24-1-2015
Ik heb deze telefoon vandaag binnen gekregen! Ik ga hier niet een uitgebreide review geven, maar alles ziet er goed uit. Pas op met het verwijderen van het beschermfolie van de screen protector. Ik trok de hele screen protector eraf en die kreeg ik er dus niet meer goed op. Gelukkig hebben ze een reserve meegeleverd.
De telefoon komt in een mooie witte box. De lader is uiterst compact, met een USB connector. Apart een draadje die daar dan weer in gaat of in je computer natuurlijk.
Hoe de Chinezen op 5,5mm dikte komen is een raadsel, ik kom op 8,2mm Ook niet erg dik, maar 5,5 is een marketing dingetje.
Beeld is helder en mooi. Ik kom van een 3,4inch en dan is dit beeld een verademing. 5,5 inch.
Net een youtube filmpje bekeken en dat is haarscherp. Er is een Nederlandse versie in te stellen. De tijd staat initieel op China, nou dat was zo verholpen.
Kortom voor nu (net een uurtje binnen dus) tevreden
Hoe de batterij zich gaat houden weet ik dus nog niet.
Later (wellicht) meer...............
25-1-2014
Ondertussen wat meer functies uitgeprobeerd. Whatsapp geïnstalleerd, Een belletje gedaan. Geluid was wat zacht en het is een beetje wennen om met een ´strijkijzer´ aan je oor te bellen. Geluid kon ik tijdens het bellen wat harder zetten met de knoppen aan de zijkant.
Standaard zit er een FM radio ontvanger in. Prima geluid.
Vervolgens een navigatie programma én een GPS test programma geïnstalleerd. Ik krijg in huis al contact met GPS satellieten! Dat heb ik nog niet eerder gezien. Stukje gaan fietsen met navigatie en ook dat ging uitstekend.
De batterij is na al het gespeel tot 18% gedaald. Dat is dus niet beter of slechter dan andere telefoons. Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat een telefoon niet gewoon een week kan meegaan met één lading. Over 10 jaar worden we toch uitgelachen dat we daar mee akkoord gingen in de 10-er jaren.
Ook een live stream bekeken. Geen problemen daar.
Een terminal programma geladen, maar toen ik in de terminal het commando ´free' gaf (want hoeveel RAM heb ik nu echt?) werd dat niet herkend als een geldig commando.
Kortom tot nu toe ben ik best wel tevreden. De applicaties starten snel, Beeldscherm is helder en scherp, geluid is OK. En de prijs is natuurlijk héél goed.
Wederom: Later wellicht meer.........................
Overigens hoor ik graag van andere gebruikers. Of ben ik uniek in NL met deze telefoon? (dat zou wel vet zijn)
[
Voor 53% gewijzigd door
beach_a op 25-01-2015 18:16
]