Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

FlowDesign schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:55:
Heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met de kosten van een uit het buitenland geïmporteerde telefoon declareren bij de zaak?
Als ik zelf een telefoon koop, dan mag ik bij mijn werkgever een aardig bedrag daarvan declareren.
Dan moet ik uiteraard wel een fatsoenlijke factuur hebben.
Maar moet de factuur uit Nederland komen? Of is elk EU-land goed of kan het ook van buiten de EU zijn?

Van buiten de EU lijkt me eerlijk gezegd lastig, omdat "men" zich dan af kan gaan vragen of er überhaupt ooit BTW over betaald is. Stel je importeerd een toestel en je hebt geluk met de douane, dan heb je geen BTW-bon o.i.d. Daarnaast zijn de facturen die je uit China krijgt ook niet altijd je van het.
In principe is een factuur een factuur, waar ie ook geschreven is. Als ik op dienstreis naar China moet, dan wil ik toch wel graag mijn kosten kunnen declareren. Op reiskosten/bonnetjes staat ook vaak geen BTW vermeld, de meeste bedrijven kunnen daar ook mee omgaan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Garyu schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:04:
[...]

In principe is een factuur een factuur, waar ie ook geschreven is. Als ik op dienstreis naar China moet, dan wil ik toch wel graag mijn kosten kunnen declareren. Op reiskosten/bonnetjes staat ook vaak geen BTW vermeld, de meeste bedrijven kunnen daar ook mee omgaan.
Daar zit wel wat in indd. Dank voor de info :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

En anders even contact opnemen met je werkgever.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55
Wie weet waar de Huawei Mate 7 met dual sim kan bestellen voor een goede prijs? Zo ver ik heb gevonden is dual sim niet binnen europa leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Heb je zelf al chinese webshops bezocht?

www.antelife.com/original...-13mp-camera-4100mah.html

www.1949deal.com/huawei-a...tps-ogs-screen-black.html

[ Voor 25% gewijzigd door Furiousz op 06-12-2014 19:04 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55
Ja niet deze. Bij mixeshop kan ik hem niet vinden. Alleen bij DHGate.
Bedankt, nu kan ik gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Is er iemand die de Huawei Honor 6 Extreme al eens ergens heeft langs zien komen? Deze 'opgevoerde' Honor 6 werd half oktober aangekondigd als 'limited edition' met de Kirin 928 i.p.v. de Kirin 920 cpu aan boord, maar nadien zijn ze nergens te pre-orderen of te koop aangeboden geweest.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Ik laat niets meer via DHL bezorgen.. alle keren de douane kosten moeten betalen (+ de kosten om het met DHL te versturen), dit had ik ingecalculeerd (en is ook totaal geen probleem.
1) Maar het contant betalen aan de chaffeur is toch erg oudewets (en onhandig als je geen gepast bedrag hebt).
2) Voor twee leveringen, welke ik aan de deur heb betaald (anders krijg je je pakket niet) kreeg ik vervolgens 4 weken laten een nota om hetzelfde bedrag nogmaals te betalen.

DHL gebeld (kreeg een fransman of Waal in gebrek nederlands aan de telefoon) waarmee ik er niet uitkwam, vervolgens gevraagt om een nederlands sprekende, duitstalige of engelse medewerker, uiteindelijk met een engelsman eea. verteld, waarbij hij vroeg of ik het betaalbewijs wilde faxen... (mail kon/mocht niet), gezegt dat faxen niet gaat lukken daar ik van 1 betaling het bewijs al niet meer had (wij bewaart dat nu nog 3+ weken?).
Kreeg de mededeling dat ze de vordering op hold gaan zetten en het gaan uitzoeken.... niets meer gehoord. Ik laat het nu met de gewone post versturen, betalen vind ik niet erg maar dan verwacht ik wel service.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:57
ik heb al heel vak iets besteld op dx.com en altijd free shipping and heb nooit langer dan 3 weken hoeven wachten, ben echt tevreden over dx.com.

ook pandawill.com ben ik tevreden over, ook altijd op tijd mijn bestelling binnen gehad.
ik kies altijd de optie singapore shipping bij pandawill, kost 2 dollar extra maar ik heb vaak pakketjes al binnen 2 weken thuisgekregen vanuit china, ik vind het die 2 euro extra wel waard.

enige keer wanneer ik heb moeten betalen was wanneer ik op dx.com iets heb besteld en het bij tnt heb laten bezorgen, was gelijk de laatste keer dat ik dat heb gedaan en daarna nog zeker 15 keer iets besteld en nooit extra kosten gehad met singapore shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:23:
ik heb al heel vak iets besteld op dx.com en altijd free shipping and heb nooit langer dan 3 weken hoeven wachten, ben echt tevreden over dx.com.

ook pandawill.com ben ik tevreden over, ook altijd op tijd mijn bestelling binnen gehad.
ik kies altijd de optie singapore shipping bij pandawill, kost 2 dollar extra maar ik heb vaak pakketjes al binnen 2 weken thuisgekregen vanuit china, ik vind het die 2 euro extra wel waard.

enige keer wanneer ik heb moeten betalen was wanneer ik op dx.com iets heb besteld en het bij tnt heb laten bezorgen, was gelijk de laatste keer dat ik dat heb gedaan en daarna nog zeker 15 keer iets besteld en nooit extra kosten gehad met singapore shipping.
Met goedkope producten tot zo'n 20 euro doe ik dat ook wel maar met zaken als telefoons en tablets vind ik het wel een risico, omdat je niet kunt zien waar je pakketje blijft, heb jij daar geen moeite mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn Cubot Zorro is vanaf vandaag in stock bij Gearbest, via PostNL code wordt het verzonden dus ik ben benieuwd.

Het blijft een interessant toestel waar ik zeker een review over maak.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:22
Quad schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:33:
Mijn Cubot Zorro is vanaf vandaag in stock bij Gearbest, via PostNL code wordt het verzonden dus ik ben benieuwd.

Het blijft een interessant toestel waar ik zeker een review over maak.
heb 24 november de Elephone G4 bij ze besteld(ik maak ook een review) en vandaag komt ie binnen :)
ook verzonden met tnt dus wel prettig, nu duimen op geen extra kosten.
En.... Binnen ;)
Zonder extra kosten, mooie phone zeg voor dat geld!

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 10-12-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oehlala, de Cubot Zorro is nu op Gearbest te verkrijgen voor maar $130 met coupon ZOROHF.

Absoluut een fantastisch prijsje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
jg77 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:19:
Sinterklaas cadeautje is besteld! Gisteravond voor mezelf de Zopo 3X besteld bij Coolicool. Wel gekozen voor free registered airmail, dus weinig kans dat ie er ook daadwerkelijk voor Sinterklaas is :|

Voor m'n vader zojuist de Doogee DG550 bij Coolicool besteld vanuit EU warehouse.

Eens kijken welke telefoon er eerder is.

Van de Zopo 3X zal ik een review maken zodra ik die in m'n handen heb.
Jammer maar helaas, vandaag de postbode gemist, die stond dus met m'n Zopo 3X voor de deur :'( Wel fijn te weten dat ie er al is ѐn geen btw! (al had ik daar een 'verzekering' voor). Levertijd valt mij erg mee deze keer.

• Furiousz
Dat valt zeker mee! Dat gaat 1949deal niet redden met mijn bestelling :(. Na 9 dagen is de tracking status eindelijk veranderd in: accepted from sender.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
jg77 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:00:
[...]

Jammer maar helaas, vandaag de postbode gemist, die stond dus met m'n Zopo 3X voor de deur :'( Wel fijn te weten dat ie er al is ѐn geen btw! (al had ik daar een 'verzekering' voor). Levertijd valt mij erg mee deze keer.
Super nice dat ze daar een verzekering tegen hebben.
Ik wou dat meer webwinkels dat hadden, altijd pech met douane bij mij.

• jg77
Pistolebob schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:38:
[...]

Super nice dat ze daar een verzekering tegen hebben.
Ik wou dat meer webwinkels dat hadden, altijd pech met douane bij mij.
Je moet altijd weer kijken hoe dat uitpakt natuurlijk, maar ze beloven dan alles terug te betalen. Heb dit nu bij een aantal China shops gezien. Bij PostNL ben ik eveneens ook meestal de klos, en net nu ik extra betaal voor de 'verzekering' hoef ik geen btw te betalen |:(
Ik weet niet of in dit topic winkels genoemd mogen worden, anders PM ik ze wel even naar je als je interesse hebt ;)

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Furiousz schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:46:
Dat valt zeker mee! Dat gaat 1949deal niet redden met mijn bestelling :(. Na 9 dagen is de tracking status eindelijk veranderd in: accepted from sender.
bij mij is het nu "Received from Customer"

Animu~

• Furiousz
Ja, bij mij ook. Maar op trackitonline.ru noemen ze het accepted from sender. Mag allemaal even duren.

• Sneezzer
Mijn zorro heeft dezelfde status sinds vandaag bij singapore post (ook bij 1949 besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Laatst online: 07-02 11:17
Het is volgens mij erg druk bij de douane in China/Hong Kong. Bij mij staat hij ook al 5 dagen op shipment information received (met DHL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DesertRose schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:47:
Het is volgens mij erg druk bij de douane in China/Hong Kong. Bij mij staat hij ook al 5 dagen op shipment information received (met DHL).
Dan heeft DHL het pakketje nog niet ontvangen, en ligt die nog bij de verkoper. ;)

Eerst inlezen wat een status betekend en dan pas roepen, want in jouw geval heeft de douane er niets mee te maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Laatst online: 07-02 11:17
Quad schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:49:
[...]

Dan heeft DHL het pakketje nog niet ontvangen, en ligt die nog bij de verkoper. ;)

Eerst inlezen wat een status betekend en dan pas roepen, want in jouw geval heeft de douane er niets mee te maken.
Volgens de winkel hebben zij het pakket 5 dagen geleden afgegeven. Maar dat zal dan weer een leugen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ga daar maar wel vanuit. Het enige wat ze hebben gedaan (vermoed ik) is de transporteur op de hoogte stellen dat er een pakketje bij hun klaar ligt voor verzending.

Volgens de package tracker express app is mijn pakketje nu onderweg naar Nederland. Status: "Despatched to overseas NL".

[ Voor 66% gewijzigd door Furiousz op 12-12-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
DesertRose schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:34:
[...]

Volgens de winkel hebben zij het pakket 5 dagen geleden afgegeven. Maar dat zal dan weer een leugen zijn.
Hoeft niet, veel bedrijven laten de producten door een locale koerier verzamelen en dan en-masse afleveren/ophalen door bijv. DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:57
Eleni schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:00:
[...]

Met goedkope producten tot zo'n 20 euro doe ik dat ook wel maar met zaken als telefoons en tablets vind ik het wel een risico, omdat je niet kunt zien waar je pakketje blijft, heb jij daar geen moeite mee?
nee maar dat is denk ik omdat het gewoon altijd goed gegaan is tot nu toe, heb 7 telefoons besteld op pandawill en 6 op dealextreme altijd free shipping gekozen, en je kan wel degelijk zien waar je pakketje is, tenminste je ziet de status veranderen als het pakketje naar nederland verzonden is, die bevestiging stelt me altijd al gerust, ik zie de postbode dan meestal een dag of 7 later bij me aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Laatst online: 25-08 20:39
19 December meer nieuws of mijn gewilde Zopo 3x weer leverbaar is, kijk er iig naar uit.

Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een EU warehouse waar de 3x langskomt:

http://www.zopomobile.eu/...zopo-3x.html#/color-black
http://www.zopomobileshop...e-mt6595m-smartphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De Meizu MX4 Pro kost in China 2700yuan ~350euro. Dat is een model met 16GB. Vorige week was de prijs nog 2100yuan maar wegens de hoge vraag en weinig stock is de prijs gestegen. De advies prijs van de MX4 Pro is zelfs 2499yuan.
De prijzen zijn nog wel lager dan de online prijzen van de internetshops. Bijvoorbeeld bij Oppomart is de prijs 441euro.

Ik heb iemand in China die de smartphone meeneemt naar hier. Ik ben erg benieuwd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Blord schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:24:
De Meizu MX4 Pro kost in China 2700yuan ~350euro. Dat is een model met 16GB. Vorige week was de prijs nog 2100yuan maar wegens de hoge vraag en weinig stock is de prijs gestegen. De advies prijs van de MX4 Pro is zelfs 2499yuan.
De prijzen zijn nog wel lager dan de online prijzen van de internetshops. Bijvoorbeeld bij Oppomart is de prijs 441euro.

Ik heb iemand in China die de smartphone meeneemt naar hier. Ik ben erg benieuwd. :9~
Hoop wel dat ie de goede meeneemt, 9 vd 10 zijn TD-SCDMA en niet WCDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Qon schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:30:
Afgelopen zaterdag mijn phone besteld bij Coolicool en hij ik krijg zojuist de melding dat hij shipped is.
Hopelijk komt hij nog binnen voor nieuwjaar! Tot nu toe nog erg tevreden over Coolicool.
Tenzij je DHL oid gekozen hebt, geef ik je weinig kans dat je 'm voor de jaarwisseling hebt.
Zit zelf te wachten op twee telefoons die de 8e 'despatched to overseas' zijn en daarbij houd ik m'n hart al vast. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Marvin- schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:54:
19 December meer nieuws of mijn gewilde Zopo 3x weer leverbaar is, kijk er iig naar uit.

Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een EU warehouse waar de 3x langskomt:

http://www.zopomobile.eu/...zopo-3x.html#/color-black
http://www.zopomobileshop...e-mt6595m-smartphone.html
Je kan zopomobile.eu schrappen van je lijstje, want deze verzenden niet naar Nederland. Ze verwijzen je door naar Zopo Benelux en die leveren de 3X helaas niet.
Zopomobileshop verzend wel naar Nederland maar vraagt bijna € 50 verzendkosten. Ik zou me daarom niet blindstaren op een EU warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
jg77 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:06:
[...]

Je kan zopomobile.eu schrappen van je lijstje, want deze verzenden niet naar Nederland. Ze verwijzen je door naar Zopo Benelux en die leveren de 3X helaas niet.
Zopomobileshop verzend wel naar Nederland maar vraagt bijna € 50 verzendkosten. Ik zou me daarom niet blindstaren op een EU warehouse.
Bedankt voor de tip!

Ben nu toch iets verder aan het kijken, want incl. verzendkosten wordt het toch prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Kenzi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:37:
[...]

Hoop wel dat ie de goede meeneemt, 9 vd 10 zijn TD-SCDMA en niet WCDMA.
Het is mijn eerst smartphone. Ik dacht dat die weereldwijd inzetbaar waren. Welke moet ik precies hebben voor gebruik in Europa en in Belgie om precies te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Marvin- schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ben nu toch iets verder aan het kijken, want incl. verzendkosten wordt het toch prijzig.
Ja dat was ook mijn gedachte ;)
Ik heb uiteindelijk bij Coolicool besteld en had mét freeshipping de 3X met 2 weken in huis! Bovendien kan je bij hen kiezen voor een 'tax insurance' waarbij je iets bijbetaald en dan kan alle kosten die je eventueel bij de douane extra moet betalen bij hun declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Blord schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:10:
[...]

Het is mijn eerst smartphone. Ik dacht dat die weereldwijd inzetbaar waren. Welke moet ik precies hebben voor gebruik in Europa en in Belgie om precies te zijn ?
De WCDMA versie :) TD-SCDMA is alleen voor gebruik in China (en een paar andere Aziatische landen). Hetzelfde geld voor 4G (FDD-LTE vs TD-LTE) maar als je de WCDMA versie kiest is dat ook gelijk de goede 4G versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Sorry voor de off topic. ;)
Volgens de spec is de MX4 Pro compartibel met beide standaarden.
Dat gaat wel goed komen, hoop ik toch.

http://www.marvell.com/co...sDetail.do?releaseID=5956
The low-power ARMADA Mobile PXA1802 modem enables seamless performance of mobile applications and addresses the needs of smartphone users interested in high-bandwidth activities like mobile video, Web browsing and social media. This 5-mode 4G LTE modem chipset supports the 3GPP LTE Release 9 standards with Category 4 throughputs of up to 150 Mbps DL (Down Link) and 50 Mbps UL (Up Link) and Release 8 TD-SCDMA HSPA+. It integrates all of 2G, 3G and 4G mobile broadband modem technologies on a single chip, fully backward compatible with current WCDMA and TD-SCDMA networks and supporting the TDD/FDD 4G LTE network, as well as Marvell's 88RF858 high-performance multimode LTE transceiver to keep a flexible RF circuit design. In addition to the ARMADA mobile PXA1802 5-mode 4G LTE modem chipset, the MX4 Pro smartphone also adopts Marvell’s power management solution and RF transceiver.

Key features of the Meizu MX4 Pro Premium Smarphone include:

5.5-inch 2k display screen
Supports both of China Mobile and China Unicom’s2G/3G/4G networks
20.7 megapixels camera
Touch ID security technology
3350mAh battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 16:56
Kwakkel schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:31:
Inderdaad. Ik zou bijna verhuizen :D

Maar helaas, daarnet bpost aan de lijn gehad. Die wisten te bevestigen dat het pakketje echt terug in NL is.
Vlak daarvoor had ik nog met Mixeshop gemaild.

[...]

Ik kreeg volgend antwoord

[...]

Blijkbaar is het nog steeds onderweg :(
Zal nog maar even geduld hebben zeker :(
Zo, een maand verder dus tijd voor een update. Helaas nog steeds geen telefoon, zelfs geen nieuw tracking number.
Zoals ik reeds had aangegeven bij Mixeshop, heb ik het geschil opgewaardeerd naar een claim. Dus nu is het wachten op wat PayPal doet.

Mixeshop bood nog aan om 50% te vergoeden. Daarin ben ik echter niet meegegaan. Ik begrijp wel dat het probleem niet zozeer bij hen ligt, maar ik kan zelf geen claim indienen bij het postbedrijf omdat ik niet de klant ben (van het postbedrijf). Mixeshop kan dit wel (of ze dat ooit doen is nog de vraag natuurlijk), en aldus eens chadevergoeding bekomen van het verloren gegane pakket.

Op de PayPal site staat nu dat ze mij voor 20 december contacteren als ze nog extra informatie nodig hebben. We zien dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sneezzer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:28:
Even een pluim uitdelen.

1 Van de 2 ZTE V5's die ik had gekocht was gebricked tijdens het flashen naar 1.12 rom.
Dit heb ik gemeld bij Merimobiles, maar ik mocht hem gewoon terug sturen.

Ik krijg zojuist bericht dat ze hem vervangen door een nieuwe en deze weer naar me toe zenden én ze vergoeden de kosten die ik had gemaakt voor het retour sturen.

In het kort, ik ben erg tevreden!
En dan te bedenken dat iemand hier durfde te roepen dat Merimobiles no good zou zijn.
(mijn ervaringen zijn voldoende, maar niet zo uitmuntend als dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:10:
[...]

En dan te bedenken dat iemand hier durfde te roepen dat Merimobiles no good zou zijn.
Och, één zwaluw maakt nog geen zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Kwakkel schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:52:
[...]

Zo, een maand verder dus tijd voor een update. Helaas nog steeds geen telefoon, zelfs geen nieuw tracking number.
Zoals ik reeds had aangegeven bij Mixeshop, heb ik het geschil opgewaardeerd naar een claim. Dus nu is het wachten op wat PayPal doet.

Mixeshop bood nog aan om 50% te vergoeden. Daarin ben ik echter niet meegegaan. Ik begrijp wel dat het probleem niet zozeer bij hen ligt, maar ik kan zelf geen claim indienen bij het postbedrijf omdat ik niet de klant ben (van het postbedrijf). Mixeshop kan dit wel (of ze dat ooit doen is nog de vraag natuurlijk), en aldus eens chadevergoeding bekomen van het verloren gegane pakket.

Op de PayPal site staat nu dat ze mij voor 20 december contacteren als ze nog extra informatie nodig hebben. We zien dus wel.
Ik kreeg zonet bericht van PayPal: ze hebben het geschil in mijn voordeel beslist en maken het volledig bedrag terug over. Dat ging eerlijk gezegd vlotter dan verwacht.
Ik kan dus een andere verkoper gaan opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kwakkel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:35:
[...]

Ik kreeg zonet bericht van PayPal: ze hebben het geschil in mijn voordeel beslist en maken het volledig bedrag terug over. Dat ging eerlijk gezegd vlotter dan verwacht.
Ik kan dus een andere verkoper gaan opzoeken :)
Toch fijn dat bedrijven als PayPal en Creditcardmaatschappijen op deze manier nog een beetje meewerken aan bescherming van hun klanten :)

Probleem in deze ligt wel duidelijk bij Bpost overigens, kan Mixeshop ook weinig aan doen dat die sukkels het pakketje kwijtraken. Overigens worden er in België echt heel veel pakketjes gestolen bij de postsorteer, dikke kans dat de jouwe ook op die manier verdwenen is.

Ik zou er zelf eerlijk gezegd geen problemen mee hebben om weer iets bij Mixeshop te bestellen. Maar als het zich loont dan probeer ik tegenwoordig eerst iets te zoeken voor een mooie prijs dat vanuit Europa verzonden wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 19-12-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey FlowDesign,

Ik ben het helemaal met je eens hoor: de fout ligt hier of bij bpost of bij NLPost (wie van de 2 kan ik niet zeggen: de tracking laat alleen zien dat het terug is gestuurd naar NL). Mixeshop heeft hier inderdaad geen schuld aan.

Wat betreft het opnieuw bestellen bij Mixeshop: ik weet niet of Mixeshop er staat op te wachten dat ik opnieuw bij hen bestel. Jij verwacht in dat opzicht geen problemen?
Heb helaas nog niet teveel nubia's gezien in European warehouses :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik denk niet dat Mixeshop er een probleem van zal maken als je gewoon weer een nieuwe besteld. Die gaan hun geld wel halen bij de post.
Die Nubia is ook wel echt goedkoop bij Mixeshop vergeleken met veel andere shops.

Hier in Italië hebben ze een Z7 mini op voorraad, maar dan ben je wel €283 kwijt inclusief verzendkosten.
www.topresellerstore.it

Via deze site zie ik dat je 'm bij Pandawil zou kunnen bestellen met 2 kortingcoupons (als je een nieuw account aanmaakt bij Pandawil) en je kunt voor 5% van de prijs een importkostenverzekering van Pandawil erbij nemen:
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z7-mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Hyp Hyper schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:10:
[...]

Klopt, gaat ook ver boven mijn verwachting, vandaar de pluim!
Sterker nog, zelffs bij NL shops verwacht ik dit niet direct.

[ Voor 8% gewijzigd door Sneezzer op 19-12-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
Voor mensen die bij coolicool in de feestdagen een telefoon kopen >$300 gebruik de actiecode XMAS15P voor $15 korting. Zojuist de zopo 3x er gehaalt + covertje. inclusief shipping insurance erbij komt het totaal op $317 (~€260)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Marvin- schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:56:
Voor mensen die bij coolicool in de feestdagen een telefoon kopen >$300 gebruik de actiecode XMAS15P voor $15 korting. Zojuist de zopo 3x er gehaalt + covertje. inclusief shipping insurance erbij komt het totaal op $317 (~€260)
Kijk dan ook eens bij Merimobiles, goedkoper, zeker met kortingcodes, en super communicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Elephone P8 (5,7", MTK6592, 2G/16G, fullHD) in de aanbieding bij banggood voor $184,99.

[ Voor 7% gewijzigd door DitisKees op 22-12-2014 09:16 ]

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
Eleni schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:09:
[...]

Kijk dan ook eens bij Merimobiles, goedkoper, zeker met kortingcodes, en super communicatie!
Zover de site aangeeft heb ik daar nog geen tax & import insurance gezien waar coolicool dat wel heeft voor een kleine meerprijs. Buiten dat zijn ze scherper geprijsd, maar ik zit liever voor een tientje meer veiliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Marvin- schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:40:
[...]

Zover de site aangeeft heb ik daar nog geen tax & import insurance gezien waar coolicool dat wel heeft voor een kleine meerprijs. Buiten dat zijn ze scherper geprijsd, maar ik zit liever voor een tientje meer veiliger :)
Jammer dat ze dat niet hebben inderdaad, anders had ik daar nu een Honor 6 Plus besteld.
Ik wacht wel even tot de andere shops 'm binnen hebben, kan nooit lang duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Na 10 dagen helaas nog geen update van mijn tracking nr. Had aanvankelijk nog de stille hoop dat mijn telefoon er voor de kerst zou zijn, maar ik acht die kans nu wel erg klein ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Furiousz schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:25:
Na 10 dagen helaas nog geen update van mijn tracking nr. Had aanvankelijk nog de stille hoop dat mijn telefoon er voor de kerst zou zijn, maar ik acht die kans nu wel erg klein ;w
achja ga er maar zeker uit van minimaal 4 weken

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Furiousz schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:25:
Wat voor soort trackingnummer heb je?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Van Singapore post, beginnend met RP. 4 weken gaan ze ook niet redden denk ik, met de feestdagen er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Furiousz schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:54:
Van Singapore post, beginnend met RP. 4 weken gaan ze ook niet redden denk ik, met de feestdagen er tussen.
Daarom betaal ik liever wat meer, bij DHL schiet het tenminste op en is er bijna op de kilometer te volgen waar het pakje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Heb nog nooit extra betaald voor shipping, weet van tevoren dat het 3 a 4 weken kan duren (soms zelfs langer). En meestal is de tracking redelijk accuraat, alleen in dit geval is de status in 10 dagen nog niet veranderd. Verder geen klaagzang hoor, had alleen gehoopt dat ze wat sneller waren deze keer :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Furiousz schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:22:
Heb nog nooit extra betaald voor shipping, weet van tevoren dat het 3 a 4 weken kan duren (soms zelfs langer). En meestal is de tracking redelijk accuraat, alleen in dit geval is de status in 10 dagen nog niet veranderd. Verder geen klaagzang hoor, had alleen gehoopt dat ze wat sneller waren deze keer :p .
In dit geval zou ik zeker DHL hebben gekozen, als je het voor een bepaald datum of iets wilt hebben is standaard shipping niet aan te raden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Heb je 100% gelijk in, en als ik hem per se voor de kerst had willen hebben had ik dat ook wel gedaan. Maar zoals ik al had gezegd: "ik hoopte" ;), altijd spannend met free shipping. Kan uit ervaring vertellen dat free shipping soms ook bijzonder snel kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Singapore post is tegenwoordig trager dan China post. Zelfs EMS via Singapore post is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
FlowDesign schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:00:
Singapore post is tegenwoordig trager dan China post. Zelfs EMS via Singapore post is traag.
bij mij niet hoor, Singapore post gaat hier gewoon nog prima zo'n 2-3 weken. China Post is inderdaad wel weer minder traag geworden, dus het ligt weer wat dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik probeer ze beide te mijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Is ook een mooie (duurdere) optie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
krissie100 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:22:
[...]

Is ook een mooie (duurdere) optie _/-\o_
Soms maar een paar dollartjes extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Laatst online: 08-09 14:31
Voor geïnteresseerden: DX heeft dg280 voor 65 euries. DG280.
Een mooie prijs voor een mtk6582 met 1GBRAM en 8GB rom.
DX

[ Voor 64% gewijzigd door jhhest op 23-12-2014 06:38 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:40

Chocoball

瞧好吧!

Op Gizchina valt te lezen dat het bedrijf achter Efox-shop en CooliCool Antelife heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Chocoball schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:12:
Op Gizchina valt te lezen dat het bedrijf achter Efox-shop en CooliCool Antelife heeft overgenomen.
Mooi, dan wordt het vast betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Opzich een goede ontwikkeling, AnteLife is niet het meest betrouwbare en CooliCool en eFox zijn dat wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pistolebob schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:13:
[...]

Mooi, dan wordt het vast betrouwbaarder
Quad schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:14:
Opzich een goede ontwikkeling, AnteLife is niet het meest betrouwbare en CooliCool en eFox zijn dat wel.
Jullie maken een grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
FlowDesign schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:59:
[...]

[...]

Jullie maken een grapje?
Ik weet niet hoor, maar bij mij is CooliCool hartstikke betrouwbaar, had tax en import verzekering erbij gekocht, en moest toevallig 30 euro extra aan de deur betalen, en je raad het al, keurig terugbetaald door CooliCool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsja, doe ermee wat je wilt zou ik zeggen ;)

https://www.trustpilot.com/review/www.efox-shop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Trustpilot vind ik persoonlijk al niet eens betrouwbaar. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Quad schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:14:
Dus dat Efox je achteraf laat betalen voor de afhandeling van een garantie vind jij normaal? Ik zou toch maar eens wat meer onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Tja, maar daar komen andere chinashops nou ook niet echt lekker uit. Had jij je V5 niet van mixeshop? Die scoren daar ook hartstikke slecht.

Heb zelf laatst bij coolicool.com besteld en dat werd prima afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kasj schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:21:
[...]

Tja, maar daar komen andere chinashops nou ook niet echt lekker uit. Had jij je V5 niet van mixeshop? Die scoren daar ook hartstikke slecht.

Heb zelf laatst bij coolicool.com besteld en dat werd prima afgehandeld.
Ja, nu je het zegt. Valt me erg tegen :o
Heb gelukkig nog nooit iets bij Mixeshop hoeven claimen, verzending ging altijd goed en snel (met DHL en/of PostNL).

Voortaan dan maar bestellen bij Merimobiles of Banggood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Na mijn helaas mindere ervaring met dg310 (niet zozeer de telefoon zelf als wel wat water) Whizzy in "DooGee DG310 Voyager2"

Heb ik nav hiervan http://www.gizbeat.com/61...sub-100-phone-done-right/ de thl 4000 besteld, voornamelijk ook vanwege de batterij. Ik ben een enorm zuinig gebruiker en hoop met deze toch minstens 1 week uit te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Whizzy op 23-12-2014 19:56 ]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Een 5 op trustpilot valt nog best mee voor een Chinashop. :+
Moet je eens kijken naar bv. Pandawill. (en daar koop ik ook wel eens)

• jhhest
Ik heb laatst de Elephone G7 (mtk6592, 8GBrom, 1GBram)voorbij zien komen in de presale. Voor de liefhebbers heb ik een topic aangemaakt.

\[ Elephone G7 ] Discussie en ervaringen.

Redelijke spec's, Goede prijs en leuk design. ik heb hem besteld in de presale om er een review van te maken(mits er genoeg liefhebbers zijn)
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/kimovil/phone_front/0001/03/thumb_2153_phone_front_big.jpeg

edit: Bestelling gecanceld.

[ Voor 3% gewijzigd door jhhest op 01-01-2015 11:06 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mocht er iemand interesse hebben in een Doogee DG700, er is weer een seckill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Hierbij een couponcode voor de Smartphone CUBOT S200. Deze krijg je dan voor $96,50 // € 79,-

Wil je wat meer weten (mtk6582soc, 8GBram/1GBrom, 3300ma :)F batterij,)heb ik een klein preview artikeltje geschreven op mijn blog. Binnenkort zet ik er een echte review neer.

De couponcode is CS200HF en is te bestellen bij Gearbest

Tweakers review: productreview: CUBOT S200 Zwart review door jhhest

[ Voor 16% gewijzigd door jhhest op 01-01-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Eleni schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:12:
[...]

Daarom betaal ik liever wat meer, bij DHL schiet het tenminste op en is er bijna op de kilometer te volgen waar het pakje blijft.
Weet je het zeker...
Mijn cubot s200 hebben ze een kwart belasting van de chinese aanschafprijs gerekend.

Edit: Ik snap die bon niet. 32.97 BTW en 12,10 adminstratieve kosten. 0 euro aan invoerrechten) euro voor overige kosten.) Als ik de invoercalculator gebruik kom ik uit op 28,53.

Terwijl er een bon op zat met beschrijving en prijs van 60 dollar telefoon(heeft de webshop ongevraagd gedaan). Hoe kunnen hun de waarde inschatten zonder maar iets te openen. Ook de bon is schamel kopietje. Ze geven de indruk dat ze de btw gewoon in eigen zak steken. (Zal vast niet, maar het maakte een slechte indruk.)

De postbezorger heeft geen geld gevraagd en de betalings opties op papier waren contant, creditcard of ideal. Ben benieuwd of ik nog een rekening per post of iets krijg.

Wat wel netjes was van DHL was dat ze de inklaringskosten voorgeschoten hadden. Als je moet wachten op de douane bij chinapost....................... Dan kun je lang wachten. Vaak duurt de douna in nederland langer als de hele rit van china naar nederland per postkoets.

Dit is mijn tweede ervaring met dhl. Of ik toen iets heb moeten betalen weet ik eigenlijk niet meer. Kan best zijn dat ik de bonnen met verpakking en al had weggemieterd.

Misschien gaat het normaal anders. Ik hoop het wel. Bijbetalen vind ik niet erg, maar het inschatten van de waarde en de betalingsmogelijkheid is onduidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door jhhest op 31-12-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Heeft iemand toevallig ervaring met comebuy.com ? heb de 26ste een telefoon besteld.. Al 2 mails gestuurd, maar nog geen reactie en hij is nog niet shipped. De livechat is ook nooit online.

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.comebuy.com deze score is niet echt best. Maar kan natuurlijk ook zijn dat mensen alleen slechte ervaringen posten daar uit wraak.

Deze week nog afwachten en anders gewoon paypal dispute,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cooler_King schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:36:
Heeft iemand toevallig ervaring met comebuy.com ? heb de 26ste een telefoon besteld.. Al 2 mails gestuurd, maar nog geen reactie en hij is nog niet shipped. De livechat is ook nooit online.

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.comebuy.com deze score is niet echt best. Maar kan natuurlijk ook zijn dat mensen alleen slechte ervaringen posten daar uit wraak.

Deze week nog afwachten en anders gewoon paypal dispute,
26 december? Gewoon nog ff geduld hebben dan. Het is bovendien vakantietijd. Beetje onzinnig om zo snel al zorgen te maken en naar PayPal te escaleren. Ze hadden je bestelling waarschijnlijk gewoon niet op voorraad.

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 31-12-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
jhhest schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:12:
[...]

Weet je het zeker...
Mijn cubot s200 hebben ze een kwart belasting van de chinese aanschafprijs gerekend.

Edit: Ik snap die bon niet. 32.97 BTW en 12,10 adminstratieve kosten. 0 euro aan invoerrechten) euro voor overige kosten.) Als ik de invoercalculator gebruik kom ik uit op 28,53.

Terwijl er een bon op zat met beschrijving en prijs van 60 dollar telefoon(heeft de webshop ongevraagd gedaan). Hoe kunnen hun de waarde inschatten zonder maar iets te openen. Ook de bon is schamel kopietje. Ze geven de indruk dat ze de btw gewoon in eigen zak steken. (Zal vast niet, maar het maakte een slechte indruk.)

De postbezorger heeft geen geld gevraagd en de betalings opties op papier waren contant, creditcard of ideal. Ben benieuwd of ik nog een rekening per post of iets krijg.

Wat wel netjes was van DHL was dat ze de inklaringskosten voorgeschoten hadden. Als je moet wachten op de douane bij chinapost....................... Dan kun je lang wachten. Vaak duurt de douna in nederland langer als de hele rit van china naar nederland per postkoets.

Dit is mijn tweede ervaring met dhl. Of ik toen iets heb moeten betalen weet ik eigenlijk niet meer. Kan best zijn dat ik de bonnen met verpakking en al had weggemieterd.

Misschien gaat het normaal anders. Ik hoop het wel. Bijbetalen vind ik niet erg, maar het inschatten van de waarde en de betalingsmogelijkheid is onduidelijk.
Ik heb gekeken op de site van de douane, daar kun je zien dat de kans dat je fiks moet bijbetalen groot is als je een wat duurder apparaat koopt.
Het zal wel steeds vaker gebeuren dat er telefoons uit China komen, dus de controle zal ook wel opgeschroefd worden.
Bij mijn laatste bezorging was de invoice uit de verpakking gehaald en verdwenen, moest € 34 bijbetalen maar daar had ik gelukkig op gerekend, meer had ook gekund.
Ik ben nog steeds een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Eleni schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:03:
[...]

Ik heb gekeken op de site van de douane, daar kun je zien dat de kans dat je fiks moet bijbetalen groot is als je een wat duurder apparaat koopt.
Het zal wel steeds vaker gebeuren dat er telefoons uit China komen, dus de controle zal ook wel opgeschroefd worden.
Bij mijn laatste bezorging was de invoice uit de verpakking gehaald en verdwenen, moest € 34 bijbetalen maar daar had ik gelukkig op gerekend, meer had ook gekund.
Ik ben nog steeds een stuk goedkoper uit.
Dat is jammer. Ik heb ook rekening gehouden met dat ik bij moest betalen. Die kans is bij dhl immers groter als bij China post. Ik had alleen niet verwacht dat ze er dik tien euro naast zouden zitten in het nadeel van mij. Ik kan het gelukkig wel betalen. Maar tien euro ten onterechte BTW rekenen vind ik wel minder.

Moest jij direct aan de deur betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
jhhest schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:07:
[...]

Dat is jammer. Ik heb ook rekening gehouden met dat ik bij moest betalen. Die kans is bij dhl immers groter als bij China post. Ik had alleen niet verwacht dat ze er dik tien euro naast zouden zitten in het nadeel van mij. Ik kan het gelukkig wel betalen. Maar tien euro ten onterechte BTW rekenen vind ik wel minder.

Moest jij direct aan de deur betalen?
Ja, aan de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

jhhest schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:07:
[...]
Ik zat 15 euro boven de verwachtte btw. Komt omdat ze btw rekenen over waarde van de goederen plus de verzendkosten. Als de verzendkosten niet apart op het verzendbewijs gezet zijn door de verzender (en dat gebeurt vrijwel nooit volgens mij), dan rekent DHL hun standaard vervoerskosten. Staat op hun site en ik heb een volledige uitleg voor mijn situatie ontvangen inclusief alle berekeningen en aangiftes. Kun je helaas niks aan doen, behalve aan de verzender duidelijk maken dat je de goederen en de verzendkosten apart op de factuur en op het pakket vermeld wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
hars73 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:07:
[...]

Ik zat 15 euro boven de verwachtte btw. Komt omdat ze btw rekenen over waarde van de goederen plus de verzendkosten. Als de verzendkosten niet apart op het verzendbewijs gezet zijn door de verzender (en dat gebeurt vrijwel nooit volgens mij), dan rekent DHL hun standaard vervoerskosten. Staat op hun site en ik heb een volledige uitleg voor mijn situatie ontvangen inclusief alle berekeningen en aangiftes. Kun je helaas niks aan doen, behalve aan de verzender duidelijk maken dan je de goederen en de verzendkosten apart op de factuur en op het pakket vermeld wilt.
Dat is een goede tip! Misschien iets voor in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Mijn Xiaomi Note 4g is zojuist bezorgd :). 2 december besteld bij 1949deal, verzonden met Singapore post. Geen extra kosten gelukkig, op de groene sticker was vermeld dat er een mp3 speler in zat met een waarde van $30,-

[ Voor 25% gewijzigd door Furiousz op 31-12-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Furiousz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:57:
Mijn Xiaomi Note 4g is zojuist bezorgd :). 2 december besteld bij 1949deal, verzonden met Singapore post. Geen extra kosten gelukkig, op de groene sticker was vermeld dat er een mp3 speler in zat met een waarde van $30,-
same behalve dat ik het had besteld op 1 december

eigenlijk geen problemen met 1949deal behalve brakke klantenservice, was eerst een beetje bezorgd door al de online reviews

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:02

..Christiaan..

..zwll..

Ik bestel het liefst via hongkongeek.com omdat zij eventuele btw kosten vergoeden. Banggood gebruik ik ook wel veel. Maar de zte z5s hebben ze daar niet. Iemand een site waar ik 'm kan bestellen?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
..Christiaan.. schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:50:
Ik bestel het liefst via hongkongeek.com omdat zij eventuele btw kosten vergoeden. Banggood gebruik ik ook wel veel. Maar de zte z5s hebben ze daar niet. Iemand een site waar ik 'm kan bestellen?
coolicool.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zullen we de shops categoriseren naar die voor een kleine meerprijs de eventuele invoerkosten overnemen?

Ik begin vast...

Tegen meerprijs de eventuele invoerkosten overnemen:
  • hongkongeek.com
  • pandawill.com
  • ibuygou.com
  • coolicool
  • ...? :)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 03-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

ibuygou doet dat ook aan import vergoeding.

Bij mijn laatste 5 pakketjes van hen, hoefde ik het sowieso niet te betalen (pakket was 1 keer geopend bij de douane). Bij Coolicool moet ik overigens wel betalen bij 1 van de 1 pakketten :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:38:
ibuygou doet dat ook aan import vergoeding.

Bij mijn laatste 5 pakketjes van hen, hoefde ik het sowieso niet te betalen (pakket was 1 keer geopend bij de douane). Bij Coolicool moet ik overigens wel betalen bij 1 van de 1 pakketten :)
Thanks, heb 'm erbij gezet.
Jammer dat ibuygou alleen maar de 16GB versie van de Honor 6 Plus heeft :/

Heeft coolicool ook zo'n regeling? :?

Ook bij merimobiles kan ik er niks over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 02-01-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
FlowDesign schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:42:
[...]

Thanks, heb 'm erbij gezet.

Heeft coolicool ook zo'n regeling? :?

Ook bij merimobiles kan ik er niks over vinden.
Coolicool heeft ook zo'n regeling. Ik heb'm gebruikt toen ik m'n Zopo 3X bij hen bestelde. Overigens uiteindelijk niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

FlowDesign schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:42:
Je zou eventueel kunnen wachten op de NL release. Als ik de prijzen tussen de Honor 6 vergelijk bij bijv. Coolblue en Oppomart/Ibuygou, dan is het verschil in prijs niet erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Je zou eventueel kunnen wachten op de NL release. Als ik de prijzen tussen de Honor 6 vergelijk bij bijv. Coolblue en Oppomart/Ibuygou, dan is het verschil in prijs niet erg veel.
Dat heeft geen zin want ik wil een Dual SIM toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik bedoelde eigenlijk dat de prijsverschillen voor de Honor 6 plus erg klein zouden kunnen zijn A ls die straks in Nederland leverbaar is. Bij de Honor 6 is het prijsverschil tussen NL en China namelijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:48:
Ik bedoelde eigenlijk dat de prijsverschillen voor de Honor 6 plus erg klein zouden kunnen zijn A ls die straks in Nederland leverbaar is. Bij de Honor 6 is het prijsverschil tussen NL en China namelijk nihil.
Huawei brengt in Europa altijd alleen maar Single SIM varianten uit, daarom heeft het voor mij geen zin om erop te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Oh, dat wist ik niet. Dat kan echt een groot nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Toch maar de knoop doorgehakt en een THL4000 besteld. M'n eerste chinaphone, ben benieuwd naar de kwaliteit, maar 73 euro is wel heel weinig geld voor een smartphone met een dikke accu.

Bij Gearbest besteld met gratis shipping. Als ik zo in dit topic rondkijk is 3 weken wachten wel het minimum?
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Let op:
Dit is het topic mbt levertijden en prijzen, voor inhoudelijke discussies over de verschillende toestellen zie Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Lees ook altijd de TS voordat je een vraag stelt :)