Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Het volgende heb ik al getest/geprobeerd:
- power down NetDuino
- 're-upgrade' ND met FW 4.2.2.2
- Verwijderen + herinstalleren .NET FW 4.2 QFE2 & Netduino SDK
Info vanuit MFDeploy:
Connecting to NetduinoPlus2_Netduino...Connected
Pinging... TinyCLR
HalSystemInfo.halVersion: 4.2.0.0
HalSystemInfo.halVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.2.2.2) by Secret Labs LLC
HalSystemInfo.oemCode: 34
HalSystemInfo.modelCode: 177
HalSystemInfo.skuCode: 4102
HalSystemInfo.moduleSerialNumber: 00000000000000000000000000000000
HalSystemInfo.systemSerialNumber: 0000000000000000
ClrInfo.clrVersion: 4.2.0.0
ClrInfo.clrVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.2.2.2) by Secret Labs LLC
ClrInfo.targetFrameworkVersion: 4.2.0.0
SolutionReleaseInfo.solutionVersion: 4.2.2.2
SolutionReleaseInfo.solutionVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.2.2.2) by Secret Labs LLC
SoftwareVersion.BuildDate: Jan 26 2013
SoftwareVersion.CompilerVersion: 410894
FloatingPoint: True
SourceLevelDebugging: True
ThreadCreateEx: True
LCD.Width: 0
LCD.Height: 0
LCD.BitsPerPixel: 0
AppDomains: True
ExceptionFilters: True
IncrementalDeployment: True
SoftReboot: False
Profiling: False
ProfilingAllocations: False
ProfilingCalls: False
IsUnknown: False
Found debugger!
Create TS.
Loading start at 806a988, end 8085288
Assembly: mscorlib (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Native (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Net (4.2.0.0)
Assembly: System (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.IO (4.2.0.0)
Assembly: System.IO (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.PWM (4.2.0.1)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.Usb (4.2.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Diagnostics (4.2.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino (4.2.1.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire (4.2.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Time (4.2.0.0)
Loading Deployment Assemblies.
Resolving.
Ready.
Cannot find any entrypoint!
Done.
Waiting for debug commands...
IP Address: 192.168.1.23
Op m'n laptop is VS2010 geïnstalleerd.
Hans bedankt voor het antwoord ... maar dat is het probleem niet ... backslashes was een foutje in mijn voorbeeld.hansdegit schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:12:
[...]
Geen backslashes gebruiken, alleen maar slashes (ook waar je dus normaalgesproken een backslash zou gebruiken)
het probleem zit er wel degelijk in.
heb jij het zelf ook al met de nieuwe options bestand getest?
dit zit niet in de vorige uitvoering..

en hier staat het bestand.

Verwijderd
Nu wil ik de code aanpassen zodat ik op een website met een php script de gegevens uit kan lezen.
Ik heb daarvoor de openenergy op true gezet en de website waar naartoe gestuurd wordt aangepast naar mijn eigen website naam maar helaas komt er niks binnen. Is dit te simpel gedacht ???
Eigenlijk wat ik naar mijn eigen website wil sturen is http://www.xxx.nl/test.php?key=xxx& etc etc.
Heeft iemand een voorbeeld hoe je dit met de Netduino kan doen. Onder visual basic lukt het me wel maar helaas werken die commando's niet op de Netduino.
Groet
@Willie, heb jij de deployment van 2.0.19 op een 4.2.2 zelf misschien ook even getest?
Je kan proberen door Microsoft sdk te verwijderen en de 4.3 sdk erop te zetten en het opnieuw te proberen, deze is downwards compatible. Maar dit zal je zelf ook wel verzonnen hebben.

Sinds afgelopen weekend ben ik versie 2.0.19 aan het testen en hij loopt inmiddels al ruim 3 dagen,
dit heb ik met de sw4.2.2.2 nog niet eerder gehaald.
Heb nu als proefprojectje ff een Digole tekstdisplay en een Digole grafisch display achter de ND hangen,
aangesloten op comm1 en comm3 en e.e.a. draait prima tot nu toe. (Op beide display's staan nog
maar enkele dingen ingesteld, ik wil eerst ff kijken of het uitlezen van de P1 poort bij mij nu geen
problemen meer oplevert.)
Als je de website vervangt moet je al wat binnenkrijgen als je de poort waar je naar luister ook juist doorgegeven en in je router aangemeld staat anders wordt alles geblokt.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:24:
Ben nu in bezit van een Netduino 2 Plus en heb hem goed werken met jullie code, werkt geweldig.
Nu wil ik de code aanpassen zodat ik op een website met een php script de gegevens uit kan lezen.
Ik heb daarvoor de openenergy op true gezet en de website waar naartoe gestuurd wordt aangepast naar mijn eigen website naam maar helaas komt er niks binnen. Is dit te simpel gedacht ???
Eigenlijk wat ik naar mijn eigen website wil sturen is http://www.xxx.nl/test.php?key=xxx& etc etc.
Heeft iemand een voorbeeld hoe je dit met de Netduino kan doen. Onder visual basic lukt het me wel maar helaas werken die commando's niet op de Netduino.
Groet
Ik heb voor mijn telefoon app een apart protocol geschreven die "luistert" naar commando's. Die vrijheid heb jij ook zeg maar. En als Visual Basic te gemakkelijk voor je is, schrijf alles in je favoriete taal en convert je code.
De slimme meter poort P1, staat op een andere interrupt (stond samen met de sdcard) en draait nu in een eigen taak. Dit heb ik gedaan met alle items. Dit had ik al eerder geschreven dat het een belangrijke update is, maar ben af en toe een roepende in de woestijn.Voederbietel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:04:
Willie, is er tussen versie 2.0.14 en 2.0.19 ook iets veranderd in de uitlezing van de P1-poort.
Sinds afgelopen weekend ben ik versie 2.0.19 aan het testen en hij loopt inmiddels al ruim 3 dagen,
dit heb ik met de sw4.2.2.2 nog niet eerder gehaald.
Heb nu als proefprojectje ff een Digole tekstdisplay en een Digole grafisch display achter de ND hangen,
aangesloten op comm1 en comm3 en e.e.a. draait prima tot nu toe. (Op beide display's staan nog
maar enkele dingen ingesteld, ik wil eerst ff kijken of het uitlezen van de P1 poort bij mij nu geen
problemen meer oplevert.)
[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 28-08-2013 20:12 ]
Zat eigenlijk gewoon te wachten op sw4.3 aangezien dit tot op heden de meest reëele oplossing leek.
(Wilde ook niet steeds zeuren of ik alstublieft mag testen met de nieuwste versie
[ Voor 18% gewijzigd door Voederbietel op 28-08-2013 20:19 ]
Maakt verder niets uit, deze update is ook nodig als je pulsemeters gebruikt zonder een slimme meter aangesloten.Voederbietel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:18:
Sorry, had ik niet zo snel gezien Willie, ben in de zomermaanden iets minder actief op diverse forums.
Zat eigenlijk gewoon te wachten op sw4.3 aangezien dit tot op heden de meest reëele oplossing leek.
De regels 0 tot en met 3 gebruik je voor de waarden van de velden, gelijk een tekst display.
Regel 4 gebruik je voor het grafische gedeelte (vink graphic aan). de bovenwaarde is de maximale waarde van uitslag.
Stel je hebt zonnepanelen met maximaal 3000 watt, stel de bovenwaarde op 3000 in.
[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 28-08-2013 21:05 ]
Verwijderd
Dank je voor het antwoord tot zo ver, ik ben vrij nieuw in de Netduino en php dus weet niet goed hoe dit te veranderen in het script of router, weet ook niet naar welke poort het gestuurd wordt.Willie Wortel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:06:
[...]
Als je de website vervangt moet je al wat binnenkrijgen als je de poort waar je naar luister ook juist doorgegeven en in je router aangemeld staat anders wordt alles geblokt.
Ik heb voor mijn telefoon app een apart protocol geschreven die "luistert" naar commando's. Die vrijheid heb jij ook zeg maar. En als Visual Basic te gemakkelijk voor je is, schrijf alles in je favoriete taal en convert je code.
In visual basic doe ik het nu zo:
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles
Button1.Click
Process.Start("http://www.bucom.net/test/index.php?key=999")
End Sub
End Class
En de php op mijn website pakt de key alsvolgt op:
<?php
$key = $_GET['key'];
$file = 'People.txt';
// Open the file to get existing content
$current = file_get_contents($file);
// Append a new person to the file
$current .= $key;
// Write the contents back to the file
file_put_contents($file, $current);
?>
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="index.php" id="form1">
<input type="text" id="key" value=<?php echo $key; ?> />
<input type="submit" id="register" value="Sign Up" />
</form>
</body>
</html>
Wat ik eigenlijk wil is een syntax voor de volgende regel die nu onder vb onder een button zit:
Alleen dan voor de VB code van Netduino dan :-)
Groet
Ik was er inderdaad wat mee aan het stoeien geweest en kreeg al wel gegevens in het schermpje rechtsboven. Daarna had ik inderdaad de grafiek aangevinkt en prompt begon het hele scherm langzaam van rechts naar links te schuiven. (Niet het scherm zelf uiteraard, alleen de tekstWillie Wortel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:44:
Voederbietel, is het een beetje begrijpelijk hoe je de grafische display moet programmeren?
.......
Ik had al diverse dingen geprobeerd, maar was nog niet op het idee gekomen dat alleen regel 4 in
de grafiek past. Morgen maar weer eens een beetje aan het stoeien met het grafisch display, ziet er tot nu toe in ieder geval super uit.
(heb helaas geen zonnepanelen dus kan niet alle opties testen, om daar nu zonnepanelen voor aan te schaffen wordt me toch net iets te gek. )
waar komt de melding ( Error collecting data Exception was thrown: System.NullReferenceException )
vandaan? en hoe eventueel dit op te lossen? waarschijnlijk sd kaart formateren?
deze melding verschijnt na het commando Now en is tijdens het programmeren ( met diverse testen ) ineens opgedoken.
b.t.w. het probleem met openen en/of wegschrijven van bestanden is/was als sneeuw voor de zon verdwenen.
rarara.....
[ Voor 4% gewijzigd door kaboutertjes op 28-08-2013 23:16 ]
Laat maar ook nu is het probleem ineens verdwenen.
[ Voor 27% gewijzigd door kaboutertjes op 28-08-2013 23:23 ]
Er is prachtige PHP software geschreven door Ensconce welke naadloos aansluit op het programma.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:22:
[...]
Dank je voor het antwoord tot zo ver, ik ben vrij nieuw in de Netduino en php dus weet niet goed hoe dit te veranderen in het script of router, weet ook niet naar welke poort het gestuurd wordt.
In visual basic doe ik het nu zo:
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles
Button1.Click
End Sub
End Class
En de php op mijn website pakt de key alsvolgt op:
<?php
$key = $_GET['key'];
$file = 'People.txt';
// Open the file to get existing content
$current = file_get_contents($file);
// Append a new person to the file
$current .= $key;
// Write the contents back to the file
file_put_contents($file, $current);
?>
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="index.php" id="form1">
<input type="text" id="key" value=<?php echo $key; ?> />
<input type="submit" id="register" value="Sign Up" />
</form>
</body>
</html>
Wat ik eigenlijk wil is een syntax voor de volgende regel die nu onder vb onder een button zit:
Alleen dan voor de VB code van Netduino dan :-)
Groet
Zoek even in dit draadje of in het V1 draadje of met Google. Er zijn aardig wat Tweakers die hiermee werken. ik denk dat je daarmee uit de voeten kunt.
Bij deze ff een paar screenshots van de huidige instellingen:

Ik heb het met dezelfde instellingen ook al geprobeerd met ElectraConsumedToday als content,
enig resultaat is een flatliner en ook links onder in de hoek een waarde van 0.000
Schiet me trouwens net te binnen dat het op 0 zetten van de contentlength uberhaupt geen zin heeft,
aangezien dat in deze versie nog niet werkt volgens mij.
Edit: Probleem al gevonden, je moet bij display text ook iets invoeren, als je dit vakje blank laat
blijft het resultaat dus 0.000. (Achteraf ook logisch natuurlijk, is wel handig om te weten wat je meet natuurlijk.)
[ Voor 12% gewijzigd door Voederbietel op 29-08-2013 09:09 ]
1
| If .DisplayText <> "" AndAlso .Content <> "" Then |
maw, geen tekst geen display
Ik heb de varbuilder dichtgetimmerd zeg maar en de aantekeningen in de achtergrond geplaatst.
Het oog wil ook wat.

[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 29-08-2013 11:36 ]
thx voor de tip. 'k Heb gezocht op genoemd forum, maar ik heb daar niets kunnen vinden.Rol-Co schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:52:
En gebruik eventueel de speciale mfdeploy die op het netduinoforum staat, die werkt hier super, geen melding met die versie.
Welke versie is dat? 4.3.0.0?
Waarom nou zo moeilijk, zet de Microsoft 4.3 sdk erop, deze is downwards compatible.Cranberry schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:25:
[...]
thx voor de tip. 'k Heb gezocht op genoemd forum, maar ik heb daar niets kunnen vinden.
Welke versie is dat? 4.3.0.0?
Verwijderd
Hoi, nog één klein vraagje.Willie Wortel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:07:
[...]
Er is prachtige PHP software geschreven door Ensconce welke naadloos aansluit op het programma.
Zoek even in dit draadje of in het V1 draadje of met Google. Er zijn aardig wat Tweakers die hiermee werken. ik denk dat je daarmee uit de voeten kunt.
Is de PhP van Ensconce erop gebaseerd om de data van de Netduino af te halen of stuurt de netduino zonder dat er van buitenaf contact met hem is de gegevens er naartoe?
Ik heb namelijk op de Netduino alleen een lijntje naar buiten!!!
Groet
Slim is: maak een nieuwe directory aan voor deze update zodat wanneer er iets niet naar behoren functioneer je direct terug kan naar een vorige versie of versie 1.3 van de opensource software in het V1 draadje.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PTY4ZE8LEMGM.rar

Willie!Willie Wortel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53:
Hier is de beloofde update 2.0.2.0 inclusief de patch, ik stop (voorlopig) met ondersteuning voor dit project ik heb teveel voor mezelf te doen.
Slim is: maak een nieuwe directory aan voor deze update zodat wanneer er iets niet naar behoren functioneer je direct terug kan naar een vorige versie of versie 1.3 van de opensource software in het V1 draadje.
[afbeelding]
Hartelijk bedankt voor je tomeloze inzet de afgelopen 12 maanden! Je hebt een heeeeeeeel mooi stuk software neergezet en de bal ligt nu bij mij om een handleiding te maken.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nog één vraagje: zou je voor deze versie ook nog even een 4.2.2 hex willen bakken?
Als ik zelf iets zou moeten maken voor de netduino zat ik nou nog naar een knipperend ledje te staren.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
petje af hoor.
Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp
Gewoon een feit, het is een geweldig stuk veelzijdig software geworden.
Met de sw kunnen we verder, nog wat mooie hw er bij en dan kan het compleet live.
Heel erg verschrikkelijk bedank voor de mooie bits.
Tijd voor de handleiding en.......
En

[ Voor 5% gewijzigd door RuudMR op 29-08-2013 19:22 ]
Een handleiding, een beetje rijkelijk laat vind je ook niet, je roept al 7 maanden dat je er mee bezig bent. Je bent natuurlijk vrij om te hatseflatsen wat je wil maar Inmiddels heb ik al een heuse wiki in de webpagina geschreven (bij gebrek aan beter) die ik straks alleen maar aan hoef te zetten.Gé Brander schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Willie!
Hartelijk bedankt voor je tomeloze inzet de afgelopen 12 maanden! Je hebt een heeeeeeeel mooi stuk software neergezet en de bal ligt nu bij mij om een handleiding te maken.
Over een paar maanden als ik de eerste versie inclusief Mobile APP ondersteuning klaar heb zal ik eea laten zien.
Helaas werkt m'n display niet. Backlight doet 't maar daarmee is alles gezegd.
'k Heb een 20x4 J204A LCD. Plaatje:

De aansturing wordt gedaan door deze jongen:

In de config webpagina heb ik bij Hardware - PCF8574 een display met ID 0 toegevoegd met adres 0x27
In de displaytab heb ik een display met ID ingesteld van het type I2C SainSmart 4R 20C.
'k Heb alle adressen uit het pulldown menu bij de PCF8574 geprobeerd, maar geen soelaas (met alleen een beetje simpele tekst LCD content).
Het backpack is als volgt aangesloten (volgens een schema dat hier in het verleden voorbij is gekomen):
- GND -> GND
- VCC -> 5V (3.3V ook geprobeerd)
- SDA -> SD met een 4k7 weerstand naar de +5V
- SCL -> SC met een 4k7 weerstand naar de +5V
De rode led op de backpack brandt altijd.
Iemand een idee wat er mis gaat? Wat zou ik verder nog kunnen testen?
Update: als ik de potmeter (contrast) verstel, dan zie ik 2 balken met witte blokjes (rij 0 & 2). De rijen 1 en 4 blijven blauw.
[ Voor 7% gewijzigd door Cranberry op 29-08-2013 23:44 ]
[ Voor 149% gewijzigd door Gé Brander op 30-08-2013 02:41 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb een dergelijk display werkend. Je moet niets invullen bij tab PCF8574. Volgens mij zit daar de fout bij je config.
Bij LCD hardware de Text I2C SainSmart, Rows 4, Colums 20 (voor een 2004 display) en Address I2C 0x27. Als je dan ook nog wat regels maakt in Text LCD Content én succesvol de config in je Netduino laadt zou je wat moeten gaan zien op het LCD.
Succes, als het eenmaal werkt is het heel mooi
Ton
Inderdaad, en echt de netduino rebooten, en even wachten, de eerste keer kan het best lang duren voordat er beeld komt.reinten schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:10:
Cranberry,
Ik heb een dergelijk display werkend. Je moet niets invullen bij tab PCF8574. Volgens mij zit daar de fout bij je config.
Bij LCD hardware de Text I2C SainSmart, Rows 4, Colums 20 (voor een 2004 display) en Address I2C 0x27. Als je dan ook nog wat regels maakt in Text LCD Content én succesvol de config in je Netduino laadt zou je wat moeten gaan zien op het LCD.
Succes, als het eenmaal werkt is het heel mooi![]()
Ton
Deze eerste versie bevat de installatie van de benodigde software, configuratie van de Netduino en laden van de HEX file en het klaarmaken van de webpages voor verdere configuratie via de webpages.
Voor het configureren van de webpages heb ik de screenshots klaar, zaterdag en zondag verwerk ik die verder in het document zodat jullie daar commentaar op kunnen geven.
Er zijn in dit document nog geen schema's beschikbaar. In de V1.x versie staan de belangrijkste schema's voor P1, S0 en Temp. De rest volgt later.
Link naar de CodePlex pagina. CodePlex pagina is in het EN maar de documentatie is in het NL.
Link naar de download met alle benodigde bestanden om de handleiding te kunnen volgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 30-08-2013 07:49 ]
Wordt de v2.0 code in de toekomst nog vrijgegeven, zodat deze 'community' er naar hartelust zelf aan kan hatseflatsen?
Na 'n nacht draaien, valt me op dat het standby-verbruik blijkbaar af en toe te laag is, zodat 0W wordt gerapporteerd (terwijl dit zo'n 52 - 55W moet zijn.
Dit is een verschil t.o.v. 1.3.2 die ik t/m gisteren heb gebruikt.
tuurlijk blijf ik meelezen en info geven maar niet meer in de mate zoals jullie "gewend" zijn. Bugs haal ik eruit, als ze erin zouden zitten.Cranberry schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:54:
@Willie, blijf je nog wel meelezen op dit forum? Wil je 'bugs' nog gemeld hebben?
Wordt de v2.0 code in de toekomst nog vrijgegeven, zodat deze 'community' er naar hartelust zelf aan kan hatseflatsen?
Na 'n nacht draaien, valt me op dat het standby-verbruik blijkbaar af en toe te laag is, zodat 0W wordt gerapporteerd (terwijl dit zo'n 52 - 55W moet zijn.
Dit is een verschil t.o.v. 1.3.2 die ik t/m gisteren heb gebruikt.
De programma code komt in de huidige vorm niet vrij en komt nooit vrij in gehele vorm. Er zit een door mij ontwikkelde afhandeling en veel programma code in voor een mobile telefoon die ik nooit zal delen, zo ook de code voor de mobile telefoon app. er zijn dus 2 soorten codes die niet zonder elkaar kunnen.
Waarom niet zal je denken ?, zo een app is op het internet heel veel geld waard, dan praat je over tonnen.
Ik wil niet dat er over mijn rug geld verdient wordt, ben geen gekke Henkie.
En over de handleiding, ik ben al een tijd bezig met het schrijven van een wiki bij gebrek aan beter. Deze zit later in de webpagina gebakken. je zit dus altijd maar 1 muisklik verwijderd van de info.
Ik bedoel, waar hebben we het over, de webpagina spreekt voor zich wat er nodig is op bepaalde punten de aansluitschema's en waar te koop.
Zal ik deze nog eens doen als laatste rondje zeg maar: Deze werkt gewoon, dit is een sainsmart I2C display, adres 0x27.Cranberry schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:01:
M.b.v. de 4.3 MFDeploy heb ik de 2.0.19 hex voor FW 4.2.2.2 op m'n ND gekregen. De eerste indruk is dat S0 en upload naar PVOutput werkt.![]()
Helaas werkt m'n display niet. Backlight doet 't maar daarmee is alles gezegd.
'k Heb een 20x4 J204A LCD. Plaatje:
[afbeelding]
De aansturing wordt gedaan door deze jongen:
[afbeelding]
In de config webpagina heb ik bij Hardware - PCF8574 een display met ID 0 toegevoegd met adres 0x27
In de displaytab heb ik een display met ID ingesteld van het type I2C SainSmart 4R 20C.
'k Heb alle adressen uit het pulldown menu bij de PCF8574 geprobeerd, maar geen soelaas (met alleen een beetje simpele tekst LCD content).
Het backpack is als volgt aangesloten (volgens een schema dat hier in het verleden voorbij is gekomen):
- GND -> GND
- VCC -> 5V (3.3V ook geprobeerd)
- SDA -> SD met een 4k7 weerstand naar de +5V
- SCL -> SC met een 4k7 weerstand naar de +5V
De rode led op de backpack brandt altijd.
Iemand een idee wat er mis gaat? Wat zou ik verder nog kunnen testen?
Update: als ik de potmeter (contrast) verstel, dan zie ik 2 balken met witte blokjes (rij 0 & 2). De rijen 1 en 4 blijven blauw.

Dit is nou het gebrek aan info over hardware aan het begin van dit draadje. De info die ik iedere keer wel geplaatst heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Cranberry op 30-08-2013 11:33 ]
Komt er wel een gedeelte beschikbaar ? Ik bedoel, toen ik hier aan begon, was ik er van overtuigd dat het open-source zou worden. Er is een complete ontwikkeling gemaakt voor displays waar ik niks mee ga doen, (mooi hoorWillie Wortel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:29:
[...]
De programma code komt in de huidige vorm niet vrij en komt nooit vrij in gehele vorm. Er zit een door mij ontwikkelde afhandeling en veel programma code in voor een mobile telefoon die ik nooit zal delen, zo ook de code voor de mobile telefoon app. er zijn dus 2 soorten codes die niet zonder elkaar kunnen.
maw, komt het P1 en So gedeelte beschikbaar of helemaal niets?
Pana WC12H9E8 / 1000L
Willie heeft ontzettend veel vrije tijd zitten in het maken van deze software. Het is volledig aan hem om te bepalen of hij dit vrij zal geven of niet. Daar hebben we het gewoon mee te doen. Zijn werk, zijn keuze.MarFan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:02:
[...]
Komt er wel een gedeelte beschikbaar ? Ik bedoel, toen ik hier aan begon, was ik er van overtuigd dat het open-source zou worden. Er is een complete ontwikkeling gemaakt voor displays waar ik niks mee ga doen, (mooi hoor), maar misschien wil ik in de toekomst wel andere zaken toevoegen. Heb ik die mogelijkheid wel of niet ?
Wat je wel kan doen is voortborduren op de V1.3.x versie. Die is volledig open source en beschikbaar op CodePlex. Neem dat als startpunt, dan kan je nog heel veel aanpassen.
Dat is een teleurstelling, maar je laat hier duidelijk een opening vrijWillie Wortel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:29:
[...]De programma code komt in de huidige vorm niet vrij en komt nooit vrij in gehele vorm. [...]
Om een tijdbom in je gesloten code te voorkomen: ik ga je niet lastigvallen met de rechten op mijn zeer kleine bijdrage, bij deze staat het je vrij dit in je gesloten variant te gebruiken.
Ik neem aan dat ik mijn kopie van de broncode moet verwijderen?
Wel zou het erg gewaardeerd worden als je een variant - desnoods ongewijzigd van een maand geleden, waar meer bugs, minder displays en geen 'mobiele code' in zit - vrij zou geven. Dan kan de community daar zijn energie in kwijt
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
wat mankeert er nu aan de versie 1.3, daar kan je toch aan toevoegen?MarFan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:02:
[...]
Komt er wel een gedeelte beschikbaar ? Ik bedoel, toen ik hier aan begon, was ik er van overtuigd dat het open-source zou worden. Er is een complete ontwikkeling gemaakt voor displays waar ik niks mee ga doen, (mooi hoor), maar misschien wil ik in de toekomst wel andere zaken toevoegen. Heb ik die mogelijkheid wel of niet ?
ja, dat heb je goed gezien. Als de programma code in aangepaste vorm op codeplex/github staat krijg je een seintje. Wanneer dat is laat ik je weten, kan er echter geen datum aanhangen.Proton_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:10:
[...]
Dat is een teleurstelling, maar je laat hier duidelijk een opening vrij
De programma code die ik je toentertijd ter inzage heb ge-upload heb ik in goed vertrouwen gedaan.
De functie die jij hebt veranderd, na het plaatsen van een snippet door mij hier op het forum, heb ik weer moeten herschrijven omdat de tryParce een queue opbouwde.
Maar de tryparce is niets anders dan:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Public Function TryParce(ByVal s As String, ByRef result As Double) As Boolean Try result = Double.Parse(s) Catch ex As Exception result = Double.NaN Throw New System.Exception("Not a Numeric!") Return False End Try Return True End Function |
ik gebruik dit al jaren en werkt goed, iedere verandering is geen verbetering:
1
2
3
4
| Dim s As String If IsNumeric(s) Then Dim d As Double = Double.Parse(s) End If |
EDIT was ik ff vergeten. Jij brandde met veel woorden hier op het forum mijn programma code af en stelde dat er teveel Try..catch..endTry in mijn functie zaten, nou werd mijn aandacht, na je sneer, opnieuw op jou code gevestigd en daar viel me direct op....heb je je eigen try's geteld? Zijn er evenveel ! Het programmeren is net als het leven geen wedstrijd maar iemand in zijn waarde laten is een groot goed.
En wat ik ook altijd al heb geschreven, ik wil niet voor lul staan met mijn programma code.
[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 31-08-2013 11:40 ]
Ok, dan had ik het verkeerd begrepenWillie Wortel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:30:
[...]
wat mankeert er nu aan de versie 1.3, daar kan je toch aan toevoegen?

Ik dacht dat alle code 'op slot' ging. Met 1.3 kan ik best verder.
Is er een overzicht waar de verschillen zitten tussen de V1 en V2 versie ?
Maar Willie begrijp me goed, ik ben erg blij met jullie bijdragen
Pana WC12H9E8 / 1000L
Ik wil geven zoals het bedoeld is en beschermen voor zoals het niet bedoeld is.MarFan schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:28:
[...]
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen![]()
Ik dacht dat alle code 'op slot' ging. Met 1.3 kan ik best verder.
Is er een overzicht waar de verschillen zitten tussen de V1 en V2 versie ?
Maar Willie begrijp me goed, ik ben erg blij met jullie bijdragen
het staat een ieder vrij een eigen interpretatie te geven, doen de Amerikanen al jaren.
Ik ben bij versie 1.3 afgehaakt omdat ik gewoon weg geen tijd meer heb om iets met de Netduino te doen.
Ik begrijp jou 'gefrustreedre' opmerkingen van de laatste dagen wel.
Ik geef mijn broncode's ook niet vrij omdat er altijd lieden zijn die je software afbranden ipv positieve kritiek te geven.
Ik programmeer al sinds het uitkomen van de ZX-Spectrum Basic en leer elke dag bij.
Ook met jou manier van programmeren en de functies die je hier plaatst leer ik bij.
Dus alleen al daarvoor dank ik je voor je inzet!
Ik wou dat ik er zoveel tijd in kon steken.
www.mijnzon.info
Hoi Willie bedankt voor je onwijze goede inzet voor dit project.Willie Wortel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53:
Hier is de beloofde update 2.0.2.0 inclusief de patch, ik stop (voorlopig) met ondersteuning voor dit project ik heb teveel voor mezelf te doen.
[afbeelding]
Elke keer verbaasde je mij weer, wat je er weer bij had gedacht en toegevoegd had kwa functies.
Zeker toen in deze zomer 4 weken weg was, duurde het even voordat ik bij was.
De software versie 1.3 heef heel lang bij mij gedraaid tot volle tevredenheid.
Een paar dagen geleden overgestapt op de 2.02 software en die werkt ook top, zeker met display en alles erbij waarvoor hulde en dank !
Ik heb nog wel een klein vraagje.
omdat wij geen inzage in de code hebben, heb je er niet een deadline in gezet dat hij stopt met werken ??? bv 1-1-2014
Ik verwacht het niet maar dat zou wel erg lullig zijn, zeker omdat het voor mij een belangrijke informatie bron is kwa verbuik en alles.
En ik deze software lang zou willen gebruiken.
(Indien gewenst er zelfs wel voor zou willen betalen voor verdere updates
Hoop je nog vaak tegen te komen hier op het forum.
Groet een blije netduino gebruiker.
De software stopt in alle versies op 01-01-2014. De gedachte daarachter is dat ik (in overleg) wil dat alle Tweakers met de laatste core software werken dus niet met de beta software gecompileerd onder 4.3 beta. Dit om ruis eruit te filteren.....hij doet het wel ...niet wel.....
Er komt (ik weet wanneer, mag het niet delen) een Netduino release aan, daarna komt de door ons gemaakte release 2.1 uit. Deze is zonder tijdslot gecompileerd in de laatste versie. mooi of niet, en wees niet bang ...komt goed.
Als er iemand, en dat was in het verleden ook al zo, een bepaald verzoek heeft wil ik dat er wel in hatseflatsen.
Ik geloof dat ik beter niet had kunnen zeggen dat ik bepaalde code niet openbaar wil hebben.
Laat ik het netjes zeggen, er is een bovengemiddelde aandacht om deze programma code te krijgen zelfs van mensen die geen Netduino bezitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 31-08-2013 22:43 ]
hij doet het 1 á 2 keer en dan niet meer, dit is met commando Telegram ook te zien want daar zie ik alleen maar de realtime verschijnen...
alle andere zoals puls en of temp worden wel geupdate welliswaar met de melding LastTimeReceivedTelegram: met laatste p1 waardes ....
vreemd hoor . wat doe ik fout??

Dit gebeurd er met een Netduino als je TryParce gebruikt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v9xWvGa4aG8&feature=youtu.be]
Je ziet, er komt een foutmelding en de Netduino kan zijn gegevens niet meer kwijt wat resulteert in een queue van gegevens, een kind kan de uitkomst voorspellen.
gebruikte programma code om te testen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| Public Sub Main() Dim StartTime As Long Dim strTEST As String = "-12b3456.7890" Dim Dummy As Boolean Dim result As Double Debug.Print("start Test tryParce 10x versus IsNumeric 1000") StartTime = DateTime.Now.Ticks For t = 0 To 10 If Double.TryParse(strTEST, result) Then Dummy = True End If Dummy = False Next Debug.Print("Ticks TryParce " & (DateTime.Now.Ticks - StartTime).ToString) StartTime = DateTime.Now.Ticks For t = 0 To 1000 If IsNumeric(strTEST.ToCharArray) Then Dummy = True End If Dummy = False Next Debug.Print("Ticks IsNumeric " & (DateTime.Now.Ticks - StartTime).ToString) End Sub 'gebruikte functie Public Function IsNumeric(ByVal CharsToCheck() As Char) As Boolean Dim bDecpoint As Boolean If CharsToCheck.Length = 0 Then Return False If ("-0123456789").IndexOf(CharsToCheck(0)) = -1 Then Return False For t As Integer = 1 To CharsToCheck.Length - 1 Step 1 If ("0123456789.").IndexOf(CharsToCheck(t)) = -1 Then Return False If CharsToCheck(t) = "." Then If bDecpoint Then Return False If t = CharsToCheck.Length - 1 Then Return False bDecpoint = True End If Next Return True End Function |
De functie IsNumeric is 100% bulletproof.
EDIT: ik heb een foute melding (zeg maar gerust een klein bugje) ontdekt in Double.TryParce, (=code van Microsoft) ja het wordt een echte giller. als je de string "-1234567890." (kijk naar de decimale punt aan het eind van de string) test met tryparce krijg je een System.IndexOutOfRangeException terug. (is natuurlijk niet zo) Dit zal ik doorgeven aan Microsoft.
[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 01-09-2013 08:43 . Reden: fout ontdekt in Double.TryParce ]
Ook hier een probleempje met de 2.0.2.0 versie, de ND loopt na ca 10 uur vast, ook de tijd op het disply blijft dan vast staan. Heb het ook ff geprobeerd met een 2e ND en ook hier hetzelfde probleem.kaboutertjes schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:01:
Wat ik nu toch heb... sinds upgrade naar 2.0.2.0 werkt de p1 poort niet meer naar behoren.
hij doet het 1 á 2 keer en dan niet meer, dit is met commando Telegram ook te zien want daar zie ik alleen maar de realtime verschijnen...
......
Wat ik ook vreemd vindt, is dat de ND het NetduinoConfig.ini bestandje niet wil laden, als ik dezelfde gegevens via de browser plak en save werkt het wel. Kijk ik later op het kaartje dan is de nieuwe NetduinoConfig niet opgeslagen op het kaartje, hier staat dan weer de originele versie (met het 192.168.1.68 adres) Stel ik via de browser in dat hij moet loggen naar de SD dan gaat dat wel goed, dus de ND kan blijkbaar wel schrijven naar de SD.
Vrees dat ik toch echt ff moet wachten op definitieve release van fw4.3, voorlopig maar ff blijven testen met 2.0.1.9 op een ND 4.2.2.2
Ja dt probleem ondervind ik ook, maar als ik het bestandje lees zie ik wel degelijk de goede waardes erin staan.Dus heeft ie het wel opgeslagen.Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:13:
[...]
Kijk ik later op het kaartje dan is de nieuwe NetduinoConfig niet opgeslagen op het kaartje, hier staat dan weer de originele versie (met het 192.168.1.68 adres) Stel ik via de browser in dat hij moet loggen naar de SD dan gaat dat wel goed, dus de ND kan blijkbaar wel schrijven naar de SD.
Vrees dat ik toch echt ff moet wachten op definitieve release van fw4.3, voorlopig maar ff blijven testen met 2.0.1.9 op een ND 4.2.2.2
maar het vreemde van alles is dat alleen mijn P1 waardes niet meer meelopen.
(het 192.168.1.68 adres) krijg ik meestal als er al een NetduinoConfig bestand bestaat.
Indien ik deze verwijder maakt ie wel een nieuwe aan met de goede waardes en laat ie alle variabelen zie tot na 1 á 2 meldingen ... dan valt de P1 weer stil ... Pulsteller en Temp lopen wel door...
heb de display maar tijdelijk niet meer geprogrammeerd om dat in ieder geval buiten te sluiten.
Vrees dat ik toch ook ff moet wachten op definitieve release van fw4.3 maar blijf wel met de 4.3 beta testen met beide ND 2 's.
of met een van de 2 Netduino's terug naar de 2.17 versie gaan want hier had ik het probleem niet,
of de 2.20 versie opnieuw proberen erin te schieten... mogelijk heden genoeg...maar dan moet er hopelijk wel voortgang uitkomen.
Willie heb al van alles geprobeerdWillie Wortel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:48:
Kaboutertje, ik heb het even nagekeken, maar bij mij doet de telegram het naar behoren. er moet dus iets bij jou niet goed zitten.

jammer genoeg gaat het deployen nog steeds niet van het leien dakje.
moet vaak heel veel keren proberen... en dan ineens ...pats Deployed ie het wel.
zeer waarschijnlijk zal het probleem hier wel vandaan komen denk ik.
Ik zou niet meer weten waar te zoeken...probeer van alles cache uit zetten e.d.
toch bedankt voor het kijken/testen hiervan.
Nee, dat is vreemd. ik zit er nu achter, kijk nu wel even, moet je even wachten.Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:13:
[...]
Ook hier een probleempje met de 2.0.2.0 versie, de ND loopt na ca 10 uur vast, ook de tijd op het disply blijft dan vast staan. Heb het ook ff geprobeerd met een 2e ND en ook hier hetzelfde probleem.
Wat ik ook vreemd vindt, is dat de ND het NetduinoConfig.ini bestandje niet wil laden, als ik dezelfde gegevens via de browser plak en save werkt het wel. Kijk ik later op het kaartje dan is de nieuwe NetduinoConfig niet opgeslagen op het kaartje, hier staat dan weer de originele versie (met het 192.168.1.68 adres) Stel ik via de browser in dat hij moet loggen naar de SD dan gaat dat wel goed, dus de ND kan blijkbaar wel schrijven naar de SD.
Willie wat me opvalt is dat volgens mij alleen het ip-adres niet correct uitgelezen wordt..Willie Wortel schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:22:
[...]
Nee, dat is vreemd. ik zit er nu achter, kijk nu wel even, moet je even wachten.
zie hieronder
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.68,255.255.255.0,,,80,61234,1,0,;32216;
ik hebb normaal ipadres 246 of 247 staan heb ook ff waarde 30 ingevoerd en deze neemt ie wel goed mee.
Dat doet hij bij mij inderdaad ook als je load via de browser, dit is volgens mij het standaard adres dat in de software ingesteld is.kaboutertjes schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:29:
[...]
Willie wat me opvalt is dat volgens mij alleen het ip-adres niet correct uitgelezen wordt..
zie hieronder
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.68,255.255.255.0,,,80,61234,1,0,;32216;
ik hebb normaal ipadres 246 of 247 staan heb ook ff waarde 30 ingevoerd en deze neemt ie wel goed mee.
Saven en laden werkt hier allemaal naar behoren. De strings zijn identiek op de sdcard als in het geheugen.Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:44:
[...]
Dat doet hij bij mij inderdaad ook als je load via de browser, dit is volgens mij het standaard adres dat in de software ingesteld is.
Het IP adres zal ik ook even naar kijken maar dat is in de webpagina. moet je er even bijblijven
Maar die had ik daar ook al aangepast naar 246 of 247Willie Wortel schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:48:
[...]
Saven en laden werkt hier allemaal naar behoren. De strings zijn identiek op de sdcard als in het geheugen.
Het IP adres zal ik ook even naar kijken maar dat is in de webpagina. moet je er even bijblijven
natuurlijk afhankelijk van welke Netduino ik aan het testen ben.
onderstaand is wat er op de SD NetduinoConfig file staat: met P1 en Pulsmeter en Temp1
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,1,D13,2000,0,0,L14;0,1,A0,0,60;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;1,240,L14;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;1,2,L14;-1,,,,,,,;0,0,ConsumptionWattNowP1!1,0,SolarDeliverTotalP1!2,0,ElectraConsumedTotalP1!3,0,SolarDeliverTodayP1!4,0,ElectraConsumedTodayP1!5,0,ElectraHighP1!6,0,ElectraLowP1!7,0,SolarHighP1!8,0,SolarLowP1!9,0,SolarDeliveryNowP1!10,0,GasConsumedTodayP1!11,0,GasConsumedTotalP1!P0W,0,PulseMeter0Watts!P0K,0,PulseMeter0kWh!P0U,0,PulseMeter0Pulses!T0,0,Temp1;192.168.1.247,255.255.255.0,192.168.1.1,5c-86-4a-00-7d-11,80,61234,1,0,;32216;
Willie misschien dat jij heir iets vreemd in kan vinden,
[ Voor 47% gewijzigd door kaboutertjes op 01-09-2013 10:59 ]
hier ip 44 ingevoerd, was 68

maar zodra je weer opnieuw begint.
dus website afsluiten.... Netduino spanningsloos en/of resetten.
en dan Load doen .....
Maar kaboutertje, de webpagina "luistert" helemaal niet naar de Netduino.kaboutertjes schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:02:
Willie dit klopt... dat doet ie ook wel goed...
maar zodra je weer opnieuw begint.
dus website afsluiten.... Netduino spanningsloos en/of resetten.
en dan Load doen .....
Ik mag namelijk niet iets op je computer veranderen en je ip adres staat in je Netduinoconfig.js

Dit staat toch in de handleiding?
deze bestand leest ie tenslotte toch in via de website.
misschien heb ik het verkeerd verwoord.( heb ik meestal wel problemen me )
maar misschien is dit iets duidelijker....
dus na opnieuw opstarten:
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.247,255.255.255.0,,,80,61234,1,0,;32216;
Na het Load commando :
Wat er op sd kaart staat ... met commando :Download:/SD/NetduinoConfig.ini
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.247,255.255.255.0,192.168.1.1,5c-86-4a-00-7d-11,80,61234,1,0,;32216;
Hier inderdaad exact hetzelfde probleem.kaboutertjes schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:15:
Ja dat bedoelde ik er ook mee ... had ik daar natuurlijk ook al aangepast
deze bestand leest ie tenslotte toch in via de website.
misschien heb ik het verkeerd verwoord.( heb ik meestal wel problemen me )
maar misschien is dit iets duidelijker....
dus na opnieuw opstarten:
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.247,255.255.255.0,,,80,61234,1,0,;32216;
Na het Load commando :
Wat er op sd kaart staat ... met commando :Download:/SD/NetduinoConfig.ini
2.0.2-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.1.247,255.255.255.0,192.168.1.1,5c-86-4a-00-7d-11,80,61234,1,0,;32216;
maar daar heeft willie hopelijk antwoord op.
je hebt pm. en nu moet ik weg.Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:23:
[...]
Hier inderdaad exact hetzelfde probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 01-09-2013 11:34 ]
da's snel...Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:50:
Willie, Bedankt voor je snelle assistentie, ben er ff mee aan het testen, alles lijkt nu goed te gaan. Na power off worden keurig de gegevens van de sd weer ingelezen. Nu ff afwachten of hij door blijft lopen.
bij mij doet het meestal Deployen een eeuwigheid.
ben zeer benieuwd..
welke os gebruik jij ? ( ik gebruik zelf Windows 7 Ultimate met MFDeploy 4.3.0.0 )Voederbietel schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:02:
Inmiddels 2x keer power off test gedaan, beide keren nam hij keurig de instellingen van de sd over, nu laten draaien voor een duurtest.
heb je geen problemen met Deployen?
ben al 15 minuten proberen te Deployen grrrr.
Edit: ff snel gecheckt, gaat zelfs ruim binnen de minuut.
[ Voor 19% gewijzigd door Voederbietel op 01-09-2013 12:26 ]
Foutmeldingen? Neem de aangepaste mfdeploy van de netduino forums in de beta sectie.kaboutertjes schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:16:
[...]
welke os gebruik jij ? ( ik gebruik zelf Windows 7 Ultimate met MFDeploy 4.3.0.0 )
heb je geen problemen met Deployen?
ben al 15 minuten proberen te Deployen grrrr.
maarja moet alles weer deinstalleren e.d.
takes time you know .... grrrr
toch bedankt voor de tip.
Hier staat de download en de handleiding voor zover ik ben gekomen.
Teksten en schema's die ik aangeleverd krijg zullen erin verwerkt worden en geplaatst op de bovenstaande pagina. Verder zal ik in dit topic even van de radar verdwijnen tot nader order.
Om persoonlijke redenen wil ik even afstand nemen van dit project.
Succes verder!
[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 24-11-2013 14:59 ]
Mijn probleem is dat als ik mfdeploy ga opstarten wordt mijn netduino niet herkent bij USB. Wat ik ook probeer.
Let wel ben nog een nitwit dus graag in jip en janneke taal.
ik heb de handleiding van Ge gevolgd tot de MFdeploy. Daarna lukt het niet meer.
I
In het apparatenbeheer van de pc krijg ik de netduino ook niet te zien.
Klopt het dat het blauwe ledje constant brand. Gekoppeld met het knopje ingedrukt en gekoppeld zonder het knopje in te drukken, maakt niets uit het blauwe ledje blijft branden.??
[ Voor 3% gewijzigd door beerbelly op 02-09-2013 12:07 ]
Heb je wel de Netduino Plus 2? (FF voor de zekerheid)
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar anders kun je misschien alles vanaf het begin nog eens opnieuw proberen.(Dus vanaf pagina 5 van de gebruiksaanwijzing van Gé)
Daar zit namelijk de USB driver in voor je Netduino, misschien dat dit je verder helpt.
[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 02-09-2013 12:40 ]
het nieuwe hex bestandje lijkt het probleem bij mij opgelost te hebben, systeem draait inmiddels zo'n 22 uur probleemloos.
OK, dan houden we het zoWillie Wortel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:45:
De programma code die ik je toentertijd ter inzage heb ge-upload heb ik in goed vertrouwen gedaan.
Ik neem auteursrechten op code serieus en ik wil dat netjes afhandelen: wat mij betreft heb jij alle rechten
Bugs in het framework zijn altijd naar, behalve het bij de eigenaren neerleggen (wat je al gedaan hebt) en er omheen werken (wat je al gedaan hebt) kan je weinig meer doen.
ik ben me van geen sneer bewustEDIT was ik ff vergeten. nou werd mijn aandacht, na je sneer, opnieuw op jou code gevestigd en daar viel me direct op....heb je je eigen try's geteld? Zijn er evenveel !

Inhoudelijk: Het aantal try-blokken vind ik niet interessant. Lege catch blokken daarentegen wel: daarin wordt namelijk belangrijke informatie weggegooid
Helemaal mee eens. Het spijt me dat je je aangevallen voelde, dat is nooit mijn bedoeling.Het programmeren is net als het leven geen wedstrijd maar iemand in zijn waarde laten is een groot goed.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Uiteindelijk kwam ik via de handleiding dat ik het hex bestand via mfdeploy in de netduino moet gaan schieten. Daar gaat het mis. Als ik de ND (v2) op de Pc via USB aansluit krijg ik die niet te zien in het programma van framework (MFdeploy). Mijn Blauwe LED gaat ook niet uit.
Heb alle stappen van de handleiding meerdere malen uitgevoerd maar het blijft mis gaan bij MFDeploy.?!?!?
Zoals Willie zegt....Daar zit namelijk de USB driver in voor je NetduinoWillie Wortel schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:38:
beerbelly, je moet wel de SDK 4.3 voor de netduino van het Netduino forum downloaden en op je computer installeren anders kan je computer toch nooit weten dat je een Netduino hebt aangesloten?
Daar zit namelijk de USB driver in voor je Netduino, misschien dat dit je verder helpt.
zonder usb driver geen Netduino te zien
kijk maar eeens via systeembeheer en dan Apparaat beheer... daar zal je zeer waarschijnlijk een uitroepteken zien.
onder Universal Serial Bus-controllers zou de Netduino moeten verschijnen.
Nee, de Try catch end Try is alleen, echt ALLEEN bedoeld om de compiler te vertellen waar naartoe te springen indien niet aan een voorwaarde wordt voldaan. In het solar log programma de garbage in de input waar de gebruiker geen controle over heeft afkomstig van het ttl signaal. En indien nodig gebruikt je de catch info, ...... maar we hebben het niet over een windows OS programma programmeren maar een micro met 80 kaabeetjes geheugen.Proton_ schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:05:
[...]
OK, dan houden we het zo
Ik neem auteursrechten op code serieus en ik wil dat netjes afhandelen: wat mij betreft heb jij alle rechten
Bugs in het framework zijn altijd naar, behalve het bij de eigenaren neerleggen (wat je al gedaan hebt) en er omheen werken (wat je al gedaan hebt) kan je weinig meer doen.
[...]
ik ben me van geen sneer bewust
Inhoudelijk: Het aantal try-blokken vind ik niet interessant. Lege catch blokken daarentegen wel: daarin wordt namelijk belangrijke informatie weggegooid![]()
[...]
Helemaal mee eens. Het spijt me dat je je aangevallen voelde, dat is nooit mijn bedoeling.
Resumé mee, de Try Catch end try.....indien juist gebruikt een veelzijdig ondergewaardeerd instrument.
En bugs melden aan Microsoft, ja doe ik zo een 20x per jaar.
En nou stop ik echt....ik beloof het..
Ik heb core versie 4.3
Eerst een reset gedaan- geen resultaat.
Daarna power off - geen resultaat.
De N+2 was wel bereikbaar via commando now maar alles bleef op 0 staan.
LCD was uit, geen puls, geen P1, geen Temp en geen ledjes, hij was wel te pingen.
Toen geprobeerd om de 4.0.2 Core 4.3 er opnieuw op te zetten met MFDeploy 4.3 - lukte totaal niet(normaal ging het altijd in 1 of enkele keren goed)
Daarna geprobeerd met MFDeploy 4.2 (ja echt waar, en geen foutmelding) en dat ging in een keer goed echter de problemen bleven hetzelfde.
Dan maar terug naar 4.0.19 met MFDeploy 4.3 echter geen resultaat.
Met MFDeploy 4.2 (ook zonder foutmelding) ging het wel in een keer en nu draait alles weer.
Schiet mij maar lek.
Edit,
Als ik de ERROR logs van de afgelopen 3,5 dag bekijk zie ik elke dag zeker 75 fouten naar PVoutput
Dit heb ik normaal nooit gehad met andere versies
[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 02-09-2013 14:51 . Reden: error logs ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Je hebt toch een exacte copy van mij, zoals het hier draait.Voederbietel schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 06:55:
Helaas na ca 33 uur toch weer een vastloper, maar weer opnieuw gestart en zien hoe lang hij nu gaat lopen.
En toen je zo blij was, waar werkte je mee, met 4.2 of 4.3?
Werk met 4.3
Werkt de nieuwe hex ook met 4.2 dan?
Nu de optie "Restart on a new day" maar eens aangevinkt, kijken of dat helpt.
Voederbietel, ik maak vandaag een 4.2 en 4.3 van mijn eigen code zonder slotje dus is altijd te gebruiken.Voederbietel schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:12:
Dat dacht ik inderdaad ook al.
Nu de optie "Restart on a new day" maar eens aangevinkt, kijken of dat helpt.
De versie zal heten 9.9.9.0 Dit om te voorkomen dat als de release van 4.3 een feit is dat er fouten worden gemaakt met de versies....bv volgend jaar.....je bent het vergeten, hoe zat het ook alweer...........
het kan ook zijn dat een verandering van communicatie poort je problemen oplost, dus comm 1 naar 3 of 2
[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 03-09-2013 08:48 ]