Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/99lef0zqb/Elephone_G7.jpg

Elephone G7

De laatste tijd begeef ik mij graag op de chinese markt. Telefoons voor een prikkie zijn altijd interessant. De elephone G7 weet mij zeker te bekoren en heeft misschien wel wat trekjes van een iphone.

De telefoon is besteld als presell order en een videoreview komt eraan.
Specs
  • MTK6592 1400MHZ processor.
  • 1GB ram
  • 8GB rom
  • 1280x720 OGS scherm.
  • 13MP back camera.
  • 5MP front camera.
  • 5.5 inch
  • a-gps
  • Micro sd.
  • WCDMA:band 1/5 (850/2100)
  • GSM:band 2/3/5/8 (850/900/1800/1900)
Afmetingen
Afbeeldingslocatie: http://www.elephone.hk/ParameterImages/g7%E4%B8%89%E7%BB%B4%E5%9B%BE.jpg
Gimmicks.
  • Unknown
Garantie.
Elephone heeft geen garantievoorwaarden op haar pagina. Voor garantie zul je dus afhankelijk zijn van de shop waar je hem koopt.
Reviews
  • Nog niet
Afbeeldingslocatie: http://www.elephone.hk/ParameterImages/g7_photos_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elephone.hk/ParameterImages/g7_photos_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elephone.hk/ParameterImages/g7_photos_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elephone.hk/ParameterImages/g7_photos_4.jpg
Links.
YouTube: Hands On
Officiele Elephone Website.
Webshops.
Nog uit te voeren om forum topic af te maken.
  • Afbeeldingen plaatsen en resizen naar juist formaat.
  • Reviews en ervaringen van medetweakers.
  • Medetweakers welke het forumtopic een boost kunnen geven als zijnde medeauteur altijd welkom!

[ Voor 18% gewijzigd door jhhest op 31-12-2014 09:42 . Reden: Plaatje van toestel toegevoegd en to do list aangepast. ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Heb het toestel inderdaad ook gezien, maar nog niet gekocht. Ik maak me met name zorgen om het werkgeheugen van 1GB, waar mijn huidige HTC One 2GB heeft en er tegenwoordig toestellen zijn met 3GB en 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
rik schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:28:
Heb het toestel inderdaad ook gezien, maar nog niet gekocht. Ik maak me met name zorgen om het werkgeheugen van 1GB, waar mijn huidige HTC One 2GB heeft en er tegenwoordig toestellen zijn met 3GB en 4GB.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ben gaan twijfelen over dit toestel. Persoonlijk vind ik het design super.

Ik wil het toestel aanschaffen om te reviewen voor mijn blog. Ik ken nog maar weinig tweakers die interesse tonen voor dit toestel, dus ben aan het overwegen of ik misschien toch een ander haal.

1GB, 2GB of 3GB.. Ik heb meerdere toestellen met 1GB en allen werken snel zat. Ik heb meer problemen met 8GB rom geheugen. Ik merk de laatste tijd steeds sneller de melding dat het geheugen vol zit. Dit komt ook omdat de huidige roms de partities niet altijd echt handig ingedeeld zijn.

Ook komt de P6000 binnenkort uit. Nieuwere soc, 2GB ram en 16GB rom voor 20 dollar extra. Minder mooi ontwerp, maar ook zeker het overwegen waard.

Correctie! Bij gearbest met couponcode EPXCR is de p6000 nu voor 145,99 dollar / 120 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door jhhest op 29-12-2014 08:51 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beach_a
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 21:36
24-1-2015
Ik heb deze telefoon vandaag binnen gekregen! Ik ga hier niet een uitgebreide review geven, maar alles ziet er goed uit. Pas op met het verwijderen van het beschermfolie van de screen protector. Ik trok de hele screen protector eraf en die kreeg ik er dus niet meer goed op. Gelukkig hebben ze een reserve meegeleverd.

De telefoon komt in een mooie witte box. De lader is uiterst compact, met een USB connector. Apart een draadje die daar dan weer in gaat of in je computer natuurlijk.

Hoe de Chinezen op 5,5mm dikte komen is een raadsel, ik kom op 8,2mm Ook niet erg dik, maar 5,5 is een marketing dingetje.

Beeld is helder en mooi. Ik kom van een 3,4inch en dan is dit beeld een verademing. 5,5 inch.

Net een youtube filmpje bekeken en dat is haarscherp. Er is een Nederlandse versie in te stellen. De tijd staat initieel op China, nou dat was zo verholpen.

Kortom voor nu (net een uurtje binnen dus) tevreden
Hoe de batterij zich gaat houden weet ik dus nog niet.

Later (wellicht) meer...............

25-1-2014
Ondertussen wat meer functies uitgeprobeerd. Whatsapp geïnstalleerd, Een belletje gedaan. Geluid was wat zacht en het is een beetje wennen om met een ´strijkijzer´ aan je oor te bellen. Geluid kon ik tijdens het bellen wat harder zetten met de knoppen aan de zijkant.
Standaard zit er een FM radio ontvanger in. Prima geluid.

Vervolgens een navigatie programma én een GPS test programma geïnstalleerd. Ik krijg in huis al contact met GPS satellieten! Dat heb ik nog niet eerder gezien. Stukje gaan fietsen met navigatie en ook dat ging uitstekend.

De batterij is na al het gespeel tot 18% gedaald. Dat is dus niet beter of slechter dan andere telefoons. Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat een telefoon niet gewoon een week kan meegaan met één lading. Over 10 jaar worden we toch uitgelachen dat we daar mee akkoord gingen in de 10-er jaren.

Ook een live stream bekeken. Geen problemen daar.

Een terminal programma geladen, maar toen ik in de terminal het commando ´free' gaf (want hoeveel RAM heb ik nu echt?) werd dat niet herkend als een geldig commando.

Kortom tot nu toe ben ik best wel tevreden. De applicaties starten snel, Beeldscherm is helder en scherp, geluid is OK. En de prijs is natuurlijk héél goed.

Wederom: Later wellicht meer.........................

Overigens hoor ik graag van andere gebruikers. Of ben ik uniek in NL met deze telefoon? (dat zou wel vet zijn)

[ Voor 53% gewijzigd door beach_a op 25-01-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Nee, je bent niet de enige in Nederland. Vorige week ook mijn Elephone G7 ontvangen.

Ik heb em rechtstreeks besteld bij elephone.cc in de pre-sale. Moest even wachten, maar daar is ie dan. Verzending goed gegaan. Let wel even op extra kosten voor BTW, invoerrechten en inklaring. Helaas heeft Elephone een "typefoutje" gemaakt voor wat betreft de waarde van het pakketje ;)

Scherm is 5,5 inch en best goed eigenlijk. Telefoon loopt lekker soepel en tot nu toe geen problemen met 1Gb intern geheugen. Niet echt een wetenschappelijke benchmark, maar voor mijn doeleinden prima. Geen 4G, geen NFC. Dual-sim werkt vlekkeloos, wat voor mij de belangrijkste spec is.

Playstore staat er gewoon op, en ik ben nog geen Chinees teken tegengekomen. Alles functioneert goed, ook de GPS.

Camera viel me in eerste instantie erg tegen, vooral het scherpstellen. Voor ca €2,50 de app DSLR camera gekocht, en maakt echt een wereld van verschil. Nu erg enthousiast en zeer acceptabele foto's.

Heb geen verstand van bouw kwaliteit, maar ziet er allemaal mooi afgewerkt uit.

Telefoon heeft een echte WOW factor en dat voor zo'n 135 euro, incl. verzendkosten. Nog geen moment spijt. Nu maar hopen dat ie het wel blijft doen, want anders moet ik em opsturen naar China... Hoort allemaal een beetje bij de lol van het zelf importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beach_a
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 21:36
Enne hoe ´dik´ is ie bij jou? 5,5mm of 8,2mm ?
Ik heb de camera nog niet heel erg uitgetest (1x een fotootje gemaakt en er kwam een fotootje niet erg naar gekeken daarna)

Wat vind je fout aan de camera en waarom maakt een andere app het verschil?

Toen ik mijn SIM erin stak voor de eerste keer kreeg ik een linux opstart sequentie, maar geheel in het chinees! Af en toe krijg je begrijpelijke taal zoals WIFI of GPS, maar verder....

Ik heb ´m uit laten lopen totdat ie niet meer verder ging. Uitzetten ging niet dus de batterij gelicht. En gelukkig (want BRICK ligt om de hoek met dat soort acties) startte ie goed op daarna.

En vooralsnog zijn we de enige twee met deze phone! Uniek dus....... :N

Totdat we van meer tweakers horen.

[ Voor 8% gewijzigd door beach_a op 28-01-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb een vraagje voor mensen die de elephone G7 al gekocht hebben,
ik wil ook zo´n telefoon kopen maar ik ben bang dat er onderweg iets met mijn bestelling gebeurd.
mijn vraag is waar en hoe jullie hem besteld hebben?

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze telefoon 2 wk geleden ontvangen. mijn vorige telefoon is een Sony Xperia geweest een verschil qua grootte. Van bestelling tot bezorging niets misgegaan besteld via aliexpress.

Weet iemand hoe ik autocorrect kan instellen of moet ik die downloaden?
Was gewend ad automatische suggesties.

[Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:28
Dat kan je instellen bij je keyboard.
Pagina: 1