[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
Vraag: min of meer bij toeval kwam ik er achter dat het display dat ik gebruik, wat minder fel was toen 'k de Vcc op 3.3V ipv 5V had aangesloten.
Zijn er redenen om het display niet gewoon op een lager Voltage te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Voederbietel, gebruik jij een temperatuur sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
De tmp36.
Wat me wel opvalt is dat de temperatuur zo af en toe na power off een wijziging vanuit de webpagina vreemde waardes geeft.(-47C)
Na een nieuwe power off geeft hij dan wel weer de juiste waardes, kan dit er mee te maken hebben.

[ Voor 103% gewijzigd door Voederbietel op 03-09-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een vrije HEX versie gemaakt als exacte copy van mijn Netduino voor 4.3 en 4.2.2 software versie 9.9.9.0 Hier zit geen sleuteltje meer op.

bewaar het goed.!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AM7NDWQZIGG7.rar

Zorg dat je een copy van je vorige versie hebt zodat je bij problemen terug kan naar je vorige versie.
De opstart string in compatible met versie 2.0.2

Je krijgt geen melding meer bij debug van het vrije geheugen en tijden, dat is afgezet.

veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Willy nogmaals bedankt _/-\o_
Zal er zeker zuinig op zijn. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 13:08
Willie Wortel schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:36:
Ik heb een vrije HEX versie gemaakt als exacte copy van mijn Netduino voor 4.3 en 4.2.2 software versie 9.9.9.0 Hier zit geen sleuteltje meer op.

bewaar het goed.!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AM7NDWQZIGG7.rar

Zorg dat je een copy van je vorige versie hebt zodat je bij problemen terug kan naar je vorige versie.
De opstart string in compatible met versie 2.0.2

Je krijgt geen melding meer bij debug van het vrije geheugen en tijden, dat is afgezet.

veel plezier ermee
Betekend dit dat deze ook blijft door werken na 1-1-2014 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgestel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2021
Ik vind dit een zeer mooi project chapeau voor de makers. Maar ik gebruik geen netduino maar raspberry om alle data te verzamelen. actuele en historische data staat in Mysql.

Is er een manier om zonder connected netduino bv data te laden van Cosm en te displayen, voorheen lukte dat met invullen van solar.ini met Cosmkey en Cosmfeed.

Nog een stapje verder, is het mogelijk om de netduino te emuleren of door data uit mysql te halen en alleen the frondend te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
hgestel schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:19:
Ik vind dit een zeer mooi project chapeau voor de makers. Maar ik gebruik geen netduino maar raspberry om alle data te verzamelen. actuele en historische data staat in Mysql.

Is er een manier om zonder connected netduino bv data te laden van Cosm en te displayen, voorheen lukte dat met invullen van solar.ini met Cosmkey en Cosmfeed.

Nog een stapje verder, is het mogelijk om de netduino te emuleren of door data uit mysql te halen en alleen the frondend te gebruiken?
Netduino emuleren.........we hebben het niet over een Commodore 64...Is het niet veel makkelijker een Netduinotje te kopen voor een paar knaken?, ik bedoel.....mijn rondje drank vanmiddag op het plein was duurder. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:18:
[...]

Betekend dit dat deze ook blijft door werken na 1-1-2014 ?
Precies, maar er zitten nog aardig wat kleine weef foutjes in de programma code die nooit opgemerkt zijn of in delen zitten die ik nu voor het eerst gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door Willie Wortel op 08-09-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgestel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2021
Willie Wortel schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:00:
[...]

Netduino emuleren.........we hebben het niet over een Commodore 64...Is het niet veel makkelijker een Netduinotje te kopen voor een paar knaken?, ik bedoel.....mijn rondje drank vanmiddag op het plein was duurder. 8)
bedankt voor je antwoord.
Zou kunnen, maar ik heb nu eenmaal alles aan de gang met de rpi.
Data van 2 meters (mt171 en mt 382) data via een sunnybeam met sunnybeamtool, opgeslagen in Mysql.
Dus het leek me niet onmogelijk met bv json data uit mysql te halen (welke data om de 3 minuten geudate wordt)
Het lukt me wel om data via COSM, waar m'n data ook naar toe gestuurd is, in de frontend te gebruiken.
Dat is natuurlijk omslachtig.

Als het echt wanhopig wordt kan ik natuurlijk alsnog een netduino aanschaffen.

Ik ben er nog niet achter in wat voor formaat netduino data aanlevert, waarschijnlijk angestuurd door een request voor data ,zou vervangen kunnen worden door json naar Mysql.

Dus emuleren was niet de juiste benaming, sorry.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde bij Thingspeak de interval aanpassen van 60 seconden naar 600 maar hij bleef gewoon om de 60 sec. doorsturen. Hebben meer mensen dat of doe ik wat verkeerd.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
Willie Wortel bedankt voor de laatste versie.
Na de hele ochtend bezig geweest te zijn (Windows8 kende de Netduino niet meer) de laatste software versie aan de praat.
WEBPAGE NETDUINO kan de NetDuino vinden en er wordt ook data geupload naar Thingspeak.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan het echt niet vinden. Wat is het nieuwe wachtwoord?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Nieuw ww is: netduino

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Er ontbreken nog een aantal kleine zaken zoals een uitgebreid info system trace tijd en stack info.

zet je zo aan:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/errorsystem_zps13a0e340.jpg

en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/NewerrorLogSystem_zps0314f159.jpg

ook wordt de data van de opstart string gecontroleerd of deze juist is weggeschreven:

code:
1
2
3
write to sdCard is starting
writing to sdCard is Done, Length of StartupString: 1442
No errors in comparing data, data in memory is the same as the data on the MicroSdCard

komt in de eind versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Willie Wortel op 09-09-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Willie, weeffoutjes, ik ben blij dat je hierna nog wil kijken.
Zou je naar het volgende willen kijken:
Wanneer er van de pulsgevers (S0) ingangen geen pulsen meer komen duurt het heel lang voordat de weergegeven waarden ook naar nul gaan. De meetwaarde blijft heel lang op de laatste waarde hangen.
Soms wel een uur. Het gebeurt dus echt als de pulsen stoppen.
Het moet toch zo zijn dat als na minuten geen puls de waarde naar nul terugvalt.
Het gebeurt met alle ingangen. Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Wat RuudMR hierboven meldt, herken ik ook, zij het dat het zich bij mij minder lang voordoet (10 - 20 min).
Aan de andere kant gebeurt het regelmatig dat m'n gerapporteerd verbruik 0W is. Dit is echter onmogelijk, aangezien ik 'n standby/sluip-verbruik van grofweg 45W - 50W heb. Opgemerkt dient te worden dat m'n ABB S0-meter slechts 100imp/kWh geeft, i.t.t. de meter die m'n PV-opwek meet (2000imp/kWh).

[ Voor 18% gewijzigd door Cranberry op 09-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het wattage is een uitlezing (berekening) van de laatste pulse, deze berekening kan geactiveerd zijn op basis van tijd of nieuwe pulse en heeft verder niets te maken met de uitlezing op het moment.

dit is de routine die de wattage variabele vult:
Visual Basic:
1
Dim intWattage As Integer = CInt(Me._PulsesInKWH / ((DateTime.Now.Ticks - dtStartTime.Ticks) / TimeSpan.TicksPerSecond))

De P1 slimme meter variabelen worden iedere 10 seconden ververst.

[ Voor 72% gewijzigd door Willie Wortel op 14-09-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ziet er mooi uit en techniek mag gezien worden.
Maar ik mis nog draadjes naar je relais moduul!
Ik begrijp het, voor de final version ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Even nog over de S0 pulsen:
Bij zonnepanelen zie je niet zo snel dat de weergegeven waarde na stilvallen van de pulsen op nul zou moeten staan, ik gebruik het ook voor waterverbruik in deze situatie komen er pulsen met een bepaald verbruik, hierna stoppen de pulsen als ik de kraan dichtdraai.
De waarde blijft dan nog tussen een half en een heel uur op de laatste waarde staan.
In de programmering zou wat moeten komen dat als er na bv 5 minuten geen puls komt de waarde nul moet worden en niet de oude waarde meer mag worden weergegeven.
Het is makkelijk te simuleren door zelf enkele pulsjes te maken (zonder bounching) als de pulsjes stoppen moet snel hierna de waarde nul moeten worden. :)

Het verschijnsel is ook bij zonnepanelen in de avond ook te zien, heel lang als het al volledig donker is zie ik dan nog ca 20-40 watt staan. Dit is echt onjuist.

Het wordt ook duidelijk als de S0 puls laat in de avond één puls geeft als gevolg van het verbruik van de omvormers blijft ook heel lang een waarde staan. Ik heb het opgemeten het eigen verbruik van de omvormer is ca 1 watt. Niet veel maar er komt af en toe een pulsje en dit lijkt hierna wel erg veel.

[ Voor 15% gewijzigd door RuudMR op 10-09-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:25:
Ik wilde bij Thingspeak de interval aanpassen van 60 seconden naar 600 maar hij bleef gewoon om de 60 sec. doorsturen. Hebben meer mensen dat of doe ik wat verkeerd.

Groet
Ben er uit, als je een SD kaart in de Netduino hebt zitten met een ini file erop dan kan je de interval aanpassen wat je wilt maar dan pakt hij toch de waarde van de sd kaart. ;-)
Wilde dit toch even delen mocht iemand anders er ook tegenaan lopen. Vandaar quote van mijzelf !!!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de refresh wattage Now veranderd naar 300 secs, 5 minuten.

Visual Basic:
1
RefreshTimeSpan(i) = DateTime.Now.Ticks + (TimeSpan.TicksPerSecond * 300)

• RuudMR
Uitstekend, dit zal zeker beter werken.

• Willie Wortel
  • Niet online
Voor de paar geïnteresseerden in het "technische" gedeelte van het programma: 8)

er zijn tot nu een 11 tal veranderingen aangebracht waaronder het initialiseren van de pcf8574 bij opstart, standaard "uit", reset van wattageNow na 5 minuten en nog een aantal zaken waaronder het terughalen van gegevens na reset.

Maar ernstiger en het belangrijkste:
Ik heb ontdekt dat wanneer je internet verbinding "klappert" (wat een paar keer per dag gebeurd, is niks mis mee) de webserver (request parser) routine op hol slaat en de webverbinding met je Netduino verliest of opnieuw slecht tot stand komt. Omdat op dat moment de routine op "vol" vermogen ongecontroleerd loopt kan het zijn dat er gegevens verloren gaan of optellingen niet meer kloppen. Ik had al eens eerder meldingen ontvangen van Tweakers die melden dat het aantal pulsen niet klopte.

Hier luistert de Netduino (oude code) naar incomming requests en verliest de controle bij uitval:
Visual Basic:
1
2
Using sktConnection As Socket = sktServer.Accept()
         ..............

is herschreven en opgelost.

Verder is me opgevallen dat een paar keer per dag de bekende "bug" van verzenden naar providers (waar ik een workaround voor heb geschreven) om de hoek komt kijken. Dit is echt een tijdelijk workaround die gerepareerd moet worden door Microsoft omdat dit niet altijd zonder risico is. (ook verlies gegevens en een memory leak (het kost je vrij geheugen uit de geheugen pool)).

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 14-09-2013 20:25 ]

• RuudMR
Pcf initialiseren bij opstart is prima, dan moeten de uitgangen default hoog zijn, active nul.
Aan (relais aan = laag, relais uit = signaal hoog.) Eigenschap van de pcf.
Een niet geinitialiseerde pcf heeft de uitgangen hoog staan.
In de laatste vrijgegeven versie staat die (voorzover ik heb gezien) al zo. Reverse Logic.

[ Voor 10% gewijzigd door RuudMR op 12-09-2013 18:20 ]

• RuudMR
Is het mogelijk om via de ir remote de pcf uitgangen te setten of resetten, zou handig zijn.
Als het mogelijk is ook de ir codes voor de commando's instelbaar maken, er zijn zoveel typen ir ab's.
Ik gebruik bv. http://www.ebay.nl/itm/300963009340

De (web) remote bediening zit er al in en werkt goed, dit geeft later de opening naar een application.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, de Infrarood bediening doet het goed in versie 2.1 (in versie 2.0.1.9 was deze nog niet af), de sensor en AB die ik eerder hier beschreef wordt ondersteund.

[ Voor 81% gewijzigd door Willie Wortel op 14-09-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, geweldig, maar is het mogelijk om ook andere ab's toe te passen. Maw is de code editbaar?
Er is nl zo een enorme keuze in ab typen.
Is het ook mogelijk om de pcf uitgangen te setten en resetten. Lijkt mij heel handig.
Ik zie geen andere mogelijkheid om gewoon lokaal iets te bedienen. En om dit steeds via het web te doen is niet handig. Je heb de ir routine er al in zitten het moet toch betrekkelijk eenvoudig te doen zijn.
Ik zal de ir in het schema opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
edit:
Ik ben gestopt met het project, vanwege de problemen met de sw.
Succes verder.

[ Voor 137% gewijzigd door RuudMR op 05-10-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
RuudMR schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:52:
Het is wat stil op het forum maar ik hoop dan het niet tot stilstand komt.
Hallo Ruud,

dan zal ik ook weer eens ff reageren :)
bedankt maar weer voor het schema... heb je toevallig ook een layout gemaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door kaboutertjes op 15-09-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Nee, een layout heb ik niet gemaakt, zou wel mooi zijn maar dan moet er wel een vooruitzicht op een print zijn. Een print (laten) maken kost geld. De print zal echt vol komen, dit is mijn draadjes printje nu ook al.
Met al die connections en ic's zal het dubbelzijdig moeten worden (denk ik)
Probleem zijn meestal de aanloopkosten, ik heb vroeger voor mijn werk veel van deze printen gemaakt, dit kan financieel behoorlijk oplopen.
Maar het moet er toch een keer van komen en dan moet wel alles er op zitten. Vandaar het complete schema. En je moet het geheel ook goed getest hebben. Bij hw moet het in één keer goed zijn.
De display print kan enkelzijdig, maar ik wil eerst een prototype maken (met draadjes) om te zien of alles werkt. De display print heb ik nog niet opgebouwd, de levering van de max7219 laat op zich wachten, de rest heb ik intussen binnen.
Ik weet ook niet of er belangstelling is voor een led print, uiteindelijk kan het ook op een lcd.
Maar het kan zeker mooi worden.
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ander berichtje:
De ac meting zit niet in de sw.
De hw zit wel in het schema (rechtsonder) maar er is een manier om het toch te laten werken:
Lees de A5 waarde in als analoge temperatuur, gebruik de varbuilder en doe het volgende:
Var1 = (tempx-50) x 1,41
De AC spanning (var1) kan dan worden weergeven en bv naar pvoutput worden gezonden.
Calibratie kan worden gedaan door de factor 1,41 aan te passen.
Succes :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
familie heeft mijn bestanden geschoond (kan JoopC ook weg hoorde ik? ja doe maar ik ben nu Willie), maar nu zie ik dat ook de images hier weg zijn. Tsjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
je gegevens naar een dataprovider zenden is leuk (in het begin)...hoera hij doet het.....
je gegevens op een LCD display is ook leuk......je Grafische Display is leuker.....op een Seven Segments staat professioneel......

Maar je gegevens old school via een wijzerplaat is toch wel even een andere dimensie.

Nu in de nieuwe software Servo Control ondersteuning in een muisklik.
bv deze van pieter Floris:
http://floris.cc/shop/en/...pump/302-micro-servo.html

HowTo:

vul in:
ID : interne Indentifier
Operate ; aan/uit
Degrees: maximum graden van uitslag
MinValue: minimum waarde (begin waarde)
MaxValue: maximum waarde (hoogst haalbare waarde (bv panelen max 4000 watt)
Invert: Maximum = minimum, minimum = maximum (wijzer start in tegenovergestelde richting)
dPin: output pin naar servo
Content: iedere geldige waarde, ook van de varbuilder,
StartTime: optioneel begin tijd, als je niet de gehele dag de servo operationeel wil hebben.
EndTime: optioneel eindtijd.
RefreshInterval: ververs interval
Delay : Vertraging van de servo in micro seconden (range 0~100)
PinOnWrite: output signaal voor bv led bij ververs.

het aantal graden is tussen 10 en 180 graden.
Minimum en maximum waarden zijn X (maakt niet uit)
bv Temperatuur zonnepanelen, -20 tot +70
bv mijn zonnesysteem wattage is 3000 watt dus MaxValue 3000, als dan de zonnepanelen 3000 watt geeft slaat de wijzer geheel uit.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Servo1_zps4fbf75ea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/servo2_zps78eb784a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Servo3_zpscb3ba9d0.jpg

Ik heb dit al eens samen met familie geprogrammeerd, dat draait nu nog als schilderij in de woonkamer en heeft een hoog ooohhhh waarde..

[ Voor 1% gewijzigd door Willie Wortel op 19-09-2013 15:50 . Reden: Servo Delay toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:52:
Het is wat stil op het forum maar ik hoop dan het niet tot stilstand komt.
Die stilte wordt wel anders op 1 januari. 8)

Ik kan niet alles, ik heb ook ander werk te doen, ik heb het programmeren/ontwikkelen terug gebracht tot 1 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
:)

[ Voor 99% gewijzigd door RuudMR op 25-09-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Willie, jou kennende kom je vast nog wel met een filmpje ;)

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, ik vind het toch wel wat hebben hoor, een wijzerplaat leeft meer, is tastbaar en spreekt meer tot verbeelding. Kijk, van jongs af kijken we ook al naar de wijzers van de klok en een voordeel is dat je de Servo niet hoeft op te winden. :*)

• RuudMR
:)

[ Voor 105% gewijzigd door RuudMR op 05-10-2013 00:38 ]

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de nieuwe PWM van Microsoft erbij gehaald, ga het vanavond testen.

[ Voor 77% gewijzigd door Willie Wortel op 18-09-2013 15:02 ]

• MichielFRL
Netduino is vastgelopen (ook niet meer te pingen) zag ik omdat pvoutput.org niet meer ge-update werd.
Ik heb nu de Netduino herstart, maar nu geeft pvoutput.org geen gemiddelde meer aan en stopt pvoutput.org ook met het optellen van de opgewekte energie. Het gaat om de velden "Average en Normalised".

Is dit een bug of is dit een probleem van pvoutput.org?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:23

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

MichielFRL schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:24:
Netduino is vastgelopen (ook niet meer te pingen) zag ik omdat pvoutput.org niet meer ge-update werd.
Ik heb nu de Netduino herstart, maar nu geeft pvoutput.org geen gemiddelde meer aan en stopt pvoutput.org ook met het optellen van de opgewekte energie. Het gaat om de velden "Average en Normalised".

Is dit een bug of is dit een probleem van pvoutput.org?
Die gaat weer verder als hij bij dezelfde waarde aankomt waar hij gebleven was.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• RuudMR
Ja, dat vastlopen is nog niet de wereld uit, bij mij gebeurt dit ook regelmatig.
Langer dan een week loopt het meestal niet, dan loopt de boel vast en moet de (hardware) watchdog de boel opnieuw opstarten. De heartbeat voor de WD komt van de SD write.
Door de WD lijkt het allemaal door te lopen, je hoeft niet zelf in te grijpen.
De gebruikte energie loopt gewoon verder, die komt van de het P1 signaal van de slimme meter, maar de andere (extended) waarden worden allemaal gereset. (Pvoutput)

[ Voor 57% gewijzigd door RuudMR op 25-09-2013 11:00 ]

• MichielFRL
Ik heb watchdog niet aangezet.
Is dit wel aan te raden?

• Rol-Co

Rol-Co

MichielFRL schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:34:
Ik heb watchdog niet aangezet.
Is dit wel aan te raden?
Laatste wat ikgelezen heb is dat het er nog niet in zit, dus nee niet aanzetten. Hier heb ik wel elke dag opnieuw starten anders loopt de display regelmatig vast, nu niet.

• RuudMR
Het gaat hier niet om de watchdog waarvan er een toets is de sw zit, voorzover ik weet werkt dit helemaal niet. Het gaat om de hw watchdog chip de 4060 in het hardware schema.
Deze reset de ND op het moment dat de hartbeat (het writesignaal van de sd) niet meer (langer dan ca 2,5 minuut) komt. Deze zorgt er voor dat bij een verstoring van de werking de ND zelfstandig opnieuw opstart.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ja dat is goed

[ Voor 99% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 08:15 . Reden: Delay toegevoegd. ]

• RuudMR
Servo vertraging, in usec, met wat voor doel is dit, maw wat is het effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:34:
Servo vertraging, in usec, met wat voor doel is dit, maw wat is het effect?
De vertraging is de snelheid waarmee de wijzers bewegen, bij waarde 0 heel snel, bij waarde 100 heel langzaam. Zo kan je zelf de prettige snelheid tunen. Ik zelf vind waarde 40 (vrij traag) heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MichielFRL schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:24:
Netduino is vastgelopen (ook niet meer te pingen)
Je kan de Beta versies vergelijken met een kreupel paard, ....het werkt maar daarmee houdt het op. Je kan erop wachten totdat het fout gaat. Het wachten is op de release van Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Lekker rustig hier tijdens mijn vakantie.

Ik heb een Infrarood leer mode geschreven voor IR bediening met een Tekst display.
Werkt als volgt:

Command: IRlearnMode ~ On/Off

voorbeeld :
http://192.168.1.68/ IRlearnMode:ON
http://192.168.1.68/ IRlearnMode:OFF

Als je nu een willekeurige toets op je afstandsbediening drukt wordt er een nummer op je display weergegeven. Dit nummer vul je in op de webpagina Tab/miscellaneous bij de functie die je hiervoor wilt laten uitvoeren. Daarna Saven naar de Netduino, zo simpel kan het leven zijn.

bv :
ButtonUp : 123456
ButtonDown: 654321
ButtonLeft....
ButtonRight....
ToggleMenuOnOff...
ButtonEnter.....

Deze codes zijn nodig om door de menu's te scrollen en de Netduino te bedienen met elke willekeurige AB.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/irnav_zps1f61bfb4.jpg

Ook een version key ingebracht om te voorkomen dat verkeerde Opstart Strings naar de Netduino worden verzonden (heb ik nogal eens last van). Nu moet je voor oude strings eerst op re-config drukken voor de juiste versie. Indien niet de juiste string geupload, geeft de Netduino een langzaam pulsend signaal met het ledje.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/ProgramNum_zpsb380c1e8.jpg

Dit was zo een beetje het laatste wat in het Options menu nog moest gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Willie Wortel op 01-10-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, mooi dat dit mogelijk wordt om afstandbedieningen te kiezen.
Zou je ook nog naar iets ander willen kijken.
De i/o poorten (via browsercommandos) worden ook gereset als je de middenacht reset heb geactiveerd.
Voor de stabiliteit van het programma is dit nodig, Voor de uitgangen is dit ongewenst.
(gaat meest om de pcf poorten)
Misschien kan je de afstandbediening nu ook gebruiken om de i/o poorten met de hand te bedienen.
Het is maar een idee, maar zeker handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Vraagje: met de browsercommands is de respons afhankelijk van het type browser?
Het valt mij op dat de respons niet wordt weergegeven via de safari browser zowel op de pc als op de Mac en de ipad. Chroom en IE werkt wel. Ook op de ipad.
Maw het werkt wel maar je ziet geen terugkoppeling oa op de ipad.
Ik kan het bijna niet voorstellend maar het is een constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, ik heb geen idee. Ik test het alleen op IE 10 en Chrome.

[ Voor 194% gewijzigd door Willie Wortel op 01-10-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Onregelmatig loopt mijn Netduino Plus 2 vast en werkt alleen een herstart om hem weer tot leven te krijgen.
Zit er iets van een log in wat ik kan delen zodat er informatie is waarom hij vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Michiel, ja, kijk in de directory van je sdcard, daar staan errorlog bestanden gesorteerd op dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Zonder dit topic te moeten doorspitten: heb je een overzichtje van de benodigde hardware?
Dan bedoel ik niet de Netduino, maar wel de optische sensor voor gasmeter enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
De gas waarden moment via de P1 port van de slimme meter.
Er is geen optische sensoringang behalve de S0 pulsingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud heb jij al een 7 segments draaiende/gesoldeerd? Ik heb er 1 gesoldeerd en heb de laatste spulletjes vandaag binnen gekregen. Gebruik jij die capacitors (c1 en c2) ook, ik zie ze niet staan op je schema.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/max_zps6d45999c.jpg

http://www.ebay.com/sch/i...+104K+&_sacat=0&_from=R40

een van mijn favorieten:
http://www.vevo.com/watch...ficial-video/FR1A91200475

[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 02-10-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, ik heb alle materialen binnen, het schema staat bij het andere schema bij 15 sept.
Het moet een display worden met 4 grote en 6 kleine 4 voudige 7 segment displays.
In het hoofdschema zijn ook de aansluitingen hierop voorbereid. Ik heb dit ook op mijn print zitten.
Het display schema is compleet voor de 10 displays al staan niet alle lijntjes er op.
Ik ga het opbouwen als ik wat zekerheid heb over het laatste deel van het project.
Ik zou ook nog een ledbar er bij willen zetten, met twee kleuren, verbruik of opbrengst.
Jij heb de laatste weken voor veel onzekerheid gezorgd en beantwoord geen mails meer.
Het project is niet klaar maar er is bij mij veel onzekerheid of ik het nog wordt afgemaakt.
Je heb de software gesloten, als ik dit vooraf wist was ik er niet mee gestart.
Ik wil een aantal koppelingen maken met andere hw, dit is nu niet meer mogelijk.
Ik overweeg de display op te bouwen en van een kleine ucontroller te voorzien en hem serieel aan mijn eigen huiscomputer te koppelen als dit project strand.
Maar misschien wil je toch wat duidelijkheid geven over de toekomst van het project. Zowel sw als hw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ontkoppel condensatoren moeten altijd, vooral op actieve componenten. Dus op de controllerchips over de voeding is ok. Het schema is een concept en nog niet as-built.
De connector aansluitingen, de volgorde heb ik overgenomen van andere leverbare modulen.
Bewust de voeding niet aan de buitenzijden, reden, bij ompolen blaas je alles met zekerheid op.
Maar misschien heb je andere modulen waar ze deze volgorde wel gebruiken.

[ Voor 57% gewijzigd door RuudMR op 02-10-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
De log bestandjes.

20130910
07:33:25 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130911
12:00:21 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org
02:05:32 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
02:09:10 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
06:00:29 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org

20130915
10:21:33 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:23:10 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:26:51 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:37:40 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
02:45:41 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
02:50:22 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:09:20 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130917
10:20:07 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:23:45 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130918
01:35:33 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
11:38:04 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
11:40:41 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
11:44:19 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
01:22:09 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
02:26:26 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
02:40:11 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130919
01:28:43 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130920
03:43:55 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130923
10:10:28 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:11:04 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:12:05 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:12:41 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:13:41 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:14:18 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:15:18 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:15:55 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:16:55 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:17:31 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:18:32 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:19:08 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:20:08 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:20:45 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:21:45 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:22:22 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:23:22 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:24:59 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:26:35 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:28:12 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:29:49 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:31:26 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:33:02 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:34:39 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:36:16 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:37:53 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:39:29 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:41:06 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:42:43 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:44:20 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:45:56 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:47:33 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:49:10 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:50:47 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:52:24 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:54:00 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:55:37 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:57:14 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
10:58:51 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
11:00:27 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130924
03:03:29 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:04:06 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:05:06 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:05:43 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:06:43 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:07:20 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:08:20 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:08:56 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:09:56 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:10:33 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:11:33 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:12:10 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:13:10 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:13:47 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:14:47 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:15:23 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:16:23 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:17:00 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:18:00 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:18:37 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:20:14 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:21:50 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:23:27 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:25:04 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:26:41 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:28:17 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:29:54 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:31:31 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:33:08 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:34:44 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:36:21 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:37:58 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:39:35 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
07:04:53 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
07:05:29 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
09:26:03 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130926
03:19:42 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
06:00:15 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org
06:39:25 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
06:42:03 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
06:50:44 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
07:00:35 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org
07:47:59 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20130927
06:00:28 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org

20130929
Geen error log, Netduino is na de nachtelijke automatische reboot niet herstart

20131001
04:00:26 ErrorInFunction: NTP TimeServer ErrorTxt: not available Add: 0.p1portlogging.pool.ntp.org
05:27:07 ErrorInFunction: DataProvider ThingSpeak ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
05:49:06 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
05:50:43 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

20131002
01:31:21 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Michiel, je hebt een matige internet verbinding.

Dit is de bekende bug in de Microsoft .NET micro framework software waar Netduino gebruik van maakt.
Dit heeft verder niets met slecht functioneren van de Netuino te maken maar van een fout in de core software.

Ik kan wel interessant gaan doen maar .... Stop met loggen naar andere providers dan pvOutput en EnergyMonitor. Deze providers hoef je niet softwarematig te "vragen" of het pakketje is aangekomen (polling) daardoor zal je Netduino het langer "volhouden", elke foutmelding staat voor een klein stukje geheugen uit de pool wat niet meer te gebruiken (adresseerbaar) is. Dus bij meerdere fouten.......loopt je Netduino vast, dit geldt voor elke configuratie bij alle Beta HEXen bij alle gebruikers (Tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:15:

Je heb de software gesloten, als ik dit vooraf wist was ik er niet mee gestart.

......................

Ik ben geen "huis programmeur" voor hardware gevorderden. 8)
Je bent zelfs een van de bevoorrechten, je hebt van mij alle sourcecode voor jou project gekregen met de restrictie deze niet te openbaren/delen. Ik ben echter verder gegaan met programmeren, dit geeft jou echter niet het recht deze vorderingen ook te claimen omdat je met een project gestart bent.

Ik ben dus minder rot dan hoe jij me hier nu neerzet.

En duidelijkheid, was ik vergeten, kan ik ook geven: Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 03-10-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Je heb steeds aangegeven dat je de sw publiek zou maken, ik was niet de enige die zich er over verbaasde dat je plotseling de sw op slot heb gedaan. Op enig moment melde je zelfs dat er een 1 jan bom inzat!
Ik heb steeds geprobeerd met goede hw de onbetrouwbaar werkende sw te verbeteren. Ja het is jouw sw.
Er zitten echt nog een aantal bugs is, ik durfde het niet eens meer te melden, de betrouwbaarheid is zoals je zelf heb gezegt als een kreupel paard.
Ik kan daar niets mee. Maw zonde van de tijd en energie, ik stop er mee. Ik heb hier niets aan.
Je bent zeker niet rot, maar je laat het half achter en zeg nu weer ik ben er klaar mee.
Geen vooruitzicht, duidelijk, maar je laat wel allemaal nieuwe functies zien, waarvoor dan?
Je bent er klaar mee! Of toch niet? Hoe is het echt?
Ik maak geen display meer voor dit ND project. Succes verder. Ik sluit het project af.
Bedankt voor voor je software. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Die 1 jan snap ik ook niet, ik heb niet de nieuwste versie maar loopt nu al weken stabiel dus ga niets meer "rommelen" .
Stopt ie er januarie mee dan schakel ik weer over naar de V1 die hier nog ligt met sw en al, het is jammer maar blijkbaar zijn de commerciële belangen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Er is ook een versie vrijgegeven door Willie die geen tijdslot heeft.
Willie heeft dit tijdslot op alle versies gemaakt zodat er geen "slechte software" meer in omloop is als netduino (Joost mag weten wanneer) een update geeft van de beta.
Ik vind dat er wel wat meer respect voor Willie mag zijn en al het werk dat hij belangeloos voor iedereen heeft gedaan hier.
Mocht hij commerciële belangen hebben dan is dat zijn goed recht, tenslotte heeft hij alleen de software geschreven.
Willie ik hoop dat als er ooit een Netduino update komt je ons nog een keer verwent.
Bedankt ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Willie Wortel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:14:
Michiel, je hebt een matige internet verbinding.

Dit is de bekende bug in de Microsoft .NET micro framework software waar Netduino gebruik van maakt.
Dit heeft verder niets met slecht functioneren van de Netuino te maken maar van een fout in de core software.

Ik kan wel interessant gaan doen maar .... Stop met loggen naar andere providers dan pvOutput en EnergyMonitor. Deze providers hoef je niet softwarematig te "vragen" of het pakketje is aangekomen (polling) daardoor zal je Netduino het langer "volhouden", elke foutmelding staat voor een klein stukje geheugen uit de pool wat niet meer te gebruiken (adresseerbaar) is. Dus bij meerdere fouten.......loopt je Netduino vast, dit geldt voor elke configuratie bij alle Beta HEXen bij alle gebruikers (Tweakers).
Willie Wortel, bedankt voor je uitleg.
De ND2+ doet het nu alweer een aantal dagen probleemloos :)
Ik ben je dankbaar voor de support die je nog steeds geeft. Zelf heb ik 0 kennis om zoiets in elkaar te programmeren namelijk.
De doorgifte van de P1-poort en opbrengst van de zonnepanelen naar pvoutput.org geeft me echter wel een mooi beeld van wanneer er hoeveel stroom verbruikt wordt, veel duidelijker dan op de Toon van Eneco te zien is. Zo heb ik de eerste energiebesparing van 350kWh reeds weten te realiseren.

Dank voor je inzet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 08:24

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Jammer om te zien hoe e.e.a. verlopen is hier. Ik heb even gewacht en deze thread lijkt nu toch wel vrij dood te zijn, maar voor wie geïnteresseerd is: er is een vergelijkbaar (maar veel basaler) alternatief SolarMeter op Arduino. Harold heeft daar ook wat moois gebouwd en wellicht willen mensen daar verder sleutelen en denken, want er waren genoeg goede ideeën hier.

Let wel dat Harold meer voor een stabiele basisversie gaat, dan voor heel veel add-ons (mijn inschatting) dus lees je even goed in die thread in en maak vooral niet teveel aannames, want sommige mensen zijn hier heel goed verwend met alle features in de software :)

Ik heb dit al een hele tijd stabiel draaien (S1 en P0, loggen naar PVO). Voor de kosten van een Arduino hoef je het niet te laten. Zou het wel leuk vinden als we kunnen blijven doorpielen aan iets moois! Misschien topicje over beginnen hier?

[ Voor 15% gewijzigd door jessesteinen op 15-10-2013 20:20 ]

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Het lijkt inderdaad behoorlijk doodgebloed hier. I.c.m. met de 4.2.2.2 FW heb ik een redelijk stabiele combi.
De v1.3.2 software heeft 'n maand of 3 - 4 vlekkeloos gelopen (toen ben ik naar v2 gegaan). Inmiddels draait V2.0.1.9 ook al weer 42 dagen aan 'n stuk door (zonder dagelijkse reset). Vanwege de '1 januari bom' moet ik nog wel ff een keer upgraden naar de versie die geen datumlimiet heeft. Ik ga er van uit dat v.2.0.1.9 en v.9.9.9.9 qua stabiliteit geen verschil maken.

Het grote voordeel is inderdaad de eenvoudige configuratie van allerhande functionaliteiten. Als m'n huidige combi stabiel blijft draaien, overweeg ik geen overstap naar de Arduino, al heb ik daar qua stabiliteit wel een beter gevoel bij.

Overigens heb ik nog steeds niet helder wat de oorzaak is geweest van de plotselinge crash van dit project. Ik vind het wel buitengewoon jammer. Ik wachtte nog op een definitieve release van de software, nadat de nieuwe FW4.3 voor de ND zou zijn uitgekomen. Blijkbaar heeft Microsoft e/o SecretLabs geen haast hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zal asap eens wat bizarre vorderingen laten zien (echt mooi .... dat geloof je niet), ik ben zoals aangekondigd op vakantie. Gé Brander weet hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Er gebeurt iets raars met de logging van de P1 poort vanaf 18:30.

Info van pvoutput.org:
15/10/13 18:30 0.555kWh 0.925kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - 357.998kWh 2,790W
15/10/13 18:25 0.555kWh 0.925kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - 6.257kWh 2,850W

16/10/13 18:35 0.529kWh 0.882kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - 14,114.054kWh690W
16/10/13 18:30 0.529kWh 0.882kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - 5.046kWh 2,740W

Gisteren opeens in 5 minuten tijd schiet het totaal verbruik 352kWh omhoog en vandaag zelfs 14.109kWh in 5 minuten.

Uit de ND+2:
LastTimeReceivedTelegram: 10/16/2013 19:05:07

ConsumedElectraDay: 175.392
ConsumedElectraNight: 142.151
ConsumedElectraTotal: 317.543
ConsumedToday: 5.892
CurrentConsumingElectra: 0.770

ConsumedToday zal wel kloppen, want de vaatwasser staat aan ;)

Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Willie Wortel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:55:
Ik zal asap eens wat bizarre vorderingen laten zien (echt mooi .... dat geloof je niet), ik ben zoals aangekondigd op vakantie. Gé Brander weet hiervan.
Fijne vakantie, vol verwachting klopt ons hart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Welke versie werkt nu precies stabiel bij jullie? Ik heb nu de "zonder slotje"-versie voor fw-versie 4.3 beta, maar die houdt het niet langer dan een halve week uit (hij schrijft naar SD en emoncms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
NinjaTuna schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:18:
Welke versie werkt nu precies stabiel bij jullie? Ik heb nu de "zonder slotje"-versie voor fw-versie 4.3 beta, maar die houdt het niet langer dan een halve week uit (hij schrijft naar SD en emoncms).
Zoals ik in een paar posts hierboven al heb beschreven, werkt 2.0.1.9 bij mij al een paar weken stabiel. Weliswaar schrijf ik niet weg naar Emoncms maar naar PVOutput en naar SD. Ik log alleen 2x S0.

Voor mezelf heb ik op basis van mijn ervaringen en op wat ik in dit topic heb gelezen, de conclusie getrokken dat ik de beta FW4.3 moet mijden. Ik blijf lekker op FW4.2.2.2 tot de officiële 4.3 uit is.
Overigens heeft Willie recent ook uit de doeken gedaan loggen naar PVOutput minder snel tot problemen leidt dat loggen naar andere providers.

Heb je trouwens al geprobeerd of een dagelijkse reset van de ND helpt? Dit kun je ergens in de configpagina's instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Bedankt voor je reactie, dagelijks resetten doet ie al, eigenlijk is een dag dus al teveelgevraagd. Ik ga van het weekend FW4.2 proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Draai hier al weken op 4.3 met 2.0.19 , elke dag reset vanwege de display, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Mijn softwareversie is kennelijk 9.9.90
Zal eens op zoek gaan naar 2.0.19 dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik log in op mijn mailbox, ...heb gelijk een paar avonden lees stof 8) Ik zal een ieder beantwoorden, heeft wel even tijd nodig.

Maar voor nu kan ik wel zeggen, ik stop niet met schrijven, een update komt zeer binnenkort. , heb alleen niet gedacht dat de fix van Netduino zo lang op zich laat wachten. Ik baal hier enorm van, tast ook de geloofwaardigheid van dit project aan. Weet wel dat Gé Brander druk bezig is om een en ander boven water te krijgen waarom het zo lang duurt. Tussen Ruud, mij en Gé is niets aan de hand,...op de werkvloer heb je altijd wel eens een dag dat de radio wat zachter moet.

Een preview wat nieuw in de software update zit,:
We kennen de varBuilder, handig toch..... >:)
Maar nu zit er ook een TimeBuilder en een VergelijkingsBuilder in samen met een syntax checker.
Alles bestuurd in makkelijke menu's.

Met de vergelijkings bouwer kan IEDERE voorwaarde worden geschreven die mogelijk is.
Deze vergelijking kun je loslaten op ALLE data stromen, display's en servo's.

De TimeBuilder Idem naar alle datastromen en kan samen met (of alleen) de vergelijkingsbuilder werken

Nu kan je meerdere datastromen schrijven naar je sdkaart , naar verschillende directory's met verschillende filenamen en uiteraard samen met de builders.

Output pins kunnen ook onder vooraf gemaakte voorwaarden worden aan/uit gezet.
EEA is slim opgezet en uitermate krachtig, we noemen het de ultimate version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa1_zps32c40da8.jpg

zomaar even een voorbeeld ingetikt.
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa2_zpsb38f5b46.jpg

hier staat: TemperatuurMeter0 groter dan 25 graden OF verbruik lager of gelijk aan 400watt

outputpins met filters
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa3_zps39bb5e4a.jpg

vernieuwde sdcard multiple streams, OPTIONEEL directory en filenames
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa4_zps7a120fbb.jpg

inclusief condities
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa5_zps476fa72d.jpg

multiple streams
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa8_zps8f7c2698.jpg

doorgetrokken in alle hardware en log streams
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Compa7_zpsccf82453.jpg

Uitleg volgt later.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 18-10-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Rol-Co schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:56:
Draai hier al weken op 4.3 met 2.0.19 , elke dag reset vanwege de display, meer niet.
Heb die versie nu ook draaien, maar levering en verbruik worden alleen maar als kW, zonder decimalen naar emoncms verzonden, ook al heb ik in de configuratiepagina ingesteld dat ik drie decimalen wil hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

NinjaTuna schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Heb die versie nu ook draaien, maar levering en verbruik worden alleen maar als kW, zonder decimalen naar emoncms verzonden, ook al heb ik in de configuratiepagina ingesteld dat ik drie decimalen wil hebben :S
Klopt dat dit niet werkt, is hersteld in 2.0.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Maar in 2.0.20 worden geen instellingen van het sd-kaartje geladen :/
Is het dan toch wachten op 4.3 voordat een stabiele (en volledig functionele) versie uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

De instellingen op het sd-kaartje moet je zelf invullen op het tabblad providers en dan sd-kaartje bij versie 2.0.20.
Het is inderdaad wachten op de nieuwe 4.3 van Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Kijk, als je verschillende logs naar je sdkaart wil hebben:

De eerste log is zonder directory en filennaam, zoals we het kennen.
De tweede is met dir en filenaam, je mag ook of een filenaam of een dir, is beide optioneel.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/dirsd2_zps2eed7524.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/dirsd_zpsf15a6227.jpg

de verschillende streams:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/sdstreams_zpsfddf028a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Na maanden radio stilte bij Microsoft, (er was intern discussie of er wel door werd gegaan (ondersteuning) met Micro NetMF) voor het eerst weer een post naar buiten. Ik heb hem gemaild, wacht nog op antwoord.

Er zijn nog een aantal fixes en aanpassingen aan de handleiding, ja je maakt wat mee, 10 maanden later.
Ik bedoel, als je als prof zo loopt aan te klooien.....echt reclame voor Microsoft.

http://blogs.msdn.com/b/n...ate-and-issue-fixing.aspx
ShiZhe Jiang is aangesteld als project leider voor het micro NETmf project.
Dit is voor allen het kanaal om je geld terug te vragen. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 23-10-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
ComparisonBuilder:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Comp112_zpsffc8d937.jpg

Te gebruiken Operators en volgorde van afhandeling:

( ) haakjes

* / vermenigvuldigen en delen

+ - Plus en Min (optellen aftrekken)

Vergelijkingen :
< Kleiner dan
> Groter dan
<> ongelijk aan
>= groter of gelijk aan
<= kleiner of gelijk aan

AndAlso...... EN, expressie1 EN expressie2
OrElse......... OF, expressie1 OF expressie2

Het aantal vergelijkingen is gelimiteerd tot het beschikbare netduino geheugen, dus meer dan genoeg.
Er mogen meerdere vergelijkingen bestaan met hetzelfde ID nummer.
Deze worden afgehandeld tot een vergelijking WAAR (true) teruggeeft.

Voorbeelden Vergelijkingen:
ConsumptionWattNow P1 > 0

ConsumptionWattNow P1 > 0 AndAlso SolarDeliverTotal P1 <> 100

ConsumptionWattNow P1 > 0 AndAlso SolarDeliverTotal P1 <> 100 + PulseMeter ("1")- Watts

ConsumptionWattNow P1 > 0 AndAlso SolarDeliverTotal P1 <> 100 OrElse PulseMeter ("0")- Watts < PulseMeter ("1")- Watts

( ConsumptionWattNow P1 > 0 AndAlso SolarDeliverTotal P1 <> 100 OrElse PulseMeter ("0")- Watts < PulseMeter ("1")- Watts ) OrElse Temperature Meter "0" >= 22

Enzovoort enzovoort

Deze laatste grote vergelijking wordt naar de Netduino verzonden als : (f0]0~f1&100$P0W[P1W)$T0@22
Zo simpel kan het leven zijn. >:)

Een vergelijking wordt in enkele micro seconden afgehandeld, dus wees niet bang dat dit het programma op zich vertraagd. Een normale vergelijking wordt in minder dan 200 Ticks afgehandeld (meten is weten).

def Ticks:
A single tick represents one hundred nanoseconds or one ten-millionth of a second. There are 10,000 ticks in a millisecond.
MSDN: DateTime.Ticks Property (System)

Er zit een goede Syntax checker op die eventuele handmatige invoer (is ook mogelijk) nakijkt.
De invoer via de pulldown menu's worden on de fly nagekeken. Onjuiste invoer is hierdoor niet mogelijk.
Mocht om welke reden de invoer niet juist zijn dan geeft het programma ONRUN TIME Niet Waar, (false) terug en wordt de request niet uitgevoerd.

[ Voor 93% gewijzigd door Willie Wortel op 23-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Timefilter Builder:

ID, interne groeps Aanduider.
Time ON, start tijd
Time OFF, eind tijd
Selected Days, Dagen waarop de Timer actief is.
Infinite Date, Oneinige Datum (Datum velden worden genegeerd , jullie weten wel. 8) )
Date Start, Start datum
Date Stop, Stop datum

Voorbeelden van TimeFilter:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/timer6_zps19021219.jpg

Hier is de Timer actief Op Maandag tot en met Vrijdag van 14:00 tot 22:00
EN (ID is dezelfde) Op Zaterdag en Zondag van 10:00 tot en met 23:00 uur.

Deze Timer (Tijd Filter) is actief bij mijn SERIAL Digole Tekst Display:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/timer2_zpsc7a67ac8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/timer4_zps03929194.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De softwarematige watchdog, deze triggert de P1poort en het verzenden naar providers/sdcard
Indien geen pulse in 5 minuten wordt het geheugen gesaved en volgt een reset.
Zoals al eerder gemeld, het vastlopen van de Netduino heeft alleen betrekking op een enkele taak, zelden alle taken.

[ Voor 73% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Waar kan ik de laatste hex file downloaden, heb al een search gedaan maar ben niet overtuigt of het de nieuwste is.
Netduino_V2_Poort_61234_CoreVersion43sw202

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Appie Heijn schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:59:
Waar kan ik de laatste hex file downloaden, heb al een search gedaan maar ben niet overtuigt of het de nieuwste is.
Netduino_V2_Poort_61234_CoreVersion43sw202
Appie, als mijn Ultimate Version klaar is en Microsoft de 4.3 QFE1 update vrijgeeft mail ik je een exemplaar. Zelf heb ik ook niet veel tijd meer om vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
He Willie,

Allereest harstikke bedankt voor de geleverde support aan dit project.
Ik was/ben één van de early adopters en heb het met de oude versies werkend gekregen.

Nu met de nieuwste versies gaat het de goed kant op. Ik heb de webpage op de nas online en het lijkt erop dat ik ook instellingen kan veranderen.

Helaas krijg ik nog niets binnen op de P1 poort. Erg lastig om dit uit te zoeken...

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Appie, misschien ff de connector controleren die aan je kabel naar de P1 poort zit, in het verleden hebben hier meer mensen problemen mee gehad door gebruik van de verkeerde connector. (Conn. voor soepele kern op kabel met harde kern of omgekeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb het sjabloon van de DaL program wiki klaar, deze is qua look en feel geheel hetzelfde als het programma zelf. Het mooie hiervan is de cross reference waardoor het overzicht vergroot wordt. Het is in HTML gemaakt met visual studio 2012. Het is nu alleen knip en plak uit eerder werk.

Moet wel even vermeld worden, dit is echter geen vervanging voor de bestaande Handleiding van Gé Brander maar een aanvulling hierop. Echt in depth moet toch de pdf geraadpleegd worden.

hier een preview:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/wiki_zps22043282.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 28-10-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb alle ballen in de kerstboom, de nieuwe motor van de Netduino loopt op volle toeren te testen met vele tijd, vars en vergelijkings filters naar alle dataproviders en sdcard. Heb er een schepje bovenop gedaan, dit komt in de praktijk niet voor zoveel heb ik aanstaan.

Heb de watchdog programma zo aangepast dat het alle processen bewaakt worden en de bewaakte processen bewaken de watchdog (dus VV). Nu kan alleen nog een absolute crash roet in het eten gooien.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Mooi werk Willie, ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:55:
Mooi werk Willie, ik ben ook benieuwd.
Draait nu 4 dagen, nog niks te melden, as zondag doe ik er een schepje bovenop, wil wel weten waar de limit is zeg maar. De limit hoort alleen het geheugen te zijn en niet het aantal taken. De taken horen zoals een trein die binnenloopt in een station afgehandeld te worden, uitladen, inladen en verder rijden.

Ik kan alleen zien of alles goed is gegaan aan de total upTime, de reset moet "geruisloos" verlopen, zo is het nu geprogrammeerd. Was wel een issue met inlezen geheugen variabelen, soms niet, soms dubbel maar is ook gefixed zeg maar.

De ErrorLog is nog steeds leeg, dus dat is goed.

wat wel een leuk gezicht is in de woonkamer zijn de display's die aan en uitgaan zonder tussenkomst.

De nieuw bestelde MCP23017 IC's zijn binnen, deze worden straks bi-directioneel ondersteund in het programma. De software heb ik al geschreven, alleen nog uittesten.

Er is een update van de Netduino USB driver Computer <-> Netduino, deze ondersteund nu VS 2012 ~ 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nu mag alles vast lopen, en nu gebeurd het niet.... >:)

Ben effe verder gegaan met de wiki, nu met een paar programmeer weetjes erin gebakken.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/save_zps169029be.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 06-11-2013 11:48 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste