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=566057
Dat vermoedde ik eerlijk gezegd al, aangezien hij altijd met zijn handen in zijn zakken stond als hij wat ging zeggen tegen de Kinect.Asgaro schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:19:
Lol, yet another fuck-up...
Xbox One Voice Commands During Demo Weren't Real Time
(ze gebruikten een "clicker")
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=566057
Nu moet ik wel zeggen dat het niet compleet vreemd is, aangezien er veel mensen en achtergrond geluiden zijn in die grote tent, maar het betekend wel dat we niet echt een goed idee hebben hoe goed het werkt.
Ahja, nu je het zegt.Metalkai schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:21:
[...]
Dat vermoedde ik eerlijk gezegd al, aangezien hij altijd met zijn handen in zijn zakken stond als hij wat ging zeggen tegen de Kinect.
Nu moet ik wel zeggen dat het niet compleet vreemd is, aangezien er veel mensen en achtergrond geluiden zijn in die grote tent, maar het betekend wel dat we niet echt een goed idee hebben hoe goed het werkt.
Maarja, blijft wat jammer:
- waarom geen disclaimer ergens plaatsen?
- op Gizmodo staat er een video die de capabilities van de Kinect toont. Echt wel vernieuwend technologie! Daarin wordt ook getoond hoe noise cancelling goed werkt: ze hadden een geluidsopname van iemand die aan het gamen is met luid surround sound, en terwijl zelf praat.
Via de tech in de Kinect kan de Kinect dan alle noise wegwerken om zo enkel de stem waar te nemen en te interpreteren. (dit verbeterde geluidsfragment hebben ze ook laten horen)
Nu weten we zelf niet eens hoe goed die speech recognizer werkt en hoe snel.. Ze hamerden namelijk op die snelheid, maar dat is natuurlijk makkelijk met een clicker..
Ze verwachten 100 miljoen binnen 5 jaar, dat is hun uitgangspunt. Ze denken echter wel totaal 400 miljoen units te kunnen verkopen, maar doen het "rustig" aan. Verder moet nog 25 miljoen xboxen ook wel lukken (wat imo door de games die ook nog naar de 360 komen alsmede gta5 wel moet lukken)
bron
Cloud computing willen ze ook erg veel gaan toepassen. Zoveel zelfs dat er voor elke Xbox One 3 cloud servers beschikbaar moeten zijn (300.000 bij launch maar later dus nog meer). Vooral zaken die vooraf berekend kunnen worden willen ze veel gaan offloaden naar de cloud.
bron
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 25-05-2013 00:45 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Microsoft verwacht zelf ook dat de next-gen markt flink gaat groeien en dat ze in totaal 1 miljard Xbox'en gaan verkopen...witeken schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:01:
100(en) miljoen(en). De Xbox360 zit daar na 7 jaar nog lang niet in de buurt van. Hoe willen ze dat doen?
...een beetje optimistisch als je het mij vraagt, want in dat getal zit bijvoorbeeld nog niet eens de PlayStation 4.
Maar buiten die TvGids biedt de One mij in ieder geval niks waarom ik de One zou willen kopen. Ik ga geen kinect aanschaffen. Heb ik nu ook al niet. Ik ga ook zeker niet met een 'dood' ding praten of gebaren maken om iets gedaan te krijgen. Doe mij de controller maar en/of SmartGlass.
Jammer, had er veel meer van verwacht.
Maar de allergrootste fout is, wat mij betreft, het feit dat je geen 360 spellen op de One kunt spelen. Spelletjes zoals CoD kosten een 50, 60 euro. Dat ga ik niet nog een keer uitgeven als ik de 360 spellen niet kan spelen op de One.
Nee, dit is een dikke misrekening van Microsoft. Wordt geen succes.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 25-05-2013 01:16 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Volgens mij bedoelen ze met die 1 miljard alle next-gen consoles totaal. Dus X1, PS4 en Wii-U bij elkaar.Uniciteit schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:09:
[...]
Microsoft verwacht zelf ook dat de next-gen markt flink gaat groeien en dat ze in totaal 1 miljard Xbox'en gaan verkopen...
...een beetje optimistisch als je het mij vraagt, want in dat getal zit bijvoorbeeld nog niet eens de PlayStation 4.
Hoe werkt het? Stel in de licentie staat dat maar 2 personen de gehuurde film mogen kijken, dan speelt de film ook alleen maar af als er twee of minder mensen aanwezig zijn...
http://www.mcvuk.com/news...ginning-to-emerge/0116138
Dan plaats je de kinect toch even wat meer naar de ene kant, zodat het ding maar 1 iemand ziet zitten in de zetel?Uniciteit schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:07:
Volgens MCV (redelijk grote Britse site) zal de Xbox One visuele DRM krijgen.
Hoe werkt het? Stel in de licentie staat dat maar 2 personen de gehuurde film mogen kijken, dan speelt de film ook alleen maar af als er twee of minder mensen aanwezig zijn...
Op zich weer iets waarom iemand al weer meer naar de kant van ps4 zal gaan kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 02:17 ]
Volgens mij bedoelen ze de Xbox 1, de Xbox 360 en de Xbox One voor die 1 miljard.Metalkai schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:31:
[...]
Volgens mij bedoelen ze met die 1 miljard alle next-gen consoles totaal. Dus X1, PS4 en Wii-U bij elkaar.
Verder haal ik eruit dat de Xbox 360 in totaal (of bijna) 300 miljoen stuks heeft verkocht en ze bij de Xbox One dus 400 miljoen stuks willen verkopen. Dan is dat op zich nog wel logisch.
Ik vraag me overigens af of ze de ouderwetse TV's nog gaan ondersteunen via Scart enzo. Want dat was ook de reden dat de GUI bij veel games ook zo groot was, die moesten nog ondersteund worden. En ook Xboxen zonder HD (of met minimale opslag) moesten ondersteund worden, iets waar de PS3 nooit last van heeft gehad (mogelijk ook een reden dat Uncharted (2e keer goed geschreven vandaag
Dat klinkt leuk (niet dus). Als dit waar is, zou dit ook moeten betekenen dat de Kinect niet bedekt of verstopt mag zijn. Dit gaat wel een beetje erg ver, ik hoop dat het maar bij een gerucht blijft.Uniciteit schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:07:
Volgens MCV (redelijk grote Britse site) zal de Xbox One visuele DRM krijgen.
De Xbox360 is een 77,2 miljoen keer verkocht.Martinspire schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:16:
[...]
Volgens mij bedoelen ze de Xbox 1, de Xbox 360 en de Xbox One voor die 1 miljard.
Verder haal ik eruit dat de Xbox 360 in totaal (of bijna) 300 miljoen stuks heeft verkocht en ze bij de Xbox One dus 400 miljoen stuks willen verkopen. Dan is dat op zich nog wel logisch.
bron van 24 mei: http://www.theverge.com/2...rget-e3-huge-announcement
ander relevante bron: http://www.oxm.co.uk/5471...illion-next-gen-consoles/
Moreover, Medhi thinks the general entertainment capabilities of Xbox One and PS4 will more than double their selling power. "We think you can go broader than a game console, that's our aim, and you can go from 400 million to potentially upwards of a billion units [Update: just to clarify, he's talking about all next gen consoles combined here]. That's how we're thinking of the Xbox opportunity as we go forward.
[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 02:21 ]
Ik betwijfel het.. ik kan nergens op het apparaat een AV Out-aansluiting vinden, alleen maar HDMI-aansluitingen. Dit zouden ze later misschien op kunnen lossen met een gekke speciale USB-adapter die ook een video-signaal kan doorgeven ofzo, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit apparaat alleen maar met HDMI zal gaan werkenMartinspire schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:16:
[...]
Volgens mij bedoelen ze de Xbox 1, de Xbox 360 en de Xbox One voor die 1 miljard.
Ik vraag me overigens af of ze de ouderwetse TV's nog gaan ondersteunen via Scart enzo. Want dat was ook de reden dat de GUI bij veel games ook zo groot was, die moesten nog ondersteund worden. En ook Xboxen zonder HD (of met minimale opslag) moesten ondersteund worden, iets waar de PS3 nooit last van heeft gehad (mogelijk ook een reden dat Uncharted (2e keer goed geschreven vandaag) er mooier uit zag).
Wat ze tegenwoordig al noet kunnen zeg, poeh.CALL OF DUTY: GHOSTS KRIJGT STEMHERKENNING OP XBOX ONE
Meer goed nieuws voor mensen die Call of Duty: Ghosts voor de Xbox Eén gaan halen. Deze versie krijgt niet alleen tijdelijk exclusieve DLC, de stemherkenning die Microsoft tijdens het event demonstreerde, zal ook volledig geïntegreerd zijn.
Eric Hirschberg van Activision bevestigde dit tijdens een interview met VentureBeat:
“YOU’LL SEE MORE OF THIS COMING FROM US AS WE GET CLOSER TO THE LAUNCH. OBVIOUSLY, WE DIDN’T REVEAL THAT ELEMENT TODAY. WE JUST MENTIONED IT. BUT WE’VE ALWAYS MADE SURE THAT WE DON’T JUST USE NEW TECHNOLOGY FOR NOVELTY’S SAKE. WE ALWAYS MAKE SURE THAT IT MAKES THE GAMEPLAY BETTER. IN THIS CASE, WE THINK IT WILL.”
Je bent een beetje gefrustreerd lijkt wel. Word je zelf niet ontzettend chagrijnig en down van je eigen posts?bram1984 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:31:
[...]
Wat ze tegenwoordig al noet kunnen zeg, poeh.
Is er eigenlijk al wat meer (on)officieel bekend over de release date, anders dan this year?
Nee, voornamelijk van de nieuwe CoD.uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Je bent een beetje gefrustreerd lijkt wel. Word je zelf niet ontzettend chagrijnig en down van je eigen posts?
Je wordt chagrijning van game aankondigingen? Andere hobby zoeken misschien?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Komen ze terug van hun beslissing?The Xbox One will not require gamers to pay a fee to reactivate a used game, but it will require a regular online spot check to verify the authenticity of games being played, according to sources familiar with the system.
Volgens mij was er op de dag van aankondiging al gezegt dat MS een systeem heeft om 2e hands games zonder fee te spelen, maar dat ze dat op een later moment uit de doeken zouden doen.PBP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:41:
Xbox One games will require regular authentication checks, used games won't have a fee
[...]
Komen ze terug van hun beslissing?
Dat kwam de mensen die er op wilden ranten alleen niet zo goed uit, vandaar dat dat amper terug te vinden is
Xbox
Je hebt nu 81 keer gepost in dit topic, en alle 81 keer was het negatief.
Alls alles ruk en slecht is, is het voldoende om dat 1-2 keer te noemen, en dan naar een plek te gaan waar het wel bevalt (hint: [NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic)
De normale discussie is op dit moment erg verstoord in het topic. Het is prima om een negatieve mening over ene product te hebben, en dat mag ook geplaatst. Het hoeft alleen geen continue stroom te zijn.
Dit is het enige echte officiele statement (van gisteren):PBP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:41:
Xbox One games will require regular authentication checks, used games won't have a fee
[...]
The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox. Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future.
[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 25-05-2013 11:08 ]
Interessant bericht.PBP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:41:
[...]
Net bericht wat het een stuk duidelijker maakt. Er is dus wel degelijk DRM maar ze zijn er nog niet uit hoe streng ze daar mee willen zijn. Verder gaan ze wel rekening houden met mensen die geen internet verbinding hebben (misschien telefoon verificatie?) en moet doorverkopen wel degelijk mogelijk zijn.The Xbox One will not require gamers to pay a fee to reactivate a used game, but it will require a regular online spot check to verify the authenticity of games being played, according to sources familiar with the system.
While an internet connection will be required for the console, the company is also experimenting with special exemption codes that could be given to select people in very particular, internet-free situations, like active-duty soldiers serving in war zones, sources tell Polygon.
MICROSOFT "WILL DISCLOSE MORE INFORMATION IN THE NEAR FUTURE"
The ultimate system that Xbox One will use for used games and online authentication sounds like it is still in open debate on some level internally, which may explain the company's reticence in more directly clarifying the matter this week. Microsoft executives have been discussing the reaction to the confused messaging surrounding used games and internet requirements and plan to detail the console's take on both sometime before E3, according to our sources.
During this week's Xbox One unveiling, Microsoft officials gave conflicting answers to questions about used games and online requirements. According to an official Q&A from Microsoft, the Xbox One does not "have to be always connected, but does require a connection to the Internet." Speaking with Kotaku, Microsoft's Phil Harrison said that the console would require an internet check every 24 hours.
Microsoft officials later said that was one potential scenario.
According to Polygon's sources, Microsoft officials haven't yet settled on the specific amount of time that can pass between checks, but that some form of regular check will be required to play games.
The Xbox One will automatically authenticate a game using an encryption code built into a game's disc, when it is installed on the machine. That authentication on the console's hard drive tied to the game is then verified regularly through an internet connection.
When a person sells the game or it is installed and played on another system, the game is deauthenticated on the original machine until the disc is brought back and used to re-authenticate the installation.
Our sources also said that there are no plans to charge gamers a fee to sell or reactivate a used game. Earlier today, Microsoft's Larry Hryb touched on the topic of used games on his blog, but didn't say whether fees will be required.
"The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox," according to the official statement he included in his post. "Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future."
We reached out to Microsoft for comment and representatives pointed us to Hryb's statement.
Ik vermoed dat ie de installatie gewoon laat staan totdat de game ergens anders geïnstalleerd wordt. De kans is groot dat je tijdens het installeren online moet zijn en daarmee dus de andere installatie ongeldig maakt.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken. Het feit dat de disc een unieke code heeft, vind ik wel opvallend. Maar het was te verwachten dat ze wel een andere beveiliging gingen gebruiken (gezien de grote hoeveelheid piraterij op het platform). Ik had alleen liever gezien dat ze niet een Blu-ray als medium gingen gebruiken maar geheugenkaartjes. Natuurlijk kan dat nog, maar goed. Een stuk duidelijker nu dus.
Zolang wij blijven speculeren, blijft dat aandacht voor de Xbox One opleveren, en dat is in het belang van Microsoft. Als ze nu al met alle specs zouden komen, is iedereen zo uitgepraat over de Xbox One, en verslapt iedereens aandacht.
Zou hetzelfde zijn als dat ik een auto heb maar hem persé moet terugbrengen naar de garage... om hem te verkopen... ik kan hem niet inruilen bij een andere garage als ik ipv een honda een Mercedes wil kopen.
wat ik begreep is dat als een spel nog voor de volle mep verkocht wordt je hem moet verkopen voor de volle prijs... als dat zo gaat gebeuren gaat de hele 2e hands markt kapot. en creëer je een eigen vacuüm. want een spel goedkoper kopen lukt niet omdat er simpel weg geen goedkoper aanbod is ... mensen kopen dan minder games omdat ze voor een spel de volle mep betalen.
Komt er dus eigenlijk op; neer dat je een spel huurt voor de volle prijs... ipv koopt ...

Als ik dit zo lees, dan kan je je Ziggo / UPC decoder dus wel aansluiten....
Lees eens een paar berichten terug, daar staat toch precies dat datgeen je nu beschrijft niet het geval isGandalf68 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:42:
En dan vraag ik me af...ik koop een spel, speel het uit en vindt het niet leuk... dan wil ik het geven aan mijn broer... dat kan dan nog niet eens en je zou dus de volle mep moeten betalen... dat is toch raar, Even eens dat als jij het wil verkopen voor de prijs die jij er voor wil hebben dat dat niet kan...
Zou hetzelfde zijn als dat ik een auto heb maar hem persé moet terugbrengen naar de garage... om hem te verkopen... ik kan hem niet inruilen bij een andere garage als ik ipv een honda een Mercedes wil kopen.
wat ik begreep is dat als een spel nog voor de volle mep verkocht wordt je hem moet verkopen voor de volle prijs... als dat zo gaat gebeuren gaat de hele 2e hands markt kapot. en creëer je een eigen vacuüm. want een spel goedkoper kopen lukt niet omdat er simpel weg geen goedkoper aanbod is ... mensen kopen dan minder games omdat ze voor een spel de volle mep betalen.
Komt er dus eigenlijk op; neer dat je een spel huurt voor de volle prijs... ipv koopt ...
Xbox
PWM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:51:
[...]
Je hebt nu 81 keer gepost in dit topic, en alle 81 keer was het negatief.
Alls alles ruk en slecht is, is het voldoende om dat 1-2 keer te noemen, en dan naar een plek te gaan waar het wel bevalt (hint: [NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic)
De normale discussie is op dit moment erg verstoord in het topic. Het is prima om een negatieve mening over ene product te hebben, en dat mag ook geplaatst. Het hoeft alleen geen continue stroom te zijn.
[...]

[ Voor 61% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-05-2013 11:57 ]
Verwijderd
Het is niet in het belang van MS wanneer dit alleen maar negatieve reacties oplevert want je moet al die negativiteit straks wel zien te doen verdwijnen. Wanneer er nu algemeen aangenomen wordt dat het doorverkopen van games straks lastig is moet MS dat maar weer duidelijk genoeg zien te maken dat het niet zo is.EgMaf schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:35:
Vergeet ook niet dat het in Microsofts belang is om ons nog even lekker te laten speculeren, zonder zelf al met definitieve antwoorden te komen.
Zolang wij blijven speculeren, blijft dat aandacht voor de Xbox One opleveren, en dat is in het belang van Microsoft. Als ze nu al met alle specs zouden komen, is iedereen zo uitgepraat over de Xbox One, en verslapt iedereens aandacht.
Net gebeld met de klantenservice van KPN, of de tuners van hen de X1 gaan ondersteunen zodat je de decoder via de X1 kan bedienen en daar werd volmondig beantwoord dat dit mogelijk is.
Kortom als het klopt wat ze zegt (bij KPN hou ik altijd een slag om de arm ) zou dat de eerst zijn in nederland die dat bevestigd.
Misschien handig je kan gratis bellen met 0800 0402 als meerdere mensen bij KPN dat bevestigen is dat al weer een stap dichterbij. (nog mooier zou zijn als je de decoder er uit zou kunnen gooien en het via de X1 kan doen ...maar goed dat is ijdele hoop ...
Ik heb nog steeds de hoop dat die Ziggo App die er gewoon aan gaat komen...dat waar gaat maken! Dat gaan een revolutie betekenen op de NL TV markt...krijg je straks een Xbox One bij je TV abonnement..ipv zo'n lelijke decoderGandalf68 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:05:
Een brutaal mens heeft de halve wereld
Net gebeld met de klantenservice van KPN, of de tuners van hen de X1 gaan ondersteunen zodat je de decoder via de X1 kan bedienen en daar werd volmondig beantwoord dat dit mogelijk is.
Kortom als het klopt wat ze zegt (bij KPN hou ik altijd een slag om de arm ) zou dat de eerst zijn in nederland die dat bevestigd.
Misschien handig je kan gratis bellen met 0800 0402 als meerdere mensen bij KPN dat bevestigen is dat al weer een stap dichterbij. (nog mooier zou zijn als je de decoder er uit zou kunnen gooien en het via de X1 kan doen ...maar goed dat is ijdele hoop ...
Ik zie overigens ook nog wel kans dat er een speciale xbox compatible decoder komt die je op de HDMI-in en USB aansluit. Een app lijkt me toch wat minder bruikbaar omdat je daarmee meer vertraging zult hebben met het pauzeren en opstarten van de app. Maar we zullen zien.
Ze moeten niet al te serieuze issues onbelicht laten, maar met opzet wat negativiteit overlaten is een marketingtaktiek die wel vaker gebruikt word. Negatieve reclame is ook reclame. Bij veel mensen is het dan 'heb ik van gehoord' , en niet 'heb ik van gehoord omdat het zo slecht was'. Ik zeg niet dat het de beste taktiek is, of het met opzet gebeurd, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn als sommigen denkenVerwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:01:
[...]
Het is niet in het belang van MS wanneer dit alleen maar negatieve reacties oplevert want je moet al die negativiteit straks wel zien te doen verdwijnen. Wanneer er nu algemeen aangenomen wordt dat het doorverkopen van games straks lastig is moet MS dat maar weer duidelijk genoeg zien te maken dat het niet zo is.
Xbox
Denk dat de ziggo app niet meer is dan de app voor bijv. Android/AppleTheVMaster schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Ik heb nog steeds de hoop dat die Ziggo App die er gewoon aan gaat komen...dat waar gaat maken! Dat gaan een revolutie betekenen op de NL TV markt...krijg je straks een Xbox One bij je TV abonnement..ipv zo'n lelijke decoder
25 tv zenders en gewoon inloggen met je gegevens.
Voor de X1 heb je gewoon een settopbox nodig
Maar die decoder heeft toch ook gewoon een HDMI kabel naar je TV? Die sluit je dan aan op de HDMI in van je X1...volgens mij is een App ook niet per definitie sneller/langzamer hoor....Martinspire schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:09:
Bij ons zit de decoder (glasvezel) aan een apart netwerk speciaal voor tv (we hebben een bedraad netwerk voor internet en een kabel die van het modum naar de decoder gaat). Dus dat gaat al wel lastig worden. Dus tenzij ze iets voor de X1 gaan maken als app of whatever, ligt daar nog wel een stap. Overigens denk ik dat het inderdaad net zo makkelijk is om een decoder met infraroodzender te gebruiken die wordt aangesloten. Maar een apparaat minder is natuurlijk wel fijn.
Ik zie overigens ook nog wel kans dat er een speciale xbox compatible decoder komt die je op de HDMI-in en USB aansluit. Een app lijkt me toch wat minder bruikbaar omdat je daarmee meer vertraging zult hebben met het pauzeren en opstarten van de app. Maar we zullen zien.
Geen idee...maar in de VS zijn er ook volwaardige TV Apps. Inderdaad in het persbericht van Ziggo staat dat hij hetzelfde doet als op Android en iOS, maar dan had hij er onderhand toch wel geweest?beuker19 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:14:
[...]
Denk dat de ziggo app niet meer is dan de app voor bijv. Android/Apple
25 tv zenders en gewoon inloggen met je gegevens.
Voor de X1 heb je gewoon een settopbox nodig
Ze zijn al sinds oktober van vorig jaar met die App bezig daarbij opgeteld dat ik beta tester ben van het IPTV platform van Ziggo....tja....ik zeg dat er een full blown TV App aankomt van Ziggo.....met de launch van de Xbox One
[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 25-05-2013 12:18 ]
Ik bedoel ook niet dat het niet via hdmi kan, maar het lijkt me dat er nog wel iets komt om niet met zo'n infrarood adapter te zitten.TheVMaster schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:15:
[...]
Maar die decoder heeft toch ook gewoon een HDMI kabel naar je TV? Die sluit je dan aan op de HDMI in van je X1...volgens mij is een App ook niet per definitie sneller/langzamer hoor....
[...]
Geen idee...maar in de VS zijn er ook volwaardige TV Apps. Inderdaad in het persbericht van Ziggo staat dat hij hetzelfde doet als op Android en iOS, maar dan had hij er onderhand toch wel geweest?
Ze zijn al sinds oktober van vorig jaar met die App bezig daarbij opgeteld dat ik beta tester ben van het IPTV platform van Ziggo....tja....ik zeg dat er een full blown TV App aankomt van Ziggo.....met de launch van de Xbox OneOverigens denk ik inderdaad dat je wel zult moeten inloggen met je gegevens...zo weet hij dat jij het bent he
In ieder geval lijkt me een directe input in je console voor je tv sneller/gemakkelijker dan met een infrarood/hdmi-in oplossing.
Ach, over een paar jaar krijg je er gewoon een kastje bij wat je direct in je X1 doet en waar je dan een kabel, netwerkkabel of kaart in doet en het dan gewoon direct werkt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen provider is die dit wil gaan leveren. Lijkt me prima om een all-in-one machine te kunnen leveren waar je verder weinig omkijken naar hebt, compleet met klantenservice en al.
Hoewel het me nu onzeker lijkt, zou MKV ondersteuning ook nog wel kunnen, maar met een hdmi-in, kan het misschien nog leuker. HTPC ernaast voor de data en input. X1 voor de voicebesturing, smartglass en easy switching. HTPC's met tv-ingang (of dat nou glas, kabel of zo'n kaart is maakt weinig uit) zijn er al lang en daarmee ben je eigenlijk net zo snel klaar. Blurayspeler heb je ook al voor je DVD's en Blurays dus die hoef je niet in die HTPC te zetten. Enige wat dan nog rest is een manier om je besturing van HTPC in je X1 te krijgen. Ik snap dat je gewoon een extern bureaublad voor je tablet of smartphone kunt gebruiken, maar dat moet natuurlijk ook gewoon via de X1 kunnen. Ik hoop dus ook op een usb-connector voor dit soort zaken.
Een app die MKV's kan afspelen met ondertiteling erbij lijkt me natuurlijk wel mooier. Native ondersteuning zelfs nog mooier, maar ik denk dat dat nog wel even kan duren. Het hangt er even vanaf of die VLC app die eraan komt nog snel gepoort kan worden naar de X1.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-05-2013 12:40 ]
Via HDMI-CEC kun je praktisch alles wat je met IR ook kunt, dus geen idee waarom er buiten HDMI volgens jou nog een extra aansluiting zou moeten zijnMartinspire schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:38:
[...]
Ik bedoel ook niet dat het niet via hdmi kan, maar het lijkt me dat er nog wel iets komt om niet met zo'n infrarood adapter te zitten.
In ieder geval lijkt me een directe input in je console voor je tv sneller/gemakkelijker dan met een infrarood/hdmi-in oplossing.
Xbox
Oh is dat zo? Hmm, dat is wel mooi. Ken dat verder niet, maar zal eens kijken.BM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:40:
[...]
Via HDMI-CEC kun je praktisch alles wat je met IR ook kunt, dus geen idee waarom er buiten HDMI volgens jou nog een extra aansluiting zou moeten zijn
Dat is al mooi, waarom dit dan niet duidelijk naar voren komt in de presentatie snap ik dan echt niet. Ik vind het een vrij belangrijk punt voor een spelcomputer.BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:40:
[...]
Volgens dit artikel zou je kunnen beginnen met gamen tijdens de installatie.
Rest van de punten kan ik niks over zeggen
Klopt, mijn post staat vol aannames, omdat Microsoft gewoon een ongekende bagger presentatie geeft (nog erger dan de PS4) waarin een hoop informatie gewoon ontbreekt en die nu mondjes maat via artikeltjes binnenkomt.EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:45:
[...]
Dat is een aanname van je. Ik denk namelijk dat je prima de disk in de X1 kunt steken, en meteen kunt beginnen met spelen terwijl het geinstalleerd wordt. En waarschijnlijk zal hij zelf ook vragen wat je wilt wissen (of de-installeren) als je schijf al te vol is.
Let wel: Ik zeg niet dat het zo zal zijn, ik zeg alleen dat je niet zomaar mag aannemen dat het op jouw manier zal gaan.
Nogmaals ik heb geen probleem met een Kinect dat altijd aangesloten moet zijn. Ik zie alleen absoluut niet de toegevoegde waarde van het alles via m'n Xbox One besturen via een controller, Xbox One afstandbediening (komt er vast wel) of Kinect. Vooral gezien je alle apparaten die aangesloten zijn op je Xbox toch aan moet hebben staan. Veel simpeler kan het via gewoon een afstandbediening van het apparaat zelf of een universele afstandbediening. Dat vind ik tenminste makkelijker.[...]
En gelukkig is hetgeen waarvan ik hoopte dat het een gerucht was, ook echt een gerucht?
http://www.vg247.com/2013...to-cost-around-35-report/“Another piece of clarification around playing games at a friend’s house – should you choose to play your game at your friend’s house, there is no fee to play that game while you are signed in to your profile.”
Nog steeds omslachtig (en mij teveel als Steam en dus niet spelcomputer), maar minder erg dan een fee.
Was dit al gepost?
Achievements voor TV kijken
Echt... w..t..f....
Nou hoop er maar niet te veel op want ziggo is niet zo snelTheVMaster schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:15:
[...]
Maar die decoder heeft toch ook gewoon een HDMI kabel naar je TV? Die sluit je dan aan op de HDMI in van je X1...volgens mij is een App ook niet per definitie sneller/langzamer hoor....
[...]
Geen idee...maar in de VS zijn er ook volwaardige TV Apps. Inderdaad in het persbericht van Ziggo staat dat hij hetzelfde doet als op Android en iOS, maar dan had hij er onderhand toch wel geweest?
Ze zijn al sinds oktober van vorig jaar met die App bezig daarbij opgeteld dat ik beta tester ben van het IPTV platform van Ziggo....tja....ik zeg dat er een full blown TV App aankomt van Ziggo.....met de launch van de Xbox OneOverigens denk ik inderdaad dat je wel zult moeten inloggen met je gegevens...zo weet hij dat jij het bent he
En als er een app uitkomt dan zeker eerst voor de 360 want hoeveel mensen in nederland kopen de x1 bij launch.
Edit:Of MS komt met een grote zak geld

[ Voor 17% gewijzigd door Johan tb op 25-05-2013 13:18 ]
Leuk hoe speculaties zo snel een keuze van iemand bepalenJohan tb schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:17:
Hmm nu een paar bezwaren toch langzaam worden weggenomen zou het zo maar kunnen dat er toch nog een xbox bij launch in huis komt.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Maak je daar maar niet al te druk om. Microsoft (en Sony, en alle andere bedrijven) bezitten tientallen, zo niet honderden patenten voor technieken waar niks mee gedaan wordAppieNL schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:42:
[...]
Was dit al gepost?
Achievements voor TV kijken
Echt... w..t..f....
Xbox
Idd maar Ms was nu ook niet bepaald snel met het ontkrachten van de geruchten waarop het leek of we het min of meer bij het rechte eind hadden.Ps3gamer91 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Leuk hoe speculaties zo snel een keuze van iemand bepalen
I know, maar uberhaupt het idee vond ik al wtf genoegBM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:19:
[...]
Maak je daar maar niet al te druk om. Microsoft (en Sony, en alle andere bedrijven) bezitten tientallen, zo niet honderden patenten voor technieken waar niks mee gedaan word
Dit is nog zo'n patent waarvan ik hoop dat het nooit waarheid wordt:
Zitten teveel mensen in de kamer, film zal niet afspelen
[ Voor 97% gewijzigd door AppieNL op 25-05-2013 13:23 ]
Weer wat nieuws dus. Remote play is hiermee dus een nieuw gerucht en dat de console op den duur kan praten ook. Het herkennen van personen gaat dus wat verder dan alleen gebruikers op het systeem, wat natuurlijk erg gaaf is. Ik vraag me alleen wel af of dit niet irritant gaat zijn als je veel mensen over de vloer hebt. Ik vermoed overigens dat de informatie lokaal wordt opgeslagen, al zou het me niet verbazen als ie vervolgens online op zoek gaat naar je profiel zodat je daarmee kunt spelen. Het zal overigens wel weer een heleboel andere geruchten opleveren, maar zoals het er nu naar uitziet lijkt het me wel tof.The Xbox One can talk to you, will feature remote play
Microsoft's day-long media outing for the Xbox One this week was only the first of a two-stage unveiling for the new console, and the E3 event won't be just about games.
Among the features not yet shown off for the console is the ability for gamers to have a friend take over gameplay remotely to help them through a difficult spot in a game and Kinect's ability to talk back to gamers.
The Xbox One's heavy reliance on the Kinect for voice commands will eventually include two-way conversations, according to two sources who tested out the still-in-development feature.
In one possible scenario, Kinect used its facial recognition to scan a room full of people and note if there was someone in the room it didn't recognize. It then told the console owner that there is someone in the room it didn't recognize and asked the new person to identify themselves. Once the person said their name, Kinect welcomed them and saved their information to the console.
Xbox One's ability to speak will allow it to function more like the iPhone's Siri, according to Microsoft officials who presented the feature. The voice may not be available at the console's launch, but if it isn't it will be added in a post launch patch within the first few months.
The Xbox One will also feature the ability to Skype a friend to ask them for help on a game and then allow them to take over gameplay. The feature is designed to allow players to help one another get through sections of a game when they're stuck.
In a demonstration of the feature, a source told us that a message popped up on their screen asking if it was OK if the player they were Skyping with could take over the game. Once the friend took over, the first player was able to watch them play the game. Either player could end the remote play with a button push.
While the feature is already fully functional, the details of its use aren't completely locked in yet. It's not clear, for instance, how long a person can remotely play or if they need to also own the game they are helping their friend play through.
While the demonstration our source saw used a local hardwired connection between consoles, Microsoft officials say they aren't worried about latency issues. It is also unclear what technology will be used to power the remote play.
Sony's upcoming PlayStation 4 will also feature remote play. The service, powered by Gaikai, will allow players will to ask a friend over the internet to take over their game, should they find themselves in a rough spot in a game. Sony's service will also support streaming live gameplay video to friends and even a "director" mode for games, letting other players interact with your game by dropping you health, maps and other items over the internet.
Update: Microsoft responded to Polygon with the following response: "In the days since we announced Xbox One there has been a lot of random speculation about various features and potential future scenarios for Xbox One. We look forward to sharing more details at a later date, but aren't discussing anything further at this time."
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.