Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik vermoed overigens dat dit enkel voor de tv-gids gebeuren geld.Sjoerdiee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Je weet dat TV kijken via de Xbox One bij release alleen beschikbaar is in de USA?
Wie weet hoe lang het wel niett duurt voor het naar Europa komt (als dat uberhaupt gaat gebeuren..)
Waarom zou ik mijn huidige Humax decoder niet op de HDMI-In kunnen aansluiten en de xbox dat signaal laten doorseinen terwijl ik de Humax met z'n eigen remote bedien?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden dat is het enige wat me kan tegenhouden om 'm niet te kopen
Zelfde hier, heb net een nieuwe PC samengesteld (oude was helemaal op) dus er is nu weer discussie met m'n ouders over de aanschaf..Sinus_rhythm schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:58:
Moet zeggen dat ik behoorlijk enthousiast ben geworden over de nieuwe Xbox... Heb ooit de eerste Xbox gehad en verder alleen aan pc gaming gedaan. Maar vind het gaaf om een apparaat in huis te hebben die werkt op stemcommando's en gebaren
...
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden dat is het enige wat me kan tegenhouden om 'm niet te kopen

Xbox Live: MarkH
Techdemos zijn niet betrouwbaar te noemen, wacht maar op release, en dan oordelen of het echt zo werkt.McBoom schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:08:
[...]
Volgens mij lees jij geen enkele post. Notabene in de post boven je staat het e.e.a. uitgelegd over dat 'probleem'.
Bij mij komen zowel de One als de PS4 in huis uiteindelijk. Het is niet voor de exclusives, Quantum en Forza boeien me niet zo. Maar het hele idee is wel cool. Hij komt alleen echt niet bij launch, eerst afwachten wat ze doen voor NL TV
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
haha dat probleem heb ik dus niet. Mn moeder heeft er niks meer over te zeggen.....MarkH NL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Zelfde hier, heb net een nieuwe PC samengesteld (oude was helemaal op) dus er is nu weer discussie met m'n ouders over de aanschaf..maar hij gaat er zeker komen op launch
Ik heb de discussie met mn vriendin
maar hij komt er gewoon zodra ik het geld bij elkaar gespaard heb. Kan het er nog niet op gooien van "leuk voor de kinderen....." dus mag niet van de gezamenlijke spaarrekening.
[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 24-05-2013 10:04 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
http://www.gamer.nl/achte...s-onze-ultieme-controller
Overigens heeft Gamer.nl plannen om de ontworpen controller bij genoeg animo uit te bregen voor zowel PS4 en PC, misschien ook Xbox One.
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
Ik doe mijn PC of laptop niet de deur uit voor een One. Wel is het zo dat mijn game PC vervangen gaat worden door een console. Voorlopig ligt de PS4 licht voor, ook omdat ik een Vita heb.Appiemang schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:25:
Ik ben erg onder de indruk van hun presentatie. Niet om al het gejuich en ea verhalen maar om het feit dat microsoft in deze presentatie eigelijk beweerd dat ik straks mijn standard pc. Mijn digitale tv boxen mijn xbox 360 de deur uit kan doen voor dit simpele apparaat genaamd ONE.
Ik blijf happy tot het tegendeel bewezen is en niet andersom.
Groet.
Maar ik wil eerst van zowel Sony als MS het hele verhaal horen over het online gebeuren en het tweede hands gebeuren. Ik verkoop mijn games zelf niet maar koop soms wel tweedehands games voor bv een tientje en als dat straks niet meer kan is dat waardeloos.
Als MS beweert dat je de PC de deur uit kunt doen, eerst effe afwachten of je straks je aangifte nog digitaal kunt doen op dat ding, toch wel handig.
waarschijnlijk zijn ze in de VS nog niet zo ver ontwikkeld met de belastingdienst dus vandaar dat ze er nog geen rekening mee hebben gehoudenVerwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:04:
Als MS beweert dat je de PC de deur uit kunt doen, eerst effe afwachten of je straks je aangifte nog digitaal kunt doen op dat ding, toch wel handig.
Appie,Appiemang schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:40:
Ik kan nu bij upc zonder insteekkaarten al mijn zenders uit mijn router of kabel trekken met mijn tvs. Gwn frequenties en regiocodes invoeren en voila upc tv met hd en royaal zenderpakket op elke tv zonder settop box. Ik kan het ook met windows mce dus ik kan mij niet voorstellen dat die xbox one het niet kan. Ik weet wel zeker dat canal digitaal en digitenne niet gaan werken maar het iptv gebeuren wat nu steeds groter word in nl moet echt wel gaan werken op de One denk ik
de XB1 werkt op basis van HDMI-in en HDMI-out. Dus het heeft helemaal niets te maken met "kunnen" zoals je het hier beschrijft. Je MCE werkt ook op basis van een decoder in je Hauppage of wat dan ook voor een kaart. Dat is een compleet ander principe.
Ik blijf er echter bij dat ik geen reden zie waarom het TV gedeelte niet in beperkte mate beschikbaar kan zijn vanaf de release. Waarom zou ik niks op de HDMI-in kunnen aansluiten?
Truelanerios schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:02:
[...]
Techdemos zijn niet betrouwbaar te noemen, wacht maar op release, en dan oordelen of het echt zo werkt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb bij de huidige Kinect ook amper gebruik gemaakt van de voice control. Merkte dat er idd erg veel 'ruis' doorheen kwam. Om nu direct pessimistisch te zijn vind ik persoonlijk wat overdreven, maar met een kritische blik is niks mis.lanerios schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:33:
@BM klopt helemaal, echter is de huidige Kinect verre van perfect te noemen, en dat zorgt er toch voor dat ik redelijk pessimistisch tegen over het hele Kinect principe sta
Merkte alleen de afgelopen in dit topic dat veel mensen hun mening als feit presenteerden, en zaken bij voorbaat al afkraakten. Daar kan ik niet zo heel goed tegen. Kritsch zijn is prima, zaken geen kans geven daarentegen is wat kansloos (imho!).
Las/zag ergens (geen idee precies waar) dat X1 alleen zou reageren op personen die hij kent, en die naar het device kijken. Dat is geen 100% waterdichte methode, maar zou moeten voorkomen dat iedereen je xbox aanzet door toevallig de juiste woorden uit te spreken.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:37:
Ik zit wat anders te bedenken die microfoons zijn altijd online wat gebeurt er als een gesprek op de nieuwe xbox komt? ... Hoe makkelijk is het dat de xbox iets als commando interpreteert als je alleen of met 2 in de living bent soit, maar ik noem nu eens je het geval je hebt de living vol met visite (man of 10) en het gesprek komt op de xbox en aangezien jij er 1 hebt begint men te vragen. De kans is groot dat iets als commando geinterpreteert wordt en dat is mss 1x wel lollig, maar als dat 5x achter elkaar gebeurt wordt het snel vervelend ... maw je bent volgens mij dan niet echt vrij te zeggen wat je wilt, omdat het als commando kan worden opgevat.
Edit: wat Denzis hier beneden dus zegt, en hij heeft wél een bron
Edit2: lol, dat is hetzelfde artikel wat ik vanochtend hier al neerzette, had ik dus kunnen weten.
Jep, vandaar dat ik vanochtend dat filmpje ook aanhaaldeDenzis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:40:
[...]
EDIT: At hierboven, Als het goed is filtert de nieuwe kinect uitstekend. Mocht je dat filmpje geloven
[ Voor 49% gewijzigd door BM op 24-05-2013 10:53 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In dit stuk wordt er gezegd dat hij pas reageert als je hem aan kijkt. En dat je hij alleen reageert op jouw stem. Aangezien de kinect jou herkend.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:37:
Ik zit wat anders te bedenken die microfoons zijn altijd online wat gebeurt er als een gesprek op de nieuwe xbox komt? ... Hoe makkelijk is het dat de xbox iets als commando interpreteert als je alleen of met 2 in de living bent soit, maar ik noem nu eens je het geval je hebt de living vol met visite (man of 10) en het gesprek komt op de xbox en aangezien jij er 1 hebt begint men te vragen. De kans is groot dat iets als commando geinterpreteert wordt en dat is mss 1x wel lollig, maar als dat 5x achter elkaar gebeurt wordt het snel vervelend ... maw je bent volgens mij dan niet echt vrij te zeggen wat je wilt, omdat het als commando kan worden opgevat.
http://gizmodo.com/kinect...x-sees-you-like-509155673
EDIT: At hierboven, Als het goed is filtert de nieuwe kinect uitstekend. Mocht je dat filmpje geloven
[ Voor 5% gewijzigd door Denzis op 24-05-2013 10:42 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Dan trek je de stekker eruitJohan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:37:
Maar dan moet het wel eerst in Nederlands uitkomen...
Quote:
Microsoft confirmed yesterday that Xbox One's online marketplace will not file games into discrete categories such as 'Xbox Live Arcade' or 'Indie Games', as was done on Xbox 360. Instead, all games will be listed in a unified games section, which may come as a disappointment to indie developers who hoped for a dedicated and more spotlighted indie platform on Microsoft's new console.
Sony, on the other hand, is loudly embracing the indie scene, pledging to revise its current digital publishing model in the hope of fostering increased support from indie studios and establish a more creative-driven platform.
Quote:
"XBLA was a trailblazer last generation, so it's sad to see Microsoft not announcing dedicated support for independent developers on the Xbox One," said Curve managing director Jason Perkins.
Quote:
"Sony's show of support for developers, including showing independent releases not only front and centre on their storefront but also during the PlayStation 4 reveal is creating a more open, co-operative market for independent games to enter the living room on a level playing field," he added.
Curve will also be offering its services to help get indies onto Sony platforms with assissting porting, exposure, and marketing.
Ok dat is al een minpunt minder ... over de kabel uittrekken leuk als je dat elke keer moet doen als er visite komt ....Denzis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:40:
[...]
In dit stuk wordt er gezegd dat hij pas reageert als je hem aan kijkt. En dat je hij alleen reageert op jouw stem. Aangezien de kinect jou herkend.
http://gizmodo.com/kinect...x-sees-you-like-509155673
Bedankt CR1691 voor het melden van Dragon Age 3: Inquisition.
Game | Ontwikkelaar/Uitgever | Release | Multiplatform? | Website |
---|---|---|---|---|
Dragon Age 3: Inquisition | BioWare/Electronic Arts | Q4-13? | Ja, PS3, PS4, X360, X1, PC? | Klik |
Need for Speed Rivals | Ghost Game/Electronic Arts | Q4-13? | Ja, PS3, PS4, X360, X1, PC | Klik |
Ryse | Crytek/Microsoft Studios | 2013? | Nee, exclusive | Klik |
Dying Light | Techland/WB Interactive | 2014 | Ja, PS3, PS4, X360, X1, PC | - |
[ Voor 10% gewijzigd door MarkH NL op 24-05-2013 11:31 ]
Dus als je verkouden bent heb je een probleemDenzis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:40:
In dit stuk wordt er gezegd dat hij pas reageert als je hem aan kijkt. En dat je hij alleen reageert op jouw stem. Aangezien de kinect jou herkend.
PSN id: NL_SToRM
In dat geval druk je maar op de aan/uit knop hoor, luilakSToRM666 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:29:
[...]
Dus als je verkouden bent heb je een probleem
Xbox
Ik ben wel een groot fan van FM5, maar weet niet dat dat voldoende is.
Maar dat de Xbox er nu minder goed voorstaat is wel duidelijk. Maar ik ga eerst maar eens wachten op de details van de PS4 en alle games op E3. Er is nog zoveel onbekend en nu een keuze maken mist onderbouwing.
Ben benieuwd!
Nogmaals, zowel MS als Fanatec hebben hier nog niets over bevestigd. Dus geen voorbarige conclusies trekken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk geld dat ook voor het MS stuurtje wat ik heb. Boeien dat er een snoertje aan moet, als ie het maar doet met Forza 5Rivanov schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:05:
Geen Fanatec ondersteuning is nog helemaal niet bevestigd. Mogelijk brengt Fanatec een adapter uit waardoor deze wel draadloos werkt. En anders heb je nog altijd de USB mogelijkheid waardoor je Fanatec gewoon blijft werken.
Nogmaals, zowel MS als Fanatec hebben hier nog niets over bevestigd. Dus geen voorbarige conclusies trekken.
Het MS-stuur heeft geen aansluiting voor een USB-snoer.L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Hopelijk geld dat ook voor het MS stuurtje wat ik heb. Boeien dat er een snoertje aan moet, als ie het maar doet met Forza 5
De Fanatecs hebben dat wel.
Ik hoop gewoon dat de XONE gewoon Directinput lust, en niet weer alleen Xinput.
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2013 13:58 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 24-05-2013 14:02 ]
wat ik ook al in het algemene topic zei hierover
Kom op zeg dat verhaal hangt aan elkaar van de oom van de neef van de broer van de buurman van de dochter van de zoon van de kennis van iemand die gehoord heeft van een taxichauffeur die een klant heeft gehad die weer op een forum gelezen heeft dat pietje vermoed dat......
Laten we eerst even afwachten hoe ze het nu echt gaan aanpakken voor we met halve aannames de boel gaan afbranden.
Nee dat verhaal is gebaseerd op inside info die retailers hebben.L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Kom op zeg dat verhaal hangt aan elkaar van de oom van de neef van de broer van de buurman van de dochter van de zoon van de kennis van iemand die gehoord heeft van een taxichauffeur die een klant heeft gehad die weer op een forum gelezen heeft dat pietje vermoed dat......
Laten we eerst even afwachten hoe ze het nu echt gaan aanpakken voor we met halve aannames de boel gaan afbranden.
Mss is dat zo, maar alleen het FEIT dat ze het overwegen of zelfs doen in een 1 of andere vorm is al genoegL1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Zal me niet verbazen als accessoirefabrikanten al snel met een soundproof Kinect afdekklep komen...Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:45:
[...]
Ok dat is al een minpunt minder ... over de kabel uittrekken leuk als je dat elke keer moet doen als er visite komt ....
...ah, die zijn er al: http://www.amazon.com/Pri...dows-Kinect/dp/B0054NROWU
Het feit is dat game uitgevers al tijd bezig zijn geld te verdienen aan de 2ehands markt. Online-pass ring a bell?Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:28:
[...]
Mss is dat zo, maar alleen het FEIT dat ze het overwegen of zelfs doen in een 1 of andere vorm is al genoeg
MS zwikt hier waarschijnlijk dus onder de druk van de uitgevers. Sony lacht zich kapot want als MS als eerste de stap zet krijgt MS de hoon over zich heen terwijl Sony het zelf stiekem ook invoert.
MS zwikt ergens voor? Ja, daar zijn bekend van......L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:34:
[...]
MS zwikt hier waarschijnlijk dus onder de druk van de uitgevers. Sony lacht zich kapot want als MS als eerste de stap zet krijgt MS de hoon over zich heen terwijl Sony het zelf stiekem ook invoert.
[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 24-05-2013 14:36 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 14:39 ]
Een deel van de opbrengst gaat waarschijnlijk naar MS.Joker schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:32:
[...]
Zal me niet verbazen als accessoirefabrikanten al snel met een soundproof Kinect afdekklep komen...
...ah, die zijn er al: http://www.amazon.com/Pri...dows-Kinect/dp/B0054NROWU
Nu niet, maar als blijkt dat het werkt zullen ze niet nalaten over een paar jaar het ook in te voeren. Hoe hard ze nu ook roepen het niet te gaan doen.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:36:
Bovendien Sony heeft al gezegd meen ik dat ze het niet gaan doen.
Xbox
Dus MS is volgen jou goed bezig .... riiight mag ik mss wat sceptischer zijn? Ik verwacht bovendien dat de argumentatie van de games industrie NIET de doorslaggevende factor in dit besluit is geweest.BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:39:
[...]
Nu niet, maar als blijkt dat het werkt zullen ze niet nalaten over een paar jaar het ook in te voeren. Hoe hard ze nu ook roepen het niet te gaan doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 14:44 ]
Ik gok dat de druk eerder van de uitgevers komt, dan van een console fabrikant.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:41:
[...]
Dus MS is volgen jou goed bezig .... riiight mag ik mss wat sceptischer zijn?
En als die uitgevers wel geld van MS vangen, en niet van Sony, dan zullen ze die ook onder druk gaan zetten.
Daarnaast denk ik eerlijk gezegd dat Sony ook een dergelijk systeem wilt implementeren, maar dat zullen we wel zien
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
[ Voor 28% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 14:50 ]
Ik denk dat ik alles een dag voor release download en op de releasedag kan spelen. Ben ik gelijk van die kuthoesjes af.... Dan maar niet meer verkopen...cypher21 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:45:
[...]
Ik gok dat de druk eerder van de uitgevers komt, dan van een console fabrikant.
En als die uitgevers wel geld van MS vangen, en niet van Sony, dan zullen ze die ook onder druk gaan zetten.
Daarnaast denk ik eerlijk gezegd dat Sony ook een dergelijk systeem wilt implementeren, maar dat zullen we wel zien
E3 aangeeft dat tweedehands games ten alle tijden werken en hier veel minder aggresief in omgaan dan MS...
Nog helemaal niet aan gedacht maar dat van die EA Online pass is idd een indicatie dat het waarschijnlijk gewoon voor beide consoles beperkt gaat worden.CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:49:
Tuurlijk komt die druk van de uitgevers. EA is niet voor niets met zijn online pass gestopt. Als Sony de vrijheid bij de uitgevers legt kun je vanuit gaan dat EA en Activision hier direct bovenop springen. Zo blijft Sony mooi buiten schot maar is er ook op dat platform een zogenaamde pay wall. Ik hoop dat Sony op de
E3 aangeeft dat tweedehands games ten alle tijden werken en hier veel minder aggresief in omgaan dan MS...
De bewoording is alleen anders.
MS zegt dat het account gebonden word
Sony zegt dat het aan de uitgevers gaat liggen.
MS is in deze bewoording de gebeten hond.
Ok maar voor de xbox geld het voor alle games op de PS4 zou dat niet gelden ik bedoel er zijn meer uitgevers dan EA en activision alhoewel ze beide groot zijn.CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:49:
Tuurlijk komt die druk van de uitgevers. EA is niet voor niets met zijn online pass gestopt. Als Sony de vrijheid bij de uitgevers legt kun je vanuit gaan dat EA en Activision hier direct bovenop springen. Zo blijft Sony mooi buiten schot maar is er ook op dat platform een zogenaamde pay wall. Ik hoop dat Sony op de
Persoonlijk heb ik vrede met het pass systeem van EA. Wil je online functionaliteiten gebruiken dan kun je voor €7,- een pass kopen. Dat verschil word in de tweedehands markt toch natuurlijk gecorrigeerd.
Tot die tijd gewoon afwachten. Het gespeculeer schieten we niets mee op want het lijkt erop dat microsoft nog genoeg uit te vechten heeft op gebied van wet en regelgevingen van zowel de Amerikaanse als Europese markten.
Blijkbaar is er maar 90% van de gpu te gebruiken, en ook lees ik dat er maar 6 cores te gebruiken zijn voor games, net als maar 5gb ram. dus os slokt 3 gb 2 cores en 10% gpu op....
Maar dat gaat de cloud service weer fixen zeker
Echt die cloud opmerking van MS, 40x xbox 360 kracht met cloud tegenover 10x zonder cloud..... Never gonna happen
http://kotaku.com/the-fiv...es-are-strangel-5095970781) Running: The game is loaded in memory and is fully running. The game has full access to the reserved system resources, which are six CPU cores, 90 percent of GPU processing power, and 5 GB of memory. The game is rendering full-screen and the user can interact with it.
[ Voor 32% gewijzigd door v8power67 op 24-05-2013 14:58 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
2) Het is info die begin dit jaar werd verspreid. Het kan nu helemaal anders zijn
3) Het is niet zeker dat de info helemaal klopt
4) Het is maar de vraag of de PS4 wel alles kan benutten en zoveel zuiniger is. Dit gaat dan echter ook weer ten koste van een vloeiend OS en andere zaken.
5) De console draait zelfs met die gebruikte resources nog rondjes om de oude 360.
6) Terminated e.d. klinkt misschien wel heftig, maar het zijn gewoon statussen die je volgens mij nu ook wel in zekere mate hebt. Alleen mis je Constrained en Suspended. Wat overigens waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat je bij de eerste een berichtje op je dashboard aan het lezen bent en bij 3 aan het multitasken bent (ofwel de hele game zie je niet).
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2013 15:02 ]
1: is meningMartinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:00:
1) Kotaku is zo biased als de pest (zie mijn post in het algemene topic daarover)
2) Het is info die begin dit jaar werd verspreid. Het kan nu helemaal anders zijn
4) Het is maar de vraag of de PS4 wel alles kan benutten en zoveel zuiniger is. Dit gaat dan echter ook weer ten koste van een vloeiend OS en andere zaken.
5) De console draait zelfs met die gebruikte resources nog rondjes om de oude 360.
2: gaan we meemaken
3: zie 2
4: liever gewoon 66% sneller dan xbox one in games en een beetje laggy os, dan een xbox one met super snelle interface maar graphics ondermaats ivm ps4.
5: dat is waar, maar ik wil vergelijking zien met ps4 niet xbox 360, die heb ik al.
Het zou wel logisch zijn als er voor die mogelijkheden tot multitasking in ieder geval wat resources worden gereserveerd. Hoe werkt het anders?Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:00:
1) Kotaku is zo biased als de pest (zie mijn post in het algemene topic daarover)
6) Terminated e.d. klinkt misschien wel heftig, maar het zijn gewoon statussen die je volgens mij nu ook wel in zekere mate hebt. Alleen mis je Constrained en Suspended. Wat overigens waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat je bij de eerste een berichtje op je dashboard aan het lezen bent en bij 3 aan het multitasken bent (ofwel de hele game zie je niet).
Om jou even gerust te stellen, volgens mij liet Guerilla Games tijdens een presentatie van hun Killzone Shadowfall work-in-progress ook zien dat zij maar 6 cores gebruikten van de 8.
Dat was de PS4...nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Het zou wel logisch zijn als er voor die mogelijkheden tot multitasking in ieder geval wat resources worden gereserveerd. Hoe werkt het anders?
Om jou even gerust te stellen, volgens mij liet Guerilla Games tijdens een presentatie van hun Killzone Shadowfall work-in-progress ook zien dat zij mij 6 cores gebruikten van de 8.
No shit
dat is het punt. Op de PS4 gebruiken ze dus blijkbaar ook maar 6 cores. Dus het is echt geen ramp als de Xbox dat ook zou doen (Martin zit het zo hard te verdedigen, alsof het zo erg zou zijn...). Zoals ik al zei, dat lijkt me logisch in verband met multitasking/OS features.
[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 24-05-2013 15:07 ]
Maar nogmaals allemaal rumours, na e3 weten we hopelijk meer
En MS moet wel een echt ziekelijk goeie presentatie neerzetten anders wordt het een ps4.
Tenzij fm5 echt wordt wat ik al jaren hoop een echt goeie racer en beter dan gt5-6. Dan gaan we kijken, maar geloof er niet meer zo in, zeker niet na 21 mei presentatie
Dat ligt er wss maar net aan wat je vergelijkt. Qua ruwe rekenkracht geloof ik best dat dat zo is. Dat games dan ineens 4x zo snel zouden lopen is natuurlijk niet waar. Feit is dat er een e-nor-me berg rekenkracht in de cloud zit, in hoeverre die direct bruikbaar is is afwachten. Maar goed, je kunt het MS niet kwalijk nemen dat ze de boel zo mooi mogelijk presenterenv8power67 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:57:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=565505
Blijkbaar is er maar 90% van de gpu te gebruiken, en ook lees ik dat er maar 6 cores te gebruiken zijn voor games, net als maar 5gb ram. dus os slokt 3 gb 2 cores en 10% gpu op....
Maar dat gaat de cloud service weer fixen zeker
Echt die cloud opmerking van MS, 40x xbox 360 kracht met cloud tegenover 10x zonder cloud..... Never gonna happen
Geloof best dat de getallen die daar genoemd worden kloppen. Maar even inhakend op puntje 4, ik wil best wat inleveren om ten allen tijde een snel reagerende console te hebben. Weet niet hoe het nu bij de PS3 is, maar de 360 is irritant (nee, gruwelijk irritant) traag als je vanuit een game de guide oproept. Dat ze dat nu willen voorkomen kan ik alleen maar toejuichen.v8power67 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:02:
[...]
1: is mening
2: gaan we meemaken
3: zie 2
4: liever gewoon 66% sneller dan xbox one in games en een beetje laggy os, dan een xbox one met super snelle interface maar graphics ondermaats ivm ps4.
5: dat is waar, maar ik wil vergelijking zien met ps4 niet xbox 360, die heb ik al.
Xbox
Maar ze kunnen met 6 cores, 5gb en een hd toch nog aardig wat mooie dingen tonen imo
"Looking at Kabini, we have a good idea of the dynamic range for Jaguar on TSMC’s 28nm process: 1GHz - 2GHz. Right around 1.6GHz seems to be the sweet spot, as going to 2GHz requires a 66% increase in TDP."v8power67 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07:
Naja we gaan het zien, rumours hebben het er ook over dat ps4 op 2.2ghz draait, en xbox one op 1.6
En MS moet wel een echt ziekelijk goeie presentatie neerzetten anders wordt het een ps4.
Tenzij fm5 echt wordt wat ik al jaren hoop een echt goeie racer en beter dan gt5-6. Dan gaan we kijken, maar geloof er niet meer zo in, zeker niet na 21 mei presentatie
http://www.anandtech.com/...station-4-kabini-temash/4
Het is dus onwaarschijnlijk dat de CPU boven de 1.6ghz draait, dat is wat TDP/prestatie verhouding betreft blijkbaar niet echt aantrekkelijk. De snellere GPU produceert ten slotte ook wel wat meer warmte lijkt mij?
@BM:
PS3 OS is nog slomer dan de 360 als je het ingame oproept
geen hdd kunnen verwisselen, belachelijke acties qua 2nd hand games, minimaal 1x per dag online alsof je een crimineel bent en je elke dag moet melden, verplicht kinect
Onduidelijke rotzooi waarin verschillende MS-mensen elkaar tegenspreken niet te vergeten.
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2013 15:12 ]
Kan je bij de PS4 dan wel de HDD wisselen? Volgens mij is daar nog steeds vrijwel niets over bekend..GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:12:
Als het nieuws zo doorgaat voor MS ben ik echt bang dat we na deze generatie nog maar 1 grote console hebben. De Playstation.
geen hdd kunnen verwisselen, belachelijke acties qua 2nd hand games, minimaal 1x per dag online alsof je een crimineel bent en je elke dag moet melden, verplicht kinect
op wat lampjes op je controller na..

Ik meende dat Guerilla Games 6 cores gebruikte in plaats van 8, omdat ze in een eerder stadium van ontwikkeling te horen kregen dat de PS4 maar 6 cores zou krijgen. Later is dit veranderd naar 8, maar hier heeft Guerilla Games hun game niet op aangepast.nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:06:
dat is het punt. Op de PS4 gebruiken ze dus blijkbaar ook maar 6 cores.
(ben niet 100% zeker hiervan, daarvoor zou ik even moeten speuren op het net maar heb daar even geen trek in
JozuaR
Ik verwacht niet dat ze die functie eruitslopen, anders hadden ze dat al wel met superslim gedaan.MarkH NL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:13:
[...]
Kan je bij de PS4 dan wel de HDD wisselen? Volgens mij is daar nog steeds vrijwel niets over bekend..
op wat lampjes op je controller na..
Ik ben bang dat het de meeste mensen echt geen r**t kan schelen, of ze weten het niet eens. Als game X die ze graag willen spelen op de Xbox uitkomt, of vriend Y heeft er ook een gekocht, dan kopen ze dat ding gewoon.GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:12:
Als het nieuws zo doorgaat voor MS ben ik echt bang dat we na deze generatie nog maar 1 grote console hebben. De Playstation.
Onduidelijke rotzooi waarin verschillende MS-mensen elkaar tegenspreken niet te vergeten.
En je denkt dat Microsoft zich bezig houd of jij nou een Xbox koopt of een PS4?v8power67 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07:
Naja we gaan het zien, rumours hebben het er ook over dat ps4 op 2.2ghz draait, en xbox one op 1.6
Het ruilen en onderling delen van games is altijd groot geweest. Dat dat niet meer kan met de X1 is een megaverandering die ook ouders en gamers zal bereiken die geen techsites lezennioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:15:
[...]
Ik ben bang dat het de meeste mensen echt geen r**t kan schelen, of ze weten het niet eens. Als game X die ze graag willen spelen op de Xbox uitkomt, of vriend Y heeft er ook een gekocht, dan kopen ze dat ding gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2013 15:20 ]
Ja als de verkoopcijfers dik tegen vallen en laten we eerlijk zijn dat het er nu niet bepaald goed uitziet voor MSCaneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:16:
[...]
En je denkt dat Microsoft zich bezig houd of jij nou een Xbox koopt of een PS4?
Mag toch hopen dat ze willen dat ik een xboned haal ?? Is weer geld voor hun, en er zijn heel veel mensen die er zo over denken als ik. Dus MS moet echt beter zijn best gaan doen op e3.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:16:
[...]
En je denkt dat Microsoft zich bezig houd of jij nou een Xbox koopt of een PS4?
En idd wat al eerder gezegd is, ik denk dat sony slim is er weer de keuze aan HDD aan gamers zelf laat, en als ze nu hellemaal slim zijn zorgen ze ervoor dat de 2ehands games niet op de MS manier gaat, zorgt voor veel mensen die dan wel 2x zullen nadenken bij kiezen console, icm met dat de ps4 "waarschijnlijk" krachtiger zal zijn, en hun focus meer ligt op games zal ze goed doen
Pluspunten
- Controller (ze garanderen dat je 2.000.000 keer op elk knopje kunt drukken zonder dat hij stuk gaat)
- Multi functionaliteit
- Kwalitatief online gamen
- Cloudberekeningen (stoer stukje techniek)
- Kinect voor de kinderen
- Voice en Motion Control (als het werkt)
- Specs tov de PS4
- Gerucht over tweedehands
- Het onmogelijk maken van Indie Games
Als, als. Straks boeken ze een record winst of verkoopt hij beter dan de PS4, en dan? Het is altijd als. Wie weet zullen ze nog een hoop veranderen voordat hij uitkomt. Wat mensen nu doen is puur speculeren en bashen terwijl het niet nodig is.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:19:
[...]
Ja als de verkoopcijfers dik tegen vallen en laten we eerlijk zijn dat het er nu niet bepaald goed uitziet voor MS
Ik vind het wel een mooi lijstje maar die plus- en minpunten zien er bij iedereen anders uit. Zo vind ik de Xbox exlusives gewoon heel matig op Halo en Forza na en zie ik Kinect ook niet als pluspunt.kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:20:
Als we nu eens objectief kijken naar wat we weten...
PluspuntenMinpunten
- Controller (ze garanderen dat je 2.000.000 keer op elk knopje kunt drukken zonder dat hij stuk gaat)
- Multi functionaliteit
Als ik eerlijk ben is er geen minpunt wat tijdens het gamen mijn ervaring verneukt...
- Specs tov de PS4
Krachtiger... Alleen de mensen die geilen op specs vinden de PS4 een voordeel daarin. Kan mij de specs schelen. De PS3 was ook krachtiger dan de Xbox 360 en nog steeds zag het er allemaal hetzelfde uit. En werkte de XBox OS vel beter dan de OS op de PS3. Dat van de 2e handse games vind ik ook een kl*te zet van Microsoft en snap ik niet, maar 2e hands games ga ik toch niet meer spelen.v8power67 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:20:
[...]
Mag toch hopen dat ze willen dat ik een xboned haal ?? Is weer geld voor hun, en er zijn heel veel mensen die er zo over denken als ik. Dus MS moet echt beter zijn best gaan doen op e3.
En idd wat al eerder gezegd is, ik denk dat sony slim is er weer de keuze aan HDD aan gamers zelf laat, en als ze nu hellemaal slim zijn zorgen ze ervoor dat de 2ehands games niet op de MS manier gaat, zorgt voor veel mensen die dan wel 2x zullen nadenken bij kiezen console, icm met dat de ps4 "waarschijnlijk" krachtiger zal zijn, en hun focus meer ligt op games zal ze goed doen
je vergeet er een paar:kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:20:
Als we nu eens objectief kijken naar wat we weten...
PluspuntenMinpunten
- Multi functionaliteit
Als ik eerlijk ben is er geen minpunt wat tijdens het gamen mijn ervaring verneukt...
- Specs tov de PS4
Minimaal 1x online per dag
Onduidelijk wat er gebeurt als de MS servers meer dan 1 dag niet werken
Een verplichte Kinect in je woon-/slaapkamer wat niet prettig voelt.
Verder boeit me de controller niet zo, die van de PS3 (en wss die van de PS4) werkt ook prima. Al vind ik de X360 wel lekkerder in de hand.
Bovendien heb ik sinds de NES noit een controller kapot gehad muv het N64-pookje.
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2013 15:24 ]
Dat is iets wat inderdaad alleen goed is als het werkt, ze zouden dit echt GOED moeten implementeren.kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:20:
Voice en Motion Control (als het werkt)
Maar als de software beter meewerkt met hardware, is dit misschien wel te verwaarlozen?kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:20:
Specs tov de PS4
Dat is niet iets wat we WETEN. Dat is speculeren tot er meer duidelijkheid over is.GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:
je vergeet er een paar:
Minimaal 1x online per dag
Onduidelijk wat er gebeurt als de MS servers meer dan 1 dag niet werken
Tsja, het zorgt voor het merendeel van de controls en ik vind het anno 2014 niet raar dat zulke apparaten aanwezig zijn.GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:
Een verplichte Kinect in je woon-/slaapkamer wat niet prettig voelt.
[ Voor 40% gewijzigd door TheRealRMike op 24-05-2013 15:27 ]
Zo heeft iedereen zijn mening wat hij of zij wilt halen. Is altijd zo geweest. Veel mensen zijn sceptisch om wat ze hebben gezien of gehoord. Terwijl het nog zo lang duurt voordat dat ding te koop is. En er kan nog zoveel veranderen. Veel is onduidelijk. Mensen zijn altijd snel in conclusies trekkenJohan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:23:
Ik ga atm af op de algemene tendens over MEERDERE forums en ik hoor meer mensen zeggen ik koop een PS4 dan een xbox one.
Het systeem dat de PS3 nu heeft vereist een encryptie waardoor je na de download van iets ook nog eens op een lang durende installatie kan wachten. Daar wordt volgens mij ook aardig wat over geklaagd. Het zou me daarom niet heel erg verbazen als ze dit vervangen door een niet vervangbare opslagmethode die ze anders kunnen beveiligen.GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:14:
[...]
Ik verwacht niet dat ze die functie eruitslopen, anders hadden ze dat al wel met superslim gedaan.
LeukJohan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:23:
Ik ga atm af op de algemene tendens over MEERDERE forums en ik hoor meer mensen zeggen ik koop een PS4 dan een xbox one.
IK KOOP ZE BEIDEN!!!
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Noem één X360 exclusive die er net zo mooi of mooier uitziet in vergelijking met Uncharted 3.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:23:
[...]
Krachtiger... Alleen de mensen die geilen op specs vinden de PS4 een voordeel daarin. Kan mij de specs schelen. De PS3 was ook krachtiger dan de Xbox 360 en nog steeds zag het er allemaal hetzelfde uit. En werkte de XBox OS vel beter dan de OS op de PS3. Dat van de 2e handse games vind ik ook een kl*te zet van Microsoft en snap ik niet, maar 2e hands games ga ik toch niet meer spelen.
Al eerder gezegd: X1 en PS4 zijn nu beide eenvoudig om voor te ontwikkelen, kun je nagaan hoe de exclusives van PS4 er oven 3 jaar uitzien.
En het OS van de 360 beter? Is persoonlijk, maar sorry hoor, maar wat een bagger OS vind ik dat zeg, om mee te werken. Doe mij die van de PS3 maar. Amerikaanse shit ads, een onduidelijke menustructuur en gewoonweg niet gebruiksvriendelijk (ja wij hebben een 360 thuis).
En 2e hands games ga jij niet spelen? Dus jij kijkt nooit eens op marktplaats of er nog een toffe game staat, die je al zo lang wilt spelen? Duur geintje dan, zo een X1.
[ Voor 40% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 15:34 ]
Denken jullie nou echt dat als je UPC een dag loopt te klooien of als er een backbone naar de USA niet meer werkt we niet meer kunnen gamen? Geloven we nu echt dat Big Brother meekijkt via je Kinect? Als bekend word dat het gehackt is, wat op dag 1 als een lopend vuurtje over internet zal gaan, dan is dat DE strop voor de Xbox. En dan trekt iedereen de stekker eruit en kunnen we volgens de geruchten ook niet meer gamen. Het is allemaal doemdenken gebaseerd op niets.
Ik denk dat ik zolang ik een 360 heb misschien 2 games 2e hands heb gekocht, dus nee, ik persoonlijk ga het niet missen als dat niet meer kan. Als je goed rondkijkt valt het met de prijs van die games ook nog wel mee.bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:31:
[...]
Noem één X360 exclusive die er net zo mooi of mooier uitziet in vergelijking met Uncharted 3.
[/quote]
En 2e hands games ga jij niet spelen? Dus jij kijkt nooit eens op marktplaats of er nog een toffe game staat, die je al zo lang wilt spelen? Duur geintje dan, zo een X1.
Sowieso is nog niet bekend of en hoe dit uitgewerkt word. Microsoft medewerkers spreken elkaar op dit vlak tegen. Ik heb ook al gehoord dat er 'gewoon' mogelijkheden voor zijn, en dat die later bekend gemaakt worden.
Zoals ik al eerder zei is het prima om kritisch te zijn, maar er zijn hier mensen die maar blijven zeuren over zaken waar helemaal nog geen duidelijkheid over is.
Wel grappig dat eigenlijk altijd voorbij gegaan word aan het feit dat het gros van alle mensen die MS en Sony willen bereiken al die presentaties nooit gaat zien, en een fors deel ook amper op gamesites te vinden is. Het grootste deel van de gebruikers blijft de groep 'casual' gamers, en die houden het nieuws echt niet zo bij als wij doen. De impact van de presentaties op het groter geheel lijkt me redelijk beperkt.Johan tb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:31:
Ik ben ook een echte gamer, maar ik hoor ook veel gamers zeggen de nieuwe xbox is me veel te veel een entertainment systeem. Een feit is wel dat MS snel met meer uitleg moet komen en een dijk van een presentatie moet neer zetten op de E3 om het pleit op het moment in hun voordeel te beslissen.
De aanname dat het OS van MS beter gaat werken dan dat van Sony is trouwens niet heel raar, al blijft het speculeren. MS is van nature een softwarebedrijf, terwijl Sony een hardwarebedrijf is. Gezien hun achtergrond is het niet raar om aan te nemen dat MS wellicht het betere/soepelere OS heeft, en Sony de betere/geavanceerdere hardware. Wat beter is blijft trouwens voor iedereen anders
[ Voor 37% gewijzigd door BM op 24-05-2013 15:40 ]
Xbox
Ik kijk nooit naar marktplaats, en ik haal me spellen daar niet. IK verkoop daar mijne wel. Wil ik een spel koop ik het wel in de winkel. Het bijna zeker dat de OS van de xbox beter werkt dan die van de PS3. Dat jij hem bagger vind is jou mening.bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:31:
[...]
Noem één X360 exclusive die er net zo mooi of mooier uitziet in vergelijking met Uncharted 3.
Al eerder gezegd: X1 en PS4 zijn nu beide eenvoudig om voor te ontwikkelen, kun je nagaan hoe de exclusives van PS4 er oven 3 jaar uitzien.![]()
En het OS van de 360 beter? Is persoonlijk, maar sorry hoor, maar wat een bagger OS vind ik dat zeg, om mee te werken. Doe mij die van de PS3 maar. Amerikaanse shit ads, een onduidelijke menustructuur en gewoonweg niet gebruiksvriendelijk (ja wij hebben een 360 thuis).
1 game opnoemen? Halo is al beter en mooier dan Uncharted. Gears of War kan ik ook al beter noemen.
Mwa, eenvoudig...bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:31:
[...]
Al eerder gezegd: X1 en PS4 zijn nu beide eenvoudig om voor te ontwikkelen, kun je nagaan hoe de exclusives van PS4 er oven 3 jaar uitzien.![]()
Xbox was al eenvoudigER dan sony, veel multiplatform ontwikkelaars zullen nu nog steeds een hoofplatform kiezen en dan porten naar de ander. Dit was altijd al de reden waarom veel multiplatforms beter waren op de x360 dan op de ps3.
Ligt aan de ontwikkelaar nu welke als hoofdplatform gekozen wordt.
Ieder zijn ding, ik vind het menu van de PS omslachtig. Updates downloaden zonder te kunnen spelen enzovoorts. Zou met de PS4 voorbij moeten zijn, ben benieuwd.
Ik heb zelf nog NOOIT een tweedehands spel gekocht.
Wel veel spellen verkocht, dus daarmee zou ik wel genaaid worden...
Mja, blijft veel speculeren, we gaan het wel zien op de E3.
Ben wel bang voor moeders bij de gamestore:GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:17:
[...]
Het ruilen en onderling delen van games is altijd groot geweest. Dat dat niet meer kan met de X1 is een megaverandering die ook ouders en gamers zal bereiken die geen techsites lezen
Moeder:Deze game werkt niet
Verkoper:Waar heeft u de game gekocht?
Moeder :Marktplaats
Verkoper :Ja dan heeft u pech want 2e hands games kunt u niet meer gebruiken
Moeder:
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Is al voorbij. Mijn PS3 gaat, indien nodig, 's nachts uit zichzelf aan om zowel system als game updates te doen.
De nieuwe architecturen lijken dermate op elkaar dat het niet echt meer veel uit gaat maken wat het hoofdplatform wordt. Porten is zo gepiept. Van de X1 naar de PS4 zal wellicht een nadeel zijn voor de PS4, omdat je dan kans hebt dat de ontwikkelaar de extra power onbenut laat en het er exact hetzelfde uitziet. Van PS4 naar X1 zou ervoor kunnen zorgen dat de PS4 er beter uitziet.
Hoezo is het zeker dat het OS beter werkt? We hebben nog amper wat van beide echt gezien. Je moet de OSen op de PS3 en 360 niet vergelijken met hoe het er bij nextgen uit gaat zien. Sony heeft ook geleerd van hun fouten als je kijkt naar de snelheid en functies van Vita OS. Sony voerde later allerlei dingen toe aan hun OS waar vooraf geen rekening mee gehouden is (ingame xmb, trophies), daardoor is het op sommige momenten zo traag als dikke stront. Daar zullen ze beiden wel van geleerd hebben neem ik aan.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Ik kijk nooit naar marktplaats, en ik haal me spellen daar niet. IK verkoop daar mijne wel. Wil ik een spel koop ik het wel in de winkel. Het bijna zeker dat de OS van de xbox beter werkt dan die van de PS3. Dat jij hem bagger vind is jou mening.
1 game opnoemen? Halo is al beter en mooier dan Uncharted. Gears of War kan ik ook al beter noemen.
Verwijderd
Niet handig als de medewerkers elkaar tegenspreken. Daarmee veroorzaak je als bedrijf ook wellicht onnodige negatieve berichtgeving die je straks weer recht moet trekken.BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:34:
[...]
Ik denk dat ik zolang ik een 360 heb misschien 2 games 2e hands heb gekocht, dus nee, ik persoonlijk ga het niet missen als dat niet meer kan. Als je goed rondkijkt valt het met de prijs van die games ook nog wel mee.
Sowieso is nog niet bekend of en hoe dit uitgewerkt word. Microsoft medewerkers spreken elkaar op dit vlak tegen. Ik heb ook al gehoord dat er 'gewoon' mogelijkheden voor zijn, en dat die later bekend gemaakt worden.
Zoals ik al eerder zei is het prima om kritisch te zijn, maar er zijn hier mensen die maar blijven zeuren over zaken waar helemaal nog geen duidelijkheid over is.
[...]
Wel grappig dat eigenlijk altijd voorbij gegaan word aan het feit dat het gros van alle mensen die MS en Sony willen bereiken al die presentaties nooit gaat zien, en een fors deel ook amper op gamesites te vinden is. Het grootste deel van de gebruikers blijft de groep 'casual' gamers, en die houden het nieuws echt niet zo bij als wij doen. De impact van de presentaties op het groter geheel lijkt me redelijk beperkt.
Ik heb het ook over de OS van de Xbox 360, want daar had ik het net over. Hoe de OS nu zal werken weet ik niet. Wie weet is die van Sony beter.PBP schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:41:
[...]
Hoezo is het zeker dat het OS beter werkt? We hebben nog amper wat van beide echt gezien. Je moet de OSen op de PS3 en 360 niet vergelijken met hoe het er bij nextgen uit gaat zien. Sony heeft ook geleerd van hun fouten als je kijkt naar de snelheid en functies van Vita OS. Sony voerde later allerlei dingen toe aan hun OS waar vooraf geen rekening mee gehouden is (ingame xmb, trophies), daardoor is het op sommige momenten zo traag als dikke stront. Daar zullen ze beiden wel van geleerd hebben neem ik aan.
Voor de updates in de PS4 zit zelfs een speciale chip.cypher21 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:38:
[...]
Mwa, eenvoudig...
Xbox was al eenvoudigER dan sony, veel multiplatform ontwikkelaars zullen nu nog steeds een hoofplatform kiezen en dan porten naar de ander. Dit was altijd al de reden waarom veel multiplatforms beter waren op de x360 dan op de ps3.
Ligt aan de ontwikkelaar nu welke als hoofdplatform gekozen wordt.
Ieder zijn ding, ik vind het menu van de PS omslachtig. Updates downloaden zonder te kunnen spelen enzovoorts. Zou met de PS4 voorbij moeten zijn, ben benieuwd.
Ik heb zelf nog NOOIT een tweedehands spel gekocht.
Wel veel spellen verkocht, dus daarmee zou ik wel genaaid worden...
Mja, blijft veel speculeren, we gaan het wel zien op de E3.
Ontwikkerlaars zijn heel enthousiast over de ps4
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Want dat is al verteld, en dat weet jij al zeker. En dit is zeker een PS4 topic.beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:42:
[...]
Voor de updates in de PS4 zit zelfs een speciale chip.
Sorry verkeerd gelezen. Ik heb laatste tijd nogal moeite om de Xbone , PS3,PS4 uit elkaar te houdenCaneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:42:
[...]
Ik heb het ook over de OS van de Xbox 360, want daar had ik het net over. Hoe de OS nu zal werken weet ik niet. Wie weet is die van Sony beter.
Heb je beide consoles en ook de genoemde games van A tot Z gespeeld? Ik namelijk wel en grafisch zijn het allemaal toppers maar als je het mij vraagt steken de exclusives van Sony torenhoog boven de exclusives van Microsoft uit. De Uncharted reeks, Heavy Rain en Metal Gear zijn grafisch toch echt wel de beste games van de vorige generatie.Het kan een persoonlijke mening zijn maar denk dat velen het toch met me eens zijn...Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]
De PS4 is designed door Marc Cerny... Een van de meest bekende en inspirerende developer van de game industrie, oftewel de PS4 is een console door game designers, voor game designers: x86, makelijk kan het niet voor developpers.beuker19 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:42:
[...]
Voor de updates in de PS4 zit zelfs een speciale chip.
Dat is inderdaad verteld en inderdaad al zeker. Misschien moet je maar eens de officiële documentatie en de pers converentie nog een keer doornemen.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:43:
[...]
Want dat is al verteld, en dat weet jij al zeker. En dit is zeker een PS4 topic.
[ Voor 27% gewijzigd door Vinand op 24-05-2013 15:45 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ah kijk.bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:41:
@cypher;
Is al voorbij. Mijn PS3 gaat, indien nodig, 's nachts uit zichzelf aan om zowel system als game updates te doen.
De nieuwe architecturen lijken dermate op elkaar dat het niet echt meer veel uit gaat maken wat het hoofdplatform wordt. Porten is zo gepiept. Van de X1 naar de PS4 zal wellicht een nadeel zijn voor de PS4, omdat je dan kans hebt dat de ontwikkelaar de extra power onbenut laat en het er exact hetzelfde uitziet. Van PS4 naar X1 zou ervoor kunnen zorgen dat de PS4 er beter uitziet.
Ik heb mijn PS3 kennelijk verkocht voor dit was aangepast.
Mja, ligt eraan, als een ontwikkelaar zich focussed op de X1 en daarvoor cloud oid gebruikt, kan het ook andersom zijn natuurlijk.
Op papier lijkt de PS4 betere specs te hebben, maar het is maar net hoe dit benut gaat worden.
Er zijn iig nog teveel onduidelijkheden voor mij om nu de keus te gaan maken tussen beide consoles.
Dankzij de controller heeft de xbox wel mijn lichte voorkeur. Maar als geen van mijn vrienden een xbox in huis haalt, dan ga ik denk ik ook overstag
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Johan tb op 24-05-2013 15:49 ]
Helemaal eensVerwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:41:
[...]
Niet handig als de medewerkers elkaar tegenspreken. Daarmee veroorzaak je als bedrijf ook wellicht onnodige negatieve berichtgeving die je straks weer recht moet trekken.
Maar laten we alsjeblieft met z'n allen ook niet doen alsof het alleen maar kommer en kwel is. Daarvoor is veel, en veel te veel nog onduidelijk. Microsoft is onduidelijk geweest, en daar betalen ze nu de prijs voor met het heersende negativisme. We kunnen met z'n allen toch wel proberen om een gezonde discussie te houden zonder continue alleen maar geruchten erbij te betrekken (of soms zelfs zaken die allang ontkracht zijn).
Xbox
Dan heb jij naar mijn mening nooit de exclusives op de PS3 gespeeld, of ze nooit in volle glorie gezien.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]
De exclusives van de PS3 waren voro mij de enige reden om een PS3 te halen. Die zijn zo enorm goed, grafisch en qua gameplay, daar kan geen XBOX-game tegenop.
Voor alle andere games heb ik de X360..
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2013 15:50 ]
Haha geen probleem, heb ik soms ookPBP schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Sorry verkeerd gelezen. Ik heb laatste tijd nogal moeite om de Xbone , PS3,PS4 uit elkaar te houden
Ik heb ze beide gespeeld ja. Meer op de Xbox 360. En ik vind de Online service van de Xbox 10x male beter, de OS vloeiender werken. Hell, een console is om te gamen, het speelt goed, geen problemen, dus wat valt er nog te klagen? En exclusives? Dat is maar wat je er van vind. Halo is een van de beste en meest verkochte games op een console. Ik speel liever Halo, Gears of War en Forza dan Heavy Rain of Metal Gear.. Maar zoals ik zei, puur een mening. Dat heeft ieder persoon (Gamer)kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Heb je beide consoles en ook de genoemde games van A tot Z gespeeld? Ik namelijk wel en grafisch zijn het allemaal toppers maar als je het mij vraagt steken de exclusives van Sony torenhoog boven de exclusives van Microsoft uit. De Uncharted reeks, Heavy Rain en Metal Gear zijn grafisch toch echt wel de beste games van de vorige generatie.Het kan een persoonlijke mening zijn maar denk dat velen het toch met me eens zijn...
Nogmaals, JIJ vind dat de exclusives op de PS3 beter zijn. Ieder heeft daar zijn eigen mening over.GAIAjohan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:49:
[...]
Dan heb jij naar mijn mening nooit de exclusives op de PS3 gespeeld, of ze nooit in volle glorie gezien.
De exclusives van de PS3 waren voro mij de enige reden om een PS3 te halen. Die zijn zo enorm goed, grafisch en qua gameplay, daar kan geen XBOX-game tegenop.
Voor alle andere games heb ik de X360..
Hoe subjectief wil je zijn.. Wat beter is is heel persoonlijk. Dat jij hem beter vind is dus ook maar een mening. Ik vind persoonlijk het XBOX en PS3 menu allebei ontzettend kut in vergelijking met het PSVita OS waar wachten op iets gewoon letterlijk niet meer bestaat. Dat andere mensen het goed vinden is dan hun ding omdat het misschien meer op hun wensen aansluit.Caneezy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Ik kijk nooit naar marktplaats, en ik haal me spellen daar niet. IK verkoop daar mijne wel. Wil ik een spel koop ik het wel in de winkel. Het bijna zeker dat de OS van de xbox beter werkt dan die van de PS3. Dat jij hem bagger vind is jou mening.
Hoe kan Halo grafisch nou beter zijn dan uncharted die op grafische vlak behoorlijk stappen vooruit loopt ten opzichte van Halo, vooral als je kijkt naar belichting en de particles zit je al met een gigantische kloof.1 game opnoemen? Halo is al beter en mooier dan Uncharted. Gears of War kan ik ook al beter noemen.
Edit: een paar gifjes...

Begrijp me niet verkeerd, er zijn een hoop zaken aan Halo die echt geweldig zijn (zoals de MP, de Community en het ijzersterke verhaal/aura). Ik ben dan ook echt een Halo fanboy als het gaat om de franchise (veel meer speeluren dan uncharted) maar nu vind ik wel dat je eventjes iets objectiever mag praten want dit slaat echt nergens op.
[ Voor 8% gewijzigd door Vinand op 24-05-2013 15:54 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.