[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Dat wordt een Chinese klachtenbrief :(

[ Voor 4% gewijzigd door RuudMR op 19-08-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ruud, een Old School 7 segment display is eenvoudig zelf te hatseflatsen voor weinig geld:

je hebt een MAX 7219 of (MAX 7221 =iets duurder (30 cent) maar minder storing gevoelig) nodig:
interferentie storing = EMI Wikipedia: Electromagnetic interference

Datasheet: http://datasheets.maximin...en/ds/MAX7219-MAX7221.pdf

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/maxim_zps4c755d63.jpg
http://www.ebay.com/sch/i...ax7219&_sacat=0&_from=R40

en de displays 2 stuks 4 digits aangesloten volgens dit schema:
(een 4 digits blok heeft maar 5 pinnen = makkelijker)

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/7seg_zpsdbd386db.jpg
http://www.ebay.com/sch/i...t+common+cathode&_sacat=0

Ik heb mijn kennis in deze geleased van :
http://playground.arduino.cc/Main/MAX72XXHardware

en van mijn vriend FabienRoyer:
http://fabienroyer.wordpr...y-driver-with-a-netduino/

De Max7219 is aan te sturen met de Tweaker Solar software waar ik alles in gehaseflatst heb:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/SolarMax_zpsf46ef245.jpg

de sevenSegment is ook kant en klaar te koop bij DealExtreme
http://dx.com/p/8-segment...module-for-arduino-147814

Hier is een 7 segment op mijn test bordje in aktie, 2 blokjes van 4, linker4 wattage verbruik, rechter4 gasverbruik jaar.
De segments zijn in alle kleuren te verkrijgen, ik zit te wachten op groene voor mijn Solar opbrengst.
Dan prik ik een groene links en een rode rechts, de blokjes zitten los geprikt dus eenvoudig om te wisselen........ makkelijker kunnen we het niet maken. >:)
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/7working_zpsc39b941b.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Willie Wortel op 20-08-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Maar je had toch een mooi display waar de decoder al in was gebouwd?
Dit is toch wat ik op de foto zie staan. Of is dit ook de display waar de decoding op hol was geslagen.
Of wordt hierin van deze chip gebruik gemaakt?
Als het compleet te koop is gaat niemand het meer opbouwen, het zijn een hoop draadjes.

Let op de max7221 heeft ook een ander protocol dan de max7219.
Als ik het zo zie op ebay wordt vooral de max7219 aangeboden, dus deze maar gebruiken.
Over storen, de scanlijnen voor de segmenten kunnen behoorlijk storen.
Maar voor eigenbouw is geen CE keurmerk nodig. :)

Wel leuk om ook los op te bouwen, kan je de displays uit elkaar plaatsen en verschillende formaten/ kleuren gebruiken door de onderste en de bovenste 4 cijfers. :) :) :)

[ Voor 41% gewijzigd door RuudMR op 19-08-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud ik heb meerdere MAX7219 IC's om te testen, 1 ervan gaf een verkeerde decodering (nu moet ik wel 30 cent terug van de leverancier) . Het moraal van het verhaal, soldeer nooit de Ic's zonder voetjes aan de printplaat, kan je altijd wisselen bij defect.

Het aantal te gebruiken blokjes 4 digits 7 segments is ongelimiteerd in te zetten.

Gisteren een deel van de Hardware in gebruik genomen, en een aantal kleine foutjes uit het programma gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:08
Willie gaat dit display ook werken of niet ?

Want deze kan je zelf instellen in meerdere kleuren.
Alleen dit er op de achterkant wel een ander type ic lijkt het.
geen MAX7219 maar een cip 595 drive

http://dx.com/p/8x-led-di...arduino-595-driver-148820

Verder ben ik bezig thuis om een openings-post te maken met alle info en linkjes erin.
Wil iemand deze reviewen als deze af is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
elmo_1978 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:25:
Verder ben ik bezig thuis om een openings-post te maken met alle info en linkjes erin.
Wil iemand deze reviewen als deze af is ?
Stuur maar op in een DM dan gooi ik het in de OP. Heel veel dank!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb het eea bekeken na jullie tips en ben tot de conclusie gekomen dat de netduo oplossing voor een mij een geschikte oplossing is om mijn pv systeem goed te loggen.

Nu wil ik zowel de P1 als de S0 loggen. Wat ik heb gegrepen heb ik voor de S0 een pulsen tellen nodig op een kwh meter. Kan ik hiervoor ook mijn youless gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
Kom een vreemd probleempje tegen na testen versie 2.0.17.

In eerste instantie de LCD via I2C aangesloten op een ND met fw4.2.2.2 / sw2.0.14, alles ingesteld en alles kwam netjes op het display te staan. Vanmorgen alles overgezet naar een andere ND met fw4.3 /sw 2.0.17,
LCD ingesteld op Digole I2C en adres 0x27 (gelijk aan ND met 2.0.14) Resultaat: disolay wordt donker en geeft (na instelling via browser uiteraard) geen enkele tekst.
Voor de zekerheid alles ff teruggezet naar de ND met versie 2.0.14, resultaat: display verlichting gaat weer aan, verder niets in het display. Via webbrowser de instellingen opgevraagd: alles stond nog precies hetzelfde als voor het overprikken naar de 2.0.17 versie.
Het lijkt erop dat er iets gewist is in de LCD display! Zit er een geheugen met de tekenreeks in de display? Zo ja, kan ik dit terugplaatsen? Alles heeft tenslotte gewoon gewerkt.

(Ik het probleem met een ander display ook al gehad, ben er toen vanuit gegaan dat deze misschien niet werkte met icm met de software, vermoedt nu dat deze misschien een soortgelijk probleem heeft.)

Edit: betreft overigens een display 4x20 met blauwe ledverlichting.

Edit: na ca 10 minuten van de spanning af te zijn geweest, heeft het probleem zichzelf blijkbaar opgelost. Straks maar eens weer testen met 2.0.17

[ Voor 9% gewijzigd door Voederbietel op 20-08-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
iceme schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:01:
Ik heb het eea bekeken na jullie tips en ben tot de conclusie gekomen dat de netduo oplossing voor een mij een geschikte oplossing is om mijn pv systeem goed te loggen.

Nu wil ik zowel de P1 als de S0 loggen. Wat ik heb gegrepen heb ik voor de S0 een pulsen tellen nodig op een kwh meter. Kan ik hiervoor ook mijn youless gebruiken?
Ik weet niet hoe de youless werkt, maar als de youless pulsen afgeeft net zoals een S0 kWh meter dat doet dan kan het. Maar volgens mij is dat niet het geval. Dat kan vast iemand anders bevestigen of ontkennen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
iceme schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:01:

Hoe is de youless aangesloten, heb je er een foto van ?
Dan kunnen we beoordelen of dit mogelijk is.
Want sommige youless meter worden rechtstreeks op de kwh meter aangesloten andere op het ledje van de SO meters, je hebt nogas wat verschillende uitvoeringen namelijk.

Anders heb ik nog wel een S0 pulsemeter liggen, die je ertussen kan zetten.
Stuur maar een DM bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voor de Tweakers die onder de motorkap willen kijken naar de Seven Segments Class Programma code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
Imports System.Text

Public Class SevenSegmentsMax7219
   Implements IDisposable

Protected Display As Max7219
   Protected SevenSegmentsThread As Thread = Nothing
   Protected _interval As Integer
   Protected _ID As String

Public Sub New(ByVal pin As Cpu.Pin, ByVal intensity As Byte, ByVal interval As Integer, ByVal hw As Integer)
      SevenSegmentsThread = New Thread(AddressOf DisplayData)
      SevenSegmentsThread.Priority = ThreadPriority.Lowest

Me._interval = interval
      Me._ID = Max7219properties(hw).ID

Me.Display = New Max7219(pin)
      Me.Display.SetIntensity(DirectCast(intensity, Max7219.Intensity))
      Me.Display.Clear()

End Sub

Public Sub start()
      SevenSegmentsThread.Start()
   End Sub

Private Enum Element As Integer
      Left = 0
      Right = 1
      Both = 2
   End Enum

''' <summary>
   ''' in conjunction with the MAX7219 Class
   ''' </summary>
   ''' <remarks></remarks>
   Protected Sub DisplayData()

Do While True

Dim value(3) As Double
         Dim sections(3) As String

For t As Integer = 0 To Max7219content.Length - 1

With Max7219content(t)

If .ID = Me._ID Then

sections(.section) = .dec
                  value(.section) += GetContent(.content, sections(.section), enumTasks.sendtoCosm)

End If

End With

Next

Dim tmpStr As String
         Dim decPoint As Integer

If sections(Element.Left) IsNot Nothing Then

tmpStr = "    " & New StringBuilder(value(Element.Left).ToString("F" & sections(Element.Left))).Replace(".", "").ToString
            decPoint = If(sections(Element.Left) <> "0", 3 - Integer.Parse(sections(Element.Left)), -1)
            Me.Display.WriteTxt((tmpStr).Substring(tmpStr.Length - 4), decPoint)

End If

If sections(Element.Right) IsNot Nothing Then

tmpStr = "    " & New StringBuilder(value(Element.Right).ToString("F" & sections(Element.Right))).Replace(".", "").ToString
            decPoint = If(sections(Element.Right) <> "0", 3 - Integer.Parse(sections(Element.Right)), -1)
            Me.Display.WriteTxt((tmpStr).Substring(tmpStr.Length - 4), decPoint, 4)

End If

If sections(Element.Both) IsNot Nothing Then

tmpStr = "        " & New StringBuilder(value(Element.Both).ToString("F" & sections(Element.Both))).Replace(".", "").ToString
            decPoint = If(sections(Element.Both) <> "0", 7 - Integer.Parse(sections(Element.Both)), -1)
            Me.Display.WriteTxt((tmpStr).Substring(tmpStr.Length - 8), decPoint)

End If

Thread.Sleep(_interval * 1000)
      Loop

End Sub

''' <summary>
   ''' we have managed code. SPI Display.
   ''' </summary>
   ''' <remarks></remarks>
   Public Sub Dispose() Implements IDisposable.Dispose

If Me.Display IsNot Nothing Then
         Try
            Display.dispose()
         Finally
            Display = Nothing
         End Try

End If

If Me.SevenSegmentsThread IsNot Nothing Then
         Try
            If Me.SevenSegmentsThread.IsAlive Then
               Me.SevenSegmentsThread.Abort()
            End If
         Finally
            Me.SevenSegmentsThread = Nothing
            Thread.Sleep(500)
            Debug.GC(True)
         End Try
      End If
   End Sub

End Class

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 20-08-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:25:
Willie gaat dit display ook werken of niet ?

Want deze kan je zelf instellen in meerdere kleuren.
Alleen dit er op de achterkant wel een ander type ic lijkt het.
geen MAX7219 maar een cip 595 drive

http://dx.com/p/8x-led-di...arduino-595-driver-148820
Nee dat display gebruikt een andere IC
Daarnaast, waarom denk jij dat het 3 verschillende kleuren display heeft. Omdat op de website staat Rood, groen etc... Nou ik kan je verklappen, de display heeft 1 kleur ROOD en het is niet mogelijk om softwarematig het display op een andere kleur te zetten omdat de Display dat niet heeft. 8)

Het is echter niet te moeilijk om de programma code voor de Display (74HC595) te schrijven maar daar kom ik voorlopig niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
Willie Wortel schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

Nee dat display gebruikt een andere IC
Daarnaast, waarom denk jij dat het 3 verschillende kleuren display heeft. Omdat op de website staat Rood, groen etc... Nou ik kan je verklappen, de display heeft 1 kleur ROOD en het is niet mogelijk om softwarematig het display op een andere kleur te zetten omdat de Display dat niet heeft. 8)

Het is echter niet te moeilijk om de programma code voor de Display (74HC595) te schrijven maar daar kom ik voorlopig niet aan toe.
Thanks voor het nakijken.
Dan weet ik dat ik een ander type moet bestellen.

Ben al blij met alle dispkay's die gesupport zijn.
Keep up the good work! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Thanks voor het nakijken.
Dan weet ik dat ik een ander type moet bestellen.

Ben al blij met alle dispkay's die gesupport zijn.
Keep up the good work! :D _/-\o_
Elmo, ik heb toch een voorbeeld gegeven welk kant en klaar display ondersteund is.
http://dx.com/p/8-segment...module-for-arduino-147814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Wat ik wel krakkemikkig vind zijn de pinnetjes op de Netduino, de draadjes zijn toch eigenlijk losse contactjes op zo een manier. Als je zo een draadje in een pinnetje stopt zit het helemaal los zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, de draadjes voor een breadboard zijn eigenlijk niet geschikt voor de vierkante ND pennetjes.
Je moet eigenlijk van die vierkante 0,1 inch pennetjes gebruiken die doen het goed.
Bij de rode experimenteer printjes van de ND zitten de connectors (in het voorbeeld) ook niet goed.
Het zijn nl kleine vorkjes die contact maken, dit gaat alleen goed met de vierkante pennetjes.
Echt zoals in mijn model werkt het betrouwbaar. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, je kan de max7219 ook in cascade zetten, zie datasheet blz 13, dan heb je "slechts" 3 draadjes nodig voor de bv 2 of meer ic's. Ja uiteindelijk zijn het luxe schuifregisters.
Zit dit ook in de sw? Zou heel mooi zijn. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Even iets heel anders, ik heb de netduino v2, maar zie hier allerlei mogelijkheden voorbij komen die ik toch niet ga gebruiken.
Echter de v2 is nog steeds onstabiel. Voor zover ik kan beoordelen was ik beter af geweest met een V1, omdat ik alleen wil loggen naar pvoutput en naar het geheugen kaartje (zodat ik de data zelf ook in mijn bezit hou)
Was een V1 voor mij een beter oplossing geweest ? zo ja dan is er mischien iemand die een v1 wil omruilen voor een v2 ?
Of kan ik beter wachten tot de firmware stabiel is ? De data van de V1 kan ook op een externe webpagina gebruikt worden eventueel ? (nas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
jp73 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:09:
Even iets heel anders, ik heb de netduino v2, maar zie hier allerlei mogelijkheden voorbij komen die ik toch niet ga gebruiken.
Echter de v2 is nog steeds onstabiel. Voor zover ik kan beoordelen was ik beter af geweest met een V1, omdat ik alleen wil loggen naar pvoutput en naar het geheugen kaartje (zodat ik de data zelf ook in mijn bezit hou)
Was een V1 voor mij een beter oplossing geweest ? zo ja dan is er mischien iemand die een v1 wil omruilen voor een v2 ?
Of kan ik beter wachten tot de firmware stabiel is ? De data van de V1 kan ook op een externe webpagina gebruikt worden eventueel ? (nas)
Voor jouw is de V1.3.2 software beschikbaar. De V1.3 stabiele versie van deze software voor de Netduino 2.
https://p1netduinoplus.codeplex.com/

V1.3.1 is voor de Netduino Plus
V1.3.2 is voor de Netduino Plus 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:35:
Willie, je kan de max7219 ook in cascade zetten, zie datasheet blz 13, dan heb je "slechts" 3 draadjes nodig voor de bv 2 of meer ic's. Ja uiteindelijk zijn het luxe schuifregisters.
Zit dit ook in de sw? Zou heel mooi zijn. :) :) :)
De cascade software had ik al geschreven, moet het alleen nog even aanzetten en testen.

In het Hardware menu moet er aangegeven worden de ID, Pins, Intensiteit van de Display, en het aantal Digits. Het juiste aantal digits ingeven is belangrijk voor de juiste werking van de IC.

(de ID is de brug van hardware naar content)

In het content menu moet de ID, content, Aantal Digits en start Digit ingegeven worden. Bij meerdere ID + start digits worden de waarden opgeteld. (Je kan ook een berekening invoeren met de VarBuilder.)

Het aantal digits is softwarematig onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:25:
[...]

Voor jouw is de V1.3.2 software beschikbaar. De V1.3 stabiele versie van deze software voor de Netduino 2.
https://p1netduinoplus.codeplex.com/

V1.3.1 is voor de Netduino Plus
V1.3.2 is voor de Netduino Plus 2
En Gé, er is toch prachtige NAS software geschreven door Ensconce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Afgelopen zondag dit schema gebruikt om een "HEF40106BP" op een printplaatje te solderen(met voetje)
Echter 2 van die ic's geprobeerd maar geen enkel teken van leven.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/310366.png
Klopt dit schema nog of is er een nieuwe versie?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Meten is weten, te beginnen met een multimeter :)
Het schema zou kunnen werken, maar heb je de rj11 stekker goed bedraad?
Met een 4-aderig kabeltje op de middelste 4 contacten zou het verbinding moeten maken.
Als de 40106 erg warm wordt dan heb je de voeding omgepoold of hij zit verkeerdom in de voet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Klump, de ic werkt wanneer je de ingang op 1 vd ic nul maakt en de uitgang op d2 hoog wordt.
De p1 komt iedere 10 sec met signaal, met een analoge multimeter moet je een signaal verandering (heel kort) zien.
De 1k via het blauwe draadje geeft de p1 poort vrij om te zenden.
Het schema klopt nog steeds kijk maar op het complete schema.
Succes. :) :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door RuudMR op 21-08-2013 22:30 ]

• Willie Wortel
  • Niet online
Op verzoek van Ruud, SevenSegment Old School Displays nu Cascade ondersteund, werkt goed moet ik zeggen:

Geef aan hoeveel 7 segment Displays aanwezig (in cascade):
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/seg5_zpsbd246d9f.jpg

en bouwen maar:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/seg6_zps2079f05f.jpg

Zo makkelijk kan het leven zijn.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

RuudMR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:29:
Klump, de ic werkt wanneer je de ingang op 1 vd ic nul maakt en de uitgang op d2 hoog wordt.
De p1 komt iedere 10 sec met signaal, met een analoge multimeter moet je een signaal verandering (heel kort) zien.
De 1k via het blauwe draadje geeft de p1 poort vrij om te zenden.
Het schema klopt nog steeds kijk maar op het complete schema.
Succes. :) :) :)
Als ik in het complete schema kijk dan loopt de D2 door poort 12 van de ic en dan via poort 13 met een pull up van 1K naar de data van de RJ11.
Ik neem aan dat ik dan op poort 7 de gnd en op poort 14 de 5V aansluit
Gaat het blauwe draadje dan nog steeds op 1k? (dit haal ik niet uit het schema)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• RuudMR
Klump, de data komt van de rj11 en heeft een trekweerstand nodig, 1k dus, het is nl een optokoppel.
Deze data gaat naar ingang 1 en komt er geïnverteerd uit bij 2 hierna gaat het naar D2, wat een seriële ingang is. (En niet zoals jij aangeeft)
Wil je testen, maak pen 1 laag, door een draadje naar de nul. D2 moet het omgekeerde signaal zien.
Ja 14 =+ en 7= nul.
Het blauwe draadje gaat via een 1k naar de plus. Ik zie dit toch echt in het schema en komt op de 2 van de rj11 waar de poortvrijgave zit.
Succes, dit moet lukken, en je kan meten zoals aangegeven. :) :) :)

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Nogmaals geprobeerd.
Als ik de multimeter op pin1 en pin 2 houd meet ik 4,85V elke 10 seconden zakt dit even naar 3,85V
Echter in het telegram blijft alles op 0 staan.
Ik heb 2 van deze ic geprobeerd, ze zullen toch niet stuk zijn.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

klump4u schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:
Nogmaals geprobeerd.
Als ik de multimeter op pin1 en pin 2 houd meet ik 4,85V elke 10 seconden zakt dit even naar 3,85V
Echter in het telegram blijft alles op 0 staan.
Ik heb 2 van deze ic geprobeerd, ze zullen toch niet stuk zijn.
Dat lijkt toch goed te gaan, als de spanning elke 10sec even varieert dan komt er data binnen en is het alleen de vraag waarom er niets mee lijkt te gebeuren.
Je kan ook op pin 7 (-) en 2(+) meten, dan weet je zeker dat de 40106 iets uitstuurt.
In het laatste geval zal je een kleinere spanning meten omdat je dan alleen de data zichtbaar maakt.
Ik weet niet met welke frequentie de data verandert, maar wellicht zie je meer op het ~ V bereik,

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Willie Wortel
  • Niet online
In Bedrijf, cascade 3 stuks, kijk niet naar de kwaliteit want er zijn digits kapot.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Cascade_zpsfdfefcda.jpg

HowTo :

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/seg10_zps5ce6d785.jpg

de varbuilder:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/var15_zpsbe6d15a1.jpg

en de display:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/disp10_zpsce1ffe35.jpg

Het tellen van de Display Devices, de eerste is 1, daarna doorlussen Device 2 etc met maximum 8 displays. Ik wilde jullie ook laten zien wat het nut is van de VarBuilder, hiermee kan je alle data manipuleren zeg maar zowel input als ook output en werkt door het gehele programma heen, ook mag je Vars aanroepen in Vars (recursief).
Ik zal nog 1 BETA HEX maken in 4.2 en 4.3

[ Voor 54% gewijzigd door Willie Wortel op 22-08-2013 21:08 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Speedy,
Ik heb nu de HD74LS04P weer aangesloten, zal morgen nog eens proberen te meten wat jij zegt, ga nu pitten moet om 3 uur er weer uit.
Alvast bedankt voor het meedenken allemaal.

• RuudMR
Klump, als iedere 10 seconde een dipje te zien is op D2 dan komt met zekerheid de data aan.
Laat ter controle een ledje oplichten op een van de gekozen poortje, licht deze op dan wordt de data begrepen en kan je verder om een display in te richten. Ik zou voor de seriële digole gaan, kan het minste fout en werkt schitterend.
De 04 werkt identiek, let gewoon op het spanning dipje op D2.
Ik zou niet gaan wisselen, zolang pen1 en pen2 geïnverteerd zijn, werkt je ic.
Bij het meten gebruik een analoge meter, hier zie je echt meer mee, niet op ac, maar DC.
Als het dipje op D2 is niet twijfelen, elders zoeken.
Succes

• RuudMR
Willie, ben al druk met een model met veel veelkleurige LED displays.
Wanneer gereed meld ik daar meer over, incl. Schema.
Mooie software :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Veel Tweakers denken dat deze Solar Tweakers Team software hoofdzakelijk ontwikkeld is om een slimme meter (P1 poort) uit te lezen en dat andere ingebouwde mogelijkheden bijzaak zijn,.... is natuurlijk kul maar goed.

Als ik de programmacode afkrijg, ALS... dan onthul ik jullie morgen een stukje software die dit ongenoegen geheel wegneemt. Een MUSTHAVE >:) zeg maar.

ik ga eerst 100 km fietsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 23-08-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
pfff wat een afstand... ik mag blij zijn als ik de 40 km haal... en dat ook nog eens op een elektrische fiets. 8)7

b.t.w ben zeer benieuwd naar de eventuele nieuwe beta. :o

[ Voor 10% gewijzigd door kaboutertjes op 23-08-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
kaboutertjes schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

pfff wat een afstand... ik mag blij zijn als ik de 40 km haal... en dat ook nog eens op een elektrische fiets. 8)7

b.t.w ben zeer benieuwd naar de eventuele nieuwe beta. :o
Kaboutertje, ik ook elektrisch maar ik heb een soort sport uitvoering die op zijn gemakkie 150km haalt.

Als ik de software afkrijg is er morgen en anders zondag een update. Het moet namelijk allemaal wel goed werken, dat is een eerste vereiste. De versie 2.0.1.9 is tevens de laatste testversie. Ik zal hem hier plaatsen zodat iedereen die de moed heeft, de software uit kan proberen. Garantie tot aan de deur. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nu zelf de sdCard velden selecteren inclusief de decimalen. De omschrijving (definition) van de velden is nodig voor de pulldown menu's in het grafische gedeelte SCOPE. Uiteraard kunnen ook Vars van de VarBuilder gelogd worden. Nu met Auto Fill. 8)

[YouTube: http://youtu.be/FAEWjcbzkn8]

zo gemakkelijk kan het leven zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Willie Wortel op 23-08-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, http://youtu.be/FAEWjcbzkn8
Zonder inlog, geen toegang, dus geen toegang! :(

Ja is gelukt, truukje van YouTube, mooi!

[ Voor 31% gewijzigd door RuudMR op 25-08-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
ik denk dat je de verkeerde video hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Webpagina in orde gemaakt zodat deze verspreid mag worden over het internet zonder gezeik te krijgen over kopieer rechten.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/copy2_zpsf4122ac6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:36
Sinds 2 dagen bezig met Netduino Plus 2 en ik loop tegen een probleem aan.
Ik heb de handleiding gevolgd om Source Code V1.3.2 Netduino Code for V2 Hardware 20130417_2045 (zip) te installeren op de Netduino met behulp van VS2012, maar ik krijg het niet voor elkaar om de webpagina van de Netduino te bereiken.
De NP2 pingen is geen probleem en de Fing App op mijn iPhone vindt de NP2 ook in het netwerk.

Kan iemand me op weg helpen waar ik moet zoeken?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
MichielFRL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:18:
Sinds 2 dagen bezig met Netduino Plus 2 en ik loop tegen een probleem aan.
Ik heb de handleiding gevolgd om Source Code V1.3.2 Netduino Code for V2 Hardware 20130417_2045 (zip) te installeren op de Netduino met behulp van VS2012, maar ik krijg het niet voor elkaar om de webpagina van de Netduino te bereiken.
De NP2 pingen is geen probleem en de Fing App op mijn iPhone vindt de NP2 ook in het netwerk.

Kan iemand me op weg helpen waar ik moet zoeken?
Heb de solar.ini ingevuld met jouw eigen gegevens.
en in de router de port geforward naar de nd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Software netduino Versie 2.0.1.9 voor Core 4.2 en 4.3

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CEGIPZNGKJKR.rar

Ik heb mijn best gedaan zo een stabiel mogelijke software versie in elkaar te flatsen. Het kan zijn dat daar nog fouten inzitten, vandaar we moeten testen. In deze software versie zitten alle nieuwe snuisterijen zeg maar.

Loopt het stuk, zorg dan dat je terug kan naar je vorige versie. Maak alles dus aan in een nieuwe directory zodat je niets overschrijf. En meldingen van hij doet het niet kan ik niks mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
junr schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:28:
[...]

Heb de solar.ini ingevuld met jouw eigen gegevens.
en in de router de port geforward naar de nd2
Ja deze dingen heb ik gedaan, maar er worden geen waardes doorgegeven :-(

Als ik met VS2012 opnieuw deploy krijg ik 218 errors.

Warning 1 opcode 'add.ovf' -- overflow will not throw exception C:\Users\Michiel\Desktop\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\NetduinoMonitoring\ReadP1poortMain.vb 415 9 NetduinoMonitoring
Warning 218 opcode 'conv.ovf.i4' -- overflow will not throw exception C:\Users\Michiel\Desktop\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\NetduinoMonitoring\ReadP1poortMain.vb 1905 13 NetduinoMonitoring

Er gaat iets dus niet helemaal goed met deploy lijkt het.
Echter, als ik op dezelfde wijze de simpele code "knipperende led" welke op Netduino projects staat deploy komt er geen foutmelding en gaat de led op de NP2 ook braaf knipperen zoals hem opgedragen is.

[ Voor 58% gewijzigd door MichielFRL op 25-08-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MichielFRL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:23:
[...]

Ja deze dingen heb ik gedaan, maar er worden geen waardes doorgegeven :-(

Als ik met VS2012 opnieuw deploy krijg ik 218 errors.

Warning 1 opcode 'add.ovf' -- overflow will not throw exception C:\Users\Michiel\Desktop\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\NetduinoMonitoring\ReadP1poortMain.vb 415 9 NetduinoMonitoring
Warning 218 opcode 'conv.ovf.i4' -- overflow will not throw exception C:\Users\Michiel\Desktop\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045\NetduinoMonitoring\ReadP1poortMain.vb 1905 13 NetduinoMonitoring

Er gaat iets dus niet helemaal goed met deploy lijkt het.
Echter, als ik op dezelfde wijze de simpele code "knipperende led" welke op Netduino projects staat deploy komt er geen foutmelding en gaat de led op de NP2 ook braaf knipperen zoals hem opgedragen is.
Sinds wanneer is een WARNING een error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Welke Netduino werk je mee? Generatie 2 (V2) of gen1 (V1)

Ik krijg gewoon pijn in mijn haar als ik het zo lees.... :)

[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 25-08-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Willie Wortel schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:40:
Software netduino Versie 2.0.1.9 voor Core 4.2 en 4.3

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CEGIPZNGKJKR.rar

Ik heb mijn best gedaan zo een stabiel mogelijke software versie in elkaar te flatsen. Het kan zijn dat daar nog fouten inzitten, vandaar we moeten testen. In deze software versie zitten alle nieuwe snuisterijen zeg maar.

Loopt het stuk, zorg dan dat je terug kan naar je vorige versie. Maak alles dus aan in een nieuwe directory zodat je niets overschrijf. En meldingen van hij doet het niet kan ik niks mee. 8)
Houd je ook een log bij van de veranderingen per versie? Misschien wel handig in de toekomst. Welke veranderingen zijn er in 19 tov 17? alleen features toegevoegt of ook nog andere issues die er waren ?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:28:
Welke Netduino werk je mee? Generatie 2 (V2) of gen1 (V1)

Ik krijg gewoon pijn in mijn haar als ik het zo lees.... :)
Sorry jongens, maar ik ben pas 3 dagen met Netduino aan het spelen en heb buiten wat html programmeer kennis totaal geen kennis van programmeren. Maar met hulp van google en fora verwacht ik dat ik de NP2 aan de praat moet kunnen krijgen.

Ik had firmware 4.3 beta draaien en kon de NP2 wel pingen via CMD, maar niet benaderen met IE10 of de webpagina.
Ondertussen heb ik de firmware 4.3 beta verwijderd en 4.2 geïnstalleerd, maar daarna was het MAC-adres corrupt en kon ik geen IP-adres etc meer aanpassen.
Weer terug geflasht naar 4.3 beta en via MFDeploy weer een IP-adres etc kunnen ingeven.

De NP2 is weer te pingen en mooier nog, als ik nu http://192.168.1.3:61234/wachtwoord/config intyp in IE10 dan krijg ik "Pass Needed" :)

Er lijkt dus schot in de zaak te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MichielFRL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Er lijkt dus schot in de zaak te komen.
De snelle manier om een Netduino aan de gang te krijgen:

Ga naar de webpagina OPTIONS en maak alle instellingen aan, vergeet niet de NETWERK INSTELLINGEN juist in te vullen, DIT IS EEN MUST!, ga naar tab SAVE en kopieer de inhoud (allemaal komma's etc) naar het bestand netduinoconfig.ini in de root directory op je micro sdCard. (dus copy paste) Het bestandje (netduinoconfig.ini) kan je aanmaken met het kladblok. Daarna het kaartje in je Netduino en opstarten maar, succes verzekerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 25-08-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Ga naar de webpagina OPTIONS en maak alle instellingen aan, vergeet niet de NETWERK INSTELLINGEN juist in te vullen, DIT IS EEN MUST!, ga naar tab SAVE en kopieer de inhoud (allemaal komma's etc) naar het bestand netduinoconfig.ini in de root directory op je micro sdCard. (dus copy paste) Het bestandje (netduinoconfig.ini) kan je aanmaken met het kladblok. Daarna het kaartje in je Netduino en opstarten maar, succes verzekerd.
Geen micro-SD liggen helaas, dus dat gaat op dit moment niet lukken.

Wat ik raar vind, als ik met MFDeploy jou bestand van gisteravond (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CEGIPZNGKJKR.rar) deploy en dan via IE10 http://192.168.1.3:61234/wachtwoord/config intyp dan krijg ik "Pass Needed", maar zodra ik met VS2012 "V1_3_2_For_Netduino_Plus_V2_Release_20130417_2045" deploy dan kan IE10 de NP2 niet meer vinden, CMD met ping wel.

Is er een manier om de code uit de NP2 te laden zodat ik deze weer in VS2012 kan zien/bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zonder sd kaart? Vraag me af of het dan werkt, hij boot namelijk normaal van de ini file en met de netwerkinstellingen daar in. De eerste keer zet ik het ook altijd op de kaart, daarna kan je pielen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het wachtoord van dit programma is Netduino zoals het hier staat.

Dit wachtwoord is er niet ingebouwd om een je te weerhouden om dit programma te gebruiken, dit is om misbruik van onuitgenodigde gasten via je internet verbinding te voorkomen zoals je Netduino bedienen zonder dat je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MichielFRL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Geen micro-SD liggen helaas, dus dat gaat op dit moment niet lukken.

Is er een manier om de code uit de NP2 te laden zodat ik deze weer in VS2012 kan zien/bewerken?
Alle functies zijn ook beschikbaar zonder sd kaart tot een reset, dan zijn je instellingen weer weg omdat deze niet opgeslagen zijn.

Er is geen manier om je code te de-compileren voor vs2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Bedankt allemaal voor de tips.

Het hoe/wat/waarom de ND+2 niet via het locale IP-adres is te benaderen is me nog niet duidelijk, maar nadat ik het forum nogmaals door ben gaan lezen kwam ik een post tegen van M.H.Berghuis welke ook niet zijn ND+2 kon benaderen nadat er e.a. gewijzigd was.

Wel kan ik de ND+2 benaderen als ik http://publicIP:poort#/Netduino doe. Rare situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Houd je ook een log bij van de veranderingen per versie? Misschien wel handig in de toekomst. Welke veranderingen zijn er in 19 tov 17? alleen features toegevoegt of ook nog andere issues die er waren ?
Als ik zo een log bij zou houden, ben jij daar dan meer mee geholpen of zou het alleen nog meer werk voor mij zijn?
Is het niet leuk om uit te zoeken wat er toegevoegd is met het gevoel van een kind in een snoepjeszaak of begint de verveling toe te slaan zo van, alweer een update....pff wat moet ik ermee ...alles loopt toch goed? Denk je niet zelf dat de programma code verbeterd is door evolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
MichielFRL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:25:
Bedankt allemaal voor de tips.

Het hoe/wat/waarom de ND+2 niet via het locale IP-adres is te benaderen is me nog niet duidelijk, maar nadat ik het forum nogmaals door ben gaan lezen kwam ik een post tegen van M.H.Berghuis welke ook niet zijn ND+2 kon benaderen nadat er e.a. gewijzigd was.
We gaan zo snel mogelijk een handleiding opleveren. De versie die Willie heeft geplaatst is om te kijken of er nog fouten in zitten. De software is nog niet RTM zullen we maar zeggen.
Wel kan ik de ND+2 benaderen als ik http://publicIP:poort#/Netduino doe. Rare situatie?
Dat is inderdaad vreemd. Kan het zijn dat er firewall instellingen dwars zitten of zo? (wilde gok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik kan wel interessant gaan lopen doen over de programma code maar mensen die mij kennen weten dat ik niet zo in elkaar steek.

Wat er voornamelijk verbeterd is in de code is het onjuist afsluiten van een veelgebruikte routine en doe ik aan de hand van een voorbeeld:
Je kan het vergelijken met een auto waarbij de wielen niet juist zijn uitgelijnd, dan moet je voortdurend bijsturen, doe je dat niet dan beland je van de weg. De wielen zijn nu uitgelijnd zeg maar en voor de Netduino, de Garbage collector kan het rustiger aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
Hallo Willie,
ik wil niet vervelend doen maar ....ik heb de 19 versie erop gezet en het een en ander getest.
het werkte meteen en ik zag dan ook dat de nieuwe opties e.d. er op staan en heb deze dan ook aangezet ( sommige ). zolang ik het syteem op spanning hou ofwel niet reset werkt het goed.
dus met installeren van de benodigde temp en puls teller en p1 poort..
werkwijze wat ik gevolgd heb is ... programmeren en dan kijken wat er gebeurd, en dan pas naar de volgende instellingen gegaan.
met Save weggeschreven en zo verder...
met load gekeken of dat alles er ook stond ( wat dus het geval was).
maar na het resetten kon ik geen verbinding ermee maken, wat me nu opgevallen is, is dat de waardes ineens op de verkeerde plaatsen te zien zijn, zoals b.v. ipadres verschijnt in de Definition veld van Data Providers, en bij Network staat dan undefined ... DataServerPoort en WebServerPoort is dan niet te wijzigen.
in de NetduinoConfig.ini van de sdcard die automatisch aangemaakt is en ook foutloos is zoals ik het kan zien.
ik heb van het een en ander screendumps gemaakt indien je ze nodig hebt hoor ik dit wel.

P1 poort
PulsTeller 2000 puls
OneWire Dallas 18B20
Netduino Core Version: 4.3.0.0
Software Version : 2.0.1.9

groetjes
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Kaboutertje daar kan ik wat mee, je hebt de opstart versie 2.0.1.7 gebruikt in een 2.0.1.9 omgeving.
Verwijder het opstart bestand Netduinoconfig.ini van je sd kaart en begin opnieuw.

Dit had je kunnen weten, de versies staan vermeld aan het begin van de string.

De versies zijn NIET uitwisselbaar!

Zoals ik het heb geschreven in een eerdere post: Snelste manier om je Netduino op te starten werkt bullitproof. Gewoon Netduino uit, string aanmaken, wegsaven op kaartje en netduino opstarten.

[ Voor 55% gewijzigd door Willie Wortel op 25-08-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:09:
Kaboutertje daar kan ik wat mee, je hebt de opstart versie 2.0.1.7 gebruikt in een 2.0.1.9 omgeving.
Verwijder het opstart bestand Netduinoconfig.ini van je sd kaart en begin opnieuw.

Dit had je kunnen weten, de versies staan vermeld aan het begin van de string.

De versies zijn NIET uitwisselbaar!

Zoals ik het heb geschreven in een eerdere post: Snelste manier om je Netduino op te starten werkt bullitproof. Gewoon Netduino uit, string aanmaken, wegsaven op kaartje en netduino opstarten.
Willie ,
je hebt gelijk .. dat had ik in eerste instantie inderdaad zo gedaan.
maar later heb ik alles gewist... sd kaart zelfs geformateerd en opnieuw begonnen met de nieuwe versie.
de Netduino moest wel gereset zijn omdat ik deze toch opnieuw gedeployed heb toch?
of zie ik dit verkeerd.
dus m.a.w. indien ik nu een nieuwe sd kaart pak en begin van vooraf aan, dan zou het wel goed moeten komen?
wordt vervolgd.... bedankt voor de snelle responce

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier ook de 2.0.19 Core 4.3 erop gezet.
Deployen ging in 1 keer en ook een nieuwe configfile gemaakt.
De eerste keer na opstart werkte de P1 niet en opbouw van LCD was retetraag.
Nadat ik de software opnieuw gedeployed had ging het beter.
Ik heb nu:
1 S0 met ledje
P1 met ledje
2 x onewire
SD kaartje met ledje
PVoutput met ledje
Xively met ledje
LCD 16x2 met buttons
Wat me nu opvalt is dat ConsumptionwattNowP1 zowel bij Xively als op de LCD een weergave geeft met 3 nullen achter de komma, b.v. 300watt wordt weergegeven als 300.000
Ik heb in de webpagina bij options al de decimalen op 0 gezet maar dit maakt niks uit.
Op PVoutput en op de webpagina zelf word het wel goed weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:30:
[...]

Als ik zo een log bij zou houden, ben jij daar dan meer mee geholpen of zou het alleen nog meer werk voor mij zijn?
Is het niet leuk om uit te zoeken wat er toegevoegd is met het gevoel van een kind in een snoepjeszaak of begint de verveling toe te slaan zo van, alweer een update....pff wat moet ik ermee ...alles loopt toch goed? Denk je niet zelf dat de programma code verbeterd is door evolutie?
Zo bedoel ik het niet, ik zou wel een versie log willen maken maar de lijst terug is niet meer te achterhalen denk ik.
Ik denk namelijk dat het een indrukwekkende lijst is inmiddels en lijkt me leuk.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 09:38
Ik heb vandaag ook de 2019 Core 4.3 versie op de ND+2 gezet.... Ik herken het probleem van Kaboutertjes, had ik ook last van.

Ik ben begonnen met de firmware 4.3 opnieuw te flashen, daarna versie 2019 erop gezet en een lege SD kaart geplaatst (wel eerst een backup gemaakt natuurlijk) Bij het opnieuw instellen via de webpagina (handmatig) van de S0, P1, Xively settings etc werkte de Netduino niet meer en kwamen er bij de netwerk settings meldingen te staan van "undefined"

Na e.e.a. onderzocht en getest te hebben (opnieuw flashen, instellen etc.) kreeg ik weer meldingen van "undefined". Blijkt dat NetduinoConfig.ini file niet goed weggeschreven werd....

Als je de netduino instelt en de waardes wegschrijft op de SD kaart moet je minstens 30 sec wachten voordat je hem uitschakelt anders is de data nog niet compleet weggeschreven op de SD kaart. In versie 2017 had ik dat probleem niet.

Dus geduld hebben.... zo is het mij uiteindelijk gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualex op 25-08-2013 21:06 . Reden: vermelding: Instellen via Webpagina ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Hmm... te voorbarig geweest.... tujdens het nalopen van de instellingen zie ik dat ik in het tabje "Miscellaneous" de waardes allemaal uit staan... (had ik wel aangezet!) als ik ze nu allemaal enable en de P1 poort aanzet op COM2 met de onboardled en de watchdog aan.... en ga dan naar het tabje save krijg ik weer die melding van "undefined"

Edit: Bij het aanzetten van de watchdog gaat de boel stuk bij mij :?

zie onderstaande uitdraai van de INI file:

2.0.1.9-Version;0,1,XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX,123456784,60,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,ElectraVerbruikNu,0!0,ElectraVerbruikVandaag,4!0,EnergieVerbruikHoog,5!0,EnergieVerbruikLaag,6!0,GasVerbruikTotaal,11!0,GasVerbruikVandaag,10!0,ZonLeveringHoog,7!0,ZonLeveringLaag,8!0,ZonLeveringNu,9!0,ZonLeveringVandaag,9!0,ZonPulseMtrKWHvandaag,P0K!0,ZonPulseMtrWattNu,P0W;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,1,D13,1000,0,0,;0,1,D11,0,30;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;1,15,L14;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;1,1,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;1,2,,,;0,2,L14;0,0!1,0!2,0!3,0!4,0!5,0!6,0!7,0!8,0!9,0!10,0!11,0!P0W,0!P0K,0!P0U,0!T0,0;,255.255.255.0,192.168.10.254;31480,undefined,undefined,undefined,undefined,undefined,0,0,;31480;

Volgens mij gaat het saven via de Webinterface echt niet goed....

[ Voor 3% gewijzigd door virtualex op 25-08-2013 21:01 . Reden: mogelijk oorzaak.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Virtualex, de (hardware) watchdog pas inschakelen als alles goed loopt en er duidelijk een hartbeat is. Bv 30sec.
Als je dan de wd inschakelt gebeurt er niets totdat om wat voor rede dan ook de hartbeat tot stilstand komt.
Dus uit die wd tot echt alles goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Vitualex, die opstart string die jij geplaatst hebt kan technisch niet eens bestaan. Waarom niet, er staat 2x je toegangscode, 31480 en je toegangscode moet echt de laatste waarde zijn. Ik weet, zoiets verzin je niet, er gaat bij jou duidelijk iets niet goed. Omdat ik de procedures zo uitgebreid test denk ik aan een kaart fout of hardware fout. Je denkt toch niet dat er een undefined bij mij langskomt, dat zie ik direkt.

Ik wil je toch adviseren om de door mij aanbevolen procedure te volgen en zo te kijken waarom het bij jou fout gaat, zonder in paniek te raken.

De watchdog is niet geprogrammeerd, sterker nog de waarde wordt niet eens ingelezen.

En zo een opstart string nakijken is toch ongelofelijk eenvoudig . Wat je verzend moet ook op de sd kaart staan. Krijg je de melding dat alles juist is ontvangen dan is de string die je verzonden hebt identiek met op je webpagina, deze werkt met een checksum. Als nu de string afwijkt met wat er op je kaart staat weet je ook waar de fout zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Willie Wortel op 25-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:38:
[...]

Zo bedoel ik het niet, ik zou wel een versie log willen maken maar de lijst terug is niet meer te achterhalen denk ik.
Ik denk namelijk dat het een indrukwekkende lijst is inmiddels en lijkt me leuk.
;)
Rolco, een lijst bijhouden is voor mij niet te doen ook al zou ik het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:26:

Wat me nu opvalt is dat ConsumptionwattNowP1 zowel bij Xively als op de LCD een weergave geeft met 3 nullen achter de komma, b.v. 300watt wordt weergegeven als 300.000
Ik heb in de webpagina bij options al de decimalen op 0 gezet maar dit maakt niks uit.
Op PVoutput en op de webpagina zelf word het wel goed weergegeven
Klump dit kan ik morgen wel even nakijken, dit is me nog niet opgevallen.

EDIT: klopt met de decimalen in ConsumptionWattNowP1, is hersteld maar moet wel nieuwe firmware voor gemaakt worden.

Wat jij zag van traag heb ik ook wel eens, dit valt mij ook op. Waar het hem inzit weet ik niet maar heeft niets met onze software te maken. Als ik dan reset of opnieuw deploy werkt het allemaal idd weer snel.

[ Voor 25% gewijzigd door Willie Wortel op 25-08-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb het net nagekeken of het wegschrijven van een string naar de Netduino via de webpagina wel goed gaat. Nou ik zie geen fouten met compare in een string van 5000 tekens en ik kan jullie verzekeren, zoveel verzenden jullie nooit in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Wachtwoord is te wijzigen en wordt opgeslagen.
Doe ik hierna iets anders wijzigen in de optionspagina dan gaat het wachtwoord weer terug naar "Netduino"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:08:
Vitualex, die opstart string die jij geplaatst hebt kan technisch niet eens bestaan. Waarom niet, er staat 2x je toegangscode, 31480 en je toegangscode moet echt de laatste waarde zijn. Ik weet, zoiets verzin je niet, er gaat bij jou duidelijk iets niet goed. Omdat ik de procedures zo uitgebreid test denk ik aan een kaart fout of hardware fout. Je denkt toch niet dat er een undefined bij mij langskomt, dat zie ik direkt.

Ik wil je toch adviseren om de door mij aanbevolen procedure te volgen en zo te kijken waarom het bij jou fout gaat, zonder in paniek te raken.

De watchdog is niet geprogrammeerd, sterker nog de waarde wordt niet eens ingelezen.

En zo een opstart string nakijken is toch ongelofelijk eenvoudig . Wat je verzend moet ook op de sd kaart staan. Krijg je de melding dat alles juist is ontvangen dan is de string die je verzonden hebt identiek met op je webpagina, deze werkt met een checksum. Als nu de string afwijkt met wat er op je kaart staat weet je ook waar de fout zit.
Willie,
ik raak niet zo snel in paniek 8) maar je hebt het over de aanbevolen procedure.. welke is dat precies? want inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer :o

Voordat ik begon met de nieuwe firmware heb ik de volgende stappen doorlopen:

Firmware 4.3 opnieuw geladen (DfuSe v3.0.3)
IP + Mac adres erin met MFDeploy (v4.3.0.0)
Software Hex 20019 erin met MFDeploy (v4.3.0.0)
Nieuwe Webpagina op de "server"
lege SD kaart plaatsen (Fat16)

Daarna alles ingesteld zodat ik de waardes netjes kon uitlezen op de webpagina .. tot.. het moment dat ik de "Watchdog" aanzet en dan naar het tabje "Save" ga en klik op reconfig en daarna op het tabje "Load" klik dan staat er al undefined in de string genoteerd! ik heb dan nog niets weggeschreven naar de SD kaart (dit is reproduceerbaar)

De watchdog staat dus uit nu en de Netduino doet netjes zijn werk..

9:52
Even heel simpel:

Als ik de webpagina open en dan naar options -> Load ga staat daar de standaard string :

2.0.1.9-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;192.168.10.6,255.255.255.0,,,80,61234,1,0,;31480;

Nu ga ik naar het tabje "Miscellaneous" -> selecteer "Enable watchdog" klik vervolgens op tabje "Save" -->Selecteer "Re-Config" en ga dan naar tabje "Load" dan staat de volgende string in het venster:

2.0.1.9-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,,,;0,2,;-1,,,,,,,;,255.255.255.0,;31480,undefined,undefined,undefined,undefined,undefined,0,0,;31480;

Volgens mij is dit puur webinterface en staat dit los van de Netduino hardware..

[ Voor 25% gewijzigd door virtualex op 26-08-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Je hebt gelijk, er zit een fout in, na veel klikken bij mij ook.
MAAR er komt eerst een Foutmelding op je scherm.

Zal het vanavond aanpassen.

[ Voor 69% gewijzigd door Willie Wortel op 26-08-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
willie,

eerlijk gezegd heb ik geen foutmelding gezien toen ik bovenstaande deed. zal misschien de volgorde zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Willie Wortel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Micro-SD gehaald, netduinoconfig.ini gemaakt via Options en hij draait 8)
Iedereen bedankt voor de uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
virtualex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:43:
willie,

eerlijk gezegd heb ik geen foutmelding gezien toen ik bovenstaande deed. zal misschien de volgorde zijn ..
Het is idd de volgorde, de fout zit er al vanaf het begin in. Dat willen we niet hebben, dit moet absoluut bullet proof zijn en er mag geen twijfel over bestaan. De string moet goed zijn zoals bedoeld. Ik kijk de gehele routine opnieuw na, zoiets is een Red Allert. Zal ASAP een nieuwe plaatsen, zal wel een dag of 2..3...4 duren.
Dank voor de oplettendheid, dit had ik nooit gevonden.

virtualex Hier een patch voor de OPTIONS.html pagina welke geplaatst moet worden in de webpagina directory PAGES: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BRD3KMJPB8QY.rar
. Dit is om even te kijken of we over hetzelfde praten zeg maar.
~

btw: De sdKaart mag niet groter zijn dan 2GB, groter wordt niet ondersteund door de hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 26-08-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Willie,

daarvoor zijn we toch aan het testen? (doen we het niet voor niets) 8) .

Ik heb de option pagina vervangen maar ik hou hetzelfde euvel. Ik zal je even een PM sturen met een avi bestandje zodat je kunt zien wat er gebeurd. Plaatjes zeggen meer dan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
Willie,

ik heb het options bestand nu vervangen, schijnt bij mij nu wel te werken. maar... er komt meestal een maar.
indien ik nu het commando ( Directory ) invoer komen netjes de bestanden en dirs te voorschijn,
wat natuurlijk ook zo hoort maar indien ik het met de commando ..../DownLoad:SD/201308\20130826.log of welk bestand ik ook maar kies, laat ie de eerste karacter weg ... dus NetduinoConfig.ini wordt dan etduinoConfig.ini
dit gebeurt met het openen en/of opslaan van het bestand.

@ virtualex
wat bij mij ook werkte was volgens mij door de netduino iets langer van de spanning af te halen en de cash van inetrnet explorer te verwijderen.
volgens mij heeft willie dit ook al eens geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
virtualex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:27:
Willie,

daarvoor zijn we toch aan het testen? (doen we het niet voor niets) 8) .

Ik heb de option pagina vervangen maar ik hou hetzelfde euvel. Ik zal je even een PM sturen met een avi bestandje zodat je kunt zien wat er gebeurd. Plaatjes zeggen meer dan.......
Ik kan het niet langer reproduceren. Heb je zoals kaboutertje al schreef, je je internet cache verwijderd of uitgeschakeld?. In Internet Explorer, F12 , optie Cache, altijd vernieuwen vanaf de server.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Ik heb de cache geleegd, IE al een keer opnieuw ingesteld maar dat helpt niet. Bij google chrome heb ik trouwens hetzelfde....

Als ik de bijgesloten webpagina's van de versie 2019 op mijn pc zet in een folder "pietjepuk" en ik verander de NetduinoConfig.js file nog niet eens en start vervolgens de Index.html file op en:
klik op Options --> missellaneous --> enable Watchdog
Klik op tab Save --> re-config
Klik op tab Load dan staat daar weer het onderstaande:

2.0.1.9-Version;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,30,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,0,0,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,,,,;0,2,;-1,,,,,,,;,255.255.255.0,;31480,undefined,undefined,undefined,undefined,undefined,0,0,;31480;

Dit moet reproduceerbaar zijn....Kom op jongens ik ben toch niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Moet je even een kwartiertje online blijven, dan zal ik een filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
zal mij benieuwen. Bij mij doet hij hetzelfde op 3 verschillende systemen (W8 / W7 /XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
is het dit?
[YouTube: http://youtu.be/Ome7nMyUako]

Youtube heeft het druk.

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 26-08-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Youtube heeft het inderdaad druk... had je mijn filmpje dan niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
virtualex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:50:
Youtube heeft het inderdaad druk... had je mijn filmpje dan niet gezien?
Ja, maar nadat ik het herschreven heb, (er was een + buiten een haakje geplaatst) loopt het als zoals het hoort. Ik heb (zie filmpje) zitten klikken als een baviaan zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
kun je mij anders het complete "webpakket" nog een keer sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
virtualex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:54:
kun je mij anders het complete "webpakket" nog een keer sturen ?
http://youtu.be/Ome7nMyUako

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
flabbergasted..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

virtualex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:26:
Ik heb de cache geleegd, IE al een keer opnieuw ingesteld maar dat helpt niet. Bij google chrome heb ik trouwens hetzelfde....

Als ik de bijgesloten webpagina's van de versie 2019 op mijn pc zet in een folder "pietjepuk" en ik verander de NetduinoConfig.js file nog niet eens en start vervolgens de Index.html file op en:
klik op Options --> missellaneous --> enable Watchdog
Klik op tab Save --> re-config
Klik op tab Load dan staat daar weer het onderstaande:

Dit moet reproduceerbaar zijn....Kom op jongens ik ben toch niet gek!
Dit zie ik ook als ik het zo doe, Maar waarom klik je op re-config???
Als ik iets instel dan klik ik op tab Save, vul dan het wachtwoord in en alles word naar de Netduino geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
ik normaal ook maar omdat dit de fout ook reproduceerde was dit handiger.Anders moet ik steeds naar de meterkast om de Netduino via de SDkaart weer te configureren hij gaat namelijk stuk als ik echt save. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heb je het nu gezien, of je hebt de patch niet goed over de Options.html gedaan of je cache staat aan.? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Ik heb zojuist de webpaginas helemaal verwijderd en opnieuw geplaatst met de aangepaste options file.... wat denk je?

HIJ DOET HET! kan wel janken.. maar dan van blijdschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
De aangepaste option.html van de vorige installatie is beschadigd. Waarschijnlijk is het uipakken niet helemaal 100% gegaan %^$%$# hoe verzin je dit? 8)7 dat kan toch niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Na de melding van Klump, met de decimalen, dacht ik ineens...dat is ook raar dat je de decimalen niet kan instellen naar data providers........vanaf nu ook mogelijk decimalen naar data providers in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Xiverlydecs_zps56031c35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
Willie,
heb je mijn vorige post ook gelezen? of heb jij dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
kaboutertjes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:23:
Willie,
heb je mijn vorige post ook gelezen? of heb jij dit probleem niet?
Ik heb het wel gelezen maar dat kan ik nu niet zien, zit niet op mijn plek zeg maar. Kijk het wel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
Willie Wortel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:27:
[...]

Ik heb het wel gelezen maar dat kan ik nu niet zien, zit niet op mijn plek zeg maar. Kijk het wel na.
ik heb het options bestand nu vervangen, schijnt bij mij nu wel te werken. maar... er komt meestal een maar.
indien ik nu het commando ( Directory ) invoer komen netjes de bestanden en dirs te voorschijn,
wat natuurlijk ook zo hoort maar indien ik het met de commando ..../DownLoad:SD/201308/20130826.log of welk bestand ik ook maar kies, laat ie de eerste karacter weg ... dus NetduinoConfig.ini wordt dan etduinoConfig.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeinders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 14:45

jmeinders

www.jmeinders.nl

Willie Wortel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:20:
Na de melding van Klump, met de decimalen, dacht ik ineens...dat is ook raar dat je de decimalen niet kan instellen naar data providers........vanaf nu ook mogelijk decimalen naar data providers in te stellen.
Willie dit is super, zat hier ook mee te worstelen zeg maar. De 2.0.1.9 loopt bij mij goed, de installatie ook in een keer. Ben weer helemaal blij _/-\o_

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jmeinders schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:00:
[...]

Willie dit is super, zat hier ook mee te worstelen zeg maar. De 2.0.1.9 loopt bij mij goed, de installatie ook in een keer. Ben weer helemaal blij _/-\o_
De controle over de decimalen heb je af en toe nodig wanneer je een variabele gebruikt van de varbuilder.

Er waren wat meldingen van enkele kleine foutjes in de code, aan het eind van de week komt er een update.

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 27-08-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
kaboutertjes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

wat natuurlijk ook zo hoort maar indien ik het met de commando ..../DownLoad:SD/201308\20130826.log of welk bestand ik ook maar kies, laat ie de eerste karacter weg ... dus NetduinoConfig.ini wordt dan etduinoConfig.ini
Geen backslashes gebruiken, alleen maar slashes (ook waar je dus normaalgesproken een backslash zou gebruiken)

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:53
Vanavond ga ik 'upgraden' van v1.3.2 naar v.2.0.19. Ik blijf bij de FW4.2.2-code.

Omdat ik de aanpassing pas ga doen als m'n omvormer uit is en ik morgen voordat de zon gaat schijnen al weer op weg ben naar m'n werk, wil ik hier vooraf ff checken of onderstaande stream er voor zorgt dat zowel m'n opwek als m'n verbruik (W&kWh) naar PVOutput gaat:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/vgy32vfcb/PVOutput_Stream.png

Dataupload naar PVOutput vind ik behoorlijk belangrijk. M.b.t. aansturing en indeling van het LCD display vind ik het prima om de komende tijd te 'prutsen'.

Kan iemand bevestigen/ontkennen dat bovenstaande stream data correct uploadt?
Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste